Vw Passat 35i 2.0 -91 "muumikeula"

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Splite
-
Viestit: 249
Liittynyt: 1.9.2008 19:39

Vw Passat 35i 2.0 -91 "muumikeula"

ViestiKirjoittaja Splite » 22.4.2012 19:26

Noniin, terveppä kaikille.

Päätin laittaa projektin tästä tänne sivustolle.

Eli auto tuli perheeseemme kauan sitten, porukoiden käyttöön. Tämän jälkeen auto seisoi hetken ennen kun päätyi isoveljeni käyttöön. Veljeni käytti jonkin aikaa autoa, kunnes tulin itse ajokortti ikään ja auto päätyi minun käyttöön, kun veljeni ei enää sitä tarvinnut. Nyt auto on ollut seisonnassa pihalla, koska omistan toisen auton, mutta olen innostunut nyt laittamaan tämän vanhan patriarkan kuntoon ja mahdollisesti ajella kesäisin.

Autohan on vuoden 1991 "muumikeula" Passat 35i, jossa on 2 litrainen bensakone ja manuaalivaihteisto. Auton kunto ei ole kovin kummoinen, koska se on pihalla seissyt ulkona ja sille on muutama pieni kolhaisu tapahtunut. Moottori on kuitenkin toiminut loistavasti ja siksi ei oikein raaski heittää autoa tuosta vaan paaliin. Koneella on ajettu reilut 250 tuhatta, ei mikään täysin loppuunajettu peli ole kyseessä. Auto on erittäin hyvä ajaa myös.

Tässä vähän kuvaa missä tilanteessa ollaan tällä hetkellä:

KuvaKuvaKuva
KuvaKuvaKuva
Kuva

Paljon löytyy hiottavaa, vähän hitsattavaa ja muuta. Alustan sain tänään loppuun vaihdettua, tilasin uuden koska vanhat iskarit/jouset olivat aivan loppu. Vielä etupään coilit jumittaa jotenkin, mutta eiköhän seki selviä. Tosiaan korkeussäädöt on vielä aivan päin honkia, tarkoitus tällä viikolla säätää. Alustana nyt TA Technix coiloverit.

Tällä hetkellä korjattavaa mm:

-Korkeussäädöt
-Pakoputki(osittain)
-Pelkääjän ovi sekä vasemman takaoven kahva.
-Konepelti sekä takapää.
-Uutta maskia/puskuria ehkä.
-Maalaus, joka on tarkoitus suorittaa opiskelijatyönä.

Risuja ja ruusuja saa antaa, sekä neuvoja otan mielelläni vastaan.

Splite
-
Viestit: 249
Liittynyt: 1.9.2008 19:39

ViestiKirjoittaja Splite » 25.4.2012 10:49

Noniin tuli tänään vähän ennen töitä säädettyä tuota takapäätä korkeammalle, nyt alkaa jo näyttää vähän korkeus paremmalta kun viimeksi.

KuvaKuva

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 25.4.2012 13:45

Ei herneitä, mut eiks tossa olis vähän tähdellisempääkin tekemistä, kuin säädellä alustan korkeutta..?

Splite
-
Viestit: 249
Liittynyt: 1.9.2008 19:39

ViestiKirjoittaja Splite » 25.4.2012 23:40

Ei oteta.

Siinähän on ihan hitosti muutakin tähdellisempää tekemistä, mut laitoin ton perän nyt paremmin ettei se roiku hölmösti.

Splite
-
Viestit: 249
Liittynyt: 1.9.2008 19:39

ViestiKirjoittaja Splite » 18.5.2012 21:07

Noniin. Seuraavaks tarkotus kattoa pakoputken kunto, pikasella vilkasulla hyvältä näyttää, ei isompia reikiä. Paljon on vielä peltien kanssa tekemistä ja sisustan. Tarkotushan tästä on saada jonkinmoinen kulkupeli vielä kesäksi ja sitten mahdollisesti myyntiin.

Vielä tehtävää:

-Ruosteiden hinkkaus/hiomista
-Pakoputki
-Mahdolliset vanteet/renkaat
-Puskurit/maski
-Sisustaa
-Maalaus

Pari kyssäriä:

-Mitenkä, mitä mieltä olette Kannattaisko mun viedä orkkis vanteet levitettäviksi vai ostaa jotkut halvat uudet? Eikös noi levitetyt ole "periaatteessa" laittomat..

-Onko jollain ollut ongelmana sellaista että vettä tulee jostain syystä auton lattialle? Lattian pohjamatto ollut nyt pari kertaa erityisesti takaata ihan märkä ja en oikeen tiedä syytä.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 18.5.2012 21:09

VArmaan ne kumitutit falskaa pohjassa. Ovat ihan ominaisuus.

Splite
-
Viestit: 249
Liittynyt: 1.9.2008 19:39

ViestiKirjoittaja Splite » 18.5.2012 22:15

Kiitos vastauksesta.

Saakohan noita jostain marmorilta tai muualta ostettua? Täytyykin samalla tutkailla pohjaa kun tutkailee pakoputkea tarkemmin..

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 19.5.2012 9:08

Yleensä on pelti pehmennyt tulppien vierestä sen verta, ettei pelkkä tulpan vaihto riitä. Siis jos ei ole jo hitsailtu..

Splite
-
Viestit: 249
Liittynyt: 1.9.2008 19:39

ViestiKirjoittaja Splite » 19.5.2012 17:53

Kiitos vastauksesta

Selvä, täytyy tutkia mimmosessa kunnossa on. Missäköhän päin nuo tulpat mahtavat sijaita?

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 19.5.2012 18:11

Tarkkoja paikkoja en osaa sanoa, mutta nostelemalla lattiamattoja niitä alkaa näkyä.

Prokkis osastolta auki tuo ibiza topic ja sieltä 14.4.2012 20:20 kirjoitetusta viestistä katsoo "lattian reikiä" kuvia. Antaa jonkinverran osviittaa mitäs sieltä saattaa löytyä.
Toki passatissa hieman voi olla eri paikoilla, mutta nehän löytyy helpommin lattiamattoa nostelemalla kuin intternetistä katsomalla :)

Splite
-
Viestit: 249
Liittynyt: 1.9.2008 19:39

ViestiKirjoittaja Splite » 19.5.2012 23:34

En usko, että ihan noin pahoja reikiä löytyy... Luulis noiden näkyvän pohjasta sitten jos läpi on ruostunut. Tutkitaan :P

vag22
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.4.2010 7:42

ViestiKirjoittaja vag22 » 20.5.2012 9:19

Kannattaa sitten myös hakata pohjaa ihan reilusti eikä vain "katsella" :D ....

Splite
-
Viestit: 249
Liittynyt: 1.9.2008 19:39

ViestiKirjoittaja Splite » 20.5.2012 10:22

Heh, kiitti vinkistä. Näin tehdään :D

Splite
-
Viestit: 249
Liittynyt: 1.9.2008 19:39

ViestiKirjoittaja Splite » 24.5.2012 18:34

Hitaasti mutta varmasti.

Tänään ei tapahtunut mitään muuta kummempaa, mutta hankin osan tuohon tuulettimeen eli sen etuvastuksen ja laitoin paikoilleen. Nyt toimii tuuletinkin normaalisti, ei tarvitse pakosti pitää hurrikaani asennossa kun haluaa vähän tuuletusta..

Splite
-
Viestit: 249
Liittynyt: 1.9.2008 19:39

ViestiKirjoittaja Splite » 25.5.2012 22:04

Tänään tuli vähän kittailtua lisää, lähinnä spraykittiä ruiskuteltuun ja katteltuun, että missä ne suurimmat montut noissa paikkailu kohdissa on. Tuli myös sovittua vähän hitsauksesta ja jakopäärempasta kans.

Pari kuvaa:

Kuva
Kuva

mrannikko
-
Viestit: 102
Liittynyt: 7.11.2008 10:00

ViestiKirjoittaja mrannikko » 25.5.2012 22:19

Minkäs laatuista on tuo spraykitti?? Ihan sillä että lankomiehen Escortissa mkIII (se tunnettu Brassien Renault sekasikiö) on harvinainen levikesarja jossa olisi paikkailemista. Ja hyvin suurella todennäköisyydellä (ex-ruiskumaalari) joutuu hieman maalaileenkin. Ja voisihan tuota jossain määrin itsekkin hyödyntään.

Splite
-
Viestit: 249
Liittynyt: 1.9.2008 19:39

ViestiKirjoittaja Splite » 25.5.2012 23:50

Tämähän on ihan kilikolipullosta tullutta spraykittiä kun ei ole laitteita/taitoa maalata ruiskulla. Hyvältä vaikuttaa tähän mennessä, kattellaan nyt onko siitä ihan oikeasti sitten jotain hyötyä. Muut kokeneemmat voivat sitten kertoa enemmän..

Splite
-
Viestit: 249
Liittynyt: 1.9.2008 19:39

ViestiKirjoittaja Splite » 30.5.2012 16:20

Tänään tuli vähän hinkattua ruosteita irti koukun ympäriltä. Aikamoinen homma kun on aika nätisti noi ruosteet tohon kiinnittyny. Tarkotus ois saada suht puhtaaks toi ja vedellä sitten ruostesuojamaalit päälle ja takas paikoilleen. Toinen kiinnityspulttikin otti ja meni poikki, 20 vuotta se kesti kunnes piti vähän voimaa käyttää että sai irti..

Kuva

Kuva

Splite
-
Viestit: 249
Liittynyt: 1.9.2008 19:39

ViestiKirjoittaja Splite » 10.6.2012 14:24

Auto tällä hetkellä ammattilaisella hitsattavana ja samalla hoituu jakopäänremontti. Kun ei ole tuota itse koskaan harrastanut ja haluan sen varmasti kunnolla laitetuksi.

Splite
-
Viestit: 249
Liittynyt: 1.9.2008 19:39

ViestiKirjoittaja Splite » 13.7.2012 23:39

Noniin. Auto saatu takaisin fiksauksesta, jakopää vaihdettu ja muutama reikäkohta ovesta hitsattu. Seuraavaks alkaa hirvee ruosteiden hinkkaus ja hiominen ynnä muuta mukavaa.

vag22
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.4.2010 7:42

ViestiKirjoittaja vag22 » 14.7.2012 15:18

nonnih! eikun etenee vaan :D

Splite
-
Viestit: 249
Liittynyt: 1.9.2008 19:39

ViestiKirjoittaja Splite » 14.7.2012 22:11

Juu kyl se tästä pikkuhiljaa. Hommaa riittää.

Splite
-
Viestit: 249
Liittynyt: 1.9.2008 19:39

ViestiKirjoittaja Splite » 3.8.2012 21:20

Päivitetääs vähäsen taas..

Taas kaikkea pientä duunailtu kun on ehtinyt. Tänään saatiin auto vihdoin nostettua ja tarkasteltua pohjaa. Ns" kumitutit" eivät näemmä olleetkaan syyllisiä auton lattialle kertyvään veteen, vaan helmojen "takana" sisäpuolella on reiät, koska autoa on nostettu joskus väärin ja pellit menny ruttuun. Ei mikään yllätys jos vettä menee sisälle kun on sormen mentävät aukot pohjassa...

Pakoputki näytti perus ruosteiselta, täytynee ottaa irti ja koittaa paikantaa suurimmat reiät ja mahdollisesti ostaa osaa tai hitsauttaa kuntoon. Pakoputken lämpöpeltiä täytyy vähän kikkailla paremmin kiinni...

Pohja näytti yleisesti ottaen hyvältä vaikka auto onkin seissyt jo pidemmän aikaa.

Moottorin puolella ei ole mitään erikoista tapahtunut, vaihdettua osaa vaan sytkäjohdot, puolanjohto ja akun starttiin vievä johto.

Eipä siinä muuta tällä hetkellä, hommaa riittää pitkäksi aikaa. Eipähän tule tekemisen puutetta. :P

Splite
-
Viestit: 249
Liittynyt: 1.9.2008 19:39

ViestiKirjoittaja Splite » 25.8.2012 22:31

Jes tänään tuli ähkittyä pakoputken kanssa. Pultit oli tosi hienossa kunnossa, melkeen jokaseen joutu rälläkkää näyttämään ja osa melkein keskeltä poikki muutenkin. Noh, putki lähti lopulta kuitenkin irti ja ei nyt niin hirvittävän pahalta näyttänyt nopeasti katsottuna. Takapönttöhän tuohon on juurikin uusittu..

Kuva

Huomenissa tai maanantaina vähän jos kattelis tarviiko hitsailua, meneekö paikkaamalla vai tarviiko jotain pätkiä uusia. Sitten takas kiinni ja seuraavaa juttua duunaamaan.

Helmat on aika roisissa kunnossa, jossain vaiheessa joku nostanut ilmeisesti nosturilla vääristä kohdista ja runnonut helmat. Tätä kautta sitten vettä lattialle kun helmoissa on tuolla sisäpuolella reiät.. Nice!

Kuva

Kuva

Uudet vilkut tuli hommattua, toisesta vanhasta kiinnike rikki niin pistin molemmat uusiksi samantien.

Kuva

Kuva

Jotenkin heikosti nykyään lähtee käymään, kuulus alussa vaan pelkkää naksumista.. Mahtaak startti olla menossa? Kyllä se siitä sit pikkuhiljaa, voi johtua tietty vaan heikosta akustakin...

Splite
-
Viestit: 249
Liittynyt: 1.9.2008 19:39

ViestiKirjoittaja Splite » 1.11.2012 18:10

Huomenna hakemaan kilometrin mittainen (varmaan) vikalista konttorilta jotta saadaan taas hommaa eteenpäin. Tarkotus ois saada auto hetkeks ajoon jotta näkee vähän miten se toimii ja sitte ottaa lopputalveks taasen pois ja koittaa saada sitä tehtyä eteenpäin.

Splite
-
Viestit: 249
Liittynyt: 1.9.2008 19:39

ViestiKirjoittaja Splite » 2.11.2012 11:45

Nonnih, korjattavaa tuli niinkun arvata saattoi.

-Jarruletku meni poikki tai lähti irti kun katsastussetä runttas jarrua, joten tästä syystä poljin pohjaan.
-Päästöt ei menneet lävitte, jostain kumman syystä vaikka melkeen koko putki uusittu, puhui jostain lämpöanturista mikä saattas olla rikki...
-Sekä lisäksi valitti kun tankin alta lähtenyt yksi kiinnike lenkki jo aikoja sitten, helmoissa molemmin puolin reiät kun joku tumpelo on aikoinaan nostanut nosturilla väärin ja jopa eturenkaiden pyörimissuunasta tuli noottia.

Oli kyllä ehkä tarkin katsastus ikinä tämä kerta.

Hauskinta tässä on se, että tuosta kiinnikeestä ja helmoista ei ole kukaan aikaisemmissa katsastuksissa sanonut mitään :D Noh, ne nyt olikin tiedossa ja aikomus korjata muutenkin..

Tietääkös joku tuosta lämpöanturista, onko vaikea vaihtaa ja missä sijaitsee?

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 2.11.2012 13:12

meni kyllä vähän ohi tuo katsastuksen tarkoitus jos puolet vioista oli jo ennestään tiedossa ja siitä saa kyllä kiittää onneaan että tuo jarruletku irtosikatkesi siellä teloilla eikä liikenteessä.
Kyllä sen bensatankinkin on ihan hyvä kyydissä pysyä ja helman rei'istä taisi oikein kuvakin olla tuossa aiemmin. Herkästi voi tulla katsurin sanottua niistä pienemmistäkin vioista (pyörimissuunta yms.) noiden jarrujen ja bensatankin kannakkeiden jälkeen.

Splite
-
Viestit: 249
Liittynyt: 1.9.2008 19:39

ViestiKirjoittaja Splite » 2.11.2012 15:04

Tiedossa oli nuo helmat ja bensatankki, ei muuta. Muuten tuli ihan yllätyksenä nuo muut asiat joten kyllä se katsastus ihan tarpeeseen tuli. Ihmettelen tässä lähinnä että kuin kovaa tarvittee jarrua painaa että noin käy sillä itse rykisin jarrua pihalla ja matkalla eikä mitään erikoista tapahtunut. Ja siis letkuhan meni takaa vasemmalta joten kokonaan jarrut eivät ole hävinneet.. Juuri tätä varten sen veinkin katseltavaksi.

Kyllähän se tankki siellä hyvin pysyy koska kiinnikkeitä on ainakin kaksi ehjää. Tuo on jo kauan ollut rikki ja samaten helmat mutta ennen niistä ei ole mitään sanottu. Kyllä ne kuntoon laitetaan mutta on nyt tullu keskityttyä muihin auton juttuihin enemmän. Ja nuo hitsausjutut joutuu aina viemään muualle kun en itse hommaa hallitse.

No eipä siinä mitään, täytyy korjailla mitä itse pystyy ja korjauttaa loput ja sitte uudestaan.

oldskoolv8
-
Viestit: 74
Liittynyt: 24.8.2007 8:18

ViestiKirjoittaja oldskoolv8 » 12.11.2012 15:32

Sorry mutta minkä ihmeen takia puolikuntoista p***akasaa pitää ylipäätään mennä näyttämään katsastukseen jos suurin osa viosta on tiedossa/helppoja/yksinkertaisia korjata.

Ja jos siinä autossa on perseellään jo selkeitä perusjuttuja niin totta helvetissä se syynätään katsastuksessa huolella.

Miten se uusi pakoputki niitä päästöjä korjaa?


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 86 vierailijaa