Golf 1.3 cl to 1.8 8v
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 1.3 cl to 1.8 8v
projektin tarkoitus on kunnostaa vanha kakkis ja ehkä hieman ehostaa ( ehkä hieman saattaa olla vähättelyä )
projektin aihiona toimii 1.3cl golffi lähes täydellisellä korilla. maalipinta on ainoa ongelma.
valitettavasti en löytäny yhtään oikeeta kuvaa siitä joten tossa on kaverin vääntävä kuva autosta.
kuten varmaan näkyy maali on mitä on joten ei kun auto paloiks ja hiomaan :D
tulosta ;)
ja vähän yksityis kohtia :D
huomatkaa miten hiekka puhallus ja rälläkkä tekee rengas kotelolle hyvää :D
päätin levittää kaaria metallilla. olenhan sentään levyseppä hitsaaja :D kaarista tuli ihan hyvät lievä rotta look auton mittakaavassa :D työstö menetelmät oli vähän karut ja jälki sen mukasta :D mutta ihmeen vähän vaati lopulta pakkelia :) maks 2 mm kerros keskellä kaarta. kuvassa näkyy useita toisiinsa hitsattuja paloja joka on oikeesti se keino miten tämä puoli on tehty :D patentti ?? tiedän mutta tuli hyvä ja kestävä ;) toinen puoli on tehty yhteensa kahdesta palasta jotka taas perustuu tämän puolen kaavoihin :)
taka osasta poistin kaikki merkit ja pyöristin kulmat :) valkoset läiskät on pakkelia joilla on korjailtu ensimmäisen ohuen pohjamaali kerroksen jäljiltä huomattuja koloja ja virheitä :D:D
luvassa seuraavana viikonloppuna mm loput pohjatyöt ainakin osittain. takakontin kolon suoristus ( puoli valmis ) ja kattoikkunan asennus.
pyrin siihen että päästään maalaamaan pinta väriä jo ensi viikonloppuna viimeistään hyvä olis jos viikolla pääsis :)
sitten lakkaus pienellä punaisella candy vivahteella ;) ja sit päästäänkin kasaamaan ja huoltamaan konetta :)
näillä näkymin koneeseen tulee mega squirtti ja turbo ( mikäli 3 varaosa auton turbo nyt toimii ja sopii)
kone laitetaan vain osa huolella turbo kuntoon kannen nostan tiivisteellä jos vain mahdollista :/ sitä pitää vielä vähän pohdiskella. jotn extra tietoa olis hyvä saada et jos joku nyt jaksaisi raapustella jotn settiä mulle :D lisäksi kun saisi turbotusta enemmän tuntevan mielipiteen kestääkö koneen vakio osat turboa ni se ois aika jees.
rahaa projektiin ei oo menny oikeestaan ollenkaan tällä hetkellä 3 autoon on mennyt 600 maalaukseen 300 ja 100 tarvikkeisiin niinkun noin suurin piirtein :D eli aika matalan budjetin projekti :D kaikki itse mikä on vain vähääkään mahdollista.
projektin aihiona toimii 1.3cl golffi lähes täydellisellä korilla. maalipinta on ainoa ongelma.
valitettavasti en löytäny yhtään oikeeta kuvaa siitä joten tossa on kaverin vääntävä kuva autosta.
kuten varmaan näkyy maali on mitä on joten ei kun auto paloiks ja hiomaan :D
tulosta ;)
ja vähän yksityis kohtia :D
huomatkaa miten hiekka puhallus ja rälläkkä tekee rengas kotelolle hyvää :D
päätin levittää kaaria metallilla. olenhan sentään levyseppä hitsaaja :D kaarista tuli ihan hyvät lievä rotta look auton mittakaavassa :D työstö menetelmät oli vähän karut ja jälki sen mukasta :D mutta ihmeen vähän vaati lopulta pakkelia :) maks 2 mm kerros keskellä kaarta. kuvassa näkyy useita toisiinsa hitsattuja paloja joka on oikeesti se keino miten tämä puoli on tehty :D patentti ?? tiedän mutta tuli hyvä ja kestävä ;) toinen puoli on tehty yhteensa kahdesta palasta jotka taas perustuu tämän puolen kaavoihin :)
taka osasta poistin kaikki merkit ja pyöristin kulmat :) valkoset läiskät on pakkelia joilla on korjailtu ensimmäisen ohuen pohjamaali kerroksen jäljiltä huomattuja koloja ja virheitä :D:D
luvassa seuraavana viikonloppuna mm loput pohjatyöt ainakin osittain. takakontin kolon suoristus ( puoli valmis ) ja kattoikkunan asennus.
pyrin siihen että päästään maalaamaan pinta väriä jo ensi viikonloppuna viimeistään hyvä olis jos viikolla pääsis :)
sitten lakkaus pienellä punaisella candy vivahteella ;) ja sit päästäänkin kasaamaan ja huoltamaan konetta :)
näillä näkymin koneeseen tulee mega squirtti ja turbo ( mikäli 3 varaosa auton turbo nyt toimii ja sopii)
kone laitetaan vain osa huolella turbo kuntoon kannen nostan tiivisteellä jos vain mahdollista :/ sitä pitää vielä vähän pohdiskella. jotn extra tietoa olis hyvä saada et jos joku nyt jaksaisi raapustella jotn settiä mulle :D lisäksi kun saisi turbotusta enemmän tuntevan mielipiteen kestääkö koneen vakio osat turboa ni se ois aika jees.
rahaa projektiin ei oo menny oikeestaan ollenkaan tällä hetkellä 3 autoon on mennyt 600 maalaukseen 300 ja 100 tarvikkeisiin niinkun noin suurin piirtein :D eli aika matalan budjetin projekti :D kaikki itse mikä on vain vähääkään mahdollista.
näyttäis siltä että mä teen tätä nopeemmin ku kukaan lukee :D mutta tässä nyt sit olisi video kattoikkunasta :D
http://img190.imageshack.us/i/02082009010.mp4/
pahoillani juonnosta:D
http://img190.imageshack.us/i/02082009010.mp4/
pahoillani juonnosta:D
neli veto golffeja on suomeenkin tuotu ja niissä on täsmälleen sama kori kun mulla on. eikä mitään erikois lupia tarvita kävin itsekkin varmistamassa asian. nelivetoa alan asentamaan ihan vain siksi koska haluan nelivedon. ja juuri tuohon koriin osittain siitä syystä että mulle on sanottu ettet pysty :D
kyllä kaikkeen pystyy, viisaat vaan jättää tekemättä. Käyppäs nyt uudestaan asiallisten lappujen kanssa kysymässä konttorilta miten on noin suurten muutosten kanssa.
Joudut vaihtamaan/muokkaamaan koko pohjan takaosan ainakin+kardaanitunnelin tekemään mutta mikäs siinä jos on aikaa ja rahaa heittää hukkaan.
Tuon turbo homman edelleen jättäisin jollekin enemmän osaavalle tai edelleen kehoitan lukemaan asiasta enemmän. puristusten muuttaminen kansipahvilla... noh budjetti vehje ainakin tulee olemaan.
Jos haluat oivan moottorin ja valmiin niin mulle kun heittää tarpeeksi rassua räpylään, lähtee toi 16v turbomotti sulle.
Joudut vaihtamaan/muokkaamaan koko pohjan takaosan ainakin+kardaanitunnelin tekemään mutta mikäs siinä jos on aikaa ja rahaa heittää hukkaan.
Tuon turbo homman edelleen jättäisin jollekin enemmän osaavalle tai edelleen kehoitan lukemaan asiasta enemmän. puristusten muuttaminen kansipahvilla... noh budjetti vehje ainakin tulee olemaan.
Jos haluat oivan moottorin ja valmiin niin mulle kun heittää tarpeeksi rassua räpylään, lähtee toi 16v turbomotti sulle.
Tosiaan se sun etuvetogolffin pohja ei sitten ole sinnepäinkään samanlainen kuin nelivetoisen. Epäilen että olet ihmeissäsi kun rupeat sovittamaan nelikon taka-apurunkoa paikoilleen, sekä kardaania. Eipä ole kiinnikkeitä eikä tilaa. Mitkään omatekelekiinnikkeet ei sitten muuten tule katsastuksessa kelpaamaan. Tämä nyt vaan lukeutuu siihen kategoriaan että sen kyllä pystyy tekemään, mutta siinä ei ole mitään järkeä.
joo no suunnitelmat on vähän muuttuneet tosta alkuperäisestä kansipahvi ideasta kone on aika atomeina tällä hetkellä :D hmmmm konttorilla just sanoivat että riittää kun siellä on hitsatut kiinnikkeet gardaanille ja muulle :O no pitää nyt vähän katsoa huomenna tulee lopullinen tuomio osien suhteen joka saattaa taas muuttaa suunnitelmia -.- jos mun tavaran toimittaja ei keksi niitä osia mulle ni saa luvan mennä kasaan tollasena. sit se tarkottaa et maalii pintaan ja muutama osa tilaukseen ja auto kasaan. ei ole kauvaa aikaa jäljellä siihen kun lähtee laina auto alta :/
Asiaan oikeasti perehtyneenä: Ilman vitunmoisia peltitöitä tai pohjapellin vaihtamista ei ole mahdollisuutta rakentaa tuosta nelikkoa.
Noiden muutosten tekeminen taas ei ole minusta järjellistä ollenkaan, kun syncro koppia saa saksasta eurolla jo melkein tonnin.
Jotenkin luen että tää on "budjetti" hommaa. Sanonpa vaan että kun rupeet osista tekemään tuommoista turbopaskakoppaa, niin rahaa palaa aivan varmasti se 2500€, luultavasti riitäkkään.
Ellet ole idiootti ja vedä ahdinta kupeeseen ja ihmettele kun se pelas hetken hyvin ja nyt on männät sulaneet.
Neuvoja kun kaipasit niin eikö niitä viisaampien neuvoja kannata kuunnella? säästyt niiltä omilta kokeiluilta ja säästät rahaa.
Noiden muutosten tekeminen taas ei ole minusta järjellistä ollenkaan, kun syncro koppia saa saksasta eurolla jo melkein tonnin.
Jotenkin luen että tää on "budjetti" hommaa. Sanonpa vaan että kun rupeet osista tekemään tuommoista turbopaskakoppaa, niin rahaa palaa aivan varmasti se 2500€, luultavasti riitäkkään.
Ellet ole idiootti ja vedä ahdinta kupeeseen ja ihmettele kun se pelas hetken hyvin ja nyt on männät sulaneet.
Neuvoja kun kaipasit niin eikö niitä viisaampien neuvoja kannata kuunnella? säästyt niiltä omilta kokeiluilta ja säästät rahaa.
neli veto golffeja on suomeenkin tuotu ja niissä on täsmälleen sama kori kun mulla on. eikä mitään erikois lupia tarvita kävin itsekkin varmistamassa asian. nelivetoa alan asentamaan ihan vain siksi koska haluan nelivedon. ja juuri tuohon koriin osittain siitä syystä että mulle on sanottu ettet pysty :D
Sama kori on kyllä juu, mutta pohjalevy on taatusti erilainen.
Eläissään en oo syncron alle kattonu, va sanoohan se terve järkikin, että jos auto on alunperin etuvetonen, niin ei sinne heittämällä syncron hilut mene.
Jos se nelikko pitää välttämätä saaha niin saksasta käyt hakee..
Tai sitten muokkaat pohjalevyä niin paljon, että sinne syncron hilut menee. Mikäs siinä jos tykkäät värkätä. :D
"Ja kun tuntee muutaman pelti sepän ei kokonaan uuden pohjalevyn teko ole sinänsä kauhean vaikeaa"
No,hitto,nyt alkaa olemaan jo ammattimiehen puheet.Itse olen muuten kurkkinut syncron ja vajaa vetoisen alle vuoron perään eikä pohjarakenne ole alkuunkaan sama,en usko että hyväksyyvät konttorilla itse tehtyä pohjalevy rakennetta jossa/jolla auton vetotapaa on muutettu.Mitä tulee tuohon moottorin turbottamiseen,niin siitä vaan ahdin kylkeen ja yksipiste ruiskuun isompaa suutinta paikoilleen niin johan luulis kulkevan.Tosin,milläköhän se moottorin ohjaus joka on tarkoitettu vaparille sitten osaa sitä ruiskutusta säätää ahtojen mukaan.Vai olikos tähän tulossa jo megaruisku ? Tosin,megamanuaali on jo varmaan opiskeltu ulkoa että tiedetään kuinka tarkka turbomoottori on puristussuhteen,seoksien ja muiden asioiden suhteen.
Rohkeasti hattu käteen ja kysymään oikeita,järkeviä kysymyksiä täältä ( niin ja ehkä uskoa noita viisaampia ),luulisin vastauksia satelevan riittävästi.
[/i]
No,hitto,nyt alkaa olemaan jo ammattimiehen puheet.Itse olen muuten kurkkinut syncron ja vajaa vetoisen alle vuoron perään eikä pohjarakenne ole alkuunkaan sama,en usko että hyväksyyvät konttorilla itse tehtyä pohjalevy rakennetta jossa/jolla auton vetotapaa on muutettu.Mitä tulee tuohon moottorin turbottamiseen,niin siitä vaan ahdin kylkeen ja yksipiste ruiskuun isompaa suutinta paikoilleen niin johan luulis kulkevan.Tosin,milläköhän se moottorin ohjaus joka on tarkoitettu vaparille sitten osaa sitä ruiskutusta säätää ahtojen mukaan.Vai olikos tähän tulossa jo megaruisku ? Tosin,megamanuaali on jo varmaan opiskeltu ulkoa että tiedetään kuinka tarkka turbomoottori on puristussuhteen,seoksien ja muiden asioiden suhteen.
Rohkeasti hattu käteen ja kysymään oikeita,järkeviä kysymyksiä täältä ( niin ja ehkä uskoa noita viisaampia ),luulisin vastauksia satelevan riittävästi.
[/i]
voi jeesus. nyt oikeasti tuntuu että siellä ollaan innoissaan rakentamassa nelikkoa lippis pystyssä sormet syyhyten. oikeastikki.
jos haluat näppäilemistä niin okei. jos on suhteita ja jotain oman käen taitoa niin osta suomesta joku valmis syncro. eiköhän siinä löydy sen verran hitsattavaa ja peltien oikomista että kyllähän siihenki huviin menee semmonen karvan alta tonni että saat kilpiin :)
nimimerkillä 800€ meni itsellä edellisen auton kilvittämiseen. sisältäen maalaukset, ruosteviat ja tuommosta pientä 20 vuotta vanhalta autolta. ja eikä ollu lahonnu kolmen vuoden aikana puhki asti ainaskaan ja maalipinnassa ei ollu todellakaan sanomisen varaa. aikaa palo useampi kuukausi :)
edit: ja selvitäs syncron voimansiirron osien hinta niin ehkä taidat kallistua viimeistään siinä vaiheessa valmiin syncron puolelle :)
jos haluat näppäilemistä niin okei. jos on suhteita ja jotain oman käen taitoa niin osta suomesta joku valmis syncro. eiköhän siinä löydy sen verran hitsattavaa ja peltien oikomista että kyllähän siihenki huviin menee semmonen karvan alta tonni että saat kilpiin :)
nimimerkillä 800€ meni itsellä edellisen auton kilvittämiseen. sisältäen maalaukset, ruosteviat ja tuommosta pientä 20 vuotta vanhalta autolta. ja eikä ollu lahonnu kolmen vuoden aikana puhki asti ainaskaan ja maalipinnassa ei ollu todellakaan sanomisen varaa. aikaa palo useampi kuukausi :)
edit: ja selvitäs syncron voimansiirron osien hinta niin ehkä taidat kallistua viimeistään siinä vaiheessa valmiin syncron puolelle :)
Joo no eipä enää nelivedon suhteen mitään ei löydetty kaikkia tarvittavia osia joten pysytään etuvedossa. Ja jos joskus tulee vielä tehtyä golffi ni se on helppo alottaa synkron korista. Tää auto oli vain tehtävä juuri tästä korista:D turbo moottorinkin saatan nyt mennä ostamaan valmiina ajan vaivan ja rahan säästöksi löytyi meinaa miehekkäitä vaurioita luovuttaja tekniikan ulkokuoren alta:D ootteko nyt tyytyväisiä:D mut joku päivä ajelen vielä sillä nelivedolla:D
Joskus selvittelin tuota nelikon tekoa etuvetosesta. Soittelin AKElle, volkkarille ym... Volkkarilta löytyi n. 2 tunnin linjoillla roikkumisen jälkeen heppu, joka tosiaan tuntui tietävän asiasta.
Muistaakseni vuonna -88 on keksitty koko "mallisarja" käsite, joten ennen sitä tehdyt etu- sekä nelivetoiset kuuluvat samaan "vw golf" kategoriaan, toisin sanoen saa muuttaa nelivedoksi. Mallisarja käsitteen keksimisen jälkeen tehdyt kuuluvat kategorioihin vw golf etuvedot ja vw golf nelivedot, joten niitä ei saa risteyttää. Sama kun vaihtais passattiin scirocon perän B-pilareista taaksepän.
Tuo vuosi -88 on sitten hatara 1,5 vuooden takainen muistikuva, eikä fakta (viisaammat korjatkoon). Pyysin heppua lähettämään aiheesta s-postia ja annoin jopa osoitteenkin, vielä ei oo kuulunu. Itsellä kun ei ole tämä homma enää ajankohtainen, niin on selvittäminen jääny.
Itellä on ollu aika monta etuvetosta kakkista. Nyt on 1 syncro ja täytyy kyllä sanoa että onhan se pohja ihan erilainen.
Tosta ostat valmiin nelikon. Muuta tarvi kun turpo ja tonttiin.
Muistaakseni vuonna -88 on keksitty koko "mallisarja" käsite, joten ennen sitä tehdyt etu- sekä nelivetoiset kuuluvat samaan "vw golf" kategoriaan, toisin sanoen saa muuttaa nelivedoksi. Mallisarja käsitteen keksimisen jälkeen tehdyt kuuluvat kategorioihin vw golf etuvedot ja vw golf nelivedot, joten niitä ei saa risteyttää. Sama kun vaihtais passattiin scirocon perän B-pilareista taaksepän.
Tuo vuosi -88 on sitten hatara 1,5 vuooden takainen muistikuva, eikä fakta (viisaammat korjatkoon). Pyysin heppua lähettämään aiheesta s-postia ja annoin jopa osoitteenkin, vielä ei oo kuulunu. Itsellä kun ei ole tämä homma enää ajankohtainen, niin on selvittäminen jääny.
Itellä on ollu aika monta etuvetosta kakkista. Nyt on 1 syncro ja täytyy kyllä sanoa että onhan se pohja ihan erilainen.
Tosta ostat valmiin nelikon. Muuta tarvi kun turpo ja tonttiin.
Hetkinen, miksi se lattia nyt pitää ostaa valmiina? Eikö se ollut ihan älyttömän helppo tehdä itse ja ei ole mitään ongelmia sen katsastamisen kanssa niin?
Hitto sä saat muuten hyvät alennukset VW:ltä, voisitko pikku provikalla ruveta myymään osia eteenpäin? Kattelin äkkiä että pelkästään muutama kappale takapään peltejä maksaa yli tonnin. Tuostakin puuttuu vielä paljon pikkupeltejä ja kardaanitunneli...
Hitto sä saat muuten hyvät alennukset VW:ltä, voisitko pikku provikalla ruveta myymään osia eteenpäin? Kattelin äkkiä että pelkästään muutama kappale takapään peltejä maksaa yli tonnin. Tuostakin puuttuu vielä paljon pikkupeltejä ja kardaanitunneli...
Ennen kuin väittää puoleen tai toiseen onko etuvetoisen Golfin muuttaminen 4-vetoiseksi mahdollista, kannattaa tutustua esim. oheiseen linkkiin http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3654603&page=1
Netistä löytyy muitakin vastaavia projektikertomuksia. Muistelisin nähneeni jopa tarinaa 4-vetoisen Corradon rakentamisesta. Jossain ja joillekin se siis vaikuttaisi olevan mahdollista.
Omassa pihassa seisoo niin etu- kuin nelivetoisia Golfeja. Molempien alla on tullut vietettyä aikaa toisinaan turhankin usein ja paljon. Tallissa makaa myös yksi ylimääräinen syncron tekniikka (ei myynnissä). Jos sen sovittaminen etuvetoon (2-ovinen) olisi lain puolesta mahdollista, niin se olisi varmasti mielenkiintoinen projekti. Mutta, kun aihio on vm. ´89, ja sen saanti kilpiin 4-vetoisena ei onnistu, niin eipä ole tarvinnut sitäkään ryhtyä tekemään.
Syncron tavaratilan lattian, poikittaispalkin ja muiden tarvittavien peltiosien teko suorasta pellistä ei liene aivan mahdotonta. Itseltäni se ei onnistuisi, mutta tunnen parikin peltivelhoa, jotka siihen saattaisivat kyetä. Onnistuuko se tämän tarinan päähenkilöltä, jää toivottavasti nähtäväksi. Itse toivotan Lucakselle (huom. nimimerkki tunnetaan sähköjärjestelmien valmistajana pimeyden ruhtinaana) onnea ja menestystä. Sitä kun varmasti tarvitaan.
Mitä tulee vielä autojen hakuun saksasta, niin yhden raadon 12 vuotta sitten sieltä hakeneena en pidä sitäkään kovin simppelinä juttuna. Ehkä ajat ovat muuttuneet, mutta ymmärrän hyvin, jos joillekin on helpompi kotitallissa vääntää peltiä vaikka kaikki talven pitkät illat ja yöt, kuin lähteä vieraasta maasta parempaa aihiota hakemaan. Itseltäni ei auton haku olisi onnistunut ilman hyvän saksankielen omaavan ystävän arvokasta apua.
Netistä löytyy muitakin vastaavia projektikertomuksia. Muistelisin nähneeni jopa tarinaa 4-vetoisen Corradon rakentamisesta. Jossain ja joillekin se siis vaikuttaisi olevan mahdollista.
Omassa pihassa seisoo niin etu- kuin nelivetoisia Golfeja. Molempien alla on tullut vietettyä aikaa toisinaan turhankin usein ja paljon. Tallissa makaa myös yksi ylimääräinen syncron tekniikka (ei myynnissä). Jos sen sovittaminen etuvetoon (2-ovinen) olisi lain puolesta mahdollista, niin se olisi varmasti mielenkiintoinen projekti. Mutta, kun aihio on vm. ´89, ja sen saanti kilpiin 4-vetoisena ei onnistu, niin eipä ole tarvinnut sitäkään ryhtyä tekemään.
Syncron tavaratilan lattian, poikittaispalkin ja muiden tarvittavien peltiosien teko suorasta pellistä ei liene aivan mahdotonta. Itseltäni se ei onnistuisi, mutta tunnen parikin peltivelhoa, jotka siihen saattaisivat kyetä. Onnistuuko se tämän tarinan päähenkilöltä, jää toivottavasti nähtäväksi. Itse toivotan Lucakselle (huom. nimimerkki tunnetaan sähköjärjestelmien valmistajana pimeyden ruhtinaana) onnea ja menestystä. Sitä kun varmasti tarvitaan.
Mitä tulee vielä autojen hakuun saksasta, niin yhden raadon 12 vuotta sitten sieltä hakeneena en pidä sitäkään kovin simppelinä juttuna. Ehkä ajat ovat muuttuneet, mutta ymmärrän hyvin, jos joillekin on helpompi kotitallissa vääntää peltiä vaikka kaikki talven pitkät illat ja yöt, kuin lähteä vieraasta maasta parempaa aihiota hakemaan. Itseltäni ei auton haku olisi onnistunut ilman hyvän saksankielen omaavan ystävän arvokasta apua.
Soitin katsastus asemalle ja kysyin jokaisesta varmasta tiedosta jonka oon netistä metsästänyt ja teikäläiset mulle kertoneet. Tuomio on tämä. Kun on neliveto ajelee katsastus asemalle ja lyö paperia kouraan jossa näkyy normaali etuvedon ja nelivedon erot niin pelleistä kun normista akselisto sun muista eroista. Ja kaikki hitsaus saumat näkyvillä eli esim pohjassa ei massaa saa olla hitsi saumojen päällä. Autosta saa muuttaa kaiken tarpeellisen kontin pohjan saa korottaa vakio pellillä eli ei tarvitse olla ostetut pellit eli itse tehdyt kelpaa. Taka akselisto kiinnittyy palkkiin jota etu vedossa ei ole ja sen saa tehdä itse tai soveltaa jostain mitään muuta ei ole kunhan on alkuperäistä vastaava eli kiinnitys pisteet samat.
Nyt enää vaa palikat ja siitä alkaa taas hilpee määrä pelti töitä :D
Nyt enää vaa palikat ja siitä alkaa taas hilpee määrä pelti töitä :D
Auttakaas taas vähän. Tarvitsen tietoa miten saan synckron sähköt kytkeettyä kiinni ja mitä osia tarvitsen. Olen tässä itse tutkinut ja löytäny varmaa 1 kirjan verran tietoa miten se toimii. En oo löytäny kytkentä kaavioo tai osanumeroi palikoista tai mitn. Jos jollakin on mielessä joku linkki ni postatkaa tänne
Itse normaalien ruosteesta johtuvien peltitöiden kanssa painivana ja vaihteiston swapista (4v-->5v) johtuvasta "kardaanitunnelin" modaustarpeesta murehtivana en ymmärrä tuon nelivetoswapin järkevyyttä, mutta tokihan sellaisen saa tehdä ja oikeaa tekemistä on aina ilo katsoa.
Seuraavaksi me varmaan saamme projektin, jossa neliovisesta kakkiksesta tehdään kaksiovinen :)
Seuraavaksi me varmaan saamme projektin, jossa neliovisesta kakkiksesta tehdään kaksiovinen :)
en kuseta ei siinä menny kauvaa. johtuu meinaa osa valinnasta. mulla on passatin akselit jotka ei ainakaan vie enempää tilaa kun siinä nyt on. kiinnitin alkuperäisen taka akselin kiinnikkeisiin ja sivupalkkeihin. tänään sain myös passatin etu akseliston kiinni. puuttuu vielä etu kiinnikkeet.
tässä kuvia
etu akselisto. edestä vielä tunkin varassa.
tollanen paikka vailla kiinnikettä
siin on nyt paras kuva taka akselista täkaata päin
edestä päin
toisen puolen taka akselin takatuennan kiinnike
siinä perus kuvaa pohjasta
tässä kuvia
etu akselisto. edestä vielä tunkin varassa.
tollanen paikka vailla kiinnikettä
siin on nyt paras kuva taka akselista täkaata päin
edestä päin
toisen puolen taka akselin takatuennan kiinnike
siinä perus kuvaa pohjasta
Täällä foorumilla nyt ei kannata kysellä muuta kuin että miten BBS:t asennetaan alle oikeaoppisesti, siis sikoosomisti vai mikä se oli :)
Oikea asenne tekijällä, noista kovin kannustavista kommenteista huolimatta. Noin se rakentelu kuuluukin tapahtua, ennakkoluulottomasti vain kimppuun ja kats.konttorin kautta viimeisimmät pelisäännöt selville, kun täällä taitavat jumia vielä 90-luvulla nuo tiedon ammattilaiset.
Ainoa mikä vähän mietityttää, niin kuinka suhtautuvat konttoorilla kun autossa on käytetty Passatin nelivetoalustan osasia ja tuo kuitenkin Golf.. mutta jospa menis läpi, paha sanoa.
Oikea asenne tekijällä, noista kovin kannustavista kommenteista huolimatta. Noin se rakentelu kuuluukin tapahtua, ennakkoluulottomasti vain kimppuun ja kats.konttorin kautta viimeisimmät pelisäännöt selville, kun täällä taitavat jumia vielä 90-luvulla nuo tiedon ammattilaiset.
Ainoa mikä vähän mietityttää, niin kuinka suhtautuvat konttoorilla kun autossa on käytetty Passatin nelivetoalustan osasia ja tuo kuitenkin Golf.. mutta jospa menis läpi, paha sanoa.
Pakko nostella peukaloita ylöspäin. Oon seurannu tätä jo hetken, ja meinasin kommentoidakkin tossa aikasemmin tämän pään aukomisen tiimoilta,mitä tällä foorumilla niin kovasti on harrastettu,harrastetaan ja tullaan varmasti harrastamaan jatkossakin.Mikä mielestäni on kovin ikävää.
Jospa se päänaukominen tässä topikissa rupiais pikkuhiljaa loppumaan.
Jotkut eivät vaihda kun sen alustan ja vanteet.
Jotkut vaihtavat muutakin,eivätkä pelkää paskoa käsiään tahi lyödä käsiään silkkaan paskaan.
Joltain puuttuvat kiinnostus,taito,tilat,työkalut ja rahaa.
Tän rojektin toteuttajalla on pakko olla ainakin vähän kaikkia.
Jatkahan samaan malliin,tuli se kilpiin tai ei
Jospa se päänaukominen tässä topikissa rupiais pikkuhiljaa loppumaan.
Jotkut eivät vaihda kun sen alustan ja vanteet.
Jotkut vaihtavat muutakin,eivätkä pelkää paskoa käsiään tahi lyödä käsiään silkkaan paskaan.
Joltain puuttuvat kiinnostus,taito,tilat,työkalut ja rahaa.
Tän rojektin toteuttajalla on pakko olla ainakin vähän kaikkia.
Jatkahan samaan malliin,tuli se kilpiin tai ei
Muista en tiedä, mutta itse nautin tässä ns. autoharrastuksessa nimenomaan siitä itse rakennusvaiheesta ja siitä tekemisen meiningistä. Suurimalla osalla kun tuntuu näiden vehkeiden kanssa olevan käytössä se ajatusmalli, että mahdollisemman nopeasti/helposti läjään ja kylälle saalistamaan takapenkin täytettä/keräämään foorumille rispektiä postaamalla kuwia niiden jo aikaisemmin mainittujen bebsien asennuksesta ruosteiseen kakkikseen.
Ehkä eniten mua kuitenkin nauratti kommentti(t) tuosta pohjan muokkaamisesta joka joidenkin mielestä tuntuu olevan jopa mahdotonta. J*malauta jätkät, se on vaan peltiä.
Mutta ei mulla sen kummempia. Topicin aloittajalle toivottelen työn iloa!
Ehkä eniten mua kuitenkin nauratti kommentti(t) tuosta pohjan muokkaamisesta joka joidenkin mielestä tuntuu olevan jopa mahdotonta. J*malauta jätkät, se on vaan peltiä.
Mutta ei mulla sen kummempia. Topicin aloittajalle toivottelen työn iloa!
Heh, kerrottakoot että olen tehnyt autojen pohjia lähestulkoon nollalähtökohdista suorasta pellistä kun mitään ei enää ole ollut jäljellä, ja uutta aihiota ei ole saanut. Sekä olen tehnyt pohjapeltien vaihtoja ihan uusilla valmiiksi muotoonprässätyistä. Että tämän valossa pystyisin mielestäni puhumaan asiasta realistisesti. Edelleenkään en nyt vaan näe mitään järkeä asiassa, koska valmiita hyviä koppia saa niin halvalla. Niin monta aloittelevaa harrastelijaakin olen tämän elämäni aikana nähnyt lopettavan harrastuksen alkuunsa, ollaan ostettu se huono yksilö "tää on hyvä, tämän kanssa oppii hitsaamaan ja ropaan". Kunnes vuoden painittuaan ruostekorjausten kanssa projekti on jäänyt sinne tallin nurkkaan eikä edes enää kusta sitä päin.
Nyt kuvista hieman päätellen tätä projektia ei tehdä kaikkien taiteensääntöjen mukaan, joka helpottaa paljon asiaa. Hieman haukottelen täällä kyllä jos asiat etenee loputkin tähän malliin, jos joku katsastusmies hyväksyy tämän rakennelman.
Nyt kuvista hieman päätellen tätä projektia ei tehdä kaikkien taiteensääntöjen mukaan, joka helpottaa paljon asiaa. Hieman haukottelen täällä kyllä jos asiat etenee loputkin tähän malliin, jos joku katsastusmies hyväksyy tämän rakennelman.
Eikös tuossa ollu tuo koppa sellasessa kunnossa että ruostevauriot ei juuri hypi silmille? Itsekin 1,3 CL ~500t ajetusta innostuin tekemään ns. GTD-pakun kun ei ruostetta ollu käytännössä lainkaan niin pysty keskittymään olennaiseen. Ja "aihion" hinta oli todellakin kohdallaan, verrattuna originaali TD/GTD-versioihin joissa ei valinnanvaraa ole yhtään kun verrataan esim. GTI-tarjontaan.
Semmonen "puoli-ilmanen orkkissyncro" ei varmasti ole pelleiltään kovinkaan häävi, mutta nykymuotiahan on pitää siitä alkuperäisyydestä kiinni, vaikka sitten hitsaamalla tuhannen murusta uusiksi. Kukin tavallaan ja muotien mukaan, ilmeisesti. Tuommonen syncro mahtaa "puoli-ilmasenakin" maksaa jo lähemmäs nelinumeroisen summan, kun 1,3 koppia saa muutamalla kympillä parhaimmillaan.
Asiaa tai ei, mutta ompahan vähän muutakin näkökulmaa välillä. Mielenkiinnolla kyllä seurailen tämän edistymistä, varsinkin ku alkaa se katsastus lähentyä :)
Semmonen "puoli-ilmanen orkkissyncro" ei varmasti ole pelleiltään kovinkaan häävi, mutta nykymuotiahan on pitää siitä alkuperäisyydestä kiinni, vaikka sitten hitsaamalla tuhannen murusta uusiksi. Kukin tavallaan ja muotien mukaan, ilmeisesti. Tuommonen syncro mahtaa "puoli-ilmasenakin" maksaa jo lähemmäs nelinumeroisen summan, kun 1,3 koppia saa muutamalla kympillä parhaimmillaan.
Asiaa tai ei, mutta ompahan vähän muutakin näkökulmaa välillä. Mielenkiinnolla kyllä seurailen tämän edistymistä, varsinkin ku alkaa se katsastus lähentyä :)
tämän auton pohjaa ei tarvitse paljoa muokata kardaani tunnelia täytyy näillä näkymin korottaa vähän !! Olen tehnyt ja tulen tekemään tätä autoa tieteen sääntöjen mukaan " " niin hyvin kun tilat ja työ kalut sen sallivat. mun puolesta voit itse ostaa valmiin neliveto korin jos mielesi tekee. minä en sitä osta. tämä kori tuli paljon halvemmaksi ja tiedämpä ainakin miten autoni on tehty. ja mistä edes luulet löytäväsi 4 veto golffin korin helposti.
auto on täysin laillinen ja tulee olemaan vielä kilvissä. sitä en lupaa että menee ekalla läpi mutta en nyt aivan täysin usko että se monta yritystä vaatii. jos ei mene ekalla läpi se johtuu että jotn on päässyt unohtumaan.
auto on täysin laillinen ja tulee olemaan vielä kilvissä. sitä en lupaa että menee ekalla läpi mutta en nyt aivan täysin usko että se monta yritystä vaatii. jos ei mene ekalla läpi se johtuu että jotn on päässyt unohtumaan.
Katsatukseen on kuvista päätellen vielä pitkä matka. Eniten itse olisin huolestunut prosenteista. Lähtökohdan ollessa 1,3L, niin vaihdettavia osia osia kertyy pitkä lista; moottori, vaihteisto, voimansiirto, taka-akseli ja bensatankki ainakin.
Kuten edellä mainitsin, olisin itsekin kiinnostunut vastaavasta swapista, jos sen omaan autoon saisi laillisesti tehtyä. Mielestäni tässä on järkeä aika lailla. Hyvät Syncrot alkavat olla jo aika harvinaisia ja arvokkaita, puhumattakaan kaksiovisista sellaisista. Niitä ei kovin paljoa ole ainakaan minun silmiin osunut. Ei edes ulkomaisilla myyntisivuilla. Mieluummin vielä ainakin itse muokkaan peltiä tehden muutoksia kuin hitsailen ruostekorjauksia. Oli sitten valmiita korjauspaloja tai ei.
Syncron taka-akseli kaiketi mahtuu paikallensa etuvetokoppaan poistamalla varapyöräkotelo. Tämän jälkeen siellä pitäisi jo olla riittävästi tilaa taka-akselille. Vai kuinka ?? Heh, eli ei se niin suuri ihme ole jos se 4 tunnissa onnistuu. Toki lopullinen asennus edellyttää sen poikittaispalkin rakentamisen sekä takapään "runkoaisojen" vahvistamisen.
Niin, ja Syncro-Passatin taka-akseli on sama kuin Golfissa. Sitä tuskin tarvii katsastuksessa edes mainita. Osanumeroita kannattaa tarkastella etkasta.
Visko-kytkintä ei voi kytkeä päälle tai pois päältä. Se joko on aina toiminnassa tai on rikki. Sähköllä ja alipaineella lukitaan taka-akselilla oleva eräänlainen tasauspyörästö, jonka jälkeen takapyörät vetävät myös peruuttaessa. Muuten takapyörät välittävät voimaa vain eteenpäin ajettaessa.
Toistamiseen, onnea projektiin !!
Kuten edellä mainitsin, olisin itsekin kiinnostunut vastaavasta swapista, jos sen omaan autoon saisi laillisesti tehtyä. Mielestäni tässä on järkeä aika lailla. Hyvät Syncrot alkavat olla jo aika harvinaisia ja arvokkaita, puhumattakaan kaksiovisista sellaisista. Niitä ei kovin paljoa ole ainakaan minun silmiin osunut. Ei edes ulkomaisilla myyntisivuilla. Mieluummin vielä ainakin itse muokkaan peltiä tehden muutoksia kuin hitsailen ruostekorjauksia. Oli sitten valmiita korjauspaloja tai ei.
Syncron taka-akseli kaiketi mahtuu paikallensa etuvetokoppaan poistamalla varapyöräkotelo. Tämän jälkeen siellä pitäisi jo olla riittävästi tilaa taka-akselille. Vai kuinka ?? Heh, eli ei se niin suuri ihme ole jos se 4 tunnissa onnistuu. Toki lopullinen asennus edellyttää sen poikittaispalkin rakentamisen sekä takapään "runkoaisojen" vahvistamisen.
Niin, ja Syncro-Passatin taka-akseli on sama kuin Golfissa. Sitä tuskin tarvii katsastuksessa edes mainita. Osanumeroita kannattaa tarkastella etkasta.
Visko-kytkintä ei voi kytkeä päälle tai pois päältä. Se joko on aina toiminnassa tai on rikki. Sähköllä ja alipaineella lukitaan taka-akselilla oleva eräänlainen tasauspyörästö, jonka jälkeen takapyörät vetävät myös peruuttaessa. Muuten takapyörät välittävät voimaa vain eteenpäin ajettaessa.
Toistamiseen, onnea projektiin !!
Kuinka saat tämän kulkemaan joskus suoraan? Onko sulla kori ihan jossain pukissa, kun akseleita sovittelet paikoilleen? Pakko myöntää, että ihan tämän topikin takia olen taas jaksanut ffp:tä lueskella. Saman tyyppisestä syystä joskus seurailin dynyäkin. Sielläkin on joskus aikamoisia teeseitse miehiä.
saako golffiin valmiina kytkin levyjä jotka on varustettu paksummalla keskiöllä mutta sopivat 1.8 vakio vauhtipyörään. mulla tuli meinaa ongelma :D 4 veto laatikossa on se akseli johon kytkin levyt kiinnittyy ni 2 mm isompi jos oikein muistan :D ja 4 vedon kytkin on 2 cm leveempi ni ei sovi vauhtipyörän sisälle :D
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 76 vierailijaa