- VW Vento 1.8T -

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Joo
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.5.2013 17:18

- VW Vento 1.8T -

ViestiKirjoittaja Joo » 2.6.2013 14:12

Moro!

Olen uusi tällä foorumilla ja tuommoisen auton isäni kanssa päätettiin laitella kehiin.
Kuitenkin asiaan. Auto on vihreä hyvä kuntoinen Vento 1.8 litran bensa koneella.
Autoa rakennellaan,niin kauan,että ollaan kortti iässä. Mittarissa tällä hetkellä n. 250000.

Osto hetkellä huomioitiin,että pakoputki vuotaa vähän.Muuten oli aika hyvässä kunnossa.

Kuvaa en voi vielä laittaa,mutta to do listalla :

EDIT: Ja nämä suunnitelmat voidaan luonnollisesti unohtaa...NPS meisinginllä mennään.
Viimeksi muokannut Joo, 26.8.2014 19:20. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 2.6.2013 14:46

Tervetuloa foorumille. Asiallista ja hyvin kirjoitettua tekstiä noin nuorelta jannulta. Kuvia vaan niin kiinnostaa katsoa ja lueskella. Olisi ehkä kävijöiden kalusto puolelle passannut paremmin. Projekti puolella isommat urakat. Onnea projektin kanssa ja laita kuvia tulemaan pian :)

Joo
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.5.2013 17:18

ViestiKirjoittaja Joo » 2.6.2013 14:59

Juu kiitoksia oikein paljon. Varmaan se tuo kiinnostus lajiin/autoihin liittyy :D jotenkin tuohon kirjoitus tapaan.

Eiköhän tuosta vielä kunnon projekti puhkea. Meinaan nopeasti piti hetki sitten kirjoitella,ettei kerennyt koko to do listaa kertoa,joten vähän jatkoa sille ois,että tuo kone purettas ja kasattas kertaalleen (voi venähtää ensi kesän puolelle). Umpioille pitäs kanssa tehdä jotain. Mahdollisesti vaihtaa kirkkaampiin tms. Alle ajateltiin ehkäpä 15" vanteet.Verhoiluunkin täytyy puuttua,mutta sanotaampa vaikka näin,että kaikki ajallaan. Sitä mukaan kun mieleen tulee,niin värkkään.

Kuvia pitäs tämän tiedon mukaan huomenna saada näkyville.

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 2.6.2013 15:14

Teretulemast ja pakko itsekin todeta,
että aikuisempaa tekstiä kirjoitat kuin minä. :D

Aikaa projektille on ainakin varattu, vaikkei mitään suuria suunnitelmia vielä olekaan.
Onpahan tietysti aikaa tehdä kaikki viimeisen päälle. :)

Spoileriin ja splittereihin suhtaudun varauksella tässä vaiheessa.
Kuten joku on joskus todennut, kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. :)

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 2.6.2013 16:43

Olet saanut sen mistä minä unelmoin nuorempana, eli projekti auton ennen korttia. Todella asiallista tekstiä tosiaan kirjotat. Yleensähän jos projektipuolelle lähdetään kirjoittamaan niin jonkin näköisiä kuvia pitäisi jo olla, mutta eiköhän niitä kohta tule? ;)

Sellainen vinkki noihin spoilereihin yms. , että mieti todella tarkasti ennen kuin alat sellaisi muutoksia tekemään. Itse olisin meinaan pistänyt myös nuorempana auton täyteen lasikuitua spoileria jne. mutta nyt katuisin sitä.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 2.6.2013 21:53

Jep. Maku kyllä muuttuu. Jos nyt kiinnostaa splitterit yms. niin 20v:kin mittarissa et enää tuskin tykkää (vaimon pikkuveljellä tosin E Carina kaikilla lasikuitu, motonetin sinisillä penkinpäällisillä, kromisella ralliratilla yms. ja se tykkää niistä....). Meitä on moneen junaan. Mutta jotkut hillityt toki on ihan siistin näköisiä, riippuu mitä lookkia hakee. Ja paras harrasteluhan on toteuttaa sitä mistä itse pitää. Mutta kuvia odotellessa :)

Joo
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.5.2013 17:18

ViestiKirjoittaja Joo » 3.6.2013 17:01

Jeps,mietitään. Pääasia nyt olisi kuitenkin,että saataisiin auto käyntiin. Matkalla sammutettiin kaksi kertaa ja nyt ei starttaa. Myös silloin kun oltiin lähdössä noin viikko sitten koeajolle ei starttaa,mutta huoltamon poika tuli ja tempas käyntiin. Sanoi,että virtalukon pohja menee uusiksi (ravistamalla lukkoa lähti käyntiin). No lupasivat vaihtaa uuden (ja uusi myös vaihdetiin),mutta nyt sitten tosiaan pihaan peruuteltiin ja ruvettiin tarkistamaan toimiiko kaikki valot,kun kovasti vastaan tulijat vilkutti valoja. Ainoastaan parkit toimi,muissa asennoissa se sama parkki valot vain päällä.

Ihme sinänsä kun tämän jälkeen sammutettiin ja vähän ajan päästä yritettiin käyntiin,niin ei mitään. Virtaa saa. Maadoitus kunnossa. Bensa pumppu tuntuisi pelittävän. Mutta valot toimii nyt normisti :D

Meille kerrottiin,että autoon on jälkeenpäin asennettu keskuslukitus,mutta paikalliselta huoltamolla käytiin vähän kyselemässä tuosta hommasta,että mitä pitäs ruveta tarkistaan. No siihen tulokseen tultiin,että siihen on ajonesto laitettu jälkeenpäin ja se ei nyt sitten anna lupaa startata. Lähes koko kojelauta käyty läpi,eikä löydetty sitä ajoneston boksia.

Jos se olisi tehtaalta asti ollut tuossa,niin varmaan pitäsi olla mittaritaulun alapuolella oikean laidan paikkeilla,mutta eipä löytynyt mitään.

Mitäpä muut sanova tähän. Oven pielessä on merkkivalo,minkä pitäisi kertoa vilkkumisellaan milloin ajonesto päällä. Tosin sama vilkkuuko vaiko ei,tulos on,että ei starttaa. Sisältä päin jos laittaa ovet lukkoon,niin lyö vilkut päälle.

Varmaan pitää huomenna ensi töikseen käydä uudelleen korjaamolla.

Siinä sitten vielä se kuva,mitä kaivattiin.

Vento
Viimeksi muokannut Joo, 4.3.2014 20:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 3.6.2013 18:01

Tuon ikäisessä jo alkuperäinen ajonesto. Jos käynnistyy sekunniksi ja sammuu niin ajonesto sammuttaa.

Veikkaisin että lukupuola rikki virtalukon ympäriltä. On ihan ominaisuus. Maksaa muutaman kympin, ite hain purkamolta 15€:llä.

Läppäri ja VCDS helpottaa huomattavasti näiden kans.

Voihan se virtalukkokin olla mykkä tai startti. Ei käynyt selväksi kuinka pitkälle käynnistyy.

Joo
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.5.2013 17:18

ViestiKirjoittaja Joo » 3.6.2013 19:13

Tarkennetaan sen verran,että ei nimenomaan starttaa ollenkaan. Virrat tulee,kun kääntää virta avainta,mutta siihen se jääkin.

Mutta tuota ajonestoa ruvettiin epäilemään,kun ekan kerran startattiin,niin oli sama probleemi,mutta tässä välissä vaihdettiin virtalukonpohja. Arviolta tuon vaihdon jälkeen neljä kertaa startannut oikein ja tuohon pihan tuonnin jälkeen ei ole käyntiin saatu.

Tuumaillaan vähän lisää,niin eiköhän se siitä.

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 3.6.2013 19:35

Ja on varmasti vaihdettu virtalukonpohja?
Nuo nimittäin kuulostaa ihan prikulleen siltä.

Joo
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.5.2013 17:18

ViestiKirjoittaja Joo » 3.6.2013 20:14

Aaivan varmasti. Merkkiliikkeessä vaihdettiin ja kaupat kun tehtiin,niin huoltaja itse oli vieressä kertomassa mitä autolle tehtiin.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 3.6.2013 20:28

Ei niistä merkkiliikkeen kavereista aina tiedä. Osatkin mitä asennetaan saattaa olla käytettyjä. Yhdessä VW Audi liikkeessä vielä 80-luvulla asiakasta viilattiin niin linssiin kun sai. Vanhoja osia laitettiin paikoilleen ja uusia laskutettiin. Asiakasta laskutettiin myös asioista joita ei tehty. Aika räikeitä juttuja, mutta vastaavaa varmaan tapahtuu nykypäivänäkin, mutta asiat ei vuoda "julkisuuteen".

Onko mahdollisesti vaurioitettu pohjaa asennuksen yhteydessä? Viittaa kyllä vahvasti lukonpohjaan kuten Pete aiemmin jo mainitsi.

EDIT: Sensuroitu vähän :)

Joo
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.5.2013 17:18

ViestiKirjoittaja Joo » 3.6.2013 21:14

Jep! Kyllä niitä varmasti vielä tänäkin päivänä tapahtuu,mutta toivottavasti vähemmän. Täytyypä vielä tarkastaa tuo lukonpohja puoli,kun kojetaulu aika lain purettu parhaillaan. Huomenna kerkiäis enemmän tutkimaan tuota autoa. Tiedä vaikka lähtis aamulla käyntiin :D

EDIT : Löytyi muuten vanhasta katsastus paperista (2008 vuodelta),että "starttimoottori ajoittain epäkuntoinen" tms. Liekkö siinä vikaa. No pitää katella huomenna tuleeko virtaa starttimosalle asti.

KariS
-
Viestit: 740
Liittynyt: 16.12.2004 21:27

ViestiKirjoittaja KariS » 4.6.2013 6:56

Lähteekö solenoidia koputtelemalla käyntiin?

Joo
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.5.2013 17:18

ViestiKirjoittaja Joo » 4.6.2013 8:21

Ei lähde solenoidia koputtelemalla käyntiin. Virtaa tulee starttimoottorile asti.

Ajoneston laatikko saattoi löytyä,vänkärin kojelaudan takaa,mutta aika napakasti kiinni laitettu.

Joo
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.5.2013 17:18

ViestiKirjoittaja Joo » 4.6.2013 10:10

Vian syy selvisi eli startti irtisanoi sopimuksen. Tulee siihen startin kylkeen (solenoidin?) tulevaan pikku johtoon herätevirta.

Joo
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.5.2013 17:18

ViestiKirjoittaja Joo » 4.6.2013 20:40

Tänään tosiaan selvitettiin tuo,että vika on nyt todennäköisimmillään tuossa käynnistymoottorissa,kun sinne ei saisi sitä herätevirtaa tulla.

Konehuone :

http://imageshack.us/a/img801/5908/20130604101324.jpg

Tulipahan vähän siistittyä :

http://imageshack.us/a/img822/4078/20130603192809.jpg

Lötyi muuten tuolta takaa kaksi parkkilippua vuodelta 2004 ja 2005 :D

Tuo soitin jää tällä hetkellä tuohon kohtaan kiinni,kun tuossa on semmoinen metalli kehikko mankan ympärillä. Jos tuosta autosta ottaisi sen metalli kehikon pois,niin mahtuisi,mutta tuntui olevan tiukassa. Onko kukaan ottanut sitä irti vai pitääkö mankkaa modata?

http://imageshack.us/a/img153/9385/20130604150918.jpg
Viimeksi muokannut Joo, 9.7.2013 20:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 4.6.2013 20:49

Ota mankan kehikko pois, jos vaan passaa kojetaulussa olevaan kehikkoon?
Itsellä on ainakin vaihdettu soittimen mukana tuleva kehikko, että kaippa sen irtikin pitäis lähteä. :D

vilsmo
-
Viestit: 22
Liittynyt: 19.5.2013 22:24

ViestiKirjoittaja vilsmo » 4.6.2013 22:01

tulee varmasti hyvän näkönen peli... onnea rojektiin! :D

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 4.6.2013 22:39

Ne kehikot on rammarikohtaisia tai usein paremminkin soittimen merkkikohtaisia niin kannattaa vähän tarkastella onko samanlaiset ettei ole soitin piukassa kun työntää väärään kehikkoon. :) Se vanha tulee sieltä kyllä pois kun on kaikki lukitus kynnet taivutettu auki. Saattaa olla joskus vähän nafti siihen koloonsa koelaudassa niin saa vähän hivuttaa sitä puoli kerrallaan ulos sieltä.
Ja sitten kun vanha kehikko on irti niin uusi tilalle taivutat ne kynnet niin että se kehikko lukittuu koelautaan ja sitten vasta soitin siihen kehikkoon.

Väärällä kehikolla voi tulla 'kiinteä asennus' tai vaihtoehtoisesti saa poimia soitinta jokaisen kiihdytyksen jälkeen väliltä keskikonsoli-takaikkuna mitä pidän aavistuksen vaarallisena ja ehkä johtojen kannaltakaan ei niin kovin erinomaisena.

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 4.6.2013 22:51

Laita vaan mankan oma kehikko, joka siihen kuuluukin. Jos intoa riittää ja tuntuu ettei johdot mahdu mankan perään, niin pura se kehikko esiin ja sahaa pääty poikki. Sitten on tilaa... ;)

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 4.6.2013 22:54

ja mahdollisten rca johtojen kannalta tuo taljan ohje lähes välttämätön jos suorat päät.

Joo
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.5.2013 17:18

ViestiKirjoittaja Joo » 5.6.2013 18:19

Joo lähtihän se auton kehikko sieltä pikku hiljaa irti. Pioneerin kehikko nyt paikallaan. Huomenna jos jaksaisi vetää sähköt kaiuttimille. ISO liitin muutossarja ilmeisesti jo aikaisemmin laitettu,kun vähän jaksoi purkaa,niin löytyi sopivat liitingit valmiiksi.

Laiteltiin eilen vielä putkeen krominen ulostulo. Tuli heti räyheemmän näköinen.

Tuossa vielä kuva siitä johto hässäkästä :D

Johtohässäkkä
Viimeksi muokannut Joo, 4.3.2014 20:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Joo
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.5.2013 17:18

ViestiKirjoittaja Joo » 6.6.2013 16:53

Juu,elikkäs tänään sitten aloin laittelemaan noita 6,5" erkka sarjoja paikoilleen.

Kolvailin ensin eteen vänkärin puolelle,kun huomasin,että eteen ei tule virtoja no päätin sitten kolvata taakse,kun siellä oli järeämmät johdot ja siellähän alkoi sitten soimaan hyvin.

Ruuvailin vänkärin puolella takana kaiuttimen kiinni ja sitten siirryttiin kuskin puolelle ja kaverikin tuli jo apuun.

Ruuvailtiin siinä sitten samalla lailla kiinni,kun vänkärin puolella ja ei sanonut mitään. Kolvaitiin uudestaan ja tarkistettiin liittimet moneen kertaan,mutta ei.

Tarkistettiin siinä sitten,ettei ollut sen oven ja auton "välissä" johtoja poikki,eikä löytynyt sieltäkään.

Sitten ei tullut oikein mitään muuta mieleen kuin,että siellon soittimen takana jotaki huonosti.
Siinä sitten otettiin sotin silleen pois,että nähtiin johdot yms. sieltä takaa ja huomattiin,että siinä yhdessä mötikässä oli kaikkien muiden paitsi RL:n kohdalla liitin paikoillaan eli taka vasemmalle ei ollut johtoa. "Revittiin" sieltä sitten kaikki johdot esiin ja löytyi sinne taka vasemmalle tuleva johtokin ja kaverikin veti antennin johdosta jonkun liittimen päältä pois,niin saatiin antennin johtokin samalla kiinni soittimeen.

Sitten lopuksi vielä testit ja ruuvattiin elementit oviin kiinni ja säädettiin soittimesta asetukset kohdilleen. Siinähän sitten menikin 5 tuntia koko hommassa :D

Sitte loppuun vielä pakollinen fiilistely kuva.

Kuva

Nicsuu99
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 6.6.2013 16:59

ViestiKirjoittaja Nicsuu99 » 6.6.2013 17:02

Minun sortsit :DD ja oli kyllä koominen juttu se johto ;D

Joo
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.5.2013 17:18

ViestiKirjoittaja Joo » 7.6.2013 16:50

Tälle päivälle yritin jotain pientä tehdä.

- Vedin johdot kaiuttimille paremmin

- Silikoonilla kojelaudan muovit ja puskuri muovit uuteen uskoon

- Pesin ja vahasin jonkin verran autoa

Tältä näyttää laitteet tällä hetkellä takana.

http://imageshack.us/a/img842/4052/20130607101313.jpg
http://imageshack.us/a/img534/6442/20130607101302.jpg

Oli alunperin tosiaan tarkoitus laittaa erkkasarjat eteen,mutta kun ei sinne tullut johtoja/virtoja,niin laittelin taakse. Soi kyllä omaan korvaan ihan tarpeeksi hyvin.

Siinä vahauksen jälkeen huomasin,että oli paikkailtu konepeltiin kiven iskeymiä semmoisen toista kymmentä kappaletta. Saapa nähdä meneekö konepellin hiomiseksi ja maalaamiseksi.
Viimeksi muokannut Joo, 9.7.2013 20:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Joo
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.5.2013 17:18

ViestiKirjoittaja Joo » 8.6.2013 20:46

Tässä tuleekin sitten pari päivää,että ei voi mitään erikoisempaa tehdä,mutta sen sijaan on tullut mietittyä,miten tuon konepellin saisi vähän siistimmäksi niiden kiveniskeytymien takia.

Maalaaminen on ehkä vähän turhan "hankala" homma ruveta itse tekemään tai kun ei tiedä mitä se loppu tulos sitten on :D

Mutta kiinnostuin tuosta Plasti dipistä,jos dippais tuon pellin ja maskin mattamustaksi.

Onko kukaan kokeillut tuota Plasti dippia? Vaikuttaisi toimivalle sysdeemille.

Tai vaihtoehtoisesti voisi tuon konepellin yliteipata ja maskin maalata (Plasti Dip).

Toisesta sumarista (saattoi) hajota suuntaus,kun piti sitä yrittää irti saada,että saa hinaus värkit paikoilleen. Sempä takia taidan irroittaa nuo sumarit kokonaan ja irroitan samalla nuo maskin alempien "reikien" muovit ja sinne sitten päiväajovalo ledit jossain tulevaisuudessa.

http://imageshack.us/a/img15/6407/vento5.jpg
Viimeksi muokannut Joo, 9.7.2013 20:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 9.6.2013 0:56

Maalaaminen on ehkä vähän turhan "hankala" homma ruveta itse tekemään tai kun ei tiedä mitä se loppu tulos sitten on :D
Mutta kiinnostuin tuosta Plasti dipistä,jos dippais tuon pellin ja maskin mattamustaksi.
Sempä takia taidan irroittaa nuo sumarit kokonaan ja irroitan samalla nuo maskin alempien "reikien" muovit ja sinne sitten päiväajovalo ledit jossain tulevaisuudessa.

Laitapa kuva siitä konepellistä niin arvioidaan onko se oikeasti niin paha miltä kuulostaa.
Itsekin sitä on joskus tullut oltua nuori ja täynnä intoa päästä tekemään jotain omalle autolle. Rajoittava tekijä oli pääsääntöisesti raha kun ei opiskelijalla opintotukea ja kesätöitä kummempia tuloja ollut, eikä vanhempien kukkarosta sponsorointia autoharrasteluun herunut.
Niin vain sitä pikkuhiljaa säästäen ja sopivasti sijoittaen 14 kesäisenä hankitusta Kuplavolkkarista tuli ihan kiva laite. Tuoreen ajokortin kanssa en sillä päässyt vielä kruisailemaan mutta vähän myöhemmin kyllä.

Täältä tarjoiltaisiin vinkkiä että säästä dippi- ja ledirahat ja käytä ne johonkin muuhun tarpeeelliseen. Isommat hifit-ostoksetkin laittaisin niihin myöhempien aikojen hankintoihin, vaikka niiden asentamisella tuntuu moni aloittavan harrastelijan projekti alkavankin.

Tuolla toisaalla on hieno esimerkki kuinka todella pienillä muutoksilla vakio Ventosta saadaan jotain muuta kuin perus pappamalli.

- alustasarja
- vanteet renkaineen
- sopivasti väriä valoihin ja vilkkuihin

... ei se muuta tarvitse. Monesti nähty ja tehty resepti mutta se mokoma vain toimii - vielä sen neljän vuoden päästäkin.
Malta ja säästä. Ota oppia kauemmin harrastaneilta - ihan kaikkea ei tarvitse ja kannata opetella kantapään kautta.
Siinä meikäläisen ohjeistus tuleville harrastelijoille. Onnea matkaan!

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 9.6.2013 7:50

^ Löytypäs hyvä esimerkki tohon. ;)

Minäkin suosittelisin plastidippi rahojen säästöä sekä niiden ledihärpätysten jättämistä pois.
Varsinkin, kun aikaakin on niin ei mitään hätiköityjä ratkaisuja! Tietysti itsellehän näitä tehdään yms. :)

Jos pelti tosiaan on niin kauhea kuin annat ymmärtää, niin melkeinpä itse yrittisäisin spotata samalla värikoodilla purkuun tulevaa ventoa.
Esimerkiksi: En edes tiedä onko samalla koodilla, mutta eikö se aika lähelle osu?

Joo
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.5.2013 17:18

ViestiKirjoittaja Joo » 9.6.2013 9:41

Jepjep. Pellissä ei raaski kuvia ruveta ottelemaan. Ei siinä mitään lommoja tms. ole,mutta voitte varmaan kuvitella,kun pelti on täynnä kohtia mistä on tod.näk. kiveniskeytymien takia lähtenyt maali kävelemään ja sitä on sitten aika rumasti yritetty paikata. Joku Plasti dip tms. olisi sen voinut ehkä jotenkin peittää.

Ideahan on tässä minun rakentelussa se,että lähes joka päivä kun olet liikenteessä tulee vastaan toinen toisiaan muistuttavia autoja ja "auto miehenä" tykkään aika paljin erilaisista ja tuuntuista/puunatuista autoista.

Alustasarjan sijaan tulee mahdollisesti madallusjouset ja jos ajettavuus huononee epämiellyttäväksi niin mahdollisesti myös erilaiset iskarit niiden kaveriksi. Iskarit kuitenkin vasta paljon myöhemmin.

Vanteet tulossa juu,kunhan sattuu hyvät ja sopivat käytetyt kohdalle.

Etu umpioille tulee kyllä hiukan tumentava kalvo,taakse en oikeastaan tummennusta kaipaa.

Mutta niin kuin olen jo muistaakseni sanonut tai jos en niin kaikki aikanaan. En tätä huomiseksi ole rakentamassakaan,mutta halusin kuulla mielipiteet tuosta plasti dipistä.
Mutta purkaa ja putsata yritän kyllä tämä kesän aikana tuon etupuskurin seudun ja takaa puskurin myös.

Kunhan vain saadaan tuo auto käynti kuntoiseksi,niin voi jo ruveta enemmän remontoimaan.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 9.6.2013 18:56

Dippi spraypurkista jättää todella ohuen kalvon, eli se ei peitä/täytä mitään vaan jättää nimenomaan pohjalla olevat muodot näkyviin. Jos haluat hyvän lopputuloksen dipillä niin sitten pitää kitata ja hioa pohja täysin tasaiseksi.

Joo
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.5.2013 17:18

ViestiKirjoittaja Joo » 15.6.2013 18:01

Tuo oli tarkentava tieto ^ mutta taidan jättää tuon pellin selaiseksi kun se nyt on. Ne iskeytymät ei kuitenkaan niin huomattavia ole.
Asiasta toiseen. Konehuonekkin tässä parin viimeisen päivän aikana pesty siihen tarkoitetulla konehuoneenpuhdistus aineella. Umpiot käytin edestä myös irti ja pyyhin ylimääräiset liat pois.

Maskin otin pois,niin kävi samalla logo maalaamossa.
http://imageshack.us/a/img443/27/6jj9.jpg

http://imageshack.us/a/img15/9666/2jeb.jpg

Itse tehty uusi huppu ja ostettu nuppi.
http://imageshack.us/a/img6/6784/0xjc.jpg
Viimeksi muokannut Joo, 9.7.2013 20:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 15.6.2013 18:13

Suosittelen laittamaan kunnon hallitunkin ostoslistan kärkeen. Lisäksi tuonne auton helmojen alle kannattaa pistää joku iso puupölkky varmuudeksi jos tuo saksitunkki yhtäkkiä pettää.

Joo
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.5.2013 17:18

ViestiKirjoittaja Joo » 15.6.2013 18:36

Hallitunkkeja on usiampia tallissa,mutta kun se uppoaa tuonne nurmikkoon,jos sillä rupeaa nosteleen :D

Etu akseliston (tukivarsien yms.) alla on 2kpl renkaita tukemassa jos pettää.

Kosse
-
Viestit: 311
Liittynyt: 30.4.2009 19:13

ViestiKirjoittaja Kosse » 15.6.2013 18:44

Sinne hallitunkin alle kannatta hommata levy, jos pihalla tunkkailee usein. Vaikka jotain topakkaa vaneria hakee liikkeestä. Luultavasti löytyy joku sopivn kokoinen hukkapala sopuhintaan.

Joo
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.5.2013 17:18

ViestiKirjoittaja Joo » 22.6.2013 17:21

Nyt löytyy alusta hallitunkin alta eli se puoli on nyt kunnossa.

Pientä on tehty autoon ja pari päivää subwoofer koteloa väsätty ja tänään tuli irroiteltua penkit edestä.

http://imageshack.us/a/img405/3350/zot2.jpg

Niin ja onhan sinne laitettu lyhempää antenniakin sen entisen karttakepin tilalle :D

Ajattelin lähtä projektia purkamaan niin,että tänä kesänä yritän laittaa hifit ja sisätilat jonkinlaiseen kuntoon ja ensi kesänä mahdollisesti sitte alustaa jne.
Viimeksi muokannut Joo, 9.7.2013 20:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Joo
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.5.2013 17:18

ViestiKirjoittaja Joo » 24.6.2013 21:10

Ei sisälle eikä autoon vaan Ventoon..

Tosiaan kuvassa itse tehty kotelo verhoiluineen.
http://imageshack.us/a/img266/9406/wqp4.jpg

Seuraavaksi vedellä johdot konehuoneesta (akulta) konttiin ja rcat Pioneerin takaa vahvistimelle.
Viimeksi muokannut Joo, 9.7.2013 20:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 24.6.2013 21:12

Verhoilut olisi ehkä voinut tehdä vähän siistimminkin, mutta ihan hyvä jos ekaa kertaa teit :). Onko umpikotelo vai refleksi?

Joo
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.5.2013 17:18

ViestiKirjoittaja Joo » 24.6.2013 21:15

Eka kerta oli. Ihan tyytyväinen olen,kun ei tuo kotelo kovin kauas kontista näy.

Umpikotelo ja ehkä "hieman" turhan iso tuolle elementille,mutta pienentelee tilavuutta jos ei soi hyvin.

Mutta eka kotelo kun oli niin jätin tuon refleksi loota homman tekemättä.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 24.6.2013 22:42

Näkyy verhoiluhuovan läpi todella helposti jos ei ole levyn reunat ihan tasan. Itse tykkään käyttää reunojen viimeistelyssä 'vanhanajan' lastuhöylää. Modernimpejakin koneita varmaan olisi, mutta tuohon olen tykästynyt. Ei sillä ihan senttiä viitsi nysvätä jos jostain syystä niin paljon jää, mutta viimeisen millin tai kaksi.

Huolella teet vaan ja suunnittelee hyvin kun on kerran aikaa toteuttaa. :)
Jossain vaiheessa kun alkaa tavaratilan puute vaivata niin hukkaat kotelon kontin sivuun, varapyöräkoteloon tai hattuhyllyyn. ;)

Joo
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.5.2013 17:18

ViestiKirjoittaja Joo » 25.6.2013 15:03

Niin no nuo reunatkin tietenkin ihan mielipide juttu. Ite tykkään jos ihan vähä näkyy reunat.

Alunperin tosiaan oli tarkoitus,että laittaisin FreeAir elementin hattuhyllylle,mutta kun kontti olikin aika reippaan kokoinen,niin tein kotelon. Mutta joo näillä mennään.

Joo
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.5.2013 17:18

ViestiKirjoittaja Joo » 25.6.2013 20:08

Palaten vähän aikaisempaan eli siihen vikaan mikä tässä oli. Eli paikasta josta haimme auton on semmoinen 60km matkaa rakennus mestoille ja lähtiessämme emme huomanneet mitään erityistä ääntä,mutta olisi pitänyt jäädä mosan ääniä ihmettelemään. :)

Startatessa auton virtalukon olisi pitänyt palauttaa avain takaisin aiempaan asentoon ja startti oli pyörinyt sen koko mukavan matkan. Saa kai sitä sitten sen jälkeen yrittää käyntiin :)

Tämä selitti myös sen miksi tuuletin,valot yms. ei toiminut kun startatessa kaikki muut sähköt sammuu. Tämä siis vinkkinä jos jollakin tämmöisiä ongelmia joskus.

Tälle päivälle vedetty rca ja virta johtoja pitkin autoa. RCA alkaa olemaan siellä missä pitääkin,mutta ei ole löytynyt virta johdolle sopivaa väliä mistä mahtuisi tulemaan.
Varmuuden vuoksi yritän vetää kokonaan kuskin puolelta,tosin eipä se yltäisi raitisilmasuodattimen kauttakaan tulemaan. Siinä ja siinä saattaisi peltien alta kuskin oven välistä saada tulemaan. Sitten meneekin siihen,että pitää yrittää saada se jostakin johtonipun välistä tulemaan kojelaudan liepeille.

Kun nuo hommat tehty,niin varmaan vähäksi aikaa annan hifi laitteiden olla kattelen tuota to do listaa uudelleen :)

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 25.6.2013 20:11

Paisantasäiliön kun irroitat konetilasta niin sen alla on tulipelissä läpivienti, josta varmasti mahtuu tuo virtapiuha sisään. Älä missään nimessä vedä oven välistä!

Joo
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.5.2013 17:18

ViestiKirjoittaja Joo » 29.6.2013 20:49

Juu siinä näkyi olevan isohko nippu johtoja. Sormen palamisen takia ei ole pystynyt erikoisempia tekemään,mutta jotain pientä ja suunnittelemaan ainakin.

http://imageshack.us/a/img801/3097/t9x4.jpg

Äänentoistona tällä hetkellä siis :

SinusTec ST165 - 6,5" erkkasarja edessä
Pioneer MVI-150UI - Soitin
Ground Zero GZIW250X -

Tehty :

-Alkp.äänentoisto vaihdettu uudempiin
-Takasivulaseissa 5% valoa läpäisevät kalvot
-Jarrusatula + rummut maalattu
-Muoviosat palautettu mustiksi
-Kuraläpät ja lisäpitkät heitetty romukoppaan

Siinäpä pääpiirteissä. Paljon muutakin tulee varmaan tehtyä,mutta ei tule kyllä äkkiseltään mieleen.
Viimeksi muokannut Joo, 26.8.2014 19:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Joo
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.5.2013 17:18

ViestiKirjoittaja Joo » 4.7.2013 12:52

Löyty nurkilta ihan jees komiat vanteet,mutta ne on just ne viis pulttiset.

Minkälainen hommahan tuo ois vaihtaa 4 pulttinen 5 pulttiseksi?

Spacereille tms. en ala,mutta onhan noita VR6 ja GT malleja missä nuita 5pulttisia on,että pystyiskö niistä osia lainaileen...

Menisi edestä ainakin napa ja alatukivarret(?),mutta mitä muuta pitäisi olla. Entä takapää?

Ei ainakaan pitäisi vanteen ET:n puolesta ottaa satuloihin kiinni.

Siinä vanteista kuva. 17" ovat. Eihän tuo iskarin alakuppi ota kiinni,kun tuo laskettaisiin alas tunkilta. Mun laskujen mukaan ei pitäisi,koska tuo kuppi pysyy "paikallaan" koko ajan(kö?)

http://imageshack.us/photo/my-images/600/93lj.jpg/

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 4.7.2013 13:03

Volvon vanteet? Eikös niis oo 5x108 jako.
Viis pulttiset kolmoskoppaset 5x100 jaolla, jossen iha vääräs oo,
vai meneekös ne sitte epäkeskoilla?
Et säätämiseksi menee joka tapauksessa?

salmine
-
Viestit: 524
Liittynyt: 6.10.2004 14:10
Viesti:

ViestiKirjoittaja salmine » 4.7.2013 13:24

Ainoo millä noi vanteet voi saada Ventoon alle on tehdä napoihin ensin 5x100 jako ja sitten hankkia adapterit mitkä muuttaa jaon 5x100->5x108. Että siitä sitten vaan sovittelemaan..

-Mikkeri-
-
Viestit: 446
Liittynyt: 19.12.2008 15:38

ViestiKirjoittaja -Mikkeri- » 4.7.2013 14:03

Kannattaako tollaseen hommaan käyttää turhaan aikaa ja vaivaa kun samanlaisia vanteita löytyy varmasti tolla jaolla?

Joo
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.5.2013 17:18

ViestiKirjoittaja Joo » 4.7.2013 14:22

" Volvon vanteet? Eikös niis oo 5x108 jako. "

Jeps ne juuri ja tuolla ko. jaolla. Tuo 5x100 tuli jostakin mielenyhtymästä ja juurikin sitä 5x108 jakoa hain.

" Kannattaako tollaseen hommaan käyttää turhaan aikaa ja vaivaa kun samanlaisia vanteita löytyy varmasti tolla jaolla? "

"Turhaa" aikaa mulla onkin tässä neljä vuotta ja juu varmasti löytyy oikealle jaolle,mutta saisin nuo vanteet ilmaiseksi jos vaan saan ne jotenkin sovitettua Ventoon :)

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 4.7.2013 14:25

Mitä jos myyt ne pois ja ostat sitten saamillasi rahoilla vastaavan näköiset, mutta oikealla jaolla. Ei tosiaan ole minkään valtakunnan järkeä lähteä silpomaan / modaamaan noita napoja tai vanteita.

salmine
-
Viestit: 524
Liittynyt: 6.10.2004 14:10
Viesti:

ViestiKirjoittaja salmine » 4.7.2013 14:53

Johan mä tossa sulle kerroin miten saat ne sovitettua Ventoon. 5x108 jaon tekeminen napaan ei onnistu.

kmo
-
Viestit: 11
Liittynyt: 21.6.2012 3:02

ViestiKirjoittaja kmo » 4.7.2013 17:34

Ostat GTI:n jarrukamat ja epäkeskopulteilla laitat vanteet kiinni.

Helppo, mutta turha työ. Ensinnäkään koon nuo ei sovi puolesta tuohon ellet meinaa laittaa fattallee ja vanteiden ulkonäkö on mitä on.

E: prkl ajattelin, että GTI:ssä 5x110
Viimeksi muokannut kmo, 4.7.2013 21:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

salmine
-
Viestit: 524
Liittynyt: 6.10.2004 14:10
Viesti:

ViestiKirjoittaja salmine » 4.7.2013 19:07

ei taida epäkeskot auttaa ku parin millin pulttijakoerossa. Tommoseen eroon ne ei kyllä taivu.

kakkone
-
Viestit: 52
Liittynyt: 18.3.2012 12:53

ViestiKirjoittaja kakkone » 4.7.2013 20:39

Noiden sovittaminen alle tulee kalliimmaksi ku vanteiden arvo ja vaivaa olisi muutenkin liiaksi tuollaseen.. Mullakin oli puol vuotta auto projektina ennen ku tulin kortti-ikään ja 3 vannesarjaa ehti tallissa käydä ennen ku oli kortti taskussa ja tyytyväinen.

Kannattaa harkita kunnolla ennen ku teet suurempia muutoksia/hankintoja kun sulla aikaakin on noin reilusti :)

Auton äänieristäminen kauttaaltaan kannattaa, kun noita poppivehkeitä tykkäät laitella.

-Mikkeri-
-
Viestit: 446
Liittynyt: 19.12.2008 15:38

ViestiKirjoittaja -Mikkeri- » 5.7.2013 0:43

4x100 jaolla löytyy kuitenkin niin miljoonaa eri vannetta eri levysenä ja kokosena että turha sitä jakoa on lähteä mihinkään suotta muokkaamaan :) Niinkun tuossa jo sanottiin nii uskon että tässä ajassa sulla kerkiää vaihtumaan vanteet moneen kertaan!

Joo
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.5.2013 17:18

ViestiKirjoittaja Joo » 5.7.2013 13:19

Kyllä kyllä...kiitoksia kaikille neuvoista,pitäähän nyt kaikki vaihtoehdot kartoittaa läpi.

Joka tapauksessa löytyi Oulaisten konepäiviltä rompetorilta ihan tarpeeksi omaa silmää miellyttävät alut oikealla jaolla. Pienellä työllä varmasti hyvän näköiset ja ajamaan kun rupeaa,niin hiukan matalampaa kumia alle.

Eipähän tarvitse ruveta leikkimään pulttijaon muutoksilla tms. :D

Joo
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.5.2013 17:18

ViestiKirjoittaja Joo » 9.7.2013 20:31

Siinä ois sitä vannetta!

Ruosteet alkaa oleen hiottu jokaisesta pois ja samoin se alkuperäinen maalipinta.


Lähtökohta
Kuva

Tämmöinen "look" vanteille tulossa. En kuitenkaan tuon kappaleen maalaus tulokseen ollut niin tyytyväinen niin hioin pois ja vedän seuraavaksi tasaiseksi nuo kupat,mitä kuvassakin näkyy.
http://imageshack.us/a/img580/9605/k2s4.jpg
Tuota kumia en maalauksen suhteen paljoa varo,kun menee kuitenkin ennen ajoja uusiksi nuo kumit ja mahdollisesti joko 205/40 tai 45 kumi tulis tilalle.
http://imageshack.us/a/img706/2165/cs8r.jpg

Pari kappaletta tässä kuosissa
Kuva

Tuommoinenkin tuli tehtyä,mutta ois kai siinäkin vielä hiomista,että asettuis ku nyrkki silmään.
http://imageshack.us/a/img850/1479/6hpj.jpg

EDIT: Kuvia muutettu linkeiksi.
Viimeksi muokannut Joo, 4.3.2014 20:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

vilsmo
-
Viestit: 22
Liittynyt: 19.5.2013 22:24

ViestiKirjoittaja vilsmo » 14.7.2013 16:17

en ite kyllä näe mitään järkeä tossa vaneri levyssä konehuoneessa... mitä sä sillä yrität saada?

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 14.7.2013 18:22

Varmaankin 'kliiniä' konehuonetta yritetty, mutta itse yrittäisin vähän vielä. :)

Jos välttämättä jonkun muovin/kuoren haluaa koneen päälle niin ainakin joissain saman ikäluokan passateissa on tdi koneissa ollu tämän näköistä muovia.

http://img190.imageshack.us/img190/2165/10011i.jpg

http://i12.photobucket.com/albums/a210/ ... DI/6-1.jpg

Suoraan ei tuokaan mene, mutta pienellä leikkelyllä ja soveltamisella saattais mennä. Moottoriöljyn tarkistus tikkukin jäis näkyville. ;)
Aloita nyt silti vaikka rasvojen putsauksesta ja ruosteisten osien maalauksella yms. niin siistiytyy kummasti.

Joo
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.5.2013 17:18

ViestiKirjoittaja Joo » 15.7.2013 8:27

Itse asiassa ei ole vaneeria vaan ihan pari millistä muovia.

Ja sitten tosiaan vähän siistimpää huonetta sillä on yritetty saada,mutta myönnetään ei tuo kovin siistiltä tuollaisenaan näytä.

Sitten tosiaan siihen,että tuo konehuone on jo heti ensimmäiseksi käyty läpi ja putsattu ;)

Joo
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.5.2013 17:18

ViestiKirjoittaja Joo » 28.7.2013 13:48

Vanteet valmiina ja päädyin sellaiseen ratkaisuun,että maalaan kokonaan mustaksi,niin tuli sopivan hillitty. Viikon aikana laiteltu kaverin kanssa hifit kuntoon ja subin kaveriksi tuli MTX RT 251 mono vahvistin.

http://imageshack.us/a/img841/8314/w6z1.jpg

Kellään hajua mikä tämä johto on vai kuuluuko olla irrallaan?

http://imageshack.us/a/img20/6738/gs86.jpg

Käsin kokeilin minne päin menee ja jonnekkin keskikonsolin suuntaan luulisin.
Mitään vasta kappaletta en ainakaan vielä löytänyt.

EDIT: Kuvat muutettu linkeiksi,jotta sivu latautuu nopeammin.
Viimeksi muokannut Joo, 4.3.2014 20:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

FWD
-
Viestit: 142
Liittynyt: 27.9.2011 14:53

ViestiKirjoittaja FWD » 28.7.2013 16:16

Tuo "ylimääräinen" johto on antenninjohto. Kaksi vaihtoehtoa, menee joko takalasin viereen tai sitten etulokasuojaa kohti. Sen ei tarvi olla kytkettynä missään, jos sinulla radio jo kuuluu.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 28.7.2013 23:05

Pienennä tuota vanerilevyä paljon tai hanki siihen jonkun volkkarin moottorinsuoja ja sovitat sen, kyllä siellä konepellin alla kuuluu muutakin näkyä kun mustaa levyä. Vanteet olisin jättänyt hopeaksi, mutta jos musta omaan silmään miellyttää niin ainakin vanteiden kunnollinen teippaus, 10-15min/vanne ei kaada maailmaa :) Mankan johdot oot saanut hienosti selvitettyä, oli ennen aika patentti mutta nyt on konjan näköistä ;)

Joo
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.5.2013 17:18

ViestiKirjoittaja Joo » 29.7.2013 17:46

Radio kuuluu eli tuolle johdolle ei mitään tarvitse tehdä.

Jätin tuon konehuoneen suojuksen muhimaan autotalliin katotaan nyt minkä näkösenä tulee ulos vai kuoppaanko idean,mutta kyllä siihen vois harkita sitä toisen volkkarin suojaakin.

Musta miellyttää tässä tapauksessa itseäni enemmän kuin perus vanne hopea. Hiekkapuhaltaahan nuo vanteet ois pitäny,kun väkisin sinne jää joihinkin kohtiin pieniä virheitä,mutta tulipa nuita kolme viikkoa hinkattua sen sijaan.

Poppi vehkeisiin tulee sijoitettua varmaan nyt alkuun enemmän,kun kiinostusta olisi joskus käydä vaikka maxboomissa mittailemassa. Nyt on päällimmäisenä suunnitteilla erilainen kotelo subbarille,joka sijoittuisi niin,ettei veisi paljoa tilaa. Free air tai jommalle kummalle/kummallekkin sivua konttia "kotelo" mihin elementin voisi sijoittaa. Tosin eipä taida rälläköimättä mahtua tuo subi hattuhyllyn alla olevasta metalli levystä läpi.

edit: Seuraavaksi kuitenkin pitää kontti vaimentaa matolla.

marcou
-
Viestit: 568
Liittynyt: 26.6.2004 13:25

ViestiKirjoittaja marcou » 29.7.2013 19:13

Ruosteet alkaa oleen hiottu jokaisesta pois ja samoin se alkuperäinen maalipinta


Saanko mä kysyä että mistä sä aluvanteisiin oot ruostetta keksinyt? :)
Tarkoitatko nyt jarrulevyistä / pyörännavoista tarttunutta ruostetta vanteen keskiössä vai mitä?

Joo
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.5.2013 17:18

ViestiKirjoittaja Joo » 29.7.2013 21:01

Niin no korroosiota mitä lie. Maalipinta kupruilee ja raspi-roopella ku raapasee päältä,niin paljastui semmoinen lievästi ruskehtava pinta. Oletin tietenkin,että ruostetta olisi :D mutta kannattaako näitä mun juttuja niin pilkulleen lukea,kunhan pointti selvillä. :)

Vanteen keskiöstä en tohtinut pahemmin hioa,että ei tuu ihan vino pinta.

Hyvä kuitenkin,että oikaisit vähän mun tekstiä.

Joo
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.5.2013 17:18

ViestiKirjoittaja Joo » 18.8.2013 12:54

Tämmöstä pientä tehty tai itelle melko suurta :D

Nyt saa hifit luvan olla. Ground Zeron kaveriksi tuli Focus Acoustics CH-10 eli toinen 10" tuumanen. Kontin pohjan tein subien ja vahvistimen alta kovaksi + pönttöön vedin verhoilut uusiksi.

Tämän hetkinen kokoonpano siis :

Pioneer MVI-150UI
SinusTec ST165
Ground Zero GZIW250X
FocusAcoustics CH-10
MTX Audio RT251

basson säätö knobi kojelaudassa
Viimeksi muokannut Joo, 4.3.2014 20:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Joo
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.5.2013 17:18

ViestiKirjoittaja Joo » 30.8.2013 17:54

Jotain taas tehtynä. Kuvia ei taida just nyt kummemmin olla...

-Ruosteet poistettu etukaarista
-Ruosteinen takavaimennin heivattu pihalle -> tilalle 2" suoraputki
-etupuskuriin tuli lippa tuossa pari päivää sitten - > ei mikään kauhean iso,mutta nätti omaan silmään ja korostaa ilmettä

Nyt on kyllä omaan silmään oikein nätti peli. Mitä nyt se pieni madallus vielä kelpais.
Vähä arvailuksi jää vieläkö tuohon bad boy ilmettä saa,mutta meinas yks kaveri jolla kolffi,että ventoon vaan häijyä ilmettä niin hyvää tulee :D

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 30.8.2013 19:53

Tuliko mitenkä kovat äänet ilman takavaimenninta?

Joo
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.5.2013 17:18

ViestiKirjoittaja Joo » 30.8.2013 21:15

Ei oikeestaan. Ensviikolla tulee vasta kamat,että saa tuon suoran rännin kiinni.
Semmonen matala röpötys...luo vähän sellaista tunnetta,että ei ihan vakio ois :D

Saa nähä sitten ku tulee vielä tuo loppu putki kiinni,että muuttaako ääniä,mutta ilman takavaimenninta ei omaan korvaan kuulosta häiritsevältä. En tiedä sitten miten maantienopeuksilla,mutta ei ainakaan tuossa pihassa tyhjäkäynnillä tai pinta kaasulla kuulosta häiritsevältä.

Reaper
-
Viestit: 569
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 1.9.2013 17:22

^ Tulee kohtuu järkyttävät amispörinät tuolla pelkällä suoralla putkella matka-ajossa, laita vaikka motonetin tai vastaavan sporttivaimennin mieluummin.

Joo
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.5.2013 17:18

ViestiKirjoittaja Joo » 2.9.2013 15:16

Juu voi olla :D Lähinnä testiin tuo homma meneekin ja pitäähän sitä olla vähä pörinää autossa,mutta turhaapa tuota mitään änkkää laittaa väliin pariksi vuodeksi ruostumaan. Laitetaan sitten vaimmenninta ku tosissaan ruvetaan ajamaan.

Mutta ihan vaan oman mielipiteen ilmaistakseni on tuokin aika mielipide juttu. Joku tykkää joku ei.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 2.9.2013 16:42

En kyllä ymmärrä tuota "ilman takavaimenninta tulee matka-ajoon järkyttävät äänet"... On teillä kyllä isot koneet autoissa sitten, kun ei ainakaan vr6 Golfissa tule järkyttävät matka-ajo äänet ilman takapönttöä ja muutenkin putkisto on isompaa ja paremmin virtaavaa. Onhan ne äänet tietty kovemmat, mutta ei ne mitkään häiritsevät ole.

Myös tuosta omasta Audista huomasin, että takavaimennin puuttuu ja silti sen äänet ovat sivistyneet, eivätkä edes matka-ajossa kuulu autoon.

Reaper
-
Viestit: 569
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 3.9.2013 11:35

Ehkä se on kun itsellä kun finnien määrä vähentynyt niin alkaa arvostamaan muita asioita autossa kuin pelkkää ääntä :). Itselläkin oli aikoinaan tuo "ääntä pitää olla" vaihe, subbareineen ja muine pörinöineen...

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 3.9.2013 11:42

Väitän, että tuo mun Audi on hiljainen matka-ajossa, vaikka siinä ei takaäänenvaimenninta olekaan. Itse en sitä olisi siitä poistanut, mutta en edes huomannut sen puutetta ennen kuin piti pakoputkea vähän korjata, niin huomasin, että eihän siellä ole kuin yksi vaimennin.

Tuosta finnien määrästä ehkä turha puhua kun ainakaan itselläni niitä ei ole ollut naamassa viimeiseen 6-7vuoteen :).

Joo
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.5.2013 17:18

ViestiKirjoittaja Joo » 3.9.2013 14:57

Ei sillä niin väliä paljo sitä ääntä on,kunhan ei häiritse ja menee katastuksesta läpi.

Mutta kyllähän tuosta "virittämisestä" yleensä tulee ääntä enemmän tai vähemmän.
Tuon putken saa pienellä budjetilla toteutettua tosin ei yksistään oo mitään virkaa silläkään niinku varmaan tiedättekin ;)

Mutta eipä siitä sen enenempää vielä.

Neuvokaapa sen verran,että mikä se vaijerin näköinen on mikä menee siihen vaki ilmansuodatin pönttöön ja jatkuu sinne sisälle "punottuna"? Tulee motin takaa.

Jefi
-
Viestit: 4
Liittynyt: 11.10.2006 12:41

ViestiKirjoittaja Jefi » 11.9.2013 19:47

Ettei olis se pakosarjalta tulevan lämpösen ilman läpän avaava letku... :)

Joo
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.5.2013 17:18

ViestiKirjoittaja Joo » 14.9.2013 10:51

Njaa pitääpä tutkia asiaa,kun meinaan lähti melko hepposesti irti tuolta.

nelikko
-
Viestit: 90
Liittynyt: 19.12.2012 16:34

ViestiKirjoittaja nelikko » 14.9.2013 14:32

Kyllä on asiallista juttua nuorelta mieheltä..itse jättäsin nuo bad boys jutut pois laittasin merkintöntä maskia tilalle..mut ollaanhan me kaikki oltu nuoria ja se mistä itse tykkää niinsen mukaan näitä rakennetaan..onnea projektille vain.:)

Joo
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.5.2013 17:18

ViestiKirjoittaja Joo » 23.9.2013 20:36

Juu,kiitoksia kiitoksia. Nuo mahollisesti jää tekemättä ja nyt on tässä päällimmäisenä pari muuta epäkohtaa jotka pitää korjata.

Ekana kysyn,että lähteekö se osa mihin tulee johdot ovesta ja kabiinin puolelta rikkomatta mitään? Tuo peilin sääto sydeemi ei toimi kummallekkaan puolelle ja kattelin siinä,että johot pääasiassa kunnossa,mutta se välipalikka oli vähän epäilyttävän näköinen.

Low & Loudilta on tulossa makaava 100l refleksikotelo konttiin ja siihen ois tarkotus istuttaa 2x12" tuumasia ja tehoja syötellä per subi jotaki 600w-1000w paikkeilta. Virta voi loppua,mutta on sitten sen ajan murhe.

Nykyinen vahvistin pyörittää nyt etupäätä ja nyt ois työstön alla nuo ovipahvit,jos sais verhoiltua vielä ennen lumien tuloa. Sen verran neki muuttuu,että kaiuttimet käännetään kuljettajaa kohti. Nopsaan kokeilin kahteen ohmiin kytkettynä nuita ja kyllähä nuista ääntä tuli. Käyntiin ku laitto niin tuli joku jatkuva piippaus ääni kajareista,mutta veikkaisin,että johtu siitä,että rca ja virta oli lähekkäin kun tosiaa oli nopia testi vaan.

Sitten tosiaan tuli laitettua se suoraputki paikolleen.Pikkusen tulee lisää ääntä,mutta ei ole likikään häiritsevä. Ei kai mulla muuta päivittelyn aihetta oo nyt.

tomppadj
-
Viestit: 66
Liittynyt: 24.9.2013 19:48

ViestiKirjoittaja tomppadj » 24.9.2013 23:12

Khyllä komee vento omasta tulee aika samanlaine tai ei vielä tiiä että mitä tässä keksii ja onnea projektiin:)
Viimeksi muokannut tomppadj, 25.9.2013 18:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

FWD
-
Viestit: 142
Liittynyt: 27.9.2011 14:53

ViestiKirjoittaja FWD » 25.9.2013 17:57

Jos oven johtosarjaa tarkoitat, niin se lähtee kun ottaa siitä mustasta isosta mutterista kiinni ja vääntää aukipäin, eli vastapäivään. Liukuu sen jälkeen irti, mukana saattaa tulla keskuslukituksen alipaineputki, mutta se on helppo sihdata takaisin. Itellä olis sama ongelma, ei vain ole vielä motivaatio riittäny selvittämään asiaa...

Joo
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.5.2013 17:18

ViestiKirjoittaja Joo » 7.10.2013 21:26

Juu sieltähän se johtosarja ihan näppärästi tuli tosin pitää kattoa mahollisesti tarkemmin ens keväänä kun auto laitettu nyt talviteloille. Jos ei satu joku ilta niin virkeänä olemaan,että jaksais lähtä kylmissään kattoon tuota,mutta joo joku aika sitte tuli tuo subikotelo ja ei sinne kyllä liikaa jäänyt tilaa,kun yritti ujutella tuonne sisään. Taka penkkien kautta tosiaan laitoin,ku oli niin raskas pönttö :D Hyvin istuu!

Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut Joo, 22.2.2014 13:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Joo
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.5.2013 17:18

ViestiKirjoittaja Joo » 16.12.2013 17:24

Tallia ollaan hakemassa nyt tuolle autolle ja toivon mukaan semmonen jostakin spotataan. Täällä päin ei ihan liikaa ole talleja tarjolla.

Autoon on nyt tulossa 1.8T kone Audista eli tekniikka swapiä tiedossa.

Alustaan pitää heittää tietty nuo VR6 palikat. Etupään tiedänkin jo,että mitä sinne suurin piirtein tarvitsee,että vastaa VR6 Ventoa. Takapäästä ei kyllä hajuakaan. Rumpu jarruthan sieltä häviää,mutta onko muuta? Vai meneekö koko taka-akseli vaihtoon vai saako satulajarrut sopimaan kuitenkin tuohon akseliin. Jarruiksi tulee jotkut paremmat,kuin nuo vakio VR6:n. Brembot tms. Konepuolelta menee lisäksi imusarja,pakosarja,ecu,bensapumppu + linjat vaihtoon. Ei välttämättä,mutta todennäköisesti. Jos hifistelemään ruvetaan niin sitten vielä takomännät + paremmat kampurat kaveriksi . Isä ukon työkaveri viritelly muistaakseni A4 Audista joku 500hp ,että osaa varmaan auttaa jos nuita ongelmia tulee/mitä kanattaa laittaa konepellin alle,että eipä siitä toistaiseksi sen enempää.

Sitten semmoinen kysymys,että mikä alusta tuonne pitää puskea (coiloveri? mahdollista?).Jos kone vaihtuu ja ei ole kuitenkaan tarkoitus ihan vakio tehoissa tuota pitää. Kun eikö nuo alustasarjat (coiloverit yms.) ole kuitenkin hyväksytty juuri sille tietylle alustalle ja tietylle moottorille.

Sitten tuohon maalipintaan eli tod.näk. serkku poika saa maalata. On meinaan automaalaria ja eihän sitä tiedä jos saisi vähä sukulais alennusta ;) Ja tosiaan tuossa on etupyörän kaarissa sotkettu jollaki (silikoonilla) niin näyttää harvinaisen rumalta,kun ei ole kuraläpät paikoillaan eikä tule. Takana on c pilareitten kohalla parit naarmut ja näemmä jäänyt pari kertaa turvavyö tuonne oven ja peltien väliin niin kivat jäljet siellä. Väriksi mahdollisesti alkuperäisestä vähän poikkeava metallinkiilto ruskea. Puskurit ja listat peltien kanssa samaan väriin. Vanteet beessin värisiksi. Tai mikä nyt ikinä onkaan :D vaalean ruskea,kerman...

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 16.12.2013 18:26

Kyllähän se kannattaa vr:n taka-akseli jarruineen sinne nakata paikalleen. Ei tartte sen kummempia pähkäillä :)

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 16.12.2013 18:52

Vai meneekö koko taka-akseli vaihtoon vai saako satulajarrut sopimaan kuitenkin tuohon akseliin.

Verkun akselissa vakaaja, joten koko akseli vaihtoon ja jarrupuolelle sitten vielä se aapeeässä.

Joo
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.5.2013 17:18

ViestiKirjoittaja Joo » 16.12.2013 19:58

Ookkei! Lähimmällä romuttamolla ois -92 VR6 Golffin akseli ? Joku saattais tietää meneekö tuo ventoon? Eikö ne kuitenkin ole aika samalla galiibberilla nuo alustat nuissa.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 16.12.2013 20:19

Joo

Volkswagen Vento 1.8 - 1996

Uusi viestiLähetetty: 16.12.2013 19:58 Viestin aihe:


Ookkei! Lähimmällä romuttamolla ois -92 VR6 Golffin akseli ? Joku saattais tietää meneekö tuo ventoon? Eikö ne kuitenkin ole aika samalla galiibberilla nuo alustat nuissa.

Samaa kauraa noista pelloista löytyy.

fanks
-
Viestit: 101
Liittynyt: 26.3.2013 16:24

vr6

ViestiKirjoittaja fanks » 16.12.2013 20:25

vr6 osat ei mene välttämättä päittäin normaali mk3 osien kanssa, nimimerkillä pallonivelentilaus saksasta

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 16.12.2013 21:40

fanks

volkkareita

Uusi viestiLähetetty: 16.12.2013 20:25 Viestin aihe: vr6


vr6 osat ei mene välttämättä päittäin normaali mk3 osien kanssa, nimimerkillä pallonivelentilaus saksasta

Ethän vaan kerro mikä, ei mennyt putkeen ...

Joo
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.5.2013 17:18

ViestiKirjoittaja Joo » 28.12.2013 20:50

Eipä se ole niin justiinsa jos joku osa ei menekkään suoraan. Eikö se sitä vähän tämä auto harrastus ole :D

No ei sen puoleen jos sattuis joltakin "halvalla" löytymään ehjä koppa mistä siirtäis nuo alustan osat tuohon niin pääsisi varmaan helpoimmalla.

Asiasta toiseen käytiin eilen hakemassa 1.8turbo kone. Pitää yrittää vähän keventää tuota ennen ku ruvetaan urheileen sitä tuohon moottori telineeseen/pukkiin miksikä sitä nyt haluaakaan kutsua. Remmistä puuttuu hampaita ja männät ilmeisesti ottaneet vähän venttiileihin.
Olivat sen verran kuvanneet tuota konetta,että männän päällä ei _pitäisi_ ainakaan olla mitään ylimääräistä.
Aluksi yritän ottaa nuo letkut,imusarjan,pakosarjan,turbon ja vauhtipyörän pois niin jos se jonku verran keventäisi. Olis sitte meinaan helpompi saada tuohon pukkiin kiinni. Aletaan sitten kattoon mitä tuolta koneen sisältä löytyy.

Kuva

volvo240forever
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 30.12.2013 16:57

ViestiKirjoittaja volvo240forever » 30.12.2013 17:00

muuten hyvä mut toi on bensa!
pitäis olla tiisseli.

Joo
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.5.2013 17:18

ViestiKirjoittaja Joo » 31.12.2013 17:19

Saatiin purettua tuo kansi pois nyt eilen illalla. Venttiilin kuvat jokasessa männässä ja osa venttiileistä jumittunut(?) ala asentoon + vääntynyt. Kansiremonttia...

Männät saa kelvata. Puolikuun muotoisia jälkiä about 3kpl jokasessa. Sinolilla testattiin,ettei männänrenkaat falskaa. Kansiremontti + jakopää niin tää saattais olla ihan toimiva peli.

Kuva

Pasi H.
-
Viestit: 223
Liittynyt: 29.5.2004 13:51

ViestiKirjoittaja Pasi H. » 31.12.2013 18:52

Kannattaa pyörittää alakertaa ja katsoa että mäntien ylitys on kaikissa sama, näkee ettei ole veivit solmussa.

Hullude
-
Viestit: 14
Liittynyt: 21.10.2011 19:13

ViestiKirjoittaja Hullude » 2.1.2014 12:26

Pakko myöntää että iso peukku täältä suunnasta!

Jatkat samaan malliin niin toihan on ahdettu vr6 4motioni ennenkun saat kaljaa ostaa laillisesti! :D

Reaper
-
Viestit: 569
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 2.1.2014 20:51

Minkä takia ei ehjempää lähtökohta konetta vai oliko tuo rikkinäinen niin halpa että kannattaa korjata?

Joo
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.5.2013 17:18

ViestiKirjoittaja Joo » 3.1.2014 14:54

Totta munassa kannattaa korjata. "Suhteilla" sain tän suhteellisen halvalla ja kun edellinen omistaja oli kaupannut tuota jo 2vuotta ja uhkasi porata kannen täyteen reikiä ja käydä heittään romulavalle,jos ei kukaan osta.

Eikä sillä rahallakaan niin vaan pääasia,että opin tästä kuitenkin aika paljo ikäsekseni.

Asiasta nyt puheen ollen lähti kansi koneistamolle. Tulee tiivisteet yms. muut härpäkkeet muuta ku heittää vaan paikolleen,kunhan sieltä joutaa.

Ventosta keula purettuna ja kattoo jos tuolle puskurille tekisi jotain. Ovipahvit voisi nyt kylminä iltoina tallissa värkätä kuntoon.

Joo
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.5.2013 17:18

ViestiKirjoittaja Joo » 10.2.2014 18:35

Tullut taas jotain tehtyä ja suunniteltua...

Puskurin silottelua tulossa. Lähinnä tuo rekisteri kilven kuoppa ois tarkotus piilottaa. Vilkun ja sumarin paikoista en oo varma,pitäs miettiä mihin tuota vilkkua sitte laittaisi.
Alakeskiritilän kohalta ois nuo "tolpat" tarkotus nykästä pois. Keskeltä näkymään cooleri ja sivuilta putket.
Kuva

Kansi saatiin pois remontista uusien osien kanssa. Vielä laittamatta paikoilleen.
Kuva

Kaveri meinas,että se vois tulla Casella trukkipihtien ja liinan kanssa nostamaan vanhan konee pois. Vielä ei olla keretty ruveta operoimaan. Siitä operaatiosta sitten ajallaan tulee kuvia.
Kuva

Ensi kesäksi tuli tilattua lisää hifiä.
Kuva

Ja jotain tämän tapasta suunnittelin 7" tabletilla. Kuvassa 10"

Kuva

Joo
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.5.2013 17:18

ViestiKirjoittaja Joo » 2.3.2014 19:14

Jotaki saatu taas aikaiseksi. Puskuria siloiteltu ja valoja kokeilin tummennella. Ihmeen hyvin lähti tuo valojen lasi irti. Kesällä kuitenkin varmaan hommaan ihan uuden puskurin,valot,lokarit ja konepellin mk4 golffista.

Moottori odottelee uusia nokka-akselin laakeripukin pultteja.
Kuvat on enemmän ja vähemmän huono laatusia.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Rapakunto
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 4.3.2014 18:05

ViestiKirjoittaja Rapakunto » 4.3.2014 18:06

Todella asiallinen projekti - tsemppiä sinne ja samalla seurantaan ketju!


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa