Golf mk4 Pirate .:R & Bora Farkku

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Wuzzy
-
Viestit: 241
Liittynyt: 15.7.2004 16:39

ViestiKirjoittaja Wuzzy » 27.3.2012 13:18

Itse otin varman päälle silloin omassa ketjurempassa sen yläkerran ajoituksen, laitoin sen yläkopan kiinni ilman liimaa ja pyöräytin, jako oli ok -> koppa irti ja loput asennukset.

Tuleepas ihan muistot mieleen omasta projektista, kun noita kuvia katselee. Hienolta näyttää! Laitoitko nuo lohkon ylemmät kaksi ratasta uusia, vai kenties muitakin rattaita?

Alaketjun kiristimestä kannattaa ottaa se kiristintä kasassa pitävä pinni pois ennen alakopan laittoa/koepyöräytyksiä.. ;)

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 28.3.2012 2:21

Ylempinä tarkoitat nokan säädettäviä rullia? Ne on vanhat, kun maksavat sen 600€ kipale, samoin kampuran ratas on vakio, mutta muut on vaihdettu.

Kaiketi se on katottava niin että pyöräyttäys ja kattoisi nokkienrullista jos ajotus on ok. Osia on nyt tilattu, ja odotellaan niitä ja ensiviikolla olisi tarkoitus alkaa maratooni...

Wuzzy
-
Viestit: 241
Liittynyt: 15.7.2004 16:39

ViestiKirjoittaja Wuzzy » 28.3.2012 10:04

Ei niitä kannen nokkien rattaita, vaan niitä sen moottorilohkon ylempiä. Jeps, itsekin vaihdoin ne.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 31.3.2012 4:04

Tuli pakkia koneen vaihtoon. Kaikkia osia ei ole vielä tullut. Vesiletkut puuttuu. Otin sitten töitä tähän väliin ja katotaan parin kk päästä uusiksi. Toivottavasti ei vaan veny kesänloppuun kun työt loppuu.

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 1.4.2012 10:47

Voi rähmä. Nyt saa taas odotella päivityksiä.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 1.4.2012 15:17

Noh katsellaan :) Jos ei torstaina ole tiedossa enempää töitä, niin pitäneen mennä touhuamaan pe-> tuota laitosta. Saa nyt nähä miten äijän käy....

Edit: Ei ole tilaa hallilla pulailla jotenka vaihto siirtyy.....

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 9.4.2012 21:48

Kuva Kuva Kuva

Kuva Kuva Kuva Kuva

Kuva Kuva Kuva

Kuva Kuva Kuva Kuva

Kuva Kuva Kuva

Kuva Kuva Kuva

Kuva Kuva Kuva

Kuva Kuva Kuva

Kuva Kuva Kuva Kuva

Kuva Kuva Kuva

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 10.4.2012 23:19

Bensapumppu on vaihdettu. Olipas kiva homma olla kyynerpäätä myöden bensatankissa. Pikkasen kaikki haisee bensalle.

Kuva

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 11.4.2012 18:26

Aika jännä että tossa koneen päädyssä on 2kpl vedenlämpötila-anturia, yleensä yksi riittää kun kaksi eri vastusta yhdessäkin jo mittaamassa.

Mistä syystä bensapumppu meni vaihtoon?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 11.4.2012 18:33

Laitoin sinne 2kpl :) Alunperin on siis 1kpl. Helpompi vaihtaa liikintä jos/kun toinen hajoaa.
2.8 bensapumpun tuotto ei riitä 3.2:lle. Siksi meni vaihtoon. R pumppu pitäisi riittää 350hp mikäli on VF sivuja uskomista. 2.8 pumppu 280hp. Olishan se riittänyt mutta tuli koneen mukana niin vaihdoin. Eipä tarvitse ihmetellä jatkossa :)

Wuzzy
-
Viestit: 241
Liittynyt: 15.7.2004 16:39

ViestiKirjoittaja Wuzzy » 18.4.2012 12:28

Oliko tuo uusi vauhtipyörä kiinteää mallia?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 18.4.2012 12:29

2-massa.....Ei viitsi laatikon pään laakeria hajoittaa. Sen verran noista yksmassasista olen lukenut. Tuntuu olevan yleinen pulma niissä.

Kuva

Tuosta näkyy pohjapanssarin madallus.

Kuva

Tänään tuli laitettua konehuoneen puolelle muutama johto, R vaatii releen kautta kannelle vähän virtaa ja samalla tuli vedettyä flapperin vakuumi ja ecupiuha. Jännä huomio tuli huomattua. 2001 vw on vaihtanut sulakkeen 37 ja 10 paikkoja päittäin....
Tuon valkoisen läpivientiboxin muutan vastaamaan oem tyyliä eli lisäliittimillä toteutan nuo, mutta myöhemmin....

Kuva Kuva Kuva

Kuva Kuva

Tulis vaan ne pirun vesiletkut......

Vesiletkut tuli...Tosin tenttiviikolle.
Kuva

Toisaalta aloin tekemään johdotusta ja huomasin alimman maton olevan märkä. Otin sen ulos ja kuivattelen sitä nyt kunnolla.
Kuva

Nyt tulee varmaankin samalla laitettua home coming valot.
Suberbin releellä toteutan. Lisäksi varmaankin lisään takaluukun pop up valmiuden...
TK- kuskin oven kontaktijohto (1c0 T23/1)
56a---T32/17
56b---T17/4¨
30-30A sulake
15--sulake....
Releen alusta 443 937 527
rele 3U0 941 597 A

...Lisäksi vedettyä kaikki johdotukset paremmin, paljon helpompi kun ei ole penkkejä paikallaan.

Tuosta kasasta voisikin etsiä sopivaa johtoa...

Kuva

Korjataan nyt pikkasen miten tuo flapperin kytkentä menee
Eli ECUlta se saa maan, ja sulakeboxista plussan.

Kuva Kuva

Kuva Kuva

Nyt on kaikki liitännät tehty, pitäneen vain niputtaa nätiksi nipuksi ja siistiä pikkasen ja lyödä osat kasaan :)

Tuollanen on tuo bifuelin nappulakotelo...
Kuva

Tulipahan pyörähdettyä VW-openissakin, ihan kivat oli menot. Tosin noita jenkkejä taisi olla 80% autokannasta. Tie oli kyllä ihan hanurista.

TT:n nostopalat tuli tänään asennettua, ihan mukavat on. Eka osa piti vain tunkata hylsyllä, että sai kunnolla sisään.
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=38818

Tuli sitten Porvoo-Hki motarilla osuttua hirveen, onneksi vain hipaisi. Peili sai osumaa ja jouduin sitä korjaamaan.

Viime yönä ja tänä aamuna (26.5) tuli korjattua oven lukkomoduulin kytkin ja tinaukset
Kuva Kuva Kuva

Kuva Kuva Kuva

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 30.5.2012 22:08

Tarkoitus olisi vaihtaa tekniikka ensiviikonloppuna :)

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 2.6.2012 2:41

Kuva Kuva Kuva

Kuva Kuva Kuva

Kuva Kuva Kuva

myyrä
-
Viestit: 296
Liittynyt: 6.11.2011 21:00

ViestiKirjoittaja myyrä » 2.6.2012 18:48

Meni vähän ohi, että oliko tästä tarkoitus kiskoa sitä tehon paskoo enemmänkin irti?
Toivotaan että lähitulevaisuudessa nähdään tämä liikenteessä. Ei olisi ollut miusta tällaiseen projektiin.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 2.6.2012 22:44

En halua kuulostaa pessimistiltä tai vihaajalta, mutta paljon tohon R32 kone versioon on uponnut rahaa?
Pois lukien jarrut ja alusta, koske ne on aina parannusta.
Oisko remmi/turbo tullu halvemmaksi 2.8 24v koneeseen kuin vaihtaa R32 kone? Tai vaihtaa R32 kansi tohon 2.8 koneeseen?
Kuten sanoin aivan loistava projekti, mutta onko € vs Hp paras mahdollinen?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 3.6.2012 4:13

German muscle :) Jos tehoja olisi halunnut halvalla niin 2.8 turbolla, muttei olle tässä projektissa se pääasia. Alunperin mietin farkkugolfia R32 koneella, mutta luotettavaa kunpania ei hylätä. Lisäksi tiedän autoni sisällön jokaista pulttia myöden. Joskus se oppiminen ja harrastaminen menee edelle.

Kuva Kuva Kuva

Kuva Kuva Kuva

Kuva

Kulmavaihteesta puuttuu yksi tiiviste joten saa jäädä projekti sitä odottelemaan...Sähköt tein tänään, apurunko odottelee kulmavaihteen asentamista, samoin putket, kuten kone myös...

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 3.6.2012 15:06

Nyt tarvitsisinkin pieniä apuja... Tarvitsen T-kappaleen vw öljypaine ja mfa xp öljynpaine sensoreille, molemmat m10. Yksi T-kappale minulla olikin jo mutta osottaitui liian korkeaksi...Ideoita mistä löytäisi? Nopeasti pitäisi lisäksi saada.
Kuva

Tuo on siis liian korkea...

Mikäli joltakulta löytyisi tuollanen o-rengas voisin ostaa pois pikaisesti:

Kuva

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 5.6.2012 1:07

Kuva Kuva Kuva



Kuva Kuva Kuva

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 5.6.2012 20:07

Itse laitoin tuohon omaan corradoon tuollaisen t-haaran, kierre on 1/8 joka kuitenkin on aika lähellä tuota M10 ja ainakin vielä toistaiseksi liitokset on pitäny..Ostin paikallisesta hydraulikkaliikkeestä, kailatecista ja maksoi muutaman euron.

luukkonen
-
Viestit: 101
Liittynyt: 23.10.2006 20:20

ViestiKirjoittaja luukkonen » 5.6.2012 21:02

Itse laitoin tuohon omaan corradoon tuollaisen t-haaran, kierre on 1/8 joka kuitenkin on aika lähellä tuota M10 ja ainakin vielä toistaiseksi liitokset on pitäny..Ostin paikallisesta hydraulikkaliikkeestä, kailatecista ja maksoi muutaman euron.


Hajoaa muuten varmasti jostain kun messinki rupeaa väsymään tärinään, tuo anturi painaa kumminki jonnin verran.

Paras olisi laittaa tuohon paineanturin ja T-haaran väliin letku.

Eli tarkkaile tuota.

m10x1 ja 1/8" menee keskenään ja tosimies ostaa sen m10x1 kierretapin ja vetää sillä kierteen oikeaksi. ;)

Nimittäin paikallisessa hydrauliikka liikkeessä töissä. ;)

Mk146
-
Viestit: 155
Liittynyt: 30.5.2010 22:13

ViestiKirjoittaja Mk146 » 5.6.2012 21:20

Teräksiset jarrunipat, letkut ja haarat on myös käypää kamaa jos tarvii M10x1 kierteellisiä osia. Motonetissä ajoittain ollut noita teräksisenä, mutta yleensä messinkisinä.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 6.6.2012 2:05

Kone alkaa olemaan kasassa, ohjaustehostimen letkuja, vesiletkuja, imusarjaa, alipaineletkuja ja osaa sähköjä lukuunottamatta. Ainoa ongelma on työt, ei millään aika riitä etsimään tietoa. Olisiko jollakin mahdollisesti kuvia R32 mk4 USA mallin ohjaustehostimen letkuista, etenkin siitä joka tekee U-käänöksen säiliön jälkeen. Minne tulee kiinni? Sitten pitäisi viedä ammattilaiselle tuo T-kappale, niin saa tehdä pienemmän siitä...

Etenkin tämän kiinnitys siis hukassa:
http://www.ebay.com/itm/POWER-STEERING- ... 494wt_1050

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 7.6.2012 3:15

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Part No SW: 022 906 032 CP HW: 05. 08. 03
Component: MOTRONIC ME7.1.1G 6463
Coding: 0000132
Shop #: WSC 00706 210 04716
VCID: 5BBF7CC7993EA11

No fault code found.
Readiness: 0110 1101

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 1J0-907-37x-ESP-A.lbl
Part No: 1J0 907 379 AB
Component: ESP 20 CAN V005
Coding: 00214
Shop #: WSC 31414
VCID: 71E33E6F3BB23B1

2 Faults Found:
00283 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Left (G47)
35-00 - -
00285 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Right (G45)
35-00 - -

-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC Labels: 3Bx-907-044.lbl
Part No: 3B1 907 044 C
Component: CLIMATRONIC C 0.7.0
Coding: 01000
Shop #: WSC 31414
VCID: 21430E2FABD2CB1

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags Labels: 6Q0-909-605-VW5.lbl
Part No: 6Q0 909 605 A
Component: 02 AIRBAG VW5 0003
Coding: 12338
Shop #: WSC 31414
VCID: 356BCA7F0F5A571

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments Labels: 1J0-920-xx5-17.lbl
Part No: 1J0 920 846 F
Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V16
Coding: 21120
Shop #: WSC 00000
VCID: 2E59E513EA0C649
WVWZZZ1JZYD421025 VWZ7Z0B6561300

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway Labels: 6N0-909-901-19.lbl
Part No: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
Shop #: WSC 31414
VCID: F0E5BB6BB0B8B29

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 22: AWD Labels: 02D-900-554.lbl
Part No: 02D 900 554 B
Component: HALDEX LSC ECC 0006
VCID: 1F4708D79DA6FD1

1 Fault Found:
01316 - ABS Control Module
79-10 - Please Check Fault Codes - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv. Labels: 1C0-959-799.lbl
Part No: 1C0 959 799 B
Component: 7J Komfortgerát HLO 0003
Coding: 00065
Shop #: WSC 12345
VCID: 3669CD73125C5C9

Subsystem 1 - Part No: 1C0959801B
Component: 3E Tõrsteuer.FS KLO 0003

Subsystem 2 - Part No: 1C0959802C
Component: 3E Tõrsteuer.BF KLO 0004

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 75: Telematics Labels: mfaxp.lbl
Part No: MFA XP
Component: MFA XP_F V2.11
Coding: 0003593
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 7CFD1F5B3CF0469

3 Faults Found:
00773 - Engine Oil Pressure Sensor (G10)
008 - Implausible Signal
17862 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 (G235)
P1454 - 008 - Short to Ground
17866 - Exhaust Gas Temp Sensor 2 (G236)
P1458 - 008 - Short to Ground


Jostakin syystä startti ei edes inahtanut... Akkua tuntui olevan, pitäneen putsata liittimet ja kontaktipinnat...

Kuva

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 8.6.2012 23:30

Kone keulilla, käynnistetty ja vedet pihalla. Öljysensori kantaa poikkiputkea ja vuotaa sieltä välistä.
Kuvia tulee sit joskus. Mittaristossa palaa moottorivalo, mutta vdcs ei läydä vikaa:

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Part No SW: 022 906 032 CP HW: 05. 08. 03
Component: MOTRONIC ME7.1.1G 6463
Coding: 0000132
Shop #: WSC 00706 210 04716
VCID: 5BBF7CC7993EA11

No fault code found.
Readiness: 0110 1101


Kuva Kuva Kuva

Kuva Kuva Kuva Kuva
Viimeksi muokannut MTBE, 10.6.2012 11:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 10.6.2012 6:46

******


Kuva

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 10.6.2012 7:46

No mitäs tapahtu?

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 10.6.2012 9:20

Pese sit äkkiä pois jauheet, on myrkkyä maalipinnalle.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 10.6.2012 11:49

Ilmeisesti tuulettimia ohjaava boxi tai mikä lieneenkään otti lämpöä...Pitäneen mennä pesemään sitten. Juuri tulin pesulta, ennen tuota tapahtumaa.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 12.6.2012 1:08

Flektit palanu, flektejä ohjaava boxi mennyt, valojen pesurin sylinteri ja suutin, etukehikko sulannut/palanut myös. Xenonia en ole kokeillut vielä. Huomenna pitäisi saada flektit ja sitten kasaan. Ennen käyntiin laittamista käyn hakemassa uuden sammuttimen. Tästä lähtien pidän sammutinta aina matkassa.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 12.6.2012 21:19

Toimii taas, pitää löytää jokin paja missä säädättää pyöränkulmat ja sitten muutoskatsastukseen.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 16.6.2012 22:47

Päivitellääs.
Auto on toiminut vaihtelevasti. Öljyä pistänyt ulos joka paikasta lähes, ohjaustehostimen banjosta, kulmavaihteesta ja ketjukopan välistä.
Kuva

Tuonne ei laitettu tiivisteliimaa, joten jouduin sen tänään ottamaan auki.
Kuva Kuva Kuva

Kuva

Parkkipaikka ropaaminen on kyllä kivaa pienen vesisateen maustamana. Nyt annetaan liiman kuivua ja katsellaan sitten tulevaa. Oljysensorille ostin saab 9000 jarruletkun ja nostin tuon pisteen tonne ylös mikä noista kuvista näkyykin...
Ennen kuin joku avautuu sinisistä letkuista niin ne on nyt väliaikaisia....

Timpe^^
-
Viestit: 262
Liittynyt: 22.6.2005 19:43

ViestiKirjoittaja Timpe^^ » 16.6.2012 23:35

Täytyy kyllä nostaa hattua MTBElle.

Itsellä on mahdollisuus päästä nosturilla varustettuun talliin, jossa on työkaluja vaikka kuinka. Ainakin perus auton ropaamiseen kaikki tarpeellinen löytyy ja en siltikään ryhtyisi noin mittavaan rojektiin. Ja itse en edes vanteita jaksa vaihdella parkkipaikalla, jonkun polttimon voi juuri ja juuri jaksaa parkkiksella vaihtaa.

On myös ollut hieno seurata topicci kun kuvia ja infoa tekemisistä löytyy.

Eli peukut ylös prokkikselle ja jaksamisia uusien ominaisuuksien kanssa, kyllä siitä vielä toimiva paketti tulee :)

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 17.6.2012 0:02

Kiitoksia. Pitäisi itsekkin päästä jollekkin nosturille, tuntuu että jotain on jäänyt löysäksi alustassa... Niin tuulilasi halkesi kun auto oli pukeilla.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 17.6.2012 0:45

Lasi halkes kun kori oli kierossa vai kun lepäs pukeilla. Oliko ovet yms auki etc vai miten hajos?

Itsellä kanssa tuli parivuotta sit sellanen "mitä vittua mä oikeen teen" fiilis, kun olin Golffin alla selällään. Pakkasta -24°c, alustana 2cm styroksi, pilkkihaalirit päällä ja kynsikkäät kädessä. Eukko kiikuttaa 1,5l Mehukatti tonkkaa täytettynä kuumalla vedellä, missä saa lämmitellä käsiä.
Siinä kun katteli konehuoneen läpi tähtikirkasta taivasta, niin tuli sellanen, onko tän pakko olla näin fiilis :)

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 17.6.2012 2:31

Lepäs pukeilla, ovet oli kiinni, eikä ollut ongelmia edes avata ovia. Ei siis ottanut kiinni karmit tms.. No tuo lasi on nyt pienin ongelma ja vähäpätöisin tässä hommassa nyt :) Jos huomenna pääsis testailee tuleekos sitä öljyä vielä pihalle :)

Sulla sentään pelas palvelu :) Muistan itse kanssa kun vaihdoin mukavuusmoduulia ja tein johdotuksia 20 pakkasessa, pääalaspäin kojetaulun alla. Pariin otteeseen tuli jo mietittyä harrastuksen lopettamista.... Ne on niitä heikkoja hetkiä välillä :)

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

ViestiKirjoittaja Mro » 17.6.2012 2:40

Tätä projektia oon seurannu kyl suurella mielenkiinnolla ja nyt avaan suuni.. Loistavaa toimintaa! Homman järkevyydestä en tiedä mutta propsit siittä et teit sen loppuun asti! Tykkään!

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 17.6.2012 3:17

Just meinaa et, näissä "eurokinneriessä" asennellaan poikkitukia yms, mutta ei yhdistetä etu- ja taka-apurunkoja. mikä on must esim jenkki vehkeissä.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 18.6.2012 21:39


MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 20.6.2012 23:42

Nyt otetaan vinkkejä vastaan. Kytkin luistaa. Liikkeelle lähdössä esiintyy tärinää tartunnan rajapinnassa, tänään yritin lähettää motarin taukopaikalta ja kuinkas ollakkaan sehän luistaa. Olisiko Ilmaa systeemissä?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 20.6.2012 23:55

Isolla ruutalla paina nestettä kytkimen suunnasta, kun ilmaat. Se "ehkä" auttaaa.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 21.6.2012 0:25

Kuva

Eli tavallaan väärinpäin`?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 21.6.2012 0:33

Kyllä, koska ilma menee ylöspäin.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 21.6.2012 18:12

Okei eli kytkin irroittaa liian ylhäällä. Eli melkein heti kun painaa poljinta niin irroittaa vedon. Jossakin kohdin on mennyt jotain pieleen,... Tästä syystä kytkin ei pääse täydellä voimalla puristamaan vauhtipyörää...

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 22.6.2012 0:18

Kuva

Väärinpäin?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 22.6.2012 1:21

Äkkiseltään näyttäisi että juuri väärinpäin asennettu. Tosin itselläni ei mokomasta kytkimestä ole kokemusta kuin postaamasi kuvan verran. :) Asettuko vauhtipyörän puoleinen pinta vauhtipyörää vasten? Tarkistitko? Onkos sulla kuvaa pelkästä levystä, jossa näkyisi tuo toinenkin puoli?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 22.6.2012 8:59

Ei ole muuta kuvaa kuin tää, senkin mukaan olisi väärin päin....

http://www.jbsautodesigns.co.uk/product ... lutch-disc

"The disc will be install into the flywheel with the log hub."

MIkäs tuo log hub tässä yhteydessä on`?

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 23.6.2012 11:45

eikös siellä vauhtipyörän puolella ole semmoine patti tuossa levyssä joka menee vauhtiksen koloon. keskittyy alustavasti sillai. jotta saapi kasaan.
ja vaikka sen tukkisi väärin päin niin tuskin kytkinpolkimen liikeeseen vaikuttaisi.
tai sitten asetelman pitäis olla läjässä kokoajan eikä kytkin myöskään irrottaisi ollenkaan.
paitsi toki jos on jääny kantamaan vauhtiksen puolelta eikä kosketa ollenkaan vauhtipyörään levy.
näin mitä moisia kytkyttimiä pari ropanneena muistelen.

onhan pultit varmasti mennyt kiinni asti ja asetelma oikein vauhtikseen?

EDIT: aloin nyt vielä katsoon kuvia netistä ja muisteleen niin olikohan kuitenkin niin että se tappi jääpi näkyviin. ettei olis edes toisin päin mennyt paikoilleen eli että vauhtipyörän keskiosa jää kantamaan jos väärinpäin tarjoaa sitä levyä.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 23.6.2012 12:41

vagcatti ei pelannu mutt venäjän sivu pelas ja kyllä olet voittanut ilmaisen uusinnan laatikon asennuksessa.
http://audi.vag-zapchasti.ru/pic/AU_Bil ... 141200.gif

tuossa 3,2 TT kuva aiheesta ja tappi näkyy selvästi ulospäin.
näin se omakin muisti pettää kun ensin katsoin kuvaa että on se oikein päin.

ei muuta siis kuin uutta irroita asenna ennästystä tekeen ;D
4-5h on jo hyvä.
ja jos sulla se kulmavaihdekin valutti öljyä. toki sitähän ei tarvi laatikosta erottaa jotta saapi tehtyä tuon laatikon irrotuksen.
Viimeksi muokannut veksu, 23.6.2012 16:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 23.6.2012 13:45

Kuva

Tuollanen kaiketi toiselta puolelta.
Kuva Kuva Kuva
Kuva

Kulmavaihde pitäneen irroittaa että saa laatikon vedettyä pois. Tai niin jouduin tekemään aikasemminkin, muuten antaa osille runtua kun ei saa kuin hinkkaamalla irti. Noiden elsan ja etkan kujvien mukaan ei oikein voi mitään asentaa, tuppaavat laittaa vaikka minkälaisia kuvia :)

Olisko jollakin tallia ja apua lainata ensiviikonlopulle mikäli tuo on väärin päin? Pitäisi tuolla nyt ensiarki ajella ja vaihtaa kun saan tiivisteitä ja öljyjä taas.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 23.6.2012 16:40

kyllä ainakin 2,8 tuli ihan nätisti pois. jopa nätimmin kuin TDI koneen kyljestä.
TDI:ssä ahdisti se peltisuoja kun siinä ei ollut koloa.

jos se levy siellä väärinpäin on niin pitäis kyllä kohtuu nopsaan saada pois ja toisaalta ei sillä kansis kyllä ajaa. koska se levy ei ota kunnolla kiinni. meneepi piloille koko levy.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 23.6.2012 17:00

Ongelmana on vain se että tarvitsen autoa töissä arkisin, ja ensiviikolla tuleepi toinen 1000km mittariin. Lisäksi tuohon on nyt tulossa:
1. kytkimen kääntö http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... ck-Version
2. laatikon puolen sisävetarin kumin uusinta (taas)
3. pakokäyrien vaihto, sensorin reijät antautunut....

Auto on taas levällään parkkipaikalla ja vettä tulee kun esterin ******...

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 23.6.2012 17:18

no juu mutta jos tonnin ajelet luistavalla kytkimellä niin melkeen veikkaisin etä se levy on valmis sen jälkeen, ja ehkä se asetelmakin.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 23.6.2012 17:20

Jep, ei se ihan kiva homma ole mutta nyt on jo se tonni rullattu jo, 1300km. Kykä ei luista muuten kuin lähettämällä paikaltaan. Muuten en ole havainnut mitään. Mut katsotaan huomenna jos ei satais ja saisi käännettyä tuon ilman että nappais kulmavaihdetta irti...

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 23.6.2012 19:28

Miten sait sen 2.8 pois? Silloinhan ei periaatteessa tarvitsisi vetareita irroitella? MIetin jos sen tekis kuitenkin huomenna jos joku kaveri krapulalta kerkeis jeesaa. Nyt on menossa jo 6:t kuivat vaatteet....Kohta on pakokäyrät vaihdettu. BTW 2.8 käyttää samoija.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 24.6.2012 1:26

Do dii nyt on alkukäyrät vaihdettu. 2.8 on muuten pikkasen isommat :)
Maailmalta tuli vahvistusta että on kykä väärin päin ja siksi jää kantamaan...

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 24.6.2012 12:01

vetarit irti sisäpäistä, akkukotelo ja imukotelo pois. sit kumikytkimestä pultit irti kartaanilta.
en muista otinko sit kuskinpuolen alapallon pois ja sit kuskinpuolen vetarin mut saatto olla.
sit lisäilmasysteemit edestä siellä koneen etupuolella, startti pois kytkin letku liitoksesta.
sit kait se oli laatikon pultit pois ja sähkövinssin avustamana laskin lootan latttialle.

Eicca_
-
Viestit: 504
Liittynyt: 15.11.2004 9:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eicca_ » 24.6.2012 22:04

Ihan tälleen sivu kommenttina niin suosittelen kaikille autoharrastajille jotka ei halua tuhota (myydä avk:lle) autoaan pikku palon takia eli tyhjentää jauhesammutinta autoon niin suosittelen ostamaan hiilidioksidi sammuttimen, maksaa n.160-230€ paikasta riippuen (prestolla tais olla 200€) tuntuu eka paljolta rahaa mutta se on ainakin omasta mielestä pieni investointi siitä että ei mene työtunnit ihan kokonaan hukkaan jonkun pikku palon takia jonka takia hätäpäissään tuuppaa 12kg jauhoo autoon.
Niin juu ja hiilarisammuttimet voi siis täyttää ja ei maksa kun n.20-40€ jos pullon leima voimassa. =)

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 24.6.2012 22:37

Ite olen pikkasen vierastanut noita happea syrjäyttäviä aineita. Olisihan tuollanen varmasti kätevä ja hyvä tietyissä paloissa, mutta mites esimerkiksi ulkona moottoripalo ja vaikku myrsky samaan yhtälöön? Eriasia jonkinlainen putkistosysteemi konepellin alle ja sammutin sisälle. Palaessa vain vetäis sokasta.
Mitäköhän tollanen pulveri tekisi sisätiloille? Varmaan olisi entinen?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 24.6.2012 22:59

Pöh. Kunnon pesuaineet, painepesuria ja avot. Eikä "truu-harrastaja" anna autoaan avk:lle vaikka hieman käry haiseekin.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 25.6.2012 8:32

se vaan tuo 5kg hiilidioksidi pullo ei tahto mahtua autoon mukaan.

tokkiinsa se hiilidioksidi vähän aikaa pysyy konehuoneessa mutta riittääkö se vähän aikaa ni on eri asia.

jauhe on toki syövyttävää mutta auton voipi kuitenkin pestä aika huoletta puhtaaksi siitä.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 27.6.2012 21:32

Kytkimen keskitys oli pielessä, korjattu. Vetarin kumi korjattu. ratti vinossa, pitää korjailla se, eli apurunko oikeaan linjaan.

Anssen
-
Viestit: 17
Liittynyt: 18.10.2009 19:24

ViestiKirjoittaja Anssen » 27.6.2012 22:35

Pakko kyl ihailla jätkän sinnikkyyttä, thumbs up! Oliko kytkinlevy vielä kunnossa?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 27.6.2012 22:46

Juu, oli ihan ok. Toinen satsi KW säädettäviä tukivarsija haettu Slamitilta tänään, nekin pitäisi kiikutella auton alle.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 27.6.2012 23:31

Kytkimen keskitys? Kyllä se keskittyy ihan itsestään siinä vaiheessa kun painetaan kytkinpoljinta?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 28.6.2012 0:14

Eipä keskittynyt, Sielä on sellanen syvennys siinä "holkissa" jota vastaan on varmaankin jäänyt kantamaan. Samoin päin laitettiin, ainoastaan keskitettiin paremmin ja nyt on kuin toinen kytkin.Poljinkin toimii normaalisti.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 28.6.2012 19:17

Missä holkissa?

Kyllä oikein asennetun kytkimen keskittämiseen riittää silmämääräinen keskitys asetelman reikään nähden, jonka jälkeen loput hoituu kytkintä painamalla.

edit: Jos sulla tosiaan se kytkinlevy on TÄMÄN kuvan kaltainen, niin se on sulla vieläkin sielä väärinpäin, jolloin on riskinä että tuo väärälle puolelle ulkoneva booritkin sisältävä keskiö kantaa vauhtipyörään.

edit2. Onkos tuossa muuten 2-massa vauhtis?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 28.6.2012 19:42

Eikös kytkimen pidä puristua vauhtipyörään kiinni myös? On 2 massa. Alkuperänen eli LUK. Kytkin on mallia kestävämpi.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 28.6.2012 19:48

Kuva

Tuo rengas nimittäin estää levyn asettumisen vauhtipyörään JOS kytkinlevy on toisinpäin se kantaa.

Kuva

Eli tuo metallinen rengas osuu tuohon keskelle ennen levyn tartuntapintaa.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 28.6.2012 20:27


Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 29.6.2012 1:15

No sitten asia voikin olla toinen. Oletin että tällaista moottoria ei ole 2-massalla pilattu. :)

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 30.6.2012 11:09

Useasti tulee nähtyä tätä Shellillä kun käyt pesemässä. On kyllä helvetin siisti ja sopivasti erilainen :)

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 30.6.2012 11:14

Kiitoksia, ei ole oikein muuta pesupaikkaa... Eilen oli mielenkiintoinen matka, sai menomatkalla ilmata kytkintä 3 kertaa. Kokoajan pamahti letku irti. Tänään taas testiajoa niin pääsis kokeilemaan joko toimis. Camberit takaa oli aika perseellään eilen....

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 30.6.2012 20:17

sulla on vissiin se ns uudempi malli se kytkimenletku
käytä se tiiviste pois ja paina oikesti kunnolla, se on kohtuu vmäinen saada paikoilleen.
sen pitää mennä niin pitkälle että tiivisteen läpi tulee se metalliputken osa näkyviin.
oikeen mitään ohjetta sille ei ollut missään mut pitää painaa oikeesti pohjaan saakka.
vaatii vähän ihmettelyä.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 2.7.2012 23:04

Meni hieman ohi, mutta on se nyt ainakin pitänyt. Siinä on sellanen hevosenkengän muotoinen rautalanka jota taivuttelin kireämmälle ja toistaiseksi pitää.

Putkikin vuotaa katin jälkeen, uus kiristin tilattu. 2.8 putken koko on 2,75" ja R32 2,5" jos oikein muistan.
Putkivuodon jälkeen päästötestiin ja sitten jos uskaltaisi käydä muutoskatsastamassa.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 4.7.2012 22:14

Kuva

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 9.7.2012 0:21

Putki tukittu ja sitten pettikin bensapumppu. Eli paineet romahti. Nyt sitten pumppua etsiskelemään. Vähän liikaa vastustelee.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 9.7.2012 4:08

Laita samalla Flex-fuel mallin pumppu, niin voi ajella Re85:lla ilman pelkoa, et pumppu hajoaa :)

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 9.7.2012 8:34

Käykö tuonne muka 3c passatin flex pumppu, tuntuu olevan nelikossa aina pienempi pumppu kuin muissa.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 9.7.2012 20:45

Ei oikein löytynyt R32 pumppaa, niin vaihdetaan sinne eräs toinen. Katsotaan miten toimii. Kerron myöhemmin mikä...

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 9.7.2012 21:39

8L9919051G jos sinne tahtoo, niin sitähän on useassa audissa, seatissa ja muissa 180hv nelikoissa.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 11.7.2012 0:42

Kuva Kuva Kuva

Kuva Kuva Kuva

Kuva

Eli Rs4 b7 pumpusta aloitin. Halusin varmuusvaraa tulevaisuutta ajatellen, mikäli vr6 koneet on herkkiä paineille niin nyt pitäisi riittää. Eikä sitä tiedä mitä tulevaisuudessa tapahtuu.
Eli pumppa paskaksi, sitten purin ton mk4 pumpun ja huomasin että rs4 pumppa on pienenmpi. Räjäytin mk4 pumpun palasiksi josta sain sopivat kuoret sille ja vähän näytin dremeliä kaikkialla. Tuloksena toimiva systeemi, vaikken olisi itse uskonut. Ainoastaan että pumpussa oli naaraspikaliitin kun mk4 oli uros. Nyt sielä on lesbot tankin sisällä eikä siirrä tankin toiselta puolelta tavaraa pumpulle.

Nyt pitäis pumppu olla kunnossa. Tyhjäkäynnillä 3.7bar ja 2-vaihteella kiihdyttäessä kävi 4.4bar.

Mikäli joku tuntee jotakin metallimiestä/cnc ukkoa niin tarvis tollasen uros-uros palan asap.

Kuva

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 19.7.2012 18:24

Do dii välttäkää Jokelantietä siel on hel***in kokosia kivä tiellä

Kuva

Mistä voin hakea korvauksia vai voinko? Ilmeisesti jostain rakennus/kuorma/ tietyömaasta.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 19.7.2012 18:29

Ainahan hakea voi.
Se vastaus riippuu siitä onko tietyömaasta varoitukset tienvarressa vai ei. Ja kannattaa käydä valokuvaa paikat missä sattu.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 19.7.2012 21:27

Paikka katsottu. Varoitustyökoneista, ei muusta.

Makeke
-
Viestit: 254
Liittynyt: 2.9.2010 14:41

ViestiKirjoittaja Makeke » 20.7.2012 0:10

Täytyy kyl hattua kohottaa että jaksaa pakertaa. On varmaa muutama huokaus tullut auton parissa.

ZuGE
-
Viestit: 78
Liittynyt: 20.11.2005 21:32

ViestiKirjoittaja ZuGE » 20.7.2012 6:59

Paikka katsottu. Varoitustyökoneista, ei muusta.


Tommonen työkonekyltti ei riitä, käy ottaa kuvia kuten joku mainitsi jo ja sitte vaan destialle valittamaan siitä. Ne kyllä ohjaa sitten oikeeseen paikkaan jossei ole niiden työmaa.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 20.7.2012 10:09

Vanteiden valmistus lopetettu. Varmaan joutuneen hommaamaan uuden sarjan... Nyt visioita vanteista jotka mahtuisi brembojen kanssa.

htm
-
Viestit: 405
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 20.7.2012 10:36

Turha on Destialle valittaa. ELY-keskukset vastaavat alueensa yleisten teiden kunnosta. Destia on nykyisin palveluntuottaja muiden joukossa, ja tietenkin pyrkii pysäyttämään kaikki reklamaatiot puhumalla, jottei mitään menisi tilaajan, ELY-keskuksen, korviin. Näin siis mm. auraukseen liittyvissä ongelmissa toimitaan. Linkistä lisätietoa:

http://www.ely-keskus.fi/fi/Liikenne/Vahingonkorvaukset/Sivut/default.aspx

Katujen kunnossapidosta vastaavat kunnat ja kaupungit. Niiden osalta yhteydenotot on kohdistettava tietenkin kuntaan.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 20.7.2012 12:40

Pari kuvaa paikasta:
Kuva Kuva Kuva

Kuva Kuva

Ja tuola sitten tapahtui:
Kuva

dumb
-
Viestit: 291
Liittynyt: 20.7.2009 16:29

ViestiKirjoittaja dumb » 20.7.2012 18:40

ELY-keskukseen valittaminenkin on sangen turhaa, ellei ole älyttömän hyvää todistemateriaalia tapahtuneeseen liittyen. Ei liity varsinaiseen aiheeseen, pahoittelen, mutta kerron silti omakohtaista kokemusta.
Pari vuotta sitten meni firman iso (ja vanha) pakettiauto metsään, kun piti maantiellä väistää vastaan tullutta, tuntemattomaksi jäänyttä tukkirekkaa. Tiealueella oli ollut koko kesän tietyöt käynnissä ja homma oli muuten tehty mutta tiemerkinnät oli maalaamatta, tien alkupäässä oli kyltti meneillään olevista tietöistä mutta nopeusrajoituskylttejä ei ollut joten 80km/h oli voimassa. Tien penkka oli niin pehmeä, että se petti välittömästi pyörän mentyä pois asfaltilta ja imi koko auton mennessään. Paikalle tullut pelastuskalusto jäi niin ikään jumiin pehmeään penkaan. Se oli jopa niin pehmeä, että siihen jäi kävellessä kengästä painaumia.

Ely-keskus vastasi tähän muutaman tonnin arvoiseen onnettomuuteen jotakuinkin näin: Koska tieosuuden alkupäässä oli tietöistä varoittava liikennemerkki, se tarkoittaa sitä, että kuljettajan on kuljetettava ajoneuvoaan erityistä varovaisuutta noudattaen. Tämä tulkittiin siis kuljettajan virheeksi, vaikka mielestäni vika oli puuttuvissa tiemerkinnöissä, aivan liian pehmeässä pientareessa ja liikennemerkeissä (koska ei ollut alennettua nop. rajoitusta vaikka reunaviivat puuttuivat). Valitin asiasta kaksi kertaa kuvallisen todistusmateriaalin kera, mutta korvausta ei herunut. Vastauksessa mainittiin myös, että pientareen täyttö oli tehty asianmukaisesti ja että se oli tarkistettu. Harmi vaan, että tarkastuksen on tehnyt sama lafka joka teki sen täytön, eikä mikään ulkokpuolinen taho. Homma jäi sitten siihen kun ei ollut enempää mitään materiaalia johon viitata valituksessa.
Kaiken lisäksi käsittelyaika oli todella pitkä.

Kannattaa toki yrittää, mutta syytä miettiä kaikki porsaanrei'ät joista ne voisivat siellä keskuksessa ryömiä läpi.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 24.7.2012 0:43

Hei innokkaat vanteiden vaihtelijat! Miltä 9x18 et 10 näyttäisi? Olisi aika villejä ideoita. Sopiikos tollasessa 245 tai 255/35 kumi?

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

ViestiKirjoittaja Mro » 24.7.2012 1:22

Et10 tulee aika ulos.. Itellä oli edessä 8.5x18 et20 ja hieman tuli kaaresta vanne pihalle, takana samanlevynen vanne ja et15 oli just sopivasti ulkona.. Renkaana oli 215/40 joka ei juurikaan veny noin kapeelle vanteelle, mutta renkaan kuvio oli kaaren sisällä. Maun mukaan tietysti nää menee..

Kumiks sopis varmaa joku 215/40.. tai vaikka 225/40, vaihtoehtoja on monia..

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 24.7.2012 1:39

Olis mietinnässä Beetle RSI vanteet jotka sopis seat motorsport vanteiden kanssa jolloin eteen tulisi 8x18 et 38-X ja taakse 9x18 et 10.....Mut näyttää siltä että 9x18 et 25 olis maksimia +- muutama milli

Kuinkakohtan helppoa olisi sorvauttaa 10-15mm pois ja täyttää pikkasen että sais pultitkin tartuntaa?

HPAn versiota samoista


Liian ulos tuleepi....

myyrä
-
Viestit: 296
Liittynyt: 6.11.2011 21:00

ViestiKirjoittaja myyrä » 24.7.2012 1:57

Riippuu mikä on liian ulos. Omien laskujen mukaan tulee suurinpiirtein samalle tasolle kuin mulla, eli alle kymppi kaaresta ulos.
E: Olettaen että raideleveys on sama. Tosin kumi pitää olla sitten kaposempi, joku 215/40-225/40 ehkä.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 24.7.2012 9:01

Kyllä ne sinne sopii, mutta joku 215/35 kumi on aika maksimikoko ja kaaret joutuu mankeloimaan kohtuu tehokkaasti...

Makeke
-
Viestit: 254
Liittynyt: 2.9.2010 14:41

ViestiKirjoittaja Makeke » 24.7.2012 9:16

Kliketi klik

Tuossa on 10x18 ET 13. Rengas 225/40. Kaarta on hiukan rullattu. Että kyllä se ysi sinne varmaan mahtuu ihan jouhevasti..

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 24.7.2012 10:12

Tuossa on 10x18 ET 13. Rengas 225/40. Kaarta on hiukan rullattu. Että kyllä se ysi sinne varmaan mahtuu ihan jouhevasti..

Eteen lähinnä tarkoitin tuota ysiä... :)

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 24.7.2012 10:18

Eteen menee miinus camberilla ja 215/35-18" renkailla,takana ei mitään ongelmaa jos vaan tontittaa tarpeeksi,eli matalalentoa luvassa.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 24.7.2012 16:31

Etu ei ole ongelma sinne pitäis tunkea 8" ja et 38 ja limppua. Taakse suunnittelin tuota 9" ja et 10...


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa