Vr6 golf iskuun

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

zorza05
-
Viestit: 108
Liittynyt: 30.12.2006 21:12

Vr6 golf iskuun

ViestiKirjoittaja zorza05 » 11.1.2013 15:32

Moro,

Eli menin ostamaan tuollaisen vr6 golffin "raadon". Tutulla ollut, joten ongelmat suurinpiirtein tiedossa. Ei ollut pahan hintainen, joten korkealta ei voida pudota tässä tapauksessa.

Autossa on kattoluukku, ilmastointi, sähköikkunat, mutta mikään näistä ei toimi, pakkeli lohkeaa rumasti silotetusta takaluukusta. Ja onhan tässä kaikkea muutakin pientä laittamista, mm. ehkä maailman rumin ratti. (Jos jollakulla löytyy vr6 alkuperäistä rattia, niin yv:llä kiinni) Sisusta muuten siistissä kunnossa, paitsi kaijuttimia puuttuu ja panelit hieman reveilleet.

Takapuskuri on kuitua, joten se vaihtuu alkuperäiseen. Etupuskuri muovinen rs2 look.... Saa nähdä mitä sen kanssa tekee.

Auto on seissyt 1,5v tallissa, koska entisellä omistajalla meni maku auton laittamiseen ja leima jäi saamatta ABS jarrujen takia. Tänään luin vikakoodit jarruista ja olihan niitä:

10 Faults Found:
00257 - ABS Inlet Valve; Front Left (N101)
35-00 - -
00265 - Shareware Version. To Decode all DTCs
35-00 - Please Register/Activate
00259 - Shareware Version. To Decode all DTCs
35-00 - Please Register/Activate
00274 - ABS Inlet Valve; Left Rear (N134)
35-00 - -
00276 - Shareware Version. To Decode all DTCs
35-00 - Please Register/Activate
56340 - Shareware Version. To Decode all DTCs
Unknown - 35-00 - Please Register/Activate
00285 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Right (G45)
35-00 - -
00290 - Shareware Version. To Decode all DTCs
35-00 - Please Register/Activate
00290 - Shareware Version. To Decode all DTCs
16-00 - Please Register/Activate
00290 - ABS Wheel Speed Sensor; Rear Left (G46)
04-00 - Mechanical Malfunction

(Demoversio ei kerro kaikkia koodien nimiä, joten halukkaat voivat opastaa)

Mistähän tuota abs vikaa kannattaisi ensimmäisenä alkaa metsästämään? Golffeista kieltämättä liian vähän kokemusta..

Jonkinlainen kuvakin löytyy. Sellaisenaan, millaisena se omaan talliin ajettiin siirtokilvillä: Kuva
Viimeksi muokannut zorza05, 11.1.2013 16:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 11.1.2013 15:39

Noihin kaikkiin koodeihin löytyy selitykset ross-techin sivulta tuolla numerolla. Kannattaa varmaan ihan ekana katella kehien kunnot läpi + putsailla antureiden liittimet/vaihtaa anturit (multa muuten löytyy kehät eteen jos on tarvetta). Kannattaa myös tarkistaa, että antureiden johdot ovat ehjät + että niiden kaikki pistokkeet ovat kiinni (mulla oli konetilasta toisen puolen etuanturin johto jostain syystä irti pistokkeesta).

Voi vaatia myös ABSventtiilin(?) vaihtoa jarrutehostaja paketin luota, mulla meni sekin vaihtoon. Kannattaa myös vilkasta ABS-boksin johtojen+liittimen kunto.

zorza05
-
Viestit: 108
Liittynyt: 30.12.2006 21:12

ViestiKirjoittaja zorza05 » 13.1.2013 12:58

Tänään pyörittelin noita absin kiekkoja ja yhden hampaan välissä ainakin oli kiven murunen aika tiukassa. Tämäkin voi varmaan jo johtaa abs valon syttymiseen. Miten tarkkaan nuo levyt pitäisi putsata? Pientä hapettumaa/ ruostetta tuntuu pinnassa olevan.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 13.1.2013 13:19

Sillein puhistat ne, että suurimmat on poissa. Mulla oli vääntyneetkin ja väännettiin sitten silmä määräisesti kohdalleen ja hyvin rokkaa sillein. Mutta tosiaan jos varman päälle haluat ottaa, niin multa löytyy ne uudet käyttämättömät ABS-kehät eteen ja aika kohtuu hinnalla lähtis (ota YV:llä yhteyttä jos kiinnostaa).

Onkos tämä nyt muuten minkä vuosimallin veera?

zorza05
-
Viestit: 108
Liittynyt: 30.12.2006 21:12

ViestiKirjoittaja zorza05 » 13.1.2013 17:12

Saman vuoteinen näyttää olevan, kuin sinullakin. Eli -92. Pitää koittaa mitä tuolla puhdistuksella saa aikaan. Mutta pidä tallessa. Älä pois heitä :)

Tosiaan. Mitä lääkkeitä tuohon vaihdelaatikkoon olisi? Ykkönen ja kakkonen pitää painaa pakin tavoin päälle. Jos ei paina, niin menee kolmonen sisään. Ei haittaa ajamista, kun asian tietää, mutta olisihan tuo hyvä saada kuntoon.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 13.1.2013 17:28

Kannattaa tarkistaa sen vaihdevivuston kunto yms. sen tarkemmin mä en osaa siinä asiassa neuvoa, kun ei ole kokemusta.

Kattoluukusta todennäköisesti sieltä vaijeristosta mennyt ne muovit vai mitkä olikaan, mitkä näistä yleensä menee. Kattoluukun irroittamalla asia selviää ja ei ole kauhean vaikea homma, mutta kaveri kannattaa olla apuna hommassa.

Sähköikkunoissa voisin veikata perinteistä ovien haitareissa menevien johtojen katkeamista, tarkista ne ekana.

Onko ilmastoinnissa nesteitä? Alkaako pyörittämään flektiä kun kytkee sisältä napista ilmastoinnin päälle? Tarkista ihan ensimmäisenä paisarin alla olevassa mustassa palikassa läpinäkyvän (ei tosin välttämättä enää ole läpinäkyvä) alla olevan sulakkeen kunto, mulla oli se rikki ja olin jo ehtinyt ostamaan uuden ilmastoinnin kompuran.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 13.1.2013 23:01

pakkilukon säädöllä pääsee tuosta vaihdelaatikko viasta. siellä osuu muovit päin yhteen. vaihdekepinpussi ylös ja sieltä säätämään sitä epäkesko palloa.

zorza05
-
Viestit: 108
Liittynyt: 30.12.2006 21:12

ViestiKirjoittaja zorza05 » 14.1.2013 8:38

Nopeasti tänäaamuna ennen töihinmenoa vilkaisin pussin alle, mutta en kyllä tajunnut, että mistä sitä säädetään. Tiedän kyllä mikä ottaa mihin liian aikaisin, mutta säätö ei ainakaan tuosta kautta mielestäni onnistu?

Eli nämä ottavat toisiinsa liian aikaisin. http://www.kuvanettiin.fi/di/CJ3B/WP_000015.jpg

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 14.1.2013 8:52

tämä olikin vaijeri välitteinen tietysti niin eihän se säätö ohje pädekkään, mutta epäilen vian olevan siinä lukossa miten se tässä toimiikin. keppiä liikuttelet ja katselet ottaako johonkin kiinni voi löytyä haulla tai googlettelullakin ohjeita.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 14.1.2013 9:06

Tuon vaihdevivuston saa säädettyä sieltä laatikon päästä, tuon kepin sivusuunnan vaijerin kiinnityspisteessä on säätö sille.

zorza05
-
Viestit: 108
Liittynyt: 30.12.2006 21:12

ViestiKirjoittaja zorza05 » 14.1.2013 20:48

Hienosti säätyi pakkilukko. Nyt pelittää. Kiitos viisaista neuvoista!

Seuraavaksi varmaan vaihdan nuo ABS anturit ja kiekot. Ei ole rahallisesti iso sijoitus ja katsotaan niiden jälkeen mitä tehdään. Ainakin apparin puolen pistokkeesta on lohjennut klipsi ja se oli näppärästi nippusiteellä kiinnitetty anturiin.

ilmastoinnin kimppuun vasta keväällä. Silloin kun sitä tarvitaan :)

Onneksi nyt lauantaina tulee nosto- ovet ja valot halliin. Ei tarvitse enään kylmässä lampun valossa asennella.

E. Nyt on nosto- ovet paikoillaan ja hallissa lämmin. Siitä innostuneena sainkin nuo abs- jarrut pelaamaan. Oli toinen anturi edestä murtunut ja suorastaan poikki. Oli muuten vanhat anturit aika tiukassa. Ei tarvinnut yrittää ehjänä pois :)

zorza05
-
Viestit: 108
Liittynyt: 30.12.2006 21:12

ViestiKirjoittaja zorza05 » 28.1.2013 20:08

Noniin. Pitkästä aikaa kävin moikkaamassa autoa ja laitoin tulille. Seisonut viikon tasan tarkkaan paikallaa akunkenkä irti. Laitoin käyntiin ja taas ystäväni abs valo palaa. Huomenna saan valotkin halliin niin pitää tutkia asiaa paremmin.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa