GermaN IV GolF

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

retski
-
Viestit: 45
Liittynyt: 28.12.2003 16:23

GermaN IV GolF

ViestiKirjoittaja retski » 12.8.2009 19:46

Tuommoinen GTI osui silmään keväällä mobilesta ja isona houkuttimena oli tietysti halpa hinta. :)
Eikä tietysti 2-ovisuus,kattoluukku ja keskinin vanteetkaan haitanneet.
Taasen pienenä miinuksena oli moottori, joka oli hajalla jostain.. Saksassa liikkeessä oli myynnissä ja myyjä sanoi, että se oli leikannut kiinni.
No ei se sen ihmeemmin häirinnyt, koska oli nurkkiin jäänyt 1.8t moottori joka piti laittaa mk1 avoon, mutta se sitten jäi.
Tähän sen sai sitten hyötykäyttöön mukavasti.
Autoa en muuten sen kummemmin käynyt katsomassa tai mitään, kuvista katoin oleellisen ja Lempäälästä eräs firma hoiti kuljetuksen rekalla kotipihaan.
Se kävi kyllä todella vaivattomasti. Kiitokset PA-tuonti.


Kuva
- kuvassa auto vielä Saksassa, eikä näytä kovin huonolta tuossa kuvassa

Kuva

Kuva
Näissä kuvissa jo vähän alkaa totuus paljastua.
Negatiivisia puolia ilmeni: Kuva
- Etulokasuoja vaihtokunnossa
- Toinen takavalo hajalla
- Jarrupoljin painuu pohjaan
- Vanteilla ajettu juna-radalla Kuva
- Takapuskurin joutuu vaihtamaan
- Alustan puslat aika loppu

Positiivisena yllätyksenä taas:
- KW:n säädettävä alusta
- Recarot ehjät
- Kattoluukku toimii
- Lasinnostimet uusittu molemmat vahvempiin
- Vanteet vielä kunnostettavissa
- Korissa ei mitään kitillä korjattuja paikkoja
- Mukana vielä saksankitkat peltivanteilla Kuva


Kuva
Kuva
Saatiin viimein lykättyä auto halliin ja auto ylös nosturille, niin ei tarvinnut kovin kauaa ihmetellä mikä on moottorissa vikana, kun vähän lamppua näytti rintapellin ja koneen väliin joka näytti olevan hieman öljyssä, niin siellä oli pieni "huohotuskanava" syntynyt lohkon kylkeen..

Kuva
ankaran purkamisen jälkeen tältä se sitten näytti Kuva

Ei siinä sitten muuta kuin uutta moottoria nokalle vaan. Tosin pieni eroavaisuus oli koneissa, koska vanha oli AGU ja uusi AUM joten vähän sai purkaa uutta mottia ennen kuin sai nostettua paikalleen. Toisin sanoen mitään muuta samaa en löytänyt kuin lohkon ja kannen, kaikki muut nippelit oli jotenkin muutettu ja vedetty erilailla.. Mutta kaikki sai onneksi vaihdettua vanhasta koneesta. Eli uutta tuli alakerta, kansi, ahdin ja myöskin vaihdelaatikko tuli vaihdettua samalla. Sekin oli hiukan erilainen mutta vaihtamalla laatikon päällä olevan vivuston sai senkin sopimaan ilman suurempaa vääntöä.

Kuva
Tuommoisen filtterin oli saksalainen laittanu missä lukee MCkita, liekö syönyt vanhan moottorin. Kuva Heivasin tuon kyllä välittömästi roskikseen..

Moottori oli paikallaan ja aloin selvittään että mikä niitten jarrujen päälle on käynyt kun poljin menee lattiaan. Ensiksi kaadoin nestettä säiliöön ja pumppailin vähän niin kaikki nesteet hävisi, muttei mistään tullut näkyviin vuotopaikkaa.. No sitten kokeilin moottorin käydessä niin saadaan tehostin mukaan että mitä se vaikuttaa ja polkasin kerran jarrua ja valtava valkoinen savupilvi nousi välittömästi putkesta. hmm..Kuva sittenhän alkoi selkeneen , pääsylinteri lykkää nesteet tehostimeen, josta ne kulkeutuu mukavasti alipaineletkua pitkin imusarjaan.. ei hyvä.

Kuva
Kuva
Tämän näköinen oli ohjaustehostin. vähän siellä näkyy ylimääräistä tavaraa olevan..
Siitä selvittiin vaihtamalla pääsylinteri kuten myös tehostin.

Nyt tällä onkin tullissa käynnin jälkeen ajeltu sellainen 5tkm ja hyvin on pelannu. Bypassin ja moottorin lämpötila-anturin on ainostaan joutunut vaihtamaan..

Kuva
Kuva
Kuva
Siinä pari kuvaa nykykuosissa. Seuraavaks pitäis vähän alkaa miettiin ulkokuoren väriä, pitäiskö mustana vai vaihtaisko johonkin toiseen hillittyyn väriin?
Viimeksi muokannut retski, 10.10.2009 12:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 12.8.2009 21:02

Hyvään kuntoon on kaaret saatu; tainnut olla kohtuu tontissa jossain elämänsä vaiheessa. :) Sehän alkaa ylimaalauksen jälkeen näyttämään oikein hyvältä. Oliko vanteet 8,5 ja 10x17" ?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 12.8.2009 22:00

Tuo musta passaa tuohon helvetin hyvin! Elä vaihda väriä missään nimessä.

retski
-
Viestit: 45
Liittynyt: 28.12.2003 16:23

ViestiKirjoittaja retski » 12.8.2009 22:30

on joo vieläkin suht matala. vaihdoin uudet renkaat taakse 225- 235 tilalle niin mahtuu hiukan paremmin pyöriin. 8,5" 17" ja 10" 17" on siis vanteet.

Kuva

Kuva
Kuva tuosta näkyy kuinka kevyesti se 225 menee 10" vanteelle. =)


Kuva

Kuva

Kuva
ja näin käy kun jättää mut yksin auton kanssa..Kuva
Viimeksi muokannut retski, 13.8.2009 17:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Eicca_
-
Viestit: 504
Liittynyt: 15.11.2004 9:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eicca_ » 13.8.2009 3:29

siisti golffi =) ihan OT kysymys mutta miten hitos täs topikis on noin hymiöt ilmestynyt?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 13.8.2009 6:52

^linkitetty kuvana veeveevorteksilta.

wsq
-
Viestit: 114
Liittynyt: 6.5.2007 0:05

ViestiKirjoittaja wsq » 13.8.2009 13:27

Komee peli kunhan saat nuo ruosteet ja muut kondikseen. Ja vanteet on hyvät tossa autossa! Kerros vähän tarkemmin tosta vanteelle laitetusta renkaasta. Että miten toteutit sen yms?

retski
-
Viestit: 45
Liittynyt: 28.12.2003 16:23

ViestiKirjoittaja retski » 13.8.2009 17:31

Kyllä ne ruosteet siitä tulee häviämään, onneksi ei ole muuta vähän siinä pinnassa. Vielä kun saa tuon mestarimaalari Lerpun innostumaan niin eiköhän se siitä. :) nuo takarenkaat meni ihan kun sumutti ensiksi starttipilottia renkaan sisään ja sitten puts-sprayllä pieni vana siitä renkaan päältä kauemmas niin oli vähän turvallisempi sytyttää ja sitten kun liekki paloi renkaan päällä ja polkasi vähän kumia jalalla alaspäin niin se imas lieskan renkaan sisään ja mosautti sen siihen päälle. Kuva suhteellisen kivuttomasti meni. + valtava säästö myös kun olis euromasterilla ottanut 5e jos olis vääntänyt ne päälle ja starttipilotti maksoi vain 2,5e.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 13.8.2009 21:29

Eihän tuo vielä mithään. Mulla oli 215/40 kumit 10x17 vanteilla. ;)

retski
-
Viestit: 45
Liittynyt: 28.12.2003 16:23

ViestiKirjoittaja retski » 18.8.2009 16:47

Kuva
Konttia ja vähän sisustaakin on tullut ropellettua myös. Omat kauittimetkin soi yllättävän hyvin kun vaimentaa
oven vaan kunnolla ettei se rämise. Tietty pientä subwooferia jäi silti kaipaan niin tein sinne tuommoisen nopeen lootan.

Kuva

Kuva
sitten töistä jäi yks toimiston pöytä ylimääräiseksi ja satuin löytään vielä käsisahan jostain niin eihän siinä muu
auttanut kun vääntää konttiin uus pohja siitä, samalla tuli myös piilotettua tuo vahvistin rumentamasta näkymää..

Kuva
myös turvallisuustekijät on otettu huomioon.


Kuva

RiXaa
-
Viestit: 493
Liittynyt: 9.2.2007 17:28

ViestiKirjoittaja RiXaa » 18.8.2009 18:31

alin kuva hyi:(

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 18.8.2009 20:04

Kohta tässäki on varmaa ne ihan v*tun kauheet bambumatot? :D

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 18.8.2009 20:12

Ootko paljonkin tehny noita liekki venytyksiä?
Mites kuvittelisit 205/50 15" kumin venyvän 8.5" leveelle vanteelle.
Lähinnä mietityttää, kun kyseessä on Toyo R888 katusliksi, jossa todella jäykkä runko.
Normi renkaalla ei mitää ongelmia saada pelkällä ilmallaki päälle.

golf 3 cc
-
Viestit: 319
Liittynyt: 16.3.2006 9:56

ViestiKirjoittaja golf 3 cc » 18.8.2009 22:04

älä mee pilaamaan tätä tolla retro paskalla. helvetin hieno ulkokuori noin, ja jos hifit rakennat niin less is more tyyliin, popit soimaan kunnolla ja elementit piiloon..

retski
-
Viestit: 45
Liittynyt: 28.12.2003 16:23

ViestiKirjoittaja retski » 19.8.2009 21:18

ei sitten ihan kannata luulla että nuo retrojutut / tuo puupaikka etulokasuojassa olis mitenkään pysyviä tässä autossa.. lähinnä harjoittelin vähän kuinka tuo teippaaminen sujuis ja tuollaisella 5e teipillähän se on mukava harjoitella. :)

makkula
-
Viestit: 10
Liittynyt: 15.5.2009 14:33

ViestiKirjoittaja makkula » 20.8.2009 14:25

liikkuukos kyseinen auto tossa noin viikko sitten takaperin virroilla??
muistaakseni näin mustan golffin jossa oli tollaset mustat golf kilvet :D

Lerppu
-
Viestit: 17
Liittynyt: 11.3.2007 14:59

ViestiKirjoittaja Lerppu » 20.8.2009 14:51

ja nyt suuta soukemmalle noista puukuosi/retro lisäyksistä! Jotain muuta kun niitä perinteisiä massa muutoksia mitä tänki foorumin joka toiselta golffarilta löytyy! Tämän gyntterin muutokset on tehty massasta poikkeavaks ja härskiks, ja propsit niistä. Ja kaikki tehty itse, ei kaupan hyllyn osilla ja tilaamalla. :) ja eiköhän se maalipintaki saada ens kesäks siihen kuntoon että saa pojat kuolata korrekki kiillotteisten kotiloittensa kans cruisingeissa :)

retski
-
Viestit: 45
Liittynyt: 28.12.2003 16:23

ViestiKirjoittaja retski » 26.8.2009 10:31

kyllä sitä Virtain raittiakin on tullut tällä ajeltua..

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 27.8.2009 7:35

Tulit kerran mun takana Virroilta päin kohti Jyväskyläntietä ja siitä Lahden tielle saakka, kun olin firman pakettiautolla liikenteessä ;) Siisti peli ja aikas matalalla liitää...

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 1.9.2009 22:17

Päiväl huidoin (yritin morjestaa) mustasta b7:sta virtain suurkylän vanhan postin kohdilla... :D

Talipee
-
Viestit: 21
Liittynyt: 6.1.2008 2:40

ViestiKirjoittaja Talipee » 27.9.2009 13:39

tää tuli nähtyä tampereen laakkosen pihassa ku käytiin naapurin kusettajajobbarilta kahtomassa kakkosjettaa.. Jäi pihaan se raato :D mut hyvälle näytti golffi mitä siitä vähä kauempaa näki :)

retski
-
Viestit: 45
Liittynyt: 28.12.2003 16:23

ViestiKirjoittaja retski » 10.10.2009 13:13

Kuva

siellä pihassa tää on seissy nyt vähän aikaa kun loppui toi ajoaika noista siirtolapuista. ja käytän vasta keväällä leimalla. seuraavaksi aletaan työstään tuota maalipintaa.. ja ehkäpä myös vanteita.

Kuva

kuvankaunis talviauto tuli hommattua että pääsee töissä kulkeen.. Kuva varmuudella...
-69 vuosimalli eikä ole hitsattu koskaan. alapallon joutu oikeen vaihtaan että sai leiman..

Kuva



onko kukaan muuten ikinä anodisoinut alumiinivanteitaan? siis varmasti joku on mutta kokemuksia olis kiva kuulla...


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa