A4 B6 takakaarien muokkaus
Valvoja: ffp jäsenet
A4 B6 takakaarien muokkaus
Tämänkertaisen miniprojektin aiheena on B6-korisen farkku-A4:n takakaarien levittäminen. Projekti tehtiin yhteistyössä Autonasennus J. Järvenpään kanssa Siikaisissa. Kaaria oli jo aikaisemmin mankeloitu, mutta lopputulos ei miellyttänyt auton omistajaa.
Alla ensin pari kuvaa lähtötilanteesta.
Ihan ekaksi kaarista hiottiin pois "muutama" milli pakkelia.
Seuraavaksi kaarien päälle alettiin sovitella uutta peltiä. Alkuperäinen kaari sahataan pois myöhemmin kun uuden kaaren muoto on ensin löytynyt.
Uusi kaari koostuu kahdesta Golfin etukaaresta.
Kaari rakennettiin tulevat vanteet silmällä pitäen.
Tässä kaaren takaosakin heppailtuna paikalleen, kaaren lopullinen muoto alkaa tyydyttää.
Seuraavaksi kaari irroitetaan, jotta päästään sahaamaan alkuperäisen kaaren pintapelti irti.
Sitten kaari takaisin, hitsataan kiinni ja hiotaan.
Kaarien palaset siis sahailtiin Golfin etulokareista. Tästä lähtee kaaren etuosa kuskin puolelle.
Kuvassa kuskin puolen kaaren ulkopinta irti sahattuna.
Lopuksi kantit taitettiin ja liimattiin tukevan ja kestävän lopputuloksen aikaansaamiseksi.
Auto lähti muualle maalattavaksi, joten lopputuloksesta ei nyt ollut valitettavasti kuvia saatavilla. Ilmeisesti auto alkaa olla pikapuoliin maalattu, eiköhän omistaja pistä tänne jokusen kuvan valmiista lopputuloksesta.
Kaaret siis muokkasi Peksi. Sama teksti löytyy myös pajalle.com:sta.
Alla ensin pari kuvaa lähtötilanteesta.
Ihan ekaksi kaarista hiottiin pois "muutama" milli pakkelia.
Seuraavaksi kaarien päälle alettiin sovitella uutta peltiä. Alkuperäinen kaari sahataan pois myöhemmin kun uuden kaaren muoto on ensin löytynyt.
Uusi kaari koostuu kahdesta Golfin etukaaresta.
Kaari rakennettiin tulevat vanteet silmällä pitäen.
Tässä kaaren takaosakin heppailtuna paikalleen, kaaren lopullinen muoto alkaa tyydyttää.
Seuraavaksi kaari irroitetaan, jotta päästään sahaamaan alkuperäisen kaaren pintapelti irti.
Sitten kaari takaisin, hitsataan kiinni ja hiotaan.
Kaarien palaset siis sahailtiin Golfin etulokareista. Tästä lähtee kaaren etuosa kuskin puolelle.
Kuvassa kuskin puolen kaaren ulkopinta irti sahattuna.
Lopuksi kantit taitettiin ja liimattiin tukevan ja kestävän lopputuloksen aikaansaamiseksi.
Auto lähti muualle maalattavaksi, joten lopputuloksesta ei nyt ollut valitettavasti kuvia saatavilla. Ilmeisesti auto alkaa olla pikapuoliin maalattu, eiköhän omistaja pistä tänne jokusen kuvan valmiista lopputuloksesta.
Kaaret siis muokkasi Peksi. Sama teksti löytyy myös pajalle.com:sta.
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Jep, silloisen kiireaikataulun takia tehtiin kaarista sirpit, mut ne ei kyllä tyydyttäny loppujen lopuks alkuunkaan... Nyt kun auto jouduttiin maalaamaan uusiks, ni samalla noi kaaret sit tehtiin kunnolla, ettei jää harmittamaan enää toistamiseen. :)
Kaari on nyt melkolailla samalla leveydellä ku mitä sillon mankeloinnin jäljiltä, eli n. 2cm leveempi ku orkkiskaari. Tänään ku kävin katsomassa maalarilla valmista pintaa, ni noita levityksiä ei hoksaa ennen ku laittaa samanlaisen vakioauton viereen, eli varsin onnistunut "tuunaus"! :)
Suuri kiitos Peksille noiden kaarien duunaamisesta!
Olikos muutoksella paljon vaikutusta kaaaren leveyteen / "tilavuuteen" verrattuna mankelointiin?
Kaari on nyt melkolailla samalla leveydellä ku mitä sillon mankeloinnin jäljiltä, eli n. 2cm leveempi ku orkkiskaari. Tänään ku kävin katsomassa maalarilla valmista pintaa, ni noita levityksiä ei hoksaa ennen ku laittaa samanlaisen vakioauton viereen, eli varsin onnistunut "tuunaus"! :)
Suuri kiitos Peksille noiden kaarien duunaamisesta!
Koko auto. Oli niin räikeästi pitkin v*ttuja maalattu toi auto et oli pakko laittaa kuntoon. Ovien sisäpielet pohjamaalissa, pohjamaalit paisto maalipinnan alta monessa kohtaa, lakkaa ei nimeksikään, roskia about tuhat, puskurit ja konepelti erivärisiä ku muu auto yms... noin yhtäkkiä listattuna. Yleisesti ottaen oltiin säästelty aineissa ihan pirusti, jotta maalauksesta jäis maalarille enemmän rahaa kouraan, jonka takia maalia ja lakkaa oli nimellinen määrä koko autossa.
No, virheistä oppii, ainakin näin maksajan roolista.
No, virheistä oppii, ainakin näin maksajan roolista.
Onpa asiallisen näköistä jälkeä! Kuvaa maalattuna odotellessa..
Hieman lisämotivaatiota Corradon takakaarien korjaukseen.
Ette reissua heittäs Kouvolaan, ei tarviais kirota niin paljoa (saati pilata tuota enempää)... ;)
(PS. projektin mahdottomuuteen kyllästyneenä otan itäsuomen peltiseppien yhteystietoja vastaan. ;) )
Hieman lisämotivaatiota Corradon takakaarien korjaukseen.
Ette reissua heittäs Kouvolaan, ei tarviais kirota niin paljoa (saati pilata tuota enempää)... ;)
(PS. projektin mahdottomuuteen kyllästyneenä otan itäsuomen peltiseppien yhteystietoja vastaan. ;) )
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 75 vierailijaa