mk1 avo golf g60.

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Starck
-
Viestit: 25
Liittynyt: 4.4.2013 20:02

mk1 avo golf g60.

ViestiKirjoittaja Starck » 20.4.2013 22:08

Tervehdys.!

Elikkä tarina lähtee siitä kun 2009 vuonna kaverien kanssa kimppaan ostettiin
MK1 GTI avo golffi, siinä sitten oli juttua ilmassa että sitä olisi komia vähän
kokeilla piristellä ja ei aikaakaan, kun tuli haettua passat g60 syncro (ei ahdinta)
osien luovuttajaksi. Uusi ahdin hommattu 2011 (eaton m62)

aiheesta ollaan usein puhuttu että koska kyseinen projekti/tekniikan vaihdos alkaisi,
sitten se tapahtui 2012 uskollinen kesä ajokkimme rupesi näyttämään lopun merkkejä
tekniikan puolesta=kone rupes huohottelemaan parin keittämis reissun jälkeen niin
paljon ettei öljyt pysyneet oikeassa paikassa :D.

Nyt sitten projekti aloitettu ja passatti otettu heti 4 vuoden jälkeen takapihalta
työstön kohteeksi. Itse golffi on vielä onnellisesti talvi säilössä tietämättä asiasta
yhtään mitään.!


ja tästä se lähtee.

http://s135.photobucket.com/user/starma ... 8.jpg.html
http://s135.photobucket.com/user/starma ... 9.jpg.html

ja loppu tuloksena tälle ehtoolle ECU purettuna ja merkkailtuna aikas pitkälle ja bensa pumpun releitä ja johtosarjaa purettu.

http://s135.photobucket.com/user/starma ... 8.jpg.html

PS. nyt olis komiast passatista osia halvalla jos on tarvetta ei tekniikan osia, ovia, valoja, räppänää yms.

Starck
-
Viestit: 25
Liittynyt: 4.4.2013 20:02

ViestiKirjoittaja Starck » 21.4.2013 22:08

Jepulis

http://s135.photobucket.com/user/starma ... 6.jpg.html

Tollaseeseen vaiheeseen päästiin tänäpä elikkä tekniikka irti passatista johdot eculle ja poltoaine releille suurinpiirtein selkeät (ehkä) :D, jarrusatulat irroitettu jos saisi ne jollakin kepuli konstilla sovitettua levyineen tohon golffiin ja sitten kartaanikin tais tulla irroitettua.

seuraavaksi luvassa takakelkan ja perämurikan irroitusta.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 21.4.2013 22:41

Tulee varmasti ripeä avo!

E: Poistettu asiattomuuksia!

Tuo kombo kyllä kiehtoo ihan tosissaan kun on jo pitkään itselläkin ollut haaveena G1 avo kesäautoksi. Vielä kun tekniikka on "hieman" vakiota ripeämpi, kiehtovuus vaan lisääntyy. Mutta minä jatkan haaveilua niin jatkakaa te rakentamista! :)
Viimeksi muokannut -VariAntti-, 22.4.2013 7:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 22.4.2013 0:55

Kuvat on otettu todennäköisesti jollakin vanhalla digikameralla. Mulla teki yksi vanha kamera samaa, eli kuvan vasen laita oli pirun epätarkka... Ainakin tuo moottorin tiputuskuva on ihan hyvälaatuinen, että turhaa siellä perunaa huudeltiin. Tärähtäneitä oli osa kyllä...

Mutta tosiaan, se offtopicista. Projekti vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta, koitahan tehdä nopeasti niin saadaan ihailla. ;)

snowman
-
Viestit: 257
Liittynyt: 25.7.2003 15:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja snowman » 22.4.2013 21:42

Tämä menee seurantaan ehdottomasti, koska samat suunnitelmat itselläkin avon suhteen...
Kerrohan miten homma etenee, niin apinoin sitten myöhemmin ;)

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 22.4.2013 22:44

Mikä ihmeen häkkyrä tuohon koneen kylkeen on rakennettu?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 22.4.2013 22:47

meinaaks sie ihan gay-laaderin ahtimella rakentaa tuon koneen?

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 22.4.2013 23:54

passat g60 syncro (ei ahdinta)
osien luovuttajaksi. Uusi ahdin hommattu 2011 (eaton m62)


voisko olla, eei kai. vai voisko

Starck
-
Viestit: 25
Liittynyt: 4.4.2013 20:02

ViestiKirjoittaja Starck » 23.4.2013 20:42

Heps.

Ekat kuvat otettu vanhalla digikameralla olisko joku 5 vuotta vanha ollut ja loput sitten uudemmalla tuli ekana päivänä vahingossa vanha kamera mukaan halille.

Ja sitten takaisin aiheeseen tänäpä taka-akselisto tiputettu kokonaisuudessaan.

http://s135.photobucket.com/user/starma ... 1.jpg.html

Sitten pois halllista koko keksintö.

http://s135.photobucket.com/user/starma ... 6.jpg.html
(vie löytys monen moista kikkaretta).

Sitten etu tolppien ja napojen pois purkua ulkosalla, piti jättää sillai hollille kiinni että sai auton vietyä pihalle.

http://s135.photobucket.com/user/starma ... 9.jpg.html

Sitten tekniikan erittelyä.

Nosturille hahmottelua.

http://s135.photobucket.com/user/starma ... 7.jpg.html

Erilleen lähti vihdoin ja viimein.

http://s135.photobucket.com/user/starma ... 9.jpg.html

Ei toi "irrallinen" keskitasauspyörästö mahtunut tulemaan laatikon kanssa poies suoraan vaan otti kiinni moottorin lohkoon elikkä joutui irroittamaan ton mistä kartaani lähtee palikan missä vissiin keskitasauspyörästö sijaitsee irti laatikosta, että mahtui tulemaan poies.

http://s135.photobucket.com/user/starma ... 1.jpg.html

ja sitten tilanne mihin tänään jäätiin eli öljyt valuu koneesta poies yön yli ja sitten kun huomenna selvitään niin saa alkaa konetta availemaan ja kattoo mitä se on syönyt.

http://s135.photobucket.com/user/starma ... 2.jpg.html

PS. tämä kummastusta herättänyt HÄKKYRÄ koneen kyljessä (odotin oikeen, että kuka rohkenee ekaksi kysästä) on tolle eatonin ahtimelle kasattua prototyyppi 1 kannaketta noin 20 asteen pakkasessa kiireellä ja vitutuksessa silloin noin 2 vuotta sitten :D

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 23.4.2013 22:01

Pitäis kyllä mahtua irtoamaan laatikko niin että siinä on tuo kulmavaihde paikallaan. Mahtui ainkain omasta g60 syncrosta. Hiukan konstailua se kyllä kieltämättä vaati.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 23.4.2013 22:56

lähinnä viittasin tuolla postauksella siihen että miten saa mahtumaan ykkösen konehuoneeseen remmillä tuon koneen. kuulemman mukaan ei ole kaikista tilavin jakopään puolelta

hartsi
-
Viestit: 300
Liittynyt: 14.9.2003 16:21

ViestiKirjoittaja hartsi » 24.4.2013 8:35

Helposti mahtuu!

Starck
-
Viestit: 25
Liittynyt: 4.4.2013 20:02

ViestiKirjoittaja Starck » 28.4.2013 20:21

Vähän selviytyminen venähti, mutta hengissä ollaan ja roplaaminen jatkuu.

Elikkä koneen purkua. on muute stna. kätevä tommonen moottori pukki. paljo kivempi tehä hommia kun pysyy kone paikallaan eikä tartte misään lattialla pyöritellä.

http://s135.photobucket.com/user/starma ... 3.jpg.html

Ja mikä ihme on tämä anturi se oli imusarjan tuessa kiinni se välikappale imusarjan ja venakopan kannen välissä ja siitä lähti yksi johto jollekin releelle. ??

http://s135.photobucket.com/user/starma ... 3.jpg.html

kansi poies

http://s135.photobucket.com/user/starma ... 9.jpg.html

sylinterit ennen hoonausta jonnin moinen pykälä löyty kyllä.

http://s135.photobucket.com/user/starma ... 8.jpg.html

ja sitten kevyen hoonauksen jälkeen.

http://s135.photobucket.com/user/starma ... 3.jpg.html

Eli tarkoituksena oli tehdä tämmönen pika kunnon tarkistus ja pientä "uudistusta" et ihan perus settiä uutta kiertokangen laakeria ja männänrenkaat. runkolaakereita en jaksa ruveta vaihtaan kun ei tuntunut yhtään päittäis välystä ja hyvin tuntu pyörivän :D

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 28.4.2013 23:10

Tuosta jakopään mahtumisesta. Voi olla että metin ralli vehkeessä on vähän modailtu kannakkeita mutta, 16v koneen jakohihnankiristintä ei saa irti jos ei irrota joko kantta tai koko konetta :D Vähän tekee tiukkaa myös apulaitehihnan kanssa...

Starck
-
Viestit: 25
Liittynyt: 4.4.2013 20:02

ViestiKirjoittaja Starck » 3.5.2013 21:44

Juu elikkä tosta jakopäästä ja apulaiteremmistä sen verran et vehkeet nippuun ja sit keksitään jotain (jos tarvii), kun ruvetaan konepakettia sovitteleen konehuoneeseen.

Maanantaina pestiin ja hieoskeltiin öljypohja, lohko ja ventiilikopankansi (sen vert laiskotti ettei kantta maalata tässä vaiheessa, pestään vaan hyväks).

Osia tuli haettua viikonlopun kunniaksi, ja punaista sekä mustaa kuumakesto maalia. Jos vähän maalailis ennen kun alkaa kasailee. Ehtoosti tuli sitten innostuttua ja tinnerillä putsasin osat viimiseksi ja ei muuta, kun maali päälle.

http://s135.photobucket.com/user/starma ... 4.jpg.html

http://s135.photobucket.com/user/starma ... 7.jpg.html

http://s135.photobucket.com/user/starma ... 9.jpg.html

http://s135.photobucket.com/user/starma ... 1.jpg.html

Pariin kertaan sain tänään ne maalattua ja huomen aamusti olis tarkotus vetästä vielä kerta kiellon päälle, jos sitten sunnuntaina pääsis konetta kasaileen. Maalina toimii ihan joku motonetin halppis kuumakesto spray. Pysyy sit niin kauvan ku pysyy. :D

hartsi
-
Viestit: 300
Liittynyt: 14.9.2003 16:21

ViestiKirjoittaja hartsi » 4.5.2013 7:06

Kyllä se jakopää sinne mahtuu.

Starck
-
Viestit: 25
Liittynyt: 4.4.2013 20:02

ViestiKirjoittaja Starck » 5.5.2013 21:32

Jepulistaa.

Tänään on sitten potkittu männät takaisin uusilla männänrenkailla ja kiertokangenlaakerit vaihdettiin, myös ö-pohja paikalleen laitettu.

Kannesta otettiin pakosarja irti jos tilailis semmoseen rosteri peltisarjan kimsul:ta??, ja sit vaihdettiin uudet venttiilinvarren kumit aika homma oli loppu peleissä kyllä.

jotain kuva matskuakin tuli napattua, mutta ei mitään julkasu kelposta.

Huomenna olis tarkotus paiskasta kansi paikoileen ja jakopään kasailua. jos sit hakis myös golfin pois talvisäilöstä täsä ens viikon aikana.

Starck
-
Viestit: 25
Liittynyt: 4.4.2013 20:02

ViestiKirjoittaja Starck » 6.5.2013 21:44

Tänään tuli sitten vähän jotakin osasia pestyä ja toi jakopaanpelti maalailtua ja sit paiskastii kansipaikalles ja jakopäänremmi+kotelot, hihnapyörät ja vesipumppu.

http://s135.photobucket.com/user/starma ... 7.jpg.html


http://s135.photobucket.com/user/starma ... 1.jpg.html

Iha asiallisen näköinen kone siitä nyt sitten loppujen lopuksi on tulossa, ainakin ennen tota eatonin telinettä :D

Starck
-
Viestit: 25
Liittynyt: 4.4.2013 20:02

ViestiKirjoittaja Starck » 7.5.2013 21:03

Tänäpä tuli sitten Golffi haettua talvisäilöstä

sieltä se löytyi
http://s135.photobucket.com/user/starma ... 4.jpg.html

Vag konserni edustettuna
http://s135.photobucket.com/user/starma ... u.jpg.html

Kone huoneessa hallittu kaaos.
http://s135.photobucket.com/user/starma ... 2.jpg.html

Starck
-
Viestit: 25
Liittynyt: 4.4.2013 20:02

ViestiKirjoittaja Starck » 19.5.2013 22:32

nyt rupeis oleen remmilinja selvänä ja häkkyrä mihin ahdin tulee kiinni saatettu loppuun.

HÄKKYRÄ
http://s135.photobucket.com/user/starma ... sort=3&o=3

http://s135.photobucket.com/user/starma ... sort=3&o=4

Remmilinjaa. linjassa kaksi 1.9 sdi polon kiristintä toinen laturin alapultin päässä et remmi kiertää ahtimen kunolla ja toinen tuolla vähän kauempana mistä tehtiin kiristin.
http://s135.photobucket.com/user/starma ... sort=3&o=5

Kiristin.
http://s135.photobucket.com/user/starma ... sort=3&o=0

rupee olee kapiinissakin tyhjää.
http://s135.photobucket.com/user/starma ... sort=3&o=1

Konehuoneesta purettu kaikenmoista poies ja johdot selvitelty aikas pitkälle tarkotus liittää siitä pg koneen johotosarjasta anturitiedot mittaristolle et selvii sitten yhellä johtosarjalla. Aikas pelaaminen taitaa vaan vielä olla mootorinohjainlaiteen releen ja bensapumpun releitten kanssa :D.
http://s135.photobucket.com/user/starma ... sort=3&o=2

Starck
-
Viestit: 25
Liittynyt: 4.4.2013 20:02

ViestiKirjoittaja Starck » 27.5.2013 21:20

tekniikka tiputettu poies avosta ja nyt alkaa sitten jarrujen uusiminen ja alatukivarsien vaihtoa ja sitten pitäs alkaa metsästämään tommosta onkos se nyt sitten 02a laatikkoa ton 020 laatikon tilalle että saadaan kunnon kytkin laitettua.

Passatista tuli toi keppisydeemi purettua että saa vaijeri välitteisen vaihdelaatikon sopimaan.

Starck
-
Viestit: 25
Liittynyt: 4.4.2013 20:02

ViestiKirjoittaja Starck » 14.6.2013 22:02

juups eli hommat on edennyt sen verran et on ostettu 1.6 89vm passatin laatikko vajerilla toimivalla vaihteen siirolla, kytkimellä, mittarilla. vetarit on saman kokoset et menee avon vetareilla suoraan paikoilleen sitten passatin kytkin laitetaan että saadaan voimat välitettyä.
jarruja varten ruvettu kaavailemaan oikeanlaisia adabtereita että saadaan sopimaan paikoilleen.

http://s135.photobucket.com/user/starma ... sort=3&o=1
uusi ja vanha vaihteen siiriin.

kone tilaa on hiottu porakoneella missä semmonen teräsharja rulla päässä ja hieman annettu hiekapaperia ja tänään vedin punasen vasaramaalin päälle SUDILLA oli aikas mielenkiintoista.

http://s135.photobucket.com/user/starma ... sort=3&o=0

huomenna tai sunnuntaina uusi kerros.

ps. dobilta korkeussäädettävä alustasarja tilattu.

Starck
-
Viestit: 25
Liittynyt: 4.4.2013 20:02

ViestiKirjoittaja Starck » 19.9.2013 21:45

OHO maali oli konehuoneessa jo kuivaa :D :D

Elikkäs dobilta tuli säädettävä alustasarja se paiskastiin eteen kiinni ihan mukisematta meni paikoilleen samalla laitettiin uudet alatukivarret, jousien yläpään laakerit, alapallot ja etupoyöränlaakerit. Pientä säättöä oli kun oli alatukivarren takempi kiinnitys piste noussut sen verta ylöspäin ettei uusi tuki varsi mahtunut liikkumaan tarpeeksi ylös noin 4 senttiä oli kinnitys paikka muuttunut tämä vaan raakasti moukaroitiin takaisin. :D

http://s135.photobucket.com/user/starma ... sort=3&o=2

Takana olikin sitten enemmän ongelmia.
Iskareitten alapäitten kiinnitys pisteet oli joku hitsuuttanut akselin alapuolelle joten alustasarja ei mennyt paikoileen, laput rälläkoitiin irti ja hitsattiin takaisin yläpuolelle, mutta sitten ei alustasarjan yläpää sopinut kun vm77.8 kuukausi vaihtuu takaiskarit erinlaisiin ja tämä auto on vm77.4 kuukausi jotenka tolppiin on sorvauksessa sopivan kokoinen holkki että saadaan sopimaan paikoilleen. Takana myös laitettu mk2 gti golffin takalevyt sopii suoraan napaan mk1 gti laakereilla hitsuutettu sopiva adabteri passatin takasatuloita varten että saatiin paikoilleen sitten on ihan ykkösen omilla käsijarru vaijereilla toteutettu käsi jarru. jos joku haluaa parempia kuvia sovituksesta onnistuu kyllä mut nyt ei kehdannut ottaa renkaita pois kun pitää taka akselin tossa kohtaa kun nojaa nosturin tassua päin koska iskareitten yläpäät ei oo kiinni.

http://s135.photobucket.com/user/starma ... sort=3&o=1

Konetta ruvettiin sovitteleen paikoilleen ja todettiin, että pitää antaa vähän moukaria tai jotain runko palkille että mahtuu apulaite remmi kulkemaan siinä kohtaan missä kone on keskellä autoa (vetareissa yhtä paljon löysää) ja etummainen koneen korva saadaan paikoilleen. Muuten ei yksään korva sovikkaan suoraan vaan kaikki pitää keksiä :D

Pakosarja joka tilattiin kimsulta mk2 golf g60 sarja ei sopinutkaan paikoilleen vaikka niin luulin ja olisi turhan paha homma vääntää sopivaksi jotenka putken taivutus konetta metsästelen ja tarkoitus väsätä itte pakosarja

http://s135.photobucket.com/user/starma ... sort=3&o=0

PS.. olis muuten tommonen mk2 golf g60 sarja myynnis edukkaasti kerran ollut kannessa kiinni puolen tuntia :D

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 19.9.2013 21:58

noita pakosarjoja on valmiitakin ebay täynnä, esim täsä

Starck
-
Viestit: 25
Liittynyt: 4.4.2013 20:02

ViestiKirjoittaja Starck » 22.9.2013 20:37

Jes holkit sain takaiskareihen tänään ja meni paikoileen kyllä mutta pientä vääntämistä oli joutui poksareilla painamaan kasaan kumeja että sai yläpään mutterin alkuun et olis saanut olla 5mm lyhyemmät mut menee näin nyt.

http://s135.photobucket.com/user/starma ... sort=3&o=3
Ennen holkkia.

http://s135.photobucket.com/user/starma ... sort=3&o=2
Holkin jälkeen.

sitten moukaroitiin "vähän" runkopalkkia että saatiin tilaa remmille ja nyt kone istui jo jotenkin konehuoneeseen eka koneen korvakin saatiin paikoilleen enään 3 tekemättä :D jonkun moiset visiot on kyllä kun vaa saa kaasupullon migiin.

http://s135.photobucket.com/user/starma ... sort=3&o=1
kone konehuonees

http://s135.photobucket.com/user/starma ... sort=3&o=0
Tilaa on :D

PS. pakosarja vaihto ehtoja mietitään.

Starck
-
Viestit: 25
Liittynyt: 4.4.2013 20:02

ViestiKirjoittaja Starck » 29.9.2013 20:23

Nonniin korvia saatu tehtyä kaksi kappaletta valmiiksi saakka ja paikoilleen pistin tänään.

http://s135.photobucket.com/user/starma ... sort=3&o=5
http://s135.photobucket.com/user/starma ... sort=3&o=4
http://s135.photobucket.com/user/starma ... sort=3&o=3
http://s135.photobucket.com/user/starma ... sort=3&o=2

ja viimeistä koneen korvaa vähän mallailtu paikoilleen ja pitäs sitä ruvet huomen leipoo kines.

http://s135.photobucket.com/user/starma ... sort=3&o=0

Huomasin myös et tua ykkösen kytkin vaijeri on aikaslailla lyhkäne käyköhän kakkosen kytkinvaijeri toho ykkösen polkimeen.?

Starck
-
Viestit: 25
Liittynyt: 4.4.2013 20:02

ViestiKirjoittaja Starck » 1.10.2013 21:14

Jaahas viimeinen korva saatu rakenneltua.

http://s135.photobucket.com/user/starma ... sort=3&o=1

sitten kuulukohan näissä mk1 golfeis olla tommonen rauta palkki tuolla alla kun ei näytä ihan orginaalilta toi tosa alatukivarsien pultien välissä. ?

http://s135.photobucket.com/user/starma ... sort=3&o=0

ja sitten vetarit ammuin paikoilles oli kerrankin jotain minkä voi vain pulttaa kii meininkillä laittaa. Mitä nyt pari pulttia katkes mut vaihettiin uusiin :D

Starck
-
Viestit: 25
Liittynyt: 4.4.2013 20:02

ViestiKirjoittaja Starck » 2.10.2013 21:09

noni. Kaasuvaijeri sopi suoraan passatista tohon golfiin se oli ihan bolt on meininkiä sitten vaihteensiirto vaijerit ja kotelo vaati pienen puslan väsäyksen toiseen vaijeriin laatikon päähän, että sopi paikoilleen. Kapiinin puolelle tein lattaraudasta pari levyä ja reijät oikeaan kohtaan ja avot se o siinä mitäny sit huomenna hitsailen latikat paikoilleen ettei pääs liikkumaan.

http://s135.photobucket.com/user/starma ... ort=3&o=0'
http://s135.photobucket.com/user/starma ... sort=3&o=1

ch3oh
-
Viestit: 29
Liittynyt: 9.6.2009 10:44

ViestiKirjoittaja ch3oh » 3.10.2013 2:05

Se rautapalkki tukivarsien välissä on jälkiasenteinen. Siitä on tosin oikein toteutettuna ihan konkreettista hyötyä, koska 16v sciroccossa sellainen on tehdasasennuksena. Ite taisin taivutella omani jostain ~25x4 saumattomasta.

Starck
-
Viestit: 25
Liittynyt: 4.4.2013 20:02

ViestiKirjoittaja Starck » 7.10.2013 20:40

juuh pirun vahvaa toi omakin rautapalkki on olisko ollut jotain 12 mm kulmaa ellei paksumpaakin.

Pakoputkistoa alettu tekemään nyt mennään tällä kertaan ihan passatin orgis g60 sarja ja etuputkia ensimmäinen about 10 sentii ja siitä sitten vähän isommaksi ja sen jälkeen 2.5 tuuman putkeksi motonetin pienin simonsin vaimennin etunmaisena.

http://s135.photobucket.com/user/starma ... sort=3&o=0

Toi kirkas tosa pöntön vieressä on sellasta villa+alumiini "pelti" minkä otin passatin rintapellistä talteen ja laitoin tohon vaihteensiirto vaijereiden eteen ettei sulaisi.

ch3oh
-
Viestit: 29
Liittynyt: 9.6.2009 10:44

ViestiKirjoittaja ch3oh » 9.10.2013 20:48

Huomasin myös et tua ykkösen kytkin vaijeri on aikaslailla lyhkäne käyköhän kakkosen kytkinvaijeri toho ykkösen polkimeen.?


Kakkosessa on tuon laatikon yhteydessä hydraulinen kytkin. 1.6 passat on ainoa, jossa on tuo vaijerimekanismi. ~1992 honda civicin vaijeri on ilmeisesti (ulkomaan foorumien mukaan) helpoin ja halvin ratkaisu. Tätä on kyl mukava seurata, oma cabrio saa jollain aikataululla AEB yläkerran 8v lohkoon ja 02a:n. Tähän asti oon tosin lähinnä keräillyt osia.

Starck
-
Viestit: 25
Liittynyt: 4.4.2013 20:02

ViestiKirjoittaja Starck » 15.10.2013 21:24

Hep.
Juu purkaamosta hommasin tollasseen 1.6 passatin laatikon missä on kytkinvaijerilla niinkuin kaikki muutkin. Civikin vaijereita en ainakaan motonetin sivuilta löytynyt eli asia vielä auki :D

Pakoputkisto on tehty loppupönttöä vaille valmiiksi.

Syyläri ja öljynlauhditin paiskastu paikoilleen syyläriä joutui siirtämään noin 2 cm maskiin päin jonka syystä ei mahu enään 65mm paksu cooleri keulalle vaan 50mm ja semmosta ei oo vielä mistään kävellyt vastaan. Öljynlauhdutin joutui siirtämään poikittain ylös että mahtuu ahtoputket+cooleri ees jotenkin. Lauhdutin sen takia vinossa että mahtuu kone pelti kiinni ;)

http://s135.photobucket.com/user/starma ... sort=3&o=5

Ahtoputkia ruvettu väsäämään lähto ja imuputki valmiitta maalia vailla iha ite kemppailin jos vuotaa ni naureskellaan sitten ja keksitään jotain :D

http://s135.photobucket.com/user/starma ... sort=3&o=4

Imuputki

http://s135.photobucket.com/user/starma ... sort=3&o=3

molemmat.

http://s135.photobucket.com/user/starma ... sort=3&o=1
http://s135.photobucket.com/user/starma ... sort=3&o=0

alavesiletkukin sillain aikas likitte menee :D

http://s135.photobucket.com/user/starma ... sort=3&o=2

PS: on se hyvä et tätätkin joku seurailee ja toivottavasti on myös jeesiä jollekin.

Starck
-
Viestit: 25
Liittynyt: 4.4.2013 20:02

ViestiKirjoittaja Starck » 22.10.2013 21:04

Jees.

Ahdin otettu irti ja heitetty kaverin työ joka toivottavasti avaa sen ja tekee tarvittavat huolto toimen piteet mm. putsaa sen ja vaihtaa öljyt+rasvat (niin paljon oli jo pashaa sisällä että ei ees pyörinyt toivottavasti saa kalun vielä)

Johtosarjoja alettupällistelemään ja eculta anturit selvillä ja ecu ja ecun johtosarja kiinnitetty autoon, sitten alkaa toi poltoainepunpun, mittari tietojen ja ecun syöttöjen mietintä.

http://s135.photobucket.com/user/starma ... sort=3&o=0

komiaa tehdä kun kerrankin ihan polt on meininkiä. :D

Starck
-
Viestit: 25
Liittynyt: 4.4.2013 20:02

ViestiKirjoittaja Starck » 27.10.2013 20:43

Lamda hitsattu paikoilleen ja johdotettu eculle.

http://s135.photobucket.com/user/starma ... sort=3&o=1

Sitten rupesin selvittelemään tota johto he....tiä.

http://s135.photobucket.com/user/starma ... sort=3&o=0

Viikonlopun lopputulos on se että johdot kytkistelty aikas lailla kaikki ja releboxi nostettu paikoilleen. Ainoot mitkä tuli nyt vastaan oli se että ajotietokone ei lähtenyt päälle vaikka kuinka moneen kertaan pisti akun paikoilleen ja mittariston maassa varmaankin jotain häikkää kun merkkivalot palavat mittaristossa himmeästi.

Starck
-
Viestit: 25
Liittynyt: 4.4.2013 20:02

ViestiKirjoittaja Starck » 29.12.2013 21:41

Jaaha päivitellääns vähän tätäkin.

Joku aamu pikkuveljen muijja otti ja ajoi etu kyljen golfista sisälle :D

http://s135.photobucket.com/user/starma ... sort=3&o=1

Ja sitten itse aiheeseen bensa pumppu tilasin futurezzilta walbron 255 linjaa asennus malli
ja suodattimeksi tuli olisko ollut s4 bensasuodatin oli hyvän näkösillä liitimillä

http://s135.photobucket.com/user/starma ... sort=3&o=0

Kytkin vaijeri tuli ostettua uusi passatin vaijeri joka sopi paikoilleen pikku kepuli konstein, siihen joutui tonne laatikon päähän laittaa parit prikat väliin että riitti kiristys vara mutta toi polkimen pää sopi ihan hienosti.

http://s135.photobucket.com/user/starma ... sort=3&o=2

Eatonin huolto on saatu päätökseen se lyötiin vaan osiin ja uudet rasvat ja öljyt öljyn hankinnassa oli hiukkasen vaikeuksia että löyty sen takia kesti tämän verran kauan imu putkistot tehty valmiiksi ahto putket inter cuuleria vaille redy. aika hyvin sai hyöty käytettyä noita passatin pätkiä.

http://s135.photobucket.com/user/starma ... sort=3&o=3

Ja kaiken huippu tänään kokeilin varovasti käyntii ko kampetta ja ei pirullakaan no siitä sitten vikaa etsimään kun kerran bensapumppukin pyöri kun kuuli ni ei muutko tulppaa poes ni eihä sielt mitään kipunaa tullut siit sitten tarkastettiin puolan johdotus ja toiminta ok virranjakan johdotus ok. ja huomasimme että kun pistää virrat päälle niin moottori ohjainlaitteen rele vetää ja kun lyö startti asentoo niin lakkaa vetämästä mää olin kännipäite laittanut sinne semmoseen releen missä oli vaan 4 nastaa eikä 5 nastaa jota kuuluisi olla täsä 89 mallissa tulee acc ohjaus diodin läpitte mottorin ohj releelle. Huomennna releen metsästystä ja kokeillaan uudestaan.

Starck
-
Viestit: 25
Liittynyt: 4.4.2013 20:02

ViestiKirjoittaja Starck » 30.12.2013 19:05

Ja tänäpä sitten remmiahtimen ohjaus tehty laturin b+:san kautta elikkä kun laturi rupee lataamaan ja lataus valo sammuu silloin rele vetää ja kytkee remmiahtimen hihnapyörän päälle.

Diodillistä moottoriohjainlaiteen relettä kokeiltu ei vaikutusta jostain syystä boxsin 23 liitimestä ei tule sähköä takaisin vaikka pitäisi start asennossa tiedä sitten minkä takia varmaan joku vika tila päällä tai jtn. Mutta hermot meni ja otin sit moot.ohj laitteen releen ohjauksen suoraan puolan + johdosta niin saatii startatessa kipinää ja kyllähän se sieltä sitten pienen pyörittelyn jälkeen lähti tulille. :D ja hyvin käykin, ventiilin nostajat aikas lailla naputti aluksi mut kyl ne siitä sitten tasottu.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa