Golf 1 Cabrio 20v
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 1 Cabrio 20v
Esitellään tämäkin vihdoin isomman yleisön nähtäville..
Auto uitettiin saksasta 2007 syksyllä ja siitä piti tehdä seuraavaksi kesäksi pikku muutoksilla siisti kesäauto.
No niinhän siinä ei käynyt. 2009 sillä ajettiin puoli kesää, muuten se on ollut tallissa enemmän tai vähemmän osina. 2010 pääsiäisenä se kiikutettiin näytille messukeskukseen, joka oli sinällään oikein hyvä reissu. Auto voitti nuori rakentaja osaston ykkös palkinnon. Silloinkin kyllä hyvin keskeneräisenä, mutta päällepäin se näytti ihan hyvältä.
Messuhallissa edestä
Ja takaa
Messujen jälkeen auto osiin ja työn alle.
Sisältä
Konehuone riisuttuna
Vähän jo aloitettuna
Ruiskukitti
Nyt moottoritila alkaa olla jo muodossaan, siitä kuvia myöhemmin.
Pari kuvaa vielä yleisestä tavarasta mitä nurkkiin on kertynyt.
Etujarrut jotka kuitenkin luultavasti vaihtuvat vielä
Vetarit lähdössä pulveriin
Pusla setti
Ainii, jotain tällästä löyty vielä ;)
Johtoja
Pannu
Kannakket
Yleistä roinaa
Toivottavasti kuvia on ainakin riittävästi. Niitä tulee lisää, kuten myös tarinaakin!
Auto uitettiin saksasta 2007 syksyllä ja siitä piti tehdä seuraavaksi kesäksi pikku muutoksilla siisti kesäauto.
No niinhän siinä ei käynyt. 2009 sillä ajettiin puoli kesää, muuten se on ollut tallissa enemmän tai vähemmän osina. 2010 pääsiäisenä se kiikutettiin näytille messukeskukseen, joka oli sinällään oikein hyvä reissu. Auto voitti nuori rakentaja osaston ykkös palkinnon. Silloinkin kyllä hyvin keskeneräisenä, mutta päällepäin se näytti ihan hyvältä.
Messuhallissa edestä
Ja takaa
Messujen jälkeen auto osiin ja työn alle.
Sisältä
Konehuone riisuttuna
Vähän jo aloitettuna
Ruiskukitti
Nyt moottoritila alkaa olla jo muodossaan, siitä kuvia myöhemmin.
Pari kuvaa vielä yleisestä tavarasta mitä nurkkiin on kertynyt.
Etujarrut jotka kuitenkin luultavasti vaihtuvat vielä
Vetarit lähdössä pulveriin
Pusla setti
Ainii, jotain tällästä löyty vielä ;)
Johtoja
Pannu
Kannakket
Yleistä roinaa
Toivottavasti kuvia on ainakin riittävästi. Niitä tulee lisää, kuten myös tarinaakin!
Viimeksi muokannut Mower, 26.1.2012 12:06. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Olenko tässä kipeänä olessani hiukan sekaisin vai onko tuo pannu 20vt kone? AEB tai AGU mahdollisesti minkä meinasit pellin alle heittää?
Siisti ulkonäkö.. lamput kyllä viskaisin scooneen jo hyvinkin nopeasta ja vaikka originellit tilalle keulaan. Taka lamppujen punaiset osat kun saisi jollain ilmeellä hiukan taittamaan tuohon vanteiden keskiön kultaan niin ois ihan makea yhdistelmä ainakin omaan silmään jos ei muuta. Lisäksi kaarien levitys on sallittu sekä ehkä jostain löytynee vanteiden levyisiä kumeja ettei tarvi rinkelit alla ajella:D jotenkin ei iski itselle et pallorenkaat ois alla...
Anteeksi jos tämä jotain loukkasi tai härnäsi esitin vain mielipiteeni auton tämän hetkisestä olemuksesta.
Siisti ulkonäkö.. lamput kyllä viskaisin scooneen jo hyvinkin nopeasta ja vaikka originellit tilalle keulaan. Taka lamppujen punaiset osat kun saisi jollain ilmeellä hiukan taittamaan tuohon vanteiden keskiön kultaan niin ois ihan makea yhdistelmä ainakin omaan silmään jos ei muuta. Lisäksi kaarien levitys on sallittu sekä ehkä jostain löytynee vanteiden levyisiä kumeja ettei tarvi rinkelit alla ajella:D jotenkin ei iski itselle et pallorenkaat ois alla...
Anteeksi jos tämä jotain loukkasi tai härnäsi esitin vain mielipiteeni auton tämän hetkisestä olemuksesta.
täytyy sanoa että itseeni tuo iski niin kovin että ostin volkkarin ;) mullahan oli sielä messukeskuksessa esillä se vihreä cortina valkosella katolla.
ihan täydellinen härveli tuo golffi, ei paljon voi lisää laittaa, eikä kyllä mitään poistaakkaan, ansaitusti voitit sen nuorirakentaja 2010 palkinnon!
ihan täydellinen härveli tuo golffi, ei paljon voi lisää laittaa, eikä kyllä mitään poistaakkaan, ansaitusti voitit sen nuorirakentaja 2010 palkinnon!
-
- -
- Viestit: 83
- Liittynyt: 6.8.2009 15:33
Kenelle saa antaa kehut sisustasta ja maalipinnasta?
Itseasiassa ihan itse oon sen maalannut, maalipintaan tässä ehkä eniten oonkin yrittänyt panostaa. Siitäkin voisin kirjoitella vielä lisää jos vaan löytyis jotain kuvia maalauksesta.
Ja sisusta kans omavalmistetta, mutta se ei oo ihan yhtä hyvä kun se ehkä päällepäin näyttää. Sisusta menee kans uusiks, uusista etupenkeistä täytyy laitella kuvia kunhan ehtii.
Jotain on taas saatu aikaiseksi,
Tasauspyörästön lukko saapui ja on nyt työn alla. Myös krominen startti, krominen s3 imusarja, sileä venttiilikoppa ja muuta hyödyllistä. Niistäkin kuvat myöhemmin.
Taka-akseli haettu pulverista, vaihteiston kuoret ja muita pikku osia maalasin myös.
Konehuone on nyt myös maalattu, vielä vesihionta ja uusi lakkakerros päälle.
Koskas siä ruskossa otetaan ensisavut tästä vessasta?
Ne on otettu jo. ;) Jotain kännykkä videomateriaalia yritin ottaa ensi startista, täytyy sekin tänne lisäillä.
Täytyy kyllä takavaloihin vaihtaa polttimot, sitten kun tollasia asioita pääsee miettiin niin ollaan jo hyvällä mallilla auton kans.
Lisäksi kaarien levitys on sallittu sekä ehkä jostain löytynee vanteiden levyisiä kumeja ettei tarvi rinkelit alla ajella:D jotenkin ei iski itselle et pallorenkaat ois alla...
Joo toi takavanne oli turhan raju, vaihdan vanteisiin kaikki kehät rosterisiin ja samalla taakse puoli tuumaa kapeammat. Mun silmään ei istu liian leveät kaaret, eikä kyllä renkaatkaan, mietippä minkä näköinen toi olis jollain sallitulla 255 renkaalla...
-
- -
- Viestit: 83
- Liittynyt: 6.8.2009 15:33
Mites moottorinohjauksen kanssa? ajoneston?
Mulla on jenkki mallin 1.8t passatin boksi ja johtosarja missä ei oo koko ajonestoa ollenkaan. Oli aikas helppo kytkeä toimimaan alkuperäisten sähköjen kanssa. Vaikka jossain oli juttua että tulee "epäluotettava" jos tekee tollasen sekasikiön niin mun mielestä se ei kyllä pidä paikkaansa. Toimii ihan samalla tavalla kuin alkuperäisenäkin.
Vähän kuvia taas yleisestä edistymisestä:
Konehuone alustavasti maalattuna
Toinen kuva josta näkee vähän millanen toi väri on
Jenkki version öljypohja joka pitäis olla matalin mitä saa.
Vaihteiston kuoret värissä ja odottaa kasausta
Taka-akseli melkein kasattuna
Etupään pussit
Alatukivarret valmiina asennettavaks
Tasauspyörästönlukko projektista pari kuvaa :
Lukko purettuna
Arp pultit jolla pultataan välitys kiinni
Sitten moottori puolen kuvia:
Uusi kliini venttiilikoppa
Ja samalla yksi ongelma/kysymys joka selviää kuvista, onnistuuko puolien vaihto uudempaan malliin mitenkään? Eli siis siihen pyöreään, ei pultattavaan malliin? Nehän on nelinapaisella liittimellä, mun johtosarja taas kolmenapainen.
Itse moottori ja siihen asennettuna s3 kromattu imusarja
Kromattu startti
Ja moottorista sen verran että se on 20v vapaastihengittävä audista peräisin oleva pitkittäis kone, ainakin toistaiseksi.
Show/ratakäytössä siihen asennetaan gt28rs ynnä muut tavarat. :)
lielahden garagella ollaan pahasti jäljessä...
Laittakaa vauhtia siihen hommaan, sillä ajetaan ens kesänä vaikka jarkko erimieltä olikin! ;) Mulla on muuten sen suuttimet lainassa, että saatiin ne savut tästä vehkeestä.
miksei suoraan 1.8t 20v omavalmisteena? näin saat huoletta porskuttaa menemään
Eipäs saakkaa, tää lintta on pari vuotta liian uus. -91 eli vähäpäästöinen. Ja omavalmiste moottorihan ei konttorille kelpaa vähäpäästöisenä ilman päästömittauksia. Mittauksia harkiten edetään... Täytyy varmaan ottaa yhteyttä paikkaan joka niitä tekee niin sais siitäkin faktaa eikä suomi24 tietoa.
Hyvälle (ja samalla varsin tutulle) näyttää :D Propsit.
Eipä se juurikaan muuta tarvitse kun plussan ja pari maata kun sopivasti yhdistelee, joten helpoin se tuolla tavalla ilman ajonestoa on tehdä. Tosin mittariston tietojen kanssa voi joutua vähän kikkailemaan.
Mulla on jenkki mallin 1.8t passatin boksi ja johtosarja missä ei oo koko ajonestoa ollenkaan. Oli aikas helppo kytkeä toimimaan alkuperäisten sähköjen kanssa
Eipä se juurikaan muuta tarvitse kun plussan ja pari maata kun sopivasti yhdistelee, joten helpoin se tuolla tavalla ilman ajonestoa on tehdä. Tosin mittariston tietojen kanssa voi joutua vähän kikkailemaan.
Eipä se juurikaan muuta tarvitse kun plussan ja pari maata kun sopivasti yhdistelee, joten helpoin se tuolla tavalla ilman ajonestoa on tehdä. Tosin mittariston tietojen kanssa voi joutua vähän kikkailemaan.
Jep, juuri tuollainhan se meni.
Hyvälle (ja samalla varsin tutulle) näyttää :D
Mitäs omalles kuuluu? Muutakuin se automuseon perustaminen. ;) Ois hieno nähdä se nyt ihan livenä kun en taida sitä koskaan olla nähnyt, muutakuin dopin pihassa jotain sisustan osia kun haettiin. Siitähän se idea taiskin sitten lähteä...
Mitäs omalles kuuluu? Muutakuin se automuseon perustaminen. ;)
No mitäs sille, viime kesänä ajelin pari tuhatta kilsaa, ja totesin sen olevan varsin järkyttävä häristin. Muutenkin käytön jäljet alkavat näkyä vähän siellä ja täällä. Samoin tekisi muutamia juttua mieli tehdä paremmin (lähinnä sisustan osalta), kun aikoinaan käytössä oleva budjetti oli todella rajallinen
Vähän taas edetty, tilattu lisää tavaraa ja moottoria hierottu
tulossa iso laatikollinen kromista osaa mm. vaihteiston osia, pyyhkijän vivusto, pyyhkijän varret, konepellin lukko+vastakappale jnejne
Venttiilikoppa ennen, jota joutui muokkaamaan uusien puolien takia, koska nykyiset vanhan mallin vw puolat ei sovi tähän koppaan. Uudet puolat lainataan bemarilta.
Ja jälkeen
Toinen
HIilikuitu kikkareita
Toinenkin ykkös aarre kaivettiin talliin sisälle:
Jetta kesällä
Jetta talvella
Jetta sisällä
Jetasta juttua lisää kunhan saa jotain oikeaa aikaiseksi.
tulossa iso laatikollinen kromista osaa mm. vaihteiston osia, pyyhkijän vivusto, pyyhkijän varret, konepellin lukko+vastakappale jnejne
Venttiilikoppa ennen, jota joutui muokkaamaan uusien puolien takia, koska nykyiset vanhan mallin vw puolat ei sovi tähän koppaan. Uudet puolat lainataan bemarilta.
Ja jälkeen
Toinen
HIilikuitu kikkareita
Toinenkin ykkös aarre kaivettiin talliin sisälle:
Jetta kesällä
Jetta talvella
Jetta sisällä
Jetasta juttua lisää kunhan saa jotain oikeaa aikaiseksi.
Päivitellääs vähän,
Moottori+vaihteisto on autossa paikallaan ja koeajolenkkikin on jo ehditty ajaa.
Vaihteistoon laitettiin tasauspyörästön lukko, vaihdettiin hieman välityksiä, laakeroitiin,kasattiin uusilla tiivisteillä ja tietysti shimmattiin.
Ahdinkin(GT28RS) löytyi ja lähtee vihdoin kohti tamperetta.
Loput sisustan osat meni Khrelixille verhoiluun, etupään jarrut on letkuja vailla valmiit, isompi ilmasäiliö ja tehokkaampi kompura alkaa löytää paikkaansa takaluukusta.
Säiliö
Kompura
Etupää melkein valmiina
Satulat on kunnostetut Girlingin 54, palat EBC redstuffit ja 280mm levyt. Kaikki alustan puslat uusittu ja/tai korvattu uretaanisilla. Myös moottorin kaikki kannake/tukikumit uusittu, laitettu uretaanijäykisteet ja löysän vakio takakumin vaihdoin kokonaan uretaaniseen malliin.
Lopuksi vielä pieni vertailukuva lähtökohdasta ja nykyisestä:
Moottori+vaihteisto on autossa paikallaan ja koeajolenkkikin on jo ehditty ajaa.
Vaihteistoon laitettiin tasauspyörästön lukko, vaihdettiin hieman välityksiä, laakeroitiin,kasattiin uusilla tiivisteillä ja tietysti shimmattiin.
Ahdinkin(GT28RS) löytyi ja lähtee vihdoin kohti tamperetta.
Loput sisustan osat meni Khrelixille verhoiluun, etupään jarrut on letkuja vailla valmiit, isompi ilmasäiliö ja tehokkaampi kompura alkaa löytää paikkaansa takaluukusta.
Säiliö
Kompura
Etupää melkein valmiina
Satulat on kunnostetut Girlingin 54, palat EBC redstuffit ja 280mm levyt. Kaikki alustan puslat uusittu ja/tai korvattu uretaanisilla. Myös moottorin kaikki kannake/tukikumit uusittu, laitettu uretaanijäykisteet ja löysän vakio takakumin vaihdoin kokonaan uretaaniseen malliin.
Lopuksi vielä pieni vertailukuva lähtökohdasta ja nykyisestä:
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Jep, kyllä sillä vähän käytiin testaileen kuinka se toimii. Eipähän oo tälläkään autolla tullu pariin vuoteen ajettua niin onhan se jo korkea aika. Kyllä se vaparinakin hyvin näytti kulkevan..
Ei kylläkään katsastettu oo vielä. Jos ens viikon aikana ehtis niin vois ajella kilpien kanssa helsinkiin pääsiäiseks.
Sisusta ei ehtinyt tulla vielä nyt hot rodiin, american car showhun mennessä pitäis jo olla kiinni.
Unohtu valojen nappi tallille niin ei saanu päälle niitä, tuli niin kiireessä lähdettyä...
Ei kylläkään katsastettu oo vielä. Jos ens viikon aikana ehtis niin vois ajella kilpien kanssa helsinkiin pääsiäiseks.
Sisusta ei ehtinyt tulla vielä nyt hot rodiin, american car showhun mennessä pitäis jo olla kiinni.
Unohtu valojen nappi tallille niin ei saanu päälle niitä, tuli niin kiireessä lähdettyä...
Pientä päivittelyä Wörthersee tourilta,
Paljon on tapahtunut, auto on katsastettu, vanteetkin vaihtui ja nyt sillä ollaan jo itävallassa testilenkillä.
Vanteiksi tuli 15x8 Rs:t kromattuna ja kultaisilla pulteilla.
Auto laivassa
Kuva tapahtuma alueelta
Vielä toinen
Laittelen kuvia ja juttua lisää kunhan ehtii. Huomenna aikaisin aamulla lähtö pikkuhiljaa rostockia kohti, porsche museon ja nürburgringin kautta.
Todella hienoa on ollut. Kiitos hyvästä seurasta Jukkan,Ipe,Lasse,Ville.
Varmasti paikalla myös ensivuonna.
Paljon on tapahtunut, auto on katsastettu, vanteetkin vaihtui ja nyt sillä ollaan jo itävallassa testilenkillä.
Vanteiksi tuli 15x8 Rs:t kromattuna ja kultaisilla pulteilla.
Auto laivassa
Kuva tapahtuma alueelta
Vielä toinen
Laittelen kuvia ja juttua lisää kunhan ehtii. Huomenna aikaisin aamulla lähtö pikkuhiljaa rostockia kohti, porsche museon ja nürburgringin kautta.
Todella hienoa on ollut. Kiitos hyvästä seurasta Jukkan,Ipe,Lasse,Ville.
Varmasti paikalla myös ensivuonna.
Eka
Toka
Ja kolmas
Noniin,
Kerrankin saa ilomielin esitellä kunnolista kuva matskua, by avt0mat/Santtu.
Iso kiitos hänelle!
Isompana kuvista saa vielä enemmän irti. Täältä löytyy vähän isommat versiot: http://pasirant.kuvat.fi/kuvat/Muiden%20kuvat/
Kesän aikana on etupään iskarit/pussit mennyt uusiksi. Nyt paikallaan d2 iskarit & jotkut amerikan kassit. Takaa myös hieman muokattu jotta laskee alemmas.
Lisää päivitystä tulossa. Jos sais kohta jotain iloa tosta tekniikastakin irti...
Toka
Ja kolmas
Noniin,
Kerrankin saa ilomielin esitellä kunnolista kuva matskua, by avt0mat/Santtu.
Iso kiitos hänelle!
Isompana kuvista saa vielä enemmän irti. Täältä löytyy vähän isommat versiot: http://pasirant.kuvat.fi/kuvat/Muiden%20kuvat/
Kesän aikana on etupään iskarit/pussit mennyt uusiksi. Nyt paikallaan d2 iskarit & jotkut amerikan kassit. Takaa myös hieman muokattu jotta laskee alemmas.
Lisää päivitystä tulossa. Jos sais kohta jotain iloa tosta tekniikastakin irti...
Tämä on kyllä herkkua! Ajelin sua kesällä jyväscruisingin aikaan vastaan motarilla, edelleen on cabistä kuva takaraivossa! :P
Oisko sulla tolle öljypohjalle jotain varaosanumeroo, vai onko toi ite madallettu, onkos toi muuten alunperin pitkittäiseen vai poikittaiseen koneeseen, ilmeisesti pulttijako on molemmissa lohkoissa kuitenkin sama´?
Oisko sulla tolle öljypohjalle jotain varaosanumeroo, vai onko toi ite madallettu, onkos toi muuten alunperin pitkittäiseen vai poikittaiseen koneeseen, ilmeisesti pulttijako on molemmissa lohkoissa kuitenkin sama´?
Öljypohjasta sen verran että ihan alkuperäinen Vw:n tuote se on, mutta ainakaan pikaisella etsimisellä ei löydetty oikein mitään järkevää siitä löytyvillä varaosanumeroilla. Amerikan markkinoille tehtyä tavaraa tuo on.
Voin vielä katsoa ne siitä jos olet tuollaista vailla?
Auto alkaa taas pikkuhiljaa mennä takaisin nippuun, American car showssa luultavasti taas näytillä uusimmassa olomuodossaan.
Heti kun auto on kasassa olisi tarkoitus mennä viemään se vihdoin ohjelmoitavaksi. Sitten se alkaakin olla valmis ainakin minun osaltani.
Voin vielä katsoa ne siitä jos olet tuollaista vailla?
Auto alkaa taas pikkuhiljaa mennä takaisin nippuun, American car showssa luultavasti taas näytillä uusimmassa olomuodossaan.
Heti kun auto on kasassa olisi tarkoitus mennä viemään se vihdoin ohjelmoitavaksi. Sitten se alkaakin olla valmis ainakin minun osaltani.
-
- -
- Viestit: 142
- Liittynyt: 15.1.2011 17:15
Öljypohjasta sen verran että ihan alkuperäinen Vw:n tuote se on, mutta ainakaan pikaisella etsimisellä ei löydetty oikein mitään järkevää siitä löytyvillä varaosanumeroilla. Amerikan markkinoille tehtyä tavaraa tuo on.
Voin vielä katsoa ne siitä jos olet tuollaista vailla?
Auto alkaa taas pikkuhiljaa mennä takaisin nippuun, American car showssa luultavasti taas näytillä uusimmassa olomuodossaan.
Heti kun auto on kasassa olisi tarkoitus mennä viemään se vihdoin ohjelmoitavaksi. Sitten se alkaakin olla valmis ainakin minun osaltani.
Saadaanko pieni preview, koska messut saattaa jäädä väliin? :)
Valmis sinun osalta? Jos joskus hankkiudut eroon, niin saatan tietää erään henkilön kuka voisi olla kiinnostunut!
Mitenkäs muuten, onko matkat jo varattu kesän treffeille Itävaltaan?
-
- -
- Viestit: 142
- Liittynyt: 15.1.2011 17:15
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa