Audi 80 projekti

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

Audi 80 projekti

ViestiKirjoittaja Teemu M » 29.9.2011 14:35

Pistetään tämä oma projektikin tänne näytille. Tämän parissa on reilu vuosi tullut puuhasteltua, sen jälkeen kun edellinen kakkoskoppa-projekti tuli hävitettyä. Tahti ei ole, eikä tule olemaan kova, ja mitään sen tarkempaa valmistumisaikataulua ole tehty.

Auto on vm. -85 Audi typ81 quattro. Auto oli mulle tullessaan jo aloitettu projekti, ja siitä oli pahimmat ruostepaikat paikattu ja pohja oli puhallettu. Ruostepaikkoja oli enää helmat ja lokarit, eli lähtökohta oli ihan kohtuullinen. Tuossa yks kuva millainen palapeli viime vuoden syksynä saapui tallille.

Kuva

Alkuun sovittelin tekniikan paikalleen, että näkee missä oli peltiä liikaa ja missä liian vähän. Koneeksi tuli jo Golfissakin ollut ahdettu KR. Alustan hilppeitä on lainattu paljon S2:sta, eli sen mukana jaostakin tulee 5x112. Keulan leikkasin kokonaan auki ja tein etupalkin putkesta. Pakoputken alkupää on 3.5" ja pienenee 3":ksi ennen taka-akselia.

KuvaKuvaKuvaKuvaKuva

Vanteet hommasin jo ennen autoa, eli ovat BBS RS:t 16"x8" koossa, joilla on 225/45 kumit. Keskiosat pulverimaalattiin ja kehät kiilloitin. Renkaille tuli lisätilaa mk1 Golfin kaarilla ja helmaan kanttautin leveämmän helmapellin.

KuvaKuvaKuvaKuvaKuva
KuvaKuva

Tässä kunnossa auto olikin koko tämän kesän, kun ei paljon jaksanu tallilla viettää aikaa. Nyt syksyllä pistin auton grilliin ja aloin hinkkaamaan pohjasta massat pois. Pohja oli siis jo kertaalleen hiekkapuhallettu, mutta massaa oli kuitenkin vielä ihan riittävästi jäljellä.

KuvaKuvaKuvaKuva


Tästä jatketaan rauhallisella tahdilla eteenpäin ja toivottavasti joskus pääsisi vielä ajamaankin.
Viimeksi muokannut Teemu M, 30.9.2011 7:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 29.9.2011 16:26

Todella hyvänoloinen projekti! Tätä topikkia seurataan varmaan hartaasti monen harrastajan toimesta, tsemppiä :)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 29.9.2011 17:16

Etu- ja taka-rungot kannattaa yhdistää sopivalla palkilla. Saa lisää jäykkyyttä koriin.

Firecloud
-
Viestit: 153
Liittynyt: 3.4.2008 11:42

ViestiKirjoittaja Firecloud » 29.9.2011 22:03

Tässä on jo tekemisen meininkiä.

Seurataan ahkerasti sitä mukaa kun projekti etenee!

Peukku.

ElektrikMekanik
-
Viestit: 209
Liittynyt: 25.12.2010 7:22

ViestiKirjoittaja ElektrikMekanik » 6.10.2011 16:34

Voi jestas sentään! Tässähän on just sillä tyylillä tehdyt helmat mitä oon ite joskus miettiny, sopivan hillittyä ja oikeaa peltiä, eikä mitään glue-on ponttooneja. Ehdottamasti seurantaan tämä.

pera
-
Viestit: 19
Liittynyt: 12.5.2005 17:54

ViestiKirjoittaja pera » 6.10.2011 17:25

isoo peukuu täältäkin kun joku jaksaa laittaa isolla kädellä näitä vanhempiakin audeja.
vinkkinä: porshen 944 sivuvilkut nämä samat kantikkaat oli upotettu pikkaisen etulokasuojaan, vois sopia tähän projektiin...

LBS
-
Viestit: 104
Liittynyt: 30.9.2005 22:22

ViestiKirjoittaja LBS » 8.10.2011 10:33

Teemun projektit ei petä. IIISO peukku.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 8.10.2011 22:57

Ikonen: eikös sitä palkkia kutsuta turvakehikoksi?

Hyvän näköstä kuten aina

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 9.10.2011 5:18

Jos ei täysputkirunkoa ole tulemassa, niin se runkojen yhdistäminen tukee silti, vaikka tulisi joku 6-12 piste kehikko.
Netistä löytyy piljoona artikkelia subframe connectors ja torque box hauailla, linkkailen myöhemmin töistä, kun on aikaa :)

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 10.10.2011 7:26

Turvakaaria tähän ei ole tulossa, niin tosiaan tuollainen auton alle tuleva ristikko voisi olla hyvä ajatus. Painoa siitä tulee jonkinverran, että täytyy varmaan tehdä pultattava, niin sitten saa testattua onko siitä mitään vaikutusta, vai ajaako ilman.

Alustan irtohilppeet on nyt hiekkapuhallettu ja pohjamaalattu. Pintamaali vielä pintaan, sitten saavatkin odottaa asennusta. Tukivarsiin hommasin Powerflexin puslat ja apurunkoihin tulee alumiinipuslat.

KuvaKuva

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 10.10.2011 7:47

Anteeksi turha kysymykseni mutta onko tämä tarkoitus rakentaa kilpien väliin?

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 10.10.2011 7:57

Juu näin oli tarkoitus.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 10.10.2011 16:27

Ei turvakaaria???
Mitä helvettiä Teemu sä meinaat oikee? =D
Ehdottomasti kaaret sisälle ja täysin kakkis henkeen epämukavaksi meluja myöten :)

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 11.10.2011 6:38

Juu ei kaaria, äänieristykset ja täydellinen sisusta takapenkkiä myöten. Alkaa ilmeisesti olla sen verran vanha ukko, et ei jaksa enää ajaa korvatulpat korvilla. =) Sen verran ois takoitus tinkiä mukavuudesta, et laitan noi samat jakkarat mitä oli Golffissakin.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 11.10.2011 15:53

Mitenniin tinkiä mukavuudesta?
Omassa kakkosessa oli EVO L penkit ja niillä matkas helposti 600km siirtymiä ja oli oikein mukavat.
Paremmat kuin monen auton vakio penkit mukavuudeltaan.
Vanhuus ei tuo mukavuuden halua.. ennemmin auto vaihtuu rata porscheen :D

No mielenkiintoinen projekti tämäkin. On tiukassa seurannassa kyllä :)

edit.
Tukivarsiin hommasin Powerflexin puslat ja apurunkoihin tulee alumiinipuslat.

Tämäkö on sitä mukavuutta ;)

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 11.10.2011 17:25

No joo, ei tässä olla käyttöautoa tekemässä, mutta ei myöskään rata-autoa. Lähinnä yritetään saada päivitettyä ajettavuutta ja suorituskykyä tälle vuosituhannelle (tai edes 90-luvulle).

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 11.10.2011 18:58

Alumiinipuslia ei apurungossa oikeastaan huomaakaan ajossa, negatiivisessa mielessä siis. Eikä kyllä juuri polyuretaanipusliakaan. Kyllähän se äänieristys silti pitää olla :)

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 22.11.2011 11:11

Päivitetäänpä tätäkin välillä. Korihommat sain siihen malliin, että kori on maalauskunnossa. Bensatankin luukun hitsasin umpeen, kun ilmeisesti ei vielä ollut saanut kaarien hitsauksella peltiä tarpeeksi vetelemään mutkalle. Takakonttiin tuli paikat turvatankille, välisäiliölle ja akulle. Konehuoneesta poistin ylimääräisiä kannakkeita, hitsasin jotain ylimääräisiä reikiä umpeen, ja lisäsin paikan poikkituelle. Mihinkään suurempaan konehuoneen siistintään ei riittäny mielenkiintoa.
Nyt koppa on siirretty toiseen talliin maalattavaksi, jossa viime viikonloppuna sai pohja, takakontti, konehuone ja sisusta värin päälle.

Nyt kun kori on muualla, niin täytyy ottaa Golffissa ollut kone auki ja katsoa missä kunnossa se on. Ei sillä ole ajettu kuin n.5tkm rempan jälkeen, kun en sen enempää saanut Golfilla 4 vuodessa kilometrejä, mut jos nyt käyttää sen kuitenkin tässä vaiheessa auki, kun kaikki muukin on levällään.

KuvaKuvaKuvaKuva
KuvaKuva

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 22.11.2011 13:54

Komiaa!
Onko tuo väri ihan perus valkoinen?

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 22.11.2011 20:03

Ai mahoton ku näyttää hyvältä. Perus valkoselta näyttäs ja hyvä niin. Onko ulkoa tulossa samanvärinen?

Ehottomasti yks kiinnostavimpia projekteja foorumilla tuon edellisen Golffis jälkeen :)

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 22.11.2011 22:16

Onko tuo väri ihan perus valkoinen?


Juu ihan Ral-kartasta, muistaakseni 9003. Ulkoa samalla värillä.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 23.11.2011 10:49

Ettei tule liian tylsän valkoista ni tohon vois sopia johonkin yksityiskohdaksi Audi-Sport -tyylistä värileikkiä.

Ei ehkä noin radikaalisti kuin kuvissa mutta samoja värejä käyttäen.

Kuva

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 23.11.2011 12:25

Jotain sellaista oon ajatellu. Kunhan saa auton väreihin ja pyörilleen, niin täytyy ottaa kuva ja fotarilla kokeilla erilaisia teippivaihtoehtoja.

Kromisten ikkunalistojen tilalle tähän on hommattuna jo mustat ja puskurit on mustat ja ehkä laitan myös kylkilistat, niin niistä sentään tulee hieman kontrastia valkoiseen. Tuossa on väritykseltään melko samanlainen mitä tästä omasta varmaan on tulossa.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 23.11.2011 12:57

Jaa, no eihän tuo niin tylsän valkoinen ollutkaan mitä oletin.
Luulin että tulis enemmän kokovalkoinen. Parempi noin kuitenkin.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 23.11.2011 18:38

Ehdottomasti alkuperäis-tyylinen ulkonäkö ilman mitään kikkailuja, jotta pysyy se yllätyskerroin yli ykkösen. ;)

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 29.12.2011 9:27

Pientä edistystä havaittavissa, kun kori kotiutui ennen joulua tallille. Alustan hilppeet alkaa olla myös maalattuna, että kunhan vielä saa puuttuvat apurungon puslat, niin voi aloittaa kasauksen.

KuvaKuvaKuvaKuva

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 31.1.2012 12:49

Alkaa pohjan hilppeet olla pikkuhiljaa paikoillaan, niin saa auton takas pyörilleen. Alustaksi tuli KW V1. Apurungon puslat alumiiniset, tukivarsiin Powerflexit.
Etujarruiksi A6:n 323x30 jarrulevyt sorvattuna 300mm:ksi Wilwoodin satuloilla, joille koneistettiin kannakkeet ja harjoittelin niihin eloksointia. Takana S2:n jarrut.

KuvaKuvaKuvaKuva

Bensalinjat happosesta 12mm putkesta ja letkut AN8 koossa. Pumppuna Bosch 044.

KuvaKuvaKuvaKuva

Konepeiton tein lasikuidusta injektoimalla.
Alkuun muokkasin konepeittoa pellillä, eli nostin keskiosaa enemmin ylöspäin. Mallinsin peiton etureunan, jossa oli haluttu ritilän upotusten muodot ja siitä koneistettiin lestiin osa. Tuon palan istutin lestiin pakkelilla ja peiton muutkin muodot pakkeloitiin kohdilleen. Tämän jälkeen lestiin laipat ja pintamaali. Muotin kuidutus ihan märkälaminoinnilla ja tarvittavat jäykkärit uretaanista.

KuvaKuvaKuvaKuvaKuva

Kun muotti oli valmis, niin pääsi tekemään varsinaista peittoa. Peitto tehtiin injektoimalla, eli mattojen päälle tuli injektoinnin tarvitsemat putkitukset, ym. Tämän jälkeen säkki päälle ja alipaineella imetään hartsi.

KuvaKuvaKuvaKuva

Kun peitto oli kuivunut muutaman päivän niin tein jäykkärit uretaanista ja saranan paikat, jotka myös kuidutettiin kiinni.

KuvaKuva

Tämän jälkeen annoin vielä kuivua muotissa, niin että kokonaiskuivumisaika oli n. 1.5viikkoa. Tämän jälkeen irroitus ja muotoonleikkaus. Ritilät olin myös mallintanut ja ne tehtiin lasersintraamalla, kiinnitys peittoon ruuveilla. Nyt peitto odottaa pääsyä maalarin käsittelyä. Peitosta tulee valkoinen, ritilöistä mustat.

KuvaKuvaKuva

Sisäpuolen ehostusta aloitettiin myös, kun vaimoke teki uuden kattoverhoilun.

KuvaKuva

Lattiaverhoilu puuttuu kokonaan, niin oisko jollain turun seudulla jotain lattiamattoa mikä saattaisi sopia tän kokoiseen autoon? Mahtaakohan mk2 Golf erota paljon leveydessä, että saiskohan sellaisen matosta muokattua?

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 31.1.2012 13:27

Jumalauta, meinas tipahtaa silmät päästä, sen verran hienosti on tämäkin rojekti edennyt.
Tarvii oikein tulla käymään tallilla hämmästelemässä tarkemmin joku päivä!

Ton konepellin toteutuksesta erityisen iso peukalo!

Olisko ollu hankala tehä hiilikuidusta ja epoksihartsista jos kerran oikein vaakkumilla teit?
Paljonko kevyempi kuituosasta tulee jos vertaa tavallista laminointia ja vakuumilla tehtyä?

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 31.1.2012 14:03

Jos ois hiilikuitupinnalle halunnu jättää, niin se ois ollu tietty melko haasteellista saada se nätisti noihin muotoihin ja muutenkin saada matto paikalleen niin että kuidut on suorassa, ym. Hintaakin ois tullu niin paljon enemmin, että ei ois ollu tässä projektissa mitään järkeä ja kun halusin tuon muutenkin korinväriin. Jossain vaiheessa täytyy kyllä harjoitella pikkuosien tekoa hiilikuidusta, kun on nuo laitteet täällä töissä.

En osaa sanoa paljonko tuo vaikuttaa painoon. Oli tasan ensimmäinen lasikuituosa mitä tein, niin ei pahemmin ole kokemusta. Ainakin se tossa injektoinnissa on mukavampaa, että on periaatteessa melkein hajutonta puuhaa. 6.9kg toi painoi, että ei ole mikään kovin kevyt kuitupeitoksi. Toisaalta siinä on kyllä paksuuttakin, kun halusin ettei nyt ihan tuulessa lepata.

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 31.1.2012 14:40

Tämä alkaa mennä jo autopornon puolelle, aivan mahtavaa jälkeä! Konepelti erityisesti.

Missä sintrasit / sintrautit nuo ritilät ja paljon niistä täyty köyhtyä? Tulevia projekteja ajatellen tuo olisi hyvä vaihtoehto.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 31.1.2012 15:02

Jos nuo eos osat ois tehty ihan virallisesti, niin ois noi 3 ritilää varmaan ollu jossain 500-1000€:n välimaastossa. Eli noissa karkaa hinnat aika kauas järkevyydestä tällaiseen käyttöön.
Nuo tuli "hieman" edukkaammin muiden osien kanssa saman ajon reunassa. =)
Jätetään nyt firmakin mainitsematta, ettei tule kellekään ongelmia.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 31.1.2012 16:50

Upeaa jälkeä, ei osaa muuta sanoa. Tämän päivittymistä odottaa kuin palkkapäivää :D

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 31.1.2012 17:31

On se hieno!

Viikko-pari sitten tuli ebay.co.uk :ssa auton lämmöllä muovattavaa lattiamattoa vastaan. Kannattaa sieltä katella, ei ollut kauhean kallista. Mainostivat muistaakseni että on samaa kuin bmw/mini käyttää.

En sitten tiedä millä tota kotioloissa muovais, varmaan jollain höyrypesurilla? Tarkotus on itselle tilata jossain välissä kokeiluun muutama neliö. Audin lattiamattoa kun ei oikeastaan ole ja se mitä on haisee pahalle.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 1.2.2012 8:51

Jostain sellaisesta varmaan tarvii tehdä, ellei valmista löydy. Kotikonstein tollaisen muokkaaminen voi olla kyllä aika hankalaa, että kyllä se varmaan jotenkin tarvii kiinnittää (velcro, tms.) lattiaan, ainakin jostain kohdista.

Maton alle hommasin 4m2 Silencoattia, mut se yks paketti ei varmaankaan vielä riitä. Ei tästä mitään nykymittapuun mukaan hiljaista autoa tarvi tulla, mutta jos nyt sellainen ettei tarvi tulpat päässä ajella.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 1.2.2012 17:37

Susta on tullu vanha... :)

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 1.2.2012 19:00

Joo ikävä kyllä. Tällä kertaa on oikein panostettu autohifiinkin, kun hommasin 20€:n cd-soittimen ja vielä on hifibudjetissa 30€ varattuna kaiuttimiin.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 1.2.2012 21:33

Joskus kattelin jotain jenkki tuuninki ohjelmaa jossa kaverit laitto mattoo autoon.
Varmaankin juuri kyseistä lämmöllä muokattaavaa koska höyrypesuria näytti sille. Lisäks se käytti raakaa voimaa. (jotain puukapulaa ja ihan paljasta nyrkkiä)

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 2.2.2012 9:28

autoverhoomosta saa varmaan tietoa löytyykö lattiamattoa mitä voi muokata ja millä..

mut projektista kyllä peukkua ylös :)

Heke26
-
Viestit: 186
Liittynyt: 18.11.2008 17:33

ViestiKirjoittaja Heke26 » 6.2.2012 16:17

Onko sulla sitä vanhaa hajonnutta turbo pakosarjaa vielä olemassa? Tulee itelle jossain vaiheessa tarvetta vastaavalle, et jos ei sulla mitään tarvetta sille ole, niin voin lunastaa sen sulta pois ja parsii kasaan :D

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 7.2.2012 7:02

Se kelpasi silloin aikoinaan jollekin ja Golfissa viimeiseksi paikoillaan ollut tulee tähän, vaikka sillä turbo tuleekin vähän huonoon paikkaan.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 7.2.2012 8:00

Hieno projekti ja hienoa jälkeä, mutta mun silmään näyttää vähän epäilyttävälle noiden pakoputken kannatinkumien keston suhteen. Mitä omia putkia on tullut tehtyä niin vastaavia kumeja olen käyttänyt, mutta olen laittanut ne niin, että ne tavallaan puristuvat kasaan kun eivät kauaa kestä tuollalailla venytettyinä. Tai sitten mulla vaan on ollut huonolaatuisia kumeja kun aina aukeavat vulkanoinnista.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 7.2.2012 8:48

Mulla oli myös tuossa edellisessä projektissa putki laitettu roikkumaan noilla samanlaisilla kumeilla, ja siinä ei muistaakseni menny yhtään niitä rikki. Muuten tuo putkisto kyllä mietityttää, kun välykset on tosi pienet taka-apurungon ylityksessä, että mahtaako kolista kun putki lämpenee/laajenee. Eli tuota putkea joutuu vielä ehkä muokkaamaan ja tehdä jotain tuon tyylistä ylitystä kuin mulla oli Golfissa.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 7.2.2012 9:53

audissa ei taida vaan olla sitä välipalkkia joka liikku niinku kolffissa, tai mitään mikä siihen pääsis alustan liikkeissä osumaan.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 7.2.2012 10:16

Itse samaa tuossa katselin just, Audissa lähes kiinteästi tuo motikkä korissa ja jos putken kiinnikkeet ei liikaa jousta niin ei kai tuo pitäs kolista?
Golfissa kun koko akseli liikkui ylösalas, Audissa tukivarret.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 7.2.2012 10:17

Lämpölaajenemaa ajattelin.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 7.2.2012 10:27

Kuvan perusteella parikin senttiä (?) rakoa vai onko siellä piilossa ahtaammin?

Terppo
-
Viestit: 19
Liittynyt: 18.7.2008 19:06

ViestiKirjoittaja Terppo » 7.2.2012 23:23

Joulun aikoina tein 3BG passattiin 3" 304L hormin ahtimelta takapenkin alle asti ja siinä jäi ahtaimmissa kohdissa, eli laatikonkannakeen ja korin ja kardaanin lämpölevyn ja putken väliin n. 12mm rakoa eikä kuulemma ole kolissut eikä resonoinut. Ja tämä orkkís kannatinkumeilla.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 30.3.2012 7:39

Ulkopuoli alkaa kasautua. Etupuskurille täytyy vielä tehdä jotain, kun siinä on tuo lyhennyksen sauma näkyvissä, ja takapuskurikin pitää käsitellä mustaksi. Konepeitto vaatii uudelleen maalauksen, mut se saa jäädä ens talveen.

KuvaKuvaKuvaKuva

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 30.3.2012 12:29

asiallinen oem-lookki! toi konepeitto on tosi asiallinen, ainoo et taitaa toi valkonen väri hieman ainakin kuvien perusteella häivyttää niitä muotoja siitä...?
koska ajossa? ;)

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 30.3.2012 13:09

Se on toi valkoinen siitä hyvä, kun häivyttää myös hyvin pinnoissa olevat virheet...=)
Toukokuun loput ACF:n ratapäivät on ollu tavoitteena, mut saa nähä miten käy.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 30.3.2012 16:36

Sehän näyttää olevan hyvällä mallilla. Voi olla kohtuu yllättävä tuo ulkonäkö valoissa useammallekkin kanssakulkijalle.

Hieno sleepperi siitä tulee.

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 30.3.2012 23:19

Tää on kyllä NIIN päällikkö kun olla ja voi! Hyvällä maulla ja kaikinpuolin asiallisesti toteutettu, kelpaa katsella.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 30.3.2012 23:51

Odotin että noi "sivuponttoonit" ois ollu hieman rajummat, vaikka 5-10cm.

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 31.3.2012 9:09

Itse odotin vähän jotain rajumpaa ulkonäköä, mutta toisaalta todella hyvä noinkin. Ulkonäkö ei välttämättä anna odottaa mitään ihmeellistä, mutta pellin alta taitaa sitten löytyä muutama ylimääräinen hevonen lähtökohtaan verrattuna :)

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 31.3.2012 12:32

Hillittynä tuon halusinkin pitää, mutta jos nyt tekisin uudestaan, niin helmat tosiaan saisi olla pari senttiä enemmin ulkona.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 31.3.2012 13:28

hienoa jälkeä kerran taas. ei mennä yli mutta taas ei kuitenkaan ihan orggiskaan. voipi jopa yllättää kanssa autoilijoita liikennevaloissa :)

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 20.6.2012 15:58

Teemu M kirjoitti:Toukokuun lopun ACF:n ratapäivät on ollu tavoitteena


ei aivan tainut onnistua tämän vuoden osalta, mikäs on tämän päivän tilanne, eteneekö?

Jumbbane
-
Viestit: 554
Liittynyt: 1.10.2006 20:12

ViestiKirjoittaja Jumbbane » 20.6.2012 16:53

Aivan perkeleen komea projekti!! Tulee aivan sairaan komea peli..

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 21.6.2012 6:53

ei aivan tainut onnistua tämän vuoden osalta, mikäs on tämän päivän tilanne, eteneekö?


Joo ei onnistunu, ens vuonna uus yritys. On motivaatio vähän kateissa näin kesällä, niin ei oikein edisty. Ei tossa enää mitään niin isoa ole, mut paljon pikkujuttuja on kesken.

Konehuone alkaa olla lähes paketissa, vähän veden ja öljynkierron osia paikalleen, niin pääsee testaamaan että käynnistyykö tuo vielä parin vuoden tauon jälkeen. Muuta en tolle koneelle tehny, kuin avasin öljypohjan ja katoin että laakerit oli tallella. Ajan- ja motivaationpuutteen takia AMW:n imusarja jäi tekemättä valmiiksi tältä kesältä, ja tuli lyhennetty AAN. Jos sitte ens talvena tekee sen toisen valmiiksi. Pakosarjaa joutui muokkaamaan, kun Golfissa hukkaportti oli tilan takia turbon ja koneen välissä, tällä uudella turbolla se ei sinne enää mahtunu.

KuvaKuvaKuva

Sisäpuolella ei myös puutu mitään isompia enää. Sähköt ei nyt oo vielä kaikki toiminnassa, mut katsastuksen vaatimat toimii, niin ilman sisävaloja, ym. mennään tämä kesä. Parannellaan sit ens talvena niitäkin.
Penkeiksi piti alunperin tulla Golfissa olleet kupit, ja tein niille jo sopivat jalustatkin, mutta kun sain ne paikalleen, niin olivat turhan racet tuohon ympäristöön. Hommasin niitten tilalle Cossun Recarot, joille piti tehä taas uudet jalustat. Väri ei täsmää muuhun sisustaan, ja niissä on kankaassa reikiäkin, mut saa tässä vaiheessa kelvata. Ratti on CAC:n RS2 kopio, ja nuppi samasta paikasta. Muuten sisusta onkin, lisämittareita lukuunottamatta, ihan orkkiskuosissa.

KuvaKuva

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

ViestiKirjoittaja gryger » 21.6.2012 10:28

Miten tuo valkoinen näyttääkin aina yhtä hyvältä autossa ja varsinkin konehuoneen detalji osissa ;)

Joko on eri vannevalikoimaa perversioitu alle ?

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 21.6.2012 12:55

Tällä kertaa on pysytty tässä yhdessä sarjassa, että en oo vielä ehtiny hankkia toista.
Jos tällä joskus pääsis lumellekin asti, niin sit tarttee hommata talvivanteet.

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 25.6.2012 2:27

Kyllä tuohon minun mielestä tuon ulkokuoren perusteella sopisi kuppijakkarat sisään ja jos ei muuten niin turvakaaret kun pistää kaveriksi niin sitten ainakin :) Sopivaa kontrastia muuten sivistyneeseen sisustaan.
Edelleen pakko huutaa oossomia. Ehkä foorumin mielenkiintoisin proju.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 3.8.2012 7:17

Päivitetäänpä taas. Ajokausi alkaa lähentelemään loppuaan, niin nyt alkaa olla oikea aika saada auto kuntoon, ettei vaan joudu ajamaan liikaa.

Ahtimelle tein kannatuksen, kun vanha ei enää toiminut uuden turbon kanssa. Ohjaustehostimen pumppu valitti kuolemaansa oikeestaan kokoajan mitä kone oli Golfissa, niin se on nyt vaihdettu uuteen. Ja noista laadukkaista kiinalaisista AN-liittimistä vuosi lähes puolet, niin ne on suurin osa vaihdettu teflonletkuun prässätyillä päillä. Konehuonekuvissa vielä nuo kiinalaiset paikallaan. Takakontti jää nyt vähän askeettiseen tilaan, mutta verhoillaan sitä sitte ens talvena.

Lämpösuojan kun saa vielä turbolle, niin sitten tuo saa olla tuossa kunnossa tämän syksyn. Penkkiin ens viikolla ja sitten toivottavasti leimalle.

KuvaKuvaKuvaKuva

Kuva
Viimeksi muokannut Teemu M, 22.3.2013 12:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 22.3.2013 12:41

Päivitetäänpä tätä pitkästä aikaa. Auto ois nyt ajokunnossa, ja leimassakin ekaa kertaa kymmeneen vuoteen.

Koneesta mitattiin syksyllä ohivuotoa, niin sen jälkeen tuli avattua kone, ja tehtyä perusremppa. Hoonaus ja uudet männänrenkaat, kiertokankien ja kampiakselin laakerit ja kansi kunnostettiin. Vanha ahdin vuosi öljyä, eikä ollut korjauskelpoinen, niin se vaihtu Garrettin kuulikseen ja kiinalainen hukkaportti vaihtu Tialin MVR:ään. Ruisku päivittyi uuteen 32bittiseen Hestecciin. Ja noitten lisäksi monta pikkuasiaa tuli paranneltua, mitä tuli huomattua että ei toiminu hyvin...

Näillä mennään toivottavasti tämä kesä...

KuvaKuvaKuva

KuvaKuva
Viimeksi muokannut Teemu M, 22.3.2013 15:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 22.3.2013 12:54

Tämä on kyllä niin härski laitos! Ulkonäkö vähän vaatimattoman oloinen, mutta siinä on monella autolla/kuskilla ihmettelemistä, kun tämä irtoaa viivalta.. Peukku kyllä nousee tästä.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 22.3.2013 16:15

Ulkonäkö on sellainen niinkuin tällaisessa klassikossa pitää ollakin. Itseä häiritsi sisustan kuvan avattuani heti kierroslukumittarin asento.

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 22.3.2013 16:42

Kuten eräs maahanmuuttovastainenkokoomusaktiivi sanoisi: "iiiihana!"
OEM -look on juuri se oikea tyyli tälläiseen.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 22.3.2013 17:00

Ärsyttävät noi photobucketin päivitetyt sivut, kun näköjään välillä avaa thumbnailista pelkän kuvan ja välillä aukeaa toi tosi hidas photobucketin oma sivu. Täytyy varmaan siirtää noi johonkin muualle. Vai osaako joku käyttää tota, että miten tosta saa sellasen thumbnailin, että aukeaa pelkkä kuva?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 22.3.2013 19:48

Otat photobucketista sen Direct Link osoitteen ja laitat sen oletettvasti url tagin sisään = merkin jälkeen niin laita se sama osoite myös siihen img tagien väliin ja lisää th_ sen itse kuvan nimen eteen sinne osoitteen loppupuolelle.

Tossa varianttifoorumilla kirjoittamani ohjeet vastaavaan tilanteeseen.

mosir
-
Viestit: 419
Liittynyt: 16.2.2007 8:40

ViestiKirjoittaja mosir » 23.3.2013 0:47

Ite otan aina bucketista sen thumb koodin ja sitten isken siihen alkuperäisen linkin tilalle(url=:n perään) tuon direct link osotteen.

My_bug
-
Viestit: 681
Liittynyt: 1.3.2005 18:34

ViestiKirjoittaja My_bug » 23.3.2013 8:16

Olen äärettömän kateellinen tästä. :) Videota tästä olis kiva kuulostella ja miksei katsellakin.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 23.3.2013 9:10

Ite otan aina bucketista sen thumb koodin ja sitten isken siihen alkuperäisen linkin tilalle(url=:n perään) tuon direct link osotteen.


Noin olen mielestäni noita linkkejä aina tehny, mut mitä noita thumbnaileja oon tossa availlu, niin välillä kuva aukeaa pelkästään ja välillä photobucketin sivuille. Ja noi kuvat mitä oon aiemmin laittanu, niin näyttää kaikki aukeavan photobucketin sivuille, vaikka oon kyllä varma et ne oli silloin ennen laitettu "oikein". No saa nyt olla noin...

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 23.3.2013 9:37

Itellä sama ongelma PB:n kanssa. Aivan käsittämättömän upeata jälkeä Audin kanssa. Kaikki tehty kunnolla alusta loppuun. Hieno saada näitä teknisesti modernisoituja kasareita liikenteeseen!

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 19.4.2013 15:49

Muutaman sata km ehti jo ajamaan, niin sai taas irrottaa koneen. Ei nyt mitään suoranaista syytä laakeririkolle löytyny, mut jonkinlaista öljynkiertohäikkää on varmaan ollu. Kampiakseli meni ainakin vaihtoon kun oli kiero, kangesta ei vielä tietoa.

KuvaKuva

Ennen konerikkoa tuli tehtyä keulaan vähän aukotusta, kun ennen puskuri peitti puolet coolerista. Leikkasin 8L S3:n puskurin alaosasta ton verkko-osan kehyksen irti, ja sulattelin sen kolvilla paikalleen. Täytyy nyt kun kone on irrallaan, niin vielä maalata cooleri mustaks, niin ei paista tuolta alta noin paljon.
Roiskeläpiksi tuli B5 S4:n läpät, jotka sopi pikku leikkelyllä hyvin paikalleen, eikä enää kylki tuu ihan kuraseks.

KuvaKuvaKuva

Vaihdoin kuvien paikkaa, kun ei hermot kestäny tota pb:n takkuamista. Toi kuvat.fi näyttäis toimivan paremmin.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 19.4.2013 20:08

ens vuonna virittäjiin jos tulee jatkoa?

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 19.4.2013 23:13

Pääsis ny edes ite ajamaan. :)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 20.4.2013 7:23

Puskurin ritilä on kyllä komeesti toteutettu. Hyvin OEM-henkinen. Ja sata kertaa hienompi kuin poralla rei'itetty perinteinen "racing" henkinen puskuri.

Audi on kyllä muutenkin tyylikkäästi toteutettu. Funktionaalinen, mutta silti hyvän näköinen.

Ainoa asia, mikä vähän häiritsee on se 1 sylinteri. Tähän se kuitenkin kuuluisi... ;)

Eicca_
-
Viestit: 504
Liittynyt: 15.11.2004 9:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eicca_ » 22.4.2013 2:58

Kyllä kasikyppi pitää olla nelosella ;) vaikka ihan kiusaksi :D

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 22.4.2013 21:46

Missäs tilanteessa toi laakeri meni? Ihan normi ajossa, vedättely...?
Mikä sulla on öljypohjan tilavuus, loiskelevy, öljypohjassa "trapdooreja", onko toi kauimmainen laakeri? :)

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 22.4.2013 22:26

penkissä.
Riittävä, useita loiskelevyjä, ei tarvi sellasia "trapdooreja" (joka muuten kuulostaa vitun typerälle..) Ensimmäinen eli 1.syl. ;)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 22.4.2013 22:52

Mikä on riittävä vs rpm? sanoppas suomenkielinen korvike trapdoorille, joskus fingelska on ihan hyvä kieli :) Aina 1 syl ei ole ensimmäinen, siksi kysyin.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 22.4.2013 22:56

aika mystinen kerta ykkösen laakerit menny. olisko pyörähtäny tai jotain muuta vastaavaa?

eiköhän tuo ole ykkös-sylinteri ensimmäinen kerta kooärrästä alkujaan kyse

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 22.4.2013 23:31

Mikä on riittävä vs rpm?

muista en tiä, mut orkkis vs 8700rpm.
loiskelevy?


oli ne laakerit juu pyörähtäny, mut se on aina seuraus, ei syy.
öljylinjassa se 1.syl on kyl kovin kaukana pumpusta..

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 22.4.2013 23:37

Eli 4.5l öljyä 8600 rpm...... Mietin vaan oisko öljypohja hörpänny tyhjää.
Tää on nyt vaan noista jenkki hömpötytsistä... 10 psi x 1k rpm ja quartz x 1k rpm.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 22.4.2013 23:46

taas vähän vähemmän yllättäen ameriikan foorumeilta opittuja faktoja :)

emmä usko että niin ois käyny, näkyishän sitä sitte muissaki ku ykkösessä.
Öljyä toki on kierrossa vähän enempi ku alunperin..

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 23.4.2013 0:01

Mutta kuten tossa toisessa topicissa puhutaan, kukaan ei tiedä (mystistä musiikkia).
Ja jos tosiaan 1 on kauimmainen.... niin...
Öljyä on toki kierrossa enempi kuin alunperin... täähän tuntuu olevan kuin kissalle kuuma puuro...
Usko, fakta ja mä luulin on ihan eri asioita.
No eihän ne amerikan serkut mitään osaa tehdä.... (kyllähän eu on ihan kehitysmaa vs niihin)

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 23.4.2013 0:26

Mistäpä sitä tietää vois?

....niin? eikös sun logiikalla sillon olis joku muu jo hajonnu ennen ku ykkösestä loppu öljy :o

joo, mulla on öljyä kierrossa öbaut sen litra enemp Teemulla vähän vähemmän, mut se vaikutti taas öljytilavuuteen öljypohjassa? ja mikä o puuroa kelle?

usko jo, sun faktat perustuu mihin? siihen mitä jenkit kirjottelee foorumeilla? tottahan siellä on paljon asiaakin. mut oikeesti, haloo..

En tunne sun serkkujas, vissiin kovia ropaajia. Mut eu, kehitysmaa wtf?

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 23.4.2013 7:58

Joo öljytilavuutta on vähän enemmin kuin orkkiksena, kun tossa pohjassa on noita muhkuroita. Loiskelevyjä löytyy myös.
http://teemum.kuvat.fi/#/kuvat/Typ81/Osia/op1.jpg

Vielä ei ehditty edes rajoitinta nostamaan, että ei ees kiertäny paljon.
Öljykanavat oli kaikki auki, ja öljytykit toimii eli ei ollu jääny auki.


Edit. linkki korjattu
Viimeksi muokannut Teemu M, 23.4.2013 13:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 23.4.2013 13:07

Onkos mitään kokemusta tuosta öljypohjasta kun mulla on samanlainen kuplan persauksissa eli pohja on toisinpäin niin miten noi loiskelevyt toimii?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 23.4.2013 13:29

Eipä tuolla pohjan asennolla ole muuta merkitystä, kuin että öljympumpun jalka menee oikeaan kohtaan. Aina se öljy sinne alimpaan kohtaan valuu, levyt vaan estävät öljyn liikkumisen esim. kaarteessa kokonaan pohjan toiseen laitaan.
Ja ne "trapdoorit" ovat tavallaan takaiskuventtiileitä, joista öljy pääsee nopeasti valumaan alimpaan kohtaan, muttei takaisin, vaikka kuinka kiihdytät, jarrutat, tai ajat kovaa kaarretta.

Mut en usko, että tämä laakerivaurio mistään näistä on johtunut, kun kerta ykkösen laakeri oli. Pukkien poraukset varmasti suorat? Kampi varmasti suora ja tasapainossa? Noi nyt ekana tulis mieleen. Voihan toi olla tietty vaikka joku materiaalivikakin, mistä ko. vaurio johtui.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 23.4.2013 13:50

Kampiakseli tosiaan oli kiero, niinkuin tuolla alkuun totesinkin, mut sitä ei tosiaan tiedä että oliko syy vai seuraus.

En tosiaan kans näkisi ongelmaa öljypohjan toiminnan kannalta, et jos toi kone ois toisinpäin.
Tossa omassa piti hitsata umpeen toinen noista ponttooneista, kun se otti kiinni tehostimen pumppuun.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 23.4.2013 15:06

Aivan joo, luin mä sen kyllä jo kertaalleen ainakin, mut ei jotenkin sisäistänyt. :D

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 8.5.2013 7:36

Nyt ois kone taas kasassa, ja paikallaan. Vielä puuttuu vähän letkuja ym. laittamatta, niin sais kokeilla käyntiin.
Laakereiksi tuli tällä kertaa ACL:t, kun oli 3 kertaa halvemmat mitä orkkis S2/RS2 mitä tässä ennen oli. Tuon 1:n kiertokangen sai vielä korjattua, eikä se lyhentyny kuin 5 satkua. Toivottavasti ei oo muuten ottanu itteensä, lämmöstä tms. Kaikkien kiertokankien alakaulat oli muutaman satkun soikeita, niin ne hoonattiin ja kampiakseli ja vp tasapainotettiin. Startille tein lämpösuojan, kun se ei kuumana oikein pyöriny kunnolla. KR:n öljypumppu vaihtu dieselin pumppuun, johon vaihdettiin KR:n akseli.

KuvaKuva
KuvaKuva

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 10.6.2013 8:10

Muutama ulkokuva tältä kesältä.

KuvaKuvaKuva

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 10.6.2013 16:37

Se puna/harmaa/musta Audi-sport väritys vois edelleen sopia yksityiskohdaksi johonkin kohtaan.

Mutta iso peukku silti!

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 10.6.2013 18:47

Kylkilistoja oon metsästäny, mut ei oikein hyväkuntosia oo vielä löytyny. Ne ainakin omasta mielestä sopis tohon. Eipä sellanen pieni Audi-Sport teippauskaan välttämättä huono ois.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 10.6.2013 19:18

teipit vaan kehiin :) onpa helppo poistaa jos ei miellytä silmää

A Saari
-
Viestit: 483
Liittynyt: 28.7.2003 15:13

ViestiKirjoittaja A Saari » 10.6.2013 22:49

On kyllä makee peli! Kylkilistat kävis joo, ja joku todella hillitty puna/harmaa/musta teippaus vois istua myös. Toisaalta tykkään kyllä tästäkin sleepperilookista.

jeba
-
Viestit: 117
Liittynyt: 22.5.2009 18:36

kommee!

ViestiKirjoittaja jeba » 28.6.2013 21:53

Mun mielestä ei mitn teippauksia!on kommee sleepperi ny!! pidä toi linja!hieno on.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 5.7.2013 12:15

Listat löyty, ja kyllä tosta ainaki omasta mielestä tuli paljon parempi. Screamerin ääni alko kans ärsyttää, niin yhdistin sen pakoputkeen, niin nyt ei lähe vaikut korvista kiihdytellessä. Jossain vaiheessa pitää vielä muutenkin yrittää saada putkesta vähän hiljasempi.

KuvaKuva


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa