Oskun Polo Coupe 89/90

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

Oskun Polo Coupe 89/90

ViestiKirjoittaja OskuA » 17.9.2013 9:58

Nyt se hetken odotettu Polo Coupe vuosimallia 90 (rekattu 89) saapui pihaan. Kotiin ajeltaessa pistin kasettiblaukkariin autosta löytyneitä vanhoja kasetteja soimaan ja fiilikset laski täysin 80-90-luvun taitteeseen. Komjata. Siis mieletön fiilis. Tänä aamuna naapureilla ei ollut ehkä sama fiilis, vou-vou-vou-köh-vou-kög-köh-pruuuuuummmmm-köh-köh-pruuuuuuum-iiiiiiiiii ja menoksi. Vanha kunnon kaasarikone mikäs muukaan. No se kuuluu asiaan, paitsi remmin kitinä. Ja ihme ja kumma, huoltokirjaa tytetty aivan näille kilometreille saakka, pohjamassauksesta kunnon pajalla aikaa 12 vuotta, mutta kilometreja 40tkm. Luulisi olevan vielä kunnossa. Jakopääkin rempattu 6tkm sitten, joten mun ei tarvi siihen koskea KOSKAAN :D

Autolle olisi seuraavanlainen suunnitelma:
- Pintaruosteiden poishionta -> happomaalia -> pakkelia
- Oven alareunojan ruosteidenposito -> uutta peltiä, vaihtoehtoisesti paremmat ovet jostain koluta
- Ylimaalaus orkkisvärillä LY3D aka Tornado Red
- Muovikaaret pois
- Tonttiin
- Levipellit/BBS RS repsut

Siinä erikoisemmat, muuten sellasta perussettiä. Konehuoneen putsaus ja kiillotus (ei ihan riitä), sisustan hienoon kuntoon. Sisustan haluan pitää orkkiksena, korkeintaan jotkut paremmat penkit jostain saman ikäisestä Volkkarista.


Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Tällaista toista saa tarjota !!
Kuva

Kuva

VMJ
-
Viestit: 811
Liittynyt: 29.6.2008 11:17

Tuosta löytysi toinen.

ViestiKirjoittaja VMJ » 17.9.2013 11:53


OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 17.9.2013 15:05

Ei ole tarvetta, jos ovet on ruosteettomat ja olis lähempänä niin voisin hakea. Kyselin yheltä purkaamolta jo ovia, 60€/kpl ruosteettomat. Ei siinä onneksi konkurssia tee. En sillä hintaa ala noita korjaamaan, eikä harrasteluintoakaan ole sen rahan edestä hitsailla.

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 17.9.2013 16:17

Jos samalla intensiteetillä tätä teet kun Passattia, niin odotukset on aika kovat! :)

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 17.9.2013 17:06

En ihan, tää pidetään kohtuu vakiona :) No ainoa "erikoisuus" on tonttimadallus ja leveet vanteet. Ja kaikkia repsottavat paikat kuntoon.

Osaako kukaan sanoa suorilta käsin miksi mittarivalot ei toimi? Voisko vika olla siinä valokatkaisijassa, jossa joku rullakin (voisko olla mittarivalojen kirkkaudensäätö?). Niin vähän kokemusta näistä vanhemmista Volkkareista.

Ja tietääkö ketään sen peltivanteen mallia jotka ovat useimmiten mustia, jossa hopea nelisakarainen tähti keskellä, leveämmällä huulellakin vakiona? Sellaset olis makeet levitettyinä.

dumb
-
Viestit: 291
Liittynyt: 20.7.2009 16:29

ViestiKirjoittaja dumb » 17.9.2013 17:46

Asenna tähän joku jännä moottori (kun kerran projektiosastolla on).

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 17.9.2013 18:30

No on täällä sellasiakin mihin vaihdettu valot ja sillee you know bro? Vaihtaisin G40 mielelläni, mutta mokomat niin kalliita...

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 20.9.2013 14:03

Tietääkös kukaan mistä näihin saa uusia ovitiivisteitä? Vanhat puhki pelattu..

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 20.9.2013 14:39

Tietääkös kukaan mistä näihin saa uusia ovitiivisteitä? Vanhat puhki pelattu..

Eikös tuohon kelpaa ihan metritavara, motonet ilopuu tms. ?

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 20.9.2013 16:44

VW-Classic Parts:lta. 60,15€ kpl.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 20.9.2013 16:58

Omg. Jo on hintaa :D Pitää katsoa sieltä jotain muuta palikkaa. Kiitos vinkistä!

Klonkswagen, mulla kävi toi kanssa mielessä jos löytäisi profiililtaan kohtuu samanlaista ja polttais/liimais päät vaan yhteen. En kyl pysty maksaa yli saturaista kahdesta tiivisteestä. Kauheeta. :D

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 20.9.2013 17:14

Rullatavaraahan nuo alkuperäisetkin on .Ainakin Golf / Jetta II uusi ovitiiviste taisi olla yksi ja sama kieppi joka oveen joka katkaistaan sopivan mittaiseksi.
Alunperin katkoskohdassa tiivisteen "huulen" sisään on laitettu kumiletkun pätkä.
Viimeksi muokannut jii_bee, 22.9.2013 20:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JS Lehto
-
Viestit: 107
Liittynyt: 13.2.2006 14:57

ViestiKirjoittaja JS Lehto » 22.9.2013 10:49

Mulla olis tuohon koneeseen istuvat kaikki 4.ruiskun tilpehöörit johtosarjaa, ecua ja kiekkamittarillista mittaristoa myöten. Löytyis myös kasausta vaille valmis kone, jossa puristukset nostettu uusille lukemille. Kaikki uudet laakerit ja tiivisteet, jakopään osat ja vesipumppu jos kiinnostaa ruveta virittelemään. Lähtis varmaan harrastajaystävälliseen hintaan. Laita privaa jos kiinnostaa.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 22.9.2013 11:21

Kiitos jiibeelle, Js Lehtolle laitan privaa illalla :)

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 28.9.2013 18:08

Polo sisäpestynä :)

Kuva

Kuva

Kuva

Nyt vaan ajellaan ja odotellaan talviteloja. 4.10 ensviikon perjantaina loppuu leima. Sitten seisontaan ja talliin odotteleen repareerausta.
Viimeksi muokannut OskuA, 28.9.2013 19:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 28.9.2013 19:53

Ei sen jännän moottorin tarvii aina olla 1.8t tai G40/G60 tai KR. Esim ihan pieni modernisointi vois olla paikallaan. Joku vapaasti hengittävä pikkunen 16v ilman isompia virejä. Ja tietty kromia ja cleania :)

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 28.9.2013 20:00

Yksi vaihtoehtoa olisi kutitella vaparina tuosta tehoja ruiskun kanssa. Ja tosiaan se konehuoneen yksinkertasointi on paikallaan. Nyt piuhaa ja väkkärää epäsiisti koko tila täynnä.

Tästä on toi välipeltikin poistettu, kohtuullinen idis. G-leederin tilalla näyttäis "paremmalta" rosterisatsi. Tuostao n nuo ylimääräiset piuhat mys karsittu hyvin pois. Pissapojan säiliönkin voisi tehdä rosterista, jonkun 5dl. Harrasteajoneuvona pieni koko ei sinänsä haittaa. Ja noi kaasut konepellissä on ihan ehdoton juttu.
Kuva

VS.

Kuva

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 29.9.2013 22:35

Löysin appiukon nurkista tällaiset 6/1988 valmistetut vanteet. Jako on Japsimaailman 5-pulttinen, eli varmaan 5x114.3, ehkä.

Funtsein noiden kun kunnostamista/kiillottamista ja venykumeilla alle kunnon lätyillä. Ei olis massaa :) Mutta olisko hirvee? Omasta mielestä noi on niin rumat että ne näyttää jo hienoilta. Koko on 7,5x14..
Viimeksi muokannut OskuA, 28.6.2014 17:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 29.9.2013 23:04

Osta nämä..?

13" on myös ihan passeli vannekoko.

Kuva

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 29.9.2013 23:13

Ai ai ompas retrot. Nyt pakko pitää kukkaron nyörejä tiukemmalla, muuten olis ehdoton juttu. Hintakaan ei kamalan paha. Talvella pitää etsiä enemmän tosissaan. Pääsee pian pureskelaan ja poistelemaan ruosteita.

Saakos näihin tarvikkeena noita uusia takapeltejä?

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 30.9.2013 0:40

Kyllä Poloon istuu hienosti leveä 13 tuumainen!

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 30.9.2013 0:40

Kyllä Poloon istuu hienosti leveä 13 tuumainen!


Moottori? ;)
http://www.varaosia.com/tuotteet.html?id=46/993

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 30.9.2013 7:44

No joo, olishan toi häävi mutta ei se sovi kasarihenkeen. Mietin jopa sitä pidänkö kaasareilla. Muuten kyllä voi piristellä. G40 toki sopii ajan henkeen, mutta mietin tota tekniikkaa aika tarkkaan etten riko tyyli aikakautta.

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 30.9.2013 14:52

Saakos näihin tarvikkeena noita uusia takapeltejä?

Kotimaasta aika heikosti, mutta onneksi on Ebay.
Hieman tuota joutuu leikkaamaan ja liimaamaan jos haluaa säilyttää alkuperäiset peltien liitoskohdat.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 30.9.2013 15:10

Iso kiitos linkistä! Ajattelin leikata ruosteiset kohdat (alapuoli) irti ja laittaa koriliimalla kiinni. En näe mitään järkevää syytä kesä/harrasteautoon, jolla ajetaan muutama tonni kesässä eikä sille aiheudu rasitusta, hitsata sitä peltiä kiinni.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 9.10.2013 14:46

Noniin kappas. Ei saanut Polo leimaa.

Kuva

Kolme kämmenen kokosta palaa hitsattava pohjaan ja uusittava vasemman puolen iskarit. En ala maksamaan mistään iskareista montaa kymppiä vaan ostan ensikesää ajatellen koko alustasarjan. Tarkoitus hetki ajelöa työajoja vielä Pololla.

Ostan varmaan 60/40 madaltavan Ta-Technixin sarjan. Ebayssä 110e, ei kyllä maailmaa kaada.

http://item.mobileweb.ebay.de/viewitem? ... 0733887471

On varmaan aika kivireki. Ulkonäkö on tässä kesäkruiserissa tärkeintä. Ja tuskin se huonompi ainakaan on kuin nyt. Olsettaa kuskiakin mutkasella tiellä. Joustaa n. 10cm pahimmissa tien heitoissa, nappaa renkaat sisäloksuihin kiinni.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 9.10.2013 14:59

Tai sitten ostan ne kaksi motonet iskaria ja hankin kesäksi tällaiset: http://www.ebay.de/itm/TA-Technix-Premi ... 2c65b98238

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.10.2013 15:14

Tai sitten ostan ne kaksi motonet iskaria
Sit sulla tulee pian tehoeroa toisenpuoleisesti...

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 9.10.2013 15:25

Niin tulee, mutta sais leimattua ja ajeltua työajoa hetken. Noihin pitää varmaan vaihtaa patruuna vanhaan tolppaan? Takana ihan normi iskari.

dumb
-
Viestit: 291
Liittynyt: 20.7.2009 16:29

ViestiKirjoittaja dumb » 9.10.2013 17:14

Joo se etuiskarin vaihto on aika hanurista. Yritin ite vaihtaa yläkautta tolppaa irroittamatta, kun totesin mahdottomaksi niin vein suosiolla korjaamolle. Hyvä niin, sillä ei hommasta ilman korjaamon välineitä olisi tullut yhtään mitään.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 9.10.2013 17:16

Joo täytyy irrottaa koko iskari pois paikoiltaan ja alkaa vääntää. Onko tuohon jotain erikoisvälineitä tarvittava? Ei kai.

dumb
-
Viestit: 291
Liittynyt: 20.7.2009 16:29

ViestiKirjoittaja dumb » 9.10.2013 17:47

Vetoakselin mutterista lienee hyvä aloittaa; jos sen saa auki niin voisi kuvitella että muihinkin juttuihin löytyy sopiva työkalu :)

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 9.10.2013 17:53

Jahas :D Katotaa mitä käy. Voi mennä ikä ja terveys :)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.10.2013 18:15

Niin tulee, mutta sais leimattua
Eiku meinasin että tehoeroa on sitten pian liikaa toisen puolen hyväksi.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 28.12.2013 17:13

Joo Polo on tosiaan liikennekäytöstä poistettu nyt. Keväämmällä
Alkaa laittelu nyt kaikkea muuta säpinää. Menin perhana poistamaan kuvakansion.. Pitää laittaa uusiksi sekä kuvat että linkit.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 16.3.2014 19:04

Missä hinnoissa G40 tekniikat liikkuu? Funtsin kannattaako ostaa G40 rotisko josta tähän koppaan tekniikka ja muuta.. Vai onko tätä koppaa saanut G40 tekniikalla?

Tekniikka ilman ahdintakin on kiinnostava ajatus, voisi toteuttaa Eatonin M65:lla ahtamisen.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 28.6.2014 17:28

Polo kaivettu kuusen alta ja pesty. Hallitila valmistuu piakkoin niin pääsee värkkäilee. Muovikaaret ottelin irti ja siellähän oli kohtalaisesti ruoste muhinut...

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Pitää ostaa uudet ovet ja vasen etulokari, sen verran mätää tavaraa.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 28.6.2014 20:34

Ei toimi kuvat...

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 28.6.2014 22:14

Mulla näkyy ok. Näkyykö vanhat kuvat? Koitas toisella selaimella ja kommaa toimiko. Pitää säätää jotain yksityisyysasetuksia tms. sieltä kuvat.fi palvelusta jos ei näy.

Millai muilla, näkyykö?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 28.6.2014 23:39

No nyt näkyy, oli varmaan joku palvelinongelma.

Onhan tuossa vähän tekemistä. :) Joko on JOMit tilattu? :D Hommaa suoraan vain se korkeussäädettävä, niin saat paskat länään. ;)

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 29.6.2014 0:12

En ole vielä hankkinut tähän mitään :D deadline on 2015 juhannus, hiljalleen ja kaikki paikat kuntoon, viimeisen päälle. Alustaksi tulee säädettävä ta-technix:
Kuva

Koko auto menossa kappaleiksi, kone mukaanlukien. Koneelle villi suunnitelma, moottoripyörän rivikassut, tiukempi nokka (G40?), viimesitelty kansi, putkisto uusiksi kannesta lähtien ja kevennetty vauhtis. Niin ja 5v loota jostain.

Innolla odottelen projektin alkua. Ensin koppa kuntoon ja sitten tekniikan kimppuun. Ensimmäinen iso projekti.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 29.6.2014 0:43

Hiotuta ennemmin nykyinen nokka, G40 ei ole käsittääkseni vapaastihengittävään se kaikkein otollisin, asteita on melko miedosti. Tai sitten etsit käsiisi jokin 1.3:n kireämmän nokan, jossa on noston lisäksi asteitakin.
Eeppisin vaihtoehtohan olisi joku 16V moottori, johon laitat ne tuplat kylkeen, mutta karkaa sitten kyllä vähän budjettikin jo, kun pitää vaihteistoa myöten vaihtaa kaikki.
Mutta tuossa kuitenkin kummittelemaan kuva: http://www.steilheck.nl/cpg/albums/user ... klaar1.JPG
;)

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 29.6.2014 0:51

Joo en mä tähän ihan tuollaisia muutoksia ala tekee, ihan hyvä idis kyllä, em. kokoonpano riittää hyvin kruisailuun. Niin ja budjetti, nytkin jo laskelmieni mukaan kassa kilisee kahden ja kolmen tonnin välissä. Tarkoitus käydä kaikki kunnolla läpi ja saada tästä pitkäaikainen kesä/harrasteauto.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 3.6.2015 23:11

Mitäs tälle kuuluu?


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 58 vierailijaa