Jopen mk1 Gti ja mk3 Projekt, PäiV!!

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

Jopen mk1 Gti ja mk3 Projekt, PäiV!!

ViestiKirjoittaja joppe » 27.10.2009 20:04

Alkuun pieni tarina auton historiasta. *Vekotin aivan orkkis 1.4cl ko. auto hommattiin n,5kk sitten ajo opetus autoksi kun oli kortin saanti lähettyvillä, sillä sitten tuli ajeltua kaikki ajo tunnit, no viimesimmillä ajoilla oltiin torstai iltana ja maanantaiksi oli varattu inssi autosta hajosi vaihdelaatikko, kuten varmaan moni tietää tuohon 1.4 paskaan ei sovi muutakuin se yks ja ainoa loota. Tästä iski pieni hätä päälle että mitäs nytten. Eka aateltiin siirtää luvat toiseen autoon mutta olisi vaatinut kaikki ajo luvat uusiksi koska ne olivat myönnetty kyseiselle autolle. Siinä sitten torstai vierähti miettiessä että mistäs laatikko, purkaamot soiteltiin läpi ja löytyhän niiltä askia aina karvaseen 400e hintaan. Siihen ei sitten lähetty mukaan ollenkaa. Perjantaina bongasin sitten saman moisen vekottimen 1.8 cl koneella ja sitä lähdettiin hakemaan. Auto saatiin kotiin perjantai lauantai välisenä yönä, no siitä hirveä purkaminen sitten ja tekniikkaa omaan autoon. Launtaina saatiin tekniikka vaihettua ja hyvältä näytti kunnes heräsin taas todellisuuteen että sähköt ei mene hokkuspokkus yhteen, meinas jo pieni masis tässä vaiheessa iskeä. No sähköjen kimppuun sitte, purkua toisen perään. Sunnuntai iltana kl. 11 sain sitten autosta savut ulos ja käytiin koe ajolla, sainhan sen sitten kasaan. :)) ilo oli suuri, seuraavana aamuna katsastus asemalle kello 8.00 inssiin, tulihan se korttikin sitten sieltä. Heti kortin saannin jälkeen autoon lyötiin jomin säädettävä alusta ja kierteet tappiin, 16" pallot, tummat valot, nuijjittiin kaaret että saatiin renkaat pyöriin.

Tällä setupilla kerkesin ajaa sen pari viikkoa kunnes pamautin poliisin tutkaan 96km/h 60 alueella, poliisi otti sivuun ja tietenkin vakiot paperit ja kortti esille, sattuivat poliisit sitten olemaan vähän epätasasella mantereella niin sattu tuo etulippa raapaseen hyvin maata kun siihen sivuun otin ja poliisihan siitä innostu. Pisti maihin keulan eteen ja totes että sulla ei taida tässä puskurin alla olla maahan enempää kun 5mm ja perään kysäs että onko rälläkällä vedetty ja naureskeli . Noo siitähän se sitten lähti tollaset 1,5 tuntii olin siinä ja poliisit syynäs autoa. Mitä sai kirjoteltua listalle niin tummennetut valot lain vastaisesti, alustasarja ei ole papereissa, vanteet ei papereissa, akun kiinnitys heikko (sillä perjaatteella että posliini laittoi jalan akun kylkeen ja runttas oikein kunnolla, sai tällä tavalla liikkuun koko telineen), konetilassa öljyvuoto, tikun juuresta muutamat tipat. putkisto "vuotaa" ja kaikkea mahdollista, tarkistivat runkonumeron 3 kertaan ja kaikkee mahdollista syyniä, onneks eivät huomanneet että paikalla oli 1.8 mosa 1.4 tilalla, ois voinu tulla lisää sanktioo. no ei näissä vielä kaikki, syynin loputtua miettivät siinä sitten että pitäiskö tästä viedä kilvet konttorille, poliisi hyppäs rattiin ja rupes jarruja koittamaan, jarru nesteet oli vähissä ja poliisi sai vasemman eturenkaan lukkoon kaameella runttauksella, sinne sai vain kunnon paineen. no siitä sitten poliisi innostu vauhkoon että sulla on jarrut ihan paskana, tässä vaiheessa rupes olee ärsytys kynnys jo aika suuri ja totesin siinä että siellä on nesteet vähissä. no tähän tuli vastauksena että vitut, kuule poika et varmaan tiedä yhtään mitään mistä edes puhut, autossa istuvalle poliisille tämä autoa ajanut poliisi antoi lausunnon että yksi jarru toimii, muissa todennäköisesti pääsylinterit jumissa. ETTÄ NÄIN. Loppujen lopuks sanktiot oli että 30 päivä sakkoa ja kilvet lähtivät, onneksi eivät sentään korttia vieneet kun oli vasta sen 2vk kerenny olemaan.



Itsestä sen verran että ikää kertyny muutamia kuukausia päälle 18v ja vehkeitten kanssa roplannu 7v lähtien kun sai rikkinäisen 3-v kärjellisellä sytytyksellä olevan mankin ja korjaus oppaan, tovi siinä meni iltasatuina lueskenneltua kirjaa kunnes onnistuin säätämään ajoituksen ja venttiilit. Mutta että ei ihan mahottamaan chatti topikiks mee niin ite asiaan.

Nonniin alkulätinät lätisty, kilpien lähtemisen jälkeen auto oli n. 1kk sivussa ja laittelin siitä pohjasta kaikki ruosteen alut ja sun muut kuntoon, massaukset ja näin. Samalla homma lähti vähän lapasesta vaikka auto olikin talven aikana vasta tarkotus saada projektiksi. Kuvat kertonee tästä enemmän kun suuri lätinä:
http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... lpero2.jpg
http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... lpero1.jpg
http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... olpero.jpg

Tässä kunnossa autolla sitten ajeltiin kuukauden verran. Nytten on auto tallissa ja purettu hyvinkin pitkälle. Moottori otettu irti ja pistetty palasiin. Etuakselit ja eturunko.Sisusta jne.

Tänään laittelin autoa sen verran että siivoilin kone huonetta ja hitsailin turhia reikiä umpeen. http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... sailtu.jpg

Muutama yllätyskin löytyi http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... tyllri.jpg

Suunnitelmat mitä autolle on tehty niin:
-silotetut puskurit (melkin valmiit)
-vr6 sen jarrut ja akselit
-konehuoneesta turha pois, cliiniks
-lokarien uuestaan massaukset
-sisusta vaimennus
-kupit/katukaaret
-moottori saa potentiaalia lisää, siitä myöhemmin
-silotettu kontti
-kyljet sileeks
ja paljon muuta kaikkea ei voi muistaa.

Projektia laitellaan lähes joka päivä sitä mukaan kun ehditään laitetaan myös päivityksiä.

EDIT: johan tuli pitkät lätinät
Viimeksi muokannut joppe, 18.9.2011 17:55. Yhteensä muokattu 27 kertaa.

tounigee
-
Viestit: 264
Liittynyt: 20.10.2007 23:05

ViestiKirjoittaja tounigee » 27.10.2009 21:08

"poliisi hyppäs rattiin ja rupes jarruja koittamaan " Ei niitä Poliiseja tarvii autoon päästää.

Juhi_
-
Viestit: 470
Liittynyt: 25.4.2005 18:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juhi_ » 27.10.2009 21:27

Jo on rankkoja poliiseja Porvoossa ku akkuja potkiivat ja kaikkee mahollista. :)

Omaan makuun kaikki muutokset on liioteltuja, mutta eihän kaikkien tarvii olla hillittyjä. Enempi kuvia niin parempi.

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 27.10.2009 21:50

^^ Helsingin liikkuva poliisi kyseessä.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 27.10.2009 22:06

jarru nesteet oli vähissä ja poliisi sai vasemman eturenkaan lukkoon kaameella runttauksella, sinne sai vain kunnon paineen. no siitä sitten poliisi innostu vauhkoon että sulla on jarrut ihan paskana, tässä vaiheessa rupes olee vitutus kynnys jo aika suuri ja totesin siinä että siellä on nesteet vähissä. no tähän tuli vastauksena että vitut, kuule poika et varmaan tiedä yhtään mitään mistä edes puhut

Miksi ylipäätään pitää lähteä tienpäälle autolla missä ei toimi jarrut?...

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 27.10.2009 22:16

On se niin kauhea homman lisätä sitä jarrunestettä, että siinähän menee jopa minuutti kallista kruisinki aikaa hukkaan =) Ihmetyttää kyllä poliisien kauhea syynäys, itse olisin sanonut ettei ole ehtinyt muutoskatsastamaan alustaa ja renkaita, tosin noin virkaintoisille tuokaan ei olisi varmaan riittänyt. Kaikenlisäksi se muutoskatsastus on halpaa kuin saippua, täälläkin maksaa A-Katsastuksella alustan muutoskatsastus vaivaiset 97e ja aikaa hommaan menee ehkä 10mins. Mutta se siitä, projektista sanon sen verran että tulee varmasti hieno ja omistajan mielenmukainen auto mutta itse en olisi lähteny levittelemään ainakaan noin paljoa :)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 27.10.2009 23:28

Kai tuo etulokasuojakin "jatketaan" valon päälle, ettei jää noin vammasen näköistä porrasta pellin kulmaan?

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 28.10.2009 7:05

Tulee oma Golffi mieleen noista kuvista :) Ei tosin ihan noin paljoa ollut levitystä, mutta muuten aika samanlainen.. Jatke, valot, siloitetut kyljet jne. Poliisi kävi myös ihmettelemässä aikoinaan, kun näytti auto lähinnä joltain peltoautolta. Valkoinen pohja, pohjamaalissa olevat kaaret, nokkapelti ja takaluukku sekä mustat ovet.

Ihan mielenkiintoinen prokkis, mutta kuten muutkin ovat sanoneet, niin ehkä hiukan liikaa levitystä. Lisäksi näyttää hiukan orvolta ilman kylkilistoja. Voisi sopia listattomana, jos olisi vähän miedommat levitykset.

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 28.10.2009 10:30

Lainaus:
jarru nesteet oli vähissä ja poliisi sai vasemman eturenkaan lukkoon kaameella runttauksella, sinne sai vain kunnon paineen. no siitä sitten poliisi innostu vauhkoon että sulla on jarrut ihan paskana, tässä vaiheessa rupes olee vitutus kynnys jo aika suuri ja totesin siinä että siellä on nesteet vähissä. no tähän tuli vastauksena että vitut, kuule poika et varmaan tiedä yhtään mitään mistä edes puhut

Miksi ylipäätään pitää lähteä tienpäälle autolla missä ei toimi jarrut?...

Syy miks tähän nesteet oli vähissä oli että takajarrusta oli pullahtanu työsylinterin kumi irti ja sieltä tiputti nestettä, asiaa en huomannut kun autossa oli käsijarrun valokatkasimen kanssa ongelmia niin luulin asian siitä johtuvan siihen tilanteeseen kun poliisi pysäytti olin lasketellu sen 400km pohjosesta kotopuolea kohti ja tällä matkalla tyhjeni siihen.


Kai tuo etulokasuojakin "jatketaan" valon päälle, ettei jää noin vammasen näköistä porrasta pellin kulmaan?


Kyllä jatketaan. :)

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 28.10.2009 16:09

Auto oli tämän päivän suunnitelmie sivussa ja laitelttiin poloon uus bensatankki paikalleen ja käytiin anelee leimaa, tulihan se sieltä.

Teka
-
Viestit: 85
Liittynyt: 8.11.2003 22:18

ViestiKirjoittaja Teka » 28.10.2009 19:03

Hyvältä näyttää... Ainaki tulee erilainen ja omistajan mieleinen. Oliko värisuunnitelmia?

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 29.10.2009 17:33

Hyvältä näyttää... Ainaki tulee erilainen ja omistajan mieleinen. Oliko värisuunnitelmia?


Väri suunnitelmat ovat vielä jonkun verran auki mutta mitään yber mipagemini maalia ei saa päälle, tämän hetkinen mikä voisi olla niin tumman sininen normi metalli väri.

nj^
-
Viestit: 548
Liittynyt: 15.5.2008 17:38

ViestiKirjoittaja nj^ » 29.10.2009 19:57

^ MK4:sen se sininen, mikä lie jazz blue olikaan =), korostat sitä tummalla katolla ja yksityiskohdilla.. eli näin! Tulis aika makea kikotin =)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 29.10.2009 20:09

LW5Z aka. Jazz Blue. :)

Rivari-Ana
-
Viestit: 263
Liittynyt: 19.10.2005 17:10

ViestiKirjoittaja Rivari-Ana » 29.10.2009 21:13

vedä ennemmin kliini alpine weis ja katto mustaksi tai sit koko auto pelkällä LC9Z eli Black macig pearl. Jokseenki lelu fiilis tulee jazz blue väristä IMO

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 29.10.2009 22:22

^veit jalat suusta ;) eli komppaan edellistä täysin.

topi
-
Viestit: 452
Liittynyt: 23.7.2003 13:11

ViestiKirjoittaja topi » 29.10.2009 22:22

Joo jazz blue vaan väriks, sopii leveään mk3 golffiin kuten tämä kuva todistaa. Kuvassa siis se mk3 erikoismalli a59 (tosin toi ei kait alkuperäinen vaan sen näköiseksi rakennettu). Tosta voisit muutenkin ottaa mallia.. :) tuolla lisää kuvia: http://www.ngpracing.com/store/gallery/ ... w&gazgal=7

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 30.10.2009 18:48

Itse en oikein perusta noista korimuutoksista, mutta tollanen A59 sarja kyllä kelpaisi omaan varianttiin :)

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 30.10.2009 21:06

Onko tämä sama auto mikä on pariin kertaan tullu Vantaan Tikkurilassa vastaan? eli liikkuuko pk-seudulla?

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 31.10.2009 12:13

Onko tämä sama auto mikä on pariin kertaan tullu Vantaan Tikkurilassa vastaan? eli liikkuuko pk-seudulla?


Joo kyllä sitä on muutaman kerran joutunu rusa atm akselilla pyörähtämään, mutta Porvoossa lähinnä vaikutetaan.


Projektissa pieni suvanne vaihe nytten kun ollaan pohjosen matkalla, maanantaina taas jatketaan täys hööki päällä.

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 2.11.2009 23:32

Nonniiin nytten päästiin takaisin auton kimppuun.

Tämän päivän ohjelmassa oli kaarien putsaus vanhoista massoista tehdas pinnalle, aika runsaasti sai teräslaikkaa näyttää että päästiin siihen.

http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... okaria.jpg


Kone huoneesta siistittiin hitsaus saumoja ja puhdistettiin tehdas kittejä saumoista. Kone huone aika pitkälle pesua vailla ja sitten epoksi maalia hakemaan. Jonka jälkeen lähmitään kittiä saumoihin ja finistellään asiallisen näköiseksi.

Alustan kimpussa oltiin myös, tiputin taka-akselin alas, oli aika rujoon kuntoon menny sen jälkeen kun noin kuukaus sitten takaperin vedin sen puhtaaks ruosteesta ja ferrexit päälle, ei ollu oikeen näyttäny ferrex toimineen. No se ei haittaa kun tulossa tilalle VR6 sen akseli jonka otin myös tänään työn alle, purin kaikki letkut, levyt sun muut ja aloin näyttää sille laikkaa kun oli korroosio päässy iskemään.

http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... t=taka.jpg

Puslat ainakin oli ihan lopussa joten ne menevät suoraan vaihtoon, onkos jollain suositella jotain puljua mistä tuota sarjaa sais hyvään hinta laatusuhteeseen, jossain bongasin noita ja nytten ei taho millään löytää.

Kuvia laittelen huomenna kun en päässyt tänään kameraan käsiksi.

Illalla käytin Polon vielä nosturilla ja laikkasin pari kolme kierrettä jousista pois, tuli muuten hyvän jämäkkä ajaa eikä edes käynyt vielä pompottamaan vaikka kumit onkin 155/75 :D

Näistä huomenna jatketaan akselin sekä apurungon hieronnalla ja pitäisi käydä maali kaupassa hakemassa tuota epoksimaalia.

EDIT: kuvia lisäilty
Viimeksi muokannut joppe, 3.11.2009 18:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 3.11.2009 18:00

Noniin tänään hommat jatkuivat.

Tänään hierottiin apurunko puhtaaks ruosteesta ja muusta ylimääräsestä, pestiin ja nytten odottaisi epoksia pintaan. Oli se muutamaan otteeseen ottanu asvaltti kontaktia.

http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... urunko.jpg

http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... runko1.jpg

Olkavarret myös putsailtiin ja niihin vedettiin muutamat kerrokset epoksia. Olipahan nekin päässyt aika huolella ruostumaan ajan saatossa, nytten jo mukavaa katseltavaa pikku hiljaa.

http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... varret.jpg

Konehuoneen riekien kimpussa oltiin, vähän suurenneltiin eka reikiä kun oli sen verran hapristunu ympäriltä ja toinen paikka hitsailtiin umpeen.

http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... okarii.jpg

http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... t=reik.jpg

http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... mmessa.jpg



Tälle päivälle ei muuta oikeen kerennyt kautta pää kestänyt tehä kun oli sellanen käry tallissa, maali tuoksu ihanasti, hitsaus käry ja massojen palaminen pisti sen verran vintin sekasin että huomenna taas jatketaan.

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 12.11.2009 20:41

Nonniin vihdoinkin päästään laittelemaan päivityksiä, auto on edennyt oikeestaan joka päivä jonkun verran mutta ei oo netti toiminu niin ei oo päässy laitteleen päivityksiä mutta nytten niitä sitten!!.

Eilen saatiin konehuone hitsattua loppuun ja saumat aika pitkälte hiottua.

http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... mmessa.jpg
http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... vaille.jpg


Illan päälle otettiin myös etulokarit pois paikoiltaan, vasen puoli rupes oleen aika vaihto kunnossa, oikee uusittiin kesän alussa. Muutama pieni yllärikin löytyi joka tietää taas lisää hitsaamista.

http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... yllrii.jpg
http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... eetsis.jpg
http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... orjatt.jpg

Tänään hierottiin saumoja vielä ja putsailtiin konehuonetta ja saatiin epoksit vedettyä sinne, kylläpä se vaan ulkonäkö muuttui, toki aika karun näköinen kun tuo toi maali aika hyvin hitsaus saumat näkyviin.

http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... netta1.jpg
http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... onetta.jpg
http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... ksissa.jpg

Näistä tunnelmista poistuttiin tallista, aika usvavissa jos näin voisi todeta.
Mukavat olivat tuoksut myös. ;)

http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... llissa.jpg

Huomenna sitten päästään vähän vetelemään mäskiä ja sipistelemään kaikkia paikkoja, tuli pellin irrotus mm. Jatketaan tästä näin.

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 25.11.2009 2:54

Auto ollu vähän nytten sivussa muitten hommien keskellä, joutunu sekaantuu kaikkeen muuhun kun oman auton rappaamiseen, kaverin nissani saatiin viiimein hitsaultua katsastus kuntoon. Ja päästään takas oman auton kimppuun, tässä pari päivää vääntäny grilliä että pääsee kunnolla tuota pohjaa laittelemaan. Grilli saatiin tänään valmiiks ja huomenna täytyis auto siihen laitella. Kuvia ja tekstiä taas rupee tulemaan vähän reippaammin tän pienen suvanne vaiheen jäljiltä.

ville s
-
Viestit: 379
Liittynyt: 25.7.2003 8:03

ViestiKirjoittaja ville s » 25.11.2009 10:32

mitäs tuolle vihreelle jetsonille nykyään kuuluu.

t:entinen omistaja...

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 25.11.2009 11:53

mitäs tuolle vihreelle jetsonille nykyään kuuluu.




Sille kuuluu sellasta tätä nykyä että kansipahvi siitä petti ja kaikki nesteet sekasin. Kannen taisi samalla myös vetästä kieroks. Autoon on keulille nostettu nytten 1.8 yks pisteturuisku mylly kolmos koppasesta. Se on vielä pieniä asennuksia vailla valmis paketti.

ville s
-
Viestit: 379
Liittynyt: 25.7.2003 8:03

ViestiKirjoittaja ville s » 25.11.2009 16:12

jaa et pahvi meni, siin olikin se ihmeellinen flekti viritys et oiskos joskus käynyt kuumana. mites muuten onkos tullut muutoksia ulkonäköön tai alustaan.

ei ois vanha kone siittä myynissä?

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 26.11.2009 23:57

Vanha kone lähti paaliin yhen kolmoskoppasen kyljessä, nytten joutunu katsastus kuntoon laittelee eli vähän joustakin sinne että ei ihan pelkkien pohjaan lyönti kumien varassa oo, kattoteline laitettu ja sinne roinaa, konepelti maalattu ruskehtavalla mutta muuten samoilla kun tullessaaan.


NYTTEN OIS JEDI MYNNISSÄ KUN EI AIKA JA RAHKEET RIITÄ SITÄ PITÄMÄÄN, 300e hullun hinnalla.

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 27.11.2009 21:46

Saatiinhan sitä aikaseks jotain sellasta josta voidaan kuvia näytellä, tänään auto saatiin grilliin kiinni, olipa muuten homma pusertaa se tonne noin. Siellä se nytten sitten on, nytten päästään sitten kunnolla pohjan kimppuun.

http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... =sielo.jpg
http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... siello.jpg
http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... killuu.jpg

Pohja näytti muuten aivan siltä kun muistelinkin, elikkä aika hyvässä kunnossa, jonkun verran saatu kyllä kesän aikana sitä tuhottua, kaksi "pantaa" jotka ovat olleet pakoputken alla tunnelissa, repesi irti, niistä johtuen pienet reiät ainakin niissä kohdissa, pientä ruskeeta sieltä täältä näkyvissä. Mutta nehän poistuu kun kaikki massat poistetaan ja tarkoituksena olisi pohja ensin maalata epoksilla jonka jälkeen kiveniskumassa koko pohjaan ja joku väri päälle. Vai oisko sinne jotain parempaa kamaa olemassa? Auton käyttö tarkoitus siirtyi siis vain kesä käyttöön.

Tossa vielä muutamia kuvia pohjasta:
http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... ohjaa2.jpg
http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... pohjaa.jpg
http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... ohjaa1.jpg

Huominen päivä menee varmaan kämpän rakentelu hommissa, mutta taas alku viikosta viimeistään massan kaapimis hommiin.

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 20.1.2010 23:27

Parin kuukauden tauon jälkeen postailuissa koitetaan saaha taas juttua näkyville.

Auto on siis tällä hetkellä grillissa poikittain ja pohja hommia tehty, lähes kaikki massat on otettu pohjasta pois, hyvin lähti irti kun veti toholla lähes sulavaks ja teräs laikalla päälle niin heti pellillä, pikku paikkoja vielä putsaamatta. Pohjasta on hitsattu lähes kaikki hitsattava. Tänään rälläköin toisen helman kokonaan irti uuden tieltä. Toiselle puolle helma onkin jo vaihdettu aikasemmin. Joskus ajettu lyttyyn molemmat puolet niin aika haperoita oli, itse kotelo hyvässä kunnossa. Huomenna ohjelmassa pohjan saumojen siistimistä ja loput hitsaus työt hyvin pitkälle, sen jälkeen loput massat pois ja epoksi maali pohjaan.

Muutamat kuvat kävin nappaseen illan päälle, huomenna lisää ja parempia.

http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... ohjoo1.jpg

http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... pohjoo.jpg

http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... ohjaa3.jpg

http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... sattu1.jpg

Pohja ollut n. 1kk pellillä, hyvin on pienen korroosion vetässy päälle kun ollu vaihteleva lämpötila tallissa, ennen maalausta pohja vielä hiekka puhalletaan.

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 3.2.2010 19:56

Jatketaan yksin puhelua, tänään oltiin auton kimpussa melkein koko päivä ja saatiinkiin aikaseks jotain sellasta mitä näyttää. Pohja on saatu nyt kokonaan hitsattua, vielä pitäisi toinen helma uusia ja sen jälkeen pääsis maalailemaan.
Tänään putsailtiin etu ja takalokaria massoista pellille, etulokarista on jo hitsattu muutamat reijät pois mitä sieltä löyty aikasemmin. Vielä jäi vähän hinkattavaa kun ei sattunut nyt löytyä pienempää teräs laikkaa.

http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... ampana.jpg

Siitä sitten takalokarin kimppuun ja sitä puhdistamaan, senkin piti olla omien muisti kuvien mukaan ihan ookoo kunnnossa mutta ei ihan niin ollutkaan. niinhän siinä sitten kävi että koko vanha sisälokari rälläköitiin irti ja pistettiin uutta tilalle.

vanhalokari:
http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... okarii.jpg

Tollanen aukko täytettäväks:
http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... okarii.jpg

Uutta palikkaa hepattuna:
http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... attuna.jpg

Hitsattuna kiinni ja hiottuna:
http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... ottuna.jpg

Pieni yleiskuva:
http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... skuvaa.jpg

Nytten on ainakin tilaa lokarissa, vanhat kusilaitu kaaret revittiin irti ja roskiin, uudet kaaret tehdään pellistä sitten kun on vanteet hommattu ja auto on takas maan tasalla.

Seuraavana kohteena on sitten tuo uuden helman laittaminen, helmakotelo oli ihan hyvässä kunnossa, joskus ajettu lyttyyn sieltä vähän enemmän ruosteessa mutta on hyvin korjattavissa.

Tosta kuvaa vielä:
http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... ilalle.jpg

Ilman vaihto pelit ois ihan kiva olla tuolla tallissa kun noita massoja poistelee.
Loppuun usvainen yleiskuva:
http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... iskuva.jpg

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 3.2.2010 22:44

Siellä mätää parsittu mallikkaasti. En taidakkaan haluta raaputella massoja pois golffista :D

golf 3 cc
-
Viestit: 319
Liittynyt: 16.3.2006 9:56

ViestiKirjoittaja golf 3 cc » 4.2.2010 8:27

pakko myöntää että olisin itse auton jo kuusankosken kuuppaan työntäny, ekaksi levikeet tehny ja sitten ne pois ja uudestaan sama ruljanssi edessä. huh huh mikä homma, voisinpa ite vaikka lataamoon joutua jos pitäs sama kaarijumppa aloittaa.. mutta hienoa että perusteellisesti tehdään eikä mitään postimerkkipaikkoja

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 4.2.2010 21:10

Joo on sitä moni kaverikin kerenny asiaa "haukkua" kun on tallilla tullu käymään että miten jaksaa pakertaa, tehdään nytten kunnolla kun kerran tehdään. Itestä taas tuntu että tuo ois ollu hyvässäkin kunnossa mutta ei kai sitten :D Pahempiakin pohjia nähty.

Tänään oltiin autoa laittelemassa ja saatiin uus helma lätkittyä aika pitkälle kasaan, yläpää saatiin hitsattua kokonaan ja nytten pitäis auto melkein kääntää toisin päin että saisi paremmat tilat "alapään" hitsaamiseen. Kuvia taas kun saadaan otettua.
Hitsaamisten kannalta pohja pitäisi olla aika lailla valmis sitten, tarvis lähteä maalikaupoille hakemaan noita pohjan matskuja joilla sitten suojataan kunnolla.

golf 3 cc
-
Viestit: 319
Liittynyt: 16.3.2006 9:56

ViestiKirjoittaja golf 3 cc » 5.2.2010 8:31

no ruosteen kannaltahan tuossa ei ole juuri mitään tekemistä mutta tuo kun jo kertaalleen levitetyt kaaret ja helmat ja sama projekti uudeleen, niin siinä on tekemistä.
omassa maasturi projektissä sentään lattiiaan jäi orkkista pelkästään kardaanitunneli ja tulipellin yläosa. siinä oli hiuykan ruostetta:D
että ihan terve peltisiä nämä saksalaiset verrattuna japanilaisiin

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 5.2.2010 22:29

no ruosteen kannaltahan tuossa ei ole juuri mitään tekemistä mutta tuo kun jo kertaalleen levitetyt kaaret ja helmat ja sama projekti uudeleen, niin siinä on tekemistä.
omassa maasturi projektissä sentään lattiiaan jäi orkkista pelkästään kardaanitunneli ja tulipellin yläosa. siinä oli hiuykan ruostetta:D
että ihan terve peltisiä nämä saksalaiset verrattuna japanilaisiin


no otetaan se eka versio harjottelun kannalta, jäi liian korkeeks omaan makuun noilla kaarilla sun muilla, otetaan tällä kertaa peltiä sitten työn alle josta noi toiv saatais väännettyä. Sulla ainakin näyttää tuo pelti oikein mukavasti antautuvan oikeisin muotoisin, hienon näköstä.

golf 3 cc
-
Viestit: 319
Liittynyt: 16.3.2006 9:56

ViestiKirjoittaja golf 3 cc » 6.2.2010 7:00

joo mutta kaaret jäi orkkiskaarien korkeudelle niin jäi tödellakin liian korkeaksi. sekös pistää vituttamaan

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 6.2.2010 18:22

joo mutta kaaret jäi orkkiskaarien korkeudelle niin jäi tödellakin liian korkeaksi. sekös pistää vituttamaan


Sehän on korjattavissa, irti vaan :P

golf 3 cc
-
Viestit: 319
Liittynyt: 16.3.2006 9:56

ViestiKirjoittaja golf 3 cc » 6.2.2010 22:07

juu ei enää. jos pahemmin jää nakertamaan kun saan ajoon niin hommataan pienemmät vanteet. tosin oma golffi näillä näkymin lähtee kiertoon heti kun saan malautettua ja valmiis..

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 2.3.2010 20:16

Pientä infoa tapahtuneesta hommasta pienen tauon jälkeen taas, työt syöny niin paljon auton rakentelu aikaa että ei oikeen oo saanu aikaseks.

Tänään saatiin sen verran duunattua että toisen puolen sisälokari saatiin hitsattua valmiiks ja helma melkein kokonaan umpeen. Auto käännettiin toisin päin jotta saadaan "toinen" puoli hitsattua paremmasta asennosta. Toisen puolen taka sisälokarista poistettiin massat ja todettiin että haprasta on, lähes koko sisälokari revittiin tältäkin puolelta irti uuden tieltä.
Tavara hankintojakin saatiin vähän tehtyä, käsiin saatiiin haalittua pohjan maalit, temathene 50 ja temathene topgoat joilla pohja tullaan vetämään. Huomenna oisi tarkoitus maalata suurin osa pohjasta niiltä osin joissa hitsaus töitä ei enään ole kun ottaa niin hyvin pinta ruostetta tallissa kun ei ole tasainen lämpö tällä hetkellä. Kuvia en kerenny tänään ottaan mutta koitetaan huomenissa kun on mahdollisesti enemmän näkyvää saatu aikaiseksi.

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 3.3.2010 19:44

Tälle päivälle edistyttiin taas vähäsen, pohja sai kolme kerrosta temacoat spa primeria

"Kaksikomponenttinen hartsimodifioitu ruosteenestopigmentoitu epoksimaali.
Hyvä tarttuvuus teräs-, sinkki- ja alumiinipinnoille. Käytetään pohja- ja välimaalina ilmastorasituksen sekä mekaanisen ja kemiallisen rasituksen alaisissa kohteissa. Pigmentoitu sinkki fosfaatilla. Suositellaan esim. hallien runkojen, putkisiltojen, kuljettimien ym. teräsrakenteiden ja laitteiden maalaukseen."

Hyvän tuoksuista tavaraa kyllä oli, hetken kun kerkes ilman naamaria vetää meinas olla nuppi aika sekasi. Tästä vielä muutamat kuvat:

http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... alattu.jpg

http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... lattu1.jpg

Vielä vedetään kerros pohja maalia jonka jälkeen sitten saumat vedetään jollain korikitillä läpi.
Toisen puolen sisälokarikin sai vähän työtä osakseen ja se todettiin yhtä lahoks kun toinenkin puoli joten sai poistua uuden tieltä.

http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... ehmeen.jpg

Loppuun vielä pieni kinderi pohjan väristä, se ei ole normi musta, taikkapa valkoinen........ se on punainen!

http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... janvri.jpg

Elikkä akselisto, lokarin sisäpinnat ja pohja tulee olemaan tuon väriset.

Kommenntia toki hyvä nostoväki niin ei mene aivan yksin juttelemiseksi! Tästä jatketaan varmaankin ensi viikon alusta kun viikonloppu menee käyttiksen kone remontin tekemisestä kun meni vesi pumppu siitä hajoamaan ja nappas vähän kiinni.

A-j-P
-
Viestit: 862
Liittynyt: 28.8.2009 20:36

ViestiKirjoittaja A-j-P » 23.3.2010 19:12

Ittee kiinnostas tietää että miten tarkemmin tuon 1.8 koneen ja laatikon sovittamisessa homma etenee ja mitä tulee huomioida. Miettinyt itsekkin svampata 1.8 mylly tilalle :)
Minkäs tyypin koneen ja laatikon nykäsit paikalleen?
Mites tuon motin sähköjen modaus homma meni?

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 24.3.2010 15:09

Ittee kiinnostas tietää että miten tarkemmin tuon 1.8 koneen ja laatikon sovittamisessa homma etenee ja mitä tulee huomioida. Miettinyt itsekkin svampata 1.8 mylly tilalle :)
Minkäs tyypin koneen ja laatikon nykäsit paikalleen?
Mites tuon motin sähköjen modaus homma meni?



Kummasta vekottimesta mahtaa olle kyse, jetasta vai golffista? :)

Jettaanhan tuo oli vähän isompi jumppa kun kaikki sähköt uusiksi, sulakeboksia myöten. Moottori ja laatikko itessään menee heittämällä paikalleen, laatikon kiinnikkeen joutui tekemään uuden ja laittamaan jetan omat vetarit kun ovat lyhyemmät tuossa ykkösessä. Autohan on toki tullu myytyä elikkä loppuun asti sitä ei saatu, sähköjä vaille jäi.

Kolmoseenhan tuo on aivan läpihuuto juttu, 1.4 sähköt irti sulakeboksilta ja samoihin kohtiin tulee nuo 1.8 moottorin ohjausboksilta johdot, moottori menee tietenkin heittämällä paikalleen ja kaikki kiinnikkeet.

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 24.3.2010 15:15

Tänään jatkettiin auton kimpussa paskartelua ja saatiinhan sitä sattumalta jotain aikaseksikin. Oikee etu "sisä" lokari saatiin putsattua massoista, on muuten perseestä runkkia noita iskari tornin yläpäitä puhtaaks noista massoista, akku koneella ja pienellä teräsharja mekanismillä sitten saatiin, jonkun aikaa sai hinkata.

http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... alissa.jpg

Tänään vedettiin myös ensimmäiset kerrokset pinta väriä, pohjaan, apurunkoon ja olkavarsiin. Taka-akseli sai pohjamaalin niskaan.

"Kaksikomponenttinen, puolikiiltävä ja korkea kuiva-aineinen akryylipolyuretaanimaali, jonka kovettaja on alifaattinen isosyanaatti.
Suositellaan epoksiyhdistelmien puolikiiltäväksi pintamaaliksi säärasituksen alaisille pinnoille.
Soveltuu säiliöiden ulkopintojen, teräsrunkojen ym. teräsrakenteiden maalaukseen."

Tollasella tökötillä, temathane 50.
Pohjaa:
http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... lattu2.jpg

http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... ohjaaa.jpg

Olkavarsi, josta toinen puoli maalattu:

http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... avarsi.jpg

Pohjaa, takaa:

http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... ohjaaa.jpg

"etulokarii":

http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... okarii.jpg

Apurunko:

http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... nko1-1.jpg


Vielä olis vähän hitsattavaa, toinen taka sisälokari ja helmaa pitäisi myös vielä vähän jatkaa, hommaa vaan ei oo nyt voinu tehä kun kaasu loppu, sitä odotellessa tehtiin sitten muuta, tossa kuva vielä mitä helman osalle tulee.

Siihen viel pieni jatko:

http://s618.photobucket.com/albums/tt26 ... nko1-1.jpg

A-j-P
-
Viestit: 862
Liittynyt: 28.8.2009 20:36

ViestiKirjoittaja A-j-P » 24.3.2010 15:55

Tuota 3 Golffia meinasin nääs :) Ilmeisesti vetarit, vaihdevivusto ainakin menee vaihtoon?
On muuten tullu seurattua teikän projektia mielenkiinnolla :)
Itellä lähinnä oli tähän mennessä pientä askartelua tuo laittaminen kun ei löydy kunnon tiloja missä tehä.

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 24.3.2010 16:20

Eikös vetarit luulis käyvän ihan suoriltaan ainakin omasta mielestä. Vai onkos sitten noissa jotain erivahvuuksia 1,4, 1,6 ja 1,8 seis vakio yks piste ruiskuis. Ei osaa sanoo, joo toi vaihde vipu mekaniikka menee uusiks, putkisto menee kanssa ja mm mitäköhän vielä ei oikein taho muistaa enään. :)

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 28.3.2010 14:48

Ja nyt tapahtuuu sitä mitä on kauan odotettu tapahtuvan. Eilen päästiin tuohon moottorin lisäpotentiaaliin josta tuolla alusta jotain mainittiinkin. Se alkaa tapahtua, moottori ahdetaan. Eilen käytiin jubailemassa paikallisen lahjakkuuden kanssa osista mitä mylly tulee saamaan kylkeen.

Listaa jota jäi päähän.
-carrilon h-profiili veivit kestää tonne 500hp nurkille
-wisecon, je taikka wössnerin takomännät, saatavuuden mukaan 22mm tapilla ratkasee
-punametalli laakerit alakertaan
-kampiakselin painotukset, vauhtipyörästä vähän siivua pois
-portattu kansi ja kanavat runkittu, isommat venat
-holset hx35 ahdin näillä näkymin
-perfect powerin ohjauslaitteet jossa itessään kaikki tarvittava
-denson 650cc suuttimet
-kanteen vaihtuu mekaaniset nostajat
ja paljon muuta, tänään mennään käymään pajalla lohkon ja kannen kanssa että saadaan mitattua iskun pituudet sun muut tarvittavat tiedot jotta saahaan rahan kuluminen alkamaan.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 6.4.2010 21:16

Ilmeisesti olet siis ratarakettia tekemässä? Jeesusteluksi menee, mutta eipä tuota oikein muualla saa käyttää kun et katsastettuakaan saa noilla muutoksilla.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 6.4.2010 23:02

Mihis mottiin rakennat, tai siis mikä on lähtökohta kun pitää iskunpituuskin käydä mittaamassa? 1.8 motti?
Mitä kustantaa noi osat?
Perfect power? joko ne valmistaa muutakin kuin piggyjä? ai, on niillä stand-alone vehkeitäkin mutta miksi käyttää juuri sitä?

Ihan Carrilon veivit vw koneeseen? muistelin vaan ettei niillä ole 22mm tapilla kuin erillisestä tilauksesta. Ajat on kyllä muuttunut siitä kun itse niitä seurasin. ainakaan uusin katalookikaan ei anna 22mm tapilla kankia vag-motteihin.

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 7.4.2010 7:04

Ilmeisesti olet siis ratarakettia tekemässä? Jeesusteluksi menee, mutta eipä tuota oikein muualla saa käyttää kun et katsastettuakaan saa noilla muutoksilla.


Kyllä tää tulee ihan kadulle kulkemaan, jos ei saada tekniikkaa muutos katsastettua niin katsastellaa jollain toisella tekniikalla.

Mihis mottiin rakennat, tai siis mikä on lähtökohta kun pitää iskunpituuskin käydä mittaamassa? 1.8 motti?
Mitä kustantaa noi osat?
Perfect power? joko ne valmistaa muutakin kuin piggyjä? ai, on niillä stand-alone vehkeitäkin mutta miksi käyttää juuri sitä?

Ihan Carrilon veivit vw koneeseen? muistelin vaan ettei niillä ole 22mm tapilla kuin erillisestä tilauksesta. Ajat on kyllä muuttunut siitä kun itse niitä seurasin. ainakaan uusin katalookikaan ei anna 22mm tapilla kankia vag-motteihin..


kone on alkujaan 1.8cl, elikkä yks piste ruisku, 8v tekniikalle hintaa arvio 4-8k. :) Syy varmaan tuohon perfect powerin boksiin että tuttu rakentelee niitä ja vähän itelläkin tarkoitus samalla perehtyä boksin sielun elämään josko niitä sitten itekkin vois vääntää. Veivit on vaihtunu, cariloa saa toki 22mm tapilla mutta ovat huomattavasti pidempiä kun nämä volkkarin veivit, veivit jotka tulee niin SPM:n. 20mm tapilla toki.

Jotain saatu aikaseks vaikka ei autolle ookkaa mitään saatu aikaseks. tänään kolahti lätyt postiin, wössnerin takomännät, koossa 82mm.

Kuva
Kuva
Kuva

Työt syö kaiken auton laitto ajan niin joutuu sitten tekemään vaan osa hankintoja että ne kanssa sitten on kun niiden aika on.
Vitos koppasen kojelaudat ja napit ja nippelit tilasin myös tossa muutama pv taaksepäin, jännityksellä odotetaan millon saapuu. Uretaanipuslat on kanssa matkalla. Jarru osat pitäis pistää tuleen levyt,palat. Kanget pitäis ruottin maalta tilailla, SPM.

Ja paljon kaikkee muuta, seuraava kuukaus menee aikalailla osien hankinnoitten puitteissa kun väh. joka pv sen 12h töissä, mutta homma etenee jossain määrin kuitenni.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 7.4.2010 20:46

Ainakin on kaverilla asenne kohdallaan (pientä auktoriteettiongelmaa?). :D

Ei siinä mitään, jään taka-alalle seuraamaan projektia. :)

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 8.4.2010 8:40

No tiedä sitten mitä se on. :) Rakentelun vimmaa?

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 8.4.2010 14:49

8v koneen ahtamisessa alkujaankin vähäpässi autoon ei sitte ole oikeasti vitunkaan vertaa järkeä.

Asia meno muuten.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 8.4.2010 15:00

Ahtaminen on hauskaa vaikka ei järkevää. :) Tosin suosittelisin syncroa tohon ahtamiseen.

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 8.4.2010 18:26

Ahtaminen on hauskaa vaikka ei järkevää. :) Tosin suosittelisin syncroa tohon ahtamiseen


niinhän se olisi, mutta jostain on lähdettävä. :)

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 8.4.2010 19:28

Sillä vaan meinasin että kun ei sitä lailliseksi kuitenkaan voida enää tulkita.
Niin eikös sitte olis jo tehny jotain oikeasti radikaalia,samalla vaivalla..

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 8.4.2010 19:29

Tänään lähti futurezzille tilaus SPM:n kangista. Parisen viikkoa netin mukaan kestää että kilahtais postiin ja noudettavissa, niitä odotellessa. Samaan syssyyn laitettiin uspartsille tilaus vetämään josta pitäis tulla uretaani puslat joka paikkaan.
Lohko pitäis kiikuttaa koneistamolle porattavaks ja kampiakselin tasapainotukseen ja mitä muuta tekevätkään samaan syssyyn. Kyllä tämä tästä vielä suttaantuu.

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 8.4.2010 19:48

Sillä vaan meinasin että kun ei sitä lailliseksi kuitenkaan voida enää tulkita.
Niin eikös sitte olis jo tehny jotain oikeasti radikaalia,samalla vaivalla..


Katotaan nyt mitä tapahtuman pitää tuon suhteen että onko miten laillinen vai ei. Onhan tässä vähän valoakin tunnelin päässä tuon laillisuuden suhteen, auto ei ole sentään merkitty vähäpäästöiseksi, vaikka onkin 1.1.1992. Tätä katsastaja sedän kanssa tutkailtiin ja niin siellä kerrottiin, papereissa toki merkintä katista mutta ei merkintää siitä että olisi vähäpäästöinen, se että mikä saadaan vertailu kelpoiseksi malliksi niin tulee oleen jännä juttu. Jarrut tulee olemaan kuitenkin vr6 sesta, siitä asia ei tule jäämään kiinni. Ja eikös se ole että auton teho saa lisääntyä mallisarjan tehokkaimpaan verrattuna +20%. VTT toki myös tekee mittauksia jos sille on tarve.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 8.4.2010 21:04

olikohan alkaen hinta mittaukselle yli 1000€+alv. ei oo varmaa tietoa nykyhinnasta. ja tuo hintahan on siis mittaukselle, EI tarkoita hyväksyttyä tulosta.
taitaa kolmosessa olla jo vähäpäästöisyys joka vehkeessä. tosin rekisteriotteessahan ei vissiin enään lue tätä pykälää

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 9.4.2010 7:07

olikohan alkaen hinta mittaukselle yli 1000€+alv. ei oo varmaa tietoa nykyhinnasta. ja tuo hintahan on siis mittaukselle, EI tarkoita hyväksyttyä tulosta.
taitaa kolmosessa olla jo vähäpäästöisyys joka vehkeessä. tosin rekisteriotteessahan ei vissiin enään lue tätä pykälää


Niinhän tämä on, sen verran helpottaa asiaa että tuttu on VTT:llä testaajana, vähän lupailua että voisi töiden sivussa taikkapa jälkeen suorittaa mittauksen jos siihen mennään, toki huokeampaan hintaan.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 9.4.2010 11:22

Jossain kohtaa vaan aina valitettavasti tulee se että, "heräsin ja päästin kissat ulos"..

Mulla vois olla jouten parikin kappaletta 16v koneita (ilman apulaitteita). Toinen kestää sen helpon 350hv+ ja toinen luokkaa 550+.
Myös sopivia wiseco mäntiä ja H-prof veivejä olis hyllyssä ja yksi valmis koneistettu lohko niihin mäntiin..
8v sovellukseen menis vaikka ihan S-audin veivit, kestänee kuitenkin sen 80/80 aika kivuttomasti. (niitäkin olis ja maksaa vähemmän kierros ku pärnerin kiinalaiset kappaleelta..)

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 9.4.2010 21:17

No perse eellä puuhun, joo oishan noita 1,8t 20v turbo koneitakin maailma pullollaan siihen parin tonnin pintaan, jos sellaselle ois tarve niin sellanen hommattais, mutta rakennetaan "itse" kone ja hajotetaan muutamaan kertaan niin sen jälkeen vois jo miettiä noita valmiita könttejä. Eikös se sanontakin löydy että tekemällä oppii, sitä haetaan.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 9.4.2010 22:05

Turha mun mielestä valittaa että on huono turbotusaihio tuo. Varmasti kaikki kokemus on kotiinpäin ja huolella rakennettuna kasiventtiilikoneestakin saa varmasti hyvät tehot. Siitähän voi sitten palikkaa kierrättää parempaan aihioon. Antaa joppen rakentaa.

Olisi todella mielenkiintoista jos käyttäisit auton VTT:llä mittauksissa ja kirjoittelisit siitä prosessista kattavan tarinan.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 11.4.2010 13:38

Niin, tässäkin kun käytettäisiin 1.8 20Vt mottia ja sen kaikkia osia, auton voisi viedä huoletta leimalle ilman mitään kikkailuja tai mittailuja.
1.8t motit kun sattuvat olemaan kovemmalla päästönormilla.

Mutta minuakin kiinnostaa tuo VTT mittaus, eli jos siellä käytät (aika pakko käyttää koska mk3 mallit on kaikki vähäpäästöisiä. Vaikka ei lue vähäpäästöistä niin autoissa on jo katalysaattori, eli et voi lisätä sitä pudottaaksi päästöjä, kuten esim vanhemmissa ei katittomissa. Eli VTT keikka tulee varmasti) Kirjoittele ja kerro kunnon tarinat tänne.
Mikset tilaa SPM kankia suoraan valmistajalta? saattaisit säästää hieman rahaa. http://www.stenparnermotor.com/

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 11.4.2010 17:39

Mikset tilaa SPM kankia suoraan valmistajalta? saattaisit säästää hieman rahaa. http://www.stenparnermotor.com/


tulee kalliimmaksi tilata suoraan tehtaalta, ei radikaalisti mutta n.20e. Tuonne on spostit jos toisetkin lähetetty ja hinnat tiedusteltu.

"Hi
4 H-rods X 980:- = 3920:- + tax 25% total 4900:- + shiping 340:- Totalt 5240:-
SPM motor"

elikkä tollasella kympillä kun jakaa ton jää sen 524e ja täältä tilattuna 508e posteineen pävineen.

Mites voisko ton 1.8t 20vt koneen saada kenties vertailu kohteeksi?

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 11.4.2010 19:18

Mites voisko ton 1.8t 20vt koneen saada kenties vertailu kohteeksi?

Ei, eikä siinäkään olis taaskaan vitunkaan vertaa järkeä.
Vr6 174hv+20%

pärnerin kanget on kiinalaisia, eli jos tehtaalta sais ni varmasti olis edullisia..

http://www.rosten-performance.com/ Tossa on yks paja mikä myy kanssa, hintalappu on, no kohtalainen..

Norjalaiset kiinalaiset mulla olis periaatteessa ylimääräinen setti hyllyssä, hinta vaikka 365€ posteineen..

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 11.4.2010 20:08

Norjalaiset kiinalaiset mulla olis periaatteessa ylimääräinen setti hyllyssä, hinta vaikka 365€ posteineen..


mitkä on kangen mitat, tarvis 144/ 50,6/ 20??

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 13.4.2010 14:14

Tälle päivälle joutu töistä pitää pakko vapaan. Tiedä sitten miten on niin pakollinen mutta kuitenkin. Päästiin autoa laitteleen kunnolla sitten hetkeen. Työn alle pääs takasisälokari josta rälläköitiin hapristuneet pellit.

Kuva

Tälläiseksihan se silloin jäi. Siihen ruvettiin heppaamaan uutta peltiä ja parisen neljä senttiä noita takakaaria tullaan nostaa ylös päin että saadaan vähän lisää tilaa.

Kuva
Kuva

tuohon asti päästiin kunnes vahingossa alettiin pyromaaniksi, joku oli keksiny aurinko tuolin patjalle oikean idiootti varman talvi säilön ja tunkenut sen auton sisään. tätä taas ite huomioinu taikka tienny niin tuleenhan se nätisti sytty, samaan syssyyn palo vähän turvavyötä sun muuta.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
ton verran kerkes lämmitä että pohjasta maalikin keitti pieneltä osalta, vaahtosammutin oli onneks nopeesti paikalla.

Savun hälvettyä tallista jatkettiin hommia, takalokarin "uus" pala hitsattiin ja hiottiin.

Kuva
Kuva

Just kun oltiin kunnolla päästy vauhtiin niin johan se sitten meni lanka loppumaan, just saatiin uus kaasupullo. No hitsaukset sitten taas siirtyy jonkun aikaa.

Kuva

Jos joltain löytyis tähän kohtaan sut ehjä kuntoista korjauspalaa, uutta, käytettyä niin huikkailkaa, ei jaksais hakea mätänetistä koko takapäätä uutta taikkapa heti ensimmäisenä itse tehä tuota osaa.

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 16.4.2010 9:05

Tänään saapu veivit, kiitokset Opinionsille nopeasti toimituksesta. Elikkä tollaset jaapaanian pojan valua olevat "Eaglet" ilman eagle stanssausta.

Kuva
Kuva
veivit
veivit lisää


Tänään vielä viimestä saikkupäivää vietellessä mennään auton kimppuun josko saisi tänään tuon pohjan hitsuuteltua loppuun, siinä toivossa eläen. Illemmalla lisää juttua ja kuvia päivän paskartelun saldosta.
Viimeksi muokannut joppe, 18.5.2010 7:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 16.4.2010 16:03

Jotain pientä saatiin myös aikaseks noitten hitsaus hommien puitteessa, ei kyllä kaikkea. Hitsimachine alkoi kettuilla oikein huolella, langansyötön kanssa ongelmia, sitä tutkiessa tuli melkein koko vekotin purettua. Viaks selvis ilmeesesti tuo mistä säädetään langan määrää, joku häikkä siinä. Yks hyppylanka vedettiin ja saatiin toimimaan, toki silleen että langassa kulkee kokoajan virta. Pystyy jotenkin hitsaa kuhan muistaa että räpsäsee heti kun ottaa maihin.


Lokarin alapää korjattuna

Taakse pientä lappua vieläSiihen uus pala
Hitsattu ja hiottu
Enempää ei jaksanu tälle päivälle hinkata, jatketaan taas kun aika suo.
Viimeksi muokannut joppe, 18.5.2010 8:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 23.4.2010 8:05

Pientä päivitystä mitä saatu "aikaan", kansi vaihtu 2E kanteen, koska omaan kanteen ei olisi saanut 40mm imuja/34mm pakoja muutakuin seetien vaihdolla, tuohon menee suoraan imu, paon kanssa menee ehkäpä seeti hommiks. Venttiilit sekä suuttimet on hommattu, elikkä 40/34mm teräksiset tapit ja siemens dekan 633cc suuttimet. Vauhti pyörästä otettu myös siivua pois, kuvia kun pääsen kameraan käsiksi. Triggeri pyörä pitäisi olla "sorvauksen" alla sekä säädettävä nokkapyörä.

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 1.5.2010 10:48

Pikkunen päivitys mitä eilen kerettiin vähän dusailla.

Alko nyppii toi takakaaren pehmeemmän metallin hitsuutteli niin vetäsin koko loppu paskankin sieltä pois ja uutta tilalle.
Kuva
Kuva

On sinne nytten tähän mennesssä ainakin sen 4cm tullu lisää tilaa renkaalle, sais vaan tuon pohjan tehtyä loppuun niin sais vannetta alle ja kaaria sitten niitten mukaan. No kaikki aikanaan.
Tänään tuli vihdoin ja viimein viesti USpartsilta että puslat on lähteny matkaan ja matkahuollolta viesti että uus kansi ois noudettavissa.

LBS
-
Viestit: 104
Liittynyt: 30.9.2005 22:22

ViestiKirjoittaja LBS » 2.5.2010 13:01

Voin vinkin antaa noihin Wössnereihin liittyen, jos meinaat ahtaa moottoria. Niin Kannattaa koneistaa venttiilin loven terävä kulma pois. Siis siitä mikä tulee sylinteriseinämää vasten ohuin kohta männästä pois.
Itsellä on kyseisen malliset männät ahdetussa KR-moottorissa ja ensimmäinen mäntäsetti hajos toisella ratareissulla. Mallia loven koneistukseen kannattaa ottaa esim vakio S2 männistä. Aikanaan tuosta kirjoittelin Wössnerin valmistajallekin, mutta ei asialle mitään tehty. Tulee siis varmasti mäntä hajoamaan jos et tee asialle mitään. Mun nykyisillä Wössnereillä onkin sit ajettu jo paljon modauksen jälkeen.

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 2.5.2010 15:16

Kiitoksia tästä, tälläset on aina tervetulleita kun ensimmäistä ahdettua peliä rakennetaan. Pitää merkitä muistiin ja ottaa siitä mahdollisesti sitä siivua pois jos kerran tuppaa oleen niin heikko että pettää siitä kohtaa.

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 16.5.2010 13:17

Pientä uppausta välillä mitä saatu hommailtua autoon liittyen lisää. Ahdin löytyi sopu hinnalla, Holset HX 40w malliltaan, 16# pakopesällä, joka tulee vaihtumaan 8#/10# kokooon jotta herääminen oisi aikasempaa.

Kuva
Kuva
tästä lisää
tästä

Puslat myös saapunu:
Kuva

Kansi vaihtui myös 2E kanteen, joka pitää sisällään 40/34 venat.

Kuva


Tämmöstä tällä kertaa, nyt alkaa pikkuhiljaa auto eteneen kun alkaa olemaan viikonloput vapaata.

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 16.5.2010 23:08

Vielä pieni päivitys tälle päivälle, boksi käytiin hakemassa. Elikkä Perfect Powerin XMS4B-4

Pieni ominaisuuksien avaus tähän:
# 4 to 8 x 2Amp Direct Injector Drivers
# 4 to 8 x Ignition Signal Outputs
# Sequential ignition and injection for 4 to 8 cylinders
# 4 x Setpoint Outputs
# Built-in Wide Band Lambda circuit for the Bosch LSU4
# On-board MAP (AMP) Sensor (on specific modules) (up to 3AMP)
# USB 2.0 Communication
# Wideband Lambda Control
# High Speed USB 2.0 Communication, Real Time
# Separate CRANK (CB1) and CAM (CB2) Inputs
# Partial or Complete Closed Loop Lambda Operation
# +5 Volt Output to power: Manifold Pressure, Temperature Sensors, TPS, etc.
# Electronic Boost Control
# Each Setpoint has a High/Low Limit
# Each setpoint can be AND/OR to ONE other Setpoint
# Automatically Switch Maps via Setpoint Condition
# Two-Layer Fault and Condition Indication: Group and Items
# Seamless Map Switching while you Drive
# All Inputs can be Calibrated to suit the Factory Sensors
# A Tuned Value will have an immediate effect (Live)
# Important Software Features:

* LetRipp Software - User Friendly from DIY to Professional Tuner
* Has 2 Complete Maps of EVERYTHING
* Large Tuning Maps 16 x 24
* Instantly Saves tuning changes

Ja kuvia perään vielä:

Kuva
laatikkoo
johtosarjaa&yleiskuvaa
Viimeksi muokannut joppe, 18.5.2010 8:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 17.5.2010 9:13

Holset HX 40w malliltaan, 16# pakopesällä, joka tulee vaihtumaan 8#/10# kokooon jotta herääminen oisi aikasempaa.


Herram jeesus, perkele millasen turrpon meinasit.

Mistään en mitään tiedä. Mut toi on, ehkä, jopa, vähän, turhan, iso.
Noinniinku 8v koneeseen tai ylipäätään alle 500hv.
Saattaap tulla muutenkin melkolailla "jännä" kokoonpano pikkupesällä ja pikkupaineilla..


Toivotan silti onnea valitsemallasi tiellä, kahenlaista tulee..

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 17.5.2010 13:37

Saadaanhan tuo heräämän "paukulla" jos ei millään muulla sitähän nämä ralli vehkeetkin käyttää. Mutta näin alkuun jo bongattu 10# pakopesä joka hommataan tässä jossain vaiheessa ja laitellaan se tähän näyttää jo het pienemmältä.

A-j-P
-
Viestit: 862
Liittynyt: 28.8.2009 20:36

ViestiKirjoittaja A-j-P » 17.5.2010 16:24

Innokkaana oottelen valmista :) Tätä kyllä on tullut seurattua, asiallista settiä

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 17.5.2010 17:26

jos meinaat tehdä radalle nopeaa autoa niin on sitten ihan liian iso ahdin, tuo herää reilusti 5k jälkeen ja sitten alkaa sutiminen. jotain vähän pienempää olisit laittanut niin saattaisi olla kohtuu vikkelä peli menemään. 2.2 20vt koneessakaan tuo ei hyvin herää.

paukuilla saa pakosiiven "häviämään" huomattavasti nopeammin kun normaalisti

mitäs tuli jaappanin kangille hintaa?

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 17.5.2010 22:54

Auto on tarkoitus saada liikenteeseen. Ja tämä ahdin saattaa vielä muuttua aika näyttää, 200e siitä maksoin ja viikon vanha, tältä pohjalta se ostettiiin. Laitetaan vaikka hyllyyn koristeeks jos ei muuta. :) Kanget tuli foorumilaisen kautta kun oli hyllyyn jäänyt ylimääräisenä mutta tuolta http://www.rosten-performance.com/ alunperin lähteneet, sen 325e sarja, suomesta samaa settiii vaikkapa futurezzin kautta 515e.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 18.5.2010 22:00

Voin kertoa ettei tommonen H1D/E 50/55 herännyt 8v koneessa perkeleelläkään. tai heräshän sekin 4000rpm kohdalla ja menoa olikin sit parituhatta kierrosta ennenkuin rajoitin :)
Suosittelen kyllä miettimään ahtimen vaihtamista järkevämmän kokoiseksi :)

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 19.5.2010 5:57

Muutaman kerran tullut itsekkin huomattua että se huipputeho ei välttämättä tee autosta radalla nopeaa.Oma kikotin meni varttimaililla huomattavasti nopeampia aikoja pienemmällä ahtimella,jolloin huipputehokin oli n. 30-40hv pienempi.Paketti vaan yksinkertaisesti oli paremmin vetoalueella vaihtojen välitkin.

Taas vetoamalla että saa sen ahtimen paukulla heräämään,no saahan sen mutta lienee aika hassun näköistä kun saa ajaa paukku päällä koko ajan.Rastaatkin tippuu lähipuista kun meteli lienee semmoinen...

Intoa näyttäis rakentajalla piisaavaan joten peukut siitä ja ihan mielenkiinnolla seurailen sivusta tätä projektia vaikka polttoaine onkin mielestäni väärä = )


"Voin kertoa ettei tommonen H1D/E 50/55 herännyt 8v koneessa perkeleelläkään. tai heräshän sekin 4000rpm kohdalla ja menoa olikin sit parituhatta kierrosta ennenkuin rajoitin :)
Suosittelen kyllä miettimään ahtimen vaihtamista järkevämmän kokoiseksi :)"

ööö..johan meillä heräilee dieselissä isommatkin ahtimet paremmin,kummallista....

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 19.5.2010 7:53

vaikka polttoaine onkin mielestäni väärä = )


Joo onhan se kiisseli voima aina sitä jotain. :) no onneks löytyy pieni osa sitäkin, kakkoskoppanen 1.6td pienillä mausteilla, isompi ahdin 0.9 ahdot, kansi duunattu, syöttöö enemmän ja putkisto. voimasta ei niin tietoa mutta hyvin vie tota koria ja puskee voima savua ei kai se muuta tarviikkaa. :) Akiltakin löytyy aivan mahtavaa projekti kertomusta, hienoa katseltavaa.


Perään vielä pieni kerronta mitä eilen saatiin aikaseks, takasisälokaria hitsailin jonkun verran kasaan päin, alko vähän tympimään se kun ulkona paisto aurinko niin hienosti niin siirryin sitten maalaus hommiin ja vetäsin taka-akselin, olkavarret ja eturungon pihalle ja vetelin niihin tuon "pinta" värin päälle. Samaan syssyyn maalailtiin koriakin jonkun verran, etupäälle annettiin kanssa väriä sekä takalokari vedettiin pohjaväriin myös, illemmalla nappastaan muutamat kuvat vielä.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 19.5.2010 8:27

ööö..johan meillä heräilee dieselissä isommatkin ahtimet paremmin,kummallista....


Ei niinkään,ehkä.
Vaikuttaahan siihen heräämiseen aika vitun moni muukin asia kuin turbiinin koko.
Kansi,Ruttu,nokka/nokat,pakosarja...

Sanon vaan silti että iso toi on, jos autolla mielii oikeasti Ajaa eikä yrmäytellä. No oossomia kai heruu joiltain ainakin..

Sitäpaitsi, dieselin pakokaasu on paksumpaa niin ei karkaa pakokaasu siipien välistä pakoputkeen.

-hymiö.

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 31.5.2010 10:11

Jotain saatiin aikaseks, hommattiin vanteet. Oz:n mitot oli menny joita aikasemmin havittelin tähän alle, mutta sitten törmäsin toisiin Oz:n tekeleisiin, Futuroihin. Ne tuli sitten hankittua.

Kuva

Tollaset, huono kuva illemmalla vois ottaa parempia.

Speksit:
11,5/245/35
8,5/215/45
ja kokoa 17"

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 1.6.2010 16:48

Oho, Joppehan on laittanut rahaa palamaan.. toivottavasti näemme tulostakin joskus. Tsemppiä.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 1.6.2010 19:34

Speksit:
11,5/245/35
8,5/215/45
ja kokoa 17"

Tykkään!

golf 3 cc
-
Viestit: 319
Liittynyt: 16.3.2006 9:56

ViestiKirjoittaja golf 3 cc » 1.6.2010 20:58

sana härskit kuvaa speksejä paremmin.

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 2.6.2010 6:23

Kiitoksia, sais vaan pikku hiljaa taiottua ne tuonne allekkin. :)
Viimeksi muokannut joppe, 2.6.2010 6:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 2.6.2010 6:28

Koitin leikkiä jotain kuvaajaa vaikka sitä en laisinkaa osaakkaa, joitakin räpsyjä vanteista.

Kuva

venyveny?
etunen
takanen

Jonkusen verran tollein ohimennen sovittelin noita vanteita tonne takakaariin, auton saa noilla sisälokarii systeemeillä vieläkin niin alas että taka-akseli ottaa koriin kiinni eikä alemmas saa, sillon taakse jää maahan n. 8cm

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 2.6.2010 6:49

Oho, Joppehan on laittanut rahaa palamaan.. toivottavasti näemme tulostakin joskus. Tsemppiä.


:DD Totaali tippuminen, häsläämällä tulee vaan kusipäisiä kakaroita. Joo ei oo pahemmin hommat edenny ite auton kannalta kun on niin julmasti kaikkee muutakin mitä pitäis saaha tehtyä, ehkä sitten tosiaan joskus tulosta :D

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 2.6.2010 14:44

Nonniiin Tommisbilletille soiteltu ja osat lähti sorviin, alkuviikosta pitäisi saada palikat. Niitä sitten odotellessa jos sais korin siihen malliin että ois valmis. Elikkä tämmönen setti sieltä lähti tulee: 25mm paksut, 5x100/m12->5x120/m14, keskittävä napaan ja vanteeseen.

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 2.6.2010 16:09

Mitä mä olen missannu?

Eiks kolmosessa ole 4x100 jako? :O
Vai liittyykö tämä jotenkin kierosti noihin VR6 akseleihin :O


Hieno projekti, tuloksia odotetaan innolla !

mosir
-
Viestit: 419
Liittynyt: 16.2.2007 8:40

ViestiKirjoittaja mosir » 2.6.2010 16:12

^
-vr6 sen jarrut ja akselit

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 5.6.2010 18:42

Homma jatkuuu mukavissa merkeissä, kori saatiin eilen pohjan osalta hitsattua loppuuun!!! Riemu voitto. :D
Akseleihin änkesin puslat paikalleeen ja tänään löin koriin kiinni akselit ja olkavarret. Maanantaina pitäis tulla adapterit vanteille niin sais ehkä sillon auton alas, vklp aikana tarkotus saaha siihen kuntoon.

Kuviakin tottakai on otettu matkan varrelta.

puslaa
takaa


Siinä noista akselihommista, perään sitten vielä tuosta vanteen sovittelusta tonne taakse kun siitä on jonkunmoista spekulaatioo saatu aikaseks. :P

akselii
vannetta ulos
näkymää
mataluustila

Auton saa niin alas noilla kaarilla että taka-akseli ottaa koriin kiinni ja renkaalle jää vielä n.1,5 cm tilaa pyöriä, maavaraa siis jää taakse jonkun verran jos ei jotain patenttia tee. 25mm lätyt tulee vielä taakse jotka tuo tota vielä ulospäin. Jos menee aivan härkiks otan taka-akselistä vähän palaa pois siitä mihin iskarin alapää tulee. Tollasia, takasin jatkamaan. Pieni uppaus väliiin. :)

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 20.6.2010 17:29

Suuria asioita saatu aikaseks, auto tiputettiin grillistä alas, ei ihan kirjaimellisesti mutta kuitenkin. Tekniikka millä otettiin saattais herättäää monenlaisia tunteenpurkauksia, kyllä kuumotti alkaa vetää rälläkällä poikki. Etupäästä moottorinosturilla ilmaan ja rengasta alle, takaa tiputettiin sen 10cm alaspäin renkaitten päälle ja siitä sitten rengas kerralla laskettiin alaspäin.

Kuva

Siinä sumee kuva kun auto alhaalla, pientä usvaa havaittavissa kun kyrsää paisteltiin tallissa kun ulkona sato vettä.

takanen kaaresta ulos
toiselta puolelta

Siinä muutama kuva kuinka paljon noi takaset tulee kaaresta pihalle, 10,5 cm lipan reunaan, aika hurjasti. No ei siihen kaaduttu vaan kavennettiin taka-akseli sen 30mm ja saatiin aika mukavasti hyvään asentoo.

leikattuna akselii

Hitsailuu takasin päin heppiin.
Mittaulua ja tuumailua jotta menis vielä joskus suoraankin.
Sauman siistimiset
Aikalailla valmiina.

Kuvaa nyt ei tullu otettua kun akselia kavennettu, mutta asialliseen kohtaan tuli rengas, iskarinkin saa vielä paikalle. Tämän jälkeen aloin miettiin miten tuon kaaren toteuttais, eka piirtelin "harpilla" yhtäläisen kaarevan linjan vanteen keskeltä mitattuna.
Siihen sen jälkeen suora pelti heppailtiin kiinni.
heppailtu vähän kiinni

Tän jälkeen kun se oli siinä jotenkin kiinni aloin leikkaamaan lovia peltiin ja taivuttamaan sitä sellaseen kulmaan joka kolahtais itteen.


Saksimista
Saksittu ja jonkinlaisessa muodossa.
Taipuu taipuu

Kun jonkinlaisessa muodossa heppailin kiinni noi toisiinsa.

Heppailua taas.
Tollaseen muotoon sitten se tuli

Enempää kuvia ei kerenny otella, homma jatku vielä eteenpäin, kaari leikattiin aikalailla muotoonsa eikä ole tuollainen tasanen pallo, kuvia laitten vielä illemmalla minkälaisessa jamassa nytten on. Nytten on hommaa vaikka muille jakaa, mukavaa kun ei tarvitse enään tuota autoa katsella kyljellääään.

EDIT: kuvia kaaren tämän hetkisestä tilasta.
todellisempaa kaarta
Lisseee
siitä yks vielä

Hakee vielä paljon muotoaan eikä jää sirppi kaareksi, reunaan tulee vielä pokkaus.
Viimeksi muokannut joppe, 20.6.2010 17:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 20.6.2010 17:43

Vielä jos tuohon ahdin puoleen palataan, niin HY35 #10 pesällä 1.9 16V:ssä spoolaa siinä 2500rpm. Spoolaaminen on suht hidasta, mutta 3000rpm ollaan jo paineen puolella, sekä 3500rpm räjähtää. Sillo häviää hankookista pito isommillakin vaihteilla.

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 12.7.2010 22:36

Tänään on ollu hieno päivä, yks piikki saatiin valmiiks koneremontin osalta joten noita projekteja ei olis kun sen 7 enään tossa tallissa, jos sitä pikku hiljaa rupeis saamaan aikaa omallekkin autolle. Ja jotain pientä saatiin aikasekskin.
Aloin takoo tohon takakaareen sitä "pokkausta" ja jonkinlaiseen muotoon saatiin, toki vielä hakee paljon paikkaansa ja lopullista muotoa, ite kaari omaan silmään toimii.

Pohjassa.
Kai siitä jotain tulee
Koko höskä

tollasseita, huominen pitäis ruuvailla enon mersua, tehä koneelle forte puhistus ja pieniä härpäkkeitä eikä taas kerkee Golffia laittaa, no syssymmällä!.

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 13.7.2010 0:16

Pakko vähän kommentoida tuota aloitusta.

Kortti ollu kaks viikkoa ja heti ylinopeussakot + muuta sanktioo poliisilta?

Ei voi todeta muuta, että aika paska kuski oot. Siis ihan oikeasti. Suuri kansainvälinen sormimerkki tuosta hyvästä.

Onhan se kiva ajaa kovaa jne, ellei jää kiinni tai moottoriradalla, mutta jarruttomalla autolla niin melko itsemurha altista touhua.. No niinhän se toki luonto korjaa nämä kuspäät pois liikenteestä.

Siinä ku oiski joku mummo köpötelly tielle ni mitä oisit tehny? Ajanu päälle kun ei jarrut toimi.

No toivottavasti meno on rauhottunut.. Tosin en usko, jos autoihin on uskominen..

No katotaan millon saadaan lukea iltalehtien sivuilta, "nuori kuljettaja menehtyi ajettuaan auton ulos tieltä"


Mitäpä tässä turhaan selittelee. Et usko kuitenkaan ennenku se pahempi haaveri käy ja istutki pyörätuolissa, etkä kävele enää ikinä. Siinä vaiheessa viimestään mietityttää että kannattiko sittenkään laittaa se turbo ja unohtaa alatukivarren vaihto ja kokeilla autolla huiput 1.5bar paineilla..

No, sen voin sanoa että rispect tuosta ei ainakaan nouse ja muna ei kasva senttiäkään.

Nimim. Ei yksiäkään sakkoja. Oonko siis nössö kun en kaahaa? No enemmän mä elämää arvostan kuin auton huippuja. Joten siitä vain päätä aukomaan että aja sinä sillä ooppelin paskalla. Niin ajanki. Onko se sulta pois?


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 59 vierailijaa