Erään -84 matta cäddyn ja -90 jettan tarinointia

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

ViitalaMikko
-
Viestit: 92
Liittynyt: 18.2.2013 20:03

Erään -84 matta cäddyn ja -90 jettan tarinointia

ViestiKirjoittaja ViitalaMikko » 16.6.2013 11:18

Elikkäs hain hemikuussa tälläisen kaunokaisen kun iski itellä aikuisuus-komplekti. Koneena toimii väki vahva 1.6d ja jatkona 4-vaihteinen laatikko vielä viikon. Mittari näyttää karvaa vaille 500 000 mutta kuulemma toinen moottori jo menossa mutta mistäs sitä tietää. Kyseiseellä koneella ollaan toki käyty oulusta porissa ja takaisin ja hyvin toimi :)

Kuvia koitan tuonne laittaa kun kerkiän http://imageshack.us/g/1/10197370/

Aloitus kohta http://imageshack.us/photo/my-images/526/6aba.jpg/ oli tuollainen ja tuommosena sitä ajeltiinkin hetki. Toki etujarruja ei ollut lainkaan aluksi ja syykin selvisi http://imageshack.us/photo/my-images/585/img0732lu.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/546/img0733uq.jpg/ Mutta motonetista otin levyt ja palat niin alko pysähtymään.

Tässä johtaa aloin miettimään että mihis suuntaan cäddyä aletaan viemään ja pääsiäisenä kun kaverilta ostin kattokaiteet oli suunta aikalailla suunniteltu valmiiksi. Autosta tehdään itselle ja muillekkin ihmisille päivän piriste ja sitten otetaan voimaa sen verran ettei jää jalkoihin.

Ensiksi lähti lavakate poies ja sitten laitettiin sukset ja matkalaukku katolle
http://imageshack.us/photo/my-images/209/hcrk.jpg/ Toki täällä pohjoisessa kun ei tiiä koska tota lunta tulee niin hyvä olla sukset koko ajan mukana :)

Tässä kohtaa taisi olla helatorstai ja tein nopiasti lavakatteen autoon ja hain 2xcäddyn lavallista varaosia missä oli muun muussa 1.6td ja 5-lovinen laatikko. Pumpusta on tehty ainakin kara mutta kuulemma liki 20L kuluttaa kun oikein kenkii niin tíedä häntä olisiko nestepäätäkin vaihettu :) On myös k24 paikallaan.

Kesärenkaat kun piti hommata niin turusta löytyi käännetyt bmw:n 14tuuman pellit mikkä oli kuvissa paremman näköiset (ja suoremmat).Koko valkoiset vanteet ei aivan innostanut joten maalasin "huuli-osat" auton paikka maalilla eli matta mustalla sprayllä ja nyt jo näytti paremmilta omiin silmiin.
http://imageshack.us/photo/my-images/203/t5a8.jpg/

Lähi aikoina olen sisustaan perehtynyt ja vaihtanut penkit, ratin ja sitten laitoin keskikonsolin jossa valmiina jo 3 mittaria: Öljynpaine, öljynlämpötila ja ahtomittari.
http://imageshack.us/photo/my-images/40/r0e.JPG/
Penkkeihin aattelin pikkasen tehdä reunoja lissää ja sitten aikalailla samoilla väreillä päälliset ja juurikin noin että kangas keskeltä ja keinari sivut. Myös ovet ja koko kabiini tullaan eristämään kun peltityöt on tehty.

Juhannuksena olisi tarkoitus vaihtaa tuo turbollinen moottori paikalleen. Siitä siis löytyy http://imageshack.us/photo/my-images/546/11st.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/541/hk8j.jpg/

Cooleri ja kaikki ahtoputket tuli tuossa varaosa köntissä mukana minkä hain helatorstaina joten kaikki muut on jo valmiina paitsi putki pittää rakentaa ja 5lovisen tankoja ei ole. Naureskelin oikein kun kattelin että mites tuon putken rakentaa. Eihän siellä ole kuin tilaa cäddyn pohjassa :)

Tähän versioon tehdään putki varmaankin 2" ja sitten kun tuntuu ettei enää liiku mihinkään ja paikalle asennetaan http://imageshack.us/photo/my-images/546/img0884vb.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/22/95gu.jpg/

Autossa kun on "jonnin verran" ruoste vikkaa niin pelti hommat tehhään kun keritään. Kaikki muut peltiosat löytyy paitsi helmat joten ei tarvi niitäkään mistään haalia. Ite kun oon motonetin tiskillä töissä niin katselin että niitäkin saa vielä tilattua.
Ite kun oon muun muassa automaalari niin tarkoitus olisi samalla viikonloppuna maalata cäddy niin että oranssi (vähän punertavana) sivuista ja keskeltä oikein likaisella valkoisella tai kermalla. Kiiltäväksi autoa ei tehdä vaan mataksi tai satiiniksi.

Tälläinen on tämä tällä hetkellä http://imageshack.us/photo/my-images/43/d3fy.jpg/

Morjestakkaa jos tuun vastaan tai tulkaa juttelemaan jos oon jossain parkissa :)
Viimeksi muokannut ViitalaMikko, 20.11.2013 9:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ViitalaMikko
-
Viestit: 92
Liittynyt: 18.2.2013 20:03

ViestiKirjoittaja ViitalaMikko » 26.6.2013 19:21

Tuli tuossa asennettu yksi viikonloppu säädettävät etutolpat cäddyyn. Otin jouset oikein pois ja putsasin kierteet kun tuli nostettua sitä aikas paljon ettei ole typerän näköinen kun perä on ilmassa. Taka-akselile pittää tehä flippi kun tässä kerkiääpi. Tai jos jollakin on semmonen tehtynä ja ylimääräisenä niin voisin olla kiinnostunut.

Tuossa vähän kuvia.
ennen http://imageshack.us/photo/my-images/35/nlih.jpg/
ja putsattuna http://imageshack.us/photo/my-images/21/rfnv.jpg/

Ja tuohon korkeuteen sen laitoin http://imageshack.us/photo/my-images/69/wf3o.jpg/

Sitten juhannuksena tuli Laitettua 1.6td ja 5lovinen laatikko paikalleen. Siinä varaosa-köntissä minkä hain kun tuli mukana myös cooleri ja valmiit putket niin nekin löysi paikkansa autoon. Yllättävän ahasta on muuten cäddyn konehuoneessa kun sinne oikein laittaa tavaraa.
Lähtö kohta http://imageshack.us/photo/my-images/196/kf8d.jpg/
Koneen laskeminen http://imageshack.us/photo/my-images/196/kf8d.jpg/
Auto ylös http://imageshack.us/photo/my-images/197/b46.JPG/
Uusi kone paikallaan http://imageshack.us/photo/my-images/203/7ky9.jpg/
Melekein kaikki paikallaan http://imageshack.us/photo/my-images/194/sfh7.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/841/iic7.jpg/


Muuten meni asentaminen hyvin paitsi 12kulmasta torxia meinas olla ettiminen olhavassa juhannuksen aikana :) Onneksi sellainen löytyi ja ja saatiin vetarit auki vanhasta laatikosta. Ja sittenkun ne saatiin paikalleen huomattiin ettei startille tullut herätin virtaa lainkaan ja auto laitettiin ruuvimeisselille käymään.
Pakosarjan kuykkoihin piti vähän soveltaa http://imageshack.us/photo/my-images/600/dviq.jpg/

Putki tehtiin alusta loppuun 2.5" yhellä vaimentimella ja sivusta ulos takarenkaan etupuolelta.

Kun vihdoin ja viimein koeajoja tehtiin niin ahtoputki ei meinannu pittää ja siksi auto jäi sunnuntaina olhavaan.

Laitan videoita kun keksin mihin ne laitan.

Maanantaina kun saatiin se putki pitämään työpaikalta ostettujen klemmareiden ansiosta niin venttiilikopan välistä alkoi tulemaan öljyä ja taas matkattiin ouluun ilman autoa. Jos ensi viikonloppuna saisi sen toimimaan kunnolla.

Vetoja tuntu olevan ihan kivasti :) Ja savua oikein kunnolla mutta pittää kattoa laittaako sen savuttamaan vähän vähemmän. Vielä kun kunnolla pääsee kokeilemaan niin tietää lopputuloksen.

ViitalaMikko
-
Viestit: 92
Liittynyt: 18.2.2013 20:03

ViestiKirjoittaja ViitalaMikko » 30.6.2013 11:44

Vihdoin ja viimein saatiin cäddy ouluun mukaan. Venttiilikopan välistä kun tuli öljyä niin se johtui siitä kun 2 pinnapulttia oli löysällä. Laitoin kuiten uuden kumisen tiivisteen ja sikaa sinne väliin molemmille puolille. Tuli putsattua aikas hyvin ne ennen laittoa bräkekleanerillä. http://imageshack.us/photo/my-images/39/nqm.JPG/
http://imageshack.us/photo/my-images/442/fcxl.jpg/

Tässä eka silloin kun ei pysynyt letkut kiinni, sitten savuarvo-video ja kolmas video on jo niin että toimii.
http://www.youtube.com/watch?v=XudhxLF2UNo
http://www.youtube.com/watch?v=9cTDeVbZCAY
http://www.youtube.com/watch?v=iq0Ky91DdoQ

Tässä ruvettiin sitten laittamaan konepeltiä paikalleen ja huomattiin semmonen pikku vika että eihän se mene kiinni. Tuulihaka osuu cooleriin. No ei muutakun maski vaihteeksi poies ja piemmät pultit että saa aan cooleria alemmas että menee pelti kiinni.

Vitos vaihdetta ei pysty laittamaan kun on neljä lovisen tangot mutta jos sitä hakis kierretankoa ja irto päät niin vois sillai tehä semmoset tangot kuin haluaa.

Otin puskurin poies ja ostin pienet vilkut (tai huomiovalot nuo on) ja kun kukaan ei halunnut ostaa tota maskia niin laitoin itelle paikalleen. Myös toiset valot oli kirkkaammat niin laitoin ne paikalleen
Nuo vilkut muuten vilkkuu sillai nopeasti niin mahtaakohan siihen auttaa se sama rele kuin moottoripyöriin? Kun ledit nuokin on.
Tässä lopputulos http://imageshack.us/photo/my-images/856/ld4s.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/189/nu69.jpg/

ViitalaMikko
-
Viestit: 92
Liittynyt: 18.2.2013 20:03

ViestiKirjoittaja ViitalaMikko » 8.7.2013 10:07

Vapaa päivänä kun eksyin nettiin niin nyt pitäisikin loput pelti osat haalia jostain kasaan tai ainakin miettiä mahtaisiko sitten itte vääntää pellistä. Eli tuulilasin etupuolelta pittää ainakin hitsata ja myös takaseinää. Kaveri kun opasti tuonne typ-17.de sivulle ja löysinkin sieltä tuulilasin etupuolen mutta aikas suolanen hinta kun itellä ei aivan kokonaan tarvisi tehd.
http://www.typ-17.de/product_info.php/i ... plett.html
Eikös golf-1 kuitenkin oo sama etuovista eteenpäin?

Toisaalta selviää paljolta kun valmiin palan laittaisi mutta kahtotaan nyt vielä.

Sivua selainen tuli vastaan myös tälläinen http://www.typ-17.de/product_info.php/i ... 80-83.html Onko tämä jettaan vai mihinkä kuin tuossa lukkee että limosine?

Samoilta sivuilta kun löytyy myös noita puskureita http://www.typ-17.de/index.php/cat/c259 ... tml/page/1 Ja en ole päättänyt vielä teenkä "nysä"-puskurit kuten 2koppaisissa escorteissa on. Toki crominen olisi makia mutta niin on hintakin.

ViitalaMikko
-
Viestit: 92
Liittynyt: 18.2.2013 20:03

ViestiKirjoittaja ViitalaMikko » 8.7.2013 22:33

Korjaus edelliseen. Se on takapään pelti eikä etupään. Oli vissiin silmät kunnolla ummessa aamulla

penttikari
-
Viestit: 4
Liittynyt: 7.8.2012 18:50

ViestiKirjoittaja penttikari » 21.7.2013 16:32

Tuota tuulilasin alla olevaa peltiä löytyy myös klokkerholmilta, itse kävin vasta kysymässä paikallisesta vara-osaliikkeestä ja listahinta oli 55 euroa.

ViitalaMikko
-
Viestit: 92
Liittynyt: 18.2.2013 20:03

ViestiKirjoittaja ViitalaMikko » 24.7.2013 9:21

Hyvä tietää. Kiitoksia paljon!
Maalaus ja pellitys lähenee niin ja mietinkin tässä väritystä. Alkuperäinen suunnitelma kun oli/on oranssi ja keskeltä likainen valkoinen/beige. Miettinyt eri mahdollisuuksia jopa ruskeasta täysin valkoiseen mutta eiköhän se siinä kohtaa viimeistään saa päätettyä kun maalit hakkee.

ViitalaMikko
-
Viestit: 92
Liittynyt: 18.2.2013 20:03

ViestiKirjoittaja ViitalaMikko » 28.7.2013 12:10

Mietiskelin kun meniaa lämmöt nousta helposti että pittäiskö laittaa se isompi etupuskuri ja cooleri ulkopuolelle. Sais paremmin ilmaa kun nyt se on tuolla pellin takana aikas hyvin. Toisaalta sitten se tulee esille ja mielellään sen pittäis kuitenkin piillossa. Toisaalta eiköhän tuo lämmin aika ala olemaan pikku hiljaa jo ohitse.

5-lovisen tangot olis hommattu jos vain sais aikaiseksi mennä repimään ne irti. Pittää tehä pakoputki uusiksi kun nyt roikkuu liian alhaalla niin vaimennin ossuu hidaste töyssyihin.

Pittäis lähteä kalajoelle 10.8 kokeilemaan varttia mikäli työ antaa myören.

ViitalaMikko
-
Viestit: 92
Liittynyt: 18.2.2013 20:03

ViestiKirjoittaja ViitalaMikko » 27.8.2013 6:36

Kesä on ohitset ja on aika alkaa taas tekemään jotain. Cäddystä hajosi kytkin noin 1.5viikkoa sitten kaverin parkkipaikalle.
http://imageshack.us/photo/my-images/571/akqn.jpg/

http://imageshack.us/f/543/6dj3.jpg/

Saatiin juur pakattua ittemme ja paljon tavaraa cäddyn hyttiin ja jo pakin päälle laittaessa rusahti ja sitten ei ennää saanutkaan vaihdetta poies päältä. Hyvä tuuri oli kun juur ajelin oulun kaupungin läpi. No seuraavana päivänä tilasin vaijerin kun menin töihin ja se maksokin oikein 7.25é :D Ainoa oli että piti viikko odottaa vaijeria.

Itse vaihdossa taisi mennä oikein 3min aikaa ja polkimesta tulikin aikalailla kevyempi painaa. Säätö vaan on aivan tapissa niin taitaa olla se hetki kun tilaan kytkimen. Tässä mietinkin että minkäslaisen sinne tilaisi? Foorumin läpi kun olen lukenut ja punninnut kaikenlaisia vaihtoehtoja mietein että pitäisiköhän kuitenkin laittaa se vakio kytkin kun eipä tuo tunnu luistavan kun muistaa lämmittää koneen kunnolla ennenkuin kenkii.

Luultavammin tuo seuraavan turbon askartelu menee kuitenkin tuonne kevääseen niin jos silloin vaihtaisi kunnon kytkimenkin. No pittää miettiä ja puntaroida.

Tosiaakin syyskuun puolessa välissä tulee haettua pyörä lainaan niin voi laittaa cäddyn telakalle ja aloittaa hitsaus/maalaus operazuunin.

ViitalaMikko
-
Viestit: 92
Liittynyt: 18.2.2013 20:03

ViestiKirjoittaja ViitalaMikko » 2.9.2013 6:48

Tuli lauantaina ajettua tallille ja tarkoituksena oli saa a 5 toimimaan ja vaihtaa raidetangon päät. No tuli kyllä teurastettua tua pakkilukko tzydeemi http://imageshack.us/photo/my-images/812/g7le.jpg/ Ja keppiin saatiin lisää liikettä mutta mielestäni 5 ei sinne vieläkään löytyny. Toki en käynyt laisinkaan koeajolla ja syy selviää myöhemmin.

Raidetangotkin sain vaihdettua ja kuskinpuolen meni ihan hyvin mutta hanttaripuolen kanssa tulikin sitten tapeltua noin 4h. Oli pikkasen piukasssa mutta loppujen lopuksi se kuitenkin lähti monen lämmittämisen, hakkaamisen ja läpi poraamisen jälkeen.
http://imageshack.us/photo/my-images/853/ngld.jpg/

Kun kuskin puolta tunkkasin ylös niin helma "vähän otti" ihteensä mutta en sitä siinä kohtaa niin ajatellut. Kun sain raidetangot vaihdettua niin ajoin auton ulos ja UULLATUUUUS oli jaloille tullut tuuletus reikä :D http://imageshack.us/photo/my-images/542/dcr6.jpg/

Kokeilin niin se oli sitten puoleen väliin oven aukkoa auki tua sisäpuoli. Tarkistin myös toisen puolen ja se oli kanssa aivan yht mätä http://imageshack.us/photo/my-images/843/zv79.jpg/
Päätin että tuolla ei uskalla lähtä ettei sitä tipahda läpi ja jätin sen tallille. Hitsaus työt piti aloittaa vasta 1kk päästä mutta se taitaa aikaistua. Tai sitten pittää hävittää koppa ja keksiä mihin tuon tekniikan laittaisi.

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 2.9.2013 7:35

Itse olen joutunut pidentämään poikittaisliikkeen tankoa mk1:ssä että vitonen onnistuu saada päälle. Myös kaikki kuluvat osat vaihdevivustosta kannattaa uusia. Niihin saa vielä semmosta täydellistä korjaussarjaa.
Jos hitsuuttelu tuntuu ylitsepääsemmättömältä hommalta ni mulla saattais olla ehjä ja katsastettu caddy ylimääräisenä.

ViitalaMikko
-
Viestit: 92
Liittynyt: 18.2.2013 20:03

ViestiKirjoittaja ViitalaMikko » 2.9.2013 17:07

Olen kyllä lueskellut että sitä pittää hitsata piämmäksi ja lauantaina (pienissä olusissa) jotenkin kahtelin että se etummainen poikittais tanko on se jonka pittää pidentää. Valmiiksi kun sen tein niin huomasin että se oli se joka teki sen pituus suunnan. Laitoin tangon maahan ja lährettiin saunan lämmitys hommiin ja sunnuntaina korjasin virheeni. Täytyy se tanko ensi kerralla tehä jos sitä autoa nyt vielä jatkaa.

Enköhän sitä ala kuitenkin tekemään mutta täytyy vielä kahtoa kun ensi kerralla menee ja alkaa purkamaan sitä kunnolla.

ViitalaMikko
-
Viestit: 92
Liittynyt: 18.2.2013 20:03

ViestiKirjoittaja ViitalaMikko » 29.9.2013 17:25

Aloitin lavalta ruosteen poiston :D
http://www.youtube.com/watch?v=fjn66k8r81c

ViitalaMikko
-
Viestit: 92
Liittynyt: 18.2.2013 20:03

ViestiKirjoittaja ViitalaMikko » 8.11.2013 10:12

Otin töistä pitkän viikonlopun ja aloin tuusaamaan cäddyä samantein kun saatiin talliin kunnon valot . Autosta purettiin ensimmäiseksi ovet poies ja sitten tietenkin penkit ja kaikki lattia matot. http://imageshack.us/photo/my-images/716/rv2z.jpg/ Vaikka tiesin että auto on suht koht paha niin silti ruoste taas yllätti ja kyllä cmx:n ruoste biisin sanat "savu nuolee raunioita" kävi pari kertaa mielessä vielä kun loppu vielä kaikkineen kaasukin hitsi-pullosta. http://imageshack.us/photo/my-images/20/p5h9.jpg/

Leima loppuu autosta joulukuun alussa ja siksi en kerkiä sitä hitsaamaan niin saas nähä kuinka pitkälle mennee että saa tehtyä auton loppuun kun voudenvaihteessa pittäs lähteä rovaniemelle komennuskeikalle.

Mutta tuli kuitenkin tehtyä toisen puolen sisähelma ja vähän lattiaa valmiiksi asti. Molemmilta puolilta ulkohelmat tuli rälläköityä poies ja kuskin puolen sisä reijät tuli poistettua. Myös otettiin takalasi pois mutta sitä en vielä aloittanut.

http://imageshack.us/photo/my-images/689/q4n6.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/443/4nyk.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/823/6tcn.jpg/

Helmoja joutui kyllä jonkin verran muakkaamaan ja siltäkään se pokkaus ei aivan sovi mutta näillä mennään.
Täytyy kanssa sanoa että toinen etulokasuoja mikä oli ollut siinä vuodesta -84 oli sitten pikkasen lujassa! Massaa on siihen aikaan käytetty enemmän mitä käytetään kymmeneen nykyautoon :D

ViitalaMikko
-
Viestit: 92
Liittynyt: 18.2.2013 20:03

ViestiKirjoittaja ViitalaMikko » 20.11.2013 9:52

Tässä kun melekein pakon edestä tuli haettua tuollainen -90 1.6td jetta käyttikseksi kun cäddyn hitsaus vähän luultavammin venähtää. Autolla ajettu vain 560 000 mutta hyvin toimii paitsi kytkin luistaa ja kuulemma vaijerin takia mutta se saa aan tarkistettua lähipäivinä. Vaikka tuo vähän ajettu ärhäkkä eko-riisseli saakin niskalihakset helläksi niin eiköhän sitäkin puolta vähän korjailla.
Hyvällä syyllä saa ottaa cäddystä osia ja voi siihe sitten alkaa tekemään päivitystä :)
Autoon tulossa ainakin:
-alusta
-14" levipellit
-Pumppu + turbo
-Vähintään kunnon läpi käynti maalipintaan tai maalaus
-Etupenkit
-Tietenkin kattotelineet :)

Auton maalipinta oli pikkasen haalistunut :D
http://imageshack.us/photo/my-images/823/n7dw.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/15/sm1p.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/585/bt4h.jpg/

ViitalaMikko
-
Viestit: 92
Liittynyt: 18.2.2013 20:03

ViestiKirjoittaja ViitalaMikko » 28.11.2013 6:14

Tuli tuossa tilattua passelit talvivanteet jettaan ja eiköhän ne siitä sitten cäddyn alle löydä tiensä kun se saa aan hepattua kuntoon :)

http://imageshack.us/photo/my-images/89/wsis.jpg/

ViitalaMikko
-
Viestit: 92
Liittynyt: 18.2.2013 20:03

ViestiKirjoittaja ViitalaMikko » 2.12.2013 6:22

Pittää kyllä kehua tuota välivainion bensistä! Perjantaina teki heti rengas hommat ja laskutti vain 40é siitä kun otti 2xrengasta poies vanteelta ja laitto 4 paikalleen ja painotti ne tietenkin.
Vanteet ja renkaat siis saatu jettaan mutta ei mennyt taas kuten trömsöössä. Yhessä kumissa runko rikki ja kauhia patti niin ei sitä uskaltanut paikalle laittaa http://imageshack.us/photo/my-images/35/2dil.jpg/

Kuitenkin pikkasen tuli kokeiltua miten ne passaa vaikkakin tuo alusta on vasta tulo päällänsä. Pittää kaarien reunat kääntää sisälle mutta muuten taitaa passata aika hyvin vaikka taakse tulikin aika korkea profiili. Tai pittää nyt kattoa mitkä renkaat sitä eteen löytää.

Takaa
http://imageshack.us/photo/my-images/844/u77p.jpg/
edestä
http://imageshack.us/photo/my-images/809/9pts.jpg/

Juuri sopivasti tullee reunaan
http://imageshack.us/photo/my-images/23/js0h.jpg/

vildur
-
Viestit: 462
Liittynyt: 1.7.2005 14:53

ViestiKirjoittaja vildur » 2.12.2013 8:44

tuli just vähän oksennusta suuhun

ViitalaMikko
-
Viestit: 92
Liittynyt: 18.2.2013 20:03

ViestiKirjoittaja ViitalaMikko » 2.12.2013 11:11

Elämä voi joskus olla rankkaa

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 2.12.2013 11:57

Miks et hakenu noita vaihteensiirtäjän tankoja marmorilta? Ei muistaakseni maksanu montaa euroa ku hain ite jettaan aikoinaan

ViitalaMikko
-
Viestit: 92
Liittynyt: 18.2.2013 20:03

ViestiKirjoittaja ViitalaMikko » 2.12.2013 14:40

Jetassa ne on ihan kuosissa nuo siirtäjät mutta cäddyssä ei. Ja en käynyt kysyys marmorilta kun muistaisin että täälläkin on jossain ollut puhetta ettei niitä ennää saa. Voi olla että muistan väärinkin

ViitalaMikko
-
Viestit: 92
Liittynyt: 18.2.2013 20:03

ViestiKirjoittaja ViitalaMikko » 12.12.2013 15:53

Enassa sarjassa oli runko rikki ja toiset renkaat mitkä tuli olikin 15" ja sitten yhessä rengas paikassa ei saatu kumia päälle niin piti tallilla kokeilla laittaa starttipilotilla ja toimihan se 😃 http://youtu.be/fbnAVvIjZCk

Tänään jos jettaan sais alustan paikalleen ja mahdollisesti kiillotettua.

ViitalaMikko
-
Viestit: 92
Liittynyt: 18.2.2013 20:03

ViestiKirjoittaja ViitalaMikko » 13.12.2013 10:21

No eipä sitä alustaa laitettukkaan kun katkesi kuusiokolo-avain sinne reikää. Pittää mennä sunnuntaina takas tekemään ja suunnittelemaan miten sen saa sieltä poies.

Kuitenkin kiillotettiin jetta ja ero oli aikas makia :) Oli oikiastaan niin vähän lommoja ja muuta vastaan että mietein jopa jo maalausta kun ei tarvis tehdä paljoa pohjia. Tohon käytettiin autoglymin hiomatahaa, yleisvahaa ja sitten muovi ja kumihoito-ainetta.



[url=http://imageshack.us/photo/my-images/36/bov.JPG/[img]nokkapelti[/url]

[url=http://imageshack.us/photo/my-images/14/y4yu.jpg/[img]kylki[/url]

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 13.12.2013 15:03

Pittää mennä sunnuntaina takas tekemään ja suunnittelemaan miten sen saa sieltä poies.

Kun auto on vielä pyörillään, päräytät pulttipyssyllä sen konehuoneen puolella olevan mutterin auki.
Jos pyssyllä ei aukea, pilkot mutterin alla olevan kupin palasiksi... tässä vaihtoehdossa on tosin hyvä olla jemassa toinen kuppipari...

ViitalaMikko
-
Viestit: 92
Liittynyt: 18.2.2013 20:03

ViestiKirjoittaja ViitalaMikko » 13.12.2013 20:40

Meen kompura polttaa sulakkeen joten mopoa ei voi käyttää. Yritän just jos jostain sais sen yläpään pellin ennen sunnuntaita kun oon menos takasi tallille.

ViitalaMikko
-
Viestit: 92
Liittynyt: 18.2.2013 20:03

ViestiKirjoittaja ViitalaMikko » 20.12.2013 10:41

No eipä se taas kauhian heleposti mennyt :D Piti hitsata iskari-akseliin nöölejä että saatiin yläpää auki. Mutta muuten meni kyllä heleposti tuo iskareiden vaihto.
Ainoa mikä oli niin yritin repiä takapenkkiä poies jonkun aikaan kunnes huomasin että se oli keskeltä oikein muttereilla kiinni rungossa.
nöölit

Vanteet kun vihdoin ja viimein saatiin paikalleen niin pitihän sitä teurastaa takakaarista aikas paljon. Pienen koeajon jälkeen huomasiimme että pitää vielä lisää teurastaaa muoveja ja ajoin talliin. No siinä sitten huomasin että toinen takavanne vuotaa!! Sitä koitettiin hitsata mutta eipä se onnistunut kun renkaassa oli vielä ilmat sisällä.
Perhana kun meidän kompura toimis niin olisi saanut otettua renkaan tyhjäks ja sitten hitsattua sisäpuolelta.

No täytyy kahtoa kerkiääkö noita vanteita laittaa ennen kesää kun komennus rolloon kutsuu alkuvuodesta.
Muutenkin tuli otdettua että nuo tullee edestä pikkasen liikaa ulos.

Kaveri otteli muutamat hianot kuvat kyllä :) hitsausta

rällääköintiä

kaikkipaikallaan

ViitalaMikko
-
Viestit: 92
Liittynyt: 18.2.2013 20:03

ViestiKirjoittaja ViitalaMikko » 26.1.2014 14:42

Viikonloppuna pääsi jatkamaan tuota "viikonlopun hitsihommaa" jota on sitten tehty jo 2kk kun eihän sitä tunnu kerkeevän tallille kun pittää töissä käyä ja kaikkea. No kuitenkin sain kuskinpuolen sisähelman ja ja muuten sisäpuoliset paikat tehtyä. Alkaa hitsaaminenkin sujua taas.

Sain helmaankin sopivan kaarevuuden kun nostin sitä peltiä tunkilla ylöspäin ja annoin vasaraa. Jonkin verran jäi kuitenkin tekemättä kun tuo tallin lämpötila oli noin -0 asteessa +-2astetta niin alko käymään selkään sen verran pahasti että oli lopetettava. Tai sitten se oli se oluen maku ja saunan lämpö mutta kuitenkin. Eiköhän tämä saa a kesäksi valmiiksi kun alkaa kerkiämään tallille paremmin kun loppuu keikka hommat.

Tuolla on kuvia https://imageshack.com/i/jwmxjmj

Pitihän se räjäyttää käymäänkin tänään sunnuntaina ja yllärinä sehän lähti ihan hyvin käymään. http://www.youtube.com/watch?v=9bFp8jf8ddo

Ja sitten piti pelleillä pihalla :) http://www.youtube.com/watch?v=r5RyApL0NQg
Perhana kun ei saanut isompaa pykälää pesään. Pittää siis tehä ne vaihteen siirtäjät uusiksi kun sen aika tullee.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 56 vierailijaa