Cl Jetta VM '91 slow 'n slow goes 1.8t

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

ZuGE
-
Viestit: 78
Liittynyt: 20.11.2005 21:32

Cl Jetta VM '91 slow 'n slow goes 1.8t

ViestiKirjoittaja ZuGE » 7.2.2012 18:17

Tuli hankittu uuden työn kunniaksi tällänen ja heti perään toinen kuva.

Tuli tilattua heti auton oston jälkeen JOMit ja laitettua vanteet vannepajalle levitettäväksi.

Tuli takaisin parissa päivässä vaikka mun selitys tilatusta työstä oli vähän outo mutta onneksi oli niin hyvää palvelua että vannepajan mies soitti ja kysyi tahonko varmasti 7" leveät vanteet missä huulta 6,5" :D tämmöset niistä sitten tuli. Päälle pitäisi venyttää 155 sarjan kumit mutta maalata sitä ennen ekassakin kuvassa näkyvällä vihreellä.

Takavalot vetäsen vht:n nite shadella huomenna jos kerkeän.

Sitten pari kyssäriä perään asentelusta kun mulla on vain rajoitetusti aikaa laittaa autoa duunin hallissa.

Eli kun vaihan nuo tolpat niin tarviinko vanhoista tolpista mitään? Nuo JOMit kasasin jo uusilla yläpäillä. Että onko vain vanha pois ja uusi tilalle?

Ps. Löytyykö halukasta puhaltamaan vanteet hiekalla tms että saisi maalattua? Ilmaseksi ei tietenkään tarvii tehä.
Viimeksi muokannut ZuGE, 3.7.2012 18:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

vildur
-
Viestit: 462
Liittynyt: 1.7.2005 14:53

ViestiKirjoittaja vildur » 8.2.2012 11:02

miksi slow 'n slow? hidas ja hidas? vai olisko pitäny olla nps tyyliin slow'n low? :D
toinen kysymys. Jos kerta veit vanteet levitettäväks niin miksi teit niistä noin kapeat ja miksi laitat naurettavan näköset 155 leveet renkaat? Ja missä kohtaa on 6.5tuumaa huulta? ei missään. Ja miksi vihreet vanteet? koska muillakin on?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 8.2.2012 11:44

Ja missä kohtaa on 6.5tuumaa huulta?

Voihan siellä sisäpinnalla olla...

Tuommoisella "levityksellä" ois ollut sama olla levittämättä.

Ei muuta ku ruostetta konepeltiin ja stickerbombbeja ympäri autoa. Niin ja "tonttiin ja leveet vanteet!!2!1!!"

Eli kun vaihan nuo tolpat niin tarviinko vanhoista tolpista mitään?

konehuoneen puolelle tulevat osat.

Onkos tästä tulossa joku oikea projekti vai pelkkä alustan vaihto?

Tästä mallista sais komean 90´-lookkerin, jätesäkkiä, huoranportaat takalasille, "teinireikä"mangelssit, antenneja, suorakaidelisävaloja jne.

ZuGE
-
Viestit: 78
Liittynyt: 20.11.2005 21:32

ViestiKirjoittaja ZuGE » 8.2.2012 17:12

miksi slow 'n slow? hidas ja hidas? vai olisko pitäny olla nps tyyliin slow'n low? :D
toinen kysymys. Jos kerta veit vanteet levitettäväks niin miksi teit niistä noin kapeat ja miksi laitat naurettavan näköset 155 leveet renkaat? Ja missä kohtaa on 6.5tuumaa huulta? ei missään. Ja miksi vihreet vanteet? koska muillakin on?


Kuhan leikin projektin nimellä, hidashan toi on.

Ei oo vielä ainakaan tarkotus kaaria mankeloida tai levittää niin saa mennä tommosena, pitäis tulla aika lailla kaaren tasolle jos mittailin oikein. Noilla 155 kumeillahan tosta jää se 2,5cm "tyhjää" per reuna ja mitä tyrestretchistä kattelin niin paremman näköset kun esim 165.

Tais tulla ymmärrysvirhe sulla? Siis alunperin olin tehny sen levitystilauksen niin että olisi tullut huulta ulospäin se 6,5" mutta onneksi vannepajan äijä soitti ja kysy että tahonko varmasti semmoset ja korjattiin mun tilausmoka sitten puhelimessa.

En nyt tiedä kellä muulla on vihreet mutta olkoot jos on, ite kattelin töissä että ihan hyvä väriyhistelmä toi mitsun vihree+valkonen niin aattelin sillä maalata nuo.


Quote:
Eli kun vaihan nuo tolpat niin tarviinko vanhoista tolpista mitään?

konehuoneen puolelle tulevat osat.

Onkos tästä tulossa joku oikea projekti vai pelkkä alustan vaihto?

Tästä mallista sais komean 90´-lookkerin, jätesäkkiä, huoranportaat takalasille, "teinireikä"mangelssit, antenneja, suorakaidelisävaloja jne.


Ok eli se metallilevyhärdelli mikä siinä näkyy.

Joo tarkotus ois pikku hiljaa projetoida tätä tässä, tuolla ulkona vaan on nyt paha tehdä mitään :D Kesäkuussa toivottavasti saan asiat niin että töistä tulee käyttöauto ja tämän saa siirrettyä kokonaan projektoitavaksi, tarkotus oli että jos 20vt koneen laittas ja levittäs kaaret kunnolla, tosin sen näkee vasta kesäkuussa. Eli nyt vaan tarkotuksena projektoida niin että joka päivä voi autolla ajaa kuitenkin.

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 9.2.2012 16:31

Ei oo vielä ainakaan tarkotus kaaria mankeloida tai levittää niin saa mennä tommosena, pitäis tulla aika lailla kaaren tasolle jos mittailin oikein.


tuota, eikös tohon koppaan mene ainakin 8" leveät vanteet ilman mitään levityksiä, kunhan et on oikea?

Valtsu-
-
Viestit: 101
Liittynyt: 3.10.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Valtsu- » 9.2.2012 18:07

kyllä kyllä. et kesäksi vannetta ja madallusta..
Tuosta näät muute miltä se näyttää vihreillä vanteilla: http://www.nettiauto.com/volkswagen/jetta/4272643


Ps. Löytyykö halukasta puhaltamaan vanteet hiekalla tms

http://www.yritysopas.com/haku/hiekkapuhallusta/

Pheo
-
Viestit: 172
Liittynyt: 6.3.2011 17:26

ViestiKirjoittaja Pheo » 9.2.2012 19:52

Samalla vaivalla ku noi "levitettiin" 7" leveeks nii oisit voinu samontein teettää vaikka 8" leveet joissa ois jopa ollukin vähän huulta...
Noi ainakin hukkuu sinne kaarien sisään ellet heitä mitään hirveetä leepu lättyä sinne.

ZuGE
-
Viestit: 78
Liittynyt: 20.11.2005 21:32

ViestiKirjoittaja ZuGE » 10.2.2012 11:29

Kuva

Kuuluko tuon ulomman lähteä pois? Mulla meinaan on uuteen sellainen keskiö missä on tuon sisemmän kokoinen reikä.

Valtsu-: tarkoitin lähinnä että jos täältä löytyy joku jollakulla on kotona puhalluslaitteet ja suostuisi tekemään halvalla.

Täytynee sitten tuoda spacereilla ulos jos kerran ää tuo 7"leveä sisään.

KariS
-
Viestit: 740
Liittynyt: 16.12.2004 21:27

ViestiKirjoittaja KariS » 10.2.2012 11:44

Ulomman holkin? Jos niin kyllä. Lukkopihdit+ulosvetäjä+moska on hyvä combo.

ZuGE
-
Viestit: 78
Liittynyt: 20.11.2005 21:32

ViestiKirjoittaja ZuGE » 10.2.2012 20:52

Ulomman holkin? Jos niin kyllä. Lukkopihdit+ulosvetäjä+moska on hyvä combo.


Juu lähti kun otti ulosvetäjällä kunnolla ja naputteli samalla, aluksi en oikeen uskaltanu ku pelkäsin että jos on kiinteä osa ettei mene rikki.

Sain sitten ratin vaihettua, ei oikein toi syvä keskiö sovi kaistanvaihteluun kun ei sormet yllä vilkulle :D
Kuva

Takavalot sain kanssa sillä night-shadesilla vedettyä, pitää vielä välihioa ja lakata.
Kuva

Ja miltä näyttää kun valot päällä.
Kuva

Valtsu-
-
Viestit: 101
Liittynyt: 3.10.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Valtsu- » 10.2.2012 21:07

Itse maksoin 20€ yhdelle noista yrityksistä koko alustan osista.. et en mie usko et kukaan jaksaa alkaa kamoja virittelee käyttöön tota halvemmalla.

ZuGE
-
Viestit: 78
Liittynyt: 20.11.2005 21:32

ViestiKirjoittaja ZuGE » 10.2.2012 21:22

Itse maksoin 20€ yhdelle noista yrityksistä koko alustan osista.. et en mie usko et kukaan jaksaa alkaa kamoja virittelee käyttöön tota halvemmalla.


No perkele, ei siinä muuta kuin vanteet puhallusukolle jos noin halvalla tekevät.

ZuGE
-
Viestit: 78
Liittynyt: 20.11.2005 21:32

ViestiKirjoittaja ZuGE » 15.2.2012 21:48

Tuli tänään laitettua noi coilit alle, vähän tipahti liikaa kun takaa raapii kiinni ja kokoajan saa aurailla teitä :D

Kuvaa keulasta, kierrettä joku 2cm jäljellä kesää varten.
Kuva

Kuvaa takaata.
Kuva

Sitten kun oli toi hattuhyllyn verhoilu poissa niin kikkailin tollasen mötikän seinälipun tuonne.
Kuva

Noi pitkät pitääis vielä jaksaa repiä pois ja muuta pientä fiksailua tehdä.

Jonkun näköstä jarruremppaakin pitäis harrastaa kun poljin painuu yli puolen välin ilman että mitään muuta tapahtuu kuin jarruvalot syttyy.

ZuGE
-
Viestit: 78
Liittynyt: 20.11.2005 21:32

ViestiKirjoittaja ZuGE » 22.4.2012 20:29

Tuli tossa acs:n alla heitettyä jo kesäpyörät alle, tämmöset niistä tulikin.

Nyt sitten rupes naputtaa vetarin sisänivel kun oli päässyt rikkoutumaan suojakumi, millanes kuusiokolo/torxi tuonne sisäpäänlaippaan menee? Miten se nivel edes kiinnittyy siihen ite keppiin? Eli jonkinlaiset vaihto-ohjeet ois kovat kun ei ole ikinä tullut volkkariin niveltä vaihdettua.

ZuGE
-
Viestit: 78
Liittynyt: 20.11.2005 21:32

ViestiKirjoittaja ZuGE » 3.7.2012 18:21

Tuli sovittua tuommosesta AEB:sta kaupat missä yksi veivi murtunut mutta ei muuten päällisin puolin pitäisi olla mitään vikaa.

Nyt sitten pitäisi varmaankin aluksi kehittää siihen uusi veivi tai kokonaan uusi veivisatsi. Minkäs merkkisiä noita löytyy? Eagle tuli itellä ainakin mieleen, sitten oli joku kiinassa tehty mitä ainakin usparts myi mutta en löytänyt sieltä nettisivuilta mitään tietoa niistä.

Alustahan tossa pitää laittaa melkolailla kokonaan uusiks, helpoin taitaa olla mk3 gti golffin taka-akseli ja etuakseli?

Jumbbane
-
Viestit: 554
Liittynyt: 1.10.2006 20:12

ViestiKirjoittaja Jumbbane » 3.7.2012 23:45

Miksi nämä kaikki pilataan näillä "tuunauksilla".. Sais helvatan hienoja ku laittais niinku kuuluu.

Sori, tosin itselle näitä kulkineitahan laitellaan.

ZuGE
-
Viestit: 78
Liittynyt: 20.11.2005 21:32

ViestiKirjoittaja ZuGE » 4.7.2012 7:42

Miksi nämä kaikki pilataan näillä "tuunauksilla".. Sais helvatan hienoja ku laittais niinku kuuluu.

Sori, tosin itselle näitä kulkineitahan laitellaan.


Määrittele tuunaus? Tosin eihän munkaan tarvitsis kellekkään perustella miten tätä rakennan.

ZuGE
-
Viestit: 78
Liittynyt: 20.11.2005 21:32

ViestiKirjoittaja ZuGE » 6.7.2012 21:31

Sitten kuvia.

Eli joo tänää tuli moottori ja rupesin duunin jälkeen purkaa sitä mutta ei ollu oikean kokosta torxia että ois saanu kannen irti niin purin sitten melkeempä kaiken muun irti ja sitten pitikin jo lähteä kun ei jaksanut roikottaa trukin nokassa konetta että olis kampuran irrottanu.

Tosiaan toi yks veivi oli rikki särki mikä oli ihan tiedossa oleva juttu. Tilalle pitäis laittaa sitte uspartsin myymää bulkki "eagle" kankisarjaa. Mietin vaan että pitäisiköhän pelkkä kampura ja veivit viedä koneistamolle että sovittavat ne ja mittailla ite sopivat laakerit niihin vai kiikuttaa lohko, kampura, veivit ja männät sinne.

Mitä tuossa vakio kansipahvi kestää tehoja/paineita? Entäs mitä vakio kansipultit kestää? Vois kuitenkin miettiä jos tuon oikeasti rakentais alusta alkaen vähän liian järeäksi kun ecua mulla ei ole ja mietin että KMS:än md25:en sinne laittas ecuks.

Ainii ja minkä kokonen se torxi on millä kansipultit aukee? Vois iha varoiks hankkia semmosen.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 6.7.2012 22:09

Jos haluat luotettavan yläkerran. Laita G60 kannentiiviste, monikerrospäällystettymultihärpäke, pitää hyvin paineet ja voi käyttää uudestaan ja sit ARP:n pinnapultit, kiritää paremmin kuin pultit ja voit käyttää uudestaan.Hintaa noille tulle noin 200e, ainakin 7-8vuotta sit.

ZuGE
-
Viestit: 78
Liittynyt: 20.11.2005 21:32

ViestiKirjoittaja ZuGE » 6.7.2012 22:27

Jos haluat luotettavan yläkerran. Laita G60 kannentiiviste, monikerrospäällystettymultihärpäke, pitää hyvin paineet ja voi käyttää uudestaan ja sit ARP:n pinnapultit, kiritää paremmin kuin pultit ja voit käyttää uudestaan.Hintaa noille tulle noin 200e, ainakin 7-8vuotta sit.


Juu siis jos avaan niin laitan cometicin tiivarin sinne ja arpin pultit. Pitäis vielä kytkin keksiä kun toi sre on vähän kallis omasta mielestä.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 6.7.2012 22:50

Paljons Cometic:alla on hintaa? Ne taitaa olla parasta mitä on markkinoilla tällä hetkellä.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 9.7.2012 8:39

Miten niin jos avaat ? Vai meinasitko vaihtaa männät ja kanget alakautta ?

ZuGE
-
Viestit: 78
Liittynyt: 20.11.2005 21:32

ViestiKirjoittaja ZuGE » 9.7.2012 8:44

Miten niin jos avaat ? Vai meinasitko vaihtaa männät ja kanget alakautta ?


Juu alakautta kun kampuran joutuu pakosta käyttää irti.

Paljons Cometic:alla on hintaa? Ne taitaa olla parasta mitä on markkinoilla tällä hetkellä.


Näkyy olevan 110-130e nuo cometicit riippuen paksuudesta.

MrOnion
-
Viestit: 15
Liittynyt: 8.10.2010 12:51

ViestiKirjoittaja MrOnion » 9.7.2012 11:02

Hetkinen. Onks sulla ollu tää parkissa aina välillä tuossa hietalahdenkadulla siinä siwan nurkilla?

Kaveri asuu tossa vastapäätä ja vastaavaa fiilistelty partsilta käsin ;).

ZuGE
-
Viestit: 78
Liittynyt: 20.11.2005 21:32

ViestiKirjoittaja ZuGE » 9.7.2012 14:48

Hetkinen. Onks sulla ollu tää parkissa aina välillä tuossa hietalahdenkadulla siinä siwan nurkilla?

Kaveri asuu tossa vastapäätä ja vastaavaa fiilistelty partsilta käsin ;).


Juu siellähän se aina välillä on parkissa, yleensä siinä eerikinkadulla kun asun siinä melkeempä siwan yläkerrassa.

Tuli tossa testattua töiden osapesuria, ihan ok jälkeä tuli.

Öljypohja ulkoota
Öljypohja sisältä
Venakoppaa ja imusarjaa

Tuon imusarjan saa ilman suutinkuppeja ja tota anturia ostaa pois, myydään tarjousten perusteella.

ZuGE
-
Viestit: 78
Liittynyt: 20.11.2005 21:32

ViestiKirjoittaja ZuGE » 10.7.2012 21:43

Nappasin tossa eilen kampuran pois.

Tän näköstä settiä sieltä löyty.

Oiskohan toi ihan toimiva lohko jos ton hios tasaseksi? Täyttöhitsaus ei taida olla ees vaihtoehto?[/url]

ZuGE
-
Viestit: 78
Liittynyt: 20.11.2005 21:32

ViestiKirjoittaja ZuGE » 23.7.2012 21:43

Veivit hankittu ja viety koneistamolle kannen, lohkon ja kampuran kanssa.

Imusarjakin tuli postissa suutinkuppien kera, mikäköhän noiden kuppien momentti olis?

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 24.7.2012 7:25

Millaiset korvat ajattelit laittaa jotta saat ton AEBin istumaan poikittain?

ZuGE
-
Viestit: 78
Liittynyt: 20.11.2005 21:32

ViestiKirjoittaja ZuGE » 24.7.2012 8:08

Millaiset korvat ajattelit laittaa jotta saat ton AEBin istumaan poikittain?


Itse asiassa ei vielä tietoa, mitä vortexia olen lueskellut niin taitaa mennä vaikka kr:än korvilla.

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 27.7.2012 10:45

Poikittaiskone menee varmaan millä vaan "isolohko 4syl" korvilla, mutta jos en ihan väärin ymmärtänyt niin pitkittäiskoneissa voi olla eri valu lohkossa ettei oo paikkaa siinä kohtaa missä poikittaisissa. Voi olla että joutuu tekee omat korvakkeet.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 27.7.2012 11:07

http://pajalle.com/cars.php?id=017&lang=fi

Luulis sen sinne menevän normaali korvakkeilla, mutta kai niitä voi olla lohkoissakin eroja

ZuGE
-
Viestit: 78
Liittynyt: 20.11.2005 21:32

ViestiKirjoittaja ZuGE » 27.7.2012 14:22

Juu niin väittivät kanssa tuolla meren takana että menee 1.8-2.0 korvakkeilla kiinni.

Kiitti Mikko tuosta linkistä.

Eilen tuli haettua transporterillinen tarpeita lisää TurboJ:ltä että kiitos vaan sinne suuntaan hyvistä kaupoista! Kohta kun työt ohi niin jos vähän pesasis niitä ja kuvailis ja kirjottelis mitä kaikkea hienoa tuli hankittua.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 28.7.2012 21:07

Kiitos vain itsellesikin :)
Toivottavasti hommat etenevät mukavasti ja turboilut pääsevät alkamaan pian!
Siitä kytkimestä mietin että turbokoneeseen kannattaa kyllä hommata tiukempi asetelma
koska jo Passatissakin (mistä laatikkosi on peräisin) on 1.8 16V -tekniikan yhteydessä järeämpi kytkin... Mutta ainahan sitä kokeilla voi.

ZuGE
-
Viestit: 78
Liittynyt: 20.11.2005 21:32

ViestiKirjoittaja ZuGE » 28.7.2012 22:03

Kiitos vain itsellesikin :)
Toivottavasti hommat etenevät mukavasti ja turboilut pääsevät alkamaan pian!
Siitä kytkimestä mietin että turbokoneeseen kannattaa kyllä hommata tiukempi asetelma
koska jo Passatissakin (mistä laatikkosi on peräisin) on 1.8 16V -tekniikan yhteydessä järeämpi kytkin... Mutta ainahan sitä kokeilla voi.


Pitää testata sitä sitten, oli muuten se apuakseli sopiva että kiitos siitä myös! Tosin pitänee kai se alipaine pumppu ottaa myös jossain välissä :D

Henska
-
Viestit: 138
Liittynyt: 4.10.2012 19:58

ViestiKirjoittaja Henska » 11.10.2012 18:22

Tuo -91 ei sit vielä oo vähäpäästöinen?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 11.10.2012 18:39

Miksi se pitäisi olla?

Henska
-
Viestit: 138
Liittynyt: 4.10.2012 19:58

ViestiKirjoittaja Henska » 12.10.2012 8:39

Ei erityistä syytä! Mietin vaan, et missä vaiheessa nuo meni vähäpäästöiseksi. Itel oli -91 sähkökaasari 1.6 koneinen Jetta ja oisin muistellu et se olis jo ollu vähäpäästöinen. Mut ehkä sit ei.

Hyvän näköinen ruori tuolla ylemmisä kuvissa :-)
Kenen valmistama/myymä?

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 12.10.2012 13:16

Köhöm.. sanoisin että jok'ikinen isopuskurinen 90-91 bensa jetta on uutena ollut vähäpäästöinen riippumatta siitä miksi ake sen on kirjannut. Eli katti, lambda ja hiilipönttö niistä löytyy. Jostain syystä kaikkia ei vain ole vähäpäästöiseksi kirjattu ja toisissa tiedot on vielä ristiriidassa kuten allekirjoittaneella. Sanaa vähäpäästöinen ei otteesta löydy mutta yksipistesuihkutin,kolmitoimikatalysaattori ja aktiivihiilisäiliö kylläkin ja vm on -90

Henska
-
Viestit: 138
Liittynyt: 4.10.2012 19:58

ViestiKirjoittaja Henska » 12.10.2012 17:36

Ok. Valitettavasti juuri tuo "vähäpäästöinen" taitaa olla se "taikasana" mikä tekee moottori jutuista vähintäänkin vaikeita, jos ei mahdottomia.

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 12.10.2012 21:08

Eihän se vähäpäästöinen haittaa. Tiputtaa nokalle tuon 1.8t sellaisenaan ja esittää laput konttorilla niin se on rokkenroll. Löytyyhän kävijöiden kaslustosta vai oliko täällä projektiosiossa kakkoskorin jetta jossa 1.8t nokalla :) ja leimassa :)

hep. ja tässähän se on http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=82 ... ht=#826852

ZuGE
-
Viestit: 78
Liittynyt: 20.11.2005 21:32

ViestiKirjoittaja ZuGE » 12.10.2012 21:41

Tuo oli vähäpäästöiseksi merkattu mutta yt:t iski omassa duunissa ja huonostihan siinä kävi niin piti likvitoida omaisuutta hieman joten projekti on tältä osin ainakin ohi...

Henska
-
Viestit: 138
Liittynyt: 4.10.2012 19:58

ViestiKirjoittaja Henska » 15.10.2012 20:51

Ohho!!. Onpas tuossa linkissä aika Projekti :-)


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa