Golf mk4 Pirate .:R & Bora Farkku

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 11.2.2012 19:14

Tällänen löyty...Hmmmm.....*Mielenkiintoinen linkki oli tässä*
Viimeksi muokannut MTBE, 14.2.2012 5:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 11.2.2012 19:59

Siis 550€ siitä että joku copy pastee sulle lapun jolla saa turbotettua r32?
Vai mikä toi on

Juuso.S
-
Viestit: 365
Liittynyt: 25.9.2009 22:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juuso.S » 12.2.2012 14:02

Nuo tuv laput turboillehan ei ilmeisesti toimi kuin saksassa. Täällä kuitenkin vaativat käsittääkseni aina VTT testit vaikka olisi todiste muualta. Tai ainakin tämä oli inssin vastaus kun kysyin tuv hyväksytyn remmiahtimen laittamista kolmosmuruun.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 12.2.2012 15:52

^^ tässä on nyt hieman ristiriitaa. vaihda konttoria jos ei onnistu.

jos tällä periaatteella mennään,ei tuvhyväksyttyä alustasarjaakaan saisi laittaa ilman omastapussista maksettuja testejä.

edittiä. olisikohan järkevää poistaa tuo linkki kaikkien nähtäviltä?
jotkin asiat kannattanee pitää "omana tietonaan"

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 12.2.2012 16:23

Onha täs leimattu eräs ahdettu vr6 A3:nenki virallisesti Suomes. ;)

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 12.2.2012 16:47

^ sen tiedän. auto on hieno ja ollut suomessa aikaansa edellä.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 12.2.2012 17:43

Minkä ihmeen takia tuo pitäis piilottaa, antaa ihmisten turbottaa harrastepelejään. Osaako joku kertoo nuista tuv lapuista tarkempaa tietoa?

|rixu|
-
Viestit: 48
Liittynyt: 19.10.2009 20:03

ViestiKirjoittaja |rixu| » 12.2.2012 18:25

Eikös TÜV ole ihan yhtä pätevä kuin VTT? Koska ainakin TÜV Nordic tekee ihan Suomessa samoja testejä ja on Trafin hyväksyttyjen testaajien listalla. KLIK

Ja eiköhän nuo toimi just niinkun yllä sanottiin, alustasarjojen lailla. Alustasarjojen tekijä on testauttanut alustan tüvilla ja myy sitten lappujen kanssa ja samallalailla turbosarjojen tekijät testauttaa ja myy sitten koko sarjan lappujen kanssa tai pelkät laput :) En osaa sitten sanoa että miten virallisia ja vin koodi kohtasia nämä on..

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 12.2.2012 18:30

topcatti, tottakai saavat turbottaa autojaan. sun pitää vielä kovemmin miettiä miksi toivoisin mtben poistavan linkin. ehkä ymmärrät,ehkä et.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 13.2.2012 20:38

Jenkkien C.A.R.B. todistus kelpaa myös suomessa.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 14.2.2012 5:07

Jostain syystä en saanut infoa että tännekkin on kertynyt keskustelua...

Oma käsitykseni noista TUV on että jokainen turbopeli (R32) vaatii TUVin Saksassa. Sitä ei kuulemma pysty normaalit henkilöt tehdä, vaan jokin firma ja on aina autokohtainen, eli jokainen turbopeli olisi TUVitetty erikseen. Jos en ole aivan väärin ymmärtänyt, niin niillä on jokin voimassaoloaikakin??? Ainakin alusta ja jarrut huomioidaan ja niitäkin pitää päivitellä tehojen noustessa. Jopa vaihteistoja olen kuullut joutuvan vaihdettaviksi isoilla tehoilla, jotta TUV on saatu. Ilmeisesti TUViin liittyy myös maksiminopeus minkä auto voi saada.

Periaatteessa Turbokitti joka olisi TUVitettu Saksassa, saisi Suomen kilpiin mikäli tehopaino-suhde pysyy sallituissa ja siitä TUVista kävisi ilmi päästöt (eli alemmat kuin raja). Tälläisen käsityksen olen itse saanut. Ainakin C.A.R.B todistus tukisi tätä, sillä Kalifforniassa oli muistaakseni tiukemmat päästöt kuin täälä....

Ja selvyydeksi: Tästä ei tullut nytten turbo-vekotinta. Se vaihe on ohitettu tämän koneen rakennuksessa. Ajatus on kuitenkin kytemässä tulevaisuutta silmällä pitäen. Ongelma mihin kohtasin oli Suomen sallima 7 kg/kw lukema, ne kun on kiveen hakattuja (kuulemma). Mikäli on vaihtamassa valmiiseen malliin joka ylittäisi tuon, voisi se olla poikkeusluvalla haettavissa.
Tästä voi laskea että 1400kg auto saisi olla maksimissaan 272hp. Vakion R:n tehon ollessa 241hp. Jotenka turbolla saisi lisätä 31hp....
En tiedä miten tuo A3 on saatu hgp satsilla Suomessa kilpiin asti, kiinnostaisi kovasti tietää. Näin jälkeen olisin turbottanut 2.8 tuonne 272hp asti. Olisi tullut halvemmaksikin.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 14.2.2012 5:41

En tiedä miten tuo A3 on saatu hgp satsilla Suomessa kilpiin asti


sitä emme netissä saa tietää..uskoisin. On vaan olemassa aisoita joita ei täällä kannata puhua saatika tänne linkittää :)

Kiitokset mtbe linkin editoinnista.

uskoisin olevan kaikkien etujen mukaista,ainakin,jos haaveilee vr6 sukuisesta moottorista ahdettuna :) kuulun itse edellämainittuihin:)

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 14.2.2012 5:58

Itelläni on yksi remmi-juttu kuitenkin hihassa vielä, se on tulevaisuuden juttuja. Päästöpaperit lieneen siinä ongelma. Olisi vr6-specialistin kitti R32:sen joka tekisi 270hp....Päästötkään eivät olisi ongelma, ne saisi vtt papruilla.
Viimeksi muokannut MTBE, 14.2.2012 10:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 14.2.2012 8:59

Juurikin salailu ja tiedon pitäminen pienessä piirissä edesauttaa autoharrastusta Suomessa. Pakko arvostaa!

T.Hell
-
Viestit: 579
Liittynyt: 11.3.2005 9:02

ViestiKirjoittaja T.Hell » 14.2.2012 11:16

En tiedä miten tuo A3 on saatu hgp satsilla Suomessa kilpiin asti, kiinnostaisi kovasti tietää.

Veikkaisin yksinkertaistettuna, että valmis kitti, josta "rutistettu" sopivat tehot ja VTT:llä mitattu päästöt. Se mitä tehoille mittausten jälkeen mahdollisesti tapahtuu, on omistajan päätettävissä, koska katsastuksesta se menee päästöjen osalta läpi kuitenkin.

Mutta tähän projektiin sen verran, että hattua nostan tästä kaikesta mitä autolle on tehty. Muistaakseni mainitsit itsekin jossain, että melko vajavaisella tietotaidolla lähdit harrastamaan. Hienosti kertynyt kaikkea asiaa...

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 14.2.2012 11:33

itsekkin saanut sen käsityksen että käyny vtt:llä mittautuksessa kyseinen vehje. omistaja/lähipiiri kun varmistaisi asian niin loppuis turha spekulointi

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 14.2.2012 12:54

VTT ei ole enää virallinen mittauspiste, ainakaan 2011 ei ollut :)
V¤%¤# päästöt ja remmi konehuoneeseen :))
Sen mitä jutellu LP kanssa, että mitä sanktioita tulee hassukaasuista, niin ne sano ei mitään, koska kukaan ei ole niitä nähnyt tai tunnista niitä. Ja ne jotka tunnistaa on "vau, miten toi toimii ja paljon tulee lisää tehoa".

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 14.2.2012 13:30

Mr.RedEye kirjoitti:sitä emme netissä saa tietää..uskoisin. On vaan olemassa aisoita joita ei täällä kannata puhua saatika tänne linkittää :)

Kiitokset mtbe linkin editoinnista.

uskoisin olevan kaikkien etujen mukaista,ainakin,jos haaveilee vr6 sukuisesta moottorista ahdettuna :) kuulun itse edellämainittuihin:)

Eihän tästä nyt haise mikään muu kuin laittomuus. Jos homma olisi täysin laillista niin miksi ei saisi jotain todistuslinkkejä jakaa? Onko kyseessä joku aidolta näyttävä paperi jonka joku katsastusinssi on mennyt epähuomiossa hyväksymään ja siihen vedoten nyt yritetään muitakin autoja saada laittomasti kilpiin?

Älkää nyt ymmärtäkö väärin, mä haluaisin enemmän kuin mieluusti tuollaisia VR6T-virityksiä nähdä Suomessakin, mutta tämä Herra Punasilmän toiminta nyt vaan haiskahtaa.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 14.2.2012 17:07

jokainen miettiköön ja päätelköön miksi tuota ei ole hyvä pitää näkösällä.
päämäärät sitten laillisia tai laittomia.

topcattikin varmaan miettii vielä,kun ei ole mitään kommentoinut. entrikselle voisi toivottaa samaa:)

Ja toi Ikonen,yks palstan valopilkkuja.Ja tämä vaan positiivisella tavalla!

Ja projektiin takaisin palatakseni,on syytä olla ylpeä. joku on suomessa sen kakkakoppa gti tekniikkaswapinkin tehnyt ekan kerran.Nyt on varmaan sitten Mtbe vuoro tehdä "historiaa".

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 14.2.2012 17:55

Ei nyt vedetä herneitä nenään, jookos. Oma periaatteeni on että haluan kaiken kilpiin asti eli lailliseksi.
Selitys:
Mikäli pahimman skenaarion kautta mentäisiin olisi mulla 2.8 rekisterissä, kuitenkin ajaisin 3.2L jossa olisi remmi (aivan mahdollista,tuskin inssi yms huomaisi R ja 2.8 eroa edes, ja remmi poissa katsastukseen). Sanotaan että olisin osallisena kolarissa, jossa tulisi kuolema/ paha elinikäinen vammautuminen.
Miten vakuutusyhtiö ym reagoisivat remmiin/ toiseen koneeseen? Todennäköisesti toteamalla "ei me tohon olla annettu vakuutusta". Kuka tuolloin maksaisi viulut? Koen että on etuni mukaista pitää laillisena tälläiset.
Tosin myönnän että kiusaus kaikkeen laittomaan on erittäin suuri. Se että saisin remmin keulalle 3000€ päästöjä helpommin on suuri. 3K€ säästö tarkoittaa 1/3 koko vuoden tuloistani (opiskelija). En halua kannustaa laittomuuteen tai laillisuuteen. Oman elämänkokemukseni perusteella itelläni sattuu ja tapahtuu kaikkea mikä on vain mahdollista. Siksi tämä "nössömäinen" lähestymistapa elämään.
Viimeksi muokannut MTBE, 14.2.2012 17:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 14.2.2012 17:58

Opintotukia vissiin nostettu?
Minulla ainakin jäi aikanaan 130e/kk vuokran jälkeen :D

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 14.2.2012 18:04

Ehei, opiskelija saa tienata vuoden aikana verollista tuloa n 10k€ jonka jälkeen jokaista alkavaa 1k€ kohtaan joutuu palauttamaan n500€ kelalle tukia. Tukien (jotka on pienemmät kuin vuokrani) kanssa koko vuoden tulot on siis 9kk*500€/kk+ työ. Toisin sanoen kesällä pitää tehdä töitä jotta saa safkaa, vakuutukset, yms kaikki maksettua talven aikana. Lisäksi pitäisi vielä jäädä harrastuksiin rahaa.
Tästä päätellen autoa ei viedä lasipalatsiin huoltoon, vaan ostetaan varaosat sieltä mistä saa halvemmalla ja opiskellaan itse tekemään huollot ja modaukset. Tosin välillä mennään kantapään kautta kuten noiden 4 venttiilin osalta. Nyt pitäisikin vaihtaa nuo 4 venaa varmuuden vuoksi.
Olen miettinyt tätä satsia:
http://uspmotorsports.com/product_info. ... ts_id=1009
Mutta, mutta, 1000€ joutuisi pulittamaan+ mahdolliset työt kanteen. Pitää odotella että saa lohkon koneistukseen, ja Slamitin tilaukset on tulleet, niin voisi katsoa paljon jää budjettia. Tiedän että jää harmittamaan jos ei venoja vaihda samalla. Käsittääkseni niitä saa laillisesti vaihtaa, eihän ne tehoa nosta, ovat vain tarvikeosia?
On kyllä hieman tekopyhää puhua 1000€ venoista ja opiskelutuista samaan aikaan :) No kukin katsoo oman prioriteetin ja toimii sen mukaan. Se etten pistä haisemaan 100€ joka viikonloppu baarissa on ehkä positiivista.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 14.2.2012 20:43

Kuva Kuva

Tällänen kaveri saapui postissa tänään. Eli tämä on siihen pakoputken läppään liittyvä osa. Samanlaista vakuumiletkua pitäisi löytää about 7m....
Tämä on alkuperäisesti asennettu runkoon takaäänenvaimintimen lähelle, siihen kuuluu sellainen vihreä pönttö myös. Asennan nämä kuitenkin vararengaskoteloon. Vakuumiletku kulkee normaalistikin apparin puolelta koneen vierestä->ikkunakaivoon-->kuskinpuolelle--> kojelaudan alta kuskin puoleista kaapelikourua taakse-> vararengaskoteloon-->auton alle.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 14.2.2012 20:51

Ai onko r32 vakiona se läppä pakoputkessa, että kun "ajaa kovaa" niin lähtee kovemmat äänet? Ilmankos niissä on aina ollu niin hiljaset äänet :(

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 14.2.2012 21:01

Juu, niissä on tuo läppä joka ohittaa takavaimentimessa melkein kaiken. Ohituksessa lähtee kovempi ääni kun aftermarket putkistoissa.

http://www.youtube.com/watch?v=h7ivpE7I ... re=related

Noita esiintyy 4,5 koppasessa, A3, ja muistaakseni jopa tt:ssä 3.2 litrasissa.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 16.2.2012 5:46

Vinkkejä miten sais kuvat takas? Eli vaihtoehtoisia paikkoja kuin photobucket...

Timpe^^
-
Viestit: 262
Liittynyt: 22.6.2005 19:43

ViestiKirjoittaja Timpe^^ » 16.2.2012 14:34

http://kuvat.fi/

E: Ilmaisversiossa 5Gt tilaa ja olisko ollut 2€/kk ni sai 50Gt jos toi 5gigaa jää pieneksi :)

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 16.2.2012 22:36

Nyt on MFA XP kiinni, tosin öljyp ja bensa p sensorit laittamatta kuten myös pakolämpöjenkin....
Mites nuo saan tänne linkitetty sellasina pieninä?
No tuola ne on....

http://r32.kuvat.fi/kuvat/mfa%20xp/

Timpe^^
-
Viestit: 262
Liittynyt: 22.6.2005 19:43

ViestiKirjoittaja Timpe^^ » 16.2.2012 23:19

onpa siinä inffoa ajotietokoneessa. :) kuvien linkityksestä en tiedä. kai samat tagit toimii tuolla kun photobucketissa?¿

mistä tuon läppä systeemin hankit? itsellä ollut harkinnassa samanlainen, tdissä tosin ei tule hankittua ainakaan äänien takia :D

Kivaa pörinää pitää kyllä tuo linkin r32.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 17.2.2012 0:29

mistä tuon läppä systeemin hankit?


Siis tuo R32 ecu tarvii tuon magneettiventtiilin ettei tule moottorivaloa. R32 alkuperäisessä on sitten se läppä mitä tuo alipaineventtiili ohjaa....

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 17.2.2012 2:49

Mikäs muuten on optimi öljynlämpö?

LBS
-
Viestit: 104
Liittynyt: 30.9.2005 22:22

ViestiKirjoittaja LBS » 17.2.2012 20:01

Sehän riippuu myös käytetystä öljystä. Mulla kakkiksen kans radalla lämpösinä päivinä muistaakseni jossain 120 asteen huitteilla. Öljynä Castrol TWS 10W60. TWS kyllä voitelee noissa lämmöissä vielä hyvin. Focalin lauhdutin etupyörän edessä jäähdyttelemässä.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 18.2.2012 17:28

Mietin vain että mihin lämpöön pitää hälytys laittaa. 104C meni eilen....Pitäis keksiä kaikelle hälytysrajoja :(

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 18.2.2012 18:06

115-120°C vois olla hyvä.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 18.2.2012 21:20

laitoin 115C öljynlämmön. MItes bensapaine? Minimi ja yläraja? Sitten pitäisi keksiä pakokaasun ylälämpö ja öljynpaineen ala ja yläraja. Elsassa oli muistaakseni öljynpaineelle jotain arvoja....

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 18.2.2012 22:31

Bensan paineelle laittaisin lähelle pumpun nimellistä painetta, Vr6 sukuset ei tykkää yhtään laihasta.
Öpaine kanssa sama kuin min paine, tai hieman korkeampi. Yläpaine voi olla varmaan jotain 7-8kg? Sit sen tietää kun suodattimen välistä tulee öljyt pellolle xD
Oisko vaparille pakolämmöiksi joku 720-760c? Mitä muu raati on mieltä?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 22.2.2012 3:28

Oon huomannut että öljyn lämpö nousee todella hitaasti verrattuna jäähdytysnesteen lämpöön verrattuna. Onhan se luonnollista. Mutta se myös pyörii 10C lämpimämpänä lämmettyään. Tällä hetkellä maksimilukema on ollut jo 114C ja jäädytysnesteen 103C. Ulkona on kummiskin 30C kylmempää kuin kesällä. Minkäköhänlaisissa lukemissa tuo sitten pyörii kesällä....
Viimeksi muokannut MTBE, 22.2.2012 18:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 22.2.2012 3:36

Juu, öljyt käykin lämpimällä koneella noin 10 astetta nestettä kuumempana. Corradossa oli öljynlämpömittari ja kyllä sillä kesäkuumalla vedättelemällä sai öljyt yli 125-asteisiksi... :) Mutta kuten mainittiinkin jo, öljyn merkki/laatu vaikuttaa paljon öljyn lämpötilaan(kin). Mutta muista sekin, että ei sitä ole tarkoitus saada liiallisesti jäähtymäänkään... Joku viisaampi joskus mulle sanoi, että ei 130 celsiustakaan ole vielä mitenkään "kriittinen" öljyn lämpötila. Toki riippuu varmasti öljystäkin. Mutta tuskin sinä(kään) millään ihan peruskura-essonbaari-lirulla ajelet.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 22.2.2012 9:46

Omasta mielestäni olen käyttänyt hyvää öljyä. Mutta tästä päästäänkin asiaan, eli mitä öljyä kannattaa käyttää sisäänajossa ja muutenkin tollaisessa koneessa. Olen kuullut että öljyn laadulla on suuri merkitys nokkaketjun elinikään. Sen olen kanssa huomannut että öljy lämpenee todella hitaasti. Tämän perusteella en pidä ajatuksesta ilmajäähdytteisestä öljylauhduttumisesta. Olen ajatellut lisätä kuitenkin mocalin keulalle, mutta pitää myös alkuperäisen vesikiertoisen öljynlämmittimen/viilentimen. Ehkä tollanen mocali kaventaisi jäähdytysveden ja öljyn lämpötila eroa.
Valaiskaa!

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 22.2.2012 10:05

Ns sisäänkäyttö öljyt voi olla melkein mitä tahansa. Eli mitkä lasketaan pois eka 20min jälkeen. Suodatin myös vaihtoon heti ja leikkaa sen auki. Jos siellä on ylimääräistä tavaraa, niin homma seis ja ihmettelemään missä meni vituiksi.
Seuraavat öljyt sit ihan mitä tykkää käyttää, mut vaihto jo 700-1000km jälkeen. Sit normaali vaihtovälillä.

Jos laittaa ilmajäähdytteisen kennon keulalle, niin ehdottomasti termostaattiohjattu.

Omassa turbokakkiksessa eniten vaikutti öljynlämpöihin, normi Gtin syylärin vaihto Td malliin. Ikinä ölämmöt edes noussu niin paljoa, että 110°C termostaatti ois auennu öljyn jäähdytystä varten.

Aika paljon nykyään puhutaan tosta sinkin määrän vähentymisestä normiöljyissä, mikä aiheuttaa jossain koneissa ongelmia kulumisen suhteen, varsinkin laahaavissa osissa (mekaaniset nokat/nostajat yms). Aika monella valmistajalla on "kisaöljyjä" joissa on isompi sinkki pitoisuus kuin normiöljyissä. Tosin niitä ei suositella katukäyttöön, koska eivät vastaa uusimpia päästömääräyksiä.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 22.2.2012 10:09

Kuulin että heti startissa pitäisi nostaa kiekat yli 2500rpm että öljynpaine pysyisi korkeana ja eri lähteiden mukaan pitää kiekkoja ylhäällä 5-20min. Kuulemma erittäin tärkeää etenkin uuden kannen osilla....

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 22.2.2012 10:26

Kyllä 2000-3000rpm 20min uusilla nokilla ja nostajilla. Se on se yleissuositus.
Uudet nokat ja nostajat kannattaa (pakko mekaanisille) käsitellä jollain nokkien sisäänajoon tarkoitetulla aineella, comp cams, cranen, stp etc aineella

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 22.2.2012 10:46

Kaveri ajoi spet luokan kiihdytyskilpurinsa uuden nokan ja venttiilikoneiston juurikin 20 min ja 2000rpm sisään. oli aika muikeeta kuunneltavaa.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 22.2.2012 10:51

En olekkaan kuullu mistään lisäaineesta :) Aina oppii uutta. Yritän hommata uudet venat jos vain ahteri kestää.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 22.2.2012 12:01

siis tämä lisäaine on semmosta asennusrasvaa tms. joka varmistaa voitelua. soittoa vaikka uspartsille tai johonkin koneistamoon,sieltä saa.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 22.2.2012 12:22

Aaa, vw löytyy jopa osakoodi sille, sitä onkin laitettu jo :), luulin että oli moottoriöljyn sekaan laitettavaa...
Viimeksi muokannut MTBE, 22.2.2012 18:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 22.2.2012 17:36

tiedän yhden toyotan 2t moottorin jossa vastaavan rasvan käyttö pelasti yläkerran nokan sisäänajon yhteydessä.

ei öljy oikeen kiertäny ja kävi aikas kuivana,mutta säilyi ehjänä.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 22.2.2012 18:52

Nyt on tullut kaikki osat mitä tarvitaan koneistukseen. Ainoastaan venoja haaveilen. Tehdään tuo lohko nyt ensinmäisenä, että saadaan osat siihen kiinni. Kannen plaanaus ja mahdollisten uusien venojen vaihto tuskin vie niin kauaan, kuin lohkon työstö.

Aikaa tuntuu vain olevan niin vähän, nimimerkillä nukuin 30min viime yönä ja tulin juuri koulusta.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 22.2.2012 21:43

Jenkkien sanonta, älä ikinä luota koneistus firmaan, vaan mittaa kaikki itse.
Tieto lisää tuskaa vai oliko se päinvastoin xD....

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 23.2.2012 4:25

Tota en olisi halunut kuulla :) Nimittäin ajattelin antaa alakerran kasauksenkin niille hommaksi. Toivon vain ettei tästä rakennuksesta tarvitse mitään oppirahoja nyt maksella. Kunpa kaikki menisi kerrankin kuin elokuvissa.

Eicca_
-
Viestit: 504
Liittynyt: 15.11.2004 9:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eicca_ » 23.2.2012 8:03

Mihis koneistamoon päädyit lopulta?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 23.2.2012 12:25

R-koneistus, sen verran tuli puska radiona että he osaisivat hommansa ja lisäksi heiltä löytyy stressilevy ja ovat suhkot lähellä.

|rixu|
-
Viestit: 48
Liittynyt: 19.10.2009 20:03

ViestiKirjoittaja |rixu| » 23.2.2012 16:15

R vai R:n koneistus? Nimensä puolesta ainakin sopii tuohon hommaan :)

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 23.2.2012 19:58

Nyt on taas pultteja, tuo pirteän vihreä säiliö on flapperille....

Kuva

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 28.2.2012 1:30

Mikäs se sielä on?

Kuva


Oli ihan mielenkiintoista ajella tollanen luukussa, akun, vahvistimen ja subin kanssa. Tuntu jo että oli pikkasen painoa. Keikka meinas pysähtyä heti alkuun parkkipaikalle. Autopaikalleni on ilmestynyt sellainen ihmeellinen kuoppa valkoisesta divetyoksidista. Neljä pyörää suti 10min ennen nousua. Hieman usko alkoi loppumaan ja oli jo lähellä että olisin mennyt takaisin nukkumaan.
No joo eli tolla olisi nyt edessä:
tasapainotus
linjahoonaus (pakollinen arp runkopulttien kanssa)
hoonaus ressilevyllä
alakerran kasaus.
Hintaa puhelivat 1200€.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 28.2.2012 9:55

onkos tuo nyt sitten kallis,vaiko halpa?

ymmärrän kyllä velotuksen osin muodostuvan tuntivelotuksesta,mutta mutta..

vertaa esim näihin hintoihin.

http://www.mankinen.fi/moottorik.html

alhaalta hinnasto pdffänä.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 28.2.2012 11:38

No juu, voi tossa listassa olla jotakin muutakin. Mutta ainakin noi.


MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 5.3.2012 0:06

Nyt tarvis pikkasen hjelppiä. Etsin ölljynlauhdutinta, mistä mitä ja mikä? Tollasen olen löytänyt:
http://www.bar-tek-tuning.com/R32+Oelkuehler+Kit.htm

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 5.3.2012 0:47

Ilmastoinnissa on lauhdutin ja öljylle on jäähdytin. Pistä oikeat hakusanat googleen :)

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 5.3.2012 0:53

Joo, eli siis öljynjäähdytin. Englanniksi noita haeskelen niin menee kotimaankieli solmuun :) . Googlella ollaan tässä pari päivää etisittykkin. Kokonainen kitti olisi kiva löytää. Lisäksi tarvitsisin pidemmän tapin, koska ajattelin pitää alkuperäisen öljy/vesi jäähdyttimen.
Olen nyt huomannut että jäähdytysvesi lämpenee nopeasti 90, jolloin öljy on vielä 24C. Tämän vuoksi en pidä ajatuksesta käyttää pelkkää laippaa vesi/öljyn jäähdytyksen/lämmittimen tilalla. Kaikki kuitenkin tuntuvat käyttävän pelkkää laippaa.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 5.3.2012 6:34

Miksi ei termarillista laippaa, ettei ole suora laippa.
Ns. suora laippa ei ole hyvä, kun kiertää kylmät öljyt täysillä koko ajan.
Itsellä oli mk2 Golffissa termarillinen ryöstölaippa ja toimi hyvin.
Olisko lämpöarvo ollut jossain 80 asteen paikkeilla että aukee kokonaan.
Onhan niitä erilaisia eri arvoilla.
Omani taisin ostaa Harlinelta.

edit. Nyt vasta katoin ton sun linkin niin siinähän oli termarillinen laippa.
Ei muuta ku tilaukseen ja hävität sen vesilämmittimen =)

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 5.3.2012 23:15

Kuinka nopeasti öljy lämpenee ilman vesilämmitystä? Voi -30C pakkasilla kestää tovin...

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 5.3.2012 23:37

IMO, ei nopeasti. vesilaippa lämttitäää öljyä hyvin. Mieti....

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 5.3.2012 23:50

No mutta onhan suurin osa moottoreista ilman öljyn ja jäähdytysnesteen välistä lämmönsiirrintä ja tuntuu toimivan.

Kai öljy paikallisesti lämpiää nopeaankin? Siis kun ajattelee öljykalvoa jossain liukupinnassa missä pinnoilla on huomattava nopeusero.

Ja kaipa se sitten kylmällä koneella jäähtyy taas huomattavasti paluun aikana.

Mitäs reittiä se öljy suunnilleen muuten moottorissa menee pumpulta lähtien? Onko ensimmäisenä monien mutkien kautta kiertokankien alapäät? Ja mihis se öljy sieltä menee? Vai haarautuuko öljynkierto moneen kohteeseen heti pumpulta? Ei ookaan ikinä tullut tätä pohdittua...

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 5.3.2012 23:52

Ääh, alkaa kohta tulla aivot korvista ulos. Toinen sanoo ilman alkuperäistä ja toinen sanoo alkuperäisen "lämmittimen" kanssa. Kerrottakoon että aluksi ajattelin käyttää vain alkuperäistä jäähdytintä, mutta nyt olen lukenut enemmänkin on ajatukset muuttuneet. Vr6 on kuulemma tunnettu korkeista öljynlämmöistä.

Kombosta:
+öljylämpenee nopeammin
-korkeammilla lämmöillä jäähdyttää jäähdytysvettä ja rajaa öljynlämmön 100C (mutu) tuntumaan
-todella vaikeaa löytää pidempää akselia jotta saa molemmat.

Pelkkä termostaattiohjattu laippa:
-öljyn lämpeneminen hitaammin
+valmiita kittejä
+termostaatti pitäneen lämmöt 80-90C tuntumassa.

Tällästä olen miettinyt nyt:
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... stallation
Mutta tosiaan varmaankin alkuperäisen jäähdyttimen kanssa.

Jäähdytysnesteelle tulee TT 3.2 jäähdytin ja R:n jäähdytin.TT:n s-linen ohjaimilla. Monet on käyttäny Sharanin jäähdytintä, mutta käytän alkuperäistä golfin.
Kuva Kuva Kuva

Kerrottakoon että lohko voi olla valmis tällä viikolla jolloin alkaa rakennusvaihe, ja on tarkoitus saada kone nopeasti keulalle. Siihen ei liene menevän kauan, kaikki osat on suunnilleen valmiina, vetareita, vesiletkuja ja vakuumiletkuja vaille. Kaikki "modit" on siis melkein tilattava suhkot nopeasti, että kerkiävät tulla maailmalta.

Eli TT 3.2 systeemiin tarvitsisi:
1j0121087K, 8n0121049a, 8n0121049,8n0121051f, (letkut)
8n0121212, 8n0121261, n90750601, 8n0121263,4x n90995701, 2x n10082912, 3x 867129669, 3x 8n0121337, 8l9145808a, 3x n10340004.

R32 tarvitsee:
2x n90692901, 1j0122101cj,1j0121070ca,1j0121051s, 1j0121051l(letkut)
1j0121212a
Viimeksi muokannut MTBE, 6.3.2012 0:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 6.3.2012 10:12

tää olikin jo täällä.
Viimeksi muokannut Mr.RedEye, 6.3.2012 10:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 6.3.2012 10:21

siinä olis valmis kitti,saksanpoikien.
http://www.bar-tek-tuning.com/lshop,sho ... 204,,,.htm

Taisi samaa tarjota jo tossa pari viestiä aiemmin.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 6.3.2012 12:25

käyttihän vw:ki ennen erillistä jäähdytin kennoa öljyllä. esim ykköskorisissa on tullu tälläistä vastaan. eräs oli laittanut kyseisen jäähyn geehen ja mainitsi öljyn lämpöjen putoamisen lämpimällä koneella.

ja onko järkeä "jäähdyttää" öljyä n.90asteiselle vedellä? miks erillisellä kennolla olisi muka huonompi ratkaisu? eikä noi kakkiksen koneet näytä olevan niitä heikoimpia jossa kyseistä jäähdytys menetelmää ei ole ollut

ja moni muu valmistaja käyttää myös erillistä jäähdytin kennoa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 6.3.2012 17:02

Öljyn toimintalämpötila on noin 90-110C Eli siksi se alkuperännen lämmitin on hyvä, varsinkin talvella. Ilmajäähdytteinen kenno leikkaa maksimi lämmöt pois.
Liian kylmä ei hjyvä, liian kuuman ei hjyvä :)

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 6.3.2012 17:04

Tänään kattelin että molemma oli startissa 1C ja vesi oli 74C niin öljy oli vasta 16C Eli lämpenee todella hitaasti. Vesi ei kuitenkaan lämpene enempää kuin 100C:hen, jolloin öljy voi nousta jo 114C. Eli tuollainen lisä kuuleri jäähdyttäis sen aikalailla vedenlämpöjen maksimiin, ehkä pikkasen allekkin.

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 6.3.2012 17:17

Eihän tuo 114c ole vielä mitään? Mitä olen Vortexilta ymmärtänyt, että aika kovat lämmöt saa olla ennenkuin syytä huoleen.. Myös semmoinen mielikuva jäänyt, että ulkoiselle öljyn jäähdyttimellä ne öljynlämmöt laskee aika lailla sinne 70-80c luokkaan? Toki riippuu varmaan ratkaisuista ym tekijöistä..

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 6.3.2012 18:03

Toi 114C mitattiin normaalissa ajossa -10C pakkasessa. Siitä vain alkoi miettiminen miten toi nousee heteisessä ruuhkassa. Kesällä kuitenkin joudun ajamaan päivittäin 200km ja seisomaan ruuhkissa koko päivän. Nyt jos sen haluaa lisätä, on parasaika, siis kun kone laitetaan keulalle.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 6.3.2012 18:40

Ei nouse pahemmin ruuhkassa kun lämpenee kierroksista.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 6.3.2012 19:09

termostaatithan niissä on jolloin se ei kylmillä öljyillä jäähdytä.

taas vastaavasti kuuma öljy lämmittää nestettä vag:n perinteisellä lauhdutuksella.

btw eikös joku foorumilla paljonki kirjotteleva joskus noista mäntien alapuolisista öljyruutista moittinu että miks kuumaa öljyä mäntien alle pitäis suihkuttaa?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 6.3.2012 19:27

Eikö se männän alapinta ole kuitenkin melkoisen paljon lämpimämpi kuin siihen suihkutettava öljy.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 9.3.2012 14:48

Ensi viikolla tuleepi kone sitten. Tänään putsailin vanhoja venttiilejä.

Kuva Kuva Kuva

Hyvin lähti ajaxilla karsta :)
Kanttakin pikkasen purin valmiiksi:
Kuva

golf 3 cc
-
Viestit: 319
Liittynyt: 16.3.2006 9:56

ViestiKirjoittaja golf 3 cc » 9.3.2012 16:46

millä aineella putsasit tuon kannen. oman OM605 motin pesu edessä ennen rakennusta ja pesuainettta etsinyt siihen

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 9.3.2012 16:47

Kansi tuli Briteists...Eli sielä kävivät kannen läpi. Eli ei tarvinnut itse pestä.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 11.3.2012 0:36

Jatketaan sooloa. Nyt on matkalla pari billet osaa. Kuva Tuo on sähköiselle vesipumpulle teline, nykyinen on kuminen. Kuminen ei oikein pysy paikallaan, johtuen letkulämmittimestä. Lisäksi tilasin kiristimen rullan. Molemmista koneista 2.8 ja 3.2 on mennyt rulla melkein finaaliin, niin tilasin sitten tuollasen. Tollaseen voi vaihtaa laakerinkin jatkossa.
Öljykuuleria en ole vielä tilannut, pitäisi tietää letkun pituus ennen tilaamista.
Tälläsen tosin tilasin:
Kuva Kuva
Tarkoitus on laittaa kerralla kuntoon, eli lämmöt kuriin jatkossakin. Tosin tarvitsisin CITY jetasta osan 1JM 809 962 A, muttei tunnu löytyvän marmoriltakaan.

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 11.3.2012 12:29

Onko toi jäähdytin ohjaustehostimelle?
Ja mikä tarkoitus tolla usa/mexico mallin sisälokarilla on?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 11.3.2012 12:44


MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 11.3.2012 12:46

Taitaapi olla :) Hyvin näkyy ero.
Jonde: On siinä ohjaustehostimellekkin, mutta myös jäähdytysnesteelle. Tuolta maailmalta on tullut vähän ikävää infoa ohjaustehostimen linjoista. Eräälläkin on menossa 7:s putki....Ilmeisesti lämpövaikuttaa asiaan paljon.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 13.3.2012 12:24

Onkelma:
Alk.peräinen öljyjäähdytin ja mocal ei mahdu:

Kuva Kuva
Olen yrittänyt nyt siirtosarjoja yms googlailla, ilman tulosta. Se on varmaa että alkp.viilennin sinne tulee, mutta onko mitään ehdotuksia että saisi kombon mahtumaan?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 14.3.2012 19:11

Huomenna lohkon haku, lohko työn alle. Tarkoitus olisi huomenna maalata se ja kasata kansi, mikäli saan kannen mukaan samalla. Tarkoitus olisi saada kone keulalle kohtapuoliin.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 16.3.2012 1:20

Ny ska vi börja tai jotain sinnepäin...

Kuva Kuva Kuva
Kuva Kuva Kuva

Kuva Kuva Kuva
Kuva

Eli alin ketju paikoillaan, samoin öljypumppu. Muuta sekoilua olikin sitten urakalla.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 16.3.2012 6:32

Jänskättääkö eka startti :D

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 16.3.2012 6:39

Ennen kuin lyöt allakerran nippuun, teet tollasen sinne pellistä.
Loiskelevy taitaakin olla vakio R32/audi TT 3.2 koneissa?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 16.3.2012 9:32

Kuva Tollanen on vakio öljypohja. Onkos mittään tietoa mistä saisin tollasen osan?
Kuva

VW kestää tollasen osan saaminen ja on nyt kasaamisen esteenä.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 17.3.2012 14:02

Kuva Kuva Kuva

Kuva Kuva Kuva

Kuva Kuva Kuva

Kuva Kuva Kuva

Kuva Kuva Kuva

Kuva Kuva Kuva

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 17.3.2012 18:12

hyvältä näyttää. nokkien ajoitustyökalu on komea.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 17.3.2012 18:18

Ainoa mikä vähän pelottaa on yläketjun ajoitus, postaan tänne kuvia ja merkit. Jos raati osais kertoa jotain?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 17.3.2012 18:30

Kuva
Kuva

Alaratas, en löytäny elsasta tollaselle mitään mainintaa, mut varmaankin oikein?

Kuva

Enkä tollekkaan.


Kuva
Tällänen se siis on kokonaisuudessaan.

Nuoli osoittaa tohon loveen:
Kuva
Sama homma imupuolella eli nuoli ja lovi:
Kuva

Nuolien välissä 16 ketjun "rullaa"
Kuva

Tällöin kampiakselin ratas (siis se hammas mikä on terävä) näyttää:
Kuva

Lisäksi damperi on tässä asennossa, eli oikeassa kohdassa:
Kuva
Halusin kattoa sen ennemmin terävästä hampaasta koska damperissa on kumi välissä jolloin teoriassa voisi olla liikkunut.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 17.3.2012 18:40

Ohje
Kuva

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 18.3.2012 13:00

no tuota,otat nokkien ajotustyökalun pois,sulla on kaikki siel kiinni? pyöräytät konetta pari kertaa,ykköspytty ykkohtaan ja sitten laitat nokkien ajotustyökalun takasin,jos menee kohilleen,merkit natsaa,kaikki ok?

IL3
-
Viestit: 201
Liittynyt: 15.8.2011 8:14

ViestiKirjoittaja IL3 » 18.3.2012 16:10

Otathan sitten videolle sen ensimmäisen starttauksen ni päästään kaikki yhdessä jännäämään? :D

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 18.3.2012 16:36

Mihin tuo lisäjäähdytin liitetään, voisi omassakin vermeessä olla ihan paikoillaan kun radalla lämmöt nousee turhan korkeeksi. Ja mistä autosta toi on peräsin.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 19.3.2012 2:40

Ongelma pyöräyttämisessä on se että kiristin on kiinni kopassa joka liimataan pulttien ohella, Ei oikein innostanut liimaa pulttaa pyöräytä ja pura taas. No kattelin sitä tänään ihan rauhassa, ja omasta mielestäni on ok. Sen sitten näkee.

Lisäjäähdytin on R32 mk4:sta USA/euro dsg mallista. Tulee sinne missä 1.8t on intercooleri. TT 3.2 jäähdytin tulee taas toiselle puolelle.

Täytyy välittää suurkiitokset eräälle henkilölle joka on ollut apuna tässä hommassa, jätkä on kuin duracel-pupu. Tiukkaa tekee pysyä perässä.

Kone siis tälläinen tän päivän jälkeen:

Kuva

Vielä on siis laatikon kiinnittäminen, öljytikun asennus, imusarjan maalaaminen, sähköjen asennus, pakolämpö-sensoreiden asennus, bensapaine-sensorin asennus, vetareiden huolto, laturin hihnan laitto osineen ja vesikierron osien tarkistaminen/asentaminen/tilaaminen. Lisäksi pientä maalaamista.

Kehtaakohan sitä ottaa videolle kun puuluu "poks"?:)

luukkonen
-
Viestit: 101
Liittynyt: 23.10.2006 20:20

ViestiKirjoittaja luukkonen » 19.3.2012 15:09

Kehtaakohan sitä ottaa videolle kun puuluu "poks"?:)


Älä julkase jos kuuluu POKS! ;) Empä usko että kuuluu jos merkit on kohdillaan...

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 22.3.2012 21:32

Mänäkin on nyt Suomessa: Kuva Kuva


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 50 vierailijaa