Golf mk4 Pirate .:R & Bora Farkku

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 19.7.2011 22:19

Joskus olisin täältä jostain lukenut että ei saisi. Voin toki muistaa väärinki.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 19.7.2011 22:24

Voi olla että on jokin standardi/Eu jubeli taas. Kyllä noita netistä näkee välillä.Mut tuskin kukaan haluaa alk, puskurii alkaa sahaa julmettua reikää, etenkin kun puskuri tulee niin alas. V koppasissa voi olla jopa mahdotonta kun putken ulostulot voi olla tiellä.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 20.7.2011 18:16

Tänään otin laatikon irti. Samoin sain katkastua jarrulevun sisälle sen pienen ruuvin. Sunnuntaina olisi tarkoitus ottaa vetarit irti olka-akseleista ja pestä laatikko kunnolla. Yritän samalla nostaa koneen pukille. Ei ihan helppo homma kun painaa aika monta kiloa.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 21.7.2011 11:19

kyl sebastian muistaa ihan oikein.ei oo r32 hyväksytty perräkärryn vetoon.

mtben auton tapauksesta en osaa sanoa.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 21.7.2011 14:58

No periaatteessa minulla saisi olla, kun ottaa huomioon ettei prosentit ylity jolloin kantaautona pitäisi olla 2.8 4motion, ei R32. Enpä taas tiedä. No ehkei se ole se suurin ongelma tässä :)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 24.7.2011 16:16

Tyhmä kysymys ehkä, mutta mihin tonne mahtuu koukku? :D

http://i17.photobucket.com/albums/b55/d ... P_2447.jpg

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 24.7.2011 17:39

Sinne tulee se uus takatuki joka menee puolelta toiselle. Siitä keskeltä tulee koukku alas. Onkohan R:ssä tuo takavaimennin niin takana ettei mahtuisi puskurin ja vaimentimen välistä. Ainakin itelläni mahtuu milltekin (r32) ja puskurin välistä. Tohon joutuisi tekemään keskelle puskuria pirun ison reijän.

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 27.8.2011 15:18

Vortexilla vaihtavat 2.8 lootaa r32 koneen perään, kun tuntuvat pitävän sitä parempana ja kestävämpänä.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 27.8.2011 18:13

Juu, olen lueskellu samaa... Etenkin tuo DRP:tä tuntuvat vaihtelevan. Ehkä se laatikko on fiksuinta pitää sielä. Etenkin kun käy niin helposti kiinni.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 27.8.2011 18:16


Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 27.8.2011 19:04

Olikos sulla käyttöä noille olka-akseleille ja r32 jarruille, voisin olla kiinnostunut ostamaan ne pois, jos et keksi niille käyttöä ja ovat siedettävässä kunnossa.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 28.8.2011 2:24

Periaatteessa ei, jollei katsastus niitä vaadi (eli brembot eivät ole tarpeeksi) Pitäisi vetarit saada vain olka-akseleista aluksi irti.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 2.9.2011 21:24

"Jos autoon vaihdettavan moottorin käyntinopeusalue ja vääntömomentti poikkeavat huomattavasti vertailumoottorin vastaavista arvoista, on myös voimansiirto muutettava vastaavasti"

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 2.9.2011 21:27

Paitsi että tehossa tuo +20% pätee tehokkaimpaan vertailumoottoriin eli R:n, ei 2.8.

Katsastat R:n laatikolla ja vaihdat laatikon toiseen jos jännittää.
Viimeksi muokannut Sebastian, 2.9.2011 21:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 2.9.2011 21:29

Katsastusasemalla sanoivat tuota 2.8 tehokkaimmaksi vertailumalliksi. Tosin eivät tienneet ollenkaan R:n olemassa olosta.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 13.9.2011 16:49

Kävin eräällä katsastusasemalla kyselemässä kun piti mennä kaverin tulkiksi mukaan. Ei kuulemma saa laittaa R konetta. Koko ajan tuli lausetta "ei onnistu". katotaan jos tää nyt kaatuu mahdottomuuteen.

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 13.9.2011 16:57

Vaihtaa vaan konttoria sellaiseen missä tietävät asetukset ja ajoneuvotekniikan.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 13.9.2011 16:58

Etsit vaan sopivan konttorin.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 13.9.2011 17:02

Tuo oli kyllä reiluin asema mitä tiesin, tosin ennen tätä päivää. Tosin oli eri kundi tuntu ettei ollut ihan parhaalla päällä. Jos kyselis Trafilta, sieltähän ne päätökset loppujen lopuksi tulee.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 13.9.2011 17:12

Mun mielestä tämä on pikkasen älytöntä, miten konttoreilla voi olla noin isot erot. Eipä niitä vaan kiinnosta/halua tietää tai johonkin tuollaiseen.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 13.9.2011 17:52

Mietin jo jos laittais auton myyntiin ja ostais sen R:n...Mutta kattoo nyt. Pitää yrittää taistella.

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 13.9.2011 18:13

Siis ei konttorilla voi olla mitään syytä estää tekniikanvaihtoa, muuten ei edes aitoa r32:sta saisi leimaan jos tuota inssiä kuunneltaisiin.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 13.9.2011 18:15

Eräs pikkukylän inssi ei meinannut uskoa, että GIII Variantteja on tehty Vr6 syncroina. Hirveä tinkaus onko tämä itse tehty. Oli eka ja vika kerta sillä konttorilla,

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 13.9.2011 18:31

Vaihat koneen ja jarrut, ajat asiansa osaavalle konttorille jolle lyöt Volkkarin vastaaavuustodistukset kouraan ja menet nauttimaan kupin kahvia.

Liikaa kun selvittelee päivänselviä asioita niin ne menee vaikeiksi. =D

Timpe^^
-
Viestit: 262
Liittynyt: 22.6.2005 19:43

ViestiKirjoittaja Timpe^^ » 13.9.2011 19:54

MFA XP tuli tilattua, eli tuollainen. Siihen saa extra antureita ja arvoja esille. Erittäin OEM näköinen.
http://www.youtube.com/watch?v=Z9lQevuqwG8


Mistä noita saa tilattua? Hinta? Saako lontoon kielelle? Ittellä sellanen mittari helvetti autossa et huoh. (ahto, pakolämpö, öljyn paineet ja lämmöt)

Pelottaa et tulevaisuudessa näyttää tältä :D

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 13.9.2011 19:56

Muistaakseni pitää olla se täysnäyttö, ja en ole varma mutta voi olla että saa vain r32 täysnäytölliseen mittaristoon. Tosin voi olla toisin, laita yv mailiosoite niin laitan esitteen.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 18.9.2011 4:56

Hei turboihmiset!
Onko miten mahdollista saada tiputettua tehoja 460hp setistä sinne 280hp tuntumaan? Ahtoja on 460 noin 1,1 bar ylipainetta? Tuskin saa ahtoja tiputettua 0,2bar (olettaen että paineen nousu on lineaarinen tehon kanssa)
Itse en näistä turboista tiiä mitään.

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 18.9.2011 9:42

Yleensä katsurit vaativat, että minimi paine on 0.4bar. Mikä on ihan ymmärrettävää kun on jo selvää kusetusta jos paineet on alle 0.8bar.

Ahtopaineen määrä ei vaikuta lineaarisesti tehoon. Jos pitää kuristaa niin aseta paineet vaikka 0.8bar ja käytä kuristinta.

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 18.9.2011 13:59

Jos mietit HGP turbosettiä tai VF-Engineeringin remmiä, niin on astetta mutkaisempi tie sen leimaaminen ilman että, käyt itse testilaitoksen kautta.
Vaikka noiden laput kelpaisi päästöjen osalta, tehot ylittää suurimman sallitun ja paljon. Jolloin pitäisi ite saada siitä laput pienemmälle teholle joka mahtuu 20% sisään.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 18.9.2011 14:06

En halua VF-engineering settiä, olen lukenut heidän seteillään olleen paljon vikoja viime aikoina. Itseä kiinnostaisi vr6-specialistin rotrex kitti, tai HGP. Rotrex kitin asennukseen auto pitäisi ajaa Hollantiin. Mietin jos Saksasta saisi halvemmalla ja helpommalla nuo päästötestit kuin Suomessa. Tai sitten minua on vain peloteltu Suomen testeillä ettei vakio autot läpäise niitä.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 18.9.2011 14:49

VF jos laittaa, niin pitää olla V1-3 ahdin, V9 ei tunnu kestävän.
Rotrex on paras (turbonpuolikas)remmiahdin. Ja helpostihan sen pulttaa pois keulilta tai ottaa vain remmin irti katsastukseen ja sanoo "käytetään vain suljetulla alueella" xD

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 18.9.2011 15:58

Rotrexin haittana vain on, että sen kitin putket ja itse painestaja sijoitetaan pohjapanssarin tukirautojen kohdalle. Eli ne olisi ne mitkä ensinmäiseksi kolahtaa maahan. Muuten vaikuttaa ihan mukavalle. Kyllä siitä Rotrexistakin saisi tarpeeksi paukkua ulos, vetäneet jopa 500+hp joka kuullostaa remmille aika paljon. Hmm. Eikö remmi pilaa R ominaisia äänikään niin paljoa kuin turbo.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 13.10.2011 9:05

Do diin nyt on taas tilattu lavallinen kamaa Briteist....Rahti lavalle tällä kertaan oli 220£. Viimeksi oli 250£.
Vielä olisi koneen huolto-osat tilaamatta ja possu näyttää tältä jo:
Kuva

Otin lavalle toiset R32 mk4 etujarrut. Kuulemma hyvässä kunnossa. Tiedä mitä sitten tarkoittaneen kun pääsee näkemään ne. Noista jarruista on tullut senverran paljon kyselyä että päätin ottaa matkaan.
Viimeksi muokannut MTBE, 11.5.2012 5:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 13.10.2011 15:49

Do dii jatketaan tätä soolopälätystä. Nyt on löydetty inhimillinen katsuri jonka mielestä alkaa olemaan papereita tarpeeksi, etenkin kun saan Etka listan vw logolla mitä osia on eri. Kiitoksia tästä listasta eräällä todella mukavalle henkilölle maahantuojalta! Kuulemma laittoi papereita juuri tänään postiin.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 23.10.2011 2:33

Kohta pitäisi ottaa kansi irti. Kertokaapas mikäs olisi hyvä firma, joka kattoisi sen läpi ja kunnostaisi sen? Briteissä olisi eräs firma mutten oikein sinne haluaisi lähettää. Turhan kaukana.

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 23.10.2011 9:28

Eikös Tammer diesel oo noita ainaki joskus tehny ja ilmeisen hyvällä menestykselläki? Kysy sieltä :)

Nixu1
-
Viestit: 92
Liittynyt: 7.4.2008 22:12

ViestiKirjoittaja Nixu1 » 23.10.2011 19:03

Itse aikoinaan käytin yhden Gt Corollan kannen Hyvinkään kansityöllä ja pirun hyvä tuli!

Eli kyseessä siis sylinterikansien erikoiskorjaamo Hyvinkäällä.


Hyvinkään Kansityö Tmi
Rääkänkatu 11, 05810 HYVINKÄÄ

Puh: 019 469 330

Mower
-
Viestit: 111
Liittynyt: 30.11.2006 19:55

ViestiKirjoittaja Mower » 23.10.2011 20:42

Eikös Tammer diesel oo noita ainaki joskus tehny ja ilmeisen hyvällä menestykselläki? Kysy sieltä :)


En voi kyllä todellakaan suositella kyseistä paikkaa.

Ainakaan sitä Nekalassa sijaitsevaa toimipistettä.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 24.10.2011 15:41

Niin, arvelinkin että joku kehuu joitain paikkaa ja joku sit haukkuu samaa paikkaa. Itse olen kyselly paikoista kanssa, aivan samaa trendiä havaittavissa.

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 24.10.2011 17:36

Entäs Kuopion Venttiilipaja?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 24.10.2011 17:40

En tunne pajaa.
Asia on kuitenkin hoidettu hieman erinlailla. Löysin R32 kannen Briteist 20 000 maililla, he eivät suostuneet lähettämään sitä Suomeen ,joten soitin Brittiläiseen kansiin erikoistuneeseen pajaan. He lähettävät kannen pajalle, joka painetestaa ja katsovat, että on kunnossa. Paja sentään suostu lähettämään Suomeen.
Kiitoksia kaikille hyville vaihtoehdoille. Koneen purussa katson lohkon läpi ja varmaan vien sen hoonattavaksi Suomessa. Lohko kuitenkin painaa sen verran etten samaa jippoa tee kuin kannelle. Ymmärykseni mukaan lohko ei ole niin herkkä kuin kansi koneistuksille.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 24.10.2011 17:48

Kannattaa etsiä firma jossa on stressilevyt hoonausta varten.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 24.10.2011 17:53

Haluutko hieman valottaa noista stressilevyistä ettei itelle tule viel stressiä.....Kevät tulee kummiskin liian aikaisin :)
Tiedätkö hyvän pajan jossa noita olisi? :)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 24.10.2011 17:57

Eli kun lohko hoonataan, niin kampuran laakeripukit vedetään momenttiin ja kannen tilalle tulee teräslevy, joka kanssa vedetään momenttiin.
Näin pulttien aiheuttama poikkeama/jännitykset lohkossa tulee huomioon ja kun pytyt hoonataan, niistä tulee pyöreät.
Ei mitään hajua kyllä firmasta, jolla sellanen olisi. :)
Koneistus pornoa

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 24.10.2011 18:29

Eli kun lohko hoonataan, niin kampuran laakeripukit vedetään momenttiin ja kannen tilalle tulee teräslevy, joka kanssa vedetään momenttiin.
Näin pulttien aiheuttama poikkeama/jännitykset lohkossa tulee huomioon ja kun pytyt hoonataan, niistä tulee pyöreät.
Ei mitään hajua kyllä firmasta, jolla sellanen olisi. :)
Koneistus pornoa


Todellisuudessa sitten näin:
http://www.youtube.com/watch?v=a30NNVgw ... e=youtu.be

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 25.10.2011 0:27

Hoh hoh, sainpas kunnon naurut :)

Anssen
-
Viestit: 17
Liittynyt: 18.10.2009 19:24

ViestiKirjoittaja Anssen » 25.10.2011 20:55

Huhhuh, näyttää kohta jo vähän liian hyvältä! Puuttuuko etuovipahvit vai eikö vaan näy kuvissa?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 25.10.2011 21:17

Etupahvit löytyy, mutta ne on UK:sta niin on väärää puolta....

Sami-88
-
Viestit: 187
Liittynyt: 7.4.2006 15:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sami-88 » 25.10.2011 21:27

tota firmaa voin ite suositella lämpimästi!
http://www.saimaankansityo.com/

ite käytän kaikki koneistus hommat tuolla ja tekee asiasta jälkeä! oli sit kyse pv pytystä tai ladan koneesta :D

Anssen
-
Viestit: 17
Liittynyt: 18.10.2009 19:24

ViestiKirjoittaja Anssen » 25.10.2011 22:17

Niinpä niin.. Onko oikeenkätiset jo tiedossa?
Viimeksi muokannut Anssen, 25.10.2011 22:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 25.10.2011 22:18

Eipä ole, aika vaikeaa on löytää....

Eicca_
-
Viestit: 504
Liittynyt: 15.11.2004 9:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eicca_ » 26.10.2011 4:16

Tyhmä kysymys mutta mitäs eroo pahveissa oli muuta kun ikkunanapit kahvassa?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 26.10.2011 4:21

Siis kahva ja nappulat on peilikuvat meidän pahveihin. Kytkimiä ei pysty kytkee ristiin, ikkunamoottorit estää sen. R32 on nahkaset. Normaalisesti kankaiset,

JUMA
-
Viestit: 539
Liittynyt: 24.6.2005 14:40

ViestiKirjoittaja JUMA » 26.10.2011 13:19

Orkkisten verhoiluttaminen nahalla? Esim. www.kxd.fi onnistunee?

Timpe^^
-
Viestit: 262
Liittynyt: 22.6.2005 19:43

ViestiKirjoittaja Timpe^^ » 1.11.2011 17:03

paljonko toi ennestään jo anorektinen säästöpossu laihtui sisustasta?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 1.11.2011 17:08

PALJON. Eihän noita alle 1,5ke saa. Siihen vielä ovipahvit päälle. Tosin otin 2ovisen alahelmatkin, toisen setin etutukivarsia, toisen setin etujarruja. Mullahan on 2ovisessa tällä hetkellä 4ovisen listat....
Harrastus maksaa ja vaihtoehtona oli auton vaihto tai tämän yksilön laitto. Joten valitsin ekoteon ja käyn tämän yksilön läpi.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 10.11.2011 18:17

Do dii, päivitystä, nyt ei mene kaikki ihan kuten elokuvissa... Briteist tuli maili, painetesti oli ok, mutta ne löysi halkeaman kannesta, jota eivät lähde korjaamaan.

Slamitista tilattu aivan kauhea mälli kamaa koneeseen, öljypumpusta lähtien....

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 8.12.2011 7:54

Kansi pitäisi olla nyt tip top, joten onkin lohkon vuoro. Kaikki perusosat kuten tiivisteet, öljypumput jne hankittu. Pitäisi miettiä lohkoa. Runkolaakereiden tms mittaukset ja asennukset. On sen verran kriittisiä, että varmaankin kannattaa viedä lohko, jossa on männät, kiertokanget, kampiakseli kiinni, antaa heidän mittailla ja tehdä taikoja? Hakis sen sitten samanlaisena takaisin...Mitäs sieltä kannattaisi tarkistaa/koneistaa/tasapainoittaa? Mietin jos hommaisi seuraavan ylikoon männät ja porauttaisi tuoreet pinnat esille?
Itellä ei ole mitään hajua näistä hommeleista.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 8.12.2011 10:07

Kuten aikasemmin sanoin, etsi koneistamo jolla on stressilevyt tohon lohkoon. Muuten kaikki koneistukset on aivan turhia.

Tarkistaa/koneistaa voi runkolaakerilinja, kannen tason suoruus vs runkolaakerilinja, runkolaakereiden pyöreys, kannentason suoruus, runkolaakeripukkien halkaisija, kiertokankien suoruus, kiertokankien ala- ja yläpäiden halkaisijat ja pyöreys. kiertokankien tasapainotus, kampuran suoruus, kampuran kaulojen pyöreys ja halkaisija yms...

Pystyykös ton koneistaa 3.2l kokoon? Eikös kyse ollut 2.8 koneesta?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 8.12.2011 10:10

Kyseessä siis R32 motti....Vanhan koneen heivaan pihalle kun uusi valmistuu :)
Ton stressilevy systeemin ymmärsin. Googletin sitä sen verran. Ilmeisesti noita koneistuksia on sitten muutama....

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 8.12.2011 19:26

onkos tossa alumiinilohko vai valurauta? näin olen ymmärtäny että ei nyt välttämättä tarvi stressilevyä valu-lohkolle. en mene vannomaan mut viisaammat kertokoon

Kotka
-
Viestit: 143
Liittynyt: 12.8.2008 7:33

ViestiKirjoittaja Kotka » 8.12.2011 20:01

Vanteet ovat jääneet pohjamaalille ja odottelevat oikeaa väriä päälle, muuten ihan passelin oloiset.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 8.12.2011 21:47

Rautalohkohan noissa on. Stressilevyjen käyttö ei ole koskaan turhaa, silloin varmistutaan että poraus tapahtuu silloin kun sylinterit on siinä muodossa kuin käyttötilanteessakin.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 9.12.2011 8:05

Kotka: Nuo saa nyt jäädä tuollaisiksi vähäksi aikaa ainakin. Suunnittelin noista talvivanteita. Ei musta ollut oikein omaan mieleenikään. Olisin halunnut hopeiset (normaali väri noissa) mutta on kuulemma 1kk sitten maalattu ja kunnostettu briteis....Ei kukaan haluisi ostaa ultraleggeroita 8x18, nekin on mustat....?

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 9.12.2011 12:05

Riippuu hinnasta.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 19.12.2011 10:24

Eli saanko laillisesti laittaa virinokat, alkukäyrät ja virtauttaa kannen paremmaksi? Oman tulkinnan mukaan saisin... Ilmeisesti iskutilavuuttakin saisi muokkaa kunhan on alle 10%?

n.100% varmuudella katsastusmiestä ei kiinnosta v*ttuakaan mitä siellä koneen sisässä on tehty kun ei sitä mene mainostamaan.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 19.12.2011 11:15

GT motors ei vastannu, laitoin mailin.
R-koneistukselta löytyy kuulemma stressilevy. Stressilevyllä poraus ja hoonaus 350€, kampuran tasapainotus 250€, linjahoonaus 200€, alakerran kasaus 250€. Tollasia kertoivat puhelimessa.

Eicca_
-
Viestit: 504
Liittynyt: 15.11.2004 9:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eicca_ » 19.12.2011 17:28

Nokat Ärrään Keravalle ja loput Mäntsälään Aaltosen moottori koneistamoon...

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 19.12.2011 17:30

Nokkia ei tarvii koneistaa :) Mikäs toi mäntsälän pulju on? Google ei ainakaan löytänyt suoraan kun hain noita muita....

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 19.12.2011 18:05

Aaltonen tekee todella epämääräisen näköisessä hallissa hommia vähän syrjäisellä paikalla.
Vaikka ensivaikutelma on jotain kuran ja paskan väliltä niin palvelu ja hinnat sekä työnlaatu ollut loistavaa aina.
Suosittelen isosti.
Taitaa olla Eiccan vakio paikka kun melkein vieressä asuu :)

LINKKI

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 19.12.2011 18:16

Hmm, ilmeisesti sisäpiiritietoa :)

palikka2
-
Viestit: 262
Liittynyt: 1.1.2004 14:18

ViestiKirjoittaja palikka2 » 19.12.2011 19:56

Täältä myös ääni Mäntsälän koneistamolle. Kaikki kansien oikaisut ja syl. poraukset tullut suoritettua siellä.

Eicca_
-
Viestit: 504
Liittynyt: 15.11.2004 9:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eicca_ » 20.12.2011 3:43

Joo siellä ollaan käytetty aina niin ilma ja vesi volkkarien kun saparon koneetkin. Ei kannata antaa paikan ulkoasun hämätä ;) Vinkiksi jos ja kun aikoo mennä käymään niin Ihan aamusta ei kannata mennä kolkuttelee ovelle, ukot on paikalla yleensä suunnilleen 10-18 aikoihin tai miten nyt illalla valot palaa. Vanhan lahdentien varressa on toi mesta eli aika helppo löytää kun on tiessä kiinni.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 20.12.2011 20:22

Nyt tuli ovipahvitkin, vihdoin ja viimein....

mk2 GTI
-
Viestit: 348
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 23.12.2011 13:12

Oho mielenkiintosia konekuvia.. jakopääkin tais näyttää aika terveeltä?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 23.12.2011 13:31

Juu, ketju on vaihdettu joskus, laahaimet oli melkein uudet. Eli ei senkään takia olisi tarvinnu repiä auki, mutta tulipahan revittiä auki....

Matzu
-
Viestit: 173
Liittynyt: 27.7.2004 8:15

ViestiKirjoittaja Matzu » 30.12.2011 20:57

Täältä kanssa iso kannustus Aaltosen palveluille, aina ollut moitteetonta!

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 5.1.2012 10:48

Saattovalo Skodasta ja iso peili oikeallakin?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 5.1.2012 11:37

Jep :) sähköisellä taitolla
Viimeksi muokannut MTBE, 22.1.2012 11:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 5.1.2012 11:41

Oisko R32-peilit ihan? :)

Ja männille sooda/kuivajääpuhallus voisi olla ihan ok. Lähtee kaikki kuona metallia vaurioittamatta.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 5.1.2012 11:43

Isoimmat mitä saa, muistaakseni EU R32 on 150mm, Usa 175mm, no nämä on ne 175mm ei ne skodan ledit muuten uppoa :)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 5.1.2012 12:17

Eikös peruspeilit(tai yleensähän se on vaan toisella puolen) oo just kaikkein isoimmat?

Pikkupeilit (125mm?), R32 euro (150mm) ja sitte se perus.(oisko seki se 175mm joka ameerikoissa myös R32)

Kunhan mutuilen.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 5.1.2012 12:21

Muistaakseni R:ssä on saman kokoiset peilit molemmin puolin, yleensä muissa golfeissa toinen on pienempi. UK autoissa saattaa olla samankokoisia myös (isoja).

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 5.1.2012 13:21

Omaan silmään kyllä noi penkit on todella halvan näköset.. Mieleen tulee ihan jotkun FK:n yleismalliset rimpulat.. Toivottavasti on paremmat istua, kun miltä näyttävät.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 5.1.2012 14:21

Ei noi penkit oikeen kummosilta näytä jos vertaa FK parinsadan € jakkaroita ja näitä. Nahka on aika paksua ja kovaa. Sen voin kertoa että istuminen voittaa 100-0 alkuperäiset. Tukea saa kaikkialta paitsi niskaan.[/quote]

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 6.1.2012 18:22

Omaan silmään kyllä noi penkit on todella halvan näköset.. Mieleen tulee ihan jotkun FK:n yleismalliset rimpulat.. Toivottavasti on paremmat istua, kun miltä näyttävät.

Jos König näyttää sun silmään halvalta, niin sulla on kyllä kovin kallis maku. ;) mm. Königin jakkaroistahan nuo FK:n penkit on kopioitu...

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 6.1.2012 20:36

Männät saat uuden näköisiksi upottamalla yöksi raakaan pinelineen. Yhdet alumiinimännät näin pesin, näyttivät uusilta tämän jälkeen. Eivät tosin käyttöön enää menneet, mutta onhan se komia hyllyssä kun kiiltää :)

Pikkuhiljaa alkaa kyllä sulta nuo alkuperäisvarusteet loppumaan. Kai se on sitten siirryttävä sinne moottoritilaan laittelemaan niitä ei-alkuperäisiä tukkeita imupuolelle :)

myyrä
-
Viestit: 296
Liittynyt: 6.11.2011 21:00

ViestiKirjoittaja myyrä » 7.1.2012 13:00

Sitten kun oem varusteet loppuu, niin tuossa olisi jotain pientä kivaa mittaristoon: klik klik.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 8.1.2012 14:19

Tuolla ylempänä oli haloota noista koneistuksista.

Mitäs nyt sitten koneistettiin? hoonattiin sylinterit/runkolinja ja kansi plaanattiin?

Panitko uudet männänrenkaat ja alakerran laakerit?

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 10.1.2012 16:39

Ihan mielenkiinnosta kysyn että paljonko sulla on palanut rahaa tuohon autoon kun kaikki muutokset lasketaan yhteen? :D

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 10.1.2012 19:52

En halua laskea tai edes tietää.... :) On se varmaan sen verran suuri summa. Mutta vähemmän kun narkkarailla menisi omiin harrastuksiin...
Zadaa en varmaankaan hommaa, se maksais 95+2*140£ johtuen että tarvitsisin 2 seosta johtuen putkiston kahdentumasta kateille. Lisäksi näen seoksen muutokset pakolämmöistä MFA XP:ssä

Timpe^^
-
Viestit: 262
Liittynyt: 22.6.2005 19:43

ViestiKirjoittaja Timpe^^ » 11.1.2012 16:49

Ihan mielenkiinnosta kysyn että paljonko sulla on palanut rahaa tuohon autoon kun kaikki muutokset lasketaan yhteen? :D


Eurot ja punnat on vaan numeroita :D

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 31.1.2012 18:34

Lisäsin tekstin tonne ekalle sivulle, tuli mielestäni hieman siistimpi.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 31.1.2012 19:55

Parempi ja helpompi seurata kun menisi ihan "normaalissa järjestyksessään", toki ekaa kertaa lukijalle kaikki selviää kerralla.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 31.1.2012 20:02

Niihän se varmaan olisikin mutta haluisin vähän siivota tätä kevättä varten
Sais asiattomia tietoja pois, jos joku modekin haluis siistii kaikki viestit pois 2 ensinmäistä lukuunottamatta. Vois jatkaa puhtaalta pöydältä...

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 31.1.2012 20:40

Siivottu, vahingossa meni uusin viesti joten naputteleppa uudelleen :D

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 5.2.2012 0:12

Ok, eli nyt selvisi venttiiliongelma:

http://www.youtube.com/watch?v=PeZibF0JXKA

Eli ilmeisesti pako ja imuventtiilit ei ole koskaan auki samaan aikaan noin paljoa?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 5.2.2012 4:55

Että ottaisi kiinni toisiinsa? Ei missään nimessä, jotain häikkää tossa on.
Kantasko nostajat? Muuta älä enää hinkkaa niitä yhteen, ettei hajoa, tule säröä yms. Ikävä jos lähtee lautanen irti 6000rpmkohdilla...
Ellei ole sit ihan jotkut ihmet nokat, jotka on vituiksi hiottu.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 5.2.2012 12:23

Nokat eivät ole mitään ihme nokkia :) Kaikki näyttää olevan ok, en ainakaan itse huomaa eroa mikä pitäisi olla toisin. Voiko se vain olla niin että nuo osuvat yhteen mikäli molemmat on täysin auki? Eihän sielä ole mikään ikinä noin auki? Joo tuo hinkkaus loppu tuohon kun näin mikä sielä pitää ääntä.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 5.2.2012 17:00

No niin, nukutun päivä jälkeen katsottu video uudestaan.
Eli tietysti ne ottaa kiinni, kun molemmat nokat ei ole paikoillaan. :)
Koska imuset ei pääse liikkumaan pois "alta".


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa