Golf mk1 -83 1.6D-->TD

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Januzki87
-
Viestit: 55
Liittynyt: 10.1.2011 23:31

Golf mk1 -83 1.6D-->TD

ViestiKirjoittaja Januzki87 » 16.1.2011 19:24

***KAIKKI PROJEKTIKUVAT TÄÄLLÄ***

Aletaanhan nyt tänne kirjottelee vähän projektitarinaa uusimmasta ostoksesta, jonka ostin syyskuun lopussa, 2010.
Eli kyseessä on -83 vuosimallia oleva ykköskoppanen Golf 1.6 vaparidieselillä varustettuna. Tuotu Suomeen muuttoautona vuonna -84 Israelista. Yllättävän ryhdikkäässä kunnossa ikäisekseen. Omia viritelmiähän tän ikäseen on keretty jo tehdä, kuten alkuperäisten helmojen päälle hitsattu "helmalevikkeet"--> rälläkkä pelastaa. Seissy vuodesta 2007 lähtien, mutta kilvissä kuitenkin.

Tekniikka on se perus 1.6D 4-vaihteisella laatikolla. Mittariin kertyny 426tkm, täydellisen koneremontin ja esim. tehdas uuden kannen vaihdon jälkeen tullut mittariin reilu 100tkm. Tällä hetkellä mahdollisesti kannentiiviste menny, kehitti kuulemma painetta. Ensitöikseni huomasin nestettä laittaessani, että vuotaa kaiken pois vesipumpun luota (syy kannentiivisteen palamiseen?), laturin pulteista 2 oli katkennu lohkoon. Nyt laturi ja vesipumppu purettu pois ja pultit porattu pois lohkosta. Muuta tekniikalle ei oo toistaiseksi tehty.

Tästä vaparimoottorista on tarkotus tehdä tuo td, VNT-ahtimen ajattelin sovittaa tuonne ja td:n syöttöpumpun. Sitten sen näkee, miten vapari kestää ahdettuna. Saa muuten tarjota vaikka privalla syöttöpumppua, jos sattuu löytyy ylimäärästä.

Yllättäen tämäkin yksilö on löytäny jostain ruostetta koriin, eli jo ostotilanteessa oli tiedossa että ainakin molemmat takakaaret, helmat ja etuhelma menee vaihtoon. Joululahjaksi itelleni tilasin sitten tarvittavat peltiosat Golfiin. Autosta tarkotus tehdä ulospäin vakio, ainoastaan coiloverit ja erilaiset vanteet on tulossa.

Muutama kuva hakureissulta/pesun jäljiltä:

Kuva

http://i458.photobucket.com/albums/qq307/Januzki/Golf%20mk1%20-83/Picture087.jpg

http://i458.photobucket.com/albums/qq307/Januzki/Golf%20mk1%20-83/Picture093.jpg

http://i458.photobucket.com/albums/qq307/Januzki/Golf%20mk1%20-83/Picture081.jpg
Viimeksi muokannut Januzki87, 16.2.2011 0:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Januzki87
-
Viestit: 55
Liittynyt: 10.1.2011 23:31

ViestiKirjoittaja Januzki87 » 16.1.2011 19:50

Joululoman aikaan kerkesin vähän laitella Golfia eteenpäin:

Korjauspellit

Kaaren lähtötilanne, kiitos kaaren kivisuojien

Kaari leikeltynä

Auto pukkien päällä
Kuva

Helma.. ja alkuperänen helma alla

Toisesta päästä

Helma(t) leikelty pois

Takapäästä

Uutta helmaa

Uutta kaarta

Kaarta toisesta suunnasta

Kittailtu, hiottu ja suojattu..
Kuva

Kittailtu, hiottu ja suojattu..

Kittailtu, hiottu ja suojattu......

Happo- ja hiomaväri pinnassa

Happo- ja hiomaväri pinnassa..


Lopputulos näyttää tältä:

Kuva

Kuva

Kuvia yritän ottaa joka työvaiheesta, jos kamera sattuu olemaan tallissa. Joten, tulossa on vähän puhetta ja paljon kuvia! ;)
Kuskinpuoli on periaatteessa pohjatöitä vaille maalauskunnossa. Seuraavaksi apparin puolelle sama projekti.
Viimeksi muokannut Januzki87, 16.1.2011 20:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 16.1.2011 20:04

Näky kaaren alta kurkistavan lasivillaa, revi ihmeessä pois. Tuskin ainakaan vähentää ruostumista.

Kohtuu siistinäkönen yksilöhän tuo on kumminkii. Onnea projektiin.

Januzki87
-
Viestit: 55
Liittynyt: 10.1.2011 23:31

ViestiKirjoittaja Januzki87 » 16.1.2011 20:14

Öö.. missä kuvassa? Meinaatko siltä keltasta siinä kaaren ja helman risteyskohdassa, kun kaari oli rälläköity pois? Se oli vaan kostutettu rätti, ettei massat syty ainakaan palamaan sisätilassa.

Joo onhan tuo aihioksi ihan yllättävän hyvä kori. Pihassa on toinen vanhempi (-77 swallowtail) Golf, siinä ois jo aika paljo enempi rälläköimistä ja hitsaamista.

ElektrikMekanik
-
Viestit: 209
Liittynyt: 25.12.2010 7:22

ViestiKirjoittaja ElektrikMekanik » 18.1.2011 1:35

Kerrassaan hienosti alotettu projektikertomus! Ja hienosti jäsennelty noi kohokohta -kuvat suoraan näkösälle ja sit etenemiskuvat linkkeihin. Näyttäis kyl hyvältä aihiolta!

Januzki87
-
Viestit: 55
Liittynyt: 10.1.2011 23:31

ViestiKirjoittaja Januzki87 » 18.1.2011 19:33

Kiitokset :)
Onko kenelläkään harrastelijalla tietoa tuosta alkuperäisestä värikoodista, koska Golf on tulossa alkuperäiseen sävyyn, kunhan saan korihommat tehtyä? Ja onko tuo jokin erikoisempi sävy, en ainakaan muista kovin usein nähneeni tällä värillä ykköskoppasta Golffia. Myös sitä oon ihmetelly, että onko näitä ollu alunperin kovin hirveesti tuplavaloilla muita, kuin GTi:tä?

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 18.1.2011 21:52

Mulla oli muistaakseni takakontissa jossain värikoodilappu, olisko ollu varapyöräkotelossa tai jossain. Asiallinen projekti ja tekniikka :)

Tero M
-
Viestit: 36
Liittynyt: 31.12.2007 19:46

ViestiKirjoittaja Tero M » 18.1.2011 22:27

Itellä on samansävyinen projekti meneillään (-81). Siitä löytyi peräluukusta värikoodi LB5Y. "Regatta Blue" tuli netissä vastaan sillä numerolla. Maalikaupassa ei vaan löytynyt tuolla koodilla sekoitusta vaan meni mallista skannaamiseksi. Ihan hyvä tuli kuitenkin lopputulokseksi.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 18.1.2011 22:34

Loistavaa, 1-korisia ei taas liikaa ole näkyny projektiosiossa! Plussaa tosiaan tekniikasta ja väristä, tuon värisenä nuita ei todellakaan liikaa ole maailmallakaan. 1,6TD pienillä höystöillä on kyllä mukava tuommoseen koppaan, nimim. itsellä vastaava ja monta gti:tä jo jalkoihin jäänyt :)

Januzki87
-
Viestit: 55
Liittynyt: 10.1.2011 23:31

ViestiKirjoittaja Januzki87 » 18.1.2011 23:01

Ihan aluksi, autoo hakiessa oli vaan mielessä tehdä tästä punanen( ainoa oikee väri ykköseen?) "swallowtail", koska pihassa on -77 ykköskoppanenki, josta ois puskurit yms. saanu suoraan. Mut sit rupesin kattelee vähän enempi, eikä tuo facelift näytä ollenkaan huonolta tuommosenakaan, sitten tuo väriki rupes kummasti miellyttää vielä silmää ku hinkkasin tuon auton puhtaaksi seisomisen jäljiltä :)

Eli auto tosiaan pysyy ulospäin semmosena, kuin se alunperin on tehtaalta tullutkin. Tekniikankin haluan ainakin toistaiseks pitää 1.6:na vaikka tallissa ois yks aihio 1.9 aaz-moottori, johon pitäis vaihtaa venttiileitä kanteen, kiitos kunkkupultin! Ja vnt-ahtimen haluan tuohon sovittaa juuri sen antaman laajemman käyttöalueen takia. Riittääkö 10 mm nestepää ~150 hv tehoille?

Vielä pitää kysyä noista ykköskoppasista: onko kenelläkään ollu hanskalokero ylöspäin aukeevaa mallia? Tää on ensimmäinen ykköskoppanen, jossa semmonen on tullu vastaan. -77:ssa se on perus alaspäin aukeeva, kuten parin kavereiden Caddyissäkin.

Kuva vielä tämänhetkisestä varaosa-autosta, jonka kohtalo ei vielä oo kuitenkaan täysin sinetöity. Voi vielä muuttua tulevaksi projektiks tän sinisen jälkeen :) Ei ihan niin hyvä aihio..
Kuva

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 18.1.2011 23:29

Ei oo tuo kuvassa oleva ainakaan swallow, ihan perus pikkulamppusen tuo takapokkaus.

Tuo sininen näyttää olevan LX-mallia, eli siinä on vastaavanlainen kojis kuin GTI:ssäkin ja perusmallia fiksummat sisäverhouksetkin sekä erilaiset kylkilistat ja sisäsäätöiset peilit, ja nelivalomaskikin yleensä kuten kuvissa näkyy.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 19.1.2011 11:59

Eipäs osannut aatellakaan että olis jotenkin harvinainen väri ykköseen. Ittellä oli aikoinaan tuollainen ja samaan aikaan kylillä pyöri toinenkin saman värinen.

10mm pää riittää komiasti 150hv tehoille. Ahtimeksi niille tehoille vois passata joku 1749VA/VB 130-150hv pumpparista, tai vnt20 V6 TDI:stä.

Januzki87
-
Viestit: 55
Liittynyt: 10.1.2011 23:31

ViestiKirjoittaja Januzki87 » 19.1.2011 15:54

Jaa, hyvä tietää tuosta LX:n varusteluistakin jotain. Emmä oo tiennykkää, että tuossa on jotain perusmallia parempaa.
Googletin menemään ja NYT tiedän, mitä tuo Swallowtail meinaa.. Joo perus pikkulamppunenhan tuo -77 sitten on.

Jaa pitää sit vissiin laitella tuommone 10 mm nestepää, kunhan sen td:n pumpun jostain ensin löytäis käsiin. Jep, 130 hv Passatin VNT-ahdinta oon tähän suunnitellu, pitäis ilmeisesti hyvin riittää siihen 150 hv tienoille..

Januzki87
-
Viestit: 55
Liittynyt: 10.1.2011 23:31

ViestiKirjoittaja Januzki87 » 16.2.2011 0:01

Viikonloppuna sai taas vähän eteenpäin, seuraavan kerran varmaan viikolla 10 ku on lomaviikko. Piti alottaa tuo apukuskin puoli rälläköimällä tuo "helmalevike" pois, jotta näki missä kunnossa se alkuperänen helma on. Helpommin sanottu kuin tehty, tuo "helmalevike" kun oli hitsattu koko matkalta kiinni eikä mistään pisteillä.

Nooh, lopulta sain tuon ylimääräsen pellin pois ja siistimään vähän noita reunoja sitten. Alta paljastui ihan yllättävän hyväkuntonen helma, joten päätin että en vaihda helmaa sitten kokonaan. Aikani putsailtuani helmaa otin siitä kuitenkin oven alta noin 40 cm pitkän pätkän peltiä pois, myös helman takaosaan tulee pikku paikka. Lokasuojan alareunastaki löyty sitte uuden pellin tarve. Takakaari pitää vaihtaa alas asti, koska helman takaosa päässy ruostuu. Mutta niin, helman teko ja kaaren vaihto jatkuu viikolla 10, tähän väliin taas vähän kuvia :)

Lähtötilanne:
Kuva

Lähtötilanne eri suunnasta

Alkaa olla jo alkuperänen helma näkyvillä:
Kuva

Pahin kohta helmassa:
Kuva

Tähän pitäis uutta peltiä laitella:
Kuva

Helman takaosa

Projekti jatkuu 2,5 viikon päästä taas..

tanari
-
Viestit: 122
Liittynyt: 9.8.2006 18:15

ViestiKirjoittaja tanari » 16.2.2011 0:12

on saanu työntää pari saumaa tohonkin koriin :D

hyvin tuntuu etenevän, ootko korjauspeltejä ostellut? minkä merkkisiä ovat olleet?

Januzki87
-
Viestit: 55
Liittynyt: 10.1.2011 23:31

ViestiKirjoittaja Januzki87 » 16.2.2011 0:23

Täähän on vielä helppo projekti peltihommien osalta, verrattuna esim. tuohon mun punaseen -77 Golffiin.. :P
Tosin, en edes rupee valehtelee, ettei sais miggirusketusta tämänkin kanssa :D
Joo korjauspellit ostin molemmat helmat, takakaaret ja etuhelmapellin. Klokkerholmin peltejä ovat merkiltään.

Sais mun puolesta edetä nopeemmin, mutta rajoittaa tällä hetkellä koulu ja opinnäytetyö aika pahasti harrastusaikaa.

Januzki87
-
Viestit: 55
Liittynyt: 10.1.2011 23:31

ViestiKirjoittaja Januzki87 » 8.3.2011 21:32

Jeps, projekti pääsi taas jatkumaan. Ensimmäisenä oli vuorossa sisustan purkamista ja vanhojen massojen raapimista sisustasta pois. Tän Golfin pohja kun on suojattu sisältäpäin kattohuovalla (liimattu jollain erittäin tiukalla massalla), niin sitä irrotellessa menikin hetki :D

Nooh, sisustaa sen verran raavittu, että uskalsi ruveta rälläköimään eikä tarvii pelätä, että syttyis heti palamaan noi kattohuopa/massa-patentit.

Tänään sain edellämainittujen lisäksi hitsailtua tuon apparin etulokasuojan alaosan reiän kuntoon. Päätin myös, että vaihdan kuitenkin koko helman kerralla, niin eipä jää sit jälkikäteen harmittaa tuo vanhan helman pintaruoste maalin ja massan alla. Kävin tossa vielä iltahommina rälläköimässä vanhan helmapellin irti, joten huomenna uutta helmapeltiä sovittaa ja hitsaamaan. Pitää ottaa huomenna kamera talliin mukaan, niin näkee vähän kuvissakin edistymistä..

Januzki87
-
Viestit: 55
Liittynyt: 10.1.2011 23:31

ViestiKirjoittaja Januzki87 » 23.3.2011 15:48

Folkstaattori on taas vähän edistyny. Elikkäs elikkäs, uuden helman oon hitsaillu kiinni ja sain takakaarenkin vaihdettua. Pistetäänpä muutamia kuvia taas etenemisestä, niin ei tää projektitopicci mee pelkäksi tekstiksi:

Paikka lokasuojaan
Kuva

Huutaa uutta peltiä
Kuva

Edestäpäin ilman helmaa

Uutta helmaa
Kuva

Edestäpäin uuden helman kanssa

Kaari lähtee leikkaamalla...
Kuva

... ja kiinnittyy hitsaamalla
Kuva

Vanha kaari takaapäin

Uuden kaaren sovitusta

Uuden kaaren sovitusta (part 2)

Vielä kokonaiskuvaa
Kuva


Vielä pitää sisälokari hitsata kaareen kiinni, niin alkais hitsaushommat olla valmiit apukuskin puolelta. Sen jälkeen, aina niin ihanat kittaushommat alkakoon!

Januzki87
-
Viestit: 55
Liittynyt: 10.1.2011 23:31

ViestiKirjoittaja Januzki87 » 10.4.2011 19:06

Mitään oikeeta hommaa ei oo kerenny tekee nyt taas hetkeen, mut tänään tuli kokeiltua yhtä mahdollista vannevaihtoehtoa alle. Koko 5,5"x13", ET+8. Made In England eli liekkö sit Compomotivet? Hunajakennot kuitenkin kyseessä.

Nooh, eihän ne sit oikeen eteen menny. Vanne ottaa jarrusatulaan kiinni, spacereita ei voi laittaa koska tulee muutenki kaaresta ulos.. Kuvia myöhemmin tänä iltana, kunhan saan laiteltua niitä koneelle.

hana79
-
Viestit: 93
Liittynyt: 12.7.2005 17:48

ViestiKirjoittaja hana79 » 10.4.2011 22:22

Hyvän näköistä! Eteneepäs se nopeasti verrattuna omaan :)

Januzki87
-
Viestit: 55
Liittynyt: 10.1.2011 23:31

ViestiKirjoittaja Januzki87 » 11.4.2011 0:34

Kiitos, kiitos! :)

Nooh, kesäkuusta eteenpäin pitäis ruveta tosissaan etenemään ku toivottavasti saa ingenjöörin paperit kouraan ja loppuu opiskelut.

Mutta nyt niitä kuvia vanteiden sovituksesta:

Vastaavat vanteet löytyi "Alley Cat" -nimellä, eli kyseessä ilmeisesti sen merkkiset vanteet (kiitos Tanarille tästä tiedosta)
Kuva

Takaa istuis nätisti
Kuva

Yleisilmettä vanteilla
Kuva

Edestä tulee rumasti yli kaaresta
Kuva

Tämmönen vanteiden testaus tällä kertaa. Taakse vanteet istuu erittäin nätisti, mut edessä ongelmaksi tuli kaksi asiaa: vanne tulee ulos kaaresta liki 2cm, sekä vanne myös ottaa kiinni jarrusatulaan (kuvissa jarrusatula irti). Tuo kaaren yli tulo saadaan korjattua järjettömällä Camberilla (madallus?), mut tuohon jarrusatula-asiaan kaipaan mk1-gurun vinkkejä? Spacereita ei enää noin paljo ulospäin tulevalle vanteelle viiti laittaa.. Eli onko mahdollisesti esim. mk3:n satulat+levy suoraan käypäset tuohon, kun tuntuis tulevan satula "vähemmän ulospäin" vanteen kiinnityspisteeseen nähden?

Januzki87
-
Viestit: 55
Liittynyt: 10.1.2011 23:31

ViestiKirjoittaja Januzki87 » 12.9.2011 21:05

5 kuukautta taisi mennä aikaa, että projekti sai jatkoa. Hitsailin tänään apparin puolen pyöränkotelon hitsaukset loppuun ja aloitin kittailemisen. Jos huomenna riittää intoa töiden jälkeen, niin armotonta hiontaa tiedossa! Kyllä tää vielä tästä, ens kesänä uudessa värissä ja td-tekniikalla! ;)

Januzki87
-
Viestit: 55
Liittynyt: 10.1.2011 23:31

ViestiKirjoittaja Januzki87 » 19.10.2011 23:12

Apparin puolen takakaari ja helma alkaa olla pikkuhiljaa tasoiteltu kohdilleen, vielä pitää vähän hioa. Otin kokeiluun Keskinin KT8 9x16" vanteet:

Yleisilmettä
Kuva

Takaapäin näyttäis ainakin riittävän leveälle
Kuva

Ylhäältäpäin huomaa, että tulee jo jonkin verran yli kaaresta
Kuva


Loppuun vielä kysymys venyveny-immeisille: kuinka kapeeta kumia kärsii laittaa 9" leveelle vanteelle? Onko minimi 215/40r16 vai kärsiikö laittaa 205/40r16?

mustonenj
-
Viestit: 396
Liittynyt: 15.6.2005 14:54

ViestiKirjoittaja mustonenj » 19.10.2011 23:34

kyllä sinne kärsii 195/40 kuminkin laittaa, viimekesän moisella yhdistelmällä ajelin ilman mitään ongelmia.

Januzki87
-
Viestit: 55
Liittynyt: 10.1.2011 23:31

ViestiKirjoittaja Januzki87 » 20.10.2011 6:35

Olisko sulla mustonenj kuvaa tommosesta kumista 9" vanteella? Jos viitit, niin pistä vaikka sähköpostiin: [email protected]

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 20.10.2011 16:03

Kyllä kärsii helposti laittaa 195:sen renkaan. Omille ysin vanteille läsäytin 195/45 Federal merkkiset (halppis) kumit niin oikeestaan oli pieni pettymys kuinka "vähän" ne venyivät. Olisi pitänyt laittaa 40 profiiliset, prkl... :)

Januzki87
-
Viestit: 55
Liittynyt: 10.1.2011 23:31

ViestiKirjoittaja Januzki87 » 17.1.2012 23:03

Näköjään tullu vuosi täyteen ensimmäisestä viestistä tähän projektiin..Lopultakin taas aika ja motivaatio riittää kolville. Tänään tuli aloitettua etulokarin oikominen ja etuhelman vaihtamisoperaatio, tässäpä parit kuvat..

Lähtötilanne, helma joka suuntaan lommoilla ja mutkilla:
Kuva

Kuva

Rälläkkä puri näköjään etuhelmaankin:
Kuva


Kuva

Januzki87
-
Viestit: 55
Liittynyt: 10.1.2011 23:31

ViestiKirjoittaja Januzki87 » 1.2.2012 23:09

Tuli haettua tänään Golfille tekniikanluovuttaja, Audi 80 vm. 91, 1.6TD-koneella ja VAIN 486 tkm ajettu! Matkaahan ei kertyny hakureissulle kuin 496 km. Loppu auto menee purkuun, joten vaikka yv:llä voi kysellä kaikkea mahdollista osaa.

Januzki87
-
Viestit: 55
Liittynyt: 10.1.2011 23:31

ViestiKirjoittaja Januzki87 » 15.4.2012 22:46

Noniin, taas parin kuukauden jälkeen päästy jatkamaan ropposta. Etuhelman sain sovitettua ja hitsailtua tänään jo muutamasta kohtaa kiinni, huomenna pääsee hitsailee loppuun ja sit kittihommat etuhelmaan. Myös vänkärin lokaria joutu paukuttaa suoraks, oli joskus kolahtanu alakulmasta kiveen tms? Tavoitteena on saada volkkari ajoon juhannukseen mennessä, joten tässähän alkaa tulla kohta jo kiire :) Ei ois enää mahottomasti peltihommia, että pääsis vääntää pohjat ja viemään maalarille!

Kuva

Januzki87
-
Viestit: 55
Liittynyt: 10.1.2011 23:31

ViestiKirjoittaja Januzki87 » 10.5.2012 0:09

Etulokarit alkaa olla aika hyvin soviteltu etuhelmapeltiin, oma hommansa tarvike etuhelmaa sovittaa jo kerran mutkille menneeseen lokasuojaan!

Myös alustasarja tilattu, D2 Street -alusta tulossa. Kiitos siitä JH-Soundille!

Jos jollain löytyy ylimääräisenä GTI-mallin jarrusatuloita ja vakaajatankoja, niin eikun yhteyttä vaan ottamaan! Myös GTI:n muovikaaret kiinnostaa, voi joutua laittaa semmoset noiden vanteiden takia :)

Januzki87
-
Viestit: 55
Liittynyt: 10.1.2011 23:31

ViestiKirjoittaja Januzki87 » 14.5.2012 0:28

Tuli näpättyä peräkonttiin varapyöräkoteloon uutta peltiä, sieltä kun löytyi tähän asti ainut auton pohjasta löytyny reikä. Muutenki tuli vähän purettua osia maalausta varten. Ens viikolla alkaa pohjatyöt ja tuurillaan saa vetästyä hiomavärinki jo ens viikon aikana pintaan.

Januzki87
-
Viestit: 55
Liittynyt: 10.1.2011 23:31

ViestiKirjoittaja Januzki87 » 15.5.2012 23:38

Tänään tuli löydettyä uus reikä apparin takavalon alta. No, nyt on seki reikä paikattu ja samalla tuli vähän oiottua takahelmaa joka on joskus ottanu vähän siipeensä.. sekin.

Huomenna pitäis päästä jo alottelee pohjatyöt tosissaan, jos ei löydy enää yllätyksiä korista.

Januzki87
-
Viestit: 55
Liittynyt: 10.1.2011 23:31

ViestiKirjoittaja Januzki87 » 24.5.2012 0:01

Tullu nyt melkein joka ilta sen pari tuntia käytyä touhuamassa romua eteenpäin..

Eipä sitä vielä päässy pohjatöitä kunnolla alottamaan, kun peltihommia vielä riitti. Nyt alkaa etu-ja takahelma olla kittaushommia varten valmiita. Joutu vielä parit ylimääräset paikat laittamaan takahelmaan, kun sieltähän sit löyty ruostetta kuitenkin vielä.

Ja muutamat (huonolaatuiset) kuvat vielä tapahtuneista:

Varapyörän kotelon reikä
Kuva

Kotelo hitsattuna
Kuva

Takahelma alkaa olla valmis kittausta varten
Kuva

Etuhelma ja lokarit putsattuna
Kuva

vag22
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.4.2010 7:42

ViestiKirjoittaja vag22 » 24.5.2012 9:44

onko tiedossa auton aikaisempia vaiheita tuon enempää???

Januzki87
-
Viestit: 55
Liittynyt: 10.1.2011 23:31

ViestiKirjoittaja Januzki87 » 24.5.2012 13:05

Ollu vuodet 1984-1990 Kajaanissa, Rovaniemellä 1990-2000, 2000-2002 taas Kajaanissa, 2002-2010 Jaalangassa (Vaala). Siinäpä ne taitaa omistajat olevan. Mitenkä niin, näyttääkö tutulta autolta?

Aiemmat rekkarit OMN-373 ja OYH-976, nyt siis AOG-946.

Januzki87
-
Viestit: 55
Liittynyt: 10.1.2011 23:31

ViestiKirjoittaja Januzki87 » 24.5.2012 23:48

Nyt on renkaatkin tilattu Keskineille, Toyo T1-R 225/40r16.. ja on muuten lailliset noille 9x16" vanteille!

KariS
-
Viestit: 740
Liittynyt: 16.12.2004 21:27

ViestiKirjoittaja KariS » 25.5.2012 8:00

Aika isolta kuulostaa nuo 16" vanteet? Ehkä johtuu että tottunut näkemään ykkösissä ~14" vanteita. Odotellaan ja ihmetellään miltä näyttää.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 25.5.2012 10:21

On kyllä aika huikeat munkit,varsinkin ykköseen.

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 25.5.2012 10:41

Jep, melko raju profiili leveyteen nähden.. miten nuo mahtuu edes pyörimään?

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 25.5.2012 20:09

Huomattavasti fiksumpi koko 215/40/16 olisi ollut laillinen, kun olisi jaksanut tulostaa Keskinin Tüv-hyväksyntä laput mukaan konttorille.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 26.5.2012 16:35

Ei mene kyllä ikinä vakiokaariin tuolla rengastuksella. Joskus sovittelin omaan vastaavia mutta 215/40 kumeilla niin edessä tuli joku 10cm kaaresta pihalle ja takana oli aivan siinä hilkulla että edes kuvio pysyy kaaren sisällä.. muutenki tuo 16" on todella järeä koko ykköseen.

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 26.5.2012 16:59

Tuolta topikin alkupäästä näkee kuinka hyvin 16 tuuman vanteet istuu ykköseen :)
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=161617

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 26.5.2012 17:09

Tuolta topikin alkupäästä näkee kuinka hyvin 16 tuuman vanteet istuu ykköseen :)

kliks

Januzki87
-
Viestit: 55
Liittynyt: 10.1.2011 23:31

ViestiKirjoittaja Januzki87 » 27.5.2012 12:45

Hehheh, siinä vaiheessa jätkät avautuu ku puhutaan vanteista.. Nehän ne tän projektin pääasia oliki :D

Joo kyllähä se voi olla, et toi 16" ei oo oikeen ykköseen sopiva mut kokeillaan kuitenki. Ainaha ne voi vaihtaa pienempiin ;)


Ja sitte ihan ite asiaan, eli autoon: keula alkaa olla pikku kittitasotusta vaille valmis, takalasin otin irti ja pääsin vielä tekemään ruostehommia.. oli nimittäin melkein koko matkalta lasin tiivisteen alta alareuna lähteny kävelee. No, onneks uutta peltiä saa migillä liimattua kiinni!

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 28.5.2012 13:24

Hyvänkokoset levikkeet sais olla :D 9x16 et15 215/40 kumein.

jarkkoma
-
Viestit: 377
Liittynyt: 11.7.2004 17:01

ViestiKirjoittaja jarkkoma » 28.5.2012 16:31

Joo vähä tulee "leveälle" 9x16 menee kyllä eri et:llä "ainakin cäddyyn"

Januzki87
-
Viestit: 55
Liittynyt: 10.1.2011 23:31

ViestiKirjoittaja Januzki87 » 29.5.2012 23:01

Takaluukku ei ollu sitten mikään parin pikku paikan korjaushomma. Melkein ton alareunan joutuu uudestaan tekemään ja muutamaan kohtaan paikat. Myös alakulmat tiivisteen alta joutuu uudestaan tekemään.. Nooh, eipähä oo vapaa-ajan ongelmia tuleviksi illoiksi :)
Samalla lähtee pois toi takapyyhkijä ja pissapoika luukusta, kun muutkin hitsaukset tekee.

Kuva

Kuva

Januzki87
-
Viestit: 55
Liittynyt: 10.1.2011 23:31

ViestiKirjoittaja Januzki87 » 7.6.2012 0:13

Dodih, alusta ja renkaat tuli sit molemmat samana päivänä! Alusta näyttää oikein laadukkaalta ainakin näin käsissä pyöriteltynä, saa nähdä millanen on sit ajaa. Ja vielä edessä camberin säädölläkin, se tuli yllätyksenä kun alunperin ei pitänyt tuossa alustassa olla tollasta yläpäätä..


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa