GermaN IV GolF
Valvoja: ffp jäsenet
GermaN IV GolF
Tuommoinen GTI osui silmään keväällä mobilesta ja isona houkuttimena oli tietysti halpa hinta. :)
Eikä tietysti 2-ovisuus,kattoluukku ja keskinin vanteetkaan haitanneet.
Taasen pienenä miinuksena oli moottori, joka oli hajalla jostain.. Saksassa liikkeessä oli myynnissä ja myyjä sanoi, että se oli leikannut kiinni.
No ei se sen ihmeemmin häirinnyt, koska oli nurkkiin jäänyt 1.8t moottori joka piti laittaa mk1 avoon, mutta se sitten jäi.
Tähän sen sai sitten hyötykäyttöön mukavasti.
Autoa en muuten sen kummemmin käynyt katsomassa tai mitään, kuvista katoin oleellisen ja Lempäälästä eräs firma hoiti kuljetuksen rekalla kotipihaan.
Se kävi kyllä todella vaivattomasti. Kiitokset PA-tuonti.
- kuvassa auto vielä Saksassa, eikä näytä kovin huonolta tuossa kuvassa
Näissä kuvissa jo vähän alkaa totuus paljastua.
Negatiivisia puolia ilmeni:
- Etulokasuoja vaihtokunnossa
- Toinen takavalo hajalla
- Jarrupoljin painuu pohjaan
- Vanteilla ajettu juna-radalla
- Takapuskurin joutuu vaihtamaan
- Alustan puslat aika loppu
Positiivisena yllätyksenä taas:
- KW:n säädettävä alusta
- Recarot ehjät
- Kattoluukku toimii
- Lasinnostimet uusittu molemmat vahvempiin
- Vanteet vielä kunnostettavissa
- Korissa ei mitään kitillä korjattuja paikkoja
- Mukana vielä saksankitkat peltivanteilla
Saatiin viimein lykättyä auto halliin ja auto ylös nosturille, niin ei tarvinnut kovin kauaa ihmetellä mikä on moottorissa vikana, kun vähän lamppua näytti rintapellin ja koneen väliin joka näytti olevan hieman öljyssä, niin siellä oli pieni "huohotuskanava" syntynyt lohkon kylkeen..
ankaran purkamisen jälkeen tältä se sitten näytti
Ei siinä sitten muuta kuin uutta moottoria nokalle vaan. Tosin pieni eroavaisuus oli koneissa, koska vanha oli AGU ja uusi AUM joten vähän sai purkaa uutta mottia ennen kuin sai nostettua paikalleen. Toisin sanoen mitään muuta samaa en löytänyt kuin lohkon ja kannen, kaikki muut nippelit oli jotenkin muutettu ja vedetty erilailla.. Mutta kaikki sai onneksi vaihdettua vanhasta koneesta. Eli uutta tuli alakerta, kansi, ahdin ja myöskin vaihdelaatikko tuli vaihdettua samalla. Sekin oli hiukan erilainen mutta vaihtamalla laatikon päällä olevan vivuston sai senkin sopimaan ilman suurempaa vääntöä.
Tuommoisen filtterin oli saksalainen laittanu missä lukee MCkita, liekö syönyt vanhan moottorin. Heivasin tuon kyllä välittömästi roskikseen..
Moottori oli paikallaan ja aloin selvittään että mikä niitten jarrujen päälle on käynyt kun poljin menee lattiaan. Ensiksi kaadoin nestettä säiliöön ja pumppailin vähän niin kaikki nesteet hävisi, muttei mistään tullut näkyviin vuotopaikkaa.. No sitten kokeilin moottorin käydessä niin saadaan tehostin mukaan että mitä se vaikuttaa ja polkasin kerran jarrua ja valtava valkoinen savupilvi nousi välittömästi putkesta. hmm.. sittenhän alkoi selkeneen , pääsylinteri lykkää nesteet tehostimeen, josta ne kulkeutuu mukavasti alipaineletkua pitkin imusarjaan.. ei hyvä.
Tämän näköinen oli ohjaustehostin. vähän siellä näkyy ylimääräistä tavaraa olevan..
Siitä selvittiin vaihtamalla pääsylinteri kuten myös tehostin.
Nyt tällä onkin tullissa käynnin jälkeen ajeltu sellainen 5tkm ja hyvin on pelannu. Bypassin ja moottorin lämpötila-anturin on ainostaan joutunut vaihtamaan..
Siinä pari kuvaa nykykuosissa. Seuraavaks pitäis vähän alkaa miettiin ulkokuoren väriä, pitäiskö mustana vai vaihtaisko johonkin toiseen hillittyyn väriin?
Eikä tietysti 2-ovisuus,kattoluukku ja keskinin vanteetkaan haitanneet.
Taasen pienenä miinuksena oli moottori, joka oli hajalla jostain.. Saksassa liikkeessä oli myynnissä ja myyjä sanoi, että se oli leikannut kiinni.
No ei se sen ihmeemmin häirinnyt, koska oli nurkkiin jäänyt 1.8t moottori joka piti laittaa mk1 avoon, mutta se sitten jäi.
Tähän sen sai sitten hyötykäyttöön mukavasti.
Autoa en muuten sen kummemmin käynyt katsomassa tai mitään, kuvista katoin oleellisen ja Lempäälästä eräs firma hoiti kuljetuksen rekalla kotipihaan.
Se kävi kyllä todella vaivattomasti. Kiitokset PA-tuonti.
- kuvassa auto vielä Saksassa, eikä näytä kovin huonolta tuossa kuvassa
Näissä kuvissa jo vähän alkaa totuus paljastua.
Negatiivisia puolia ilmeni:
- Etulokasuoja vaihtokunnossa
- Toinen takavalo hajalla
- Jarrupoljin painuu pohjaan
- Vanteilla ajettu juna-radalla
- Takapuskurin joutuu vaihtamaan
- Alustan puslat aika loppu
Positiivisena yllätyksenä taas:
- KW:n säädettävä alusta
- Recarot ehjät
- Kattoluukku toimii
- Lasinnostimet uusittu molemmat vahvempiin
- Vanteet vielä kunnostettavissa
- Korissa ei mitään kitillä korjattuja paikkoja
- Mukana vielä saksankitkat peltivanteilla
Saatiin viimein lykättyä auto halliin ja auto ylös nosturille, niin ei tarvinnut kovin kauaa ihmetellä mikä on moottorissa vikana, kun vähän lamppua näytti rintapellin ja koneen väliin joka näytti olevan hieman öljyssä, niin siellä oli pieni "huohotuskanava" syntynyt lohkon kylkeen..
ankaran purkamisen jälkeen tältä se sitten näytti
Ei siinä sitten muuta kuin uutta moottoria nokalle vaan. Tosin pieni eroavaisuus oli koneissa, koska vanha oli AGU ja uusi AUM joten vähän sai purkaa uutta mottia ennen kuin sai nostettua paikalleen. Toisin sanoen mitään muuta samaa en löytänyt kuin lohkon ja kannen, kaikki muut nippelit oli jotenkin muutettu ja vedetty erilailla.. Mutta kaikki sai onneksi vaihdettua vanhasta koneesta. Eli uutta tuli alakerta, kansi, ahdin ja myöskin vaihdelaatikko tuli vaihdettua samalla. Sekin oli hiukan erilainen mutta vaihtamalla laatikon päällä olevan vivuston sai senkin sopimaan ilman suurempaa vääntöä.
Tuommoisen filtterin oli saksalainen laittanu missä lukee MCkita, liekö syönyt vanhan moottorin. Heivasin tuon kyllä välittömästi roskikseen..
Moottori oli paikallaan ja aloin selvittään että mikä niitten jarrujen päälle on käynyt kun poljin menee lattiaan. Ensiksi kaadoin nestettä säiliöön ja pumppailin vähän niin kaikki nesteet hävisi, muttei mistään tullut näkyviin vuotopaikkaa.. No sitten kokeilin moottorin käydessä niin saadaan tehostin mukaan että mitä se vaikuttaa ja polkasin kerran jarrua ja valtava valkoinen savupilvi nousi välittömästi putkesta. hmm.. sittenhän alkoi selkeneen , pääsylinteri lykkää nesteet tehostimeen, josta ne kulkeutuu mukavasti alipaineletkua pitkin imusarjaan.. ei hyvä.
Tämän näköinen oli ohjaustehostin. vähän siellä näkyy ylimääräistä tavaraa olevan..
Siitä selvittiin vaihtamalla pääsylinteri kuten myös tehostin.
Nyt tällä onkin tullissa käynnin jälkeen ajeltu sellainen 5tkm ja hyvin on pelannu. Bypassin ja moottorin lämpötila-anturin on ainostaan joutunut vaihtamaan..
Siinä pari kuvaa nykykuosissa. Seuraavaks pitäis vähän alkaa miettiin ulkokuoren väriä, pitäiskö mustana vai vaihtaisko johonkin toiseen hillittyyn väriin?
Viimeksi muokannut retski, 10.10.2009 12:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
on joo vieläkin suht matala. vaihdoin uudet renkaat taakse 225- 235 tilalle niin mahtuu hiukan paremmin pyöriin. 8,5" 17" ja 10" 17" on siis vanteet.
tuosta näkyy kuinka kevyesti se 225 menee 10" vanteelle. =)
ja näin käy kun jättää mut yksin auton kanssa..
tuosta näkyy kuinka kevyesti se 225 menee 10" vanteelle. =)
ja näin käy kun jättää mut yksin auton kanssa..
Viimeksi muokannut retski, 13.8.2009 17:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä ne ruosteet siitä tulee häviämään, onneksi ei ole muuta vähän siinä pinnassa. Vielä kun saa tuon mestarimaalari Lerpun innostumaan niin eiköhän se siitä. :) nuo takarenkaat meni ihan kun sumutti ensiksi starttipilottia renkaan sisään ja sitten puts-sprayllä pieni vana siitä renkaan päältä kauemmas niin oli vähän turvallisempi sytyttää ja sitten kun liekki paloi renkaan päällä ja polkasi vähän kumia jalalla alaspäin niin se imas lieskan renkaan sisään ja mosautti sen siihen päälle. suhteellisen kivuttomasti meni. + valtava säästö myös kun olis euromasterilla ottanut 5e jos olis vääntänyt ne päälle ja starttipilotti maksoi vain 2,5e.
Konttia ja vähän sisustaakin on tullut ropellettua myös. Omat kauittimetkin soi yllättävän hyvin kun vaimentaa
oven vaan kunnolla ettei se rämise. Tietty pientä subwooferia jäi silti kaipaan niin tein sinne tuommoisen nopeen lootan.
sitten töistä jäi yks toimiston pöytä ylimääräiseksi ja satuin löytään vielä käsisahan jostain niin eihän siinä muu
auttanut kun vääntää konttiin uus pohja siitä, samalla tuli myös piilotettua tuo vahvistin rumentamasta näkymää..
myös turvallisuustekijät on otettu huomioon.
ja nyt suuta soukemmalle noista puukuosi/retro lisäyksistä! Jotain muuta kun niitä perinteisiä massa muutoksia mitä tänki foorumin joka toiselta golffarilta löytyy! Tämän gyntterin muutokset on tehty massasta poikkeavaks ja härskiks, ja propsit niistä. Ja kaikki tehty itse, ei kaupan hyllyn osilla ja tilaamalla. :) ja eiköhän se maalipintaki saada ens kesäks siihen kuntoon että saa pojat kuolata korrekki kiillotteisten kotiloittensa kans cruisingeissa :)
siellä pihassa tää on seissy nyt vähän aikaa kun loppui toi ajoaika noista siirtolapuista. ja käytän vasta keväällä leimalla. seuraavaksi aletaan työstään tuota maalipintaa.. ja ehkäpä myös vanteita.
kuvankaunis talviauto tuli hommattua että pääsee töissä kulkeen.. varmuudella...
-69 vuosimalli eikä ole hitsattu koskaan. alapallon joutu oikeen vaihtaan että sai leiman..
onko kukaan muuten ikinä anodisoinut alumiinivanteitaan? siis varmasti joku on mutta kokemuksia olis kiva kuulla...
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa