VW Caddy käyttisprojekti (myyty)

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Miuge
-
Viestit: 65
Liittynyt: 27.3.2009 16:23
Viesti:

VW Caddy käyttisprojekti (myyty)

ViestiKirjoittaja Miuge » 12.10.2010 17:55

Eka aito Volkkari tuli hankittua pihaan hetken mielijohteesta pari viikkoa sitten, aiemmin omistuksessa ollut muutama BMW, uudempaa skodaa, vanhaa sivikkiä, muutama prätkä jne.. Samassa tallissa majailee tällä hetkellä ikuisuusprojekti E30, Caddy olisi tarkoitus saada takas ajoon vielä talven aikana.

Faktat lyhyesti (ostohetki):
-vuosimalli 1985
-1.6 bensakone vuosimallia 1986 (kovat nostajat)
-4v vaihteisto (väljät vivustot)
-takana akseliflippi, edessä madallusjouset
-17" TAG vanteet 205/40 renkain
-takalaita korvattu verkolla
-LG 6,5" ämyrit
-Kenwood mp3/cd (ensimmäinen oma hankinta)

Tulossa:
-ruostepaikkauksia
-sisustan fixailua (äänieristys, lattiamatto)
-tekniikkaihmettelyä (pierupurkin alipaine ja sähkösäätimet sökönä, modattu mekaaniseksi jotta pääsi ajaan testilenkit)
-leveet 15" peltivanteet kesäksi
-väritystä
-puskuri romukoppaan (on jo), lippaa tilalle
-ynnämuuta pientä ja isompaa


Muutamat kuvat, tämän päivän tilanteeseen mennessä:

Haku Naantalista trailerin kans:
Kuva
Kuva
Sisustakuvaa myynti-ilmoituksesta (subi ei tullut mukaan):
http://image.nettiauto.com/extra/carimg ... 816b0c.jpg
Pierupurkin modailut:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... adi006.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... adi003.jpg
Tallissa:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... kua004.jpg
Purettua (edellisten omistajien paikkailut, muutama reikä, uusiks menee!):
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... kua007.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... kua002.jpg

Ehdotuksia ja kommentteja saa antaa! Alkuun mainittava, että auto irtos rengas-vanne -sarjan hinnalla, eikä tarkoituksena ole hakata tähän miljoonia. Kunnostelut tullaan kuitenkin tekeen omaan tapaan niin hyvin kuin mihin tiedot ja taidot riittää, eikä 'vähän sinnepäin' ;)
Viimeksi muokannut Miuge, 6.1.2012 18:26. Yhteensä muokattu 5 kertaa.

Qubik
-
Viestit: 66
Liittynyt: 14.8.2010 11:02

ViestiKirjoittaja Qubik » 12.10.2010 18:11

Hieno värinen tää ainakin on, mä pitäisin sen sellaisena, jos vähäkin saa. Ja eipä toi pierburgi nii paha ole, vaan kukaan ei viitsi tutki vähän oppikirja ja tehä jutut niin kuin pitäkin. Toki jotkut osat ovat melko kalliita. Kun kerran saa pierburgin pelamaan, nii todella hienolta tuntuu(3 golfi 1,8 moottorin pierburgi säätänynä)


Eiku tsempiia ja paljon kuvia voisi toivoa

Miuge
-
Viestit: 65
Liittynyt: 27.3.2009 16:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miuge » 14.10.2010 2:24

Bitumit tuli raavittua lattiasta tänään kuumailmapuhaltimen ja metallilastan avulla, suht helpolla lähti. Myös ruostekorjaukset alko tänä iltana, rälläkkä laulaan, rapeita peltejä ja vanhoja tökeröjä paikkauksia irti. Kuskinpenkin alunen näytti vähän lohduttomalta hetken, mutta ehdin sinnekin saamaan jo palan uutta. Päivä pari pidetään taukoa, sen jälkeen syyslomalla sama tahti jatkuu ja koitetaan saada peltihommat valmiiks. Parempia kuviakin laitetaan, kun muistas ottaa kameran mukaan.

Kuskinpenkin alunen:
Kuva
Oi'ottua runkopalkkia:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... 010056.jpg
Pikkupaikkoja:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... 010057.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... 010058.jpg

Miuge
-
Viestit: 65
Liittynyt: 27.3.2009 16:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miuge » 17.10.2010 13:45

Katsojia riittää, mutta ei kommentteja, on varmaan niin nähtyjä nää Caddyn raadot? ;D Jokatapauksessa lisää mätäkuvaa kiinnostuneille, etenee pikkuhiljaa, tunnin pari kerrallaan ehtinyt tekeen tähän asti:

Kuva

http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... a002-1.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... a005-1.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... kua008.jpg

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 17.10.2010 21:52

pitää alkaa golffista väri vaihtaan, kun tuntuu samanvärisiä ilmestyvän yks jos toinenkin :/
osta sitten neliovisen mk1 golffin helmat! kakovisen helmoja myyvät caddyyn, ei sitten passaa kun suunnilleen. Golfin helmat lyhyet joka tapauksessa

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 18.10.2010 0:08

Hienoa että näitä pelastetaan. Saispa itekki ostettua sen kempin :)

Miuge
-
Viestit: 65
Liittynyt: 27.3.2009 16:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miuge » 18.10.2010 0:37

Kuskinpuolen lattia likimain läjässä:

Kuva

http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... its004.jpg

Helmapellit tuli ostettua Motonetistä, jo siinä tiskillä pohdin että oven kolot näyttää kumman pitkiltä ja tallillahan se selvis että ois pitänyt tosiaan olla ne 4-ov. kolopallon pellit. Motonetistä ne tosin oli poistuneet valikoimasta hiljattain, joten noista 3-ov. malleista leikeltävä.
Se ois nyt syyslomaviikko = aikaa väsäillä!

Miuge
-
Viestit: 65
Liittynyt: 27.3.2009 16:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miuge » 22.10.2010 22:34

Peltihommat alkaa oleen loppusuoralla:

Kuva

http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4175.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4196.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4199.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4204.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4207.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4213.jpg

Seuraava homma on käydä saumat läpi korikitillä, perä ajetaan pukeille jotta pääsee hieroon massoja irti pohjasta, uus massaus, kotelosuojaus ym ruostesuojausta. Viikonloppuna taas hiljasempaa tallin suunnalla, kempistä loppu lanka ja kaasu, ja ehkä muutakin häppeninkiä sais olla tälle lomalle.. :)

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 22.10.2010 23:02

En tiedä, että onko se sääliä, mutta musta on mukava kattella näitä projekteja, joissa miggilankaa palaa ja joidenkin mielestä jo paalikuntoisetkin autot pelastuu...;) Peukkuja tämän aihion pelastajalle!

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 23.10.2010 3:00

kädettömyyttä/haluttomuutta se on jos ei hitsattua saa autoa :) helppo hitsaajana sanoa että ei se vaikeaa ole, pakkelointi se on paljon v*ttumaisempaa :D

jeQQ
-
Viestit: 111
Liittynyt: 20.4.2010 17:47

ViestiKirjoittaja jeQQ » 23.10.2010 14:28

Kyllä se hitsaus perusvehkeillä onnistuu ihan OK tumpeloiltakin, ainakin saa hyvää harjoitusta(kuten minä itse, kun kasiin upposi kaksi neliötä tuoretta peltiä). Hyvää työtä!

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 23.10.2010 22:02

Oon kade tolle takalaita verkolle, mäki haluan..

tuli tänää haettua -84 alunperin 1.6d joka sittemmi turbotettu, pitäs jonkusortin muutoskatsastus sille tehä tammikuussa normi leiman yhteydessä (mitä vaatii)

itelläki varmaa edessä samat ruostehitsaukset, loota pitäs kans vaihtaa 5v ku tossa 4v saa pitää joka vaihdetta ite sisäs :D

ta-technixin coilit eteen ja akseliflippi taakse että saa kunnolla katuun :)

Miuge
-
Viestit: 65
Liittynyt: 27.3.2009 16:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miuge » 24.10.2010 17:49

Harvemmin tuottanu vaikeuksia hitsaaminen, mitään koulutustahan ei ole pohjalla, tekemällä oppii!

Uus kaasari tuli tilattua imusarjan päälle, Weber 32/36 DGV, pitäs riittää myös jatkosuunnitelmia ajatellen. Seuraavanlaista harkittu:
-vanhanmallin pitkäiskunen kampiakseli
-männistä siivu pois
-isommat imuvenat ja seetityöt
-nokan hionta ja säädettävä nokkapyörä
-omavalmiste pakosarja ja putkisto
-kärjetön sytytys, vakio tai tarvike

Jos näillä päästäs 3-numeroisiin teholukemiin, linkin takana vastaava kokoonpano:
http://pws.prserv.net/gforbess/scirocco/


Miuge
-
Viestit: 65
Liittynyt: 27.3.2009 16:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miuge » 4.11.2010 20:26

Ensimmäinen osa tekniikkaan haettu tullista, uusi Weber 32/36 DGV:

Kuva
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... 010067.jpg

Bildon Motorsportille laitettu kyselyä nokkakepistä ja säädettävästä nokkapyörästä. Nokkakepin seuraksi löytynee Suomestakin sopuhintaan venttiilinjousia.

Mizka
-
Viestit: 102
Liittynyt: 13.7.2005 13:40

ViestiKirjoittaja Mizka » 4.11.2010 22:00

Mauri Virtanen Kylmäkosken Erikoismoottorista hierasee sulle reippaalla satasella hyvän nenäkepin ihan siitä vakiokepukasta.

Miuge
-
Viestit: 65
Liittynyt: 27.3.2009 16:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miuge » 4.11.2010 22:03

Tiedän, ja on noita muitakin firmoja jotka samaan hintaan hioo. Sattuupa vaan oleen samanhintanen kokonaan uus keppi ja vanha jää näin tarvittaessa katsastusta varten.

Miuge
-
Viestit: 65
Liittynyt: 27.3.2009 16:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miuge » 12.11.2010 22:16

Hetken hiljaiselon jälkeen taas tapahtunut pientä edistystä. Alusta on massattu uusiks niiltä osin mihin pääsi käsiksi akseliston ollessa paikallaan, ne pienet paikat joihin ei päässyt ruiskiin käsitellään sitten kun akseli irrotellaan käsittelyä varten. Myös kotelot on läpikäyty kotelosuojamassalla.
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4298.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4297.jpg

KYSYMYS; Mikkäs iskarit takapäähän kannattas laittaa, akseliflippi + parinkytä millin pudotus tulossa.

Myös bensatankki hiottiin, maalattiin päälle miranolilla ja lisäks massa pintaan. Vielä pitäs korjata johtojen lähtö kannesta (juuresta poikki) ja vaihtaa letkut uusiin.
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4296.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4303.jpg

Jarruputket ja letkut menee myös uusiks, näihin hain jo riittävän kelan putkee, päät ja letkut.
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4304.jpg

Myös sisusta alkaa valmistuun äänieristyksen puolesta, pari levyä vaahtomuovia jäi uupuun, mutta ne haetaan huomenna matkalla tallille. Reseptinä lattialle oli siis miranol + 3mm bitumi + 10mm vaahtomuovi.
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4285.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4286.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4289.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4290.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4291.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4295.jpg

Kaasarikin eksy jo konehuoneen puolelle, imusarjalle pitäs näyttää vähän vinkua ettei liitokseen tarvi jättää viisteitä tai kynnyksiä.
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4300.jpg

Ja sopivaa lattiamattoa saa tarjota edelleen, sellanen joka ylettys myös penkkien alle!

Heke26
-
Viestit: 186
Liittynyt: 18.11.2008 17:33

ViestiKirjoittaja Heke26 » 13.11.2010 7:00

Onnea vaan kosteille keleille kun toi vaahtomuovi imee sen 10 litraa vettä sisuksiinsa :D Ite en sentään sormia saanu verille kun noita repisin pois omasta kulkineesta. Oli loppupeleissä helppo vetää märkäimurilla tommosta vaahtomuovi mössöä pois...

Jumbbane
-
Viestit: 554
Liittynyt: 1.10.2006 20:12

ViestiKirjoittaja Jumbbane » 13.11.2010 10:29

haisee kivalle jossain vaiheessa kabiini tässä..

jaslyh
-
Viestit: 28
Liittynyt: 6.7.2010 20:28

ViestiKirjoittaja jaslyh » 13.11.2010 10:38

Mikäs ihme että sinne sisään pitäs litroittain vettä kylvää ?? Projektissa lie tarkoitus huomattavan perusteellisesti ehostaa autoa, luulis että kaikkien kunnostusten jälkeen vedet pysys ulkopuolella..mulla kaukalomatto on myös palvellut hyvin..

Mutta iskareista, mulla on ollu alla motonetin kalliimmat peräkärryn iskarit jo 10 000 km ja hyvin on pelittäny..

Miuge
-
Viestit: 65
Liittynyt: 27.3.2009 16:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miuge » 13.11.2010 12:53

Ai näissä vaggilaisissa ei oo vakiona vaahtomuovia äänieristeenä? Kaikissa aikasemmissa purkamissani AUTOISSA on kyllä ollut bitumin lisänä jotain muutakin kuin ohut huopamatto päällä... Tässä on nyt muutaman viikon paikkailtu reikiä joista vois vettä lykätä kabiiniin, samaten talveksi laitan kaukalomatot, jos tän ylipäätään sais ennen kesää liikenteeseen.

Tarttee noita iskareita lähtee ihmetteleen Motonettiin joku päivä, hämärä muistikuva että olisin lukenu että myös Kuplan iskarit sopis?

jaslyh
-
Viestit: 28
Liittynyt: 6.7.2010 20:28

ViestiKirjoittaja jaslyh » 13.11.2010 13:55

Motonetin osista seuraavaa :

On kahden mallisia peräkärryn iskareita siellä kaupan, kalliimmat on mulla ja hyvin on pelittänyt.

Niitä kuplan iskareita ittekin aluksi etsiskelin mutta onneksi sattui noheva myyjä olemaan tiskillä. Kuplan iskari maksoi tiskillä oisko ollu 35€ kappale mutta ne oli loppu. Sit se hokas et korvaavat iskarit kuplan iskareiden tilalle oli ne halvemmat peräkärryn iskarit. Korkeesta hyllystä löyty ja hintaa alle 10€ kappale. Sillon meni multa maku kuplan iskareihin ja otin ne pikkasen kalliimmat.

Niissä oli kaiken lisäks pikkasen pitemmät joustorajat, senkin puolesta sopii rakenteluun paremmin..

Kannattaa kuitenkin käydä paikan päällä ihmettelemässä jos osaa näppituntumalla iskareiden paremmuuden ratkaista, mulla paino valinnassa pidempi joustovara.

Nak$u
-
Viestit: 24
Liittynyt: 27.10.2010 13:35

ViestiKirjoittaja Nak$u » 13.11.2010 14:16

Asiallinen projekti. Jätä ihmeessä tuon väriseksi, caddyyn sopii mukavasti tämmöset kirkkaat pastellivärit.

Miuge
-
Viestit: 65
Liittynyt: 27.3.2009 16:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miuge » 27.11.2010 20:35


Miuge
-
Viestit: 65
Liittynyt: 27.3.2009 16:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miuge » 17.12.2010 21:58


Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 18.12.2010 11:33

Privaa isketty

esa88
-
Viestit: 35
Liittynyt: 28.3.2009 10:42

ViestiKirjoittaja esa88 » 18.12.2010 18:25

mitä helvettiä?! pakoputkeen laitettu jotain sikamassaa? onnee vaan projektiin.itellänikii olis kohta tehtävä vähän peltihommia caddyyn.ite laitoin omaankin caddyyn noi peräkärrin iskarit kun on flippiperä ja hyvin on toiminu.

tikkku
-
Viestit: 179
Liittynyt: 9.9.2005 23:53

ViestiKirjoittaja tikkku » 20.12.2010 19:35

toivottavasti laitoit jotain muuta "ruosteen esto ainetta" kuin paukku maalia.. esim erinäiset "hapot" jne.. sinkki ja miranoolikin kestää pitempään kuin yhen tai kaks vuotta..

Miuge
-
Viestit: 65
Liittynyt: 27.3.2009 16:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miuge » 24.12.2010 14:55

Hyvää Joulua foorumilaisille! :)

Kuva

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 25.12.2010 8:38

Omassa Caddy kun aikoinaan oli Konin säädettävät iskarit joka nurkassa niin takana Konit oli volvon 400 sarjasta.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 25.12.2010 9:18

Asiallisesti dokumentoitu projekti. Itse en laittaisi levymäistä bitumia lattiapintoihin, Muutamasta autosta on kokemusta, että kosteus hiipii sen levyn ja pellin väliin tekemään tuhojaan.

hemu
-
Viestit: 217
Liittynyt: 4.8.2003 18:26

ViestiKirjoittaja hemu » 25.12.2010 12:25

varmista että vesi ei valu hyttiin jostain sieltä tuulilasin alta. Itselläni oli joskus aamula töihin lähtiessä kiva ylläri, 10cm kerros vettä jalkatilassa. En muista miten ratkaisin, taisin yrittää sikakittipaikkausta + joku vedenpoistotulppa auki pohjasta. Tässä tapauksessa kun tehdään vimosen päälle ja uudet äänieristevaahtomuovit, niin ei varmaan kannata riskeerata yhtään.

Drager
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.10.2010 2:24

ViestiKirjoittaja Drager » 26.12.2010 14:11

Luultavasti vesi on tullut kuten golffeissakin suoraan tuolta konehuoneen kurakaukalosta joka sijaitsee ihan ohjaamoa vasten tulipellin yläpuolella. Omassa kikottimessa oli 5cm kerros jotain turpeen, lehtien yms orgaanisen roinan ja mullan väliltä koko kaukalo täynnä. Veden poisto reijät näissä menevät tukkoon roskasta ja sitten onkin jo seuraavana vuonna kukkapenkin pohjat valmiina! (rotta tuninkia harrastavat älkää edes ajatelko!!)

Itse ratkaisin tuon nappaamalla pois koko hilputin kaukalon reunan, kun se olisi turbon eteen muutenkin tullut ja poistin kaikki massat.
(muistakaa tehdä konttorin kanssa tuon valmiste numeron siirto jonnekkin muualle kun se sijaitsee tuon peltilätkän kanttiin prässättynä)

Niiden poistoon on valopetrooli erittäin hyvä aine! Melkein liuottaa massan pois pinnalta ja loput täytyy sitten kaapia veks. Hiekkapuhallut ei tuohon paikkaan ole mielestäni se paras ratkaisu kun suutinta et saa hyvään asentoon ja suurin osa hiekasta päätyy hakkaamaan tulipellin pystyseinää eikä tuota kirottua massaa.

vw on kyllä annettava pojot tuosta motjetronikin liittimistä, jotka olivat kyllä lilluneet (varmaankin tuon viitisen vuotta jonka auto oli edellisellä omistajalla ollut) tuossa epämääräisessä komposti ympäristössä. Tästä huolimatta liittimissä ei ollut mitään vikaa, eikä sisälle ei ollut päässyt yhtään kosteutta vaikka osilla olikin jo ikää parikymmentä vuotta!.

Miuge
-
Viestit: 65
Liittynyt: 27.3.2009 16:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miuge » 30.12.2010 1:13

Talliin on kertynyt lähiaikoina kaikenlaista roinaa ja laitosta, moottorinosturi tuli lainaan tallikaverin Nipponia varten ja samallapa nypättiin Cäddyn voimanpesäkin ylös. Pikkusiistimiset siis lähti taas käsistä, ja auto on kohta kauttaaltaan läpikäyty :) Tällä hetkellä moottori on purettu p.....päreiks ja osia päästy jo maalaileenkin.
Sisuskaluiltaan näytti olevan todella hyvässä kunnossa, kulumaa tai välystä ei ollut laakereissa eikä sylintereissä. Kytkinkin on ilmeisesti hiljattain uusittu. Kaveri päästeli sorvissa vauhtipyörästä turvalliset 1,3kg pois, painoa jäi vielä 4,3kg. Männät ja kanget hierotaan samanpainoisiksi, jos heittoja on.

Motonetistä sain viimeset peräkärryn iskarit, merkiltään KYB, eli ne paremman oloset. Ne kympin iskarit oli just eikä melkeen sen oloset mitä kymmenellä eurolla voi odottaa saavansa.

Kesäpyörätkin meni vihdosta viimein kaupaks ja tilalle olis tulossa todennäköisesti 15x8,5 peltivanteet. Talveksi tulee 13" peltivanteet, jotka varmaan myös käy sorvin kautta ja keskiöt käännetään.

Kuvia laitellaan taas lähiaikoina isompi pläjäys. "Vuodenvaihteeks valmis" lykätään kuukautta pidemmälle, eli jos helmikuussa sitten valmiina baanalle :D

ElektrikMekanik
-
Viestit: 209
Liittynyt: 25.12.2010 7:22

ViestiKirjoittaja ElektrikMekanik » 31.12.2010 15:12

toivottavasti laitoit jotain muuta "ruosteen esto ainetta" kuin paukku maalia.. esim erinäiset "hapot" jne.. sinkki ja miranoolikin kestää pitempään kuin yhen tai kaks vuotta..


Hieman ohi aiheen, mutta paukkumaaleista tuli mieleen että onko ihan turhaa tavaraa tuo Mastonin 1K Hiottava happopohjamaali? Tällä hetkellä ois tuolla tarkotus vetää pohjat passatin oviin...

Miuge
-
Viestit: 65
Liittynyt: 27.3.2009 16:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miuge » 4.1.2011 23:44

Vuoden eka päivitys tännepäin.. Tallilla oleilu maistuu ja homma etenee varmaa tahtia. Maalia sudittu ja suihkittu koneen osiin ja huomenna pääsee niputtaan koneen valmiiks, kunhan alapään tiivistesatsi tulee motonettiin.

Vanteetkin käväsin hakeen matkahuollosta ja yhtä sovittelin alle, mahtuu ja näyttää hyvältä. Tämän innoittamana myös väritys muuttuu hieman, ei tule kokonaan vihreä..

Sitten niitä kuvia:

Motti ylös:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0075.jpg

Hinkkausta:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4406.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4411.jpg

Maalattua:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0078.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0079.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4402.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4417.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4415.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4422.jpg

Koneen sisältöö:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4404.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0084.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0094.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0087.jpg

Vannesovitus, 15x8,5:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4413.jpg

Miuge
-
Viestit: 65
Liittynyt: 27.3.2009 16:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miuge » 9.1.2011 14:41

Silkkihanskat käteen:

Ennen
Kuva

Jälkeen
Kuva

Vaihdelaatikko sai saman käsittelyn, konehuone on puunattu ja pohjamaalissa tällä hetkellä, etuakselisto irrotettu kunnostusta varten, etupyöräkotelot paikattu ja ruostesuojattu. Kuvia tulee kun ehtis kiireeltä räpsiin ;)

Miuge
-
Viestit: 65
Liittynyt: 27.3.2009 16:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miuge » 16.1.2011 20:44

Päivitystä, kuvat kertokoot. Ens viikolla tarkotus päästä vetään pintaväriä niskaan, kun kelit lämpee, saa talliinkin riittävästi lämpöö.

Vaihdeloota:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4444.jpg

Jarrutehostin ja sylkkä:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4445.jpg

Tolpat:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4443.jpg
Navat uusilla kotikutosilla jarrukilvillä:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4442.jpg
Läjässä, uudet levyt, letkut, palat, pallonivelet ym:
Kuva

Etupyöräkotelo:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4437.jpg

Konehuone pesty:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4435.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4434.jpg
Pohjamaalissa:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4440.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4438.jpg

Miuge
-
Viestit: 65
Liittynyt: 27.3.2009 16:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miuge » 23.1.2011 23:00

Viikonloppu takana, kuvia kansalle.

Pannuhuone:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0127.jpg

Kuva
Johtoja sai hetken jynssätä puhtaaks, kun jo edellisen omistajan jäljiltä puolet oli vihreessä maalissa, kuvia en muistanut vielä ottaa, mutta ens viikolla tekniikka keulille ja taka-akselin kimppuun.

Koekasaus:
Kuva

Kylki sävyt:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4485.jpg

Täsmää aika liki suunniteltuun:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... tingi2.jpg

ElektrikMekanik
-
Viestit: 209
Liittynyt: 25.12.2010 7:22

ViestiKirjoittaja ElektrikMekanik » 24.1.2011 8:13

Vähän epäilyttää tuo "sururajan" toimivuus... Saa olla kyllä ihan lintassa jotta näyttäis jollekin. Etuhiekkapelti kyl kasvattaa kyrvän otsaan tolla värityksellä. :/

Miuge
-
Viestit: 65
Liittynyt: 27.3.2009 16:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miuge » 24.1.2011 21:54

Pahoitteluni, jos en rakenna muiden mieltymysten mukaisesti, vaan käytän omia ideoitakin ;) Budjettiratkasu oli maalata alaosat eri väriin, vihreällä oli litrahintaa 120€, alaosan harmaalle sitä kertyi 20€. Pohjatöissäkin olisi ollut pientä parantamista, ehkä sitten pimeällä kehtaa käydä ajelulla kun ei ole muita näkemässä.

Aloituspostauksessa mainittu että ehdotuksetkin tervetulleita, mielellään ennen kuin niitä on jo ehditty tekeen.

A-j-P
-
Viestit: 862
Liittynyt: 28.8.2009 20:36

ViestiKirjoittaja A-j-P » 24.1.2011 22:15

Juurikin näin itsellehän jokainen rakentaa, ittellekin tullut kovaa palautetta mutta ei passa välittää... Mustana kyllä ois ehkä passannu paremmin? Hyvää jälkee olet kyllä tehnyt siitä hatun nosto. Samaan malliin vain!

ElektrikMekanik
-
Viestit: 209
Liittynyt: 25.12.2010 7:22

ViestiKirjoittaja ElektrikMekanik » 24.1.2011 23:47

Nooh, mielipiteitä. Ja kyllä on hienoa työn jälkeä, tuo kone varsinki uudessa kuosissa ihan helmi! Alkaa himottaa itteeki nostaa kone pihalle ja laittaa se vaan edustuskuntoon...

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 25.1.2011 7:01

120e riittää ainakin Oulun maalikaupoissa 3 litraan valmista akryylimaalia. Olettaen, ettei tuo ole kaksikerrosmaali.

Johtoihin ja kumiosiin itellä tehonnu kunnon liuotinpesu harjan kans. Pesun jälkeen tinnerirätillä hankaus ja päälle esim. wd-40 tai muovihoitoainetta.

Miuge
-
Viestit: 65
Liittynyt: 27.3.2009 16:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miuge » 25.1.2011 15:15

Täällä Tampereen seudulla ainakin maalien hinnat noussu lähivuosina, sävytetty spraypurkki maksaa jotain 30€.. Valmiita perussävyjä tietty saa halvemmalla.

Johdoissa tosiaan oli maalia niin tiukasti ettei liuotin tai tinneri pelkästään tehonnu, piti rikkoo pinta ensin hiomapaperilla ja sen jälkeen tökötit perään.

Jeppe.
-
Viestit: 94
Liittynyt: 12.6.2008 2:51

ViestiKirjoittaja Jeppe. » 26.1.2011 8:51

sävytetty spraypurkki maksaa jotain 30€..


Oho :0 Maalit hinnoissaan.

TKe_
-
Viestit: 35
Liittynyt: 29.11.2006 19:06

ViestiKirjoittaja TKe_ » 26.1.2011 12:35

Peukku ylös! Hienoa jälkeä tähän mennessä.

Miuge
-
Viestit: 65
Liittynyt: 27.3.2009 16:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miuge » 27.1.2011 19:04

Niin ja kiitosta kehuista, samalla linjalla jatketaan loppuun asti!

http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... /raddi.jpg
Eilen saapui ruman vakioruorin tilalle 3-puolainen 350mm ratti (keskiöön tulee vw-tarra kuten kuvassa photoshoppailtu), adapteri ja täydellinen vaihdevivuston korjaussarja on vielä matkalla Briteistä, mutta ensi viikolla pitäis senkin lähetyksen saapua.

Huomenna tekniikka keulille ja aamusta Powersetiltä hakeen Focal Access 165 A1 erillissarja, sit alkas oleen isot ja keskikokoiset hankinnat tehtynä ;)

Mistäs kannattas kysellä lämmönsäätimen vaijeria + sen kiinnitysklipsuja?

ElektrikMekanik
-
Viestit: 209
Liittynyt: 25.12.2010 7:22

ViestiKirjoittaja ElektrikMekanik » 28.1.2011 8:50

Meinaatko jonkun keskiötarran tohon sinisellä taustalla vai...? Krominen merkki mustalla taustalla vois näyttää parhaalta. Mut sininenhän on sitä "alkuperäsyyttä".

Maalin hinnasta, täälläpäin makso n. 20 ekee sävytetty aerosolipönttö, PPG:tä.

Miuge
-
Viestit: 65
Liittynyt: 27.3.2009 16:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miuge » 30.1.2011 13:23

Semmone tuli, ei ollu motonetissä liiemmin tarravalikoimaa, joten sinivalkonen kelpuutettiin:
Kuva

Konehuone kasaantuu:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4544.jpg
Hifiostoksillakin tuli käytyä, kelvannee:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4523.jpg
Soitin sama vanha, puhelinkin näköjään toimi musiikin lähteenä:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4550.jpg
Viimeksi muokannut Miuge, 9.2.2011 22:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Miuge
-
Viestit: 65
Liittynyt: 27.3.2009 16:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miuge » 9.2.2011 22:49

Jees, loppu häämöttää jo! Isoimmat hommat tehty ja nyt riittää pikkunäpräämistä vielä hetkeksi siellä sun täällä.
Konehuoneen puolella kaikki on valmista.
Taka-akseli on kunnostettu, uusilla jarruhilppeillä ym.
Vaihdevivustoon vaihdettu uudet puslat ja holkit, poistu kaikki välykset ja keppi tuntuu nyt jämäkältä.
Viikonlopun aikana nesteet koneeseen ja laatikkoon, ja mylly tulille, sitten ihmetellään mistä vuotaa ;)
EIkä postausta ilman kuvia, taka-akselista heikosti matskua, mutta jotain sentäs:

Jouset:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4556.jpg

Fixatut hitsisaumat:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4555.jpg

Maalattuna:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4568.jpg

Jarrut:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4641.jpg

Kiinni:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... _4642b.jpg

Pannuhuoneen puolelta, 99% valmis:
Kuva

A-j-P
-
Viestit: 862
Liittynyt: 28.8.2009 20:36

ViestiKirjoittaja A-j-P » 9.2.2011 23:01

Lasinpesu ja jäähdytinneste säiliöt käyttäs pesussa/hommais uudet niin moottoritila ois pikkasen fiksumman näköinen?

Tero M
-
Viestit: 36
Liittynyt: 31.12.2007 19:46

ViestiKirjoittaja Tero M » 10.2.2011 10:56

Missä tai millä aineilla nuo säiliöt saisi takaisin vaaleammaksi ?
Jossain toisessa tuoreessa projektikertomuksessa näin säiliöt jotka oli saatu hyvin puhdistettua entiseen väriinsä.

Jumbbane
-
Viestit: 554
Liittynyt: 1.10.2006 20:12

ViestiKirjoittaja Jumbbane » 10.2.2011 18:02

Helvetin hyvä projekti ollut, näin ne pitää tehdä.

A-j-P
-
Viestit: 862
Liittynyt: 28.8.2009 20:36

ViestiKirjoittaja A-j-P » 10.2.2011 18:30

Jossain toisessa tuoreessa projektikertomuksessa näin säiliöt jotka oli saatu hyvin puhdistettua entiseen väriinsä.

Ja jos en nyt ihan väärin muista, niin oli kyseinen foorumilainen käyttänyt säiliöt astianpesukoneessa.

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 10.2.2011 20:26

Sherlock: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=146115
noin neljä riviä alempana
kysymällä lienee selviää?

Miuge
-
Viestit: 65
Liittynyt: 27.3.2009 16:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miuge » 14.2.2011 20:25

Käy ja kukkuu, löytyhän sieltä yksi vuotokin, syyläri perkele.
Vuoto oli letkulähtöjen puolella keskellä kennoa, joten päätin hakee motonetistä uuden. Caddyn "oma" ois ollut 130€, mutta pyysin tuoda näytille ne halvemmat Golfin syylärit ja niistä löytyikin täysin samanlainen 59€.
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0142.jpg

Hifejä pääsi myös vihdosta viimein ihmettelemään. Ovet oli sen verran karusti leikelty, joten hitsuuttelin vähän jäykistystä ja samalla kiinnityspintaa bitumeille, jotka laitoin ovipahvin alle ovipelteihin. Ilman kiertoaukot vielä leikkelen auki, tällä viikolla tarkotus saada ekat saundit tästä kokoonpanosta :P

Lisättyä peltiä:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4657.jpg
Saumat tiivistetty ja pienempien kolojen päällä vahva bitumimatto:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4659.jpg
Ohuempi bitumikerros:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0143.jpg
Kaijutin sovittelua:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0145.jpg

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 14.2.2011 22:24

turhaa kai sitä hifiä Caddyyn laittaa, ei siellä kuitenkaan kuule :D

Miuge
-
Viestit: 65
Liittynyt: 27.3.2009 16:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miuge » 14.2.2011 22:44

Minkähän takia oon laitellu hytin täyteen bitumia ja äänieristehuopaa? ;)

ElektrikMekanik
-
Viestit: 209
Liittynyt: 25.12.2010 7:22

ViestiKirjoittaja ElektrikMekanik » 15.2.2011 0:18

Miksi pistit kaiuttimet noin keskelle ovia? Eikö olisi pienellä korotuksella mahtunu etunurkkiin? Vai et viittiny alkuperäisiä pahveja leikkailla? Meinaan vaan että stereokuva voi olla vähä kummallinen tommosella asennuksella.

Miuge
-
Viestit: 65
Liittynyt: 27.3.2009 16:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miuge » 15.2.2011 16:46

Bassot tuli siitä syystä keskelle ovia, koska vanhat reijät ovipahveissa sattu oleen sillä kohdalla ja toiseks ikkunannostimien härdellit olis ollu etummaisten reikien tiellä, niimpä pienemmällä vaivalla ne sai tuolle kohtaa. Onhan ne kuitenkin penkkien etureunan tasolla, tärkeempänä pidän diskanttien sijoitusta, jotka tulevat kojelaudan etunurkkiin.
Noh koitetaan nyt alkuun tällain ja mietitään uusia kujeita jos tarve ja kun se alkuperänen tavoite ois ensin saavutettu, eli auton laittaminen ajokuntoon ja leimaaminen :D

Aiemmasta postauksesta unohtu mainita parit hankinnat, eli uudet jarrurummut taakse, koska vanhat oli sorvattu ylikokoon, tuli huomattua vasta jarruja ilmaillessa ja käsijarrua kiristellessä. Ja jalkatiloihin ostin tummanharmaat kangasmatot kesää odottelemaan.

Miuge
-
Viestit: 65
Liittynyt: 27.3.2009 16:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miuge » 20.2.2011 0:22

Ens viikolla katsastuksee??

Sisustan niputtamista:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0146.jpg

Ratti vielä vaihtoon:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0157.jpg

Takaa:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0153.jpg

Komeimmat talvipyörät ikinä:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0149.jpg

Takalasi, vituiks män tummennukset, mutta tehdään joskus paremmin, parempi kuitenkin mitä tullessa:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0148.jpg

-Jokinen-
-
Viestit: 187
Liittynyt: 15.7.2008 13:32

ViestiKirjoittaja -Jokinen- » 20.2.2011 3:07

Onko mistä tuo lattiamatto?

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 20.2.2011 9:16

mk1 golf

tp00
-
Viestit: 27
Liittynyt: 1.5.2005 20:27

ViestiKirjoittaja tp00 » 20.2.2011 18:59

Hienolta näyttää toi lattiamatto!

Taidan laittaa omaankin =)

ElektrikMekanik
-
Viestit: 209
Liittynyt: 25.12.2010 7:22

ViestiKirjoittaja ElektrikMekanik » 20.2.2011 20:37

:D "takajalkatilan matot"

Hyvin etenee, tässä ainaki ollu viimesenpäälle tekemisen makua ja on nähty ihan oikeastikin vaivaa, eikä mitään "räkästään pari saumaa ja niputetaan tää nyt näistä varaosista ja viedään leimalle"

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 20.2.2011 22:51

Menee sitte vissiin rälläkkähommiks jos lasinnostin porsii??

Miuge
-
Viestit: 65
Liittynyt: 27.3.2009 16:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miuge » 21.2.2011 0:46

Juu mk1 lattiamatto, kuten torre jo mainitsikin. Pitihä ne takajalkatilan matotki sinne heittää kun sarjaan kuuluivat :D
Toivotaan että lasinnostimet kestää, tosin pellit pienillä hefteillä vaan kiinni juurikin sitä ajatellen, jos ne joskus joutuu irrotteleen.

Sähköt päätti alkaa vastustaan loppumetreillä, sähkökaavio tietty helpottais, mutta netin syövereistä ei ainakaan ole oikean näköstä löytynyt. Muutenkaan ei kauheesti innostas nää prkleen sähkötouhut :D
Vedenlämpöanturin johto ilmeisesti maadottaa jostain välistä, kun yleismittarin kans kävin sörkkiin. Lämpömittarin viisari kipuaa maksimiin kun kääntää virrat päälle.
Toinen vika, kuskinpuolen sivu- ja etuvilkku ei toimi, sivuvilkku vielä toimi edellisiltana, mutta ei kai esim. palanut polttimo molempien toimintaan vaikuta?
Mittarivalot ehdin jo korjaan, yks maajohdin oli kärynny ja tilalle tein polttimon kannasta toiselle hyppyjohdon.
Ja äänimerkkikin on mykkänä, suoraan akulta pelaa, mutta piuhoilta ei muka tule riittävästi virtasta. Pitääkö sekin tehä releohjauksella.. :D

Kertokaa viisaammat neuvoja! Sähkökaavio erityisesti hakusessa, tai yksinkertainen selostus antureille menevien johtojen väreistä sekä toiseks mittaristolle tulevien johtojen värit.

.. vai pitääkös tää mittariston osalta paikkaansa? Jatkuuko samanvärisinä antureille?
Kuva

Selvittely jatkuu paikanpäällä kun koulukiireiltä ehtii, mutta jos foorumin puolelta sais jo ennalta vähän selkoo.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 21.2.2011 9:19

uudet jarrurummut taakse, koska vanhat oli sorvattu ylikokoon
Ei paljoa kannata ruveta tuon vehkeen rumpuja sorvaamaan, niissä ei ole juuri yhtään kulumisvaraa. Itsekin aikanaan ihmettelin, mikä tassä maksaa, kun kaikki (paitsi rummut) on uusittu, mutta jarru ei pidä. Joku on hitsannut jarrukenkien päihin lisää ainetta, mikä ei tietenkään ole laillista, mutta toimii.

Miuge
-
Viestit: 65
Liittynyt: 27.3.2009 16:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miuge » 21.2.2011 21:36

Jep, tän auton kans pyritään mahdollisimman vähäisiin "patentteihin" ;)

Ja ettei vaan kellekään jää epäselväks, niin touhut jatkuu. Sähköt ehdin tänään selvitteleen loppuun. Vilkun liittimissä oli kosketushäikkää ja lisämaadoituksella sai suuntavilkunkin vilkkuun normaalisti. Lämpömittarin johto tosiaan maadotti väliltä, joten vedin kokonaan uuden johdon. Samalla pätkäsin konehuoneen puolelta loput ylijääneet kaasarin johtosarjan johdot. Akkukin on lopullisesti sipannut, eli vielä tehtävä reissu biltemaan..

Laadukkaampia kuvia ratkaisuista, pari kenties uniikimpaa ;)

Etuvilkut:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4664.jpg

Sisustaa:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4667.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4679.jpg
Kuva
vertaa alkupään postauksiin, sanoisin että parempaan suuntaan mennyt? :D

Ikkunaveivit kyhäilty palloventtiilin kahvoista:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4684.jpg
Kuva

Pikkudetaili, rst klipsu konepellin tuelle, "wau":
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4689.jpg

Saa kommentoida!

Drager
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.10.2010 2:24

ViestiKirjoittaja Drager » 22.2.2011 0:51

Huh helvetti..kun on muuten komia!!! tuo pieni yksityis kohta voi kyllä hiukan kolista mukulakivellä mutta ihan näppärä muutoin^^ aivan ihana peli kyllä!! seuraavaa vaan putkeen jos tämä nyt oli "valmis"!

ElektrikMekanik
-
Viestit: 209
Liittynyt: 25.12.2010 7:22

ViestiKirjoittaja ElektrikMekanik » 23.2.2011 1:19

Noihin ikkunaveiveihinhän vois tehä viel pyörivät osat ettei tartte niin hankalasti väännellä auki. Vaik jostain alumiinisesta moottoripyörän "tuning" jalkatapista tai vaihdevivusta.

Ei näköjään tullukaan nuo kajarit niin taakse ku aiemmat kuvat anto ymmärtää.

Viel sisustaan puunailut ja penkit höyrypesuun. Toi rundimittari kyl pistää vähä silmään :/

Kajarien kiinnitysruuvit mustiksi ja ritilät päälle? Tai sitte mustiksi (keinonahka?) noi korotusrenkaat ja kuusiokoloilla kajarit kiinni... Onko noissa kajareissa jotku muovirinkulat/ritilän kiinnikkeet tos alla? Jos ei ritilää tuu niin pois kokonaan sikäli jos niissä semmoset on.

Onko talttakantasilla ruuveilla noi lattian listat kiinni?

RST hässäkkään kiillotus, pultin nokasta merkinnät veks ja kumiholkin siirto klipsun keskelle. ;)

Ittiä pistää kyl silmään toi sininen suodatin konehuoneessa... Vihree, musta, harmaa... tai joku tumma sopis ehkä paremmin?

Ratin VW logo sopis ehkä paremmin muuhun sisustaan jos ois mustalla taustalla, mut menee jo hifistelyksi :D

Siinäpä kommenttia.

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 23.2.2011 4:11

Teeppäs pari ikkunanveiviä lisää kiitos ;)

Miuge
-
Viestit: 65
Liittynyt: 27.3.2009 16:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miuge » 25.2.2011 22:55

Upeeta mahtavaa, tarrakilvet laseissa ja viralliset ensiajot takana, voi helvetti mikä laite! :D
Kohtalaisen kevyt ajettava, kaasarin säädöissä pientä hakemista kun tasakaasulla 2trpm pintaan pätkii ja nykii. Kun antaa enemmän happea, toimii hyvin ja jopa vetojakin tuntus löytyvän kohtalaisesti ;)
Pieni ylläri vielä tuli vastaan, kun tankilta lähtiessä startin solenoidi sano NAKS NAKS. Uus akkukin, mitä %&#¤§%&". Tönäämällä käyntiin ja takas tallille, akulta mitattuna 6volttia jännitettä ja laturi mykkä. Pientä selvittelyä ja kohta se jo toimikin, laturin konkan jalan alle jäänyt maalia eikä se maadoittanut, pienestä kiinni joskus.

Miuge
-
Viestit: 65
Liittynyt: 27.3.2009 16:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miuge » 1.3.2011 17:10

Muutama sata kilometri takana ja hyvin on toiminut.. yhtä pikkuvikaa lukuunottamatta.
Leima tuli ilman sanomisia, päästöt kävin mittaileen paikallisessa autokorjaamossa. HC arvo oli suht korkeella säätämisen jälkeenkin, osansa varmaan tällä "pikkuvialla" joka tässä tapauksessa on sytytys. Lampulla katselin että ennakko hyppii etenkin alakierroksilla miten sattuu suuntaan ja toiseen, kierroksilla tasaantuu, mutta taas kovemmilla kierroksilla merkit katoo ihan metsään.
Nyt ostettu toivottavasti muutenkin toimintavarmempi kakkosgolffin kärjetön sytytysjärjestelmä, jospa sillä korjaantuis.

Talvilook, muutoksia tulossa keväälle!
Kuva

Kuva

Dextermann
-
Viestit: 120
Liittynyt: 14.8.2010 13:05

ViestiKirjoittaja Dextermann » 1.3.2011 20:14

Pirun nättiä jälkeä olet tehnyt!! Mutta itse vetäisin ton harmaan tilalle mustan. sointuis mukavasti konepellin kanssa :)

Japoff
-
Viestit: 43
Liittynyt: 31.12.2006 17:28

ViestiKirjoittaja Japoff » 2.3.2011 10:48

Juu , peukut täältäkin...
Hyvin ahkeroitu ja vieläpä loppuun asti !

Tohon harmaaseen väriin on kyl kans pakko antaa negaa,
ei se vaan kyl tohon minustakaan sovi ...mitenkään.

Muuten kyllä nätti peli , eikä mitään typeriä virityksiä =)

kaan
-
Viestit: 39
Liittynyt: 21.1.2008 12:09

ViestiKirjoittaja kaan » 2.3.2011 22:32

Itsekin pitäisin harmaan tilalla mustaa parempana ja etuhelma vihreäksi
Onnittelut loppuun viedystä projektista!! Liian helposti jäävät kesken.

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 2.3.2011 23:01

eikö ne valmiit/loppuun viedyt ole romuttamolla? :D nimin. ei ikinä valmiita...

Miuge
-
Viestit: 65
Liittynyt: 27.3.2009 16:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miuge » 2.3.2011 23:20

Makuasioista ei sovi kiistellä, harmaat osat oli mustat kiveniskumassan jäljiltä ja se oli mun silmään liian synkkä. Koitin photarilla muita värejä läpi ja harmaa näytti passelilta, ehkä vähän tummemman sävyn ois voinut sekotella, mutta sehän on päivässä korjattu jos sille päälle sattuu ;)

Kiitän kehuista, mutta eihän tää ole vasta kuin tehty ajokuntoon! Kevään ja kesän mittaan päivitellään tiettyjä kohtia autosta, luvassa mm. lavan kunnostusta, etulipan valmistus, kesäpeltivanteiden maalausta ja sovittelua.. mitälie mieleen vielä juolahtaa :D

Miuge
-
Viestit: 65
Liittynyt: 27.3.2009 16:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miuge » 7.3.2011 21:42

Kärjetön sytty asenneltu tänään, ihan bolt-on. Nyt löytyy puhtia hieman erilailla kuin aikasemmin, yllättävän pirtee 1.6:seks! Loppu nykimiset ja epätasaisuudet käynnistä.
MUTTA, uutta vikaa pukkaa, kytkin ei tykänny hurjasti kasvaneista teholukemista vaan päätti alkaa luistaan :D Voi vittu mitä motorsporttia :D Paljonko päänsärkyä yks cäddy voi aiheuttaa??

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 7.3.2011 23:06

1.6 koneesta saa suht pirteen 8v Gtin downpipellä, Gtin nokalla ja kärjettömällä sytkällä. Ei muutakuin 210mm kytkintä ja vauhtipyörää tilalle, vauhtipyörä kevennettynä tietysti :)

Miuge
-
Viestit: 65
Liittynyt: 27.3.2009 16:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miuge » 9.3.2011 17:32

Löytyskö jostain/joltain maskiin Caddy -merkkiä ja hyväkuntosta kromista VW lätkää keskelle?

NisseR
-
Viestit: 47
Liittynyt: 24.4.2010 7:34

ViestiKirjoittaja NisseR » 9.3.2011 17:44

Jopasjopas, mistä tuo kärjetön sytkä löytys?

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 10.3.2011 10:26

-86 tai uudemmista kakkiksista.

jettadiesel
-
Viestit: 11
Liittynyt: 16.3.2011 16:22

ViestiKirjoittaja jettadiesel » 16.3.2011 16:46

hyvältähän tuo rupee näyttää, mitä se vanhalla omistajalla oli.

agee
-
Viestit: 940
Liittynyt: 4.1.2004 14:35

ViestiKirjoittaja agee » 24.3.2011 14:45

Kannattaa hakee ton takaikkunamuovin tilalle ihan lasiliikkeestä tummaa lasia. On sitten muute 120x parempi ku toi perkeleen pulkka :)

Miuge
-
Viestit: 65
Liittynyt: 27.3.2009 16:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miuge » 1.4.2011 18:27

Oon katellu sellasta "kioskinluukku" -takalasia, reilun satasen maksas joten ei paha panostus vaikka näin kesää ajatellen.
Ongelmattomia kilometrejä kertynyt jo pari tuhatta, ei oo tarvinnut kuin tankata E10:ä tankkiin tasasin väliajoin. Ei ole ollut käynnistysongelmia tai muutakaan polttoaineeseen viittaavaa hämminkiä edes kovilla pakkasilla, toisin kuin muualta on saanut lukea :)

Etulipan muotin muottia oon ehtinyt veisteleen ja kesävanteiden saumoja kittaillut, tahti hieman hiipunut leimaamisen jälkeen, mutta pääsiäiseksi viimeistään kesälookki valmis.

Pestynä, ja pysy puhtaana portille asti..

Kuva

Kuva

taaskerran
-
Viestit: 34
Liittynyt: 21.2.2008 21:01

ViestiKirjoittaja taaskerran » 2.4.2011 9:25

On se kähee, levitetyt peltivanteet vaan alle ja katoitko sitä helmojen mustaa missään muussa paikassa kuin tallin pimennossa, saattais sopia hiukan paremmin auringossa, ku värikin pääsee oikeuksiinsa!

Ja Lasikuituinen tai vast LAVAKATE ehdoton tohon, näyttäis kilometrin pidemmältä!

Drager
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.10.2010 2:24

ViestiKirjoittaja Drager » 2.4.2011 15:09

Yhdyn kyllä tuohon lavakate kommenttiin. Myöskin keula voisi kaivata hiukan leveyttä O.o iso puskuri voisi tehdä hyvää?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 2.4.2011 16:14

En tiedä, millaista lavakatetta täällä ehdotetaan, mutta ennen vanhaan ainakin lavapakun kovakate merkitsi yhtäkuin autoveron toimeenpanoa, ts. sanktiot olivat melkoiset. Vain pressuryyppinen kate/farmikate oli sallittu ja sitten se korkea lasikuituinen, joka täytti korkeusvaatimukset. Liekö muuttuneet määräykset, kannattanee ainakin tarkistaa.

taaskerran
-
Viestit: 34
Liittynyt: 21.2.2008 21:01

ViestiKirjoittaja taaskerran » 3.4.2011 9:28

jep puskureilla sais kokoa ja muutenki puskurittomia vw:tä on ehkä puolet liikenteessä...

Toi lavakatehomma kannattanee tarkastaa, en tiedä missä määrin veroja sitten tulis tollaselle rouskulle 150€?

Drager
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.10.2010 2:24

ViestiKirjoittaja Drager » 3.4.2011 11:26

Itse ainakin meinasin tuolla lava katteella ihan kuidusta tai vanerista tehtyä suoraa levyä tuon lavan yläreunojen tasalle

Tuossa nyt on pressu, jonka kehikkona on joku metalliputki. Tälläinenkin voisi sopia hyvin jos lakisäädökset tulevat vastaan täys kovan kanssa.
Tuo on tosin uudempi korinen caddy. Vanhasta korista saisi aika hienon uudemman golf yms keulalla ja muilla tarvittavilla osilla :P

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4842135-FS-2007-VW-CADDY-PICK-UP

Tässä olisi sitä kokoa ja hyökkäävyyttä caddyyn mitä se ehkä mielestäni enemmänkin kaipaisi.
Kuva

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 3.4.2011 12:06

^onhan järkyttävän näköinen.

Drager
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.10.2010 2:24

ViestiKirjoittaja Drager » 3.4.2011 13:46

Niin järkyttävän että se on jo hieno!! ja elä valita.. tykkäät kumminkin;) Ei ehkä tuota puskuri tyyppiä mutta enemmänkin massiivisuutta ajattelin.. caddy vakiona näyttää hiukan anorektikolta... lava auto kaipaa mielestäni jenkki ramien massiivisuutta. Nämähän nyt tietysti ovat vain mielipide asioita joista ei voi kiistellä...M.ICE nyt voi päättää itse mitä autolleen tekee.. vaikka dynamiittia kapum!! jos todella pahasti kyllästyy...^^:D

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 3.4.2011 14:45

makuasioita joo mutta onhan tuo ihan kauhea :) tosin jos haluaa massiivisuutta niin caddy ei ehkä ole se paras vaihtoehto siihen :)

Miuge
-
Viestit: 65
Liittynyt: 27.3.2009 16:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miuge » 3.4.2011 15:24

Ison puskurin myin just 10€:lla, niin paljon tykkäsin :)
Toiset tykkää muhkummasta, ja tää cäddy pysyy nyt sellasena kuin suunniteltu. Massiivisuutta tuo kesäpyörät, jotka törröttää kaarista pihalla ja etulipasta muovataan sellainen että se tuo sopivasti näköä keulaan.

Lavakatetta en pidä mitenkään käytännöllisenä, kun joskus tarvii korkeempia tavaroitakin kuskata. Eikä se ehkä takaverkon kanssa sopis muutenkaan..

Toisen saksalaisprojektin kimppuun siirrytään kesän puolella, kun kaverin piukee riisikippo saadaan pois tieltä. Just turbo shit from now on.. ;)

taaskerran
-
Viestit: 34
Liittynyt: 21.2.2008 21:01

ViestiKirjoittaja taaskerran » 7.4.2011 15:59

Jos osaat photoshoppaa, niin cliini takalaita paikoillee ja korin värinen lavakate sopis 100 varmasti!

Miuge
-
Viestit: 65
Liittynyt: 27.3.2009 16:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miuge » 7.4.2011 16:48

Ai tämmöttis? :D

EDIT: muokattu, jatkakoot joku jos haluaa nähdä tässä lavakatteen ja takalaidan..
Kuva

Lauantaina olis dynopäiväkin lähistöllä, saatampa käydä piruuttaan testaamassa onko edes alkuperäiset hummat tallessa ;)
Viimeksi muokannut Miuge, 7.4.2011 18:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa