Vw Jetta 1 1.6d LX 4d -83 -> AGR+02J
Valvoja: ffp jäsenet
Vw Jetta 1 1.6d LX 4d -83 -> AGR+02J
Terve taas kaikille.
Pitkään itänyt haave on toteutumassa, eli mk1 4 ovinen jetta on haettu jo muutama kuukausi sitten ajamalla Kokkolasta GTi-Pertulta, Jak3 oli kaverina hakemassa. Edellinen yksilö vuosia sitten oli niin mätö ettei uusia pohjapeltejäkään saanu mihinkään hitsattua kiinni, mutta tämä oli jo kaliiberia parempi.
Mittarissa keveät 421tkm. Mutta kone hieman ennen kilpien luovutusta käytetty koneistamolla, jolloin tehty täys remontti. Auton pohja on myös tervattu silloin tällöin, joten ruostetta / reikiä ei hirveästi ollut, mitä nyt vakio paikoissa etulattioiden ja helman välissä, sekä takakaarissa koko kantti ruostunu poies.
Ostaessa autossa oli jarrut "hieman" jumissa, joten vaihdettiin hakupaikalla autoon mk2:sen GTI:n jarrut, kuitenkin kotia päästyäni vaihoin takajarrut toimiviin rumpujarruihin, kun tuo GTI:n takajarrut pakkas kuseen nesteet pihalle joka raosta, eikä löytyny heti mistään 16V sciroccon käkkärivaijereita.
Valoissa oli myöskin hieman häikkää, nämä ongelmat selvisi kuitenkin kohtuu helpolla kun eka purkas jätesäkillisen kaikennäköisiä virityksiä poies. Vakio johtosarjan kautta kaikki alkoi toimimaan suht näppärästi, pienen kosketushäiriöiden poistamisen jälkeen.
Visioita on tietty niin paljon ettei mitään tolkkua enää, kuitenkin jos nyt ensin sain vaikka kilpien väliin niin sitte vois suunnitella hieman lissää.
Teknistä dataa tämän hetkisestä tilanteesta:
- 1.6 imu dieseli
- 4 lovinen loota
- Musta LX sisusta
- Kaikki kromit mitä näissä on ollu
- Vetokoukku
- 239:sit mk2 GTI:n etujarrut
Hankitut lisävarusteet:
- 1.9 tdi 1z tekniikka kaikkine romuineen Seat Toledosta
- Racelandin alusta
- Joku dorka myi sitte mulle kivat 108 jaolla olevat vanteet 100 jakosina :(
Hankinnassa(eli saa tarjota):
- Etu- ja takakallistuksen vakaajat kiluineen
- mk2 / mk3 GTI etujakkarat
- Reijätön etupuskuri tupla kromeilla
- 15" komeat ykköseen sopivat vanteet(Vw estorilit hommattu, mutta voi silti tarjota)
- 02a:han vaijerikytkin kitti
Osia mitä jääny yli(eli myynnissä):
- 1.8 GU kone sähköineen ja kiluineen mk2:seen / myöhäisen ajan ykkösiin.
- 1.9 TDI 1Z kone
- 02A CTN koodilla oleva laatikko
- 1.6 TD:n laatikko mallia 020 5-lovinen, voin kattoa koodinki jos kiinnostaa.
- 3 kappaletta hukkaportillisia turboja kaikki kunnossa ja toimii.
- 3 kappaletta ohjaustehostimen pumppuja, yks uudempi ja pari vanhempaa mallia.
- nuo 108 jakoset 14"set vanteet
- etusisälokarit muoviset
- Kaikennäköstä romua mk2 ja mk3 ja toledo ja cordoba akselilta
Kuvia hakureissulta:
sivu kuva
Kuva kaarilevikkeiden poiston jälkeen
Oikea takakaari, etukaari, vasentakakaari ja etukaari ennen remonttia. Takakaaret korjasin, siten ettei niihin tullut ollenkaan kanttia, vaan sisä ja ulkolokari on hitsattu yhteen kokomatkalta ja päälle happopohjat ja sitten muovikaaret koriliimalla sen päälle. Menee kohtuu leveä vanne :)
Vararengas kotelostakin löytyi reikä
Kuva ennen ja jälkeen kuumailmapuhaltimen.
Sisustan pesun jälkeen 1 2 ja 3
Tämän hetkinen tilanne.
ja toinen
Pitkään itänyt haave on toteutumassa, eli mk1 4 ovinen jetta on haettu jo muutama kuukausi sitten ajamalla Kokkolasta GTi-Pertulta, Jak3 oli kaverina hakemassa. Edellinen yksilö vuosia sitten oli niin mätö ettei uusia pohjapeltejäkään saanu mihinkään hitsattua kiinni, mutta tämä oli jo kaliiberia parempi.
Mittarissa keveät 421tkm. Mutta kone hieman ennen kilpien luovutusta käytetty koneistamolla, jolloin tehty täys remontti. Auton pohja on myös tervattu silloin tällöin, joten ruostetta / reikiä ei hirveästi ollut, mitä nyt vakio paikoissa etulattioiden ja helman välissä, sekä takakaarissa koko kantti ruostunu poies.
Ostaessa autossa oli jarrut "hieman" jumissa, joten vaihdettiin hakupaikalla autoon mk2:sen GTI:n jarrut, kuitenkin kotia päästyäni vaihoin takajarrut toimiviin rumpujarruihin, kun tuo GTI:n takajarrut pakkas kuseen nesteet pihalle joka raosta, eikä löytyny heti mistään 16V sciroccon käkkärivaijereita.
Valoissa oli myöskin hieman häikkää, nämä ongelmat selvisi kuitenkin kohtuu helpolla kun eka purkas jätesäkillisen kaikennäköisiä virityksiä poies. Vakio johtosarjan kautta kaikki alkoi toimimaan suht näppärästi, pienen kosketushäiriöiden poistamisen jälkeen.
Visioita on tietty niin paljon ettei mitään tolkkua enää, kuitenkin jos nyt ensin sain vaikka kilpien väliin niin sitte vois suunnitella hieman lissää.
Teknistä dataa tämän hetkisestä tilanteesta:
- 1.6 imu dieseli
- 4 lovinen loota
- Musta LX sisusta
- Kaikki kromit mitä näissä on ollu
- Vetokoukku
- 239:sit mk2 GTI:n etujarrut
Hankitut lisävarusteet:
- 1.9 tdi 1z tekniikka kaikkine romuineen Seat Toledosta
- Racelandin alusta
- Joku dorka myi sitte mulle kivat 108 jaolla olevat vanteet 100 jakosina :(
Hankinnassa(eli saa tarjota):
- Etu- ja takakallistuksen vakaajat kiluineen
- mk2 / mk3 GTI etujakkarat
- Reijätön etupuskuri tupla kromeilla
- 15" komeat ykköseen sopivat vanteet(Vw estorilit hommattu, mutta voi silti tarjota)
- 02a:han vaijerikytkin kitti
Osia mitä jääny yli(eli myynnissä):
- 1.8 GU kone sähköineen ja kiluineen mk2:seen / myöhäisen ajan ykkösiin.
- 1.9 TDI 1Z kone
- 02A CTN koodilla oleva laatikko
- 1.6 TD:n laatikko mallia 020 5-lovinen, voin kattoa koodinki jos kiinnostaa.
- 3 kappaletta hukkaportillisia turboja kaikki kunnossa ja toimii.
- 3 kappaletta ohjaustehostimen pumppuja, yks uudempi ja pari vanhempaa mallia.
- nuo 108 jakoset 14"set vanteet
- etusisälokarit muoviset
- Kaikennäköstä romua mk2 ja mk3 ja toledo ja cordoba akselilta
Kuvia hakureissulta:
sivu kuva
Kuva kaarilevikkeiden poiston jälkeen
Oikea takakaari, etukaari, vasentakakaari ja etukaari ennen remonttia. Takakaaret korjasin, siten ettei niihin tullut ollenkaan kanttia, vaan sisä ja ulkolokari on hitsattu yhteen kokomatkalta ja päälle happopohjat ja sitten muovikaaret koriliimalla sen päälle. Menee kohtuu leveä vanne :)
Vararengas kotelostakin löytyi reikä
Kuva ennen ja jälkeen kuumailmapuhaltimen.
Sisustan pesun jälkeen 1 2 ja 3
Tämän hetkinen tilanne.
ja toinen
Viimeksi muokannut Antsa, 10.8.2012 15:17. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 25.12.2010 7:22
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
Tässä vähän huikean neljän päivän kesäloman tulosta :D
Romut rivissä. Ja tuo punanen ois kaupan jos joku tarvii, vaihan siihen tuon etulipan ennen myyntiä.
Ja muutama vielä 3
Renkaat ja pakkivalon anturi pitäs vielä hommata niin se ois leimalle...
Tuossa kerkesin tosiaan jettaan vaihtaa ton racelandin alle, vetarinsuojakumin vaihtaa, jarruihin vaihtaa nesteet ja ilmata, etutukivarsien puslat vaihtaa, sisustan kasata ja pikkasen maalipintaa fixata. Ja golffista kiristää takapään laakerit, jonka jälkeen heitti vetelemästä...
Ja vielä GU-kone kaupan 125e
Ja kolffi kaupan
Viimeksi muokannut Antsa, 31.7.2011 18:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nyt se myrkyn lykkäs...
Meinasin käydä katsastamassa ja ottaa ajoon, noh sehän sammu tyhjäkäynniltä ku saunalyhty.
Kuvittelin että dieselit loppu, noh tankkiin 20litraa ja ilmaus. Aika vähän ruikki suuttimien juuresta ku oli putket irti. Noh kuvittelin jotenki että ei oikeen saa dieseliä, no kokkeilin sitte suoraan astiasta metrin letkulla pumpulle, sama homma.
Sitten testattiin vielä hinaamalla kokkeiltiin käymään, mutta ei lähteny niinkään. Alko jo sitten sen verta reilusti viduddaan, että heitin remontin poies.
Tankissa on gasoa, magneettiventtiili napsuu, jako on kohillaan, akussa on virtaa, hehkut on vaihettu, hehkuille tulee virta ja suodatin on vaihettu.
Oisko ideoita?
Meinasin käydä katsastamassa ja ottaa ajoon, noh sehän sammu tyhjäkäynniltä ku saunalyhty.
Kuvittelin että dieselit loppu, noh tankkiin 20litraa ja ilmaus. Aika vähän ruikki suuttimien juuresta ku oli putket irti. Noh kuvittelin jotenki että ei oikeen saa dieseliä, no kokkeilin sitte suoraan astiasta metrin letkulla pumpulle, sama homma.
Sitten testattiin vielä hinaamalla kokkeiltiin käymään, mutta ei lähteny niinkään. Alko jo sitten sen verta reilusti viduddaan, että heitin remontin poies.
Tankissa on gasoa, magneettiventtiili napsuu, jako on kohillaan, akussa on virtaa, hehkut on vaihettu, hehkuille tulee virta ja suodatin on vaihettu.
Oisko ideoita?
tämäki vehje heräsi tulille. siinä tutkittiin asiaa ettei lähe käyntiin. no solenoidista tappi pois ja hetken aina kävi ja savutti kunnes sammu. jako katottiin ja ihmeteltiin ettei tää oo tosi. itse epäilin että pumppu olis 180 pielessä. kunnes antsa tuumasi että vois olla putket kuivina ku hän leikki paineilmalla että saa mahdolliset tukokset pois. pitkä starttaus kaasu pohjassa ja yritti kovasti kunnes alko nätti nokivasaran nakutus kuulumaan
lol.
Konehan tästä katiskasta nyt on ihan vittuina vissiin... Kaks vesiletkua paskaksi paineesta johtuen ja kansipahvi, kannesta kaikki venttiilien välit halki yms... Että semmosta.
300km ajettu ja nyt sitte tänne vitun jeeraan koittaa saaha uus kansipahvi ja uudet pultit. Toivoa ettei tuo kansi oo paskana, vaan noi kansipahvissa havaitut pikkuviat aiheuttivat paineetta "nimin liekkirenkaat poikki."
Konehan tästä katiskasta nyt on ihan vittuina vissiin... Kaks vesiletkua paskaksi paineesta johtuen ja kansipahvi, kannesta kaikki venttiilien välit halki yms... Että semmosta.
300km ajettu ja nyt sitte tänne vitun jeeraan koittaa saaha uus kansipahvi ja uudet pultit. Toivoa ettei tuo kansi oo paskana, vaan noi kansipahvissa havaitut pikkuviat aiheuttivat paineetta "nimin liekkirenkaat poikki."
joo vaijerikytkimellä kasassa, tänään ajettu joku kymmenen kilsaa testiä.
Miten voi olla mahollista ettei tuu syöttöjä?
Pumppu sisältää:
-AAZ pumpun runko, täyskaasuasennontunnistin ja joku melkeen pohjassa oleva solenoidi
-1Z:n nokkalevy ja 10mm nestepää
-AGR koneen kannake, joka siis kääntää pumppua hieman kallelleen eteenpäin
-Kylmärikastin poistettu
Ja koneessa 110hp suuttimet ja kkk k16 turbo audin 2,5 tdi:stä
Onkelma on se että ei sitä savua tuu vaikka haluais....
Miten voi olla mahollista ettei tuu syöttöjä?
Pumppu sisältää:
-AAZ pumpun runko, täyskaasuasennontunnistin ja joku melkeen pohjassa oleva solenoidi
-1Z:n nokkalevy ja 10mm nestepää
-AGR koneen kannake, joka siis kääntää pumppua hieman kallelleen eteenpäin
-Kylmärikastin poistettu
Ja koneessa 110hp suuttimet ja kkk k16 turbo audin 2,5 tdi:stä
Onkelma on se että ei sitä savua tuu vaikka haluais....
Tulipas taas pikkasen tehtyä etiäppäin.
Asenneltu, flektiä, kiekkamittaria ja sen semmosta.Kiekkamittaria asentaessa piti rakentaa tohon 2000 vuoden TDI:n laturiin W-nasta :D
Pumppuna tällä hetkellä seuraavaa:
- Runko+governor 1.9 td (eko?)
- Nestepää 10mm, rullapukki+ennakonsäädin, nokkalevy tdi 1Z
- Ahtokara mallia pitäs tulla savua.
- K-mitta jotain 3.9mm
Ahtaa noin 1,1bar, mutta savua ei saa vaikka mitä tekis. Ehdotuksia.
Joku tossa heitteli ettei tolla pumpulla oikeen saa TDI:tä pelaankaan... Taitaa loppua mehut...
Pistetään vielä kuva niin jotaki suuntaa näkkee
Asenneltu, flektiä, kiekkamittaria ja sen semmosta.Kiekkamittaria asentaessa piti rakentaa tohon 2000 vuoden TDI:n laturiin W-nasta :D
Pumppuna tällä hetkellä seuraavaa:
- Runko+governor 1.9 td (eko?)
- Nestepää 10mm, rullapukki+ennakonsäädin, nokkalevy tdi 1Z
- Ahtokara mallia pitäs tulla savua.
- K-mitta jotain 3.9mm
Ahtaa noin 1,1bar, mutta savua ei saa vaikka mitä tekis. Ehdotuksia.
Joku tossa heitteli ettei tolla pumpulla oikeen saa TDI:tä pelaankaan... Taitaa loppua mehut...
Pistetään vielä kuva niin jotaki suuntaa näkkee
Nyt alkaa olemaan jo löylyä ihan kivasti.
Pumpun vaihdon jälkeen alko vetoja löytyyn jo aika mukavasti. Pumpussa 11m nestepää, ja runko sitä "isompaa" mallia, peräisin vaijerikaasullisesta tdi kamppeesta.
Todella nätisti lähtee ainakin käyntiin -10 asteessa.
Tilasin varalta vielä 520racet jos niillä vaikka sais lissää tehoja.
Pakoputkeen nykäsin 2,5" dynomaxin super turbo vaimentimen ja voin kyllä lämpimästi suositella kaikille, joilla ahistaa se perus matala pörinä.
Pikku hiljaa alkas oleen tuo muutoskatsastus edessä, meinasin ihan AGR:n tehoilla tuon muutostaa. Mitä kaikkea pitää olla että auto vastaa alustaltaan 90heppasta kun vertailu kohteena on 1.6 imudiisseli.
Pumpun vaihdon jälkeen alko vetoja löytyyn jo aika mukavasti. Pumpussa 11m nestepää, ja runko sitä "isompaa" mallia, peräisin vaijerikaasullisesta tdi kamppeesta.
Todella nätisti lähtee ainakin käyntiin -10 asteessa.
Tilasin varalta vielä 520racet jos niillä vaikka sais lissää tehoja.
Pakoputkeen nykäsin 2,5" dynomaxin super turbo vaimentimen ja voin kyllä lämpimästi suositella kaikille, joilla ahistaa se perus matala pörinä.
Pikku hiljaa alkas oleen tuo muutoskatsastus edessä, meinasin ihan AGR:n tehoilla tuon muutostaa. Mitä kaikkea pitää olla että auto vastaa alustaltaan 90heppasta kun vertailu kohteena on 1.6 imudiisseli.
Viimeksi muokannut Antsa, 31.10.2012 17:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Koitin leimalle, ajoin inarista rovaniemelle tätä kyseistä pyhää rituaalia suorittamaan.
Noh kepillä jäätä metodilla ku menee, niin tietenki tulee paskaa, eli teholappua liian ison kuulerin takia.
No sitte hoksas katsuri vielä että punnitaanpa nyt kerta täälä ollaan, no sehän paino keula 675kg ja perä 345kg. Omamassa siis 1020kg ja vakiona 920kg. Keulassa sitte meni 15kilolla painotki ylitte, että laihikselle koko paska.
Tähän sitten ratkaisu oli semmonen että yks matkustajan paikka pois eli muutos 4paikkaseksi ja perään mahdollisimman taakse 30kg lisäpainoa.
Vissiin se pitää ottaa rasiapora, rälläkkä ja puukkosaha kauniisiin käsiin ja alkaa puottaan sitä painoa. Miten muuten akku tämmösessä takakontillisessa vehkeessä, pitääkö se olla jonku hyväksytyn purkin sisässä vai miten se menee.
Noh kepillä jäätä metodilla ku menee, niin tietenki tulee paskaa, eli teholappua liian ison kuulerin takia.
No sitte hoksas katsuri vielä että punnitaanpa nyt kerta täälä ollaan, no sehän paino keula 675kg ja perä 345kg. Omamassa siis 1020kg ja vakiona 920kg. Keulassa sitte meni 15kilolla painotki ylitte, että laihikselle koko paska.
Tähän sitten ratkaisu oli semmonen että yks matkustajan paikka pois eli muutos 4paikkaseksi ja perään mahdollisimman taakse 30kg lisäpainoa.
Vissiin se pitää ottaa rasiapora, rälläkkä ja puukkosaha kauniisiin käsiin ja alkaa puottaan sitä painoa. Miten muuten akku tämmösessä takakontillisessa vehkeessä, pitääkö se olla jonku hyväksytyn purkin sisässä vai miten se menee.
Leimalle mahdollisimman kevyet renkaat ja vanteet, litra jäähynestettä pois, puskuri pois, flekti pois, nykyisen coolerin tilalle vakio jotenkin purkkavirityksellä mahdollisimman lyhkäsillä putkilla (ja vaihtaa sitten tuon isomman jälkikäteen, ei todennäköisesti tulla puuttumaan vuosikatsastuksessa jäleenpäin koska tekniikanvaihto), pissapojan säiliöstä vedet pois tai jos vaaditaan niin vaihtaa se olemattoman kokoiseksi. Noilla vois irrota se 15 kiloa. Toinen vaihtoehto toki on hakee teholappu ja siirtää akku konttiin, sullahan näyttää menevän johtokin sinne jo valmiiksi.
Jotakuinkin nuin sen suunnitelin, toki pissapojansäiliö oli tyhjä, nesteitä sen mitä siellä pysyy sisässä.
Akku takakontissa ei ois huonokaan ajatus ihan oikiasti, sais tuon ilmaputsarinki tuohon vähän järkevämmälle hollille. Sitä vaan mietin että menestyykö semmonen että jos tuon akun maadottaa vaan runkoon ja sitte rungosta maadottaa koneen ja silleen niin toimiiko vai vaatisko tuo akku oman piuhan takaa eteen.
Puskurin meinasin vain stripata sisäpuolelta ylimääräset pellit ku jos inssi alkaa niuhottaan niin puskurin poistostaki vois pistää rosentit, lisävalot ja niitten telineen heittää hyllylle, toisen töötin poies,
Tuota en aivan käsittäny, enkä oikeen ehtiny kysyäkkään ku kello tuli sata, että miksi tuo 30kg lisäpuntti.
Tieten voishan tuosta keventää vauhtipyöränki.
Ja eikös kesärenkaat oo yleisesti jonku verran kevyemmät ku talvirenkaat. Tuo punnitus tehtiin 155/80 13" hakka2 rengastuksella.
Akku takakontissa ei ois huonokaan ajatus ihan oikiasti, sais tuon ilmaputsarinki tuohon vähän järkevämmälle hollille. Sitä vaan mietin että menestyykö semmonen että jos tuon akun maadottaa vaan runkoon ja sitte rungosta maadottaa koneen ja silleen niin toimiiko vai vaatisko tuo akku oman piuhan takaa eteen.
Puskurin meinasin vain stripata sisäpuolelta ylimääräset pellit ku jos inssi alkaa niuhottaan niin puskurin poistostaki vois pistää rosentit, lisävalot ja niitten telineen heittää hyllylle, toisen töötin poies,
Tuota en aivan käsittäny, enkä oikeen ehtiny kysyäkkään ku kello tuli sata, että miksi tuo 30kg lisäpuntti.
Tieten voishan tuosta keventää vauhtipyöränki.
Ja eikös kesärenkaat oo yleisesti jonku verran kevyemmät ku talvirenkaat. Tuo punnitus tehtiin 155/80 13" hakka2 rengastuksella.
päivä oltu laihiksella jetan kans. Aikamoinen röykkiö siellä oli lähes turhaa paskaa. Vanhan aikaset peltikopalla ja paksulla lasilla olevat lisävalot painaa muuten kans aika julmasti.
Takakonttiin väsäilin semmonen kunnon tellingin akulle, maadotin vaan puskurin pultin alle ja sitte vanhaa vahvistimen virtapiuhaa pitkin virta keulille suoraan solenoidiin kaikki virrat. Hyvin toimi, paitsi että 80a sulake ei oikeen riittäny startatessa :D
Takakonttiin väsäilin semmonen kunnon tellingin akulle, maadotin vaan puskurin pultin alle ja sitte vanhaa vahvistimen virtapiuhaa pitkin virta keulille suoraan solenoidiin kaikki virrat. Hyvin toimi, paitsi että 80a sulake ei oikeen riittäny startatessa :D
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Joo, välijäähyä en jaksanu kötöstää keulille ku se vakio oli lähöiltään niin sopimaton, eli otin sen ison kuulerin poies. Mitään merkintöjä ei tullut siittä että onko vaiko eikö, siis kulleria. Vain merkinnät 66kW ja 1.9 litraa, ja vaihettujen osien prosenttimäärä.
Akun siirsin tosiaan takakonttiin, joten nyt sitten pitäisi siirtää vapari/ jonkun vehkeen vakioimupönttö akun tilalle että sais imuäänet kuriin.
Kaikki muu tuossa onkin jo käyty läpi tekniikan ja alustan puolelta paitsi takajarrut. Sitten pitäisikin varmaan alkaa pistään ulkokuosi iskuun.
Pelleissä sen verta sanomista että takakaaret on aika slut ja etu- ja takaovissa pikkureijät b-pilarin kohilla.
Mutta kyllä tuossa vetoja on sen verta että luulen kytkimen antautuvan ku lumet sullaa :D
Akun siirsin tosiaan takakonttiin, joten nyt sitten pitäisi siirtää vapari/ jonkun vehkeen vakioimupönttö akun tilalle että sais imuäänet kuriin.
Kaikki muu tuossa onkin jo käyty läpi tekniikan ja alustan puolelta paitsi takajarrut. Sitten pitäisikin varmaan alkaa pistään ulkokuosi iskuun.
Pelleissä sen verta sanomista että takakaaret on aika slut ja etu- ja takaovissa pikkureijät b-pilarin kohilla.
Mutta kyllä tuossa vetoja on sen verta että luulen kytkimen antautuvan ku lumet sullaa :D
Viimeksi muokannut Antsa, 20.2.2013 0:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kantavuushan ei riittäisi edes 5 paikkaselle nykysäädöksellä, joten mitään ei häviä.
Oma mk1 leimattiin 07 punnituksen jälkeen maahantuontisyyniissä 4 paikkaiseksi kun jäi parista kilosta kiinni.
Mutta hyvä ottaa tuo koneen paino juttu huomioon kun itse vaihtaa konetta. Tosin varmaan monta muutakin asiaa pitää inssin kanssa selvittää ennen kun edes voi yrittää leimaa.
Oma mk1 leimattiin 07 punnituksen jälkeen maahantuontisyyniissä 4 paikkaiseksi kun jäi parista kilosta kiinni.
Mutta hyvä ottaa tuo koneen paino juttu huomioon kun itse vaihtaa konetta. Tosin varmaan monta muutakin asiaa pitää inssin kanssa selvittää ennen kun edes voi yrittää leimaa.
tämäkin on ollu kokoajan normiajossa.
Tällä hetkellä setit:
-1.9 agr motti sisuksiltaan vakio, kannessa ARL pultit
-k16 ahdin audin AAT 2.5 R5 tdistä
-pumppu LandRoverista 11mm nestepäällä
- race kopiot dieselkontorista, ero 90 heppasiin aika valtava
-polttoainelinja 10mm, paluu cordoba tdin vakio imulinja.
-IC kooltaan niin iso ku mahtuu, ahtoputkisto 2"nen
-putkisto 2.5", yhdellä vaimentimella mallia dynomax superturbo, todella paljon vaimentaa toi, ku vertaa vaikka simonssiin.
- 02J loota, 228 sachs power kytkinpaketti, isot sisemmät vetarit, tt audista vaihevälin lyhennin
- edessä 239sit gti jarrut, takana vakiot.
Vanteet: BBS RM 7"x15", edessä renkaina nangkang 165/50 15 ja takana kumho 175/50 15" 20mm lätyillä.
Alustana: Joku todella halpa kiinteä, kun racelandin coileista korkkasi etuiskarista lyhennys holkitus hitsauksista ja iskari piteni 15cm :D, kaikki alustan puslat uretaania ja edessä ja takana kallistuksen vakajaat.
Seuraavaksi suunnitteilla:
-Isompi ahdin, meinaa hieman alkaa ahdistaan.
-Nokan koneistus
-Kannen porttaus
-Pumpusta lissää kierroksia, governor mod?
- Tallissa oottelis 2.5 r5 tdi:n imusarja joka on jo valmiiksi pätkästy 4 mukiseen sopivaksi.
Nuista suunnitelmista oiskin kysymyksiä
- Hyviä turbo vaihtoehtoja otetaan vastaan.
- Nokka varmaan r-koneistukselle, mutta profiili vielä mietinnässä
- Sitten tietysti halpa ja hyvä kansi paja ois hakusessa
- ja Sitten vielä haluaisin kuulla kokemuksia tuosta governor modista jos sellaisia jollain on
Tällä hetkellä setit:
-1.9 agr motti sisuksiltaan vakio, kannessa ARL pultit
-k16 ahdin audin AAT 2.5 R5 tdistä
-pumppu LandRoverista 11mm nestepäällä
- race kopiot dieselkontorista, ero 90 heppasiin aika valtava
-polttoainelinja 10mm, paluu cordoba tdin vakio imulinja.
-IC kooltaan niin iso ku mahtuu, ahtoputkisto 2"nen
-putkisto 2.5", yhdellä vaimentimella mallia dynomax superturbo, todella paljon vaimentaa toi, ku vertaa vaikka simonssiin.
- 02J loota, 228 sachs power kytkinpaketti, isot sisemmät vetarit, tt audista vaihevälin lyhennin
- edessä 239sit gti jarrut, takana vakiot.
Vanteet: BBS RM 7"x15", edessä renkaina nangkang 165/50 15 ja takana kumho 175/50 15" 20mm lätyillä.
Alustana: Joku todella halpa kiinteä, kun racelandin coileista korkkasi etuiskarista lyhennys holkitus hitsauksista ja iskari piteni 15cm :D, kaikki alustan puslat uretaania ja edessä ja takana kallistuksen vakajaat.
Seuraavaksi suunnitteilla:
-Isompi ahdin, meinaa hieman alkaa ahdistaan.
-Nokan koneistus
-Kannen porttaus
-Pumpusta lissää kierroksia, governor mod?
- Tallissa oottelis 2.5 r5 tdi:n imusarja joka on jo valmiiksi pätkästy 4 mukiseen sopivaksi.
Nuista suunnitelmista oiskin kysymyksiä
- Hyviä turbo vaihtoehtoja otetaan vastaan.
- Nokka varmaan r-koneistukselle, mutta profiili vielä mietinnässä
- Sitten tietysti halpa ja hyvä kansi paja ois hakusessa
- ja Sitten vielä haluaisin kuulla kokemuksia tuosta governor modista jos sellaisia jollain on
Viimeksi muokannut Antsa, 31.7.2013 15:08. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Miten mahdoit toteuttaa tuon mittariston toiminnan uuden lootan kanssa?
Vanhoissa Passateissa on ainakin vaijerinopeusmittari ja 02A-laatikko. Ottaa tälläisestä mittarin vaijerin ja tekee sille samanlaisen telineen kuin Passatissa (On siis erilaisella kiinnityksellä mittaristoon kuin ykköskoppaisessa). Näin itse ainakin toteutin Caddyyn 02J:n ja alkuperäisen mittariston yhdistelmän.
Tuolla se odottelee motivaatiota kotiperällä.
Käkkärin sain korjaultua.
Yks reikä olis helmassa ja sitte sais leimaan. Sitten tieten pitäs ARPit kanteen ja metallinen pahvi.
Alustanki sain korjattua taas kiinteästä coileihin ku löyty sopivat etutolpat.
Tällä hetkellä enempi projektointi keskittyny Audi A4 1997 vuoden 1.9 tdi Quattroon. Johon vähän tehon tynkää viritteillä:
- ARPit kanteen,
- Metallinen kansipahvi
- NPS bolt on nokka, jäykemmät jouset
- FINturbon hybridi
- 0,341set suuttimet
- 4barin mappi ja ecun ohjelmointi.
- isompi IC vakion tilalle
- PD:n imupuoli
- 2,5" putkisto
- Sitte oottelee vielä AGR pumppu 11mm nestepää ja de143 nokkalevy, jos soppaa ei meinaa saaaha tarpeeksi
- Pakopainemittaus, laajakaista lambda, Pakolämpömittaus.
Käkkärin sain korjaultua.
Yks reikä olis helmassa ja sitte sais leimaan. Sitten tieten pitäs ARPit kanteen ja metallinen pahvi.
Alustanki sain korjattua taas kiinteästä coileihin ku löyty sopivat etutolpat.
Tällä hetkellä enempi projektointi keskittyny Audi A4 1997 vuoden 1.9 tdi Quattroon. Johon vähän tehon tynkää viritteillä:
- ARPit kanteen,
- Metallinen kansipahvi
- NPS bolt on nokka, jäykemmät jouset
- FINturbon hybridi
- 0,341set suuttimet
- 4barin mappi ja ecun ohjelmointi.
- isompi IC vakion tilalle
- PD:n imupuoli
- 2,5" putkisto
- Sitte oottelee vielä AGR pumppu 11mm nestepää ja de143 nokkalevy, jos soppaa ei meinaa saaaha tarpeeksi
- Pakopainemittaus, laajakaista lambda, Pakolämpömittaus.
Mihin asti toi K16 ahdin sulla riitti tässä paketissa? Itsekkin isompaa ahdinta metsästänyt tuon vakion rusinan tilalle, mutta useasti törmää tuohon GT2052V malliin joka taas on vnt ja vaatisi kontrollerin, että saisi parhaan hyödyn irti. Onko tuohon mitä muita järkeviä vaihtoehtoja noin 200HP tehoille?
Re: Vw Jetta 1 1.6d LX 4d -83 -> AGR+02J
Tämä härveli näyttää nykysin tämmöselle
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 59 vierailijaa