VW Passat 3bg

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Lahtis
-
Viestit: 1190
Liittynyt: 29.6.2004 18:16
Viesti:

VW Passat 3bg

ViestiKirjoittaja Lahtis » 28.7.2012 12:53

Luodaampa nyt pieni kertomus jo reilu neljä vuotta kestäneestä yhteisestä elosta passatin kanssa. alkuvuonna -08 tuli pakoittava tarve saada 3b passatti ja nettiauto kuumana selailin kyseisiä yksilöitä. Silmiini osui 01 vuosimallin 3bg,jonka sisusta aiheutti lähes pakollisen ostamisen,beigenä kun en noita ollut nähnyt. No,autoa katsomaan ja tarjousta tiskiin,tosin myyjän kanssa jouduin aika kauan vääntämään ennen kuin saatiin kaupat kiinni. Nimet paperiin ja auton kanssa kotia kohti,tässä kohtiin autossa oli w8 vanteet (ilmeisesti) ja eibachin madallus,sekä takalasit oli joku kalvottanut. Ensimmäinen puoli vuotta meni ajellen lähes vakiona ja ainoana remonttina oli surullinen öljypumpun vaihto. Harrilta slamitista tuli tilattua kw var 2 setti ja siitä onkin lähes ensimmäinen kuva autosta:
Kuva

Samalla tuli tutustuttua äänentoiston ihmeelliseen maailmaan ja viritettyä siisti jytkyboksi liinalla takaluukkuun ( =D )

Loppu talvesta 2008 hankin tsw:n 19" nogarot muistaakseni,mutta ne eivät ikinä alle ehtineet,kun kaveri kauppasi minulle Artec turbo p vanteitaan (8,5&10 18") kaupat lukkoon ja kesää odottamaan (siitäkin yksi räpsy)
Kuva

Näin mentiinkin vuoteen 2009 jolloin auton väri ei enää miellyttänyt ja jotakin uutta oli saatava,siihen löytyi apu automaalamosta ja uusi väri suihkittiin pintaan
Kuva
Samalla tuli myös tehtyä takaluukun asennukset jollain muulla tapaa kuin kuormaliinalla kiinnittämällä: http://i11.photobucket.com/albums/a199/lahtis/luukku.jpg
2009 syksyllä meni vielä mömmöt sekaisin ja samalla tuli asennettua cooleri keulalle,sekä hieno kiinan pakosarja,joka halkesi melkein heti.
09-10 talvella lähtikin kai sitten homma lapasesta
Moottoripuoleen lähdettiin myös kokeilemaan jotain erillaista (joskaan ei niin huipputehoista) ja sinne asennettiin 2xKKK03 ahdinta, siitäkin setupista löytyy vielä kuvasia :
http://i11.photobucket.com/albums/a199/lahtis/konehuone.jpg
http://i11.photobucket.com/albums/a199/lahtis/28032010071.jpg
Näillä eväillä pärjäiltiin hienosti taas syksyyn 2010
Värin vaihto oli taas edessä ja sitä ennen piti takakaaria levittää,koska vanteisiin olin tilannut leveämmät kehät. näin ollen etuvanteiksi tuli 10" ja taakse 11,5". Kimi tuli peltilevyn kanssa ja taiteili taakse uudet kaaret. Samalla olin itse asennellut autoon ilmajousituksen
Kuva

Moottorinn asennettiin vielä eaton m45 sekasotkua lisäämään,sekä uusi imusarja

http://puerco.kuvat.fi/kuvat/Autoja+ja+moottorivekottimia./Kuvatut_kulkineet/Passat_lowrider_Mika/Photoshoot-2011-elokuu/IMG_1911.jpg

2011-2012 talvella tehtiin se,mikä olisi jo edellisenä talvena pitänyt tehdä,eli soitto kimille etukaarista.no siellä sitten tapahtuikin aika paljon muutakin
Kuva
eli etukaaret,kaappariovet,helmojen muuttaminen peltisiksi,etulippa ja takalippa,myös vanteet vaihtuivat kokoon 11&11,5 x18


Myös takaluukku on nyt tehty neljännen kerran uusiksi
http://i11.photobucket.com/albums/a199/lahtis/DSC_0162.jpg

Moottoripuolella kokivat kaikki muutoksen kun 2011 syksyllä laturinhihna meni poikki ja suoraan jakoremmin väliin,täysi tuhohan siitä tuli. Nykyinen setuppi sisältää: custom imusarjan,ev 14 750 suuttimet,turbonetics gtk450 ahtimen,aeb kannen,uusi pakosarja,3" putkisto, eagle veivit ja wiseco männät,bosch 044 bensapumppu + tietysti alakertaan uudet laakerit jne..


http://i11.photobucket.com/albums/a199/lahtis/20120527_191742.jpg
http://i11.photobucket.com/albums/a199/lahtis/20120505_192411.jpg
http://i11.photobucket.com/albums/a199/lahtis/siirto5.jpg
http://i11.photobucket.com/albums/a199/lahtis/20120311_155752.jpg

Olkoot nyt hyvä näin. Jos tulee kysymyksiä jostain aiheesta,minulla voi tuurilla olla lisää kuvia kyseisestä jutusta..
Viimeksi muokannut Lahtis, 29.7.2012 8:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 28.7.2012 13:23

Miten tuo TT-setuppi toimi sitten käytännössä ja millä tehoilla käytit? Entäpä tuo remmin lisääminen? Onko penkissä käyty? Nämä varmasti kiinnostaa muitakin kun ovat niitä "ei ihan jokapäivä tule vastaan"-muutoksia.

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 28.7.2012 19:24

Niin noi kaappariovet, pussit ja yli 11" leveät vanteethan on ihan jokapäiväistä hommaa.. :D


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa