T3 '87 1.9 TD AAZ
Valvoja: ffp jäsenet
T3 '87 1.9 TD AAZ
Kaikkihan alkoi eräs kostea ilta kun satuttiin kavereiden kanssa tutkimaan AVK:n sivuja. Pitkään perverssinä haaveena rakentaa kesäautoksi T3 Tölkki ajoi hakuvaihtoehdoiksi VW ja Transporter ja siellähän se lepäsi. 104tkm mittarissa oleva '87 vuosimallin etukulmavaurioinen Tölkki. Hakureissulla auto tosin paljastui Caravelleksi joka ei tosin haittaa.
http://personal.inet.fi/cool/kale/t3/tolkki1.jpg
http://personal.inet.fi/cool/kale/t3/tolkki2.jpg
Auto haettiin dollytrailerilla tallille jossa sitä vähän tutkailtiin, virtalukko oli sökö joten Oberschlachtereilta uusi rattiakseli virtalukkoineen sekä samalla mukaan tarttui liukuoven kahva. Auto saatiin käyntiin sen ihmeempiä sille tekemättä ja tulihan siinä ajeltuakin heti kun 3pv siirtokilvet oli hinausta varten otettu kun pelattiin "varman päälle". Ja oli ihan hyvä :D kissalan pojat kiinnostuivat meidän pikku karavaanista heti Pirkkalan ABC:lla AVK:lta lähtiessä.
Tekniikkana oli jostain syystä vuosimallia '82 oleva 1.6D vaikka papereissa auto oli 1.6TD. Samapa tuo - näkemys oli jo selvä - 1.9 TD AAZ sinne on saatava.
Etukulma nykäistiin suurin piirtein muotoonsa ja kuskin ovi potkittiin sisältä päin takas ulos, lähinnä väliaikaisratkaisuna, kyljen muitakin kolhuja naputeltiin suoraksi.
Tässä jokunen päivä sitten tuli nettiautosta bongattua halpa Vento Joensuusta. 447tkm ajettu ja 1.9 TD, kuvista todettiin että pirulaut - ei ole mikään eko-td joten pikapikaa sitä sieltä hakemaan. Hinta oli halpa ja sen kyllä korin kunnon puolesta arvasi. Tekniikka oli tosin todella timantissa kunnossa laatikkoa myöten.
Viikonloppuna tulossa pihaan varaosatölkki jossa ollut joskus 1.6TD kone, raakamotti on myyty pois mutta mukana seuraa 1.6TD:n oheislaitteet kuten startti, laturi,pakosarja ja putkisto sekä vaihteisto (tosin nykyinenkin projektissa oleva on 1.6 TD versio). Auton mukana seuraa myös hyväkuntoinen ovisarja joista saadaan kuljettajan ovi prokkikseen sekä laikattua suora etukulma kolhulla olevan tilalle.
Tuo 1.9 TD tulee kokemaan perushuollon jonka jälkeen sitä yhdistellään sopivasti tuon 1.6D ja 1.6TD osien kanssa ja nostetaan tölkin takapaksiin pääsiäisenä.
Ideana on rakentaa perussiisti T3 (ei mitään kirkkoveneitä autonkylkeen) sopivilla yksityiskohdilla ja sen verran piristetyllä TD koneella ettei tartte ylämäkiin hyytyä ja jaksaa jettitraileria kiskoa perässä ;). Sisustasta sen verran että siellä on tarkoitus pystyä muutaman majoittumaan ja matkaa tehdessä rellestämään. Matala siitä on myös saatava ja 16-17" alut alle
Lisäilen illalla vähän kuvia paremmalla ajalla.
http://personal.inet.fi/cool/kale/t3/tolkki1.jpg
http://personal.inet.fi/cool/kale/t3/tolkki2.jpg
Auto haettiin dollytrailerilla tallille jossa sitä vähän tutkailtiin, virtalukko oli sökö joten Oberschlachtereilta uusi rattiakseli virtalukkoineen sekä samalla mukaan tarttui liukuoven kahva. Auto saatiin käyntiin sen ihmeempiä sille tekemättä ja tulihan siinä ajeltuakin heti kun 3pv siirtokilvet oli hinausta varten otettu kun pelattiin "varman päälle". Ja oli ihan hyvä :D kissalan pojat kiinnostuivat meidän pikku karavaanista heti Pirkkalan ABC:lla AVK:lta lähtiessä.
Tekniikkana oli jostain syystä vuosimallia '82 oleva 1.6D vaikka papereissa auto oli 1.6TD. Samapa tuo - näkemys oli jo selvä - 1.9 TD AAZ sinne on saatava.
Etukulma nykäistiin suurin piirtein muotoonsa ja kuskin ovi potkittiin sisältä päin takas ulos, lähinnä väliaikaisratkaisuna, kyljen muitakin kolhuja naputeltiin suoraksi.
Tässä jokunen päivä sitten tuli nettiautosta bongattua halpa Vento Joensuusta. 447tkm ajettu ja 1.9 TD, kuvista todettiin että pirulaut - ei ole mikään eko-td joten pikapikaa sitä sieltä hakemaan. Hinta oli halpa ja sen kyllä korin kunnon puolesta arvasi. Tekniikka oli tosin todella timantissa kunnossa laatikkoa myöten.
Viikonloppuna tulossa pihaan varaosatölkki jossa ollut joskus 1.6TD kone, raakamotti on myyty pois mutta mukana seuraa 1.6TD:n oheislaitteet kuten startti, laturi,pakosarja ja putkisto sekä vaihteisto (tosin nykyinenkin projektissa oleva on 1.6 TD versio). Auton mukana seuraa myös hyväkuntoinen ovisarja joista saadaan kuljettajan ovi prokkikseen sekä laikattua suora etukulma kolhulla olevan tilalle.
Tuo 1.9 TD tulee kokemaan perushuollon jonka jälkeen sitä yhdistellään sopivasti tuon 1.6D ja 1.6TD osien kanssa ja nostetaan tölkin takapaksiin pääsiäisenä.
Ideana on rakentaa perussiisti T3 (ei mitään kirkkoveneitä autonkylkeen) sopivilla yksityiskohdilla ja sen verran piristetyllä TD koneella ettei tartte ylämäkiin hyytyä ja jaksaa jettitraileria kiskoa perässä ;). Sisustasta sen verran että siellä on tarkoitus pystyä muutaman majoittumaan ja matkaa tehdessä rellestämään. Matala siitä on myös saatava ja 16-17" alut alle
Lisäilen illalla vähän kuvia paremmalla ajalla.
Tosiaan projektissa ovat yhtä lailla itseni kanssa mukana käyttäjät nnko sekä divinee. Kulut jaetaan ja työn tuloksista voi sitten kaikki nauttia :D
Lupailtuja kuvia..
Ostopäätöksen jälkeen MYYTY lappua AVK:lla lasiin kiinnittämässä
Koirat haukkuu ja karavaani kulkee
Kotimatkalla AVK:lta pientä tilannetsekkausta
Ja sama hetki toisesta suunnasta :D
Allekirjoittanut ihmettelemässä tuoretta hankintaa
Etukulman vaurio 1 / 2 / Kuljettajan oven kolhu sekä vääntynyt pyöränkaari / Koko kyljessä oli pientä painauma siellä täällä alaosissa
Pelottavaa..
Konehuoneiston puoli ostohetkellä
VW Rento 1.9 TD, uhrilahja T3:lle
Lupailtuja kuvia..
Ostopäätöksen jälkeen MYYTY lappua AVK:lla lasiin kiinnittämässä
Koirat haukkuu ja karavaani kulkee
Kotimatkalla AVK:lta pientä tilannetsekkausta
Ja sama hetki toisesta suunnasta :D
Allekirjoittanut ihmettelemässä tuoretta hankintaa
Etukulman vaurio 1 / 2 / Kuljettajan oven kolhu sekä vääntynyt pyöränkaari / Koko kyljessä oli pientä painauma siellä täällä alaosissa
Pelottavaa..
Konehuoneiston puoli ostohetkellä
VW Rento 1.9 TD, uhrilahja T3:lle
Mitäpä olisi kevät ilman tölkkiprojektia? :D Meidän reissutölkki laitettiin alulle jo viime keväänä ja ulkomuoto on jo varsin hyvässä kuosissa. Tekeminen vain ollut kohtuu hidasta sillä tekijät asuvat opiskelujen takia 200km päässä autotallista. Tällä hetkellä työn alla ovat sisusta, verhoilut ja korin irtonaisten osien kunnostus/asennus.
Tuo 1.9 tdi swappi pitäis kai hoitua kotuullisella vaivalla, sen verran paljon niitä on nähty. Omalla kohdalla kuitenkin pitäydytään 2.1 WBX pensakoneessa, on se sen verran sympaattinen vehje eikä tule diesel-seuraamuksia 9hlö matkustajamäärällä.
Mukava seurata projektia, laittele toki lisää kuvia kun saatte oiottua enemmän ja konetta tulille. Minkälaisia ratkaisuja ootte miettiny takatilaan, tuleeko sinne penkkejä lainkaan vai vain yöpymistila?[/url]
Tuo 1.9 tdi swappi pitäis kai hoitua kotuullisella vaivalla, sen verran paljon niitä on nähty. Omalla kohdalla kuitenkin pitäydytään 2.1 WBX pensakoneessa, on se sen verran sympaattinen vehje eikä tule diesel-seuraamuksia 9hlö matkustajamäärällä.
Mukava seurata projektia, laittele toki lisää kuvia kun saatte oiottua enemmän ja konetta tulille. Minkälaisia ratkaisuja ootte miettiny takatilaan, tuleeko sinne penkkejä lainkaan vai vain yöpymistila?[/url]
Visio olisi jotain sen suuntaista että etupenkeiksi kaksi kapteeninjakkaraa ja konehuonepatin eteen kolmen istuttava "sohva" jonka voi sitten kaataa levyksi sillä lailla että patja tulisi sieltä konehuoneen päältä keulaa kohti niiden kaadettujen penkkien yli. Sit jotain taitettavaa pöytää siihen keskelle yms. :)
Mitä tässä ollaan tätä lueskeltu niin tuon 1.9 TD:n pitäisi olla melko läpihuutojuttu tuonne tölkkiin. Mutta mikäs tässä kun käytettävissä on 1.6D ja 1.9TD kokonaisina sekä 1.6TD motin osia kasa.
Mitä tässä ollaan tätä lueskeltu niin tuon 1.9 TD:n pitäisi olla melko läpihuutojuttu tuonne tölkkiin. Mutta mikäs tässä kun käytettävissä on 1.6D ja 1.9TD kokonaisina sekä 1.6TD motin osia kasa.
Hyvältä kuulostaa. Taittopöytää virittelimme viime vkloppuna itsekin, seinäkotelossa on sille loistokkaasti tilaa. Lisätarinaa tulee pian omaankin topicciin mutta tällaista saimme aikaan, vinotuki vielä puuttuu kun neliötanko loppui kesken. Seinäkotelon yläreuna on melko löysää peltiä joten siihen saa huonosti kiinni mitään. Meidän ratkaisussa laitettiin seinän sisään pitkä vaakapalkki joka kiinnitetään seinäkotelon päätyihin ja pöytä saranoidaan edelleen tähän tankoon. Kiinnikkeet voisi toki myös hitsata mutta se pitäisi huomata tehdä ennen maalausta.
nnko hipisteli vähän moottoritilan kantta:
Lähtökohta 1 / 2
Vanhat kulahtaneet äänieristeet pois
Tuore maali pintaan ylle sekä alle, uudet äänieristeetkin sinne löynsi tiensä mutta niistä ei ole kuvaa.
Kuvissa vilahtelee mahdolliset tulevat vanteetkin jos divinee saa uudet Passatiinsa hommattua ;) Sopivat pienillä muutoistöillä paikalleen.
Lähtökohta 1 / 2
Vanhat kulahtaneet äänieristeet pois
Tuore maali pintaan ylle sekä alle, uudet äänieristeetkin sinne löynsi tiensä mutta niistä ei ole kuvaa.
Kuvissa vilahtelee mahdolliset tulevat vanteetkin jos divinee saa uudet Passatiinsa hommattua ;) Sopivat pienillä muutoistöillä paikalleen.
Katsurin sanoja lainatakseni omasta tyllerö-tölkistä: "Nää on kovia vehkeitä, vieläkö ois neliveto" :D
Omani on laiskimmalla mahdollisella bokserilla varustettu valtion ex-helmi. On vain juurikin niin "symppis" tuo käynti jottei millään raaski luopumaan...
Enkä ole kertaakaan hymyilemättä taittanut tuolla matkaa. 50/70 madallettu ja silti mennään niin pehmeästi jotta.
Kohtahan tässä saa kesärenkaatkin alle laittaa (täällä idässä on vielä lunta) ja sitten häviää loppukin ulkomaailman äänisaaste eli nastojen ropina :D
Hienoa, että näitä pelastetaan. Olikohan tällä foorumilla juurikin jo kertaalleen kommenteitu tölkin kohdalla että hassua kun saksassa tölkit on suht. paljon nähty rakentelukohde ja suomessa lähinnä raksapakuina myytyjä kiertopalkintoja. Ehkäpä omaani löytävät tiensä vielä ennen kesää possun ratti ja jokunen tarra noiden bbs:ien lisäksi ;) Ja tietty perus liukuoven kahva joutas vaihtaa, tutkia nestevuoto (jakotukki) ja pierupurkin putsaus ja ja....
Omani on laiskimmalla mahdollisella bokserilla varustettu valtion ex-helmi. On vain juurikin niin "symppis" tuo käynti jottei millään raaski luopumaan...
Enkä ole kertaakaan hymyilemättä taittanut tuolla matkaa. 50/70 madallettu ja silti mennään niin pehmeästi jotta.
Kohtahan tässä saa kesärenkaatkin alle laittaa (täällä idässä on vielä lunta) ja sitten häviää loppukin ulkomaailman äänisaaste eli nastojen ropina :D
Hienoa, että näitä pelastetaan. Olikohan tällä foorumilla juurikin jo kertaalleen kommenteitu tölkin kohdalla että hassua kun saksassa tölkit on suht. paljon nähty rakentelukohde ja suomessa lähinnä raksapakuina myytyjä kiertopalkintoja. Ehkäpä omaani löytävät tiensä vielä ennen kesää possun ratti ja jokunen tarra noiden bbs:ien lisäksi ;) Ja tietty perus liukuoven kahva joutas vaihtaa, tutkia nestevuoto (jakotukki) ja pierupurkin putsaus ja ja....
Voisin melkein väittää että näittenkin arvo rupee nousee pikku hiljaa, sitä en osaa sanoo millon saksan taso saavutetaan vai saavutetaanko ikinä, mutta nyt tölkkejä pitäs halii talteen niin olis melko varma sijoitus sinänsä ;)
Onnea myös projektin tekijöille hankinnan johdosta, tölkki ei koskaan ole huono sijoitus :D:D ;) Sen verran täytyy varoittaa että kun hankit yhden niin varaudu siihen että kohta niitä on useempi pihassa, vissiin jotenkin koukuttavia nää tötteröt :D
Onnea myös projektin tekijöille hankinnan johdosta, tölkki ei koskaan ole huono sijoitus :D:D ;) Sen verran täytyy varoittaa että kun hankit yhden niin varaudu siihen että kohta niitä on useempi pihassa, vissiin jotenkin koukuttavia nää tötteröt :D
-
- -
- Viestit: 14
- Liittynyt: 17.4.2011 1:46
Erään Renton tarina kuvin kerrottuna. Osto ja tuho.
Kiesi haettiin purettavaksi ajamalla Joensuusta (!) Hämeenlinnaan. Toimi niin luotettavasti tekniikan puolesta että päätettiin että konetta ei sen paremmin rempata ennen tölkkiin päätymistä. Mitä nyt jakopään osat menee vaihtoon ja pari tiivistettä.
Pääsiäisenä termiittihommia ja tekniikka oli lattialla. Liikkuu muuten näppärästi hallitunkin avulla tuollainen koppa missä vaan takarenkaat rullaa ;) Apurungon alle vaan tunkki ja siitä ylös ja työntämään. Kyllähän se tunkki kerran kääntyi poikittain ja kori jysähti maahan mutta mitä väliä :D
Tuossa olisi nyt tuo mätä koppa jouten joka lähtee hävitykseen pian, osatarpeita jos on niin nakelkaa viestiä.
Kiesi haettiin purettavaksi ajamalla Joensuusta (!) Hämeenlinnaan. Toimi niin luotettavasti tekniikan puolesta että päätettiin että konetta ei sen paremmin rempata ennen tölkkiin päätymistä. Mitä nyt jakopään osat menee vaihtoon ja pari tiivistettä.
Pääsiäisenä termiittihommia ja tekniikka oli lattialla. Liikkuu muuten näppärästi hallitunkin avulla tuollainen koppa missä vaan takarenkaat rullaa ;) Apurungon alle vaan tunkki ja siitä ylös ja työntämään. Kyllähän se tunkki kerran kääntyi poikittain ja kori jysähti maahan mutta mitä väliä :D
Tuossa olisi nyt tuo mätä koppa jouten joka lähtee hävitykseen pian, osatarpeita jos on niin nakelkaa viestiä.
Vähän kuvia AAZ asennuksesta parin päivän takaa:
Allekirjoittanut yrittää tehdä asennuksesta hieman mukavempaa..
Konehuoneen pesua, tuolta perältä löytyi pikkuinen reikä alapinnasta
Toinen puoli
Konehuonetta
AAZ valmiina lentoon
Hipistelyä ;)
Ahdonalaisen kara muokattuna
Huoltoasentoon mars
Työturvallisuus ennen kaikkea (don't try this at home) :D
Perse pystyssä valmiina penetraatioon
Uuuuh, kyllä..
Puljaamista
Ja siellä lepää
Öljyt koneeseen
Sähköt kondikseen
Tuo sinne sitten myöhemmin tulee takapöntöksi
Näihin kuviin näihin tunnelmiin
Allekirjoittanut yrittää tehdä asennuksesta hieman mukavempaa..
Konehuoneen pesua, tuolta perältä löytyi pikkuinen reikä alapinnasta
Toinen puoli
Konehuonetta
AAZ valmiina lentoon
Hipistelyä ;)
Ahdonalaisen kara muokattuna
Huoltoasentoon mars
Työturvallisuus ennen kaikkea (don't try this at home) :D
Perse pystyssä valmiina penetraatioon
Uuuuh, kyllä..
Puljaamista
Ja siellä lepää
Öljyt koneeseen
Sähköt kondikseen
Tuo sinne sitten myöhemmin tulee takapöntöksi
Näihin kuviin näihin tunnelmiin
Varaosatölkistä vaiheensiirron takapään "piippu" ja tuntuma parani huomattavasti. Enää pitäisi hieman ehkä kiertää etupäätä koska kaavio ei tunnu olevan ihan linjassa.
Tarkoitan että jos kaavio on normaalisti | suuntainen alhaalta ylös niin nyt menee hieman vinoon tyyliin / ei paljoa mutta huomaa että varsinkin neloselta tai vitoselta kakkosta tai kolmosta hakiessa ei tahdo se pykälä löytyä.. Taasen kun ykköseltä lähtee vasemmasta alakulmasta pykältämään niin isommat vaihteet tuntuu löytyvän aika luontevasti.
Tarkoitan että jos kaavio on normaalisti | suuntainen alhaalta ylös niin nyt menee hieman vinoon tyyliin / ei paljoa mutta huomaa että varsinkin neloselta tai vitoselta kakkosta tai kolmosta hakiessa ei tahdo se pykälä löytyä.. Taasen kun ykköseltä lähtee vasemmasta alakulmasta pykältämään niin isommat vaihteet tuntuu löytyvän aika luontevasti.
Ei Tölkkiä unohdettu ole, ajettukin sillä on. Katsastuksessa autoa ei ole vieläkään käytetty mutta talvenkin aikana tuli muutamat 3pv puuhakilvet käytettyä.
Ongelmana on tuo syöttöpumppu jota ei tahdo saada säätöihin, lienee sen verran holo. Lisäksi kun siitä on kaasuvivun asento karannut niin....
Tähän on ratkaisuksi hommattu purkuun AAZ koneinen Passat (jotain vuosimallia luokkaa '93-'95) josta otetaan pumppu tölkin koneeseen.
Mutta kesä tulee ja sen myötä tämäkin tölkki tulee varmasti Hämeenlinnan katukuvassa välillä pärisemään ;-)
Ongelmana on tuo syöttöpumppu jota ei tahdo saada säätöihin, lienee sen verran holo. Lisäksi kun siitä on kaasuvivun asento karannut niin....
Tähän on ratkaisuksi hommattu purkuun AAZ koneinen Passat (jotain vuosimallia luokkaa '93-'95) josta otetaan pumppu tölkin koneeseen.
Mutta kesä tulee ja sen myötä tämäkin tölkki tulee varmasti Hämeenlinnan katukuvassa välillä pärisemään ;-)
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 27.6.2012 20:21
Onko samat kiinnikkeet?
Moro. Itsellä on myös kyseinen portteri paitsi että on lava. Kansi varmaan palanut ku paisinta säiliöstä pukkaa pakokaasuja. Onko moottorin kiinnikkeet samat 1.6td ja1.9td? Että vaihdella jotakin hiluja ja heittää kiinni? Miten laatikko?
1.6td kiinnikkeet käy. Laatikko ja kytkin käy, mutta kannattaa harkita kytkimen uusimista jos ei ole tietoa koska vaihdettu ja meinaat 1.9:iä piristää.
Jos meinaat käyttää orkkispakoputkea niin käytä 1.6:n pakosarjaa ja turboa.
1.9:nkin osia voit käyttää, mutta etuputken saa askarrella uusiksi.
1.6:sta joudut siirtämään öljypumpun sihteineen, öljypohjan ja moottorin kannakkeet. En suosittele käytettäväksi 1.9td koneista usein löytyvää loiskelevy -mallista öljypohjantiivistettä tölkissä.
1.9:stä joutuu tulppaamaan turbon öljynpaluureijän lohkosta ja vetämään öljynpaluu öljypohjaan niinkuin 1.6:ssa.
Tässä nyt äkkiseltään juttuja mitä muistui mieleen omasta swapista. Ei mikään paha homma mutta pikku näpräämistä on.
Jos meinaat käyttää orkkispakoputkea niin käytä 1.6:n pakosarjaa ja turboa.
1.9:nkin osia voit käyttää, mutta etuputken saa askarrella uusiksi.
1.6:sta joudut siirtämään öljypumpun sihteineen, öljypohjan ja moottorin kannakkeet. En suosittele käytettäväksi 1.9td koneista usein löytyvää loiskelevy -mallista öljypohjantiivistettä tölkissä.
1.9:stä joutuu tulppaamaan turbon öljynpaluureijän lohkosta ja vetämään öljynpaluu öljypohjaan niinkuin 1.6:ssa.
Tässä nyt äkkiseltään juttuja mitä muistui mieleen omasta swapista. Ei mikään paha homma mutta pikku näpräämistä on.
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 27.6.2012 20:21
portteri
just. kuulin että pitää vaihtaa myös kytkin, vauhtipyörä, pakosarja?
-
- -
- Viestit: 18
- Liittynyt: 15.7.2008 10:25
Tölkeistä, moottorin vaihdoista jne. löytyy paljon keskustelua Tölkkien omalta foorumilta, osoitteesta www.tölkki.fi
Homma oli juuri kuten edellä kerrottiin, me käytettiin 1.9 TD koneen imusarjaa josta tosin käännettiin ahtoputken liitos 180 astetta, 1.6 TD pakosarja ja ahtimena 1.9 TD:n ahdin (kun ei ollut sitä 1.6 TD mallista tarjolla, se olisi ollut "paree"). Moottorinkannakkeet on bolt-on 1.9 TD kylkeen tölkin 1.6D/TD koneesta. Yksi etupuolen kannakkeen (kun ajatellaan etuvetovinkkelistä) pultinreikä oli muistaakseni sellainen ettei se ollut 1.9TD:ssä käytössä ja oli täynnä mujua joten se piti puhdistaa.
Semmoista yhdistelyä se oli vähän mutta jos on olemassa 1.6TD kone ja sitten hankittuna 1.9TD niin pärjäät pitkälle. 1.9 TD:n öljynpaluu tulppaantui kätevästi lambdan peittämiseen tarkoitetulla pultilla mikä löytyi motonetistä hyllystä, kuparitiiviste vaan alle tiivisteeksi.
Vauhtipyörän alle tölkin "suojapelti" ja tosiaan jättää pois sen loiskelevyn öljypohjan ja lohkon välistä, muuten ei natsaa laatikon alapultit öljypohjassa oleviin kierteisiin, tulee liian korkea paketti. T3 1.6TD:n öljypumppu imusihteineen (vai riittikö pelkkä imusihti, en nyt muista) ja öljypohja luonnollisesti. Ahtoputki ahtimen ja imusarjan väliin rakentui koneissa kiinni olleista 90 asteen mutkista ja suorasta metalliputkesta.
Vauhtipyörä+kytkin ihan perus 1.6D/TD sopii hyvin, me laitettiin vakio toistaiseksi.
http://www.brick-yard.co.uk/VehicleSpec ... ds/aaz.htm
Tuo oli oikeastaan hyvä "tarkistuslista" tehdessä, siellä on kerrottu edellä kertomani ja paljon muuta. Me käytettiin 1.9TD apulaitteita eli "moniurahihna-vetoa", tehostin vaan kevennettiin joutavana pois. Vesiletkut sopii ihan suoraan.
1.6TD ahtimelle tuleva öljyn paineputki kelvannee, me ei vaan romujen seasta sitä tuossa vaiheessa löydettiin vaan taivuteltiin 1.9TD:n vakio toholla lämmittäen ja taivutellen ja jäähdytellen paikalleen, Järki sanois että se 1.6TD vakio menisi paikalleen koska eikös öljynsuodatinjalka ole samassa kohtaa ja jos käyttää vakio pakosarjaa niin ahtimen sisääntulokin olisi samassa kohtaa? En tiedä kun tosiaan mentiin perse edellä puuhun.
Öljynpaluu teetettiin hydrauliikkaliikkeessä, maksoi jotain 20-30e. Konepeltiin nakerettiin pieni luukku että pumppu mahtui olemaan läsnä.
Semmoista yhdistelyä se oli vähän mutta jos on olemassa 1.6TD kone ja sitten hankittuna 1.9TD niin pärjäät pitkälle. 1.9 TD:n öljynpaluu tulppaantui kätevästi lambdan peittämiseen tarkoitetulla pultilla mikä löytyi motonetistä hyllystä, kuparitiiviste vaan alle tiivisteeksi.
Vauhtipyörän alle tölkin "suojapelti" ja tosiaan jättää pois sen loiskelevyn öljypohjan ja lohkon välistä, muuten ei natsaa laatikon alapultit öljypohjassa oleviin kierteisiin, tulee liian korkea paketti. T3 1.6TD:n öljypumppu imusihteineen (vai riittikö pelkkä imusihti, en nyt muista) ja öljypohja luonnollisesti. Ahtoputki ahtimen ja imusarjan väliin rakentui koneissa kiinni olleista 90 asteen mutkista ja suorasta metalliputkesta.
Vauhtipyörä+kytkin ihan perus 1.6D/TD sopii hyvin, me laitettiin vakio toistaiseksi.
http://www.brick-yard.co.uk/VehicleSpec ... ds/aaz.htm
Tuo oli oikeastaan hyvä "tarkistuslista" tehdessä, siellä on kerrottu edellä kertomani ja paljon muuta. Me käytettiin 1.9TD apulaitteita eli "moniurahihna-vetoa", tehostin vaan kevennettiin joutavana pois. Vesiletkut sopii ihan suoraan.
1.6TD ahtimelle tuleva öljyn paineputki kelvannee, me ei vaan romujen seasta sitä tuossa vaiheessa löydettiin vaan taivuteltiin 1.9TD:n vakio toholla lämmittäen ja taivutellen ja jäähdytellen paikalleen, Järki sanois että se 1.6TD vakio menisi paikalleen koska eikös öljynsuodatinjalka ole samassa kohtaa ja jos käyttää vakio pakosarjaa niin ahtimen sisääntulokin olisi samassa kohtaa? En tiedä kun tosiaan mentiin perse edellä puuhun.
Öljynpaluu teetettiin hydrauliikkaliikkeessä, maksoi jotain 20-30e. Konepeltiin nakerettiin pieni luukku että pumppu mahtui olemaan läsnä.
Tölkki sai hieman huomiota pitkästä aikaa kun päätin ottaa syöttöpumpun irti ja pöydälle. Vanha kaasuakseli+o-rengas+holkki olivat väljiä ja laski naftaa läpi.
Hain Hämeen Dieselistä kassillisen aitoja Boschin varaosia tuohon pumppuun ja sinne vaihtuivat edellä mainittujen lisäksi vielä pumpun kannen tiiviste. Pienten ilmaamiseen liittyvien ongelmien (ks. tekniikkapuolen threadi, pumppu ei nostanut ainetta tankista kun oli tyhjentynyt) jälkeen Tölkki hörähtikin nätisti käyntiin ja toimii nyt niinkuin pitääkin tekniikan osalta.
Heittokello pitää käydä vain vielä ostamassa (moinen kun työkalupakista vielä puuuttuukin) jotta saa pumpun ajoituksen säädettyä täsmälleen kohdalleen. Tuntuisi olevan ihan himpun verran aikaisella tällä hetkellä.
Hain Hämeen Dieselistä kassillisen aitoja Boschin varaosia tuohon pumppuun ja sinne vaihtuivat edellä mainittujen lisäksi vielä pumpun kannen tiiviste. Pienten ilmaamiseen liittyvien ongelmien (ks. tekniikkapuolen threadi, pumppu ei nostanut ainetta tankista kun oli tyhjentynyt) jälkeen Tölkki hörähtikin nätisti käyntiin ja toimii nyt niinkuin pitääkin tekniikan osalta.
Heittokello pitää käydä vain vielä ostamassa (moinen kun työkalupakista vielä puuuttuukin) jotta saa pumpun ajoituksen säädettyä täsmälleen kohdalleen. Tuntuisi olevan ihan himpun verran aikaisella tällä hetkellä.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 82 vierailijaa