projekti: kevätkiillotusta

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 19.4.2010 15:04

Lantraa vaikka 10:1. Suihkuttele märkään autoon ja sen jälkeen normaali kuivaus.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 19.4.2010 15:50

dr_ink kirjoitti:- Pesu tymäkällä pinelinellä ja pesurilla
- Pesu märällä hevosen vitulla ja fairyvedellä*
- Huuhtelu
- Kuivaus
- Claybar käsittely
- Korrek kliineri (epäkeskolla)
- Kliinerin kiilloitus käsin (kannattaa uskoa purkissa olevaa "käsittele pieni alue kerrallaan")
- Huuhtelu
- Kuivaus
- Korrek TFX vaha (epäkeskolla)
- Kiilloitus (epäkeskolla)
- Huuhtelu*
- Kuivaus*

*-Merkityt aivan turhia...
Vahauksen jälkeen ei pesua noin viikkoon, vahat "kovettuu" vielä. ;)
Ja Fairylla pestään astiat.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 19.4.2010 17:27

Okei. Aina sitä oppii jotain uutta.

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 20.4.2010 18:33

Tänään tuli lime prime lite ja blue velvet.

Testasin taka spoileriin menulla:

-huuhtelu
-pesu mequn shampoolla
-huuhtelu
-kuivaus
-clay bar dodon born slippyllä
-huuhtelu
-kuivaus
-lime prime lite
-blue velvet *2

En nyt tiedä hämääkö spoilerin pieni pinta-ala mutta mequja ennen käyttäneenä en nyt voi sanoa kokeneeni AHAA elämystä dodoilla.
Pinnan liukkaus mequilla on ollut parempi,kiillosta en sano vielä juuri mitään tuon spoileri testin perusteella..mutta jos vastaavaa on koko auto niin hieman petyin.

Veden poistuminen pinnalta on täysin verrattavissa mequn,esim cleaner waxin veden poistoon.

Viikonloppuna lissää.

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 20.4.2010 20:53

Välikysymys: Onko järkevää vetää Megun #16 vasta maalatuille vanteille? Jos on nii kannattaako jättää yöksi vahat ja aamukahvin kans buffailla ?

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 20.4.2010 21:43

antto: megun #16 passaa vastamaalatuille vanteille koska ei sisällä cleanereita. #16 pitää kiillottaa heti tyyliin levitys konepellille ja välitön kiillotus. Jos pidemmäksi ajaksi jätät maalipinnalle niin edessä on pitkä ja hikinen jumppa.

A_._A
-
Viestit: 260
Liittynyt: 23.7.2003 21:30

..

ViestiKirjoittaja A_._A » 21.4.2010 19:04

Kuis riittoisaa tuo Megun #16 on ? Eli montako kertaa vetää auton ..

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 21.4.2010 19:28

About 100 kertaa, ei jää paljon hintaa yhdelle vahaukselle...

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 23.4.2010 10:03

topicin luin läpi ja innostus heräsi pikku vahailuihin. tähän mennessä olen vaan käyttänyt jotain halpavahoja kaupan hyllyltä ja tunnin kahden nopeita pesu+pikavahaushommia.
konetta ei ole eikä vielä ole tarkoitus hankkia.

ekan vahailun kohteena on toi mun '92 skyline jossa on siis valkoinen ehkä jopa alkuperäinen maalipinta joka ei ole mahdottoman huonossa kunnossa ollenkaan. lisäksi luukut on hiilikuitua (kiiltävä lakka) ja niissä näkyy kaikki naarmut kyllä heti.

Maikki suositteli seuraavat aineet mulle ja ne tilasin kysymyksiäkin nousi pinnalle useita:

1.eli ensin pesu jolla poistetaan vanhat vahat ym (esipesu ja perään jollain jytkyllä pesuaineella) kävisikö tuohon fairy kun tarkoitus on kaikki vanhat poistella vai haenko suoraan pinelineä?

2."100g claybaria ja citrus bling 500ml josta saat 5,5l detaileria tai jopa 8,5l liukkaria claybarille"
eli esipesun jälkeen sitten claybar käsittely, kumpaa sekoitussuhdetta tuohon citrus blingiin nyt pitäisi käyttää? eli en ymmärrä että mikä ero on detailerilla ja liukkarilla. kumpi ja miksi?

3.tämän jälkeen nopea välipesu, käykö tähän pesuun nyt joku ihan perus turtlewaxin nanotech jota hyllyssä on, pelkkä vesihuuhtelu, vai millain? ---> kuivaus

4.Clayn jälkeen läpikäynti Poorboys White Diamondilla. ok tässä ei mitään erikoista. levityssieniä tulee myös pari että niillä tämä leveälle ja mikrokuituliinoilla pois (niitä tilasin myös 4kpl) Onkos tämä kuinka "nopeeta" vahaa. eli mennäänko ihan pelli kerrallaan vai ehtiikö vetämään isompia alueita?

5.vahaksi ValetPro House wax 500ml. eli kun white diamond on pyyhitty pois niin sen jälkeen tämä pintaan levityssienellä ja mikrokuituliinaa perään.

lopuiksi huuhtelulla vahapöly pois kun kuitenkaan en osaa tarpeeksi ohutta kerrosta levitellä :)

Ikkunoiden listoihin mulla onkin joku ihan hyvä aine jo valmiina.

Varmistuksena vielä että toi sama menettely on hyvä myös hiilaripinnoille?

Kiitos neuvoista jo etukäteen.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 23.4.2010 12:03

1. Kyllä käy fairykin, pineline on kyllä hellempi maalille. Tee esipesu fairylla/pinelinellä ja itse pesu vaikka tuolla turtlella. Näin saat ne fairyt varmasti pois paneelien rakosista.
2. Tee se 16:1 seos ja jos tuntuu nihkeältä niin laita lisää Blingiä seokseen.
Detaileri/Claybar-liukkari=sama asia. Detaileria käytetään linnunpaskan, sormenjälkien yms pois pyyhkimiseen, liukasteena kuivauksessa ja claybar-liukkarina. Dodolla on kyllä ihan oma liukkarinsa, jota ei voi käyttää detailerina.
3. Käy hyvin.
4. Ota joku 40x40cm alue ja työstä WD ihan reilusti painaen pinnalle. Anna kuivahtaa ja pyyhi pois. Muistaakseni kuivuu aika nopeasti. Pari herneen kokoista tippaa riittää.
5. Ei kannata pestä heti vahauksen jälkeen. Vaha ei ole vielä kerinnyt kovettua kunnolla. Odota ainakin muutama päivä, mielellään vaikka viikko.

Jos hiilaripinnoissa on lakka päällä, niin ihan samalla kaavalla pitäisi mennä.

Carbin
-
Viestit: 37
Liittynyt: 20.2.2008 11:21

ViestiKirjoittaja Carbin » 23.4.2010 21:07

Ja fairyhan on tiskiastioille. Ei autoille.

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 24.4.2010 11:14

Kuva

Mequn #16 mirror glaze vedettynä lime prime pohjusteen päälle x1. Mietin että vieläkö vetää toisen saman ja sitten 1-2kertaa blue velvet?

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 24.4.2010 12:02

Aika turhaa, pari kerrosta on ihan riittävä. Anna #16 hengähtää pari tuntia(tai jos mahdollista niin mielellään yön yli) ja sitten kerros dodoa päälle.

Evokki
-
Viestit: 116
Liittynyt: 19.3.2007 19:40

ViestiKirjoittaja Evokki » 24.4.2010 15:00

Alkas oleen Megun NXT 2.0 vaha lopus, aattelin et vois kokeilla jotai muuta, vaikka carnauba vahaa. Onko esim Dodo Juice Diamond White kuinka kestävä verrattuna tuohon?

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 24.4.2010 15:10

Vetäsin kuitenkin toisen satsin tuota #16:sta...tuli ihan helvetin oossom pinta o_O Parani eka kerroksesta aika pirusti.Kerrosten välissä oli aikaa noin 4h.

Huomenna aamulla yksi kerros blue velvettiä..

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 25.4.2010 10:24

Kuva

Täytyy kyllä vetää takaisin noita ekoja kommentteja viikolta tuosta blue velvetistä
Tuli kyllä aika oossom lopputulos o_O

Reneto
-
Viestit: 10
Liittynyt: 16.1.2010 22:34

ViestiKirjoittaja Reneto » 25.4.2010 13:00

^
Toi on mukava kuulla. Vetäisen Blue Velvetit pintaan, jahka saa nyt tilattua sen..

Sellainen kommentti Citrus Blingistä, että onhan hyvä lasinpesuaine. Lantrasin ohjeiden mukaan, suihkuttelin reilusti auton laseihin ja pyyhin puhtaallla mikrokuituliinalla. Aivan sikahelpolla kirkas lasi, eikä jäänyt mitään rantuja. Kotona koitin ikkunoihinkin ja hyvin toimii.

pelhaki
-
Viestit: 15
Liittynyt: 19.3.2010 21:00

ViestiKirjoittaja pelhaki » 29.4.2010 8:28

Moro!
Aattelin myllyttää mustan Mazdan vm2003.
Oisko Menzernan 203s ja Maikin keltaiset laikat sopiva kombo ??

Kiitos ja jälleen näkemisen toivossa pelhaki !!

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 29.4.2010 8:33

pelhaki: riippuu missä kunnossa maalipinta on. Jos armottoman huonossa kunnossa niin ei riitä mutta muuten varmasti toimiva yhdistelmä.

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 1.5.2010 19:14

Miten nuo pikku laikat ( http://www.cleanyourcar.co.uk/polishing ... od_66.html ) on tarkoitus kiinnittää koneeseen. Koneessa rälläkkä mallin kiinnitys (M14)

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 1.5.2010 21:49

^Tuo tukilaikka käy epäkeskoon, suoravetoiseen menee tämä: http://www.cleanyourcar.co.uk/polishing/sonus-4-spot-pads/m14x2-75mm-rotary-backing-plate/prod_341.html.
Tarrakiinnityksellä tulee sitten laikka tuohon kiinni.

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 2.5.2010 9:21

Juu näin tuumailinkin.

Jukahia
-
Viestit: 44
Liittynyt: 17.4.2009 8:59

Golffin vahausta, auto -03 ja 145 tkm takana.

ViestiKirjoittaja Jukahia » 2.5.2010 22:28

Hyviä vinkkejä ja ohjeita täältä saanut ja tässä olisi oma korsi kekoon...

pesu,
clay,
huuhtelu,
Meguiarsin ScratchX 2.0, ekaksi sienellä levittäen ja käsin kiillottaen.
Valoa vasten peilaten jäi vielä naarmuja ja ns.seittiä valon ympärille.

Toinen kierros scratchX, Autoclymin sininen laikka (medium soft) ja 1-2 kierrosvalinnalla koneella kunnolla painaen paikat läpi. En olisi kyllä volkkarista vm. -03 ja ei varmaan koskaan kiillotettu, saanut noita naarmuja pois, jos olisin vaan käsin yrittänyt hieroa. Naarmuja jäi vielä, mutta topikki kasvaan ja tieto karttuu, eli ensi kerralla varmaan saan paremmin naarmuja pois.

Suojaksi laitoin Megun NXT 2.0 jonka levitin sienellä huolella hieroen ja annoin vahan aina
vetäytyä pinnalla ennen pyyhintää ja liinan kääntöä, jonka jälkeen kiillotus. Liinana mikrokuituliina.

Tässä käytetyt mömmöt;

Kuva

Konepelti ennen vahausta;
Kuva

Pelti vahauksen jälkeen;
Kuva

Takaluukun reunat naarmuja täynnä;
Kuva

Jälkeen;
Kuva
Ja sit voi ulkosalla katsella pilviä;
Kuva

Kone ja laikka kuvaan vielä, eli 40€honkkarista Deuz ja laikan sain Promartilta Treeltä;

Kuva

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 3.5.2010 7:12

Jukahia: Siitä se lähtee kun pahalle on annettu pikkusormi ;)

Yllättävän hyvin tuo Scratch-X 2.0 vie naarmua miedoksi aineeksi.

Jukahia
-
Viestit: 44
Liittynyt: 17.4.2009 8:59

ViestiKirjoittaja Jukahia » 3.5.2010 16:06

Jos meinaatte saada Scratch-X 2.0:lla naarmut pois niin se vaatii aika monesti konetta, ainakin itse huomasin tämän. Megun foorumilla puhuvat että sitä täytyy vaan osata käyttää ja kunnolla hieroa pintaan, että sillä lähtee naarmut, mutta ei se ainakaan niin toimi kuin megun myynti "opetus" videoissa näytetään. Tulos paranee kyllä joka kerta, kun käsittelyn toistaa ja hieroo ohuesti ja tasaisesti naarmujen päälle, mutta ainakin minun Volkkari vaati koneella hieromista. Ja Scratch-X 2.0:n jälkeenkin jotkin naarmut näkyy vielä valoa vasten, mutta ne saa sitten ihan käsin kiillottamalla piiloon, kun vaihtaa toiseen vahaan...

Tässä vielä lisää kuvia linkkeinä, niin en tuki koko topiccia...
Takapuskuri ennen mitään vahaa;
http://lh5.ggpht.com/_DM-ifgX3WaU/S93Ct ... M_0637.JPG
Yksi kerta käsin levitettyä ja kiillotettua Scratch-äxää;
http://lh3.ggpht.com/_DM-ifgX3WaU/S93Cl ... M_0640.JPG
Toinen kerta Scratch-äxää, levitetty/hierottu koneella ja medium (sin.) autoglymin laikalla;
http://lh5.ggpht.com/_DM-ifgX3WaU/S93Ce ... M_0644.JPG
Viimeistely Megun NXT 2.0 , joka vei pienet naarmut vielä mennessään ja toi parhaan kiillon;
http://lh5.ggpht.com/_DM-ifgX3WaU/S93BQ ... M_0689.JPG (Takakilven takunen on likainen, mutta sitä en jaksanut kunnolla hieroa kiillolle)
Sama homma oli takaluukun kannessa myös, jonka alareuna oli melkoisen naarmuinen, kun talvella tuli aikalailla taltattua puskurin ja kontin välistä lunta ja jäätä pois.

Tässä vielä kuva konepellistä, kahden Scratch-X käsittelyn jälkeen, eli eka hellästi käsin, jos ei naarmut lähde, niin perään koneella, jonka jälkeenkin on vielä seittiä valon ympärillä.
http://lh4.ggpht.com/_DM-ifgX3WaU/S93DB ... M_0624.JPG
Seitti lähti kun kiillotti NXT:llä käsin; http://lh5.ggpht.com/_DM-ifgX3WaU/S93CE ... M_0656.JPG
Sanoisin että ei ole rahat hukassa noissa vahoissa ja Scratch-X:llä kiillottui myös harmaat takakaaren etureunat aika hyvin, plus pintaan on vedetty NXT.
Ennen; http://lh5.ggpht.com/_DM-ifgX3WaU/S93Dh ... M_0609.JPG
Jälkeen; http://lh4.ggpht.com/_DM-ifgX3WaU/S92_x ... M_0713.JPG

Lailtetaan lopuksi vielä kokonainen Volkkari esille, kun nurkat on nyt tullut esiteltyä. Kuva

BullDozer
-
Viestit: 51
Liittynyt: 15.3.2006 10:10

ViestiKirjoittaja BullDozer » 3.5.2010 18:52

^Näyttä hyvältä :)

Minkä hintaista toi Scratch-X 2.0 on? Entäs jos meinaa käyttää Deep Crystal Paint Cleaneriä, niin kumpi ensin?

wertt
-
Viestit: 85
Liittynyt: 28.4.2008 17:34

ViestiKirjoittaja wertt » 3.5.2010 19:17

Nyt olisi ensimmäisen vahauksen ja myllytyksen aika. Auto on siis talvella maalattu kirkkaan oranssiksi ja nyt se pitää saada kiiltämään kuin juutalaisen kulli.

Hommahan on toisaalta helppo, koska naarmuja tai pyörrejälkiä ei ole. Jokunen roska lakkapinnasta löytyy, mutta ne tasottuvat 2000 vesihiomapaperilla hienosti. Tähän mennessä olen kiillottanut kaikki roskien hiomajäljet Fareclan G3 tahnalla, mutta siihen lienee parempiakin aineita olemassa?

Haluan myllyttää vielä koko auton jollain aineella, joka todella viimeistelee kiillon. Mitä siis olisi fiksu käyttää? Mikä vaha tulisi pintaan hieroa, jotta oranssi helmiäinen näyttää hyvältä? Dodon orange crush vai joku collinite?

Ja toki tohon viimeistelyyn sopiva laikkakin tarvitaan, eli mitä ostan ja mistä?

Petterii
-
Viestit: 7
Liittynyt: 13.9.2007 15:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petterii » 3.5.2010 19:36

Maikki tästä jo taisi jotain tietää. Tänään näki valon Suomen ensimmäinen Detaling-foorumi. www.pesukinnas.com

Tervetuloa!

Otto -89
-
Viestit: 96
Liittynyt: 15.11.2008 19:47

ViestiKirjoittaja Otto -89 » 3.5.2010 20:40

Nonii:) tonne taitaa olla pakko liittyä, maikilta kohta tilaukseen lime prime ja biltsun koneeseen laikkasetti ja ei muutaku harjoittelee:)

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 3.5.2010 21:17

Wertt: 3M Fast Cut Plus on hyvää hiomanaarmujen poistoon. Sen jälkeen vetäiset koko auton läpi esim. menzernan 106:lla tai 85:lla ja sitten vahat päälle, orange crush toimii varmasti. Lake Countryn laikkoja löytyy erasedista.

lommo
-
Viestit: 72
Liittynyt: 13.3.2005 15:18

ViestiKirjoittaja lommo » 4.5.2010 9:17

Täällä tuntuu olevan paljon tietämystä vahoista. Mikä vaha olisi olisi hyvää kun haetaan pitkään kestävyyttä, kiillosta ja wetlookista voi tinkiä jos kesto on hyvä. Ja entäs mikä vaha on hyvää kiillotetuille aluvalsseille ?

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 4.5.2010 11:26

lommo: Megun #16 tai Collinite 476

Kiillotetuille vanteille ei ole oikein sopivaa vahaa. Sinolia vaan päälle niin sulkee huokoset.

Polo11
-
Viestit: 34
Liittynyt: 30.8.2009 9:01

ViestiKirjoittaja Polo11 » 4.5.2010 21:11

Maikki, sain kauttarantain kuulla, että sinun kautta voisi saada tilattua kuvan mukaisen Glass masterin, joka soveltuu erinomaisesti auton tuulilasin pesuun sisäpuolelta?

Kuva

Kuva

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 5.5.2010 10:07

noniin nyt tuli kokeiltua maikilta tilaamia aineita, nokkapellin, katon ja kontin kannen käsittelin.

tuli todella hyvä käytettyyn aikaan ja työmäärään nähden. ilman konetta vetelin ylempänä mainitut kamat pintaan ja olen kyllä tyytyväinen.

tuossa yksi räpsy tuloksesta. kännykameralla :(

Kuva

Homma tarkemmin tuolla:
GTR vahaus

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 5.5.2010 19:52

Kuva

Foam lance ja valet pro:n snow foam. Imo ihan sika oossom combo!
Kuva otettu vajaa 10min ruiskutuksen jälkeen.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 5.5.2010 20:07

Oho, sehän on pysynyt kauan! Oliko sulla PH Neutral Snow Foamia vai Snow Foam Comboa?

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 5.5.2010 20:51

Ph neutralia.

LeZero
-
Viestit: 96
Liittynyt: 21.4.2008 21:54

ViestiKirjoittaja LeZero » 7.5.2010 9:42

Tässä hieman tätä lueskelleena huomasin kammoksuvani hintoja ja nurkista vielä löytyy punainen ja kultainen glymi, joten ajattelin kevään ensivahauksen niillä suorittaa. Kävin biltemasta hakemassa jo topicissa tutuksi tulleen epäkesko koneen ja oli tosiaan maininnat siitä ettei bilteman sieniä kannattaisi käyttää.. miksi? Ajattelin punaisen levittää koneella ja kiiloittaakkin sitten kultaisen levitys käsin ja koneella kiilloitus. Mietin vain onnistunko noilla bilteman sienillä ja punaisella glymillä polttamaan lakkapinnan pois siitä? Muitakin vinkkejä tällä kombinaatiolla saa tietty ehdoitella..

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 7.5.2010 9:53

Biltsun sienet kestää juuri ja juuri sen yhden levityskerran, ovat pehmeitä eli toisaalta jotenkuten toimii punaisen glymin kanssa.

Jos noilla meinaisit lakkapintaa vaurioittaa niin polttamaan et onnistu vaan ennemmin niin että laikka7laikat hajoaa ja tukilaikka tekee naarmua ;)

Saksanihmeeseen ei sitten ihmeitä tehdä tuolla kombinaatiolla mutta varmasti vie harmautta lakkapinnasta ja jonkinverran piilottaa naarmua.

Toisaalta minultakin löytyy verkkokaupasta Dodon Need For Speed tai ValetPro Achilles Prep jotka ovat huomattavasti tehokkaampia kuin punainen glymi

Reneto
-
Viestit: 10
Liittynyt: 16.1.2010 22:34

ViestiKirjoittaja Reneto » 7.5.2010 20:36

Kultaisen glymin kiillottaminen koneella kuulostaa mielestäni hiukan turhalta. Sehän lähtee pyyhkäisemällä ilman minkäänlaista ponnistelua. Vai onko koneen käytöstä jotain sellaista etua, mitä en nyt ymmärrä?

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 7.5.2010 22:16

Kultaisen kiillottamisessa ei varmasti ole mitään järkeä mutta punainen taas toimii kuin unelma koneella levitettynä ja käsin kiillotettuna.

takkunen
-
Viestit: 55
Liittynyt: 26.2.2005 11:00

myllytys..

ViestiKirjoittaja takkunen » 8.5.2010 13:54

Rupesin kysymään että saisko millään ilman maalausta häivyteltyä punaisesta (LY3D) portterista paikka maalauksen rajoja.. kilikali pullolla maalattua...

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 8.5.2010 16:07

Saa. Tosin se ohut spärä-maali saattaa kulua myllyttäessä helposti pois kokonaan, joten varovasti.

Samu.L
-
Viestit: 59
Liittynyt: 25.1.2010 19:55

ViestiKirjoittaja Samu.L » 10.5.2010 19:18

Koska maikille olis tulossa megun numero kuuttatoista varastoon?

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 10.5.2010 19:23

1.5-2vko niin sitten on taas #16:sta varastossa

Samu.L
-
Viestit: 59
Liittynyt: 25.1.2010 19:55

ViestiKirjoittaja Samu.L » 10.5.2010 19:43

Kysytääs viel sellasta että mites toi megun #16, onko hyvä vaha pelkällään vai kannattaako "suojata" jollain kestävämällä vahalla?

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 11.5.2010 8:10

Ainoa vaha joka saattaa kestää paremmin kuin #16 on Collinite 476...

Eli #16 on loistava (ja kestävä) vaha pohjaksi ja päälle voi laittaa jonkun wetlookvahan.

JUMA
-
Viestit: 539
Liittynyt: 24.6.2005 14:40

ViestiKirjoittaja JUMA » 13.5.2010 12:33

Ajattelin laittaa tänne tän kyssärin, koska aihe on niin lähellä.

Pitäis sunnuntaina myllyttää vanhakoppainen eemelimersu, jossa maalipinta todella karussa kunnossa.

Tuli semmoine ongelma eteen, että olen tainnut unohtaa leikkaavammat laikat 600km päähän kotipuoleen. Kotoa ei löydy kuin mustat viimeistelylaikat...

Pistin tekstiviestiä jo trolli.nu:hun, jotta voisko heiltä hakea huomenna laikkoja, mutta ei vastausta.

Onko mitään hyviä vinkkejä mistä saisin 4" laikkoja, mahdollisimman kovia/leikkaavia ja pk-seudulta vielä?

j.f
-
Viestit: 270
Liittynyt: 4.10.2005 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja j.f » 13.5.2010 22:30

Pisteään tänne muutama kuva golfin vahailuista:

Aineina kokeiltu Dodo Lime Primeä, NXT 2.0 shampoo ja vahaa ja Dodo Banana armour, vielä voisi kierroksen vetää dodoa ainakin. Käsin vahattu koko auto. Kiilto on ihan hyvää 20 vuotta vanhaksi maalipinnaksi ;)

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 14.5.2010 7:01

JUMA: pikkulaikat on trollilta ja minulta loppu, lisää tilaa ti-to. Claes Ohlsonilta löytyy Sonax:in oransseja 4" laikkoja ja mitä niitä olen joskus hypistelly niin vaikuittaisi ihan ok allround-laikoilta.

j.f: nättihän siitä tuli :)

JUMA
-
Viestit: 539
Liittynyt: 24.6.2005 14:40

ViestiKirjoittaja JUMA » 14.5.2010 9:55

Kiitoksia vinkistä Maikki! Pitääpä lähteä katsomaan mitä sieltä oolssonilta löytyy.

Trollilta tuli vastaus kans... Ei oota ensviikkoon saakka.


Kyllä on j.f saanut pidettyä kakkiksen hyvässä maalissa!
Naapurissa kans yksi punainen kakkis, joka tosi haaleassa kunnossa. Kyllä punainen(kin)on hieno kun se kiiltää!

Reneto
-
Viestit: 10
Liittynyt: 16.1.2010 22:34

ViestiKirjoittaja Reneto » 15.5.2010 21:18

Nyt on Dodot levitelty auton pintaan. Ensin pesu perusliuottimella ja sen jälkeen vielä fairylla. Sitten claybar ja sen jälkeen vahaukset Lime Primellä ja Blue Velvetillä.

Lime prime hävitti kyllä kivasti pyörrejälkiä, mutta pikkuisen paremmin olisin toivonut tehoavan hiusnaarmuihin. Takakontin luukku on vielä vähän rivon näköinen, vaikka käsittelin pahimmat kohdat useampaan kertaan lime primellä.
Molemmat dodot olivat kyllä ihan miellyttävän helppoja työstää ja Blue velvetillä tuli suht messevä peilikiilto, vaikka sipaisin vain yhden kerroksen. Tuossa jonkinlainen kuva kiillosta.

Kuva

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 15.5.2010 23:09

Reneto: VAG-konsernin tuotteiden kanssa Lime Prime ei yksinkertaisesti voi toimia paremmin kun maalipinta on niin kova. Askel ylöspäin Menzernan PO203S:ään ja naarmut saa pois ihan eri malliin. viimeistely Lime Primella ja viimeistelylaikalla.

A_._A
-
Viestit: 260
Liittynyt: 23.7.2003 21:30

..

ViestiKirjoittaja A_._A » 15.5.2010 23:14

Ootkos maikki usein laittanut tuota 203 ja limeä samaan laikkaan ? tuleeko kerta ajolla vahavalmista.. ?

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 16.5.2010 12:38

En ole 203+Lime Prime yhdistelmää testannut koska 203:lla saa vahavalmiin pinnan kunhan sen käytön on oppinut.

Mikään ei kuitenkaan estä kokeilemasta em. yhdistelmää ja todennäköisesti saa hyvän lopputuloksen = jonkinverran enemmän kiiltoa kuin pelkällä 203:lla.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 16.5.2010 20:20

Riippuu vähän maalipinnan kovuudesta, pehmeään pintaan 203+LP yhdistelmällä saa käytännössä naarmutonta jälkeä. LP pidentää vähän työstöaikaa ja lisää loppukiiltoa.

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 16.5.2010 20:53

Megun NXT2.0 osoittautui pieneksi pettymykseksi alkuinnostuksen jälkeen. Kunnon pesun ja savikäsittelyn jälkeen levitin auton pintaan omasta mielestäni huolellisesti. Nyt kolmannen pesun jälkeen auton pinta on taas nihkeä eikä veden helmeilystä ole enää tietoakaan. Pesuaineena Korrekin autopesu. Mikä meni vikaan, pesuainevalinta? Vai onko tuo(kin) vaha tarkoitettu niille jotka vahaavat auton kerran kuussa?

Itsehän arvostan vahaa joka oikeasti suojaa autoa mahdollisimman pitkään. Seuraavaksi kokeiltava Megun #16 ilmeisesti tekee sen mitä vahan pitääkin tehdä.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 16.5.2010 21:23

Omat kokemukset NXT 2.0:n kestosta taas on päinvastaiset eli kesti hyvin ja #16 on ollut todella kestävä.

Liian vahva shampooseos saattaa syödä vahan mutta silloin kyseessä olisi tosi vahva seos tai jokin korrekin tehopesun tyylinen tuote josta 70% on liuottimia.

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 16.5.2010 22:23

Pääsin vihdoin Golfin kimppuun Achilles Prepin ja Blue Velvetin kanssa. Olo oli hieman 8) kun vertasi C-pilareita mistä toinen oli ajeltu AP+BV+BV yhdistelmällä ja toinen oli "raaka" claybarin jäljiltä.

Tuo Achilles Prep tosiaan vaatii hieman työstöä koneellakin niinkuin Maikki sanoikin minulle, mutta hyvin sillä pesukoneen pyörrjäljet lähtee. Pitäisi oikeastaan jaksaa vielä pidempään surrailla. Selkeästi huomaa kuinka 10v vanha maalipinta herää eloon tuolla yllämainitulla yhdistelmällä. Kolmasosa-auto nyt käyty läpi, huomenillalla lisää..

Syksyllä pitänee laittaa NXT 2.0 AP:n ja BV:n väliin, niin saa sitten taas talvikestot. Itse vahasin auton kahteen kertaan heinäkuussa ennen nassikan ilmaantumista, ja tuossa kevättalvella kun autoa pesi pinta vielä helmeili kivasti. Tosin talvikin oli aika otollinen sikäli ettei autoa tarvinut jatkuvasti pestä... Eli kokemukset NXT:n kestosta ovat myös positiiviset.

Ceisari
-
Viestit: 56
Liittynyt: 12.5.2010 9:00

ViestiKirjoittaja Ceisari » 16.5.2010 22:44

Kertokaapas joku oikeastaan kädestä pitäen miten mun kannattaa käsitellä audin maalipinta kun se on todella pahannäköistä kierrejälkeä täynnä! Muutamia kertoja on autoja tullu vahailtua ilman konetta.

Tekeekö muutaman kympin kiillotus koneilla mitään?
ei huvittais viedä liikkeeseen kalliiseen myllytykseen..
Mitä aineita kannattaa käyttää?
MIillä kannattaa käsitellä muoviosat?
kiitoksia jo etukäteen
Viimeksi muokannut Ceisari, 17.5.2010 9:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

A_._A
-
Viestit: 260
Liittynyt: 23.7.2003 21:30

..

ViestiKirjoittaja A_._A » 16.5.2010 23:47

Lueppa tämä topicci ajan kanssa niin eiköhän sieltä ala valoa löytymään et mitä tehä, millä ja mistä niitä saa... Vinks Vinks..

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 17.5.2010 9:42

Onkos porukalla kokemuksia 3M:n myllytysaineista? Mulla ainakin tulee niillä ongelmia. Tahtovat kuivua myllytyksen aikana ja "kittaantua" peltiin kiinni. Lisäksi hologrammit tulee herkästi. Aikoinaan autofixaamossa töissä ollessani ei ollut ongelmia prestan mömmöjen kanssa. Hologrammeja ei saanut tekemälläkään ja mikrokuituliina vei myllytysaineet helposti.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 17.5.2010 10:01

Mulla ei ole kokemusta kuin FastCut+:sta. Tehokas aine, mutta tahtoo pölistä ja niinkuin sanoit niin jättää holoja ainakin villalaikalla. Sitten taas oranssilla 3M laikalla ei jäänyt ainakaan punaiseen autoon juuri lainakaan.
Kakkuuntumista en huomannut, eihän sulla ole mennyt tuotteesta päiväys umpeen?

pelhaki
-
Viestit: 15
Liittynyt: 19.3.2010 21:00

Mese. mallia2005.

ViestiKirjoittaja pelhaki » 20.5.2010 22:23

Onkohan Menzernan 3.02:en tarpeeksi leikkaavaa tommosen kohtalaisesti naarmuuntuneen Mesen myllytykseen?
Mulla on Sonuksen laikkoja.
Vahaksi aattelin Megun16 ja Butter WW:sia päälle.

Kaunis kiitos etukäteen.

Ai niin kone on Bilteman cyklo.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 21.5.2010 8:43

Riittää kun itse käytän yleensä Menzernan PO203S:ää ja Lake Countryn kevyesti leikkaavaa laikkaa saksalaisiin autoihin.

sugardaddy
-
Viestit: 36
Liittynyt: 23.1.2010 22:19

Häh???

ViestiKirjoittaja sugardaddy » 21.5.2010 9:39

Kertokaapa viisaammat nyt meikälle kun on pikkasen aukkoja tässä asiassa.

Olisko tässä oikeat aineet jos lähtis myllyttämään tota meikäläisen kolperoa värinähän on tuommonen mukava tumma luumu jos alottaisi tällä aineella Pro® P-11 Creamy Cutter Clear Coat Compound™ ja sitten laittais tän siihen pintaan lopuksi Riwax® Star-Wax Black.


Jos sitä tällä laikalla alottas Nova Orange Foam Pad 203 mm

Ja tällä viimeistelis tuon vahan pintaan Nova Black Foam Pad 203 mm.

Ensin tietysti auton huolellinen pesu jollain hyvällä pesuaineella

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 21.5.2010 10:35

sugardaddy: em. aineista ei minkäänlaista kokemusta mutta laikat on kyllä kokoluokkaa "näppärä ja kätevä kuin käsihöylä" eli aikas isoja ja hankalia ahtaammissa paikoissa.

pelhaki
-
Viestit: 15
Liittynyt: 19.3.2010 21:00

Onko Menzernan 3,02: liian rajua?

ViestiKirjoittaja pelhaki » 28.5.2010 10:01

Voisko edes yrittää otsikon mukaisella aineella ja esim. Sonuksen valkoisilla kiillotustyynyillä Mazdan maalia myllyttää?

Autoo ei ole ennen myllytetty.Väri on tummansininen.

Kiitos etukäteen.

Kime72
-
Viestit: 73
Liittynyt: 17.9.2009 5:49

ViestiKirjoittaja Kime72 » 28.5.2010 12:42

Onko maikilla kiirusta kun ei tilattuja tavaroita vielä kuulu? :)

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 28.5.2010 14:01

Kime: Mikäs kiire tässä...ei tarvitse kuin oman päiväduunin ohella tehdä työkaverinkin hommat kun on kesälomalla, luottamusmieshommat kun lakkokin on tulossa ja oman firman hommat :)

Laita privalla tilauksen numero niin käyn tänään pakkailemassa ellen jopa jo eilen pakannut tilausta.

Kime72
-
Viestit: 73
Liittynyt: 17.9.2009 5:49

ViestiKirjoittaja Kime72 » 28.5.2010 16:22

Noo eipä niin kiire oo, kerkeehän tuota hinkkailla autoo myöhemminkin.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 29.5.2010 8:27

Täällä kun on näitä Snow Foamin käyttäjiä, niin eikö ole mitenkään mahdollista saada kyseistä menetelmää käyttöön kun auton pesu tapahtuu TI-hall(e)issa?
http://www.cleanyourcar.co.uk/washing-a ... d_370.html
Täältä kattelin ja mietin, et onko olemassa jotain laitetta, mihin saisi veden ja ton aineen jotenkin "sekoitettua" ja sit sen saisi suihkutettua auton pintaan missä tahansa...? Kyllähän tuo olisi ihan huippujuttu saada itsellekin käyttöön, vaikka autoni pesenkin TI-paikassa. Mietteitä?

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 29.5.2010 8:40

No jos paikassa on painepesuri niin ostat foam lancen sen paikan pesuriin sopivalla adapterilla. Tai sitten ostat normi letkuun tulevan foamerin mutta varmista sitä ennen että liitännät letkuihin käy..Toki patentoimalla ne saa sopimaan.
Tuossapa ne vaihtoehdot on.
Itse suosittelen tuota foam lancea.Toimii.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 29.5.2010 10:09

Ei taida niissä pesureissa näkyä merkkiä... :( Kuinka nopea homma tuo on asentaa siihen pesuriin? Ihan muutaman sekunnin homma vai...? Tuo Gilmour Foamaster II:nko toimii sit ihan letkun päässä?

Kuva
Mites, pesetkö vaan tuolla vai vielä sienen/hanskan kans? Jos auton pitää hyvässä vahassa ja pesis esim. joka viikko VAIN foamilla, tuleeko puhdasta?

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 29.5.2010 17:40

Omaan Nilfiskiin tuon lancen kiinnittää parissa sekunnissa...Sellasella pikakiinnityksellä on kiinni.Selvität sen pesurin merkin ja että saako siitä sen pistoolin putkeen sen lancen kiinni.Sit tilaat lancen oikealla adapterilla.

Tai hommaat sen gilmourin ja oikeat liittimet TI hallin letkuun niin sekin toimii..tosin omaa kokemusta gilmourista ei ole.Jostain vain taisin lukea että vaatii suht kovan paineen.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 29.5.2010 21:25

Niin, mites on pesettekö vain tolla vai aina lisäks vielä sienellä? Kuinka puhdasta pelkästään SF:lla tulee? Ei kait se auta ku käydä kysäsee lähi(matkaa 200m kämpältä) TI-hallista, et mikä pesuri niil on niin voi vaikka tilatakin ton systeemin...

A_._A
-
Viestit: 260
Liittynyt: 23.7.2003 21:30

..

ViestiKirjoittaja A_._A » 29.5.2010 21:52

Onkos muilla ollut havaintoa et kovat laikat ei välttämättä toimikaan pehmeässä maalipinnassa toivotulla tavalla..
Tein tuossa yhen 306 Pösön ja huomasin että pehmeät laikat toimivat kaikista parhaiten .. Aineena käytin 203s..
Kovat laikat ei käytännössä vieneet naarmuja juuri ollenkaan kun taasen keskikovilla ja pehmeillä lähti naarmut hienosti.

Samu.L
-
Viestit: 59
Liittynyt: 25.1.2010 19:55

ViestiKirjoittaja Samu.L » 29.5.2010 23:31

Okei. eli tänää tuli kokeiltua myllytystä, mutta melko miedoilla aineilla.

Aineena oli Megun Scratch x ja bilteman cyclo sekä keskikovat laikat. Autona toimi Skoda Fabia -04 mikä oli viettäny elämänsä harjapesuissa entisen omistajan aikana. Joten oletettavissa oli ettei mitään järin suuria eroja saada aikaan VAG autojen kovan lakkapinnan takia.

Kuitenkin pientä parannusta saatiin aikaan:

Lähtökohta: http://i937.photobucket.com/albums/ad21 ... okohta.jpg

Tulos: http://i937.photobucket.com/albums/ad21 ... /tulos.jpg

Takasiipeen oli tullut kummallisia maalin haalistumia. tässä kuvassa vasemmalla ennen ja oikealla jälkeen: http://i937.photobucket.com/albums/ad21 ... ys/ero.jpg

Ennen ja jälkeen kuvat on siis molemmat ilman vahaa.

Myllytyksen jälkeen pintaan vedettiin Sonaxin Carnauba Care premium vaha ja tässä muutamia kuvia lopputuloksesta: http://i937.photobucket.com/albums/ad21 ... CN0779.jpg

http://i937.photobucket.com/albums/ad21 ... CN0784.jpg

http://i937.photobucket.com/albums/ad21 ... CN0783.jpg

Muutamaan kuvaan oli näköjään myös päässyt isäpapan 2.0 TDI =p

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 30.5.2010 8:56


Niin, mites on pesettekö vain tolla vai aina lisäks vielä sienellä? Kuinka puhdasta pelkästään SF:lla tulee? Ei kait se auta ku käydä kysäsee lähi(matkaa 200m kämpältä) TI-hallista, et mikä pesuri niil on niin voi vaikka tilatakin ton systeemin...


Toistaseks joo.
Lancen mulla olo aikana auto on pesujen välissä päässy suht likaisek joten kaikkea se foamaus ei irroita.Mutta sanoisin että omassa käytössä 80-90 liasta lähtee foamilla.
Oma pesuri antaa vaatimattomat 120bar mutta veikkaan että jos olisi 140-150bar antava pesuri niin voisi olla foamin kanssa ettei tarvitsisi juuri mekaanisesti pestä.
Toki,tuossa foamauksessa vaikutusaikoineen menee noin 15min(annan vaikuttaa noin 10min), joten siihen päälle hanskapesu ei ole paha rasti.

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 30.5.2010 14:52

Tulipa testattua tänään tuota lancea taas.Heitin lancen pulloon snow foamia,mequn nxt shampoota ja mietoa vesi/pineline seosta. Ruuttasin auton päälle ilman huuhteluita ja annoin olla vajaan 10min.Huolellinen huuhtelu ja avot.Lopuksi kuivaus.
Puhdasta tuli.

Tonise
-
Viestit: 182
Liittynyt: 24.6.2006 8:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tonise » 30.5.2010 16:50

Kannattaako tuollaista hankkia satkun pölynimurin näköisen kärcherin kaveriksi vai tarviiko järeämmät vehkeet, taitaa hyöty vaan olla aika olematon kun joutuu kuitenki sienellä viimeistelellä kun eihän noilla leluilla puhdasta saa kuitenkaan pelkästään huuhtelemalla.

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 30.5.2010 17:37

Kyllähän tuo joka tapauksessa on verraton laite esipesuun.Joka tapauksessahan esipeset auton jollain aineella tai ainakin huuhtelet hyvin niin mikset sitten tekisi sitäkin hieman paremmin foamilla?;)
Ei tuon hankinnasta konkurssiakaan tule..hinnalla ei ole pilattu.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 30.5.2010 18:22

Mulla tarkoituksena on just pesu-operaation nopeutuminen/halpeneminen. Tuossa vieressä olevassa TI-hallissa kun maksaa pesu nopeastikin tehtynä noin 15 euroo ja jos pesee kerran viikossa, tekee jo ihan kivasti. Ku pesulassakaan ei maksa pesu kuin 20 euroo, et kohta ei kannata edes ite pestä...Jos foamilla sais aina puhtaaks auton ja sit joskus aina pesis kunnolla käsin. Foamilla jäis pesun hinta halvemmaks ja ei tarttis hikoillakaan. :)

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 30.5.2010 19:11

Siinä tapauksessa tarvitset painepesuria, eli hanki se lance.

Carbin
-
Viestit: 37
Liittynyt: 20.2.2008 11:21

ViestiKirjoittaja Carbin » 30.5.2010 20:31

Oma kohtaista kokemusta tuohon Foam guniin:

On ollu nyt koko kevään/alkukesän käytössä(kärcherin oma versio) ja aurinkoisella kelillä, mitä nyt muutama viikko sitten kesti pitkään, riitti pölyjen poistoon tuo vaahdotus, 10-15min vaikutus ja kunnon huuhtelu. Mutta vesi sateen jälkeen tai kun auto pääsi kunnolla rapaantumaan piti jo kaivaa muu arsenaali esiin. Tosin autoa vahaan kerran kuussa niin irtoaa se likakin nätimmin.

Josta juolahti mieleeni. Onkos Maikilla kiireitä kun alkaa tuo megun NXT 2.0 loppumaan ja oottelen kovasti sitä Dodon Light & Lime settiä Erasedilta.

Mutta heti meguiarssin Water Magnetin jälkeen paras investointi auton pesuu tuo Foam Gun on ollut.

Samu.L
-
Viestit: 59
Liittynyt: 25.1.2010 19:55

ViestiKirjoittaja Samu.L » 30.5.2010 23:14

pölyynhän riittää vahatussa autossa pölyhuiska... Tai ainakin mulla

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 30.5.2010 23:28

Näin myös mulla. Eihän kunnon pintaan lika edes juurikaan tartu...

pmj
-
Viestit: 275
Liittynyt: 4.11.2004 12:56

ViestiKirjoittaja pmj » 31.5.2010 14:06

Tuli viikko sitten puunattua valkoinen auto TI-hallissa. Maalipinta on hyvässä kunnossa vielä kun on vasta vajaa pari vuotta vanha.

Tällä reseptillä mentiin:
Pinelinepesu, shampoopesu, kuivaus mikrokuituliinoilla, claybar, shampoopesu, kuivaus mikrokuituliinoilla.

Lopuksi sitten vahaus. Pohjalle ensin Poorboys White Diamond. Päälle Meguiar's #16.

Kiilto on "ihan jees", mutta ei mitenkään poikkeuksellinen aikaisemmin käyttämiini vahoihin verrattuna. Tosin valkoisessa autossa suuria eroja on kyllä melko vaikea saada aikaan. Ehkä jos pinnalle vielä vetäisi Dodo Diamond Whiten niin eroa saattaisi alkaa näkyä?

Mutta, ei kyllä mielestäni vesi kovinkaan ihmeellisesti helmeile tuon Megu #16:n päällä. En tiedä voi johtua osittain siitä kun vahauksen jälkeen ajoin auton kotiin, noin tunnin päästä maalipinta tuntui taas hiukan karhealta /tahmealta johtuen ympäristössä olevista koivuista lentelevästä mahlasta ja mistälienee töhnästä. Sitten viikolla oli vesisateita niin ei se vesi kovinkaan "hienosti" siitä pinnalta valunut pois.

Sateiden jälkeen auto oli hiukan kurainen, ei mietenkään pahasti kuitenkaan. Eilen kävin sitten pesemässä TI-hallissa, niin kura ei lähtenyt edes painepesurilla, mitä kyllä hiukan ihmettelin. Sitten kun pesin vielä pesuhanskalla ja shampoolla niin tietenkin sitten lähti ja pinta on kyllä ihan tasainen.
Mahdoinkohan kiillottaa liian aikaisin tuon Megun? Jonkin aikaa annoin olla sen pinnassa mutta en mitenkään kovin pitkään. "Paneli" kerrallaan vahasin niinkuin ohje sanoo. Jotenkin tuntui että kiillottaessa se ei ollut välttämättä kuivunut riittävästi? Voisikohan siihen vaikuttaa TI-hallin kosteus, kun auto ensin pestiin siinä samassa hallissa?

En oikein tiedä "onnistuiko" tuo vahaus vai ei. Pitänee laittaa toinen kerros kuivemmissa olosuhteissa ja katsoa tilanne uudelleen.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 31.5.2010 14:45

No ainakin tilan kosteus vaikuttaa vahan kuivumiseen...

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 31.5.2010 22:09

Kaikilla asiaan vihkiytyneillä alkaa oma kalusto varmaan olemaan jo hierottu moneen kertaan. Nyt olisi loistava tilaisuus esittää taitonsa mustaan, avant malliseen A4 audiin. Itsellä ei uskallut, taidot eikä liiemmin myöskään tuotteet riitä koneelliseen käsittelyyn joten mikäli löytyy mielenkiintoa iltapuhteina puunata tollainen audi niin käsi ylös ja privalla yhteyttä.

Samu.L
-
Viestit: 59
Liittynyt: 25.1.2010 19:55

ViestiKirjoittaja Samu.L » 31.5.2010 23:07

oon tässä nyt ajatellut tilata hieman tymäkämpää ainetta kun ton scratch x vedin keskikovalla laikalla ja jäi paljon viel naarmuja. Oon ajatellu tota menzernan 203 ja kanssa keskikovalla laikalla. Saako VAG autoista suurimman osan naarmuja näillä aineilla pois? Koneen siis bilteman cyclokopio. Ja 203 jälkeen riittääkö käsittely pehmeällä viimeistely laikalla ja Lime Primellä että pinnasta saa täydellisen vahaa varten?

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 1.6.2010 8:10

SamuL: Periaatteessa 203:lla ja oransseilla/violeteilla laikoilla saat ~90% naarmuttoman pinnan. Jos ei muuten niin käy pinnan useampaan kertaan läpi.

Toisaalta jos meinaat viimeistellä lime primella niin sama ostaa suoraan 3.02:sta.
Viimeksi muokannut Maikki, 3.6.2010 8:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

ViestiKirjoittaja Mro » 1.6.2010 19:42

Tuli tuossa ensimmäistä kertaa kokeiltua zainoa ja täytyy sanoa että melko riittosaa tuo vaha, tuli meinaan laitettua liikaa kun jäi sellaiset pyörrejäljet toiseen kylkeen. Onneks toiseen kylkeen jo opin annosteleen vahaa oikein :D

Kuvatuksia:
Kuva
Kuva
Kuva

Kime72
-
Viestit: 73
Liittynyt: 17.9.2009 5:49

ViestiKirjoittaja Kime72 » 1.6.2010 20:41

Mites lähtis männyn pihka ikkunasta parhaiten?

jmm
-
Viestit: 98
Liittynyt: 6.2.2010 23:23

ViestiKirjoittaja jmm » 1.6.2010 22:02

Joskus ottanut pihkan iholta voilla.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 2.6.2010 4:43

AutoGlymin liiman-ja tervanpoistoaineella ainakin...

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 2.6.2010 14:59

Sanokees nyt että mikä noista saarivaltion puljuista olis nopein toimittaja jos tänään tilaan?

CYC:stä meinasin mutta vaihtoehtona ollut myös Elite.
CYC on vissii joskus kärsinyt toimitusvaikeuksista varsinkin pienillä tilauksilla?

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 3.6.2010 8:24

Musta auto tosiaan pihassa ja myllytys alustavasti sovittu.

Nyt pitäs sit ruveta hommaamaan tuotteita tuon ylläpitoon, valikoima tuntuu olevan vähintäänkin laaja, mielipiteitä enemmän kuin riittävästi. Yritin tuossa itsekseni "opiskella" ja tällä hetkellä ostokori näyttää tältä.

- Dodo Juice Sour Power Shampoo / Megun Gold Glass
- ValetPron Claysetti (Savi ja Citrus bling) / Megun Claysetti
- Dodo Juice Lime Prime / Megun ScratchX® 2.0
- Dodo Juice Blue Velvet / Megun NXT Tech Wax 2.0

Tuo citrus bling tuntuu olevan hyvä tuote niin liukkarina, detailerina kuin ikkunan pesuaineenakin.
Luonnollisesti sitten reilusti mikrokuituliinoja, vahan levityssieniä, kuivauspyyhkeet, lampaanvilla hanska jne.

Mennäänkö tuollaisella setillä pahasti metsään?

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 3.6.2010 8:41

Sour Power ja Gold Class on molemmat todella hyviä shampoita. Ero tulee sekoitussuhteessa: Megu 1:128 ja Dodo 1:600

Valetpro setissä 100g claytä ja citrus blingistä saa jopa 8,5l liukkaria claybarille. megun setissä 50g claytä ja 473ml pullo detaileria.

Lime Prime vs scratch-x 2.0 paha sanoa kun en ole käyttäny scratch-x:ää. metsään ei kuitenkaan mennä kummankaan kanssa

vaha: NXT pohjalle antamaan kestoa ja blue velvet päälle antamaan syvyyttä ja wetlookkia.

Citrus bling on kieltämättä varsin monikäyttöinen ja hyvä aine edullisesti.

Jukifi
-
Viestit: 221
Liittynyt: 16.12.2006 21:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jukifi » 3.6.2010 9:11

Aziz- kirjoitti:Sanokees nyt että mikä noista saarivaltion puljuista olis nopein toimittaja jos tänään tilaan?

CYC:stä meinasin mutta vaihtoehtona ollut myös Elite.
CYC on vissii joskus kärsinyt toimitusvaikeuksista varsinkin pienillä tilauksilla?


Kahdesti oon tilannut CYC:stä pienen tilauksen (1 ja 2 tuotetta per tilaus), molemmilla kerroilla tilasin ja maksoin paypalilla sunnuntaina ja kamat saapuivat seuraavana perjantaina.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 88 vierailijaa