Caddy goes orange

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

kaspian
-
Viestit: 110
Liittynyt: 30.10.2006 21:29
Viesti:

Caddy goes orange

ViestiKirjoittaja kaspian » 9.1.2010 18:21

Noniin.

Aika on harrastusten paras ( pahin ) kaveri...

Volkkarikärpänen puri jo 90 luvun lopulla jolloin harrastekohteena -69 kupla.

Kun siitä ei tullut sopivaa päätin, et seuraavasta tulee. No siitä tulikin parempi
http://www.volkkaripalsta.com/keskustel ... =16&t=4794

Noh bussi myytiin 2009 keväällä piikkiöön Veskulle, joka on harrastusta ylpeänä jatkanut.

Mut syksyllä 2009 nettiautoa selatessani äkkäsin, et Caddyhän sen olla pitää. Ei muuta kuin ilmoituksia selailemaan. Useampaan otin yhteyttä ennenkuin Kiteen suunnasta löytyi sopiva peli.

Oranssi paholainen... = )

http://s803.photobucket.com/albums/yy31 ... 0282-1.jpg

http://s803.photobucket.com/albums/yy31 ... C00284.jpg

Pelleiltään suhteellisen hyvä. Ei sanottavaa.
Remonttia tehty tosi paljon mm. pyörien laakerit, hihna, rullat, jarrut letkut yms.
Taka-akseli flipattu ja edessä Maxx Coil-overit.

Kone on 1,6 td ( 1V + garretin T03 + syöttöpumppu ahdonalaisella syötöllä )
Vaihdelaatikko 5-vaihteinen.

Oston jälkeen jo tehty pientä perus"fiksaamista"

- Kilvet vaihtu surkeakuntoisista uusiin ( valitettavasti eurokilpiin... )
- Merkiton maski
- Sähköjä korjailtu ( Akku, Startin piuhat, Laturin piuhat, villkujen johdotukset )
- Öljyt ja suodatin
- Naftansuodatin

http://s803.photobucket.com/albums/yy31 ... C00311.jpg

http://s803.photobucket.com/albums/yy31 ... C00298.jpg

http://s803.photobucket.com/albums/yy31 ... C00299.jpg

Lisää kuvia kansiossa talvisilta ajoreissuilta...

Tulevaisuutta?

- Vaihteistoöljyt
- Vanteet ( ehkä BBS RM tai Lenso BSX ? )
- Värikin saattaa ajankuluessa vielä vaihtua?
- Sisustaa ?
- Äänieristystä
- Pakoputki hiukan hiljaisemmaksi
- Dyno
- Alustan käydellinen ruostesuojaus
- Lavan jatkopalikat pois.

Ensi kesän bongauspaikat = )

- Bugrun
- Bug in Finn
- Myös muita mahdollisia tapahtumakohteita...

Varmaan tän talven ajossa, mut seuraavia ei sit olekaan enää.
Syy miksi tän talven ajossa on se et on kivaa kiusata bemaristeja ku auto ihan tosiaan
lähtee ja kulkee... = )

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 9.1.2010 19:08

Hieno peli! Kesäksi ehkä jotain vannejuttuja? Imo keula näyttäisi paremmalta jos tuo puskurin keskiosa olisi musta niinku näin

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 9.1.2010 19:11

Hienokuntonen on, ja värikään ei mikään tusina ainakaan näissä kamppeissa. Eipä tuo kaipaa kuin ne vanteet allensa, ja mieluusti jotain muuta ku nuita tusinavanteita :D

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 9.1.2010 19:13

Kilvet vaihtu surkeakuntoisista uusiin ( valitettavasti eurokilpiin... )

Mikset pttanut ilman euromerkkejä? Huomattavasti tyylikkäämmät.

kaspian
-
Viestit: 110
Liittynyt: 30.10.2006 21:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja kaspian » 9.1.2010 19:18

Kilvet kyl varmaankin vaihtuu viel normaaleihin ei EU-kilpiin. Katsotaan sitä
kevväämmäällä.

Mitkäs vanteet sit ei ole tusinavanteita? Et tietää välttää? = )

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 9.1.2010 19:53

Tuossa olis jo vanteiden mallia.. RH Classic 15x7" et25 joten hyvin taipuu Caddyynki kuten kuvasta näkyy :)

Marko.l
-
Viestit: 173
Liittynyt: 9.2.2004 19:41

ViestiKirjoittaja Marko.l » 10.1.2010 8:16

Eiköhän nykyään tusinavanteiksi lasketa kaikki leveähköt bbs:sät, rsl:lät, ats:sät, peltivanteet jne.. Jos jotain erilaista halajaa niin jotkut 6x15" tsw venomit vois olla rokrok.

kaspian
-
Viestit: 110
Liittynyt: 30.10.2006 21:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja kaspian » 10.1.2010 10:49

Juu täytyy katsella mitä olis tarjolla.

Kuitenkin Et sais olla siellä 20-25 paikkeilla vanteissa.

Saa tarjotakkin, niinkuin on kyllä jo tehtykin.

Pete``
-
Viestit: 157
Liittynyt: 6.3.2006 21:10

ViestiKirjoittaja Pete`` » 10.1.2010 14:29

No niin hyvältähän se projektin jatko näyttää. Hyvä että käkkylä meni hyvään kotiin! On tässä jo hieman kerennyt toipua menetyksen tunteesta :D

kaspian
-
Viestit: 110
Liittynyt: 30.10.2006 21:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja kaspian » 11.1.2010 15:25

Tänään vaihdettu vaihteistoöljyt ja ihmetelty vikaa...

Eli vikana ollu ostohetkestä alkaen se, että kun paikaltaan lähtee liikkeelle, niin etupäässä
ilmeisemminkin vasemmalla kolahtaa joku. Samoin kolahdus tapahtuu, kun
esim moottorijarrutuksen jälkeen painaa kaasua. Mistäs moinen?

Tsekattu jo koneen/laatikon kannakkeet ja niiden kiinnitykset, pakoputki jne.

Olisko vetari syynä? Akselissa väljää pituussuunnassa noin 3-5 mm... Onkos ihan normaalia?

Kertokaas mistä vikaa lähtis hakee?

Pete``
-
Viestit: 157
Liittynyt: 6.3.2006 21:10

ViestiKirjoittaja Pete`` » 11.1.2010 16:18

Ootko sen etummaisen moottorin kannattimen kiristäny? Josta oli puhetta sillon myyntipäivänä että se on löystyny ja kone pääsee heilahtamaan.

kaspian
-
Viestit: 110
Liittynyt: 30.10.2006 21:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja kaspian » 11.1.2010 16:21

Kiristetty on.

Ja kävin samalla kaikki muutkin paikat läpi.

Ei ollu vaikutusta.

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 11.1.2010 16:23

Iskarin yläpäät??

Pete``
-
Viestit: 157
Liittynyt: 6.3.2006 21:10

ViestiKirjoittaja Pete`` » 11.1.2010 16:29

hmmm... nostitkos konetta kun kiristit sen kun sehän on hieman päässyt tippumaan? jos sillä vois olla vaikutusta asiaan.

kaspian
-
Viestit: 110
Liittynyt: 30.10.2006 21:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja kaspian » 11.1.2010 16:37

Kyl mä sitä konetta öljypohjasta hiukka nostinkin.

Iskareiden yläpäitä ei ole tsekattu.

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 11.1.2010 17:53

iskarin yläpään näkee siitä että ratti ei ole ''suorassa'' ellei ole käännelty

kaspian
-
Viestit: 110
Liittynyt: 30.10.2006 21:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja kaspian » 11.1.2010 19:55

Purin sit vasemman vetarin pois. Kun kuulat oli kerätty lattiakaivosta = )
niin sisäpään kuulat ok, mutta liukupinnoissa jokaisessa semmoinen
kolhu.

Voisko tossa olla vika? Mistäs uuden saa ? Motonet?

En oo vielä tän tyyppistä vetarirakennetta purkanu / nähnytkään...

Kaikkee oppii.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 12.1.2010 0:28

Itellä kakkis lotisee kans toisesta vetarista, vaihtelee vähän kelien mukaan. Sisemmän nivelen jo rasvailin uudestaan muttei vaikuta, pitää vaan ajella loppuun nuo nivelet ja vaihtaa koko roska joskus.

caddy mään
-
Viestit: 76
Liittynyt: 1.9.2006 18:13

ViestiKirjoittaja caddy mään » 12.1.2010 8:58

omass cäddyssä oli aikoinaan samanlainen mystinen ääni. sitä etittiin kauan kunnes tajusin kattoa sitä takimmaista moottorin/vaihdelaatikon kumityynyä! päällisinpäin näytti ehjältä mutta se läpimenevä pultti oli katki sieltä kumin sisältä. olisiko mahdollisesti sama homma? moottori pääsee nimittäin kolahtamaan tulipeltiin..

kaspian
-
Viestit: 110
Liittynyt: 30.10.2006 21:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja kaspian » 12.1.2010 13:53

Vasemman puolen vetarien päät vaihdettu. Ei vaikutusta kolinaan.

Kolisee edelleen...

Niin ja tosiaan veto kun alkaa, niin kolahtaa ja kun veto loppuu yhtäkkiä kolahtaa.
Ei vaikuta kääntääkö jonnekkin, vai ei. Ei kolise kuopissa tms.

Siirtyiskö oikealle vai mitäs tekis??? Onneksi talvi, ni saa rauhassa hakee vikaa
ku ei tartte olla ajelemas kokoaikaa... = )

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 12.1.2010 18:30

Vaikuttais siltä että kone siellä pääsee kääntymään. Mulla kolahteli aikoinaan 16v kakkis noin. Muistaakseni sieltä oli etummaisen kannakkeen pultti poikki. Olikohan vielä niin että samainen pultti pitää myös starttia paikallaan siinä koneessa.
Viimeksi muokannut Eemeli, 12.1.2010 19:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 12.1.2010 19:13

Jos ei auto kerran ole ajossa niin uusippa koneen kannakekumit kaikki. Tuskin olis huono sijotus vaikka ei äänteliskään. Etuiskarien ylätuet saa madalletussa ykkösessä laittaa melkee joka kesä uusiks ellei oo vanhemman mallisia yläpäitä. Vetarin niveliä taas viritetyissä vehkeissä menee varmaan kohtuu usein.

kaspian
-
Viestit: 110
Liittynyt: 30.10.2006 21:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja kaspian » 12.1.2010 21:18

redi
Jos ei auto kerran ole ajossa niin uusippa koneen kannakekumit kaikki. Tuskin olis huono sijotus vaikka ei äänteliskään. Etuiskarien ylätuet saa madalletussa ykkösessä laittaa melkee joka kesä uusiks ellei oo vanhemman mallisia yläpäitä. Vetarin niveliä taas viritetyissä vehkeissä menee varmaan kohtuu usein.


Auto on ajossa, mut nyt ei ole oikein se virallinen ajoaika...

Juu näin mäkin ajattelin, et purkais myös oikeen puolen vetarin ja tsekkais nekin läpi
ja purkais noi kannakekumit pois. Kyllä tarkemmin vääntöraudan kans keikutettuna
tossa jakohihnan puoleisessa kannakkeessa aika iso liikevara.
Varmaan kolme senttii suuntaansa...

No katotaan mitä saadaan aikaan...

kaspian
-
Viestit: 110
Liittynyt: 30.10.2006 21:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja kaspian » 13.1.2010 16:55

Noniin...

Taas puol iltaa tallissa kiristellen jo kireitä pultteja ja siinä norttia vetäessäni
huomasin, et mitäs toi radioantenni tuolla tulipellin siinä raossa tekee...

Otin antennista kiinni ja kolahti.

Ei perkele... Siinä se syy on. Ei muutaku antenni kiinni ja ajoon. Kolina pois.... = )

Et sellainen insinööritaidon näyte teille korjaamisesta!!! = )

Harrastaminen / ajo voi jatkua...

kaspian
-
Viestit: 110
Liittynyt: 30.10.2006 21:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja kaspian » 16.1.2010 16:41

Aloitettu tänään vähän siistimään sisustaa ja tuli samalla purettua penkit pois, matot pois
vaimennusmateriaalia pois ja kojelaudan alaosa...

Pari pientä reikääkin löytyi ja niitä aletaan hitsailemaan, kun taas seuraavaksi aikaa.

Saas nähdä minkälaista sisustaa tekis. Penkit on niin hyväkuntoiset, et ne saa jäädä.
Pestä ne kyl pitää...

Jos rakentais poppivekeitä samalla, ku kaikki auki... Ei mitään ihmeellistä, mut kuitenkin...

kaspian
-
Viestit: 110
Liittynyt: 30.10.2006 21:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja kaspian » 31.1.2010 18:29

Vasta tänään ehtinyt talliin.

Hitsattu yks paikka kuskin jalkotilaan ja kaks paikkaa pelkääjn jalkotilaan. Ruiskutettu pari tölkkiä noise killeriä takaseinään ja lattiaan. Saas nähdä hiljentääkö?

Sit purettu pakoputki pois. Ajattelin tehdäsen uudestaan. Nykyinen putki 2":sta.

Ajattelin uuden tehdä 2,5" kokoon.

Kuvia päivittyy myöhemmin.

kaspian
-
Viestit: 110
Liittynyt: 30.10.2006 21:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja kaspian » 14.2.2010 15:24

Pakoputken rakentelu viel kesken. Aika ahdasta sovittaa 2,5" putki caddyyn siten et ei jää liian alas, et pääsee mahollisimman alas...

http://s803.photobucket.com/albums/yy31 ... C00466.jpg

Eteen laitettu nyt sit molemmin puolin uudet vetarien sisä ja ulkopäät + suojakumit.
Pitäs kestää aika kauan. Samalla uusittu alapallonivelet ja raidetankojen päät...
Hiukan samalla puhallettu jarrusatuloita, kannakkeita yms... Ja maalailtu...

http://s803.photobucket.com/albums/yy31 ... C00469.jpg

http://s803.photobucket.com/albums/yy31 ... C00470.jpg

Ja vähän fiksattu konehuonetta ja kuten aiemmin mainitsinkin niin sisustaa. Kansiossa lisää kuvia.

Tilattu vanteet ja renkaat. Enempää en paljasta ennen kuin saan kuvat, mut aika klassista tulossa.

joni_partala
-
Viestit: 3
Liittynyt: 24.1.2010 17:33

Onko kukaan laittanut caddyyn pystyputkea??

ViestiKirjoittaja joni_partala » 18.2.2010 13:41

Juu eli olen uusi täällä. Ja ajattelin näin alkajaisiksi kysyä että onko pystyputki laillinen caddyssä kun en ainakaan ole nähnyt sellaista vielä?? Paitsi itsellä. On taiinut rahaa mennä tuohon projektiin jonkun verran.. itse laitan autoa aina kun vain rahaa on..

kaspian
-
Viestit: 110
Liittynyt: 30.10.2006 21:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja kaspian » 18.2.2010 15:18

eipä tohon projektiin mulla kauheesti ole rahaa menny... Pari tonnia + auton ostohinta.

Mut varmaan nälkä kasvaa syödessä ens talvea ajatellen... = )

Kohta tarttis mennä taas talliin jatkamaan.

kaspian
-
Viestit: 110
Liittynyt: 30.10.2006 21:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja kaspian » 6.3.2010 18:32

Mennykkin pari viikkoo ku tätä viimeksi päivitin.

Ei oikein ole kauheesti kerinny, kun toi vuorotyö sotkee ajankäyttöä.

Putkisto tuli valmiiksi. Tulee ulos joko suoraan takaanta tai sitte kuskin takapyörän takaanta.
Downpipen laippa vingutettu n. 40mm-> 63mm. Putkisto siis muuten kokonaan 2,5".
Vaimentajat simonsin molemmat. Eka noin 30 cm pitkä ja toinen 40cm.
Läpivirtausvaimentajia molemmat.

http://s803.photobucket.com/albums/yy31 ... C00511.jpg

http://s803.photobucket.com/albums/yy31 ... C00512.jpg

Sen verran putki oli kiinni, et todettiin äänimaailman hiljentyneen, mutta lievästi madaltuneen. Saa nähdä sit mikä tuli ku ajossa... Mitenköhän vaikuttaa tehoihin?
Nähtäväksi jää...

Sitten Renkaat ja Vanteet tulivat... Lenso BSX 7 x 15 " et 20. Kuten aiemmin sanoin klassista tulee. Mielestäni hienot vanteet, eivätkä olleet hinnalla pilattu.
Renkaat Falkenin Ziex 195/45/15

http://s803.photobucket.com/albums/yy31 ... C00513.jpg

Aika korkeelle auto viel jää takaanta, mut blokit ei ole kalliit.

Jarruputket olivat ihan haperot takaanta. Otin ne pois. Samalla uusin takapään letkut yms.

Naftaputket vuotavat hiukan. Tarttee vaihtaa.

Kansiossa pari lisäkuvaa vanteista ja putkesta.

Pete``
-
Viestit: 157
Liittynyt: 6.3.2006 21:10

ViestiKirjoittaja Pete`` » 8.3.2010 1:32

Hyvä vanne valinta! Millä tavalla istuu eteen nuo et20 vanteet? Otahan kuvia niin pääsee ihmettelemään uutta ilmettä.

kaspian
-
Viestit: 110
Liittynyt: 30.10.2006 21:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja kaspian » 8.3.2010 14:25

Lisää kuvia saadaan, ku saa auton alas pukeilta.

Kyl keulaa pitää hiukan ruuvata alaspäin... = )

Ihan hyvin ne muuten sopii. Sen verran oli keula jo alhaalla.

kaspian
-
Viestit: 110
Liittynyt: 30.10.2006 21:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja kaspian » 8.4.2010 20:41

Otetaas sen verran takas noita juttuja tosta renkaiden sopimisen kannalta, et ilta meni ku
sain ne edes jollain lailla laillisiksi... = )

No se siitä. Kuvia on tulossa, ku sais siirrettyä koneelle...

Auto ollu ajossa nyt pari viikkoa ja täytyy sanoo, et kaupungilla ajellessa tuntuu, et muut kanssaautoilijat eivät ole nähneet autoa koskaan. Sama melkein ku olis hevosella liikkeellä kaupungilla.

No... Nyt viel viikonloppuna ajossa ja sit alkais lavaremppa.
Siitä tuleekin joskus myöhemmin ( ehkä ensi talvena ) niin erikoinen, et sellaista ei olekkaan
viimeaikoina nähty. Mut nyt tyydytään maalaukseen, turkkipeltiin ja laatikkoon... = )

nukkis
-
Viestit: 134
Liittynyt: 21.8.2009 14:39

ViestiKirjoittaja nukkis » 9.4.2010 22:22

Tuli bongattua Halikossa,tyylikäs oli! (peukku)
:D

Pete``
-
Viestit: 157
Liittynyt: 6.3.2006 21:10

ViestiKirjoittaja Pete`` » 10.4.2010 13:04

Joo vähän veikkasinkin että tuolla et:llä vanteet ainakin edessä on niin laittomuuden rajalla, sen takia itsellä jäikin ats cupit laittamatta kun ei saanu mahtumaan.

Mutta nyt kansa vaatii niitä kuvia :)

kaspian
-
Viestit: 110
Liittynyt: 30.10.2006 21:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja kaspian » 10.4.2010 19:45

Jaaha... Vai kuvia ny vaaditaan... Katotaan saisko tänään laitettuu... = )

kaspian
-
Viestit: 110
Liittynyt: 30.10.2006 21:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja kaspian » 23.4.2010 20:00

Oho...

Vähän liukuva käsite toi tänään... = )

No. Caddyn kuvii muutama linkissä ja loput photobucketissa.

Seuraavaksi olis ohjelmassa lavan laitto. Ajoin jo auton talliin sitä varten.
Eka tapahtuma olis vw-open kiikalassa, mis caddy olis näytillä ihan virallisestikin.

Paljos muuten tos konees pitää olla venttiilivälykset? Kuumana / kylmänä?
Konehan oli 1,6 TD ja 1V-lohko.

Jees. Mut nyt niitä kuvii... = )

http://s803.photobucket.com/albums/yy31 ... C00656.jpg

http://s803.photobucket.com/albums/yy31 ... C00649.jpg

http://s803.photobucket.com/albums/yy31 ... C00652.jpg

Taneli_A
-
Viestit: 65
Liittynyt: 30.9.2009 19:11

ViestiKirjoittaja Taneli_A » 24.4.2010 0:17

Ai hemmetti, niin takavanne oli 7,5" et 20? Pystytkö laittaan ihan kylkilinjasta kuvaa! Itelle pörähti tasan vartti sitten caddy pihaan ja tuossa norkoilee yhdet 7.5" et jotain vanteet nurkilla. Messevän näköinen peli... Grr... :)

kaspian
-
Viestit: 110
Liittynyt: 30.10.2006 21:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja kaspian » 24.4.2010 9:05

Vanteitten koko 15 x 7" et 20.

Voin laittaa kuvaa, ku saa sellaisen otettua.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 24.4.2010 9:26

Paljos muuten tos konees pitää olla venttiilivälykset? Kuumana / kylmänä?
Konehan oli 1,6 TD ja 1V-lohko.


Hydraulinostimet, ei tartte säädellä.

kaspian
-
Viestit: 110
Liittynyt: 30.10.2006 21:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja kaspian » 24.4.2010 17:41

Ok. Ei säädetä sit, mut avataan kuitenkin... = )

Jees. Tuli tos käytyy pelaamas paintballia ja hauskaa oli taas. Nyt rassailemaan aseita ja sit talliin... = )

kaspian
-
Viestit: 110
Liittynyt: 30.10.2006 21:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja kaspian » 4.5.2010 18:00

Ollu taas toi tallissa oleminen aika vähäistä, kun työhommia liikaa.

No tänään hiottu lavaa ja paikattu pari reikää. Sit pitäis viel kitata kaaret ja pari muuta kohtaa laidoista.

Seuraavaksi maalataan kiveniskuspray, hiomaväri ja pintaväri... = )

Jees...

kaspian
-
Viestit: 110
Liittynyt: 30.10.2006 21:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja kaspian » 12.5.2010 13:53

Joopa joo...

Lava tulee kuntoon täl viikolla, mut ilmeni seuraava ongelma...

Kansi vissiin halki... PER..le!!!

Öljyä jäähdytysnesteen seassa aika tavalla... Mistäs sais uuden kannen?
Olisko jotain ideoita jollain??? Otetaan vastaan suurella kiitollisuudella!

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 12.5.2010 16:44

Siis 1,6 TD:n kansi olis hakusessa?
Multa löytys yksi kipale mekaanisilla nostajilla, otettu vaparista mutta kaippa tuo on sama osa.
Ajettu jtn 350tonttua. Alakerta levinny öljyn loputtua mutta tuo kansi taitaa olla ihan kondiksessa


Pitää vielä tsekata vieläkö tuo makailee tallin nurkassa...

Edit: perun puheeni, ei ole sulle hyötyä yhtään sen enempää kuin itsellekkäpän tuo lohkosi on hydraulisilla eli öljykanavat ei käy tuon mekaanisten kannen kanssa yksiin.

kaspian
-
Viestit: 110
Liittynyt: 30.10.2006 21:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja kaspian » 12.5.2010 21:14

Juu...

Testattu vehjettä ja ostettu pesulitkuja ja muuta. Neste nyt vettä ja puhdasta. Ei ole öljyä seassa.

Mites ku tossa ollu flektin käynnistys napin takana ja nyt laitoin alkuperäisen systeemin eli anturin kautta ja tykkää vaan keittää koko ajan... Anturin vaihdoin. On 95/85 anturi?
Eli vissiin 95 flekti lähtee päälle ja 85 sammuu?

No joka tapauksessa keittää... = (

Olisko joku joka tietäis? En viittiny tätä tonne dieselosastolle laittaa ku kait sen täältäki näkee?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 12.5.2010 21:46

Eikai dieselit keitä jos kansi, termostaatti ym. kunnossa.. en ainakaan omassa TD:ssä saanu ku kerran flektin puhaltamaan melko railakkaan motaripätkän jälkeen kun pysähtyi parkkikselle.

Täältä löytyis ehjä kansi mallia hydronostimet :)

kaspian
-
Viestit: 110
Liittynyt: 30.10.2006 21:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja kaspian » 13.5.2010 15:56

Tänään koitettu seuraavaa.

Tyhjennetty järjestelmä, Täytetty uudelleen. Viritetty flekti takas napin taakse.
Puristeltu letkuja täytön aikana. Ilmat pois.

Käymään. Käytetty aika tovi, ja kun alavesiletku lämpes tsekattu mittarista lämpötila.
Ihan inan yli puolenvälin. Sitte minuutin päästä olis alkanu keittää, jolloinka flekti päälle napista.

Flektin käynnistyminen normaalisti anturilta, joka syylärin alakulmassa olis vieny viel aika paljo
kauemmin...

Eli sen takia systeemi keittää... Mut Minkäköhän asteinen anturi olis toimiva siellä?

Nyt voi ajella ku laittaa flektin puhaltamaan heti. Kiva olis ku pelais normaalistikkin... ?

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 13.5.2010 16:29

ne jähytinnesteet laitetaan käynnissä...
onko paikkausainetta tukkimassa syyläriä?

kaspian
-
Viestit: 110
Liittynyt: 30.10.2006 21:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja kaspian » 13.5.2010 21:07

ne jähytinnesteet laitetaan käynnissä...
onko paikkausainetta tukkimassa syyläriä?


Ei ole paikkausaineita. Luin jo tos jonku topikin, mis sanottiin et laitetaan käynnissä. Koitettu.
Ei vaikutusta.

Tänään käytiin emännyksen kaa ajelemas ja ku oltiin tulos takas keitti vaikka flekti kokoajan päällä...

Joo... Purkuun...

Purettu tänään pois jäähdytin, vesipumppu, termari, letkut, hihnapyörät jne.

Seuraavaksi kannen kimppuun, eli päätetty ottaa kansi pois ja tsekata tilannetta...
Ei siellä välttämättä vikaa ole, mut ei se hukkaankaan mee...?

Et sillai. Taitaa VW open jäädä autolta väliin... Perkele... = (

kaspian
-
Viestit: 110
Liittynyt: 30.10.2006 21:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja kaspian » 15.5.2010 16:24

Purettu kansi pois.

Halkeamat jokaisen imu-pakoventtiilin välis. Muuten OK.

Ei ilmeisesti aiheuta suurempia toimenpiteitä???

Kannentiiviste sökö. Kolme kannenpulttia ruosteessa? Yks paksussa öljyssä... ?

Mielipiteitä jatkosta kaivataan... = )

kaspian
-
Viestit: 110
Liittynyt: 30.10.2006 21:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja kaspian » 21.5.2010 12:22

Elikkä...

Laitettu uutta osaa::

- kannentiiviste
- isompi jäähdytin
- venakopantiiviste
- paisuntasäiliön korkki
- termostaatti
- flektin anturi
- ja tietty jäähdytysnesteet, öljyt, suodattimet jne..

Ja nyt pelaa OK. Testilenkki ( 40-50 kilsaa ) Jee!!!

Huomenna VW openiin!!!

kaspian
-
Viestit: 110
Liittynyt: 30.10.2006 21:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja kaspian » 21.5.2010 23:15

Ja tänään vedet pihalle taas... = )

Alavesiletkussa reikä... Matkanteko tyssäs taasen. Uusi letku asennettu ja samalla uusittu ylävesiletkukin.

On se ny kumma ku toi hylkii vettä...

Ollu mulla vissiin liian kauan ilmajäähdytteistä kalustoo, mis vesi tuntematon... = D

Jees. Openiin, openiin... = )

kaspian
-
Viestit: 110
Liittynyt: 30.10.2006 21:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja kaspian » 22.5.2010 18:24

Jaahas...

VW Openissa tuli oltua ja paras H2O palkintokin tuli... = D

Tästä on hieno jatkaa yrittämistä ja rakentelua.

kaspian
-
Viestit: 110
Liittynyt: 30.10.2006 21:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja kaspian » 26.5.2010 14:35

Vaihdettu sit kaikki loputkin vesiletkut uusiin.

Olivat saaneet aikoinaan sen verran öljyä niskaansa, et aika turvoksissa olivat.

Nyt alkaa vekotin olemaan aika hyvässä mallissa. Seuraavaksi kovaa testiajoa ja sit tårppiin... = D

Jaa juu ja jokunnäköinen lisälaatikko pitää hommata lavalle torpin yms. reissuja varten.
Saa kamat, teltan, grillin jne mukaan...

kaspian
-
Viestit: 110
Liittynyt: 30.10.2006 21:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja kaspian » 30.5.2010 21:32

Ja jottei kaikki menis liian helpoks...

Ihmettelin tos miksi kuskin puolen takarengas raapii kiinni kaareen, mut pelkääjän puolen ei.

Todettu, et akseliflippi on toteutettu hiukan väärin, eli mitta heittänyt sen verran, et akseli ei ole keskellä...
Purettu U-pultit pois ja alettu ihmettelee mitä tekis... Onks jollain käsitystä mitä uudet U-pultit maksaa? Vai saako niitä mistään? Vanhat kyl viel ehjät mut...

Kyl tällä projektilla tulee kiire torppiin mennessä vielä... = /

kaspian
-
Viestit: 110
Liittynyt: 30.10.2006 21:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja kaspian » 17.6.2010 20:19

Jaahas...

Nyt kun alkaa mantorpin jälkeen olemaan elävien kirjoissa, niin on aika taas jatkaa... = )

Hauska reissu oli, vaiks satoikin.

Tarttis vaihtaa raidetankojen päät molemmin puolin ja sit alkaa varailemaan verhoilijaa
ens talveksi. Ajattelin verhoilla koko sisätilan uusiksi penkkejä myöden.

Samalla tarttis alkaa katselee värikarttoja ens talven maalausrupeamaa varten.

Mutta tällä kuosilla ny ajellaan tän kauden tapahtumat läpi ja syksyllä sit alkaa.

agee
-
Viestit: 940
Liittynyt: 4.1.2004 14:35

ViestiKirjoittaja agee » 18.6.2010 18:07

Edellistä edelliseen viestiin:

Mulla on sama ongelma, mutta raapii ihan kunnolla enemmänkin hanttarin puolelta. Syynä on vinossa oleva taka-akseli. Huomaa kun katselee molemmilta sivuilta, ja mittaa välin pyörän ja loksun välistä etupuolelta. Mulla menee kuskin puolelle kaks sormea vierekkäin, ja hanttarin puolelle just ja just yksi.

Tossa laminaattilava - caddyssä (jos tiedät mitä tarkotan) oli siirretty koko akseli taakse päin, eikä se oo enää mikään yhen illan projekti vissiinkään, vaan vaatii jo hiukan hitsipilliä yms. Caddyssä käy sama ongelma takafillareille tiputuksessa, kun kakkoskori golffissa, eli nehän siirtyy eteenpäin.

Vittumainen ongelma, jos haluaa enemmänkin tiputtaa. Mulla on viel menny katsastuksesta läpi, mutta saa nähdä ku ne huomaa noi renkaat et paljonko se on ottanu kiinni...;)

kaspian
-
Viestit: 110
Liittynyt: 30.10.2006 21:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja kaspian » 19.6.2010 19:06

Onkos hajuakaan millai siirretty taaksepäin?

Tuli itse hitsattua palkinpätkät akselin yläpuolelle, ni kuormaamattomana väliä pohjaanlyöntikumin ja palkin välis on noin 2 cm.

Kuormattuna makaa kiinni kumeissa.

Eikä raavi enää kaareen. Varmaan huomasit torpissa mulla oli sellainen musta laatikko lavalla
ja se oli tupaten täys tavaraa..

Eikä raapinu... = ) Aika kaamee kyl ajaa tollai on, mut...

kaspian
-
Viestit: 110
Liittynyt: 30.10.2006 21:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja kaspian » 24.4.2011 19:19

Oho... = )

Aika paljon tuli tehtyy talven aikana... = /

No sain sentään caddyyn hienon puuratin kiinni.

Ostin tossa kaverilta puolikuppipenkit, jotka odottelee asennusta.

Laittelen kuvii taas lisää ku kerkeen.

Mut kyl toi tarttis varmaan ens talvena maalata. Ruostetta ei ole kyl yhtää, mut
maali lohkeilee pois. Siitä kylkipokkauksien vierestä irtoilee. Värisävyehdotuksia saa antaa. Olen kyl tykästyny tohon oranssiin... = )

Sit tarttis vaihtaa vaihteensiirtäjien ne muovipäiset pikkutangot konehuoneen puolelta.
Vähä tökkii vaihdot, jos ripeesti vaihtaa. Näitä saa tarjota, jos ehjät ja ei väljät löytyy.

Jeps. VW Openis nähdään taas. = )

-Jokinen-
-
Viestit: 187
Liittynyt: 15.7.2008 13:32

ViestiKirjoittaja -Jokinen- » 25.4.2011 10:47

Millos tuo vw open ja missä päin suomea?

kaspian
-
Viestit: 110
Liittynyt: 30.10.2006 21:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja kaspian » 25.4.2011 18:28

VW Open 2011 Kiikalassa 21.5.2011.

Lisää esim. volkkaripalstalta.

http://www.volkkaripalsta.com/keskustel ... =7&t=35025

kaspian
-
Viestit: 110
Liittynyt: 30.10.2006 21:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja kaspian » 30.1.2012 14:10

Jaahas...

Pienehkön hiljaiselon jälkeen ensi viikon aikana jatketaan tätäkin projektia.

Ohjelmassa olis:

- Polttoainetankin kannakkeiden korjausta
- Pohjan hitsausta + maalausta
- Koko auton hionta + värin vaihto. ( Oranssissa pysytään. Sävy vaihtuu )
- Lavaverkko pois. Takalaita tilalle. ( Saa ostaa lavaverkon / tarjota takalaitaa. Ehjää... )
- Lavan totaalinen uudelleenrakennus. ( Lavalaatikko tulee myyntiin ku kerkee. )
- Renkaat / vanteet vaihtunee. ( Lensoista saa esittää tarjouksia. Renkaissa pintaa n. 6mm. )
- Taakse tulee tuuman-kahden blokit ja keulaa alemmas.

Et siinä taas askaretta kerrakseen... = )

Päivittelen kuvia, kun on jotain kuvattavaa.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 30.1.2012 20:38

Siisti yksilö, mutta eipä se sitä ruostetta estä. Tsemppiä vaan!

kaspian
-
Viestit: 110
Liittynyt: 30.10.2006 21:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja kaspian » 30.1.2012 20:57

Juu ei estä ei.

Ja ei se oikeen ruosteessakaan ole. Mystisesti maali irtoaa kylkilistaurista ja ovenkahvojen koloista...

Noh on se takakaarien takaanta hiukka heikossa jamassa, mut mitään viikkojen hitsirojektia ei tule. Ainakaan toivottavasti... = )

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 30.1.2012 22:47

No sehä on vain merkki siitä, ettei kys. alueita ole karhennettu kunnolla, maalattu vain ns. kiillon päälle. Niitä onki sitte kiva kynsiä, varsinki just nuo kylkilistojen urat.. yks mk1 golf piti kynsiä puhtaaksi koko kylkilistojen matkalta ja molemmilta puolin.

kaspian
-
Viestit: 110
Liittynyt: 30.10.2006 21:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja kaspian » 31.1.2012 10:47

Juu tässäkin tarttee varmaan ajella puhtaaksi molempien puolien listaurat... = )

kaspian
-
Viestit: 110
Liittynyt: 30.10.2006 21:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja kaspian » 25.3.2012 17:12

Projekti siis alkoi...

Tähän mennessä tehtyä:

- Lavan jatkopalat pois.
- Kori hiottu pellille kokonaan.
- Ovet + konepelti jo hiomavärjättykkin.
- Helmoja hitsailtu.
- lavan takapäätä hitsattu.

Tulossa:

- Takalaita kiinteä.
- Maalaus ( Hiomaväri )
- Lavalle avattava kansi jne jne... = )
- Pintamaaliksi tulee... =D

Kuvia päivittyy kunhan kerkeen.

kaspian
-
Viestit: 110
Liittynyt: 30.10.2006 21:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja kaspian » 1.5.2012 22:25

Aika on ihmeellinen käsite, kun puhutaan harrastamisesta!

Ja ihan ekaks. Päivitän kyllä kuvia, kunhan joku siirtää ne ens kamerasta koneelle...

Auto on nyt maalattu maalarilla salossa ( auto10 )

Väriksi tuli helmiäisoranssi.
Takalaidasta tuli siis kiinteä.
Lavalle tulossa avattava alumiinikansi kaasujousilla ja muuta kivaa. Valaistusta unohtamatta.
Renkaat / vanteet vaihtui 15"x8" ympäri auton ja 185/45 renkailla.
Sisälle tulossa uudet pankit. Muuten ei tänä vuonna kerkee sisustalle mitään tekee.
Valmista pitäis olla VW-openiin mennessä noin vimeistään... ? =D

kaspian
-
Viestit: 110
Liittynyt: 30.10.2006 21:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja kaspian » 27.5.2012 18:22

Vihdoinkin niitä kuvia.

Ollu pikkasen muita projektikiireit, ni en ole kerenny laittaa.

VW Openissa tuli oltuu lauantaina ja Bug Runiin ollaa lähössä.


Speksejä:

- Väriksi tuli Kawasaki Ninjan helmiäisoranssi.
- Vanteet lensot 8x15 ympäri auton et 38. Takana 20 spacerit edessä 5.
renkaat 185/45/15
- Lavakansi turkkilevyä. Avattava kauko-ohjauksella. = )
- Lavan jatkopalat pois.
- 1" droppipalat. ( Madallus riittää mulle. ) =D
- Takalaita kiinteä. Ei siis avattava.
- GTi etulippa.
- Mustat kylkilistat. Musta Volkswagen tarra takalaitaan.
- Sisusta vahvasti kesken. Penkit tilattu. Tulematta.
- Lavakansi kesken. Alumiinipelti ( 0,5mm sisälle ) jne...


Kuvia linkkeinä muutama ja photobucketissa lisää.

Ekana kuitenki pikku videonpätkä... =D

http://s803.photobucket.com/albums/yy31 ... EO0005.mp4

Huanoo... =D

http://i803.photobucket.com/albums/yy31 ... AG0520.jpg

http://i803.photobucket.com/albums/yy31 ... AG0518.jpg

http://i803.photobucket.com/albums/yy31 ... AG0521.jpg

Lisää myös rakentelusta tosiaan tuolla photobucketissa...

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 28.5.2012 13:26

Komiahan siitä tuli, vanteetki paljon paremmin sopii kuin tusinalensot :)

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 28.5.2012 14:36

Nätisti toimii toi kannen aukaisu :) Ja todella nätti on Caddy :) Nuo Lensot sopii just hyvin.

Sitten tyhmä kysymys. Saako tuo takaluukku olla muka avaamaton? :O

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 28.5.2012 15:19

Saako tuo takaluukku olla muka avaamaton? :O
Käsittääkseni mikään ei estä kiinteää takalaitaa, mutta kuinkas tuo kova lavakate?
-entäpä lyhennetyn lavan pituus? (täällä sitä puitiin '09)
-myös rekisterikilpi taitaa jäädä pykälien mukaan liian alas? (1.2.1.4.1 Kilven alareunan on oltava vähintään 0,30 metrin korkeudella maanpinnasta.), mutta hyvältä näyttää!
[e:] linkkejä yms.

jarkkoma
-
Viestit: 377
Liittynyt: 11.7.2004 17:01

ViestiKirjoittaja jarkkoma » 28.5.2012 16:15

Ei haittaa kova lavakate ja kilpi kun on selvästi luettavissa saa olla ala reunassa.
kyselin konttorilla tyhmiä muutoskatsastuksen yhteydessä =)

No voi olla konttori kohtaisia eroja mitä hyväksyy ja mitä ei....


Asiallinen kapistus XD

Tekno
-
Viestit: 373
Liittynyt: 9.9.2006 13:48

ViestiKirjoittaja Tekno » 28.5.2012 16:21

onkohan inssi ollut ajantasalla, jos sanonut että kova lavakate käy...

joku toinen voi olla kyllä eri mieltä.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 28.5.2012 16:35

-entäpä lyhennetyn lavan pituus?

Mulla jatkopalat on 8cm.
Ne kun ottaa pois niin lavan mitta jää lakipykälän mitan mukaan sentin vajaaksi, jotta voi olla pakettiauto.
Ihmeen pienestä kiinni tommonenki :P
Taidan itseltä poistaa jatkopalat ja kehitän sentin jostakin pohjalle mittaa lisää :)

jarkkoma
-
Viestit: 377
Liittynyt: 11.7.2004 17:01

ViestiKirjoittaja jarkkoma » 28.5.2012 16:57

Ei suoranaisesti ollut tuosta lavakate hommasta puhe ohimennen kysyin jos heitän levyn päälle niin tuumas et ei muutakun laitat... Tosin se ei täytä sitä 3kuution sääntöä.

Huolto ajeneuvonahan sen vois laittaa suorilta mutta caddyssä ei taida painot riittää =) =)

kaspian
-
Viestit: 110
Liittynyt: 30.10.2006 21:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja kaspian » 28.5.2012 17:55

Eiköhän toi kiinteä lavakate ole laillinen. Ainaki salon sf-katsastuksen konttorilla niin
meinattiin.

Niin ja jossei käy ni 9 pulttia auki saranoista, kansi pois ja uusiks... = )

Aika monella jo jatkopalat pois. Ihan hienosti menee leimasta läpi.
Ei semmosii enää ketään kiinnosta onko lava sen 8 senttii lyhyempi.

;D

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 28.5.2012 18:08

Joo ei kiinnosta varmaa moniakaa enää..
MUTTA!
Jos sattuu kiinnostamaan niin menee moni asia vituiksi siinä vaiheessa.
Auton joutuu joko rekisteröimää henkilöautoksi tai sitten lavaa pitää jatkaa tarvittava määrä.
Eihän siinä mitää jos auto on vielä vaiheessa ettei muokkaukset tunnu..
MUTTA! =)
Jos auto onkin jo vimpanpäälle valmis, niin ottaahan se aivoon kun pitää alkaa peräpäätä rälläköimää ja hitsailee.
Ja henkilöauto ei ole itsellä vaihtoehto, koska firma tarvitsee pakun ;)

Toni.H
-
Viestit: 430
Liittynyt: 23.2.2004 13:37

ViestiKirjoittaja Toni.H » 8.6.2012 10:13

Tuosta lavapidennyksistä sen verran, että itse kun joskun tämän toin saksasta ennenkuin siitä tuli tällainen, maksoin siitä verot, koska en lavapidennyksiä siihen laittanut. Tästä huolimatta auto on edelleen pakettiauto, tosin täyden veron pakettiauto.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 8.6.2012 10:50

OT:
Vieläkös Tonilta auto löytyy,kadonnut autoa koskeva topic jonnekin bitttihelvettiin.
/OT.

Toni.H
-
Viestit: 430
Liittynyt: 23.2.2004 13:37

ViestiKirjoittaja Toni.H » 8.6.2012 11:01

6 vuotta oli auto säilössä ja leimasin taas käyttöön tälläviikolla. Ainakin tämä kesä sillä huristellaan. Katsellaan sitten syksyllä tehdäänkö päässä pyörivät muutokset autoon/kärryyn vai myynkö pois.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 49 vierailijaa