Palanut: Järjetön kesäderby.

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

full
-
Viestit: 40
Liittynyt: 28.8.2010 17:23

Palanut: Järjetön kesäderby.

ViestiKirjoittaja full » 30.5.2011 20:28

Projekti alkakoot... Tai no alkoi ehkä 2 vuotta sitten kun bongasin appiukon mailta derbyn. Ikinä ennemmin kuullutkaan moisesta vessasta mutta sitä tuli ihasteltua autosta löytyneet miami vice lasit päässä vaikka olihan siinä ajan patinaa reilusti.

Auto oli maannut 10 vuotta puun alla ja maalinta oli täten sammaloitunut huolella. Sisusta täysin homeessa ja kamalassa kunnossa. Yllätyksekseni autossa oli vain kaksi ruostekohtaa joista toinen on akkukotelo ja toinen pohjassa.

Kuva

Vuosi vierähti eikä auto ollut liikkunut mihinkään koska ei ollut tiloja missä pidellä. Eräänä päivänä emäntä alkoi kaverinsa kanssa miettimään jotain vanhaa luuskaa projektiksi ja minäpä nohevana ehdotin derbyä jotta saadaan projekti edes johonkin käyttöön. Samoihin aikoihin itsellä oli työn alla VW Carawelle joka oli hieman helpompi homma suorittaa ja näinollen siitä innostuneena lähdettiin karamellillä repimään derbyä puun alta ja siirtämään samointein tallitiloihin.

http://img11.imageshack.us/img11/7804/derby2r.jpg

Naikkoset alkoivat autoa samointein purkamaan ja ja samalla haalittiin osalistaa joka venyi ja venyi koska käytännössä piti vaihtaa koko sisusta, etupuskuri, oikea etulokari ja konepelti. jälkimmäiset olivat kokeneet jonkinlaisen puun kosketuksen :)

Hetken mietintämyssyn jälkeen oli järkevintä löytää ilmainen tai erittäin halpa varaosa-auto joka sitten sattumalta olikin 150euron hintaan nettiautossa. Tästä kehkeytyikin erittäin hauska hakureissu kun oli jäätävä helle. Neljä päällä karamellillä Tampere - Isojoki väliä ja siirtokilvet mukana varaosaderbyyn. paikanpäällä todettiin että sisusta on täydellisessä kunnossa oleva punaisilla nahkajakkaroilla ja peltiosatkin hienossa kunnossa. ainoa että tämän kilpiin metsästys olisi ollut erittäin vaikeaa koska oli ollut peltoautona sekä oli ilmeisesti vaihtanut omistajaa jo useamman kerran papereitta.

Autosta puuttui pakoputki, vaihdekeppi oli hieman vempula ja bensaa meni enemmän kuin laki salli :D isojoella jo hyvissä ajoin sammui risteykseen ja tokihan se akkukin oli niin huono että ei pitänyt hetkeäkään virtaa. Tankille josta saatiin tönättyä käymään -> n.20km eteenpäin ja sammui risteykseen -> Niinisalossahan oli pakko pysähtyä kahveelle kun jotain kavereiden tuttuja siellä oli lusimassa... Komeat naurut saatiin kun tällä pärinällä pihaan poikettiin xD -> Tönäämällä käymään kohti Kurua -> Ikaalisissa sitten päätti vaihdekeppi irrota ja koitin kuskille sanoa että heittää ainoastaan kolmosen silmään jos mahdollista ja sillä se saatiinkin perille.

http://img146.imageshack.us/img146/2701/abcd0001fc.jpg

No armoton purku alkoi taas ja minä jälleen nohevana poimin konehuoneesta pisteosia hoidettavaksi

http://img848.imageshack.us/img848/6258/derby3.jpg

Nyttemmin projekti on naisilla ollut hieman jäissä ja emännän kaveri luopuikin leikistä joten vihdoin pääsen itse maustamaan autoa koska visiot on olleet pidemmän aikaa jo melko jäätävät tämän osalta :D Projekti kun siirtyi meille niin jouduimme taas tekemään siirto-operaatiota karamellin avulla(karamelli olikin aivan tupaten täynnä toisesta autosta revittyjä varaosia...Varaosia muuten löytynee myytäväksi asti jos jotakuta kiinnostaa)

http://img864.imageshack.us/img864/6978/derby4.jpg

Toivottavasti viimeisimmässä projektipaikassa pääsemme kunnolla lopettamaan pitkaikaisen projektin koska käytännössä kaikki on haalittu kasaan uusia jarrukilkkeitä sekä jakopääremppaa lukuunottamatta.. Toki ne omat lisämausteeni on myös hankkimatta

Mitä kaikkea siihen sitten tuleekaan?

- Kori kuntoon hitsaten, ehjät peltiosat ja alkuperäinen väri mitä todenänköisimmin rekkamaalilla + puskurit mustalla puskurimaalilla.
- Täysin huollettu Punainen sisusta, sähköt, kojelauta jossa alkuperäisenä hopeisia osia
- koneeseen tehdään jakoremppa ja perushuolto.
- alustaan vaihdetaan käytännössä kaikki osat mitkä järkevään hintaan lähtee + alustasarja kunnon tontituksella
- täysi jarruremppa
- uusi tuulilasi
- Jos löytys tuollaset alkuperästä vastaavat tai alkuperäiset teippaukset komeilla "Rallye" teksteillä :)
- Toki pisteenä iin päälle jos löytäisin tai saa myös tarjota levitetyt peltivanteet matalilla kumeilla värinä kiiltävä musta!
Viimeksi muokannut full, 18.7.2012 18:47. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 30.5.2011 20:49

Hyvä että joku jaksaa näitä harvinaisempiakin volkkareita kunnostaa.

Derbystä tuli samantien mieleen tämä pätkä:
http://www.youtube.com/watch?v=LC2XKNnlUag&feature=related

iSvansjo
-
Viestit: 70
Liittynyt: 17.3.2008 16:37

ViestiKirjoittaja iSvansjo » 13.6.2011 22:39

järjetön peukku tälle! itel kans derby, on ne hienoja pelejä ;) et tiedäkkää kuinka kateelline oon punasesta sisustasta...

matti.l
-
Viestit: 1067
Liittynyt: 16.9.2003 8:46

ViestiKirjoittaja matti.l » 14.6.2011 9:38

Tuohan olisi ollut sammaloituneena tosi tyylikäs, teknisesti vain korjattuna

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 14.6.2011 11:31

Samaa täältä, eli virhehän oli siis pestä tuo :D

matti.l
-
Viestit: 1067
Liittynyt: 16.9.2003 8:46

ViestiKirjoittaja matti.l » 14.6.2011 14:09

Niin sitä kun eihan äkkiä uudestaan pintaan saa. nimimerkillä kova yritys sammalen/jäkälän kasvatuksesta päällä ;)

full
-
Viestit: 40
Liittynyt: 28.8.2010 17:23

ViestiKirjoittaja full » 18.6.2011 13:50

Itse tuota patinoitunutta pintaa mietinkin mutta naiset ei hyvän päälle ymmärrä ;)

Se päivä alkaa lähestymään kummasti kun tuota pitäisi alkaa lyödä nippuun(vko 27).. Pienet hitsaussessiot ja sisusta kasaan. Pohjatöiden aloitus ja maali niskaan toivosttavasti vielä tänä kesänä :)

Vanteiksi on visioitu näitä:

http://data.motor-talk.de/data/gallerie ... 676672.JPG
Viimeksi muokannut full, 14.8.2011 13:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 18.6.2011 14:02

Kuvat ois thumbeina parempi.

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 18.6.2011 18:03

^ Saapi laittaa melko pienet kumit notta mahtuu terpyyn alle. 165/50 bridgestonet tai jokku 165/45

full
-
Viestit: 40
Liittynyt: 28.8.2010 17:23

ViestiKirjoittaja full » 19.6.2011 21:54

Jaa oliskos 14" sitten parempi.
Tosin kun tuota kuvaa katsoo jossa varaosakärryä roudataan niin vakioalustalla 14" vanne isolla renkaalla onpi tuolla kaaressa jo joten saatat olla oikeassa. joku 175/50 kumi saatta vielä mahtua 15" vanteen kera.

full
-
Viestit: 40
Liittynyt: 28.8.2010 17:23

ViestiKirjoittaja full » 18.7.2011 23:06

Homma edennyt hieman. Eli nyt tuli vaihdeltua varaosavehkeestä satulat + levyt eteen. Uusia osia laitettiin jakohihna, remmi, vesipumppu, tulpat, öljyt, suodatin, venttiilikopantiiviste, öljykorkki

Piti ensin testata jos sais auton käymään näillä virityksillä. Käy niin kauan kuin kaasariin lisää bensaa mutta tankista ei tahdo millään imasta joten olisko letkuja vielä tukossa, mekaaninen pumppu rikki vai kaasarissa jopa tukosta? Ajattelin tuohon nyt kuitenkin käydä hakemassa sähkösen pumpu joten osaako joku kertoa voinko heittää minkätahansa sähkösen suoraan mekaanisen tilalle ja ohajata sitä releellä viralukolta vai tarviiko jotain paineensäätimiä tms toimiakseen? tulviiko kaasari edellämainituilla rakennelmalla?

Noh kun ei käynnistynyt niin ajattelin sitten ruveta testailemaan josko sais edes jarruja kateltua. laitoin jarrunestettä ja pumppailin.. ihmettelin kun ei poljin jäykisty niin molemmat putket takaa vuotaa :D Tulppaus ja uudestaan josko saisi edes etujarruihin eloa... oikea putki vuotaa joten kaikki putket ostoslistalle.. eipähän onneksi paljoa maksa joten no problem.

sittenpä ajattelin josko purkaisi takajarrut mutta ei tullut lasta eikä paskaa ilman ohjeitta. laakerin aukasin ja kuvittelin että tulis rumpu pihalle mutta ei millään. Noissa on vissiin säätö sisällä niin etät pitää pultireiästä ruuvailla auki ennekuin rumpu irtoaa?

Mikään kun ei mainannut onnistua niin asinpahan ainakin hitsattua repsikan jalkatilassa olleen reiän sekä akkukotelon. Seuraavalla kerralla enempi osia mukana jotta saadaan liikkeelle ja jarrut pelaan joten josko sitten pääsis konttorille jonka jälkeen pohjatöiden kimppuun.

Ainiin.. melkein unohtu kertoa mutta appiukko löysi alkuperäsen kattorelineen :D

Jotain photoa.. sisustakuvaa en vielä pistä kun kojelauta pitää vielä vaihtaa :)

http://dl.dropbox.com/u/23523249/derb.jpg
Viimeksi muokannut full, 16.8.2011 19:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 19.7.2011 8:46

Sähköiselle bensapumpulle kannattaa laittaa paineensäädin. Tuottavat yleensä reilusti enemmän kuin mitä auto tarvii.

Ohjaus kannattaa ottaa herätevirralla releen kautta, että pumppu lähtee pyörimään kun virrat kääntää päälle.

full
-
Viestit: 40
Liittynyt: 28.8.2010 17:23

ViestiKirjoittaja full » 21.7.2011 21:22

Juu nin ajattelin että se paineensäädin olisi pakollinen. ilmeisesti asennetaan kaasarin jälkeen. No pitää tuota mekaanista pumppua vielä testailla ennenkun alkaa turhaan vaihtelemaan.

Vanteet tuli nyt sitten hommattua kun osu sopivasti kohdalle. katotaan kuinka saadaan sopimaan :D

BBS RA(Mahle) 15" / 7" ja ET 13.

Mikäs on 7" leveelle matalin/kapein kumikoko STRO normiston mukaan?

http://dl.dropbox.com/u/23523249/Photo% ... 1%2057.jpg
Viimeksi muokannut full, 16.8.2011 19:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

golffari423
-
Viestit: 238
Liittynyt: 28.12.2009 21:02

ViestiKirjoittaja golffari423 » 21.7.2011 21:59

eikös sähköpumpulla pitäis olla joku ohjaus että ei jää päälle esim. kolaritilanteessa?

golffari423
-
Viestit: 238
Liittynyt: 28.12.2009 21:02

ViestiKirjoittaja golffari423 » 21.7.2011 21:59

eikös sähköpumpulla pitäis olla joku ohjaus että ei jää päälle esim. kolaritilanteessa?

full
-
Viestit: 40
Liittynyt: 28.8.2010 17:23

ViestiKirjoittaja full » 21.7.2011 22:14

Niinno käsittääkseni rele ohjaa lähes poikkeuksetta bensapumppua päälle jos virtalukko on päällä asennossa. Uudemmissa väyläohjatuissa tuollaset on varmasti arkipäivää mutta tuskin 90 luvullakaan vielä tuollasia ratkauja oli.

jii_bee
-
Viestit: 2413
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 22.7.2011 0:03

Uusi mekaaninen Motonetissä alle kolmekymppiä...

full
-
Viestit: 40
Liittynyt: 28.8.2010 17:23

ViestiKirjoittaja full » 22.7.2011 15:32

Enpäs tuota huomannut. pitää tsekata. on nimittäin ainoita osi loppumoottorin lisäksi mitä ei tullut otettua talteen varaosaderbystä ennen sulattoa :D

full
-
Viestit: 40
Liittynyt: 28.8.2010 17:23

ViestiKirjoittaja full » 24.7.2011 10:45

Osien metsästys jatkuu että on mahdollisimman paljon tekemistä joka kerta kun auton kimppuun pääsee. On melko turhauttavaa jos tulee joku osapuute niin pitää 100km yhteensä ajella joten mielummin kaikki kerralla :D

Mitenkäs nuo coilover setit kun kiinteän tontitus setin kyllä saapi halvalla TA-Technixiltä mutta coiloverit näyttäs lähtevän jo hieman korkeammalta. Mitä porukka on omiinsa pistänyt?

Tuolta on setti toistaseksi halvimmalla löytynyt.
http://cgi.ebay.de/VW-POLO-MK1-MK2-DERB ... 4aacbe86aa

Mutta mitäpä eroa sillä on tähän settiin joka käy MK3 poloon? kun tuo ylempikin käy MK3 poloon? Luulishan sen sillon derbyynkin menevän vai onko -94 kohdalla tehty suuriakin muutoksia?
http://cgi.ebay.de/VW-POLO-MK3-6N-94-99 ... 2a10a514ca

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 24.7.2011 16:08

Oikein tarkkaan kun luet, niin ei se ylempi käy kuin Mk1 & Mk2 Poloon...

Ja onhan noissa aika iso ero, kun toisessa on etutolppa kiinteästi olka-akselissa ja toisessa ei.

Edit: Eikun oho, kuvat taisi olla ihan täyttä huttua. Ja mainitaanhan tuolla tekstissä, että käy Mk3:eenkin. Otsikko hämäsi, my bad. Noh, kokeilemallahan se selviää, että miksi se ei käy. ;)

Jos tuon hintaisen setin ostaa, niin ei sitten kannata odottaa liikoja laadullisesti / ajomukavuudellisesti. :)

full
-
Viestit: 40
Liittynyt: 28.8.2010 17:23

ViestiKirjoittaja full » 24.7.2011 20:44

Juu kun selvittelin lisää niin olet oikeassa. 86c tosiaan yhtä puuta kun taas 6n on jo täysin erilainen. vaihtunee siis jossain vaiheessa -94 joten vain tuo kalliimpi on yhteensopiva.

Pitänee harkita sitten TA-terchnixin 80/60 settiä.. juu ja tiedostan että ajomukavuus ei välttämättä ole se paras mahdollinen mutta menee nyt tässä projektissa jotta tonttiin saa :D

Jos jollakulla mittaa tms tietoa paljonko tuolla 80/60 setillä on kaaresta pyörännapaan niin olis aika jees...

korhone_
-
Viestit: 9
Liittynyt: 22.6.2009 1:20

ViestiKirjoittaja korhone_ » 24.7.2011 23:36

Autovaruste.netistä löytyy ainakin JOMin cupline alusta, eikä sinällään edes pahan hintainen?

full
-
Viestit: 40
Liittynyt: 28.8.2010 17:23

ViestiKirjoittaja full » 1.8.2011 21:04

Eipä ole laakereille jääty lepäämään vaikka projekti ei auton osalta olekaan edennyt. Osian jälleen tilailtu ja nyt on jemmassa jo jarruputket sekä mekaaninen b-pumppu joten auto saadaan seuraavalla rassauskerralla käytännössä leimakuntoon jotta sais sitten auton lähemmäksi Tampesteria.. Älä siis ihmettele jos lähiviikkoina tulee ryöttänen Derby liikenteessä vastaan :D

BBS:t vein Sunilalle työstettäväksi kun yhdessä vanteessa oli sanomista. sovittiin että vetää lipan samalla alumiinille niin ei jää kamalasti hinkattavaa sen osalta. muutakun pieni karhennus kennon lakkapintaan ja kultaa niskaan.

Muut projektit tässä välissä mielessä.. tosin myynnisäkin jo joten sais vaikka tuoho kesäroppana M535:een alustan joskus hommattua kun ei tahdo olla ihan niin halpaa kun derbyyn... varsinkaan bilsteinina :D
Viimeksi muokannut full, 22.7.2012 21:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

full
-
Viestit: 40
Liittynyt: 28.8.2010 17:23

ViestiKirjoittaja full » 5.8.2011 20:48

Mistä löytysi derbyyn sopivat muoviset kaarilevikkeet. En nyt tarkoita mitään jäätäviä levikkeitä vaan sellaset mitä on joissain volkkareissa? Sopiiko jostain golfista tms?

Krisse
-
Viestit: 458
Liittynyt: 21.9.2003 19:33

ViestiKirjoittaja Krisse » 5.8.2011 21:13

ykkösgolf?

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 5.8.2011 21:42

Kaarilevikkeitä löytyy polosista, seuraava malli tuosta derdystä sekä sitten facelifti siihen. Ne varmaan vois sopia helpoiten.

full
-
Viestit: 40
Liittynyt: 28.8.2010 17:23

ViestiKirjoittaja full » 9.8.2011 9:49

MK2 golfin kaarilevikkeet tuli nyt hommattua. Jonkunverran joutunee modaamaan mutta eiköhän ne tuosta saada istumaan. Nämä nyt ihan sentakia että saa kaaret nätin näköseksi myös siinä tapauksessa jos joutuu levittämään hieman vanteiden sovituksessa :)

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... OC:US:1123

Kustannukset tähän asti jotakuinkin:
- Auto 0€
- Varaosa-auto 150€
- Moottorin, bensalinjojen ja jarrukilkkeiden uudet osat 200€
- Vanteet meni vaihdossa Recaro jakkaroihin joista maksoin 150€
- kaarilevikkeet 40€

Joten vielä puuttuu renkaat n.200€, alustasarja n.130€, maali n.100€

EDIT: kertokaapas mistä löydän noihin BBS Mahle vanteisiin keskikupit? ovat tämännäköiset. http://farm7.static.flickr.com/6134/601 ... b30265.jpg

full
-
Viestit: 40
Liittynyt: 28.8.2010 17:23

ViestiKirjoittaja full » 16.8.2011 19:52

Tänään taas piiiitkästää aikaa pääsin auton kimppuun.. iloisella mielellä toki kun nyt on kerrankin kaikki kilkkeet valmiina että saisi vaikka auton käymään.

Ensimäisenä toki mallailin BBS:iä alle mutta enpä toki huomannut pulttien mittoja katsella joten ei alkuperäisillä saanut kiinni. Kuvat ovat nyt ikävä kyllä otettu niin että auto on tunkin varassa eikä niin että olisi vanteella.

Kuva

http://dl.dropbox.com/u/23523249/Photo% ... 5%2046.jpg

http://dl.dropbox.com/u/23523249/Photo% ... 6%2044.jpg

Bensalinjojen huoltoa ja bensapumpun paikalleen asennus alko tämän vannetestisession jälkeen. Kaikki menikin siihen asti kivasti kun piti vaihtaa tankin perässä olevat letkunpätkät. Jäi nimittäin käteen nuo letkulähdöt ja 10litraa bensaa ladon lattian alle jne... Ei siinä muuta kun tankkia irrotteleen.

Tästäpä seurasikin kiva projekti eli tankin huolto kerran 30 vuodessa :D

http://dl.dropbox.com/u/23523249/Photo% ... 3%2039.jpg

Ensimäisenä toki tankki bensasta tyhjäksi ja vettä täyteen letkusta.. päästin jonkun 10min vettä läpi ja huljuttelin. tämän jälkeen ajattelin josko uskaltais lähtee töissä käymään hitsaamassa mutta päätin vielä kokeilla höyrystyykö bensa ja ei muutakun rätti palamaan ja huoltoluukun päälle niin armoton suihkuhävittäjä ääni ja tulilieska lähti ylöspäin :D Tämä toimenpiteen tein sitten noin 10kertaa n. 5minuutin välein. viimeisellä kerralla sitten lieska olikin lähes olematon joten ei muutakun työpaikkaa kohden.

Alottelin hiekkapuhalluksella jotta saatiin alkavat ruosteet pois ja sitten varovasti hitsailemaan uusia rosterisia letkulähtöjä. vanhat lähdöt heppailin umpeen ja uusille tein porakoneella reiät jonka jälkeen heppailemalla kiinni. Paluuputki on lyhyt mutta syöttö tekee samanlaisen koukeron kuin alkuperäinen jotta imu tapahtuu yläpuolelta.

http://dl.dropbox.com/u/23523249/Photo% ... 9%2028.jpg

Lopuksi rasvanpoisto ja Tikkurila temazinc myrkkymaalit niskaan niin avot.

Kuva

Huomenna sitten uusi yritys käynnistelyn kanssa ja laitan nuo jarruputket kiinni. Olin näemmä unohtanut ostaa taakse jarruletkujen jälkeen tulevat pienet jarruputkenpätkät.

DPD:kin kävi tänään oven takana mutta josko huomenna sais nuo kaaret kotia asti kun en ollut paikalla.. pääsis niitäkin mallaileen hieman paljonko saapi työstää.

Semmonen kysymys juolahti mieleen muutamia kuvia katsellessa ja muutoinkin tuo pyöreelamppunen keula kiehtois enemmän kun tuossa E28 bemarissakin moinen on että minkähänlainen homma olis vaihtaa polosesta pyöreet lamput paikalleen vai meneekö koko keulapelti uusiksi?

http://dl.dropbox.com/u/23523249/Photo% ... 7%2006.jpg

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 16.8.2011 20:59

Synnyinpitäjästäni muistan/tiedän parikin tapausta, joissa on menty hitsaamaan tyhjää astiaa ja kaasuuntunut polttoaine on räjähtänyt. Molemmissa tapauksissa kohtalokkain seurauksin.

full
-
Viestit: 40
Liittynyt: 28.8.2010 17:23

ViestiKirjoittaja full » 16.8.2011 21:19

Juuri näin.. Tankki pitää huljutella hyvin ja toki unohtui tuosta tekstistä että paineilmalla tuon vielä kuivasin.. Haisihan se senkin jälkeen bensalle toki. Vielä hetki ennen hitsaamisen aloittelua varmistin että kaasut on palaneet tuolla samalla rättimetodilla eikä tuon jälkeen pönttö edes yrittänyt moista temppua :)

full
-
Viestit: 40
Liittynyt: 28.8.2010 17:23

ViestiKirjoittaja full » 17.8.2011 22:25

Frankenstein on herätetty henkiin.. Niin vain lähti kun laitto "uuden" tankin kiinni ja letkut loppuunasti. Testasin pakittaa ja eteenpäin niin kytkinkin pelaa hienosti + vaihdelaatikko. Ei uskaltanut enempää kun ei syyläri vielä ole kiinni mutta harjoitusket jatkuu huomenna. niin pääsee vetään jo hiekkatiellä kunnolla :D

http://imageshack.us/clip/my-videos/840/f8hs.mp4/

EDIT: Huomatkaa että videon lopussa näkyy hieman tulevaa verhoilua :)

EDIT2: 18.8 jatkoin ladossa hommianiin että sain etupäähän uudet jarruputket ja letkut kiinni. nyt on etupäässä kaikki jarrukilkkeet uusia kun vaihdoin jarrusatulat ja levyt tosiaan varaosa-autosta jossa ne oli olleet käytössä ja muutenkin parempikuntoiset. hifistellään noita sitten hieman myöhemmin jos vaikka saisivat maalia niskaansa.

syyläri löysi tiensä keulalle uuden termostaatin kera ja hienosti vesi ainakin lähti liikkeelle. ilmailin siinä jonkunaikaa ja odottelin josko sähköflekti lähtis päälle mutta sitäpä se ei vielä tehnyt. toki ei kyllä lämpömittarikaan toiminut vielä kojetaulussa..

koeajo jäi tekemättä kun piti jarrupääsylinteriltä alkaa takapään putkilähtöjä tulppaileen mutta vuosivat kokoajan joten pitää noihin nyt tehdä vielä viritys. tämän teen ihan siksi että on helpompi siirtää lato - talli väli ajamalla tai mahdollisesti jopa siirtokilvillä Tampereelle :D

EDIT3: Niin vain lähti TC-TECH 70/60 alustasarja tulemaan. Saa nähdä laitetaanko jo leimalle alle vai käytetäänkö myöhemmin muutoskatsastuksessa tämän kanssa.

full
-
Viestit: 40
Liittynyt: 28.8.2010 17:23

ViestiKirjoittaja full » 4.6.2012 22:56

Auto on edelleen samassa tilassa mitä edellinen postaus kertoo mutta toivottavasti pääsisin pian tallille niin saisi autoa liikkeelle.

TC-TECH alusta tuli pian postauksen jälkeen DHL:n toimesta ja se odottelee pääsyä auton alle. Samoten nuo BBS RA vanteet odottaa alle pääsyä.

Tuli nitro morssilla poistettua lakat ja maalit. ajattelin ensiksi alkaa huulta kiillottamaan mutta totesin sen aivan järjettömäksi hommaksi ja tällaiset niistä lopulta tuli/tulee eli ovat vielä lakkaamatta.

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/539929_10150914888074299_808024298_9499230_1351882762_n.jpg

https://www.dropbox.com/s/kgqpslq70qoebyb/Photo%2016.6.2012%2022.54.45.jpg

ju-ho
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 18.6.2012 22:33

ViestiKirjoittaja ju-ho » 18.6.2012 22:37

Mikä et noissa vainteissa on?
Ja ei sulta löytyis kojelautaan sitä kaiuttimen säleikköä, kuskin oveen sitä säleikköä ja suht ehjiä takakaaria? :D

full
-
Viestit: 40
Liittynyt: 28.8.2010 17:23

ViestiKirjoittaja full » 19.6.2012 16:05

Alunperin bemarin vanteet mitä ilmeisimmin joten olisko ET jossain 20 paikkeilla.

Kokonainen kojelauta tulee jäämään ylimääräiseksi joten uskoisin ritilöiden löytyvän. Mitrnkä muistasin ettei ovissa ole kaiuttimen paikkoja? Dementia iskee kun ei autoa ole pian vuoteen taas nähnyt :D takakaaria ei ole kun nuo mitkä on autossa paikallaan ja niitäkin joutuu elvyttämään tod.näk vielä.

Voi olla että juhannusviikonloppuna tulee vihdoin käytyä ilmaamassa jarrut ja tehtyä paperit niin sais tampereelle ajaa ja sais rykästyä kasaan ;)

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 25.6.2012 2:31

Hyvä tästä tulee. Tankki on hienosti entisöity. Noilla spekseillä epäilisin vanteissa et:n olevan jotain 13. Mulla on pari settiä vanhoja bmw fit vanteita (bbs, ja jotku toiset) ja niissä ainakin et 13.

full
-
Viestit: 40
Liittynyt: 28.8.2010 17:23

ViestiKirjoittaja full » 3.7.2012 12:54

Pikkuhiljaa vaikkakin ollaan jo myöhässä aikataulusta. Ensiviikonloppuna tämän piti olla toisena hääautona mutta kuten projekteilla on tapana venyä niin ei tämäkään poikkeusta tee :) Streethockey vienyt koko alkukesän joten en vieläkään ole paikanpäälle autoa päässyt katsomaan. tänävuonna.

Kaiken olen kuitenkin tehnyt mitä täällä päässä kykenee eli verhoilut on pesty pyykinpesukoneessa ja 195/50/15 renkaat on vanteilla :D

https://www.dropbox.com/s/4hc4anb5t48eb ... .04.33.jpg

redi: kiitoksia... parhaani yritän jotta ei ihan heti huomaa että on pienellä budjetilla liikenteessä :) Olinkin näemmä jo aiemmin maininnut että ET = 13.

full
-
Viestit: 40
Liittynyt: 28.8.2010 17:23

ViestiKirjoittaja full » 17.7.2012 16:54

Se oli sitten siinä. Joku bensaletku vissiin hieman kuumassa paikassa.

http://db.tt/rQyRcpsO

Nyt olis sitten derbyn osaa ihan reilusti tarjolla joten tarjouksia tulemaan. Kokonainen punainen sisusta 100e ei ole ollut autossa kiinni palamishetkellä., kokonainen ehjä kokelauta hopeilla osilla 50e, jarrusatuloita eteen, 1.1 kaasari, uudet jarruputket ja letkut taakse, uudet jarrukilkkeet taakse, umpioita, takavaloja. Suurin osa lähtee nyt romumiehen mukana koska tuon näkösenä ei voi autoa pihassa pitää eikä juuri säilytystilaa nyt.

Edit: niinjuu ja täysin uusi alustasarja polo/derby, vesipumppu ja noista vanteistakin saa tarjota.

Paintmaster
-
Viestit: 480
Liittynyt: 23.7.2003 12:54

ViestiKirjoittaja Paintmaster » 18.7.2012 7:39

Ettei olis ampunu bensapumpulta sitä messinkistä letkunlähtöä kuutamolle?? Meinas nimittäin omakin kottero Untamon suoralla kärtsähtää juurikin edellämainitusta syystä..

full
-
Viestit: 40
Liittynyt: 28.8.2010 17:23

ViestiKirjoittaja full » 18.7.2012 12:22

Uusi tarvikebensapumppu joten voi hyvin omla mahdollista. Noista halpiksista kun ei tiedä.

Alkuperäinen kattotelinekin löytyy ;)

Jori
-
Viestit: 249
Liittynyt: 29.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Jori » 26.7.2012 15:53

Voihan harmitus sentään. No onneksi ei ilmeisesti sattunut henkilövahinkoja.

Noita bensapumpun ymv lähtöjä on tosiaan hyvä kiskoa toisinaan samalla kun tarkastelee muutenkin bensa systeemin kuntoa / tiiveyttä.
Samanlainen putki on myös kaasuttimen tulossa.
Se irtos itsellä remontissa ja ei meinannut enää pysyä paikallaan. Itse korjasin sen tekemällä poikittaisia naarmuja putkeen isoilla pihdellä ja naputtelin liiman kanssa paikallee, hyvä tuli ja kesti käsin kiskoa.

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 27.7.2012 10:40

Kyllähän tuosta nyt vielä auton tekee.

Korpela
-
Viestit: 36
Liittynyt: 27.4.2011 19:40

ViestiKirjoittaja Korpela » 10.10.2012 21:02

Mulla vois olla apu jos viä haluut Derby tehä uusiks .. Löytyis meinaan pirun hyvä aihio.. Omalta romikselta.. Ongelma on vaan että ei oo paperei .. Mut kyllä ne saa hommattuu jos vaan on viitsimystä.. :D:D Voin laittaa kuvan siitä derbystä koska itse haluaisin kyseisen auton kunnostaa mut on golffi nyt alla + muita projektei..

Paintmaster
-
Viestit: 480
Liittynyt: 23.7.2003 12:54

ViestiKirjoittaja Paintmaster » 12.10.2012 19:05

Ootko miettiny hintaa tolle hiillokselle??

poloboy
-
Viestit: 191
Liittynyt: 7.8.2003 14:04

ViestiKirjoittaja poloboy » 15.10.2012 9:03

Korpela: tarkoititko kenties tätä:

http://www.romuarska.com/Purkuautot%20k ... va1939.jpg

Näyttää päältäpäin ihan pirun siistiltä, ja kaiken lisäksi on aivan samanlainen kuin itselläkin oli aikoinaan. Saakohan tuollaista enää liikenteeseen, jos on myyty romutettavaksi?

Korpela
-
Viestit: 36
Liittynyt: 27.4.2011 19:40

ViestiKirjoittaja Korpela » 16.10.2012 11:11

En tarkoita. Kyseisestä yksilöstä ei ole kuvia missään ..
Pitäs siis käydä ottaas parit kuvat purkaamolla ..
Kuhan ehtii ja muistaa ...
Kyseinen yksilö on viellä paremmassa kunnossa ...


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa