Boom! Golf IV
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 21
- Liittynyt: 6.2.2013 22:04
Boom! Golf IV
Tuli ostettuu eka auto tossa pari kk sitten. Elikkäs Kolmi ovinen musta -99 Golf IV.
3700e tuli maksettuu. Joka oli sillon mielestäni hyvä hinta. Ei vuoda mistään öljyä ja muutenkin näyttää räpellys vapaalta kone huoneen puolesta. Testi ajo suoritettiin hämärässä. Mutta kaikki toimi niinkun pikikin. Ainut asia mikä oli rikki oli oikee sivupeili. Muovit repsottaa. Mutta itte peili on viel suht ehjä.
Kaupathan siinä sit tehtiin. Ajettiin auto kotiin ja seuraavana päivänä menin vilkuilee tarkemmin että mitä tuli ostettuu. Sisusta täynnä ihan ihme raavintajälkiä. Keskikonsolissa, ovenkahvoissa, hanskalokerossa jne... Mutta pahimmat on keskikonsolissa. Niin päätin laittaa siihen sit jonne hiilarit päälle. Mielummin se ku raavinta jäljet. :)
Vanteethan on aika pokemonit. Ne tulee vaihtuu hetikun on varaa ostaa uudet. Muutenkin tuun muuttaa ulkonäköä enemmän oman tyyliseksi. Mutta ennen sitä ääni puoli pitää olla kunnossa:
Äänilaitteistohan oli täysin vakio mankkaa lukuunottamatta. Ennenkun aloin mitään muuta tekemään niin virrat kuntoon. Eli "big 3"
Ovipahvit pois ja 8" adapterii paikoilleen. Jotka kyl tuli ostettuu puol vahingossa, ajatuksena ostaa 6,5 mutta ne adapterit oli just sillon loppu, mutta jälkeenpäin ajatellen 8'' on IMO paremmat.
Ja mitä subeihin tulee. Haaveilin jo ennen auton ostoo subiseinästä. Ekaks oli mielessä 6x 12" tai 6x 10" tai 4x 12''. Mutta päädyin sitten 2x 18'' suunnitelmaan, mutta vaan enemmän tehoa mitä olisin muuten laittanut. Ja en halua pilata golffin sisustaa tekemällä "oikeeta seinäkoteloo", vaan tästä tulee helposti irrotettava ilman minkään tuhoomista. Eli kotelon pitää olla niin pieni että mahtuu sisään ja ulos kontista.
Ja rakentelu alkoi:
Pojalevyn tekoa. Pohjalevy kiinnitetään autoon ja pohjalevyyn kiinnitetään kaikki akut, kotelo, sulakkeet ja yms..
Suunnitelmia tietokoneella ja pahvin kanssa pelleilyy. Etulevystä ei tullu täydellinen mutta mun taidoilla en odottanukkaan sitä.. :)
Kuvat ei järjestyksessä. Tein ekaks kotelon liian korkeeksi, piti madaltaa 5cm. Nyt menee just ja just sisään.
Vähän ajan päästä sain rahat kasaan subien ostoon ja ostin 2x Fi SP4 18''. 3000wrms per subi.
Vahvistimeks on tulossa Spl Dynamicsin D-4S. 4100w @ 1ohm. Mutta ite laitan 0,5ohm kytkyn niin tulee hiukka enemmän.
Ja tässä kohtaa nyt sit oon. Seuraavaks pitäs ostella lisää hartsia että saa lisää tuentaa tuohon hepposeen koteloon. Tosiaan en ole selittämässä tosta subi asiasta tänne kovin tarkasti, jos se kinostaa niin maxboomin foorumeille seuraamaan. Toki jos on kysymyksiä tostä subipuolesta niin vastaan kyllä. :)
Mutta.. Sanokaa mitä ootte mieltä autosta ja ehdottakaa mitä kannattas tehä ulkonäölle, vanne ehdotuksia... ymyms.. Ite ajattelin vanteet missä ois kunnon huuli ja kumi venynä päälle :)
3700e tuli maksettuu. Joka oli sillon mielestäni hyvä hinta. Ei vuoda mistään öljyä ja muutenkin näyttää räpellys vapaalta kone huoneen puolesta. Testi ajo suoritettiin hämärässä. Mutta kaikki toimi niinkun pikikin. Ainut asia mikä oli rikki oli oikee sivupeili. Muovit repsottaa. Mutta itte peili on viel suht ehjä.
Kaupathan siinä sit tehtiin. Ajettiin auto kotiin ja seuraavana päivänä menin vilkuilee tarkemmin että mitä tuli ostettuu. Sisusta täynnä ihan ihme raavintajälkiä. Keskikonsolissa, ovenkahvoissa, hanskalokerossa jne... Mutta pahimmat on keskikonsolissa. Niin päätin laittaa siihen sit jonne hiilarit päälle. Mielummin se ku raavinta jäljet. :)
Vanteethan on aika pokemonit. Ne tulee vaihtuu hetikun on varaa ostaa uudet. Muutenkin tuun muuttaa ulkonäköä enemmän oman tyyliseksi. Mutta ennen sitä ääni puoli pitää olla kunnossa:
Äänilaitteistohan oli täysin vakio mankkaa lukuunottamatta. Ennenkun aloin mitään muuta tekemään niin virrat kuntoon. Eli "big 3"
Ovipahvit pois ja 8" adapterii paikoilleen. Jotka kyl tuli ostettuu puol vahingossa, ajatuksena ostaa 6,5 mutta ne adapterit oli just sillon loppu, mutta jälkeenpäin ajatellen 8'' on IMO paremmat.
Ja mitä subeihin tulee. Haaveilin jo ennen auton ostoo subiseinästä. Ekaks oli mielessä 6x 12" tai 6x 10" tai 4x 12''. Mutta päädyin sitten 2x 18'' suunnitelmaan, mutta vaan enemmän tehoa mitä olisin muuten laittanut. Ja en halua pilata golffin sisustaa tekemällä "oikeeta seinäkoteloo", vaan tästä tulee helposti irrotettava ilman minkään tuhoomista. Eli kotelon pitää olla niin pieni että mahtuu sisään ja ulos kontista.
Ja rakentelu alkoi:
Pojalevyn tekoa. Pohjalevy kiinnitetään autoon ja pohjalevyyn kiinnitetään kaikki akut, kotelo, sulakkeet ja yms..
Suunnitelmia tietokoneella ja pahvin kanssa pelleilyy. Etulevystä ei tullu täydellinen mutta mun taidoilla en odottanukkaan sitä.. :)
Kuvat ei järjestyksessä. Tein ekaks kotelon liian korkeeksi, piti madaltaa 5cm. Nyt menee just ja just sisään.
Vähän ajan päästä sain rahat kasaan subien ostoon ja ostin 2x Fi SP4 18''. 3000wrms per subi.
Vahvistimeks on tulossa Spl Dynamicsin D-4S. 4100w @ 1ohm. Mutta ite laitan 0,5ohm kytkyn niin tulee hiukka enemmän.
Ja tässä kohtaa nyt sit oon. Seuraavaks pitäs ostella lisää hartsia että saa lisää tuentaa tuohon hepposeen koteloon. Tosiaan en ole selittämässä tosta subi asiasta tänne kovin tarkasti, jos se kinostaa niin maxboomin foorumeille seuraamaan. Toki jos on kysymyksiä tostä subipuolesta niin vastaan kyllä. :)
Mutta.. Sanokaa mitä ootte mieltä autosta ja ehdottakaa mitä kannattas tehä ulkonäölle, vanne ehdotuksia... ymyms.. Ite ajattelin vanteet missä ois kunnon huuli ja kumi venynä päälle :)
-
- -
- Viestit: 21
- Liittynyt: 6.2.2013 22:04
Hiilikuitu oli ihan testi. Revin varmaa irti ja laitan ebaysta ostetut harjattu teräs tarra sarjan siihen kiinni. Jännitenäyttö on ebaysta. Ei istu ihan niin hyvin miltä näyttää, mutta saa kullä istumaan kuhan hion vähän.
Virtapiuhakuva on vaan näyttämässä sitä että listan alla kulkee hyvin. :D Siitä sit poljinten ylävasemmalta konetilaan.
Virtapiuhakuva on vaan näyttämässä sitä että listan alla kulkee hyvin. :D Siitä sit poljinten ylävasemmalta konetilaan.
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
En ihan kartalla ole tuosta paine touhusta, mutta eikö nuita pirssejä vaimenneta millään?
Paremmin tuota äänenlaatua metsästelty omissa ja siinä on ainakin eristys ensisijaisen tärkeää hommaa.
Ja omalla logiikalla ainakin pysyy painekkin paremmin kopissa jos pelti on vähän kankeampaa eikä jumppaa mukana.
Paremmin tuota äänenlaatua metsästelty omissa ja siinä on ainakin eristys ensisijaisen tärkeää hommaa.
Ja omalla logiikalla ainakin pysyy painekkin paremmin kopissa jos pelti on vähän kankeampaa eikä jumppaa mukana.
-
- -
- Viestit: 21
- Liittynyt: 6.2.2013 22:04
Tosta sit musat: http://open.spotify.com/track/1z99rgbtTB4CD7OxSYSCkA
Mitään mistään tietämättä, kuitenkin 2 autoa vaimentaneena. Eikös ois ollu helpompi ensin vaimentaa ja sitte laittaa vasta kaikki muu? Ensinnäki sulla tulee ongelmia noiden mittojen kanssa, jos on kovin jämptit ni ei mene paikalleen palikat, kun se matto kanittaa vastaan. :)
Muuten kyä näpsän näköstä.
Muuten kyä näpsän näköstä.
-
- -
- Viestit: 21
- Liittynyt: 6.2.2013 22:04
-
- -
- Viestit: 21
- Liittynyt: 6.2.2013 22:04
Subit paikallaan ja laitettu vähän hartsii koteloon. Joka ei menny niinku tv:ssä.. :D
Kotelossa hartsin, epätasasuus ja sävyero tuli siitä että tein pienissa osissa tota, ja ekaks käytin vanhaa hartsii ja väärää kovetetta(testasin eka että toimiiko se, toimi. mutta sekotus suhteet senverran erilaiset varmaan niin ei sitte suuremmassa määrässä kovettunu.). Ja sudin sen vielä pensselillä missä oli vielä maalin jäämiä.. Virheistä oppii. :D Piti tehä toi korotuspalaki uusiks ku se ei ikinä kovettunu sen väärän kovetteen takii..
16mm kierretankoo ja muuta sälää.
Kummatki subit kotelossa
Kotelossa hartsin, epätasasuus ja sävyero tuli siitä että tein pienissa osissa tota, ja ekaks käytin vanhaa hartsii ja väärää kovetetta(testasin eka että toimiiko se, toimi. mutta sekotus suhteet senverran erilaiset varmaan niin ei sitte suuremmassa määrässä kovettunu.). Ja sudin sen vielä pensselillä missä oli vielä maalin jäämiä.. Virheistä oppii. :D Piti tehä toi korotuspalaki uusiks ku se ei ikinä kovettunu sen väärän kovetteen takii..
16mm kierretankoo ja muuta sälää.
Kummatki subit kotelossa
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
-
- -
- Viestit: 21
- Liittynyt: 6.2.2013 22:04
Levy on vaan 20mm. Tiesin heti alussa että ihan liian ohuttahan tuo on. Mutta sain otettuu tota samasta paikasta missä oon töissä, niin oli helppoo ja halpaa.
Kierretangot tulee etuseinästä takaseinään tueks. Ja varmaa yks kierretanko sivuttain. Samoten tekeseinään tulee 2x4 lankut ristiin.
Elikkä tähän tapaan: *Klik*
Kaijuttimet laitettu oviin kiinni, mutta siitä ei oo vielä kuvia. Lisäilen seuraavaan postaukseen. Oli kyllä milleistä kiinni että mahtuuko magneetti vakio kaijutinreijästä läpi piuhojen kanssa. Ja neki piti kolvaa terminaaleihin kiinni sivuttain että ei ota kiinni.
Kierretangot tulee etuseinästä takaseinään tueks. Ja varmaa yks kierretanko sivuttain. Samoten tekeseinään tulee 2x4 lankut ristiin.
Elikkä tähän tapaan: *Klik*
Kaijuttimet laitettu oviin kiinni, mutta siitä ei oo vielä kuvia. Lisäilen seuraavaan postaukseen. Oli kyllä milleistä kiinni että mahtuuko magneetti vakio kaijutinreijästä läpi piuhojen kanssa. Ja neki piti kolvaa terminaaleihin kiinni sivuttain että ei ota kiinni.
-
- -
- Viestit: 21
- Liittynyt: 6.2.2013 22:04
hmm
joo hankalaa sekin.Veikkaan kyl et noilla laitteilla 20mm kotelo halkee aika pian ku alkaa volaa vetään.Kokemuksia on.Sekin vois auttaa et etu ja takaseinään vetäis tuplalevyt....ei viä paljoo tilavuus pienenisi...ei ne kotelot tilavuudeltaan kuitenkaan ihan parin kolmen litran tarkkoja tarvi olla...
Tämähän on tuttu maxboomin puolelta, joten luulen sieltäkin tulevan ohjeita kotelon tukevuuteen. Moni voisi käydä tutustumassa myös maxboomiiin, koska tuntuu että ihmeitä sielläkin tehdään ihan olemattomasta. Ja aikamoisia projektia sielläkin viritellään.
Objektiivivirhe varmaan saa sieltäkin ohjeita, jotka ovat jo mittauksilla oikeaksi todettu..
Objektiivivirhe varmaan saa sieltäkin ohjeita, jotka ovat jo mittauksilla oikeaksi todettu..
-
- -
- Viestit: 21
- Liittynyt: 6.2.2013 22:04
Pohjapanssari tuli laitettuu kiinni. Liikkeessä joku osunu niin kovaa pohjapanssariin että se on vääntyny, olis pitäny tehä pieni valitus mutta en sit jaksanu. Ku ei haitannu asennuksessa tai toimivuudessa. Maalia oli lähteny reunoista niin laitettiin ohut kerros maalii ja kiven iskumassaa päälle nii ei ala ruostumaan ihan heti. Varmaa aika turhaa mutta ilmaset massat nii mikäs siinä.. :)
Öljytki tuli vaihettuu ja selvitettyy tää outo tiiviste massa tyhjennyspropun vieressä. Joku ei oo vaa jaksanu hakee uutta kuparitiivistettä kaupasta vaan laittanu puol dl massaa pultin kierteisiin ja ympärille. Kuvassa jo suurin osa otettu pois.
Ja sitte näytin teräsharjaa ja break cleanerii nii hyvä tuli. Näkee kyllä että pohja raapinu maata jossai välis.
Tulpatki sain otettuu irti. Ku ne on imusarjan alla niinkuin täällä varmaa kaikki tietää jo sen.. :D Joku ollu laiska ja vaihtanu vaa reunimmaiset tulpat jotka on helpommat vaihtaa. Eli moottorissa oli 2 boshhii ja 2 ngk tulppaa. Ei ihme että pätki vähä tyhjäkäynnillä. Ku näyttää siltä että sisemmät tulpat ollu autossa jo jonku aikaa..
Subikoteloo oon hartsitellu lisää ja laittani silikonii joihinkin saumoihin. Ja myös tehny etulevyyn upotuksen.
Huomenna pitäs vielä porata reijät kierretangoille ja portille aukko etulevyyn.
Ja osaakos kukaa kertoo mikä olis keskuslukitukses vikana ku lukot menee kiinni ja auki itestää? Välillä molemmat ovet, välillä vaan toinen ovi.
Öljytki tuli vaihettuu ja selvitettyy tää outo tiiviste massa tyhjennyspropun vieressä. Joku ei oo vaa jaksanu hakee uutta kuparitiivistettä kaupasta vaan laittanu puol dl massaa pultin kierteisiin ja ympärille. Kuvassa jo suurin osa otettu pois.
Ja sitte näytin teräsharjaa ja break cleanerii nii hyvä tuli. Näkee kyllä että pohja raapinu maata jossai välis.
Tulpatki sain otettuu irti. Ku ne on imusarjan alla niinkuin täällä varmaa kaikki tietää jo sen.. :D Joku ollu laiska ja vaihtanu vaa reunimmaiset tulpat jotka on helpommat vaihtaa. Eli moottorissa oli 2 boshhii ja 2 ngk tulppaa. Ei ihme että pätki vähä tyhjäkäynnillä. Ku näyttää siltä että sisemmät tulpat ollu autossa jo jonku aikaa..
Subikoteloo oon hartsitellu lisää ja laittani silikonii joihinkin saumoihin. Ja myös tehny etulevyyn upotuksen.
Huomenna pitäs vielä porata reijät kierretangoille ja portille aukko etulevyyn.
Ja osaakos kukaa kertoo mikä olis keskuslukitukses vikana ku lukot menee kiinni ja auki itestää? Välillä molemmat ovet, välillä vaan toinen ovi.
Lukko vikaan veikkaisin: http://www.slamit.net/product/6800/golf ... ea-takaovi
-
- -
- Viestit: 21
- Liittynyt: 6.2.2013 22:04
147e... Huh. Kuulin että ton sais korjattuu ihan vaan kolvilla? Että kylmäjuotoksii sisällä vaan?
Toisekseen väärä osa, mutta kumminki samallaisessa hintaluokassa pyöritään varmaan.
E: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1542461 Löyty, Voisko olla toi vikana? Ei haluis lähtee purkaa koko ovee turhan takii.. :/
Toisekseen väärä osa, mutta kumminki samallaisessa hintaluokassa pyöritään varmaan.
E: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1542461 Löyty, Voisko olla toi vikana? Ei haluis lähtee purkaa koko ovee turhan takii.. :/
-
- -
- Viestit: 21
- Liittynyt: 6.2.2013 22:04
Joo oli mielessäki että vaimentaa samalla ja vaihtaa peilin ku kummatki sivupeilit haljennu. Ja jos kaukosäätimen keskuslukitukseen samalla asentas.
http://gyazo.com/e632f307da439168907f424cef65ed1f (Erillinen linkki vanteisiin)
Tommosia oon ajatellu auton alle. Barzetta ei oo kyl mitenkään laadukas merkki, tiiän sen. Mutta kun budjetilla pitäs mennä. :(
Vai olisko kultasel keskiosal parempi? Tossa tosiaan kunnon BBS vanteet.
Eli hakusessa jonkunlainen veny. En sit tiiä onko toi 205 jo liian raju. Että olisko 215 parempi? Ja jos tiiätte jotain saksalaista (tms..) verkkokauppaa mistä sais laadukkaampii/hienompia vanteita suht samaan hintaan nii saa linkkailla/yv. :)
http://gyazo.com/e632f307da439168907f424cef65ed1f (Erillinen linkki vanteisiin)
Tommosia oon ajatellu auton alle. Barzetta ei oo kyl mitenkään laadukas merkki, tiiän sen. Mutta kun budjetilla pitäs mennä. :(
Vai olisko kultasel keskiosal parempi? Tossa tosiaan kunnon BBS vanteet.
Eli hakusessa jonkunlainen veny. En sit tiiä onko toi 205 jo liian raju. Että olisko 215 parempi? Ja jos tiiätte jotain saksalaista (tms..) verkkokauppaa mistä sais laadukkaampii/hienompia vanteita suht samaan hintaan nii saa linkkailla/yv. :)
-
- -
- Viestit: 21
- Liittynyt: 6.2.2013 22:04
Porttia leikelty, terminaalit tehty, kierretangot kiinnitetty ja hitsattu tanko ettei ne ala värisemään pahasti. Ja muuta pientä tehty(etulevyn kiinnikkettä ja yms..) Tokassa kuvassa portti ei oo kokonaan leikattu, ja ekassakaan ei ole hiottu loppuun.
Ja tämmöset tarrat tuli postissa. Kumminki videoita tuun tekee autosta ja tapahtumista.
(Jos ei oo vielä nähnyt videoita niin Klick)
Ja tämmöset tarrat tuli postissa. Kumminki videoita tuun tekee autosta ja tapahtumista.
(Jos ei oo vielä nähnyt videoita niin Klick)
-
- -
- Viestit: 21
- Liittynyt: 6.2.2013 22:04
Kotelo maalailtu ja vahvistin ostettu ja kotelo sisässä ja soimis kunnossa! (:
Tässä jotai pätkää:
http://www.youtube.com/watch?v=LtavfhypB4c
Tuli samalla räpsästyy parit kuvatkin:
Tässä jotai pätkää:
http://www.youtube.com/watch?v=LtavfhypB4c
Tuli samalla räpsästyy parit kuvatkin:
-
- -
- Viestit: 21
- Liittynyt: 6.2.2013 22:04
Eipä oo golffi edistyny nytkään mitenkään radikaalisti, koska autossa kaikkee muuta vikaa: virtalukon pohjan temppuiluu, iskarit paskana ku laitettu vakioiskarit madallus sarjan kanssa, madallus sarjan takajouset on lytistyny/väsyny vähän, eli perä aivan liian alhaalla keulaa kohden, ja joo takana jouset säädettunä ylimpään asentoon. Keskuslukitus riehuu itekseen aina välil ajon aikana, eli noita pähkeillessä ja korjaillessa menee aika ja innostus tehä. Mutta kumminkin jotain oon saanu aikaan. Etuseinän pinnotusta!
Levy eka maalataan mustaks, ku ton "laastin" kivet on vaan mustia. Muuten näkyis läpi
http://aijaa.com/F5kOAu
Tolta se moska näyttää
http://aijaa.com/bTVRE4
Levitettynä
http://aijaa.com/B9gbfh
http://aijaa.com/fZNir5
Viikonlopun yli kuivuneena. Iha hyvähän siitä tuli. Vielä valkonen Fi logo diskanttien väliin niin hyvä tulee.
http://aijaa.com/JxK5dg
http://aijaa.com/DvrX9U
Vahvistimet kiinni. Vanha kuva, nyt kumit vahvistimien alla ja kaikkee muuta pientä tehty.
Pitäs duunaa jotkut peitelevyt tohon takaosaan, samoten laittaa sisustaa takas kiinni. Maalailla, kiinnitellä, siistii piuhat ja kaikkee muuta pikkusta.
http://aijaa.com/Q50TEl
Tollanenki tuli ostettuu tarkkarin poistonurkasta, kun mitää muuta "älylaturia" ei ole.. Kai tol jonku aikaa pärjää.
http://aijaa.com/ZYQ5TO
Levy eka maalataan mustaks, ku ton "laastin" kivet on vaan mustia. Muuten näkyis läpi
http://aijaa.com/F5kOAu
Tolta se moska näyttää
http://aijaa.com/bTVRE4
Levitettynä
http://aijaa.com/B9gbfh
http://aijaa.com/fZNir5
Viikonlopun yli kuivuneena. Iha hyvähän siitä tuli. Vielä valkonen Fi logo diskanttien väliin niin hyvä tulee.
http://aijaa.com/JxK5dg
http://aijaa.com/DvrX9U
Vahvistimet kiinni. Vanha kuva, nyt kumit vahvistimien alla ja kaikkee muuta pientä tehty.
Pitäs duunaa jotkut peitelevyt tohon takaosaan, samoten laittaa sisustaa takas kiinni. Maalailla, kiinnitellä, siistii piuhat ja kaikkee muuta pikkusta.
http://aijaa.com/Q50TEl
Tollanenki tuli ostettuu tarkkarin poistonurkasta, kun mitää muuta "älylaturia" ei ole.. Kai tol jonku aikaa pärjää.
http://aijaa.com/ZYQ5TO
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa