Golf V palas kotiin

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

Golf V palas kotiin

ViestiKirjoittaja ABT » 29.5.2012 18:19

Tein nyt kokonaan tästä uuden projekti topiikin, kun vanha tippunut niin alas ja kuvat sieltä poistuneet.

Elikkä projektiautona on 2005 vuoden golf 2.0tdi 4-motion. Ostin auton tältä foorumilta vuonna 2007 silloin mittarissa oli n.45tkm. Autossa kiinnitti silloin aikanaan silmään erittäin hyvät varusteet (sportline, 5-ovea, metalliväri, nahkasisustus, kattoluukku, webasto, vakkari, ajotietokone, hälytin, sähköherkut, xenonit ym.. ym... ) Autoa oli jo valmiiksi ehostettu ulkoisesti. (19" rs6 reblica vanteet, zenderin takahelma ja sivuhelmat sekä etupuskuriin oli lisätty kiinteästi joku alahelma? maski oli vaihdettu merkittömään ja valoluomet asennettu myös takaluukkuun oli asennettu ihan siistista hifit.

Auto oli jo ehtinyt tässä vaiheessa olemaan kahdella eri omistajalla auton eka omistaja oli aloittanut auton tuunaamisen. Kaveri tietääkseni myi ainakin silloin autohifiä ammatikseen niin oli sitten katkassut soititmen johdot (myös can väylän). Tämän takia kuulemma auto ei enään ollut käynnistynyt joten se jouduttin viemään volkkarille korjattavaksi. Ilmeisesti 20e maksava adapteri oli liian kallis? Myös oviin oli vaihdettu kauittmet niin liittimet olivat sokeripaloilla tehty.

Tuossa kuva miltä auto lähti ekalta omistajalta:
Kuva

Tuo zenderin etupuskuri ei kestänyt ekaa talvea joten uusi omistaja teetti jm-tech:llä autoon uuden puskurin myös hän hankki tuollaisen riegerin puskurin mutta se ei miellyttänyt hänen silmäänsä kuulemma toki selvis sitten, että eihän tuo istunut tuohon keulalle, kun aloin sitä sovittelemaan. Myös vanteet vaihtui 19" rs6 replikoiksi hänen aikanaan.

Parit kuvat miltä auto näytti hänellä
Kuva

http://s1188.photobucket.com/albums/z41 ... staja1.jpg

http://s1188.photobucket.com/albums/z41 ... kontti.jpg

Tuo toinen omistaja sitten halusi pitää itsellään noi lisätuikut tuosta keulalta joka kyllä passas mulle todella hyvin. Myös hifit hän halusi pitää mutta kehikot antoi mulle mukaan. Myöhemmin kuitenkin myin noi kehikot pois. Alla kuva miltä auto näytti, kun se tuli mulle.

Kuva

Auton tosiaan ostin itselleni ihan joka päiväiseksi käyttäautoksi vanhan mk1 150pd leonin tilalle, joka meni lunastukseen.

http://s1188.photobucket.com/albums/z41 ... haleon.jpg

Alunperin piti golf pitää vakiona mutta miten siinä kävikään tuning kärpänen iski tähänkin. Ensin vaihtu noi vakio takavalot mustapohjaisiin leksuksiin ja autoa tiputettiin h&r -35mm sarjalla. Kuitenkin nuo rs6 replicat raapi todella pahasti kaariin tuolla setillä niin päätin myöhemmin hommata sellaisen setin missä myös iskarit, koska ajattelin, että olis sitten jämäkämpi. Alustaksi päätin hommata kw1:sen. Tosin sekin osottautui mukavan löysäksi eikä raapiminen loppunut tähän. Valitettavasti näistä ajoista mulla ei ole kuvaa tähän hätään.

Myös tuo autossa ollut etupuskuri koko kovia työmaalta kun ajoin pois niin puskurin alaosa sitten raapas maahan kiinni, vaikka vauhtia ei ollut kuin n.5km/h niin rikkihän se meni. No kuiduttelin/kittailin sen kuntoon no ei mennyt kuin viikko niin vedin kotipihalla sitten autolla tollasen kanttarin yli. Huomioni kiinnittyi muualle ja juuri heränneenä/väsyneenä pimessä jotenkin en tuota huomannut. No tuloksena ei muuta kuin alalippa aivan säpäleiksi. No sitten jäikin tuo puskuri kerämään motivaatiota tallille ja hommasin autoon tuollaisen neondesing:n puskurin. Malli kuvissa puskuri näytti ihan hyvältä, mutta livenä oli suoraan sanottuna aika jäätävä. No päätin kuitenkin laittaa tuon keulalle kerta oli hommattu. Jossain vaiheessa kuitenkin korjasin tuon taas kerran hajottamani puskurin ja asensin sen autoon käytin sitten tuota neondesing:n puskuria talvipuskurina, koska huomattavasti korkeampi ja ei niin väliä, jos vähän ottaa kiinni ym... Mukaan tuli myös riegerin muovinen puskuri. Mutta itse en saanut tätä istumaan kunnolla ja ekan talven jälkeen toi on jo monesta kohtaa halki. Kun pakkanen meni -20 alapuolelle tuo riegerin muovi ei kestänyt yhtään mitään. Myin tämän sitten aikoinana pois 50e:llä.

Kävin sitten mm... auraamassa kohon harrin mökkitien, kun käytiin juhlistamassa miehen 30v päiviä.
Kuva

Valitettavasti tuosta rieger keulasta sekä neondesing keulasta ei kuvaa tähän hätään löytynyt, mutta tuskin kukaan kaipaa, kun molemmat ainakin omaan silmään aika kauheita, varsinkin kun nyt ajattelee.

Olisko ollut joskus 2008 tai 2009 kun pakitin sitten golfista takapuskurin/alahelman entiseksi samalla toinen leksus meni rikki. zenderin lippaa ei enään tuohon saatu niin päädyin sitten korvaavaan malliin eli oettingerin lippaan. Tässä kohtaa myös metroauto tyri, koska tilasivat autoon kirkkaat leksukset ja jokainen varmaan tietää miltä kirkkaat leksukset näyttää mustassa autossa. No pistin sitten r32 takavalot tilaukseen, vaikka eivät mitkään halvat olleetkaan kuukauden päästä ne sitten sain ja pääsin lopullisesti eroon noista tuning leksus valoista.

Koko ajan mielessä myös pyöri tuo raapimisongelma ja päätin hankkiutua siitä eroon eli ajattelin, että hommaan oikean levyiset/et:llä olevat vanteet golfiin. No frendi aikanaan toi noita barracudan vanteita maahan niin olis niiden valikoimasta iskenyt silmäni tuollaisiin pure sport malleihin, jotka siis mattamustat punaisella raidalla. Kooksi halusin 8" 19" ja et38 kuitenkin frendi ei oikein tahtonut noita saada ja meinattiin jo tilata tuollaiset inter actionit jotka siis mustat missä punainen raita. Myös jmtech toi tuolloin barracudaa maahan ja päätin heidän kauttansa vielä noita yrittää. No useampi kuukaus ja monet lupaukset myöhemmin vanteet tuli kuin tulivatkin mulle. Itse en ole nähnyt kellään suomessa samanlaisia vielä, vaikka vuosia myöhemmin noita mainostettiin ihan tuning lehdissäkin. Näille hommasin 225/35 kumit (vanhat 235/35) mutta ei raapimis ongelma poistunut siltikään, vaikka vielä alustaa ruuvattiin aavistus ylöspäin.

Kuvannut Aukusti Nisula
http://s1188.photobucket.com/albums/z41 ... f/oulu.jpg

kuvannut: Tuukka Erkkilä
http://s1188.photobucket.com/albums/z41 ... uning1.jpg
http://s1188.photobucket.com/albums/z41 ... tuning.jpg

Jossain vaiheessa myös tuo hifikärpänen puraisi, kun frendi tarjos mulle edullisesti hifipakettia golfiin. Tosin puolet noista paneeleista meni uusiksi, koska noita samoja vahvareita ei saanut. Eli auton ovet, takakontin kansi ja takaluukun pohja äänieristettiin ensin dynamatilla. Konttiin lisättiin optima yellow top akku, koska kontissa oli tyhjä akun paikka, koska auto neliveto. Eteen tehtiin diskanttisoviteet kitistä ja niihin tuli hertsin diskantit, oviin tuli helix:n 5" sekä 8" rainbow etupäätä soitettiin aktiivisena rainbow:n 4-kanavaisella ja lisävirtaa tälle vielä antoi jännitteenvahvistin. Takaoviin ei kauittimia asennettu, koska sellaisia ei hifiautoon kuulu. Takaluukkuun tuli pari gz:n nuclear sarjan 12" subia ja näille molemmille omat rainbow:n digipäätteet. Lisäksi autoon asennettiin parit gz:n 1faradin konkat sekä tuollanen rokkarin 3sixty dsp. Soittimeksi tuli pinohiiren 2-din näytellinen missä navi, sisänen kovalevy, usb tikun lähtö, perustuskamera ym... herkut. Myös takakontin kahvoihin upotettiin siniset ledit valaisemaan konttia.

Valitettavasti asennus vaiheen kuvat toisella koneella
Kuva

http://s1188.photobucket.com/albums/z41 ... ivalot.jpg

http://s1188.photobucket.com/albums/z41 ... /hifit.jpg

Kävin myös kuvauttamassa auton kalenteriin
http://s1188.photobucket.com/albums/z41 ... valmis.jpg

Jossain vaiheessa tuo monta kertaa korjattu etupuskuri alkoi taas halkeilemaan ym... niin päätin tilata autoon täydellisen oettingerin keulan slamiltä eli puskuri, maski, hiilarialalippa. No suunnitelmat muuttui ja auto päätyi myyntiin mutta kerta ei mennyt auto/oettingerin osat kaupaksi niin tilasin sitten vielä oettingerin helmat tuohon ja laitettiin nuo kiinni. Myös tuollanen tuning takalippa löysi kontinpäälle.

Kuva

http://s1188.photobucket.com/albums/z41 ... messut.jpg

http://s1188.photobucket.com/albums/z41 ... uokki2.jpg

http://s1188.photobucket.com/albums/z41 ... uokki1.jpg

Olin pitkään jo himoinnut autoon gti:n rattia ja sitten yks päivä sellanen tuli myyntiin foorumille ja kaiken lisäksi järkirahaan, läheltä ja oikein värinen ostin sen sitten heti pois. Samalla sitten polkimet vaihtui gti:n polkimiksi. Kun auto oli myynnissä eikä tahtonut mennä kaupaksi päätin purkaa kaikki hifit sieltä pois tällöin saisin tiputettua auton hintaa ja mahdollisesti kiinnostuneita olisi enemmän, jos konttiin jotain voisi laittaakkin. Myös nuo jotkut sisustan osat oli vähän kärsineen näkököisiä, kun kilsojakin oli jo tullut autoon yli 200tkm niin päätin ne vaihtaa uusiin eli kaikki sisäoven kahvat, valojen katkaisin, peilin katkaisin, kaikki takaluukun verhoilut, sähköikkunoiden katkaisimet. Nuo katkaisimet tuli kaikki alumiini koristeisena tietenkin. Myös ledi rekisterikilven valot löysi autoon. Valitettavasti näistäkin kuvat toisella koneella.

2011 kyllästyin tuohon alvariin tyyppivikaan eli vaihtamaan noita turboja ja vein auton fin-turbolle. Autosta ei löytynyt mitään vikaa mikä aiheuttaisi tuon turbon hajoamisen, koska noita paukkui melkein vuosittain. Fin-turbolla tuota orkkisturboa modattiin niin, että siihen tuli 150pd ahtimen sisuskalut ja samalla sitten auto säädettiin tuolle ahtimelle fin-dieselillä. Näin saatiin tehot n.190-210hv 380-450nm tietämille, koska nelikko ei saatu penkkiin.

2011 myös testasin alle paria uusia vanteita epäkeskoilla, mutta noi pultit oli niin tyhmän näköset niin jäi sitten laittamatta. Toiset olis olleet 17*9" xxr:n ja toiset 16*9 peltivanteet. Tosin testasin myös kuinka tonttiin tuon oikein saa ja menihän se niin matalaksi, että käsijarrulla piti jarruttaa, jotta ei olis raapinut kaariin :D

Kuva

http://s1188.photobucket.com/albums/z41 ... matala.jpg

2011 kesällä sain auton sitten myytyä uudelle omistajalle joka ei sitten kohdellu autoa mitenkään hyvin. No ensin hän poisti autosta orkkistakapöntön ja asensi suoran putken tilalle sekä tuollaisen tuning putkenpään.

Kuva

http://s1188.photobucket.com/albums/z41 ... /putki.jpg

Myös etukaaret oli aika kärsineet, kun renkaat raapineet kiinni niin hän kävi rullauttamassa/maalauttamassa kaaret streettuningcar:ssa. Kuulemma loppui raapiminen siihen. Itsekin tuota mankelointia miettisin, mutta autosta oli tarkoitus luopua niin en viitsinyt sitten panostaa siihen.

Auto ehti olemaan uudella omistajalla vajaan vuoden ja n.18tkm ensin hänen kaverinsa ajoi sen alas jostain kanttikiveltä ja takapuskuri otti kiinni niin, että kiinnike irtoi puskurista ja takavalokin vaurioitui.

Kuva

Vähän aikaan siitä niin myin hälle tuon neondesing:n puskurin talvipuskuriksi, mutta ei saanut sitä autoon vaihdettua. Eka pahin myräkkä, kun oli niin jokainen voi arvata tuloksen. Oettingerin puskuri säpäleiksi ja toi hiilarilippakin otti siipeensä.

Kuva

Hän otti molemmat vauriot kertarina ja sai 2500e. Vähän aikaa tästä niin autosta hajosi neliveto (ilmeisesti pumppu) kaveri asui stadin keskustassa ja jokainen tietää millaista huomiota erikoisemmat autot saavat osakseen no tuloksena koko kyljen mittanen avaimen jälki apukuskin kyljessä.

Kuva

Huhtikuun alussa sitten oli kaveri tulossa duunista kotiin väsyneenä, sateisena/pimeänä iltana niin lipsahti golfi tolppaan. Vauhtia ei ollut kuin n.50km/h ja ehti kuulemma jarruttaa, mutta lähes keskelle keulaa paukahti ja tolppa meni vielä poikki kaatuen auton päälle ja vieden apuskuskin peilin mukanaan.

Kuva

http://s1188.photobucket.com/albums/z41 ... /golf4.jpg

http://s1188.photobucket.com/albums/z41 ... /golf9.jpg

http://s1188.photobucket.com/albums/z41 ... /golf2.jpg

http://s1188.photobucket.com/albums/z41 ... golf10.jpg

http://s1188.photobucket.com/albums/z41 ... /golf3.jpg

Itsellä kävi tuota autoa niin paljon sääliksi ja kerta päättivät sen lunastaa niin päätin, että jos hinta järkevä ostan sen takaisin, koska tuossa vielä rikki kuitenkin tuo neliveto ja sitten hammastangon vääntöanturi (oli jo mun aikana) no hinta oli mielestäni järkevä ja niin golf palas taas mulle. :D

Nyt olen lähinnä kartoitellut mitä osia tarvii kolarikorjaukseen, koska auto oli täynnä rikkinäisiä/ehjiä osia. Myös 3 wunderpaumia löyty autosta. Kuka hemmetti laittaa 2005 vuoden auton täyteen wunderpaumeja aivan järkky haju toivottavasti lähtee kunnon pesulla pois.

Rikki:
-katossa/a-pilarissa klommo
-peilin kehys (lasi ehjä löyty takaluukusta
-oikea xenon (ei tullut edes mukana)
-etupuskuri
-maski
-kaikki kennot
-törmäyspalkki
-alatörmäyspalkki
-keulakehikko
-ainakin 1 ilmastoinnin letku
-ilmastoinnin kompuran liitin
-apulaite hihna kärsinyt (uusi tilattu)
-konepelti
-oikea ajovalon/puskurin ohjuri (uusi tilattu)

Auto tosiaan olis tarkoitus kolarikorjata ja myydä sitten parempaan kotiin. Katsotaan nyt kuinka laajan kolarikorjauksen teen ja paljonko se lähtee lapasesta. Mulla löytyis vielä nuo järeät hifit, kun kukaan ei niitä ole halunnut erikseen ostaa.

Tarkoitus on seuraavaksi haalia noi rikkinäiset osat. Multa löytyy myös vielä tuo merkitön maski sekä tuo oem etupuskuri, jossa tuo kiinteästi asennettu lippa. Pohdin, jos sen laittais, mutta tolla väliomistajalla olis tuo oettingerin keula niin pitää käydä sitä katsomassa kuinka pahasti tuo puskuri halki, kun tekis mieli laittaa se kuitenkin, kun muutakin oettingerin osaa autossa. Myös jotku vanteet pitäis metsästää, kun tuo omistaja myi kaikki noi vanteet tuosta pois ja ruuvasi alle tyylikkään peltivanteet.

Pahoittelen kirjoitusvirheitä ja joidenkin kuvien huonoa laatua...
Viimeksi muokannut ABT, 3.8.2012 8:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Splite
-
Viestit: 249
Liittynyt: 1.9.2008 19:39

ViestiKirjoittaja Splite » 29.5.2012 19:09

Aijai... Kyllä melkeen silmät vuosi verta kun katteli mihin kuntoon on toinen omistaja golffin saanut kun oli ensiksi kattonut missä kunnossa se oli ennen. Noo, toivotaan ettei mitään ylläreitä tule ja golffi on kunnossa taas pian. Ei muuta kun onnea projektiin ja laitahan kuvia/tekstiä tulemaan lisää. Näitä on aina kiinnostava seurata!

Ani
-
Viestit: 139
Liittynyt: 28.9.2008 15:10

ViestiKirjoittaja Ani » 30.5.2012 21:44

Melkein kannattaa noi osat tilata könttänä saksasta.. Voi tosin tulla "hieman" ylimääräisiäkin osia mukana, mutta eiköhän niitä saa melkoisen helpolla myytyä eteenpäin tai ainakin omalla kohdalla näin kävi..

http://www.ebay.de/itm/VW-Golf-5-V-GTI- ... 576wt_1156

esimerkkinä tuollainen paketti tosin hintaa näyttää setillä olevan huomattavasti..

Rupes tekstiäs lukiessa pelottaan ton haldexin pumpun kestävyys jos tuosta sellainen oli jo kerennyt hajoamaan :s

ps. multa vois löytyä toi hammastangon vääntöanturi jos sellaista vielä tarvitset :)

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 31.5.2012 0:39

No ei tuo haldex pumppu mun mielestä mitenkään tyyppivika ole, kun kesti n.250tkm ja ilmeisesti öljyt vaihdoin vasta ekan kerran 200tkm kohdalla, kun tajusin, että eihän se kuulu mihinkään huolto-ohjelmaan. Kuitenkin käyty jääradalla ym...

Jengiä kuitenkin aina kiinnostaa näissä hinta ja ei noi mun mielestä mitään salaisuuksia ole.

Myin tosiaan auton pois 16500e:llä silloin oli mittarissa muistaakseni 239tkm mutta jakopää oli tekemättä sekä etukaarissa sanomista. Ja hän siis huolsi jakopään/vesipumpun ja korjasi nuo kaaret.

Nyt ostin sen avk:lta takaisin 5000e:llä mittarissa 258tkm tosin heppu oli myynyt noi barracudat joissa uuden veroiset kumit 1000e:llä ja sitten 16" talvialut joissa niissäkin hyvät kumit niin 600e:llä myös soittimen oli ottanut pois, mutta tuo ei nyt ollut kuin ehjä 50e. Toki haldex pumppu tuossa rikki, mutta se nyt ei maksa kuin reilu 200e uutena.

Noita osia nyt tuntuu löytyvän suomestakin aika mukavasti ja useampi kaveri jo tarjonnut mulle osia. Itsekin ebay:stä kyttäilyt, koska varsinkin tuo umpio ei tuolla paljon maksa.

Tosin mulle nyt tarjottiin tälläistä pakettia jonka meinasin alkuviikosta hakea, jos ei parempia tarjouksia tule eli 800e:llä saisin.
-kaikki kennot, ilmastoinnin flektit
-oikea xenon
-oikean värisen konepellin mikä tosin tarvii ulkopinnan maalauksen.

Mielestäni ihan järkihintanen paketti kun purkaamot pyytävät kennoista n.100e/kpl myös flektin saa noin satasella. Konepelti löytynyt halvimmillaan 150e:llä mutta se ehti menemään ja umpiota näyttää saavan n.200e:llä suomeen toimitettuna ebay:stä. Mutta onhan se aina vaiva tilailla erikseen osia tulis bensa/rahtikuluja.

Sitten ei tarvis kuin keulakehikon palkkeineen joka näytti löytyvän purkaamolta 350e:llä ja tuosta rikkinäisestä oettingerin puskurista sopinut alustavasti kaupat 400e:llä eli puskuri, maski ja hiilarilippa. Tuon oettingerin kuitenkin saisi helposti korjattua. Sitten ei tarvis kuin varmaan yhden ilmastoinninletkun, peilinkuoren ja ehkä uuden kompuran, jos tuota liitintä ei saa enään takaisin laitettua. Eli osiin menisi maksimissaan 2000e

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 25.6.2012 0:21

Auto on nyt saatu talliin sisään. Vähän aikaa piti seisottaa pihalla, että sai tuon skylinen pihalle/myytyä.

Myös tuon rikkinäisen oettingerin keulan kävin lunastamassa tuolta auton väliaikaselta omistajalta, kun päästiin hinnasta yhteisymmärrykseen. On tuossa aika homma saada kuntoon.

Kuva

Onneksi puskurin palaset on tallessa alalipassa

Kuva

Myös maski oli ottanut osumaa. Täytyy katsoa miten tuon korjaa vai tekeekö tolle mitään.

Kuva

Alalipassakin vähän jälkeä

http://s1188.photobucket.com/albums/z41 ... rlippa.jpg

Jos noilla sais tuon puskurin kuntoon

Kuva

foorumilta löytyi ihan kivasti osia golfiin. Tuli porissa käytyä hakemassa kaikki kennot+flektit. Välijäähyssä/syylärissä oli ihan snadit jäljet ilmeisesti jostain kolariautosta vaihdettu. Myös ilmastoinnin kenno oli aika elämää nähnyt, mutta niin oli vanhakin. No kunhan pysyy nesteet sisällä ja toimii.

http://s1188.photobucket.com/albums/z41 ... aketti.jpg

Porista tarttui mukaan myös konepelti. Ilmeisesti joku vekki ollut tässäkin mutta ihan asiallisessti näyttäis olevan korjattu ja oikean värinen sisältä niin se vaikutti suuresti tämän ostoon.

http://s1188.photobucket.com/albums/z41 ... epelti.jpg

Myös ebay:stä tilasin ilmastoinnin kompuraan uuden anturin, jossa ehjä liitin niin ei tarvi koko kompuraa hommata. Myös apulaitehihna sekä oikea lampun alle tuleva muovi tuli slamitin kautta.

Tulevalla viikolla pitäis myös saapua keulakehikko, peilinkuori, pohjapanssari, sisälokarit, törmäyspalkit. Nämä tilasin tarvikeosina, koska ei oikein tahtonut löytyä mistään läheltä ehjiä oikeita osia. Tai sitten olis pitänyt pitkin suomea metsästää. Kuulemma pitäis olla laadukkaita saksalaisia tarvikeosia joita kuulemma oli jo viime viikon alussa jo kolmet keulan osat myynyt golfiin.

Etuvalon joutuu varmaan tilamaan ebay:stä, koska suomessa olis ollut tarjolla vaan sellasia "sinertäviä" xenoneita ja tuossa "mustat"

sitten ei tarvi enään kuin konepellin kaasujousen ja yhden ilmastoinnin letkun.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 25.7.2012 16:53

Tämä edennyt vähän nihkeesti, kun ei ole osia tullut tai tullut vääriä osia.

Eli tilasin juhannusviikolla http://www.nettivaraosa.com/yritys/aspparts tuollasesta firmasta golfiin osia. (naamakehikkoa, törmäyspalkin, peilinkuoren, sisälokarit, pohjapanssarin ym...) osat kuulemma tarvikeosia mutta laadukkaita/hyvin istuvia. Hinta oli järkevä ja ajattelin, että kun samasta paikkaa saan kaikki ja vielä pääsen noutamaan niin ei tule rahtikuluja päälle. No myyjä sanoi, että saapuu "ensi viikolla, koska tekee juuri tilausta" No ensi viikko tuli ja meni. Soittelin perään niin sanoi, että saapuu "tänään tai huomenna" tuli huominen ja satuin ajelemaan lohjalla niin soitin perään ja kysyin joka tullut. "Ei kuulemma vielä mutta varmasti tulee nyt parin päivän sisällä" no se viikko meni mitään ei kuulunut. No alko uus viikko niin pommitin taas "lasti saapunut mutta sun osia ole" Tilannut kuulemma peräkkäin 2 erää ja saapuu mun osat "tänään varmaan vielä" no tänään meni ja meni se viikkokin. Soittelin taas perään niin sitten ei enään vastannutkaan koko päivänä. No seuraavana päivänä uudestaan ja sama homma. No pistin vihaista tekstaria ei vastattu no sain kuitenkin sitten heidät puhelimesta kiinni niin kuulemma jotain ongelmia terveyden kanssa/kiireitä. Mun osat kuulemma siellä. No lupasin tulla sitten hakemaan seuraavana päivänä. No illalla tuli viestiä, että osa osista puutuu kuitenkin (naamakehikko, pohjapanssari, peilinkuori) ja lähtee ne saksasta 6.8 jälkitoimituksena. Totean, että en ala niitä odottamaan ja menen hakemaan muut osat. No menen osia hakemaan niin kattelinkin, että törmäyspalkki näytti hassulta, mutta ajattelin, että kerta tarvike niin eri näkönen. No kun pääsin tallille niin ilmeisesti se olikin takapalkki, koska aivan liian leveä ja ihan väärät kiinnikkeet (palkissa tarra golf V). Asiallinen kaveri puhelimessa mutta hepun toimisto kuin kaatopaikka tavaraa pursuaa pitkin poikin ja hyvä, kun mahtuu seassa kulkemaan. (liian vähän työntekijöitä työmäärään nähden selvästi)

No kuitenkin vastoin käymisistä huolimatta homma edennyt eli slamit:stä saapui uusi apulaitehihna/valon tuli. Se löysi paikoilleen.
Kuva

Myös ebay:stä saapui uusi venttiili ilmastoinnin kompuraan. Säästi pari sataa. Myös tuo auton pään liitin kärsinyt eli se klipsi hajonnut. No tilasin tähän volkkarilta uuden liittimen joka pitäis olla nyt saapunut maksoi 3e marmorilla. Olis tuo varmaan pysynyt ilmankin tai laittanut liimaa vähän väliin, mutta tehdään nyt kunnolla.
http://s1188.photobucket.com/albums/z41 ... tointi.jpg

Myös yksi ilmastoinnin letku oli mennyt poikki siihen tilasin valkolta käytetyn. Toisessa letkussa myös ihan snadi painauma, mutta en raaskinut sitä vaihtaa, koska ei mihinkään vaikuta, koska niin pieni.
http://s1188.photobucket.com/albums/z41 ... ointi2.jpg

Konepellin kaasujousi oli myös ilmeisesti ottanut siipeensä kolarissa. Käytetty löyty edullisesti valkolta.
http://s1188.photobucket.com/albums/z41 ... ujousi.jpg

Myös puskuria alettiin korjaamaan. Eli ensin putsattiin hyvin sitten vähän karhennettiin. Verkkoa alle ja 2k liimaa päälle
http://s1188.photobucket.com/albums/z41 ... skuri2.jpg

Ulkoa halkeamat kaivettiin auki nauhahiomakoneella ja ne täytettiin 2k liimalla
http://s1188.photobucket.com/albums/z41 ... skuri1.jpg

Sitten lopuksi muovikitti päälle
http://s1188.photobucket.com/albums/z41 ... uskuri.jpg

Uus umpio tuli myös ebay:sta mukana ei tietenkään tullut ohjausboksia, ballastia ja poltinta eli joutuu ne metsästämään jostain. Tuntuu, että kaikista suomessa olevista xenon valoista olis nuo otettu jonnekin käyttöön. Ei raskin uutta ohjausboksia ainakaan ostaa. Ebay:sta noita näyttäis saavan, mutta siinä menis taas se viikko. Pitäis saada auto ajoon mahdollisimman pian nyt. Tuo uusi umpio oli tarvikeumpio tosin hemmetin hyvälaatunen, mutta aloin katsomaan, että tuossa alkuperäisessä umpiossa pari naarmua/kiveniskuja ja sitten korvavika ja vielä valoluomi kiinni niin päätin tilata senkin puolen tarvikeumpion samalta toimittajalta se pitäis saapua näillä näppäimillä.

Aloin tuossa viime viikolla metsästämään uutta naamakehikkoa niin huomasin, että varaosahakuun juuri tullut oikeanlainen naamakehikko myyntiin no ei muuta kuin se tilaukseen. Oli vaan purkaamolta oikeesti purkaneet siitä kaiken irti. Kenno paketin kiinnikkeet ym... Nyt pitäis sitten jostain saada kennoston kiinnikkeet joilla lukitaan kennosto naamakehikkoon, koska etka ei näytä että niitä saisi erikseen. Tilasin nyt pussin "erilaisia varaosia" kehikkoon, jos siellä vaikka olis.

Myös tuo konepellin lukon anturin toinen piuha oli lähtenyt irti anturista tämä kolvattiin takaisin ja liimalla eristin sen. En raaskinut ostaa uutta ja käytetty olis todennäköisesti ollut yhtä hapettunut.

Eilen kasasin tuota naamakehikkoa
Kuva

Löysin myös valkolta oikeanlaisen törmäyspalkin, koska en jaksanut enään odottaa uutta tarvikepalkkia. Sen kävin noukkimassa tänään. Eilen kävin myös hakemassa volkkarilta uuden syyläriletkuun yhden muovimutkan, koska vanha mutka oli ottanut kolarissa osumaa. Kyllä se varmaan vielä olis mennyt, kun ei vuotanut, mutta vaihdettiin sekin nyt ehjään.

Eilen myös vähän naamakehikkoa testailin paikoilleen. Huomasin, että ainakin toinen rauta johon naamakehikko tulee ylhäältä kiinni oli vääntynyt ilmeisesti n.3-5cm ylöspäin moukaroin sen vaan kumivasaralla suoraan. Miten nyt kannattaa sovittaa/mittailla noiden osien istuvuutta, että sais mahdollisimman nopsaan kohdalleen?
Kuva

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 30.7.2012 10:28

Elikkä tämäkin taas edennyt. Keulapaketin kasasin kiinni kehikkoon. Kehikkoa ilmeisesti maalattu sisäpuolelta en jaksanut hinkata tinnerillä, koska ei tuo vihreä mihinkään näy.
Kuva

Tilasin tosiaan saksasta apukuskin puolelle uuden umpion, koska suomesta ei tahtonut löytyä oikeaa. Vaikka kyseinen umpio oli mallia tarvike niin todella hyvä laatuinen ja päätin sitten tilata tosiaan vasemmallekin uuden, ettei näytä tyhmältä, kun sillä puolella kiveniskuja ym...
Kuva

Kolarissa tosiaan oli hukkunut koko oikea umpio ja sen myötä myös poltin, ballasti, tuo umpion ohjainboksi. Uutena nuo olis slamit:ltä maksaneet lähes 700e. Yritin niitä löytyy täältäkin/purkaamoilta, mutta en tiedä mihin jengi noita piilotellut, koska ei mistään tahtonut löytyä. No onneksi on ebay sieltä löyty ballasti 35e kotiin toimitettuna ja tilasin uudet philps:n polttimot 50e:llä kotiin toimitettuna (suomessa vissiin n.50e/kpl). Kaveri oli aikanaan volkkarilla töissä ja se muisti, että sillä olis ollut tt:n boksi jossain, mutta ei löytänyt sitä mistään. Tosin oli fordillakin ja sen fordin boksin löysi. Otti sen kuitenkin mukaan, vaikka oli varma, että ei käy. Kas kummaa ihan täysin sama volkkarissa kuin fordissa. Sain boksin frendiltä ilmaiseksi vielä. Ei tuo fordin teksti kuitenkaan mihinkään näy tuolta.
Kuva

Pistin suurin piirtein keulan hollille ja parilla ruuvilla kiinni. Syylärin letkut/liittimet löysi myös kiinni. Ahtoputket/ilmastoinnin letkut pitäis vielä laittaa niin vois lyödä tulille.
Kuva

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 31.7.2012 13:34

Eilen taas pari tuntia taistelin tämän kanssa. Oli näköjään päässyt noihin ahtoputkiin vähän hiekkaa, vaikka niihin rätit heti laitoin. No putsasin ne nyt kunnolla. Laitoin ne myös kiinni ja yritin käyntiin oli akussa sen verran heikkosti virtaa, että ei jaksanut oikein pyörittää. Ladattiinkin sitä mutta ei vaan lähtenyt käyntiin.

No luin vikakoodit niin kauhea läjä tietenkin koodeja, kun ollut johtoja irit/rikki. Joitain kuitekin mitä osui silmään niin kaasuläpän moottori ei saa singnaalia ja väittää, että sähköflektitkään ei toimi, myös bensamäärä anturia valitti. Kuitenkin aavistuksen nousi mittari.

No jätin tuon nyt lataukseen, kun ajattelin, että jos kerrankin olis avk:lla imetty tankki kuivaksi tai sitten akussa ei tarpeeksi virtaa.

Googlettelin sitten himassa, että menee saman sulakkeet kautta nuo flektit ja kaasuläpän moottori. No kävin nopsaan tallilla kääntymässä niin näytti se sulake olevan kärähtänyt. Varmaan kärähtänyt, kun keulaan tullut mälli ja flekti ottanut siipeen niin mennyt oikariin. No illalla uus sulake kiinni, löpöä tankkiin varmuuden vuoksi ja uusi yritys.

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 31.7.2012 23:03

Järkky hyvä projektitopicci. Vetää vertoja ja pajalle.comin jutuille joita on tullut luettua ihan pariin kertaan. Autokin on hieno, ehkä pikkuisen turhan tuning omaan makuun, mutta varsinkin Hifeistä iso plussa! Kerrankin hyvää kalustoa eikä ole otettu niitä SPL Dynamicsin halvimpia ja isketty 10 erkkasatsia joka oveen.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 31.7.2012 23:55

Tähän mennessä mennyt rahaa:
-auton hinaus tallille 100e
-oettinger puskuri + maski + alalippa 400e
-konepelti 200e (käytetty)
-syyläri 100e (käytetty)
-välijäähy 100e (käytetty)
-ilmastoinninkenno 100e (käytetty)
-flektit 100e (käytetty)
-ilmastoinnin kompuran liitin saksata (uusi 75e rahteineen)
-apulaitehihna 20e (slamit)
-valon tuki oikea 6e (slamit)
-oikea konepellin sarana 20e (käytetty)
-syylärin letkun pää 15e (marmorilta)
-naamakehikko 100e (käytetty)
-kennoston kiinnitysmuovit naamakehikkoon 42e (marmorilta)
-törmäysrauta 50e (käytetty)
-alapalkki 40e (tarvike/uusi)
-pienemmät sisälokari 25/kpl (tarvike/uudet)
-uudet umpiot saksasta 380e rahteineen (tarvike)
-uudet d2s polttimot saksasta 45e rahteineen
-uusi ballasti saksasta 35e rahteineen
-oikean valon ohjainyksikkö ilmainen
-ilmastoinnin letku 60e (käytetty)
-toinen pissapojan suutin 10e (käytetty)
-konepellin kaasujousi 30e (käytetty)
-kaasuläppä 120e (käytetty)
-pensselipullo 5e (paikkamaalasin apukuskin lokaria ihan snadisti sisältä kun oli vääntynyt/maalia lähtenyt parin millin alueelta)
-muovikorjausvälineet puskuriin n.100e
-rahteja n.55e suomesta löpöä mennyt varmaan n.100e edestä
-haldex pumppu ym.. hilut 200e
-ohjaustehostimen vaannon anturi 40e
-17 vanteet renkaineen 150e
-huolto eli oljyt, loposuodatin ym... 100e
-korjaamolla kaytto 100e

=n.3050e+auto 5000e

vielä tarvii:
-ilmastoinnin täyttö
-auraskulmien säätö/tarkistus
-rekisteröintikatsastus
-jotkut vanteet noiden 15" peltivanteiden tilalla (ebay varmaan auttaa tässäkin)
-pohjapanssarin 60e (uusi tarvike tilattu saapuu joskus elokuussa)
-peilinkuori 25e (uusi tarvike tilattu saapuu joskus elokuussa)
-isommat sisälokarit (annoin tuolle uudelle omistajalle yhden uuden pitää varmistaa onko hänellä vielä se vai tilaanko uudet 40e/kpl marmorilta)

Maalaamokin olis tiedossa sekä maalari, jos tämä siihen pisteeseen mulla menee. Väriäkin kovin yrittänyt kyttäillä pari vaihtoehtoa olis, mutta niistä sitten jos siihen pisteeseen päästään.
Viimeksi muokannut ABT, 20.8.2012 22:36. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 1.8.2012 7:29

Noniin eilen yritin taas autoa käyntiin. Lisäsin varmuuden vuoksi 5l löpöä tankkiin ja vaihdoin tuon kaasuläpän sulakkeen. No iloisesti pyöri mutta ei edes luvannut. Kun menin tarkistamaan sulakkeen oli se taas palanut...

Testasin, että kun otin piuhat irti kaasuläpästä ja kokeilin startata niin ei polttanut sulaketta, mutta heti kun laittoi taas kiinni niin sulake poksahti. Myös kun uuden sulakkeen löi paikoilleen läpän moottori piti ihme "surinaa" mutta ei liikkunut mihinkään eli oli jumittunut auki. En sitten tiedä johtuuko tuo tuosta, kun ei käynnisty? Mutta ei se ainakaan muita vikakoodeja anna moottorista. Siirtopumpun kanssa ilmeisesti oli väliomistajalla ollut jotain ongelmia talvella antaako se vikakoodia?

Todennäkösesti läppä vaihto-osa, mutta en suomesta sitä meinaa uutena ostaa niin päätin kurkata mitä syönyt. se jousi ampui tuolta suoraan kaverin silmille. Pikkasen pelästy :D Kaasuläpän moottori käytännössä ui öljyssä eli ahtoputkista on päässyt öljyä moottorin sisälle ei vissiin sais päästä?

Kuva

No uusi näyttäis maksavan slamit:llä 401e volkkarilla varmaan lähes 500e. Ebay:stä näyttäis saavan alle 200e uusia kotiin kuljetettuna ja käytettyjä reilu 100e:llä kotiin. Yritän nyt suomesta löytää tänään päivällä ehjää läppää, mutta jos ei löydy järkirahaan niin tilaan ebay:stä menee perkule taas se viikko-2 ennen kuin se tulee.

Ostin tosiaan tältä foorumilta yhdeltä kaverilta kaikki keulankennot sanoi, että ne eri volkkareista, mutta ei niissä juuri eroja ja mitä silmämääräsesti ostohetkelle tutkailin niin en huomannut mitään, vaikka syyläri tais olla passatista, välijäähy jetasta ym... No kennosto paketti meni nätisti nippuun, mutta sitten tuli ongelma, kun testasin sitä kiinni keulakehikkoon niin, että oli nuo kehikon kiinnikkeet paikalla välijäähyssä. Syyläri jäi kantamaan kehikon ylälaitaan n.5mm ja vaikka kuinka olis vääntänyt/painanut ei se mennyt tarpeeksi syvälle. Kun syylärin/flektin otti irti niin ilmastoinnin kenno/välijäähy istui nätisti kehikon sisään, mutta ilmeisesti passatissa tai jetassa aavistus eri kenno, koska yksinkertaisesti noita ei saanut noihin kiinnikkeisiin kehikon sisään. Muutama hassu kirosana, että joutuu nyt tilamaan jostain uuden syylärin tai välijäähyn, mutta päädyin tekemään silti tuollaisen patentin. Eli taiteilin metallista pienet kiinnikkeet joilla sain tuon syylärin istumaan nätisti paikoilleen. En näin uuteen autoon suosi tuollaisia patentteja, mutta kun muuten letkut ym... istuivat todella nätisti. Maalasin nuo kiinnekkeet mustaksi jotta eivät niin eroto/ruostu.

Kuva

Myös konepeltiä testasin paikoilleen aloin jo katsomaan, että pelti on vääntynyt, koska siitä ainakin joku klommo oikastu, mutta sitten huomasin, että onkin oikea konepellin sarana ottanut siipeensä, jonka takia pelti jää n.1-2cm irvistämään apukuskinpuolelle. No uusi sarana löyty laitilasta käytettynä.

Kuva

Nyt sitten pitäis metsästää ehjä kaasuläppä sekä odottelen osien saapumista saksasta. (umpio, ballasti, xenon polttimot) joku paketti sieltä nyt tullut postiin. Todennäkösesti umpio, koska sen tilaamisesta reilu 2viikkoa.

Onneksi sain vielä otettua täksi kuuksi tuon "ylimääräisen tallipaikan, jotta saa golfin rauhasssa kuntoon sisällä eikä tarvi kadulla työstää loppuun" toki ottaa aika pahasti kupoliin, että joutuu taas ylimääräiset 290e maksamaan tuosta paikasta. Halpoja nämä tallipaikat pk-seudulla, kun menee 580e alle 100m2 tilaan tallilla kuussa.

Edit: Läppä löytyi ensimmäiseltä purkaamolta mihin soitin 120e+rahti n.20e ostin sen nyt pois, kun oli sen verran järkihintanen verrattuna saksan hintoihin ja pääsee vielä tällä viikolla yrittämään käyntiin.

adsl2+
-
Viestit: 35
Liittynyt: 22.10.2007 12:26

ViestiKirjoittaja adsl2+ » 1.8.2012 8:52

Tuo kaasuläppä poltti multa myös sulakkeen mutta ei vaikuttanut käynnistykseen...lähinnä tuo vaikuttaa enemmän sammuttamiseen?

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 1.8.2012 10:06

Mahtaako tuo ilmata itsensä, jos tankki mennyt kuiviin? Itsekin lueskelin ulkomaalaisilta foorumeilta myös, että ei pitäis tuo kaasuläppä vaikuttaa käynnistykseen varsinkaan, jos jumittunut auki asentoon.

No onneksi on vag-com niin eiköhän tuosta viat saa selville. Vaihdan nyt tuon ensin ja kaadan vielä 5l lisää dieseliä tankkiin ja kokeilen uusiksi.

adsl2+
-
Viestit: 35
Liittynyt: 22.10.2007 12:26

ViestiKirjoittaja adsl2+ » 1.8.2012 10:38

luulis ilmaavan kun odottaa jonkin aikaa kun laittaa virrat päälle,mulla ainakin kuuluu välillä aamuisin surinaa takaa. voithan tsekata suodattimesta onko siellä asti tavaraa,jotain varten (ilmausta?) siinä on se torx ruuvikin suodattimen kannessa.

Juki
-
Viestit: 38
Liittynyt: 5.9.2004 15:10

ViestiKirjoittaja Juki » 2.8.2012 8:16

Ilmaahan tuo itsensä kun starttaa vaan.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 2.8.2012 13:16

Juu kiitos taas kerran vinkeistä.

Tosiaan yritin eilen laittaa ilmastoinnin letkuja paikoilleen, mutta perkuleen v.mäisesti nuo. En sitten tiedä onko tuo toinen vähän vääntynyt mitä en vaihtanut ehjään niin kanittais. Tosin tuon joka tulee sisemmäksi vaihdoin ehjään ja sen kanssa enemmän ongelmia ei tahdo saada suoraan kennoa vasten ja menin sitten ruuvaamaan/kiristämään väärille kierteille. No sen jälkeen purin vähän tavaraa pois tieltä (vesiletkun, ahtoputken, töötin ja nostin auton ylös. Ei tahtonut silti saada suoraan ja koko ajan tippu käsille/maahan syylärinestettä niin alko kyrsimään ja lähdin himaan, kerta mikään pakko ollut nippuun saada.

Varmaan teen niin, että otan tuon keulakehikon kerran vielä irti ja laitan nuo ilmastoinen letkut ensin kiinni kehikkoon ja sitten konehuoneeseen.

Uus kaasuläppä tuli tänään sekä vasen umpio sekä oikea konepellin saranan sain. Eukko lähti vielä porukoille ja kaveri lupas tulla auttamaan niin tämä ilta meinataan viettää vahvasti golfin kimpussa.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 3.8.2012 8:46

Hemmetti meni eilen taas melkein 20 asti töissä eli sellanen 13h päivä taas kerran. No mentiin kuitenkin parin kaverin kanssa talille näppäilee golfia.

Kuva

No tuo toinenkin ilmastoinnin letku oli aavistuksen ottanut siipeensä eli oli aika moinen painiminen saada kohdalleen, kun toisesta oli kierteet päin peetä ja toinen ei oli vääntynyt. No saatiin tuo väärillä kierteillä ollut suurinpiirtein oikeille kierteille ja pohjaan asti ja pienen papukaijapihtien/kumivasaran avustuksella saatiin toinenkin letku kiinni. Toivottavasti ei vuoda ei siinä ainakaan mitään sellasta kohtaa näkynyt mistä vois vuotaa.

Kuva

Myös kaasuläpän vaihdoin nyt ehjään ja nyt ei enään sulake poksahtanut vaikka laitto virrat päälle. Myös iso läjä vikakoodeja hävis tuon myötä.

Avasin myös tuon suodattimen torx:n no eihän sinne sisälle siitä nähnyt. Käänsin kuitenkin tuon pömpelin ylösalasin niin tuli sieltä ehkä 2 tippaa löpöä. Eikö sen pitäis kuitenkin pysyä täysnäisenä?

No jätin se ruuvin auki ja pistin virrat päälle no kuului selvästi kun pumppu pyörähti käyntiin ja samantien alko pulppuamaan löpöä tuosta reiästä eli nyt tulee ainakin löpöä. En kuitenkaan käyntiin nyt yrittänyt, koska kello oli jo about 23 sitten ja ahtoputket/syylärinletku oli irti niin en jaksanut niitä painia takas kiinni enään. Eiköhän se nyt lähde.

Myös taas tuli saksasta osia eli puuttuva ballasti ja uudet xenon polttimot. Ei nyt ollut varaa ostaa mitään kalliita vanteita tuohon, mutta noi alla olevat peltivanteet niin kauheat/sakkokumit niin pakko nyt jotkut ostaa. Niin ostin nyt tuollaiset, kun sai järkirahaan. http://ftp.a-link.com/old/ELSA/Tango1000/vanteet.jpg tekee noista sitten vaikka talvivanteet tai jotain, jos auto vielä niin pitkään mulla on. Kohtahan tässä pääsee leimaa yrittämään.

Paintmaster
-
Viestit: 480
Liittynyt: 23.7.2003 12:54

ViestiKirjoittaja Paintmaster » 3.8.2012 19:28

Burning the midnight oil.. Kyllä se siit lähtee tulille!!

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 4.8.2012 1:16

No ei se vaan tunnu lähtevän...

Ei anna enään rosstech:lla vikakoodeiksi, kun ohjauskulma-anturin, ja etuvaloista jotka eivät kytketty. Muuten näyttää kaikki OK!

Avasin tuon ilmausruuvin vielä uudestaan ja kyllä sieltä kamaa tulee, mutta ei vaan lähde. Sahasin juuri ladatun akun tyhjäksi ja akkukaan ei ole kuin joku puolivuotta vanha. Ei edes lupaa.

Onko vw:ssä jotain "kolarikytkintä" joka mällin sattuessa napsahtaa sulakemaisesti pohjaan ja pitää manuaalisesti nostaa ylös? Tai voisko ne olla siellä volkkarilla autoa purkaessa ottaneet jonkun jutun irti?

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 5.8.2012 11:56

Näyttääkös tuo Rosstechi yhteispainetukin painetta? Jos paine on liian alhainen ei lähde käyntiin ja KUULEMMA ei aina aiheuta vikakoodia edes.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 5.8.2012 16:34

Totta, mut bkd o pumppusuutin motti..

Redown
-
Viestit: 143
Liittynyt: 17.8.2005 9:31

ViestiKirjoittaja Redown » 6.8.2012 16:06

Myös 3 wunderpaumia löyty autosta. Kuka hemmetti laittaa 2005 vuoden auton täyteen wunderpaumeja aivan järkky haju toivottavasti lähtee kunnon pesulla pois.


Ennemmin haistelin wunderinbaumeja kun röökin hajua.. Nyt niitä löytyy sit vuoden 2009 scirocosta... Käyttöautojahan nämä on :)

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 6.8.2012 17:57

Ei autossa saa polttaa ja kyllä mä jopa mielummin haistelen röökin hajua toi wunderbaumin haju vaan niin järkky ainakin omasta mielestä. Sä et arvakkaan moneltako olen kieltänyt röökin polton tässä autossa :D

Jos golfi lähtee käyntiin niin vaihtuu tuollaisenaan avosilviaan todennäkösesti vielä tällä viikolla. Pitää ohjastaa sitten uus omistaja tänne jatkamaan kertomusta, koska ainakin pyörii paljon noilla foorumeilla.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 8.8.2012 7:29

Edellispäivänä purin löpösuodattimen/löpöletkuja ja työnsin paineilmalla paskat/löpöt niistä pois. Suodatinkin oli ihan musta niin ajattelin, että sekin voi vaikuttaa, kun en muista, koska vaihdettu. Menin sitten rikkomaan tandempumpulta lähtevän letkun se joka n.15cm pitkä ja menee siihen löpönpaineanturille? No kyseistä letkua ei saa yksinään vw:ltä vaan mukana tulee toinen n.5cm pitkä ja tuo anturi. Hintaa näille 208e WTF! Totesin annetaas olla, että haen jostain muualta. Biilteemasta ostin sitten pätkän vastaavaa letkua klemmareineen hintaan 5e. Kuitenkin tuo letku oli sen verran juuresta vaan kärsinyt, että lyhentämällä se vielä kävi nätisti paikoilleen

No eilen kävin myös vw:ltä hakemassa uuden löpösuodattimen. Suodatin näytti ihan vääränlaiselta ja heppu vielä tarkasti, että kyllä se on tuo. Soitin vielä slamit:n mikolla varmistaakseni asian no mikkokin katsoi etkasta, että oikea on. Paskanmarjat puolet pienempi ja reikä vaan toisessa päässä, kun pitäis olla läpi asti. En sitten viitsinyt eilen kasata ja alkaa ilmailemaan tuolla vanhalla suodattimella.

Eilen kasasin umpiot eli ballastit ym... Kiva kun tilasin saksasta molemmat uudet xenon polttimot niin toinen oli rikki! Ihan selvästi tullut joku osuma ja vääntynyt niin, että mennyt juuresta poikki ja kaasut päässyt karkuun. Mun aikana tuo ei ollut tullut, koska huomasin heti kun purin paketista, kun aloin katsomaan, että näyttäis olevan vääntynyt. Paketissakaan ei näy osumajälkiä. Täytyy pistää mailia saksaan mistä nuo tilasin, että mitä tehdään. Onneksi sattu käymään niin hyvä tuuri, että tuossa vanhassa umpiossa täysin sama poltin, jonka vaihdatin siihen jossain 200tkm kohdilla niin otin sen nyt siitä.

Myös konepellin saranan vaihdoin sekä säädin konepeltiä kohdalleen. En tiedä oliko toinen lokari vääntynyt kun uudella saranalla näytti olevan n.1cm rako apukuskin lokarin-konepellin välissä. No lokaria/konepeltiä säätämällä saatiin rako nyt aika hyväksi eikä pistä silmään. Kuitenkin maalaukseen joutuu vielä purkaamaan niin alkanut ihan millin osia hieromaan.

Oli sitten pissapojan letku mennyt poikki saranan vierestä no onneksi motonetistä saa noita letkun jatkokappaleita. Vähän hion jatkokappaletta ohueammaksi ja runttasin sen väliin, kun ei mahtunut ilman kavennusta. Tuli kyllä aika piukka sovite. Lämmitin vähän puhaltimella vielä, jotta tulis varmasti tiivis ja laitoin kuumaliimaa päälle sekä sähkäriä. Ei kyllä varmasti vuoda.

Huomasin, että toinen ilmastoinnin putki menee todella lähellä apulaitehihnaa no sain sen nyt korjattua niin, että nyt on ihan ok rako! Olis kyllä varmasti kuluttanut joko putkeen reiän tai hihnan taas rikki ajankanssa, kun moottori olis elänyt.

Nyt hakemaan volkkarilta oikeaa suodatinta ja nyppimään noista ostamistani vanteista/renkaista nastoja. Niissä oli kuitenin sen verran pintaa vielä jäljellä, että päätin nyppiä nastat pois ja duunissa kun tylsää/aikaa niin täällä hyvä puuhastella. Illalla yrittämään taas käyntiin ja kasamaan loppuun.

Jakohihnankin tarkistin, kun se vaihdettu karvan alle 20tkm sitten. Ehjä oli ja sopivan kireä eli tuskin on jako päässyt loikkaamaan en kuitenkaan alkanut merkkejä katsomaan.

Varasin myös ensi viikon torstaille turvallisen tutulle korjaamolle varmuuden vuoksi ajan, jos itse en saa käyntiin. Sielläkin ihmeteltiin, kun kerroin oireet.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 15.8.2012 13:09

Noniin eli tämäkin vähän edennyt. En ole enempää käyttänyt, jos kuitenkin jotain rikki niin ei hajoa enempää, koska hinaan auton tänään korjattavaksi. Toivottavasti ei tarvi enään omaan talliin työntää takas.

Muutan alkaa olemaan keula kasassa. Nopsaan vähän säädettiin keulanosia, että sai raot about tasaiseksi ja nyt jo istuu ihan kiitettävästi. Öljyt/suodattimenkin vaihdoin, koska oli taas edellisestä vaihdosta n.15tkm aikaa. Myös nuo foorumilta hankkimat vanteet ruuvasin alle. Niissä oli nastakumin pintaa oli kuitenkin vielä sen verran, että päädyin nyppimään nastat pois.

Kuva

Kuva

Kuva

Se olis muuten myynnissäkin ;) pari ihan asiallista vaihtoehdotusta tullut, mutta käteisellä sen mielummin myisin.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 16.8.2012 15:21

ilmeisesti ilmaa järjestelmässä, koska olivat hetken korjaamolla käyttäneet niin oli savutus loppunut ja alkanut käymään kunnolla. Onneksi ei mitään isompaa ollut!

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 22.8.2012 8:21

Golfi lähti eilen harjavallan suuntaan uudelle omistajalle ja vaihdossa tuli avo ps13 silvia. Annoin uudelle omistajalle linkin tänne, kun muilla foorumeilla pyörii aktiivisesti, että tulis jatkamaan tätä topiikkia.

Aika lähelle pysyttiin budjetissa, kun laskin, että kolarikorjaus tulee maksamaan n.2000e tuo lisätonni meni sitten vanteisiin, haldexpumppuun, huoltoihin, kaasuläppään ja toiseen xenon umpioon jota ei olis tarvinnut uusia.

Ainoat yllätykset oli pissapojan letku poikki, konepellin toinen sarana vääntynyt, kaasuläppä ja sitten nuo käynnistysongelmat joista onneksi selvittiin varsin pienellä investoinnilla.

Itsellä kuitenkin niin monta projektia ja ei sellaista mielenkiintoa enään tätä autoa kohtaan alkaa maalailemaan ja laskin, että vaikka saisin värit kaverin kautta edullisesti sekä kaveri tuon maalais niin silti olis sen verran tulee maksamaan/hommaa, että ei kuitenkaan nosta auton arvoa kuin ehkä 2000e eli plus miinus nolla.

Toivottavasti nyt pysyy poissa avk:lta kaverit jo naureskeli, että ostat sen taas keväällä takas :D

jonatani
-
Viestit: 6
Liittynyt: 6.11.2007 18:25

ViestiKirjoittaja jonatani » 1.9.2012 10:14

Jeees, eli täällä on kyseinen vekotin nykyään.

Mastonin 121 tuli siistittyä ensihätään piiloon kittaukset jne. Jotta kehtaa sinne leimalle koittaa. No, siellä käytiin.

Valoja palo taulussa ohjaustehostin ja luistonesto, joihin sitten homma tyssäsikin. Lisäksi vielä Xenonien pesurit ei toimi. Lisäksi etuiskarit antoivat arvoiksi 4 ja -6, molemmat silti tuntuis pelittävän, eikä konttorisetäkään tuosta sen enempää sitten sanonut... takimmaisista tuli jotain +50 tasoa, en muista tarkalleen.

Luistonesto valo sammu kuin vaihdoin Haldex pumpun, eli se on nyt ok.

Xenoneiden rele on ehjä, kuten myös sulake (mikäli nyt oikeita olen rönkkinyt, eli kuskin vasemmalta puolelta aika alhaalta 20A sulake ja rele siinä mittariston alapuolella). Joten oisko otettu ohjelmasta pois? Tiedä häntä sitten... Nooh, selvinnee ensiviikolla kun saa auton piuhanpäähän, josko sais molemmat pelaamaan ja sen leiman.

Ongelmiakin ollut jo, alko julmettu kolina, aattelin että iskarin yläpään laakerit. Purin sitten iskarin veke, ja eihän siellä yläpäässä mitään vikaa ollut. Iskari taasen ihan väljä siinä itse rungossa, eli KW 1 alustan se yläpään mutteri joka pitää iskunvaimenninpatruunan siellä rungon sisällä ihan löysässä, sekä osittain paskana. Sain sen sinne kiristettyä mutta tarttee nyt etsiä josko siihen saisi ihan uuden osan. Jollain ylimääräisenä moista? Tai tietoa mistä saisi?

Maalauksen laajuus hiukan vielä hakusessa, jotain pientä kiveniskua on siellätäällä, mutta en vaan oikein tykkää ideasta ylimaalaus, sit tars se tehdä oikeesti niinku kokonaan, ovenvälit jne, vihaan niitä lakkarajoja kun pakkaavat sitten näkymään ja hilseilemään ja ja ja ja...

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 1.9.2012 14:35

Mukavaa, että päädyit kirjoittelemaan!

Outoa, että leimamies puuttui noihin valoihin, koska diisselissä ei noilla pitäisi olla mitään väliä? Mulla ei ainakaan viime leimalla mitään sanonut muuta kuin, että antaa jonkun vikakoodin, mutta kyllä se tuntuis toimivan. Vaihdoitko sen vääntösensorin?

On kyllä paska laatu noissa kw:n iskareissa. Ei noikaan tuossa ole olleet kuin joku 80tkm itselle meni toisesta golfista 10tkm ajettu iskari paskaksi.

Ei tuo kyllä antanut xenoneista/pesureista mitään vikakoodia kun auto multa lähti ja ainakin kun vuosi sitten auto lähti multa niin ne toimi ne pesurit.

Itsekin tuosta luvuin sen takia tuossa kunnossa, että pitäis oikeesti ylimaalata kokonaan tuo auto eikä nosta työnmäärään nähden auton arvoa 1/1

Juki
-
Viestit: 38
Liittynyt: 5.9.2004 15:10

ViestiKirjoittaja Juki » 8.9.2012 20:31

Outoa, että leimamies puuttui noihin valoihin, koska diisselissä ei noilla pitäisi olla mitään väliä?


Mitä tarkoitat? Käyttövoimalla ei kyllä varmaan ole merkitystä. Eikö kävisi järkeen, että ohjaustehostin ja luistonesto kuuluu toimia niin diisselissä kuin bensiinikäyttöisessäkin? Vai mitä valoja tarkoitat?

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 9.9.2012 18:59

No ei ne mulla ole ikinä mussuttaneet diisselistä kuin airbag valosta. Noi uudet bensavehkeet sitten erikseen, kun ei saa antaa mitään vikakoodeja leimalla.

Toimii tuo ohjaustehostin ihan normaalisti antaa vaan vikakoodia vääntöanturista, että joku raja-arvo ylitetty itse ajotuntuma/tehostimen toiminta ole mihinkään muuttunut.

Joko tämä on leimattu?

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 16.9.2013 0:35

Tästäkin tuli sitten kauhea kiertopankinto. Vissiin mun jälkeen jo neljäs omistaja ainakin... http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/5769078


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa