Corrado 1,8 G60 ---> 1,8 20vt
Valvoja: ffp jäsenet
Corrado 1,8 G60 ---> 1,8 20vt
Pari vuotta sit tuli hankittua tuollainen Gee kuuskymppinen corrado jolla sit kerkes ajelemaan ~500 km ennenkö ahdin laukes. Tämän jälkeen auto seisontaan ja vähän päivitystä. Alle vaihdettiin TA-Technixin coilit, saksasta tilattiin _uusi_ G-laderi sopivaan hintaan, keulacooleri , tummaoptiikka takavalot sekä hieman sisustan siistimistä.
Heinäkuussa -10 astuin Parolan porteista sisään ja auton laitto jäi vähän vähemmälle rahojen ja tilojen puutteiden takia. Mutta sain sentään kevään tullessa sen verran motivaatioo, että sain corradon kasattua ja leimattua ennen kesän rientoja.
Ja taas ongelmat alkoivat auton kanssa jo leimausmatkalla. Flektin moottori räjähti matkalla konttorille ja termostaatti oli sanonut itsensä irti viikonlopun aikana. Edellisella viikolla sen vielä toimiessa, joten tuloksena oli katsurin kommentti "kuuluuko ton höyrytä noin paljon konepellin alta?" Ja näin corrado laski jäähynesteet jarrudynolle.
Kun corrado seuraavilla viikonloppu lomilla saatiin kuntoon ja käytettiin uudestaan konttorilla, oli ilo suuri.
No se jäi sitten taas lyhyeksi kun alkoi menemään lambdaa ja imusarjan alipaineletkuja sun muuta pientä vikaa.
Samoihin aikoihin aloin yhä enemmän lueskelemaan Donan projektikertomusta omasta 20vt corradostaan.
Joten viime kesänä jo selvisi, että se jää kyseisen tekniikan viimeiseksi.
Viime syksynä sain ostettua kaverin kautta 50€:lla AEB koneen joka oli "naputtanut".
Sain availtua koneen ja vähän tutkittua tarkemmin niin paljastu että pakonokka oli hitsannut kiinni tehden kannesta käyttökelvottoman. Roskalavalle meni kannen lisäksi turbo, pakosarja ja pakonokka.
Käyttöön jäi siis alkuperänen ECU, moottorinjohtosarja sekä lohko.
Tästä oli siis hyvä jatkaa ja alkaa pikku hiljaa osia haalimaan. Syksyllä satuin jäämään työttömäksi joten harrastus piti siirtää sivuun puoleksi vuodeksi. Mutta nyt töiden löydyttyä ja kevään alettua on motivaatio taas noussut.
Osia on jo jonkin verran tullut hankittua
Donan pakosarja
Donan vanha imusarja
ADR- vapari nokat
H-profiiliveivit tulossa postissa
Välijäähy
Tulossa vielä:
S3:n männät
Mitsu td05 53mm imu 59mm pako
AGU alle 100tkm ajettu lohko
Sekä paljon muuta ;)
Koneen vaihto projekti alkoi tarkemmin sanottuna siis viime viikon perjantaina jolloin kaverin avustuksella nostettiin kotipihassa PG-tekniikka kokonaisena nippuna laatikon ja vetareiden kanssa pois konehuoneesta.
Tällä viikolla oon kerennyt iltasin vähän konehuoneen sähköjä siistimään ja purkamaan jäljelle jääneitä rojuja irti.
Pitäisi viikonlopun aikana keretä nuo sähköt purkamaan kokonaan pois autosta niin saisi alkaa modaamaan uudelle ECU:lle johtosarjaa.
kojelauta purettu pois tieltä hommien helpottamiseksi.
Tällä hetkellä koneen vaihto projektin lisäks on meneillään _pientä_ ulkokuoren sheivaamista ja ehostusta.
Puskuri tuli talvella tasoteltua
Ja koska puskurista lähti vilkut piti ne ite väsätä umpion sisään
Uusia päivityksiä tulee sitä mukaa kun jotain tapahtuu.
Heinäkuussa -10 astuin Parolan porteista sisään ja auton laitto jäi vähän vähemmälle rahojen ja tilojen puutteiden takia. Mutta sain sentään kevään tullessa sen verran motivaatioo, että sain corradon kasattua ja leimattua ennen kesän rientoja.
Ja taas ongelmat alkoivat auton kanssa jo leimausmatkalla. Flektin moottori räjähti matkalla konttorille ja termostaatti oli sanonut itsensä irti viikonlopun aikana. Edellisella viikolla sen vielä toimiessa, joten tuloksena oli katsurin kommentti "kuuluuko ton höyrytä noin paljon konepellin alta?" Ja näin corrado laski jäähynesteet jarrudynolle.
Kun corrado seuraavilla viikonloppu lomilla saatiin kuntoon ja käytettiin uudestaan konttorilla, oli ilo suuri.
No se jäi sitten taas lyhyeksi kun alkoi menemään lambdaa ja imusarjan alipaineletkuja sun muuta pientä vikaa.
Samoihin aikoihin aloin yhä enemmän lueskelemaan Donan projektikertomusta omasta 20vt corradostaan.
Joten viime kesänä jo selvisi, että se jää kyseisen tekniikan viimeiseksi.
Viime syksynä sain ostettua kaverin kautta 50€:lla AEB koneen joka oli "naputtanut".
Sain availtua koneen ja vähän tutkittua tarkemmin niin paljastu että pakonokka oli hitsannut kiinni tehden kannesta käyttökelvottoman. Roskalavalle meni kannen lisäksi turbo, pakosarja ja pakonokka.
Käyttöön jäi siis alkuperänen ECU, moottorinjohtosarja sekä lohko.
Tästä oli siis hyvä jatkaa ja alkaa pikku hiljaa osia haalimaan. Syksyllä satuin jäämään työttömäksi joten harrastus piti siirtää sivuun puoleksi vuodeksi. Mutta nyt töiden löydyttyä ja kevään alettua on motivaatio taas noussut.
Osia on jo jonkin verran tullut hankittua
Donan pakosarja
Donan vanha imusarja
ADR- vapari nokat
H-profiiliveivit tulossa postissa
Välijäähy
Tulossa vielä:
S3:n männät
Mitsu td05 53mm imu 59mm pako
AGU alle 100tkm ajettu lohko
Sekä paljon muuta ;)
Koneen vaihto projekti alkoi tarkemmin sanottuna siis viime viikon perjantaina jolloin kaverin avustuksella nostettiin kotipihassa PG-tekniikka kokonaisena nippuna laatikon ja vetareiden kanssa pois konehuoneesta.
Tällä viikolla oon kerennyt iltasin vähän konehuoneen sähköjä siistimään ja purkamaan jäljelle jääneitä rojuja irti.
Pitäisi viikonlopun aikana keretä nuo sähköt purkamaan kokonaan pois autosta niin saisi alkaa modaamaan uudelle ECU:lle johtosarjaa.
kojelauta purettu pois tieltä hommien helpottamiseksi.
Tällä hetkellä koneen vaihto projektin lisäks on meneillään _pientä_ ulkokuoren sheivaamista ja ehostusta.
Puskuri tuli talvella tasoteltua
Ja koska puskurista lähti vilkut piti ne ite väsätä umpion sisään
Uusia päivityksiä tulee sitä mukaa kun jotain tapahtuu.
Mä voin näytellä tosta konehuoneesta kaikki kohdat mitkä voit tukkia ja rälläköidä pois. On meinaan tossa vaiheessa kannattavaa tehdä konehuoneen pohjatyöt huolella.
Mikäs ecu sulla on tulossa? Ei kannata sitä ihan vanhinta Motronicia edes harkita...
Se on hyvä, että sun tehotavote oli niin maltillinen. Voin myydä kaikki mun "pieneks" jääneet osat sulle ;)
Mikäs ecu sulla on tulossa? Ei kannata sitä ihan vanhinta Motronicia edes harkita...
Se on hyvä, että sun tehotavote oli niin maltillinen. Voin myydä kaikki mun "pieneks" jääneet osat sulle ;)
-
- -
- Viestit: 248
- Liittynyt: 18.9.2007 20:46
Mielenkiintoinen projekti tätä tullaan seuraamaan :),
laita kuvia autosta vielä kokonaisuutena, väri näyttäs olevan lc3u ?
meinasitko laittaa sit orggista isompaa välijäähyä keulalle?, itse näin tuon melko mahdottomaksi ilmastoidussa corradossa vakiopuskimen kanssa, tuon johdosta joutui hommaamaan semmosen lasikuitu rämmäleen, joka kyllä ihan nätisti istuu vaikka kylkilinjan muodokkuus vähä mielestäni kärsi siinä sivussa,,
laita kuvia autosta vielä kokonaisuutena, väri näyttäs olevan lc3u ?
meinasitko laittaa sit orggista isompaa välijäähyä keulalle?, itse näin tuon melko mahdottomaksi ilmastoidussa corradossa vakiopuskimen kanssa, tuon johdosta joutui hommaamaan semmosen lasikuitu rämmäleen, joka kyllä ihan nätisti istuu vaikka kylkilinjan muodokkuus vähä mielestäni kärsi siinä sivussa,,
No ehkä annoin vanhalle motronicille kuolemantuomion köykäsin kommentein, mutta onhan totuus, että harvat säätäjät jaksaa enää paneutua siihen purkkiin tälläsessä custom tapauksessa. Esim tossa mun me7 purkissa olis mahdollisuuksia vähän pidemmälle ja jos homma on noin alkutekijöissään, niin ehkä kannattaa panostaa muutama satanen lisää tässä vaiheessa. Isotöisempi myöhemmin.
Taitaa olla mahdottomuus säilyttää ilmastoinnin kenno, jos meinaa saada keulalle coolerin, josta on oikeasti hyötyä.
Taitaa olla mahdottomuus säilyttää ilmastoinnin kenno, jos meinaa saada keulalle coolerin, josta on oikeasti hyötyä.
Taitaa olla juurikin tuo lc3u värinä, mutta aika huonoon kuntoon päässy maalipinta ja pellit muutenkin. Mutta ei sen niin väliä koska väri tulee kuitenki vuoden sisään vaihtuun.
Mulla on sellanen arviolta 400x270x80 kokonen välijäähytin mikä mulla oli jo viime kesänä tuola puskurin takana. vähän sai rälläkkää sinne näyttää että mahtu.
Ja ilmastointia ei todellakaan oo enää tulossa. Muutenkin tulee vähän varmaan kevennettyä tuota tavaraa pois tuolta.
PS: Eilen tuli kanget postissa :)
Mulla on sellanen arviolta 400x270x80 kokonen välijäähytin mikä mulla oli jo viime kesänä tuola puskurin takana. vähän sai rälläkkää sinne näyttää että mahtu.
Ja ilmastointia ei todellakaan oo enää tulossa. Muutenkin tulee vähän varmaan kevennettyä tuota tavaraa pois tuolta.
PS: Eilen tuli kanget postissa :)
Päivittelempä sit tänne ihan omaksi iloksi.
Eaglet tosiaan tuli postissa ja osia on kiikuteltu hovihankkijalle eli Donalle.
Kippasin sille veivit, kampuran ja vauhtipyörän. Vauhtiksesta sorvataan ylimäärästä ainetta pois ja veivit ja kampura vaan sen takia et saan sit valmiiks kootun alakerran valmiina pihaan.
Eli Donalta tulee valmis alakerta pakettina kun suurin osa alakerran osista tulee muutenkin sen kautta niin helpompi näin. Saa ite keskittyä muihinkin asioihin, kuten ECU:n hommaamiseen, sisätilojen purkuun, konehuoneen siistimiseen, loppujen pisteosien etsimiseen ja loppujen osien purkamiseen.
Kuvia ei oo laittaa nyt koska pöytäkone sano ittensä irti ja oli työn ja tuskan takana saada tää läppäri toimiin. Koitan huomenna ottaa kuvia ja lisäillä ne tähän postiin.
Onko järkee laittaa muita puslia kun powerflexit? kumisiin en oo enää sekaantumassa.
Eaglet tosiaan tuli postissa ja osia on kiikuteltu hovihankkijalle eli Donalle.
Kippasin sille veivit, kampuran ja vauhtipyörän. Vauhtiksesta sorvataan ylimäärästä ainetta pois ja veivit ja kampura vaan sen takia et saan sit valmiiks kootun alakerran valmiina pihaan.
Eli Donalta tulee valmis alakerta pakettina kun suurin osa alakerran osista tulee muutenkin sen kautta niin helpompi näin. Saa ite keskittyä muihinkin asioihin, kuten ECU:n hommaamiseen, sisätilojen purkuun, konehuoneen siistimiseen, loppujen pisteosien etsimiseen ja loppujen osien purkamiseen.
Kuvia ei oo laittaa nyt koska pöytäkone sano ittensä irti ja oli työn ja tuskan takana saada tää läppäri toimiin. Koitan huomenna ottaa kuvia ja lisäillä ne tähän postiin.
Onko järkee laittaa muita puslia kun powerflexit? kumisiin en oo enää sekaantumassa.
Yksinpuhelu jatkuu:
Takapuskuri tuli muovihitsailtua tuossa muutama viikko sitten jo uuteen muotoon, mutta en aiemmin ole siitä mitään kirjoitellut joten jos siitäkin nyt naputtelisi tänne jotain.
Tälläkin foorumilla pyörivältä Mowerilta tuli peitelätkät putken ulostulon kohdalle sekä hinauskoukun paikalle.
peitepalojen sovittelua:
Kuva1
Kuva2
puolivalmis tuote:
pakoputken peite
hinauskoukun peite
sauma tasoteltuna
Puskurin muovihitsauksessa käytin työkaluina
Tässä kuvassa näkyviä työkaluja.
Rälläkkä
240W vanhanliiton sähkökolvi <-- Kiitos Tane
maanmerkkaukseen käytettävää spraymaalia merkkaukseen. Lähtee putsilla ja rätillä pois.
nauhahiomakonetta tarkempaan osann muokkaamiseen
sekä asiaan kuuluvaa metsurin korvasuoja+verkkomaskia :)
Aikaa kului n.45min pitäen sisällään muoviosien muotoon leikkaamisen, muovihitsaamisen ja sauman tasoittelun.
Tallikin on saatu alle ja corrado melkein kokonaan purettua.
konehuone näyttää tällä hetkellä tältä. Tarkoituksena siloitella konehuone kokonaan kaikista ylimääräsistä ruuveista, ulokkeista sun muista härpäkkeistä. Kaikki minkä saa piiloon laitetaan piiloon. Vähän kerkesin jo kokeileen neekerintukka laikkaa ja aika helposti lähti sillä maali ja massa liikkeelle.
sisätilojakin kerennyt purkamaan lisää tämän kuvan ottamisen jälkeen. Melkein kaikki bitumit hakattu kuskin ja vänkärin jalkatilasta pois. Kaikki äänieristeet poistettu.
Recarot vaihto torstaina omistajaa joten tilalle on tulossa jotain astetta kevyempää ja tukevampaa jakkaraa.
Koneen kasauksesta lisäilen heti kuvia kunhan Dona ne kuvat mulle lähettelee :)
Ja nähtävästi kuvablogi ei toimi enää, joten rupeen korjaileen noita vanhoja kuvia ja kuvalinkkejä kunhan saan kuvat ladattua uudelle palvelimelle.
Takapuskuri tuli muovihitsailtua tuossa muutama viikko sitten jo uuteen muotoon, mutta en aiemmin ole siitä mitään kirjoitellut joten jos siitäkin nyt naputtelisi tänne jotain.
Tälläkin foorumilla pyörivältä Mowerilta tuli peitelätkät putken ulostulon kohdalle sekä hinauskoukun paikalle.
peitepalojen sovittelua:
Kuva1
Kuva2
puolivalmis tuote:
pakoputken peite
hinauskoukun peite
sauma tasoteltuna
Puskurin muovihitsauksessa käytin työkaluina
Tässä kuvassa näkyviä työkaluja.
Rälläkkä
240W vanhanliiton sähkökolvi <-- Kiitos Tane
maanmerkkaukseen käytettävää spraymaalia merkkaukseen. Lähtee putsilla ja rätillä pois.
nauhahiomakonetta tarkempaan osann muokkaamiseen
sekä asiaan kuuluvaa metsurin korvasuoja+verkkomaskia :)
Aikaa kului n.45min pitäen sisällään muoviosien muotoon leikkaamisen, muovihitsaamisen ja sauman tasoittelun.
Tallikin on saatu alle ja corrado melkein kokonaan purettua.
konehuone näyttää tällä hetkellä tältä. Tarkoituksena siloitella konehuone kokonaan kaikista ylimääräsistä ruuveista, ulokkeista sun muista härpäkkeistä. Kaikki minkä saa piiloon laitetaan piiloon. Vähän kerkesin jo kokeileen neekerintukka laikkaa ja aika helposti lähti sillä maali ja massa liikkeelle.
sisätilojakin kerennyt purkamaan lisää tämän kuvan ottamisen jälkeen. Melkein kaikki bitumit hakattu kuskin ja vänkärin jalkatilasta pois. Kaikki äänieristeet poistettu.
Recarot vaihto torstaina omistajaa joten tilalle on tulossa jotain astetta kevyempää ja tukevampaa jakkaraa.
Koneen kasauksesta lisäilen heti kuvia kunhan Dona ne kuvat mulle lähettelee :)
Ja nähtävästi kuvablogi ei toimi enää, joten rupeen korjaileen noita vanhoja kuvia ja kuvalinkkejä kunhan saan kuvat ladattua uudelle palvelimelle.
kovasti on hommaa, mutta eiköstä se tuossa ajassa valmistu! :)
niitä on muutama yrittänykin jo ostaa.
kaikkihan vaihtaa omistajaa kun hinta on sopiva.
kiva päästä itekin pian ajaan korralla pitkän tauon jälkeen.
kunhan saan sen huollosta ja leimattua niin sitten saa pestä sisustan ja lyödä nippelit ja nappelit paikoilleen, vahata auton ja nauttia huolettomista kilometreistä jota nää virivehkeet tarjoaa! :)
niitä on muutama yrittänykin jo ostaa.
kaikkihan vaihtaa omistajaa kun hinta on sopiva.
kiva päästä itekin pian ajaan korralla pitkän tauon jälkeen.
kunhan saan sen huollosta ja leimattua niin sitten saa pestä sisustan ja lyödä nippelit ja nappelit paikoilleen, vahata auton ja nauttia huolettomista kilometreistä jota nää virivehkeet tarjoaa! :)
Joo hommaa kyllä löytyy. Ja ainahan nää virivehkeet huolettomia kilometrejä tarjoo! :)
Ja sitten asiaan.....
Jääny taas päivittely hetkeks kun ei oo kauheesti tuota kameraa muistanut tallille ottaa mukaan.
Etukaaret on molemmin puolin raavittu massat pois ja hiottu pellille siihen sinkki+pohjamaali. Myöhemmin tulee pintaan vielä jonkin moista kotelosuojaa hyvin ohut kerros. Ihan vaan siksi että pinnan saa ns. joustavaksi eikä heti lohkea kivenisekmästä niinkun maali.
jalkatilat saanut saman käsittelyn. Eli massan poisto + 2x sentti x sentti pintaruosteiden hiominen. siihen sit sinkki + pohjamaali käsittely perään. Äänieristeitä ei lattiamaton alle ole tulossa. Eikä kyllä mihinkään muuallekaan.
Päivittelen taas joku päivä lisää.Pitäis koneeseen viä muutamat osat hommata että vois kasata.
Jos jollain on tarjota ns. pitkänmallin 1,8 20v:n öljypohjaa niin vois ilmotella. Eli siis ö-pohja missä on ö-pumppu siä öljypohjan sisällä eikä apuakselilla.
Ja sitten asiaan.....
Jääny taas päivittely hetkeks kun ei oo kauheesti tuota kameraa muistanut tallille ottaa mukaan.
Etukaaret on molemmin puolin raavittu massat pois ja hiottu pellille siihen sinkki+pohjamaali. Myöhemmin tulee pintaan vielä jonkin moista kotelosuojaa hyvin ohut kerros. Ihan vaan siksi että pinnan saa ns. joustavaksi eikä heti lohkea kivenisekmästä niinkun maali.
jalkatilat saanut saman käsittelyn. Eli massan poisto + 2x sentti x sentti pintaruosteiden hiominen. siihen sit sinkki + pohjamaali käsittely perään. Äänieristeitä ei lattiamaton alle ole tulossa. Eikä kyllä mihinkään muuallekaan.
Päivittelen taas joku päivä lisää.Pitäis koneeseen viä muutamat osat hommata että vois kasata.
Jos jollain on tarjota ns. pitkänmallin 1,8 20v:n öljypohjaa niin vois ilmotella. Eli siis ö-pohja missä on ö-pumppu siä öljypohjan sisällä eikä apuakselilla.
Taas on kaiken näköistä saatu aikaan mutta tekemisien dokumentointi on vähän huonolla pohjalla joten kuvia ei ole taas tähän hätään tarjota.
Mutta alustan osat, moottorinkannakkeet, lukkopelti sekä muutamia muita osia hiekkapuhallettu.
Viime päivät on mennyt siis osia maalaillessa.
Powerflexit tilailin melkeimpä kuukausi takaperin eikä vieläkään ole tullut joten alustaakaan ei voi lähteä kasaamaan. Pohjakin pitäisi eka käydä vielä läpi, mutta siihen tarvis kehitellä joku korigrilli nyt. Jos sitä ens viikolla sais senkin suhteen jotain aikaan kun on muita asioita saanu hoidettua alta pois.
Tässä oon vähän funtsinu bensalinjoja ja pumppuja. Mitä luultavimmin on tulossa turvatankki, siirtopumppu, keruusäiliö ja pääpumppu. Ja nykymuodin mukaisesti polttoaineena toimii RE85.
Turvakaarien hommaus on listalla tällähetkellä aika korkealla ja ajankohtaista heti pohjan raappauksen ja alustan kasauksen jälkeen.
Alustaksi valikoituu luultavimmin BC-Racing tai D2. Jarru suunnitelmat on tällä hetkellä vielä vähän auki.
Sit jos jollain ois tietoo vastailla pariin kysymykseen.
Onko corradoa saanut ikinä ilman ABS:ää?
Pirkanmaalta päin pätevä kaarittaja joka tekee hyvällä hinta/laatusuhteella hommat.
Kuvia tulee kun muistan ottaa kameran mukaan tallilla käydessä.
Mutta alustan osat, moottorinkannakkeet, lukkopelti sekä muutamia muita osia hiekkapuhallettu.
Viime päivät on mennyt siis osia maalaillessa.
Powerflexit tilailin melkeimpä kuukausi takaperin eikä vieläkään ole tullut joten alustaakaan ei voi lähteä kasaamaan. Pohjakin pitäisi eka käydä vielä läpi, mutta siihen tarvis kehitellä joku korigrilli nyt. Jos sitä ens viikolla sais senkin suhteen jotain aikaan kun on muita asioita saanu hoidettua alta pois.
Tässä oon vähän funtsinu bensalinjoja ja pumppuja. Mitä luultavimmin on tulossa turvatankki, siirtopumppu, keruusäiliö ja pääpumppu. Ja nykymuodin mukaisesti polttoaineena toimii RE85.
Turvakaarien hommaus on listalla tällähetkellä aika korkealla ja ajankohtaista heti pohjan raappauksen ja alustan kasauksen jälkeen.
Alustaksi valikoituu luultavimmin BC-Racing tai D2. Jarru suunnitelmat on tällä hetkellä vielä vähän auki.
Sit jos jollain ois tietoo vastailla pariin kysymykseen.
Onko corradoa saanut ikinä ilman ABS:ää?
Pirkanmaalta päin pätevä kaarittaja joka tekee hyvällä hinta/laatusuhteella hommat.
Kuvia tulee kun muistan ottaa kameran mukaan tallilla käydessä.
Mulle riitti absien poistoon maahantuojan edustajan allekirjoittama diagnostiikka raportti jossa lukee ettei abs ohjainlaitteeseen saatu yhteyttä.. Katsuri tarkasti sitten että ei oo pumput ym muut paikallaan, tunnistekehät saa jättää napoihin mut kaikki muu tulee poistaa.
Millä vaihelaatikolla tää tulee?
Millä vaihelaatikolla tää tulee?
Alkuun tulee ainakin ihan tolla omalla 02A lootalla. Kattoo mitenkä kestää. Tai no Donahan sen kokeili jo miten kestää.
Hei kaarimiehet kertokaas mitä aineita/materiaalia on CDS ja T45.
On tollanen ollu mielessä http://www.customcages.co.uk/Rollcage/L ... Multipoint Mutta minkälaista materiaalia noi tosiaan on?
Hei kaarimiehet kertokaas mitä aineita/materiaalia on CDS ja T45.
On tollanen ollu mielessä http://www.customcages.co.uk/Rollcage/L ... Multipoint Mutta minkälaista materiaalia noi tosiaan on?
Noi oviaukkojen X-putket ois ainakin kusiset matalien penkkien kanssa... Ilman noitakin autoon joutuu kömyämään...
Jos lähdet lyömään päätäs seinään ton 02a lootan kanssa niin älä investoi lukkoon yhtään enempää kuin mitä tää maksaa: http://www.ebay.com/itm/OBX-LSD-DIFFERE ... v4exp=true Siis toi on 02m askiin, mut enivei... Sä vaihdat sen askin jokatapauksessa. Mulla on muuten sit 3kpl niitä vaihteensiirto vivustoja joista kannattais valita se kaikkein tiukin, että ne vaihteet kanssa pysyis pesässä. Noi saa hakea pois jos kiinnostaa.
Jos lähdet lyömään päätäs seinään ton 02a lootan kanssa niin älä investoi lukkoon yhtään enempää kuin mitä tää maksaa: http://www.ebay.com/itm/OBX-LSD-DIFFERE ... v4exp=true Siis toi on 02m askiin, mut enivei... Sä vaihdat sen askin jokatapauksessa. Mulla on muuten sit 3kpl niitä vaihteensiirto vivustoja joista kannattais valita se kaikkein tiukin, että ne vaihteet kanssa pysyis pesässä. Noi saa hakea pois jos kiinnostaa.
Jos lähdet lyömään päätäs seinään ton 02a lootan kanssa niin älä investoi lukkoon yhtään enempää kuin mitä tää maksaa: http://www.ebay.com/itm/OBX-LSD-DIFFERE ... v4exp=true Siis toi on 02m askiin, mut enivei... Sä vaihdat sen askin jokatapauksessa. Mulla on muuten sit 3kpl niitä vaihteensiirto vivustoja joista kannattais valita se kaikkein tiukin, että ne vaihteet kanssa pysyis pesässä. Noi saa hakea pois jos kiinnostaa.
No ei ole hinnalla pilattu lukko, kai tota saa 02A:han myös?
Minkähä laatunen tuo on?
Mulla on nyt vähän ollu neuvottelut kesken yhestä isommasta diilistä missä tulis lukko mukana. Eli saa nähdä.
UPDATE: Tänään tuli Powerflexit!!! Harvi vaan että oli nahkahousukansa laittanu vaan toisen taka-akselin puslan pakettiin....... Että jos sitä toiset kaks ja puol kuukautta odottais sitä viimeistä puslaa.
Muuten ei oo mitään ihmeempiä tapahtunu. Kansi on koneistuksessa ja pohjaa on alotettu putsaan.
UPDATE: Tänään tuli Powerflexit!!! Harvi vaan että oli nahkahousukansa laittanu vaan toisen taka-akselin puslan pakettiin....... Että jos sitä toiset kaks ja puol kuukautta odottais sitä viimeistä puslaa.
Muuten ei oo mitään ihmeempiä tapahtunu. Kansi on koneistuksessa ja pohjaa on alotettu putsaan.
vai onko helpompi tilata kannake? http://www.dutchbuild.com/index.php/en/shop/db-customs/gearbox-and-engine-mounts/02m-gearbox-mount-detail
On helpompi tilata, jos ei osaa ite tehdä.
http://s1240.beta.photobucket.com/user/ ... 1.jpg.html
Tietty toi on paskarautaa ja tehty rälläkällä ja porakoneella, ettei sillä ihan samoja sik-oossomeita Essolla saa kuin tolla "hienolla" rosteri käikäleellä...
http://s1240.beta.photobucket.com/user/ ... 1.jpg.html
Tietty toi on paskarautaa ja tehty rälläkällä ja porakoneella, ettei sillä ihan samoja sik-oossomeita Essolla saa kuin tolla "hienolla" rosteri käikäleellä...
Mulle tulee kuitenkin Dona motorsportilta toi vaihteiston kannake. Saa tukee kohtalotoverin harrastusta ;)
Tänään kävin postista hakeen Mamasanilta BC Racingin alusta satsin. Nyt löytyy korkeus ja jäykkyys säätö. Myöhemmin tulee varmaankin vielä modattua eteen yläpään camber säätö.
Lähiaikoina onkin raavittu tuota pohjaa kuntoon. Alkaa olla kaikki massat jo pois ja maalailuakin on jo alotettu. Pohjalle on vedettu kerros Zink 182 maalia. sen jälkeen tiivistetty kaikki korisaumat ja sen päälle uus kerros tota Zinkkiä. Pitäis kestää taas seuraavat 20v tolla pohjatyöllä. Päälle tulee luonnollisesti vielä maalia.
Yritän viikonlopun aikana saada vähän kuvasaastettakin tänne nii on vähän jotain nähtävääkin.
Projektissa on nyt siis mukana Mamasan joiden kautta tulee aika paljonkin vielä tavaraa.
Tänään kävin postista hakeen Mamasanilta BC Racingin alusta satsin. Nyt löytyy korkeus ja jäykkyys säätö. Myöhemmin tulee varmaankin vielä modattua eteen yläpään camber säätö.
Lähiaikoina onkin raavittu tuota pohjaa kuntoon. Alkaa olla kaikki massat jo pois ja maalailuakin on jo alotettu. Pohjalle on vedettu kerros Zink 182 maalia. sen jälkeen tiivistetty kaikki korisaumat ja sen päälle uus kerros tota Zinkkiä. Pitäis kestää taas seuraavat 20v tolla pohjatyöllä. Päälle tulee luonnollisesti vielä maalia.
Yritän viikonlopun aikana saada vähän kuvasaastettakin tänne nii on vähän jotain nähtävääkin.
Projektissa on nyt siis mukana Mamasan joiden kautta tulee aika paljonkin vielä tavaraa.
Oisit hitsannu korisaumat ennenkuin töhrit sinne maalia... Ois tukevoitunu kori paljon. Periaatteessa vieläkin ehtis, kun harjalaikalla pyyhkäset saumakohdat maalista. Sun kohdalla toi olis aika tärkee, jos ja kun meinaat radallakin ajaa.
Kiva, kun järjestä mulle noita hommia. Kun ei muutenkaan ois kiirusta :D
Kiva, kun järjestä mulle noita hommia. Kun ei muutenkaan ois kiirusta :D
Siis etu- ja takarunkojen yhdistämistä.
Ala
Ala
Nope. Lainaan Mopar Chassis raamattua, jota on jo tehty 78?-> eteenpäin. Unibodyissä(itsekantavissa) tärkeintä on tehdä apurunkojen yhdistys, edes 12point häkki ei jäykistä tarpeeksi. Vain putkirunko jäykistää enemmän...
Nyt tietysti tulee että, toi koskee vain tehokkaita takavetoja yms.
Mutta ihan oikeasti, noi 2/3 yms koriset VW on ihan vitun retkuja.
Nyt tietysti tulee että, toi koskee vain tehokkaita takavetoja yms.
Mutta ihan oikeasti, noi 2/3 yms koriset VW on ihan vitun retkuja.
Corradon korista ja kakkos golffin korista ei voi puhua samana päivänäkään, vaikka pohjalevy onkin sama. Voit huvikses tulla nosteleen tota kaaretontakin autoa kulmista niin tiedät sit mistä puhun. Kakkos golffista kun nostat takakulmasta, niin saat nippanappa oven auki :D
Emmä nyt rupee väittään etteikö toi vahvista, mutta kyllä mä ainakin oon löytäny tosta korista muita kohtia jotka alkaa vetelemään voiman edessä ennenkuin runko. Ja on satavarmaa, että tässä autossa korin saumojen hitsaus ja kaaret riittää.
Emmä nyt rupee väittään etteikö toi vahvista, mutta kyllä mä ainakin oon löytäny tosta korista muita kohtia jotka alkaa vetelemään voiman edessä ennenkuin runko. Ja on satavarmaa, että tässä autossa korin saumojen hitsaus ja kaaret riittää.
Kyllä, lainaan jenkkiporukoita alustan tekoon. Ne on tehny niitä jo 60luvulta lähtien. Eli rungot yhteen.
Jumalauta. tämähän on kuin mun tappelu -90 alussa, että kun takapää niiaa, niin autokulkee premmint ja paskat...
Esim 65 Valaint SS jousilla meni 1.5sec paremin.
Mutta kuten sanoin.... apurungot yhteen ja sit muut jäykistykset.
Jumalauta. tämähän on kuin mun tappelu -90 alussa, että kun takapää niiaa, niin autokulkee premmint ja paskat...
Esim 65 Valaint SS jousilla meni 1.5sec paremin.
Mutta kuten sanoin.... apurungot yhteen ja sit muut jäykistykset.
tapoja on monia. tässä yks,minkä voi esim. perua.
http://www.ultraracing.com.my/Catalog.a ... 203&page=1
http://www.ultraracing.com.my/Catalog.a ... 203&page=1
hemmetti. oikosulko. jokseenki siellä kyllä palkit menee mutta miten. ei voi muistaa.
mut miten sitä ei saa tarpeeksi kiertojäykkyyttä häkillä? stripillä kyllä ymmärtää painonsäästönä koska onhan tuommonen huomattavasti kevyempi kuin kaaret. ei pysty enään muistaa mitenkä sitten ralli-autoissa on pohjissa tavaraa.
mut miten sitä ei saa tarpeeksi kiertojäykkyyttä häkillä? stripillä kyllä ymmärtää painonsäästönä koska onhan tuommonen huomattavasti kevyempi kuin kaaret. ei pysty enään muistaa mitenkä sitten ralli-autoissa on pohjissa tavaraa.
ei ilmeisesti. mutta niinkuin dona tuolla sanoikin,tähän autoon riittää varmasti jäykistehitsit ja kehikko. niinkun varmasti valtaosaankin.
itse otin osaa keskusteluun osoittamalla yhden tavan jäykistää koria. itse en missään tapauksessa tämmöseen tai tuommoiseen kinneriin lähtisi hitsaamaan tuollaista määrää rautapalkkia pohjaan koska nämä eivät ole takavetoisia eivätkä sellaiseksi sarvikuonomaassa muutukkaan.
itse otin osaa keskusteluun osoittamalla yhden tavan jäykistää koria. itse en missään tapauksessa tämmöseen tai tuommoiseen kinneriin lähtisi hitsaamaan tuollaista määrää rautapalkkia pohjaan koska nämä eivät ole takavetoisia eivätkä sellaiseksi sarvikuonomaassa muutukkaan.
hmm.. tuohan ei ois ollenkaan hullumpi idea mitä katoin redeyen linkistä. tonhan vois melkein omavalmisteenakin tehdä. alkaa vaan maavara loppua aika nopeesti jos pohja tulee taas 3-4cm alemmas. tarkoitus on kuitenkin pitää auto vielä kadulla ajettavana.
turvakaariksi on tulossa 8-piste. luonnollisesti tulipellin läpi etuiskaritorneihin saakka.
turvakaariksi on tulossa 8-piste. luonnollisesti tulipellin läpi etuiskaritorneihin saakka.
Ootkos muuten kuinka paljon tutustunu siihen väliin etukaaresta etuiskaritolppaan? Saa muuten leikellä rälläkällä peltiä tieltä pois useasta kohdasta, jos aiot sinne väliin putken vetää. Ainoona järkevänä vaihtoehtona on tehdä iskaritolppien päälle paikat, josta putki lähtee. alempana ei ole tilaa. Siis tulipellin ja iskaritolpan välissä.
Tossa viikko sitten pidettiin Ylipaine.com pikkujouluja mun luona ja siinä useempikin radalla ja janalla kovaa ajavat totes, että väli etukaaresta iskaritolppaan on niin lyhyt ja peltiä on tehtaa toimesta pokattu oikeelle paikalle, että sitä putkea etutolppaan, ei välttämättä tarvi. Tärkeämpiä tukipaikkoja olis alempana tukivarsien luona. Niitä voin sit sulle kertoilla, kun tuut poikkeen.
Minkäs takia muuten tuon linkin takaa ei löytynyt Corradoon mitään tukirautoja ;)
Tossa viikko sitten pidettiin Ylipaine.com pikkujouluja mun luona ja siinä useempikin radalla ja janalla kovaa ajavat totes, että väli etukaaresta iskaritolppaan on niin lyhyt ja peltiä on tehtaa toimesta pokattu oikeelle paikalle, että sitä putkea etutolppaan, ei välttämättä tarvi. Tärkeämpiä tukipaikkoja olis alempana tukivarsien luona. Niitä voin sit sulle kertoilla, kun tuut poikkeen.
Minkäs takia muuten tuon linkin takaa ei löytynyt Corradoon mitään tukirautoja ;)
peltiä on tehtaa toimesta pokattu oikeelle paikalle, että sitä putkea etutolppaan, ei välttämättä tarvi
Onko tämä kohta kakkiaiasessa toteutettu jokseenkin samalla tavalla? Olen itekin miettinyt että vedänkö putket kaarikehikosta etutolppiin vai en..
Etupoikkituki sensijaan taitaa olla ihan perusteltu lisäys varsinkin itselläni kun vesikaukalo on leikattu kokonaan pois.
Ei oo kakkiksessa samanlainen... Siinä iskaritolpan ja tulipellin välissä on tilaa paljon enemmän. Eipä se vesikaukalon pelti, jossa runkonumero on paljoo mitään vahvista. itelle saattaa tulla siihen kanssa tuki. Tosin joudun laittamaan sen vesikaukalon puolelle, koska ei turbon takia mahu konehuoneeseen, enkä aio leikellä peltiä.
Yks tärkemmistä asioista olis saada etukelkkojen takapäät pysymään paikallaan. Joko unipal-nivelillä totutettu tanko kelkkojen väliin tai uretaanipuslat vaihtuu kovempaan materiaaliin ja kelkkoja tuetaan puslien ympäriltä. Nykyisellä Powerflex vaihtoehtolla vedossa kelkat kääntyy haritukselle rajusti.
Yks tärkemmistä asioista olis saada etukelkkojen takapäät pysymään paikallaan. Joko unipal-nivelillä totutettu tanko kelkkojen väliin tai uretaanipuslat vaihtuu kovempaan materiaaliin ja kelkkoja tuetaan puslien ympäriltä. Nykyisellä Powerflex vaihtoehtolla vedossa kelkat kääntyy haritukselle rajusti.
Viimeksi muokannut Dona, 29.11.2012 12:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä väittäisin että se kaukalo päittäistä voimaa ottaa jonkin verran vastaan. Eli juurikin iskarien yläpäiden liikkumisessa toisiaan kohti. Tottakai jäykkä tuki aina parempi, mutta jos viilaamaan aletaan. :)
Multa kun se pelti puuttuu niin saan kierrettyä iskarista iskariin mutkaputkella jonka voi hepata vaikka lisäksi siihen vesikaukalon pohjaan/lämppärin kennon yläpuolella olevaan peltiin. Suoraan veto ei myöskään onnistu ahtimen/ahtoputkien takia.
Toi alatukivarsien eläminen kiinnostais kyllä enemmänkin., onko siitä jotain mittausdataa netissä paljonko ne liikkuu pu-puslilla ja tietyllä teholla?
Multa kun se pelti puuttuu niin saan kierrettyä iskarista iskariin mutkaputkella jonka voi hepata vaikka lisäksi siihen vesikaukalon pohjaan/lämppärin kennon yläpuolella olevaan peltiin. Suoraan veto ei myöskään onnistu ahtimen/ahtoputkien takia.
Toi alatukivarsien eläminen kiinnostais kyllä enemmänkin., onko siitä jotain mittausdataa netissä paljonko ne liikkuu pu-puslilla ja tietyllä teholla?
Tollasen tekaset cromo putkesta, niin pysyy tukivarretkin kohdillaan, jos kori ei vaan vetele :)
Onko apurunko periatteessa ohjauksen osa?
Onko Ikosella tarkempaa tietoa, miten tarvittava lujuus on esitetty jenkkipuolella?
edit)
Eli pitäshän tuo olla mahdollista leimatakin.
1. Olka-akseleita, raidetankoja, ohjausvarsia, ohjausvaihteen osia, ohjausakselia ja jousia sekä näihin verrattavia osia, joiden murtuminen tai muodonmuutos voi aiheuttaa ohjaushäiriön, ei saa korjata tai muuttaa hitsaamalla tai muulla niiden alkuperäistä lujuutta heikentävällä menetelmällä.
Onko Ikosella tarkempaa tietoa, miten tarvittava lujuus on esitetty jenkkipuolella?
edit)
mahdollisesti tarvittavat uudet tukivarsien tai jousien kiinnikkeet tai akselisto kokonaisuutena on voitava kiinnittää luotettavasti auton runkopalkkeihin tai muihin riittävän lujuuden omaaviin rakenteisiin; ja
f) muutoskatsastuksessa on tarvittaessa esitettävä luotettava selvitys hitsauslisäaineista ja hitsaustyöstä sekä muutettujen rakenteiden ja omavalmisteisten kiinnikkeiden lujuudesta; hitsaussaumat on esitettävä viimeistelemättöminä, ellei katsastajan kanssa ole muuta sovittu.
Eli pitäshän tuo olla mahdollista leimatakin.
Nyt on Corrado saanu vahvistehitsaukset taka-akselista etiäpäin. vasemmasta takapyörän kaaresta löytyi 5cm x 5cm ruostereikä joten pääsee ihan uutta peltiä hitsaan paikoilleen.
"!peräkontista" puuttuu pohja tällä hetkellä, se rakennetaan uusiks nii saa tankille sopivan syvennyksen ja oikeenn muotosen nii saa taas painopisteenkin vähän alemmaks.
Onko tietoo miten menis leimasta läpi ns. omavalmiste bensatankki? esim. alumiinista tehty tankki ja todistukset materiaalista ja hitsauksista?
Kuvia ei ole vieläkään tarjota kun ei sitä kameraa ikinä muista ottaa mukaan sinne tallille kun lähtee jotain tekemään.
2,0 Tfsi koneen öljypohjakin tuli hankittua ja se on lähdössä kans hitsautettavaks loiskelevyjä varten.
Kohta pääsee siis enemmänkin koneen kimppuun.
"!peräkontista" puuttuu pohja tällä hetkellä, se rakennetaan uusiks nii saa tankille sopivan syvennyksen ja oikeenn muotosen nii saa taas painopisteenkin vähän alemmaks.
Onko tietoo miten menis leimasta läpi ns. omavalmiste bensatankki? esim. alumiinista tehty tankki ja todistukset materiaalista ja hitsauksista?
Kuvia ei ole vieläkään tarjota kun ei sitä kameraa ikinä muista ottaa mukaan sinne tallille kun lähtee jotain tekemään.
2,0 Tfsi koneen öljypohjakin tuli hankittua ja se on lähdössä kans hitsautettavaks loiskelevyjä varten.
Kohta pääsee siis enemmänkin koneen kimppuun.
Öljypohja lähti loiskelevyjen hitsaukseen tänään, auto on takas pohja lattiaa kohti ja etu- ja taka-akselisto kiinni. Powerflexit jokasessa mahdollisesta paikassa kiinni.
Vielä riittää paljon tehtävää :)
paskaa kännykkälaatua, mutta ompahan jotain
Vielä riittää paljon tehtävää :)
paskaa kännykkälaatua, mutta ompahan jotain
Viime aikoina ei oo kauheesti ehtiny tekemään autoo, mutta jotain silti saatu aikaseks.
Ovet irrottelin ja rupesin vähän keventämään niitä, painaa vakiona niin maan perkeleesti, että jotain oli tehtävä.
Tältä se näytti ennen keventämistä ja tältä se näytti kevennyksen jälkeen. Vielä jossain vaiheessa ois tarkotus väsätä ulkopelti hiilikuidusta, mutta siihen saattaakin kulua vielä tovi.
takapenkin etukiinnike/tuki läks samalla pois tieltä.
Hevosvoima.comilta löyty sopiva Master Poweri nii lunastin pois ja öljypohja pitäisi käydä hakeen sieltä loiskelevy hitsauksesta lähiaikoina.
Ovet irrottelin ja rupesin vähän keventämään niitä, painaa vakiona niin maan perkeleesti, että jotain oli tehtävä.
Tältä se näytti ennen keventämistä ja tältä se näytti kevennyksen jälkeen. Vielä jossain vaiheessa ois tarkotus väsätä ulkopelti hiilikuidusta, mutta siihen saattaakin kulua vielä tovi.
takapenkin etukiinnike/tuki läks samalla pois tieltä.
Hevosvoima.comilta löyty sopiva Master Poweri nii lunastin pois ja öljypohja pitäisi käydä hakeen sieltä loiskelevy hitsauksesta lähiaikoina.
Kai sitä vois vaikka tätäkin päivitellä vaihteeksi.
Viimeisen päivityksen jälkeen on auto saanut sähköt sisäänsä. Käyttin alkuperäistä sulakerasiaa sekä johtosarjoja, mutta rajusti muokattuna. Kaikki ylimääräset piuhat ja härpäkkeet on poistettu. Jäljelle ei siis jäänyt alkuperäistä kuin kaikkien valojen johtosarjat, ohjauspylvään johdot sekä viikset tietenki, spoilerinkorkeussäätö, sis,tilanpuhallin ja sähkölasit. Vielä pitäis tuulilasinpyyhkijöiden johtosarja jostain löytää kun on päässy hukkumaan, ja ehjä viiksi hajonneen vilkkuviiksen tilalle.
Öljypohjaan on ilmestynyt loiskelevy ja kansikin on tullu työstöstä. Pakosarja, downpipe ja laatikon kannake tulee kun Dona kerkee omilta kiireiltänsä ;) Moottorin/laatikon etukannake tulee oleen mallia powerflex.
paska laatunen kuva kannesta ettei ihan ilman kuvia päivittele....
Viimeisen päivityksen jälkeen on auto saanut sähköt sisäänsä. Käyttin alkuperäistä sulakerasiaa sekä johtosarjoja, mutta rajusti muokattuna. Kaikki ylimääräset piuhat ja härpäkkeet on poistettu. Jäljelle ei siis jäänyt alkuperäistä kuin kaikkien valojen johtosarjat, ohjauspylvään johdot sekä viikset tietenki, spoilerinkorkeussäätö, sis,tilanpuhallin ja sähkölasit. Vielä pitäis tuulilasinpyyhkijöiden johtosarja jostain löytää kun on päässy hukkumaan, ja ehjä viiksi hajonneen vilkkuviiksen tilalle.
Öljypohjaan on ilmestynyt loiskelevy ja kansikin on tullu työstöstä. Pakosarja, downpipe ja laatikon kannake tulee kun Dona kerkee omilta kiireiltänsä ;) Moottorin/laatikon etukannake tulee oleen mallia powerflex.
paska laatunen kuva kannesta ettei ihan ilman kuvia päivittele....
Ei oo pitkään aikaan tullu tänne mitään päiviteltyä, mutta jonkun verran on tapahtunutkin.
Moottorintakakannakkeen kumiksi tuli mk2 1,6 bensan kumihärpäke jota vahvistettiin prothanen insertti puslalla joka työnnetään tuon alkuperäisen kumin sisään, ero oli huomattava, käytössä huomaa sitten mitenkä toimii
ohjausvaihdetta siirretty myös n.3cm eteenpäin apurungossa. Tästä lisää myöhemmin :)
Myös kone nostettu paikoilleen, tai ainakin puolikas siitä. Kyljessä tyhjät 02M:n kuoret. Kansi pitäis kans laitella hollilleen niin saadaan Donan kanssa (lue: Dona saa) soviteltua pakosarjan Masterin kanssa hyvälle kohdalle. Pääsee sit ahtoputkia ja downpipee väsäilee. Laatikkokin vaihtui tuosta 02M ERR lootasta toisenlaiseen ;)
Hevosvoima.comin Antonilta tulee 5 koppaseen golffiin alunperin sopiva mishimoton _iso_ syyläri muokatulla alavesiletku lähdöllä. Myös rattiakseli siellä modauksessa, että sai mahtumaan ohjauksen nopeuttimen sinne väliin.
parin viikon sisällä pitäisi vähän käydä hakeen taka-akselistolle uutta ilmettä kun sattui sopivasti palikkaa löytymään :)
Paljon muutakin pientä on tullut tehtyä, mutta niistä vasta sitten kun ovat valmistuneet.
Ja loppuun viä pikku suositteluna Mamasan.fi joka toimii sponssina tässä projektissa. Löytyy kavereilta siä tietoo ja ammattitaitoo. Ja edustettuina laatumerkkejä ympäri maailman, hyvin löytyy nykyään VAGgilaisiinkin osia.
Moottorintakakannakkeen kumiksi tuli mk2 1,6 bensan kumihärpäke jota vahvistettiin prothanen insertti puslalla joka työnnetään tuon alkuperäisen kumin sisään, ero oli huomattava, käytössä huomaa sitten mitenkä toimii
ohjausvaihdetta siirretty myös n.3cm eteenpäin apurungossa. Tästä lisää myöhemmin :)
Myös kone nostettu paikoilleen, tai ainakin puolikas siitä. Kyljessä tyhjät 02M:n kuoret. Kansi pitäis kans laitella hollilleen niin saadaan Donan kanssa (lue: Dona saa) soviteltua pakosarjan Masterin kanssa hyvälle kohdalle. Pääsee sit ahtoputkia ja downpipee väsäilee. Laatikkokin vaihtui tuosta 02M ERR lootasta toisenlaiseen ;)
Hevosvoima.comin Antonilta tulee 5 koppaseen golffiin alunperin sopiva mishimoton _iso_ syyläri muokatulla alavesiletku lähdöllä. Myös rattiakseli siellä modauksessa, että sai mahtumaan ohjauksen nopeuttimen sinne väliin.
parin viikon sisällä pitäisi vähän käydä hakeen taka-akselistolle uutta ilmettä kun sattui sopivasti palikkaa löytymään :)
Paljon muutakin pientä on tullut tehtyä, mutta niistä vasta sitten kun ovat valmistuneet.
Ja loppuun viä pikku suositteluna Mamasan.fi joka toimii sponssina tässä projektissa. Löytyy kavereilta siä tietoo ja ammattitaitoo. Ja edustettuina laatumerkkejä ympäri maailman, hyvin löytyy nykyään VAGgilaisiinkin osia.
Taas on vähäsen edennyt tämäkin savotta. Kytkimeksi siis tuli Specin stg5 ja kaveriksi specin billet alumiini vauhtipyörä.
Hattu lyöty päälle ja pakosarja + imusarja pultattu kylkeen.
jakopäähän tuli gates racingin hihna ja kaikki uudet hilppeet.
Kuvissa näkyvä venttiilikoppa lähti uudelleen maalaukseen kun nykyinen väri ei miellyttänyt :)
Uus kiinabilletti suutintukki tuli briteistä ja kasa AN-liittimiä, bensapumppu, suodatin ja E85 letkua mamasanilta. Jarrut löytyi myös ja niiden pitäis löytää tiensä tallille tällä viikkoa. Opinionsilta poistin Compomotivet itselleni.
Käynniksestä puuttuu enää kasaamisen lisäks bensatankki, vähän piuhaa ja putkia/letkuja ihan liikaa...
Ai nii ja ostin mä tälläsenki :)
Hattu lyöty päälle ja pakosarja + imusarja pultattu kylkeen.
jakopäähän tuli gates racingin hihna ja kaikki uudet hilppeet.
Kuvissa näkyvä venttiilikoppa lähti uudelleen maalaukseen kun nykyinen väri ei miellyttänyt :)
Uus kiinabilletti suutintukki tuli briteistä ja kasa AN-liittimiä, bensapumppu, suodatin ja E85 letkua mamasanilta. Jarrut löytyi myös ja niiden pitäis löytää tiensä tallille tällä viikkoa. Opinionsilta poistin Compomotivet itselleni.
Käynniksestä puuttuu enää kasaamisen lisäks bensatankki, vähän piuhaa ja putkia/letkuja ihan liikaa...
Ai nii ja ostin mä tälläsenki :)
Tänään tuli haettua jarrusatulat. Alkanu lakka kuoriutuun päältä jo niin jos veis puhallukseen ja uutta väriä pintaan. Ja noihan ei nykymuodin mukasesti ole edes punaset..
Uutta taka-akselia sovittelin kanssa sinne. Kävin syksyllä noutaan Oulusta yhestä -88 syncro passatista. Iskaritolppien yläpäitä luultavasti pitää sellanen ~20mm korottaa koska alapään kiinnityskohta nousi todella paljos ylemmäs. Apurungon kiinnikkeitä pitää muokata vähän paremmin mun käyttöön sopivaks ja väsätä poikittais runkopalkki tonne kans jämäköittään.
Ja noi menee puhallukseen jahka on muutokset tehty, ennenkö joku mainitsee pienehköstä pintaruosteesta.
Edit: Joo en tiiä mistä ton 20mm keksin yöllä. todellisuushan lähellä tota asteikkoo mitä Pellikka sano.
Uutta taka-akselia sovittelin kanssa sinne. Kävin syksyllä noutaan Oulusta yhestä -88 syncro passatista. Iskaritolppien yläpäitä luultavasti pitää sellanen ~20mm korottaa koska alapään kiinnityskohta nousi todella paljos ylemmäs. Apurungon kiinnikkeitä pitää muokata vähän paremmin mun käyttöön sopivaks ja väsätä poikittais runkopalkki tonne kans jämäköittään.
Ja noi menee puhallukseen jahka on muutokset tehty, ennenkö joku mainitsee pienehköstä pintaruosteesta.
Edit: Joo en tiiä mistä ton 20mm keksin yöllä. todellisuushan lähellä tota asteikkoo mitä Pellikka sano.
Viimeksi muokannut Pheo, 23.1.2014 12:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt näyttää hyvältä! Teehän sitte dokumentaatiota mitä osia laitat ja miten ne soveltuu. Itellä vielä sama urakka eessä jossain vaiheessa.
Väittäsin ulkomuistista että syncrossa on etuvetoa noin 5-7 senttiä lyhyemmät takatolpat. Itellä oli yhessä vaiheessa ykkösen coilit takana ja ne oli 12cm kakkiksen samanlaisia tolppia lyhemmät, erittäin matalaksi sai mutta hieman turhan lyhyet oli ulosjouston kannalta. Olettaen että sulla on nyt etuvetosen alusta.
Väittäsin ulkomuistista että syncrossa on etuvetoa noin 5-7 senttiä lyhyemmät takatolpat. Itellä oli yhessä vaiheessa ykkösen coilit takana ja ne oli 12cm kakkiksen samanlaisia tolppia lyhemmät, erittäin matalaksi sai mutta hieman turhan lyhyet oli ulosjouston kannalta. Olettaen että sulla on nyt etuvetosen alusta.
Meinaatkos miten toteuttaa tuon haldexin ohjauksen? Jollain tälläisellä: http://www.sqsracing.com/produkt/314:40 ... oler-valve vai miten?
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 125 vierailijaa