Vw Jetta 1 1.6d LX 4d -83 -> AGR+02J

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

Vw Jetta 1 1.6d LX 4d -83 -> AGR+02J

ViestiKirjoittaja Antsa » 11.6.2011 10:52

Terve taas kaikille.

Pitkään itänyt haave on toteutumassa, eli mk1 4 ovinen jetta on haettu jo muutama kuukausi sitten ajamalla Kokkolasta GTi-Pertulta, Jak3 oli kaverina hakemassa. Edellinen yksilö vuosia sitten oli niin mätö ettei uusia pohjapeltejäkään saanu mihinkään hitsattua kiinni, mutta tämä oli jo kaliiberia parempi.

Mittarissa keveät 421tkm. Mutta kone hieman ennen kilpien luovutusta käytetty koneistamolla, jolloin tehty täys remontti. Auton pohja on myös tervattu silloin tällöin, joten ruostetta / reikiä ei hirveästi ollut, mitä nyt vakio paikoissa etulattioiden ja helman välissä, sekä takakaarissa koko kantti ruostunu poies.

Ostaessa autossa oli jarrut "hieman" jumissa, joten vaihdettiin hakupaikalla autoon mk2:sen GTI:n jarrut, kuitenkin kotia päästyäni vaihoin takajarrut toimiviin rumpujarruihin, kun tuo GTI:n takajarrut pakkas kuseen nesteet pihalle joka raosta, eikä löytyny heti mistään 16V sciroccon käkkärivaijereita.

Valoissa oli myöskin hieman häikkää, nämä ongelmat selvisi kuitenkin kohtuu helpolla kun eka purkas jätesäkillisen kaikennäköisiä virityksiä poies. Vakio johtosarjan kautta kaikki alkoi toimimaan suht näppärästi, pienen kosketushäiriöiden poistamisen jälkeen.

Visioita on tietty niin paljon ettei mitään tolkkua enää, kuitenkin jos nyt ensin sain vaikka kilpien väliin niin sitte vois suunnitella hieman lissää.

Teknistä dataa tämän hetkisestä tilanteesta:
- 1.6 imu dieseli
- 4 lovinen loota
- Musta LX sisusta
- Kaikki kromit mitä näissä on ollu
- Vetokoukku
- 239:sit mk2 GTI:n etujarrut

Hankitut lisävarusteet:
- 1.9 tdi 1z tekniikka kaikkine romuineen Seat Toledosta
- Racelandin alusta
- Joku dorka myi sitte mulle kivat 108 jaolla olevat vanteet 100 jakosina :(

Hankinnassa(eli saa tarjota):
- Etu- ja takakallistuksen vakaajat kiluineen
- mk2 / mk3 GTI etujakkarat
- Reijätön etupuskuri tupla kromeilla
- 15" komeat ykköseen sopivat vanteet(Vw estorilit hommattu, mutta voi silti tarjota)
- 02a:han vaijerikytkin kitti

Osia mitä jääny yli(eli myynnissä):
- 1.8 GU kone sähköineen ja kiluineen mk2:seen / myöhäisen ajan ykkösiin.
- 1.9 TDI 1Z kone
- 02A CTN koodilla oleva laatikko
- 1.6 TD:n laatikko mallia 020 5-lovinen, voin kattoa koodinki jos kiinnostaa.
- 3 kappaletta hukkaportillisia turboja kaikki kunnossa ja toimii.
- 3 kappaletta ohjaustehostimen pumppuja, yks uudempi ja pari vanhempaa mallia.
- nuo 108 jakoset 14"set vanteet
- etusisälokarit muoviset
- Kaikennäköstä romua mk2 ja mk3 ja toledo ja cordoba akselilta

Kuvia hakureissulta:
Kuva

sivu kuva

Kuva kaarilevikkeiden poiston jälkeen

Oikea takakaari, etukaari, vasentakakaari ja etukaari ennen remonttia. Takakaaret korjasin, siten ettei niihin tullut ollenkaan kanttia, vaan sisä ja ulkolokari on hitsattu yhteen kokomatkalta ja päälle happopohjat ja sitten muovikaaret koriliimalla sen päälle. Menee kohtuu leveä vanne :)

Vararengas kotelostakin löytyi reikä

Kuva ennen ja jälkeen kuumailmapuhaltimen.

Sisustan pesun jälkeen 1 2 ja 3

Tämän hetkinen tilanne.
Kuva
ja toinen
Viimeksi muokannut Antsa, 10.8.2012 15:17. Yhteensä muokattu 5 kertaa.

ElektrikMekanik
-
Viestit: 209
Liittynyt: 25.12.2010 7:22

ViestiKirjoittaja ElektrikMekanik » 12.6.2011 23:43

Kyllähän noi puskurin reiät saa muovihitsaamalla umpeen, vaatii toki vähän harjottelua. Samalla konstilla voi silottaa noi lampun pesurit jos haluaa vaivaa nähdä.

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 14.6.2011 15:45

Olisko osa tarvista? Löytysi jotain hilpettä ykkös jettaan. :)

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 29.6.2011 17:12

Racelandin alustaki rantautui viimein.

Vanteiksi hommasin vw estorilit 6x15 5x100 jaolla, renkaiksi suunnitelit 175/50 15" kumho soluksia.

Oisko rollossa ketään joka vois tekassa etunapoihin ja levyihin ja takajarrurumpuihin 5x100 jaon

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 5.7.2011 17:22

Kuva
Tässä vähän huikean neljän päivän kesäloman tulosta :D

Kuva
Romut rivissä. Ja tuo punanen ois kaupan jos joku tarvii, vaihan siihen tuon etulipan ennen myyntiä.

Ja muutama vielä 3

Kuva Kuva Kuva

Renkaat ja pakkivalon anturi pitäs vielä hommata niin se ois leimalle...

Tuossa kerkesin tosiaan jettaan vaihtaa ton racelandin alle, vetarinsuojakumin vaihtaa, jarruihin vaihtaa nesteet ja ilmata, etutukivarsien puslat vaihtaa, sisustan kasata ja pikkasen maalipintaa fixata. Ja golffista kiristää takapään laakerit, jonka jälkeen heitti vetelemästä...

Kuva

Ja vielä GU-kone kaupan 125e
Ja kolffi kaupan
Viimeksi muokannut Antsa, 31.7.2011 18:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 27.7.2011 8:09

nyt se myrkyn lykkäs...

Meinasin käydä katsastamassa ja ottaa ajoon, noh sehän sammu tyhjäkäynniltä ku saunalyhty.

Kuvittelin että dieselit loppu, noh tankkiin 20litraa ja ilmaus. Aika vähän ruikki suuttimien juuresta ku oli putket irti. Noh kuvittelin jotenki että ei oikeen saa dieseliä, no kokkeilin sitte suoraan astiasta metrin letkulla pumpulle, sama homma.
Sitten testattiin vielä hinaamalla kokkeiltiin käymään, mutta ei lähteny niinkään. Alko jo sitten sen verta reilusti viduddaan, että heitin remontin poies.

Tankissa on gasoa, magneettiventtiili napsuu, jako on kohillaan, akussa on virtaa, hehkut on vaihettu, hehkuille tulee virta ja suodatin on vaihettu.

Oisko ideoita?

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 27.7.2011 8:38

Suodatin tukossa?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 27.7.2011 13:45

Hakupäivänähän sitä piti hinata joku pari kilsaa, ennenkun kunnolla heräsi ilman röpeltämisiä. Tosin aika miehekäs oli se pääakselin vuoto.. Vois veikata että pa-linjassa jotain hämminkiä eli kiskoo ilmoja, suodatinjalasta kannattaa kurkata se ns. ilmausruuvi kans. Tai sitten tankissa paskaa.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 27.7.2011 16:58

antsan kans keskustelleenani ymmärsin että välillä kävis hetken käynnissä kunnes sammuu. itelle tulis solenoidin kilometrien täyttyminen järkevältä. tutkitaan kun herra tulee takaisin maisemiin

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 27.7.2011 19:57

joo tossa muutaman muunkin kaverin kans miettiny et toi solenoidi vois olla paskana.

pitänee vaihtaa kirkas pätkä polttoaine letkua tulo puolelle että näkee meneeks sinne ees gasoo.

ainakin paineilmalla ku puhalsin molemmat linjat niin meni läpi ihan kivasti

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 31.7.2011 18:03

Kuva Kuva Kuva

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 1.8.2011 12:10

Saahan Estoril-vannetta 4x100 -jaollakin, niin ei tarvitse tehdä jaonmuutosta, vai oliko tuohon joku muu syy?

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 1.8.2011 13:22

5x100-5x112 ja 5x100-5x130 adaptereita enempi tarjolla, mutta suurimmaksi osaksi huvikseeen tehin :)

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 12.8.2011 23:37

tämäki vehje heräsi tulille. siinä tutkittiin asiaa ettei lähe käyntiin. no solenoidista tappi pois ja hetken aina kävi ja savutti kunnes sammu. jako katottiin ja ihmeteltiin ettei tää oo tosi. itse epäilin että pumppu olis 180 pielessä. kunnes antsa tuumasi että vois olla putket kuivina ku hän leikki paineilmalla että saa mahdolliset tukokset pois. pitkä starttaus kaasu pohjassa ja yritti kovasti kunnes alko nätti nokivasaran nakutus kuulumaan

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 16.8.2011 22:03

lol.

Konehan tästä katiskasta nyt on ihan vittuina vissiin... Kaks vesiletkua paskaksi paineesta johtuen ja kansipahvi, kannesta kaikki venttiilien välit halki yms... Että semmosta.

300km ajettu ja nyt sitte tänne vitun jeeraan koittaa saaha uus kansipahvi ja uudet pultit. Toivoa ettei tuo kansi oo paskana, vaan noi kansipahvissa havaitut pikkuviat aiheuttivat paineetta "nimin liekkirenkaat poikki."

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 17.8.2011 22:12

Venttiilien välit on näissä dieseleissä aina halki. Ei pitäis aiheuttaa suurempia ongelmia.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 17.8.2011 22:50

Eiköhä se pahviremontilla selviä, kun senverta aikasessa vaiheessa otettu kiinni ja vanha tiiviste kuulemma oli melkosen entinen :D

Hakumatkalla kulki TD kone kontissa 400km aivan kiltisti ja lämmöt kokoajan puolivälissä asteikkoa, lämmintä sisälle puhaltaen.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 18.8.2011 11:21

olishan tuo pitäny arvata :D ei ollukkaan sit korkin vika.

harmi ku oot pohjosessa. olis voinu olla ihan hyvä idea plaanata samalla se kansi

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 19.8.2011 10:06

itte plaanasin sen kannen tasohiomakoneella :D

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 25.8.2011 19:40

laatikko kusee öljyt, kone syö öljyt ja vissiin tekee taas painetta... prkl...

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 25.8.2011 21:48

Kaatopaikalle se pata ennenkun palaa lopullisesti hermot, ja 1Z muljailemaan tilalle.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 27.8.2011 11:33

juu ei se paha rasti oiskaan, kuhan jostain sais haalittua ne passatin 90mm sisävetarinlaipat ja sen vaijerikytkinmysteerin...
Viimeksi muokannut Antsa, 27.8.2011 11:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 27.8.2011 11:35

huono muisti
Viimeksi muokannut Mazaman, 27.8.2011 18:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 15.12.2011 21:06

Kuva

Mikko83
-
Viestit: 505
Liittynyt: 16.9.2004 9:25

ViestiKirjoittaja Mikko83 » 18.12.2011 15:45

Komia. Minulla on samanlaiset vanteet kesäpyörissä.

Kuva

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 29.7.2012 20:52

moottorin ja laatikon kanssa ollaan aika hyvällä mallilla.

Moottoriksi AGR m-tdi pumpulla, 10mm nestepäällä, vakio turbolla vielä mennään
Laatikoksi 02J EKU koodilla.
Kytkimeksi näiden väliin sachsin power setti.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 8.8.2012 17:28

Moottorin tukikumit tehty(kolme neljästä meni uusiksi) ja isompi turbo istutettu paikoilleen.

Seuraavaksi on sitten vetarijumpan aika.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 10.8.2012 15:11

Vetareiksi tuli oikealle vakio, pikku sorvauksella. Ja vasemmalle 16v gti mk2:sesta. Molemmat 100mm sisälaipoilla ja pikku ulkopäillä.

Konepelti menee just ja just kiinni, saa nähä tuleeko LDA jossain välissä konepellistä läpi ku aika lähellä tuo näyttäs olevan. :D

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 12.8.2012 20:56

2,5 tuumanen pakoputki rakenneltu. 02J:n shifteri modailtu paikoilleen kabiiniin.

Huomenna ois eessä sitte ahtoputkiston rakentelu ja sähkö hommia pikkasen.

dumb
-
Viestit: 291
Liittynyt: 20.7.2009 16:29

ViestiKirjoittaja dumb » 13.8.2012 20:49

Tuleeko tähän nyt siis vaijerikytkin?

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 14.8.2012 17:32

joo vaijerikytkimellä kasassa, tänään ajettu joku kymmenen kilsaa testiä.

Miten voi olla mahollista ettei tuu syöttöjä?

Pumppu sisältää:
-AAZ pumpun runko, täyskaasuasennontunnistin ja joku melkeen pohjassa oleva solenoidi
-1Z:n nokkalevy ja 10mm nestepää
-AGR koneen kannake, joka siis kääntää pumppua hieman kallelleen eteenpäin
-Kylmärikastin poistettu

Ja koneessa 110hp suuttimet ja kkk k16 turbo audin 2,5 tdi:stä

Onkelma on se että ei sitä savua tuu vaikka haluais....

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 14.8.2012 22:22

Jospa se 1Z nestepää ei vain ole riittävä tuon pykälää uuemman moottorin kanssa?

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 10.10.2012 23:05

Tulipas taas pikkasen tehtyä etiäppäin.

Asenneltu, flektiä, kiekkamittaria ja sen semmosta.Kiekkamittaria asentaessa piti rakentaa tohon 2000 vuoden TDI:n laturiin W-nasta :D

Pumppuna tällä hetkellä seuraavaa:
- Runko+governor 1.9 td (eko?)
- Nestepää 10mm, rullapukki+ennakonsäädin, nokkalevy tdi 1Z
- Ahtokara mallia pitäs tulla savua.
- K-mitta jotain 3.9mm



Ahtaa noin 1,1bar, mutta savua ei saa vaikka mitä tekis. Ehdotuksia.


Joku tossa heitteli ettei tolla pumpulla oikeen saa TDI:tä pelaankaan... Taitaa loppua mehut...

Pistetään vielä kuva niin jotaki suuntaa näkkee
Kuva

Kuva

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 30.10.2012 11:42

Nyt alkaa olemaan jo löylyä ihan kivasti.

Pumpun vaihdon jälkeen alko vetoja löytyyn jo aika mukavasti. Pumpussa 11m nestepää, ja runko sitä "isompaa" mallia, peräisin vaijerikaasullisesta tdi kamppeesta.
Todella nätisti lähtee ainakin käyntiin -10 asteessa.

Tilasin varalta vielä 520racet jos niillä vaikka sais lissää tehoja.

Pakoputkeen nykäsin 2,5" dynomaxin super turbo vaimentimen ja voin kyllä lämpimästi suositella kaikille, joilla ahistaa se perus matala pörinä.


Pikku hiljaa alkas oleen tuo muutoskatsastus edessä, meinasin ihan AGR:n tehoilla tuon muutostaa. Mitä kaikkea pitää olla että auto vastaa alustaltaan 90heppasta kun vertailu kohteena on 1.6 imudiisseli.
Viimeksi muokannut Antsa, 31.10.2012 17:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 30.10.2012 21:02

Tökit ne vakaajat sinne ja sillä selvä 90 hepalle. Eessähän on jo riittävät ne 239 jäähytetyt jarrut. Näillä opeilla ainaki menee leimattuna liikenteessä tälläki hetkellä -82 Jetta nokallaan "90"hv 1.8 kone.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 6.11.2012 16:20

tarvis etuiskarien jousijalat. Omat oli niin huonot että heitin ne jorpakkoon

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 8.11.2012 17:15

Downpipe
Kuva

Turbo paikollaan, turbo siis kkk k16 2,5 tdi audista
Kuva

Oikean puolen vetarin lyhennys
Kuva

Jos tämmösiin vanteisiin löytyy joltaki keskilätkät niin ostan poies

Kuva

Sitte hiluja
Kuva

Kuva

Kuva

otor
-
Viestit: 81
Liittynyt: 26.7.2006 12:58

ViestiKirjoittaja otor » 9.11.2012 14:16

Varmasti tullee mukava peli kunhan saat kunnolla pelaamaan ja liikenteeseen.
Kuvissa ihmetytti virranjakajan kansi ja tulpanjohdot, sekä 5kpl suuttimenkärkiä?
Totta ne ei oo kaikki tähän autoon menossa :)

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 9.11.2012 14:43

ku tuut käymään rollossa niin voimma vaikka tehä siihen nuo keskilätkät

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 10.11.2012 15:25

virran jakajan hilut on pikkuvelin 80 audiin. Ja ostin yhen suuttimen tosiaan varalla.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 16.1.2013 20:14

Koitin leimalle, ajoin inarista rovaniemelle tätä kyseistä pyhää rituaalia suorittamaan.

Noh kepillä jäätä metodilla ku menee, niin tietenki tulee paskaa, eli teholappua liian ison kuulerin takia.

No sitte hoksas katsuri vielä että punnitaanpa nyt kerta täälä ollaan, no sehän paino keula 675kg ja perä 345kg. Omamassa siis 1020kg ja vakiona 920kg. Keulassa sitte meni 15kilolla painotki ylitte, että laihikselle koko paska.

Tähän sitten ratkaisu oli semmonen että yks matkustajan paikka pois eli muutos 4paikkaseksi ja perään mahdollisimman taakse 30kg lisäpainoa.



Vissiin se pitää ottaa rasiapora, rälläkkä ja puukkosaha kauniisiin käsiin ja alkaa puottaan sitä painoa. Miten muuten akku tämmösessä takakontillisessa vehkeessä, pitääkö se olla jonku hyväksytyn purkin sisässä vai miten se menee.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 16.1.2013 20:27

Leimalle mahdollisimman kevyet renkaat ja vanteet, litra jäähynestettä pois, puskuri pois, flekti pois, nykyisen coolerin tilalle vakio jotenkin purkkavirityksellä mahdollisimman lyhkäsillä putkilla (ja vaihtaa sitten tuon isomman jälkikäteen, ei todennäköisesti tulla puuttumaan vuosikatsastuksessa jäleenpäin koska tekniikanvaihto), pissapojan säiliöstä vedet pois tai jos vaaditaan niin vaihtaa se olemattoman kokoiseksi. Noilla vois irrota se 15 kiloa. Toinen vaihtoehto toki on hakee teholappu ja siirtää akku konttiin, sullahan näyttää menevän johtokin sinne jo valmiiksi.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 16.1.2013 20:43

Jotakuinkin nuin sen suunnitelin, toki pissapojansäiliö oli tyhjä, nesteitä sen mitä siellä pysyy sisässä.

Akku takakontissa ei ois huonokaan ajatus ihan oikiasti, sais tuon ilmaputsarinki tuohon vähän järkevämmälle hollille. Sitä vaan mietin että menestyykö semmonen että jos tuon akun maadottaa vaan runkoon ja sitte rungosta maadottaa koneen ja silleen niin toimiiko vai vaatisko tuo akku oman piuhan takaa eteen.

Puskurin meinasin vain stripata sisäpuolelta ylimääräset pellit ku jos inssi alkaa niuhottaan niin puskurin poistostaki vois pistää rosentit, lisävalot ja niitten telineen heittää hyllylle, toisen töötin poies,

Tuota en aivan käsittäny, enkä oikeen ehtiny kysyäkkään ku kello tuli sata, että miksi tuo 30kg lisäpuntti.

Tieten voishan tuosta keventää vauhtipyöränki.

Ja eikös kesärenkaat oo yleisesti jonku verran kevyemmät ku talvirenkaat. Tuo punnitus tehtiin 155/80 13" hakka2 rengastuksella.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 30.1.2013 20:48

päivä oltu laihiksella jetan kans. Aikamoinen röykkiö siellä oli lähes turhaa paskaa. Vanhan aikaset peltikopalla ja paksulla lasilla olevat lisävalot painaa muuten kans aika julmasti.

Takakonttiin väsäilin semmonen kunnon tellingin akulle, maadotin vaan puskurin pultin alle ja sitte vanhaa vahvistimen virtapiuhaa pitkin virta keulille suoraan solenoidiin kaikki virrat. Hyvin toimi, paitsi että 80a sulake ei oikeen riittäny startatessa :D

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 19.2.2013 0:01

Mitäs mun vanhalle Jettalle kuuluu?? Jokos on leima papereissa?? :)

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 19.2.2013 0:10

kyllähän se oli saanu leiman ja hyväksytyn muutoskatsastuksen joku aika sitten ongelmitta.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 19.2.2013 8:45

Joo rekisteröity 4-paikkaseksi painon nousun takia.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 19.2.2013 23:53

Hienot hommat! :)

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 20.2.2013 0:12

Joo, välijäähyä en jaksanu kötöstää keulille ku se vakio oli lähöiltään niin sopimaton, eli otin sen ison kuulerin poies. Mitään merkintöjä ei tullut siittä että onko vaiko eikö, siis kulleria. Vain merkinnät 66kW ja 1.9 litraa, ja vaihettujen osien prosenttimäärä.

Akun siirsin tosiaan takakonttiin, joten nyt sitten pitäisi siirtää vapari/ jonkun vehkeen vakioimupönttö akun tilalle että sais imuäänet kuriin.

Kaikki muu tuossa onkin jo käyty läpi tekniikan ja alustan puolelta paitsi takajarrut. Sitten pitäisikin varmaan alkaa pistään ulkokuosi iskuun.
Pelleissä sen verta sanomista että takakaaret on aika slut ja etu- ja takaovissa pikkureijät b-pilarin kohilla.

Mutta kyllä tuossa vetoja on sen verta että luulen kytkimen antautuvan ku lumet sullaa :D
Viimeksi muokannut Antsa, 20.2.2013 0:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 20.2.2013 0:20

Kantavuushan ei riittäisi edes 5 paikkaselle nykysäädöksellä, joten mitään ei häviä.
Oma mk1 leimattiin 07 punnituksen jälkeen maahantuontisyyniissä 4 paikkaiseksi kun jäi parista kilosta kiinni.

Mutta hyvä ottaa tuo koneen paino juttu huomioon kun itse vaihtaa konetta. Tosin varmaan monta muutakin asiaa pitää inssin kanssa selvittää ennen kun edes voi yrittää leimaa.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 20.2.2013 1:03

itellä oli tosiaan aika pinkka kamaa etkasta ja autodatasta ja sitte se jostaki löytämäni vastaavuustodistus

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 23.7.2013 23:05

tämäkin on ollu kokoajan normiajossa.

Tällä hetkellä setit:
-1.9 agr motti sisuksiltaan vakio, kannessa ARL pultit
-k16 ahdin audin AAT 2.5 R5 tdistä
-pumppu LandRoverista 11mm nestepäällä
- race kopiot dieselkontorista, ero 90 heppasiin aika valtava
-polttoainelinja 10mm, paluu cordoba tdin vakio imulinja.
-IC kooltaan niin iso ku mahtuu, ahtoputkisto 2"nen
-putkisto 2.5", yhdellä vaimentimella mallia dynomax superturbo, todella paljon vaimentaa toi, ku vertaa vaikka simonssiin.
- 02J loota, 228 sachs power kytkinpaketti, isot sisemmät vetarit, tt audista vaihevälin lyhennin
- edessä 239sit gti jarrut, takana vakiot.

Vanteet: BBS RM 7"x15", edessä renkaina nangkang 165/50 15 ja takana kumho 175/50 15" 20mm lätyillä.
Alustana: Joku todella halpa kiinteä, kun racelandin coileista korkkasi etuiskarista lyhennys holkitus hitsauksista ja iskari piteni 15cm :D, kaikki alustan puslat uretaania ja edessä ja takana kallistuksen vakajaat.


Seuraavaksi suunnitteilla:
-Isompi ahdin, meinaa hieman alkaa ahdistaan.
-Nokan koneistus
-Kannen porttaus
-Pumpusta lissää kierroksia, governor mod?
- Tallissa oottelis 2.5 r5 tdi:n imusarja joka on jo valmiiksi pätkästy 4 mukiseen sopivaksi.


Nuista suunnitelmista oiskin kysymyksiä
- Hyviä turbo vaihtoehtoja otetaan vastaan.
- Nokka varmaan r-koneistukselle, mutta profiili vielä mietinnässä
- Sitten tietysti halpa ja hyvä kansi paja ois hakusessa
- ja Sitten vielä haluaisin kuulla kokemuksia tuosta governor modista jos sellaisia jollain on
Viimeksi muokannut Antsa, 31.7.2013 15:08. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 26.7.2013 1:40

Muista nyt toki mainita että alla on aidot RoMu BBS:t :)

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 4.8.2013 19:26

ostakaa pois

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 5.12.2013 23:16

Miten mahdoit toteuttaa tuon mittariston toiminnan uuden lootan kanssa?

Markus L
-
Viestit: 112
Liittynyt: 4.9.2013 17:58

ViestiKirjoittaja Markus L » 6.12.2013 22:47

Miten mahdoit toteuttaa tuon mittariston toiminnan uuden lootan kanssa?

Vanhoissa Passateissa on ainakin vaijerinopeusmittari ja 02A-laatikko. Ottaa tälläisestä mittarin vaijerin ja tekee sille samanlaisen telineen kuin Passatissa (On siis erilaisella kiinnityksellä mittaristoon kuin ykköskoppaisessa). Näin itse ainakin toteutin Caddyyn 02J:n ja alkuperäisen mittariston yhdistelmän.

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 9.12.2013 2:46

Ok, hyvä tietää et tossa ei mitään mustaa magiaa tarvi alkaa harrastaan et saa toimimaan :D

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 20.1.2014 0:58

Mitkä mahtoivat olla mitat tuolle vetarin lyhennysoperaatiolle? Eli miltä matkalta piti sorvata materiaalia pois?

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 20.1.2014 14:49

sen verran että vanhasta kranssista jää jäljelle vielä pieni kynnys jota vasten se vetarin boori pysyy

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 12.9.2014 11:30

Mitäs tälle projektille kuuluu nykyisin?

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 12.9.2014 14:50

Tuolla se odottelee motivaatiota kotiperällä.

Käkkärin sain korjaultua.
Yks reikä olis helmassa ja sitte sais leimaan. Sitten tieten pitäs ARPit kanteen ja metallinen pahvi.
Alustanki sain korjattua taas kiinteästä coileihin ku löyty sopivat etutolpat.



Tällä hetkellä enempi projektointi keskittyny Audi A4 1997 vuoden 1.9 tdi Quattroon. Johon vähän tehon tynkää viritteillä:
- ARPit kanteen,
- Metallinen kansipahvi
- NPS bolt on nokka, jäykemmät jouset
- FINturbon hybridi
- 0,341set suuttimet
- 4barin mappi ja ecun ohjelmointi.
- isompi IC vakion tilalle
- PD:n imupuoli
- 2,5" putkisto
- Sitte oottelee vielä AGR pumppu 11mm nestepää ja de143 nokkalevy, jos soppaa ei meinaa saaaha tarpeeksi
- Pakopainemittaus, laajakaista lambda, Pakolämpömittaus.

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 18.9.2014 14:31

Mihin asti toi K16 ahdin sulla riitti tässä paketissa? Itsekkin isompaa ahdinta metsästänyt tuon vakion rusinan tilalle, mutta useasti törmää tuohon GT2052V malliin joka taas on vnt ja vaatisi kontrollerin, että saisi parhaan hyödyn irti. Onko tuohon mitä muita järkeviä vaihtoehtoja noin 200HP tehoille?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

Re: Vw Jetta 1 1.6d LX 4d -83 -> AGR+02J

ViestiKirjoittaja Jak3 » 6.5.2017 23:07

Tämä härveli näyttää nykysin tämmöselle

Kuva


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa