Golf mk2 1.8 aut --> KR 1.8 16v

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

Golf mk2 1.8 aut --> KR 1.8 16v

ViestiKirjoittaja muska_25 » 25.9.2013 22:34

Tuollainen kakkis tuli ostettua huhtikuussa 2012 käyttöautoksi. Ostaessa auto oli täysin valkoinen ja juuri katsastettu, joka oli iso tekijä ostopäätöksessä. Tuossa kunnossa autolla ajeltiin 4 kuukautta, jonka jälkeen iski maxboomkärpänen ja auto sullottiin täyteen kaiken näköistä poppista ja ne seurana ajeltiin viime kevääseen asti, jolloin kisakausi pääsi alkamaan. samaan aikaan auto jäi projekti/harrasteautoksi, johtuen perheenlisäyksestä ja tilavamman käyttöauton ostosta johtuen.
Kisat kisailtiin välttävin tuloksin ja tuli innostus ruosteiden korjauksesta ja ulkonäön parantamisesta alkuun sinkkuvalomaskilla ja luomella; sopivat osat löytyivät ja keskusteluiden jälkeen kaupat tehtiin sinkkuvalomaskista luomella, kr moottorista, vaihteistosta, taka-akselista sekä muusta tekniikan muutokseen tarvittavista osista. Nyt homma on saatu jo suhteellisen hyvälle mallille eli kone on jälleen konehuoneessa!

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 25.9.2013 22:48

väreissä
Kuva

ja moottori paikoillaan
Kuva

Kuvat hivenen vääristää väriä, on livenä vähän tummempi.
Seuraavaksi hommana sähköjen vetelyä ja taka-akselin vaihtoa sun muuta pikkusta!

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 26.9.2013 19:25

Tänään käyty taas koheltamassa sähköjä kuntoon ja melkein kaikki konehuoneen sähköt ovat paikoillaan. Myös kaasuvaijeri löysi tiensä polkimelle asti sekä ohjaustehostimen letkut hihnapyörään kiinni.
Tosin takapakkia tuli yhden vesiletkun muodossa:
Kuva

ja tuota letkuhan ei tietenkään vw:ltä löydy, mutta vwheritagelta onneksi löytyi.

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 26.9.2013 19:39

Hei sattuuko kukaan muuten tietämään sopiiko lähtöjen suhteen gti 16v 3koppasen metallinen vesiletku tähän koneeseen, tai että minkä sopisi?

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 28.9.2013 21:36

Pyörien ripustukset ja coiloverit sujautettu tänään paikoilleen ja bensalinjoja viimeistelty. Vanteitakin tuli yritettyä paikoilleen, mutta kaverin antamat vanteet eivät olleetkaan 4x100 jaolla..

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 29.9.2013 13:35

Kaiken järjen mukaan tuon kytkimen 'käden' eli siis mihin vaijeri tulee kiinni, niin pitäisi olla alhaalla kun kytkinpoljin on ylhäällä, eikö? Minulla on tuo 'käsi' ylhäällä kokoajan. Mistä mahtaisi johtua? :o

Noppa88
-
Viestit: 13
Liittynyt: 21.8.2012 17:49

ViestiKirjoittaja Noppa88 » 30.9.2013 10:54

se "käsi" on yleensä suorassa

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 30.9.2013 20:55

Olisiko minulla sitten vaijerissa vikaa, kun poiljin ei palaudu? :o

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 30.9.2013 20:59

Ota vaijeri irti ja testaa palautuuko käpälä. Jos ei, niin sit päädystä vaan laatikkoa auki ja katsomaan mikä on hajonnu.

Noppa88
-
Viestit: 13
Liittynyt: 21.8.2012 17:49

ViestiKirjoittaja Noppa88 » 2.10.2013 7:45

Mulla meni joskus omasta 3 golfista kytkinlevy säpäleiks jaa poljin painu lattiaan. Vaihdoin uuden levyn mut teki samaa. Otin laatikon päädyn auki ja jatkoin sitä tankoo mikä painaa paineasetelmaa ja sit rupes toimiin.

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 2.10.2013 7:55

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=83 ... d7661654b4

Löysin tuollaisen keskustelun, voisiko noin onnistua?

Noppa88
-
Viestit: 13
Liittynyt: 21.8.2012 17:49

ViestiKirjoittaja Noppa88 » 2.10.2013 10:16

Kannattaa eka kokeilla "nollata" kytkinvaijeri jos automaatti säätö jos ei auta nii luultavasti se tanko kulunut.

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 2.10.2013 10:18

Mitenkäs tuo vaijeri nollataan? :o

Noppa88
-
Viestit: 13
Liittynyt: 21.8.2012 17:49

ViestiKirjoittaja Noppa88 » 2.10.2013 13:01

otat sen vaijerin irti kytkinkäpälästä ja sit otat kiinni vaijerin päästä, nyit sitä vaijerin päätä ja samalla otat siitä säätömokkulasta kiinni ja työnnät tulipeltiä kohti. pitäis painua kasaan ja lukittet siihen ja sit kytkinvajeri takas käpälään kiinni ja vapautat sen säädön. tossa lisätietoo jos tollanen vaijeri http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=16 ... 5a6c03205a

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 4.10.2013 18:01

Vaijeri ei lukittaudu mihinkään asentoon eli taitaapi olla rikki :/

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 6.10.2013 12:35

Taas sähköjä vedelty, valojen sähköt ja muuta.
Hei semmosta, että mikäs tämä osa on?
Kuva
ja mihin se tulee :o

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 6.10.2013 13:37

Mikäs tässä on sitä projektia?

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 6.10.2013 13:40

Tekniikan vaihtoa tässä yritän tehdä, en ollut varma meneekö projekteihin vai kävijöiden kalustoon..

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 24.10.2013 21:16

Kirjoittelua tännekin välillä. Nyt alkaa olla auto pieniä sähköhommia, taka-akselia ja bensalinjoja vaille valmis!
Nyt olisi tarkoitus alkaa suunnittelemaan ja toteuttamaan bensalinjoja, mietin että miten tuo kone mahtaisi kestää Re85- bensaa, jos laittaisi tuolla toimimaan?
Olen tosiaan aika noviisi näiden bensalinjojen rakentelun suhteen, joten minkä kokoista letkua/putkea kannattaisi laittaa, kun tavoite on tulevaisuudessa noin 200 hv? Välisäiliöllä vai ilman? Millaiset bensapumput?

EDIT
Niin ja tuo ylläolevan kuvan härveli ja letku eivät kuulu samaan pakkaan, joku asentaja oli sen käynyt siihen laittamassa, joka meinasi aiheuttaa hieman harmaita hiuksia.. Vekotin tulee siis ilmanputsariin ja imuputkeen kiinni.

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 27.10.2013 18:19

Auto laskettiin viikonloppuna alas pukeilta, tuli kyllä matala noilla jomin coileillla! Akku laitettiin myös kiinni ja mitään ei tapahtunut :D joten jossain kytkennöissä varmaan jtn vikaa..

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 31.10.2013 21:33

Nyt on kytkentöjä selvitelty ja virta kulkee! Sit olis vielä taka-akselin vaihto ja jarruputkien veto niin valmista ekalle ajolle!

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 14.3.2014 21:50

No niin lumet suli ja taas pääsee laittelemaan kärryä!
Tänään irroitettu taka-akseli sekä bensapumppu vaihdettu KR:n omaan.
Bensatankin vaihto seuraavaksi ja levyjarrullisen taka-akselin kunnostus ja paikoilleen heitto.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 56 vierailijaa