Seat Cordoba 6L -06______________________________*LUKKOON*

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Ic3man
-
Viestit: 14
Liittynyt: 10.10.2009 11:00
Viesti:

Seat Cordoba 6L -06______________________________*LUKKOON*

ViestiKirjoittaja Ic3man » 10.10.2009 11:45

Terve.
Hankin seatin 2008 syksyllä uudeksi autoksi, ku vanha ooppeli hajos. Auto löytyi lahtelaisesta autoliikkeestä ajettu oli silloin jotain 38tkm ja vuosimalli on 2006. Koneena on 1.4 16v (75hv) mut mulle se liikuttaa tota koppaa ihan tarpeeks. Aluks piti vaan ajaa tolla ja alkaa rakentaa vasta myöhemmin jotain pientä. Kaks viikkoa siinä jopa meni ku tilasin slamit.net:ltä merkittömän maskin nokkaa koristamaan.
Kuva
Tolta näytti suunnillee mulle tullessa, tossaki kuvassa vaa jo maski vaihtoon menossa
http://iceman.1g.fi/kuvat/Cordoba/cordoba_maski.jpg/
Tässä on uus maski jo paikallaan ja sitte maalailin joki kamalan älyn väläyksen innoittamana vakio pölärit mustaks ja laitoin punaset teipit niihin.. (näitä ei autoon kyl enää tuu)
http://iceman.1g.fi/kuvat/Cordoba/Korisarja/PICT1232.jpg
Sitte yhtenä marraskuisena iltana töistä tullessa kattelin huvikseen netistä scf.fi:n myynti osastoa ja siellä oli myynnissä aldor automotiven valmistama muovinen helmasarja ibizaan, no etupuskurin osa ja sivuhelmat käy mullekki joten pikaisen viestittelyn jälkee laitettiiko nokka kohti mäntsälää ja mentii hakemaan osat sieltä, minne myyjä tuli hesasta vastaan.
http://iceman.1g.fi/kuvat/Cordoba/Korisarja/Kuva+011p.jpg
Seuraavana viikonloppuna sitte sovittelin osia ja totesin niiden sopivan hyvin paikalleen.
Päätin että keväällä maalautan osat vasta ja asentelen paikalleen
http://iceman.1g.fi/kuvat/Cordoba/Osia/Kuva+0012.jpg
Maaliskuussa ostin sitte aluvanteetki.. Inter Action Mesh II inoxit 17" koossa, renkaiks päälle laitettii vanhasta autosta jääneet Marangoni zeta lineat 215/40 koossa.
http://iceman.1g.fi/kuvat/Cordoba/Osia/Kuva+005m.jpg
Sitte keväällä kaverin kaveri maalas osat oikeesee värii
http://iceman.1g.fi/kuvat/Cordoba/Osia/Kuva004.jpg
Huhtikuun alussa sitte laitoin uudet vanteet alle, ja kyllä tiedän että kaipaa madallusta ja kiireesti :D
http://iceman.1g.fi/kuvat/Cordoba/Cordoba+korisarja+kiinni/Kuva092.jpg
Sitte maalailin toukokuussa jarrusatulat, foliatecin jarrusatula maalilla
http://iceman.1g.fi/kuvat/Cordoba/Cordoba+korisarja+kiinni/Kuva134.jpg
Samalla kertaa asentelin korinosat kiinni, ja kyllä ainaki omasta mielestä sopivat hyvin.
Kuva
Tollasena sillä sitte tää kesä ajeltu..

Muutama kuva lisää tän kesän lookista löytyy täält:
http://iceman.1g.fi/kuvat/Cordoba/Photoshoot+11.8.2009/

Sivulistat on maalattuna nykyää korin värii.. niistä kuvaa myöhemmi ku jaksan mennä kuvaamaan :)

Ens talvena tulossa ainaki madallus, ja uudet etukaiuttimet..
Viimeksi muokannut Ic3man, 29.9.2015 16:35. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Mika B
-
Viestit: 382
Liittynyt: 5.1.2007 10:38

ViestiKirjoittaja Mika B » 10.10.2009 11:58

Sitte maalailin toukokuussa jarrusatulat, foliatecin jarrusatula maalilla

Lopputuloksen kannalta olis ollu hiton paljon siistimpi, jos olis käyttäny hommaan tunnin enempi aikaa ja purkanu satulat kunnon pohjatöitä ja maalausta varten..
Onko noi jarrupalat muuten oikein päin? Eikö toi klipsillä varustettu kappale yleensä mene mäntää vasten?

Muutenhan toi on ihan perussiisti pirkkavolkkari. Tontitusta odotellessa.. :)

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 10.10.2009 12:03

Mun mielestä ei kaipaa juurikaan enempää tontitusta. Silloin on hyvä kun tila pyöränkaaren ja pyörän välillä on vakio koko kaaren mitalta.

Muuten näyttää oikein perusnätiltä Siittimeltä.

Ic3man
-
Viestit: 14
Liittynyt: 10.10.2009 11:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ic3man » 10.10.2009 12:07

Onko noi jarrupalat muuten oikein päin? Eikö toi klipsillä varustettu kappale yleensä mene mäntää vasten?


En mä tiiä :D Mut ei niitä ainakaa mun aikana oo ikinä purettu..

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 10.10.2009 12:29

Kenttään kenttään rip rap..

tuosta vaan tilaamaan alustasarjaa.. suomalaiset puljut kiskoo noista yli tuhatta euroa parhaimmillaan niin selvää säästöä ku ostaa saksasta ;)

AJK-
-
Viestit: 45
Liittynyt: 2.11.2008 12:05

ViestiKirjoittaja AJK- » 30.10.2009 11:48

Voiko tuon mallisesta kattilasta edes saada hienoa? Kyllä on varmaan rumiman mallinen vagi mitä oon koskaan nähny... :D Ei tulis ite laitettua koskaan tommosta.. :D

balloon
-
Viestit: 170
Liittynyt: 2.9.2006 23:30

ViestiKirjoittaja balloon » 30.10.2009 13:37

Voiko tuon mallisesta kattilasta edes saada hienoa? Kyllä on varmaan rumiman mallinen vagi mitä oon koskaan nähny... :D Ei tulis ite laitettua koskaan tommosta.. :D


x2

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 30.10.2009 14:27

Eikös tuo takahelma olisi vaihtunut tai ainakin maalautunut samalla, kun nuo muut helmat sai värin? Niin ja mustat kylkilistatkin paistaa ehkä vähän silmään. :P

Itse oisin kuiduttanut/kitannut nuo helmojen reiät umpeen, en voi ymmärtää reikiä sivuhelmoissa?
Ehkä jotkut taka/keskimoottoriset autot tai jarrujen jäähdytyskanavat kilpa/urheiluautoissa erikseen, mutta huoh...

Etuhelma passaa ihan kivasti, luomet ja merkittömän maskin olisin itse jättänyt kaupan hyllylle, mutta kukin tyylillään.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 30.10.2009 14:34

Ensimmäisen viestin lähes lopussahan lukee että kylkilistat on nykyään korin värissä :)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 30.10.2009 14:38

Ei sit kerenny samalla maalaamaan tuota takahelmaa? ;)

JRStyling
-
Viestit: 46
Liittynyt: 4.11.2007 19:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja JRStyling » 30.10.2009 15:36

Mun mielestä pirun hieno juuri näillä pienillä muutoksilla. Paitsi alustaa se kyllä kaipaa ;)

Ic3man
-
Viestit: 14
Liittynyt: 10.10.2009 11:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ic3man » 31.10.2009 10:44

Voiko tuon mallisesta kattilasta edes saada hienoa? Kyllä on varmaan rumiman mallinen vagi mitä oon koskaan nähny... :D Ei tulis ite laitettua koskaan tommosta.. :D
No se riippuu ihan mitä kukaki pitää hienona.. :D No hyvä että se rumin vagiki sitte löyty.. Sehän on kiva että et laittais tällästä, nii ei oo pelkoo että alkais näyttää samalta jonku muun kans :D

Eikös tuo takahelma olisi vaihtunut tai ainakin maalautunut samalla, kun nuo muut helmat sai värin? Niin ja mustat kylkilistatkin paistaa ehkä vähän silmään. :P

Itse oisin kuiduttanut/kitannut nuo helmojen reiät umpeen, en voi ymmärtää reikiä sivuhelmoissa?
Ehkä jotkut taka/keskimoottoriset autot tai jarrujen jäähdytyskanavat kilpa/urheiluautoissa erikseen, mutta huoh...

Etuhelma passaa ihan kivasti, luomet ja merkittömän maskin olisin itse jättänyt kaupan hyllylle, mutta kukin tyylillään.

Takahelma on myöski maalattuna koriinväriin samalla ku maalasin sivulistat.. unohtu nyt vaa viimeks kirjottaa

Itte myös nyt talven aikana harkinnu muovihitsaavani helmojen kolot umpeen..

Kiva että ees etuhelma miellyttää :D Omasta mielestä luomet ja merkitön maski sopii hyvin tohon..

Mun mielestä pirun hieno juuri näillä pienillä muutoksilla. Paitsi alustaa se kyllä kaipaa ;)
Kiitti, niin se kaipaa madallusta :)

miko j
-
Viestit: 978
Liittynyt: 20.10.2003 20:28

ViestiKirjoittaja miko j » 31.10.2009 11:17

AJK-
Voiko tuon mallisesta kattilasta edes saada hienoa? Kyllä on varmaan rumiman mallinen vagi mitä oon koskaan nähny... :D Ei tulis ite laitettua koskaan tommosta.. :D


Olisikohan mielipiteensä voinut kertoa hieman sivistyneemminkin?

Ihan perussiisti peli, ainakin parempaan suuntaan tultu alkuperäisestä, tosiaan kun hieman saat tiputettua niin parempi!

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 31.10.2009 11:30

Tulipa kyllä hitsin siisti, pienillä muutoksilla paljon aikaan! Alkuperäinen oli tosiaankin hieman kammottava ajatus, mutta on kyllä saatu nätiksi. P

Ihan vähän sais madaltaa.. En tiä kannattaako ihan tonttiin laittaa, pysyy hillityn tyylikäs ilme.

Ps. On se kiva nähä tätä S vagilaistakin täällä, kun näistäkin saa nättejä kun vain tekee :)

Ic3man
-
Viestit: 14
Liittynyt: 10.10.2009 11:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ic3man » 31.10.2009 11:32

miko_j
Olisikohan mielipiteensä voinut kertoa hieman sivistyneemminkin?

Ihan perussiisti peli, ainakin parempaan suuntaan tultu alkuperäisestä, tosiaan kun hieman saat tiputettua niin parempi!


Niinpä olis varmaan voinu ilmasta jotenki sivistyneemmin.. :D

Kiitos, Joo coiloverit tulee talvella nii sit saa madallettuuki :)

nikob
-
Viestit: 112
Liittynyt: 11.10.2008 15:21

ViestiKirjoittaja nikob » 1.11.2009 1:45

Mikkäs collarit hommaat tuohon?

Ic3man
-
Viestit: 14
Liittynyt: 10.10.2009 11:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ic3man » 1.11.2009 8:50

Mikkäs collarit hommaat tuohon?


V-maxxia oon kattellu eniten, ainut että niissä lukee vaan että ibiza 6L käy nii en oo ihan varma käykö ne sillon myös cordobaan? =)

nikob
-
Viestit: 112
Liittynyt: 11.10.2008 15:21

ViestiKirjoittaja nikob » 1.11.2009 11:53

En tie si tuleeko muutos katsastuksessa ongelmia, kun lukee papereissa ibiza. Kuulu juttua että ihan hyvä alusta toi v-max. Varmasti hintansa arvoinen ainakin. Meidänkin perheeseen luultavasti tulossa toiseksi autoksi cordoba :)

Ic3man
-
Viestit: 14
Liittynyt: 10.10.2009 11:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ic3man » 1.11.2009 12:55

En tie si tuleeko muutos katsastuksessa ongelmia, kun lukee papereissa ibiza. Kuulu juttua että ihan hyvä alusta toi v-max. Varmasti hintansa arvoinen ainakin. Meidänkin perheeseen luultavasti tulossa toiseksi autoksi cordoba :)


Nii samaa miettiny että tuleeko muutoskatsastuksessa ongelmii, Joo mä oon kans kuullu juttua että olis ihan hyvä alusta. Joo cordoba on ainaki mulla on ihan hyvä peli.

Ic3man
-
Viestit: 14
Liittynyt: 10.10.2009 11:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ic3man » 2.2.2010 17:14

eipä oo tänne tullu hetkeen kirjoiteltuakaan, no laitetaas pikkusen päivitystä..
Eli tuli sitte otettua sivuhelmat työn alle, ku päätin että vähän kliinimmäks tarvis sivuhelmat saada, siispä muovihitsaan sitte noi reijät ja syvennykset pois :)
Siinä lähtökohta projektiin :P
Kuva
sitte ei muuta ku honkkarin dremel laulamaan ja syvennykset hittoon helmoista..
Kuva
ja sitte uutta muovia tilalle hitsailemaan vaan, hitsattu molemmilta puolilta :)
Kuva

Nyt on toinen helma hitsattuna toisen teen joku viikonloppu ku ehtii, tähän jo hitsattuun levittelin pikkusen jo hiilikuitu kittiä, pitäis sitäkin jo alkaa hiomaan :P

Myös coiloverit odottelee kevättä jo että viskataan ne tonne auton alle :) Settinä siis v-maxxit, kiitos hyvästä palvelusta Autovaruste.net joka alustan toimitti
Kuva

Myös etukajarit tuli vaihdettua nyt erkka-sarjana edessä Focal Access 165 ja Zenec dvd soitin tuli kans laitettuu kojelautaan, mut siitä ei oo tullu otettua kuvia :(

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 2.2.2010 17:30

Helmojen muutokselle iso peukalo! Eiköhän siitä vielä kliini tule. ;)

Ic3man
-
Viestit: 14
Liittynyt: 10.10.2009 11:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ic3man » 2.2.2010 17:33

Helmojen muutokselle iso peukalo! Eiköhän siitä vielä kliini tule. ;)


Jo sillon syksyllä ku laitoin tän tänne ja laitoit että helmat kliineiks nii sillon jäi vähän kaivertamaan mieltä että jospa niin tekiski, ja sitte ku olis toinen helma pitäny maalata kuitenki nii tehää nyt niistä viel kliinimmät samalla :)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 2.2.2010 17:34

Juu, on ne varmasti paljon paremmat kliininä. Ei tule niin halpa vaikutelma. :)

fribbe
-
Viestit: 81
Liittynyt: 2.10.2007 18:55

ViestiKirjoittaja fribbe » 2.2.2010 17:36

Näyttää jo paremmalta :) V-maxxit oli hyvä valinta, itse olen ainakin tykännyt ajo-ominaisuuksista, ja saa niin tonttiin että ei ole edes ajettava enään :)

Ic3man
-
Viestit: 14
Liittynyt: 10.10.2009 11:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ic3man » 2.2.2010 18:27

Juu, on ne varmasti paljon paremmat kliininä. Ei tule niin halpa vaikutelma. :)

jep just tätä mäkin hain takaa että tulee kliinimmät ja ei näyttäis puolan poikien lasikuitupropelleita, näillä kuitenki hintaa ja laatua pikkusen enemmän ;)

Näyttää jo paremmalta :) V-maxxit oli hyvä valinta, itse olen ainakin tykännyt ajo-ominaisuuksista, ja saa niin tonttiin että ei ole edes ajettava enään :)

Kiitti. Hyvä että ajo-ominaisuudet paranee ku saan ton alle, niin mä kattelinki noita kierteitä että saa kyl niin alas että ei tolla enää pääse ajaa :D

fribbe
-
Viestit: 81
Liittynyt: 2.10.2007 18:55

ViestiKirjoittaja fribbe » 2.2.2010 18:43

Itsellä takapää niin korkealla kuin pystyy että sai katsastettua :)

Ic3man
-
Viestit: 14
Liittynyt: 10.10.2009 11:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ic3man » 2.2.2010 18:48

Itsellä takapää niin korkealla kuin pystyy että sai katsastettua :)


Okei kuulostaa siis kivalta ku kevät tulee ja laittaa ton tonne alle :D täytyneeki ruuvata niin ylös ku voi ja sitte leimalle ajella :D

Ic3man
-
Viestit: 14
Liittynyt: 10.10.2009 11:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ic3man » 16.5.2010 13:21

Paljon on tullu tehtyä sitten viime päivityksen.. tässäpä pientä juttua siitä :)
Vanteet tuli maalattua mustaks tossa loppu talvesta..
Kuva
Ensin mattasin vanhan pinnan ja putsasin pölyt pois
Kuva
Sitte teippiä ja paperia vähän ja sitte maalaamaan..
Kuva
Valmiina näytti tälläseltä.. :)

Sitte laittettiin v-maxxit alle ja kesärenkaat myöski..
Kuva
Tolt näytti sitte..

Kuva
Konttiin tuli rakenneltua remontista ylijääneistä laminaateista pohja, ja siirrettyä vahvistin samalla tonne kontin sivulle ja kiinnitettyä sekin kunnolla :) Piuhat viellä piilotellaan ku ehitään :)

Sitte tuli otettu hattuhylly käsittelyyn..
Kuva
hattuhylly irti autosta ja sisälle se..
Kuva
Sitten vaan leikkasin sopivan kokosen palan kangasta ja 3M spray liimaa väliin ja kangas paikalleen Smile Leikkasin valmiiks turvavöiden läpi menot ja refleksiputken reijän..
Kuva
Kuva
Ja valmiina autossa paikallaan näyttää tolta :)

Sitte tuli rakenneltua etupuskurin aukkoihin alkuperäisistä ritilöistä tollaset ritilät..
Ja pesin ja vahasin auton samalla, ja nappasin parit kuvat siitä missä nyt mennään
Kuva
Kuva
Kuva

Nyt mennää tollasella paketilla.. helmat tulee viel paikalleen ku vaan saan ne tehtyä valmiiks ja sitte täytyy käydä alusta leimaamassa ja sitte puuhata autoa viel enemmän tonttiin.. :)

A_._A
-
Viestit: 260
Liittynyt: 23.7.2003 21:30

..

ViestiKirjoittaja A_._A » 16.5.2010 19:03

Hyvältä näyttää !! perää ehkä nostaisin hiukan tai sit kuvat vaan vääristää et keulis hiukan.. Mun makuun nuo yyber matalat on out..

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 16.5.2010 22:05

Ihan hyvänäköinen Siitin.
Mun makuun nuo yyber matalat on out..

Joo, onhan niitäkin jotka eivät malatalista autoista pidä, makuasioita. Ja niillä on muuten ihan oma forumikin, kannattaa käydä tutustumassa ;)

A_._A
-
Viestit: 260
Liittynyt: 23.7.2003 21:30

..

ViestiKirjoittaja A_._A » 16.5.2010 22:39

Keu keu..:)
En tarkoittanut et auto suuntautumiseni olisi tonne offipalstan suuntaan mut mun mielestä toisiin autoihin ei vaan sovi sika madallus kun taas toisiin se sopii, madalluksessa sinänsä mitään vikaa ole ja suurin osa omistakin on ollut madallettuja .. Toiset enenmän ja toiset vähemmän..

Ic3man
-
Viestit: 14
Liittynyt: 10.10.2009 11:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ic3man » 16.5.2010 22:44

Kiitos kommenteista :)
A_._A: ihan oikein katoit keula on pikkusen ylempänä nytte ku tuli pieniä raapimis ongelmia ku sisälokarien kiinnitys ruuviin otti renkaat kiinni, otin ruuvin pois ja nostin nokkaa vähä ku ei aikaa ollu paneutua isompiin muokkaus hommiin, kesälomalla sitte teen tilaa eteen lisää nii saa koko autoa alemmas :)

VariantR
-
Viestit: 625
Liittynyt: 26.1.2005 7:43

ViestiKirjoittaja VariantR » 26.5.2010 14:21

Hyvältä näytää nyt toi Sun seatti Peukku siitä ! Ja toi vmaxx on voittanu 3 kertaa peräkäin Redline :ssä testin Et hinta laatu kohtaa :-) Mistä muuten tota hattuhyllyn kangast ot hommanu ?

Ic3man
-
Viestit: 14
Liittynyt: 10.10.2009 11:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ic3man » 20.6.2010 14:51

Hyvältä näytää nyt toi Sun seatti Peukku siitä ! Ja toi vmaxx on voittanu 3 kertaa peräkäin Redline :ssä testin Et hinta laatu kohtaa :-) Mistä muuten tota hattuhyllyn kangast ot hommanu ?


Kappas tännekki joku kommentti tullu viime käynnistä :D
Kiitos, kiva jos joku muukin tykkää :) Joo pakko myöntää että tossas vmaxxissa on kyl hinta/laatu kohdallaan todellakin :) Tohon kankaan hankkimis paikkaan on pakko sanoa että ihan tarkkaan en tiiä ku muija sitä jostain kangaskaupasta hommas.. :D

Kuva
Tuli laitettua lamin-x smokea takavaloihin vähän aikaa sitte :)

Ic3man
-
Viestit: 14
Liittynyt: 10.10.2009 11:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ic3man » 23.8.2015 11:14

Tämän voi lukottaa auto vaihtunut jo 2012 pois.

Tämän näköisenä oli viimeisenä kesänään, jonka jälkeen palautettu vakioksi.
Kuva

Katsoo jos jaksaisi nykyisestä kulkineesta tänne kertoilla ;)


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa