VW Scirocco FinR1400T Kilpa-auto
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 14.12.2004 12:17
VW Scirocco FinR1400T Kilpa-auto
Uuden auton saapumisen myötä aloitellaan pientä projektikertomusta tännekin.
Tarkoituksena siis rakentaa kilpa-auton rata-autoilun SM-sarjan uuteen FinR1400T-luokkaan, jossa on tarkoitus tavoitella suomenmestaruutta kaudella 2013. Kilpakalustona tulee toimimaan VW Scirocco vm 2012 1,4tsi.
FinR1400T-auto lyhyesti:
- vuosimalli 2008 tai uudempi
- vähintään 4-paikkainen EU:n tuotantomalli
- 1.2-1.4 cm³ ahdettu bensiinimoottori
- moottori vakio
- moottorinohjaus vapaa
- turbon ahtopainetta valvotaan
- iskunvaimentajat vapaat
- jarrut suuremmat kuin vakiona
- käytetään 17" kilparengasta
- tiedonkeruu sallittu jne...
Lisää kuvia ja päivityksiä, kun projekti etenee !!
Kuvia: http://carbonracingteam.kuvat.fi/kuvat/ ... +projekti/
Lisätietoja: www.carbonracingteam.com/
Tarkemmat säännöt (ei lopullinen versio): http://www.autourheilu.fi/attachements/ ... -56264.pdf
Autosta puretut, myytävät osat: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=163909&highlight=
Tarkoituksena siis rakentaa kilpa-auton rata-autoilun SM-sarjan uuteen FinR1400T-luokkaan, jossa on tarkoitus tavoitella suomenmestaruutta kaudella 2013. Kilpakalustona tulee toimimaan VW Scirocco vm 2012 1,4tsi.
FinR1400T-auto lyhyesti:
- vuosimalli 2008 tai uudempi
- vähintään 4-paikkainen EU:n tuotantomalli
- 1.2-1.4 cm³ ahdettu bensiinimoottori
- moottori vakio
- moottorinohjaus vapaa
- turbon ahtopainetta valvotaan
- iskunvaimentajat vapaat
- jarrut suuremmat kuin vakiona
- käytetään 17" kilparengasta
- tiedonkeruu sallittu jne...
Lisää kuvia ja päivityksiä, kun projekti etenee !!
Kuvia: http://carbonracingteam.kuvat.fi/kuvat/ ... +projekti/
Lisätietoja: www.carbonracingteam.com/
Tarkemmat säännöt (ei lopullinen versio): http://www.autourheilu.fi/attachements/ ... -56264.pdf
Autosta puretut, myytävät osat: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=163909&highlight=
Viimeksi muokannut habaracing, 2.5.2012 7:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 14.12.2004 12:17
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 14.12.2004 12:17
Purkutalkoot jatkuvat huomenna, sillä välin lyhyt juttu uudesta luokasta:
http://www.finrace.fi/content/fi/1/7895/4107/4107.html
http://www.finrace.fi/content/fi/1/7895/4107/4107.html
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 14.12.2004 12:17
Lauantain puuhastelun tuloksena Kori alkais olla kohta tyhjä..
http://carbonracingteam.kuvat.fi/kuvat/ ... G_1456.JPG
http://carbonracingteam.kuvat.fi/kuvat/ ... G_1456.JPG
Alkuperäisen ECU:n tiedot otin talteen tulevaisuutta varten.
http://carbonracingteam.kuvat.fi/kuvat/VW%20Scirocco%20FinR1400T/VW%20Scirocco%20FinR1400T%20Projektia/ECUn+tiedot+talteen.JPG
http://carbonracingteam.kuvat.fi/kuvat/VW%20Scirocco%20FinR1400T/VW%20Scirocco%20FinR1400T%20Projektia/ECUn+tiedot+talteen.JPG
Viimeksi muokannut jad, 11.3.2012 20:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 14.12.2004 12:17
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 14.12.2004 12:17
Pojat ahkeroi: http://carbonracingteam.kuvat.fi/kuvat/ ... G_1474.JPG
Siitä se alkaa:
http://carbonracingteam.kuvat.fi/kuvat/ ... G_1492.JPG
http://carbonracingteam.kuvat.fi/kuvat/ ... G_1492.JPG
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 14.12.2004 12:17
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 14.12.2004 12:17
Voisko tuosta olla apua??
www.vwtechnic.com/Technic/VWGearboxRatios.xls
En tiedä sitte et mitä eroa on esim. 02S ja 02T laatikoilla..?
www.vwtechnic.com/Technic/VWGearboxRatios.xls
En tiedä sitte et mitä eroa on esim. 02S ja 02T laatikoilla..?
Viimeksi muokannut Pekka, 20.3.2012 23:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 14.12.2004 12:17
kiitokset Pekalle linkistä ! :)
Hitaasti etenee hommat. Viimeiset kaksi iltaa on mennyt koritöiden parissa. Viikonloppuun mennessä pitäisi olla hommat siinä vaiheessa, että pääsisi sovittelemaan turvakaaria paikalleen.
Päivitellään uusia kuvia hommien edetessä.
Hitaasti etenee hommat. Viimeiset kaksi iltaa on mennyt koritöiden parissa. Viikonloppuun mennessä pitäisi olla hommat siinä vaiheessa, että pääsisi sovittelemaan turvakaaria paikalleen.
Päivitellään uusia kuvia hommien edetessä.
Viimeksi muokannut habaracing, 23.3.2012 21:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 14.12.2004 12:17
Ultra Leggera
Jarruille jäävä tila on valittu.
Jarruille jäävä tila on valittu.
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 14.12.2004 12:17
Kaarityöt polkaistu käyntiin. Vielä ois iso läjä putkia laittamatta paikalleen, pari kuvaa lauantain saldosta:
http://carbonracingteam.kuvat.fi/kuvat/ ... G_1512.JPG
http://carbonracingteam.kuvat.fi/kuvat/ ... G_1514.JPG
http://carbonracingteam.kuvat.fi/kuvat/ ... G_1515.JPG
http://carbonracingteam.kuvat.fi/kuvat/ ... G_1512.JPG
http://carbonracingteam.kuvat.fi/kuvat/ ... G_1514.JPG
http://carbonracingteam.kuvat.fi/kuvat/ ... G_1515.JPG
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 14.12.2004 12:17
ei ole
Siinä tapauksessa ylläolevalla lapulla voi pyyhkästä vaikka hanurinsa.
Hieno auto tästä on tulossa jokatapauksessa. Tällä hetkellä sääntöjen puitteissa ei liene käytännössä mahdollista vaihtaa MED-Motroniccia pois, koska suuttimien asennuspaikkaa ei saa muuttaa. Ja mikäs siinä kun DSG:kin ilmeisesti sallittu? Kytkimien lukumäärä on rajattu, mutta määrää vain ei kerrota (1?).
ei liene käytännössä mahdollista vaihtaa MED-Motroniccia pois
On mahdollista, tosin suorasuihkutus motorsport ecuja on hyvin ratattu määrä tarjolla. Bosch Motorsport ja EFI ainakin sopivat. Alkuperäinen MED17 soveltuu hyvin huonosti kilpa-autoon, sillä luistonesto, ajohallinta, ajonesto jne pitää saada pois. Lisäksi MED17:sen säätäminen on liian hankalaa varikko olosuhteissa, myös dynossa koska MED17 ECUa ei voida koe säätää reaaliajassa emulaattorilla.
Lisäksi on hyvä nähdä ja tietää kaikki mahdolliset viritystulokset, vaikka me ei vastaavia metodeja saatais käyttää. Jokainen onnistunut viritys auttaa ymmärtämään koneen luonnetta ja potentiaalia lisää.
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 14.12.2004 12:17
Hallintalaitteita hamoteltu paikalleen.
Jonkin verran joutuu vaihdekeppiä/ratti/polkimia tuomaan taaksepäin
http://carbonracingteam.kuvat.fi/kuvat/ ... G_1541.JPG
Jonkin verran joutuu vaihdekeppiä/ratti/polkimia tuomaan taaksepäin
http://carbonracingteam.kuvat.fi/kuvat/ ... G_1541.JPG
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 14.12.2004 12:17
Pikkuhiljaa etenee:
Kojelauta sovitettu paikalleen:
http://carbonracingteam.kuvat.fi/kuvat/ ... G_1544.JPG
Taka-akseli purettu. Navat toimitettu koneistamoon jarrujen sovitukseen.
http://carbonracingteam.kuvat.fi/kuvat/ ... G_1547.JPG
Etuakseliston ihmettelyä:
http://carbonracingteam.kuvat.fi/kuvat/ ... G_1551.JPG
Ensimmäinen sarja kilpa-renkaita saapui:
http://carbonracingteam.kuvat.fi/kuvat/ ... G_1553.JPG
Pedalbox koesovituksessa:
http://carbonracingteam.kuvat.fi/kuvat/ ... G_1556.JPG
Kojelauta sovitettu paikalleen:
http://carbonracingteam.kuvat.fi/kuvat/ ... G_1544.JPG
Taka-akseli purettu. Navat toimitettu koneistamoon jarrujen sovitukseen.
http://carbonracingteam.kuvat.fi/kuvat/ ... G_1547.JPG
Etuakseliston ihmettelyä:
http://carbonracingteam.kuvat.fi/kuvat/ ... G_1551.JPG
Ensimmäinen sarja kilpa-renkaita saapui:
http://carbonracingteam.kuvat.fi/kuvat/ ... G_1553.JPG
Pedalbox koesovituksessa:
http://carbonracingteam.kuvat.fi/kuvat/ ... G_1556.JPG
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 14.12.2004 12:17
http://carbonracingteam.kuvat.fi/kuvat/ ... G_1584.JPG
Ohjausakseliin hitsataan pikairroitus kiinnitys ratille
http://carbonracingteam.kuvat.fi/kuvat/ ... G_1588.JPG
Takakylkien Hiilikuitupaneeleja varten tehty sapluunat
http://carbonracingteam.kuvat.fi/kuvat/ ... G_1589.JPG
Turvakaaret valmiina
Ohjausakseliin hitsataan pikairroitus kiinnitys ratille
http://carbonracingteam.kuvat.fi/kuvat/ ... G_1588.JPG
Takakylkien Hiilikuitupaneeleja varten tehty sapluunat
http://carbonracingteam.kuvat.fi/kuvat/ ... G_1589.JPG
Turvakaaret valmiina
jos moottorinohjaukseen ei ole vielä löytyny ratkaisua niin kannattaa kysellä Tatechiltä, ehkä sieltä voi ratkaisu löytyä.. ? :)
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 14.12.2004 12:17
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 14.12.2004 12:17
Vaihteisto purettu lukon ja välityksen vaihtoa varten. Nyt vaan täytyisi löytää jostain sopiva välitys.
Kojelauta maskeineen alkaa olla valmiina lähetettäväksi nukkaukseen:
http://carbonracingteam.kuvat.fi/kuvat/ ... isusta.JPG
Kojelauta maskeineen alkaa olla valmiina lähetettäväksi nukkaukseen:
http://carbonracingteam.kuvat.fi/kuvat/ ... isusta.JPG
^Ei yhtään pienempiä ruuveja ja/tai erilaista kiinnitystä olisi noille kojelaudan päätylapuille löytynyt? Tässä ei ilmeisesti kojelautaa ole saanut kaarien takia enää paikoilleen ilman todella rajua puukotusta?
Kilpaahan näillä toki ajetaan, mutta olen joskus nähnyt siistimpiäkin toteutuksia kaariläpivientien suhteen. Olettaen siis, että nuo kaikki hiilarilätkät jää nukkaamatta ja ruuvit näkyviin.
Muuten näyttää kyllä kaikinpuolin siistiltä ja hyvintehdyltä autolta. Siitä hatun nosto.
Kilpaahan näillä toki ajetaan, mutta olen joskus nähnyt siistimpiäkin toteutuksia kaariläpivientien suhteen. Olettaen siis, että nuo kaikki hiilarilätkät jää nukkaamatta ja ruuvit näkyviin.
Muuten näyttää kyllä kaikinpuolin siistiltä ja hyvintehdyltä autolta. Siitä hatun nosto.
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 14.12.2004 12:17
Kaikki osat menee nukkaukseen, myös noi hiilarilevyt. Kiinnitys hoidetaan siroilla verhoiluruuveilla (kuvissa koesovituksen ajaksi laitettu vain kiinni ensimmäisillä mitä sattui käteen osumaan).
Aika reilusti joutui kojelaitaa puukottamaan ja edelleen menee aika naftisti paikalleen, mutta menee kuitenkin :)
Aika reilusti joutui kojelaitaa puukottamaan ja edelleen menee aika naftisti paikalleen, mutta menee kuitenkin :)
Verhoilulevyjen kiinnitysruuveja huomattavasti enemmän kiinnostaa nuo vaihdelaatikon muutokset.
Eroaako tuo 02Q (?) tyypin vaihteisto huomattavasti 02M:stä, onko esim. kuoriltaan/kannakkeiltaan samanlainen? Millainen lukko tulee?
Tämä vaikuttaa hienolta ja hyvin toteutetulta projektilta. Mukavaa, että jaksatte päivitellä edistystä tänne.
Eroaako tuo 02Q (?) tyypin vaihteisto huomattavasti 02M:stä, onko esim. kuoriltaan/kannakkeiltaan samanlainen? Millainen lukko tulee?
Tämä vaikuttaa hienolta ja hyvin toteutetulta projektilta. Mukavaa, että jaksatte päivitellä edistystä tänne.
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 14.12.2004 12:17
Eroaako tuo 02Q (?) tyypin vaihteisto huomattavasti 02M:stä, onko esim. kuoriltaan/kannakkeiltaan samanlainen? Millainen lukko tulee?
Tarkoituksen laittaa levylukko epäsymmetrisillä ramppikulmilla.
Kyseessä siis 02S vaihteisto. 02M ja 02J vaihteistojen kanssa kone on kallellaan taakse päin. CAVD ym koneet näyttää olevan aika pystyssä, joten suoraan ei varmaankaan käy.
Jos jollain pyörii ylimääräisenä tuollainen 2,0L vapari Beetlen 02J-vaihteisto (koodi: CZM) niin voisin ostaa pois.
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 14.12.2004 12:17
Kojelauta maskeineen toimitettu nukattavaksi. Sillä aikaa tehty vähän lisää hankintoja, ettei vaan pääse hommat loppumaan... huoh... :)
http://carbonracingteam.kuvat.fi/kuvat/ ... G_1691.JPG
http://carbonracingteam.kuvat.fi/kuvat/ ... G_1691.JPG
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 14.12.2004 12:17
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 14.12.2004 12:17
Pientä päivitystä tännekin.
Säännöt elävät tällä hetkellä aika voimakkaasti, mutta ratkaisu/ lopullisten sääntöjen julkaisu pitäis tapahtua ihan näinä päivinä. Tästä johtuen kovinkaan paljoa ei olla päästy etenemään.
Galleriaan lisätty muutamia uusia kuvia:
http://carbonracingteam.kuvat.fi/kuvat/ ... G_1716.JPG
Säännöt elävät tällä hetkellä aika voimakkaasti, mutta ratkaisu/ lopullisten sääntöjen julkaisu pitäis tapahtua ihan näinä päivinä. Tästä johtuen kovinkaan paljoa ei olla päästy etenemään.
Galleriaan lisätty muutamia uusia kuvia:
http://carbonracingteam.kuvat.fi/kuvat/ ... G_1716.JPG
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 14.12.2004 12:17
Jarrut alkais olla etulevyjen liukupaloja vaille valmiit
http://carbonracingteam.kuvat.fi/kuvat/ ... G_1730.JPG
http://carbonracingteam.kuvat.fi/kuvat/ ... G_1732.JPG
http://carbonracingteam.kuvat.fi/kuvat/ ... G_1734.JPG
http://carbonracingteam.kuvat.fi/kuvat/ ... G_1730.JPG
http://carbonracingteam.kuvat.fi/kuvat/ ... G_1732.JPG
http://carbonracingteam.kuvat.fi/kuvat/ ... G_1734.JPG
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 14.12.2004 12:17
Ovipahvit valmiina sovitusta varten. Vielä hienosäätöä ja hiomista niin hyvä tulee :)
http://carbonracingteam.kuvat.fi/kuvat/ ... G_1738.JPG
http://carbonracingteam.kuvat.fi/kuvat/ ... G_1738.JPG
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 14.12.2004 12:17
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 14.12.2004 12:17
Suunnitelmat muuttuivat, joten auto myynnissä: http://www.nettiauto.com/volkswagen/scirocco/5049889
Niin, säännöt taitaa olla lukittu ensi vuodeksi. Mitä nyt lueskelin niin taitaa olla ahdin vapaa (kaksoisahtaminen sallittu jos vakiona on). Enkä löytänyt määrityksiä kuristimesta. Eikös tämä tarkoita, että tehoa löytyisi näistä FinR1400T autoista :D
Viimeksi muokannut JukkaA, 26.9.2012 16:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 14.12.2004 12:17
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 14.12.2004 12:17
Pientä päivitystä tännekin välillä.. Carbon Racing Teamin Scirocco vierailee projektikuntoisena ensi viikonloppuna Flying Low Motorsportin osastolla VM-Motorsport Show:ssa.
Pari uutta kuvaa:
http://carbonracingteam.kuvat.fi/kuvat/ ... G_1896.JPG
http://carbonracingteam.kuvat.fi/kuvat/ ... G_1901.JPG
Pari uutta kuvaa:
http://carbonracingteam.kuvat.fi/kuvat/ ... G_1896.JPG
http://carbonracingteam.kuvat.fi/kuvat/ ... G_1901.JPG
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 14.12.2004 12:17
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 14.12.2004 12:17
Nyt jollekinloistava aihio yli 10 000€ alle omakustannehinnan...
http://www.nettiauto.com/volkswagen/scirocco/5395454
http://www.nettiauto.com/volkswagen/scirocco/5395454
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa