VW Multivan Last Limited Edition -92
Valvoja: ffp jäsenet
VW Multivan Last Limited Edition -92
Tästä se lähtee, tekniikka, kori ja alusta päivitetään. Suunnittelupalavereja on jo pidetty muutama, aloitusajankohta auki.
Tekniikka kuitenkin ensimmäisenä vuorossa, 1.6 TD saa jollakin aikataululla siirtyä pykälää pidemmän dieselmoottorin tieltä.
takakulma
sisältä
Loistava aihio kylläkin ja entinen omistaja moottoriswappia kunniakkaasti jo aloitellutkin ja onneksi apuna(päämekaanikkona) toimii pitkänlinjan VesiWolkkarimies, ei tästä muuten mitään tulis, eikä olis tullutkaan, ellei olisi hullua yllyttänyt. Allekirjoittaneella kun kokemusta enemmän noista Volkkarin puhallinjäähdytteisistä.
Tekniikka kuitenkin ensimmäisenä vuorossa, 1.6 TD saa jollakin aikataululla siirtyä pykälää pidemmän dieselmoottorin tieltä.
takakulma
sisältä
Loistava aihio kylläkin ja entinen omistaja moottoriswappia kunniakkaasti jo aloitellutkin ja onneksi apuna(päämekaanikkona) toimii pitkänlinjan VesiWolkkarimies, ei tästä muuten mitään tulis, eikä olis tullutkaan, ellei olisi hullua yllyttänyt. Allekirjoittaneella kun kokemusta enemmän noista Volkkarin puhallinjäähdytteisistä.
Viimeksi muokannut PetePee, 31.5.2011 19:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tämä on nyt vain minun mielipiteeni ja suht hatusta heitetty, ilman mitään havaintoa mikä on projektin idea tai omistajan mieltymykset rakentelun suhteen MUTTA,
Tuollainen homma jos itsellä olisi niin ulkokuoreen panostaisin ainakin leveämmän akselivälin puolesta (voisi olla vähän miellyttävämpi mutkissa kun korkeutta ja kokoa tuolla kumminkin on)
tämä nyt sitten vaatii leveämpiä kaaria mutta lähtisin ennemmin leventämään koko koria ala osasta. Suht hankala toteuttaa ovien yms takia mutta voisi tuoda uutta lookkia.
Isomman pyöräkotelo tilan ja leveämmän akseli välin turvin tuo voisi kaivata mielestäni samaa tyyliä olevia ehkä 18 tai isompiakin pallukoita alleen sekä lievän madalluksen(ei liikaa eli korkeus säädettävä mahdollisesti jos budjetti antaa periksi)
Tietysti tuo tekniikka parannus mitä rakentelija itse oli suunnittelemassa.
Onkohan oven rakenne miten yhtäläinen mk2 golffin kanssa? isolasi ovisesta peilin paikan muoto ja tippapeilit? Samassa voisi katsoa saisiko mk2 pyöreät nappisilmät keulille tiheä ripaisen maskin kanssa. Taka ikkunoiden lievä tummennus, tankin luukku esim mk4 sähköllä avautuva että mahdollisesti uudempien vaggilaisten kojelaudoista sopiva, jos vain löytyy yhtäläisyyttä? mahdollisesti myös penkki modifiointi tälläisistä?
Itse iskisin helmiäis punaisen värin pintaan ja lakan sekaan pikkasen fleikkiä ni jotta!!
Hyvä että rakentelijalla on apua asiantuntevalta taholta. Vaikea tälläinen yllämainittu on tehdä mutta ei mahdoton.
Anteeksi jos ehdotus suututti tai loukkasi ketään lukijoista. Itse nyt vain olen tämän linjan rakentelija enkä paljoa OEMmää liputa. Onnea projektin suhteen minkä tien sitten valitsetkaan!!
Tuollainen homma jos itsellä olisi niin ulkokuoreen panostaisin ainakin leveämmän akselivälin puolesta (voisi olla vähän miellyttävämpi mutkissa kun korkeutta ja kokoa tuolla kumminkin on)
tämä nyt sitten vaatii leveämpiä kaaria mutta lähtisin ennemmin leventämään koko koria ala osasta. Suht hankala toteuttaa ovien yms takia mutta voisi tuoda uutta lookkia.
Isomman pyöräkotelo tilan ja leveämmän akseli välin turvin tuo voisi kaivata mielestäni samaa tyyliä olevia ehkä 18 tai isompiakin pallukoita alleen sekä lievän madalluksen(ei liikaa eli korkeus säädettävä mahdollisesti jos budjetti antaa periksi)
Tietysti tuo tekniikka parannus mitä rakentelija itse oli suunnittelemassa.
Onkohan oven rakenne miten yhtäläinen mk2 golffin kanssa? isolasi ovisesta peilin paikan muoto ja tippapeilit? Samassa voisi katsoa saisiko mk2 pyöreät nappisilmät keulille tiheä ripaisen maskin kanssa. Taka ikkunoiden lievä tummennus, tankin luukku esim mk4 sähköllä avautuva että mahdollisesti uudempien vaggilaisten kojelaudoista sopiva, jos vain löytyy yhtäläisyyttä? mahdollisesti myös penkki modifiointi tälläisistä?
Itse iskisin helmiäis punaisen värin pintaan ja lakan sekaan pikkasen fleikkiä ni jotta!!
Hyvä että rakentelijalla on apua asiantuntevalta taholta. Vaikea tälläinen yllämainittu on tehdä mutta ei mahdoton.
Anteeksi jos ehdotus suututti tai loukkasi ketään lukijoista. Itse nyt vain olen tämän linjan rakentelija enkä paljoa OEMmää liputa. Onnea projektin suhteen minkä tien sitten valitsetkaan!!
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Saattaa olla melko työläs homma jatkaa akseliväliä, raideleveyden muutokset ovat melko helppoja tuohon verrattuna.panostaisin ainakin leveämmän akselivälin puolesta
Nonkin vanhahtavaan koriin ei välttämättä kannata kovin isoa vannetta laittaa. Esim. aikakauden mersuissa käytössä olleista vanteista löytyy pienellä et-lukemalla varustettuaja laatuvanteita, jotka leventävät raideleveyttä mukavasti.
Omaan silmään tuo nykylook istuu hyvin, ilman suuria muutoksia tuosta on vaikea saada parempaa ja pienet sipistykset ja nuorennusleikkaukset saattavat pilata kokonaisuuden.
18 tai isompiakin pallukoita alleen sekä lievän madalluksen(ei liikaa eli korkeus säädettävä mahdollisesti jos budjetti antaa periksi)
Omaan silmään fuchsit käy nätisti. Jos omistaja on enemmän ilma-wolsu-mies niin millasta vannetta tähän tulossa?
Tölkkiin saa töitä tehdä jotta saa oikeasti matalaksi. Pussit on melkeinpä ainoo vaihtoehto. Onko näihin edes mitään korkeussäädettäviä, en oo ebayssa törmänny. Omassani on 70/50 setti ja ei kehtaa edes sanoa kellekään että "on madallettu" :D
T4:ssä tuli kokeiltua vaikka millaista vannetta, joista moni kävisi paremmin tölkin lookiin
Ronal ProjektZwo 7x15 ET23 Zender 7x15 ET22 ja 16" koossa: Borbet A 7.5x16 Lorinser 8x16
Ronal ProjektZwo 7x15 ET23 Zender 7x15 ET22 ja 16" koossa: Borbet A 7.5x16 Lorinser 8x16
No niin, on kiva että auto herättää keskustelua ja jokaisellahan on olemassa oma mielipide miten millainenkin auto tulisi rakentaa ja onneksi on, eipähän mee ykstoikkoiseksi. Voin valottaa suunnitelmia siltäosin, kun ne tällähetkellä olemassa ovat.
Ensiksi hyvän ystäväni, joka tälläkin palstalla esiintyilee ja jopa skandinaavista tunnustusta yhdestä autostaan saaneena, on oikea mies auttamaan minua tekniikan vaihdossa,saatamme sen 2.5 tekniikan muokattuine vaihdelaatikkoineen autoon kiinni.
Luultavasti valmius pieneen piristykseen tehdään ennen moottorin asennusta paikoilleen, ettei jää sitten siitä kiinni, kun se päivä koittaa, eikä tuota ylimääräistä tuskaa kun moottori on saatu nostettua sinne muutenkin jo ahtaaseen konehuoneeseen, mutta niistä sitten jossain vaiheessa.
Seuraavaksi on suunniteltu korin läpikäynti, ylimaalaus. Väriksi tulee alkuperäinen Tornadorot L Y3D, johon korkeintaan ruutataan lakka päälle. Sen jälkeen alustaa on tarkoitus hieman madaltaa, luultavasti 70/50, madallus on aika maltillinen, kun nämähän ovat alunperinkin vakiotölkkiä alempana, korkeussäädettävää en ole minäkään löytänyt. Ilmajouset ehkä sitten tuonnempana, ellei joku ala valmistamaan korkeussäädettävää.
Vanteiksi tähän tulee minulla vanhuksessa tällä hetkellä olevat Cup 1:set kokoa 7,5x17 ja 9x17, allaolevat Fuchsin kopiot on myyty.
Jarruosasto pidetään ainakin aluksi vakiona, mutta suunnitelmia niidenkin päivitykseen on , niitä ehkä myöhemmin, jotkut vanteihin "sopivat" jarrut olisi ihan mukavat.
Sisustukseen ei juuri kosketa, ihan pieniä juttuja saattaa tulla kyseeseen. Ainoa mitä tullaan parantelemaan isommalti, on äänentoisto, jota parannellaan senverran että Ylen uutiset kuuluu ihan varmasti.
Auto on ostettu perheen käyttöautoksi, ja suunniteltu olen, että tulee olemaan sitä ympärivuotisesti, tämä ohjaa pakollakin rakentelua johonkin suuntaan, mutta yleensähän se mopokin kulkee jossain vaiheessa niin lujaa, että se karkaa....katsotaan miten tämän yksilön kanssa käy.
Mutta edelleenkin saa esittää mielipiteitänsä ja ideoita, voihan sieltä aina jotain poimiakin, vaikka olenkin jyrkkä omissa linjoissani, enkä juuri välitä siitä, mitä muut ajattelee minusta tai tekemisistäni.
"Olen puhunut, Jag har talat" -Uuno Turhapuro-
Ensiksi hyvän ystäväni, joka tälläkin palstalla esiintyilee ja jopa skandinaavista tunnustusta yhdestä autostaan saaneena, on oikea mies auttamaan minua tekniikan vaihdossa,saatamme sen 2.5 tekniikan muokattuine vaihdelaatikkoineen autoon kiinni.
Luultavasti valmius pieneen piristykseen tehdään ennen moottorin asennusta paikoilleen, ettei jää sitten siitä kiinni, kun se päivä koittaa, eikä tuota ylimääräistä tuskaa kun moottori on saatu nostettua sinne muutenkin jo ahtaaseen konehuoneeseen, mutta niistä sitten jossain vaiheessa.
Seuraavaksi on suunniteltu korin läpikäynti, ylimaalaus. Väriksi tulee alkuperäinen Tornadorot L Y3D, johon korkeintaan ruutataan lakka päälle. Sen jälkeen alustaa on tarkoitus hieman madaltaa, luultavasti 70/50, madallus on aika maltillinen, kun nämähän ovat alunperinkin vakiotölkkiä alempana, korkeussäädettävää en ole minäkään löytänyt. Ilmajouset ehkä sitten tuonnempana, ellei joku ala valmistamaan korkeussäädettävää.
Vanteiksi tähän tulee minulla vanhuksessa tällä hetkellä olevat Cup 1:set kokoa 7,5x17 ja 9x17, allaolevat Fuchsin kopiot on myyty.
Jarruosasto pidetään ainakin aluksi vakiona, mutta suunnitelmia niidenkin päivitykseen on , niitä ehkä myöhemmin, jotkut vanteihin "sopivat" jarrut olisi ihan mukavat.
Sisustukseen ei juuri kosketa, ihan pieniä juttuja saattaa tulla kyseeseen. Ainoa mitä tullaan parantelemaan isommalti, on äänentoisto, jota parannellaan senverran että Ylen uutiset kuuluu ihan varmasti.
Auto on ostettu perheen käyttöautoksi, ja suunniteltu olen, että tulee olemaan sitä ympärivuotisesti, tämä ohjaa pakollakin rakentelua johonkin suuntaan, mutta yleensähän se mopokin kulkee jossain vaiheessa niin lujaa, että se karkaa....katsotaan miten tämän yksilön kanssa käy.
Mutta edelleenkin saa esittää mielipiteitänsä ja ideoita, voihan sieltä aina jotain poimiakin, vaikka olenkin jyrkkä omissa linjoissani, enkä juuri välitä siitä, mitä muut ajattelee minusta tai tekemisistäni.
"Olen puhunut, Jag har talat" -Uuno Turhapuro-
Aluksi onnittelut loistavasta hankinnasta :)
Toi dragerin alusta swappi on melko turha, tölkin ajettavuus on jotain todella muuta kun miltä se näyttää jo tehtaalla tullessaan ja en tarkoita että olis huono. LLE multivania en ite rupeis hirveesti raiskaamaan ja jos niin haluaa tehdä niin kannattaisi valita joku hieman edullisempi aihio radikaaleja muutoksia varten auto kuitenkaan ei ole mikää ihan massatuotanto malli vaikka ei nyt siel harvinaisemmasta päästäkään vielä mutta mitä ymmärsin niin ajatus tosiaan onneksi on pitää auto kohtuu orkkis kunnossa lukuun ottamatta tekniikkaa ja alustaa mikä nyt on todella hyväksyttävää =) Jos muuten jotain tölkin alusta vinkkejä kaipaat niin laittele YV:llä kyselyä autetaan mielellään ja ehkä jotain muutakin tietoa vois löytyy ;)
Toi dragerin alusta swappi on melko turha, tölkin ajettavuus on jotain todella muuta kun miltä se näyttää jo tehtaalla tullessaan ja en tarkoita että olis huono. LLE multivania en ite rupeis hirveesti raiskaamaan ja jos niin haluaa tehdä niin kannattaisi valita joku hieman edullisempi aihio radikaaleja muutoksia varten auto kuitenkaan ei ole mikää ihan massatuotanto malli vaikka ei nyt siel harvinaisemmasta päästäkään vielä mutta mitä ymmärsin niin ajatus tosiaan onneksi on pitää auto kohtuu orkkis kunnossa lukuun ottamatta tekniikkaa ja alustaa mikä nyt on todella hyväksyttävää =) Jos muuten jotain tölkin alusta vinkkejä kaipaat niin laittele YV:llä kyselyä autetaan mielellään ja ehkä jotain muutakin tietoa vois löytyy ;)
Seuraavaksi vaihdelaatikkoon pitäis stefat,pikarit ja kytkinkoppa asentaa kiinni, ja hipistellä aski puhtaaksi ja nätiksi, kunhan toveri tuo moottoripukin lainaksi, kunhan saa sen itse lainasta, tälle iltaa jo ehkäpä. Laatikon hipistelyn jälkeen pääsee purkailemaan koneesta romppeita putsailua ja muita toimenpiteitä varten, eli kyllä tässä tarkoitus projektia on aloitella.
Niin ja itse olen kyllä vankka OEM:n kannattaja pienin modauksin ja vähän sellainen olskuul-henkinen enemmänkin. Ja tosi on, että ei ole aikomus tehdä tämän yksilön kanssa mitään peruuttamatonta, vaan jättää mahdollisuus auton entisöintiin ilman suuria ponnistuksia joskus tulevaisuudessa.
Ja kiitos, apua varmaan tullaan tarvimaan ja myös luultavasti kyselemään kaikenlaista.
Tölkin ajettavuuteen jopa vakiona olen ihastunut syvästi, eli radikaaleja muutoksia ei ole edes tarpeen tehdä, ainakaan itseäni miellyttääkseni.
Milläkähän momentilla kytkinkoppa tulee vaihdelaatikkoon kiinni, anyone?
Niin ja itse olen kyllä vankka OEM:n kannattaja pienin modauksin ja vähän sellainen olskuul-henkinen enemmänkin. Ja tosi on, että ei ole aikomus tehdä tämän yksilön kanssa mitään peruuttamatonta, vaan jättää mahdollisuus auton entisöintiin ilman suuria ponnistuksia joskus tulevaisuudessa.
Ja kiitos, apua varmaan tullaan tarvimaan ja myös luultavasti kyselemään kaikenlaista.
Tölkin ajettavuuteen jopa vakiona olen ihastunut syvästi, eli radikaaleja muutoksia ei ole edes tarpeen tehdä, ainakaan itseäni miellyttääkseni.
Milläkähän momentilla kytkinkoppa tulee vaihdelaatikkoon kiinni, anyone?
Noniin täytyy tunnustaa että minullakin on sormet pelissä tässä projektissa. Alustavien keskustelujen auton omistajan kanssa niin tästä tulee todella maukas peli. Pyritään pysymään OEM hengessä ja pienillä paranteluilla tekniikka puolelle.
Edellinen omistaja onkin jo aika paljon tehnyt teknikka paketin kanssa töitä että minun tehtäväkisi jää nuo sähkö hommat. Ja autellaan myöskin koritöissä sitte kun siihen päästään.
Edellinen omistaja onkin jo aika paljon tehnyt teknikka paketin kanssa töitä että minun tehtäväkisi jää nuo sähkö hommat. Ja autellaan myöskin koritöissä sitte kun siihen päästään.
moottori pukissa
moottori pukissa 2
vauhtipyörä kiinnitetty ja moottori nostettu pukkiin odottamaan tarpeellisia toimenpiteitä
moottori pukissa 2
vauhtipyörä kiinnitetty ja moottori nostettu pukkiin odottamaan tarpeellisia toimenpiteitä
-
- -
- Viestit: 99
- Liittynyt: 9.9.2009 21:38
Juu perustelinkin noita parannuksia ihan ulkonäön perusteella eli tosiaan tuollaista kaunotarta perseen alla vielä ole ollut tai montaa muutakaan.
Ihmiset erilaisia, kaikilla eri maku ja niin pois päin edelleen.
Kuules näitä nappeja saa ees kovalla rahalla^^ Nuoruuden into, helvetin hyvä mielikuvistu ja pikkasen taiteellista silmää sekä helvetin monta kertaa kolautettu pää johonkin kovaan ni avot et mikä paketti. Elä valita tykkäät kumminkii^^<3
asiaan...
Hienolta tämä alkaa näyttää! Oliko tehoja arvioitu tai tiedossa? Mitäs tuommonen tölkki btw muutes painaa? Mitä muutoksia vaihdeaskille on tehty? Joutuuko näkee paljonkin vaivaa et tuon möhkön saa kellistettyä konetilaan?
Ihmiset erilaisia, kaikilla eri maku ja niin pois päin edelleen.
Kuules näitä nappeja saa ees kovalla rahalla^^ Nuoruuden into, helvetin hyvä mielikuvistu ja pikkasen taiteellista silmää sekä helvetin monta kertaa kolautettu pää johonkin kovaan ni avot et mikä paketti. Elä valita tykkäät kumminkii^^<3
asiaan...
Hienolta tämä alkaa näyttää! Oliko tehoja arvioitu tai tiedossa? Mitäs tuommonen tölkki btw muutes painaa? Mitä muutoksia vaihdeaskille on tehty? Joutuuko näkee paljonkin vaivaa et tuon möhkön saa kellistettyä konetilaan?
Jos tuo 1.6td on poistumassa konehuoneesta niin joko olet keksinyt sille loppusijoituspaikan? Jos et niin saattaisin olla kiinnostunut siitä. Hommasin juuri 84 tölkin ja ajattelin pistää sen pikkuhiljaa uusilla osilla kuntoon mutta auto toimii koko ajan työautona joten tarviin toisen koneen kunnostukseen.
Eipä ole autolle juuri tapahtunut muuta kun kilometrejä tullut mittariin. Jospa pikkuhiljaa pääsis aloittelemaan.
Oli vähän tarkoitus pitää orggisvehkeet tallessa, jos vaikka innostuu joskus entisöintipuuhiin. Tehoa tuleman pitää 102hv /250nm, muutoskatsastuksen vaatimat lukemat...aluksi. Laatikossa 1:4,86 perävälitys, 0,70 5. vaihde, perä kytkettävällä 100% lukolla, uudet laakerit ja SA-kytkinkoppa. Kyllähän tuon moottorin tuonne perään kohtuudella saa, pikkusen joutuu jumppaamaan ja muuttamaan moottorinkiinnityskohtaa alkuperäiseen nähden, eli eteenpäin minkä mahtuu ja alemmas vajaa kymmenen senttiä.
Oli vähän tarkoitus pitää orggisvehkeet tallessa, jos vaikka innostuu joskus entisöintipuuhiin. Tehoa tuleman pitää 102hv /250nm, muutoskatsastuksen vaatimat lukemat...aluksi. Laatikossa 1:4,86 perävälitys, 0,70 5. vaihde, perä kytkettävällä 100% lukolla, uudet laakerit ja SA-kytkinkoppa. Kyllähän tuon moottorin tuonne perään kohtuudella saa, pikkusen joutuu jumppaamaan ja muuttamaan moottorinkiinnityskohtaa alkuperäiseen nähden, eli eteenpäin minkä mahtuu ja alemmas vajaa kymmenen senttiä.
Se muuten taisi olla 1:4,5x se perävälitys nyt siinä laatikossa, parempi vaan kun on harvempi.. Eli terveisiä edelliseltä omistajalta vaan :-)
Ps. kyllä muuten nyt harmittaa että hukkasin tuon SA-kopan ja 2.5TDI tekniikan.. 15tkm kesti 1.6TD syncro 150hp+ tehoisena, ja sitten uusi kansi oli halkipoikki. Nyt aattelin tuohon tehdä samanlaisen swapin, SA-koppien hinnat ihan pilvissä ja eikä noida vähän ajettua 2.5TDI raatojakaan jokapuolella ole.
Ps. kyllä muuten nyt harmittaa että hukkasin tuon SA-kopan ja 2.5TDI tekniikan.. 15tkm kesti 1.6TD syncro 150hp+ tehoisena, ja sitten uusi kansi oli halkipoikki. Nyt aattelin tuohon tehdä samanlaisen swapin, SA-koppien hinnat ihan pilvissä ja eikä noida vähän ajettua 2.5TDI raatojakaan jokapuolella ole.
nyt vasta projekti nytkähti eteenpäin
alapesulle menossa
tallissa
muutamat hommat kun saa pois alta, niin vanhan tekniikan purkaminen alkakoon
alapesulle menossa
tallissa
muutamat hommat kun saa pois alta, niin vanhan tekniikan purkaminen alkakoon
purkaminen aloitettu, vanha tekniikka poistuu konehuoneesta tuotapikaa...
takapäätä purettuna
apumies valoja irroittamassa
huomenna jatkuu...
takapäätä purettuna
apumies valoja irroittamassa
huomenna jatkuu...
nyt on vanha tekniikka ulkona ja takapelti leikattuna helpottamaan elämää
tekniikka ulkona ja takapelti leikattu
tekniikka ulkona ja takapelti leikattu
nyt on 1.6 td pannu riiputettu isossa vaakassa, seuraavana punnitaaan uusi pannu, että saadaan insinöörille faktaa...
pannu puntarissa
pannu puntarissa
Muutoskatsastusta varten nyt myös 2.5 TDI punnittu, alle 20% jää komeasti.
2.5 TDI puntarissa
kytkinkoppa kiinnitetty vaihdelaatikkoon
vaihdelaatikko kasassa
moottori ja vaihdelaatikko yhdytetty koesovitusta varten
moottori menossa konehuoneeseen
ja nostettu konehuoneeseen sovitusta varten
moottori hakee paikkaansa
vasemmalla puolen täyttä
oikealla puolen väljempää
takapäässä liian ahdasta vielä
eli joutuu vielä siirtämään eteen- ja alaspäin vielä jotenka joutuu modaamaan etukannakkeen.
Kunhan oikea kohta moottorille löytyy, niin saa alkaa suunnittelemaan takakannakkeille korvakkoja koriin.
2.5 TDI puntarissa
kytkinkoppa kiinnitetty vaihdelaatikkoon
vaihdelaatikko kasassa
moottori ja vaihdelaatikko yhdytetty koesovitusta varten
moottori menossa konehuoneeseen
ja nostettu konehuoneeseen sovitusta varten
moottori hakee paikkaansa
vasemmalla puolen täyttä
oikealla puolen väljempää
takapäässä liian ahdasta vielä
eli joutuu vielä siirtämään eteen- ja alaspäin vielä jotenka joutuu modaamaan etukannakkeen.
Kunhan oikea kohta moottorille löytyy, niin saa alkaa suunnittelemaan takakannakkeille korvakkoja koriin.
Taas on pikkuisen päästy asiassa eteenpäin, ei paljon, mutta jotakin. Vaihdelaatikon etupää kohdallaan, täytyy vaan tehdä uusi vaihdelaatikko-osa, kun nykyisellä tulee törrölleen liian alas, mutta ei ole paha rasti. Moottori löysi sijansa konehuoneesta, ja suunnitelmat ahtoputken osalta meni uusiksi, onneksi ei kuitenkaan tekemätön paikka, tilaa on, muttei liikaa.
takapalkki kolottu
jakopäälle tuli tilaa
takapellin mallausta paikoilleen
takapalkki kolottu
jakopäälle tuli tilaa
takapellin mallausta paikoilleen
viikonlopun saldoa, moottorin paikka löytynyt, mahtuu luukku kiinni, mutta tila käytetty tarkkaan. Takakannattimien korvakot hitsattu koriin, pientä hipistelyä siellä täällä, suunnittelua senkin edestä, taakapää kiinni korissa moottorityynyjen varassa omillaan, etukannattimen muokkaus aloitettu.
luukku kiinni, kone sisällä
vasen korvakko
oikea korvakko
moottori uusissa kannakkeissaan
huomenna etukannakeen modaus loppuun ja saa alkaa letkuja, putkia, säiliöitä, välijäähyä ym. suunnittelemaan paikoilleen.
luukku kiinni, kone sisällä
vasen korvakko
oikea korvakko
moottori uusissa kannakkeissaan
huomenna etukannakeen modaus loppuun ja saa alkaa letkuja, putkia, säiliöitä, välijäähyä ym. suunnittelemaan paikoilleen.
Nyt on konehuoneeseen ripusteltu osasia, alipaineputki pumpulta jarrutehostimelle tehty ja jäähdytysjärjestelmä on valmis paisuntasäiliön kannaketta lukuunottamatta. Pari päivää niitä sai katella ja pyöritellä, että ne sai kulkemaan mieleisellään tavalla, kun käytin ainoastaan T4:sesta purettuja osia ja metrin verran puolen tuuman tarvikeletkua. Ohjaustehostimen paineletku on muokkauksessa. Seuraavaksi ahtoputken teko välijäähdyttimeltä imusarjalle.
hässäkälle kannakkeet hitsattu
letkut vedettynä
sama toiselta kantilta
hässäkälle kannakkeet hitsattu
letkut vedettynä
sama toiselta kantilta
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Nestesäiliön kannake valmis, näinollen jäähdytysjärjestelmä valmis, seuraavaksi ahtoputken rakennus ja välijäähdyttimen asennus.
nestesäiliön kannake
säiliö paikallaan
Työntäyteinen viikonloppu edessä.
nestesäiliön kannake
säiliö paikallaan
Työntäyteinen viikonloppu edessä.
Välijäähdytin paikoillaan, tein sille tunnelin ilmanohjausta varten. Ahtoputken rakennusta aloiteltu. Jäähdytin on T4:sen alkuperäinen, tulevaisuudessa vaihtuu varmaankin, kunhan sopivan mallinen ja kokoinen sattuu kohdalle.
[url=http://perttipee.kuvat.fi/kuvat/Multivan+projekti/V%E4lij%E4%E4hdyttimen+asennusta+%288%29.jpg/_small.jpg?hash=13941[/url]välijäähdytin paikoillaan[/url]
[url=http://perttipee.kuvat.fi/kuvat/Multivan+projekti/V%E4lij%E4%E4hdyttimen+asennusta+%288%29.jpg/_small.jpg?hash=13941[/url]välijäähdytin paikoillaan[/url]
Ahtoputki saumojen hiontaa vaille valmis.
ahtoputki hollilla
Kunhan saan hipisteltyä valmiiksi, täytyy aloittaa pakoputken suunnittelu.
ahtoputki hollilla
Kunhan saan hipisteltyä valmiiksi, täytyy aloittaa pakoputken suunnittelu.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Pakoputkisto saatu valmiiksi, ahdastahan sinne taakse tuli, mutta istui kuitenkin.
pakoputken alkuosa katalysaattoreineen
takapönttö paikallaan, loppuosa viimeistellään kun helmapelti valmis
Näyttäähän se kieltämättä vähän jokkisviritelmältä, mutta kunhan takahelmapeltiä korjailen ja muotoilen uusiksi, niin eiköhän siitä ihan siedettävä tule. Päätin alkuperäisestä suunnitelmasta poiketen asentaa pöntön alkuperäisen sijoille, saimpahan isomman vaimentajan putkistoon ilman ylimääräisiä mutkitteluja.
pakoputken alkuosa katalysaattoreineen
takapönttö paikallaan, loppuosa viimeistellään kun helmapelti valmis
Näyttäähän se kieltämättä vähän jokkisviritelmältä, mutta kunhan takahelmapeltiä korjailen ja muotoilen uusiksi, niin eiköhän siitä ihan siedettävä tule. Päätin alkuperäisestä suunnitelmasta poiketen asentaa pöntön alkuperäisen sijoille, saimpahan isomman vaimentajan putkistoon ilman ylimääräisiä mutkitteluja.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 276 vierailijaa