T.S.I caddy tai joku vastaava

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

T.S.I caddy tai joku vastaava

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 1.7.2011 15:10

Vaikea keksiä mitään järkevää topicin otsikkoa mutta koitetaan keksiä järkevää tarinaa nyt tästä jo tovin projektina olleesta caddystä.
Lähtökohtanahan on tuommoinen kasarin lopun aikainen mk I caddy mitä täälläkin projektiosastolla on esitelty jo useita ja toinen toistaan hienompia.Tästä ei ole tarkoitus tehdä kuitenkaan sitä kylän hienointa caddyä,mutta ehkä teknisesti kuitenkin erikoisin.

Tuossa vuosien varrella on hieman tarttunut tuota diesel tietämystä ja tottakai caddy tullaan varustamaan 1.9td moottorilla joka on myös nähty puolen suomen caddyjen keulalla,joten sekään ei ole mikään uutinen.Samoin vaihdelaatikko,02A taitaa olla kohta yleisempi vaihteisto kuin perinteinen 020.

Kuitenkin kuten tuossa ylempänä sanoinkin niin tuota tietämystä hyödyntäen koitettaan paketista saada hieman vakiota enempi tehoa,ehkä noin neljä kertaa = )

Tehosta ei ole iloa jos alusta ja kori vastaa sitä,joten koitetaan saada nämäkin asiat ihan uudelle tasolle turvallisuudesta tinkimättä.

Tuossa on hieman kuvaa lähtökohdasta.Ei ehkä kuitenkaan se paras aihio mutta tästä on hyvä lähteä liikkeelle.

http://aki76.kuvat.fi/kuvat/Caddy+Mk+I/ ... %E4+jo.jpg

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 1.7.2011 15:22

Näppärän näköiset kaaret kyllä ilmestynyt Caddyyn. Muutenkin vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta. Kunnon dokumentaatiota vaan tästä eteenpäin, niin seurantaan menee!

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 1.7.2011 15:50

Eipäs mennä asioiden edelle vaikka niitä kuvia voikin vapaasti kurkkia = )

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 1.7.2011 17:43

mielenkiinnolla odotetaan mitä tapahtuu. minkälaista ahdin valintaa tulossa vai onko se hiljaisempaa tietoa?

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 3.7.2011 8:22

Jatketaan vielä hetki tämän koriprojektin parissa ennenkuin mennään tuohon tekniikka osioon.Tyypillistä ruosteparsimista tietenkin on tämän ikäisessä yksilössä jonkin verran mutta eniten harmitti edellisen omistajan toimesta suoritettut "tuuning" toimenpiteet,eli perinteinen akseli flippi takana ja edessä joku epämääräinen madallussetti.Hienosti oli akseli flipattu mutta vakio iskunvaimentimella,eli iskari pohjasi joka töyssysä ja oli katkaissut lavasta apurungon kiinikekohdastaan.Eli,ylimääräistä työtä siltäkin osalta.Tästä ei valitettavasti ole kuvia mutta voin sanoa että EI näin.
Caddyssä on takana suht normi lehtijousi+kaksi ristikkäistä iskaria rakenne.Kuskinpuolen iskari taakse ja apparin puolen iskari eteenpäin.Rakenne toimii loistavasti käytössä johon caddy on alunperin suuniteltu ei kuitenkaan ratalelussa.Toinen mikä hieman mietitytti on kulma johon iskari tulee,eli akseli flipillä tulee iskari todella "vaakatasoon" ja sitä kautta hyvin helposti iskarin liike jää lyhyeksi(vaimennus huono).
Ratkaisu on yksinkertainen,laitetaan caddyyn neljä takaiskaria jolloin toivottavasti saadaan kaivattua vaimennusta ja tasaisempaa käytöstä taka-akselille.Iskarikulma jää edelleen suht loivaksi mutta eletään vakaassa uskossa että tämä on huomattavasti parempi ratkaisu kuin vakio.

JJ88
-
Viestit: 25
Liittynyt: 19.9.2008 20:06

ViestiKirjoittaja JJ88 » 3.7.2011 17:05

En haluaisi mennä asioiden edelle, mutta onko caddyyn tulossa TÄLLAISTA tekniikkaa? ={D}

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 3.7.2011 20:38

No,ei ehkä kuitenkaa = )

Enpä ihan heti hurjempaa ole nähnyt,ja mäkin olen nähnyt vaikka mitä = ))

-Jokinen-
-
Viestit: 187
Liittynyt: 15.7.2008 13:32

ViestiKirjoittaja -Jokinen- » 10.7.2011 18:44

Joltain foorumilta joskus lueskelin caddystä mihin laitettu mk1 golf taka-akseli ja pysty tolpat. Tornit tehty lavalle lokarin kaaren viereen. Sillä sais ainakin taakse joustoa ja säätövaraa. Levyjarrutkin vois laittaa. Siitä että saako setupilla suomessa leimalle on eriasia.

jami
-
Viestit: 120
Liittynyt: 17.9.2006 21:19

ViestiKirjoittaja jami » 10.7.2011 20:46

jotain tämän tyylistäkö?

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 11.7.2011 13:47

Tuossa Caddymanin autossa on tällainen taka-akseli. joten ei ihan mk1 golfista ainakaan tämä yksilö.

-Jokinen-
-
Viestit: 187
Liittynyt: 15.7.2008 13:32

ViestiKirjoittaja -Jokinen- » 11.7.2011 16:14

Lavalta katsottina kyllä, caddyforumilla se joskus oli mutta kun nyt ei tahdo enään löytyä.

Timpe^^
-
Viestit: 262
Liittynyt: 22.6.2005 19:43

ViestiKirjoittaja Timpe^^ » 11.7.2011 18:51

T.S.I=Tee se itse? :)
Ja asiaan, hyvältä näyttää rojektikuvista päätellen. Josko tähän jo tulis jämäkämpi alusta kun ventossa oli niin sais hiukan paremmin voimaa tiehen kun ei niiailisi niin paljoo.

Ruvetaanko tähän soveltamaan centrifugaali ahdinta, kun siitä joskus oli holysmokella puhetta? :)

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 11.7.2011 19:18

Mainitsin tuosta hieman jämäkämmästä ja radalla kruisaillessa turvallisemmasta paketista joten pienen harkinnan jälkeen tuli melkolailla ajankohtaisesti vääntään caddyyn kaaret.
Lähtökohtana on rallipuolelta tuttu,iskaritolpasta iskaritolppaan rakenne,eli koitetaan saada samalla kasvatettua korin vääntöjäykkyyttä ja sitä kautta enempi kaarreajo ominaisuuksia.Painoahan kaarista tulee väistämättä mutta ehkä se on kuitenkin sen väärti.

http://aki76.kuvat.fi/kuvat/Caddy%20Mk% ... y.jpg/full

Alkaa käymään tuo alunperinkin pieni ohjaamo vielä pienemmäksi kun sinne sullotaan 18m paksua putkea ja 6m hieman pienempää.

http://aki76.kuvat.fi/kuvat/Caddy%20Mk% ... a.jpg/full

Kuvassa paketti vasta pisteillä kasassa.

Ja hieman tukea takaosaankin

http://aki76.kuvat.fi/kuvat/Caddy+Mk+I/ ... %E4%E4.jpg

Mietin viellä että josko vääntäis tuohon takakaariin pultattavan ristikon jota voisi sitten harkinnan mukaan ottaa pois tai pitää kiinni.Mutta tämä on vasta suunittelu asteella.

Tuohon ahdin hommaan palataan varmasti hieman myöhemmin kun aletaan saamaan tuota tekniikkaa kunnolla nippuun.Vielä ollaan sen osalta suunittelu asteella.

Jumbbane
-
Viestit: 554
Liittynyt: 1.10.2006 20:12

ViestiKirjoittaja Jumbbane » 11.7.2011 20:37

hmm.. mitään asiasta tiedä mutta pisti silmään/mieleen että eikös nuo putket ois kannattanu maalata ennen kiinnitystä suurimmilta osin ainakin?

Jande
-
Viestit: 110
Liittynyt: 15.5.2005 21:00

ViestiKirjoittaja Jande » 18.7.2011 23:42

joko Aki saadaan lisää tarinaa ja kuvia?

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 19.7.2011 12:27

Hieman kiirettä ollut ja ei ole oikein jaksanut päivitellä tänne(kään) mutta kokeillaan josko jotain pientä saatais kirjoiteltua.

Yllärinä ei tule varmaan kenellekkään että caddyn hillitsimet tulevat olemaan hieman vakiosta paremmat ja niiden osia metsästänyt jonkin verran.

Taiteellinen otos jostain kummallisista raudoista

http://aki76.kuvat.fi/kuvat/Caddy%20Mk% ... a.JPG/full

Todellakin eteen tulee G60 golffin 280mm levyt tuplamäntä (girling) satuloilla ja taakse perinteinen 239mm levy,tosin hieman isommalla jarrusatulalla joka myös löytyy mkIII mallisarjasta.
Jarrutehostimeksi valittiin myös mkIII venton 9" tehostin jonka kaveriksi tulee 24.9mm pääsylinteri.
Eli nopeana yhteenvetona jarruista voi sanoa että alkaa tonnin painoinen lava-auto pysähtyä.Jos vertaa vakiojarruihin niin vois arvioida jarrutehon kasvavan n.3-4x = )

pitää napsia tuosta takajarru systeemistä kuvia kun menen seuraavan kerran tallille,ei meinaan ollut ihan plug and pray ratkaisu.Eikä tuo taka-akselikaan ihan vakiolta enään näytä.....

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 19.7.2011 13:48

onks tää tulossa valko-mustien peltilätkien väliin vai pelkästään suljetulle alueelle?

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 19.7.2011 20:43

ei voi koskaan tietää ; )

Timpe^^
-
Viestit: 262
Liittynyt: 22.6.2005 19:43

ViestiKirjoittaja Timpe^^ » 21.10.2011 18:36

mitäs tälle prokkikselle kuuluu?

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 24.10.2011 10:10

Tällä hetkellä on caddy-projekti melko visusti jäissä.Tuli ostettua talo ja koittanut saada sinne tehtyä uusia harrastetiloja.Joskohan sitä vielä tämän vuoden puolella saisi pajan pystyyn että pääsee jatkamaan harrastuksia.
Kaukaisissa haaveissa olisi saada caddy ensi kesänä liikenteeseen.

ybi
-
Viestit: 36
Liittynyt: 21.3.2010 9:58

ViestiKirjoittaja ybi » 24.3.2012 21:04

vuosi on vaihtunut jo aikaa sitten ja kesäkin lähestyy jo vauhdilla. Jokos cäddy liikkuu omin voimin?

Tero P
-
Viestit: 331
Liittynyt: 18.1.2005 11:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero P » 24.3.2012 22:33

Ei taira Caddy liikkua omin voimin vielä pitkään aikaan.
Pikkulinnut lauloo pohojanmaalla jotta Akin pajalla väkerretään jotain ihan muuta kuin 1.9TD:tä...
Viimeksi muokannut Tero P, 24.3.2012 23:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 24.3.2012 22:58

tämmöstä hajua olis tänne pohjoseenki tullu. ei muutaku aki valottaan asiaa enemmän. voi olla kohtalaisen mielenkiintoinen prokkis

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 24.3.2012 23:55

Pikkulinnut lauloo pohojanmaalla jotta Akin pajalla väkerretään jotain ihan muuta kuin 1.9TD:tä...

Elä Tero huoli. Kyllä sieltä se viskipullon veronen yksysikin kaiketi tulee. ;)

Tero P
-
Viestit: 331
Liittynyt: 18.1.2005 11:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero P » 25.3.2012 0:04

^No no. En mää vielä oo heittäny kirvestä kaivoon ;)
Murehditaa asiaa sitte kesäkuulla :)

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 25.3.2012 5:57

Mua kiinnostaapi tekeillä oleva pienempi vag-dieseli :D

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 25.3.2012 17:43

Jaahas,vai niin ne pikkulinnut ovat laulelleet ja ihan oikeassa olivatkin.Jotain valtavirrasta poikkeavaa on todellakin työnalla ja toivottavasti viimeistään ruotsissa nähdään tuotos radalla.
Valoitetaan projektia sen verran että kyseessä on vag:n 1.3 litrainen moottori,parilla pakokaasuahtimella ja polttoaineena tietenkin diesel.


Ja eiköhän tuossa kesällä nähdä vielä yksi 1.9td:kin radalla,pistämässä kovasti kampoihin näille sähködieseleille.

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 2.4.2012 18:22

tuossa olis jotain hahmotelmaa tuosta isommasta

http://aki76.kuvat.fi/kuvat/vento+TTSI/DSC_00681.jpg

ja tuossa räpsy pienemmästä isolohkosta

http://aki76.kuvat.fi/kuvat/polo+1.3+d/17032012142.jpg


kiire tulee jos molemmat aiotaan nähdä ruotsissa radalla = )

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 2.4.2012 19:55

Ohhoh. Uusi motorsport väri näyttää hyvältä. Siellä näytetään myös siirtyneen käyttämään pykälää isompaa laatikkoa ja jakopääkin näyttää siistiltä. Moottoripornoa on aina ilo katsella.

Onko muuten tiedossa mitä eroa 1.3 ja 1.4 dieselissä kun kaverin autossa on tuo isompi pikkulohko diesel. Ainakin pikkubensakoneissa tais olla 1.1 1.3 (1.4?) kaikki samalla porauksella ja iskulla oli muutettu tilavuutta.

Pitäis ehkä joku kerta tulla ihastelemaan pajalle kun kuulin huhuja uusista tiloista että olis aika messevät.

edit: puhuin paskaa noista bensakoneista, mutta 1.3 ja 1.4 dieselit ovat ainakin samalla porauksella (75mm) 1.3:ssa isku 72 ja 1.4:ssa 79mm. Tehot on aikalailla samat.

vildur
-
Viestit: 462
Liittynyt: 1.7.2005 14:53

ViestiKirjoittaja vildur » 3.4.2012 8:35

jep,
Mulla on toi redin mainitsema 1.4d polonen. Sitten kun paketin oot saanu toimivaks niin copypastella sama setuppi mulle? :D
Tämmönen mulla on

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 9.4.2012 13:54

Hieman tullut hahmolteltua tuota toista projekti moottoria.Tämä siis perinteinen 1.9td

http://aki76.kuvat.fi/kuvat/vento%20TTS ... 012027.jpg

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 27.5.2012 9:29

hieman tullut potkittua jotain projekteja eteenpäin ja tämäkin kulkine alkaa hahmottumaan.

http://aki76.kuvat.fi/kuvat/red%20devil ... C_7855.jpg

Moottori menossa kasaanpäin,pienten viivästysten jälkeen

http://aki76.kuvat.fi/kuvat/red%20devil ... C_7936.jpg

http://aki76.kuvat.fi/kuvat/red+devil+p ... C_7945.jpg

Tuli jopa soviteltua sitä keulalle että nähtiin tuleeko mintään yllätyksiä

http://aki76.kuvat.fi/kuvat/red+devil+p ... C_7948.jpg

Ahtoputkien kanssa saattaa tulla ahdasta mutta eiköhän nekin saada sopimaan.Alkaa vaan tulemaan keula aika täyteen.

http://aki76.kuvat.fi/kuvat/red+devil+p ... C_7951.jpg

ramikoo
-
Viestit: 355
Liittynyt: 12.3.2009 21:27

ViestiKirjoittaja ramikoo » 27.5.2012 10:45

Onhan sitä taas saatu aikaan. Aijai...hyvältä näyttää! Punamusta on kyllä aina porno yhdistelmä. En ajatellutkaan että toi paketti on menossa Jetsonin keulalle.

mr.dos
-
Viestit: 10
Liittynyt: 12.10.2010 11:14

Akilta...

ViestiKirjoittaja mr.dos » 10.10.2012 6:34

...olisin kysynyt "punaisen" nokkapyorästä ja pumpun pyörästä.Ittellä Caddyyn tulossa AAZ keulille ja laittaisin säädettävät kyseiset (nuo sun on jostain uudemmasta mallista/mistä?).

Mikä mahtaa olla alkuperäisen kiristysmomentti Nokkapyörälle/pumpun pyörälle kun en ole missään sitä nähnyt?

Samaten sädettäviä ei kukaan osaa mulle myydä...?

Tarjouksia otetaan vastaan :)

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 10.10.2012 8:18

Kyseisessä moottorissa on pumpparin hihna. Ko. hihnan käyttö vaatii kaikkien nokkapyörien vaihdon, koska hihnan profiilikin on eri. Noi nokkapyörät on kanssa pumpparista ja ne vaatii koneistetut keskiöt johon ne kiinnitetään.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa