VW Passat Variant 1.9 GL TD -92
Valvoja: ffp jäsenet
VW Passat Variant 1.9 GL TD -92
Kevät ja autokuume. Jotakin projektintynkää teki mieli ja sitä saa mitä hakee:
Nettiauton kautta paikkakunnalta (jonkun mielestä voi tuon ikäinen olla jo paalikuntoinen), jonkin verran kilometrejä nähnyt, pakuksi rekisteröity passatti.
No, on niitä surkeammankin näköisiä projektiaihioita pihassa pyörinyt, kuten tämä
Aika huonolla pidolla on ollut, mutta tekniikka pelaa kuitenkin melko nätisti. Kori on kohtalaisen siisti, konepelti on kuitenkin uusissa, sille on joskus pudonnut lunta ja se näyttää perunapellolta.
Jos jollakin olisi tarjolla pari kappaletta tämännäköisiä peltivanteita, 6x14 ET38, olisin kiinnostunut:
Auto haisee ihan savukkeelle. Kunhan ilmat lämpenevät sisätilojen höyrypesu astmakohtauksen välttämiseksi on edessä.
Osia näihin onneksi vielä romikselta löytyy, joten tästä edetään.
Tuolla lisää kuvia.
Nettiauton kautta paikkakunnalta (jonkun mielestä voi tuon ikäinen olla jo paalikuntoinen), jonkin verran kilometrejä nähnyt, pakuksi rekisteröity passatti.
No, on niitä surkeammankin näköisiä projektiaihioita pihassa pyörinyt, kuten tämä
Aika huonolla pidolla on ollut, mutta tekniikka pelaa kuitenkin melko nätisti. Kori on kohtalaisen siisti, konepelti on kuitenkin uusissa, sille on joskus pudonnut lunta ja se näyttää perunapellolta.
Jos jollakin olisi tarjolla pari kappaletta tämännäköisiä peltivanteita, 6x14 ET38, olisin kiinnostunut:
Auto haisee ihan savukkeelle. Kunhan ilmat lämpenevät sisätilojen höyrypesu astmakohtauksen välttämiseksi on edessä.
Osia näihin onneksi vielä romikselta löytyy, joten tästä edetään.
Tuolla lisää kuvia.
Viimeksi muokannut lukkari, 10.9.2011 12:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla oli kokonainen kierros tuollaisia vanteita mutta ne lähti romuauton peräkontissa Kuusakoskelle viime syksynä - harmi. Parempaan käyttöön olisivat päässeet tämän kanssa!
Stemppiä projektiin, eiköhän tuosta käyttöauton saa. Jos ei körssin tuoksut lähde höyrypesulla niin autoliikkeistä kannattaa kysellä otsonointivärkkejä. Semmoinen kun puksuttaa pari päivää autossa niin lähtee pahemmatkin käryt.
Stemppiä projektiin, eiköhän tuosta käyttöauton saa. Jos ei körssin tuoksut lähde höyrypesulla niin autoliikkeistä kannattaa kysellä otsonointivärkkejä. Semmoinen kun puksuttaa pari päivää autossa niin lähtee pahemmatkin käryt.
Näyttää tosiaan kuvissa paljon paremmalta kuin luonnossa. Jonkinlainen harrastetuunaaja on valitettavasti päässyt iskemään ja kaikenlaista pientä sipistelyä joutuu tekemään. Huolestuttavinta on, että joku on luullut tietävänsä jotain auton sähkölaitteista ja tehnyt asennukset ihan itse.
Latvialaisesta tarvikekaupasta tilasin uuden etuspoilerin rikkonaisen tilalle, keulaan uuden kromatun merkin sekä ehjän sumarin lasin
Motonetista löytyi uusi paisuntasäiliö 20e hintaan, vanhasta ei nähnyt enää oliko sisällä nestettä vaiko tyhjyyttä
Ovien avautumista helpottavat uudet vastatapit
Oli tarkoitus ostaa kaikki neljä uutta, mutta 6€ kappalehinta pistää etsimään loput halvemmista lähteistä.
Edellinen pikaprojekti, -95 golf haisi aivan yhtä hirveälle ja sopivalla pesuaineella sekä höyryllä siitä sai aivan täysin hajuttoman. Harmi, kun ei pääse painepesurilla vielä noita penkkejä pesemään.
Latvialaisesta tarvikekaupasta tilasin uuden etuspoilerin rikkonaisen tilalle, keulaan uuden kromatun merkin sekä ehjän sumarin lasin
Motonetista löytyi uusi paisuntasäiliö 20e hintaan, vanhasta ei nähnyt enää oliko sisällä nestettä vaiko tyhjyyttä
Ovien avautumista helpottavat uudet vastatapit
Oli tarkoitus ostaa kaikki neljä uutta, mutta 6€ kappalehinta pistää etsimään loput halvemmista lähteistä.
Edellinen pikaprojekti, -95 golf haisi aivan yhtä hirveälle ja sopivalla pesuaineella sekä höyryllä siitä sai aivan täysin hajuttoman. Harmi, kun ei pääse painepesurilla vielä noita penkkejä pesemään.
Viimeksi muokannut lukkari, 24.10.2011 7:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Seuraava homma on takalasin pyyhkimen asennus. Tämä vehjes likaa perää sen verran huolella, että meinasin trendien vastaisesti asentaa pyyhkimen. Jos en väärin käsittänyt pyyhkimen moottori on melko standardi. Varastossa lojuu yksi kolmosmallin moottori, jota voisi hyödyntää. Pyyhkimen varsi on erilainen, lienee moottorin kiinnitystelinekin.
Sitten pitäisi uusia akun kaapelit. Eilen sahatessani huomasin, että plussakaapeli kuumuu aika reilusti. Kädissä aikanaan vaihdoin molemmat ja ero oli selkeä: pyöritti todella paljon reippaammin.
Tarvikekaupasta uudet kengät, hitsauskaapelia löytyy kotinurkista.
Sitten pitäisi uusia akun kaapelit. Eilen sahatessani huomasin, että plussakaapeli kuumuu aika reilusti. Kädissä aikanaan vaihdoin molemmat ja ero oli selkeä: pyöritti todella paljon reippaammin.
Tarvikekaupasta uudet kengät, hitsauskaapelia löytyy kotinurkista.
Viimeksi muokannut lukkari, 10.9.2011 16:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tällä kulkuvälineellä ei ole tarkoitus kuskata bulldoggeja, joten tarra saa lähteä, kuten varman suomiauton tunnus "paras ajaa varmasti".
Takalasin pyyhin on metsästyksessä edelleen. Toisin kuin oletin, varastossa ollut kolmosgolffin moottori ei ollutkaan käypänen. Takaluukussa on pientä rusteen alkua, menee korjauslistalle. Muutoin yllättävän hyväpeltinen laitos.
En ymmärrä, miten tällainen lista on saa tähän kuntoon, kun ottaa huomioon, että listan sisällä on alumiinivahvike. Ilmeisesti se on äässyt liikkumaan reelinkien alla jotenkin. Vaikka otin reelingin irti, ei se kuitenkaan juuri liikkunut minnekään
Etelästä tuli haettua pakukuormallinen VR6 -farkun osia, mm. varsin siistit penkit. Kunhan kelit lämpenee, heitän verhoukset pesukoneeseen ja vaihdan fyllit ja verhoukset päikseen vasemmalta oikealle, niin saa sivutoppauksiinkin ryhtiä.
Osakuormassa myös kattoluukullisen mallin reelingit ja peitelistat. Vaatii hieman askartelua sovittaa lyhyt reelinki pitkän mallin reikiin.
Toistaiseksi saavat olla käytössä, ovat huomattavasti jämäkämmät kuin paljon enemmän ajetut, sinänsä varsin hyvät GL-mallin velourpenkit.
Signalvisionin valmistamat punamustat takalyhdyt löytäövät kunnostuksen jälkeen tiensä takapeltiin
Ehjät ovipaneelit tuunauksen uhriksi joutuneitten tilalle. Jonkin verran joutuu askartelemaan, koska uusissa paneeleissa on manuaalinen nostin ja sähköinen peili ja vanhoissa taas päinvastoin -)
Uusi konepelti vanhan ja muhkuraisen tilalle, kelpaisi sinällään käyttöön, tumma konepelti lienee in.
Puskurikin on hieman ehyempi, pienellä harsimisella hyvä
Omasta varastosta löytyi orkkis nahkaratti, jota on paljon mukavampi pyöritellä kuin liukasta muoviruoria
Huom. kuvassa näkyvä vakionopeussäätimen viiksen tynkä. Se, että vakkari ei toimi, ei ole mikään yllätys. Toinen asia, minkä haluan pois käytöstä, on oikukas Cobran kauko-ohjattava varashälytinsysteemi.
Takalasin pyyhin on metsästyksessä edelleen. Toisin kuin oletin, varastossa ollut kolmosgolffin moottori ei ollutkaan käypänen. Takaluukussa on pientä rusteen alkua, menee korjauslistalle. Muutoin yllättävän hyväpeltinen laitos.
En ymmärrä, miten tällainen lista on saa tähän kuntoon, kun ottaa huomioon, että listan sisällä on alumiinivahvike. Ilmeisesti se on äässyt liikkumaan reelinkien alla jotenkin. Vaikka otin reelingin irti, ei se kuitenkaan juuri liikkunut minnekään
Etelästä tuli haettua pakukuormallinen VR6 -farkun osia, mm. varsin siistit penkit. Kunhan kelit lämpenee, heitän verhoukset pesukoneeseen ja vaihdan fyllit ja verhoukset päikseen vasemmalta oikealle, niin saa sivutoppauksiinkin ryhtiä.
Osakuormassa myös kattoluukullisen mallin reelingit ja peitelistat. Vaatii hieman askartelua sovittaa lyhyt reelinki pitkän mallin reikiin.
Toistaiseksi saavat olla käytössä, ovat huomattavasti jämäkämmät kuin paljon enemmän ajetut, sinänsä varsin hyvät GL-mallin velourpenkit.
Signalvisionin valmistamat punamustat takalyhdyt löytäövät kunnostuksen jälkeen tiensä takapeltiin
Ehjät ovipaneelit tuunauksen uhriksi joutuneitten tilalle. Jonkin verran joutuu askartelemaan, koska uusissa paneeleissa on manuaalinen nostin ja sähköinen peili ja vanhoissa taas päinvastoin -)
Uusi konepelti vanhan ja muhkuraisen tilalle, kelpaisi sinällään käyttöön, tumma konepelti lienee in.
Puskurikin on hieman ehyempi, pienellä harsimisella hyvä
Omasta varastosta löytyi orkkis nahkaratti, jota on paljon mukavampi pyöritellä kuin liukasta muoviruoria
Huom. kuvassa näkyvä vakionopeussäätimen viiksen tynkä. Se, että vakkari ei toimi, ei ole mikään yllätys. Toinen asia, minkä haluan pois käytöstä, on oikukas Cobran kauko-ohjattava varashälytinsysteemi.
Näyttää siltä, että näillä kilometreillä auto on rakennettava kokonaan uusiksi esim. näillä osilla
Tällä laitteella lähtee tupakansavun haju ja pinttymät verhoilusta aika totaalisesti
Kyseessä siis Kärcherin imevä höyrypesuri. Laite on hieman kömpelö käyttää, koska letkussa kulkee sekä höyry että imuletku, mutta 4 barin höyrypaine ja samanaikainen imu antaa lialle kyytiä. Viitisen litraa vettä höyrytin auton sisätiloihin, pitäisi riittää.
Lämmityslaitteen imukanavat on erityisen kätevä saada tällä vehkeellä puhtaaksi.
Kojetaulunäkymää, kojetaulu kaipaa vielä ehostetta. Hyllystä löytyi soittimeksi aikakauden laite, Audi Gamma
Tällä laitteella lähtee tupakansavun haju ja pinttymät verhoilusta aika totaalisesti
Kyseessä siis Kärcherin imevä höyrypesuri. Laite on hieman kömpelö käyttää, koska letkussa kulkee sekä höyry että imuletku, mutta 4 barin höyrypaine ja samanaikainen imu antaa lialle kyytiä. Viitisen litraa vettä höyrytin auton sisätiloihin, pitäisi riittää.
Lämmityslaitteen imukanavat on erityisen kätevä saada tällä vehkeellä puhtaaksi.
Kojetaulunäkymää, kojetaulu kaipaa vielä ehostetta. Hyllystä löytyi soittimeksi aikakauden laite, Audi Gamma
Asiaan kuuluva mittarihässäkkä saapui Saksanmaalta, käsittääkseni T4 -mallista, kun polttoainemittari ei näytä litralukemaa. Mitä olen passatteja nähnyt, niissä on litrat.
Sen verran testasin, että kiekkamittari pelaa sekä kello ja valot toimivat. Hieman jo ehdin kaivata sitä bensamallin mittaristosta puuttuvaa hehkuvaloa -)
Kilometrilukema on perin optimistinen, tosin löytyy vielä yksi mittari, jossa on lukema 150tkm.
Valaistukselle on tulossa ledikonversio, kellon taustavalolle yksi sininen ledi ja mittareille kaikkiaan neljä. Säästyy ainakin polttimoiden vaihdolta, nuo kun eivät kaikkein kestävimpiä ja mukavimmin vaihdettavia ole.
Sen verran testasin, että kiekkamittari pelaa sekä kello ja valot toimivat. Hieman jo ehdin kaivata sitä bensamallin mittaristosta puuttuvaa hehkuvaloa -)
Kilometrilukema on perin optimistinen, tosin löytyy vielä yksi mittari, jossa on lukema 150tkm.
Valaistukselle on tulossa ledikonversio, kellon taustavalolle yksi sininen ledi ja mittareille kaikkiaan neljä. Säästyy ainakin polttimoiden vaihdolta, nuo kun eivät kaikkein kestävimpiä ja mukavimmin vaihdettavia ole.
Ohjeet ledikonversioon olivat ahterista, seurauksena piirilevyltä paloi testauksessa väärän käyttöjännitteen napaisuuden takia folio ja oli hieman ihmettelemistä, kun laitoin mittariston paikoilleen, eikä mikään valo palanut.
No, tietääpä seuraavan kerran. Onneksi en saanut enempää vahinkoa aikaiseksi.
Sitten olisi tiedossa ihana virtalukon pohjan vaihto. Virtalukossa on hieman "löysyyttä" ja juuri huomasin, että kaksoiskäynnistyksen esto ei toimi. Ikävästi narahtaa, jos erehtyy starttaamaan toiste liian nopeaan.
Jos en väärin käsittänyt, homma tässä on yhtä herkullinen kuin esim. golfissa adapterin irrotuksineen.
No, tietääpä seuraavan kerran. Onneksi en saanut enempää vahinkoa aikaiseksi.
Sitten olisi tiedossa ihana virtalukon pohjan vaihto. Virtalukossa on hieman "löysyyttä" ja juuri huomasin, että kaksoiskäynnistyksen esto ei toimi. Ikävästi narahtaa, jos erehtyy starttaamaan toiste liian nopeaan.
Jos en väärin käsittänyt, homma tässä on yhtä herkullinen kuin esim. golfissa adapterin irrotuksineen.
Tällä laitteella lähtee tupakansavun haju ja pinttymät verhoilusta aika totaalisesti
Kyseessä siis Kärcherin imevä höyrypesuri. Laite on hieman kömpelö käyttää, koska letkussa kulkee sekä höyry että imuletku, mutta 4 barin höyrypaine ja samanaikainen imu antaa lialle kyytiä. Viitisen litraa vettä höyrytin auton sisätiloihin, pitäisi riittää.
Lämmityslaitteen imukanavat on erityisen kätevä saada tällä vehkeellä puhtaaksi.
Olisi ollut hienoa jos olisin tuosta tiennyt kun yritin puhdistaa 'savusaunana' toimneen Steilheck-Poloni sisustaa. Sain sitten teollisuusionisaattorin lainaksi, sillä tupakanhaju lähti vähäksi aikaa, mutta auton seistessä auringossa haju tuli taas esille.
Nyt ostin vähän aikaa sitten halpis-höyryimurin, saapa nähdä minkälaista jälkeä sillä saa aikaiseksi, ajattelin yrittää puhdistaa sillä Boran likaisia penkkejä talven jäljiltä.
Jos hyvää haluaisi ja hajut minimoitua, riisuisin penkeistä verhoukset ja viskaisin pesukoneeseen. Fyllit pesisin ulkona paljussa.
Laakkoselta hain uuden virtalukon pohjan reilun kolmenkympin hintaan. Made in Spain. Vaihto sujuu jo vanhalla rutiinilla, eli kolmannen Dremel -laikan jälkeen holkki on siinä kunnossa, että lähtee napauttamalla irti
Samaista projektia dokumentoin jo aiemmin tuolla.
Nyt on virtalukossa jämäkkä tuntuma ja kaksoiskäynnistyksen estokin toimii. Ohjausakselin laakeri kannattaa sitten puhdistaa ja voidella.
Sarjassa tekevälle sattuu -ikävästi: aiemmin tilaamaani sumuvalon lasia paikoilleen painaessani lasi räsähti hajalle -onneksi vain pikkusormi sai sirpaleista osumaa.
Laakkoselta hain uuden virtalukon pohjan reilun kolmenkympin hintaan. Made in Spain. Vaihto sujuu jo vanhalla rutiinilla, eli kolmannen Dremel -laikan jälkeen holkki on siinä kunnossa, että lähtee napauttamalla irti
Samaista projektia dokumentoin jo aiemmin tuolla.
Nyt on virtalukossa jämäkkä tuntuma ja kaksoiskäynnistyksen estokin toimii. Ohjausakselin laakeri kannattaa sitten puhdistaa ja voidella.
Sarjassa tekevälle sattuu -ikävästi: aiemmin tilaamaani sumuvalon lasia paikoilleen painaessani lasi räsähti hajalle -onneksi vain pikkusormi sai sirpaleista osumaa.
Kesärenkaita vaihtaessa huomasin, että takapuskurin sisältä varisee soraa ja kivia. Aikani potkiskellessani minulle selvisi, mikä takaosastossa kolisee. Olin jo tehnyt aika lailla tutkimustyötä ja kiinnitellyt osia tiukemmin paikalleen, mutta kun olin ravistellut isommat kivet pois puskurin onkaloista, voi koeajolla todeta kolinan hävinneen lähes tyystin.
Nostaessani takaosaa ylös niin, ihmettelin, kun toinen rumpu on melkein jumissa, vaikka käsäsi ei ole päällä. Kävi sitten mielessä jarrupaineen säädin ja laskettuani auton vaateriin, totesin jarrun vapautuneen. Oli aika lähellä, ettenkö olisi alkanut purkaa jarrua. Totesin senkin, että tässä vehkeessä on isompi rumpu kuin esim. 1.8 Golfissa, vaikka siinä on tehoja enemmän.
Ensimmäisen kerran on volkkarissa käynyt niin, että pyörä ei irtoa, Piti ajaa lähemmäs puoli kilometriä reippaasti kurvaillen, pultit löysällä, että vanne irtosi. Kannattaa siis putsata navat aina vaihdon yhteydessä.
Joku "asiantuntija" oli korvannut alkuperäiset pultit kartomallisilla. Onneksi varastossa on aina vw original pultteja tarvittava määrä.
Kesäkuosissa. Renkaat ovat kiinalaiset Marshallit, aivan kauheat ajossa, mutta ovat kohtalaisen hyvässä kunnossa, joten ei vielä kiinnosta lähteä uusimaan.
Nostaessani takaosaa ylös niin, ihmettelin, kun toinen rumpu on melkein jumissa, vaikka käsäsi ei ole päällä. Kävi sitten mielessä jarrupaineen säädin ja laskettuani auton vaateriin, totesin jarrun vapautuneen. Oli aika lähellä, ettenkö olisi alkanut purkaa jarrua. Totesin senkin, että tässä vehkeessä on isompi rumpu kuin esim. 1.8 Golfissa, vaikka siinä on tehoja enemmän.
Ensimmäisen kerran on volkkarissa käynyt niin, että pyörä ei irtoa, Piti ajaa lähemmäs puoli kilometriä reippaasti kurvaillen, pultit löysällä, että vanne irtosi. Kannattaa siis putsata navat aina vaihdon yhteydessä.
Joku "asiantuntija" oli korvannut alkuperäiset pultit kartomallisilla. Onneksi varastossa on aina vw original pultteja tarvittava määrä.
Kesäkuosissa. Renkaat ovat kiinalaiset Marshallit, aivan kauheat ajossa, mutta ovat kohtalaisen hyvässä kunnossa, joten ei vielä kiinnosta lähteä uusimaan.
Projekti on ollut telakalla muuttopuuhien takia.
Piti tämäkin vehjes tankata viikolla jo toistamiseen. Ostaessani lorautin tankkiin 60 litraa ja nyt 50 lisää. Mittari valehteli, olisihan sillä jäljellä olevalla 20 litralla ajellut mutkaista tietä näkymättömiin.
Käyntiinlähtö oli pakkasilla hieman heikkoa, joten päättelin hehkujen olevan tiensä päässä. En alkanut erikseen mittailemaan, koska liitinkiskon irrotuksen vaivalla vaihtaa uudet hehkut.
Ebay-kaupasta löytyi neljän setti Championeja hieman reiluun 15e hintaan.
Jonkin verran saa telkut pumpun takana olevien tulppien kanssa, mutta kätilön kätösin ne vaihtuvat näppärästi. Kuten arvasin, kaksi keskimmäistä oli pimeänä.
Hommaa helpottaa, jos ottaa ruiskutusputket irti.
Mykkä jälkiasenteinen vakionopeussäädin sai lähtöpassit, samoin Cobran hälytin, josta on huoltovain hukassa. Laitteeseen ei voi ohjelmoida uusia avaimia, jos huoltoavain puuttuu. Koska laitteessa on ajonesto, ei oikein uskalla käyttää hälyä, jos kaukosäätimestä loppuu patteri tai säädin katoaa.
Piti tämäkin vehjes tankata viikolla jo toistamiseen. Ostaessani lorautin tankkiin 60 litraa ja nyt 50 lisää. Mittari valehteli, olisihan sillä jäljellä olevalla 20 litralla ajellut mutkaista tietä näkymättömiin.
Käyntiinlähtö oli pakkasilla hieman heikkoa, joten päättelin hehkujen olevan tiensä päässä. En alkanut erikseen mittailemaan, koska liitinkiskon irrotuksen vaivalla vaihtaa uudet hehkut.
Ebay-kaupasta löytyi neljän setti Championeja hieman reiluun 15e hintaan.
Jonkin verran saa telkut pumpun takana olevien tulppien kanssa, mutta kätilön kätösin ne vaihtuvat näppärästi. Kuten arvasin, kaksi keskimmäistä oli pimeänä.
Hommaa helpottaa, jos ottaa ruiskutusputket irti.
Mykkä jälkiasenteinen vakionopeussäädin sai lähtöpassit, samoin Cobran hälytin, josta on huoltovain hukassa. Laitteeseen ei voi ohjelmoida uusia avaimia, jos huoltoavain puuttuu. Koska laitteessa on ajonesto, ei oikein uskalla käyttää hälyä, jos kaukosäätimestä loppuu patteri tai säädin katoaa.
En oikein ymmärtänyt ,mutta vastaan kuitenkin, että pohjan kiinnitysruuvia ei saa näkyville hollia ja lukkoa irrottamatta. Holkin saa irti myös laadukkaalla ulosvetäjällä. Sellaista minulla ei kuitenkaan ole, koska se maksaa saman verran kuin monta käytettyä holkkia yhteensä, joten on helpompaa rälläköidä holkki auki ja naputella pois.
Inca pro keskuslukituksen asennus
Cobran tilalle tuli kytke-ja-käytä -mallinen Inca Pro keskuslukituksen ohjaus.
Pitää vielä käydä pikasuutarilla jyrsityttämässä terät volkkarin mittoihin, niin sitten on oikeasti yhden avaimen kauko-ohjattu keskuslukko. Viimeksi operaatio maksoi kahdelta omalta aihiolta yht. 6€.
Cobrassa on erillinen avain lukitukselle, mikä on hieman hankala operoida.
Samaisen mallin asensin viime syksynä rouvan Golfiin ja hyvinhän se on toiminut. Tuo avainsysteemi on oikesta järkevä verrattuna taittoavaimiin. Lisäksi avainta sopii kääntämään hyvin virtalukossa verrattuna isoihin taittoavaimiin.
Passatin 10-pinnisessä pumpussa on hieman erilainen liitin kuin mukana tulleessa johtosarjassa, joka käy suoraan esim. golffin 13-pinniseen pumppuun. Liittimestä joutuu veistämään ohjausnastat pois sekä toisen lukituskynnen.
Lisäksi avain toimii väärinpäin, ts. avausnappi sulkee ja sulkunappi avaa ovet. Ohjausboksista pitää vaihtaa valkoinen ja valko-musta johto keskenään
Pitää vielä käydä pikasuutarilla jyrsityttämässä terät volkkarin mittoihin, niin sitten on oikeasti yhden avaimen kauko-ohjattu keskuslukko. Viimeksi operaatio maksoi kahdelta omalta aihiolta yht. 6€.
Cobrassa on erillinen avain lukitukselle, mikä on hieman hankala operoida.
Samaisen mallin asensin viime syksynä rouvan Golfiin ja hyvinhän se on toiminut. Tuo avainsysteemi on oikesta järkevä verrattuna taittoavaimiin. Lisäksi avainta sopii kääntämään hyvin virtalukossa verrattuna isoihin taittoavaimiin.
Passatin 10-pinnisessä pumpussa on hieman erilainen liitin kuin mukana tulleessa johtosarjassa, joka käy suoraan esim. golffin 13-pinniseen pumppuun. Liittimestä joutuu veistämään ohjausnastat pois sekä toisen lukituskynnen.
Lisäksi avain toimii väärinpäin, ts. avausnappi sulkee ja sulkunappi avaa ovet. Ohjausboksista pitää vaihtaa valkoinen ja valko-musta johto keskenään
Ihan tämän ketjun alussa olevia vanteita olen metsästänyt ahkerasti. Ei varmaan ihan kiven alla ole, mutta aika mielenkiintoista on hakea kahta tuollaista vannetta tai koko settiä.
Keväällä purkamolla oli yksi kappale puoliksi hangen sisällä. Odottelin lumien sulamista ja toivoin, että löytyy toinenkin. Viikolla romiksella käydessäni se yksikin oli kadonnut. Suomesta ei oikein tuollaista settiä saa ja Saksan kaupatkin ovat menneet ohi, yleensä kohtuuttomien kulujen vuoksi.
Kun muutimme tänne maalle, kuin tilauksesta naapurin pihaan oli ilmestynyt paalikuntoon ruhjottu Rolling Stones Golffin kolmosvariantti. Auto oli ajettu metsään ja omistajan toimesta pahasti mukiloitu, mutta jotakin osaa oli tallella -kuten hakemani vanteet alkuperäisillä vannekehillä. Omistaja on vain tavoittamattomissa ja naapurin mukaan ei halua luovuttaa romukasasta osaakaan ja koko raato maksaa suhteettomia.
Eilen etsiessäni tuli sitten mieleen, että nyt alla olevaa mallia on olemassa myös 15" mallina. No. Ebayssa on runsaastikin moisia, mutta tietysti kaikki ovat VR6/GTI 5x100 -jaolla. Pari settiä löytyi 4x100 -jakoisenakin, mutta noissakin hinta tahtoo karata.
Onko tietoa, millä osanumerolla alkaisin metsästää orkkis vannekehää 15" peltivanteeseen? Käsittääkseni sellaisiakin on olemassa. Mustaa, peittävää keskiölätkää joutuu vielä hakemaan, onko joku saanut niitä marmoritiskiltä?
Keväällä purkamolla oli yksi kappale puoliksi hangen sisällä. Odottelin lumien sulamista ja toivoin, että löytyy toinenkin. Viikolla romiksella käydessäni se yksikin oli kadonnut. Suomesta ei oikein tuollaista settiä saa ja Saksan kaupatkin ovat menneet ohi, yleensä kohtuuttomien kulujen vuoksi.
Kun muutimme tänne maalle, kuin tilauksesta naapurin pihaan oli ilmestynyt paalikuntoon ruhjottu Rolling Stones Golffin kolmosvariantti. Auto oli ajettu metsään ja omistajan toimesta pahasti mukiloitu, mutta jotakin osaa oli tallella -kuten hakemani vanteet alkuperäisillä vannekehillä. Omistaja on vain tavoittamattomissa ja naapurin mukaan ei halua luovuttaa romukasasta osaakaan ja koko raato maksaa suhteettomia.
Eilen etsiessäni tuli sitten mieleen, että nyt alla olevaa mallia on olemassa myös 15" mallina. No. Ebayssa on runsaastikin moisia, mutta tietysti kaikki ovat VR6/GTI 5x100 -jaolla. Pari settiä löytyi 4x100 -jakoisenakin, mutta noissakin hinta tahtoo karata.
Onko tietoa, millä osanumerolla alkaisin metsästää orkkis vannekehää 15" peltivanteeseen? Käsittääkseni sellaisiakin on olemassa. Mustaa, peittävää keskiölätkää joutuu vielä hakemaan, onko joku saanut niitä marmoritiskiltä?
Kiitokset, alkoi löytymään.
Tänään vaihdoin viimein varastossa lojuneet VR6-mallin punamustat takalyhdyt paikoilleen, mukavaa hommaa sateen hieman vihmoessa, kun saa olla luukun alla suojassa:
Mielestäni melko positiivinen vaikutus ulkonäköön.
Takaluukussa on melko reippaasti ruostetta, kunhan saan hankittua maalia niin pitää laittaa kunnostukseen.
Romikselta löytyi kaksi kappaletta 14" vannekehiä, onhan sellaiset nyt ainakin toisella puolen.
Tänään vaihdoin viimein varastossa lojuneet VR6-mallin punamustat takalyhdyt paikoilleen, mukavaa hommaa sateen hieman vihmoessa, kun saa olla luukun alla suojassa:
Mielestäni melko positiivinen vaikutus ulkonäköön.
Takaluukussa on melko reippaasti ruostetta, kunhan saan hankittua maalia niin pitää laittaa kunnostukseen.
Romikselta löytyi kaksi kappaletta 14" vannekehiä, onhan sellaiset nyt ainakin toisella puolen.
Hieman päivitystä tännekin: konepelti vaihtui lommottomaan malliin ja sai uuden Tornadonpunaisen sävyn kerä kirkaslakan, kuten maskin suojuskin.
Samalla puskuri vaihtui kliiniin versioon ilman pesimiä ja sumuvaloja.
Konepelti kannattaa valumariskistä huolimatta selkeästi maalata pystyasennossa, niin säästyy roskilta, joita ulkona maalatessa lentelee.
Kattokaiteitten alla olevat listat vaihdoin ehjiin ja sipaisin uuden puolikiiltävän maalin kaiteisiin. Hetken mietin, että josko kiillottaisi kaiteet, mutta en sitten alkanut siihen savottaan. Pitää hankkia toinen setti, jota kiillotella. Noitahan on helppo vaihdella mieltymyksen mukaan.
Takasivulasien haalea kalvo sai lähteä, laitetaan jossakin vaiheessa tilalle hieman tummempaa.
Eipä tuossa paljon enää olisi maalaamista kaipaavaa pintaa -sivut ja takaluukku. Odotan ylimaalausinspiraatiota.
Samalla puskuri vaihtui kliiniin versioon ilman pesimiä ja sumuvaloja.
Konepelti kannattaa valumariskistä huolimatta selkeästi maalata pystyasennossa, niin säästyy roskilta, joita ulkona maalatessa lentelee.
Kattokaiteitten alla olevat listat vaihdoin ehjiin ja sipaisin uuden puolikiiltävän maalin kaiteisiin. Hetken mietin, että josko kiillottaisi kaiteet, mutta en sitten alkanut siihen savottaan. Pitää hankkia toinen setti, jota kiillotella. Noitahan on helppo vaihdella mieltymyksen mukaan.
Takasivulasien haalea kalvo sai lähteä, laitetaan jossakin vaiheessa tilalle hieman tummempaa.
Eipä tuossa paljon enää olisi maalaamista kaipaavaa pintaa -sivut ja takaluukku. Odotan ylimaalausinspiraatiota.
Vannepuolelta sen verran uutta, että en onnistunut löytämään hakemiani 14" vanteita, joten Saksan kaupasta klikkasin setin 6J15 ET35 orkkispeltejä ja toisesta kaupasta niihin uudenveroiset vannekehät ja keskikupit.
Vanteet olivat "normaalissa" käyttökunnossa, joten pohjatöiden jälkeen sipaisin pintaan hopean värin ja muutaman kerroksen kirkaslakkaa.
Tuon setin hinnalla olisi saanut kierroksen alumiinisia alessioita tmv., mutta ajattelin asian niin, että noissa vanteissa arvo säilyy.
Vanteet olivat "normaalissa" käyttökunnossa, joten pohjatöiden jälkeen sipaisin pintaan hopean värin ja muutaman kerroksen kirkaslakkaa.
Tuon setin hinnalla olisi saanut kierroksen alumiinisia alessioita tmv., mutta ajattelin asian niin, että noissa vanteissa arvo säilyy.
Tämä kulkine on osoittautunut tosiaan sen verran suorakylkiseksi ja vähäruosteiseksi yksilöksi, että korjasin vain jo aiemmin parsitun takaluukun, vedin siihen uuden värin ja lakan, kevyitten pohjatöitten jälkeen myös kylkiin
Merkkien reiät parsittu hitsiliimalla kiinni. Vetokoukun asennusta en oikein ymmärrä, yleensä koukun kohdalle tehdään kolo, tässä on hieman oikaistu
Merkki saa ehostuksen jälkeen paikkansa
Merkkien reiät parsittu hitsiliimalla kiinni. Vetokoukun asennusta en oikein ymmärrä, yleensä koukun kohdalle tehdään kolo, tässä on hieman oikaistu
Merkki saa ehostuksen jälkeen paikkansa
15" pellit alla, renkaina Hankook Evo V12 K110 195/50.
Nyt on jo kolmannet halppis-Hankookit menossa ja ko. merkkiä voi puolestaan vain ylistää. Jännä juttu, aikaisemmat Hankookit on tehty Koreassa, nämä Unkarissa
Nyt on jo kolmannet halppis-Hankookit menossa ja ko. merkkiä voi puolestaan vain ylistää. Jännä juttu, aikaisemmat Hankookit on tehty Koreassa, nämä Unkarissa
Viimeksi muokannut lukkari, 10.9.2011 13:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Porukoilla oli aikoinaan tuliterä Vento, myöskin vuosimallia -92. Siitä räpsähti talvipakkasilla takalasi sisään takakonttia sulkiessa. Auto oli tuolloin vajaan vuoden ikäinen. Eipä se ikinä selvinnyt miksi se hajosi, varmaan oli siinäkin jännitystä jäänyt valmistuksesta. Se lasinsirujen määrä oli kyllä hillitön, vaikka olinkin lapsi niin muistan kun niitä pieniä siruja oli kaikkialla.
kalvot pelasti
itselläni oli tuuria, kun edellisen omistajan toimesta oli takaikkunat kalvoitettu. onnistuin nimittäin perruttamaan kaivinkoneen kulmaan (!) oman pirssin, siten, että hantin puolen takasivulasi räsähti siruiksi. sotkua ei tullu, liimat pelasti =) onneksi löytyi paikalliselta romikselta samalla sävyllä tummennettu lasi särkyneen tilalle. hintakaan ei ollu paha, muistaakseni 50€.
ps. mielekäs rojekti seurata, kiitos kuvapaljoudesta!
ps. mielekäs rojekti seurata, kiitos kuvapaljoudesta!
Varaosahaun kautta saisi käytetyn luukun halvimmillaan 130€+rahti. Töitä siinä teettäisi kaikkien hilujen kasaaminen ja sitten vielä uudelleen maalaus -kun juuri sain tuon kunnostettuakin. Koskaan ei myöskään tiedä, millaisen katiskan sieltä lopun perin saa.
Maanantaiksi sovittu uuden lasin asennus. 300€, elämä on. Tietysti se Joensuun toinen lasiliikkeen (Kimmelux) asentajakin on parahultaisesti lomalla, kun häntä olisi tarvittu. Tuollakin rahalla olisi saanut gasoa neljän tuhannen kilometrin mittaiselle taipaleelle.
Nyt on kaikki hilut paikallaan vannepaketissa. Kyllä OEM on kaunista.
Maanantaiksi sovittu uuden lasin asennus. 300€, elämä on. Tietysti se Joensuun toinen lasiliikkeen (Kimmelux) asentajakin on parahultaisesti lomalla, kun häntä olisi tarvittu. Tuollakin rahalla olisi saanut gasoa neljän tuhannen kilometrin mittaiselle taipaleelle.
Nyt on kaikki hilut paikallaan vannepaketissa. Kyllä OEM on kaunista.
Tuli taas mieleen, että miksiköhän näitä vanhoja autoja tulee laiteltua, kun ei niihin sijoitetusta saa ikinä omaansa pois. Ajattelin positiivisesti (ilman olvia) että on ainakin mukava ajella ehjällä autolla.
Puskurin alle löytyi uusi ritilä AD-varaosan kautta reilun parinkympin hintaan. Nyt pysyy spoilerikin ruodussa. Keväällä ostin ulkomailta tarvikespoilerin aikaisempaan puskuriin, se kesti tasan päivän. Eivät oikein kestä kolhuja nuo kovamuoviset, tämä joustava kyllä kestää
Olen tuota aiemminkin ihmetellyt toisessa autossa: kamera vääristää Tornadonpunaisen värin sävyt ihan marjapuuron väriseksi. Ei todellakaan ole luonnossa tuon värinen.
Puskurin alle löytyi uusi ritilä AD-varaosan kautta reilun parinkympin hintaan. Nyt pysyy spoilerikin ruodussa. Keväällä ostin ulkomailta tarvikespoilerin aikaisempaan puskuriin, se kesti tasan päivän. Eivät oikein kestä kolhuja nuo kovamuoviset, tämä joustava kyllä kestää
Olen tuota aiemminkin ihmetellyt toisessa autossa: kamera vääristää Tornadonpunaisen värin sävyt ihan marjapuuron väriseksi. Ei todellakaan ole luonnossa tuon värinen.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Lukkari kirjoitti:Tuli taas mieleen, että miksiköhän näitä vanhoja autoja tulee laiteltua, kun ei niihin sijoitetusta saa ikinä omaansa pois. Ajattelin positiivisesti (ilman olvia) että on ainakin mukava ajella ehjällä autolla
Puhtaasti harrastuksen nimissä. Ja saattaapi tuo mielenterveyskin pysyä kunnossa ku välillä vähän askartelee. :) Ja mikäs sen parempaa, kuin että harrastuksen sivutuotteena syntyy luotettava "käyttöesine." ;)
Mukava kattella ku joku tekee itelleen autoa pieteetillä! Kiinnostava projekti, niinku Lukkarin projektit aina! Peukut! :)
Kiitos.
Nuo 15" peltivanteet saisi kotiovelle toimitettuna 204€ hintaan, mukaan keskiölätkät.
Nuo 15" peltivanteet saisi kotiovelle toimitettuna 204€ hintaan, mukaan keskiölätkät.
Kesän kausihuolto
Kausihuoltoon sisältyy moottorin sisäpesu Forté Advanced Motor Flushilla.
Koska arvelin, että konetta ei ole ihan välleen puhdistettu, laitoin kaksi 400 ml purkkia koneeseen hyrisemään. 45 minuutin nopeutetun tyhjäkäynnin jälkeen oli moottorin ääni selkeästi pehmentynyt -kyllä se vaan joka kerta hämmästyttää.
Kaikkein suurin vaikutus oli aikanaan 340 tkm ajetussa viisipyttyisessä Audissa, jossa kalkattelivat lisäksi venttiilin nostajat. Liekö tämä kymmenes autoni, johon tuon tehostetun käsittelyn olen oston jälkeen suorittanut.
Jos oikein hyvää haluaisi, jonkun ajan päästä kannattaisi öljyt vaihtaa uudestaan. Viiden litran pytty AD-synteettistä maksaa parikymppiä ja suodatin siitä puolet.
Polttoainesuodatinkin tuli vaihdettua hyvissä ajoin ennen pakkasia.
Youtube-video
Koska arvelin, että konetta ei ole ihan välleen puhdistettu, laitoin kaksi 400 ml purkkia koneeseen hyrisemään. 45 minuutin nopeutetun tyhjäkäynnin jälkeen oli moottorin ääni selkeästi pehmentynyt -kyllä se vaan joka kerta hämmästyttää.
Kaikkein suurin vaikutus oli aikanaan 340 tkm ajetussa viisipyttyisessä Audissa, jossa kalkattelivat lisäksi venttiilin nostajat. Liekö tämä kymmenes autoni, johon tuon tehostetun käsittelyn olen oston jälkeen suorittanut.
Jos oikein hyvää haluaisi, jonkun ajan päästä kannattaisi öljyt vaihtaa uudestaan. Viiden litran pytty AD-synteettistä maksaa parikymppiä ja suodatin siitä puolet.
Polttoainesuodatinkin tuli vaihdettua hyvissä ajoin ennen pakkasia.
Youtube-video
Kovasti se on kirkas tuo uusi takalasi
Ei mene kaikki kuten strömssöössä (vaimikäseoli): Kun kyselin, onko takalasia saatavana antennilla varustettuna, kuten Saint-Gobainilla on mallistossaan. Ei kuulemma Pilkingtomilla ole. Asensin sitten viikolla GTI -mallin kattoantennin, koska haluan eroon lokasuojan piiskasta. No. asennettuani piiskan, totesin että se ei toimi. Pitäisi siis nähdä iso vaiva ja vaihtaa piiska johtoineen, joitten pujotus verhoilujen välistä ei ole herkkua.
Tänään hakiessani auton pois lasiliikkeestä, huomasin, että lasissa on nepparit antennia varten
Miksi niitä muuten on kaksi? T4-malliin on joskus asennettu tuulilasi, jossa on integroitu antenni ja siinä oli vain yksi, kuten nykyisessa Multivanissakin.
Pitänee hakea Laakkoselta neppariadapteri ja rikitellä tuohon vahvistin perään.
Antituunausosastolle menee riisutun takalasin pyyhkimen sijoittaminen takaisin paikalleen. Pitäisi vielä etsiä jostakin uusi pissapojan suuttimen injektori, joka laakkosella maksaa sietämättömät 25€.
Ei mene kaikki kuten strömssöössä (vaimikäseoli): Kun kyselin, onko takalasia saatavana antennilla varustettuna, kuten Saint-Gobainilla on mallistossaan. Ei kuulemma Pilkingtomilla ole. Asensin sitten viikolla GTI -mallin kattoantennin, koska haluan eroon lokasuojan piiskasta. No. asennettuani piiskan, totesin että se ei toimi. Pitäisi siis nähdä iso vaiva ja vaihtaa piiska johtoineen, joitten pujotus verhoilujen välistä ei ole herkkua.
Tänään hakiessani auton pois lasiliikkeestä, huomasin, että lasissa on nepparit antennia varten
Miksi niitä muuten on kaksi? T4-malliin on joskus asennettu tuulilasi, jossa on integroitu antenni ja siinä oli vain yksi, kuten nykyisessa Multivanissakin.
Pitänee hakea Laakkoselta neppariadapteri ja rikitellä tuohon vahvistin perään.
Antituunausosastolle menee riisutun takalasin pyyhkimen sijoittaminen takaisin paikalleen. Pitäisi vielä etsiä jostakin uusi pissapojan suuttimen injektori, joka laakkosella maksaa sietämättömät 25€.
Kattoantennikin yllättäen toimii, mutta ei oikein tukkää katveista. Seuraavaksi lokasuoja-antenni joutaakin museoon ja reikä joutaa paikattavaksi.
Apparin puoleinen etuikkunanostin ei ole koskaan toiminut. Kun kurkkasin taannoin oven sisälle, totesin, että moottorista puuttuivat kokonaan sisuskalut. Tilasin yhden moottorin Saksasta, mutta se ei ollut sinne päinkään, tilasin sitten toisen ihan mekanismin kanssa, että varmasti sopii yhteen
Nyt on tuokin paikka kunnossa, eipähän jää kellekään sanomista. Varsin jämäkkää tekoa tuo nostin, siinä ei paljoa vikapaikkoja ole.
Apparin puoleinen etuikkunanostin ei ole koskaan toiminut. Kun kurkkasin taannoin oven sisälle, totesin, että moottorista puuttuivat kokonaan sisuskalut. Tilasin yhden moottorin Saksasta, mutta se ei ollut sinne päinkään, tilasin sitten toisen ihan mekanismin kanssa, että varmasti sopii yhteen
Nyt on tuokin paikka kunnossa, eipähän jää kellekään sanomista. Varsin jämäkkää tekoa tuo nostin, siinä ei paljoa vikapaikkoja ole.
Takaosaston kolinaa olen ihmetellyt. Olen kiristellyt kaikki paneelit, samoin kiinnittänyt kaikki varapyörästä lähtien, kunnes auton sopivasti kyläkäynnillä täristäessäni kiipesin sivuovesta konttiin ja aloin koetella mahdollisia vikapaikkoja.
Heureka! Kontin luukku pääsi liikkumaan lukituksessaan. Hätävaraksi kietaisin sähköteippiä vastakappakeeleen, osa #333 827 511 ja kolina hiljeni hetkeksi.
Sellainen osa tuntuisi löytyvän saman ikäkauden Corradostakin, aihetta on käsitelty nettikeskusteluissa. Pitää ensin hankkia tuollainen vastake ja jos ei auta, niin lukkolaite lisäksi.
Heureka! Kontin luukku pääsi liikkumaan lukituksessaan. Hätävaraksi kietaisin sähköteippiä vastakappakeeleen, osa #333 827 511 ja kolina hiljeni hetkeksi.
Sellainen osa tuntuisi löytyvän saman ikäkauden Corradostakin, aihetta on käsitelty nettikeskusteluissa. Pitää ensin hankkia tuollainen vastake ja jos ei auta, niin lukkolaite lisäksi.
Takalasin pyyhin ja pesurikin ovat nyt kunnossa. Ebay kauppias möi ensin pyyhinmoottorin täysin toimivana. Uskalsin maksaakin etukäteen, mutta tuossa olikin normivika, eli kiinnityskaulus väännetty poikki. Eihän sillä sitten mitään tehnyt. Ebay-kauppias sai ansaitsemansa negatiivisen.
Toinen osui kohdalle, mutta tuostakin oli suutin poikki. Laakkonen huuteli moisesta törkeät 27€. Brittikaupasta löyti Topranin valmistama vastaava viidesosalla tuosta hinnasta.
En ymmärrä, mikä tuohon Laakkosen hinnoittelupolitiikkaan on mennyt: edellisen kerran kun tuollaisen suuttimen ostin, ei se montaa euroa maksanut. Sama koskee mustia mutterihattuja, jotka ovat kautta aikain maksaneet noin 30 senttiä kappale. Nyt niiden hinta on kolminkertainen.
Toinen osui kohdalle, mutta tuostakin oli suutin poikki. Laakkonen huuteli moisesta törkeät 27€. Brittikaupasta löyti Topranin valmistama vastaava viidesosalla tuosta hinnasta.
En ymmärrä, mikä tuohon Laakkosen hinnoittelupolitiikkaan on mennyt: edellisen kerran kun tuollaisen suuttimen ostin, ei se montaa euroa maksanut. Sama koskee mustia mutterihattuja, jotka ovat kautta aikain maksaneet noin 30 senttiä kappale. Nyt niiden hinta on kolminkertainen.
Juu, ei välttämättä ole palstan valtaosalle niin suuria tunteita herättävä kohde. Oikeasti tuosta alkaa paljastua ikäisekseen oikein kelpo peli. Olen todella hämmästynyt korin ja peltien kunnosta, olen nähnyt paljon tuoreempiakin vag-laitteita, joissa on paljon huonommat pellit.
Toinen, mille voi antaa kiitosta, on tekniikka, joka pelaa todella mukavasti. Varsinkin koneessa tuntuu olevan selkeästi enemmän jerkkua kuin normi AAZ:ssa.
Eiköhän tämä kohta ole myyntikunnossa. Laskeskelin tuossa juuri, että ei tällä säästämään pääse niin kauan kuin Multivan seisoo pihassa joutilaana. Keskikulutuksen ero on 2-3 litraa, jota ei ajamalla kiinni saa kurottua. Kesällä ilmastoitu ja talvella esilämmitettävä diesel on luxusta.
Toinen, mille voi antaa kiitosta, on tekniikka, joka pelaa todella mukavasti. Varsinkin koneessa tuntuu olevan selkeästi enemmän jerkkua kuin normi AAZ:ssa.
Eiköhän tämä kohta ole myyntikunnossa. Laskeskelin tuossa juuri, että ei tällä säästämään pääse niin kauan kuin Multivan seisoo pihassa joutilaana. Keskikulutuksen ero on 2-3 litraa, jota ei ajamalla kiinni saa kurottua. Kesällä ilmastoitu ja talvella esilämmitettävä diesel on luxusta.
No siitä Colliniten parhaudesta nyt voi olla montaa mieltä. Mutta mikäli on pohjat kunnossa, kiilto on tuotteessa loistava. Täällä sama aine testauksessa ja kahteen kertaan oma auto on tälle kesää tuolla vedetty. Kestoa en uskalla vielä kehua kokemusten kautta.
Taitaa tosin olla väärä topikki nyt lähteä jauhamaan autovahoista sen enempää. Mut kerroppas sitten jääkö auton pinnalle läikkiä vesisateen jälkeen jos sattuu aurinko hetken aikaa paistamaan vesipisaroille.
Omaan autoon niitä on jäänyt tai siis palanut ja tultiin siihen lopputulokseen, että lakkaamattomalle pinnalle tuo vaha ois vähän kehnohko. Tosin, yksilöitä kaikki.
Taitaa tosin olla väärä topikki nyt lähteä jauhamaan autovahoista sen enempää. Mut kerroppas sitten jääkö auton pinnalle läikkiä vesisateen jälkeen jos sattuu aurinko hetken aikaa paistamaan vesipisaroille.
Omaan autoon niitä on jäänyt tai siis palanut ja tultiin siihen lopputulokseen, että lakkaamattomalle pinnalle tuo vaha ois vähän kehnohko. Tosin, yksilöitä kaikki.
Viime kesänä otin tuon Colliniten käyttöön ja tykästyin sen helppouteen ja kiilton. Yksi mikä yllätti, oli se, että hyttyset irtosivat auton keulasta vesiletkulla huuhtomalla. Juuri meinasin tilata jenkkilästä uuden purkillisen, kun tämä alkaa hiljalleen loppua. Pakun joutaisi jo vahata uudelleen, kun edellisestä vahauksesta on jo vuosi.
Noista vesipisaroista ei oikeastaan ole kokemusta, koska pakussa ei juuri ole vaakasuoria, vahattuja pintoja ja tämä on vasta vahattu.
Noista vesipisaroista ei oikeastaan ole kokemusta, koska pakussa ei juuri ole vaakasuoria, vahattuja pintoja ja tämä on vasta vahattu.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 82 vierailijaa