Seat Ibiza

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

JiiAaa22
-
Viestit: 388
Liittynyt: 30.4.2007 18:53
Viesti:

Seat Ibiza

ViestiKirjoittaja JiiAaa22 » 25.10.2011 16:28

Jonkun aikaa on tullut etsittyä jonkinlaista dieselkäyttöistä pikkuautoa työmatka- /harrasteajokiksi, pari viikkoa sitten löytyi nettiautosta tämä kyseinen "hiukan" huonolla pidolla ollut Ibiza. Kävin koeajolla ja totesin auton aika sopivaksi minulle vika/hintasuhteeltaan ja kaupat tehtiin.

Kyseessä siis -99 vuosimallin tipunkeltainen Seat Ibiza, autolla rullattu karvan alta 300tkm ja koneena (AHU) jota piristetty evry:llä, alla pyörii tällähetkellä jotkut 17" tusinavanteet ja 225/40 rengastus (joka on jollain ihmeellä saatu otteeseenkin merkattua vaikka raapivat hulluna), lisämausteena vielä joku korkeussäädettävä alusta, jonka merkistä ei tietoa.

Pyrin saamaan tämän kipon ensi kesään mennessä sellaiseen kuntoon että siitä kehtaa valoisaan aikaankin nousta ulos. Tekemistä siis riittää, mutta eipä ainakaan tarvitse koko talvea sohvalla maata. Suunnitelmissa on siistiä ulkoasua korjaamalla ruosteet, maalaamalla auto uudelleen, päivittää valoja sekä tietysti "tonttiin ja leveät vanteet" meininkiä, sisustaa parannellaan mm. korjaamalla/vaihtamalla rikotut osat, äänenvaimennusta lisäämällä ja asentamalla hiukan humppavehkeitä.

Tähän väliin jokunen kuva auton yleisilmeestä:
kuskinpuoli
apukuskinpuoli
Yht`äkkiä katsottuna ei mikään kauhea rotisko ole, mutta tässäpä lisäkuvia:
amis-asennukset
lisää
ja lisää
Nuo purkasin kaikki heti ensitöiksi pois ettei koko kippo palaisi, johtoa tulikin valehtelematta n.50m ja lisäksi löytyi verhoilujen kätköistä vielä 3 kattoantennia...
Samalla kun purkasin ja putsailin sisustaa tuli myös penkit pestyä, harmiksi silloin vain ei ollut kunnollista kuvausvälinettä mukana joten täytyy tyytyä suttuiseen nokia-kuvanlaatuun:
pesemätön ja pesty etupenkki

Sitten tutustutaan ulkokuoren kauneusvirheisiin, aloitetaan takaluukun kannesta:
lasin alanurkat ruvella
apuk. puolen oven/lokasuojan sauma kukkii
konepellissä ilmeisesti joku sukupuolitauti
puskuri saanut osumaa
kuin myös puskurin ritilät
jeesusteippivirityksiä
Kuskin takakyljessä epäonnistuneita korjauksia?:
yksi
kaksi
kolme
neljä
Kattokaan ei ole säästynyt ajan hampaalta.
Lisämausteena vielä molemmista ovista hajotettu lasinnostin mekanismit ja veiveillä heitetty vesilintua.
kuva

Koneeseen tuli heti tehtyä heti moottorihuuhtelu ja suodattimien/öljyjen vaihto siinä toivossa että joskus takertelevat nostimet vetristyisivät, mutta turha toivo, nostimet ottivat moottorhuuhtelusta kunnolla itseesä ja vaihtoonhan ne sai laittaa.
Kaverin kanssa ne tulikin viime perjantaina vaihdettua ja samalla tuli korjattua vajaan hampaan verran sivussa ollut jako, joka ilmeni remontin yhteydessä.
Nyt kone käy kyllä vähintään 2 kertaa hienommin kuin alkujaan minulle tullessa ja vetojakin tuntuu olevan mukavasti.

Tästä ei ole enään suunta kuin ylöspäin, joten päivitellään kun on taas enemmän kerrottavaa.
Viimeksi muokannut JiiAaa22, 10.11.2012 16:57. Yhteensä muokattu 9 kertaa.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 25.10.2011 17:29

Meinaatko päivittää umpiot ja jos meinaat niin mitkä valot meinasit eteen laittaa?

JiiAaa22
-
Viestit: 388
Liittynyt: 30.4.2007 18:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja JiiAaa22 » 25.10.2011 17:47

Jotain tummaoptiikkaa suunnitellut keulille, mutta katsotaan nyt mihin päädytään. Kelta-musta teema jotenkin vahvasti mielessä tämän kanssa...

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 25.10.2011 18:18

Ihan mielenkiinnolla seuraan minkälaista ilmettä autoon tullaan hakemaan, nää kun yleensä niin mauttomasti rävellettyjä.

Itsellä on keltainen cordoba, joka olisi tarkoitus laittaa keväällä viimeistään ulkoisesti mieluisaan ilmeeseen. Vanteiksi tulee valkoiset 7x15 Ronal R8 vanteet eteen ET42 ja taakse ET25. Korin ja valojen puolelta pysyy oem tyylisenä, mutta kunnon korkeussäädettävä alusta pitää saada ihan yleisilmeen ja ajettavuuden puolesta. Sisällä onkin jo cupran penkit jotka on kivaa päivitystä vakio jakkaroihin.

Muutama jännä idea mulla on tuohon valo puolelle jos ei oo tarkoitus pysyy täysin oem ilmeessä.

JiiAaa22
-
Viestit: 388
Liittynyt: 30.4.2007 18:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja JiiAaa22 » 25.10.2011 19:42

Ideoita otetaan mielellään vastaan, tähän hätään en nyt yhtäkkiä löytänyt näitä "vanhankoppaisia" laiteltuna samalla tyylillä mihin tätä olen viemässä mutta laitetaan nyt kuvalinkki että mitä suurinpiirtein ollaan hakemassa. Tosin itse aikomus jättää helmat ja puskurin lipat mustiksi sekä peileiksi ehkä jotkut fk:n race look-mallin peilit.
Kuinkahan tuon tyylin nyt sitten kiteyttäisi... aika lailla oem-hengessä mutta silti siitä poiketen :)

edit: peilien nimi vaihdettu...

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 25.10.2011 19:56

Kallen Cordobassa oli tosi rajut noi linssiumpiot, sopivat hyvin kyllä keltaiseenkin:
http://www.minunauto.com/auto/592?page=2

Mulla on taas on tämmöiset, toki toistaiseksi istutettuna vielä polon keulalle:

Kuva

JiiAaa22
-
Viestit: 388
Liittynyt: 30.4.2007 18:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja JiiAaa22 » 26.10.2011 15:28

No kyllä sopis tosiaan teemaan, mistä noita saa ja mitä maksaa? En tiedä oonko ettiny valoja tähän vääristä paikoista kun ei meinaa löytyä valikoimaa... Kirkaslasiset enkelivalot mustana kävis kyllä muuten mutta kun niitä enkelinsilmiä en halua tähän sotkemaan, ei viitsisi uusia umpioita heti pienistää kun ne rinkulat sieltä pois pitäis saada. Tosin eiköhän ne lasit niistäkin umpioista uunilla irtoa, mutta silti.
Jom:in valikoimasta ainakin löytyy mieleiset vilkut, mustalla pohjalla ja kirkkaalla lasilla...

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 26.10.2011 16:01

Jopas on rytöisessä kunnossa maalipinta. Onko kattopelti tuosta listan vierestä peräti puhki? Ei varmasti montaa satasta maksanu aihio :) Liekö kolaroitu persiistä joskus?

Painepesulla maalit pois ja pohjista saakka kun tekee huolella ni kyllä siitä hyvä tulee.

JiiAaa22
-
Viestit: 388
Liittynyt: 30.4.2007 18:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja JiiAaa22 » 26.10.2011 16:54

Maalipinta on kyllä kokenut kovia, tuskin on pestykään koko autoa enemmän ku kerran vuodessa-jos silloinkaan. Viimeviikolla painepesin tämän käkättimen aika väkevällä liuottimella ja kyllähän sitä likaa lähtikin... Nuo kuvat siis otettu ennen perusteellista pesua mutta ei tuota maalipintaa kyllä kehua siltikään voi.
Ajattelin nyt ensiksi koittaa hiekkapuhallella nuo kupansyömät pois, mutta jos näyttää toivottomalta niin täytyy harkita muita konsteja. Tuo painepesu olisi varmaan suotuisa tapa, mutta kun täytyisi kuitenkin pystyä autolla kulkemaan töissä arkisin sekä yhtäaikaa ehostaa sitä... Toisaalta jos jättää kaikki korityöt vaikka talvilomaviikolle niin ei tietysti olisi ongelmaa, mieli vain tekisi noiden rupien kimppuun käydä ennemmin ja alue kerrallaan.
Kattopeltiä en ole vielä uskaltanut alkaa kynsimään sen tarkemmin, en kyllä yhtään ihmettelisi vaikka olisikin puhki, mutta ainakin vielä pysyy pää kuivana sateellakin.

Tod.näk. on kolaroitu ja tapahtumien kulusta on epäilys että menty kuskin puolen takanurkka edellä penkkaan, jonka jälkeen auto lähtenyt pyörähtämään ja siitä edelleen keula samaan penkkaan...

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 26.10.2011 22:08

Itsellä jos olisi tai tulisi keltainen ibiza, niin siitä pitäisi ehdottomasti tehdä Kitcar tyylinen vekotin:

Kuva

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 26.10.2011 22:31

Mistäs päin tämän hait? Meillä tässä kylillä pyöri samanmoinen&värinen nuorison ralliautona, josta oli keula ajettu johonkin jossain vaiheessa.. Suunta on ylöspäin, jatka samaa rataa =)

JiiAaa22
-
Viestit: 388
Liittynyt: 30.4.2007 18:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja JiiAaa22 » 27.10.2011 8:15

Täältä eteläpohjanmaalta Peräseinäjoelta tuon kävin hakemassa, ollut kyllä aiemmin muistaakseni Turun seudulla, aiempi rekisteritunnus oli BIX-jotain...

snowman
-
Viestit: 257
Liittynyt: 25.7.2003 15:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja snowman » 27.10.2011 15:36

No kyllä sopis tosiaan teemaan, mistä noita saa ja mitä maksaa? En tiedä oonko ettiny valoja tähän vääristä paikoista kun ei meinaa löytyä valikoimaa... Kirkaslasiset enkelivalot mustana kävis kyllä muuten mutta kun niitä enkelinsilmiä en halua tähän sotkemaan, ei viitsisi uusia umpioita heti pienistää kun ne rinkulat sieltä pois pitäis saada. Tosin eiköhän ne lasit niistäkin umpioista uunilla irtoa, mutta silti.
Jom:in valikoimasta ainakin löytyy mieleiset vilkut, mustalla pohjalla ja kirkkaalla lasilla...

Niin sininen cordoba oli minun. ( jopas on vanhoja kuvia minunautossa)
Nuo linssiumpiot löytyi ebaystä aikoinaan ja oli valmistettu 1999. Epäilen että niitä ei liikaa ole liikenteessä. Ne jatkaa kulkuaan eräässä hopeassa variossa edelleen suomessa...
Minun mielestä ne käy hyvin mustaan teemaan, ja jätä annelit vaan hyllyyn!
Kitcar teema toimisi erittäin hyvin!

VD5
-
Viestit: 27
Liittynyt: 4.9.2009 16:50

ViestiKirjoittaja VD5 » 27.10.2011 20:30

Jos on aiempi rekisteritunnus otteessa, niin lienee lunaripeli. Se selittäisi nuo ruostevauriotkin.

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 27.10.2011 20:47


JiiAaa22
-
Viestit: 388
Liittynyt: 30.4.2007 18:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja JiiAaa22 » 28.10.2011 10:12

Niin se vaan vielä -99vm. Ibizassakin nollaantuu tuo VAG:n 3.sukupolven mittarin km-lukema 300tkm jälkeen :) No, tämähän alkaakin sitte kaikinpuolin "puhtaalta pöydältä" tämä projekti!

Sakke
-
Viestit: 833
Liittynyt: 28.8.2003 10:08

ViestiKirjoittaja Sakke » 28.10.2011 11:13

Muistaakseni nuo kuvan umpiot sopii tuohon Seatinkin keulaan.
Lasitkin niistä joskus irroitin mutta en niitä vielä varaston uumenista löytänyt.
Eivät ole koskaan olleet auton keulalla paikoillaan.
Jos tuollaiset kiinnostaa niin etsiskelen uudestaan.

http://kotisivu.dnainternet.net/u067/caddy/IMG_0166.JPG

JiiAaa22
-
Viestit: 388
Liittynyt: 30.4.2007 18:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja JiiAaa22 » 28.10.2011 11:37

Kiitos tarjouksesta. Voisihan nuo kiinnostaakkin, noista vaan joudun sitten repimään nuo enkelirinkelit hiiteen, toisaalta completoksella oli kirkaslasiset mustat umpiot poloon ilman rinkuloita... http://kauppa.completos.fi/PublishedSer ... SWV05ADB_2
Faktoja peliin jos joku varmaksi tietäisi em. valojen sopivuudet

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 28.10.2011 13:13

6N Polon umpiot ei käy hyvällä uskollakaan ja 6K Polo classic/variant sopii jos maskia muokkailee?

Sakke
-
Viestit: 833
Liittynyt: 28.8.2003 10:08

ViestiKirjoittaja Sakke » 28.10.2011 13:51

Muistikuva et 6N ,6N2 ja ibiza ois sama
Classic,variant,caddy ja cordo taas keskenään samoja.

Juice vaik korjaa jos meni mehtään.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 28.10.2011 16:58

6K Ibiza kuuluu samaan koriperheeseen 6k cordoban, 6kv polo classicin, 6kv variantin, incan ja caddyn kanssa. Eli kannattaa unohtaa ne 6n ja 6n2 osat.

JiiAaa22
-
Viestit: 388
Liittynyt: 30.4.2007 18:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja JiiAaa22 » 5.11.2011 17:41

Tuli kokeeksi hommattua polon lasinnostimet kun ei taaskaan seattiin ollut oikein tarjontaa näiden tiimoilta, tästä nyt opittiin ettei ne vaan s..tana ole vähääkään lähisukua polojen kanssa...
Täytyy etsiä ajan kanssa ihan oikeat osat jostain, jotain on kuitenkin tehty; vuotava lasinpesurin säiliö paikattu ja katalysaattori tyhjätty.
Siinäpä tällekertaa...

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 5.11.2011 18:11

Niin. Ei pidä sekoittaa 6N ja 6KV poloja.

JiiAaa22
-
Viestit: 388
Liittynyt: 30.4.2007 18:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja JiiAaa22 » 14.12.2011 14:04

Pientä hiljaiseloa ollut varsinaisen projektin kanssa, hyvin on kyllä auto kuitenkin palvellut.
Vähän on jotain saatu aikaiseksikin, tosin hyvin vähän; kabiinin puolelle tuli asennettua pari lisämittaria lisää tulevaisuutta ajatellen eli ö-paine ja volttimittari. Asennuspaikkana sai luvan toimia tuo ennestään raiskattu a-pilari johon hommasin vaan yleismallisen 3 mittarin telineen.
kuva1
kuva2
Takaluukun ruosteita olen vähän kokeellisessa mielessä korjaillut, hiekkapuhalsin ensin ruosteet pois ja sitten pensselöin pari kerrosta ruosteenestopohjamaalia päälle, samassa rytäkässä poistin takalasinraapijan ja hitsailin sen reijän umpeen. Saavat nyt olla tuossa mallissa niin kauan kunhan ehdin potkaista ruostekorjaukset koko auton osalta käyntiin.
kuva3
kuva4
kuva5
Lisäksi motonetistä tilasin uuden etupuskurin ja MS-Tuonnilta lähti tilaukseen uusi TA-technix alusta, nykyisestä pomppujousisatsista on takaiskarit ainakin sylkeneet vellit pihalle ja kierteet näyttää niin toivottomilta että tuskin saa enää säädettyä, pitää nyt kuitenkin katsoa kun saa tuon vanhan setin pois alta että pystyykö sitä korjaamaan ja jos pystyy niin korjailla se ja myydä pois...

JiiAaa22
-
Viestit: 388
Liittynyt: 30.4.2007 18:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja JiiAaa22 » 21.12.2011 19:57

Osahankintoja näin joulun kunniaksi:
maski, sumarien tilalle peitelevyt, puskurin keskiritilä ja puna-mustat takavalot
takapuskuri
Motonetin etupuskuri(ei lampunpesurin nännejä)
uudet pomppujouset
Hyvää joulua! Kiitos! :)

JiiAaa22
-
Viestit: 388
Liittynyt: 30.4.2007 18:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja JiiAaa22 » 29.2.2012 13:45

Vähän taas ehditty kynsiä tätä toimivampaan suuntaan viimeaikoina, tuore leimakin papereissa nyt.
Takajarrut sai tehdä uusiksi leimalle, kaikki muu meni vaihtoon, paitsi sylinterit.
Kuvia:
ennen
jälkeen
jälkeen2
Samassa rytäkässä vaihdettiin uusi alusta alle, vanha olikin jo aikansa nähnyt ja epäilen vielä että oli facelift-mallin eli 6K2:sen alusta.
oikean puolen takatolppa irti
molemmat takatolpat irti, kuvassa näkyy myös säätö"lautasten" sinnepäin oleva kohdistus.
uutta tolppaa paikoilleen, kluvassa vielä ilman apujousta, mutta jälkikäteen laitoin apujouset paikoilleen. Huomaa myös kunnon kerros suojavahaa...
Sama operaatio suoritettiin myös eteen ja alusta ruuvattiin talvikorkeuteen, eli niin ylös kun mahdollista.

Eräänä päivänä töihin ajellessa matka tyssäsi tähän eli apulaiteremmin kiristin oli päässyt hiukan heikolle hapelle. kuva2. Eli pekkaseksihan se päivä sitten meni mutta uusi osa löytyi onneksi paikallisen mätänetin hyllystä.

Jäsen Sakke:n lähettämät valotkin saanut viimeistelyn ja odottavat pääsyä nokalle, tämä tapahtuu kuitenkin vasta kun auto on käynyt läpi "pienet" ruostekorjaukset.
Muutama kuva valoista:
lähtötilanne
johdotusta
Surkea kännykuva lopputuloksesta

Kesävanneaihiot tuli tällä viikolla hommattua, kuva. Eli 15"x7" et25 ilmeisesti MIM- merkkiset ja epäilen että varmaan jonkun e30 rutinoffin alta...
Vähän vaatii vielä pientä limppua väliin.
speksit
julkisivu
Suunnitelma vanteiden osalta jo selvä, musta maali niskaan ja lippa korin väriin ja kumeiksi jotkut 185/45 tai 195/45 tai sitten perus 195/50, aika näyttää.
Maaliskuun jälkeen auto pääsee ehostukseen kun saan paremman puoliskon auton käyttööni, näillä mennään siihen asti.

JiiAaa22
-
Viestit: 388
Liittynyt: 30.4.2007 18:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja JiiAaa22 » 7.3.2012 1:07

Kesävanteiden fiksaus aloitettu aihoiden perusteellisella pesulla ja hionnalla. Lopuksi saivat vielä vähän väriä päälleen.
Muutama heikohkolaatuinen kännykkäkuva lopputuloksesta:

Yksi
Kaksi
Kolme
Neljä
Viisi

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 7.3.2012 1:11

Mielenkiintoinen väri. Joku "Gun Metal"? Äkkiseltään tulee sata mallia mieleen mihin toi värisävy sopisi vähintään eritäin hyvin. Ja vielä kun olisi mustassa autossa, niin...

JiiAaa22
-
Viestit: 388
Liittynyt: 30.4.2007 18:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja JiiAaa22 » 7.3.2012 1:19

Ei kyllä ole "pyssymetalli" värinä nyt noissa vaan ihan perus musta teollisuusväri, tvt117 tai jotain sinnepäin... Tulossa tosiaan vielä lippa keltaisella ja sävynä siinäkin joku perus RAL 1007 tai ainakin sinnepäin, auto maalataan myös samalla keltaisen sävyllä yli tulevaisuudessa...

Edit: näyttää kyllä menevän turhan tummaksi tuolla RAL 1007-sävyllä, jotain kirkkaampaa siis... tuon heitin mututuntumalla ekaksi mutta googlella katsottuna meni vähä hutia...
Viimeksi muokannut JiiAaa22, 7.3.2012 1:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 7.3.2012 1:24

Olis mulle meny täydestä jos olisit heittänyt jonkun Lamborghinin über-brilliant-(fu*ing-amazing)-schwarz -värin.

Näytti sen verran miellyttävältä kuvissa.

E: Tommosen värinen auto voisi olla kovinkin miellyttävän näköinen. Ei kenelläkään olisi heittää hyviä kuvalinkkejä sellaisiin?

JiiAaa22
-
Viestit: 388
Liittynyt: 30.4.2007 18:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja JiiAaa22 » 14.3.2012 19:44

Yksi kysymys arvon raadilta tähän väliin ennenkö tilaan renkaita; 165/50 R15 vai 185/45 R15?

esim: http://www.tyrestretch.com/7_165_50_R15/ vai http://www.tyrestretch.com/7_185_45_R15/

165:lla sais aika hyvin kenttään... mut meneekö tohon koppaan jo liika pieneksi?
Mielipiteitä?

Dermi
-
Viestit: 77
Liittynyt: 28.2.2011 21:24

ViestiKirjoittaja Dermi » 14.3.2012 21:36

Jos tilaat tuota "tipunkeltaista" väriä jostain niin kerroppa mullekkin.

Oon motonetistä koittanu löytää niitten kartastosta, mutta ei löydy vaikka hakee värikoodilla joka on takakontissa omassa cordobassa.

Tarveis vähä ruosteita fixailla pois.

Sori vähä OT.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 14.3.2012 21:53

Jos värikoodi (LD1B) on sama kuin itsellä niin sitä ei tosiaan sieltä mätänetin valikoimasta löydy.

Eipä nuo hirveästi maksa spray pullossa maalaamosta haettuna.

JiiAaa22
-
Viestit: 388
Liittynyt: 30.4.2007 18:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja JiiAaa22 » 15.3.2012 20:11

Joo tuskin kannatta mätänetistä värikoodilla paikkamaalia ettiä, automaalikauppaan vaan mars, todennäköisesti alle 20€ saat pommipullollisen oikeaa väriä.

Tämä maalataan yli RAL 1021-sävyn keltaisella, samalla värillä olen tuhrinut jo kesävanteiden lipat.

Sanokaas nyt mielipiteitä onko mitään järkeä laittaa nuo 165/50 kummit tilaukseen?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 15.3.2012 20:24

Entäpä jos laitat ihan oikean kokoiset kumit?

JiiAaa22
-
Viestit: 388
Liittynyt: 30.4.2007 18:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja JiiAaa22 » 15.3.2012 20:27

^meinaatko Jukka nyt normi 195/50:siä?

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 15.3.2012 20:29

Mun mielestä 165/50x15 on aivan liian pieni halkaisijaltaan Ibizan kokoiseen autoon jossa on vielä suhteellisen suuret pyöräkotelot. Ennemmin 175/60x15 jos pitää kumia venyttää eikä leveämpää vannetta ole suunnitelmissa.

Ohessa kuva kakkosJetastani kun kävin viiime keväänä Räyskälässä kiihdyttämässä ja hiukan lyhyemmän kokonaisvälityksen toivossa lainasin toisesta harrastepelistä etuset, noi olivat kokoa 175/50x15, takapyörä koko a 195/45x16 eli vastaa 195/50x15:ta:
Kuva
Kuva
Noikin jo ovat liian pienet halkaisijaltaan tuon kokoiseen pyöräkaareen ja kaavailemasi koko on tuostakin pienempi. Sopii kyllä mopoautoihin.. ;)

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 15.3.2012 20:43

Itseasiassa 195/50-15" taitaa olla sekin hieman Ibizan vakio rengaskokoa pienempi. Ittellä on ollut monipuolisesti 195/50-15, 195/45-16, 195/50-16, 195/55-15, 185/65-14. Jo TDI:n välityksien puolesta en hirveen pientä rengasta laittaisi.

Ibizassahan on ollu jo ihan perus cuprassa vakiona 16" rengasta, joten 15" vanteet pikkuruisilla kumeilla voi näyttää vähän hassulta.

Kukas muistaa Ibiza Cupra R:n OZ superturismo vanteiden koon?

JiiAaa22
-
Viestit: 388
Liittynyt: 30.4.2007 18:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja JiiAaa22 » 15.3.2012 21:35

^^ jyri.h taitaa olla oikeassa, näyttää kyllä tuossa jetassakin naurettavalta nuo 175/50 sarjalaiset, joten kai sitä pitää normi kumit tilata, tuo venytys nyt hiukan houkutteli mutta kahdet venytetyt setit omistaneena ja tarkemmin miettiessä niin ei se herkkua niillä ollut ajaa, no jos nyt kuitenkin haluaa olla hiukan erilainen nuori niin ammutaanko tuo idea noista 185/45 profiilisista alas myös?

Edit: saman kokoinenhan tuo nyt suunnilleen onkin, http://www.miata.net/garage/tirecalc.html kun tuolla vertailee.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 15.3.2012 21:40

Ibizan (1993-2002) vakiokoko on ollut vuosien saatossa 175/70-13, 185/60-14, 195/50-15, 195/45-16 ja nuo kaikki ovat halkaisijaltaan toisiaan vastaavia vaikka pientä hajontaa niiden kesken onkin.
185/45-15 taitaa olla halkaisijaltaan samaa luokkaa 175/50 kanssa.

Pistät ne 175/60-15 niin venyy seiskoilla jo ihan kivasti.

JiiAaa22
-
Viestit: 388
Liittynyt: 30.4.2007 18:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja JiiAaa22 » 15.3.2012 21:43

Tuplaantuu ainakin rengasonlinessä hinta per kummi tuolla 175/60:sellä, taitaa mennä 195/xx R15 puolelle nyt tämä homma.

Sakke
-
Viestit: 833
Liittynyt: 28.8.2003 10:08

ViestiKirjoittaja Sakke » 15.3.2012 22:21

Ibiza Sportissakin tuo 195/45/16 mutta ei ihan yleinen koko joka valmistajalla.

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 15.3.2012 22:35

Camskillin tarjonta 195/45/16 kumeissa :)

JiiAaa22
-
Viestit: 388
Liittynyt: 30.4.2007 18:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja JiiAaa22 » 1.4.2012 20:18

Sain potkaistua korjaus- ja muutostyöt käyntiin tämän kipon osalta virallisesti eilen jolloin auto oli ensimmäistä päivää "seisonnassa", aiemmin tuli kuitenkin vähän meikkailtua vanteita sun muuta pientä hommaa tehtyä.
Kesävanteiden keskilätkät olivat päätyneet hukan teille joten pikaisen pohdinnan tuloksena "tilasin" työkaverilta uudet.
Kuvia keskilätkistä:
suunnittelupiirros ja lätkät
lätkät2
Vanteisiin lisäsin hiukan väriä
koko läjä

Vanhan takapöntön heivasin pois ja tilalle tuli pala suoraa ja 3" kurvi, putki paikoillaan.

Sitten olikin fk:n race-look peilien vuoro saada hiukan huomiota osakseen, osat hiottiin ja kasattiin liimalla ja ruuveilla. Yleismalliset peilit ja autokohtaiset kolmiot vaan ei sovi kovin hyvin yhteen... Sikaa vaan välit täyteen ja yritin saada mahdollisimman siistin sauman joka puolelle, siinä vaiheessa tuli mieleen että jos hakisi silti hiukan "oem"-lookkia näihin ja niinhän siinä kävi että wurth:in alusta- ja helmapeltimassan ja mattamustan sprayn nämä sai sitten päällensä, pari huonoa salaman vääristämää kuvaa aiheesta: yksi ja kaksi.

Takaspoileriin teki mieli saada myös vähän "sporttisempaa" ilmettä, joten ei muuta kuin jatkopalaa väsäämään, apuna käytin 5mm jenkatankoa, venyvää kangasta ja hartsia.
Jokunen kuva työvaiheista:
osat yhdistetty
muotoiltu jenkatanko kulkee siis tuohon kankaaseen ommellussa kujassa
hartsia päälle
kovettuneena ja enimmät nypyt hiottuna
alkuperäinen spoileri sisällä
hiottuna
"oem"lookkia tähänkin
läheltä

Jossain välissä postipoika kiikutti uudet kumitkin talliin.

Eilen sitten innostuin purkuhommista, ja romukuormaan lähtivät mm. etulokarit, etupuskuri, alalippaa lukuunottamatta, maski ym. Romuläjä. Noita edellisten omistajien pakkelikorjauksia aloin myös kynsiä auki, kaikki muut on suht koht yksinkertaisia korjata mutta tuon kattokourun kanssa pitää hiukan tuumailla parasta ratkaisua, muutamat otokset ruvista:
takakylki
oven karmi
takakyljen isoo mätä
takavalon kulma
pahin paikka: kattokouru
tuulilasin yläreuna
Ei voi muuta sanoa ku että onneksi olen varautunut :)
Jos jollekkin jäi epäselväksi että mikä ihmeen kötöstys tuo viimeinen kuva oli, niin vastaus on että motonetin hiekkapuhallussarja hiukan paranneltuna...
Tästä ei nyt ole kuin suunta ylöspäin ja päivitellään taas kun on saatu enemmän aikaan!

KariS
-
Viestit: 740
Liittynyt: 16.12.2004 21:27

ViestiKirjoittaja KariS » 2.4.2012 8:11

On siinä jollain menny tovi aikaa noiden kittaukseenkin :D Ei muutaku lykkyä projektiin! Jään mielenkiinnolla seuramaan minkä tyylistä tästä tulee.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 2.4.2012 8:28

Onko tuo koko kottero ylikitattu joskus kun tuon näköinen on?

JiiAaa22
-
Viestit: 388
Liittynyt: 30.4.2007 18:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja JiiAaa22 » 14.4.2012 21:20

Muutaman päivän olen nyt tämän kotteron kanssa paininut, sisusta on tullut purettua niin että ainut auton sisällä oleva osa on kojelauta. Tuulilasin nappasin pois että saa kunnolla korjattua tuon katon ja a-pilarin kulman ja kävi ilmi että ainakin 2 kertaa vaihdettu jo tuulilasi ilman että vanhoja liimoja olisi poistettu. Lattiaverhoilun alta löytyi lisää jännitystä elämään kun 8 pohjatulpan ympäriltä oli pelti kadonnut, noiden reikien kanssa se aika onkin käytännössä mennyt.
Uudet etulokarit tuli hommattua jo kasausta varten valmiiksi odottelemaan ja uusi tuulilasikin on jo "varattuna" liikkeessä.

Muutamia kuvia työvaiheista:

sisustan purkua
katon etunurkka sisäpuolelta
takakylki sisältä
takasivulasin alapuoli
lattian reikiä1
lattian reikiä2
lattian reikiä3
lattian reikiä4
lattian reikiä5
lattian reikiä6
lattian reikiä7
Hiukan siis päässyt kumituttien ympärystät eloksoitumaan ja oli niiden ympärille vielä joku terävä joskus levittänyt silikoonitkin... varmaan tahallaan...
Tuulilasi lähti aika kivuttomasti pois, kun vaan sai kunnon työkalun; otin metallisen n. 7cm leveän puuvartisen siklin/lastan ja hioin siitä reunat teräviksi lamellilaikalla ja uitin sitä sitten liimasaumoissa. Ainoastaan tuulilasin alareuna oli lujassa koska lasinympäryspellissä oli pokkaus alareunassa joten lastaa ei saanut työnnettyä läpi vaan jouduin sisäpuolelta vasaroimaan lastan aina liiman läpi pokkauksen pohjaan saakka pala kerrallaan.
paljon liimaa
liimakerroksia1
liimakerroksia2
liimat pois

Seuraavaksi oli vuorossa pohjan mätien peltin poisto-operaatio, kuvia siitä siis:
apukuskin jalkatila1
apuk.puolen takajalkatila
kuskinpuolen takajalkatila
kuskin jalkatila
Sitten saikin aloittaa hitsailun, meinasi vaan olla taas hiukan sopivat virrat kateissa kun ei ole tarvinnut omalla koneella yli 3 vuoteen autoja paikkailla ja työn puolesta hitsailen päivästä toiseen kuumakaarialueella.
paikka1
paikat 2 ja 3
paikka1 ruosteenestopohjamaalissa
paikka1 alapuolelta
paikat 2 ja 3 pohjamaalissa
myös kuskinpuolen ovitiivisteen alta löytyi ylläri
sama paikattuna
paikat 4 ja 5
paikat 6 ja 7
paikka 8
pohjamaalit päällä1
pohjamaalit päällä2
Kaikki nuo paikat hitsasin umpeen molemmilta puolilta ja kaikkialle pensselöin tikkurilan ruosteenestopohjamaalia kunnon kerroksen, jahka kuivavat pari päivää niin saa vedellä alustamassat vielä kaikkiin.
Seuraava episodi olisikin sitten varmaan pintapeltien hiekkapuhallusta ja katon korjausta mutta tulevan viikon iltavuoro haittaa harrastuksia eikä nuo säätkään vielä oikein salli pihalla puhallusta, mutta pikkuhiljaa taas edetään!

ramikoo
-
Viestit: 355
Liittynyt: 12.3.2009 21:27

ViestiKirjoittaja ramikoo » 16.4.2012 10:07

Aika hyvin on nuo tulppien ympärystät hapanneet. Näköjään Ibbessä noita pohjatulppia/ reikiä ihan yhtä paljon kuin esim omassa Cordossa. Eli about 20 ! Miten muuten tuo alin "kokolattiamatto" on kiinni? Meinaan vaan että pitääkö purkaa koko sisusta jos noita tulpanreikiä haluaa paikkailla. Tietty aina pienempi riski polttaa mitään kun kaiken purkaa pois, mutta auto on käyttis niin ei viitsis hirveän pitkään seisottaa.

Viikonloppuna ihmettelin oman auton pohjaa kun emäntä ajoi kunnon routamonttuun ja totesin että lähes joka tulpan juuri rusehtaa. Ei ehkä ihan noin pahasti syöpyneitä kuin sulla, mutta taidan kyllä hitsata tulpat joka reikään minäkin. Nätti Ibbe on tulossa sulla, kiva kun joku laittaa Seattiakin.

JiiAaa22
-
Viestit: 388
Liittynyt: 30.4.2007 18:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja JiiAaa22 » 6.5.2012 21:56

Edistyy edistyy, ei tosin kiireellä mutta kuitenkin...pieni yritys että saisi jo helatorstain jälkeen hiomaväriä pintaan mutta kasotaan nyt miten ehtii hinkkailla.
Kuvat taitaa kertoa paremmin tuntien kulusta:
hiekkapuhalluksessa1
hiekkapuhalluksessa2
takakyljen rupi putsattuna
mätä pelti pois ja uutta tilalle
vähän kerrallaan heftiin
pinnat peltipuhtaaksi ja bilteman ruosteensyöjää vielä kokeeksi päälle
katon paikkailua1
katon paikkailua2 (vähä on notkunu kattopelti ja oli sielä myös aimo annos tinaa)
katon paikkailua3
katon paikkailua4
lokarit ja konepelli paikoillaan1
lokarit ja koneplli paikoillaan2
pakkelointi aloitettu
katon kulma
takakylki
takakylki2 (aika haastava paikka saada oikeat muodot palautettua...)
lopuksi pari motivaatiokuvaa: 1 ja 2
Tuohon kun vielä täräyttää 5-10mm lätyn väliin niin eikö se oo siinä :)

JiiAaa22
-
Viestit: 388
Liittynyt: 30.4.2007 18:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja JiiAaa22 » 11.5.2012 21:23

Hiomaväriä odottaa niskaan, ehkä jo huomenna...
pölyt pois ja pihalle
takakylki muodoissaan
vänkärin puoli säilyi lähes koskemattomana
keulaa
katon etuosa
antenni lähti

Työkaveri lupautunu ruiskuttamaan värit päälle, sama kaveri maalannu aiemmin myös tämän, josta lisää kuvia linkin takaa: https://picasaweb.google.com/1065267396 ... anskopteri

Hiukan suunniteltu että jos sais helatorstain jälkeisen perjantain pekkaseksi niin vetäisis sillon pintaväriin, sen jälkeen alkaakin sisustushommat. Sisustasta sen verran että verhoilut tulee mustaksi, lisämittareille haetaan hillitympi asennuspaikka, äänenvaimennusta pitäisi myös lisätä, saa nähdä joutuuko rokkikone asennukset jättämään tulevaisuuteen kun kesällä olis tarkoitus remontoida vaihtelun vuoksi tätä taloakin enemmän tai vähemmän...

JiiAaa22
-
Viestit: 388
Liittynyt: 30.4.2007 18:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja JiiAaa22 » 14.5.2012 20:58

Tänään napattiin ibiza kyytiin ja suunnaksi kaverin maalaustalli, näillä näkymin viikonloppuna ainakin hiomavärissä...

Kuva

JiiAaa22
-
Viestit: 388
Liittynyt: 30.4.2007 18:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja JiiAaa22 » 17.5.2012 20:26

Taas on saatu hiukan sekahommia tehtyä, lattiaverhoilun pesin perusteellisesti painepesurilla ja reilulla määrällä liuotinta, saa nyt pari viikkoa kuivua, sisustan osia hiukan maalaillut omassa tallissa nyt kun auto on työkaverin tallissa. Tähän mennessä uuden värin on saanut kattoverhoilu, aurinkolipat, a-pilarien muovit ja takaluukun yläreunaan tuleva paneeli jolla kattoverhoilu "kiinnitetään" takaosastaan. Myös kori on saanut tämän päivän aikana hiukan huomiota osakseen, aamusta aloitettiin ruuvaamalla ovet irti ja hiottiin kaikki maalattavat pinnat karheiksi, käsiteltiin koko koppa vielä varmuuden vuoksi silikooninpoistajalla ja sitten olikin aika ruiskuttaa hiomaväri niskaan.

Kuvia tapahtumien kulusta:

lattiaverhoilun pesu alkamassa harmiksi en hoksannut ottaa enempää kuvia pesuvaiheesta mutta verrataan tuloksia jahka verhoilu on kuivunut.
kattoverhoilun värinvaihto alkaa
1 pullo mattamustaa vedettynä
2 pulloa mennyt...
vajaa 3 pulloa meni kauheat klaapithan tuossa verhoilussa on, niitä ei pois saanut mutta eipä se nyt paljoa silmää häiritse kun autossa kiinni on.
aurinkolipat värissään

sitten korinhoitoon:

ovet purettuna ym. yleisilmettä
ei mikään puhtain maalaamon ja tallin yhdistelmä mutta eikö tuolla nyt yhden kauppakassin värittele
työkaveri hiomaväriä ruiskimassa
ovi hiomavärissä
takapuskuri värissä
tästä jatketaan

Kaikki palaute tervetullutta!

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 17.5.2012 20:49

Hyvä siitä tulee kun sen maalaa :)

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 17.5.2012 22:09

omaki auto tallissa maalattu, mutta sen verran pitää kehaista että kuitenkin kanattaa siivota lattia, pöydät yms. ja esim. pressulla peittää hyllyt jne. putsata märällä rätillä tms. lampujen heijastin pinnat ja lampun päälliset ja lopuksi kastella vielä lattia ( näin itse tein ) niin eiköhön siitä hyvä tuu, muuten näyttää siltä että roskia saattaapi tulla melko lailla:)

jarkkoma
-
Viestit: 377
Liittynyt: 11.7.2004 17:01

ViestiKirjoittaja jarkkoma » 17.5.2012 23:40

Tai edeltävänä iltana paineilmalla pölyttää tallin ovet selällään ja kastelee lattian , maalaus päivänä kastelee lattian uudelleen "kosteus sitoo pölyn" Ei pahemmin roskia tule.

JiiAaa22
-
Viestit: 388
Liittynyt: 30.4.2007 18:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja JiiAaa22 » 18.5.2012 14:45

Juu kyllä tilat tullaan siistimään pölyistä ennen pintavärin maalausta ja lattia kastellaan. Onhan tuossa tallissa jo toistakymmentä autoa uuden värin saanut, että siinä mielessä tuttuja juttuja...

Projektille ei tässä välissä hirveitä ole tullut tehtyä, hiukan lisää sisustan paneeleja väritetty mustaksi ja kaikkea pikku valmisteluja tullut väsättyä.
päivittelen taas kun jotain konkreettista tapahtuu! :)

JiiAaa22
-
Viestit: 388
Liittynyt: 30.4.2007 18:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja JiiAaa22 » 29.5.2012 16:20

Edit:
Oli vissiin googlen palvelut vähän jumissa kun ei saanu kuvakansiota auki kun tuossa aiemmin meinasin projektia päivittää.

Eli siis kippo on saatu keltaiseksi muutaman mutkan kautta, asiaa haittasi parit amatööritason seikat mm. liian vähän hiomaväriä, hiomaväri hioutui puhki parista kohtaa eikä järki kulkenut sen vertaa että olisi paikannut tuon puhjenneen kohdan lisäksi hiomaväri oli vielä turhan tummaa kun tietämättäni ostin ja maalikaupassa tuolloin paikalla vaan joku apu-Paavo joka ei tiennyt itsekään sen enempää. Edellämainituista syistä pintavärin kanssa oli lieviä ongelmia esim. valumia, peittovaikeuksia ja appelsiinipintaa... Näistä ongelmista selvittiin lopulta eilen jolloin suurin osa autosta käytiin läpi "valumanpoistohöylällä", vesihionnalla (g1500 ja 2000) ja lopuksi vielä myllytys kunnon aineilla.
Ei se nyt vieläkään mikään mestariteos ole mutta omaan vaatimustasoon riittävä.

Taas muutamat räpsyt:
hionnat aluillaan
takapuskuri
etupuskuri ja maski
puhki menneet paikat (joita ei älynnyt korjata)
hionnan jälkeen perusteellinen pölyjen puhaltaminen menossa
talli kasteltiin ja pölyt puhalleltiin lamppujen ym. päältä
silikonin ja rasvanpoistajalla pyyhintä käynnissä
ensimmäinen huntu
ensimmäinen huntu2
ja tottakai se ainoa hyttynen mikä koko pohjanmaalla oli hereillä päätti lentää just tohon...
tulikohan lopuksi 6 kerrosta maalia, joista osa huntuina ja osa märkinä pintoina...
seuraavana päivänä koppa pihalle ja tutkimaan luonnonvalossa
katto ja konepelli ainoat priimat
osien maalausta
maalattuna (tarkkasilmäinen voi huomata puskurien päädyille tehdyn "vanhanaikaiset", eil joutui valuttamaan loppuun asti)
ovet
etupuskin ja maski
vesihiontaa
osaksi hiottua pintaa
viimeistely myllyllä
paaaljon parempi
lopputulos

Tästä jatkuu sitten loppuviikolla kun saa auton taas omaan talliin.

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 29.5.2012 20:19

Itse kans aikoinaan oman jetan halusin keltaseksi ja niinhän sitä alettiin kaverin kanssa maalailemaan ja meille kävi samoten ku sulle eli, keltainen on erittäin huono väri peittämään:) kuulti pohjamaali läpi ja niistä mistä ei kuultanu ni oli alas asti valumaa<- aivan hirveen näkönen mutta niin vain parivuotta sillä ajeleskelin menemään...

mrannikko
-
Viestit: 102
Liittynyt: 7.11.2008 10:00

ViestiKirjoittaja mrannikko » 30.5.2012 11:26

Itsekkin maalailin Coupe Cordoban ensiksi saman väriseksi. Ja myöntää täytyy että peittää erittäin surkeasti. Itselläni lopputuloksessa oli silikonirakkoa.

JiiAaa22
-
Viestit: 388
Liittynyt: 30.4.2007 18:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja JiiAaa22 » 11.6.2012 18:22

Pitkiä iltoja se vaati mutta niin vain sain viime lauantaiaamulla ajaa tällä ekaa kertaa töihin 2,5kk jälkeen.
Kasaushommat meni aika kivasti, ainut mikä vastusti oli roiskeläppien etsintä kun marmorilta ei ibizoihin enää läppiä saa koska valmistusvirheiden ja vähäisen kysynnän vuoksi niiden valmistus on loppunut. Lopuksi etuläpiksi tuli 9n polon läpät ja takaläpiksi 6n polon läpät, eivät nuokaan nyt bolt on-juttu olleet mutta riittävän lähellä ettei hirveitä tarvinnut leikellä.

Sen enempää satuilematta kuvien pariin:
takapään kasausta tuon mustan paneelin reunoilta jätin pois siellä olleet kumi"tiivisteet" ettei lika enää jää kumilärsän alle muhimaan...
spoilerin sivuprofiilia
keulan kasausta
mustat silmät
alalippa paikoillaan
sisustaan raskasbitumia
lisää bitumia
lasit tummiksi
lasit tummiksi2
lasit tummiksi3
ovipahveihin äänieristettä
keskikonsolin alle myös eristettä
takakylkiin bitumia
ja takaverhoiluihin äänieristehuopaa
musta kattoverhoilu
tilanne erään illan päätteeksi
takaosa "sisustettu"
ilme muuttui radikaalisti tummilla verhoilupaneeleilla ja kattoverhoilulla
lisämittariteline syntymässä
röpömassalla muovi-lookki
helmoissa myös röpömassat
mittariteline paikoillaan
pilareihin röpömassaa
valmis pilaripari mustana
etupäässä alustasatsin säätövarat ruuvattu loppuun
tuuletustauko
lasit liimauksessa
lauantai 9.6. klo 4.50 työpaikan pihalla
pikaräpsy kotoa

Tekemättä siis vielä ainakin humppakoneiston uusiminen ja muutama pikkufiksi, niiden jälkeen voisi ajaa jonkun aikaa ja alkaa suunnittelemaan koneen kunnostusta ja pikku piristämistä...

Lisäilen parempia kuvia valmiista autosta jahka kelit vähän etelä-pohjanmaalla kuivuvat niin pysyy autokin paremmin puhtaana.

Edelleen kaikki palaute tervetullutta...

Ps. onko sillä kaasupolkimen alla olevalla rajoitin"hylsyllä" joku tärkeäkin merkitys kun oli päätynyt ainoana osana hukan teille korjausten tiimellyksessä, nyt vaan huomannut että puskee aivan hillittömästi mustaa täyskaasukiihdytyksessä kun ei sitä rajoitinta siellä ole??

mrannikko
-
Viestit: 102
Liittynyt: 7.11.2008 10:00

ViestiKirjoittaja mrannikko » 11.6.2012 18:41

Aika näppärän näköinen siitä tuli! Joten peukutus sille! Kyl se kelta/musta vaan mukavasti passaa omaankin silmään. Itselläni on ollut kanssa mielessä tuo harmaiden sisusta listojen maalaus. Tosin kattoverhoilun jätän kontrastina harmaaksi.

Niin ja kiitos vinkistä!! Ei juolahtanut pieneen mieleenkään vetää ryppärillä tai maalata nuo pilarit!!

JiiAaa22
-
Viestit: 388
Liittynyt: 30.4.2007 18:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja JiiAaa22 » 11.6.2012 19:33

joo noita spoileria ja peilejä väsätessä tuli mieleen että sillä sraypullo-röpömassalla sais varmaan aika muovimaisen lookin kun etäältä ruiskuttelee ohuita huntuja ja toimiihan se.

Splite
-
Viestit: 249
Liittynyt: 1.9.2008 19:39

ViestiKirjoittaja Splite » 12.6.2012 10:59

Mitäs massaa tuo "röpömassa" on?

mrannikko
-
Viestit: 102
Liittynyt: 7.11.2008 10:00

ViestiKirjoittaja mrannikko » 12.6.2012 12:04

Ja hieman lisää kysymyksiä. Minkäs moisia virityksiä olet ajatellut ja mille tehosektorille rajat vetää?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 12.6.2012 12:09

Mitäs massaa tuo "röpömassa" on?

Eikös se kiveniskumassaa ole.
Itse toki oisin käyttänyt ihan muovile tarkoitettua struktuulimaalia jota maalikaupasta saa.

JiiAaa22
-
Viestit: 388
Liittynyt: 30.4.2007 18:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja JiiAaa22 » 12.6.2012 20:27

Wurth:in alusta- ja helmapeltimassa oikealta nimeltään tuo röpömassa, tähän asti toiminut hyvin ja huisin paljon halvempaa ku muovistruktuurimaali. Tulihan noihin kaikkiin massttattuihin pintoihin vielä mattamusta pintaväri että mikään paikka ei ole pelkällä massalla vain päällystetty.

Tehotavoitetta en ole asettanut, mutta isompia suuttimia haaveillut jo jonkun tovin, aina kun niitä esim myyntipalstalla joku kauppaa niin iteltä €urot loppu...
Suuttimet, uusi ohjelma ja ehkä inan verran isompi turbo niin eikö siinä taas joksikin aikaa ole haaveilemista, niin ja se yli 300tkm "huolto" kun meinaa öljynpaineet olla heikonpuoleiset.

Toistan nyt vielä tuon kysymyksen tuosta kaasupolkimen rajoitintapista; eli savuuttaa huomattavasti enempi kuin ennen, muita vaikutuksia ei havaittu, mikä virka sillä käytännössä on?

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 13.6.2012 7:23

Itellä ainakii bensavehkeessä kylläkin irtos vähä väliä vaijerinpää polkimesta ku polkas nopeesti pohjaan. Paa siihen pultti ja jäykkää kumiletkua päähän, säätää niin että menee kaasu pohjaan.

JiiAaa22
-
Viestit: 388
Liittynyt: 30.4.2007 18:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja JiiAaa22 » 20.7.2012 1:16

Jokunen tovi vierähtänyt siitä kun uusia kuvia lupailin tänne laittaa, ollut tähän asti aika kiireinen kesäloma. Pintaremppaa tullut pariin kämppään tehtyä talolle ja Ibizlla ei ole ehtinyt kuin ajaa, on kyllä pelittänyt kuin unelma.
Viikko olisi vielä lomaa jäljellä ja ajatuksena loppuloma keskittyä autoon. Öljynvaihtohuolto pitäisi ehtiä tehdä ja takakonttiin laittaa humppavehkeitä pois hyllyltä pölyttymästä...

Kuva

Loput kuvat:
https://picasaweb.google.com/1065267396 ... rauskuvia#

Joo ja takapaneelista on Seat-logo lähtenyt lätkimään jossain välissä, tarkoitus hommata uusi...

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 20.7.2012 2:21

Varsin näppärän näköine ipitsa!

Peräpellistä vaan ainakin tuo "sport"-merkintä pois ja oikein jees. Ehkä myös "tdi"-merkintä myöskin pois. Kliininä oikein kaunis. Keulaan GT:n umpiota, vaikka nykysissä lie parempi valokuvio? Ainakin nuo daylightit (tjsp..) pisti nyt itsellä silmään turhan paljon. :)

JiiAaa22
-
Viestit: 388
Liittynyt: 30.4.2007 18:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja JiiAaa22 » 23.7.2012 1:21

Tuli tänään otettua itteä niskasta kiinni ja asenneltua nuo hyllyllä pölyttymässä olleet humppavehkeet autoon, osasyynä tähän oli mökkireissulla Keskisen kyläkaupasta mukaan tarttunut CD!
SItten itse työhön, eli musiikkivehkeet ei ole hääppöiset mutta sitäkin edullisemmat.
Työkaverilta sain ilmaiseksi "rikkinäisen" RTO-Monoblock terminator:in, josta tarkemman tutkimuksen jälkeen löytyi rikkinäinen RCA-sisäänmenoterminaali. Hetken päätä raavittuani päätin "lainata" RCA-ulostulon vastaavaa onaletta ja pienen kolvailun ja siistimisen jälkeen oli vanha sotaratsu lähes uuden veroinen.

Toiselta työkaverilta oli jäänyt ylimääräiseksi 2 kpl 12" JBL:n gt4 sarjalaista subia, näistä maksoin 20€ kpl ja pikku iltapuhteena väsäsin kotelon niille.
Suljetun kotelon tilavuus n.38 litraa/kaiutin... Myös orkkis hattuhylly sopii vielä paikoilleen.
Asennuksissa ei mitään päätähuimaavaa ole, virta- ja maajohto 21 neliömillistä, virtajohtokulkee kuskinpuolen helmakotelossa verhoilujen alla ja vänkärinpuolen kotelosta löytyi reitti RCA-johdolle, ämyrit ovat 2 ohm:in kuormassa ja ainakin näin useamman vuoden tauon jälkeen soi ihan mukavasti.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 23.7.2012 3:24

Omphan kyllä järkyttävän hyvän näkönen ibiza
,ja kappas, täällä on muitakin parasta ennen faneja =)

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 27.7.2012 11:10

On kyllä hemmetin komee pitsa ja tekniikkakin on hyvä :) Kovasti peukkuja.
Apujouset pois vielä etupäästä niin alkaa olee asento kohillaan.

JiiAaa22
-
Viestit: 388
Liittynyt: 30.4.2007 18:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja JiiAaa22 » 28.7.2012 22:05

Kiitos kehuista! kyllä tota kaukaa kattelee mutta ei hermo riittäny täydelliseksi vesihioda maalivikoja. Apujousihommaa kanssa miettinyt mutta ei oo vielä saanut käskyä aivoista lihaksiin asti menemään niin jäänyt taka-alalle...

mrannikko
-
Viestit: 102
Liittynyt: 7.11.2008 10:00

ViestiKirjoittaja mrannikko » 29.7.2012 11:26

Jos peilipinnan haluat ja motivaatiota riittää niin hiot vesissä 1500 paperilla ja puleeraat koneella kiiltäväksi. Mikäli vaan maalia on suihkittu tarpeeksi! Pelastin muutama vuosi sitten yhden Leonin maalauksen sillä. Ja kyllä peilipinta omistajan silmää hivelee.

JiiAaa22
-
Viestit: 388
Liittynyt: 30.4.2007 18:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja JiiAaa22 » 10.11.2012 16:58

Myyty pois, topicci bittiavaruuteen kiitos.

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 10.11.2012 17:23

Ei täältä poisteta mitään ilman oikeasti hyvää syytä.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa