A4 Cabrioletin ylimaalaus

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

A4 Cabrioletin ylimaalaus

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 8.5.2013 22:40

Kuva

Nyt loppuviikon aikana tehdään Audiini ylimaalaus. Auto on Saksan vuosinaan ylimaalattu jo kertaalleen, hiukan puutteellisesti... lakat kun irtoavat ihan vaan painepesurilla. Toki maalipinnassa muutakin toivomista ja pieniä kolhuja. Myös sävy muuttuu aavistuksen.

Tänään alkoi hommat illansuussa aloittelemalla purkutöitä. Vielä ei ehditty paljon muuta irroittelemaan kuin peilit ja helmat. Ei ole tuollaista mallia aiemmin tullut purettua, niin joutuu hiukan järkeilemään miten kaikki irtoaa. Huomenna sitten puskurit ja jotain muuta irti ja pohjia tekemään. Viikonloppuna auto maaliin ja toivottavasti vielä kasaankin… mukavaa puuhaa äitienpäiväksi..

Peilien irroitus:
    * Ensin ovipahvit irti (ruuveja löytyy verhoilun listan alta, sähkölasien katkaisijoiden takaa ja verhoilun alareunasta.
    * Diskantin ritilän takaa löytyy ruuvi, jolla irtoaa sisäpuolen kolmio, jossa itse diskantti kiinni.
    * Em. kolmion takaa pultti irti
    * Saranapuolen tiivisteen alta kaksi pulttia lisää
    * Venytetään tiiviste peilikolmion ympäriltä irti
    * Peilin sähköjohdot irti kiinnikkeistään ja oven ohjainlaitteesta
    * Nostetaan peilit irti ylöspäin.

Kuva

Kuva

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 10.5.2013 0:07

Kuva

Päivä 2: Tänään täysi päivä, lisää purkutöitä ja maalauksen valmistelua (pohjien tekoa). Samat lätinät ja kuvat ehkä hiukan helpommin selattavassa muodossa:
http://pajalle.com/?p=1196

Ensin vielä hiukan lisää helmojen kiinnityksistä ja muutama kuva muista purkujutuista.

Kuva
Helmat siis kiinni ruuvien lisäksi muovinapsuilla.


Kuva
Tässä ne itse napsut helmassa kiinni.

Kuva
Ruuveja löytyy kynnyslistan alta ja kynnyskotelon alapuolelta.

Kuva
Etupuskurin hankalimmat ruuvit löytyvät sisälokarien alta, kuvassa keskellä. Oikealla puolella on hyvin tilaa, vasemmalla pesurin säiliö hiukan tiellä.

Kuva
Takapuskurin irroittamiseksi pitää purkaa lähes koko takaluukun sisäverhous. Muttereita löytyy takaluukun puolelta neljä molemmilta puolilta. Kuvassa näkyy myös kattomekanismin boksi ja pumppu (hiukan pilkistää alareunassa). Kalliiksi tulee, jos joku tuon oikean takakulman mällää…

Kuva
Takaluukun kansi melkein purettuna. Pitää muistaa ottaa kuva kasausvaiheessa kun kaikki rojut ovat paikallaan. Kannesta löytyy neljä eri antennia ja pirusti johtoja. Kansi on muovia, jotta antennit ylipäätään toimivat.

Kuva
Ovien tiivisteet on kiinni tällaisilla napsuilla. Harjoavat herkästi irroitettaessa. Ainoastaan nuo vihreät tuntuvat kestävän jotenkin.

Lakan poistoa (video)

Kuva
Lähikuvaa etupuskurista. Ensin lähti lakka painepesurilla, sitten värimassa.

Kuva
Etupuskurin painepesua.

Kuva
Merkit pois mattoveitsellä.

Kuva
Merkkien liimat pois “toffeelaikalla”.

Kuva
Pikkuapuri viimeistelee merkkien poiston 600:lla hiekkapaperilla.

Kuva
Oikeassa etulokarissa oli hiukan osumajälkiä, joutui hiukan paklaamaan.

Kuva
Seuraavaksi pintaan hiontaväriä.

Kuva
Oikea kylki valmiina hiontavärin vetoon.

Kuva
Jaska vetää hiontaväriä pintaan.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 12.5.2013 0:28

Hyvältä näytti projekti livenä. Säkkien asennusta odotellessa :D

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 13.5.2013 23:39

Päivät 3-5:

Perjantaina Jaska hieroi pohjia Audiin koko päivän, minun hommakseni jäi vain käydä siirtämässä auto illalla Siikaisista Kankaanpäähän, jossa auto tultiin maalaamaan Gullansin Petrin uudessa kammiossa.

Kuva

Lauantaina päästiin sitten heti aamupäivällä asiaan. Ihan kaikki ei mahtunut kerralla uuniin, joten ensin päätettiin maalata puskurit, helmat, konepelti ja muuta irto-osaa ja myöhemmin illalla itse auto.

Kuva
Tutkat irroitettiin puskurista ja maalattiin erikseen.

Kuva
Helmat, puskurit, konepelti yms. aseteltuna kammioon.

Kuva
Ensin pohjaväriä. Maalarimestarina Jari Järvenpää.

Kuva Kuva
Sitten värimassaa muutama kerros.

Kuva
Päälle kolme kerrosta lakkaa. Sitten muutama kymmenen minuuttia uuni 70 asteeseen.

Kuva Kuva
Osia maalattuna. Se hieno puoli näissä uunihommissa on, että tunti maalauksen jälkeen voi alkaa jo kasailemaan…

Kuva
Sitten auton vuoro siirtyä kammioon. Petrin uunissa on nosturi, mikä helpottaa hiukan korin alaosien maalaamista.

Kuva
Ovet maalattiin irrallaan, että saatiin myös oviaukot ja ovien sisäpuolet maalattua.

----
Sitten sunnuntai, äitienpäivä, kasailupäivä. Sinänsä kasailussa ei mitään ihmeellistä, osat vain takaisin paikalleen. Mutta kyllä tästäkin ihan täysi päivä taas tuli, kun välillä piti hiukan käydä äitienpäiväkakkujakin syömässä. Auto on nyt liki valmis, helmat vielä asentamatta.

Kuva
Kasailu täydessä vauhdissa. Äitienpäivä sujui rattoisasti autoa niputtaen.

Kuva
Takaluukun verhoilujen alla on jos jonkinlaista antennia.

Kuva
Lähes valmiina. Helmat vielä uupuu.

Kuva
Tässä tiedot väristä. LZ3M Misanorot.

Laitetaan vielä lisää kuvia sitten kun on kaikki paikallaan ja autoa muutenkin vielä hiukan puunailtu, lähinnä sisältä. Isot kiitokset Jaskalle, Petrille ja Peksille!

Kuva

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 7.6.2013 23:22

Teetin Audiin kokeeksi Ceramic Pro -käsittelyn.
Kuva

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 8.6.2013 7:17

Hyvältä näyttää cabrio :)


Autoa en veisi missä tapauksessa harjapesuihin oli pinnassa minkälainen kivipinnoite tahansa. Harjattomassa voi vielä käydä, mutta ei harjallisessa. Kyllä sieltä naarmut saa pintaan. Ja sen jälkeen se onkin koneellinen kiilloitus tehtävä..


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa