projekti: kevätkiillotusta

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

wertt
-
Viestit: 85
Liittynyt: 28.4.2008 17:34

ViestiKirjoittaja wertt » 8.11.2009 12:19

Minkälainen vahaus pitäisi suorittaa ylimaalauksen jälkeen? Maalari puhui, että nykymaaleilla ei saa parasta mahdollista pintaa aikaiseksi, vaan pinta jää ruiskutuksen jäljiltä hieman karheaksi. Papparainen ehdotti vesihiontaa ja myllytystä, kun maalauksesta on kulunut muutama kuukausi.

Voiko pinnan hioa koneellisesti joillain aineilla, ilman tuota vesihiontaa? Mitä aineita kannattaa käyttää, jotta saa mahdollisimman kiiltävän pinnan? Auto on focus st, väriltään oranssi. Vähän kovia kokenut ulkokuoreltaan, niin siksi maalataan yli.

Cede
-
Viestit: 416
Liittynyt: 27.5.2008 8:59

ViestiKirjoittaja Cede » 8.11.2009 14:20

Eilen tuli tehtyy pikku syys-huuhtaisu.

Pineline + lämmin painepesu
Käsinpesu VeryBerryllä
Kuivaus
Zaino Z-PC + Cyclo keltaisella laikalla...
kunnes totesin että se on työtä ja tuskaa ilman mitään tulosta...jolloin vaihdoin rotary mallin kiillotus koneeseen 3M:n laikalla ja johan alkoi homma luistaa ja pinta puhdistumaan.
Vahaus Megun NXT:llä
Ikkunat puhtaaksi Würthin lasinpesu kamalla
Imurointi
AG:n BumperCare:it mustiin osiin.

Eiköhän tuolla taas kuukauden - kaks ajele ennen käsittelyä.

Kysymys 1:
Talvivanteena kieppuu rosterireunalla varustetut alut...
Millähän niitä kannattaisi käsitellä..siis puhdistaa & suojata?
Kysymys 2:
Megun NXT alkaa käymään vähiin, mitä seuraavaksi punaiseen pintaan?
Dodon Hard Candy?
Viimeksi muokannut Cede, 16.11.2009 18:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 8.11.2009 14:27

Kyllä pitäs saaha nykymaaleilla lähes peilipintaa ilman vesihiontaa lakan jälkeen. Mutta 3M fast cutilla saa jo aika hyvin sileämmäksi 3M oranssilla laikalla esim. Sitten jos pyyhkäsee megun#83 ja #80 pehmeillä laikoilla esim 3M keltanen ja musta niin tulee hyvä. Ehkä jopa #83 voi jättää pois jos rälläkkäkoneella tekee. Päälle kunnon vahat. Kannattaa kuivatella kuitenkin jokunen päivä tai vaikka viikko ennen kiillotusta. Toki moni muukin aine toimii, mutta nuo on toimivaksi todettu ja antaa suuntaa.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 8.11.2009 16:32

Cede: Jos ulkomailta tilaaminen ei haittaa niin Meguiar's #16.
Todella helppokäyttöinen vaha(kunhan käyttää ohjeiden mukaan), kesto vähintään yhtä hyvä kuin NXT2.0 ja purkki kestää KAUAN. Hinta-laatusuhde enemmän kuin kohdallaan.

Dodoista saattaisi Banana Armour olla myös hyvä, on lämpimille väreille tarkoitettu. Tästäkin ketjusta löytyy pari kuvaa punaisesta vectrasta, missä banana päällä.

K70
-
Viestit: 6
Liittynyt: 27.10.2009 16:09

ViestiKirjoittaja K70 » 10.11.2009 10:42

-JP-
Kyllä siinä taisi melkein pari viikkoa mennä. Mulla lukee ko. tilauksen kohdalla "processing". Laita Timille maillia ja kysäise asiasta, jospa niillä koneet tökkii tms. [email protected]


No vihdoin selvisi osittain asia, kun meilit oli mennyt Timin spämmikansioon.
Mutta nyt ollaan oltu kovin kirjeenvaihtokavereita, kun tilauksen keston syy on, että maksu ei ole välittynyt perille. Eikä se ole mun Visallekaan mennyt.
Eilen testailin varmaan 6-7 kertaa ja Tim oli välillä yhteydessä SagePay:hin, eikä ne näe mun maksusuoritusta.

Oletko sinä käyttänyt Visaa maksaessasi, vai miten ole tilauksesi maksanut?

/Wille/
-
Viestit: 64
Liittynyt: 12.11.2008 17:16

ViestiKirjoittaja /Wille/ » 10.11.2009 14:34

^ Itse maksoin visalla ja toimi erinomaisesti.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 10.11.2009 15:04

Mä olen maksanut sekä Visalla että PayPal:lla ja molemmilla toimi moitteetta.

K70
-
Viestit: 6
Liittynyt: 27.10.2009 16:09

ViestiKirjoittaja K70 » 10.11.2009 15:57

Ei onnistunut millään...
sitten painoin Visa Debit-nappulaa. Sillä sain tilauksen etenemään, mutta samanaikaisesti Timiltä oli tullut posti, että oli ottanut SagePayn pois käytöstä hetkeksi aikaa, että saan tehtyä tilauksen.
No kuitenkin nyt on tilaus edennyt.

Ja iso (?) kasa tavaraa Timin sanojen mukaan lähdössä kohti Suomea.
Jos sais vihdoin auton vahattua ja tuurilla pääsis testaamaan FoamLanceakin, jollei pakkasta rupee pitämään.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 10.11.2009 17:06

FoamLancen voisi kyllä itekkin sijoittaa, kun malttais vaan. Kerran taisi olla jopa ostoskorissa asti, mutta ei sitten kuitenkaan tullut ostettua. Onko se kuitenkaan niin paljon parempi kuin perus esipesu...?

K70
-
Viestit: 6
Liittynyt: 27.10.2009 16:09

ViestiKirjoittaja K70 » 10.11.2009 18:43

Onko se kuitenkaan niin paljon parempi kuin perus esipesu...?


Eihän sen ole väliä. Jos on joku pienikin asia, minkä voi tehdä toisin ja sillä saa itsensä näyttämään tosi PROlta (tollolta), niin sehän on heti hommattava ;o)

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 11.11.2009 14:27

Näinhän se on :D

Ja taas olisi parista uudesta tuotteesta testikokemuksia, jospa nämä jotakin kiinnostaa.

ValetPro Bilberry vanteenpesuaine, ei sisällä happoa. Väri ja tuoksu kuin marjamehussa, varmasti parhaan hajuinen vanteenpesuaine ikinä :)
6:1 laimennussuhteella käytin ja ei ole kyllä pahaa sanottavaa. Vanteet lähti puhtaaksi ilman harjaa, kun antoi aineen vaikuttaa ensin muutaman minuutin. Vahat lähtee vanteista parilla pesukerralla, joten ihan viikottaiseen pesuun en suosittelisi.

ValetPro Orange Pre-Wash, sitruspohjainen esipesuaine "wax-safe formula". Irrotti lian ihan pirun hyvin 10:1 laimennussuhteella. Suurta eroa Pinelineen en huomannut, tämä vain tuoksui paremmalle ja huuhtoutui paljon helpommin pois.

Chemical Guys Citruswash&Gloss, ihan perus autoshampoo. Puhdistusteho oli paras tähän asti testatuista shampoista, talvikäyttöön ihan omiaan. Hyvä vaahto, ei ihan niin liukkaan tuntuinen kuin Hyperwash. Laimennussuhde 5ml kymmeneen litraan vettä ja pullossa on vähän vajaa puoli litraa. 6,95£ maksoi joten hinta pesua kohti ei todellakaan ole paha :)
Viimeksi muokannut -JP-, 24.11.2009 11:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

/Wille/
-
Viestit: 64
Liittynyt: 12.11.2008 17:16

ViestiKirjoittaja /Wille/ » 11.11.2009 14:43

FoamLancen voisi kyllä itekkin sijoittaa, kun malttais vaan. Kerran taisi olla jopa ostoskorissa asti, mutta ei sitten kuitenkaan tullut ostettua. Onko se kuitenkaan niin paljon parempi kuin perus esipesu...?


Täysin sama juttu itsellänikin. :) Eikös tuon kaveriksi ole ihan omat pesuaineetkin, vai kelpaako joku perus autoshampoo kunnon vaahdon aikaansaamiseksi?

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 11.11.2009 14:49

Mun käsittääkseni siihen laitetaan sitä itse snow foamia ja pikkuisen tavallista pesuainetta joukkoon.

K70
-
Viestit: 6
Liittynyt: 27.10.2009 16:09

ViestiKirjoittaja K70 » 12.11.2009 16:04

Mä tilasin tykin mukana snow foamia pytyllisen. Pytyn kyljestä varmaan selviää sekoitussuhteet ja lisäaineet, jos tarvis.

Nyt kun vihdoin tuo mun paketti on poistunut briteistä kohti Suomea, niin kyselen jo alustavasti alan ammattilaisilta neuvoja...

Ensimmäiseksi uhriksi sain ylipuhuttua naapurin kollin mulliturvan, muistaakseni mallia Carina E, tms.
Auto on punainen ja aikas haalistunut.
Tarkoitus on myllytellä sitä tulevalla DAS6-epäkeskolla.

Onko mahdollista käyttää olemassa olevaa Mothersin kolmen pullon kokonaisuutta (Pre-Wax Cleaner, Sealer & Glaze, Pure Carnauba Wax)?
Ja jos nuo on käypäsiä, niin meneekö kaksi ekaa koneella ja vika käsin, vai miten pitäisi menetellä?

Paketissa on kyllä tuloillaan Megun #80 ja #83. Käytänkö suosiolla noita ja unohdan Mummot kaappiin?

Jatketaan ?, kun jotain mieleen tulee...

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 12.11.2009 16:56

Jos vain maltat odottaa, niin ehdottomasti #83 ja #80.
Jos tuo mothersin setti on samanlainen kuin megun vastaava niin ensimmäinen vaihe koneella ja loput kaksi käsipelillä.

K70
-
Viestit: 6
Liittynyt: 27.10.2009 16:09

ViestiKirjoittaja K70 » 12.11.2009 17:04

No se vastaus tuli nopeesti...

toki jaksan noita Meguja odottaa, kun kone tulee samassa paketissa ;o)

Täytyy kai ainakin kokeilla Mummoja siihen, kun ei viittisi niitä kaappiinkaan jättää.

Omaani varmaan tarvii sitten jo tuota #83:kin, jollei kovempiakin aineita. Jos olen täältä luetun ymmärtänyt, niin tuossa mun rakkineessa on kaiketi aika kova maalipinta.

Markus Ruhl
-
Viestit: 72
Liittynyt: 16.9.2007 12:09

ViestiKirjoittaja Markus Ruhl » 15.11.2009 14:32

^Jos tuossa sun mersussa on yhtä kova lakka kun esim. 3b passatissa, niin tuolla das6:lla ei taida ainakaan #83.n kans saada naarmuja pois juuri ollenkaan. Tämä perustuu omakohtaisiin kokemuksiin, sillä omistan itsekin kyseisen koneen. Ite henk.koht. siirryn käyttämään pelkästään rotary konetta, koska sillä sai niin paljon paremman jäljen vähemmällä työllä. Tietty tuon rotarykoneen kanssa työskentely vaatii opettelua, sillä samoilla vehkeillä ja aineilla -JP- teki naarmuttomampaa pintaa kun ite sain.

Myllyttelin eilen -JP-:n kanssa oman passattini ja combo oli seuraava: Alphan rotary kone + megun punanen laikka, mikä ei toiminu läheskään niin hyvin kun myöhemmin vaihdettu 3m:n vihreä laikka. Eli tolla combolla vedettiin menzernan 3.02 ja sen jälkeen megun #80 3m:n sinisellä vohvelilaikalla. -JP-:llä oli joku eri laikka mitä en nyt muista, mutta hyvää jälkeä tuli. Tuntu toimivan nuo 3m:n laikat paremmin rotary koneen kans, ku epäkeskon. Maikille kiitos laikasta, ostan uuden tilalle.
Viimeksi muokannut Markus Ruhl, 16.11.2009 15:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 15.11.2009 15:33

Mulla oli viimeistelyssä 3M keltainen vohvelilaikka, loistava yleislaikka. Toimi hyvin sekä tymäkällä että hienommalla aineella.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 16.11.2009 10:33

Elä Juppe yleistä kun et oo yhtään mersua tehny ;)

Vanhemmasta väykystä lähti naarmut hyvin pois Megun #83:lla ja kevyesti leikkaavalla laikalla: LC oranssi

-05:sta C:stä jossa siis nanolakka Menzernan P203S ja LC:n oranssi laikka oli hyvä yhdistelmä. Nanolakkaan #83 ei pure yhtä hyvin kuin P203S mutta saa silläkin jotain aikaan kun tämän ketjun alkupään kuvia kattelee.

Väykyn ja C:n tein Megun G220:llä ja monttumersun Biltsun cyclokopiolla.

Micco82
-
Viestit: 66
Liittynyt: 20.9.2008 16:59

ViestiKirjoittaja Micco82 » 17.11.2009 16:06

Toi mersujen nanolakka on kyllä hauskaa siinä mielessä että sen pitäisi olla kovaa ja estää naarmuja syntymästä mutta toimii vähän toisinpäin.Eli naarmuja tulee mutta ei meinaa välillä saada enään millään nätiksi.

Nimimerkillä muutaman kymmenkunta vanhaa taksia kiillottanut ja parit kirosanat on siinä yleensä kaikunut taustalla :D!!

JUMA
-
Viestit: 539
Liittynyt: 24.6.2005 14:40

ViestiKirjoittaja JUMA » 19.11.2009 17:08

Miten te ootte puhdistellu nuo laikat?

Oon ennen puristellut ja vedellä ottanut sen mitä saa...
Nyt sitten kokeilin antaa pesua arielin kera ämpärissä, kun en tohtinut pesukoneeseen laittaa.
Huono lopputulos siinäkin tuli... laikat tuli puhtaaksi, mutta tarrapinnat irtosi molemmista laikoista.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 19.11.2009 18:19

Oon ensin laittanut ne lillumaan tosi laimeaan fairyveteen. Sitten vain huuhtelu juoksevan veden alla samalla puristellen.

Edit. Niin ja ihan rystyset valkoisena ei kannattane niitä laikkoja sitten puristella.
Viimeksi muokannut -JP-, 19.11.2009 19:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JUMA
-
Viestit: 539
Liittynyt: 24.6.2005 14:40

ViestiKirjoittaja JUMA » 19.11.2009 18:56

Oukei! Ariel ja "kuuma" vesi ei ollut hyvä idea.
KIITOS nopsasta vastauksesta!

jyrkiboy
-
Viestit: 12
Liittynyt: 25.7.2009 22:10

ViestiKirjoittaja jyrkiboy » 20.11.2009 8:59

Kuten JP mutta harjalla puhdistanut suurimmat ensi pois ja sitten lämpimään veteen jossa Fairya. Painelen laikkoja jotta vesi liikkuu niiden sisällekkin. Kämmenien välissä puristan suurimmat vedet pois ja sitten huuhtelen vielä vedellä. Ilma kuivaus.

Huom älä taita tai rutistele laikkoja ne menettävät kimmoisuuden.

RiXaa
-
Viestit: 493
Liittynyt: 9.2.2007 17:28

ViestiKirjoittaja RiXaa » 23.11.2009 17:09

Tuli myllytettyä glymin auineilla golffi ja vahattua punasella ja kultasella päälle. tosi hyvä loppu tulos omasta mielestä..!

Tossa pari kuvaa

http://www.masq.1g.fi/kuvat/Autot/G3%20 ... 4.jpg/full

http://www.masq.1g.fi/kuvat/Autot/G3%20 ... i.jpg/full

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 23.11.2009 18:32

Hienoa jälkeä! Valkoisesta on paha saada kiiltoa esiin, mutta tuossa on kyllä onnistuttu.

Oliko miten kova maali? Niin ja millä koneella/aineilla/laikoilla teit?
Lähtikö kaikki naarmut? Itelle ois tulossa valkoinen vento kiillotettavaksi niin tietäisi vähän varautua.

Dilpe
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 23.11.2009 21:01

ViestiKirjoittaja Dilpe » 23.11.2009 21:08

Nyt alkoi tuo omakin "joskus ollut valkoinen ja kiiltävä" maalipinta ottaa päähän kun näitä kuvia katseli... Eli en ole koskaan vahannut auto kuin tyyliin glymin perusvahalla ja vanhalla t-paidalla...

Mitä itseni täytyisi siis ostaa? Autoni siis alunperin valkoinen (ei metalliväri)
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?tuote=170882&sivu=170882.htm&ryhmaid=154 Tämä kone ilmeisesti ainakin aivan ensimmäiseksi?

Mitenkä nuo laikat ja vahat?

RiXaa
-
Viestit: 493
Liittynyt: 9.2.2007 17:28

ViestiKirjoittaja RiXaa » 23.11.2009 21:24

Kyllä siinä kova maali on mutta ei mikään kivikova. rälläkkäkone ja vaatomuovilaikka sekä autoglymin pinkki eli paint renovator hiomatahna. ei ei eden varsinainen myllytystahma vielä:) kyllä ihan kaikki naarmut lähti. suosittelen ehkä mielummin sitä autoglymin hienorakeista myllytystahnaa mielummin kun tuota paint renovatoria. tuo hiukan kova töinen ja lopputulos saattaisi olla vielä hiukan parempi sillä toisella:)
Kyllähän se tolla cyclolla varmaan onnistuu yhtä hyvin mutta ei ole kokemuksia tollasesta. mutta rälläkän kun anto laulaa niin tuli kiilto esiin:D

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 23.11.2009 22:43

No hyvä tietää, kuulemma valkoiset yksikerrosvärit saattaa olla todella koviakin. Eiköhän se vento sitten kiiltäväksi saada kun on nyt tuo rälläkkäkone itelläkin ja siihen menzernan ja megun mömmöjä.

Dilpe: Vastaukset löytyy tästä ketjusta, lukaise alusta asti.

Dilpe
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 23.11.2009 21:01

ViestiKirjoittaja Dilpe » 24.11.2009 15:35

Kuin kyllä koko topikin, mutta oli ehkä vähän hätäseen laitettu kysymys myönnetään. Yritin kasta itselleni "settiä" tuolta harmaatuonti.comista... Meniköhän ihan pieleen:
1. Shampoo että saa isoimmat liat eka pois
2. Savi-systeemi pinttyneiden likojen poistoon yms.
3. Vaha
Tuohon bilteman koneeseen uudet laikat (killotus ja viimeistely) täältä

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 24.11.2009 16:12

Lisää listaan esipesuaine, vaikka se tuttu ja turvallinen pineline. Sillä enimmät liat pois.
GoldClassilla sitten kaikki loput liat pois.
Ennen Claybar-vetoa pinta ihan putipuhtaaksi, muuten paukkuu naarmuja.

Jos ei huvita ostaa alkuun monta eri purkkia kiillotusaineita, niin koita vetästä vaikka tuo saven mukana tuleva Cleaner-wax koneella ja sen perään NXT2.0 käsin.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 28.11.2009 18:02

Naapurin likan korsonaattori oli vähän väsähtäneen oloinen joten jotain pientä ehostusta tarvi tehdä.

valkoi.. eikun keltainen corsa

http://i50.photobucket.com/albums/f302/ ... G_0934.jpg

kuin niin vanha firmanauto

http://i50.photobucket.com/albums/f302/ ... G_0936.jpg

Maalipinta oli epäopelmainen eli sairaan kova. Syvimpien naarmujen poisto unohdettiin ja päätettiin yrittää palauttaa väriä ja kiiltoa. Edes rälläkkäkone, megun leikkaava laikka ja megun #105 ja Menzernan P3.02 ei tehonnu kunnolla mutta jotain pientä sai aikaan

http://i50.photobucket.com/albums/f302/ ... G_0945.jpg

Päälle Poorboys White Diamond Glaze, vahaksi Megun #16 ja listat megun trim detailerilla

http://i50.photobucket.com/albums/f302/ ... G_0950.jpg

Daatta
-
Viestit: 181
Liittynyt: 10.4.2004 14:16

ViestiKirjoittaja Daatta » 14.12.2009 10:38

Tein eilen pientä talvi-ehostusta pesun jälkeen. Pinnan saa melko puhtaaksi WinterWash esipesulla , painepesurilla ja Gold Glass pesuaineella. Pesukintaan "non-abrasive" takapuolella hinkkailin maalipinnasta pikitahrat ja muut tummentumat. Sitten auto kuivaksi (lastalla) ja talliin, jossa loppukuivaus vohvelikankaisella kuivausliinalla.

Pohjustin pintaa hieman Dodo Juice Lime Prime Pre-wax Cleanser:lla. Hyvää tavaraa, kiilto palaa silmissä jo käsin vaahtomuovityynyllä pyörittelemällä. Bilteman kiillotuskone ja Trollin tyynyt odottelevat kevättä hyllyllä. Taitaa olla kyllä niin, että maalipinta kaipaisi kovempia aineita ja tehokkaampaa konetta... Pahimmat naarmut kun tuntuvat kynnellä.

En uskaltanut Megun ammattituotteita vielä tilailla. Meguiar's Mirror Glaze #83 voisi kyllä olla kova sana.

Pintaan vetäisin Meguiar's Mirror Glaze #16 Paste Wax:in. Tämä on pirun hyvä vaha, helppo levittää tyynyllä, kiillottuu ja kiiltää hyvin. Tuote on vähän geelimäinen, sitä tulee helposti otettua tyynyyn liikaakin. Ei mikään "hikisimppa" siis.

Ihmetyttää kyllä nuo syvät, pitkittäiset naarmut, joita on konepellillä ja katolla. Syyllinen taitaa olla Kungs lumijharja, jossa on tosi kovat muoviharjakset. Aikaisemmin, kun ei ollut tallia, tuli harjalla hosuttua melko huolettomasti... Aikanaan epäilin Glymin kuivauslastaa naarmujen syyksi, mutta se pelko taisi olla aiheeton. Yhtään sen suuntaista naarmua ei löydy.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 14.12.2009 21:35

Daatta: Jos olisit kokeillut koneella lime primea nin olisit hämmästynyt vielä enemmän. #83:n sijasta käyttäisin menzernan P203:sta kun tuntuu tehoavan kovaan maalipintaan paremmin.

Daatta
-
Viestit: 181
Liittynyt: 10.4.2004 14:16

ViestiKirjoittaja Daatta » 14.12.2009 23:51

Kiitos vinkistä, Menzerna Power Finish (PO203S) pitää tilata seuraavaan kuormaan.
...particularly effective on the harder clear coat finishes such as those found in VAG and BMW paints.

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 15.12.2009 12:18

Epäilet lumiharjaa naarmuttajaksi kun samaan aikaan hankaat maalipintaa kuivauslastalla?

Daatta
-
Viestit: 181
Liittynyt: 10.4.2004 14:16

ViestiKirjoittaja Daatta » 15.12.2009 15:32

Niin no, jollain se auto on kuivattava. Perustan väitteeni siihen, että esim. ovissa ei ole ylhäältä alaspäin suuntautuvia naarmuja, vaikka kuivaan ovet lastalla aina ylhäältä alanpäin vetäen. Auto on toki märkä ennen lastalla pyyhkimistä, samoin lasta on huuhdeltu puhtaaksi. Varmasti "pesunaarmuja" tulee tuostakin, mutta tuskin niitä kynnellä tuntuvia uria.

Ostin naarmuista huolestuneena uudemman Glymin lastan, joka on pehmeällä kädensijällä varustettu ja muutenkin pehmeämpää silikonia. Mutta yhtä hyvin se pyyhkii mitä vanhakin.

Lumiharja taasen on todella karkea, muoviharjaksia ei ole yhtään "rikottu". Tuolla kun märkää nuoskalunta ruttaa pois likaisen auton konepelliltä niin en ihmettelisi jos tulee naarmuja.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 15.12.2009 20:29

Lumiharja on kyllä se kaikista pahin. Vasta vahailin toyota aurista missä 60tkm mittarissa, maalipinnan kunnosta ois voinut veikata lähemmäs 200tkm. Lumiharjasta tulleita jälkiä kaikki paikat täynnä.

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

ViestiKirjoittaja Mro » 19.12.2009 11:33

TIlasin tuossa Zaino Start Pack kakkosen ja nyt pitäs odotella sitte kelejä että pääsee käyttää ja sais PoRan kiiltään nam =D (ellen pääse sitte johki halliin peseen ja vahaan)

Otto -89
-
Viestit: 96
Liittynyt: 15.11.2008 19:47

ViestiKirjoittaja Otto -89 » 25.12.2009 14:20

Sain pukilta lahjaksi rälläkkämallisen kiillotuskoneen. Merkki on joku techpower tms. 0-3000 kierroksia ja kierrosten säätö löytyy. Varmaankin kannattaa trolli.nu:sta/zainolta tilata laikkoja. Voitteko suositella jotakin sopivia laikkoja näin aloittelijalle, ja aineita ettei saa vahinkoa aikaseks. Aika paljon käsin tullu puunailtua mut nyt mahdollisuus ruveta koneellisesti touhuun. Tällä hetkellä omas autos setti:
-megun clay
-Deep crystal step1ja 2
-Nxt 2.0
Olen kyllä erittäin tyytyväinen megun aineisiin, jos nyt koneella sais pahimmat naarmut poies.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 25.12.2009 14:39

Osta vaikka 3M laikkoja (vaikka keltainen ja sininen vohveli) ja niille sopiva aluslaikka. Trollin 4" sitten ahtaampiin paikkoihin ja hommaat niillekin sopivan aluslaikan.
Yli 2000 kierroksia älä käytä, kantit varovasti ja järki mukaan. Tunnustele välillä pintaa kädellä ettei mene liian kuumaksi.

Aloita laimeilla aineilla(esim.Dodo Lime Prime) ja pehmeillä laikoilla, nuo 3M vohvelilaikat on hyviä ja helppoja aloittelijan käyttää.

Edit. Tämä kannattaa lukaista läpi.
Viimeksi muokannut -JP-, 25.12.2009 18:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Otto -89
-
Viestit: 96
Liittynyt: 15.11.2008 19:47

ViestiKirjoittaja Otto -89 » 25.12.2009 14:56

Kiitti tiedoista mistä noita saa sitten hommailtua noita 3m:n laikkoja ja aluslaikkoja? Ajattelin eka et koittais joko glymin punaista tai sit tota megun step1 koneella ni ei ainakaa oo liian rajuja aineita. Tosin oon kyl tota dodoa kattony myös et vois olla hyvä.

Evokki
-
Viestit: 116
Liittynyt: 19.3.2007 19:40

ViestiKirjoittaja Evokki » 25.12.2009 18:06

Pitäskö tuon Nxt 2.0 päälle vetää viel jotai vahaa jos haluaa hipostella? Auto on hopee.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 25.12.2009 20:29

Lime Prime, Megun #80 tai Menzernan PO106FA on hyviä vaihtoehtoja miedoiksi aineiksi.

Jos trollilta tilaat niin ota 4" pikkulaikkojen kaveriksi 6" Lake Countryn laikkoja. Hinta/laatusuhde on vähintään yhtä hyvä kuin 3M:n laikoissa.

Jos hipostella haluaa niin NXT:n päälle jotain Dodoa, Butter wet wax tai natty's tyyppistä vahaa niin saa lisää wetlookkia ja syvyyttä.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 29.12.2009 6:00

Tero V. kirjoitti:Epäilet lumiharjaa naarmuttajaksi kun samaan aikaan hankaat maalipintaa kuivauslastalla?


No, vuosia on tullut lastaa käytettyä eikä naarmuja vaan näy. -04 asti ollut uutena ostettu auto pihassa ja ilman myllytyksiä on menty=eikä naarmuja. Lasta ei naarmuta oikein käytettynä, jotkut näköjään vielä uskoo toisin.

Evokki
-
Viestit: 116
Liittynyt: 19.3.2007 19:40

ViestiKirjoittaja Evokki » 10.1.2010 20:41

Mistähän tuota Chemical guys butter wet wax vahaa sais tilattuu, en suomesta ainakaa löytäny?

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 10.1.2010 22:23

Tehtiin tänään Pellikan kanssa pienimuotoinen "Dressing-testi".

Haalistuneeseen jetan puskuriin testattiin kaikkia puskurin-/listantummennusaineita mitä tallilta tähän hätään löytyi.
Järjestys vasemmalta aloittaen:

- Meguiar's Gold Class Trim Detailer
- Autoglym Bumper Care
- Meguiar's Hyper Dressing (1:1 laimennettuna)
- Valet Pro Yellow Bumper Gel
- Chemical Guys New Look Trim Gel

Kuva

Käytön helppoudessa pisteet veivät Valet Pro ja Chemical Guys. Molemmat on geelimäisiä, eivät valu minne sattuu ja homma onnistuu todella tarkasti levityssienen avulla. CG:tä joutui hinkkaamaan vähän enemmän kuin Valet Prota, jolle riitti kevyt pintaan pyyhkiminen. Trim Detailerista jäi sormiin rasvainen pinta.

Tuoksupisteetkin toki jaettiin. Trim Detailer haisi "vehkeelle", muissa oli joko mieto ok tuoksu tai eivät haisseet millekään.

Sitten ne tärkeimmät eli ulkonäköpisteet. Arvostelijoina toimi allekirjoittaneen lisäksi Pellikka ja Maikki.
Hyper Dressing vei jumbosijan. Vesipohjaisena ei anna läheskään niin tummaa kiiltoa kuin muut, soveltuu paremmin sisätiloihin.
Autoglym oli seuraavana, tummuus ei oikein vakuuttanut. Lopputulos oli myös aika laikukas.
Loppu kolmikko oli tasainen, Trim Detailer näistä rasvaisimman näköinen(tosin rasvaisuus häviää kyllä ensimmäisessä pesussa).
Valet Pro ja CG veivät jaetun ykkössijan, riippuen siitä tykkääkö kiiltävämmästä (CG) vai matasta (VP) pinnasta. Valet Pro on aluksi levityksen jälkeen melko matta, mutta kiiltoa sai lisää kun aineen kuivuttua pyyhki alueen läpi liinalla. VP ei sisällä myöskään silikonia, kaikissa muissa taisi olla.

Kuva
Kuva

Kesto jää nähtäväksi, pitää pestä tuota puskuria aina kun käy tallilla ja kamera sattuu olla matkassa. Päivitellään sitten sitä mukaa.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 11.1.2010 7:33

Elävän elämän kestotestikin täytyy tehdä noille joten pitää tänä iltana pesun jälkeen käsitellä ruåtsinlaivan ovenkahvat noilla.

Trim Detailer kestää kevyesti 5-6 viikkoa kun Glymi hädintuskin 3 päivää joten katsotaan miten Valet Pro ja CG pärjää

Hyperdressing nyt onkin enemmän pesusta-pesuun tuote jonka ei ole tarkoituskaan kestää pitkään ulkopinnoissa. Auton sisäpintoihn tuo on kyllä hyvä tuote.


Anttii
-
Viestit: 86
Liittynyt: 9.1.2009 13:47

ViestiKirjoittaja Anttii » 7.2.2010 17:05

Ehkä hieman menee ohi aiheen, mutta mitäs aineita porukka suosittelis nahkasisustan ja penkkien puhdistamiseen ja puunaamiseen? Ja mikäs ois hyvä muoviosille, ja tommoselle "pehmeelle" kojelaudalle yms?

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 7.2.2010 17:23

Hyper Dressingistä olen tykännyt kojelaudassa ja muissa muoviosissa. Megun #40 on myös hyvä.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 7.2.2010 17:39

Itse olen pari kertaa vuodessa vetässyt nahat Autoglymin Leather Care Creamilla.
Ihan hyvänä noi on pysynyt tuolla, mutta toki kiinnostaa itseäkin, jos jollain on vielä parempia aineita tuohon.
Likaantuneille nahoille Autoglymiltä löytyy myös Leather Cleaner, mutta siitä ei ole kokemuksia.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 7.2.2010 19:58

Tässä tuorein kuva vertailutestistä

http://i50.photobucket.com/albums/f302/ ... G_1182.jpg

Toisaalta omassa autossa jossa ovenkahvat on huolella harmaantuneet materiaalivirheen takia ValetPro (takaoven kahva) ja Chemical Guys (etuoven kahva) ovat pysyneet yhtä hyvin

http://i50.photobucket.com/albums/f302/ ... G_1183.jpg

Nahkaverhoilun perusteelliseen puhdistukseen kaikkein parasta on Marseille-saippua ja senjälkeen käsittely jollakin laadukkaalla hoitoaineella.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 7.2.2010 20:21

Tuossa jetan puskurissa tosiaan tuo valet pro näyttää ihan paskalle kyllä. Mutta ilmeisesti Maikin kahvoissa on pysyny ja mulla kakkiksessa toimiii oikein kivasti. Tuo chemical guys on kyllä ostoslistalla, pitää vaan varmistaa onko siinä silikonia.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 7.2.2010 20:33

Kyllä siinä on, tuon testin aineista Valet pro taisi olla ainut silikonivapaa. Hyper dressingistä en ole ihan varma.
Megullahan on sitten erikseen vielä "silicone-free dressing". Ainut vaan että sitäkään ei saa kuin gallonan törpössä.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 21.2.2010 23:17

Tuli tilattua Megulta:
MEGUIARS - Smooth Surface Clay Kit
MEGUIARS - NXT Generation Car Wash
(oisko ollu parempi ottaa MEGUIARS - Gold Class Car Wash Shampoo & Conditioner)
MEGUIARS - NXT Generation Tech Wax
MEGUIARS - Engine Clean
MEGUIARS - Engine Dressing

Ja löytyy jo ennestään
MEGUIARS - Deep Crystal System Cleaner Step 1
MEGUIARS - Deep Crystal Polish Step 2
MEGUIARS - Deep Crystal System Step 3 Wax

Step 3:nko voi korvata NXT vahalla?

Mikä olisi PARAS tuote nahan puhdistamiseen ja sit tietenkin joku hoito/suoja-aine perään? Megulta vai miltä valmistajalta?

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 22.2.2010 6:01

Juu, step3 jää pois ja NXT tilalle.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 22.2.2010 7:50

NXT ja Gold Class shampoot on käytännössä yhtä hyviä. NXT:n annostelu on pikkasen hankalampaa kun on geelimäisemmän oloista.

Paras aine nahanpuhdistukseen on marseille-saippua. Megun Gold Class nahan puhdistus/hoitoaine on hyvää tavaraa ja lopputulos vain paranee kun levität toisen kerroksen sitä, annat olla 1/2-1h ja pyyhit sitten pois.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 2.3.2010 14:41

Kyllä on ihan älytön homma tuo kalvojen poisottaminen, näin tehtiin ja nyt ne on poissa:
Kalvot veks hiljalleen, että liimaa jäis mahdollisimman vähän lasiin. Sit kostutus AutoGlymin liiman-ja tervanpoistoaineella ja sivulasit oli helpoin vetää terävällä "mattoveitsellä", liimat lähti helposti, hidasta tosin tuokin. Takalasia ei uskaltanut terillä sohia, joten ainoa keino oli froteepyyhe(toimi räteistä parhaiten).
Tuo homma nipisti aikaa vahauksesta ja 8h tehtiin hommia tuon ja vahauksen parissa. Ensin pesu Neste Oilin liuottimella, sit Glymin punaisella pintaa puhtaaksi, ClayBarilla vetäsin vain takaluukun kun muualla ei mustia täpliä näkynyt. Sit tuo Megun NXT päälle. Liukkaalta pinta ainakin tuntus ja väri syveni, vaik vähän "hutaisemalla" homma tuli tehtyä. No parin kk kuluttua sit kunnolla kun kelit on jo hyvät. Lasivahakin jäi laittamatta, vaikka uusi aine jo hankittu.

Masq
-
Viestit: 146
Liittynyt: 7.10.2007 20:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Masq » 2.3.2010 15:02


Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 2.3.2010 15:17

Joo, toi Japen juttu on tullu katseltua jo aiemmin, näyttäs tuotteet toimivan. Mikähän setti ois järkevin hankkia ku auto 3v vanha ja 40tkm ajettu...Ja oikeastaan mitään käytön jälkiä ei muualla näy ku kuskin penkis pientä, siinä etureunassa.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 2.3.2010 21:00

Peke: etköhän ihan perussetillä pärjää jos ei kerran käytännössä juuri mitään kulumajälkiä ole.

Japen ex-audin samanvärisen sisustan hoidin kuntoon marseillesaippualla ja megun leather cleaner/conditionerilla. Aikaakaan ei menny kuin 8h ;)

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 2.3.2010 21:11

Niin mä vähän arvelinkin ja tätä kävin hakee Harrilta:
Gold Class™ Rich Leather Cleaner/ Conditioner
Nahan puhdistus- ja hoitoaine

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 2.3.2010 22:06

Yks lisätekijä mikä pisti silmään on salaman käyttö joko parantavana/huonontavana tekijänä. Tai ei ainakaan samoilla asetuksilla ole ennen ja jälkeen kuvia otettu..? Vaikka tätä seikkaa ei oteta huomioon, käsittelyn jälkeen kyllä eroa on niinku yöllä ja päivällä. :)

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 3.3.2010 11:06

Kauhistuttavalle näyttää kyllä tuo kuumailmapuhaltimen käyttö nahkaa hoidettaessa. Ilmeisesti koitetaan varastoida lämpöä talven varalle ;)

Macce
-
Viestit: 53
Liittynyt: 19.4.2005 22:46

ViestiKirjoittaja Macce » 5.3.2010 16:41

Olisi tarkoitus tilata kiilloituskone. Tähän asti olen vahaillut käsin AG ja Sonaxilla. Tuolta olisi tarkoitus tilata. http://www.cleanyourcar.co.uk/ Kumpi olisi perempi ostos G220 tai DAS-6 Complete Meguiars Kit vai Menzerna Kit?

Omistan haalistuneen punaisen Mk2 golffin, mustan RS Octavian ja vectran. Miltä tämä setti kuulostaisi Occuun vai olenko ihan pihalla?

-Pineline esipesu
-Autoshamppoo
-Claybar + detailer
-Megu #83 vai joku karkeampi ??
-Megu #80
-Dodo Juice Blue Velvet tai NXT 2.0

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 5.3.2010 17:05

Ota ocua varten vielä joku astetta karkeampi aine, #83 puree vectran maalipintaan hyvin mutta ocun ei. Ko.koneet on aika samanlaisia, ota se kumpi nyt sattuu enemmän kiinnostamaan. Mulla on DAS-6 ja ihan tyytyväinen olen ollut. Mikään nopean miehen kone se ei ole, mutta tuloksia saa VAG:n maalinkin jos jaksaa hinkata.

Ottaisin mielummin menzernan paketin kun kerran ocua aiot kiillotella. Power Gloss/3.02 tulee varmasti tarpeeseen epäkeskolla hinkatessa. Menzernan laikatkin on vähän kovempia kuin megun ja sun tapauksessa se on vain hyvä juttu.

Edit. Itse olen nykyään välttänyt tuota kauppaa. Kaksi kuukautta joutu viimeksi odottamaan tavaraa...

vil1
-
Viestit: 41
Liittynyt: 31.12.2009 18:42

ViestiKirjoittaja vil1 » 6.3.2010 10:33

Mitäs ainetta toi Autoglymin 02B – Ultrafine Renovator on? Löyty hyllystyä tollasta. Saako mitään aikaa?

Kaivo
-
Viestit: 41
Liittynyt: 17.12.2005 21:03

ViestiKirjoittaja Kaivo » 6.3.2010 19:00

Onpas täällä paljon tietämystä vahauksista, myllytyksistä ym. maalilipinnan hoidosta.

Nyt sitten olisi tilaisuus tekasta "työnäyte" yhdelle kapistukselle. Auto siis alla oleva Volkkari, joka on maalattu viime vuonna. Värinä on Aquarius ja maalina Mipa. Lakkaa on ruiskutettu 6 kättä. Autoa on taas rakennettu syksy ja talvi, joten pintaan on kertynyt pölyä ym. skeidaa. Auto oli tarkoitus maalata ennen ekka näyttelyä, mutta se piti siirtää toukokuulle. Pinta pitäsi kuitenkin saada priimaksi ennen pääsiäisen ACS:ta. Auto on Oulussa ja lämpimät tilat löytyy itseltä.

Niin, ja maksamaan en ala. Mainetta ja kunniaa tarjolla, mainostuksen myötä...ehkä.

Jos kiinnostusta löytyy, ottakaa yhteyttä
[email protected]

http://kolkka.org/talkkari/gallery/2009 ... hoto16.jpg

JUMA
-
Viestit: 539
Liittynyt: 24.6.2005 14:40

ViestiKirjoittaja JUMA » 6.3.2010 19:20

Kaivo kirjoitti:Niin, ja maksamaan en ala. Mainetta ja kunniaa tarjolla, mainostuksen myötä...ehkä.

Siinähän tuli ytimekkäästi semmoista tekstiä, että ei varmaan tuu ammattilaisryntäystä...ehkä se naapurin Jope, jos se kerkeää...

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 6.3.2010 19:56

Voihan minä sen hiekkasella sienellä pesasta sulle ilmaseksi.
Varmaan sen enempää et tule saamaan, Jukka ottaa vaan claybarin kätteen ja alkaa hinkkaamaan ihan itte :)

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 6.3.2010 21:03

Jaahas...autoon lyödään kaikki rahat kiinni ja sitten mikään ei saisi maksaa mitään ;)

Lisää vahvistusta käsitykselle: TLP = Tosi Laiskat Pojat

Minä tosin en halua mainosta raatoon joka on pilattu blingbling-vanteilla ;)

Soittelehan sitten kun raadolle oikeasti tarvitsee tehdä jotain. Jos maalipinta on samassa kunnossa kuin hötsissä ja päällä on vain pölyä niin ei se naarmuunnu oikealla pesutekniikalla.

Kaivo
-
Viestit: 41
Liittynyt: 17.12.2005 21:03

ViestiKirjoittaja Kaivo » 6.3.2010 21:41

Jaahas...autoon lyödään kaikki rahat kiinni ja sitten mikään ei saisi maksaa mitään ;)

-Kaikki maksaa, tavalla taikka toisella.

Lisää vahvistusta käsitykselle: TLP = Tosi Laiskat Pojat

-Missäs vaiheessa Tlp tuli keskusteluun mukaan? Auto on kyllä minun, eikä firma liity siihen millään lailla.

Minä tosin en halua mainosta raatoon joka on pilattu blingbling-vanteilla ;)

-Näköjään joku haluaa. Makunsa kullakin, kaikkia ei voi aina miellyttää.

Soittelehan sitten kun raadolle oikeasti tarvitsee tehdä jotain. Jos maalipinta on samassa kunnossa kuin hötsissä ja päällä on vain pölyä niin ei se naarmuunnu oikealla pesutekniikalla.

-Älä pidätä hengitystä, asia on jo hoidossa.

Kenenkään ei tarvitse ottaa herneitä nenään. Auto on oikeasti menossa maalaamoon huhti-toukokuussa, mutta se piti saada kuitenkin jonkinlaiseen kuntoon kevään ensi näyttelyyn. Kysyin ihan huvikseni täältä tuota pesu/ kiillotusapua, koska itse en sitä osaa, enkä halua sitä opetellakaan. Ilmaiseksi en tuota tietenkään olisi halunnut. Se kohta oli kirjoitettu ihan kieli poskella. Työhön on kuitenkin saatu jo tekijä ja se hoidetaan alta pois. Kiitos kaikille vastanneille.

JukkaT

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 7.3.2010 8:27

Kaivo: hymiöt taisi mennä ohi...mutta en minä herneitä nenään vetänyt vaan pieni v..tuilu tulee kestää jos aletaan olemaan vailla ilmaisia fiksauspalveluja joista "ehkä" saisi ilmaiseksi mainosta. Hiukan selkeämmin olisi kannattanut ilmaista että tuo lause oli kieli poskessa väännetty.

Saavutettu mainoshyöty ei ehken kotimaassa kata vaivaa kun katsoo kisaajien kaluston kuntoa (ainakin kotimaassa). Siihenhän ei panosteta kun siitä ei ilmeisesti tule pisteitä mutta onneksi sinun auto on poikkeus.

SPL-porukoitten autot taas tuntuu lukeutuvan sarjaan:"ensin olin että voi v..tu mut sitten mä olinkin että ei saatana" jos ei autoa edes vaivauduta pesemään ennen kisaa.

Hyvä että asia on hoidossa ja toivottavasti et saa kaupanpäällisiä: hologrammien ja naarmujen teon melkoinen osa paikallisista fiksareista osaa jo pelkästään pesemällä ;)

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 7.3.2010 10:21

Tuossa oli kyllä semmonen postaus taas että ei voinu ku ihmetellä. Ilmastahan ei oo mikään maailmassa.

Maikki: päivittäin työkseen tekevät fiksarit pyrkii jättämään mahollisimman paljo tekemättä :)

Millon aukee kauppa?

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 7.3.2010 10:57

ensiviikolla :)

toimivuuden testaus menossa eikä ilmeisesti ole ongelmia...

Kaivo
-
Viestit: 41
Liittynyt: 17.12.2005 21:03

ViestiKirjoittaja Kaivo » 7.3.2010 14:19

No voi voi. Kylläpäs se sitten aiheutti keskustelua.
Täsmennetään nyt vielä kerran. Alkuperäinen kirjoitukseni siis sisälsi sellaisen lauseen, jossa kerroin että en olisi halunnut maksaa autooni tehtävästä työstä mitään. Lause oli kirjoitettu puhtaasti huumorilla. Nyt kuitenkin hommaan on saatu mies, joka suorittaa työtehtävän viikolla 13 markkinahintaan. Olen pahoillani, jos olen kirjoituksellani loukannut jotakuta, se ei ollut tarkoitukseni. Vi...lua kestän kyllä ja oma mieleni ei järkkynyt näistä teksteistä, haluan vaan oikaista sen käsityksen, että en haluaisi maksaa autooni ulkoistetuista hommista mitään. Maikki on myös tarjoutunut kahteen otteeseen tekeen täysfiksin autoon, mutta silloin ei ollut tarvetta moiseen ja hänellekin olen asian ilmaissut, että tehdystä työstä maksetaan markkinahinta ilmaiseksi ei siis tarvitse tehdä mitään. Joten eiköhän tämä asia ole loppuunkäsitelty, vai? Omalta osaltani kyllä.

Hauskaa kevään jatkoa

JukkaT

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 7.3.2010 17:01

Terve!

Minkähänlainen on golf mkv:n maalipinta. Tarvitseeko golffi kovia aineita? Kovin naarmuiseksi malipinta ei viidessä vuodessa ole kerennyt. Hetken lueskeltuani tuossa lime primessä taitaa olla suosikki ainesta, mutta jos vertaa megun tuotteisiin niin mihin väliin tuo asettuu? #205 / #9?
Viimeksi muokannut hiloran, 8.3.2010 16:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 7.3.2010 21:08

Golffissa on kova maalipinta joten Lime Primella ei saa kuin harmauden ja pikkasen naarmua pois. Lime Prime vastaa leikkaavuudeltaan megun tuotteista lähinnä #80:sta tai #205:sta.

Voittaja-ainesta löytyy Menzernan tuotteista. Vähintään P203S ja kiillotuslaikka. Itse oon käyttänyt Lake Countryn oranssia kevyesti leikkaavaa laikkaa ja 203:sta saksalaisiin.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 8.3.2010 3:49

Mikä kauppa aukee ja minne? :)

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 8.3.2010 7:58

Peke: tuollahan tuo yhteistyökumppanien tarjouksissa jo möllöttää että tulossa on ;)

www.erased.fi ja löytyy ValetPro, Poorboys, Chemical Guys, Lake Country jne. autonhoitotuotteet.

Prospect
-
Viestit: 6
Liittynyt: 4.3.2010 22:44
Viesti:

ViestiKirjoittaja Prospect » 8.3.2010 10:03

Komia on ainakin etusivu...

Otto -89
-
Viestit: 96
Liittynyt: 15.11.2008 19:47

ViestiKirjoittaja Otto -89 » 8.3.2010 20:32

Hieno etusivu:)

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 8.3.2010 23:47

Jo etusivun perusteella tilaan tuolta. ;)

Samu.L
-
Viestit: 59
Liittynyt: 25.1.2010 19:55

ViestiKirjoittaja Samu.L » 9.3.2010 18:50

Tyylikäs etusivu! Jos tuotteiden toimitus onnistuu postin kautta saattaa tilaukset täältäkin suuntautua sinne suuntaan koska mikään muu ei vituta niin paljo ku se et tilaat parivahasientä ja jonku rätin ni ne laitetaa matkahuollon kautta ja maksaa saman verran toimitus kuin ostokset

Prospect
-
Viestit: 6
Liittynyt: 4.3.2010 22:44
Viesti:

ViestiKirjoittaja Prospect » 9.3.2010 18:50

Täältä löytyy myös, jos tarvetta ilmenee :=)

www.meguiars-store.fi

Uudet sivut tulossa vielä tälle kuulle...

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 9.3.2010 19:26

Sivujen aukeaminen on ihan luvatussa ajassa eli sunnuntaina aukeaa kun pe-la pääsee laittamaan loputkin tuotteet sivuille.

Alkuun toimitaan niin että kun tekee tilauksen lähetän sähköpostilla laskun liitetiedostona. Kun maksu näkyy tilillä laitan tavarat tulemaan postilla tai matkahuollolla asiakkaan valinnan mukaan.

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 12.3.2010 20:14

Tuli tuossa urakoitua koko topic läpi, nyt kun alkaa kevätkin koittaa kohtapuoliin...
Golffilla ajettu "vasta" 320tkm, jotainhan tuolle pitäis varmaan tehdä. Nyt olen vahoista mitään tietämättä parikertaa käsin siihen laitellut Glymin punaista, konekamaa se taitaa olla enemmän ;)

Topicin pohjalta tällainen lista mieleen muodostui:
  • Pineline/Fairy tms esipesu
  • Claybar--> Mitä luikastetta? Onko tuo Dodon Juice Born Slippery hyvää? Siihen hommaan suunniteltua näyttäis olevan. Toisena vaihtoehtona Megun Quick Detailer, joka olis monikäyttöisempää...
  • Pesu esim. NXT:llä
  • Dodo Lime Prime (tällähän ei tuosta kansanvaunun kovasta maalipinnasta saa paljon mitään irti mutta opetellaan ensin)
  • NXT 2.0, tai Megun #16 kun näkyy saavan jo Suomen rajojen sisäpuolelta...

Koneena on rälläkkämallinen motonetin kapistus, ja siihen pitäis saada jotain muutakin kuin se alkuperäinen laikka ;) Eli mitä? En ala suurempaa hiontaa harrastaa varmaan ihan heti joten ainut mitä leviteltäisiin olisi tuo Dodo/Glymin punainen.

Erasedin aukeamista odotetaan kieli pitkällä =P

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 12.3.2010 20:56

Hyvin sitä glymin punaista voi käsinkin levittää ;) Toimii kyllä käsinkin, kunhan työstää tarpeeksi eikä läiski vaan pintaan. Mikrokuitutyyny on pätevä sen levitykseen.

Erasedille taitaa tulla valikoimiin Lake Countryn laikkoja, ne on hyviä. 3M laikkoihin olen myös ollut oikein tyytyväinen. Megun 7" SoftBuff2.0 laikat on hyviä epäkeskon kanssa, mutta rälläkkäkoneen kanssa mun makuun vähän liian isoja. 3M laikat on 6" ja LC laikat 6,5". Yllättävän paljon tekee tuo 0,5"-1" ero.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 14.3.2010 12:11

Monikäyttöisin ja edullisin aine liukkariksi claybarille on ValetPro:n citrus bling.

- laimentamattomana toimii pikavahana
- 1:3 veteen laimennettuna ikkunoidenpuhdistusaine
- 1:10 laimennettuna detailer
- 1:16 laimennettuna liukkari claybarille

Dodon Born Slippery on loistava aine liukkariksi claylle mutta hinnaltaan sitten ihan eri luokkaa kuin tuo citrus bling. Sama pätee Megun ja muiden valmistajien quik detailereihin.

Laikoissa keskitytään LC:n laikkoihin aluksi isoissa laikoissa ja 4" löytyy "noname" laikkoja joilla kuitenkin tekee 2-3 autoa ja laatu on ihan eri luokkaa kuin esim. biltsun cyclokopion mukana tulevissa laikoissa.

pmj
-
Viestit: 275
Liittynyt: 4.11.2004 12:56

ViestiKirjoittaja pmj » 14.3.2010 22:50

Jaaha, kesä tulee kovaa vauhtia ja jossain vaiheessa on otettava normaali parin päivän sessio jotta auton saa kesäkondikseen maalipinnaltaan ja muualta.
Nyt kun maalipinnassa on ja tulee väkisinkin pieniä naarmuja vaikka kuinka yrittää varoa (joskus on pakko hiukan vetää lumiharjalla maalipintaakin pitkin vaikka pahaa tekee...)
Tarkoitus on käyttää pintavahana Megun 2.0 NXT vahaa josta on hyvät kokemukset. Mikä olis hyvä vaha sen alle jolla täyttää ensin pienet naarmut? Vai mitä aineita kannattais käyttää? Auto on melko tuore (alle 2v ja maalipintaa on yritetty pitää mahd. hyvänä) ja myllyttäminen on turhaa ihan pienten ja harvassa olevien naarmujen takia.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 15.3.2010 8:21

Buzz: Poorboys Black Hole tai White Diamond väristä riippuen alle ja NXT päälle.

Poorboys mieluiten koneella levitettynä koskatoimii siten parhaiten (toimii kyllä käsinkin levitettynä). Samalla kertaa saat harmauden pois lakkapinnasta, naarmuja pois ja täyttää syvempiä naarmuja

j.f
-
Viestit: 270
Liittynyt: 4.10.2005 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja j.f » 15.3.2010 18:27

Löytyykö kokemuksia millä setillä on päästy parhaaseen kiiltoon LY3D Tornado punasen kanssa?
Maalipinta on alkuperäinen -91 ja käsin aina vahattu. AG:n punaista ja kultaista vielä pari vuotta sitten käytin ja sen jälkeen briteistä ilmaiseksi lähettivät vahingossa 3-vaiheista Toughseal Paint Protectionia, joka nyt on loppu. Toughseal oli yllättävän hyvää ainetta ja teki punaisen punaisemmaksi kuin AG:n tuotteet.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 15.3.2010 22:30

Tuollaisen peruspunaisen kanssa lähtisin itse hakemaan kiillon jollakin glazella ja carnaubavahalla. Eli ensin pohjat huolellisesti vaikka menzerna PO85:lla tms. ja viimeistely/kiillotuslaikalla. Tämä olettaen, että pinta ei ole pahasti naarmuuntunut. Jämymmät aineet sitten tarpeen mukaan.

Seuraavaksi se Glaze, Meg's #7, Poorboys BlackHole tms. ja vahaksi esim. Meg's #16, #26, Instan ButterWetWax tai vaikka joku Dodo juicen kovavaha.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 16.3.2010 8:15

-JP- alkaa olla asian ytimessä ;)

Tuohan taitaa olla se yk-tuonti g-lader ja ainakin kuvissa maalipinta näyttää ihan hyvältä.

Menzerna PO85 on hyvä mieto vaihtoehto lähteä liikkeelle mutta minä lähtisin Dodo Juicen Lime Primella liikkeelle. saa naarmua hyvin pois ja kun sisältää glazeöljyjä niin kiiltoa tulee samalla rutkasti. vahaksi 1. kerros megun #16 ja päälle butter wet wax tai Dodon Hard candy / Banana Armour tai pelkästään jompaakumpaa 2 kerrosta.

Jos Lime Prime ei vie riittävästi naarmua niin stten Menzernan P203S ta P3.02, Black Hole viimesitelyaineena ja glazena ja vahat kuten yllä.

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 17.3.2010 9:55

Talvi alkaa olla voitettu ja tarkotus laittaa golffia kesäkuntoon.

Maalipinta on parhaat päivänsä nähnyt, joten olisi hyvä aika vetää "täydellinen" käsittely.
Autona hopea neloskopponen golffi.

Kone tarvitsisi hankkia, onko tuo bilteman tuote ihan käypä laite aloittelijalle ja minkälaisia laikkoja kannattaisi hankkia?

Tällästä settiä olen miettiny, ehdotuksia mitä pitäisi tehdä toisin ja mitä lisätä?

-Pineline esipesu
-Autoshamppoo ( NXT Generation™ Car Wash, NXT Shampoo )
-Claybar-käsittely (Quik Clay Starter Kit)
-Joku kiillotusaine koneella? (Meguairs)
-Vaha, koneella vai käsin? (NXT 2.0)

Macce
-
Viestit: 53
Liittynyt: 19.4.2005 22:46

ViestiKirjoittaja Macce » 17.3.2010 10:43

Nyt piti laittaa tilaus vetämään, jos näillä nyt pääsis alkuun. Ei tämä kyllä mitään aivan ilmaista hommaa ole :)

1 x Citrus Bling - 500ml
1 x Dodo Juice - Lime Prime pre-wax cleanser 250ml
1 x Dodo Juice Blue Velvet
1 x Meguiars Professional Paste Wax #16
1 x Scotch 3434 Automotive Masking Tape
1 x Menzerna 135mm Compounding Pad
1 x Menzerna 135mm Finishing Pad
1 x Menzerna 135mm Polishing Pad
1 x Kestrel DAS-6 Dual Action Polisher
1 x Elite Ultra Fine Detailing Clay
1 x Menzerna Final Finish Polish - P0 85 RE 5 - 250ml
1 x Menzerna Power Finish Polish - P0 203S - 250ml

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 17.3.2010 12:50

Lamaro: Biltsun kone on aloittelijalle ihan ok ja parempaa laikkasettiä vaan ostamaan. Myllytysaineeksi Menzernan P203S kun VAG-tuotteesta on kyse tai Megun ultimate compound voisi olla hyvä (itse en ole vielä kerennyt testaamaan).

Toisaalta koneeksi Kestrel DAS-6 voisi olal hyvä vaihtoehto jos olet valmis sijoittamaan enemmän koneeseen ja laikkoihin

Macce: Arvaappa paljonko minulla on mennyt aineisiin ja koneisiin ;)

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 17.3.2010 13:13

Lamaro: Biltsun kone on aloittelijalle ihan ok ja parempaa laikkasettiä vaan ostamaan. Myllytysaineeksi Menzernan P203S kun VAG-tuotteesta on kyse tai Megun ultimate compound voisi olla hyvä (itse en ole vielä kerennyt testaamaan).

Toisaalta koneeksi Kestrel DAS-6 voisi olal hyvä vaihtoehto jos olet valmis sijoittamaan enemmän koneeseen ja laikkoihin


Mistä tuota Kestreliä saisi?
Onko muuten nuo aineet ja työn järjestys hyvä?

Macce
-
Viestit: 53
Liittynyt: 19.4.2005 22:46

ViestiKirjoittaja Macce » 17.3.2010 13:47

Itse en ainakaan löytänyt Suomesta tuota DAS-6

Tilasin koko setin tuolta http://www.elitecarcare.co.uk/index.php
Toimituskuluja tuli 75€ aika paljon kyllä:(

Maikki taisi kirjoittaa mese foorumilla, että sillä tulis myyntiin DAS-6

Maikki: Koska erased.fi sivut aukeaa?


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 172 vierailijaa