VW Multivan Last Limited Edition -92

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

PetePee
-
Viestit: 92
Liittynyt: 30.3.2010 20:39

VW Multivan Last Limited Edition -92

ViestiKirjoittaja PetePee » 12.5.2011 22:27

Tästä se lähtee, tekniikka, kori ja alusta päivitetään. Suunnittelupalavereja on jo pidetty muutama, aloitusajankohta auki.
Tekniikka kuitenkin ensimmäisenä vuorossa, 1.6 TD saa jollakin aikataululla siirtyä pykälää pidemmän dieselmoottorin tieltä.
Kuva
Kuva
takakulma
sisältä
Loistava aihio kylläkin ja entinen omistaja moottoriswappia kunniakkaasti jo aloitellutkin ja onneksi apuna(päämekaanikkona) toimii pitkänlinjan VesiWolkkarimies, ei tästä muuten mitään tulis, eikä olis tullutkaan, ellei olisi hullua yllyttänyt. Allekirjoittaneella kun kokemusta enemmän noista Volkkarin puhallinjäähdytteisistä.
Viimeksi muokannut PetePee, 31.5.2011 19:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 13.5.2011 6:32

Todella hieno multivani. Dieselprojektit ja 5 (tai miksei 6) sylinterisen ääni lämmittää aina mieltä.

selvesa
-
Viestit: 187
Liittynyt: 29.7.2003 1:00

ViestiKirjoittaja selvesa » 19.5.2011 19:02

Ostitko sillä 2.5 tdi:n optiolla, mikä autoon oli mahdollista saada ? =)

Komea on kyllä aihio ja hyvä jatkaa puuhastelua

PetePee
-
Viestit: 92
Liittynyt: 30.3.2010 20:39

ViestiKirjoittaja PetePee » 21.5.2011 21:31

ostin joo...olen kyllä tyytyväinen ostokseen...kunhan ajantynkää löytyy, niin täytys aloitella puuhastelemaan...

Drager
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.10.2010 2:24

ViestiKirjoittaja Drager » 22.5.2011 6:04

Tämä on nyt vain minun mielipiteeni ja suht hatusta heitetty, ilman mitään havaintoa mikä on projektin idea tai omistajan mieltymykset rakentelun suhteen MUTTA,

Tuollainen homma jos itsellä olisi niin ulkokuoreen panostaisin ainakin leveämmän akselivälin puolesta (voisi olla vähän miellyttävämpi mutkissa kun korkeutta ja kokoa tuolla kumminkin on)
tämä nyt sitten vaatii leveämpiä kaaria mutta lähtisin ennemmin leventämään koko koria ala osasta. Suht hankala toteuttaa ovien yms takia mutta voisi tuoda uutta lookkia.

Isomman pyöräkotelo tilan ja leveämmän akseli välin turvin tuo voisi kaivata mielestäni samaa tyyliä olevia ehkä 18 tai isompiakin pallukoita alleen sekä lievän madalluksen(ei liikaa eli korkeus säädettävä mahdollisesti jos budjetti antaa periksi)

Tietysti tuo tekniikka parannus mitä rakentelija itse oli suunnittelemassa.

Onkohan oven rakenne miten yhtäläinen mk2 golffin kanssa? isolasi ovisesta peilin paikan muoto ja tippapeilit? Samassa voisi katsoa saisiko mk2 pyöreät nappisilmät keulille tiheä ripaisen maskin kanssa. Taka ikkunoiden lievä tummennus, tankin luukku esim mk4 sähköllä avautuva että mahdollisesti uudempien vaggilaisten kojelaudoista sopiva, jos vain löytyy yhtäläisyyttä? mahdollisesti myös penkki modifiointi tälläisistä?

Itse iskisin helmiäis punaisen värin pintaan ja lakan sekaan pikkasen fleikkiä ni jotta!!
Hyvä että rakentelijalla on apua asiantuntevalta taholta. Vaikea tälläinen yllämainittu on tehdä mutta ei mahdoton.

Anteeksi jos ehdotus suututti tai loukkasi ketään lukijoista. Itse nyt vain olen tämän linjan rakentelija enkä paljoa OEMmää liputa. Onnea projektin suhteen minkä tien sitten valitsetkaan!!

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 22.5.2011 8:47

Ei helvetti noita Dragerin ehdotuksia. Miksi ihmeessä tuo pitäisi mennä raiskaamaan tuolla tavalla? Todella hyvässä kunnossa kun näyttää olevan.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 22.5.2011 9:18

panostaisin ainakin leveämmän akselivälin puolesta
Saattaa olla melko työläs homma jatkaa akseliväliä, raideleveyden muutokset ovat melko helppoja tuohon verrattuna.
Nonkin vanhahtavaan koriin ei välttämättä kannata kovin isoa vannetta laittaa. Esim. aikakauden mersuissa käytössä olleista vanteista löytyy pienellä et-lukemalla varustettuaja laatuvanteita, jotka leventävät raideleveyttä mukavasti.
Omaan silmään tuo nykylook istuu hyvin, ilman suuria muutoksia tuosta on vaikea saada parempaa ja pienet sipistykset ja nuorennusleikkaukset saattavat pilata kokonaisuuden.

hillitty
-
Viestit: 15
Liittynyt: 21.12.2010 19:16

ViestiKirjoittaja hillitty » 22.5.2011 9:27

18 tai isompiakin pallukoita alleen sekä lievän madalluksen(ei liikaa eli korkeus säädettävä mahdollisesti jos budjetti antaa periksi)


Omaan silmään fuchsit käy nätisti. Jos omistaja on enemmän ilma-wolsu-mies niin millasta vannetta tähän tulossa?

Tölkkiin saa töitä tehdä jotta saa oikeasti matalaksi. Pussit on melkeinpä ainoo vaihtoehto. Onko näihin edes mitään korkeussäädettäviä, en oo ebayssa törmänny. Omassani on 70/50 setti ja ei kehtaa edes sanoa kellekään että "on madallettu" :D

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 22.5.2011 9:57

T4:ssä tuli kokeiltua vaikka millaista vannetta, joista moni kävisi paremmin tölkin lookiin
Ronal ProjektZwo 7x15 ET23 Zender 7x15 ET22 ja 16" koossa: Borbet A 7.5x16 Lorinser 8x16

PetePee
-
Viestit: 92
Liittynyt: 30.3.2010 20:39

ViestiKirjoittaja PetePee » 22.5.2011 12:16

No niin, on kiva että auto herättää keskustelua ja jokaisellahan on olemassa oma mielipide miten millainenkin auto tulisi rakentaa ja onneksi on, eipähän mee ykstoikkoiseksi. Voin valottaa suunnitelmia siltäosin, kun ne tällähetkellä olemassa ovat.
Ensiksi hyvän ystäväni, joka tälläkin palstalla esiintyilee ja jopa skandinaavista tunnustusta yhdestä autostaan saaneena, on oikea mies auttamaan minua tekniikan vaihdossa,saatamme sen 2.5 tekniikan muokattuine vaihdelaatikkoineen autoon kiinni.
Luultavasti valmius pieneen piristykseen tehdään ennen moottorin asennusta paikoilleen, ettei jää sitten siitä kiinni, kun se päivä koittaa, eikä tuota ylimääräistä tuskaa kun moottori on saatu nostettua sinne muutenkin jo ahtaaseen konehuoneeseen, mutta niistä sitten jossain vaiheessa.
Seuraavaksi on suunniteltu korin läpikäynti, ylimaalaus. Väriksi tulee alkuperäinen Tornadorot L Y3D, johon korkeintaan ruutataan lakka päälle. Sen jälkeen alustaa on tarkoitus hieman madaltaa, luultavasti 70/50, madallus on aika maltillinen, kun nämähän ovat alunperinkin vakiotölkkiä alempana, korkeussäädettävää en ole minäkään löytänyt. Ilmajouset ehkä sitten tuonnempana, ellei joku ala valmistamaan korkeussäädettävää.
Vanteiksi tähän tulee minulla vanhuksessa tällä hetkellä olevat Cup 1:set kokoa 7,5x17 ja 9x17, allaolevat Fuchsin kopiot on myyty.
Jarruosasto pidetään ainakin aluksi vakiona, mutta suunnitelmia niidenkin päivitykseen on , niitä ehkä myöhemmin, jotkut vanteihin "sopivat" jarrut olisi ihan mukavat.
Sisustukseen ei juuri kosketa, ihan pieniä juttuja saattaa tulla kyseeseen. Ainoa mitä tullaan parantelemaan isommalti, on äänentoisto, jota parannellaan senverran että Ylen uutiset kuuluu ihan varmasti.
Auto on ostettu perheen käyttöautoksi, ja suunniteltu olen, että tulee olemaan sitä ympärivuotisesti, tämä ohjaa pakollakin rakentelua johonkin suuntaan, mutta yleensähän se mopokin kulkee jossain vaiheessa niin lujaa, että se karkaa....katsotaan miten tämän yksilön kanssa käy.
Mutta edelleenkin saa esittää mielipiteitänsä ja ideoita, voihan sieltä aina jotain poimiakin, vaikka olenkin jyrkkä omissa linjoissani, enkä juuri välitä siitä, mitä muut ajattelee minusta tai tekemisistäni.
"Olen puhunut, Jag har talat" -Uuno Turhapuro-

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 22.5.2011 12:20

Seuraavaksi mä odottelisin, että jotain oikeasti tapahtuisikin, projektiosastolla kun ollaan.

PetePee
-
Viestit: 92
Liittynyt: 30.3.2010 20:39

ViestiKirjoittaja PetePee » 22.5.2011 12:59

en halua viisastella, mutta lainatakseni aikaisempaa viestiä:
ostin joo...olen kyllä tyytyväinen ostokseen...kunhan ajantynkää löytyy, niin täytys aloitella puuhastelemaan...
mutta jos se on siitä kiinni, niin voin poistaa tarinani ja tuuskailla täällä ihan omikseni...

<JiiKoo>
-
Viestit: 17
Liittynyt: 19.8.2010 22:02

ViestiKirjoittaja <JiiKoo> » 22.5.2011 20:57

Vanteiksi tähän tulee minulla vanhuksessa tällä hetkellä olevat Cup 1:set kokoa 7,5x17 ja 9x17


Tuntuis ihan näpsäkältä vanteelta kyseiseen pirssiin..
Muutenki hienon olonen prokkis varmasti tulossa ja tuosta tulevasta tekniikasta iso +

Eicca_
-
Viestit: 504
Liittynyt: 15.11.2004 9:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eicca_ » 23.5.2011 12:57

Aluksi onnittelut loistavasta hankinnasta :)
Toi dragerin alusta swappi on melko turha, tölkin ajettavuus on jotain todella muuta kun miltä se näyttää jo tehtaalla tullessaan ja en tarkoita että olis huono. LLE multivania en ite rupeis hirveesti raiskaamaan ja jos niin haluaa tehdä niin kannattaisi valita joku hieman edullisempi aihio radikaaleja muutoksia varten auto kuitenkaan ei ole mikää ihan massatuotanto malli vaikka ei nyt siel harvinaisemmasta päästäkään vielä mutta mitä ymmärsin niin ajatus tosiaan onneksi on pitää auto kohtuu orkkis kunnossa lukuun ottamatta tekniikkaa ja alustaa mikä nyt on todella hyväksyttävää =) Jos muuten jotain tölkin alusta vinkkejä kaipaat niin laittele YV:llä kyselyä autetaan mielellään ja ehkä jotain muutakin tietoa vois löytyy ;)

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 23.5.2011 13:50

Sopivasti madallettuna ja leveämmillä nakeilla tölkki on kuin pakukorinen mikroauto tien päällä :) Painopiste on kuitenkin alhaalla, mitä korinmuoto ei anna ymmärtää. Epäilen, että Drager ei ole edes ajanut tölkillä.

PetePee
-
Viestit: 92
Liittynyt: 30.3.2010 20:39

ViestiKirjoittaja PetePee » 23.5.2011 16:14

Seuraavaksi vaihdelaatikkoon pitäis stefat,pikarit ja kytkinkoppa asentaa kiinni, ja hipistellä aski puhtaaksi ja nätiksi, kunhan toveri tuo moottoripukin lainaksi, kunhan saa sen itse lainasta, tälle iltaa jo ehkäpä. Laatikon hipistelyn jälkeen pääsee purkailemaan koneesta romppeita putsailua ja muita toimenpiteitä varten, eli kyllä tässä tarkoitus projektia on aloitella.
Niin ja itse olen kyllä vankka OEM:n kannattaja pienin modauksin ja vähän sellainen olskuul-henkinen enemmänkin. Ja tosi on, että ei ole aikomus tehdä tämän yksilön kanssa mitään peruuttamatonta, vaan jättää mahdollisuus auton entisöintiin ilman suuria ponnistuksia joskus tulevaisuudessa.
Ja kiitos, apua varmaan tullaan tarvimaan ja myös luultavasti kyselemään kaikenlaista.
Tölkin ajettavuuteen jopa vakiona olen ihastunut syvästi, eli radikaaleja muutoksia ei ole edes tarpeen tehdä, ainakaan itseäni miellyttääkseni.
Milläkähän momentilla kytkinkoppa tulee vaihdelaatikkoon kiinni, anyone?

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 23.5.2011 17:07

Noniin täytyy tunnustaa että minullakin on sormet pelissä tässä projektissa. Alustavien keskustelujen auton omistajan kanssa niin tästä tulee todella maukas peli. Pyritään pysymään OEM hengessä ja pienillä paranteluilla tekniikka puolelle.
Edellinen omistaja onkin jo aika paljon tehnyt teknikka paketin kanssa töitä että minun tehtäväkisi jää nuo sähkö hommat. Ja autellaan myöskin koritöissä sitte kun siihen päästään.

PetePee
-
Viestit: 92
Liittynyt: 30.3.2010 20:39

ViestiKirjoittaja PetePee » 23.5.2011 21:22

vaihdelaatikko melkein kasassa

kytkinakselin stefaa vaille, ja sitten loput kasaan

temee
-
Viestit: 264
Liittynyt: 24.9.2006 22:30

ViestiKirjoittaja temee » 26.5.2011 10:51

Mulle satasella samoja nappeja mitä dragerilla jo on. On tullu seurattua muissaki triideissä..

Asiaan, oma tölkkikuume ei kyllä juurikaan helpota tän myötä. Varmasti tulee tiiviisti seurattua, peukkuja ja motivaatiota rakenteluun.

PetePee
-
Viestit: 92
Liittynyt: 30.3.2010 20:39

ViestiKirjoittaja PetePee » 31.5.2011 19:51

moottori pukissa
moottori pukissa 2
vauhtipyörä kiinnitetty ja moottori nostettu pukkiin odottamaan tarpeellisia toimenpiteitä

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 31.5.2011 19:54

Hyvältä näyttää, pitänee käyä kurkkaamassa tuota joskus tässä.

Oliko se edellinen omistaja jo käyttänä konetta kolossaan, ku näyttäs jotakii kannaketta olevan tehty?

Näyttää siltä että syksyllä voipi pittää tölkki-miittiä Oulussa, ainakii kahella autolla

PetePee
-
Viestit: 92
Liittynyt: 30.3.2010 20:39

ViestiKirjoittaja PetePee » 31.5.2011 20:01

pritscenissä oli sovitellut pannua...ja tehnyt kannakkeet valmiiksi, itseasiassa ahtoputki-moottorintakakannakeyhdistelmä sovellettuna T4:sen alkuperäisiin moottorityynyihin...

Kalu-Sakke
-
Viestit: 99
Liittynyt: 9.9.2009 21:38

ViestiKirjoittaja Kalu-Sakke » 31.5.2011 20:06

Mites meinasit koneen ja laatikon naittaa? SA-kopalla vai välilaipalla?

PetePee
-
Viestit: 92
Liittynyt: 30.3.2010 20:39

ViestiKirjoittaja PetePee » 31.5.2011 20:06

SA-kopalla...

Hannu_H
-
Viestit: 992
Liittynyt: 24.7.2003 19:03

ViestiKirjoittaja Hannu_H » 18.6.2011 21:33

Nythän minä tämän projektin täältä löysin. Muutaman kerran tuossa puttaalla ohi kulkiessa pitänyt käydä ihan ihailemassa, kun on pihalla sen verran asiallista kalustoa! thumbs up! :D

Drager
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.10.2010 2:24

ViestiKirjoittaja Drager » 19.6.2011 3:02

Juu perustelinkin noita parannuksia ihan ulkonäön perusteella eli tosiaan tuollaista kaunotarta perseen alla vielä ole ollut tai montaa muutakaan.

Ihmiset erilaisia, kaikilla eri maku ja niin pois päin edelleen.

Kuules näitä nappeja saa ees kovalla rahalla^^ Nuoruuden into, helvetin hyvä mielikuvistu ja pikkasen taiteellista silmää sekä helvetin monta kertaa kolautettu pää johonkin kovaan ni avot et mikä paketti. Elä valita tykkäät kumminkii^^<3

asiaan...
Hienolta tämä alkaa näyttää! Oliko tehoja arvioitu tai tiedossa? Mitäs tuommonen tölkki btw muutes painaa? Mitä muutoksia vaihdeaskille on tehty? Joutuuko näkee paljonkin vaivaa et tuon möhkön saa kellistettyä konetilaan?

edenbeast
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 12.7.2011 12:43

ViestiKirjoittaja edenbeast » 12.7.2011 13:26

Jos tuo 1.6td on poistumassa konehuoneesta niin joko olet keksinyt sille loppusijoituspaikan? Jos et niin saattaisin olla kiinnostunut siitä. Hommasin juuri 84 tölkin ja ajattelin pistää sen pikkuhiljaa uusilla osilla kuntoon mutta auto toimii koko ajan työautona joten tarviin toisen koneen kunnostukseen.

PetePee
-
Viestit: 92
Liittynyt: 30.3.2010 20:39

ViestiKirjoittaja PetePee » 13.7.2011 9:51

Eipä ole autolle juuri tapahtunut muuta kun kilometrejä tullut mittariin. Jospa pikkuhiljaa pääsis aloittelemaan.
Oli vähän tarkoitus pitää orggisvehkeet tallessa, jos vaikka innostuu joskus entisöintipuuhiin. Tehoa tuleman pitää 102hv /250nm, muutoskatsastuksen vaatimat lukemat...aluksi. Laatikossa 1:4,86 perävälitys, 0,70 5. vaihde, perä kytkettävällä 100% lukolla, uudet laakerit ja SA-kytkinkoppa. Kyllähän tuon moottorin tuonne perään kohtuudella saa, pikkusen joutuu jumppaamaan ja muuttamaan moottorinkiinnityskohtaa alkuperäiseen nähden, eli eteenpäin minkä mahtuu ja alemmas vajaa kymmenen senttiä.

dmn
-
Viestit: 55
Liittynyt: 8.1.2007 12:11

ViestiKirjoittaja dmn » 14.7.2011 15:16

Se muuten taisi olla 1:4,5x se perävälitys nyt siinä laatikossa, parempi vaan kun on harvempi.. Eli terveisiä edelliseltä omistajalta vaan :-)

Ps. kyllä muuten nyt harmittaa että hukkasin tuon SA-kopan ja 2.5TDI tekniikan.. 15tkm kesti 1.6TD syncro 150hp+ tehoisena, ja sitten uusi kansi oli halkipoikki. Nyt aattelin tuohon tehdä samanlaisen swapin, SA-koppien hinnat ihan pilvissä ja eikä noida vähän ajettua 2.5TDI raatojakaan jokapuolella ole.

PetePee
-
Viestit: 92
Liittynyt: 30.3.2010 20:39

ViestiKirjoittaja PetePee » 11.12.2011 18:05

nyt vasta projekti nytkähti eteenpäin

alapesulle menossa

tallissa

muutamat hommat kun saa pois alta, niin vanhan tekniikan purkaminen alkakoon

PetePee
-
Viestit: 92
Liittynyt: 30.3.2010 20:39

ViestiKirjoittaja PetePee » 6.1.2012 23:24

purkaminen aloitettu, vanha tekniikka poistuu konehuoneesta tuotapikaa...

takapäätä purettuna

apumies valoja irroittamassa

huomenna jatkuu...

PetePee
-
Viestit: 92
Liittynyt: 30.3.2010 20:39

ViestiKirjoittaja PetePee » 8.1.2012 0:09

nyt on vanha tekniikka ulkona ja takapelti leikattuna helpottamaan elämää

tekniikka ulkona ja takapelti leikattu

PetePee
-
Viestit: 92
Liittynyt: 30.3.2010 20:39

ViestiKirjoittaja PetePee » 9.1.2012 0:22

nyt on 1.6 td pannu riiputettu isossa vaakassa, seuraavana punnitaaan uusi pannu, että saadaan insinöörille faktaa...

pannu puntarissa

PetePee
-
Viestit: 92
Liittynyt: 30.3.2010 20:39

ViestiKirjoittaja PetePee » 15.1.2012 19:55

Muutoskatsastusta varten nyt myös 2.5 TDI punnittu, alle 20% jää komeasti.

2.5 TDI puntarissa

kytkinkoppa kiinnitetty vaihdelaatikkoon

vaihdelaatikko kasassa

moottori ja vaihdelaatikko yhdytetty koesovitusta varten

moottori menossa konehuoneeseen

ja nostettu konehuoneeseen sovitusta varten

moottori hakee paikkaansa
vasemmalla puolen täyttä
oikealla puolen väljempää
takapäässä liian ahdasta vielä

eli joutuu vielä siirtämään eteen- ja alaspäin vielä jotenka joutuu modaamaan etukannakkeen.
Kunhan oikea kohta moottorille löytyy, niin saa alkaa suunnittelemaan takakannakkeille korvakkoja koriin.

PetePee
-
Viestit: 92
Liittynyt: 30.3.2010 20:39

ViestiKirjoittaja PetePee » 20.1.2012 22:20

Taas on pikkuisen päästy asiassa eteenpäin, ei paljon, mutta jotakin. Vaihdelaatikon etupää kohdallaan, täytyy vaan tehdä uusi vaihdelaatikko-osa, kun nykyisellä tulee törrölleen liian alas, mutta ei ole paha rasti. Moottori löysi sijansa konehuoneesta, ja suunnitelmat ahtoputken osalta meni uusiksi, onneksi ei kuitenkaan tekemätön paikka, tilaa on, muttei liikaa.

takapalkki kolottu
jakopäälle tuli tilaa
takapellin mallausta paikoilleen

PetePee
-
Viestit: 92
Liittynyt: 30.3.2010 20:39

ViestiKirjoittaja PetePee » 22.1.2012 22:52

viikonlopun saldoa, moottorin paikka löytynyt, mahtuu luukku kiinni, mutta tila käytetty tarkkaan. Takakannattimien korvakot hitsattu koriin, pientä hipistelyä siellä täällä, suunnittelua senkin edestä, taakapää kiinni korissa moottorityynyjen varassa omillaan, etukannattimen muokkaus aloitettu.

luukku kiinni, kone sisällä

vasen korvakko

oikea korvakko

moottori uusissa kannakkeissaan

huomenna etukannakeen modaus loppuun ja saa alkaa letkuja, putkia, säiliöitä, välijäähyä ym. suunnittelemaan paikoilleen.

PetePee
-
Viestit: 92
Liittynyt: 30.3.2010 20:39

ViestiKirjoittaja PetePee » 25.1.2012 22:43

Nyt on konehuoneeseen ripusteltu osasia, alipaineputki pumpulta jarrutehostimelle tehty ja jäähdytysjärjestelmä on valmis paisuntasäiliön kannaketta lukuunottamatta. Pari päivää niitä sai katella ja pyöritellä, että ne sai kulkemaan mieleisellään tavalla, kun käytin ainoastaan T4:sesta purettuja osia ja metrin verran puolen tuuman tarvikeletkua. Ohjaustehostimen paineletku on muokkauksessa. Seuraavaksi ahtoputken teko välijäähdyttimeltä imusarjalle.

hässäkälle kannakkeet hitsattu

letkut vedettynä

sama toiselta kantilta

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 25.1.2012 23:11

Upeaa kahtottavaa! Tölkin omistaneena mutta tuon harrastetilan puutteesta kärsineenä katselen kateellisena.

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 25.1.2012 23:24

Hienoa työnjälkeä ja muutenkin mielenkiintoinen projekti. Tölkkiprokkiksia kun harvakseltaan on muutenkaan.

Itseäkin kutkuttaisi vitoskone johkin pienempään henkilöautoon tai sitten tölkkiin, on vaan niin röyhkeän kokoinen varsinkin dieseli että joutuu hiukan kenkälusikkaa näyttämään :)

PetePee
-
Viestit: 92
Liittynyt: 30.3.2010 20:39

ViestiKirjoittaja PetePee » 25.1.2012 23:49

Tekeekin siitä mielenkiintoisen, se kenkälusikka, vitsi vitsi, onhan tuolla muuten, paitsi pituuden puolesta tilaa....

PetePee
-
Viestit: 92
Liittynyt: 30.3.2010 20:39

ViestiKirjoittaja PetePee » 26.1.2012 21:43

Nestesäiliön kannake valmis, näinollen jäähdytysjärjestelmä valmis, seuraavaksi ahtoputken rakennus ja välijäähdyttimen asennus.

nestesäiliön kannake

säiliö paikallaan

Työntäyteinen viikonloppu edessä.

PetePee
-
Viestit: 92
Liittynyt: 30.3.2010 20:39

ViestiKirjoittaja PetePee » 29.1.2012 14:38

Välijäähdytin paikoillaan, tein sille tunnelin ilmanohjausta varten. Ahtoputken rakennusta aloiteltu. Jäähdytin on T4:sen alkuperäinen, tulevaisuudessa vaihtuu varmaankin, kunhan sopivan mallinen ja kokoinen sattuu kohdalle.

[url=http://perttipee.kuvat.fi/kuvat/Multivan+projekti/V%E4lij%E4%E4hdyttimen+asennusta+%288%29.jpg/_small.jpg?hash=13941[/url]välijäähdytin paikoillaan[/url]

PetePee
-
Viestit: 92
Liittynyt: 30.3.2010 20:39

ViestiKirjoittaja PetePee » 31.1.2012 21:30

Ahtoputki saumojen hiontaa vaille valmis.

ahtoputki hollilla

Kunhan saan hipisteltyä valmiiksi, täytyy aloittaa pakoputken suunnittelu.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 31.1.2012 22:03

Tämä tarina on se, miten pidetään hullua jännityksessä. Kansa, tai jos ei koko kanssa, niin ainakin minä odotan...

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 31.1.2012 22:05

Mistään mitään tietämättä mietin että kuinkahan paljon tuo kone heiluu että ottaakohan se tuohon kanteen kiinni kun aika lähelle taitaa tulla?

PetePee
-
Viestit: 92
Liittynyt: 30.3.2010 20:39

ViestiKirjoittaja PetePee » 31.1.2012 22:11

Kannesta on tarkoitus fyllinkiä rapsia pois, sieltä mistä kulkee liki...likihän se kulkee, mutta moottori on aika jämäkän olisesti kiinni tyynyillä...aika näyttää :)

PetePee
-
Viestit: 92
Liittynyt: 30.3.2010 20:39

ViestiKirjoittaja PetePee » 22.2.2012 21:38

ränniä, mutkia ja pönttöä käyty tänään hankkimassa, huomenna alkaa savukaasujen poistoputken valmistus...hiljaistahaan tuota on pari viikkoa ollutkin...

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 22.2.2012 23:38

Hyvä hyvä. Ei sitä kannata hiljennellä, vaikka vähä tympis likaset vaiheet niin kyllä se palkihtee valmiina. Nythän tuo alkaa jo aurinko motivaatiota lisämään, Tsenppiä!

PetePee
-
Viestit: 92
Liittynyt: 30.3.2010 20:39

ViestiKirjoittaja PetePee » 23.2.2012 0:00

kts Anssi, onhan siinä sitten kunhan kulkemaan saan, niin pikkuhommaa sullekin... :)

PetePee
-
Viestit: 92
Liittynyt: 30.3.2010 20:39

ViestiKirjoittaja PetePee » 24.2.2012 22:19

Pakoputkisto saatu valmiiksi, ahdastahan sinne taakse tuli, mutta istui kuitenkin.

pakoputken alkuosa katalysaattoreineen

takapönttö paikallaan, loppuosa viimeistellään kun helmapelti valmis

Näyttäähän se kieltämättä vähän jokkisviritelmältä, mutta kunhan takahelmapeltiä korjailen ja muotoilen uusiksi, niin eiköhän siitä ihan siedettävä tule. Päätin alkuperäisestä suunnitelmasta poiketen asentaa pöntön alkuperäisen sijoille, saimpahan isomman vaimentajan putkistoon ilman ylimääräisiä mutkitteluja.

Raato
-
Viestit: 147
Liittynyt: 23.7.2003 15:52

ViestiKirjoittaja Raato » 25.2.2012 9:44

Hienoa jälkeä on taas kerran. Ensiksi ihmettelin miksi katalysaattori T3:seen? Mutta sitten katsoin vuosimallin niin selvisi. Pakkohan se on -92:sessa olla paikallaan.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 276 vierailijaa