Boom! Golf IV

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

ObjektiiviVirhe
-
Viestit: 21
Liittynyt: 6.2.2013 22:04

Boom! Golf IV

ViestiKirjoittaja ObjektiiviVirhe » 2.5.2013 20:17

Tuli ostettuu eka auto tossa pari kk sitten. Elikkäs Kolmi ovinen musta -99 Golf IV.

KuvaKuvaKuva

3700e tuli maksettuu. Joka oli sillon mielestäni hyvä hinta. Ei vuoda mistään öljyä ja muutenkin näyttää räpellys vapaalta kone huoneen puolesta. Testi ajo suoritettiin hämärässä. Mutta kaikki toimi niinkun pikikin. Ainut asia mikä oli rikki oli oikee sivupeili. Muovit repsottaa. Mutta itte peili on viel suht ehjä.

Kaupathan siinä sit tehtiin. Ajettiin auto kotiin ja seuraavana päivänä menin vilkuilee tarkemmin että mitä tuli ostettuu. Sisusta täynnä ihan ihme raavintajälkiä. Keskikonsolissa, ovenkahvoissa, hanskalokerossa jne... Mutta pahimmat on keskikonsolissa. Niin päätin laittaa siihen sit jonne hiilarit päälle. Mielummin se ku raavinta jäljet. :)

Kuva


Vanteethan on aika pokemonit. Ne tulee vaihtuu hetikun on varaa ostaa uudet. Muutenkin tuun muuttaa ulkonäköä enemmän oman tyyliseksi. Mutta ennen sitä ääni puoli pitää olla kunnossa:

Äänilaitteistohan oli täysin vakio mankkaa lukuunottamatta. Ennenkun aloin mitään muuta tekemään niin virrat kuntoon. Eli "big 3"

KuvaKuvaKuva
KuvaKuvaKuva KuvaKuvaKuva
KuvaKuvaKuva
KuvaKuva



Ovipahvit pois ja 8" adapterii paikoilleen. Jotka kyl tuli ostettuu puol vahingossa, ajatuksena ostaa 6,5 mutta ne adapterit oli just sillon loppu, mutta jälkeenpäin ajatellen 8'' on IMO paremmat.

KuvaKuvaKuva
KuvaKuvaKuva


Ja mitä subeihin tulee. Haaveilin jo ennen auton ostoo subiseinästä. Ekaks oli mielessä 6x 12" tai 6x 10" tai 4x 12''. Mutta päädyin sitten 2x 18'' suunnitelmaan, mutta vaan enemmän tehoa mitä olisin muuten laittanut. Ja en halua pilata golffin sisustaa tekemällä "oikeeta seinäkoteloo", vaan tästä tulee helposti irrotettava ilman minkään tuhoomista. Eli kotelon pitää olla niin pieni että mahtuu sisään ja ulos kontista.

Ja rakentelu alkoi:

KuvaKuvaKuva

Pojalevyn tekoa. Pohjalevy kiinnitetään autoon ja pohjalevyyn kiinnitetään kaikki akut, kotelo, sulakkeet ja yms..



KuvaKuvaKuvaKuvaKuva

KuvaKuvaKuvaKuva

Suunnitelmia tietokoneella ja pahvin kanssa pelleilyy. Etulevystä ei tullu täydellinen mutta mun taidoilla en odottanukkaan sitä.. :)



KuvaKuvaKuvaKuva
KuvaKuvaKuvaKuva
KuvaKuvaKuva

Kuvat ei järjestyksessä. Tein ekaks kotelon liian korkeeksi, piti madaltaa 5cm. Nyt menee just ja just sisään.

Vähän ajan päästä sain rahat kasaan subien ostoon ja ostin 2x Fi SP4 18''. 3000wrms per subi.

KuvaKuvaKuvaKuva

Vahvistimeks on tulossa Spl Dynamicsin D-4S. 4100w @ 1ohm. Mutta ite laitan 0,5ohm kytkyn niin tulee hiukka enemmän.


Ja tässä kohtaa nyt sit oon. Seuraavaks pitäs ostella lisää hartsia että saa lisää tuentaa tuohon hepposeen koteloon. Tosiaan en ole selittämässä tosta subi asiasta tänne kovin tarkasti, jos se kinostaa niin maxboomin foorumeille seuraamaan. Toki jos on kysymyksiä tostä subipuolesta niin vastaan kyllä. :)

Mutta.. Sanokaa mitä ootte mieltä autosta ja ehdottakaa mitä kannattas tehä ulkonäölle, vanne ehdotuksia... ymyms.. Ite ajattelin vanteet missä ois kunnon huuli ja kumi venynä päälle :)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 2.5.2013 20:58

Pieniä juttuja mutta ite oisin yhdestä isosta palasta teipannut ton säädinpaneelin niin menis nuo "hiilikuidut" samaan suuntaan.

Mistäs toi jännitenäyttö on, hyvin istuu tohon?

Haha, näyttää niinku toi virtajohto menis kuskin oven välistä konehuoneeseen.

ObjektiiviVirhe
-
Viestit: 21
Liittynyt: 6.2.2013 22:04

ViestiKirjoittaja ObjektiiviVirhe » 2.5.2013 21:07

Hiilikuitu oli ihan testi. Revin varmaa irti ja laitan ebaysta ostetut harjattu teräs tarra sarjan siihen kiinni. Jännitenäyttö on ebaysta. Ei istu ihan niin hyvin miltä näyttää, mutta saa kullä istumaan kuhan hion vähän.

Virtapiuhakuva on vaan näyttämässä sitä että listan alla kulkee hyvin. :D Siitä sit poljinten ylävasemmalta konetilaan.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 2.5.2013 21:07

En ihan kartalla ole tuosta paine touhusta, mutta eikö nuita pirssejä vaimenneta millään?

Paremmin tuota äänenlaatua metsästelty omissa ja siinä on ainakin eristys ensisijaisen tärkeää hommaa.
Ja omalla logiikalla ainakin pysyy painekkin paremmin kopissa jos pelti on vähän kankeampaa eikä jumppaa mukana.

ObjektiiviVirhe
-
Viestit: 21
Liittynyt: 6.2.2013 22:04

ViestiKirjoittaja ObjektiiviVirhe » 2.5.2013 21:24

Joo unohtu kokonaan eristys mainita. 4m2 silent coattia tulossa oviin, kattoon, konttiin ja yms.. :) Mutta se vasta sitten ku muuten kaikki on ready.

hattumies
-
Viestit: 209
Liittynyt: 24.9.2009 20:16

ViestiKirjoittaja hattumies » 2.5.2013 21:42


Makeke
-
Viestit: 254
Liittynyt: 2.9.2010 14:41

ViestiKirjoittaja Makeke » 3.5.2013 12:53

Mitään mistään tietämättä, kuitenkin 2 autoa vaimentaneena. Eikös ois ollu helpompi ensin vaimentaa ja sitte laittaa vasta kaikki muu? Ensinnäki sulla tulee ongelmia noiden mittojen kanssa, jos on kovin jämptit ni ei mene paikalleen palikat, kun se matto kanittaa vastaan. :)

Muuten kyä näpsän näköstä.

ObjektiiviVirhe
-
Viestit: 21
Liittynyt: 6.2.2013 22:04

ViestiKirjoittaja ObjektiiviVirhe » 3.5.2013 14:45

Niihin paikkoihin mihin tuun laittaa sitä ei tuu olee semmosta ongelmaa.

Ja hattumies, muuten ihan jees mutta vahan liian korkee basso siihen verrattuna mikä tähän tulee viriks. :) (~28hz)

Jumbbane
-
Viestit: 554
Liittynyt: 1.10.2006 20:12

ViestiKirjoittaja Jumbbane » 3.5.2013 16:16

Kyllä minäkin olisin ensiksi vaimentanu koko kulkineen ja sitten vasta rakentanu...

6autoa väsänneenä.

ObjektiiviVirhe
-
Viestit: 21
Liittynyt: 6.2.2013 22:04

ViestiKirjoittaja ObjektiiviVirhe » 7.5.2013 22:59

Subit paikallaan ja laitettu vähän hartsii koteloon. Joka ei menny niinku tv:ssä.. :D

Kotelossa hartsin, epätasasuus ja sävyero tuli siitä että tein pienissa osissa tota, ja ekaks käytin vanhaa hartsii ja väärää kovetetta(testasin eka että toimiiko se, toimi. mutta sekotus suhteet senverran erilaiset varmaan niin ei sitte suuremmassa määrässä kovettunu.). Ja sudin sen vielä pensselillä missä oli vielä maalin jäämiä.. Virheistä oppii. :D Piti tehä toi korotuspalaki uusiks ku se ei ikinä kovettunu sen väärän kovetteen takii..

Kuva



16mm kierretankoo ja muuta sälää.
Kuva Kuva



Kummatki subit kotelossa
Kuva

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 8.5.2013 6:24

Miten musta näyttää, että on pikkasen ohkasen oloista levyä kotelossa noin järeille subeille.
Mihis nuo kierretangot on?

edit.
No onhan tuo tietty refleksi loota, ettei niin paineesta pullottele... mutta kuitenkin :)

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 8.5.2013 7:08

Kierre tangosta varmaankin tulee tukia. Aineesta kyllä samaa mieltä että notkeaa vielä kun näyttäis mdf:ää olevan. Mdf:ää aina kyllä kehutaan soinnissa ettei ole niin kovaa kuin vaneri, mut ainakin itse olen nuo kuminat yrittänyt poistaa muilla tavoin subikotelosta. Kuinka paksua levyä tuo on?

KariS
-
Viestit: 740
Liittynyt: 16.12.2004 21:27

ViestiKirjoittaja KariS » 8.5.2013 11:37

Voihan tuonne koteloon valaa hiekkahartsia jos tarve vaatii. Sillä saa aika mielettömästi tukevuutta..

ObjektiiviVirhe
-
Viestit: 21
Liittynyt: 6.2.2013 22:04

ViestiKirjoittaja ObjektiiviVirhe » 8.5.2013 13:55

Levy on vaan 20mm. Tiesin heti alussa että ihan liian ohuttahan tuo on. Mutta sain otettuu tota samasta paikasta missä oon töissä, niin oli helppoo ja halpaa.

Kierretangot tulee etuseinästä takaseinään tueks. Ja varmaa yks kierretanko sivuttain. Samoten tekeseinään tulee 2x4 lankut ristiin.

Elikkä tähän tapaan: *Klik*

Kaijuttimet laitettu oviin kiinni, mutta siitä ei oo vielä kuvia. Lisäilen seuraavaan postaukseen. Oli kyllä milleistä kiinni että mahtuuko magneetti vakio kaijutinreijästä läpi piuhojen kanssa. Ja neki piti kolvaa terminaaleihin kiinni sivuttain että ei ota kiinni.

jeba
-
Viestit: 117
Liittynyt: 22.5.2009 18:36

joo o

ViestiKirjoittaja jeba » 8.5.2013 19:33

Ei kai se kotelo pelkillä kierretangoilla ja 2x4.lla koossa pysy!Laita ny tupla levyt koteloos.40mm paksuutta ni alkaa kestään ja soimaankin. Toi 20mm on a i v a n liian ohutta!

ObjektiiviVirhe
-
Viestit: 21
Liittynyt: 6.2.2013 22:04

ViestiKirjoittaja ObjektiiviVirhe » 8.5.2013 19:58

Ei viitti ottaa litroja pois, eikä ulospäin voi laajentaa. Muuten koteloo ei saa ulos autosta. Nytki pitää purkaa kaikki verhoilu ja muovit et kotelon saa sisään.

jeba
-
Viestit: 117
Liittynyt: 22.5.2009 18:36

hmm

ViestiKirjoittaja jeba » 8.5.2013 20:03

joo hankalaa sekin.Veikkaan kyl et noilla laitteilla 20mm kotelo halkee aika pian ku alkaa volaa vetään.Kokemuksia on.Sekin vois auttaa et etu ja takaseinään vetäis tuplalevyt....ei viä paljoo tilavuus pienenisi...ei ne kotelot tilavuudeltaan kuitenkaan ihan parin kolmen litran tarkkoja tarvi olla...

Kotka
-
Viestit: 143
Liittynyt: 12.8.2008 7:33

ViestiKirjoittaja Kotka » 8.5.2013 21:42

Tämähän on tuttu maxboomin puolelta, joten luulen sieltäkin tulevan ohjeita kotelon tukevuuteen. Moni voisi käydä tutustumassa myös maxboomiiin, koska tuntuu että ihmeitä sielläkin tehdään ihan olemattomasta. Ja aikamoisia projektia sielläkin viritellään.
Objektiivivirhe varmaan saa sieltäkin ohjeita, jotka ovat jo mittauksilla oikeaksi todettu..

ObjektiiviVirhe
-
Viestit: 21
Liittynyt: 6.2.2013 22:04

ViestiKirjoittaja ObjektiiviVirhe » 16.5.2013 22:30

Pohjapanssari tuli laitettuu kiinni. Liikkeessä joku osunu niin kovaa pohjapanssariin että se on vääntyny, olis pitäny tehä pieni valitus mutta en sit jaksanu. Ku ei haitannu asennuksessa tai toimivuudessa. Maalia oli lähteny reunoista niin laitettiin ohut kerros maalii ja kiven iskumassaa päälle nii ei ala ruostumaan ihan heti. Varmaa aika turhaa mutta ilmaset massat nii mikäs siinä.. :)

Kuva Kuva Kuva Kuva


Öljytki tuli vaihettuu ja selvitettyy tää outo tiiviste massa tyhjennyspropun vieressä. Joku ei oo vaa jaksanu hakee uutta kuparitiivistettä kaupasta vaan laittanu puol dl massaa pultin kierteisiin ja ympärille. Kuvassa jo suurin osa otettu pois.

Kuva

Ja sitte näytin teräsharjaa ja break cleanerii nii hyvä tuli. Näkee kyllä että pohja raapinu maata jossai välis.

Kuva


Tulpatki sain otettuu irti. Ku ne on imusarjan alla niinkuin täällä varmaa kaikki tietää jo sen.. :D Joku ollu laiska ja vaihtanu vaa reunimmaiset tulpat jotka on helpommat vaihtaa. Eli moottorissa oli 2 boshhii ja 2 ngk tulppaa. Ei ihme että pätki vähä tyhjäkäynnillä. Ku näyttää siltä että sisemmät tulpat ollu autossa jo jonku aikaa..

Kuva

Subikoteloo oon hartsitellu lisää ja laittani silikonii joihinkin saumoihin. Ja myös tehny etulevyyn upotuksen.
Huomenna pitäs vielä porata reijät kierretangoille ja portille aukko etulevyyn.

Kuva

Ja osaakos kukaa kertoo mikä olis keskuslukitukses vikana ku lukot menee kiinni ja auki itestää? Välillä molemmat ovet, välillä vaan toinen ovi.

Lydes
-
Viestit: 196
Liittynyt: 11.2.2004 12:50

ViestiKirjoittaja Lydes » 16.5.2013 22:54


ObjektiiviVirhe
-
Viestit: 21
Liittynyt: 6.2.2013 22:04

ViestiKirjoittaja ObjektiiviVirhe » 16.5.2013 22:59

147e... Huh. Kuulin että ton sais korjattuu ihan vaan kolvilla? Että kylmäjuotoksii sisällä vaan?

Toisekseen väärä osa, mutta kumminki samallaisessa hintaluokassa pyöritään varmaan.

E: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1542461 Löyty, Voisko olla toi vikana? Ei haluis lähtee purkaa koko ovee turhan takii.. :/

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 17.5.2013 10:07

Mikrokytkin/kytkimet siellä nimenomaan on vikana.
Muutamalla eurolla uusia ja vaihtaa.

Motonetissä myös tarvikelukot 50€ ja eBaysta alle 30€.

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

ViestiKirjoittaja Hart » 17.5.2013 10:31

Eikä tuo ovi ole paha purkaa, siinähän sitä saa samalla tiivisteltyä/vaimennettua. Mulla lakkas keskuslukko toimimasta kokonaan, purin oven ja tsekkasin lukkomodulin, löytyi hyvin pieni kylmäjuotos, vähän juottamista ja taas toimii.

ObjektiiviVirhe
-
Viestit: 21
Liittynyt: 6.2.2013 22:04

ViestiKirjoittaja ObjektiiviVirhe » 18.5.2013 14:03

Joo oli mielessäki että vaimentaa samalla ja vaihtaa peilin ku kummatki sivupeilit haljennu. Ja jos kaukosäätimen keskuslukitukseen samalla asentas.

http://gyazo.com/e632f307da439168907f424cef65ed1f (Erillinen linkki vanteisiin)
Tommosia oon ajatellu auton alle. Barzetta ei oo kyl mitenkään laadukas merkki, tiiän sen. Mutta kun budjetilla pitäs mennä. :(
Vai olisko kultasel keskiosal parempi? Tossa tosiaan kunnon BBS vanteet.

Eli hakusessa jonkunlainen veny. En sit tiiä onko toi 205 jo liian raju. Että olisko 215 parempi? Ja jos tiiätte jotain saksalaista (tms..) verkkokauppaa mistä sais laadukkaampii/hienompia vanteita suht samaan hintaan nii saa linkkailla/yv. :)

ObjektiiviVirhe
-
Viestit: 21
Liittynyt: 6.2.2013 22:04

ViestiKirjoittaja ObjektiiviVirhe » 22.5.2013 19:00

Porttia leikelty, terminaalit tehty, kierretangot kiinnitetty ja hitsattu tanko ettei ne ala värisemään pahasti. Ja muuta pientä tehty(etulevyn kiinnikkettä ja yms..) Tokassa kuvassa portti ei oo kokonaan leikattu, ja ekassakaan ei ole hiottu loppuun.

Kuva Kuva KuvaKuva

Ja tämmöset tarrat tuli postissa. Kumminki videoita tuun tekee autosta ja tapahtumista.

Kuva

(Jos ei oo vielä nähnyt videoita niin Klick)

vildur
-
Viestit: 462
Liittynyt: 1.7.2005 14:53

ViestiKirjoittaja vildur » 23.5.2013 9:49

jos tommosta venyä halua tolle kapeelle 8.5" vanteelle niin saat laittaa kyl jonku 185 leveen renkaan maksimissaan.

Ehdottaisin että ostat tohon 700-800e jotkut kunnoliset vanteet käytettyinä.

ObjektiiviVirhe
-
Viestit: 21
Liittynyt: 6.2.2013 22:04

ViestiKirjoittaja ObjektiiviVirhe » 4.6.2013 22:10

Kotelo maalailtu ja vahvistin ostettu ja kotelo sisässä ja soimis kunnossa! (:

Tässä jotai pätkää:

http://www.youtube.com/watch?v=LtavfhypB4c

Tuli samalla räpsästyy parit kuvatkin:

Kuva
Kuva
Kuva

ObjektiiviVirhe
-
Viestit: 21
Liittynyt: 6.2.2013 22:04

ViestiKirjoittaja ObjektiiviVirhe » 11.7.2013 0:01

Eipä oo golffi edistyny nytkään mitenkään radikaalisti, koska autossa kaikkee muuta vikaa: virtalukon pohjan temppuiluu, iskarit paskana ku laitettu vakioiskarit madallus sarjan kanssa, madallus sarjan takajouset on lytistyny/väsyny vähän, eli perä aivan liian alhaalla keulaa kohden, ja joo takana jouset säädettunä ylimpään asentoon. Keskuslukitus riehuu itekseen aina välil ajon aikana, eli noita pähkeillessä ja korjaillessa menee aika ja innostus tehä. Mutta kumminkin jotain oon saanu aikaan. Etuseinän pinnotusta!

Levy eka maalataan mustaks, ku ton "laastin" kivet on vaan mustia. Muuten näkyis läpi

Kuva
http://aijaa.com/F5kOAu


Tolta se moska näyttää

Kuva
http://aijaa.com/bTVRE4

Levitettynä
Kuva
http://aijaa.com/B9gbfh

Kuva
http://aijaa.com/fZNir5



Viikonlopun yli kuivuneena. Iha hyvähän siitä tuli. Vielä valkonen Fi logo diskanttien väliin niin hyvä tulee.

Kuva
http://aijaa.com/JxK5dg

Kuva
http://aijaa.com/DvrX9U


Vahvistimet kiinni. Vanha kuva, nyt kumit vahvistimien alla ja kaikkee muuta pientä tehty.
Pitäs duunaa jotkut peitelevyt tohon takaosaan, samoten laittaa sisustaa takas kiinni. Maalailla, kiinnitellä, siistii piuhat ja kaikkee muuta pikkusta.

Kuva
http://aijaa.com/Q50TEl



Tollanenki tuli ostettuu tarkkarin poistonurkasta, kun mitää muuta "älylaturia" ei ole.. Kai tol jonku aikaa pärjää.

Kuva
http://aijaa.com/ZYQ5TO


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa