Caddyä käyttöautoksi

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

ahtikari
-
Viestit: 10
Liittynyt: 6.9.2012 19:46

Caddyä käyttöautoksi

ViestiKirjoittaja ahtikari » 9.10.2012 20:43

Mikäs tässä 2vuotta sairaslomalla olleella +20v ihmisellä muutakaan tekemistä olisi kun 80m2 halli/rakennustilatkin oli kaupungilta vuokrattu auton askartelua varten auto vaihtoehtoja oli laidasta laitaan pääsääntöinen idea kumminkin että vanhempi mielellään diisseli ja ruostesuojaus tehty edes kerran elinkaaren aikana Kovasti liikkeitäpyörien mikkelissä. löytyi sitten auto johon tehty ruostesuojaukset säännöllisin väliajoin ja huoltokirjalla mutta pyyntihintana 2000euroa 88 vm cappystä..
Kuva
http://s1352.photobucket.com/albums/q64 ... 5fb691.jpg

Koeajon ja vikalistanjälkeen saatiin soviteltua 1200eurova hinnastapois Nytten oli auto järkihintaan josta kehtaa ruveta jo askartelemaan.. Autoamyytiin 4 lovisena josta koeajossa ei löytynyt kuin kolme vaihdetta.. mittaristopimeänä yms pientä sähkövikaa.. eimuutakuin isolletielle nopeusnäyttöön Vaihteella "1" 76km/h suht kevyellä kaasulla.. No tästä sitten autoapyörimään miksi ei ole kuin 3 viimeistä vaihdetta käytössä.. no vikapaikannettiin joka johtui siitä että maatalon isäntä (entinen omistaja) oli vaihtanut vaihdelaatikon 5 vaihteiseen jonka johdosta 4 lovisen kannake ei ollut passannu ja moottorin kannake oli korvattu ketjulla.. muutamantunnin hitsailu ja askartelunjälkeen kone oli suorassa ja uusikannake oli värkätty..

Senjälkeen potkimaan ruosteita.. noh isompaa ei löytynyt muutakuin lavassa paripaikkaa + takimmaisen poikkipalkin vaihto ja takakaarissa syvemmälle uponnutta pintaruostetta.. pidemmällä ajattalellulla ja uusienkaarien hinnantakia ne tuli sitten vaihdettua kokonaan (töineen parituntia per puoli) ja hinta 14e Fixuksella HUOM! Itsellä meni ainakin sisä ja ulkokaaren välissä takavalojen johtosarja joka tuli vedeltyä tyylillä poikki että jos kuskin puolen kaarta vaihtelette niin varovasti näidenkanssa :) muutama tunti sai paiskia sit sähkötöitä mutta ompahan nytten vedetty uudet johdotuksetkin nylonsukankanssa
http://s1352.photobucket.com/albums/q64 ... cac214.jpg
http://s1352.photobucket.com/albums/q64 ... e65d70.jpg
http://s1352.photobucket.com/albums/q64 ... b3adeb.jpg



Pikkasen paklkelointia ja loput ruostekohdat mm etukaarista yms kiveniskut pois ja autolle maalia pintaan tässä päädyttiin orkkis punaseen koska maalin litrahinta on 50 + kovete ja hilppeet auto ollut mikkelin otavassa jossa ollut n 6 vuotta sitten luonnonilmiö jossa tuli golfpallonkokosia rakeita ja pikkupaukamaa ympäri autoa suurimmat peiteltiin mutta hullukaan rupea niitä kaikkia paklaamaan

http://s1352.photobucket.com/albums/q64 ... c07892.jpg
http://s1352.photobucket.com/albums/q64 ... bea82a.jpg
http://s1352.photobucket.com/albums/q64 ... dcabdc.jpg

Tällähetkellä autosiis uudelleen ympärimaalattu lukuunottamatta lavaa ja ovia. uudet ovet etsinnässä tai sitten hitsaillaan vanhoja kuskinpuolella parireikääkin on mutta meneehän ne kun jaksaa vain tussailla.. eli rakentelussa ei ole tarkoituksena oikoa / peittää reikiä kitillä tms vaan tehdä auto millä ajelee vielä jokuonnellinen myös mahdollisesti 10v päästä.. Vielä tehdään ovet ja pohjapuhallellaan ja massaillaan uudelleen parinviikon sisällä

Kuva


Ostoslista:

Takakaaret 30e
Maalit + thinnerit 80e
Kitit 15e
Hiomalaikat , paperit ja tahnat n 30e
Kotelosuoja-aineet 20e

Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 55 vierailijaa