Rotta kakkis 2.0i 16vt

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

FordRS
-
Viestit: 39
Liittynyt: 24.7.2007 11:34

Rotta kakkis 2.0i 16vt

ViestiKirjoittaja FordRS » 28.3.2009 23:08

Alotetaan nyt tällainen sitte.. Eli tossa pihalla seisoo tollanen kolaroitu audi 80, 2.0i 16v tekniikalla ajettu 200tkm.. Aikani kauppasin sitä osina, sitte kaveri sano "eiks niissä kakkos golffeissa oo tää sama kone" Pienellä googletuksella tulin siihen tulokseen että lähes samahan tuo on.

Kuva


Ei kun tuumasta toimeen: ostin sitte tollasen -89 GT golffin, kun siinähän on levyt valmiiks takana jne. Jos vertailumallina käyttää GTI 16v niin ainut erohan on vissiin etujarrut.. Ja ne ois tarkotus laittaa audista jos vähänkään järkevällä määrällä työtä saa käymään..

Kuva

Tulossa:

-Matta musta väri
-Sinkku maski
-Tonttiin (JOM kynäjousi tolpat tilattu)
-Tummat valot (tummaoptiikka umpiot,etu/sivuvilkut tilattu ja takavalot on valmiiks tummat)
-15" levitetyt peltivanteet (ostettu)
-Kaikki ylimääräinen paino pois

Näillä mennään, ainakin alkuun..
Viimeksi muokannut FordRS, 17.7.2012 22:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 28.3.2009 23:26

Imusarja joutunet ettii golfista ja varmaan pakosarjankin.

Kannattaa varmistaa toi jarruhomma että milloin 16v oli vain 256mm etulevyillä vai riittäkö noi 239mm levyt

Noille 256mm levyille olka-akselit joutuu vaihtaa, mutta audin satula ja kannake saattaa tuurilla käydä.

Itse haaveilin tosta audi 2.0 16v koneesta golfin keulalle 10 vuotta sitten :d

FordRS
-
Viestit: 39
Liittynyt: 24.7.2007 11:34

ViestiKirjoittaja FordRS » 29.3.2009 11:20

Joo toi imusarja on vielä hakusessa, saa tarjota OSTETTU.. Samoin kun halpaa ehjää vaihteistoa.. Tosta on kakkosen syncro paskana, kun kurahtaa joka kerta kakkoselle vaihdettaessa.. Ei varmaan kehtaa jättää paikalleen.. Ei kai tässä mitään järkeä olekkaan, mut tuleepahan hyvä kone hyötykäyttöön ;) Ite haaveilin RM:n koneesta PV:seen 10v sitten.. ;)

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 31.3.2009 23:50

Jos tuohon sopii/tarvitse 020-tyyppistä laatikko niin multa olis kaupan 4T. Viisinopeuksinen. Lyhyt ykkönen ja kakkonen ja pitkä viitonen. :)

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

Laatikkoa

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 3.4.2009 23:15

Täälläkin suunnalla olisi 020 5v vaihteisto öljyt kytkin akselin stefa jne vaihdettuna=)

FordRS
-
Viestit: 39
Liittynyt: 24.7.2007 11:34

ViestiKirjoittaja FordRS » 7.4.2009 21:00

Laatikon luovuttajaksi ostettu toinen mk2 gt.. ja mk3.. Saa nyt nähdä kummasta sen laatikon otan... ;)

FordRS
-
Viestit: 39
Liittynyt: 24.7.2007 11:34

ViestiKirjoittaja FordRS » 4.5.2009 23:51

Nyt alkais olee osatkin jo saapuneet, meinas valoissa vähän kestää.. "laatikon luovuttaja" G3 tuli tässä välissä rassattua kuntoon ja myytyä.. Eli loota otetaan sitten tosta toisesta GT:stä..

FordRS
-
Viestit: 39
Liittynyt: 24.7.2007 11:34

ViestiKirjoittaja FordRS » 21.5.2009 12:20

Kuva

Tollasia tuli.. Etuvilkut ei kyllä kovin mustilta näytä..
Saa nähdä sitten miten livenä, joutuuko vähän tummentamaan..
Kaikkiin "kiiltäviin" osiin tulee kuitenkin ainakin matta lakka päälle..

Kuva

Kellään pienempää pissapojan säiliötä?? Saa isomman vaihdossa.. ;)
Hirvee pömpeli..

Kuva

Nyt on vähän keretty jo purkamaankin..

Kuva

Etupalkki menee vaihtoon.. Nykyinen oli mätä paska..

FordRS
-
Viestit: 39
Liittynyt: 24.7.2007 11:34

ViestiKirjoittaja FordRS » 26.5.2009 15:01

Taas on tapahtunut vähän edistystä..
Kuva
Uudet nivelet ja tolpat tuli ruuvailtua paikalleen..

Kuva
Audin jarrut golfin olka-akselissa..

Kuva
Pienellä sovituksella sai noi audin jarrut käymään..

FordRS
-
Viestit: 39
Liittynyt: 24.7.2007 11:34

ViestiKirjoittaja FordRS » 7.6.2009 20:58

Viikolopun aikana tuli viriteltyä pakoputkee paikalleen..

Golfin etuputki:
Kuva
Golfin ja audin etuputket:
Kuva
Putken pätkiä:
Kuva
Tollanen siitä tuli:
Kuva
Siisti kun sika pienenä ;)

Siellä se nyt on:
Kuva
Tänään otin ensisavutkin siitä, hyvin tuntus pörisevän..

FordRS
-
Viestit: 39
Liittynyt: 24.7.2007 11:34

ViestiKirjoittaja FordRS » 16.7.2009 21:30

Tollanen siitä nyt sitten tuli:
Kuva

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 16.7.2009 21:31

Maskilippa ja pikkupuskurit ei edelleenkään rokkaa kovin hyvin yhteen.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 17.7.2009 1:11

Onkos vanhassa 16v:ssä joku sellanen ärjympi etuspoikka? Rimmaisko sellanen?

palikka2
-
Viestit: 262
Liittynyt: 1.1.2004 14:18

ViestiKirjoittaja palikka2 » 17.7.2009 17:35

Eikös siinä pikkupuskuri malli 16v mallissa ole sellainen tuplasti *matalampi* lippa... Sopisi kuin nenä päähän raapimaan joka kanttariin kiinni... :D Tulee meinaan suhteellisen matalalle...

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 17.7.2009 19:02

16V on syvempi spoikka jossa jarrujen jäähdytysportit nurkissa. Se parantaa keulan ilmettä huimasti, Motonetista noita on saanut ja omasta kokemuksesta (2 autossa) istuvatkin hyvin yhteen etukaarien kanssa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 17.7.2009 19:25

Pikkupuskurin isospoikka on todella härskin näkönen ja minusta voittaa isopuskuri luukin ihan 10-0

FordRS
-
Viestit: 39
Liittynyt: 24.7.2007 11:34

ViestiKirjoittaja FordRS » 19.7.2009 22:01

Joo mulla on nyt pikkupuskurinen gti 16v missä on se "isompi" spoileri.. Tuli ostettua sellanenkin sitte.. Tää toinen saa olla nyt näillä lipoilla ja läpillä ja levikkeillä... Seuraava omistaja saa sitten modata mieleisekseen..

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 19.7.2009 22:09

Niin, olikos tää Motoparkissa lauantaina, radallakin tais piipahtaa? meinasin tulla turisee, mut jäi siinä sitten kun ooteltiin radalle pääsyä sen kolarin jälkeen..

FordRS
-
Viestit: 39
Liittynyt: 24.7.2007 11:34

ViestiKirjoittaja FordRS » 19.7.2009 22:42

Joo oli.. kävin vähän koeponnistamassa sitä.. hyvinhän tuo ainakin kesti vetää, mitään en saanu hajalle.. Voimaa sais olla enemmän.. ;)

FordRS
-
Viestit: 39
Liittynyt: 24.7.2007 11:34

ViestiKirjoittaja FordRS » 22.7.2009 22:05

Löyty vielä jotain projekti kuvia:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Tuli kattotelinettäkin soviteltua:

Kuva

FordRS
-
Viestit: 39
Liittynyt: 24.7.2007 11:34

ViestiKirjoittaja FordRS » 5.8.2009 21:53

Joo-o.. Nyt tarvittas sitte G60:sen osavertailulappu.. Kellään olemassa?? Kakkiksen ahtajat?? Ei kelpaa kuulemma tuo 16v vertailumalliks, vaan pitää olla mallisarjan tehokkain.. Ai niin ja inssi keksi jostain et tuo moottori on 10kg liian painava, WTF.. pitää varmaan heittää akku takakonttiin.. :P

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 6.8.2009 15:40

Kuinkas toi vertailumalli nyt meneekään jos toi sun vaihtokone on 6A eli siinä on 100 kw ja Kr:ssä on 102 kw?

Mistä se ton painoeron repii?
Viimeksi muokannut pipo_esa, 6.8.2009 17:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

FordRS
-
Viestit: 39
Liittynyt: 24.7.2007 11:34

ViestiKirjoittaja FordRS » 6.8.2009 17:00

Se oli sitä mieltä et ton verrokki auton pitää olla mallisarjan tehokkain.. Ja se katto koneelta, et toi G60 (PG) 118Kw on tehokkain.. Ilmeisesti sitä limitediä ei lasketa mukaan?? En tiiä ihme nussimista, saatana.. No se on sitte sama et alkaa kattelemaan tohon puhallinta kupeeseen.. No tänään soittelin vw-autolle ja selvitin tilanteen, huomenna pitää soitella uudestaan runkonumeroiden yms. tietojen kanssa niin saattas jopa saada sen osavertailulapun.. Että tällästä..

Tero.N
-
Viestit: 55
Liittynyt: 25.7.2003 20:20

ViestiKirjoittaja Tero.N » 6.8.2009 17:06

Ei todellakaan tarvitse käyttää mallisarjan tehokkainta vertailuun jos ei ole tarvetta. Taitaa taas olla tekniikanvaihtoja vastaan oleva inssi jonka mielestä kaikki auton rakentelu on väärin. Välimalleja kun käyttää vertailuun niin +20% sääntöä ei voi tehon kanssa käyttää mutta eipä sille tässäkään tarvetta ole. Itse tehnyt molempiin omiin autoihin tekniikanvaihdot jossa vertailu malli ei ole tehokkain.

agee
-
Viestit: 940
Liittynyt: 4.1.2004 14:35

ViestiKirjoittaja agee » 6.8.2009 17:11

Ota pois se kattoteline - pois muodista :)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 6.8.2009 17:55

Ei muuta kuin inssi/konttori vaihtoon.

FordRS
-
Viestit: 39
Liittynyt: 24.7.2007 11:34

ViestiKirjoittaja FordRS » 6.8.2009 21:07

Joo no katotaan nyt jos sais sen G60 lapun.. Sittehän tässä ei ois mitää ongelmaa..

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 6.8.2009 22:08

MItähän se sitä inssiä hyödyttää se G:n lappu jos sun jarrut ym hilppeet on 16v?

FordRS
-
Viestit: 39
Liittynyt: 24.7.2007 11:34

ViestiKirjoittaja FordRS » 13.8.2009 18:02

En tiedä.. Etujarrut on audista.. Mut niillä G:n lapuilla (lähettivät vv-autosta vaan ETKAsta tulostetut osalaput) siihen irtos leima..

FordRS
-
Viestit: 39
Liittynyt: 24.7.2007 11:34

ViestiKirjoittaja FordRS » 9.6.2010 15:18

Ollu vähän hiljaiseloa golffi rintamalla.. Mutta nyt taas koitetaan jotain touhuta.. Eli talven jäljiltä tuo 16v gti on siinä kunnossa et siitä ei enää kannata autoa alkaa tekemään. Jotenka se siirtyy varaosa-autoksi tolle rotalle.

Kuva Kuva Kuva

Nokka-akselit jo vaihtelinkin. etulippa ja sisusta vaihtuu vielä ainakin.


Kuva Kuva

Tuli tehtyä vanteetkin.. Ja pyörii tossa yks ylimääräinen cooleri ja t25:nen ;)
Viimeksi muokannut FordRS, 27.3.2012 19:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

FordRS
-
Viestit: 39
Liittynyt: 24.7.2007 11:34

ViestiKirjoittaja FordRS » 13.6.2010 18:53

Viikonlopun saldoa, sain vanteet maalailtua ja pyöräytettyä alle..

Kuva

Takakontissa kulkee mukana garret asennus-sarja, jos vaikka iskee joku yyber lisätehon tarve esim. tienpäällä ;)

Kuva

FordRS
-
Viestit: 39
Liittynyt: 24.7.2007 11:34

ViestiKirjoittaja FordRS » 13.3.2012 22:05

Hitaasti mutta varmasti tämäkin kikotin edistyy..

Kuva


Kuva

Pakosarjan rakentelua, teippailin vesijohto mutkia oikeaan asentoon.. Saa nähdä mitä tästä tulee, täähän on tasan ensimmäinen pakosarja mitä oon yrittäny ikinä tehdä..

FordRS
-
Viestit: 39
Liittynyt: 24.7.2007 11:34

ViestiKirjoittaja FordRS » 17.7.2012 23:03

No joo, kuvablogi on näköjään räjäyttänyt kaikki kuvat johonkin bittiavaruuteen.. Mutta kuitenkin, golffi on nyt ahdettu ja ensimmäiset testit ajeltu.. Seokset tuntus pysyvän aika hyvin kohdillaan jopa ahdoilla mikäli tuota fmi:n tekelettä on uskominen.. Eli omatekele lisärikastuspiiri toimii , ainakin toistaiseksi. Ja persdyno kertoo teholukemien ehkä jopa kasvaneen ;) Loppuviikko testataan ja säädellään.. Lauantaina sitte motoparkkiin polkemaan vika ulos ;p


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa