Jetta mk2 1,8 -88

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

Jetta mk2 1,8 -88

ViestiKirjoittaja lyllero » 5.2.2011 16:13

Tarkoitus olisi rakentaa tästä Kuva

Tähän mennessä laitettu:

- Jom alustasarja
- vanteet = Borbet a
- Sisusta purettu
- Kaasarin ap letkut kiinnitetty

Vielä tehtävä:

- vanteet ja koko auto maalaus kuntoon
- ruosteet pois
- etsiä tyhjä käynti lämpimänä ku lähti karkuun


Viat:

- ruosteet
- Tyhjäkäynti lämpimänä.

Kysymykset:

Missä asennossa tuon tapin pitää olla tyhjäkäynnillä ?
Viimeksi muokannut lyllero, 6.2.2011 15:18. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 5.2.2011 16:52

Olisko jollain ideaa miksi ei pysy käynnissä lämpimänä!?
Termari on luultavasti särki ku ala vesi letku on kylmä kun lämmöt on melkein tapissa.
ja mikähän flektiä vaivaa kun ei lähe pyörimään

jos ei asetu tämä kone nii se on tekniikan vaihdos edessä.

Jarok
-
Viestit: 355
Liittynyt: 5.8.2006 1:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jarok » 6.2.2011 1:54

Tarkistappa flektin sulake. Ja lämpökytkimen toimintakin kannattanee testata. Ja jos lämmöt on tapissa ja alavesiletku kylmänä, niin kyllä on termarissakin jotakin häikkää, kun sen pitäs siinä vaiheessa alkaa iloisesti vedellä syyläristä kylmää vettä pumpulle.

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 6.2.2011 11:14

Niin pitää tarkistaa, tällä hetkellä on kaasari irti ja puhistusta vaille.
missäs päin se lämpökytkin sijaitsee ?

Eilen oli tarkotus pistää kuosiin mut lipes juomisen puolelle ku kaveri toi 40% rommi pullon alpeilta tuliaiseks.

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 641
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 6.2.2011 11:37

Keulasta päin katsottuna flektin lämpökytkin on syylärin oikeassa alakulmassa. Muistaakseni kolme piuhaan siinä liittimessä ja itse lämpökytkin on kierteillä syylärissä.

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 6.2.2011 12:08

selvä! pitääpä tästä lähtee talliin kahtomaan :D ja kasaamaan kaasaria

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 6.2.2011 15:08

Flektissä ei ollu sulaketta ollenkaan, laitoin sulakkeen ja tarkistin lämpökytkimen jossa ylläty yllätys olikin vain 2 johtoa ja kolmas oli katkastu!?

Tuli myös uus kysymys minkä liitin tuo mahtaa olla ?

Ryyppy toimii nyt normaalisti mutta en ymmärrä tuon vaha termarin toimintaa mistä sen tietää jos se on paskana ja miten sen voi testata ?

Loppu kevennykseks tuli kokeiltuu miten liukkaat kesärenkaat on talvella :D

dumb
-
Viestit: 291
Liittynyt: 20.7.2009 16:29

ViestiKirjoittaja dumb » 7.2.2011 14:25

Termostaatti vesikattliaan kiehumaan, sen kyllä näkee jos se aukeaa.

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 7.2.2011 16:23

ai sen vaha termarin kärsii silleen laittaa ?

pitänee viikonloppuna kokeilla keskiviikkona auto viedän koululle ja alotetaan lomojen oikaisu ja ruosteen poisto

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 8.2.2011 20:24

Nyt on jetta trailerilla voi helvetti kirosin sitä joka sen keulan on niin alas jättäny ku lunta on tullu 5 cm ja lisää tulee nii oli mukava sukellella siellä hangessa

Huomenna tulee kuvaa kun nosturiin saan

käyttäjä
-
Viestit: 141
Liittynyt: 13.4.2008 20:07
Viesti:

ViestiKirjoittaja käyttäjä » 8.2.2011 22:52

Nyt on jetta trailerilla voi helvetti kirosin sitä joka sen keulan on niin alas jättäny ku lunta on tullu 5 cm ja lisää tulee nii oli mukava sukellella siellä hangessa


Tonttiin vaan...
4X4 rules ;)

a1
-
Viestit: 40
Liittynyt: 25.8.2010 7:06

ViestiKirjoittaja a1 » 8.2.2011 23:35

^Tota vois tosiaan vielä madaltaa, kun näkyy renkaat vielä osuvan maahan. Eikä pidä unohtaa niitä huulivanteita venytetyillä renkailla. Nää on tehty katseltaviksi, ei näissä tartte olla minkäänlaisia ajo-ominaisuuksia.

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 9.2.2011 19:39

Nii :D auto tulee tonttiin kun kesä tulee! Auto saatiin tosiaan tänään koululle ja nosturiin ja ne kaikkien ihanoimmat ruoste hommat saatiin alulle. Vanteetkin otettiin pois gummeilta ja odottavat jatko toimenpiteitä.

Huomenna jos sais loput ruoste hommat pohjasta ja helmat massaan sekä pohja massaan niin pääsis keskittyy ulkokuoreen

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 10.2.2011 20:38

Nyt on ruosteet nipussa ja pohjamaalin alla!! kuva1 . kuva2 Huomenna ois tarkotus saada helmat pohjamaaliin ja pohja massaan

Sain kaverilta kaasarin joka on ollut 1,8 kakkiksessa mutta tarkemmin kahottuna se ei ole samanlainen ku 2e2 joka itselläni on eikä vaikuta suoraan 2e3seltakaan joten jos joku voisi kerto mikä malli tuo on:

Kuva
Edestä
Kuva
Takaa
Kuva
Ryypyn puoli
Kuva

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 11.2.2011 15:34

Näyttäisi 2E3:lta jonka kupeeseen on syystä tai toisesta ruuvattu 2E2:n 3/4 säädin + lämpöaikaventtiili telineineen, sekä lisätty 2E2:n ilmanputsarin kiinnityssanka.

Toinen vaihtoehto on, että kaasuttimen alaosa ja rikastimen jousen kansi ovat 2E3:n , yläosa napattu 2E2:sta ja lisätty pakettiin em. 3/4 säätimen kikkareet.

Pazih
-
Viestit: 96
Liittynyt: 26.7.2003 17:49

ViestiKirjoittaja Pazih » 12.2.2011 11:44

Ei toi kyl ihan samalta näytä ku oman exän kaasari, mutta toisaalta olipa se omakin hieman erilaanen ku normi 2e2. Jos toi käy paikalleen, niin kokeile, pääassii et menee päästöistä läpi? Vai miten se meni :)

BTW. Amiksessa Peltolassa? Kovin näyttäs tutuilta tilat.

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 12.2.2011 15:16

Nii on se kuulema hyvin toiminu kun on ollut kiinni....
Siellähän sitä peltolassa....
pitää kiinni laittaa kun on auto maalattu

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 14.2.2011 20:47

Nonii nyt on maalaus alustavasti sovittu ja ovia on ruvettu tekemään pohjiin. Huomenna tarkotus olis vetää massat ja keskittyy korin hiomiseen ja kittaamiseen.
Sain delegoitua ovet tyttöystävälle joka on maalaus puolella ja molemmat kontin ja kone pellin toiselelle kaverille eli itelleni jäi lokarit ja katto onneks koska niissä on vähiten kitatattavaa :D

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 15.2.2011 20:28

Pohja on massattu ja huomenna tarkotus käydä korin kimppuun enne sitä pieni kysely:
kumman värisiksi vanteet eli kiiltävän mustiksi vai valkoisiksi vanteet on Borbet A 7x15

Januzki87
-
Viestit: 55
Liittynyt: 10.1.2011 23:31

ViestiKirjoittaja Januzki87 » 15.2.2011 22:38

Kiiltävä musta+kiillotettu huuli ;)

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 17.2.2011 15:56

Jetta rupeaa olemaan hiomaväriä vailla Kuva

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 23.2.2011 16:46

Nyt on auto hioma väriä vailla. Tänään laskin että hallissa on 5 VAG konsernin autoa ja pari muuta
Kuva
ja kaverin kakkakoppa aka rotta
Kuva

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 2.3.2011 17:26

Nyt on auto puhallettu pölyistä ja suojailtu
Kuva

Tänään saatiin loputkin ovet ja luukut hioma väriin ja huomenna niihin pintavärit.

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 3.3.2011 16:26

Nyt on molemmat luukut värissään
Kuva
Kuva
Väri on Delfleet ja sävy on JYKIn punainen näyttää luonnossa aivan järkyttävän hyvältä

Auto muuten on nyt hiomavärissä
Kuva
Kuva

Huomenna alotellaan hiomaan koria

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 13.3.2011 21:14

Nonni löytyhän se kameran kaapeli lopulta!

Nyt on jettaa aloteltu hiomaan vesissä 600 (tyynyllä)
Kuva
Auton pintaan on sudittu kontrolli väri [savu] josta erottuu kaikki ylimääräset rokamat ym.
Kuva

Lyr3
-
Viestit: 71
Liittynyt: 2.7.2010 16:57

ViestiKirjoittaja Lyr3 » 20.3.2011 23:23

tuo hiominen ois pitäny alottaa tuen kans p400 paperilla. tai sit koneella jos hallihtee. ois saanu ihan tasasen pinnan. sit lopuks ilman tukee hienommilla papereilla. delfleetille ois riittäny ihan se 400:sen naarmu epäkeskolla hiottuna.

Mower
-
Viestit: 111
Liittynyt: 30.11.2006 19:55

ViestiKirjoittaja Mower » 21.3.2011 8:24

tuo hiominen ois pitäny alottaa tuen kans p400 paperilla. tai sit koneella jos hallihtee. ois saanu ihan tasasen pinnan. sit lopuks ilman tukee hienommilla papereilla. delfleetille ois riittäny ihan se 400:sen naarmu epäkeskolla hiottuna.


Tämäkö on nyt sun mielestä sitten ainoa oikea tapa tehdä vai?

Mun mielestä tää projekti on edennyt ihan hyvin ilman että täytyy tulla huuteleen miten mikäkin ois pitänyt tehdä.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 21.3.2011 9:13

Itse ottaisin ton huutelun neuvona ennemmin kuin vittuiluna.
Tapoja on monia miten voi tehdä oikein tai ryssiä.
Kun itse tekee, niin itse jopa toivoisin että neuvottaisiin, jos jostain tuntuu että tekisin väärin
tai jos voisin tehdä samalla vaivalla paremmin.

Mielipide on kuin perseenreikä. Kaikilla on oma semmoinen.
Joskus sieltä puhisee jotain epämääräistä eikä niitä tarvitse huomioida, jos ei kiinnosta.
Joskus taas sitten tuhnu voi olla niin maukas että siihen tarttuu kiinni.
Joskus taas sitten jotain ulkopuolista häiritsee voimakas aromi ja avautuu siitä.
Mowerikin olisi voinut pitää pierunsa sisällään ja antaa toisten projektien jatkua ilman paskan käryä.

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 21.3.2011 12:26

Noniin tulihan tällekki prokkikselle elämää :F joo isoimmat alueet on vedetty ennen vesissä hiomista 400 epä keskolla. Itekki otan ennemmin tuon vinkkinä ja neuvona ku vittuiluna ym.

Ite oon tottunu tekemään että kun pinnassa on hiomaväri alotetaan 600 paperilla ja epä keskolla jos uskaltaa (ei oo kantteja ym) ja sen jälkeen 600 tyynyllä vesissä, Tapoja on yhtä monta kuin tekijäänsäkkin

Tällä viikolla korikin väriin, vanteet mietityyttä että pistetäänkö kiiltävän mustaks vai vedetäänkö uusiks vanne hopealla!?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 21.3.2011 12:32

Epäkeskoa olen joskus hionnassa itsekin käyttänyt. Sen käyttö vaatii kai harjaantumista, sillä itse sain aikaan aaltoja, jotka näkyivät maalikerroksen alla.

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 21.3.2011 14:14

Ei se itse laitteen käyttö pahemmin vaadi mutta juuri se työn tulos vaatii silmää.

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 26.3.2011 22:34

Ja eikös tuo tasaisuuden hakeminen pohjavärillä meinaa sitä että pohjatyöt on tehty päin persettä ? että jos pitää hioma väriä käyttää "kittinä" nii ei se oikeinkaan ole tehty ?

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 29.3.2011 16:25

Nonni jos palataan autoon :D huomenna kori maaliin ja sitten alkaa kasaus sekä tekniikan ehostus
Kuva

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 30.3.2011 22:11

Hei mistä sais suomesta etuovien kahvat lukolla johon käy sama avain !? Olis pikku hiljaa kiire huomenna kori maaliin ja perjantaina kasaamaan.

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 30.3.2011 22:17

motonetistä ja marmorilta

Mikael Johnsson
-
Viestit: 126
Liittynyt: 22.5.2004 22:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mikael Johnsson » 30.3.2011 22:45

Tai laitat purat lukkopesät ja laitat ne 4 haittaa molemmissa avaimellesi sopiviksi,

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 1.4.2011 12:04

Nonniin vihdoin ja viimein korikin on VÄRISSÄ!!
Kuva

Januzki87
-
Viestit: 55
Liittynyt: 10.1.2011 23:31

ViestiKirjoittaja Januzki87 » 1.4.2011 16:42

Oho, sehän kiiltää! ;)
Komiata, tuliko millane maalipinnasta?

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 1.4.2011 17:25

hyvä tulí paria valumaa laskematta. Keskiviikkona pääsee vasta kasaamaan maanantaina on nimittäin lähtö "virkistymis" reissulle viroon :D

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 4.4.2011 7:04

Tänään tuli sitten se maaginen 18 v mittariin että tästä ei ole ku suunta alas päin :D

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 11.4.2011 19:55

Nonni tallinnan reissusta selvitty ja autoa päästy jo kasaamaan
Kuva
Kuva
Kuva

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 13.4.2011 21:47

Se ois sisusta kasassa ja ulkokuori loppu silausta vaille valmis.

Listoista tuli kuin uudet kun suihku puolkiiltävää paukkupullosta harsona päälle.
Kuva

Vielä puskuri kiinni ja vanteet maaliin ja alle niin on katsastusta vaille.
Kuva
Kuva

Januzki87
-
Viestit: 55
Liittynyt: 10.1.2011 23:31

ViestiKirjoittaja Januzki87 » 13.4.2011 23:45

Täytyy sanoa, että kylläpä näyttää Jetsoni hyvältä :)
Siinä on jotain originellia hienoutta (plussaa pikkupuskureista), mut kuitenkin originaalista poikkeavaakin hienoutta, kuten alusta ja tulevat vanteet :) Näppärä vähän ehostettu kokonaisuus tulossa, täälläpäin ainakin tykätään!

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 14.4.2011 8:31

Kiitos kiitos. Omasta mielestä jetta ja golf näyttää pikkupuskureissa paremmalta, löytyy kyllä poikkeuksiakin.

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 14.4.2011 10:53

Täällä puolestaan ollaan sitä mieltä, että Jetta ilman Jetta-keulaa on kuin reppuselkäinen Golf. :)

Tummat ajovalot + merkitön maski olisivat oiva valinta myös pikkupuskureiden kanssa.
Samoin uusi tarvike-etupuskuri, niin pääsee eroon lampunpesureistakin.

Kuva

Mutta kuten useasti on mainittu: Omaa silmää miellyttäväksi näitä tehdään jne.
Huolellisen näköistä rakentelua, hyvä hyvä!

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 14.4.2011 11:05

siinä hyvä esimerkki siitä poikkeuksesta!!

Omaan silmään tää on tehtykkii ja seuraavaan tulee jetta keula oli se golf tai jetta sitten.

Januzki87
-
Viestit: 55
Liittynyt: 10.1.2011 23:31

ViestiKirjoittaja Januzki87 » 14.4.2011 14:25

Joo samaa mieltä Jetta-keulasta, se ois nätimpi kyllä. Mut ei toikaan pahalta näytä :)

Dermi
-
Viestit: 77
Liittynyt: 28.2.2011 21:24

ViestiKirjoittaja Dermi » 14.4.2011 18:38

Todella kaunista työtä ja hienosti tehty! Hatun nostot sinne!

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 14.4.2011 21:51

Kiitos kiitos. jos vielä viikon sivelis sitä tuolla hallissa ja vaihtais termostaatin ja muut tarvittavat kone huoneeseen ja eikun katsastus asemalle anelemaan kilpiä :D

Se on hyvä tehdä tässä vaihteessa jo kaikki perin pohjin hyvin koska idea oli tätä projektia alottaessa että tätä jalostetaan niin pitkään miun hallussa kun intoa riittää moottori vehkeisiin,toisin sanoen autoa rakennetaan koko ajan lisäillään ja poistellaan niitä osia mihin kyllästyy.

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 17.4.2011 19:41

Nyt on vanteetkin saaneet uuden elämän
Kuva

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 18.4.2011 16:00

Nonnii nyt on jetta jo kasassa yhtä kahvaa vaille, kaveri laittaa ne lukon haituvat silleen että käy alkuperäinen avain.
Kuva
Kuva
Kuva

Vielä tehtävää:
- termostaatin vaihto+ jäähytys nesteet
- valojen suuntaus
- kaasari säätöön (päästötesti)
- nelipyörä suuntaus
- flekti napin taakse
- MADALLUS

mosir
-
Viestit: 419
Liittynyt: 16.2.2007 8:40

ViestiKirjoittaja mosir » 18.4.2011 22:33

Hyvältä näyttää. Miksi flekti tulee nappi käyttöseks?

Pikkupuskuri gtin etulippa sopis kyllä tuohon keulalle.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 19.4.2011 6:54

Ovet eriväriset ku muu auto?

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 19.4.2011 7:12

Taitavat olla vain pölyiset?

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 19.4.2011 14:36

Pölyset ne on. kyllähän se gti lippa kävis :D huomenna 4 pyörä suuntaus ja päästö testit ja sitten leimalle ja madallaus :D

Flekti sen takia napin taakse kun ei lähe ittekseen pyörimään

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 19.4.2011 15:14

Kysymys 1) Miksi nelipyöräsuuntaus ennen alustan asennusta? Alustan asennuksen jälkeen kulmat on taas vituillaan joten laitapa se alustasatsi ensin ja mene sitten säädättämään pyörät niin kuin pitää.

Kysymys 2) Miksei flekti saa lähteä itsekseen pyörimään? Meinaatko tahallasi polttaa kansipahvin vai mikä kumma? Kyllä se termari sen flektin hoitaa ihan automaagisesti, ei siihen mitään erillisä katkaisijoita kannata laittaa :)

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 19.4.2011 15:37

jos se flekti ei automaattisesti lähe tulille, niin vaiha se anturi/termostaatti siittä syylärin päästä. Niin joo ja mittaa että siihen tulee varmasti kokoajan jännite virtojen ollessa päällä

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 19.4.2011 18:56

"Kysymys 1) Miksi nelipyöräsuuntaus ennen alustan asennusta? Alustan asennuksen jälkeen kulmat on taas vituillaan joten laitapa se alustasatsi ensin ja mene sitten säädättämään pyörät niin kuin pitää.

Kysymys 2) Miksei flekti saa lähteä itsekseen pyörimään? Meinaatko tahallasi polttaa kansipahvin vai mikä kumma? Kyllä se termari sen flektin hoitaa ihan automaagisesti, ei siihen mitään erillisä katkaisijoita kannata laittaa :)"

Vastaus 1) Kuten jo ensimmäisessä viestissä kerroin JOMin satsi on asennettu jo.

Vastaus 2) Flekti ei todellakaan lähde itsekseen pyörimään sen takia napin taakse.


Joo pitää tarkistaa se anturi ym.

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 19.4.2011 21:59

pakollinen kuva
Kuva

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 19.4.2011 22:24

Kyllä toi vähän jetan alkuperäisiä valoja huutaa. Ne vaan on niin osa ton auton identiteettiä.

Jäi ihmetyttämään että miksi se flekti pitää olla käsiohjattu?

mustonenj
-
Viestit: 396
Liittynyt: 15.6.2005 14:54

ViestiKirjoittaja mustonenj » 19.4.2011 22:45

minua taas jäi ihmetyttämään tuo alusta homma. vaikka se onkin siellä jo alla, ne kulmat muuttuu aina korkeutta muutettaessa.

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 20.4.2011 11:42

Flekti sen takia napin taakse koska ei itse lähde pyörimään lämmön noustessa kuten jo 3 kertaa olen sanonut. Suuntaus tehdään vaan sen takia että katsotaan onko ne miten päin persettä.

Onko kellään tietoa mitkä johdot siitä flektistä on + ja - ?

Korjaus!

Flekti toimii kun sähköt veti uusiks!! eikä menny ku 2 hermot

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 20.4.2011 15:10

Kannattaa tosiaan varmistaa että flekti pyörii oikein päin.
Eräässäkin tapauksessa auto kärsi lämpöongelmista vaikka flekti pyöri - väärin päin. Eli puhalsi ajoviimaa vastaan jolloin ilma ei kiertänyt senkään vertaa mitä ilman flektiä. :)

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 20.4.2011 15:58

joo se pyöri aluks väärin päin :D nyt sekin korjattu. päästö testi tehtiin laihoin tuloksin....

Kaikki muut arvot oli hyvät paitsi happi arvo...sallittu on 0,1-0,5 miulla oli 5,35

No eiku putkee tarkisteleman että mistä se vuotaa nii siitä vinovälipöntöstä ylä puolelta oli niin hataraa putkea että oli pakko käydä uus tilaamassa mototista

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 20.4.2011 20:27

Flekti sen takia napin taakse koska ei itse lähde pyörimään lämmön noustessa kuten jo 3 kertaa olen sanonut.
Mä ymmärsin että sä et tahdo sen lähtevän lämmön noustua automaattisesti käyntiin... :)

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 20.4.2011 21:05

Joo siis tahdoin että lähtee pyörimään niin kuin kuuluukin kun lämmöt nousee :D

Huomenna jos sais sen välipöntön ja muut nii ens tiistaina sitten yrittää saada tämä projekti päätökseen :D

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 23.4.2011 20:17

Tulipahan hommattua ensimmäiset yli nopeus sakot.... iskän autolla ei etes omalla

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 26.4.2011 17:05

Huomenna mennään yrittämään jettaa kilpien väliin !! toivotaan ainakii

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 27.4.2011 16:02

Nyt on tämä projekti saatu loppusuoralle!!! leima tuli ilman turhia sanomisia.

Kuva
Kuva

Luokkakavereiden autot mukana:
Kuva
Kuva

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 27.4.2011 22:46

onko kellää kakkoskoppasen konetta myytävänä lähellä Joensuuta!?
Viimeksi muokannut lyllero, 15.9.2011 7:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 27.4.2011 22:52

kakkoskoppasen konetta myytävänä


vain noin ~100%:n varmuudella kun menet ensimmäiselle purkamolle /romuttamolle niin löytyy, nuitahan makaa ojan pohjat täynnä. Ellet oikeasti laita moottoria sinne.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 28.4.2011 2:21

Ensi kertalainen tekee kytkinrempan II koriseen noin 2h tunnissa. Josta 45min menee etsiessä sopivaa avainta vetareihin, 15min kaivaessa nenää, tunti tehdessä töitä.

mane_
-
Viestit: 508
Liittynyt: 23.7.2005 8:21

ViestiKirjoittaja mane_ » 29.4.2011 13:52

+ Kytkimen osat ei maksa montaa kymppiä. Kivalta tää näytti livenä ku peltolassa tulit vastaan. **Peukku**

Misanthor
-
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2006 0:32

ViestiKirjoittaja Misanthor » 7.5.2011 18:46

Kappas. Tutunnäköinen auto. Vastaan tullut... Ainakin kerran. :D Sinkkuvalomaski ehkä tökkii, ehkä ei. Mut ajan kanssa tuohon varmaan tottus.

Miulta löytyy Jetan osia hurumykket toistaseksi. Mikäli tarviit. Kohde lähtenee sulattoon jokusen ajan kuluessa. 1.8 GU patakin on joutavana ja on ko. Autossa kiinni.

Japoff
-
Viestit: 43
Liittynyt: 31.12.2006 17:28

ViestiKirjoittaja Japoff » 7.5.2011 21:33

Nätti peli =D
Hyvän näköinen ilman mitään turhia hömpötyksiä ++

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 10.5.2011 22:04

Kiitos kiitos. Jetta maski kummitelee nyt pahasti päässä mutta ajetaan nyt ensin tuollalailla.

1500 kilometrin jälkeen kaikki pelaa ja toimii
kuvia tulee kun saan nämä hemmetin netin salat auki kun ei toimi kunnolla.
Viimeksi muokannut lyllero, 15.9.2011 7:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 13.5.2011 12:41

uuttta kuvaa
Kuva
Kuva
[img]

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 13.5.2011 12:49

FIN-tarra hiiteen. Samantein käy konttorilla tilaamassa finnittömät kilvet niin tulee hyvä :)

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 13.5.2011 14:27

FIN tarra lähtöö kun san aikaseks käytyy kaverilta cleanin puskurin ja sama se miule onko nuo fin kilvet vai ei onpaha suomalainen auto :D

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 16.5.2011 20:02

Nyt on päivitystä tapahtunu vanteiden osalta:

RSL CULT 15"/8,5
Kuva
Autoa nostettiin kolme kertaa ettei raapisi kaariin.
Kuva
Kuva
Kuva

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

JA TAAS MENNÄÄN

ViestiKirjoittaja lyllero » 8.10.2012 21:03

Monien hyvien ja muutaman huonommankin reissun jälkeen jetta keitti yö vuoronjälkeen kotiin ajellessa.
Kuva


Lämmöt ei kohonnut yli kipurajan vain yhenäkkiä 7 km ajon jälkeen kiihdyttäessä hirvee savu konepellin alta ja tehot hävis ja nakutus kasvoi perkeleen moiseks tais olla kesäkuuta kun tämä sattui nyt olis taas aika ottaa jetta halliin talven illoiksi ja iloksi

Jos joku kokeneempi jolla on kokemusta tuosta kanne irrotuksesta ym ym mitä nyt keittämisen jälkeen yleensä hajoaa ja niiden korjaamisesta olisin iloinen jos apua ja neuvoa tulisi :D

Tässä on tullut välissä omistettua Farkku mk3 golf ja rakennettua pikkuveljelle hilux:
Kuva
Tämmönen tuli
Kuva

Pazih
-
Viestit: 96
Liittynyt: 26.7.2003 17:49

ViestiKirjoittaja Pazih » 8.10.2012 21:38

Jos autolla ei ole kiire, niin eikös se nyt kannata A:joko teet sen tekniikan vaihdon taikka B:käyt koneen läpi kunnolla. Toisen tekee suht nopsaan ja on suht edullinen ja toisessa, noh voi karata mopo käsistä. Muutama kuva näyttäs vähän siltä että olet tainnu jossain välissä ropata autoos Reijolassa?

Mut joo hyvältä näyttää myös livenäkin kun duunin pihassaki oot käyny joskus alkukesääkö lie ollu.

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 9.10.2012 17:52

Tekniikan vaihto ainakin osittain toteutuu, vaihde laatikko pitää vai kytkeä uuteen mottiin ja kahtoa mitä tapahtuu
Viikonloppuna pistetään projekti taas käyntiin

onhan se hyvän näkönen rupes vituttamaan katella kun seisoo tallin nurkalla
Reijolassahan sitä tulee autoa laitettua

My_bug
-
Viestit: 681
Liittynyt: 1.3.2005 18:34

ViestiKirjoittaja My_bug » 9.10.2012 18:42

Tulee tuosta Hiluxista kovasti mieleen Paluu tulevaisuuteen, olikohan osa 3.

http://www.youtube.com/watch?v=pd_b-ecr ... re=related

edit: Lisäpitkät vielä katolle ja avot. :)

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 9.10.2012 19:31

:D :D tosiaankin melkein ku kaks marjaa

Pazih
-
Viestit: 96
Liittynyt: 26.7.2003 17:49

ViestiKirjoittaja Pazih » 10.10.2012 11:44

Nonih, tekniikka ropauksesta heti lisää tietoa? :D Itsehän käyn aika useesti parin talon päässä kyläilemässä isovanhempien tykö, siis tuol reijolas.

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 10.10.2012 19:00

Perjantain ohjelma:
-Kalja kaupan kautta talliin ja kannen irrotukseen ja tutkimiseen :D eli vklp lisää kuvaa ja tekstiä

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 13.10.2012 20:39

Nonni nyt on kansi purettu ja tutkittu ei isoja kosmeettisia vaurioita mannissä, sylintereissä eikä venttiileissä. kansipahvi vähän kärsiny. Nyt vaan uus kans paikkalleen, tiiviste satsi yläpäähän ja nesteet sisään ja käyntiin.
Kuva
Kuva

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 18.10.2012 21:23

Prkl ei käynnisty olevinaan katoin sytytyksen kohalleen ja jakopään ym ja ei lähe kertokkee immeiset ne kampuran paikka nokka akselin paikka ja sytytyksen paikka teidän mukaan kun ei nuo omat näytä toimivan !
KIITOS

Kosse
-
Viestit: 311
Liittynyt: 30.4.2009 19:13

ViestiKirjoittaja Kosse » 19.10.2012 8:14

Hae kirjastosta korjauopas, niin siitä kyllä selviää kaikki kohdistusmerkit. Mulla tosin kerran piti sytytystä pyöräyttää 180 astetta, ennenkuin lähti käyntiin.

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 19.10.2012 17:00

:D sehän tässä haukinta onkin että nämä merkit on korjaus oppaan mukaan laitettu :D mut no kyllä se siitä taas kun käy kaikki läpi uudelleen :D

hartsi
-
Viestit: 300
Liittynyt: 14.9.2003 16:21

ViestiKirjoittaja hartsi » 19.10.2012 20:44

Lupaako edes?Ettei olisi 180 astetta jakaja pielessä?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 19.10.2012 20:58

Ja jos nokan hihnapyörä on ollu irti, niin siitä löytyy merkit molemmin puolin.

lyllero
-
Viestit: 76
Liittynyt: 9.11.2010 10:45

ViestiKirjoittaja lyllero » 21.10.2012 17:20

Nonni lähtihän se hörskyttämään nokka ja sytytys oli pielessä.!
Seuraava projekti on että mitenkä tuota 2e2 kaasutinta oikein saadaan säädetty tyhjäkäyntiä ym kun ei oikein tuo korjausopas auta päällä on tietääkseni seos ruuvi ja mikä se on takana 13mm lenkillä pyöritettävä ?


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 56 vierailijaa