Vildur´s vag garage

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

vildur
-
Viestit: 460
Liittynyt: 1.7.2005 14:53
Auto: Vag-Grew garage: polo -76, pari kuplaa ja useita vesivessavolkkareita

Vildur´s vag garage

ViestiKirjoittaja vildur » 22.1.2014 9:30

Tämmöisiä ikuisuusprojekteja löytyy minulta ja yritän päivitellä tänne jos joskus jotain jaksaisi tehdä ja ottaa jopa kuvia muistoksi siitä...

Vanhemmassa topicissa oli jo tarinaa tästä minun -76 polosta. Se on tällä hetkellä tallin nurkassa odottamassa viimeisiä hitsauksia.
Kuva
Kuva

Löytyy myös tämmöinen "ei koskaan täysin valmis" jetta. Se on toimittanut kesäauton virkaa ja seisoskelee tälläkin hetkellä säilytyspaikassa odottamassa seuraavaa kautta.
Kuva
Kuva

Reissuauton virkaa toimittaa tämmöinen "ainoa suomessa" tölkki. 2.1wbx automaatti magnum jnejne...
Kuva

Tallin pihalla odottaa myös tämmöinen syncro tölkki. Se haluisi uutta maalia pintaan ja pintä vetonivel jumppaa.
Kuva

Broidin kanssa ostettiin kimpassa tämmöinen golffi.. Silläkin ajetaan vaan kauniina kesäpäivinä.
Kuva

-71 automaatti 1302 kupla odottelee myös vuoroaan. Sen olen omistanut 12v pikkupojasta lähtien joten miltä lämmittäisi jos vihdoin ensi kesänä pääsisi sillä rullailemaan.Eipä se pitäisi olla kuin kaasarista kiinni enää.
Kuva

Kirjottelen projektivaiheita seuraaviin viesteihin...

vildur
-
Viestit: 460
Liittynyt: 1.7.2005 14:53
Auto: Vag-Grew garage: polo -76, pari kuplaa ja useita vesivessavolkkareita

ViestiKirjoittaja vildur » 22.1.2014 10:07

Polo -76

Tämä kiukkuinen 0.89L moottorilla varustettu polo tuli ostettua n.8 vuotta sitten pienen retrokärpäsen purettua. Ajokorttia ei silloin ollut, joten päädyn aloittamaan "pienen" kunnostus projektin joka lähtikin sitten käsistä.

Kuva

Ensimmäisenähän alkoi tietysti purkamisvaihe. Osien metsästystäkin tuli tehtyä onnistuneesti. Löytyis korjauspeltejä jokaiseen tarvittavaan kohtaan ja tulihan niitä haalittua samalla vähän liikakin. Pyöränkaaria ja helmoja taisi loppupeleissä löytyä parit sarjat joten ylimääräiset laitettiin talliin odottamaan muita projekteja.

Etulokasuojat, etuovet, takaluukku löytyivät ruosteettomina käytettyinä osina. facelift mallista tosin. Joten joutui poraamaan kromilistan kiinnikkeille reikiä ja oviin joutuu vielä tehä muokkauksia lukkoa varten.
Kuva

Kuva

Koppa tosiaan purettiin pienintäkin nippeliä myöten hylsyksi.
Kuva

Pohjan osalta suunnitelmissa oli massojen poisto ja maalipinta tilalle. Tällä autolla kun ei tulla ajamaan kuin korkeintaan näyttelyihin ja kesäpäivinä ehkä kruisinkeihin. En ole vielä päättänyt tuleeko pohja samaan väriin kopan kanssa vai maalataanko se jollain musta/harmaa/jne sävyllä.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Moottoriksi oli tulossa 1.3 4-pisteruisku. Moottoriin vaihdoin uuden tivisteet ja maalasin mustaksi koko paketin. Nyt on suunnitelmat muuttunut sen verran että tuo moottori menee veljen derbyyn ja tähän poloon metsästetään 1.6 16v tai 1.4 16v.
Kuva

Konehuoneesta puhaltelin hiekalla pahimmat ruostekohdat
Kuva

Toinen takakulma on joskus kolaroitu ja pakkelia leivottu ihan sopivasti. Ne raaputtelin kaikki pois ja lokarinkaari meni uusiksi sisäloksun kera, Vielä tarvii vähän tinaa ja taitoa....
Kuva
Kuva

Apparin puolelle vaihettiin myös sisä- ja ulkoloksu. Sekä pätkä helmaa.
Kuva
Kuva

Tällä hetkellä mennään uudessa kimppatallin nurkassa tässä vaiheessa. Eli takahelma on vaihdossa.
Kuva

Tarinan kerronta ei ole parhaita puoliani. Mutta kai sitä kuvista ainakin jotain selville saa :D

vildur
-
Viestit: 460
Liittynyt: 1.7.2005 14:53
Auto: Vag-Grew garage: polo -76, pari kuplaa ja useita vesivessavolkkareita

ViestiKirjoittaja vildur » 22.1.2014 11:18

Jetta -91

Jetan ostin vuonna 2009. Piti toimia käyttöautona... Oli nettiauton vähiten ajettu flairi jetta silloin. mittarissa taisi olla 161tkm. Eli ei nyt mikään hirveän vähän ajettu. Mutta oli koriltaan niin ehjä ja tekniikka tikissä joten pakko se oli ostaa. Värikin miellytti suuresti..

Kuva


Tämä oli oikeasti "papan aarre" koska tämä papan aikuinen poika myi jetan pois kun isän kunto ei enää riittänyt jetalla ajamiseen. Maalipintaa ei oltu taidettu vahata ikinä, joten ensimmäinen toimenpide oli kiillotus.
Kuva


Samalla tuli asennettua gtx/gtd kuminen spoileri
Kuva


Kamein skooppi löytyi jo valmiina autosta.
Kuva


Talven jälkeenhän tuli tietysti pakolliset jomit ja vanteet ja tummennukset
Kuva


Vanteita on alla käynyt useita ja mieluisia on haettu... On myös ollut jenkkiparkkia ja muuta kokeiluja
Kuva


Sisutaan hommasin tommoiset flairin kuosiin sopivat sporttipenkit. Ilmeisesti jostain gti golffista tai muusta ihmeellisyydestä, ehkäpä gt jetasta. Alkuperä tuntematon. Ovat siis 4-ovisen penkit ilman kippiä ja kuosi lähestulkoon täysin sama kuin flairissä.
Kuva


2010-2011 talvena puskurit koko silottelua ja runkoon tuli ihmeellisiä koloja. Vilkut modasin orkkis sumuvaloumpioihin.
Kuva
Kuva
Kuva


Samana talvena kunnostettiin mersun 15-reikäset 8x16 vanteet jotka olivatkin aika nappivalinta jettaan.
Kuva


Keväällä taas kiilloteltiin ja auto vietiin american car showhun ihmeteltäväksi
Kuva


Näyttelyssä tuli sovittua tuning lehden Tomi Erosen kanssa että tosta kun vähän madalletaan niin tehään juttu lehteen.

No näihän siinä sitten kävi
Kuva
Kuva


Kiinasta tuli mieluisat takavalot
Kuva

Takakonttiin tuli GL jetan mustaa karvaa omaavat verhoukset. Vanerista tuli välipohja ja väliseinä minkä taakse kasattiin ilmajousien osat
Kuva


Tuukkahan sen sitten lehteen kuvasi
Kuva
Kuva


Seuraava päivitys oli rallye keula.
Kuva


Yksi kesä mentiin audin vanteilla
Kuva


Konttoriin tuli votexin keskikonsoli ja taakse oem mukiteline mitä itse en ole aikasemmin nähnyt paljoa.
Kuva
Kuva


Viimesin päivitys vuonna 2013 oli uudet pienet kilvet ja jenkkimallin takakontin muovit sekä tarrasarja kylkeen.
Kuva

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 634
Liittynyt: 27.7.2003 10:38
Auto: Jetta mk2 VR5 '85, Passat GT '92, Passat 3BG '03, Caravelle '10

ViestiKirjoittaja Ripa » 22.1.2014 12:33

Aina lohdullista katsoa että jollain muulla on niitä rahareikiä vielä enemmän tallissa kuin itsellä ;) Tuo Polo sun täytyy Ville rueta laittaa iskuun ehdottomasti, vähän vannetta ja alustaa ja se pikku 16V keulalle.

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58
Auto: VW Golf 7 Variant

ViestiKirjoittaja Seba_N » 22.1.2014 12:58

Jetta on kyllä helkkarin hieno ilmestys, toi vaalea sisusta sopii tosi hyvin muuten niin tummaan autoon.

Jap3
-
Viestit: 195
Liittynyt: 3.3.2008 16:16
Auto: Bora 1,8T

ViestiKirjoittaja Jap3 » 22.1.2014 13:08

Todella nätti Jetta! Mun mielestä mersun vanteet sopi paremmin kuin nykyiset..

-Jokinen-
-
Viestit: 187
Liittynyt: 15.7.2008 13:32

ViestiKirjoittaja -Jokinen- » 22.1.2014 18:02

Hienoja vehkeitä kaikki. Magnumi aiheuttaa kateutta eniten.

lucifer
-
Viestit: 487
Liittynyt: 30.11.2010 21:33
Auto: Golf cabriolet -89

ViestiKirjoittaja lucifer » 22.1.2014 18:14

Jetta on kyllä hieno, ainoostaan takavalot sais olla kokopunaset mut sun autos, sun valot.

Rascal
-
Viestit: 650
Liittynyt: 11.11.2003 14:41
Auto: BMW E92 325i '09, Volvo V70 2.5T ' 97

ViestiKirjoittaja Rascal » 22.1.2014 18:36

Hienoa kalustoa kyllä, löytyykö tuosta golffista lisää kuvia?

vildur
-
Viestit: 460
Liittynyt: 1.7.2005 14:53
Auto: Vag-Grew garage: polo -76, pari kuplaa ja useita vesivessavolkkareita

ViestiKirjoittaja vildur » 22.1.2014 20:55

Golffista ei paljoa muuta sanottavaa ole kuin...

Perus saksantuonti 1.3L millä ei ole ajettu kuin karvanpäälle 100tkm. Kylkiin teippasin tommoset vanhat oettinger golf aiheiset teippaukset.
Alustana perus ta-technics mihin vaihettu taakse jäykemmät jouset.
Vanteet on htn rennsportit 7.5&8.5X15" koossa.
Moottorin vaihto suunnitelmissa tähänkin. perusvarma 2L moottori varmaan mk3 korimallin autosta.
Jettakeulan vaihdoin tähän. Ovissa murtosuojat. sisällä c-kasettiteline keskikonsolissa.Tarvike kattoikkuna (ei oo finlandia) oli jo saksasta lähtösin. Perus gti takalippa jnejne pikkujuttui

Kuva
Kuva

Eksu
-
Viestit: 205
Liittynyt: 19.11.2004 9:05

ViestiKirjoittaja Eksu » 23.1.2014 17:53

Kiva, että Polo on vielä olemassa. Kyseinen auto toimi joskus vuosia sitten emännän kesäautona ja hän muistelee sitä vieläkin lämmöllä.
Kunhan saat sen valmiiksi, niin täytyy tulla johonkin tapahtumaan ihmettelemään.
Muutkin autot näyttää varsin hyviltä ja tuo tölkki-osasto kolahtaa erityisesti.

vildur
-
Viestit: 460
Liittynyt: 1.7.2005 14:53
Auto: Vag-Grew garage: polo -76, pari kuplaa ja useita vesivessavolkkareita

Re: Vildur´s vag garage

ViestiKirjoittaja vildur » 19.6.2019 14:36

mahtaisiko joku olla kiinostunut ostamaan tuon -76 polo projektin multa pois? Kaikkineen osineen mitä siihen on tullut hommattua. Ainoa isompi puute taitaa olla moottori ja vaihteisto mutta nehän nyt saa mistä tahansa 86c polosta. Ei tunnu itsellä riittää raha, motivaatio eikä aika.

Auto seisoo tällä hetkellä tallissa pohja ja muut ruostekorjaukset suojattu epoksimaalilla. Takahelma pitäisi hitsaa kiinni ja etuhelmasta siistiä yksi paikka. Muuten aikalailla pohjia vaille valmis kori. Sisusta ehjä ruskea kangasmalli. kaikki kromit tallessa. uudet puskurit yms.

Täällä kuvia vuosien varrelta https://vildur.kuvat.fi/kuvat/Omat+autot/Polo+-76/

Jos kiinnostuit. Laita yv:tä niin hierotaan kauppaa

Tämän hetkinen tila Kuva


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

© since 2000 - ffp