projekti: kevätkiillotusta

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 7.4.2010 11:21

Kun alat kiillottamaan:

- suihkaus detaileria laikkaan
- ruuttaa X myllytysainetta laikkaan koska alkuun laikka imee myllytysainetta itseensä
- tämänjälkeen 2 tai 3 max herneen kokoista täppää myllytysainetta riittää

Liika aine laikassa tukkii laikan.

Reneto
-
Viestit: 10
Liittynyt: 16.1.2010 22:34

ViestiKirjoittaja Reneto » 7.4.2010 18:17

Kysäisempä täältä neuvoa, kun tuntuu olevan kokemusta ja tietämystä yllin kyllin.

Tarkoitus olisi vahata -06 Jetta, ja ensimmäistä kertaa aion tehdä claybar-käsittelyn. Jetta on metallihohtoharmaa ja maalipinta on hyvässä kunnossa, paitsi: Löysin tuossa pestessäni joitakin hiusnaarmuja. myös pyörrejälkiä näkyy, kun tarkkaan katsoo.

Varsinaiseksi vahaksi suunnittelin NXT 2.0:aa tai Gold classia.
Kysymykseni onkin, onko noissa em. vahoissa ytyä poistamaan pienet virheet, vai tulisiko käyttää vielä jotakin muuta?
Meguiarsilla on naarmunpoistoon tarkoitettua tahnaa. Olisiko sen käyttäminen naarmukohtiin järkevää ennen varsinaista vahausta, vai pitäisikö vetäistä ennemmin koko autoon esim cleaner- vaha tai tuon deep crystal 3-stepin 1. tai 2. vaihe? Kolmea eri ainetta en haluaisi ryhtyä veivaamaan, koska teen käsivoimin koko homman, eli clay bar ja kaksi vahaa saa riittää.
Mitkä olisivat fiksuimmat vaihtoehdot?

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 7.4.2010 19:06

Reneto: Odotat pariviikkoa että Dodon kamat tulee minulle valikoimaan ja ostat Lime&dark setin.

Claybarin jälkeen käyt Lime Primella auton läpi ja päälle Dodon vaha niin tulee nätti ;)

Reneto
-
Viestit: 10
Liittynyt: 16.1.2010 22:34

ViestiKirjoittaja Reneto » 7.4.2010 23:22

Tiedän että vähän epäkorrektia heittää tällaisella palstalla tällainen kysymys, mutta onko nuo Dodon vahat hintansa väärtejä. reilu 40 euroa vahasta on aika paljon..

Mitenkäs Maikki tuo aikataulu? Kuun vaihteessa pitäisi päästä viimeistään vahailemaan. Kaksi viikkoa on ok, kolme on jo hiukan liikaa.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 8.4.2010 6:34

Dodon purkista riittää ainakin 40 vahauskertaan, omasta Banana purkista on vahattu autoa seitsemän kertaa: KLIK
Hinta/vahauskerta ei siis ole kovin paha.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 8.4.2010 7:23

Dodojen aikataulu: Jos yllättävät positiivisesti niin vko 15 lopussa ja realistinen arvio on vko 16 alku.

Tuo Lime&Dark setti jossa on 200ml lime primea ja 30ml panel potit dodon pehmeää ja kovaa vahaa tulee maksamaan alle 30€. Tuolla panel potilla kovaa vahaa levittää A6:n kokoiseen autoon 6 kerrosta.

Itsellä White Diamond purkki josta on levitetty yli 20 kerrosta vahaa ja näyttää että likelle sataa mennään joten hinta/vahakerros ei todellakaan ole paha. Muutenkin jos laitat vierekkäin Dodon/punaisen glymin/korrekin niin jo tuoksun perusteella ei ole epäilystäkään millä vahaat ;)

Dodon hinnat ei ole pahat kun miettii hinta/laatusuhdetta mutta Swisswax rupeaisi jo vähän tökkimään +100€ hinnoillaan. Toisaalta ajathan sinäkin tuoreella Jetalla etkä Ladalla ;)

Edullisempia vaihtoehtoja on tietysti jo legenda Megun #16 ja ValetPro:n vahat joita ei kannata väheksyä hintansa takia vaan ne tarjoavat loistavan hinta/laatusuhteen.

Valikoimaan on tulossa ValetPro:n sealant tyyppinen vaha ja Artemis jota on detailingworldilla myös kehuttu kovasti.

-HABA-

ViestiKirjoittaja -HABA- » 8.4.2010 13:41

xxx
Viimeksi muokannut -HABA-, 8.9.2010 13:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Carbin
-
Viestit: 37
Liittynyt: 20.2.2008 11:21

ViestiKirjoittaja Carbin » 8.4.2010 14:35

Tuo turtlewax ainaski vaikuttaa etiketti puheessaan detailerilta. Kokemuksia ei ole mistäkään TW:n tuotteesta mutta voinee olla verrattavissa Megun Quick detaileriin.

Edit: Mites Maikki tuo Valet Pron Citrus Bling detailerina? Tarkemmin siis sen jälkeen kun on auto savi käsitelty niin tartteeko tuota CB:ä huuhdella pois eli jättääkö kalvoa?

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 8.4.2010 17:35

Detailerikin pyyhitään pois maalipinnalta kun on sumutettu.

Eli toisten tyyli on pyyhkiä mikrokuituliinalla claybarilla käsitelty alue ja toiset taas pesevät auton uudestaan claybarkäsittelyn jälkeen. Makuasia mutta minä tykkään kaikenvaralta pestä, huuhdella ja kuivata auton claybarin jälkeen vaikka varmaan onkin pikkuisen liioittelua.

500ml Citrus Blingiä maksaa 11,50€ ja siitä saa 5,5L detaileria tai jopa 8,5L liukkaria claybarille. Verratkaapa mitä esim. Megun quik detailer 473ml maksaa ;)

Reneto
-
Viestit: 10
Liittynyt: 16.1.2010 22:34

ViestiKirjoittaja Reneto » 8.4.2010 18:29

Ok, siis lime&dark onkin tuollainen pienempi setti. Saisihan tuon "kokeilupaketin" sitten ihan kohtuuhintaan. Tuo pehmeämpi vaha tulisi tietty ylimääräisenä, sille kun ei ole varsinaisesti tarvetta.

Kuinka ärhäkkä cleaneri Lime prime oikein on, siitähän on myös lite-versio.. eli pystyykö sillä tekemään vahinkoa? Vai meneekö se niin, ettei volkkarin maalipintaa kannata yrittääkään kuin tuolla kovemmalla Lime primella.

Pitääkö tässä lähteä varailemaan omaa settiä, vai voiko luottaa siihen, että kun ahkerasti kaupan sivuja kyttää, niin ei voi jäädä ilman :)

pmj
-
Viestit: 275
Liittynyt: 4.11.2004 12:56

ViestiKirjoittaja pmj » 8.4.2010 19:41

Tässä kun on tätä ketjua nyt lueskellut, niin olen eri vinkkien jälkeen pääytynyt seuraavaan cocktailiin, pohjien teon jälkeen:
Pohjalle Poorboys White Diamond ja päälle Meguiars #16. Auto on vajaa pari vuotta vanha ja väri valkoinen.
Maikki, nuo näyttäis olevan loppuneet varastosta sulta, mahtaako olla tulossa lisää?

Mulla on vielä jäljellä kotona Meguiarsin NXT2.0 vahaa myös. Kannattaako sitä sotkea tuohon, esim. ennen tai jälkeen tuon Meguiars #16:n. Lähinnä, onko siitä mitään hyötyä?

Jorie
-
Viestit: 34
Liittynyt: 14.1.2010 20:55

ViestiKirjoittaja Jorie » 8.4.2010 19:43

Onkos kellään täällä kokemusta Malcon, Imperial Wax:sta, itselä on tollanen purkki ja muutaman kerran sillä vahaillut, ja tuntuu kestävän aika hyvin, ja antaa ihan hyvän kiillon:)

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 8.4.2010 20:02

Mulla on vielä jäljellä kotona Meguiarsin NXT2.0 vahaa myös. Kannattaako sitä sotkea tuohon, esim. ennen tai jälkeen tuon Meguiars #16:n. Lähinnä, onko siitä mitään hyötyä?


En lähtisi sotkemaan NXT2.0:a tuohon soppaan enää, #16 riittää yksinäänkin ja luultavasti näyttääkin paremmalta. NXT2.0 peittää ihan vähän hiusnaarmua, mutta sillä ei tässä tapauksessa ole mitään väliä kun teet White Diamondilla pohjat ja vaha tulee vain suojaksi.

Mutta jos jostakin kumman syystä haluat kuitenkin NXT2.0:n lisätä, niin laita se ennen #16:a. NXT2.0 ei välttämättä toimi hyvin öljyisen vahan päällä.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 8.4.2010 20:03

Buzz

#16 jättää hyvän kiillon eikä tarvitse mitään päälle, mutta aina kannattaa kokeilla. Ite en kaivannu mitään enää, tosin joku dodo vois käyä hyvin tai butter wet wax.

Jorie

Malcon aineet on hyviä, anna mennä vaan. Ite tykkään esim. cherry flash-vahasta, jättää aivan sikamaisen liukkaan pinnan ja hävittää hiusnaarmuja käsinkin reilusti. Voi vetää myös koneella. Ei tosin oo yhtä kestävä ku tuo imperial

Reneto

Et saa vahinkoa, jos nyt et tolkuttomalla paineella jotain kantteja jyystä. Jos on uudenkarhea vagi metallivärillä, niin saa olla reilusti karkeampaakin.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 8.4.2010 20:58

Valkoinen scirocco juurikin tehtiin Poorboys White Diamond, Meguiars #16 ja Dodo Juice Diamond White.

Vaikka #16:kin tuli todella nätti niin Dodo kyllä lisäsi kiiltoa ja wetlookkia.

Ruåtsinlaivan vahasin ensin #16 ja päälle Diamond White. Pari kuukautta myöhemmin kerros Butter Wet Waxia. killtojen eroa on vaikea kuvailla sanoin mutta Dodolla kiilto oli pehmeämpi ja Butter Wet Waxilla luonnollisesti melkoinen wetlook.

Kuivausvaiheessa tulee käytettyä Megun ultimate quik detaileria helpottamaan kuivaamista ja lisäämään kiiltoa.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 8.4.2010 22:58

Jorie, Malcon Imperial Wax on ihan laatutavaraa, joskus tuli kokeiltua(muistaakseni on tuo sama aine).
Maikki, sanoppa hyvä cocktail keltaiselle pinnalle, kunto erinomainen ja pinta siis perusväriä.
Kämpiltä löytyy Megun step 1, 2 ja 3 + NXT vaha ja shampoo. Niin ja claybaria + detaileria Megulta nekin.
Mitä tilata lisää vai saako noillakin ihan yhtä kiiltävän/kestävän pinnan kuin noilla muillakin tuotteilla mistä täällä nyt puhutaan?

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 9.4.2010 6:49

Peke:

Olemassaolevat aineet on ihan hyviä. Jos maalipinta on hyvässä kunnossa niin ei varmaan tarvitse clayn jälkeen step 1:stä. Ainut mitä lisäisin olisi viimeistelyvaha NXT:n päälle.

Samallahan voi antaa pahalle pikkusormen ja Dodon Lime &Warm setti tilaukseen kunhan tulevat minulle. Voit kokeilla lime primea pohjille ja saat 2x30ml vahaa viimeistelyyn

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 9.4.2010 8:06

Maikki: Mistä tiedän mikä laikka soveltuu parhaiten millekkin maalipinnalle? Tilasin sulta nuo 4" setit, missä on 3 kovuuksia.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 9.4.2010 9:19

Aloita pehmeimmillä ja jos jälki ei tyydytä niin siirry asteittain kovempiin. Tällä tavalla et tule poistaneeksi tarpeetonta määrää maalia/lakkaa.

Saabissa on suhteellisen pehmeä lakka, kuten opeleissakin. Viimeisin opel mitä kiillottelin niin tehtiin keskikovalla 3M keltaisella laikalla ja megun #83:lla. Niillä sai jo viittä vaille naarmuttoman pinnan.

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 9.4.2010 10:19

Maikki:

Mikä on yrityksesi?www?
Voisin olla kiinnostunut nuista dodoista?
Mitä suosittelet hyvä kuntoiseen pintaan rs octaviaan,värinä race blue.
Ensin toki claybar ja sitten?

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 9.4.2010 10:26

Nyt vähän edes oma-alotteisuutta tähän touhuun, tuo osoite on tässä topikissa mainittu jo useamman kerran ja löydät sen ihan varmasti jos edes yrität etsiä.

/Wille/
-
Viestit: 64
Liittynyt: 12.11.2008 17:16

ViestiKirjoittaja /Wille/ » 9.4.2010 10:27

^ Itse sain hyvää jälkeä aikaan tummansiniseen pintaan reseptillä Lime Prime, Blue Velvet. Voin suositella.

pmj
-
Viestit: 275
Liittynyt: 4.11.2004 12:56

ViestiKirjoittaja pmj » 9.4.2010 10:30

Niin, olikos sulle Maikki tulossa tuota Poorboys White Diamondia ja Meguiars #16:a lisää?

Joo ja tuo Dodo Juice Diamond White on mulla kyllä vielä ollut mielessä myös tuohon päällimmäiseksi kerrokseksi.....

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 9.4.2010 12:05

Tilattu on mutta tavarantoimittajalla ei tunnu olevan turhaa kiirettä ...kele

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 9.4.2010 12:52

Pikkuhiljaa pitäs varmaan ruveta tuota omaakin autoa puunaamaan.
Mitään showkiiltoa en hae, mutta sellainen perusjärkevä käsittely olisi tarkoitus suorittaa.
Millaisia toimenpiteitä suosittelette?
Syksyllä kiskaisin huolellisen liuotinpesun, claybarin, kliinerivahan (AG punainen) ja autoglymin HD Waxin, tulos oli mielestäni kohtuullisen asiallinen. Onko tuo riittävä käsittely talven jäljiltä? Autoa on pesty talven ajan keskimäärin 2krt kuukaudessa ja aina liuottimella sekä luonnollisesti shampoolla ja sienellä.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 9.4.2010 14:51

Ihan riittävä setti on. Sieni kannattaa toki vaihtaa mikrokuitu-/lampaanvillakintaaseen.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 9.4.2010 15:10

Sieni kannattaa toki vaihtaa mikrokuitu-/lampaanvillakintaaseen.

Tuollainen tuntuu samalta kun pitäis kättä märässä hevosen vitussa, luulisin.

JUMA
-
Viestit: 539
Liittynyt: 24.6.2005 14:40

ViestiKirjoittaja JUMA » 9.4.2010 16:10

^No eipä ole tuollaiset tullut mieleen, eikä kyllä ole tuosta hevosesta kokemusta, mutta tuosta kintaasta on kokemusta. Sitten kun vielä viitsii kahden ämpärin takniikalla pestä, niin ei tule ylimääräisiä naarmuja.

Tuo mikrokuitukinnas on vielä aika monipuolinen. Käy pölyjen pyyhintään autoon ja kotiin, vahan pois hinkkaamiseen ja pesuun...Värejä löytyy vielä erilaisia, jotka on helppo muistaa millä esim pyyhkii pölyjä yms.
Eikä siinä vielä kaikki...käy myös vasenkätiselle.
Eikä siinä vielä kaikki. Jos tilaat nyt, niin saat...blaablaablaa...

Macce
-
Viestit: 53
Liittynyt: 19.4.2005 22:46

ViestiKirjoittaja Macce » 9.4.2010 16:24

Räsänen:
Tein tuon omaan occuun:

Menzerna 203s
Lime Prime
Megu #16
Dodo Blue valvet

Peilit unohdin vetäistä tolla 203s ja huomaa kyllä tosi selkeän eron. Omassa occussa oli kyllä pesunaarmuja HUOM oli =)

-HABA-

ViestiKirjoittaja -HABA- » 9.4.2010 16:48

xxx
Viimeksi muokannut -HABA-, 8.9.2010 13:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 9.4.2010 17:00

203 on mieto aine leikkaavuudeltaan 5/10 joten epäkeskolla ei ole vaaraa kulmien polttamisesta.

Rälläkkämallisella varmasti onnistuu tuollakin aineella :)

Menzernat on myös helppokäyttöisiä aineita eli ei tarvi lutrailla veden kanssa ja muutenkin helppoja työstää. Poispyyhkiminen on tosin työläämpää kuin Lime Primen tai Megun tuotteiden.

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 9.4.2010 17:23

eli tuo Menzerna PO100S:n saa olla varovaisempi kuin tuon 203:n kanssa?
Minulla on semmoinen bilteman kaks nänninen käytössä ja tosiaan otin nyt noita 4" pikkulaikkoja Maikilta.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 9.4.2010 17:41

Tuollainen tuntuu samalta kun pitäis kättä märässä hevosen vitussa, luulisin.

:D:D

Kieltämättä hanska tuntui aluksi oudolta, mutta äkkiä siihen tottui. Jos ei tykkää laittaa kättä sinne hanskan sisälle, niin onhan niitä sellaisia mikrokuitusieniä. Naarmuttaa huomattavasti vähemmän kuin perinteinen sieni.

Carbin
-
Viestit: 37
Liittynyt: 20.2.2008 11:21

ViestiKirjoittaja Carbin » 9.4.2010 18:23

Vai että märkä hevosen pimppi...

Mukava kun on töissä painepesurien huolto, voi testailla aina omaan/ehkä muidenkin työntekijöiden autoihin toimiiko pesurit.

Työkamu vaan vittuili kun tänäänkin huuhtaisin kolmesti auton snow foam gunilla ja päivän lopuksi vielä kahta sankkoa, mikrokuitu kinnasta ja megun shamppoota käyttäen. Sitten kotiin päästyä olikin taas kyljet kakkaiset. Pahus.

Huomenna aikainen herätys ja pajalle kokeilemaan talven aikana kerättyjä mömmöjä.

Testiin menee mm. Megun Scratch X, Menzernan Final Finish (PO85RD), megun NXT 2.0 vaha ja kunkkuna 6 vuotta vanha purkki Simonizin keltaista Carnauba vahaa. JA se on muuten edelleen elossa tuo Simoniz :)

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 9.4.2010 18:26

Mikä tuosta pesukintaasta tekee paremman versus harja ?

Duke
-
Viestit: 433
Liittynyt: 28.7.2003 0:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja Duke » 9.4.2010 18:35

Harjat on myrkkyä maalipinnalle. Ne on lähes poikkeuksetta tehty liian kovasta materiaalista, ne naarmuttaa.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 9.4.2010 18:51

Harjat kannattaa todellakin unohtaa, nähnyt niiden aiheuttamat vauriot. Sienellä tai pesukintaalla tulee itse pestyä, pesukinnas ei vaan oikein tahdo lähteä koneessa enää puhtaaks, siis se Megun lampaanvillanen, eiku hevosen....
Carbin, millanen syteemi toi snow foam gun on(tiedän että esipesu ja sellanen vaahto suihkutetaan pinnalle)? Tai siis mitä osia pitäs ostaa ja mistä? Voiko käyttää esim. TI-halleissa???

Carbin
-
Viestit: 37
Liittynyt: 20.2.2008 11:21

ViestiKirjoittaja Carbin » 9.4.2010 20:46

Peke: Tuo Snow Foam guni on itelläni sellanen Kärcherin HD sarjan pesureihin sopiva kärki osa mikä vain laitetaan sen päädyn tilalle, 1:4 pesuaine liuosta säiliöön, ruuvataan pääty osa kiinni pesurin pistooliin ja antaa tykittää. En ole ite käyttäny TI-halleissa koska en oo niiden pesureiden kahvoja alkaa purkaa, mutta kotona tullut nyt muutaman viikon aikana kun on tuo ollut omistuksessa joku päälle 10 kertaa jo huuhtaistua. Ja toimii niin kuin mainostetaankin.

Suositeltava ostos.

marko_89
-
Viestit: 90
Liittynyt: 12.12.2006 15:46

ViestiKirjoittaja marko_89 » 10.4.2010 7:43

Elikkäs sellanen kysymys, kun tuntuu tietoo löytyvän, että millanen käsittely olisi tarpeen kohtalaisen naarmuuntunelle volvo v40 mustalle maalipinalle? Nyt ois suunnitelmissa su että kaveri vetäis koneella. Autoglym 02B – Ultrafine Renovator tai Autoglym 03B – Fine Abrasive tai Autoglym 04B – Extra Abrasive. Riippuen maalipinna kunnosta. Tätä ennen pesu pinolinella. Lopuksi ajattelin pinnan vahausta glymin punanen + kulta tai sitten ultra deep shine. Laittakaa vinkkiä tuleen jos kuulostaa pahalta ja kumpi/mikä ois hyvä loppuvahaus.

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 10.4.2010 7:59

Vielä noista dodoista.
Meinasin sen lime prime ja blue velvetin hankkia.
Tuolla dodon sivuilla mainittiin että lime prime voi olla hankalaa työstää käsin.Konetta ei oo joten onko paska homma käsin tehdä?
Millainens se blue velvet on työstää?

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 10.4.2010 9:57

Lime prime onnistuu kyllä työstää käsinkin. Hommaa mikrokuituinen vahanlevitystyyny, sillä pystyy painamaan reilummin kuin vaahtomuovisella. Se ei "tihkaise" :) Motonetissä on sellainen kolmen tyynyn setti, missä yksi on mikrokuitupintainen. Jos ei motonettiä löydy lähistöltä, niin pyöräytä tavallisen tyynyn ympärille puhdas mikrokuituliina. Työstä pieni alue kerrallaan ja kostuta aluksi tyyny kevyesti vedellä tai detailerilla.

Lime prime tarvii tuon työstön toimiakseen kunnolla, siinä kun on hiukan hiovia ainesosia.

/Wille/
-
Viestit: 64
Liittynyt: 12.11.2008 17:16

ViestiKirjoittaja /Wille/ » 10.4.2010 10:10

^^Jep ja tuo Blue Velvet on erittäin mukava työstettävä, todella helppo pyyhkiä pois.

S.S
-
Viestit: 55
Liittynyt: 10.7.2008 15:32

ViestiKirjoittaja S.S » 10.4.2010 13:48

Täällä kun on hehkutettu tota butter wet waxin wetlookkia niin varmaan on tarkoitettu tota Insta Finish Butter Wet Waxia? Kattelin vaan et Maikki oli käyttänyt tuolla alussa Chemical Guysin Butter Wet Waxia. Onkos noissa mitä eroja? Saatavuus ainakin.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 10.4.2010 14:02

Samasta tehtaasta ne tulee ja tarkkojen haistelukokeiden perusteella ovat tasan samaa tavaraa.

pelhaki
-
Viestit: 15
Liittynyt: 19.3.2010 21:00

ViestiKirjoittaja pelhaki » 10.4.2010 18:52

Nyt on tiukkapaikka ,lupasin kaljapäissäni myllyttää velipojan Lexsuksen !
Siinä on joku kestovahaus päällä ja surkeesti on joku ammatti fiksari nehnyt.
Vaatiko se pinnoite jotain erityis toimenpiteitä.

Kiitos!!

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 10.4.2010 19:16

Ei vaadi, kunnon liuotin ja Claybar riittänee.

Daatta
-
Viestit: 181
Liittynyt: 10.4.2004 14:16

ViestiKirjoittaja Daatta » 10.4.2010 19:30

Lähdin työstämään Leonin melko naarmuista maalipintaa. Pohjille Pineline käsittely, huutelu ja pesu. Seuraavaksi Claybar käsittely, liukkarina Dodon Born Slippy. Hyvää tavaraa ja riittoisaa, ei tarvitse kallisarvoista QuikDetaileria käyttää.

Seuraavaksi kaivoin Bilteman koneen ja keltaiset laikat esiin. Dodo Lime Primella lähdin työstämään, vähän on menetelmät hakusessa ensikertalaisella... Olen jo tuhrinut ilmeisesti liikaa vahaa laikkoihin, olisi vaan pitänyt kerrata ohjeet. Kuinka paljon yhdellä kertaa voi käsitellä? Tuntuu, että puolikasta kattoa ei saa vedettyä kerralla, laikat alkavat kuivua eikä maalipintaan jää oikein mitään.

Sitten se varsinainen kysymys. Varsinkin konepellissä on tuollaisia naarmuja. Tuntuvat melkein kynnellä, kannattaako noita edes yrittää saada pois? Ilmeisesti Menzerna 203s toimisi paremmin, sen kokeilu jää kyllä jää seuraavaan kertaan.

Muuten pinta tuntuu killoittuvan hyvin, vaikka mitään wow-efektiä en ole huomannutkaan. Tosin tallin valoissa on vähän sanomista, ulkona kaikki näyttäisi kirkkaammalta.

WEE-6
-
Viestit: 46
Liittynyt: 6.11.2008 14:37

ViestiKirjoittaja WEE-6 » 10.4.2010 20:28

Onkos kellään kokemuksia noista Virtuksen tuotteista? Taitaa olla joku All-Chemin alimerkki tms.. Töissä noita käytelly ja aika loistavia aineita vaikuttavat olevan, hienoin noista aineista (super fine cut, tais olla 402 jos en väärin muista) on lisäksi hologrammivapaata, todistetusti poistaa mustastakin maalipinnasta kaikki hologrammit jos sattuu (ja niitähän jää karkeammilla) jäämään. Myös Diamondbriten vahaa on kokeiltu, laatukamaa sekin, ei vaan ole yhenkään noista hinta kovinkaan harrastelijaystävällinen. Taijanpa ite siis tilata täydennystä automeikkauskaappiin Maikin putiikista :)

Heittäkään joku hyvä suositus mitä voisin tarvita, autona on mk2 mondeo mustalla maalipinnalla, joka on aivan jees kunnossa, suurimmat naarmut taitaa olla pesusta tulleita. Eli ei ole mitään kynnellä tuntuvia jälkiä. Hakisin mahollisimman naarmutonta pintaa, mielellään hillittömällä wetlook-kiillolla, ilman hologrammeja eikä kestokaan ole pahitteeksi. Ennen Zainon vahoilla vahanneena, ne oli turhan työläitä käytettäviä. Lisäksi kalliita.. Pitänee vaihtaa pesusieni tollaseen hevonvittuun, kun sitä on niin kehuttu :D Kiillotuskoneena mulla on Gernin säädettäväkierroksinen rälläkkä, 180mm tukilaikalla.Mitä laikkoja siihen kannattaisi ostaa vai onkos 180mm koossa edes olemassa? Epäkeskokonetta harkitsin ensin mutta meneehän se kiillottelu tolla rälläkälläkin :D

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 10.4.2010 20:50

Daatta: Aluetta täytyy pienentää ihan reilusti, jaa katto 4-6 osaan niin ei pitäis aineen kuivua. Lime Prime on loppuviimein vain kliineri joten sillä ei noita syvempiä naarmuja pois saa. Kun sulla on epäkesko käytössä niin ihan rohkeasti 203/3.02 käyttöön. Tässä vähän pitkähkö, mutta todella hyvä ohjeistus kiillotukseen epäkeskolla: LINKKI

WEE-6: Melkein suosittelisin 125mm tukilaikan ostoa. Siihen sopii kaikki yleisimmät laikat 3M, Lake Country, Chemical Guys ym. Meguiar'sin 2.0 laikoille 150mm on just sopiva mutta onnistuu 125mm tukilaikallakin.

Daatta
-
Viestit: 181
Liittynyt: 10.4.2004 14:16

ViestiKirjoittaja Daatta » 10.4.2010 22:53

Hienot on ohjeet Detailingworldin pojilla. Varsinkin rentoutuminen ja hommasta nauttiminen on hyvä neuvo, ei parane liikaa jännittää :)

Homma alkoi sujua kun tein pienemmissä osissa. En lähde yrittämään kaikkia naarmuja pois näillä aineilla, huomenna Mequn 16# pintaan ja nauttimaan lopputuloksesta. Kesällä sitten uudestaan ja kovemmilla aineilla. Kiitokset avusta!

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 12.4.2010 7:58

Alkuun yleinen virhe tosiaan se että lähtee ahnehtimaan liian isoa työstettävää aluetta.

Max. 50x50cm alue ja maltilla kokeilee miten aine toimii. Lime Prime on aloittelijalle ihanteellinen koska tehoaa nopeasti mutta sallii myös todella pitkän työskentelyajan. Lopputulos on suoraan vahavalmis wetlook.

ValetPro kun tuntuu olevan vähän oudompi merkki porukalle niin teen ruåtsinlaivan niillä ensi viikonloppuna.

Pohjalle Achilles Prep: Black Holen / White Diamondin tyyppinen tuote. Poistaa naarmuja, sisältää fillereitä ja glazeöljyt lisäävät kiiltoa.

Vahaksi Carnauba Wax: nauretaavan helppokäyttöinen vaha joka ei sisällä kliinereitä. Jättää lämpimän wetlookin.

Nahkasisustan käsittelen Argus Leather Creamillä ja jännityksellä verrataan Megun leather cleaner/conditioneriin.

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 12.4.2010 8:06

Sitten kun on auton käynyt Poorboysin black hole glaze:n kanssa niin ei varmaan kannata laittaa autoglymin punaista koska sisältää hiovia ainesosia?

Heitänkö pelkän kultaisen autoglymin tuon black holen jälkeen?

Uskaltaako tuota black hole glaze:ä käyttää ollenkaan hopeaan maalipintaan?

Kjimi
-
Viestit: 34
Liittynyt: 16.10.2006 18:03

kiilotusaineet ja laikat

ViestiKirjoittaja Kjimi » 12.4.2010 8:21

Kävin viikonloppuna ostamassa harjoittelumielessä Biltemasta cyclo-kopion ja tarkoituksena olisi suorittaa ensimmäinen konekiilotus.

Harjoittelukohteena olisi helmiäis tummansininen ranskanrapee Peugeot 206, joka kymmenen vuoden ikäisenä alkaa olemaan jo aika täynnä lumiharja yms. hienoa naarmua. Lakkakerroksen kovuudesta ei ole minkäänlaista tietoa, mutta veikkaisin pehmeämmänksi kuin mitä VAG-konsernin kulkineissa.

Nyt heräsikin kysymyksiä, että millaisilla laikoilla ja aineilla pintaa kannattaisi alkaa hieromaan?

- Aluksi pesu Pinelinellä
- Clay bar käsittely laimennetulla Citrus Blingillä
- Pesu

Mitä aineita tämän jälkeen?

- Meguairs 80 vai AutoGlymin punainen? Ja minkä värinen 4" laikka (esim. Sonus vai joku muu?)
- Meguairs 83, laikan väri?

Pitääkö nämä kiillottaa lopuksi käsin vai jonkun värisellä laikalla (musta, valkoinen)? Tulisiko hieromisen aikana pintaa kostuttaa esim. vedellä sumutepullosta?

- Lopuksi Insta Butter Wet Wax vai joku muu? Levitys vahasienellä ja kiillotus mikrokuituliinalla käsin?

Mitään ihan mahdottoman hintaisia aineita en viitsisi vielä hankkia kun näin harjoitusmielessä hommaan ryhdytään..

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 12.4.2010 8:27

Dodo Juicen Lime&dark setti

Käyt läpi lime primellä. Keltaiset laikat (joita löytyy minunkin verkkokaupasta). Lantraat citrus blingiä detaileriksi ja kostutat sillä laikat ( 1 suihkaus/laikka) sitten lime primeä laikkoihin. jatkossa vain 2 pikkutippaa/laikka.

Veden kanssa ei tarvitse lotrata. vesi on old skool fareclamiesten hommaa ;)

Päälle Dodon vaha eikä haittaa vaikka 2 kerrosta levittää. Muista että kumin-ja muovinhoitoaine listoille tekee myös ihmeitä ulkonäölle.

Ohjeet myllyttämiseen löytyy vaikka tästä topicista hyvinkin moneen kertaan.

Kjimi
-
Viestit: 34
Liittynyt: 16.10.2006 18:03

Dodo Juice Lime Dark

ViestiKirjoittaja Kjimi » 12.4.2010 9:33

OK, kiitos tästä.
Keneltä noita Dodon tuottteita löytyisi suoraan "hyllystä", eli verkkomyynnillä toimitettavaksi?

Mietiskelin kun tuossa Lime+Dark Sample kitissä on nuo Purple ja Blue vahat, niin tarvitseeko molemmat? Jos ostaisi erikseen isomman pullon tuota Lime Primea ja isomman purkin vahaa, niin kumpi noista kannattaisi ottaa, Purple vai Blue?

Eli Lime Prime koneella ja sitten Blue / Purple levitys käsin vai voiko levittää+kiillottaa myös koneella?

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 12.4.2010 10:37

Minulta loppuviikosta tai vko 16 alku.

Lime Prime koneella ja vaha päälle käsin vahanlevityssienellä. Dodon pehmeitä vahoja en ole käyttänyt vaan pelkästään kovia.

Mitä Diamond Whitea olen käyttänyt niin näyttäisi siltä että 250ml purkista levittää n. 100 kerrosta vahaa joten kohtuuriittoisaa :) 30ml panel pot riittää vähintään 6 kerrokseen A6:n kokoiseen autoon.

Carbin
-
Viestit: 37
Liittynyt: 20.2.2008 11:21

ViestiKirjoittaja Carbin » 12.4.2010 15:23

Eikös muuten kaikki dodon vahat käy mille tahansa maalipinnalle? Kun pääasiallinen ero niissä on valmistajan mukaan vai "sävytys" eli tietusti vaalea vaha vahvistaa vaaleita värejä. Mutta jos nyt ostaa esim purkin hard candyä kun on punainen maalipinta autossa, ja joskus kun vaihtuu auto ja siinä onkin sininen pinta niin sama vaha käynee myös sille?

Joku numero takaperin oli Redline- lehdessä artikkeli noista Dodon tuotteista ja siinä noin kertoivat ellen ihan väärin suomentanut tekstiä.

Ihan vain näin ohimennen tuli mieleen =)

juk1
-
Viestit: 51
Liittynyt: 24.7.2005 12:06

ViestiKirjoittaja juk1 » 12.4.2010 16:08

^
Kyllähän ne ristiin käyvät. Ei oo pelkoa että sinisestä tulis vaikka punainen. :)

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 12.4.2010 16:53

Juurikin noin. Ja hard candy on kovista vahoista se yleisvaha, mikä käypi sitten kaikenvärisiin. Pehmeissä se on rainforest rub. Ite koitin joskus banana armouria metallinhohtosiniseen eikä se siinäkään pahalta näyttänyt.
Banana armour sopii kuulemma hopeisiin kans pirun hyvin, vaikka onkin tarkoitettu lähinnä keltaisiin, punaisiin ja muihin lämpimiin väreihin. Tuo semmosta eloa siihen.

public
-
Viestit: 19
Liittynyt: 23.3.2008 15:56

ViestiKirjoittaja public » 12.4.2010 16:55

Onko Turtle Waxin Platinum Series Precision Waxista kokemuksia? Näin sitä aika edullisesti myynnissä. Kokeilemallahan senkin näkisi, onko siitä mihinkään..

Swirleistä pitäisi päästä eroon, mutta clay barien löytäminen on osoittautunut vähän hankalaksi täällä Kymenlaakson alueella. Meguiarsin ScratchX 2.0:n testailu kiinnostaisi siis sitten, kun sitä tuntuu Honkkarista saavan (muu Meguiars-tarjonta onkin sitten tosi heikoissa kantimissa).

Prospect
-
Viestit: 6
Liittynyt: 4.3.2010 22:44
Viesti:

ViestiKirjoittaja Prospect » 12.4.2010 20:19

Ei ole kokemusta, kilpikonnan tuotteista... Testaamalla selviää :=)

Edulliset Claybarit, Scratch X 2.0 ja muut myös Megun tuotteet löytyvät kätevästi netistä...
Joten saatavuutta ei kannata murehtia.


www.prospect.fi

jyrkiboy
-
Viestit: 12
Liittynyt: 25.7.2009 22:10

ViestiKirjoittaja jyrkiboy » 12.4.2010 21:19

Testasin uutta Iron Cut tuotetta joka poistaa jarrupölyä. Ihan täpinöissä vieläkin. Ph neutraalia tavaraa suihkutetaan vanteille/maalipinnalle annetaan vaikuttaa 5 min ja huuhdellaan. Tämän jälkeen ClayBaria kehiin ja pesu. Taatusti puhdasta pintaa ilman happoja tai emäksiä. Otin sitten kuvia talvivanteista jotka ovat jo ehtoo puolella joten täydelliset testiin.

Jarrupölyä prossisessa muodossaan pinnalla joka tuntuu karkelata.
Kuva

Litkua pintaan. Iron Cut reagoi välittömästi metallin kanssa vaihtean väriä kirkkaasta violetiksi
Kuva

2 minuutin kohdalla odotellaan vielä tovi
Kuva

5 min kulunut ja pesu
Kuva

Pinta vielä kosteana joten kuivausta
Kuva

Valmista tuli
Kuva

Itse yllätyin tuotteet helppoudesta sanomalla yksin kertaisesti WOW. Tämä toimii vain metallin kanssa kuten jarrupölyn /nastapöly. Ei poista pihkaa, tervaa ym.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 12.4.2010 21:37

Oliko minkä hintaista?

jyrkiboy
-
Viestit: 12
Liittynyt: 25.7.2009 22:10

ViestiKirjoittaja jyrkiboy » 12.4.2010 22:24

JP- ei aavistustakaan kun tuo on näytepullo jonka sain Koreasta. Keskiviikkona testaan toisiin vanteisiin joista ei lähtenyt pinttynyt jarrupöly irti viime kesänä. Kaikki hapot on jo kokeiltu läpi.

Iron Cut julkaistaan vasta tän kuun loppupuolella.

Bonuksena tämä tuoksuu mädältä kanamunalta joka jää käsiin haisemaan :D

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 12.4.2010 22:38

Ai saakeli, aina vain paranee :D

jyrkiboy
-
Viestit: 12
Liittynyt: 25.7.2009 22:10

ViestiKirjoittaja jyrkiboy » 12.4.2010 22:59

-JP- valmistajan kanssa höpisin tänään ja he yrittävät muokata tuotetta vähän paremman tuoksuiseksi. Minulle se on yksi ja sama miltä tuoksuu kun vaan toimii. Tietenkin muut ihmiset alkaa ihmettelemään kuka taas haisee :)

EDIT: Nyt sain alustavia hintoja, noin 20 eur 0,5L pullo. Yhteen autoon menee noin 1dl kattaen maalipinnan, lasit ja vanteet. Litrahinta noin 35 eur.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 13.4.2010 0:10

Eihän tuo sitten paha ole, 4€/kerta. Ja varmaan riittää jos kerran vuodessa käsittelee?

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 13.4.2010 12:42

Niin sanokaas nyt joku mitä ainetta kannattaa tuon black hole glazen jälkeen laittaa.. autoglymin kultaista?

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 13.4.2010 12:58

kultaista en ainakaan laittaisi kun se on suunniteltu toimimaan yhdessä punaisen kanssa.

Ihan mikä tahansa hyvä vaha jossa ei ole kliinereitä: Megun #16 (Gold Class ja NXT toimii myös hyvin), Dodot, ValetPro:t ja tosimiehen valintana keltainen Simoniz aka hikisimppa :)

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 13.4.2010 14:12

Nooh tuohon Simoniz keltaiseen ei hermot riitä, mutta onko jotain muuta vaihtoehtoa. Tuli meinaan tänään Maikki sun pakettis ja pitäis viikonloppu yrittää emännän Golffi vahata. Pitää sitten perus Korrekin Teflonvaha hakea?

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 13.4.2010 14:23

Tilaa ennemmin minulta vahaa tai hae Turusta Megua. Väriforum ainakin myy.

Jos nyt Turtleen jostain syystä sorrut niin Platinum extra gloss lienee paras vallinta koska ei sisällä kliinereitä jotka veisi black holen mukanaan kiillotusvaiheessa.

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 13.4.2010 14:57

Toi samaa varmaan pätee Menzernan tuotteisiin?
Kannattaako aloittaa RD3.02:n kanssa ensin kiilottaa vai Black Hole Glazen kanssa? Taitaa olla tuo RD3.02 jytympää tavaraa?

Käyn sitten hakemassa väriforumista megun #16:sta.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 13.4.2010 15:31

Menzernat tulee varmaan perjantaina

Kokeile ensin mitä saat black holella. Skaalalla 1-10 black holen leikkaavuus on 2 ja 3.02:n 6.

Vähän huono käydä #16:sta hakemassa kun ei kuulu HL-groupin maahantuontiohjelmaan ;) Gold Classia 2 kerrosta niin näyttää hyvältä ja kesto kohtuullinen.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 14.4.2010 17:53

Millainen on muuten näiden pintakäsittelytuotteiden -vahojen sekä myllytysaineiden säilyvyys yleensä? Esimerkkinä 3M:n tuotteissa on yleensä melko lyhytkin tuo "parasta ennen" -päivä mutta tuntuvat nuo toimivan vielä vuodenkin yli-ikäisinä ihan OK. Osa pintakäsittelytuotteista on kuitenkin sellaisia että ne määränsä puolesta saattaisivat kestää vaikka 10 vuotta etenkin kun purnukoita on useaa eri sorttia käytettäväksi testailun, eri tarpeiden ja fiiliksen mukaan.

Otto -89
-
Viestit: 96
Liittynyt: 15.11.2008 19:47

ViestiKirjoittaja Otto -89 » 14.4.2010 19:19

Miten porukka hoitaa sisäpesut? Paikallinen fiksaaja sano et säämiskällä kojetaulut ym pinnat. Ostin Acs:ästä AG:n Interior shampoota ja sinisen tyynyn. Ei taida olla mitää virkaa?? Ennen oli megun interior detaileria mut pumppupullo hajos niinku hajos ultimate quick detailerin pullo kans... Tuli hommattua Biltus epäkesko, tilausta Maikille jossain vaiheessa. Ainakin uskoisin et Lime Primeä. Nxt 2.0 löytyy jo, tuskin tarvii heti vahaa alkaa vaihtaa :) Voiko myös megun step 1 koneellisesti laittaa vai laitanko suosiolla LP:n ?

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 14.4.2010 20:21

Pölyt pyyhin aina viikkopesun yhteydessä kuivalla mikrokuituhanskalla. Isommat siivoukset sitten näin: Kangaspinnat karcherin 4001:llä ja Meguiar's All Purpose Cleanerillä tai Pinelinellä. Muovit putsaan APC:llä (10:1) ja maalauspensseleillä ja mikrokuituliinalla. Pensseleillä pääsee putsaamaan kaikki muovien raot, mitkä normaalisti jää likaiseksi.
Hoitoaineena muoveille Meguiar's Hyper Dressing 4:1.

Duke
-
Viestit: 433
Liittynyt: 28.7.2003 0:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja Duke » 14.4.2010 20:34

Kyllä punasta autoa on sitten aina kiva kiillottaa kun työn tuloksen näkee heti :D

http://www.duke.1g.fi/kuvat/Puunailut/206_3.jpg

BullDozer
-
Viestit: 51
Liittynyt: 15.3.2006 10:10

ViestiKirjoittaja BullDozer » 14.4.2010 21:56

Mitenkä käytetään Deep Crystal Paint Cleaneriä? Lähinnä levitys sekä poisto?
Kyseinen aine: http://www.meguiars-store.fi/product_info.php?cPath=25&products_id=40&osCsid=5bc274b4d2f3e2676b82579fa9ec2a21

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 14.4.2010 23:14

Voi käyttää koneella että käsin. Jos käsipelillä meinaa, niin vahanlevitystyyny on hyvä. Työstetään pinnalle ja pyyhitään samantien pois. Mulla on muuten myynnissä tuota Paint Cleaneriä ja samaan settiin kuuluvaa Polishia myyntiosastolla aika edulliseen yhteishintaan ;)

Thoubi
-
Viestit: 97
Liittynyt: 18.3.2005 17:02

ViestiKirjoittaja Thoubi » 15.4.2010 3:36

Mites Dodon vahat, lähinnä diamond white, tarraako kovasti kiinni jos pääsee liikaa kuivahtaan? Eli siis voiko vetää esim. konepellin kerralla?

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 15.4.2010 6:05

Kestää hyvinkin konepellin, muttei hirveästi enempää. Tarttuu tiukkaan jos vetäsee ensin puol autoo, on testattu.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 15.4.2010 7:59

Eipäs kun Dodoissa on eroja.

Diamond Whiten pystyy vetämään koko autoon ja kiillottamaan sitten mutta austintacious on aika v-mäinen pyyhkiä pois jos vetää koko auton kerralla.

Varminta on kuitenkin noudattaa samaa taktiikkaa kuin Megun #16:n kanssa eli käsittelee kerrallaan vaikka konepellin ja pyyhkii pois.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 15.4.2010 18:06

Ainaki mulla alko se diamond white jähmiä kiinni, tosin oli hellepäivä ja kuuma hallilla muutenkii.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 15.4.2010 21:52

Mitäs näille vanteille pintaan suojaks(sivun alhaalla)?
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=747510#747510
Kotoa löytyy Megun tuotteita mm. NXT, 3-vaiheen sarja ja Mother'sin Mag & Aluminum Polish, AutoGlymin Metal Polish jne.

tepatee
-
Viestit: 61
Liittynyt: 29.7.2009 18:26

aa

ViestiKirjoittaja tepatee » 15.4.2010 23:02

aa
Viimeksi muokannut tepatee, 16.12.2013 12:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 15.4.2010 23:27

Ku mietin just, että kun on aluvanteet(nähtävästi ilman maalia, siis takaa) ja puolatkin mattapinnoitteella, niin mitä noihin osaa laittaa. Ja lippa kait kiillotettua rosteria...?

public
-
Viestit: 19
Liittynyt: 23.3.2008 15:56

ViestiKirjoittaja public » 16.4.2010 13:51

Ostin platinum-kilpikonnaputelin testiksi, ja kipaisin mukaan samalla tuollaisen Menzernan vahaharkon. Onko sillä asiaa maalipinnalle, vai onko se käypäinen vain ja ainoastaan metallin kiillottamiseen? Käyttöä tuolle on anyway, Melbereissä on kiillotettu huuli joka tarvitsisi hiukan hellää huomiota.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 16.4.2010 14:11

se vahaharkko on tosiaan tarkoitettu vain metallin vahaukseen.

public
-
Viestit: 19
Liittynyt: 23.3.2008 15:56

ViestiKirjoittaja public » 16.4.2010 14:15

Jämäkästi. Kiilloittelen tuolla sitten vain noita vanteita. Talouden nelosgolffikin sai viikolla alleen turbo-Boran paistinpannut, jotka saattaisi myöskin hyötyä tuosta vahasta..

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 16.4.2010 18:14

No nyt tuli tilattua cleanyourcar.co.uk:lta foam lancer painepesuriin, lampaannahkakinnas, Menzerna Power Finish (PO203S), Dodo Juice - Lime Prime, Menzerna isot laikat ja Lake Country:n pienet laikat ja bilteman rälläkkämalli. Bilteman rälläkkä malli arvatenkin biltemasta...Vielä kun saisi aikaiseksi niin laitan kuvia.

Rama
ffp jäsen
Viestit: 147
Liittynyt: 7.9.2003 22:30

ViestiKirjoittaja Rama » 16.4.2010 19:02

Näyttäis noi peken vanteet olevan eloksoidut takaa ni ei tartte mitään muuta ku pesun välillä.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 16.4.2010 20:22

Mikäs pinnoite se on? Anodisoitu pinta on puolissa(muistaakseni) ja vielä mattana, mutta tosiaan tuo taustapuoli on hämärän peitossa. Pinta on sieltä(yllättävän) tasainen ja ihan alumiinin värinen, mutta maalattu se pinta kyl ei ole. Kellään tietoa Workin vanteista ku noissahan itse runko näköjään Workin leimalla. Mitäs normivaha sit tekee, jos pinta on eloksoitu?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 16.4.2010 21:30

Anodisointi = eloksointi.

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 17.4.2010 14:01

Onko maikilla tai kellä muulla jotain suht järki hintaista kiillotuskonetta kaupan?Autonhoito.comissa ois mirkan kone 375 mutta joku 200euron masiina tuntus omaan käyttöön järkevältä.

Any1?

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 17.4.2010 14:31

Se bauhausin rälläkkä on oikeesti hyvä.

Oon tehnyt paljo festoilla ja makitoilla, eikä tuolla tekeminen oon sen kummempaa. 5 vuotta takuuta 50 eurolla ei oo paha. Ja tuo on kuitenkin ollu toimiva ja suht voimakas, vaikkei rälläkkää niin tarviikkaan painaa kuin epäkeskoa. Ei ees tärrää käsiin juurikaan.

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 17.4.2010 19:23

Onko esim noista lake countryn laikoista tuo musta se pehmein?Tarkotus tosiaan vetää lime prime ja kovin kaksista naarmun poistoa en tarvitse.

E: ja kumpiko noista meguista..w9006 vai w8006 on pehmeempi?Toinen on "viimeistelylaikka "ja toinen "hieno kiillotuslaikka".
Viimeksi muokannut RäSänen, 17.4.2010 19:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 17.4.2010 19:43

Juuri näin. Tuo lake countryn oranssi ja musta pitää itellekkin ostaa Maikilta. Taisipa jopa oranssilla saada vahavalmista pintaa? Noita Dodon koneita muuten oli kans tulollaan Maikille myyntiin, jos haluaa vähän parempaa.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 17.4.2010 22:01

Dodon Buff Daddy eli Kestrel DAS-6 tulee heti myyntiin kunhan niitä Dodo saa niitä.

Dodon kautta tulevissa koneissa on EU-pistoke suoraan eli ei tarvitse adapteria tai ruveta pistokkeenvaihtohommiin.

Hintaa tulee 109.95€ ja jos kiinnostuneita riittää niin voin ottaa ennakkotilauksia kunhan aikataulu varmistunee Dodon suunnalta.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 19.4.2010 12:10

Nyt tuli viikonlopun aikana pienimuotoinen kevät putsi suoritettua, sitä en tiedä oliko työjärjestys, menetelmät tms oikein. Lopputulokseen olen tyytyväinen ja toivotaan että vahapinta kestää. Tuotteiden osalta päätin tyytytyä varastosta löytyneisiin.

- Pesu tymäkällä pinelinellä ja pesurilla
- Pesu märällä hevosen vitulla ja fairyvedellä
- Huuhtelu
- Kuivaus
- Claybar käsittely
- Korrek kliineri (epäkeskolla)
- Kliinerin kiilloitus käsin (kannattaa uskoa purkissa olevaa "käsittele pieni alue kerrallaan")
- Huuhtelu
- Kuivaus
- Korrek TFX vaha (epäkeskolla)
- Kiilloitus (epäkeskolla)
- Huuhtelu
- Kuivaus

Kuva

pelhaki
-
Viestit: 15
Liittynyt: 19.3.2010 21:00

Citrus Bling

ViestiKirjoittaja pelhaki » 19.4.2010 13:17

Moro!
Minkälaista tekniikkaa veljet ja miksei siskotkin on käyttänyt sovellettaessa otsikon mukaista ainetta kuivaus tukena ?

Tuleeko jälki yhtä hyvää verrattuna jos kuivaan pintaan vetelee?

Yleensä en vetele kuivaan ,mutta tää lienee eri juttu!!

Kiitos vielä kerran!!! TÄ !


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa