Golf mk4 Pirate .:R & Bora Farkku

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

eki80
ffp jäsen
Viestit: 97
Liittynyt: 14.10.2006 14:47

ViestiKirjoittaja eki80 » 24.7.2012 22:30

Moi..

Kyllä ne sinne menee, itellä on tossa r.ssä 8.5/9.5 et 17/15 ja hyvin mahtuu. Edessä tulee just kaareen ja takaa hiukan ulos.

Elikkä jos tuo ysi on taakse menossa niin siellä voi olla et 5-10 välissä. Kumina toimii joka
Kulmassa 215/40/18 rinkulat. Madallus on n lainsallimissa mitoissa

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 24.7.2012 22:47

Kato tällä, et miten paljon tulee ulommas verrattuna nykysiin: http://www.willtheyfit.com/

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 24.7.2012 23:03

Yep, sain pari kuvakin kyseisistä vanteista:

Kuva

Kyllä ne sinne menis. Tosiaan nakit ajattelin pitää leveempänä. Mut tuo ei oel taaskaan se kriittisin asia, tuli vaihteeksi vedet ulos. v6 4motionin ja R32 vesiletkukombo ei ole hyvä. Oli ottanut koneen liikkeissä flektiin....
Viimeksi muokannut MTBE, 24.7.2012 23:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

eki80
ffp jäsen
Viestit: 97
Liittynyt: 14.10.2006 14:47

ViestiKirjoittaja eki80 » 24.7.2012 23:25

Täytyy kyllä sanoa, että meinaa se härveli vastustaa oikein tosissaan:( nostan kyllä hattua että jaksaa remuta vaikka ollut noin paljon vastoinkäymisiä.

Oletkos pohtinut sitä putkistoa, se olis tossa tallissa ylijäämänä??

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 24.7.2012 23:28

Täytyy rehellisesti sanoa etten ole ollenkaan kerennyt pohtimaan, tietysti kiinnostusta olisi :) Pitäis saada nyt auto edes jotenkin toimivaksi, että saisi työt tehtyä.
Tänään meni kyllä hermot noihin ylimääräisiin jäähdyttimiin, yritän jostain paikallistaa normiletkut ja nypätä ylimääräsen painon pois. Laskin huvikseni että jäähdytysnestettä on nyt kulunut seokseksi muutettuna 46litraa. Jos vielä kerran.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 25.7.2012 11:33

Laskin huvikseni että jäähdytysnestettä on nyt kulunut seokseksi muutettuna 46litraa

Eihän toi vielä oo paha :) Mulla on koko aika hajonnut joku paikka veeran vesikierrosta... Kaikkia täyttö kertoja ei voi edes muistaa, mutta kyllä yli 100litran mennään :D. Ja auto ollu mulla 2vuotta...

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 26.7.2012 22:24

Äkkiäkös kirin sut kiinni, mulla on vasta 1kk mennyt :)

|rixu|
-
Viestit: 48
Liittynyt: 19.10.2009 20:03

ViestiKirjoittaja |rixu| » 26.7.2012 22:30

Jep, tuota vauhtia jatkat niin kerkeet hurluuttaa semmoset päälle tuhat litraa pariin vuoteen :)

Vai uskaltaisko kokeilla tehä kokonaan uudet letkut? Suunnittelisi r:n ja v6 letkujen perusteella ja käy sitten hakemassa valmiiksi taivuteltuja letkuja?

Mutta täytyy sanoa että on sulla asenne kohdallaan, meinaan tuota "jos vielä kerran" -asennetta.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 26.7.2012 22:38

Ai perkales, oon muuten unohtanut sen meidän jutunkin, taas.... Juu katsotaan miten letkujen kanssa käy. Menen toistaiseksi tolla pesukoneen tulpalla ja letkuklemmarilla. Jos jossain välissä olisi aikaa ottaa kunnolla auki tuo keula niin pääsisi tutkimaan ja suunnittelemaan. Ratakäytössä nuo lisäjäähdyttimet toimisivat varmasti paremmin kuin hyvin. Tilasin jo yhden letkun, yksi pitäisi vielä tilata ja TT 3.2 jäähdyttimelle pitäisi tehdä kustomi letku. Samoin tarvitsin kustom-liittimen, missä olisi 4 liitäntää. Akut siirsin jo takaluukkuun. Rakennan nyt sitä luukkuakin inspiraation mukaan. Laitan kuvia siitä kun kerkeän ja keksin oikean toteutustavan.

2x parkkitutkatkin odottelisivat hyllyssä, samoin defan kokonainen smart start, pitäisi ne Bora R:n sumarit laittaa, se billet bensapumpun liitin pitäis teettää jne...

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 27.7.2012 18:31

MTBE, sinä kun tiedät noista bensapumpuista niin otetaan tilanne missä haluaisin ottaa tankista x-määrän litroissa bensaa pois niin onnistuuko se laittamalla letku pumpulta tulevaan tuloputkeen (siitä mihin menee musta letku) ja toinen pää kanisteriin ja syöttämällä pumpulle +12V? Saatko jostain kaiveltua pinnijärjestyksen GTI:n vakiopumpun liittimeen?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 27.7.2012 23:40

Ite tyhjensin tankin bensapumpulla näin:
Ota sulakkeellinen johdon pätkä, Ota bensapumpun ja penkinlämmittimen sulake pois, olisiko ollut 28 ja 44???. Tökkää sulakkeellinen johto noiden pinnien väliin ja laita penkinlämmitin päälle. Tossa kohdin on tietysti fuel railin letku otettu irti ja kaveri pitää kanisteria ja letkua paikallaan.

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 27.7.2012 23:43

Joo tulin samaan lopputulokseen kun pähkäilin tässä illan mittaan miten sen helpoimmin saisi. Jos onnistuu tuo sulakekikka niin sillähän sen saa helposti päälle. Kiitoksia.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 28.7.2012 9:09

Kuis se lie penkinlämmitin antaa voimaa ku sulakkeen ottaa pois?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 28.7.2012 16:40

Siis ottaa bensa pumpun ja penkinlämmittimen sulakkeen pois ja ottaa + virran penkistä ja syöttää sen bensapumpun liittimelle sulakerasiassa.

Sitten viikon lotto:


1 Fault Found:
17497 - Mixture Regulation; Bank 2; Range 1
P1089 - 001 - Lean Limit Exceeded - Intermittent

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 1.8.2012 20:41

Laitetaas tänne raporttia eli ei inahtanukaa pumppu tuolla persgrillikikalla mutta yksi hemmetin helppo keino on laittaa letku kiinni bensan tulolinjaan (ylin niistä metalliputkista mihin menee jokaiseen letkut kiinni) ja iskee auto käyntiin, sieltä ilosesti tulee ulos kun tyhjäkäynnillä käyttelee.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 9.8.2012 20:31

Nyt on hieman muutoksia tapahtumassa, tosin ei koneelle mutta muulle. Koneen kanssa on ollut hieman ongelmia, mutta katsotaan nyt jos lähtisi vihdoinkin toimimaan. Kuvia laittelen kunhan kerkeän ja saan jotakin aikaiseksi.

Kuva

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 15.8.2012 0:00

Kuva Kuva Kuva

Kuva Kuva Kuva

Kuva Kuva Kuva

Kuva Kuva

Kiitoksia talkooväelle! Ei nyt ihan kaunista sisältä tullut mutta ulos sentään. Ite olen tyytyväinen, pakko sanoa ennen kuin joku alkaa murmuttaa. Kontti muuttuu vielä pikkasen.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 15.8.2012 8:58

Hienot peilikolmiot sulle on joku väkertänyt ja nähtävästi sopi paikoilleenkin! 8)

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 17.8.2012 13:08

17497 - Mixture Regulation; Bank 2; Range 1
P1089 - 001 - Lean Limit Exceeded
17559 - Long Term Fuel Trim Additive Air; Bank 1; Range 1
P1151 - 001 - System too Lean
17819 - Secondary Air Injection System; Bank 2
P1411 - 002 - Insufficient Flow - Intermittent

Olisko mitään haisua näistä, joku vuotaa mutta mistä? Ilmapumpun vai mikälie onkaan letkut?

myyrä
-
Viestit: 296
Liittynyt: 6.11.2011 21:00

ViestiKirjoittaja myyrä » 17.8.2012 15:11

Liittyisikö nuo ensimmäiset vikakoodit kampikammion huohotukseen, eli pcv venttiili sökö tai linjassa vuoto.
Minkähän sulakkeen takana tuo toisioilmapumppu on? Sen voisi tarkastaa ja sitten combi venttiililtä lähtevät linjat ja itse venttiilin puhdistus.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 17.8.2012 15:34

Hmm. Kerrottakoon että öljynpaine on myös hieman koholla.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 21.8.2012 23:21

Alipainejärjestelmässä yksuuntavena vuoti ja solenoidit päästää ilmaa rakenteiden sisustasta ilmat pihalle.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 26.8.2012 9:28

Jatketaan päiväkirjaa ja monologiaa. Nyt on rokkisysteemit päivitetty ja alipaine ongelmia korjailtu. Testiajoa 200km eikä vikakoodeja.
Jos olisi viimeinen kerta tälläselle kuvalle:
Kuva

Pieni listä mitä pitää 2vko aikana tehdä:

Lukkopulttien irroitus (mc gard, avain hukassa)
Vanteiden maalauttaminen
Tuulilasin vaihdattaminen
Maskin laitto
Takaluukun suojan laitto
Bensapumpun adapteriliitin
Muutoskatsastus
Kevyt kalvotus

Pieni maistiainen:
Kuva
Harmi kuin eräs foorumilainen kerkesi jo minua ennen tähän modiin...

Tulossa joskus:
Takaparkkitutkat
Konepelti modi
Mk5 merkkitakaluukku-modi

Hite
-
Viestit: 5
Liittynyt: 31.1.2009 23:42

ViestiKirjoittaja Hite » 31.8.2012 14:57

aika jännä värivalinta vanteissa jos oikein äsken bongasin :D

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 31.8.2012 15:05

Taisit bongata oikein. Missäs bongasit? Mut shh viel

Hite
-
Viestit: 5
Liittynyt: 31.1.2009 23:42

ViestiKirjoittaja Hite » 31.8.2012 15:09

otaniemen ostarilla, olin yks niistä lakkipäistä

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 31.8.2012 15:11

Niitä tääl riittää:-P

myyrä
-
Viestit: 296
Liittynyt: 6.11.2011 21:00

ViestiKirjoittaja myyrä » 31.8.2012 15:21

Mitäpä oot tykännyt tuosta unibracesta? Voisi tilata itsellekin ensikesän koitoksiin.
Ja ääninäytettä ylipäätään noilla modeilla kaipaa hän.
Eipä mulla muuta. Jatkakaa.
Viimeksi muokannut myyrä, 31.8.2012 16:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 31.8.2012 15:29

Ääntä on tarkoitus kuvata.... Kaiketi se jotain auttaa
Viimeksi muokannut MTBE, 31.8.2012 16:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 31.8.2012 15:31

Ouluun pitäis ens vkl lähteä...

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 3.9.2012 14:25

Nyt on Golffi muutoskatsastettu. Kone virallisesti keulilla ja muutosprosentteja tuli kaikenkaikkiaan 29,5%. On ilmeisesti Suomen ensinmäinen "R" jolla saa vetää myös peräkärryä =)
CoC todistukset oli molemmista autoista (Saksan VW), vanha (Brittiläinen) rekisteröinti paperi, ja maahantuojan etkalista leimoilla sillä tuo paketti lähti purkautumaan. Jostain kumman syystä en saanut R penkkejä prosentteihin, kuulemma vaatii jotain dokumentteja kiskoista ja muista yhteen sopivuuksista? Eli ainoastaan penkit jäi otteesta pois.

Lisää infoa laittelen kun kerkeän. On kilometrin pituinen lista ennen Hötsiä...

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 3.9.2012 17:15

Hyvä juttu, eli Golf on Hötsissä näytillä ?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 3.9.2012 17:16

Siltä näyttää, mikäli ei mutkia tule. Menee tuo messuneitsyyskin samalla.
Nyt on tullut vaihdettua musta sadetunnistimella ja himmentyvä taustapeili. Vanteetkin tuli maalatettua.
Ei ehkä kaikkien makuun, mutta välillä pitää kaikkea kokeilla.

Kuva Kuva Kuva

Vaikka hieman hävettää, on se palkitsevaa nähdä niin monta hymyä kehän ruuhkassa.
Viimeksi muokannut MTBE, 3.9.2012 17:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 3.9.2012 17:26

Noi vanteet saa kyllä kakomis refleksin aikaan... Mutta ei kaikesta voikkaan pitää :)

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 3.9.2012 17:33

Nuo on nyt talvivanteet. Ultraleggeroissa oli lukkopultit jumissa ja lisäksi kumi puhkesi. Jotakin piti keksiä, kun ei vieläkään vakuutuksesta ja mistään mitään ole kuulunut. Tuntuu olevan ongelmallista löytää kivoja vanteita (leveitä jotka mahtuu jarrujen kanssa). Kaikissa pitäisi käyttää spacereitä....

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 3.9.2012 21:22

Hahaa, mä tykkään :) Kivasti tuo kontrastia muuten tummaan ilmeeseen..

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 4.9.2012 12:22

Do dii. Golfi sit sai naarmut kylkeen. Kiitos sille joka teki ne

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 4.9.2012 12:23

Avaimella vai autolla vai miten tullu?

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

ViestiKirjoittaja Mro » 4.9.2012 12:25

Täältä löytyy jotain vanteita, eivät laadultaan mitään bbs:ää mutta rinkuloita kuitenkin[/url]

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 4.9.2012 14:14

Mystisesti katostaa alkaen takapyörän lokariin tulitikkuaskin levynen hinkkauma. Ihan kuin joku olisi hiekkapaperilla vetänyt...

|rixu|
-
Viestit: 48
Liittynyt: 19.10.2009 20:03

ViestiKirjoittaja |rixu| » 4.9.2012 20:41

Ehkä joku ärräkuski on kateellinen vetokoukusta ja päätti ilmoittaa asiasta?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 4.9.2012 22:52

Epäilen. Nyt näyttää ettei auto valmistu täysin messuille. Joistain pienistä hienosäädöistä joutuu tinkimään. Etenkin kun täälä sataa koko ajan vettä. Ei ole tuo parkkipaikka laitto oikein mukavaa syyskuussa.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 4.9.2012 22:55

no kyllähän siellä varmasti vähemmänki viimeisteltyjä laitteitakin löytyy jos paikat merkkinsä pitävät :) mut pitää tulla pyörähtään auton ympärillä jos oot paikalla ja työpaikan osastolta kerkiää

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 6.9.2012 21:23

Tulee pitkää yö... Apukuskikin tekee kuolemaa flunssan kourissa.

1 Fault Found:
17497 - Mixture Regulation; Bank 2; Range 1
P1089 - 001 - Lean Limit Exceeded

Tuosta en meinaa päästä eroon, taas pamahtanut...prkl.

Kuitenkin muutoskatsastuksessa oli CO koholla. Eikös se taas kertoisi että kävisi rikkaalla? Jolloin vuoto olisi kannen ja lambdan välissä?

eki80
ffp jäsen
Viestit: 97
Liittynyt: 14.10.2006 14:47

ViestiKirjoittaja eki80 » 6.9.2012 23:13

Kurkaappa toi 032 mitä siellä näyttää arvot.

Voisko olla imupuolella pientä vuotoa taikka softassa kylmäkäynnistys kartassa lisää säädettävää.

Onkos toi 2.8 alkujaan kahdella vai neljällä lambdalla??

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 8.9.2012 20:29

Nyt tuo auto on messuhallissa, mutta kurkataan kun ajellaan Espooseen päin. 2.8 on 4 lambdaa. Mutta tosiaan kaikki on 3.2 otettu jotenka ei sen pitäisi niin pielessä olla. Espoo-Oulu sujui ilman vikakoodeja. Oliskohan tuo toisioilmakierrossa tai siinä testissä kun se pamauttaa piikin lambdoille?

Kuva Kuva Kuva

Kuva Kuva Kuva

lucifer
-
Viestit: 555
Liittynyt: 30.11.2010 21:33

ViestiKirjoittaja lucifer » 9.9.2012 9:42

Jos ulkonäköä saa kommentoida niin mun mielestä mennyt ainoastaan huonompaan suuntaan.
Noi ajovalojen maalaus ei ainakaan paranna ulkonäköä.
Ja ne atheot oli aikas maukkaan näköiset, tosin ei ne kieroon ajetutkaan mitkään rumat olleet. Tiedä kumpi parempi.
No vaikka nää nykyiset taitaa olla vain väliaikais ratkaisu niin miks noin hyökkävä väri?
Ja lippakin vielä..
Tekniikka täys kymppi!
Toivottavasti alkaa pikkuhiljaa murheet oleen takanapäin, ollut meinaan yhteen projektiin riittämiin vastoinkäymisiä.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 9.9.2012 10:43

^ +1

Booora
-
Viestit: 23
Liittynyt: 10.2.2011 10:21

ViestiKirjoittaja Booora » 9.9.2012 11:58

Joo ei millään pahalla ja pääasiahan on jos omistaja tykkää mut munki mielestä aika mauton/halpa toi väritys ja kokonaisuus :(

Muuten varmasti asiallinen auto ja hienoa et jengi jaksaa laittaa aikaa ja rahaa autoihin!!

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

ViestiKirjoittaja Hart » 9.9.2012 12:16

Tekniikasta ja ylipäänsä parkkipaikkatyöskentelystä ei voi kun nostaa hattua. Maskimodi on kyllä askel parempaan suuntaan, keula näyttää passelilta!

Kyllä nuo vanteet ainakin erottuu massasta! Paremmin kyllä ne edelliset OZ:t kävi kokonaisuuteen. Mustilla vanteilla meni omaan makuun liian tummaks kokonaisuus, miten lie kävis kultaiset tai valkoiset kiekot pinkkien sijaan?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 10.9.2012 0:07

Olihan nuo vanteet massasta erottuvat ja ainaski itse pidin :) ihan pätevä tuo koodattu ajotietokone :) jotku ne vaan osaa

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 10.9.2012 0:53

Kiitoksia palautteesta!
Ajovalot tosiaan kupli kromeista ja oli pakko maalata. Niihin pitäisi lasi vaihtaa joten katsotaan mitä keksitään.

Vanne-osiolle on kaavailtu jonkinmoista muutosta, mutta se tuntuu huopaavan ja soutavan paikallaan. Tuo pinkki oli tuollainen heräte. Tuon lipan kanssa arvottiin pitkään. Valkoisia vanteita mietittiin, mutta näin muutaman kuvan valkoisista lb5n kombona ja ei miellyttänyt silmään. Alunperin piti ultraleggerat maalata monsterin vihreäksi, mutta lukkopultit eivät suostuneet aukeamaan tarpeeksi ajoissa joten tuli sitten ex tempore. Vanteilla haettiin erinlaisuutta ja huumoria. Vanteiden väritys tuntuu herättävän mielenkiintoista palautetta. Osa tykkää, osa vihaa. Eipä taida jättää ketään kylmäksi =)
Kerrottakoon että olen yrittänyt metsästää kirkkaita umpioden sisäosia tuohon, mutta tuloksetta. Lisäksi jotakin tämän tyylistä vannetta:

Kuva

Tuonkin valmistajan mukaan jarrut tarvitsevat 25mm lätyt eteen.

Auto meneepi kohta talviunille ja talvi on aikaa hoitaa vannesotkut kuntoon. Ainoa ongelma on löytää 18" kevyttä vannetta joka menisi brembojen kanssa ja lisänä olisi tarpeaksi leveää. Tekniikasta ei tullut Oulun keikasta ainuttakaan vikakoodia.

Ajotietokone ei ole pelkästään koodattu, sielä on se mfa xp palikka myös auttamassa arvojen syöttöjä.

Kuva

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 10.9.2012 16:15

Alat vaan kyttäämään noita japsivalmistajien vanteita. Enkei, rays, ym... sieltä löytyy leveyttä ja keveyttä hinta nyt on mitä on, mutta eipä tule joka toisessa vastaan.

Pinkki on pop! Ens vuonna muotiväri, koko ajan vaan yleistyy.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 10.9.2012 19:21

Mites se nyt menee tuo Suomen laki, mikäli vanne tehdas ilmoittaa että jarrut tarvii spacerit ja he voivat toimittaa kyseiset spacerit jotka ovat tuv-hyväksytyt. Eikös niiden silloin pitäisi olla lailliset jopa tääläkin?

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 10.9.2012 20:46

Sellaista viritelmää tuolla liikenteessä näkee että tuskin yksiin spacereihin mikään homma kaatuu. Kunhan ei nyt 5cm tule ulos kaaresta... :D

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 10.9.2012 20:47

Vie katsastukseen joillakin muilla vanteilla kuin spaceri? B8 audin ABT sarjaankin kuuluu spacerit ja ollaankin katsastettu ihan varmuuden vuoksi auto aina talvivanteilla ilman spacereita :).

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 10.9.2012 21:42

saahan rh:n vanteitaki katsastuksesta läpi adaptereilla. pitää olla vannevalmistajan hyväksyntä automallia kohtaan

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 10.9.2012 23:31

Ei nyt oikein nastoilla viitti kilkutella leimalle kesäkuussa :)

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 11.9.2012 2:27

Katsastaa sitten helmikuussa nastoilla vai tarkoititko,että ensimmäinen mahdollinen kuukausi kesäkuu? katsasta sitten lokakuussa.

eki80
ffp jäsen
Viestit: 97
Liittynyt: 14.10.2006 14:47

ViestiKirjoittaja eki80 » 11.9.2012 6:35

Itsellä on parikin sarjaa rattaita mihinkä löytyy tuv laput specereille eikä ole rh:t. Mut eipä ole koskaan tarvinnut vilauttaa. Se on niin paljon tuosta katsurista kiinni, että mitä asioita pitää tärkeänä tarkastaa.

Sepäs on hyvä sitten, ettei ole enempää kiukutellut. Tuo kone kun tuppaa olemaan kohtuullisen herkkä pienilekkin arvojen muutoksille..

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 11.9.2012 8:48

Jos vannevalmistaja ilmoittaa, että vanteiden kanssa tulee käyttää spacereita ja spacerit ovat vannevalmistajan tekemät, niin ei pitäisi olla ongelmaa. Eipä ole kyllä tullut moneen vuoteen ongelmaa katsastuksessa, vaikka on mitä spaceria ollut.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 11.9.2012 14:45

Talvella tuo taas seisoo. jotenka touko-kesäkuussa vanhentuneelle leimalle taaskin...

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 12.9.2012 19:05

Nyt on ostettu taas vanteita. Äänestys, minkäväriset sopii? Keltainen ja armeijan vihreä on suoraan hylsylistalla.

7,5x17 et 22

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut MTBE, 13.9.2012 11:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

ViestiKirjoittaja Hart » 12.9.2012 19:13

Miekin halluun tuommoset vanteet! Paljon nuilla on painoa per vanne?

Väriehdotuksina sanoisin joku tumma pronssi, gun metal tai sitten ihan tuo orkkissävy?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 12.9.2012 19:15

Ei mitään käryä mutta veikkaan ettei kovinkaan paljon paina. Just ebaystä ostelin. Tuo on nyt malli kuva, mut oikeissa on vw motorsport tekstit ja tosi kulahtanut maali....

Edit:Kuva vaihdettu

Vaikuttais näiltä vanteilta:

Kuva

marko_89
-
Viestit: 90
Liittynyt: 12.12.2006 15:46

ViestiKirjoittaja marko_89 » 12.9.2012 20:05

Äänestetään hopeaa joko ihan kirkkaana ei kuitenkaan liian valkosena tai sitten oikeen tummaan harmaana olis helpompi jarrupölylle?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 12.9.2012 20:09

Tyyli näyttäisi menevän aikapaljon motorsportin puolelle, pitäisköhän seuraavaksi väsätä turvakaaret? =)
Tällä hetkellä vanteet:
oz ultraleggera 8x18 et 35
seat motorsport cup vanteet 8x18 et 38
nyt tulossa vw motorsport oz magnesio 7,5x17 et 22

Aika kevyttä pakettia...

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 12.9.2012 22:43

pinkki on pop :)

vanteiden painoon liittyen ettei tuon malliset vanteet nyt heti kerro että on painavat kuin synti. en pidä compojakaan nyt mitenkään mahdottoman painavina vaikka ei olekkaan keveimmästä päästä mutta kestääki sit kerralla

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 13.9.2012 2:13

Kai noille tulee nyt sit vähän reilumman profiilin motorsport-kumitkin, eikä mitään venytettyjä pierunkuoria? :D

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 13.9.2012 2:30

Ehkä misukan xin 2 nastalla 205/50-17 tai jotkut toyo r888 225/45-17 saapi ny nähä....

Jotenkin tuo stretsaus ei ole oikein miellyttänyt. Totta toki olen miettinyt jotakin 9+10 levysiä ja 215+245... Mutta jotenkin on kivempi ajella pienemmällä melulla, eikä tarvitse koko aikaa varoa reunoja. Mietin jos nostaisin parhaaseen korkeuteen jatkossa eli siihen kun tukivarret olisivat suunnilleen suorat. Olisi ajotuntumallisesti parhaat.

Ehkä olen tulossa liian vanhaksi jo tähän ultimatedub tyyliin eli tonttiin ja läskiä päälle.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 13.9.2012 7:50

Nuo kuvassa olevan Golf IV Kit Carin (siis ralliauto) asfalttivanteet ovat 18 tuumaiset ja jako on 5 x 112

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 13.9.2012 8:12

Missäköhän käytetään sitte 5x100 7,5x17? Kuulin että vw olisi 2 versiota vanteista ennen 99 ja jälkeen, aikaisimmissa olisi 5x100. Voiko pitää paikkansa?

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 13.9.2012 10:56

No nuohan nyt voi olla vaikka mistä. Kyseessähän on OZ:n vanhat kilpavanteet.
Vanha VW motorsportin logo viittaa 90 lukuun, kun puulaaki muutti nimensä Volkswagen Racingiksi joskus vuosituhannen paikkeilla.

Kolmoskoppasessa Kit Carissa puolestaan oli 4 x 100 jako, joten rallivanne on suljettu pois. Lienee jonkun endurance dieselin vanne jos yleensäkään on VW motorsport (siis tehtaan kilpaosasto) lähtöinen. Onhan noita sitten voinut tilata joku maahantuojakin reisinkiporukka aikoinaan. Nykyisinhän magnesium seosteisten vanteiden käyttö kilpa-autoilussa on kielletty.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 13.9.2012 11:06

Hyvä hyvä, mietin vain ettei myyjä olisi sekoillut jaossa ja nuo olisikin olleet 5x112... Mikäs siinä on kun on kiellettyjä aineita? Keksin vain yhden syyn kemiallisesta mielessä...

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 13.9.2012 11:22

Kustannussyistä kielletty. Lähtevät herkästi murtumaan ja joka käyttökerran jälkeen tarvitsee särötarkastaa ennen uusintakäyttöä.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 13.9.2012 11:24

Varmaankin ei ole sitten niin kätevät siviilikäytössä.....

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 13.9.2012 11:36

Siviilikäytössä tuota murtuilemista ei tarvitse kyllä jännittää, kilpakäytössä vanteet on "vähän" kovemmalla rasituksella.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 13.9.2012 12:08

Toisaalta jos vanteet on esim jossain tapauksessa mitoitettu kevyttä kilpuria varten ja ne laitetaan 50 pros painavampaan siviilimalliin, voi tulla ongelmia. Kuten on tullut kun R8 vanteita on laitettu aakutosiin ja kaseihin.

Myöskin magnesiumseosteisella vanteella on nähty tapauksia, jossa tyhjällä renkaalla ajaminen on johtanut auton täydelliseen tuhoutumiseen tulipalon seurauksena.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 13.9.2012 13:16

Juuri mietinkin tuota syttymistä. Aika kiivasta tavaraa palamaan, kemiallisessa termiitissäkin tuota voi käyttää sytykkeenä...

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 15.9.2012 2:00

Mietin jos tekisi alkuperäisen pustkiston tyylisen flapperin... Löysin tälläisiä osiakin:

http://www.oettle-tuning.de/epages/6129 ... D=10810984

Lisäksi mietin että mitä seuraavaksi. Turvakaaret jäykistäisi mukavasti autoa. Mutta lieneen turhan vaativia sisustan suhteen. Ei oikein huvittaisi pilata sisustaa. Himottaisi mk5 takamerkkikin ja poistaa kylkilistat, mustat kattokankaat ja sitten sitä hiilikuitua....

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 17.9.2012 9:26

Ja taas on jäähdytinnesteet pihalla.....Vaihteeksi.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 17.9.2012 12:47

Mistäs tällä kertaa tulee?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 17.9.2012 12:48

Taas vakio paikka, letku flektin takana. Nyt vain oli jo eriletku. Tuntuu että kone heiluu sen verran kiihdytyksissä että nappaa kiinni. Kumma kun sielä on ne uretaanitkin...

Samalla antautui apparinpuoleinen oven lukkokytkin..

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 19.9.2012 0:12

Eli viime viikolla kehällä pamahti tälläinen:

Kuva

Tuntuu että vie 2Litraa öljyä /1500km. Eikä edes pölläyttele. Hmm

Edit: Kaasuläppä oli ihan öljyssä....Eli nostaa kannesta huohotuksen kautta mafin ja kaasuläpän väliin...

Sitten vesiletkuun, uusi oli hieman fiksummanmallinen kiersi flektin alapuolelta. Ilmeisesti tuotekehittelyä on tapahtunut...

Kuva Kuva Kuva Kuva

Otti 1,5h aikaa ilmauksen kanssa. Letku tuli tosiaan sähköisen vesipumppuun kiinni, siksi tuo purkaminen...
Viimeksi muokannut MTBE, 9.10.2012 4:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 19.9.2012 1:00

Letku tuli tosiaan sähköisen vesipumppuun kiinni, siksi tuo purkaminen...


Onneks kolmoskoppasessa toi pumppu on hyvin saatavilla, vaihdoin pumpun ja sen letkut niin meniköhän mulla n. 15min :)

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 19.9.2012 11:34

Tuola on ihan lohkon juuressa. Tietysti kaikki öljyjäähdyttimet yms oli tiellä...


Nyt on suuret visiot, kerrankin on löytynyt samanhenkistä porukkaa. Ainoastaan budjetti ja aika rajoittavat.... Kyllä tuohon näköjään keksii kaikkea vielä. Vaikka on ihan vähän oem poikkeavaa...
Edelleenkin mielessä muhii variant R32. Se olisi kiva rakentaa seuraavaksi. Noh kuhan valmistuu ja saa säännölliset tulot...

Tuossa olis MAF lukemaa mitä ottelin VDCS:llä talteen. Tuo on nyt hieman suuntaa-antava vasta.

Kuva

Hmm
http://www.airliftperformance.com/appli ... opean/r32/

Pakko kysyä, onko haittaa jos öljyfiltterin siirtää jonnekkin helpompaan paikkaan tällä:

http://www.034motorsport.com/engine-com ... 18442.html

Ei tarvitsisi pohjapanssaria aina irroittaa ja saisi lisää lähtöjä ja kenties sen termostaattiohjatun jäähdyttimen... BTW AQP (2.8) lämmöt pyöri max 128C BFH (3.2) max 107C.... Normaali moottoritieajossa. Mutta sitten kun rällää niin nousee, eikö loppua näy maksimissaan käyny jo 142C...

Eniten mietityttää haittaako esim korkeuserot yms jolloin öljy kenties valuu pois ja voitelu takkuaisi hetken starteissa?

Öljyn paineet oli koholla, sen sai korjattua kun egr venttiili oli löystynyt melkein irti. Ei minun logiikka keksinyt miten se voi vaikuttaa paineisiin nostavasti....

HAH

Enpäs päässyt tuosta vikakoodista vieläkään eroon....2-3trpm kohalla vaihtaessa kuuluu laimea poks. Eikös se kertois että tulisi ilmaa putkeen? Kohta alkaa olemaan ainoa vaihtoehto tuo downpipen vai minkä lieneen haitarijousto...

Tarvis tietää audi tt 1999/2000/2001 4wd....

ESP/ABS scanneja tarvis tietää softcodeja ja osanumeroita.

Viittisikö joku lätkiä minulle PM skannia? Lisäksi tarvitsi tietää kuinka monta kierrosta ratin on ääriasennosta ääriasentoon...

Kuva Kuva Kuva



Kuva

Mitenköhän tuon nelos koppasen korin saisi jäykistetty fiksulla tavalla?

Yritän etsiä vanteita jotakin 8,5+9,5-10 -18 ja mielellään viisipuolaisia. Mikäli jollakin olisi vision poikasta, niin saa jakaa :)

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 17.10.2012 11:59

Tällänen löyty Haniasta, Kreikasta. Aletaan sitä nyt tuomaan Suomea kohti... Illalla mantereelle.

Kuva

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

ViestiKirjoittaja Hart » 17.10.2012 13:25

Jahans, mikäs tämän tarkempi tarina on/tulee olemaan? Talviauton virkaa toimittamaan?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 17.10.2012 13:37

Ei ole itselle. Olen vain tulkkina....Voin raapustaa kertomuksen mikäli kiinnostaa.

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 17.10.2012 16:30

Kirjoita vaan siipi-cossusta juttua. Aikansa legendaarisimpia autoja.

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

ViestiKirjoittaja Hart » 17.10.2012 16:48

Kiinnostusta löytyy kyllä. Makian näköinen peli, vanteista lähtien!

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 17.10.2012 16:51

Taitaa neloskorisen jäykistäminen olla helpoin alottaa etu- ja takapuikkituista. Mitä cossuun tulee, niin juttua ehdottomasti! Menee unelmaautoissa top5 listalle helposti.

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

ViestiKirjoittaja Hart » 17.10.2012 18:51

Onko hajua minkä verran vaikuttaa käyttäytymiseen/ohjautuvuuteen jne pelkkien poikkitukien asennus?

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 17.10.2012 19:26

Ainakin mk3 takapoikkituki vaikutti tosi paljon, suosittelen :) Itse tein ja säästin vieläpä. Etutuki odottaa itsellä asennusta vielä

eki80
ffp jäsen
Viestit: 97
Liittynyt: 14.10.2006 14:47

ViestiKirjoittaja eki80 » 18.10.2012 11:58

Noilla on vaikutusta kyllä, mutta alkaa sen jälkeen keskeltä antamaan myöden. Useampi ollut noita nelosia ja kaikissa sama vika, varsinkin kun radalla ajaa niin tuntuu että kiertyy keskeltä ruuviks:-). Tuskin on muuta hyvää tapaa kun jenkki tyyli, tukiraudat etu ja takapään väliin. Itse tullu kokeiltua kaikea paitsi tota, voipi olla että löytyy ala ja yläpoikkitukia eteen ja taakse, täytyy koittaa koluta tallia jossain kohtaa.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 18.10.2012 15:37

Piriuksessa ollaan ylihuomenna Venetsiaan, eilen tultiin Haniasta mantereelle, Ateenan lähettyville. Yritetään tyrkätä auto junaan Veronasta. Tosin ei olla vielä edes lippuja katottu. Netti on iso ongelma täälä....
Itelläni on takapoikkituki. Varmaankin jotain hähäkin poikasta täytyy miettiä...

Nollie
-
Viestit: 8
Liittynyt: 23.1.2010 15:59

ViestiKirjoittaja Nollie » 20.10.2012 16:45

http://www.nettivaraosa.com/vanteet/1430521

näköjään myynnissä tuollaiset VN-linet mitä ylempänä himoitsit.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 20.10.2012 17:34

vahvikehitsaus tuli näin äkkiseltään mieleen mikä vois jäykistää myös koria. nuo poikkituet ei itsestään tuo kauheasti jäykistystä mutta on hyödylliset. kaarethan se olis kaikista paras vaihtoehto :=)

Sööri
-
Viestit: 27
Liittynyt: 5.4.2010 15:26

ViestiKirjoittaja Sööri » 21.10.2012 23:52

miten sulla on noin korkeat maffi lukemat? eikö näissä pitäisi olla huiput jossain 200g/s paikkeilla... vai mitä tälle on nyt tehty että kulkee noin hyvin?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 23.10.2012 16:51

Eipä ole oikein mihinkään mitä vertailla.. Oolisi kiva tietää 3.2 vag maf arvoja...


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa