Golf mk4 Pirate .:R & Bora Farkku

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Sööri
-
Viestit: 27
Liittynyt: 5.4.2010 15:26

ViestiKirjoittaja Sööri » 23.10.2012 20:34

Noi maffi arvothan pitäisi olla suoraan verrannollisia auton tehoon. g/s x 1,25 = bhp
Mitä ite tossa lueskelin nopeasti niin vakio r32 3.2 jotain 190-200g/s.

Eicca_
-
Viestit: 504
Liittynyt: 15.11.2004 9:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eicca_ » 24.10.2012 14:14

Tällänen löyty Haniasta, Kreikasta. Aletaan sitä nyt tuomaan Suomea kohti... Illalla mantereelle.



Hitto onpas pieni maailma just kaveri puhui tosta autosta että sellainen on löytynyt ja tulossa suomeen tai siis nythän se on jo täällä. Melko helmi löytö ja ostos =)

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 24.10.2012 15:33

Pieni on maailma. Missäköhän kaverisi oli bongannut tämän?
Tullissa aiheutti hieman hämmennystä kyrillisillä kirjoitettu rekisteriote :)

Kuva

Hieman aiheutti ongelmia tuo maavara Kreikkalaisilla lautoilla.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 24.10.2012 15:43

Onko sillä Kreetalla ajettu ollenkaan, oli kohtuu harvassa suorapeltiset autot (vaikka sellaisesta nyt olekaan kyse =D) siinä saaressa.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 24.10.2012 15:54

100tkm työnnetty Hanian ympäristössä. 2 lommoa löyty autosta...

Koppa5
-
Viestit: 16
Liittynyt: 3.1.2006 0:37

ViestiKirjoittaja Koppa5 » 24.10.2012 18:30

Oliko siipicossu kalliskin?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 24.10.2012 18:33

Lupasin olla kertomatta hintaa. Enkä Fordeista tiedä hintoja joten en edes osaa sanoa oliko halpa tai kallis.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 24.10.2012 18:58

Oliko siipicossu kalliskin?

Kliks

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 24.10.2012 19:20

Heh,,, Samaan aikaan lähti joku kallis maasturikin, tosin se lähti Makedoniaan. Ihmettelin kyllä miten niissä autoissa oli niin vähän lommoja verrattuna miten niitä käytettiin. Puskurit oli oikeasti puskemista vartan.

Quorro
-
Viestit: 140
Liittynyt: 7.8.2012 11:54

ViestiKirjoittaja Quorro » 25.10.2012 9:56

Millä spekseillä nuo Canyonit oli? Itellä tällä hetkellä 8&9x18 sarja niitä, oiskohan sama sarja kun sulla on ollut? Noita tuskin suomessa kauheen montaa settiä on..

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 25.10.2012 9:57

8+9 18 ja nimenomaan ne PL2

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 20.11.2012 0:32

Nyt on mietitty kaikkea hauskaa. Mietin jos ultraleggerat ja Mg vanteet malaais kuitenkin valkoiseksi. Kultainen muistuttaisi liikaa keltaista ja ruotsinlipun väritystä...

Mietin myös minkä väriseksi pinkit pitäisi sutia...Vihjeitä ja ehdotuksia saa antaa.

Myös takaluukkua on mietitty, eli täysin kliiniksi tai sitten mk5 merkillä.

Konepeltiin pitäisi tehdä pieni notsi heti syylarin jälkeen eli pikkasen taivuttaa etureunaa alas, että syylärin jälkeen tulisi alipaine ja jäähdytys paranisi.

Haldexiin pitäisi laittaa sininen palikka ja lukko.

Kojelautaan pitäisi keksiä jotakin hauskaa, verhoiluttaa se katon kanssa ja tietenkin jonkinlaisia kaaria pitäisi miettiä. Onkohan nuo kaaret kuinka sallittuja ja mitäköhän niistä pitäisi tietää?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 20.11.2012 9:22

Unohda subaru monttujen teko konepeltiin, ilman tuulitunnelia yms testailuja se voi toimia tai sit sotkee hommat kokonaan...
Kaaret, jos mihinkään virallisiin niillä osallistu, niin kunhan on kunnolla kiinni, ei haittaa näkyvyyttä yms, niin katsurilla ei ole mitään sanomista.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 20.11.2012 10:55

^Paperi sopivasti konepellin alle montun kohdalle ja keulasta puhaltaa paineilmalla, jos paperi nousee monttuun, niin tulee alipainetta. Jossain ainakin joku testas näin, että oliko kunnolla tehty se taivutus.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 20.11.2012 11:05

Ei ole tarkoitus mitään subarun skooppeja tai pulkkia lätkiä pellille, mahdollisimman huomaaton ja edes pikkasen saisi ilman kiertämään. Kesällä oli ongelmana lämmön karkaaminen ruuhkassa. flektit ja kaikki toimi, mutta alle 70km/h flektit pyöri koko ajan. Villi veikkaus on, että konetila on liian tiivis pohjapanssareineen ettei ilma pääse kiertämään.
Jokin tälläinen
http://www.formula1-dictionary.net/Imag ... 20R8RS.jpg
Eli maksimissaan jäähdyttimen levynen ja 5cm syvyinen kuoppa jäähdyttimen ja koneen väliin.

Ihmettelen vain miten R pärjäilee Ausseissa yms missä on lämmintä, tosin jotkut ovat joutuneet teettämään custom-jäähdyttymiä. On myös kumma kun R turbot eivät tunnu kärsivän lämpöongelmista.

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

ViestiKirjoittaja Mro » 20.11.2012 16:23

Nosta konepeltiä takareunasta hieman ylemmäs, niin ilma pääsee pakenemaan ilman että tarvii jäätävää scooppia..

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 20.11.2012 16:26

Tuota on mietitty, mutta silloin se tarkoittaisi, että sisäilmaan johdettaisiin suoraan lämmintä ilmaan moottoritilasta. Kaukalo kun on eristetty tiivisteellä joka painautuu konepeltiä vastaan.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 20.11.2012 16:36

Ja tuulilasin alareuna on yleensä ylipainealuetta, eli se tunkisi vain enemmän ilmaa sinne kaukaloon.
Miten paljon ne lämmöt nousee? Keittääkö? Jos ei, niin lämmöt on ihan normaalit :)

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

ViestiKirjoittaja Hart » 20.11.2012 16:37

Toisaalta kun tämäkään kapistus ei ole mikään "huulivanteet ja tonttiin"-kapistus ja jos skuupilla tuosta ongelmasta pääsee eroon, niin eikös esim tuon linkittämäsi R8:n tyylinen lovi ole ihan race ja tarkoituksenmukainen?

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 20.11.2012 19:33

Miten tuo lämpöongelma on mahdollista, jos tekniikka on vakio ja jäähdytysosat ovat vakioita? Luulisi sen toimivan aidossakin ärrässä ilman, että flektit huutaa kokoajan...?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 20.11.2012 20:12

Hyvä kysymys reynolds....Ehkä se on sen tiiviin pohjapanssarin syytä ;) Ei ole keittänyt mutta ei se kyllä pitkällä ole ollut. Pari kertaa on joutunut ajamaan sivuun ruuhkassa kun lämmöt on olleet 107 luokkaa ja nousussa. 102 pitäisi olla maksimi mihin pääsisi päästä. tein kesällä pari testiä 1,5 h seisotus ja lämmöt oli vielä yli 90C mutta kun avasi pikkasen konepeltiä oli samalla ajalla lämmöt tippuneet 55C.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 20.11.2012 20:41

Pohjapanssariin jotain pieniä reikiä? Ja jos ei auto niin sitten tuon R8:n tyylinen taivutus konepeltiin, olis kerrankin oikeesta syystä jossain sellanen :D

eki80
ffp jäsen
Viestit: 97
Liittynyt: 14.10.2006 14:47

ViestiKirjoittaja eki80 » 21.11.2012 1:10

Tuntuu kyllä melko mielenkiintoiselta tuo lämpöongelma, itsellä ei minkäänlaisia ongelmia vaikka on paksu ja tiivispanssari. Suosittelen kokeileen ihan kaiken halvimman kokeilun ja ottaa sen pois sieltä alta ja katsoo asiaa uudestaan jos et ole jo kokeillut;-)

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 21.11.2012 1:28

Enpä ole uskaltanut ottaa pois, kun joudun työkseni kauppoja ja parkkihalleja koluamaan. Harva se päivä kun kolisee. Jäähdytysletkut ja nesteet on varmasti kunnossa, sen verran niitä vaihtelin. Pumppukin on uusi.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 21.11.2012 15:42

Ja flektit pyörii oikeinpäin...? =D

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 21.11.2012 15:47

Uskoisin. Tuskin liittimiäkään saa lennosta heitettyä väärinpäin.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 21.11.2012 16:33

Olikos sulla se pieni lisäjäähdytin tossa?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 21.11.2012 16:56

Molemmat pikkujäähyt otettu pois johtuen letku ongelmista. Pitäisi niille teettää omat liittimet ja letkut jos ne haluaa laittaa ja muutama muu patentti. Pitäneen keväällä miettiä sitä ongelmaa.

palikka2
-
Viestit: 262
Liittynyt: 1.1.2004 14:18

ViestiKirjoittaja palikka2 » 26.11.2012 14:05

Meinasitko laittaa tuohon lukon laatikkoon vai perään? Jos perään, niin kiinnostaa kyllä mistä tuollaisen saa ja mitä maksaa.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 26.11.2012 16:03

Viimeksi muokannut MTBE, 26.11.2012 16:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Eicca_
-
Viestit: 504
Liittynyt: 15.11.2004 9:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eicca_ » 26.11.2012 16:12

Pieni on maailma. Missäköhän kaverisi oli bongannut tämän?


Siis mun kaveri tuntee Riffin =) aivan älytön löytöhän toi oli siihen hintaan.


Bongasin muuten piraatti ärrän lauantaina oiskohan ollut nyt Uudenmaankatu tai iso roba (ei pysty tarkkaan hahmottaa sijaintia päihtymystilan johdosta) erottui kivasti harmaasta massasta ja etulippakin näyttää luonnossa paljon fiksummalta kuin kuvissa =)

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 26.11.2012 16:22

Lauantai päivästä pyörin töissä kyllä vähän joka puolella pääkaupunkiseutua, tosin illa kävin sitten baarissa :) Mietin jo, että olisi pitäny lätkästä ne ei homolla tavalla-tarrat ikkunoihin ja jättää se parkkiin Herkuleen eteen, mutten sitten kehdannut...

No ford on ford. Ei ole paljoa hajua mitä tollaset pyörii, mutta ihan siistin näkönen vekotin niin vanhaksi.

Ettei vain humalatila vaikuttanut pinkinlipan mieltymykseen? Eukotkin näyttää paljon kauniimalta pienissä päissään ja hämärässä :)

Eicca_
-
Viestit: 504
Liittynyt: 15.11.2004 9:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eicca_ » 26.11.2012 16:37

Kaveri just kehui lördagina golvia että "aika ihku väri teema golffissa" (tässä kohtaa kaikki tuijotti kaveria hiljaa kunnes hän pelasti itsensä korjaamalla lausuntoa) "mutta ei homolla tavalla" :D :D Saattoihan tuolla olotilalla olla hieman vaikutusta omaan näkökykyyn :D

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 26.11.2012 16:48

Pieni ongelma on vain ettei tahdo oikein mitään säväyttävää keksiä pinkin jälkeen. Kaikki ideat tuntuu jotenkin niin laimeilta.... Silti jotain hauskaa pitäisi keksiä.

The Golfia on vaivannut pieni sivuääni ja tänään ihmettelin sitä sitten.

Kuva

Koko päivä meni siinä ja imusarjan vaihdosta huolimatta ääni oli jäljellä. No apulaite-teline on melkein irti. Eli taas kaikki auki ja kasaan, kunhan olis paikka....

Aika hauska ominaisuus tullut talviliukkailla. ESP rajoittaessa tehoa kuullostaa ihan rajottimelta. Eipä ole ennen kuulunut rpprprprprpprp ja jos oikein nopeasti katoaa pito, saattaa kuulua kovakin putkessa paukahtaminen. Ilmeisesti muilla R-kuskeilla ei tuota ongelmaa ole. Villi veikkaus ettei mk20 ESP ole ihan samanlainen kuin mk60 systeemi. Eikä mk20 ehkä käyttäydy samalla tavalla korkeilla tehoilla kuin mk60...

Mieleen on nyt virinyt ajatus jos nykyisen koneen siirtäis Bora varianttiin ja FSI R36 koneen laittaisi tilalle hb. Tosin se vaatisi lisäpainoja autoon ja henkilöluvun pienentämistä. Ainoa ongelma minkä tiedän on se ettei R36 ole kaiketi tehty manuaalilaatikolla...

Update: Konetta nostetaan suuremman maavaran saamiseksi ja se pohjapanssari lähtee keväisin jäähylle. Sen jälkeen pitäisi ilmaakin päästä virtaamaan. Lisäksi pari jäähdytintä lisätään vaihteeksi. Tilaongelma on mietitty sielä valmiiksi. Lisäksi on hieman mietitty muitakin modeja, muttei kaikesta tohdi täälä kertoa.

http://youtu.be/qE9saY-BHuU

Tuossa on pieni kooste koneenvaihdosta. Kaikkea mitä huomaa, ei sitten tarvitse sanoa ääneen =) http://www.youtube.com/watch?v=XIsG2An8tYs

Eicca_
-
Viestit: 504
Liittynyt: 15.11.2004 9:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eicca_ » 2.1.2013 8:50

Oli puhetta niistä putkista niin olikos se nyt 60,3mm -> 70mm vai 63mm -> 70mm? Sisä vai ulko mittoja?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 2.1.2013 12:30

63-> 70 ulko. Sijoitus vielä mietinnässä.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 11.1.2013 1:09

Tullut vähän hulluja ajatuksia mieleen... Ainoa ongelma, etten tiedä kuinka laillisia on. Tällä hetkellä himoittaisi mk1 caddy johon tunkisi mk4 golfin kiisselin. Mielellään vielä haldexin, mutta se tuskin on laillista enään? Vai saisikohan sen vaihtamalla vetoomalla akseliston vahtvistamiseen tms?

https://www.youtube.com/watch?v=IkzJCx2mwh8

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 11.1.2013 6:52

1.8 8v 112hv on tehokkain motti, eli oliko se nyt +20%=134,4hv
1.9 96kW PD menis vielä, 2 litrasia ei saa ellei laita jotain teollisuusmoottoria tai hae erikoislupaa.
Nelivetoon en ota kantaa muutaku että et uskalla :D
Itteä kiinnostais tämmönen rojekti kans ehottomasti.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 11.1.2013 14:09

Ihanne olisi kun sinne saisi laittaa vr6 konetta. Käsiittääkseni Caddyä on saanut juuri 1.8 koneella jolloin 1,8*1,25= 2,25L

Googlelal löysin, että 95hp olisi tehokkain kone. Mistäs tuo 112hv kone piileskelee? Jokin erikoismalli?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 11.1.2013 14:18

Ettei nyt olisi tullut vahingossa katsottua Golf mk1 GTi:tä eikä caddyä? Ei kai caddyä ole ikinä GTi:n koneella tehty? Wikipedian mukaan 70kw versio olisi tehokkain malli.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 11.1.2013 16:07

^epäilen samaa.
Ettei nyt olisi tullut vahingossa katsottua Golf mk1 GTi:tä eikä caddyä?

Turinaa GT Caddystä:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1049.0
-josta linkki esitteeseen:
https://picasaweb.google.com/1173493522 ... /CaddyCool
Viimeksi muokannut Ike, 11.1.2013 16:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 11.1.2013 16:19

Niin tosiaan, nuo eivät olekkaan vähäpäästöisiä. Noihinhan saa tehdä sitten melkein mitä vain, kunhan ei ylitä teho/paino-suhdetta, 2,25L tai 114hp....
Esimerkiksi avk:lta tai Briteistä joku ARL tekniikka ja värkkäämään. Leimalle sitten pienemmillä paineilla teholapun kanssa.... Tosin en lämpene noille turboille yhtään. Olisi paljon kivempi laittaa iso vapari.
4 motion tekniikkaa tuskin tuonne saa laittaa. Etenkään kun noita ei tehtaalta ole tullut ikinä 4x4, ainoastaan joku 6x6 erikoismalli, vai onkohan sekin ite tehty.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 21.1.2013 15:10

Ei lähtenyt oikein maanantai kovinkaan hyvin käyntiin. Toinen takapyöristä roikkui yli 45 asteen camberilla ja perse edellä pöpelikköön. En oikein tiedä mitä tapahtui. ESP päällä 30km/h mutkaan ja niin prse edellä katukivetykseen kun voi olla. Ei ollut käsijarrua tai kaasua mutkassa. Se vain lähti. No tulos on tässä:

Kuva

Kuva

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 21.1.2013 16:00

Vääntykös sieltä varsia tms?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 21.1.2013 16:03

Siis pettikö sulta jompi kumpi poikittaisista tukivarsista, kun ei oikein käynyt tekstistä eikä kuvastakaan ilmi?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 21.1.2013 16:06

En tiedä oikein mikä on oikea tapahtumaketju, mutta auto vain lähti alta, ilman mitään leikkimistä. Tuloksena oli sitten tyhjärengas, katkennut tulivarsi ja vanne paskana. Perse edellä kuitenkin mentiin jalkakäytävän yli. Tuossa ylemmässä kuvassa näkyy hangessa katkennut tukivarsi.

eki80
ffp jäsen
Viestit: 97
Liittynyt: 14.10.2006 14:47

ViestiKirjoittaja eki80 » 21.1.2013 16:27

Aijajai!!

Näiden vehkeiden heikko lenkki alempi tukivarsi menee syystä taikka toisesta ajan saatossa poikki. Vahinko ei vaadi mitään sen isompaa tapahtumaa muuta kuin tuon varren kypsymisen.

nimim. kokemusta on:)

Kanttaa tarkastaa muut saman nurkan puslien juuret ettei ole tullut alkavia murtumia..

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 21.1.2013 18:38

En oo kyllä kuullut koskaan, että alkuperäinen tukivarsi olisi vaan napsunut poikki keneltäkään.

Kuvassakinhan on joku säädettävä versio, eli ei siis alkuperäinen.

Ja tapahtumien kulku kyllä viittaisi hieman siihen suuntaan, että tuon tukivarren pultti on napsahtanut poikki ja sitten on lähdetty. Toinen vaihtoehto tietty jotain matoja esim. perässä -> perä jumiin ja sit mennään. Näin kävi kaverille joskus, tosin takavetoisella. Ja tapahtumien jälkeen perä pyöri ja toimi taas ihan normaalisti. :)

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 22.1.2013 13:35

Siellä on(oli) siis kaksi paria noita säädettäviä KW:n varsia, joista toinen on puolisen vuotta vanha, eli ei kyllä pitäisi olla tunnit vielä täynnä, mutta tukivarsihan sieltä ilmeisesti on periksi antanut...

eki80
ffp jäsen
Viestit: 97
Liittynyt: 14.10.2006 14:47

ViestiKirjoittaja eki80 » 23.1.2013 0:50

Ei siellä mikään muu periksi anna kuin tuo varsi, sama vika kuin tt:ssä ja s3:ssa. Varsinkin noiden säädettävien kanssa, heikko kohta tuossa säädön kohdassa. Joku tuossa geometriassa käy noiden päälle;(

Kuinka paljon olet ehtinyt tekeen jo lisätarkistuksia??

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 23.1.2013 5:29

Onpas ollut tuuria ettei käynyt vahinko kuin kolmenkympin nopeudessa!

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 23.1.2013 23:22

Vähän kaikkea tullut tehtyä. Nyt on kumit ja vanteet. Pitäisi saada nyt ne vain yhdistettyä ja kurkattua pikkasen muutakin. Putki pitäisi saada tiiviiksi. Lisäksi tarvis +5mm tai +10mm pidemmät pultit. Joutsaan olisi tarkoitus lähteä testaamaan.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 24.1.2013 9:47

Parin tunnin päästä on kumit ja vanteet päällekkäin kädin kontissa. ;)

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 24.1.2013 9:59

Hyvä hyvä. Kiitoksia. Mulla on ämpärillinen asennustarvikkeita mukana. Jaksoin kaivaa varaston.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 24.1.2013 20:53

Nyt on syntynyt jotakin niin häröä että voi voi. Hävettää jo valmiiksi.
Viimeksi muokannut MTBE, 25.1.2013 22:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 25.1.2013 5:23

Poika vai tyttö?

A Saari
-
Viestit: 483
Liittynyt: 28.7.2003 15:13

ViestiKirjoittaja A Saari » 25.1.2013 10:58

Laitahan kuvia niin saamma naureskella yhdessä :)

Täytyy tähän väliin vielä todeta että ei voi muutakun hattua nostaa tästä projektista, kerrankin tehdään eikä meinata!

Makeke
-
Viestit: 254
Liittynyt: 2.9.2010 14:41

ViestiKirjoittaja Makeke » 25.1.2013 12:41

Alusta alkaen projektia seuranneena, osaa kyllä varautua jos jonkinnäköseen käänteeseen, jotta anna tulla vaa. Innolla odottaa. :D

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 25.1.2013 13:06

Jpeg or it didn't happen!

;-)

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 25.1.2013 15:26

Huomisesta varmaan irtoaa jo kuvamateriaalikin. ;)

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 25.1.2013 22:43

Käytiin kaupassakin. Turha ressi pois.

Kuva

Tuosta se sitten lähti taas.

Kuva

Vanteet on mielenkiiintoiset. Juuri pysyy kaarien sisäpuolella (7,5"), tosin 205/50-17 kanssa näyttävät ennemminkin 7". Vanteet on niin paksua materiaalia, ettei vakiopulttien pituus riitä. Vaatii 10mm pidemmät pultit.

Hyvin mahtuvat jarrutkin:

Kuva

Tosiaan huomenna jotain vähän humorista, mitä nyt pinkkien jälkeen voi odottaakin. Kaikkia pinkkejä en ole kerennyt vielä autosta hävittää mutta kaikki aikanaan.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 28.1.2013 15:46

Tuosta. Motorsporttia!

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 28.1.2013 15:59

https://www.youtube.com/watch?v=uvdt1Q6v0r4

Tuo pyörittely loppu siihen kun auto laukasi crash sensorin ja otti abs, haldexin pois päältä. Meni ilmeisesti hieman sekaisin, kun mittaristo näytti sitä +160km/h pyöriessä.

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

ViestiKirjoittaja Hart » 28.1.2013 16:57

Kyl valkosessa vanteessa on sitä mötörspörttiä :) Mukavastihan nuo istuu kokonaisuuteen.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 31.1.2013 2:10

Kylläpäs jengi ihmettelee, niin että hävettää auton sisällä. Eikö ihmiset ole ennen numeroita nähneet?

Hannnu
-
Viestit: 86
Liittynyt: 6.10.2010 2:40

ViestiKirjoittaja Hannnu » 1.2.2013 23:10

Kyllä noi äänet on jotain niin eroottista että huhhuh.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 1.2.2013 23:47

No nuo on kyllä valitettavasti vielä kökömmät kuin ne pinkit osat....

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 2.2.2013 1:58

Numerot lähtee jossain kohdin, kun on aikaa nappasta pois. Kaikki pinkki on poistettu tällähetkellä autosta. On hieman muuta progista menossa niin ei eivan kerkeä autoon paneutua. Itse olen ihan tytyväinen tuohon nuinkin. Kerro toki lisää mikä mielestäsi tekee kökkömäisen?

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 2.2.2013 6:48

Kyllä tuo valkoinen istuu autoon ihan eri lailla kuin pinkki, eikä teippauksetkaan ei ole siitä hävettävimmästä päästä.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 2.2.2013 11:13

Mun silmään nuo tarrat näyttää siltä, kuin laatikosta olisi löytynyt jotain vanhoja jämätarroja ja ne on vaan lätkäisty ikkunaan sen ihmeenpää asettelematta. Vähemmän on useimmiten enemmän.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 2.2.2013 11:26

Kylläpäs jengi ihmettelee, niin että hävettää auton sisällä. Eikö ihmiset ole ennen numeroita nähneet?

Se on ihan vaan myötähäpeää se ihmettely... Usko pois, noi numerot on vielä naurettavampaa kuin ne pinkit osat. Ota ihan oikeasti pois. Miksi tämä mielenkiintoinen projekti pitää raiskata aina jollain pienillä amis virityksillä?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 2.2.2013 11:40

Numerot olivat vitsi Slamitin jääradalle. Unohtakaa ne,.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 2.2.2013 11:54

Luojan kiitos, ehtivät vaan jo palaa verkkokalvoille... :D

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 2.2.2013 21:37

Rolle: Olet oikeassa, Pari kilometria ennen Joutsaa ne lätkäistiin alle 30 sekunnissa huoltsikalla, ja lasiin sen takia että saavat pois.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 4.2.2013 10:41

Ollaampas täällä taas perinteisen kapeakatseisia. ;)

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 4.2.2013 21:15

Mietityt ja fiksusti asetellut ja sopivan överit tarrat varmaan sopisikin valkea vannelookiin, mutta nuo tarrat ei nyt mun mielestä tuota määritelmää millään muotoa täyttäneet.

Muutoin nosta hattua moisesta projektista taloyhtiön parkkipaikalla väsättynä. Tässä on kaiken kaikkiaan melkoinen harrastamisen leima. Pisteet siitä.

lucifer
-
Viestit: 555
Liittynyt: 30.11.2010 21:33

ViestiKirjoittaja lucifer » 4.2.2013 21:29

Itseä miellytti ekan sivun eka kuva jossa alla Atheo:t, sitä en olis lähtenýt ulkonäköä muuttamaan.
Tekniikasta täytyy antaa täys kymppi.
Olishan se ollu härski sleepperi kun ei kukaan olis voinut aavistaa mikä tekniikka pellin alla lymyää, nythän sen voi sekoittaa mihinkä tahansa linjalta rullanneeseen R32:seen =)

Ja siitä vielä pisteet kun ottaa huomioon kuinka paljon vastatuulta projektiin on mahtunut!
Keep up good work, dude!

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 5.2.2013 2:50

En tiedä onko paha asia sitten sekoittaa linjalta tulleeseen R:ään. Epäilen että olisi enemmän lämpöongelmia vakio etupuskurilla. Sinne tuskin mahtuisi edes kunnolla hengittämään lisäjäähytkään.

Tosiaan nyt on kimppatalli joten nyt saa luvan loppua tuo pihalla ropaaminen. Koneella on nyt ajettu jo 19tkm. Olisi kaiketi fiksua ostella jokin pyhällä hengellä kulkeva kapistus. Autolle on pieniä visioita, mutta katsotaan nyt mitä sitten tuleepi. Tavalliseen tapaan taas jotain tyhmää ja älytöntä :) Mutta tarviiko autoilun olla niin vakavaa?

Kuullostaa, että perä olisi kohta antautumassa. Pitänee jossain kohdin tilailla vara perähässäkkä kaikkineen Briteistä. Jos saisi samalla muutakin kivaa lavalle. Voipi olla kesän homma tuo perä. Perä äänteli jo ennen tuota mälliä.

Onhan se vähän sliipperin näköinen, kun talvella ajelen vetokoukku paikallaan. Helpompaa tulla hinatuksi ojasta tai hinata bemareita. Iteltäni kun ei löydy lenkkia takaa. Äänet kyllä paljastaa aika helposti. Ainakin Mikko on rivien välistä sanonut niin.

Itse en oikein tykännyt Atheoista. Siis olivat ihan ok, mutta halusin jotain muuta. Nyt olisi kyllä mielessä jotkut 9,5" eteen ja taakse. Saapi nähä missä vaiheessa sen verran rahaa saisi kokoon. Vannekierros maksaisi mukavat 4-5 tonttua, tilausaikakin vaivaiset 4kk :) Jotenka tuskin kesäksi tulee.

IL3
-
Viestit: 201
Liittynyt: 15.8.2011 8:14

ViestiKirjoittaja IL3 » 6.2.2013 22:06

Mitäs vannesta oli suunnitelmissa?
Aikataulusta ja hinnasta päätellen Rotiformia tai CCW:tä?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 6.2.2013 22:41

Ehei, ei kumpikaan. Mennään ihan erilinjalle.

IL3
-
Viestit: 201
Liittynyt: 15.8.2011 8:14

ViestiKirjoittaja IL3 » 7.2.2013 0:03

Jotain japsivannetta? Lambo, Bentley, jne OEM-vannetta?
Avaa nyt vähän.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 7.2.2013 2:09

Ei tältä mantereelta, kustomtilausta ja mahtuu jarrujen kanssa. Suunnitelmissa siis leventää etuloksuja sen 25mm. Onhan tuo etuvetonen 95% ajasta.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 13.2.2013 1:29

Do diih. Nyt saa vanne ajatukset jäädä ja jotain muuta nyt.

Kuva Kuva Kuva

Päättelyn tuloksena:

Kuva

Ja sitten oem parkkitutkan ihmettelyä.

Kuva

Sem tuloksena

Brown on maa.

White/gray K-line. Eli diagnoosiin
T16c/1+9 (black/blue)--> A20->fuse 5 (7,5A)
T16c/6 (TOINEN black/ blue)-> A87-> T5h/5 (near lower part of left A-pilar ELSA)

Ouwi
-
Viestit: 183
Liittynyt: 22.9.2007 16:36

ViestiKirjoittaja Ouwi » 14.2.2013 9:24

Miten tuo sinun perä ääntelee?

Itse tuossa viime talvena purin omasta kulkineesta perän kummallisen paukkeen takia, mutta ei löytynyt 300tkm ajetusta perästä edes kunnollisia jälkiä kulumisesta, vaikka sitä on yritetty särkeä jo monta vuotta yli 500nm väännöllä. Joten uudet stefat ja nippuun, lopulta syylliseksi tuohon ääneen paljastui epämääräiseki töhnäksi kuivunut vaseliini veto-akseleiden sisänivelissä.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 14.2.2013 16:14

Paukkuu ja klonksuu.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 14.2.2013 16:34

Mulla paukkui ja klonksui perä TT:ssä, kun haldexin pumppu oli menossa paskaksi.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 14.2.2013 16:42

Onhan sillä kohta 200tkm rullailtukin jo. Ehkä on sen aika. Tarkoitus olisi kerätä rahaa lukkoon+ siniseen poksiin ja pumppuun. Vaihtais kaiken kerralla sitten.

Lydes
-
Viestit: 196
Liittynyt: 11.2.2004 12:50

ViestiKirjoittaja Lydes » 18.2.2013 13:40

Samaa oiretta oli munkin TT:ssä. Pumppu oli työntänyt jonkun tiivisteen läpi öljyä liittimeen(liittimeen johon tulee pumpun sähköt yms.) ja sen takia perä lonksotti kääntäessä.. Vian haun yhteydessä kun avasin liittimen, se oli täynnä öljyä, putsasin liittimen ja löin kasaan, ni pauke loppu hetkeks. Hommasin sit ihan suosiolla uuden pumpun ja sillähän tuo vika korjaantu.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 19.2.2013 3:02

Kuva
Viimeksi muokannut MTBE, 26.12.2014 8:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

A Sigfrids
-
Viestit: 119
Liittynyt: 23.7.2003 15:34

ViestiKirjoittaja A Sigfrids » 19.2.2013 7:03

Nyt käyt etrasta hakemassa nailontankoa ja sorvautat niistä sopivat puslat koko alustaan niin pitäis kestää sunki käytössä.

Ouwi
-
Viestit: 183
Liittynyt: 22.9.2007 16:36

ViestiKirjoittaja Ouwi » 19.2.2013 12:54

Nylon on paska materiaali puslien tekoon, liian kovaa. Tukivarret eivät kestä pitkään nylon puslilla, vaan katkeavat napsahtaen poikki. ;)
Viimeksi muokannut Ouwi, 19.2.2013 12:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 19.2.2013 12:56

valitettavasti tuttu näky noitten uretaanipuslien kanssa

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 21.2.2013 1:55

Tällänen kukkanen sieltä kuoriutui:

Kuva

Sitten kysymystä:
Miten leveetä vannetta porukka on tunkeneet 4motioniin taakse ja millä ET? Kaikki kivat vanteet tuntuisivan olevan 12x18 :)
Viimeksi muokannut MTBE, 26.12.2014 8:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 2.3.2013 17:27

Ja seuraava...

Kuva
Viimeksi muokannut MTBE, 26.12.2014 8:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

eki80
ffp jäsen
Viestit: 97
Liittynyt: 14.10.2006 14:47

ViestiKirjoittaja eki80 » 5.3.2013 18:21

10.5" sinne taakke sujahtaa sopivasti!!

Multa vois löytyä noi uudet osat mitä tuossa kädessä pötköttää;)

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 6.3.2013 13:39

Onneksi noita on 3 varalla, oli helppo kierättää...
Nyt on letkuja usittu, konetta korotettu, madallettu kesäkorkeudelle, jarruremppaa, sähköjä tehty, sumaria, maalausta pikkuosille jne...

Kuva

Tulipahan tuokin vaihdettua sitten... Tukivarsi-casessa oli mennyt vähän kaikki enemmän tai vähemmän pieleen, isompi putki kolkotti koriin tai kardaaniin ja apurunkoon. Löysin ebaystä tuollasen varren 70€ suunnilleen ja posteja tuli 30€. Kilometreiksi ilmoitettiin 6800km joten ostin pois. Levykin oli mukana, lähes ilman kulumaa. Oli ihan priima kunnossa. No nyt on ainkin tuo kulma ja tukivarsi-sotkut korjattu. Autokin tuntuu paljon paremmalta käteen.

Päivitystä. Jarrut tsekattu läpi ja lyvyiski tuli EBC ja paloiksi ferrodo ds2500.

Kuva

Konetta korotettiin 21mm, jotta saatiin öljypohja ylemmäs, poistettiin pohjapanssarin tarve ja lisättiin jäähdytystä eli ilman liikkuvuutta pohjan kautta, ei tarvitse nyt mitään konepeltejä leikellä. Toivottavasti.

Kuva

Testi ettei vetarit osu koriin.

Tuli myös lisättyä "teini-valot". Muuttaa kivasti ilmettä vaikka eivät ole päällä ja istuttaa paremmin tummia etuvaloja keulalle. Japanin Bora R-linen tai vastaavan sumuvalopaketti.

Kuva Kuva


Akku ongelmia 2x odysseus pc925 jotka korvasin sitten optiman isolla.

Kuva Kuva
Kuva Kuva

Tuo pleksi on väliaikainen, joten siitä on turha mussuttaa. Siihen tulee levy joka verhoillaan samalla kankaalla. On säätö ja huoltotoimenpiteitä varten.

Valitettavasti kaikista ei ole nyt kuvia tarjota.MM. imusarja on maalattu mustaksi, R36 puolanhatut....

On myös pakko myöntää ettei se termostaatillinen lisäöljyjäähdytin ole ihan turha. (Kuten täälä aikaisemmin jo neuvottiin). Se mitä olen nyt ajellut ja seuraillut olisi se tarpeen. Slamitin jääpäivillä muutamasta kierroksesta alkoi öljyt ja vedet nousemaan ylös. Vedet kävit 111C ja öljyt jo 130C.... Normaalissa ajossa pysyy rajoissa, mutta aktiivisemmassa ajossa nousee. Voin vain kuvitella miten nousee radalla. Pitäneen lisätä ostoslistalle sellainen, heti kuin budjetti sallii. Myös isompi jäähdytin vedelle olisi varmaan paikallaan, mikäli radalle ajattelee mennä. Tuskin oljynjäähdytin kovinkaan paljoa jäähdyttää vettä vaikka öljyn lämpö putoaisi veden +10C-->-10C vedestä...
Viimeksi muokannut MTBE, 26.12.2014 8:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 16.3.2013 22:08

Seuraava päivitys. Hioin kesävanteita ultraleggeroita, piti maalata valkoiseksi. Kas kummaa tälläinen löytyis sieltä. Eli nyt on kesävanteet ilmeisesti oikeasti kiire löytää...

Kuva

Alkaa pikkusen ottaa tattia otsaan.
Viimeksi muokannut MTBE, 26.12.2014 8:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 16.3.2013 22:59

Eikös tuo kannattaisi heittää korjattavaksi tonne suomenvannekorjaukseen heikinlaaksoon, saisit parissa päivässä ehjän vanteen takaisin.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 16.3.2013 23:00

Onnistuuko tuollasen seosvanteen fiksaus?

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 16.3.2013 23:40

No audifoorumilla yksi kaveri käytti jotain bbs kiekkoa siellä hitsattavana ja se onnistu ainakin, tuskin oz kovin kaukana siitä on materiaalina.
Kysymällä tuolta se selviää http://www.suomenvannekorjaus.fi/


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa