Sergeyn Golf Var 1.9TDI AFN (myyty)

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

Sergeyn Golf Var 1.9TDI AFN (myyty)

ViestiKirjoittaja Sergey » 7.7.2010 18:33

Tähän kooste auton vaiheista ajanmyötä. Autohan on siis 1.9tdi 110hv (afn)

Tähän mennessä:
pakettiautomodi
stereot
eko-ohjelma (ekotuning/voimaa.com) 124Hp/250 Nm
Uusi pakoputki ebay.de
Nokkahihna + kiristäjät jne. + laturinhihna teetettynä
oven lukko
Ilmastoinnin kuivain
Ilmastoinnin täytös

Golfin kaikki tankkaukset on luetteloitu, epäilys on että muutama 20€ tankkaus puuttuu luettelosta.
http://tankkaus.com/cardata.php?nr=38457
http://tankkaus.com/graph_yearcons.php? ... hcar=38457
http://tankkaus.com/graph_kmcons.php?an ... &car=38457

-------------------------------------------------------------------------------------

Aloitusviesti oli:

olis tollanen auto tiedossa poskettoman halvalla (lue=ilmaiseksi), ajettukin vaivaiset 280tkm joten mitenkäs toi tekniikka pelaa tuossa? Muutenha se o perussetti ruosteiden ja jarrujen osalta mitä noi bensavehkeetki.

Auto on siis VAPARI diesel 1,9D 63hv 1Y 1993 CL

Millainen dieselvero noissa golfeissa on ylipäätään ja millianen se olisi jos siitä tekisi pakettiauton?
Viimeksi muokannut Sergey, 8.6.2016 0:17. Yhteensä muokattu 25 kertaa.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 7.7.2010 20:18

Koneen kyllä pitäisi toimia jos perushuollettu on. Kiireisen miehen autohan tuo ei ole. Turbotukseenkaan ei mikään paras vaihtoehto.

Pakuna dsl-vero on alle 60€.

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 7.7.2010 21:03

Pomminvarma kone.
Naapurilla toledossa 600 tkm.kori lahos,konetta ei koskaan avattu!
Ihan kivasti liikkuikin.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 7.7.2010 22:41

Kyllä niillä eteenpäin kerkiää ilman turboakin kun heittää turhat ekoilut helvettiin ja kääntää sitä syöttöä puolikierrosta lisää, samalla kulutuskin laskee normiajossa.

1,6 D:kään ei kaipaisi lisätehoa, ellei tarvisi ohitella ikinä ketään..

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 8.7.2010 0:53

tosiaan autossa on täysi huoltokirja ja ollu ekat 10v reissupelinä jonka aikana tullu 250tkm ja viimisen 3v se o vaa seisonu käytännös, ajettu 3v aikana 1500km.

toi tulis pelkkään pitkän matkan ajoon. Aattelin että pumpun kävis säätämäs PP-dieselissä pohjanmaalla kun siitä ohi ajetaan kuitenki kuukausittain.

Menohaluja mulla ei sillee enää oo että iha ok sinänsä. eikä huvittais noil kolmesatasil bensamersuil ajella pitkää matkaa eikä rahaa oo ostaa kunnollist dieselmesee.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 8.7.2010 1:16

Tuon pumpun sinä kyllä pystyt ihan itsekin säätämään niin hyväksi kuin tuo kone sen vaatii. Ja yhden ajetun tankillisen kulutuksen perusteella voi jo päätellä onko ennakko sielä missä pitää.

Varsin hyvä valinta pitäisi olla matka-ajo autoksi. Kunhan ei joudu pitkiin rekka-letkoihin. :)

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 8.7.2010 22:06

tullu pari muuta vaihtoehtoo vastaan, samaan hintaan eli naurettavan halvalla ellei ilmaiseksi niin tällänen "kaikil varusteilla" eli ilmastoinnit nahkat jne. versio turbost... kui se pelaa? se o joku 110hv malli? moottorikoodi AFN. ajettu myös 280tkm. olisha tuossa tietty vähä mukavempi kone ja varustus...

molemmat autot on melko siistejä päälisinpuoloin ja huomen pitäs päättää kumman otan. Enkä tiedä mitää dieseleistä joten mitä niistä vois ennen päättämistä kattoo?
Viimeksi muokannut Sergey, 4.1.2015 12:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 9.7.2010 0:31

Ota sinä se 1,9D niin minä voin hakia sen AFN:nän :P

Itte en ainakaan miettis, onhan tuo TDI eri moottori kuitenkin. Jos vaan moottorin sähköilleen pelaa niin ilman muuta se. Ajomäärä itse moottorille ei ole vielä hirveä.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 9.7.2010 7:58

tuo turbo tuli vähä ku varkain ku myyjä sano et olis hänel vähä uudempi farmarikin. Ensi se ajatteli et olen hakemassa tavallista 2 ovista eikä rarjonnu sitä ollenkaa. Perikunta myy autoja pois ja ruottissahan tälläsil autoil ei ole enää mitään arvoa. Meille suomalaisille taas parisataa euroo kuulolstaa iha utopistiselta ajatukselta kun kyseessä on kuitenki katsastettu 13v vanha auto.

kai näis on 4x100 jako?

istun nyt siis laivassa matkalla kapellskäriin.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 9.7.2010 12:48

Kuulostaa kovasti hevosharrastajan autolta :D No, sit näkee. Muita maksujahan tuohon ei paljoa tule, pari sataa katsastusmaksua ja 400-800 veroja. Ruotsin autot ovat yleensä mahdottoman lahoja, joten siihen kannattaa varautua, etenkin kolkkikopan kohdalla.

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 9.7.2010 19:58

Itsellä ollut 1.9td (aaz), 1.9tdi 90hv (1z) ja 1.9tdi 110hv (afn). Kyllä en miettis tuon vaparin ja tdi:n välillä hetkeäkään vaan ottaisin tdi:n. tällähetkellä siis on tuo 1z moottorilla oleva farkkupaku.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 10.7.2010 0:38

en tiiä mis rosvojen pesässä teil katsastetaan autot mut meil rekisteröintikatsastus maksaa 60€ sisältäen vuosikatsastuksen. Tuolla veroarviolla auton hinta kipuaa kyllä huonolla tuurilla yli kipurajan, 1000€.

EDIT: tullin Mahtijärjestelmän mukaan vero lasketaisiin 1404 eurosta...

auto on nyt siis ostettu ja melko vähän on ruostetta. Oli jopa yllättävän vähän, kuten mainittu, ruotsin golfit on työkaluja ja myös sen näköisiä yleensä. Bon Jovi on malli. ja auto on yllättävän siisti hintaisekseen.

suoranaisia vikoja on etulokarin kaarien ruoste ja kylmäaineeton ilmastointi. Kuivain on vaihettu omistajan toimesta mut ei oo jaksanu uusia aineita. Pitää siis tsekata. Ruoste ei ole päässyt leviämään vielä klassikkopaikkoihin. Sitte oikee etulokari on mukiloitu jollaki pehmeellä, veikkaisin peuraa tms. monta pientä lommoa. täsmällee samalla tavalla ku oma peurakolarini ventolla.

Plussaa on musta siisti nahkasisustus ja tuo motti. Liikkuu tosi ripeesti.

ajettiin 300km ja kulutus mitattiin tankkaamalla tankki täyteen, mittaamalla matka asemien välillä pumpulta pumpulle ja uudelleen tankki täyteen. keskinopeus vajaa 100kmh ja kulutus 5,49/100km.

Äkkiseltään hemmetin hyvä auto. Näin hyvälaatuista dieselfarkkumersua en olis millää ilveellä löytänyt.

nuhjuinen on vähä sieltä täältä mutta pikkuse ku myllyttää ja sipasee rälläkällä ruosteita pois ni kyl siitä reissupeli tulee... nii ja sit pitää hommaa ne vanteet.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 10.7.2010 15:50

mites tollanen ilmastointi fiksataan?

EDIT: voisko joku mode siirtää tän topicin vaikka jonnekki sopivampaan paikkaan? Projekteihin? Tää auto jää taloon vuosiks. ja tulee pilisteltyä kuntoon ajan saatossa.
Kuva
Viimeksi muokannut Sergey, 10.7.2010 16:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 10.7.2010 16:04

mites tollanen ilmastointi fiksataan?

Riippuu mikä siinä on vikana. Lisäämällä kylmäaineet?

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 10.7.2010 16:09

mietin vaan sitä että mitä vikoja siinä voisi mahdollisesti olla. Vai vikaantuuko tuo mitenkää muuten ku vuotamalla? mulla ku o toi Audi jossa ilmastointi toimis jos elektroniikka toimis...

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 10.7.2010 16:34

Manuaali-ilmastointi on kovin yksinkertainen, eihän tuossa oikeestaan ole vikaantuvia komponentteja kuin painekytkin, kompura, rele tai käyttökytkin. Vuoto lienee todennäköisin vika jos ei kompura ei käy.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 10.7.2010 19:14

voiko noita jotenki todentaa töpselin päässä tms?

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 11.7.2010 4:36

Käytä ilmastointihuollossa niin selviää.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 12.7.2010 18:15

paikallinen volkkariliike arvioi homman tänää n 300€ + varaosat. Kuulostaa vähä hintavalta.

Ite vaihoin SKF laakerit taakse. on jo melko hiljanen ajettava. Vähä ku mesel ajelis ikkunat auki.

muttamutta, onko laakerimutterille joku erillinen momentti tai työvaihe? vai pitääkö se vaan vetää vähän sormikireyttä tiukemmalle?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 12.7.2010 20:02

Itse olen kirinyt ihan tiukkaan ja sitten kahdeksasosa kierroksen takaisin päin niin, että ruuvarilla pystyy juuri kampeamaan alla olevaa prikkaa. Aivan hiukkanen välys saa jäädä.
Koolithan asettuvat ajan mittaan paikalleen, joten jälkitarkastus ei liene pahitteeksi.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 12.7.2010 20:41

Sama juttu.
Laakeri tiukalle, löysäys, sit tiukataan että prikka vielä liikkuu. 100km jälkeen tarkistus.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 13.7.2010 16:36

Pitää käydä ajelulla että saa säätöihin siis...

Otin tossa takakontin matot ja verhoilut veks ku joku o rahdannu jotain lehm... koiraa tuolla aikasemmin ja kontti täys hajua ja karvaa. mattolaiturille sit vaa jynssäämään.SIl aikaa ku matot kuivu ni muistin että mullaha oli vähä BILTEMA äänieristemattoa. Hyvää kamaa hintaisekseen, eli olikoha 3€/paketti ja takakonttiin meni sitte 4 pakettia.

Laitoin kaikille tasaisille pinnoille kaksinkerroin sitä että varmasti vaimentaa, lokarin kaariin 2,5 kierrosta :) Pari pikkuruista pintaruostepaikkaa oli jotka harjasin puhtaaks ja laitoin sitä "ruosteenmuuntomaalia" päälle.

takapenkit otan pois kun tääl ei hyväksytä ala-asentoon lukittuja pakettiautos, ni sillo paan sitte sinnekki tuota samaa matskuu. Sekä etupenkkien liukukiskomuovien vaihdon yhteydessä laitan myös lattioihin.

EDIT: Koeajo suoritettu ja tulos on hyvä. Takakontin kumina poistui ja nyt kuulee että autoss aon turbo joka työskentelee, tosi vaimeasti kuulee toisinaan sen vinkuvan. Aikasemmi ei kuulunu ikinä. Ennenkaikkea pakoputken ärsyttävä kumina vääntöalueella putosi pois. Eli melun pääasialliset lähteet siirtyi auton etuosaan...

Kuva
Kuva

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 13.7.2010 21:43

Minkälaista materiaalia tuo bilteman matto on kun ei kuvasta oikeen saa selvää? Ohutta bitumilevyä? Samat hommat oli mullakin illalla Passattiin. Liimailin 4mm ja 2mm bitumia muutaman laatikollisen. Ja yhden vanhan patjan pilkoin kaikkiin rakoihin ja kojelaudan alle :D

Kuva Kuva Kuva

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 14.7.2010 1:02

joo ohutta bitumi/kuitulevyä se on. kevyempää neliömetrille verrattuna "laatu"mattoihin.

Dynamattia mul o ollu aikasemmi ventos ja golfis ja siihe ku verrataan niin laatu on suorastaan loistava. Ei yhtä hyvä tulos, mutta hintatasoon nähden oli kyllä mahtava yllätys. kun Dynamat oli vähä sellanen neutraali, "Näin kallista ja tämmönen tulos... plääh".

Miinuksena on se että se ei tahdo taipua 3D muotoon leikkaamatta viiltoja ja liima on tarkka alustastaan ja jyrkät taipeet tahtoo irrota vaikka matto taipuisikin. Mutta viilto sinne, viilto tänne auttaa asiaa, läpi asti ei tarvi viiltää.

Iso ero vähällä rahalla. Tosin ostin alennuksella uppsalan biltemasta ni ei voi suoraa verrata hintaa.

btw ruottiks tuotteen nimi onkin Dämppapp=vaimennuspahvi! eli sil ei edes kuvitella saavuttavan yhtä hyvää tulosta ku butyylimatoilla.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 14.7.2010 17:52

Hmm, mitäs jos...

Kuva

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 14.7.2010 18:00

Ei.

nj^
-
Viestit: 548
Liittynyt: 15.5.2008 17:38

ViestiKirjoittaja nj^ » 15.7.2010 1:58

Ehdottomasti! Ei varmasti tule muita kolmoskoppasia vastaan, missä olis 3-osaiset 16" mersun barokit alla =D

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 15.7.2010 8:56

KYLLÄ, ole erilainen :)

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 15.7.2010 11:08

Kyllä ! :)

Paremmin nuo sopii kuin monet porssevanteet. :)

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 15.7.2010 11:20

Erilainen ainakin :)

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 15.7.2010 11:27

noku kävi nii että pakko laittaa noi vanhat meset seisontaan ja jää vähä niiku yli tollaset kiekot ni hukkaan ne tallissa menis. 100 -> 112 Spacerit ku vaa sais ni sittehä se oliski jo aika pitkällä.

Mut renkaita ei mul oo volkkariin sopivia, ni ostetaan osastolla onki sit ilmotus. eli tarvin 195/45/16 tai pienemmät renkaat. 205/55 ei mahu saatika näytä hyvältä (S-mersuun sopivat kuten alkuperänen idea oli)

tarvelista:
- spacerit
- renkaat

saa tarjota myös 2 tuuman BBS RS kehiä!

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 19.7.2010 1:27

nyt kelpaa pitkää ajoa ajella. Laitoin rationki autoo Pioneer DEH-P55BT perussoitin bluetooth handsfreesysteemil. miinuksena se ettei ole USB tai muistikorttipaikkaa, mutta bonuksena se, että laite on uusi, takuuta on täydet ja hintaa oli 29€. (mallihan on ainakin 5v vanha).

vedin valmiiks RCA ja virtakaapelit takapenkin alle joten ei tarvi mattoja uudelleen poistella sit ku hankkii jonku aktiivisubin takapenkin tilalle.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 22.7.2010 17:39

Laitoin pakoputkee tuos alkuviikosta kuntoon ja ku hyllys oli bilteman laatutuninkia ni pitihä ne käyttöön ottaa.
Kuva

Ja sitte tein tänää tollaset köyhän miehen tummaoptiikkalamput
Kuva

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 22.7.2010 17:56

Ite maalasin vielä tuon "pohjankin" mikä on semmoinen aaltomainen.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 22.7.2010 18:32

mä mietinki sitä et pitäskö se maalata mut en uskaltanu jos sil onki virkaa. Mul on yks ylimääränen lamppu, unohin kokeilla, pitäs kait koklata.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 22.7.2010 19:17

Ite funtsin että valoteho 20vuotta vanhoissa umpioissa on kuitenki niin surkea että kesällä mitään merkitystä. Talveksi eri lamput kuitenkin on paikalla.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 22.7.2010 23:26

nojoo tää auto ku tulee liikkumaan eniten kaamoksessa ni ajattelin et teen ruotsitemput ja paan 3x boschit keulille... niitä ku o jääny nurkkii lojumaan. 37,5ref/kpl ja paljon watteja :D yks spotti ja kaks leveetä.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 24.7.2010 16:47

nyt prkl! kuka tekis mulle oikeen jaon rumpuihin 8) Eli otin audin vanteen ja sapluunana käytin sitä, että sain yhen reijän tehtyy jotta saa sovitettua mersun vannetta. joten kaks rumpuu pitäs saaha 5x112 jaolla. Etunapoihin ei voi tehä jakoja joten niihin piitäs soveltaa sitte 5x100.

Kuva
http://i219.photobucket.com/albums/cc13 ... iant32.jpg
http://i219.photobucket.com/albums/cc13 ... iant36.jpg


onkoha noi rummut mitä materiaalia? mietin vain jos laittais pinnapultit... materiaalipaksuus kyllä riittäis pinnapulttien rihloille.
Kuva

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 24.7.2010 17:22


Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 25.7.2010 19:23

Se oli vähä ku retoorinen kysymys, mutta hyvä vinkki sinänsä. Parashan olis jos teettäis kokonaa uudet rummut ja navat oikeel jaolla. Mietin täs että sopiikoha A4B5 quattron takanapa tähä etunavan tilalle? näyttää poorit nii samanlaiselta :P

Eniveis saakoha tätä sellasella stilettiavaimella varustettua kaukosäädintä. mua vähä arastaa kaukosäätimet jne. ylimääräset killuttimet.

Sit laitoin 25V vanhan McIntosch 2x200Wrms vahvistimen ja Orion XTR10 tuplapuhekelaisen subbarin tonne mersusta. Ja kyllähän soinnissa on hieman eroa :D Näppärää ku tossa Pioneerissa saa leikata taajudet pois, ei turhaan rasita ovien pahvikajareita. Pistin leikkautumaan 80Hz kohalla ku 63Hz kuulosti vähä huonolta, ts. OEM kajarit ei taho kestää.

Ja sitten asensin vähä valaistusta. Tämä on vielä tilapäinen asennus mutta kaikki on siis toimintakunnossa, eiku tulille. Mut on sen verra tökerön näköset että säästetään valoja sitten sinne pimeille keleille ja asennetaan uudelleen lokakuus 8) 3x Bosch rallye ja sit omat pitkät viel kaupanpäälle. Plug and play.

Kuva

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 25.7.2010 19:30

Nuista valoista jäi kommentoimatta aijemmin.. Turha niitä umpion vaakapintoja (siis niitä aaltomaisia) on maalata jos meinaa ajella hämärillä ilman lisävalaistusta. Ventossa ainakin hävisi valotehot sen siliän tien kun yksistä umpioista ne maalasin. Jopa nykysillä hämärillä tuotti ongelmia, kun en tykkää pimeässä ajella jos ei näe eteensä. Nyt on samanlailla maalattu kuin sinulla, ja valoteho pysyi entisellään.

Eli jos peilipinnat on virheettömät, niin jätä kokeilematta. :)

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 25.7.2010 19:35

umpioiden leimat on vuodelta 2007 ja 2008 eli peilit oli kuin uudet. Saanu niistä merkinnän katsastuksessa noina vuosina eli uutta osaa laitettu. harmi vaan että vasemmanpuoleinen on erilainen ku oikea, eli se luukku on teräsklipsillä kun oikealla on muoviklipseillä. Hella on kuitenki merkki molemmissa, samanlaiset peilit ja sama lasi.

Mites orginaalissa, onko kummalla luukun kiinnityksellä?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 25.7.2010 21:10

Kaukoksi MTT-Tradingilta kaukosäädin sarja ja mallikohtanen johtosarja. On nopea ja helppo asentaa.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 25.7.2010 23:32

^ suosittelen lämpimästi plug & play, vain avaus/sulku piti heittää jostain syystä ristiin, kun tuollaisen laitoin.

Kuva

Tuossa tummaoptiikkaa twineillä. Hellalla oli mallistossaan tuo mustana, mutta ei ole näkynyt enää pitkiin aikoihin missää ja Googlekaan ei äkkiseltään auttanut asiaan, mutta pohja oli noissa musta, samoin liima, jolla lasi on liimattu, sekä kaikki hajavaloalueet, eli ajovalon se "uritettu" alaosa ja pitkässä se pieni alue etureunassa + varjostin mustana. Noin oli hetken itselläkin ja nättihän se oli :D

Tuo ajovalon alaosa peilaa nyt sulla tuolta pohjasta, niin erottuu maalatut reunat aika ikävästi ja umpio jää kirkkaan näköiseksi, kannatan jatkomaalauksia, tulee huomattavasti kivemman näköinen.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 25.7.2010 23:38

nonni toiha oliki varsin mainio linkki! Tuon lisäksi vakkarin ku hankkii nin olis niiku varustus jo aika hyvä. Onneks volsu ei o kallista hupia.

Pitää vissiin viel kerran ottaa lasit irti.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 26.7.2010 1:40

No sitten saat suoriltaan hommata apulähivaloja tai eri umpiot hämärille keleille. Kivemman näkönen kyllä, mutta älyttömän paljon epäkäytännöllisempi. Mutta eihä nuo umpiot nyt niin paljo maksa, niin miksei nuita useamman parin ostaisi.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 26.7.2010 1:43

Hellan IV lookit ja Xenonit niihin. Kyllä näkee.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 26.7.2010 13:46

Vakkarisarja maksaa iipeissä jonkun vajaan 90e rahteineen. Mukana tulee orkkisviiksi, johtosarja ja asennusohjeet. Asennuksessa menee puoliska tuntia, tarttee aktivoida käyttöön vakkomilla.
Toi avainlinkki oli hyvä, tarttee tilata ittellekin :)

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 26.7.2010 16:02

slamitilla vakkari ei oo ku 85€ ;)

mites saako sen aktivoituu ite vagcomilla. mul olis yks vanha win98 kone ja siihe sellanen wanha sarjaporttikaapeli.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 26.7.2010 22:10

Kyllä saa.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 27.7.2010 2:01

pitää siis vissii ettiä se töpseliki jostaki. missähä se täs autos on? Audis se o takatuhkiksessa. täs oli tyhjää täys.

ja samal opetella kunnolla sitä softaa. äärrrh että otta apäähä tollaset ohjelmat. Mekaniikka on kyl hieno asia, digi ei.

puliukk0
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.1.2010 11:04

ViestiKirjoittaja puliukk0 » 27.7.2010 2:40

Luultavasti tässä on samassa kun itsellänikin, eli tuhkis pois ja sitä oikeenpuolimmaista isointa levyä siirrät vasemmalle ja avot siellä pitäis olla OBD :)

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 27.7.2010 10:41

Iipeissä se vakkari oli 86e kotiovelle tuotuna, piti tarkistaa :D

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=138712

Tuossa on pohdittu pistokkeen sijaintia.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 27.7.2010 11:18

Jaa meinasit vag-comilla alkaa softa-muutoksiin? Sehän ei nimittäin onnistu sillä mitenkään. :)

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 27.7.2010 13:04

^Missä puhutaan softa muutoksien tekemisestä?
Puhutaan vaan softan opettelemisesta (eli siis vag-comin käyttämisen opettelemisesta), ei mistään muusta.
Viimeksi muokannut Eemeli, 27.7.2010 13:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 27.7.2010 13:21

Niin juuri.

Mieluiten ajelisin autolla jossa moista roskaa ei olisi ollenkaan. Mut rahatilanne ei salli sitä, niin on tähän tyytyminen. Piti siis valita 10v vanhemman paskan 250-300D mersun ja D volkkarin väliltä (vaikka tähti-fanaatikko oonki ni kyl realiteetit pitää olla hallussa).

Pitänee eteen hommata tollaset 4x100/5x112 spacerit silti. Liikaa hommaa porailussa. Tosin ajattelin huomen kysyy mitä maksaa teettää uudet pyörännavat pikkuse isommalla halkasijalla ja 5x112 jaolla. Nuo kun on kalliita spacereita.

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 27.7.2010 23:00

Samallahan siihen sit tekis 5x100 tai jonkun muun jaon rinnalle jos niin suuriin muutoksiin lähtee. Orkkis pyörännapa malliks. Tarkasta että jarrulevyn sisään mahtuu suurempi napa. Tai sitten alat modaamaan jotain audin levyjä/satuloita siihen.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 28.7.2010 1:34

niin, a4 1.8t quattro osien modaus o käyny mieles. siis jarrujen osalta. ei se ton orginaalin jarrulevyn alle mahdu levitetty napa.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 25.8.2010 8:27

hoksasin, ku nojasin konepellille, että autossa on automaattinen ajovalojen korkeussäätö. eikös se tarkota että tähän saa laittaa iha laillisesti xenonit?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 25.8.2010 8:39

Joo, jos löytää kolmoskoriseen sellaiset umpiot jotka on xenonhyväksynnällä... Automaattista korkeussäätöä noissa ei kyllä alunperin ole ollut, joku ihan omin pikku kätösin väsännyt?

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 25.8.2010 13:38

hoksasin, ku nojasin konepellille, että autossa on automaattinen ajovalojen korkeussäätö.

Eli nojasit konepeltiin ja ajovalot näyttikin yhtäkkiä alemmas ku ennen, TADAA, automaattinen korkeudensäätö!

;)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 25.8.2010 16:16

Hella valmistaa automatic korkeudensäätöä, mutta se hyväksytyn umpion löytäminen voi ollakin kiven alla.
tosin näppärä kaveri ite tekee merkinnät ;D

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 25.8.2010 17:56

Albanzo, kyllä... kokeilin viel lastaamalla jätkiä takakonttii ja sitä mukaa ku ukkoja tuli tai meni konttiin, ni valojen taso muuttui vastaavasti ylös tai alas... siis pysyi säädetyllä tasolla... sellanen korkeaääninen suraus. Siitä en tiedä onko se automaatitnen vai ei. Ventossa ei sellaista ominaisuutta ollut. Mun mielestä on automaatti, koska manuaalinen tarkottaa että ko. homma pitäisi tehdä meisselillä tms.

Ikonen, Ahvenanmaalla noi katsurit ei oo nii tarkkoja sen suhteen. Meni mersuki ilman mitää mukinaa katsastuksest läpi. Sano vaa etä o vähä turhan sinertävää valoa.

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 26.8.2010 16:42

Normaalisti tuossa olisi siis sellanen rulla valokytkimen luona. Sähköllähän nuo säätyyvät jo vissii kaikissa kolmosissa.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 6.9.2010 10:46

nyt sitte pimahti kaikki valot. onkos näis ollu sitä valokatkasijan vikaa kuten kakkikses? jos on, ni missä?

sulakkeet on ehjät, parkit pelaa molemmat, orkkislyhyet ja pitkät ei, ja lisävalot pelaa pakkokatkasijan kautta.

kiva kun auto ja emäntä on pohjoissuomes ja minä kotona affenanmaal... etänä puhelimitse huolto :D

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 6.9.2010 12:44

Virtalukon pohja aiheuttaa samanlaisia oireita.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 6.9.2010 14:01

Valonvaihtajan viikseä kiskaisemalla pitäisi kaukovalojen vilahtaa. Outo juttu tuossa on se, että parkit toimivat.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 6.9.2010 20:58

mitenkäs jos ostaa sen vakionopeudensäätimen esim. completokselta, niin onko se vilkkuviiksi kans? ts. onko se yhdistelmäviiksi?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 6.9.2010 21:37

Vilkunviiksi ja hätävilkkukatkasija on samassa.

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 7.9.2010 7:23

itellä oli 97 vuoden toldossa virtalukonpohja entinen. Parkit kyllä palo, mutta ei mikään muu valo.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 7.9.2010 17:49

se onki jo sitte varmaa mukava vaihtaa? Audi A4 ainaki oli tosi kiva aku airbagin ruuvien kannat oli pyöreet.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 13.9.2010 12:39

höhöhöö löysin ylimääräsen ahtopainemittarin varastosta ja pitäskö se sit asentaa tonne :P Mistäs sais helpoiten liitoksen mittarille vetästyä?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 13.9.2010 12:55

Jos tämä oli AFN ja varustettu alkup. välijäähdyttimellä ja ahtoputkistolla, niin imusarjaan tulevassa ahtoputkessa on valmiiksi nippa mistä lähtee painetieto eculle. Nippa sijaitsee IAT-anturin imusarjan puolella, siinä 90ast kurvin lähettyvillä alaviistoon. Muistaakseni.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 13.9.2010 18:10

OK, kiitti!

viel pitäs arvuutella... valokatkasija ei ollukkaa halpa tähä autoo. 103 euroo ja oli VAG kaupassa halvin. Josko sitä alottais sitte ongelmaa ettimään virtalukon pohjasta, sillo selviäis kolmellakympillä.

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 13.9.2010 19:44

Suosittelen vaihtaan sen virtalukon pohjan :)

Juzpa-
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.3.2006 21:20

ViestiKirjoittaja Juzpa- » 13.9.2010 21:18

ettei olis vilkku/valoviiksi hajalla. se voi myös selittää pelkkien parkkien palamisen..

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 14.9.2010 14:03

Vieläkö valokatkaisija "napsuu"/tuntuuko siinä pykälät kun kääntelee eri asentoihin? Edellisestä kolmoskopasta hävisi samallatavalla pitkät sekä lyhyet valot, mutta samalla valokatkaisin meni aivan veteläksi kun se suli sisältä...

Oli hieno reissu kun ensin laturi lopetti lataamisen, ja 30 kilsan päästä valokytkin suli ja valot sammuivat, tietysti keskellä yötä - keskellä ei mitään. :D

Viiksetkin päästelivät savumerkkejä ilmoille, ne eivät maksa älyttömiä ainakaan ilman ajotietokonetta olevaan malliin joten kannattaa vaihtaa jokatapauksessa jos aiot pitää tätä autoa vähänkään kauemmin :)

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 15.9.2010 11:52

sepä se kun namiskat toimii kuten pitääkin. valotki palaa taas. Kyl siihe menee vaihtoon kaikki mainitut osat järjestyksessä:

1. virtalukon pohja
2. valokatkasija
3. viiksi (vaihtuu sit samalla vakkarimalliin)

onko 300tkm huolto millainen virallisesti, kui usein noita nokkahihnoja o vaiheltu?

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 17.9.2010 12:26

90tkm taisi olla jakohihnan vaihtoväli... Samalla kannattanee uusia vesipumppu jos ei ole ihan vasta vaihdettu.

Kuva

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 17.9.2010 21:53

onhan nuita +100tkm remmejä kuultu kun ''nehän saa neljä vuotta olla'' :D 90tkm suositeltavaa tosiaan

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 18.9.2010 3:16

mersun kettinkiin tottuneen ei iha ekana tuu mielee vaihella tota hihnaa joka vuosi :S mut eip o vaikee ni se o iha sama...

kiitos taas vinkeistä.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 21.10.2010 19:10

valovikaan huoltotöiksi riitti uusi virtalukon pohja ja lisäks tuli vaihatettua öljyt ja suodatin. Teetin työt eräällä pajalla Muhoksella ja oli käsitääkseni edullinen homma, osineen 110eur.

Taas olisi auto kotosalla pariviikkoa ja ohjelmaan kuuluu talvirengasrumba sekä pakettiautoksi rekisteröinti. Olisiko kellään vinkkikuvia kuinka on pakettiautoksi tehty? Mitä olette tehneet takaturvavöille?

mukavan vähän kuluttava auto kyllä on.

kulutus keskimäärin 5.01l/100 ja lukemasta puuttuu uusin tankkaus joka luultavasti pudottaa lukeman alle viiteen. Käyristä huomaa selvästi milloin on ajettu pitkiä reissuja, esim. syyskuussa ei käyty missään kaukana, ja oli lähes pelkkää 10km/suunta työmatka-ajoa.
Linkki 1
Linkki 2

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 21.10.2010 19:36

Olisiko kellään vinkkikuvia kuinka on pakettiautoksi tehty? Mitä olette tehneet takaturvavöille?


Ei nyt kuvia oo, mutta esimerkki omasta autosta:

Otetaan iso meisseli ja väännellään kaikki muoviosat p*skaksi väliltä etuovista takaluukkuun. Puretaan takapenkki pois, todennäköisesti samalla menetelmällä ja nakataan roskiin. Turvavyöt voi vedellä puukolla poikki. Takapenkin istuinosan tilalle voikin sitten laittaa vanerilevyn pitkillä puuruuveilla kiinni. Joo en tehny itte, vitutti vaan muuttaa takaisin henkilöautoksi.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 21.10.2010 19:59

HAHAH

ite ajattelin ottaa istuimen pois, ja varastoida sen, kääntää selkänojan alas ja kiinnittää teräspopniiteillä sen ala-asentoon lattaraudan avulla. samoten ottaa vöiden lukot varastoon myös. Viel ajattelin lisäks irrottaa sivuvöiden alapäät ja laittaa ne lattaraudalla jumiin muovien sisäpuolelle?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 22.10.2010 0:17

Itse tein niin mk3 farkussa, että otin istuinosat pois ja käänsin selkänojat vaakaan. Selkänojat kiinnitin niskatukien paikalla olevista sidontapisteistä istuinosien kiinnityspisteisiin reikäpannalla ja 6mm pultilla. Reikäpantalenkin kiinnipulttauksen suoritin sormin selkänojan ollessa täysin irrallaan, jonka jälkeen painoin selkänojan alakiinnikkeisiinsä. Kun selkänoja lopullisesti on lukittu kiinnikkeisiinsä, ei reikäpannan pultteja enää saa käsin auki. Taas kun selkänojan päästää pois alakiinnikkeistä, pannan pultit pyörivät käsin. Pulttien kannoista pyöristelin vähän kulmia jottei turhan hyvin avaimella kiinni saa. Yksinkertainen, toimiva, sekä inssimiehen hyväksymä. Takaturvavöitä en ottanut irti. Sanoin inssimiehelle että niitähän voi käyttää kuorman sitomiseen, ja ei vastaväitteitä tullut. Turvavöiden lukot piilotin selkänojan alle. Eli en ottanut irti korista ollenkaan. Selkänojien tapit, joihin nojat lukittautuvat pystyssä ollessaan, otin kuitenkin pois. Eli henkilöautosta paku kymmenessä minuutissa.

Toisessa volkkarissa on entisen omistajan toimesta tukittu pop-niiteillä jokainen pultinkierre, mihin takapenkit tai turvavyöt kiinnitetään. Mielestäni turhan perinpohjaista, mutta kait inssimiehen vaatima.

Kolmannessa pakussani poistin entisen omistajan kaatamat takapenkit, ja tein peräkontin sekä takapenkkien kokoisen välipohjan lastulevystä. Penkin kohdalle tuli nysvättyä syvennyksen täyttämä lokero, johon pikkuromut saa piiloon. Lopuksi verhoilu huovalla ja nätti on.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 22.10.2010 14:15

Istuinosat irti, selkänojat alas ja lukitus vaikka reikänauhalla ja parilla popniitillä (kunhan eivät nouse käsin ylös.) Muutoskatsastus pakuksi. Siinäpä se :) Turvavyöt saa olla paikallaan ainakin täälläpäin.

Valmis toteutus S124:ssä näyttää tuolta. http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... 40x480.jpg

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 24.10.2010 2:45

kiitti vinkeistä! pakuks tehtiin tänää emännän kans. pistin iha mineraalivillaa äänieristeeks! Otin istuinosan ja vöiden lukot pois, ja katsurin vaatimuksesta poistin sivuvöiden soljet toiminnasta niittaamalla ne kiinni seinään. reikänauhan niittasin alkuperäisruuvinreikiin, jolloin vaatimus kiinikeiden poistamisesta täyttyy. Viel pitänee laittaa uusi koko lattian peittävä jäykkä matto sinne. Tuo villa penkin kaukalossa teki ihmeitä! nastarenkaiden ääni katosi lähes kokonaan! 25l 10" Subbarikotelo tulee apukuskin istuimen taakse.

KuvaKuvaKuvaKuvaKuva

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 6.11.2010 15:37

nythä tuo olis pakuks rekisteröity. Pikkuse halpenee ajelut.

Mutta tietysti kun auto ei taaskaan ole kotona, ilmestyi siihen vika. Eli ovet ei pysy kiinni kun salvat on jäässä... Mikäs siihe auttaa tekohengitykseksi vai auttaako mikään? Itte ajattelin tuos jouluna sitte purkaa oven lukot kokonaa, putsata ja rasvata ne kunnolla.

eli avaimet ja keskuslukitus pelaa ok, mutta ovi ei pysy kiinni kun salpa on ihan hervoton. Emäntä valitteli myös sitä että avain kääntyy jäykästi ovessa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 6.11.2010 15:42

Kauko-ohjain k-lukkoon ja sit nippuside sinne lukkoon niin aukee ovet ja pysyy kiinni.
http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=57 + mallikohtanen johtosarja.

Tompsukka
-
Viestit: 76
Liittynyt: 7.11.2006 15:41

ViestiKirjoittaja Tompsukka » 6.11.2010 15:44

Mutta tietysti kun auto ei taaskaan ole kotona, ilmestyi siihen vika. Eli ovet ei pysy kiinni kun salvat on jäässä... Mikäs siihe auttaa tekohengitykseksi vai auttaako mikään? Itte ajattelin tuos jouluna sitte purkaa oven lukot kokonaa, putsata ja rasvata ne kunnolla.


Tuohan on ihan kolmosen ominaisuus. Ei tuohon oikeen mitään tekohengitystä ole, lukko purkuun, huolellinen putsaus ja sen jälkeen nippusidepatentti paikoilleen tai lisäjousi. Tuon jälkeen tietenkin kunnon rasvaus.

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=12 ... sc&start=0

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 6.11.2010 16:49

tekohengitykseksi auttoi kun otti lukon yläreunan ruuvin pois ja ruutasi sinne puoli pulloa aseöljyy. Het alko pelaa

kiitti linkkivinkistä. Itseasias tuos monta vuotta sitte ku mul oli vento, ni tein jousivirityksen. Olin jo unohtanu sen. Mutta etänähän se ei auta. Emäntä osasi ruutata öljyy kyl ruuvinreijästä.

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 7.11.2010 19:23

Meillä nuo on toiminu kun syyshuollossa pullollisella wd:tä kylvettää ne ja laskee vielä paineilmaa sinne että painuu varmasti siisään liukastimet.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 12.11.2010 15:41

Kulutus ei liene kauhean kova? 9449km ja keskimäärin 5.06l/100. Kaavoista näkee ilmiselvästi miten ja missä autolla on ajettu. Heinäkuuta vääristää hieman se että ajettu yli 25c lämpötilassa pelkkää matka-ajoa ja syyskuun aikana ei ole yhtään yli 25km reissua.

http://tankkaus.com/graph_kmcons.php?an ... &car=38457
http://tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=38457

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 19.11.2010 12:51

Ostin tuolta www.verkkari.fi tuota 55% tummennuskalvoa. Nyt sitten utelen että kannattaako lasit irrottaa kun tummentaa? mersun takaoven lasit otin irti. Eli, irtoaako takakontin sivulasit helposti? Entäs ovien lasit? etusivulaseja en ajatellut tummennella itse (en osaa tehä NIIN hyvää laatua viel).

mietin vain, kun jouluna on jo pakkasta, että sillon lie hankala laseja tummennella paikallaan?

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 19.11.2010 15:03

Kiinteitä laseja on turha ruveta irroittelemaan mut jos jaksaa niin avattavat voi ottaa pöydälle, silloin saa sen etulasinkin helposti tehtyä.
Pakkasessa ei missään nimessä kannata asennella ja auto tulee olla kalvottelun jälkeen lämpimässä mielellään vuorokauden eikä haittaa tee vaikka olis kauemminkin.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 20.11.2010 12:44

kyl mä noi takaovien sivulasit irti otan., eteen en laita.. mitenkäs viileessä noita voi tehdä? tääl ku ei varsinaisia pakkasia tule ennen tamikuuta, sellasta +3 keskimäärin joulunaki.

noi kiinteät ajattelin tehä nii että piirrän tussilla ulkopuolelta mallin ja sit vaan sisälle. takaluukun lasihan varmaanki tarvii hyvinkin lämmintä ilmaa ja lämpöpuhallinta että taipuu nätisti? ainaki sen voi ka ns sit irrottaa että saa patjan päälle nurin...

josta tuliki mielee, että miten noi piuhat irtoo takaluukusta että sen saa irti :S

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 30.11.2010 15:41

Ostin tommoset Opelin 6.5x15et49 vanteet jotka levitetty 2 tuumaa nii että ne on 8.5x15et17. Mites ne mahtuu mk3 varianttiin madallettuna? Renkaat o Venäjäl 3v sitten tehdyt uuden veroiset Hakkapelitta kakkoset :)

KuvaKuva

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 30.11.2010 16:17

Edessä saattaa olla hilkulla jos meinaa pitää pyöränkulmat oikeina. Taakse jäävät kaarien sisään.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 30.11.2010 16:47

hyvältä siis kuulostaa.

tuli tilattua ebaystä Hellan valot:

Kuva

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 30.11.2010 21:02

Muista sitten hieman avartaa noita vanteiden keskireikiä sorvilla (tosimies tekee vingulla). Opelissa reikä muistaakseni 56.5mm ja Vw:ssä 57,1mm. Saa väkisin laitettua paikalleen, mutta voi olla tod. vittumainen irrottaa.

Nimim. rälläkällä lähti


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 83 vierailijaa