projekti: kevätkiillotusta

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 3.6.2010 11:54

Tuo dodon sour power ei pysy niin hyvin auton pinnalla kuin megu. Itsellä ainakin tällaisia kokemuksia.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 3.6.2010 17:50

Miks tääl suositellaan megulta vaan Gold Glassia eikä vaikka NXT-shampoota? Omien kokemusten mukaan NXT hyvää tavaraa,

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 3.6.2010 20:10

Peke: itsellä on molempia ja gold class on parempaa

vil1
-
Viestit: 41
Liittynyt: 31.12.2009 18:42

ViestiKirjoittaja vil1 » 4.6.2010 18:10

Miten tälläiset naarmut sais parhaiten pois? Naarmut ei ole syviä, näyttää siltä että joku on hionut maalipintaa jollain. Auto on siis Audi 80 ja maalipinta näytää aika pahalta

Kuva

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 4.6.2010 19:27

Näyttääpä hirveeltä...

JiiVee-74
-
Viestit: 26
Liittynyt: 11.3.2009 22:18

ViestiKirjoittaja JiiVee-74 » 4.6.2010 22:30

Eikös harjattu teräs/alumiini ole muodissa...suosittelisin todella kunnon myllytystä.

Wille
-
Viestit: 921
Liittynyt: 23.7.2003 10:52

ViestiKirjoittaja Wille » 5.6.2010 11:31

Mistä tuollaisia naarmuja tulee? Pesty koko ikänsä päivittäin huoltoaseman teräsharjapesukoneessa? :D

Jalamari
-
Viestit: 12
Liittynyt: 1.8.2005 18:21

ViestiKirjoittaja Jalamari » 5.6.2010 22:21

Alfan maali pitäisi palautettua myllyttämällä lähemmäksi alkuperäistä sävyään, että paikkamaalauksen jälkeen ei tulisi älyttömiä sävyeroja. Väri on lakaton punainen ja aika pehmeä kaikista miljoonista naarmuista päätellen. Suositelkaapa tuohon nyt joku sopiva laikka ja myllytysaine. Koneena on tuollainen rälläkkä mallinen halpiskone. testimielessä kokeilin tuota koneen mukana tullutta laikkaa ja hyllystä löytyneitä glymin punaista ja megun scratch X:ää. Noilla ei saanut oikein minkäänlaista tulosta. Toki pinta kiillottui, mutta sävy on sama alkuperäistä violetimman punainen.

vil1
-
Viestit: 41
Liittynyt: 31.12.2009 18:42

ViestiKirjoittaja vil1 » 6.6.2010 11:37

Kokeilin Audin maalipintaan hyllystä löytynyttä farecla G3 rälläkkämallin koneella. Osa naarmuista hävisi, mutta pinta näytää edelleen hirveältä. Mitäs kannattais kokeilla?

Kuva
Viimeksi muokannut vil1, 6.6.2010 11:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 6.6.2010 11:39

Vesihionta ja uusi maali ja lakka ? :D

heh.

Järemmmät mömmöt ja laikat käyttöön.

PaveKoo
-
Viestit: 16
Liittynyt: 11.5.2007 23:21

ViestiKirjoittaja PaveKoo » 7.6.2010 17:26

Mitäs tuotteita suosittelisitte n. puoli vuotta "vanhalle" valkoiselle maalipinnalle??
Ensin tietysti pineline pesu ja claybar.
Mitäs sitten?? Megun #16 tai Collinite 476 tulee varmaan johonkin väliin....
Eli hyvää kestoa ollaan ainakin hakemassa.

Kiitoksia etukäteen!

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 8.6.2010 8:24

pavekoo:

-esipesu
-pesu
-claybar
- glaze jos haluat
- #16 tai 476 2 kerrosta
- tai kerros em. vahaa ja toinen kerros esim. dodo white diamond

Eilen vahasin pari viikkoa sitten maalatun Celican. naarmutonta punaista pintaa on ilo katsoa. Ensin läpikäynti black holella ja päälle Dodon austintacious.

vil1
-
Viestit: 41
Liittynyt: 31.12.2009 18:42

ViestiKirjoittaja vil1 » 8.6.2010 8:40

Kuinkas karkeella paperilla tuota audin maalipintaa uskaltais vesihioa? Mitäs aineita suosittelette tuon hionnan jälkeen?

V Marjamäki
-
Viestit: 256
Liittynyt: 23.7.2003 8:14

ViestiKirjoittaja V Marjamäki » 8.6.2010 17:19

Mihin tuommoinen jälkeenpäin ylimaalattu pinta asettuu tällä maalinkovuus-skaalalla? Onko ne pehmeämpiä vai kovempia vrt. tehdasmaalattuihin? (Onko tähän ylipäätään mitään nyrkkisääntöä, vai onko täysin tapauskohtaista?)

Millä kattoluukun tiiviste kannattaa suojata ennen myllytystä? Jotenkin tuntuu turhauttavalta alkaa maalarinteipin kanssa peittämään niin kapeaa rakoa.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 8.6.2010 20:27

^ Siitähän se on kiinni, et millä maalattu tai siis lakattu.

PaveKoo
-
Viestit: 16
Liittynyt: 11.5.2007 23:21

ViestiKirjoittaja PaveKoo » 8.6.2010 21:45

-esipesu
-pesu
-claybar
- glaze jos haluat
- #16 tai 476 2 kerrosta
- tai kerros em. vahaa ja toinen kerros esim. dodo white diamond


Kiitoksia suosituksista!!

Mitäs glazea suosittelet?? Tai tarvitseeko... eli saako näkyvää hyvää aikaan?
Ja onko suurta eroa laitanko esim. ton kaksi kerrosta 476:sta vai yksi sitä ja dodoa päälle?!?

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 9.6.2010 8:12

Glaze: Poorboys White Diamond, ValetPro Achilles, Dodo Juice Lime Prime Lite tai Meguiars #7 kaikki yhtä hyviä.

Glaze lisää wetlookkia ja syvyyttä väriin mutta eihän se välttämätön ole.

Samoin huomaat kyllä eron jos on 2kerrosta 476:sta vs. 1 kerros 476 ja 1 kerros dodoa sen päällä. 476 on ennemminkin sealant tyyppinen vaha kuten luvatusta kestostakin voi päätellä ja Dodo on carnaubavaha eli kestää huonommin mutta tuo syvyyttä ja pehmeyttä kiiltoon.

Dynojet
-
Viestit: 28
Liittynyt: 15.9.2008 16:22

ViestiKirjoittaja Dynojet » 12.6.2010 13:57

Turtle Wax ICE autovaha pasta- kellään kokemuksia tollasesta vahasta, tekeekö mitään? Ei pitäisi jättää jälkiä kumi-ja muoviosille.

Samu.L
-
Viestit: 59
Liittynyt: 25.1.2010 19:55

ViestiKirjoittaja Samu.L » 15.6.2010 20:15

Tänää käytin oikeestaa ekaa kertaa quick detaileria omaan tarkoitukseensa (ennen lähinnä clay barin liukkarina) johtuen siitä että megun tuote oli niin kallista. No tilansin valet pron citrus blingiä ja laimensin siitä QD ja voi veljet että onki eroa pesun jälkeen kun sen suihkii pintaan. Suosittelen!

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 16.6.2010 8:38

Kumminko päin piti laittaa että tarttuu..

Eli mequn16 ja fk1000p kyseessä.Jos noita molempia laittaa niin toinen piti laittaa alle koska toinen ei tartu toiseen:)En vaan muista kumpi:D Apuja?

Carbin
-
Viestit: 37
Liittynyt: 20.2.2008 11:21

ViestiKirjoittaja Carbin » 16.6.2010 12:57

RäSänen:
Megun 16 on vahaa ja fk1000p sealant:a (suoja-aine). Eli vaha ensin pohjalle ja suojaus päälle? Correct?

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 16.6.2010 13:49

Just toisinpäin :) Sealantit aina alimmaiseksi. Ne tarvii hyvän, "puhtaan" pohjan mihin kiinnittyä eikä carnaubavaha siellä alla ole oikein otollinen pinta.

tepatee
-
Viestit: 61
Liittynyt: 29.7.2009 18:26

aa

ViestiKirjoittaja tepatee » 16.6.2010 15:56

aa
Viimeksi muokannut tepatee, 16.12.2013 12:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 16.6.2010 18:31

Ok.Ensin toki teen claybar ja lime prime lite käsittelyn ja sitten fk ja päälle mequ.

ArtoE
-
Viestit: 117
Liittynyt: 23.12.2006 21:11

ViestiKirjoittaja ArtoE » 16.6.2010 21:23

Nyt ois parissa vanteessa uusi kiillotettu huuli. Jos vedän siihen reunaan vielä autoglymin metalpolishia niin vedänkö vielä sitten Sinolia sen päälle vai mikä on sinolin laitto hetki? Viimeiseksi??

/Wille/
-
Viestit: 64
Liittynyt: 12.11.2008 17:16

ViestiKirjoittaja /Wille/ » 16.6.2010 22:09

^Juu sinoli viimeisenä suojaamaan pintaa.

pelhaki
-
Viestit: 15
Liittynyt: 19.3.2010 21:00

Musta Mese.

ViestiKirjoittaja pelhaki » 17.6.2010 12:10

Mersussa nanolakka jossa runsaasti pesunaarmua ja syvempiäkin löytyy ihan tarpeeksi.
Näin aattelin:
Biltsun cyklo Menzernan3.02:n Sonuksen keltaisilla laikoilla ja viimeistely Menzernan
85re.Sonuksen oranssi laikoilla.
Vahaksi aattelin 2x Megun16+Butterww.

Auton omistaja on vaativa joten kaikki vinkit otan sydämmellisesti vastaan.

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 17.6.2010 12:33

Tuli muiden joukossa tuota valet pron bilberrya..ihan sik oossom aine o_O

Dynojet
-
Viestit: 28
Liittynyt: 15.9.2008 16:22

ViestiKirjoittaja Dynojet » 17.6.2010 13:13

Ostin kummiskin Sonax Premium Class Carnauba, kun en uskaltanut tuohon Turtleen luottaa. Ensikokemukset mustalta maalipinnalta: Helppo levittää mukana tulevan sienen avulla, voi levittää myös sormin. Hieman hankala erottaa maalipinnalta, mutta kiillottuu helposti. Lopputulos loistava :P Ja arvosteltiinhan tuo toiseksi uusimmassa GTI:ssä, veti vertoja tuplasti kalliimmalle Swissvaxille.

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 19.6.2010 22:45

-93 VAG ja pitäisi huomenna alkaa puleraamaan sekä vahaamaan, ei ole ikinä puleerattu jotenka pari kysymystä.

1) Menzernan PO203 ja oranssi Lake Countryn laikka ja bilteman cyclokone, paljonko kierroksia?

2) Toinen kerros Megun #80:lla ja mikä laikka? Lake Countreja löytyy, voinko käyttää samoja oransseja vaikka olen ensin puleerannut PO203:lla?

3) Täytyykö jotain huomioida kun kiillotan NXT 2.0:lla, kuinka kauan annan aineen vaikuttaa?
Voiko tuota kiillottaa esim. valkoisilla laikoilla vai käsin?

- Matti

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 19.6.2010 23:55

1) Täysille. :D Levitys kakkosella ja sitten kierrokset kaakkoon. Painoa jonkun verran ja hitaat koneen liikkeet.
2) Riippuu millä laikoilla olet tehnyt ensimmäisen vaiheen. Astetta pehmeämmät laikat viimeistelyyn.
3) Kiillota käsin, paljon helpompaa kuin koneella. Anna vaikuttaa niin kauan että vaha on varmasti kuivaa, tämän saat testattua pyyhkäisytestillä (ns. Swipe-test). NXT ei pistä pahakseen vaikka kuivuisi kauemminkin, eli parempi ottaa varman päälle ja antaa kuivua n. tunnin.

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

ViestiKirjoittaja Mro » 20.6.2010 11:43

Tarvis saada Bora myllytettyä, mutta puuttuu kaikki vermeet ja ammattitaito... Ehdotuksia mikä kone ja mitkä laikat yms.. Värinä Jazzblue

Samu.L
-
Viestit: 59
Liittynyt: 25.1.2010 19:55

ViestiKirjoittaja Samu.L » 20.6.2010 23:15

Dynojet siinä testissä sanottiin että melkein yhtä hyvää kuin swisswax, elä puhu palturia =P Itselläkin kyseistä vahaa ja varsin pätevää tavaraa =)

Evokki
-
Viestit: 116
Liittynyt: 19.3.2007 19:40

ViestiKirjoittaja Evokki » 21.6.2010 10:39

Onkohan suurta eroa käyttääkö tuollaista painepesurin mukana tullutta vaahdotinta
http://tinyurl.com/39x6bym

vai http://www.cleanyourcar.co.uk/washing-a ... d_371.html tällaista?

Eli onko vaahdottumisessa ja vaahdon pysymisessä merkittäviä eroja?

polarice
-
Viestit: 286
Liittynyt: 26.12.2008 0:09

ViestiKirjoittaja polarice » 22.6.2010 22:24

Minkälaista tuotetta raati suosittelisi kirkkaiden muovipintojen kuten kännykän näytön naarmujen poistamiseen?

Masq
-
Viestit: 146
Liittynyt: 7.10.2007 20:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Masq » 24.6.2010 1:12

Mitäs onkos porukka kokeillut tällästä vahaa, kattelin että jape on varmaankin omaan autoonsa kokeillut?
http://www.jtmedia.kuvat.fi/kuvat/LOWR1 ... g/_big.jpg

Näyttäis tulevan aika sikoossom kiilto :o
Kuva
Kuva

Carbin
-
Viestit: 37
Liittynyt: 20.2.2008 11:21

ViestiKirjoittaja Carbin » 24.6.2010 9:53

Kiiltohan luodaan pinnan tasaisuudella, eli myllyttämällä/kiillottamalla maalipinta. Vahan ensimmäinen käyttötarkoitus on suojata maalia, vasta toiseksi tasoittaa/antaa kiiltoa.

Toki jos on v*tusti fillereitä ja hiovia aineksi vahassa niin sitten eri juttu, mutta vaikutusaika kärsii.

jsahlman
-
Viestit: 832
Liittynyt: 23.7.2003 15:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja jsahlman » 24.6.2010 10:07

Kyllähän nuo uudella maalipinnalla varustetut autot kiiltää kun vahaa hieroo niskaan :)

juha212
-
Viestit: 19
Liittynyt: 28.1.2008 10:31

ViestiKirjoittaja juha212 » 24.6.2010 19:17

mro:lle Itse myllytin golffini joka on tosin punainen mutta lakka pinnan kovuus aste lienee sama. Normaali esi käsittely eli pesut liuottimella, shampoolla ja claybarilla.
Tämän jälkeen Tarvitset Bilteman kaksilaikkasen epäkeskohiomakoneen(halvin ja turvallinen vaihtoehto) myllytys aineena kannattaa käyttää menzernalta(muista ei kokemusta) 3.02 ja laikkoina leikkaavimpia mitä löydät.
Itse käytin sonksen keskimmäisiä(valkoisia) mutta jälkeempäin testanneena leikkaavimmillakaan eli sonuksen keltaisilla ei vahinkoa saa aikaan.
Päin vastoin kannattaa käyttää jos maalipinta näyttää yhtään naarmuisemmalta. Itse myllytin noin 50*50 aluetta noin 4min aluksi levittäen hiljaisilla kierroksilla tämän jälkeen kierrokset tappiin ja reilu painanta hitaalla liikkeellä edeten, lopuksi vielä paino sekä kierroksia pois ja kiillotusta hieman aikaa.
Tämän jälkeen kävin auton vielä läpi limeprimen aineellsamalla lailla myllyttäen mutta ei välttämättä olisi tarvinnut koska 3.02 tuli jo todella hyvä pinta.
Lopuksi pintaan vielä mequarsin nxt tai 16. (ja citrus bling/ dodo juice)
Näillä eväillä 7 vuotta vanhan golffin normaalin pesu/muu naarmuisesta pinnasta tuli tod. loistava. Naarmuista yli 90 % lähti, ainoastaan yksittäisiä isompia jäi mutta kaikki harmautta aiheuttava pikku naarmu lähti.
Aikaakin meni noin 15-20h yhteensä. Tosin tuli testailtua eri laikkoja ja osa vedettyä 2-3 kertaan tämän johdosta.
Pelkällä limeprimelllä tai menzernan final finishilläkin saa jo kirkkaan pinnan verrattuna entiseen vie ihan pienimpätä seittikuviota mutta yhtään isompiin naarmuihin ei pure.

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 25.6.2010 14:51

Noniin

Nyt on fk vedetty sealeriksi.Levitykseen käytin megun foam padia.Jos vertaa esim dodoihin niin on hankala levitettävä ja vielä tiukempi ottaa pois. Mutta jos kesto on yhtään sitä mitä luvataan niin maksaa vaivan siinä takaisin. Kiillosta lienee turha puhua koska se on sikoossom.Mutta itse siis vedän tämän päälle vielä mequn#16:sta kahteen kertaan.

pelhaki
-
Viestit: 15
Liittynyt: 19.3.2010 21:00

ViestiKirjoittaja pelhaki » 26.6.2010 12:17

Terve taas!

Nyt on kova paikka, menin kaljapäissäni lupaamaan kaverin kaverille ,että myllytän hänen Hummerinsa!
Näin aattelin:
-Koneena Das6 pro
-3.02+Sonuksen keltaiset tahi valkoiset laikat.
-85re+Sonuksen oranssi laikat.
-Vahaksi Meg.16+Butterww.

Saisinko vinkkiä/kommenttia jos jollekkin kyseinen kulkine on tuttu.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 26.6.2010 12:50

Turtle Wax ICE autovaha pasta- kellään kokemuksia tollasesta vahasta, tekeekö mitään? Ei pitäisi jättää jälkiä kumi-ja muoviosille.
Ainakaan nestemäisellä ICE:lla ei mitään huippupintaa saa aikaiseksi, mutta helppotöinen kyllä. Muoviosille tuo kyllä on ihan omiaan.

Megun NXT Tech Wax -pastalla on tullut auto viimeaikoina vahattua ja ajoittain Tech Wax -pikavahalla pesun jälkeen. Claybarilla putsaus ennen vahausta. Mitään huippukiiltoa ei kyllä tunnu millään saavan aikaiseksi tuolle harmaalle metalliväripinnalle...

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 27.6.2010 10:06

Turtlen ICE on ns. pesusta pesuun tuote eli kestää juuri ja juuri pesunvälin.

Hopea ja metallhohtoharmaa on siitä hankalia värejä että niihin ei saa mitään "sik oossom"-kiiltoa mutta puhtaalle naarmuttomalle pinnalle levitettynä megun #16 ja päälle butter wet wax teki hopeastakin wetlookin. #16 + Dodo diamond white taas ei tehnyt niin hyvää wetlookkia mutta värin syvyys ja kiillon "pehmeys" oli ihan eri luokkaa kuin #16+BWW-yhdistelmällä.

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

ViestiKirjoittaja Mro » 27.6.2010 13:29

Kuinkas tuo limeprime vie naarmuja pois kun mielestäni oma auto ei nyt niin paha ole että se tarvis paljon hiontaa, tosin jos koneen ostan niin kai se on hyvä ostaa hiovimpiakin aineita nii saa perheen muutkin kulkuneuvot(relluja) myllytettyä.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 27.6.2010 19:16

Limeprime toimii hienosti pehmeille/keskikoville maalipinnoille mutta VAG-maalipinta vaatii vähintään Menzernan P203:n jotta naarmut lähtee.

juha212
-
Viestit: 19
Liittynyt: 28.1.2008 10:31

ViestiKirjoittaja juha212 » 27.6.2010 21:56

Jo tosiaan hieman saa harmautta limeprimella pois ja kiiltoa lisää mutta jos pinta näyttää yhtään että naarmua on niin kannattaa vetää suoraan jämäkämmällä aineella. Ja tosiaan vaikka menzerna 302 vetää niin saa jo sillä hyvän pinnan aikaan, ei välttämättä tarvii kiillottaa miedommalla. Ja tuolla lähtee kohtuu hyvin naarmut mutta ei kannata pelätä että liian ytyä ois.. Limeprimeä on kyllä jotenkin mukava työstää kun koostumus on sellaista "Notkeaa"

Nik-las
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 29.6.2010 0:17

ViestiKirjoittaja Nik-las » 29.6.2010 0:25

Hei, Tarkoituksena olisi puunata vanha sotaratsu 320 -89 bemari. Maalipinnassa on tietenkin naarmuja, ei tosin syviä, mutta helposti havaittavia auringossa.

Olisin kiitollinen jos saisin asialliset ohjeistukset. Käytössä rälläkkäkone, johon löytyy kaikenlaisia laikkoja. Käytettävät aineet ovat pääosin megun tuotteita.

Järkevä työjärjestys ja aineet?

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 29.6.2010 7:43

Nik-las: Kaikki tieto löytyy tästä topicista moneenkin kertaan kunhan selaat sitä vain läpi...

sonikk
-
Viestit: 83
Liittynyt: 21.1.2007 15:27

ViestiKirjoittaja sonikk » 1.7.2010 23:57

Olisi tarkoitus vihdoin vetää koneella tuo '98 A3. Maali on ikäisekseen hyvässä kunnossa, konepesunaarmua tosin löytyy. Väri on kullankeltainen (mayagelb) ja koneena Bilteman cyclo. Mitäs mieltä arvon raati on seuraavasta yhdistelmästä:

-Menzerna PO203S ja LC:n vihreä laikka
-Menzerna PO85 RD ja musta laikka
-vahaksi NXT 2.0 ja päälle Banana Armour

Kumpi on parempi viimeistelyyn, PO85 vai Lime Prime? Vedelläänkö laikoilla kuivana vai parempi kostuttaa vedellä? Tarviiko kiillotusaineiden jämiä pestä pois vai vedetäänkö vaha suoraan niskaan? Kiitokset jos joku viitsii vastailla.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 2.7.2010 10:37

Vähän miedoilta vaikuttaa aineet ja laikat. Toki noilla varmaan jotain saa aikaiseksi mutta aikaa saa varata paljon, sama kohta pitää hieroa moneen kertaan. Mun ehdotus olisi:

- Menzerna 3.02 + LC oranssit/keltaiset laikat
- Menzerna 106FF + valkoiset/mustat laikat

Laikat kannattaa kostuttaa vedellä tai detailerilla. Pesu ei ole pakollinen jos kiillotusaineesta tullut pöly ei haittaa.

Peltzii
-
Viestit: 25
Liittynyt: 30.6.2008 16:27

ViestiKirjoittaja Peltzii » 2.7.2010 13:24

Jokos näitä saa Suomesta?

http://www.meguiarsonline.com/forums/sh ... hp?t=38028

Onko kukaan kokeullut?

Entä onko Megun#81 mikälaista?

S.S
-
Viestit: 55
Liittynyt: 10.7.2008 15:32

ViestiKirjoittaja S.S » 2.7.2010 22:43

Miten noi 6.5" LC:n laikat toimii tossa bilteman koneessa? Aika paljon isommat kun alkuperäiset 4" laikat. Vai onko LC:llä 4" laikkoja?

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 3.7.2010 9:07

Jos cyklo-kopsua tarkoitat, niin 4" laikka on maksimi. Isommat ottaa jo toisiinsa kiinni.

On LC:llä nelituumaisiakin.

S.S
-
Viestit: 55
Liittynyt: 10.7.2008 15:32

ViestiKirjoittaja S.S » 3.7.2010 10:38

Tarkoitan juurikin cyclo-kopiota. Mennyt ihan ohi kyllä noi LC:n 4" laikat. Sillä kysyinkin että mahtuuko mukamas pyörimaan isommat laikat ilman toisiinsa hankaamista. Täytyykin hankkia LC:n laikat seuraavaksi.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 7.7.2010 13:21

Megun Ultimate Compound tuntui tehoavan hienosti VAG-maalipintaan. Testattiin rälläkkä ja epäkeskokoneella, villa- että vahhtomuovilaikalla.

Koekaniinina oli -04 toledo.

Ceisari
-
Viestit: 56
Liittynyt: 12.5.2010 9:00

ViestiKirjoittaja Ceisari » 8.7.2010 21:32

Tällästä jälkee sain ku ekaa kertaa itse myllytin..
Biltsun rälläkkämallinen kone ja vaahtomuovi(medium) laikka..
Aineena oli menzerna 3.02


Ennen
http://ceisari.kuvat.fi/kuvat/Audi%20A4%20V6/IMG_0136.JPG/full
Jälkeen
http://ceisari.kuvat.fi/kuvat/Audi%20A4%20V6/IMG_0138.JPG/full

Parempaakin jälkee varmaan olis tullut mutta kun tais taitoo olla vielä vähän liian vähä :D
mutta eiköhän tästä pikkuhiljaa parempaan suuntaan..
Viimeksi muokannut Ceisari, 12.7.2010 12:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Reneto
-
Viestit: 10
Liittynyt: 16.1.2010 22:34

ViestiKirjoittaja Reneto » 11.7.2010 9:20

Kuinkas tuo limeprime vie naarmuja pois kun mielestäni oma auto ei nyt niin paha ole että se tarvis paljon hiontaa, tosin jos koneen ostan niin kai se on hyvä ostaa hiovimpiakin aineita nii saa perheen muutkin kulkuneuvot(relluja) myllytettyä.

Limeprime toimii hienosti pehmeille/keskikoville maalipinnoille mutta VAG-maalipinta vaatii vähintään Menzernan P203:n jotta naarmut lähtee.


Omassa Jetassa limeprime toimi heikosti naarmujen suhteen, mutta eipä tehnyt ihmeitä tutun -08 Subaru Outbackiinkään. Ja tuossa Subarussa pitäisi olla aika pehmeät maalit ja lakat. Ainakin käsin työstettynä pettymys.

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 12.7.2010 7:50

Tuli tosiaan puleerattua kahteen kertaan mamman auto ja ensimmäiseksi tuotokseksi olen tyytyväinen siihen, miltä auto nyt näyttää. Tosin seuraavaksi pitäisi puskurit käydä jollakin aineella läpi, jos tulisi enemmän kiiltoa.

Saa heittää myös vinkkiä, maalaanko puskurin "keskiosat" korin väriseksi?
http://img375.imageshack.us/img375/8484/cimg5308.jpg

http://img96.imageshack.us/img96/3439/cimg5310t.jpg

sonikk
-
Viestit: 83
Liittynyt: 21.1.2007 15:27

ViestiKirjoittaja sonikk » 14.7.2010 23:13

Vedin tänään A3:n koneella ja suht tyytyväinen tulokseen. "-JP-" oli oikeassa että aineet / laikat olis saanu olla vielä himpun tymäkämpiä, nyt käytin ensin Menzernan PO203S:ää ja LC:n vihreetä laikkaa, toisen kierroksen vedin mustalla laikalla ja Lime Primellä. Oli myös pullo Menzernan PO 85RD:tä mutta päädyin Lime Primeen, en tiedä oliko oikea ratkaisu. Kaikki naarmut ei hävinny mutta harmautta vei hyvin ja pelkällä Lime Primelläkin kiilsi hienosti. Vahaksi vedin Megun NXT:n ja kun ehdin päälle vielä Dodon Banana Armour. Tuolla muutama kuva: http://s337.photobucket.com/albums/n374 ... iillotusta

PS. Millä tota Banana Armouria on paras levittää ja kauanko antaa kuivua?

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 15.7.2010 8:39

sonikk: vahanlevityssienellä (ihan samalla/samanlaisella kuin mikä tuli nxt:n mukana) ja itse olen levittänyt dodot max. konepelti ja katto sitten välitön kiillotus.

Evokki
-
Viestit: 116
Liittynyt: 19.3.2007 19:40

ViestiKirjoittaja Evokki » 16.7.2010 0:13

Mikähän halppisrälläkkäkone kannattaisi hankkia? Biltemalla ja bauhaussilla on ainakin tarjolla, ihan kunnollisen vaikutelman sai mitä nopeesti tsekkas. Kokemuksia niistä?

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 16.7.2010 7:59

evokki: elektronisella nopeudensäädöllä varustettu jotta kierrokset ei tipu kuorman alla.

Ainakin bauhausin halpiskoneessa se on mutta siinä on 180mm tukilaikka joten pienemmän tukilaikan osto tai alkuperäisen puukottaminen pienemmäksi.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 16.7.2010 9:11

itse ostin sen bauhaussin 50€ alphan koneen ja siinä oli se 180mm laikka niin kävin ostaan pienemmän tukilaikan automaaliliikkeestä ja siihen pienempi laikka. muistaakseni 120millisen. tukilaikka oli 7.5€

Ville.P
-
Viestit: 76
Liittynyt: 27.6.2007 18:25

ViestiKirjoittaja Ville.P » 17.7.2010 11:44

Millä saisi auton lasit ulkopuolelta mahdollisimman puhtaaksi? Laseissa on selvästi jotain töhnää, olisiko silikonia tai jotain vastaavaa ainetta. Vesi jää pesun jälkeen suuriksi läikiksi laseihin, eikä pisaroidu ollenkaan... Olen kokeillut jossain mainittua sinolia, mutta ei ollut apua.

Hri
-
Viestit: 88
Liittynyt: 27.10.2005 15:06

ViestiKirjoittaja Hri » 17.7.2010 12:51

Autoglymin car glass polishia olen itse käyttäny hyvällä menestyksellä.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 17.7.2010 16:37

Mulla on molempien kakkiksien laseissa pisaran jälkiä, jotka ei kyllä tuolla glymin glass polishilla muuttunu miksikään. Myllyttämällä vois kokeilla, mutta ei kannata kyllä kovin kuumaksi vetää. Takalasin oon myllyttäny ja kyllä siitä ainakin hävis osa naarmuista ja kaikki pisarat.

Ville.P
-
Viestit: 76
Liittynyt: 27.6.2007 18:25

ViestiKirjoittaja Ville.P » 20.7.2010 22:26

Tänään kokeiltu toisella foorumilla kehuttua Suma Rapid D6:sta tuloksetta... Edelleen lasin pintaan jää jotain p*skaa joka pitäisi saada irti. Lika ei näy kuivana, mutta heti kun lasi kastuu, niin huomaa että lasissa on jotain.
Jos jotain hyvää tuosta ikkunanpesuaineesta pitää keksiä niin hyttyset lähti todella helposti irti etulasista ja umpioista.

Duke
-
Viestit: 433
Liittynyt: 28.7.2003 0:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja Duke » 21.7.2010 22:16

Kokeileppa partakoneen terällä raaputtaa ne lasit. Pidä jotain lasinpesu ainetta liukasteena ja raaputtelet menemään.

Polo11
-
Viestit: 34
Liittynyt: 30.8.2009 9:01

ViestiKirjoittaja Polo11 » 28.7.2010 7:44

Tulipa tehtyä moka vahauksessa. Ajatuksissani vahasin AG-kullalla ensimmäisen kerroksen ja AG-punaisella viimeistelin. Mitäs olette mieltä, menikö vahaus pahasti pieleen? Auttaako lopputulokseen, jos vetäisen kolmannen kerroksen AG-kullalla?

Polo11
-
Viestit: 34
Liittynyt: 30.8.2009 9:01

ViestiKirjoittaja Polo11 » 28.7.2010 13:11

Pesin auton kertaalleen uudelleen ja AG-kulta pintaan. Hyvä kiilto tuli. Nyt olen tyytyväinen lopputulokseen.

William
-
Viestit: 634
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 30.7.2010 0:50

Mitä mieltä raati on Meguiarsin Ultimate wash & wax pesuaineesta?

http://www.meguiarsdirect.com/detail/MEG+G17748

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 3.8.2010 16:12

Jos oulun lähistöllä asuvilla on tarvetta hyvälle&halvalle kuivauspyyhkeelle, niin ei muuta kuin ilmoittautumaan: http://www.pesukinnas.com/viewtopic.php?f=25&t=194

||Nixu||
-
Viestit: 226
Liittynyt: 11.2.2009 20:52

ViestiKirjoittaja ||Nixu|| » 18.8.2010 8:05

Kellään kokemuksia turtle color magic plus+ värivahasta? Ois omassa mk3 golffissa syvempiä naarmuja yms niin ajattelin saisko tuolla jotain aikaseks?

Gorro
-
Viestit: 391
Liittynyt: 20.6.2006 14:52

ViestiKirjoittaja Gorro » 3.9.2010 16:03

Nyt kun ehtii paneutumaan taas auton elämään, pitää alkaa perehtymään tähän topicciin.
Pikaisesti tuli silmäiltyä kirjotuksia, mutta pitää etsiä kysymyksiä seuraaviin asioihin.

Tällähetkellä ei ole painepesuria, joten perus puutarhaletkulla hoituu huuhtelut ym. :( Pärjääkö sillä? Käytän pesussa Pinelineä mutta riittääkö huuhtelu vain letkulla, vai pitäisikö silläkin pestä? Claybaria pitäisi kokeilla, autoon kerääntynyt paljon pikeä ja pieniä "ruoste"täpliä. Myllytys ym. asiat pitäisi opiskella. Koneena joku +50€ alekone rälläkkämalli osaset tai autoasi liikkeestä. rpm säätö on.
Megulta löytyy jo aineita, mutta lisähankintoja on tehtävä.

juha212
-
Viestit: 19
Liittynyt: 28.1.2008 10:31

ViestiKirjoittaja juha212 » 4.9.2010 10:06

Itse nyt kolmella eri koneella( bilteman cyclo kopio, sim 180, kestler das pro 6) muutamia kymmeniä tunteja harjoitellut myllytystä niin täytyy todeta että rälläkkä mälli on todella paljon vaativampi opetella käyttämään kuin epäkesko malli, koska kone haluaa "ajella" omia teitään toisin kuin epäkesko ja hologrammeja jää paljon helpommin.
Täytyy kehaista uutta hankintaa joka on das pro epäkeskomalli. Työstäminen todella vaivatonta ja helppoa.
Vaikkakin rälläkkämallilla aineet tuntui "hajoavan" nopeammin ja jälkeä syntyvän mutta viimeistelyyn puolestaa sai käyttää runsaasti aikaa miedoimmilla aineilla jotta myllytys kesti katselun auringonvalossa ilman holgrmmeja.
Esim. Menzernan 3.02 aineella saa epäkeskolla aloittelijankin hyvin naarmuja pois sekä hyvin työstettynä vahavalmiin pinnan.
Toisin kuin rälläkkämallilla en onnistunut täysin hologrammitonta pintaa saamaan, vaikka huolellisesti ja ajan kanssa työstin.
Vasta kiillotuslaikoilla sekä menzernan 106 työstön jälkeen pinta oli auringonvalon kestävä.
Tässä omia aloittelijan kokemuksia myllytyksestä, suosittelen epäkeskomallia jos ei todella aio myllytystä ruveta harjoittamaan.
Jos ei enempää kuin oman autonsa aio myllyttää niin bilteman cyclokopio on mainio.

ffakke
-
Viestit: 198
Liittynyt: 27.10.2007 13:48

ViestiKirjoittaja ffakke » 13.9.2010 22:49

Omat kokemukset kiillotuksesta on nämä:

(kunnon pesu)
Koneena bilteman cyclo,
korrekin kliinerillä viimesetkin p*skat pois ja alku "kiiltoa" pintaan,
sit korrekin kestovaha, kiillotus ja viimesenä autoglymin extra gloss protection.
parit fotot:
http://img59.imageshack.us/i/dsc02389y.jpg/
http://img830.imageshack.us/i/dsc06659v.jpg/

Välillä myös käyttäny simonizin original waxia. kyllä tälläiselle krooniselle olkapään tulehdus potilaalle tulee itku silmään konepellin jälkeen =D

disutus
-
Viestit: 87
Liittynyt: 29.8.2010 10:32

ViestiKirjoittaja disutus » 14.9.2010 8:50

Vähän OT, mutta ei kyllä käy ollenkaan tuon golffin perään nuo alkuperäiset merkit(johtuen varmaan noista tummista valoista?). Muuten kyllä hieno.

ffakke
-
Viestit: 198
Liittynyt: 27.10.2007 13:48

ViestiKirjoittaja ffakke » 14.9.2010 10:55

Lisää OT.

Valot on vaihtunu jo.
Ja merkeistä sen verran että mun mielestä golffi/autot yleensäkkään ei näytä hyvältä jos on merkit poistettu, ellei ole muuten korissa kliini linja.

Tai toinen esimerkki, jyväskylässä pyörii "tuuninki" auto, (merkkiä en muista) mutta sillä on kontissa 6-9 eri lätkää. Tyyliin: 525,626,328,corolla,toytota. jne oli aika ruma

Daatta
-
Viestit: 181
Liittynyt: 10.4.2004 14:16

ViestiKirjoittaja Daatta » 21.9.2010 22:22

Isä osti kolme vuotta vanhan S60 Volvon. Auto on ex liisari, melko siististi pidetty mutta perusmusta (?) maalipinta on aika kulahtanut. Sille ei ole kuulemma koskaan tehty mitään, pesua lukuunottamatta. Naarmuja löytyy, suurempaa ja pienempää.

Onko Volvon maalipinta yhtä kova kuin VAGgineissa? Millä aineilla tuota kannattaisi lähteä ehostamaan? Bilteman epäkesko löytyy ja Trollin laikat. Päälle tulee varmasti Mequn 16#, jahka pohjat saa jonkinlaiseen kuntoon.Glymin punainen koneella ajettuna voisi olla hyvä perussetti, mutta kaipa sitä samalla tekisi "oikeilla" aineilla.

Tähän asti isäntä ei ole oikein jaksanut autoihin panostaa, kärry pestään vanhalla harjalla ja jollain kaapistä löytyvällä pesuaineella, jos pestään. Eli kannattaako tuohon mahdottomasti käyttää aikaa, jäänee nähtäväksi.

juha212
-
Viestit: 19
Liittynyt: 28.1.2008 10:31

ViestiKirjoittaja juha212 » 22.9.2010 10:26

Joskus tuossa ihan kokeilu mielessä myllytin työkaverin s60 volvoa ja muistaakseni ei ollut niin kovaa kuin vag pinta. Enemmän myllyttäneet kertokoon.
Taisin menzernan 302 ja leikkaavilla vaatolaikoilla(sonus) saada hyvää jälkeä sitten tietysti jos haluaa niin kiillotus esim. 106
Kyllä myllytyksellä ihmeitä saa aikaan tod. naarmuiseenkin pintaan. Juuri myllytin iv golffia ja sitä ennen passattia jotka käytännössä olivat yhtä naarmua, harjapesun, lumiharjan ja huolettoman pesun tulosta. Näihin kyllä sai käyttää aikaakin.
Tärkeintä kuitenkin on melkein saada se pienin harmaa naarmu pois mikä vie kiillon,

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 29.9.2010 13:06

onkohan kellään kokemusta glymin HD-waxista? ei nyt suomessa oo sattunu silmään että onko joku kokeillu? kenties on mutta ei oo kehannu tunnustaa maksaneensa niin paljoa purkista vai ei kukaan oo raaskinu ostaa? englannissa on kehuttu tököttiä.

Enriquez
-
Viestit: 114
Liittynyt: 26.6.2009 10:08

ViestiKirjoittaja Enriquez » 29.9.2010 13:24

^ Oon kuullut kehuja tuosta jonkin verran...
Jos oikein muistan niin maksoi Suomessa sen 75€ purkki ja Ebaystä sai 35€ purkki...

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 29.9.2010 14:32

^ No en kehus kestoa.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 29.9.2010 15:08

peke: onko kokemukset kultasesta ja näin ollen epäilet ettei kestä tuo uuskaan? vai ihan kokemuksia tuosta HD:sta?
kyllähän tuntuu kehuja olevan muutamista merkeistä että kestää isältä pojalle vahapinta mutta tällöin käytetään guick detailereita sun muita jotka sisältää carnaubea tai jotain muuta vaha-aineita :) sitten ku otetaan asia puheeksi niin perustellaan sillä että vahapintaa pitää hoitaa. onko se enään sama vaha jos siihen pyyhitään aina märkävaha pintaan?

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 29.9.2010 17:21

Ylipäätään nettifoorumeita pitää lukea kuin piru raamattua, varsinkin tuotearvioita. Harvemmin saa lukea tosissaan subjektiivisia arvosteluja, jotka keskittyvät käyttäjän OMIIN ja REHELLISIIN mielipiteisiin, jotka on hankittu esimerkiksi useamman kuukauden ajalta.

Esimerkiksi jos minulta kysyttäisiin ovatko Mequiarsin paljon mainostetut Swirl-X tai Ultimate Compound, tai Autoglymin Paint Renovator hyviä aineita, vastaisin eivät ole. Monet ovat eri mieltä ja se heille suotakoon, mutta ainakin omakohtaiset kokemukset näistä ovat olleet suurimmaksi osaksi negatiivisia.

En itse ole Glymin HD-vahaa kokeillut, mutta olen merkin muista tuotteista johtopäätökseni tehdyt ja tullut siihen tulokseen, että en ole valmis maksamaan merkistä törkeää lisähintaa. Seuraavaksi autoni pintaan on menossa Colliniten vaha, jonka mainostetaan kestävän pitkään. Saas nähdä miten käy, koska ennakko-odotus on, että autoa ei tarvitsisi ennen vuoden vaihdetta enää vahailla kun parin viikon sisään Collinite on pintaan löyty. Nykyinen Mequiarsin Gold Class on osoittutunut kestoltaan kohtalaiseksi ja kiilloltaan erinomaiseksi, joten jotain "oikeaa" vertailupohjaa markettivahojen lisäksi on jo ehtinyt syntyä.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 30.9.2010 2:18

jarskii-, velipoika laittaa tuota evästä työkseen(sitä kautta tietoa), eikä ole tapana puhua täällä kokemuksista, jos ne perustuu nettilukemisiin...

puerco
-
Viestit: 1641
Liittynyt: 7.10.2003 17:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja puerco » 30.9.2010 8:43

hinkkasin nopsaan Zainot pintaan, ihan ookoo tuli

Kuva
http://puerco.kuvat.fi/kuvat/Autoja%20j ... ngel_eyes/

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 30.9.2010 11:30

beemeri merkki osunu ihan vahingossa dikin jatkeeksi? :D

puerco
-
Viestit: 1641
Liittynyt: 7.10.2003 17:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja puerco » 30.9.2010 21:33

juu .. "vahingossa" :D

||Nixu||
-
Viestit: 226
Liittynyt: 11.2.2009 20:52

ViestiKirjoittaja ||Nixu|| » 2.10.2010 10:23

Tuli eilen ostettua clas ohlsonilta halppis kiillotuskone ja just vahasin auton autoglymin punaisella ja konetta käyttäen. Konetta ei voi painaa juuri ollenkaan koska muuten ei jaksa pyöriä. :D Oli helppoa verrattuna käsin levittämiseen. Kuhan kuivuu niin näkee sit loppu tuloksen :)

Nextr
-
Viestit: 24
Liittynyt: 21.11.2009 12:42

ViestiKirjoittaja Nextr » 2.10.2010 17:17

Kumma kyllä oma clas ohlsonin cyclo mallinen kiillotuskone jaksaa. Ja olen ollut tyytyväinen koko laitteeseen mitä se on yhden kesän jo palvellut...

||Nixu||
-
Viestit: 226
Liittynyt: 11.2.2009 20:52

ViestiKirjoittaja ||Nixu|| » 2.10.2010 18:22

Onpa se vähän tehokkaampi kun tuo 110W tai mitä onkaan :) Kiillotuksessa huono puoli oli kun ei voinu painaa niin joutu käsin ottamaan kovemmat vahat pois. Mut nyt kyllä kiiltää. ;)

Gorro
-
Viestit: 391
Liittynyt: 20.6.2006 14:52

ViestiKirjoittaja Gorro » 3.10.2010 12:51

Kovasti on luettu aihetta ja selvitetty itselle ostoslistaa.
Autona 3B -98 metallihopea sedan passatti ja konepellistä löytyy kiveniskuja joita on vähän tarkoitus paikkailla maalilla. Autosta huomaa että on oveakin joskus jälkikäteen maalattu ja ehkä takakylkeäkin koska näyttäisi olevan takasivuikkunan takaa hieman lakka lähdössä… Paksissakin haalistumia alkaa ilmestymään.

Auto siis on takoitus puhistaa (piet ym vaikea lika), myllyttää kevyesti, vahata kunnolla ja pitää pinnat helppohoitoisena että talvella riittäisi pelkkä vesihuuhtelu + shampoopesu (nxt?) + detaileri päälle.

Esipesuun Pineline, käykö sama aine hieman vahvempana myös vanteiden puhdistukseen?
Millä aineella pikitahrat ja niiden alta ruostetäplät pois kyljistä? Toimiiko Kliinerit ja hankaus vai pitääkö savella ottaa?
Pesuaineeksi pitäisi ostaa joku hyvä aine. NXT tai cold class.
Vahaksi NXT kestonsa takia. Tuohon pesujen jälkeen detaileri pintaan.
Listoille ym. muoviosille Chemical Guys New Look Trim Gel, mutta mistä saa Valet Pro Yellow Bumper Gel tais olla kanssa hyvä mutta pidempää kestoa ajatellen Megulta oli joku trim detailer?
Sisustaan löytyykin jo Megulta nahanhoitoaine sekä quick interior detailer (#40?)

Koneena löytyy rälläkkämallin peruskone muutamalla laikalla (fixukselta joskus ostettu haalean punaista ventoa varten sininen laikka ja musta kiillotuslaikka, myös king tms hioma"tahna" ja vaha PFTE, eipä taida tehdä mitään?) Eli laikkoja muutama?
Kiillotusaineeksi koneelle AG punainen vai joku Dodo? Aloittelijalle helppotöinen.
Tuo vw maalihan on kova mutta jos pinta ja konepesunaarmuista pääsee eroon, se on tarpeeksi talvea vasten.

Tarkoituksena selvitä muutamalla lisä purkilla. Opiskelijana budjetti koitettava pitää kurissa :)

JUMA
-
Viestit: 539
Liittynyt: 24.6.2005 14:40

ViestiKirjoittaja JUMA » 3.10.2010 16:49

Pineline (tehopesu) käy myös vanteille. Kaikkeen sekään ei pysty...

Claybarilla piet ja lakkapinnalle ruostuneet metallihiukkaset pois.
AG:n punaisella et tee volkkarin maalipintaan paljon mitään. Suosittelen meguiarsin ultimate compoundia. Vahaksi meguiarsin 16#.

Hyviä hinta/laatu suhteeltaan hyviä shampoita big orange ja itse olen tykännyt käyttää chemical guys citrus wash & glossia. On riittoisaa!

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 22.10.2010 21:05

Laitetaas nyt tähän ketjuun ainakin aluksi:

Onko kukaan viimeaikoina tilannut Maikilta Erased.fi:stä. Itse olen aikaisemminkin ja hienosti on tullut. Nyt on jo 22 päivää maksusta, tavaraa ei ole saapunut, sähköpostikyselyyn ei ole vastattu yhteenkään eikä lukuisiin soittoihin.

Ei tässä hevosen selässä olla, mutta tuotteita olisi jo tarvittu, ja onhan niistä lähes satku maksettukin.

Syynä on varmaankin kiire, sairaus, loma yms, hyviä neuvoja Maikilta on täällä saatu yms, haluaisinkin vain saada selville tietääkö joku mikä on meininki?

Tän voi toki siirtää eri osastoonkin, jos paikka on huono.

jarge
-
Viestit: 703
Liittynyt: 23.7.2003 9:18

ViestiKirjoittaja jarge » 22.10.2010 21:45

10.6 olen näemmä maksanut Poor Boys Butter Wet Wax:n, 26.8 tuota tiedustelin että missä viipyy, seuraavana maanantaina piti paketin kuulemma lähteä Postiin. Seuraavan kerran olen laittanut viestiä 19.9, johon en ole vielä saanut vastausta. Ei ainakaan tosiaankaan hirveän vakuuttavaa kuvaa anna, ja puoltaa sitä mielikuvaa ettei näiltä Suomen kauppiailta ihan kauheasti enää innosta mitään tilata.

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 22.10.2010 22:06

No eihän tuosta ole kuin se rapiat 4kk sulla. Kuukautta olen itse pitänyt kohtuullisena, sitten olen ajatellut pyydellä rahoja takaisin. Englannista on yleensä tupsahtanut 3-8 päivän kuluessa maksusta ja rapakon takaa 2-3vk:ssa...

Polo11
-
Viestit: 34
Liittynyt: 30.8.2009 9:01

ViestiKirjoittaja Polo11 » 23.10.2010 5:31

Itse tilasin vahaa kilpailevalta yritykseltä suomesta, niin tavara oli kotona kolmen päivän kuluessa tilauksesta. Tilauspäivänä olivat laittaneet ostokset postiin kuljetettavaksi. Kännykkään tuli viesti paketin saapumisesta postiin. Hienoa palvelua sanoisin.

Ettei vaan olisi Maikin firma mennyt konkurssiin, kun ei pysty tavaraa toimittamaan? Tämä vain arvailua.

Robe
-
Viestit: 47
Liittynyt: 19.9.2009 16:19

ViestiKirjoittaja Robe » 23.10.2010 13:16

Itse vedin ensin Bilteman "scratch removing" vahan ja sen päälle Autoglymin punasen. Käytössä oli Clash ohlsonin 20e vahan levitys/myllytyskone. Mielestäni tuli ihan siedettävää jälkeä.

Kuva

Kuva

laene
-
Viestit: 357
Liittynyt: 24.7.2003 7:32

ViestiKirjoittaja laene » 23.10.2010 14:20

Etkö vetänyt punasen päälle mitään?


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 66 vierailijaa