Corrado g60 laittelu projekti

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Deata
-
Viestit: 10
Liittynyt: 16.9.2013 11:36

Corrado g60 laittelu projekti

ViestiKirjoittaja Deata » 16.9.2013 12:00

Eli nyt olisi tarkotuksena aloittaa corrado g60 auton säätäminen tehokkaammaksi ja sisustan ja ulkopuolen laittaminen kuntoon.


Autoon tällähetkellä laitettuna sisuskalujen puolelta:

-68mm ahdinpyörä
-lastu
-supersprintin putkisto
-alusta sarja

ulkonäön ja sisustan puolelta vaihdettu:

-ratti
-maalattu uudestaan
-angel eyes ajovalot
-15" alut ja matalaprofiili renkaat


Auto myös juuri huollettu jolloin vaihdettu:
-Jakohihna
-Moniurahihna
-Apulaitehihna
-68mm ahdinpyörä

Oli ahdinpyörä menny paskaksi ja rikkonut jokaisen hihnan ja vetänyt tahdit vituilleen, mutta säikähdyksellä selvittiin.



Nyt päästäänkin asiaan eli mitä autoon olisi tarkoitus laitella

Autosta pitäisi saada lievästi enemmän tehoa irti sekä sisustaa ja ulkonäköä parannella poikkeamatta kuitenkaan hirveästi alkuperäis lookista.


Sisuskalujen puolelta autoon olisi tarkoitus hankkia:

-Isompi välijäähy joka sijoitettaisiin keulaan
-Jyrkempi nokka akseli
-pelti pakosarja
-vapaavirta suodatin
-ahdinlähtö


Ulkonäön ja sisustan puolelta taas:

-Maalipinnan myllytys
-Orkkis ajovalot tehokkaammalla polttimoilla
-Nahka,keinonahka tai mokka kuppipenkit (ei mitkään överit)
-lievästi isompi ratti sillä nykyinen liian pieni
-taakse nahkapenkit
-Merkitön etumaski
-90mm lippi eteen



Lisään tänne sitten kun uusia ideoita tulee ja kun uutta osaa tulee ostettua :)

Myös ehdotuksia saa laittaa mikä teidän mielestä vielä autoon sopisi

Tässä vielä kuvia autosta:

Keula

Kylki

Lisäilen kuvia konehuoneesta ja sisustasta heti kun pääsen kotiin.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 16.9.2013 15:33

Laita mieluummin 1.8 20v moottori sinne ja siihen gee ahdin kylkeen. Muutaman satasen kalliimpi ratkasu, mutta tarjoaa 50hv lisää tehoa samalla ahtopaineella...

Pheo
-
Viestit: 172
Liittynyt: 6.3.2011 17:26

ViestiKirjoittaja Pheo » 16.9.2013 18:34

Ite komppaan kanssa tota Donan ehdotusta. Vaihtuis luotettavuuskin vähän eri tasolle.
Mulla löytyy musta puol nahka sisusta jos sellanen kiinnostaa. Etupenkit puuttuu, muuten kaikki tallessa.
Ja ulkokuoreen toi auto ei juuri muuta tarvii kun sopivan madalluksen ja kunnon vanteet. Mikään korisarja ei istu paremmin tohon koppaan ku noi alkuperäset puskurit.
Ja jos toi on korkeussäädettävä alusta nii ruuvaa ny hyvä mies alemmaks sitä :)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 17.9.2013 16:09

Ei liity rojektiin mutta löytyisikö jostain kertomusta mitä vaatii G:n laitto 20vt:n kylkeen fyysisesti.

Meneekö kannattimet ja hihnat ihan plug&pray?

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 17.9.2013 23:34

Apuakselilohkon kylkeen menis kaikkine kiinnikkeineen. Laturin joutus imusarjan takia heittään toiselle puolen konetta. Elikkä pientä tee-se-itse meininkiä vaatii hinhan kiristimien ja laturin kiinnikkeiden kanssa.
Moottorin kannakkeet käy kaikki suoraan samoin loota jne.
Digifantin heivaisin pois jo pelkästään virranjakajan takia.

Mutta itse pitäisin tota hyvinkin helppona projektina.

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 19.9.2013 13:38

vwvortexilla tuota asiaa on puitu melko reilusti...

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 19.9.2013 22:26

"autosta pitäisi saada lievästi tehoa irti"

niin, mitä tuo nyt sitten tarkoittaa? halvalla hyvää ei ole.. mutta pikkuvireillä g60 pannulla päästään kohtuu kustannuksilla sinne 220 tienoille., riittääkö se?
jos ei, niin katsele muita variaatioita, mitä esim tuossa ylempänä on spekuloitu..
pikkuvirit g60 koneessa siis; nokka-akseli, kannen porttaus, pakosarja, hyvä ohjelma, mahdollisesti isommmat suuttimet..
Viimeksi muokannut samza, 20.9.2013 9:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 19.9.2013 23:33

Ja puhutaanko nyt ihan moottoritehosta vai 220hv renkailta?

Rallyestä otettiin lastulla, 68 ahdinpyörällä, ilmanoton "parannuksilla" ja supersprintin putkistolla 202hv koneelta.. Renkailta aika lailla se mitä vakio koneelle luvataan... :/

Deata
-
Viestit: 10
Liittynyt: 16.9.2013 11:36

ViestiKirjoittaja Deata » 24.9.2013 19:55

Laita mieluummin 1.8 20v moottori sinne ja siihen gee ahdin kylkeen. Muutaman satasen kalliimpi ratkasu, mutta tarjoaa 50hv lisää tehoa samalla ahtopaineella...


Eipä hetken ettimisellä löytynyt myynnistä 20v konetta ja muutenkin en ole niin ammattitaitoinen että koko koneen osaisin vaihtaa :P


Ja tarkennettuna lievästi tehoa irti on omassa skaalassani 200 - 220hp paikkeilla.


Nyt olisi heti aluksi tarkoitus ostaa uusi kartio suodatin alkuperäisen boxin tilalle, kuullut juttua että pitää ärsyttävää "vinkunaa" sen jälkeen mutta rautaista faktaa en ole tästä kuullut. Kokemuksia kenelläkään ? sekä auttaako näin simppeli juttu missään oikeastaan mitään :D


Seuraavana hankintaan lähtee uusi intercooleri nykyisen mehupurkin tilalle

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 25.9.2013 3:25

Mulla saattais olla 3-4 moottoria. yks kaseja ja parilitrasia. Mikä nyt kiinnostaa...
Eipä se koneen irrotus mikään amerikantemppu oo. Taitaa olla kymmenellä pultilla kiinni :D
Periaatteessa jopa itteekin kiinnostanu tollanen 20vG60. 300hv ois aika löysässä ;)


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa