Skoda Octavia Rs -06 (Not bolt on projekti...)
Valvoja: ffp jäsenet
Skoda Octavia Rs -06 (Not bolt on projekti...)
- Lokakussa tuli haettua Räsä alle lahden suunnalta, Täysin alkuperäis kuosissa.
Räsä
Ensimmäisenä Auto käytettiin lasien tummennuksessa taka 5% takasivut 20% etusivut 50%.
Seuraavana autoon piti saada tuleville hifilaitteille kunnon ohjelmalähde Kenwood dnx8220bt
Auton Vaimennus toteutettiin Vibrolla, Sitten aloin rakentelemaan koteloa tuleville 12" subeille Kotelo alussa
Vahvistimien, pohjan peitelevyt ja kotelo menevät paikalliselle kynäruisku mestarille maalattavaksi
Kontin Suunnittelua
Autoon piti saada Jotain lisää niimpä tilasin helmat jotka olivat 5cm liian pitkät Helmojen sovittelua
Ei muutakuin hartsia lasikuitua ja helmojen päistä 5cm pois Helmojen kuidutus
Myös etupuskuriin tulee alalippa siitä ei ole vielä kuvia. Maskia jotenkin täytyy miettiä jotain uutta, noita Milotechin hiluja näkyy olevan jo kaikilla :/ Takavaloihin ledit suunnitteilla sekä takapuskuriin pintä muokkausta.
Subikotelon päälle erillissarjoa kaksikappaletta sekä 4" airportit Sovittelua
Vahvareiden peitelevyt peitelevyt
Helmat2
Etupään hifit ovat myös suunnittelilla luultavasti DLS täys aktiivinen 2-tie satsi.
Autoon myös laiteltu pikku nippeliä mm. tupla ksenonit, kirkkaat parkit, W8 kattovalo sekä sisustaan pikku nippeliä.
Laittelin lisää infoo kun projekti edistyy, kesäksi olisi tarkoitus saada ainakin valmiiksi :)
Sori jos on ehkä vähän huonoja kuvia, kesken rojektin ja vielä likainen auto....
Räsä
Ensimmäisenä Auto käytettiin lasien tummennuksessa taka 5% takasivut 20% etusivut 50%.
Seuraavana autoon piti saada tuleville hifilaitteille kunnon ohjelmalähde Kenwood dnx8220bt
Auton Vaimennus toteutettiin Vibrolla, Sitten aloin rakentelemaan koteloa tuleville 12" subeille Kotelo alussa
Vahvistimien, pohjan peitelevyt ja kotelo menevät paikalliselle kynäruisku mestarille maalattavaksi
Kontin Suunnittelua
Autoon piti saada Jotain lisää niimpä tilasin helmat jotka olivat 5cm liian pitkät Helmojen sovittelua
Ei muutakuin hartsia lasikuitua ja helmojen päistä 5cm pois Helmojen kuidutus
Myös etupuskuriin tulee alalippa siitä ei ole vielä kuvia. Maskia jotenkin täytyy miettiä jotain uutta, noita Milotechin hiluja näkyy olevan jo kaikilla :/ Takavaloihin ledit suunnitteilla sekä takapuskuriin pintä muokkausta.
Subikotelon päälle erillissarjoa kaksikappaletta sekä 4" airportit Sovittelua
Vahvareiden peitelevyt peitelevyt
Helmat2
Etupään hifit ovat myös suunnittelilla luultavasti DLS täys aktiivinen 2-tie satsi.
Autoon myös laiteltu pikku nippeliä mm. tupla ksenonit, kirkkaat parkit, W8 kattovalo sekä sisustaan pikku nippeliä.
Laittelin lisää infoo kun projekti edistyy, kesäksi olisi tarkoitus saada ainakin valmiiksi :)
Sori jos on ehkä vähän huonoja kuvia, kesken rojektin ja vielä likainen auto....
Viimeksi muokannut vrss, 27.1.2009 23:08. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Hyvällä mallilla näyttää olevan. Tarkoitus ei ole vi**uilla mutta pikkusen olisi voinut pohjia tehdä tarkemmin noiden erkkasarjojen viereltä ennen kun verhoilit. Ja vinkkinä vielä että jos ymmärrän mitä yrität tuolla uretaanilla niin nopeammin, symmetrisemmät muodot ja valmiimman pinnan olisit saanut pingottamalla kankaan ja kastelemalla sen hartsilla.
Hyvällä mallilla näyttää olevan. Tarkoitus ei ole vi**uilla mutta pikkusen olisi voinut pohjia tehdä tarkemmin noiden erkkasarjojen viereltä ennen kun verhoilit. Ja vinkkinä vielä että jos ymmärrän mitä yrität tuolla uretaanilla niin nopeammin, symmetrisemmät muodot ja valmiimman pinnan olisit saanut pingottamalla kankaan ja kastelemalla sen hartsilla.
Ei sitä kotelon päälistä ole vielä edes verhoiltu, kuvaan vaan laitoin kokeeksi hieman paikoilleen, pohjat siinä on kuitenkin sillein että ei pitäisi jäädä epätasaisuuksia näkyviin tai jos meinaa jäädä niin sit tehdään paremmin, ne on kauheen näköset jos jää monttuja/patteja. Tuo kangas/hartsi homma olis kyl voinut olla kans hyvä menetelmä, mut nyt kävi näin...
Aina saa laittaa asiallista kommenttia, ei se vi**uilua ole.
-Tänään laitoin "elementtien" väliin elmukelmun hartsin ja kuidun, pakkelia käytävä ostaan lisää... Elmussa kuidut
Aika karut helmat, kunnon ponttoonit. Onkos kukaan mittaillu, käviskö Golf Variant original zubehör helmat Octaviaan? Itekin olen helmoja miettiny, mutta ei mitään ponttooneita.
Edit: Näköjään tuohonkin on olemassa kahta mallia. Nuo sivun 5 (1 K0 071 685 K 9 AX) on ihan tyylikkäät.
Edit: Näköjään tuohonkin on olemassa kahta mallia. Nuo sivun 5 (1 K0 071 685 K 9 AX) on ihan tyylikkäät.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Aika karut helmat, kunnon ponttoonit. Onkos kukaan mittaillu, käviskö Golf Variant original zubehör helmat Octaviaan? Itekin olen helmoja miettiny, mutta ei mitään ponttooneita.
-Kauneus on katsojan silmässä, ja tuossa kuvassa on se huono puoli kun keula ja perä on vielä niin korkealla helmoihin nähden ja muutenkin "hyppää" silmille kun ei ole värissä vielä... Nuo helmat taas mitkä ovat varianttiin eivät minusta näytä yhtään millekkään.
Harvemmin kommentoin ja nytkin odotan lopullista tulosta ennenkuin tuomitsen. Mutta kyllä RS näyttää parhaalta kun se riisutaan ylimääräisestä tingel tangelista, tontitetaan ja vaitetaan tyylikkäät vanteet. Jos jotain erikoista haluaisi tehdä niin lokareiden pullistaminen hieman voisi olla aika kova sana ja ehkä etuhelman modifiointi.
Noi helmat eivät kyllä oikein mielestäni istu tuohon, mulla oli tuollaiset samanlaisen M3 kopiot joskus 90-luvulla... mutta kukin tekee tylillään ja lopputulostahan ei vielä ole nähty. Ongelmana tuollaisissa ponttooneissa on, että vaikea saada ne niin etteivät kerää kaikkea moskaa ja lisäksi jos tontittaa niin ponttoonit ovat ihan maassa kiinni. Lisäksi perän/keulan ja sivuhelman tasapaino on vaikea saada sopivaksi ilman, että auton korkeus/pituussuhde kärsii, tulee helposti koomisen näköinen.
Kannattaa hieman vaikka photoshoppailla ja miettiä sillä tasapainoista kokonaisuutta.
Hifeistä vaikuttaa tulevan ihan hienot, kunhan nyt vaan ei ihan kauheasti tule lisättyä turhaa painoa.
Noi helmat eivät kyllä oikein mielestäni istu tuohon, mulla oli tuollaiset samanlaisen M3 kopiot joskus 90-luvulla... mutta kukin tekee tylillään ja lopputulostahan ei vielä ole nähty. Ongelmana tuollaisissa ponttooneissa on, että vaikea saada ne niin etteivät kerää kaikkea moskaa ja lisäksi jos tontittaa niin ponttoonit ovat ihan maassa kiinni. Lisäksi perän/keulan ja sivuhelman tasapaino on vaikea saada sopivaksi ilman, että auton korkeus/pituussuhde kärsii, tulee helposti koomisen näköinen.
Kannattaa hieman vaikka photoshoppailla ja miettiä sillä tasapainoista kokonaisuutta.
Hifeistä vaikuttaa tulevan ihan hienot, kunhan nyt vaan ei ihan kauheasti tule lisättyä turhaa painoa.
väliin elmukelmun hartsin ja kuidun
Tuon olisi voinut tehdä hieman näppärämmin ilman uretaania. Eteen tueksi vaikka joku 50mm sähköputki, sivuille tukilistat ja siihen se kiristetty kangas. Eipä tarvis sen jälkeen hirveesti enää pakkeloida.
Mitäs meinaat laittaa tonne keskelle laittaa? (siihen lasikuitukuoren alle)
Jokaisella varmasti on ollut niin viimeisen päälle oleva auto aina ja ikinä ei ole ollut mitään amisvirityksiä? Usein se vaan on niin, että kun porukalle alkaa tulemaan ikää siirrytään hillitympään suuntaan rakentelussa. Tämän foorumin väki alkaa olemaan sen verran vanhaa, että eivät enää kehtaa edes ajaa sellaisella autolla jossa jotain lasikuitu osia/tuning leksus valoja. Eli suositaan hillittyä/tehoa polittiikaa, joka on ihan ymmärrettävää. Valitettavasti moni nuori sitten ottaakin näistä kommenteista itseensä eikä tänne edes halua autoon laittaa esiin! Kuten itsellä kävi aikoinaan kun kaikki palaute oli vain negatiivista, onneksi näistä ajoista ollaan menty parempaan suuntaan ja ihan kokeilu mielessä uskalsin omankin lasikuitu hirviön tänne lisätä.
Helmat kun saat korinväriin ja tasapainoa ainakin keulaan niin varmasti tulee erottuva ocu! Itse olen sitä mieltä että ei noi helmat parhaasta päästä ole mutta paljon paljon pahempiakin helmoja on nähty vuosien varralle.
Helmat kun saat korinväriin ja tasapainoa ainakin keulaan niin varmasti tulee erottuva ocu! Itse olen sitä mieltä että ei noi helmat parhaasta päästä ole mutta paljon paljon pahempiakin helmoja on nähty vuosien varralle.
Jokaisella varmasti on ollut niin viimeisen päälle oleva auto aina ja ikinä ei ole ollut mitään amisvirityksiä? Usein se vaan on niin, että kun porukalle alkaa tulemaan ikää siirrytään hillitympään suuntaan rakentelussa. Tämän foorumin väki alkaa olemaan sen verran vanhaa, että eivät enää kehtaa edes ajaa sellaisella autolla jossa jotain lasikuitu osia/tuning leksus valoja. Eli suositaan hillittyä/tehoa polittiikaa, joka on ihan ymmärrettävää. Valitettavasti moni nuori sitten ottaakin näistä kommenteista itseensä eikä tänne edes halua autoon laittaa esiin! Kuten itsellä kävi aikoinaan kun kaikki palaute oli vain negatiivista, onneksi näistä ajoista ollaan menty parempaan suuntaan ja ihan kokeilu mielessä uskalsin omankin lasikuitu hirviön tänne lisätä.
Juuri tuollainen tuntu tuli tämän paikan väestä, heti ollaan polkemassa maan alle jos jotain yrittää tehdä, kun luulisi että kannustettaisiin niitä jotka edes viitsivät yrittää eikä istuta päivät pitkät koneen ääressä?.... Ja varmaan porukka on lasikuitu kippoja vastaan jo mutta voi kyllä pitää jotain asioita omassa tiedossaan... No helmoja mietitään takaraivossa, jospa niitä hieman muokkaisi ennen alle laittoa tai sitten heitän kaatopaikalle...
Juuri tuollainen tuntu tuli tämän paikan väestä, heti ollaan polkemassa maan alle jos jotain yrittää tehdä, kun luulisi että kannustettaisiin niitä jotka edes viitsivät yrittää eikä istuta päivät pitkät koneen ääressä?
No helmoja mietitään takaraivossa, jospa niitä hieman muokkaisi ennen alle laittoa tai sitten heitän kaatopaikalle...
Ilmeisesti meillä "päivät pitkät koneen ääressä istuvilla" (ja ei, mä en istu koko päivää koneella, päinvastoin) on jonkin näköinen vaikutus sunkin autos rakentamiseen, ku nyt ootkin sitä mieltä et noit helmoja pitääkin muokata tai heittää kaatopaikalle vaik hetki sit olit laittamassa niitä tollasenaan autoon kiinni.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Kontin suhteen tuli pieniä muutoksia, kontti ajateltiin maalata kokonaisuudessaa eikä verhoilla osittain. Jospa tulisi hieman yhtenäisempi ilme. Kotelon pakkelointia paljon isompi homma tietenkin mutta no, tehdään nyt kerralla paremmin.
vrrs: ihan oman näkösensä siitä tulee kun piät visiot kirkkaina, jatka vaan omaa rataa. Itteleshän sä sitä autoo muokkaat. Mutta jos jostai oot epävarma ni kyllä myö sitten kerrotaan mielipiteemme.
Noista helmoista... Kyllä munki mielestä niissä sais olla jotain muotoa, ettei pelkästään suoraa peltiä. Mutta tuollaisena ku miltä se nyt näytti on musta ehkä turhan alhaalla, jos ottais pitkittäs suunnassa siivun pois ja asentas ylemmäs ? Ja olitko millasia vannemuutosta miettiny, että kuinka se soveltuu muuten auton tulevaan ilmeeseen? Ja meinaatko tehä jotain auton keulailmeelle? mun mielestä se kaipais jotain, jotain vähä vihasempaa ilmettä.
Noista helmoista... Kyllä munki mielestä niissä sais olla jotain muotoa, ettei pelkästään suoraa peltiä. Mutta tuollaisena ku miltä se nyt näytti on musta ehkä turhan alhaalla, jos ottais pitkittäs suunnassa siivun pois ja asentas ylemmäs ? Ja olitko millasia vannemuutosta miettiny, että kuinka se soveltuu muuten auton tulevaan ilmeeseen? Ja meinaatko tehä jotain auton keulailmeelle? mun mielestä se kaipais jotain, jotain vähä vihasempaa ilmettä.
Noista helmoista... Kyllä munki mielestä niissä sais olla jotain muotoa, ettei pelkästään suoraa peltiä. Mutta tuollaisena ku miltä se nyt näytti on musta ehkä turhan alhaalla, jos ottais pitkittäs suunnassa siivun pois ja asentas ylemmäs ? Ja olitko millasia vannemuutosta miettiny, että kuinka se soveltuu muuten auton tulevaan ilmeeseen? Ja meinaatko tehä jotain auton keulailmeelle? mun mielestä se kaipais jotain, jotain vähä vihasempaa ilmettä.
Juuri tuollainen oli tarkoituksena, ooon katellu jos viistäis pitkittäis suunnassa tasasesti 2-3cm pois... Vanteet tulee koskenrengas Oy;ltä luultavasti 20" 5-puolaiset vanteet keväällä sitten katsellaan paremmin. Keulaan mulla on jo tallissa puskurinjatke mutta en ole vielä kerennyt ottamaan kuvia, sillä saa hyvin samaan linjaan noiden helmojen kanssa. sitten tietenkin täytyy laittaa valoluolmet, maskit muokata jotenkin kun noita Milotechin hiluja on jo kaikilla niin ei viitsi ehkä sellaista maskia laittaa!
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
Tuosta tuning.fi lehdessä olleestä scodasta. onhan se hieno kuin karkki mutta ei se erotu edukseen juuri mitenkään parkkipaikalta jos ei siinä olisi noita liekki tarroja ja isoja vanteita.
Jotkut haluaa vaan tehdä sellaisen mikä hyppää silmään. ja toiset tykkää hillitystä. ja kolmannet on vaan niin kyllästyny siihen että tulee kolme samanlaista autoa päivittäin vastaan, vaimitensenytoli.
mutta ettei menisi ihan ot niin mielenkiintoinen projekti on ainakin. arvostellaan vasta kun kokonaisuus hahmottuu.
Jotkut haluaa vaan tehdä sellaisen mikä hyppää silmään. ja toiset tykkää hillitystä. ja kolmannet on vaan niin kyllästyny siihen että tulee kolme samanlaista autoa päivittäin vastaan, vaimitensenytoli.
mutta ettei menisi ihan ot niin mielenkiintoinen projekti on ainakin. arvostellaan vasta kun kokonaisuus hahmottuu.
Täytyy kyllä sanoa että makuja on näemmä monia :) RS:n ulkokuori on kaikessa orginaalisuudessaan asiallinen. Aika härski nuorennusleikkaus kyllä nuo helmat. Toivottavasti puskurit kokevat myös jotain muutoksia. Onneksi tässä ei ainakaan toistaiseksi näytä olevan koko sitä Milotecin varustelistaa kiinni laitettuna niin kuin 9/10 räsäsessä joten siinä mielessä peukkua ylös, että joku tekee jotain muutakin eikä vahtaa sitä viereisen topicin Octaviaa. Tuntuu olevan jengillä vähän ideat vähissä. Maskin pitäisin vakiona tuossa sinisessä ja valoluomet jättäsin sinne 90-luvulle.
Toivottavasti puskurit kokevat myös jotain muutoksia. Onneksi tässä ei ainakaan toistaiseksi näytä olevan koko sitä Milotecin varustelistaa kiinni laitettuna niin kuin 9/10 räsäsessä joten siinä mielessä peukkua ylös, että joku tekee jotain muutakin eikä vahtaa sitä viereisen topicin Octaviaa.
Kyllä tulevat kokemaan, mutta ei todellakaan mitään milotechin härpäkkeitä... Maskia olen ajatellut muokata hieman itse, jospa maalaisi sen korinväriin ja miettisi jotain muutakin...
Valoluomista olen vähän kahta mieltä..... kyllä vai ei... Ja puskurin alaosan ilman ottoaukkoja pitää sitten miettiä kun rupeaa laittamaan puskurin jatkoa paikalleen.
- No niin päivitetäänpäs taas pitkästä aikaa, tallissa on tullut vietettyä taas aikaa. Kauniimman osapuolen mielestä ainakin liikaa, mutta auto on pikku hiljaa ruvennut hahmottumaan eteenpäin.
Kontin hifi vehkeet ovat maalarilla odottamassa maalia pintaan, etu/taka puskurin jatketta sekä helmoja olen kuidutellut vielä tallissa, rupeavat nekin olemaan maalarille vientiä vaille.
Kaapelointi tuli vetäistyä tuossa yksi päivä ja samalla vaihdettiin orkkis 60Ah akku järeämpään Ground zeron 90Ah hifi akkuun joka mahtui yllättävän hyvin paikalleen, vaikka on melkein puolet isompi kuin vakio akku.
Autosta piti purkaa puskurit pois jotta pääsee koittamaan jatkeita paikalleen sekä maalarin on parempi maalata puskurit siten. Takapää purettuna En voi todellakaan suositella kyseistä hommaa kenellekkään oli todella hankalissa paikoissa eri näköisiä troxseja ja pieniä nippeleitä.
- Takapuskuriin halusien hieman jotain erillaista lasikuitusen jatkeen kanssa joten ajattelin tehdä pakoputkiston ulostulot molempiin reunoihin takapuskuria Vakiopuskurissa ulostulojen reikä
Reikä piti myös saada lasikuituiseen puskurin jatkeeseen ja samalla kuiduttaa seinämät siten kuin ovat myös toisella puolen niin ei näe typerästi sinne ns. puskurin sisään Laiskuidutusta uuden reijän ympärille
Kuidutettuna
Keulaan piti miettiä jotain muutosta maskeihin joten piti kokeilla tällaista ratkaisua Eurohymy:D
Jotain kun keksisi vielä tuolle konepellin maskille sekä sotkan merkille... ?
Sisustaan piti keksiä hieman ilmettä joten ajattelin laittaa 3kpl Auto caugen electrica mittareita kojelaudalle. Paikaksi kehkeytyi loppujen lopuksi kojeleudan päällinen jossa vakiona ilmasuuttimet sekä säilytyskotelo. Lasikuidulla muotin tekoon ja hahmottelemaan Muotti otettu kojelaudasta
- Maalari ei saa maalattua kaikkia millään ennen pääsiäistä joten ACS jää valitettavasti näillä näkymin väliin, mutta yritetään sitten ainakin tampereelle 25-26.4 :)
Kontin hifi vehkeet ovat maalarilla odottamassa maalia pintaan, etu/taka puskurin jatketta sekä helmoja olen kuidutellut vielä tallissa, rupeavat nekin olemaan maalarille vientiä vaille.
Kaapelointi tuli vetäistyä tuossa yksi päivä ja samalla vaihdettiin orkkis 60Ah akku järeämpään Ground zeron 90Ah hifi akkuun joka mahtui yllättävän hyvin paikalleen, vaikka on melkein puolet isompi kuin vakio akku.
Autosta piti purkaa puskurit pois jotta pääsee koittamaan jatkeita paikalleen sekä maalarin on parempi maalata puskurit siten. Takapää purettuna En voi todellakaan suositella kyseistä hommaa kenellekkään oli todella hankalissa paikoissa eri näköisiä troxseja ja pieniä nippeleitä.
- Takapuskuriin halusien hieman jotain erillaista lasikuitusen jatkeen kanssa joten ajattelin tehdä pakoputkiston ulostulot molempiin reunoihin takapuskuria Vakiopuskurissa ulostulojen reikä
Reikä piti myös saada lasikuituiseen puskurin jatkeeseen ja samalla kuiduttaa seinämät siten kuin ovat myös toisella puolen niin ei näe typerästi sinne ns. puskurin sisään Laiskuidutusta uuden reijän ympärille
Kuidutettuna
Keulaan piti miettiä jotain muutosta maskeihin joten piti kokeilla tällaista ratkaisua Eurohymy:D
Jotain kun keksisi vielä tuolle konepellin maskille sekä sotkan merkille... ?
Sisustaan piti keksiä hieman ilmettä joten ajattelin laittaa 3kpl Auto caugen electrica mittareita kojelaudalle. Paikaksi kehkeytyi loppujen lopuksi kojeleudan päällinen jossa vakiona ilmasuuttimet sekä säilytyskotelo. Lasikuidulla muotin tekoon ja hahmottelemaan Muotti otettu kojelaudasta
- Maalari ei saa maalattua kaikkia millään ennen pääsiäistä joten ACS jää valitettavasti näillä näkymin väliin, mutta yritetään sitten ainakin tampereelle 25-26.4 :)
Ota nyt ainakin tuo amisverkko pois puskurista ennenkuin viet sitä mihinkään ihmisten ilmoille.
EDIT: Laitetaanpa perustelutkin.
Kannattaa miettiä kokonaisuutta vielä uudemman kerran. Nyt puskurin verkko ja maskin musta muovi on niin erilaisia, ettei lopputulos voi olla mitään järkevän näköistä. Verkon kiinnitykseen voisi paneutua myös. Jos saisit sen sisemmäs sinne puskuriin ja maskiin samaa väriä, saattaisi tulos olla fiksumpi. Itse käyttäisin kyllä puskurissakin mustaa muoviosaa.
EDIT: Laitetaanpa perustelutkin.
Kannattaa miettiä kokonaisuutta vielä uudemman kerran. Nyt puskurin verkko ja maskin musta muovi on niin erilaisia, ettei lopputulos voi olla mitään järkevän näköistä. Verkon kiinnitykseen voisi paneutua myös. Jos saisit sen sisemmäs sinne puskuriin ja maskiin samaa väriä, saattaisi tulos olla fiksumpi. Itse käyttäisin kyllä puskurissakin mustaa muoviosaa.
Viimeksi muokannut -JP-, 7.4.2009 10:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kannattaa miettiä kokonaisuutta vielä uudemman kerran. Nyt puskurin verkko ja maskin musta muovi on niin erilaisia, ettei lopputulos voi olla mitään järkevän näköistä. Verkon kiinnitykseen voisi paneutua myös. Jos saisit sen sisemmäs sinne puskuriin ja maskiin samaa väriä, saattaisi tulos olla fiksumpi. Itse käyttäisin kyllä puskurissakin mustaa muoviosaa.
Jos yhtään lueskelit tarkemmin niin jutusta selviää että kyseisen konepellin maskin tilalle on suunnitteilla jotain muuta kuin musta muovi. Verkko ei ole millään vielä kiinni puskurissa ihan vain kokeilu mielessä siihen tökkäisty joten siitä varmaan huomautit kun ei ole ihan pohjassa.
- No niin päivitetäänpäs tännekkin hieman projektia. Auto rupeaa olemaan kasattu vielä pitäisi takapuskuri ottaa irti ja tehdä uudet ulostulot molempiin reunoihin puskuria
- Auto seisoin noin viikon verran maalarin hallilla(erikoismaalaukset M. Hoppula.) Jona aikana saatiin kaikki osat hiottua, filleröityä, maalattua sekä asennettiin paikalleen Kiire oli mitä vit**maisin, koska auto oli tarkoitus saada esille tampereen hot rod and rock showhun.
- Hommat aloitettiin siis viikkoa ennen messuja, olisihan ne aloitettu aikaisemminkin mutta kun maalari tuli turun telakalta vasta messuja edeltävällä viikolla. No tulipahan sekin nyt sitten koettua miten hanurista on rakentaa autoa kauhealla kiireellä, yössä nukuttiin se 4 tuntia ja päivällä ei edes meinannut keretä syömään.
Ja sitten vielä täydellin hermojen menetys, kun auto saatiin kuta kuinkin valmiiksi perjantai iltana jolloin auton piti jo olla tampereella niin lähtiessä soitto osastolle ja kuinkas siinä sitten kävikin prkl nimeltä mainitsematon mondeo spl;n osastolla oli vallannut meidän paikan... Eli ei muutakuin auto takaisin talliin ja armoton vi**tus.
No omat hyvätkin puolensa siinä sitten oli sai rakennella loppuun rauhassa ja eipähän tuota varmaan olisi edes pysynyt messuilla hereillä :)
Tässä rupeaa sitten tulemaman hieman kuvatuksia joita näpsin kännykällä aina välillä.
Takapuskuri liimauksessa
Etupuskuri liimattu ja hiottu
Kotelossa filleri
Kontin pohjalevyssä filleri
Etupuskurissa filleri
kromimaskin hioin mataksi ajattelin irroittaa siksi aikaa skodan merkin pois, mutta eihän se lähtenyt ehjänä joten pakkeloin kolon umpeen ja maalari tuumaili uutta merkkiä autolle...
Maskissa filleri
etupuskurin maalaus menossa
koteloon tisujen ja pupujen hahmottelua
Hiuksia tulossa
SPL;n logon maalattu ketju vielä puuttuu
kaulaketju maalattu sekä häivytykset
kokonaiskuvaa
Helmat päätettiin filleröidä sekä maalata autossa paikallaan.
helmat fillerissä
Keula valmiina
Uus maski
Kontti valmiina
kontti2
auto sivusta
auto takaa
Vanteet tilasin jenkkilästä pitäisi tulla ensi viikolla, kuvissa olevat vanteet olivat lainassa Skoda toverilta kiitos Pasanen.
Korkeussäädettävä alusta on myös tulossa joten ei tarvitsi manailla keulan korkeutta, muutos tulossa!
Auto on vielä vaiheessa lopullisesta kuosistaan, etupää tulossa laisuidusta väännetyt ovipahvit, maalarilla olisi huimia ideoita maalausten suhteen ensi talveksi sekä kaarien pullistus jne :)
Pahoittelen huono kuvan laatua, kotelosta varsinkin keinovalossa on todella hankala ottaa kuvia koska pohjavärinä toimii niin kiiltävä vaalenasininen jossa on hopeista hilettä.
Kiitokset Kaikille projektissa apuna olleet.
- Auto seisoin noin viikon verran maalarin hallilla(erikoismaalaukset M. Hoppula.) Jona aikana saatiin kaikki osat hiottua, filleröityä, maalattua sekä asennettiin paikalleen Kiire oli mitä vit**maisin, koska auto oli tarkoitus saada esille tampereen hot rod and rock showhun.
- Hommat aloitettiin siis viikkoa ennen messuja, olisihan ne aloitettu aikaisemminkin mutta kun maalari tuli turun telakalta vasta messuja edeltävällä viikolla. No tulipahan sekin nyt sitten koettua miten hanurista on rakentaa autoa kauhealla kiireellä, yössä nukuttiin se 4 tuntia ja päivällä ei edes meinannut keretä syömään.
Ja sitten vielä täydellin hermojen menetys, kun auto saatiin kuta kuinkin valmiiksi perjantai iltana jolloin auton piti jo olla tampereella niin lähtiessä soitto osastolle ja kuinkas siinä sitten kävikin prkl nimeltä mainitsematon mondeo spl;n osastolla oli vallannut meidän paikan... Eli ei muutakuin auto takaisin talliin ja armoton vi**tus.
No omat hyvätkin puolensa siinä sitten oli sai rakennella loppuun rauhassa ja eipähän tuota varmaan olisi edes pysynyt messuilla hereillä :)
Tässä rupeaa sitten tulemaman hieman kuvatuksia joita näpsin kännykällä aina välillä.
Takapuskuri liimauksessa
Etupuskuri liimattu ja hiottu
Kotelossa filleri
Kontin pohjalevyssä filleri
Etupuskurissa filleri
kromimaskin hioin mataksi ajattelin irroittaa siksi aikaa skodan merkin pois, mutta eihän se lähtenyt ehjänä joten pakkeloin kolon umpeen ja maalari tuumaili uutta merkkiä autolle...
Maskissa filleri
etupuskurin maalaus menossa
koteloon tisujen ja pupujen hahmottelua
Hiuksia tulossa
SPL;n logon maalattu ketju vielä puuttuu
kaulaketju maalattu sekä häivytykset
kokonaiskuvaa
Helmat päätettiin filleröidä sekä maalata autossa paikallaan.
helmat fillerissä
Keula valmiina
Uus maski
Kontti valmiina
kontti2
auto sivusta
auto takaa
Vanteet tilasin jenkkilästä pitäisi tulla ensi viikolla, kuvissa olevat vanteet olivat lainassa Skoda toverilta kiitos Pasanen.
Korkeussäädettävä alusta on myös tulossa joten ei tarvitsi manailla keulan korkeutta, muutos tulossa!
Auto on vielä vaiheessa lopullisesta kuosistaan, etupää tulossa laisuidusta väännetyt ovipahvit, maalarilla olisi huimia ideoita maalausten suhteen ensi talveksi sekä kaarien pullistus jne :)
Pahoittelen huono kuvan laatua, kotelosta varsinkin keinovalossa on todella hankala ottaa kuvia koska pohjavärinä toimii niin kiiltävä vaalenasininen jossa on hopeista hilettä.
Kiitokset Kaikille projektissa apuna olleet.
Kuten tuossa tekstissäkin sanotaan niin uudet vanteet ovat tulossa rapakon takaa, toivotaan että ne sopivat paremmin kokonaisuuteen :) Todella hankala miettiä sopivia vanteita autoon vannemallistoista mutta päädyin kuitenkin 7 puolaisiin hiprake kromi kiekkoihin. Hifi asennukset onnistuivat ihmeen hyvin vaikka ensi kertalainen olen noissa lasikuitu hommissa, tunteja meni tietysti aivan liikaa...Ihan ok näköne mut vanteet ei sovi kokonaisuuteen sitte millää. Siistit on hifi asennukset pakko myöntää.
Tällaisen bongasin toiselta foorumilta
http://www.vrsclub.fi/vrsforum/index.php?topic=1016.0
http://www.vrsclub.fi/vrsforum/index.php?topic=1016.0
Tuo toisen foorumin tuotos oli kyllä jäätävä... Huh huh. Ei voi muuta sanoa, kuin että hyvä auto mennyt pilalle... :(
Tästä meidän foorumin Skodasta sen verran, että muuten ihan ok laitos, mut itsellä noi puskureiden kylkien "pokkaukset" vähän pistää silmään, etenkin takapuskurissa. Ei oikein osu muuhun muotokieleen. Itse olisin ehkä häivyttänyt nuo tuohon puskurin kupeeseen tähän tyyliin..? Tusinahelmat kans vähän tökkää. Muuten ihan tyylikäs, etenkin keulasta tykkään! :)
Tästä meidän foorumin Skodasta sen verran, että muuten ihan ok laitos, mut itsellä noi puskureiden kylkien "pokkaukset" vähän pistää silmään, etenkin takapuskurissa. Ei oikein osu muuhun muotokieleen. Itse olisin ehkä häivyttänyt nuo tuohon puskurin kupeeseen tähän tyyliin..? Tusinahelmat kans vähän tökkää. Muuten ihan tyylikäs, etenkin keulasta tykkään! :)
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Minä en kyllä ymmärrä, että heti ollaan sanomassa paskaksi ku joku tekee vähän OEM hengestä poikkeavaa. Tämä on selvästi väärä foorumi jos haluaa esitellä jotain poikkeavaa. Ei minua ainakaan haittaa jos liikenteessä tulee kovalla työllä ja rahalla hyvin rakennettu kittipallo. Leveet vanteet ja tonttiin ei oo aina se ainoa ratkasu.
Eipä tuo keula omaan silmään iske myöskään, mutta kokonaisuus saattaa hyvin loppuun rakennettuna olla aika makoinen. Itsekin myönnän että eri näyttelyissä on nähty aika hirvittäviä esimerkkejä miten saadaan "pilattua" auto, mutta tosiasia on että aina löytyy niitä jotka siitä tykkää.
Minun mielestä ne joilla ei oo muuta sanottavaa kuin, että " hyi hirveetä, auto raiskattu" voivat jättää kommentoimatta.
Thumps up motivaatiosta ja uskalluksesta, toivottavasti auto tehdään huolella loppuun vaivaa säästämättä.
Eipä tuo keula omaan silmään iske myöskään, mutta kokonaisuus saattaa hyvin loppuun rakennettuna olla aika makoinen. Itsekin myönnän että eri näyttelyissä on nähty aika hirvittäviä esimerkkejä miten saadaan "pilattua" auto, mutta tosiasia on että aina löytyy niitä jotka siitä tykkää.
Minun mielestä ne joilla ei oo muuta sanottavaa kuin, että " hyi hirveetä, auto raiskattu" voivat jättää kommentoimatta.
Thumps up motivaatiosta ja uskalluksesta, toivottavasti auto tehdään huolella loppuun vaivaa säästämättä.
^ "vähän OEM hengestä poikkeavaa" ^ :D
"Leveet vanteet ja tonttiin ei oo aina se ainoa ratkasu"
niin mitäs sitä nyt turhia autoa madaltamaan tai laittamaan varsinkaan leveitä pyöriä.. tohon istahtaa aika nätisti esim tollaset:
Löytyy varmasti joku 6,5 / 7" leveä 18":nen et:llä 74 :D
Pitää vaan muistaa sillä renkaan proofiililla täyttää kotelot mihin jää tilaa kun jättää ne madallusjouset sinne kauppaan ;)
"Leveet vanteet ja tonttiin ei oo aina se ainoa ratkasu"
niin mitäs sitä nyt turhia autoa madaltamaan tai laittamaan varsinkaan leveitä pyöriä.. tohon istahtaa aika nätisti esim tollaset:
Löytyy varmasti joku 6,5 / 7" leveä 18":nen et:llä 74 :D
Pitää vaan muistaa sillä renkaan proofiililla täyttää kotelot mihin jää tilaa kun jättää ne madallusjouset sinne kauppaan ;)
Kizmou selvästi ymmärsi mitä hain takaa -.-
Omasta mielestä auto paljon kivemman näköinen jos sen alta ei tule kipinöitä normaalissa ajossa. Kohtuu kaikessa. Ja ko. autossa tottakai on pakko hankkia leveetä vannetta tai sitte laittaa hirveen paksut speisserit että vanne tuleee kaaren tasalle.
Maku asioitahan nämä tottakai ovat, en minäkään mene koirani palleja nuolemaan vaikka ne sen mielestä varmasti hyvät ovatkin.
Omasta mielestä auto paljon kivemman näköinen jos sen alta ei tule kipinöitä normaalissa ajossa. Kohtuu kaikessa. Ja ko. autossa tottakai on pakko hankkia leveetä vannetta tai sitte laittaa hirveen paksut speisserit että vanne tuleee kaaren tasalle.
Maku asioitahan nämä tottakai ovat, en minäkään mene koirani palleja nuolemaan vaikka ne sen mielestä varmasti hyvät ovatkin.
Joo ei kyllä tänne foorumille varsinkaan viitsi ruveta mitään projektikertomusta tekemään tällaisesta projektista... olisihan se ihan mukavaa mutta, ei jaksa sitä kun joka toinen mollaa kun on käytetty lasikuitua ja pakkelia, ounou pitäisi olla vanha koppanen golf ja bbs vanteet ja se olisi hienoa (paskat)...
ei tänne foorumille pitänyt ede projektin tulla mutta joku valopää sen oli pokannut jo VRS clubilta...
ei tänne foorumille pitänyt ede projektin tulla mutta joku valopää sen oli pokannut jo VRS clubilta...
ei tänne foorumille pitänyt ede projektin tulla mutta joku valopää sen oli pokannut jo VRS clubilta...
Vai että valopää :)
Nyt täytyy kyllä sen verran kommentoida, että miksi sitten perustelet tällaisia projektikertomuksia jos näitä ei saa kerran katsoa tai kommentoida mitenkään?
Ja pahoitteluni siitä etten huomannut kieltoa VRS-clubille perustamassasi topicissa että ei saa linkittää FFp:lle aloittamaasi topiciin.
Autosta en viitsi mitään kommenttia heittää, kun se ei näytä vielä olevan valmiskaan.
Se on joo kova pala toisille heittää jotain julkiseksi ja sitten ei tykkääkkään kritiikista mitä
siitä seuraa. Toki eriäviä mielipiteitä voi esittää silleen mukavalla tavallakin, ehkä. Se että
muutama foormikäyttäjä kärkkäästi _dissaa_, on asia, jota ei kannata ihan liian vakavasti
ottaa kuitenkaan. Kaikkiahan mikään rakennelma ei tuu miellyttämään kuitenkaan,
koskaan, ikinä. Pari senttia tästä.
siitä seuraa. Toki eriäviä mielipiteitä voi esittää silleen mukavalla tavallakin, ehkä. Se että
muutama foormikäyttäjä kärkkäästi _dissaa_, on asia, jota ei kannata ihan liian vakavasti
ottaa kuitenkaan. Kaikkiahan mikään rakennelma ei tuu miellyttämään kuitenkaan,
koskaan, ikinä. Pari senttia tästä.
Joo, olisit antanu kuvien olla vaan esillä!!! Ite kerkesin eilen illalla nähdä kuvat ja näytti kyllä todella mielenkiintoiselta projektilta, jota olis ollu mukava seurata edelleenkin. Ei muutakun jaksahan painaa, onko tarkotus saada pääsiäiseksi näyttelyyn? Olis mukava nähdä siellä joku isolla kädellä laitettu uutuus!
Noissa edellisissä viesteissä mitä tässä on niin aika kummallista palautetta kyllä...
Esim tuo että sais propseja jos olis tehty pellistä.. :O Mitähä lie väliä silläkää loppupeleissä on, ainut taitaa olla se että kuituun ei saa ruosteista rottaluukkia(joka tosin sekin allekirjoittaneen mielestä on varsin jees joissakin autoissa)? jos hyvin hommat tekee niin kyllä se kuitukin kestää sen mitä tarvitsee, ja se EI ruostu!
E: Ite sit lopetan aiheen vierestä puhumisen tähä, ja jos projekti jatkuu niin siitä saatan jotain puhuakin.
Noissa edellisissä viesteissä mitä tässä on niin aika kummallista palautetta kyllä...
Esim tuo että sais propseja jos olis tehty pellistä.. :O Mitähä lie väliä silläkää loppupeleissä on, ainut taitaa olla se että kuituun ei saa ruosteista rottaluukkia(joka tosin sekin allekirjoittaneen mielestä on varsin jees joissakin autoissa)? jos hyvin hommat tekee niin kyllä se kuitukin kestää sen mitä tarvitsee, ja se EI ruostu!
E: Ite sit lopetan aiheen vierestä puhumisen tähä, ja jos projekti jatkuu niin siitä saatan jotain puhuakin.
Mietin vaan että miten topikin aloittaja kehtaa sillä autolla ajella kun kuvatkin piti poistaa..? Ja en ole autosta kuvia nähnyt, haluaisin kyllä..
Öö itse en kyllä edes tänne mitään topiikkia aloittanut.
Ei muutakun jaksahan painaa, onko tarkotus saada pääsiäiseksi näyttelyyn?
Yritys on kova saada kärry pääsiäiseksi hesaan, kiire on kauhea...
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
saanu kait vähän liikaa negatiivistä palautetta. en ala arvostelemaan tuotusta mut ajattele asia näin että minkälaista palautetta perussuomalainen mies saa jos alkaa käveleen ympäriinsä pikkurillit pystyssä. hieno että jotku uskaltaa olla erinlaisia mutta lukeudun itse tällä hetkellä valtavirtaan :)
polarice:
ja kitin ja pakkelin pölinäkö on hienompaa? :)
polarice:
Omasta mielestä auto paljon kivemman näköinen jos sen alta ei tule kipinöitä normaalissa ajossa. Kohtuu kaikessa.
ja kitin ja pakkelin pölinäkö on hienompaa? :)
Aika harva se varmaan pohjaa pakkeloi...tai emmie kaikista tieten voi tietää.
Minusta octavia näytti varsin mielenkiintoiselta kun sen kuvan kerkesin nähdä ja mieluusti näkisin sen valmiinakin. Välillä tuntuu että täällä on liikaa kangistuttu kaavaan "tonttii ja leveää vannetta niin se on sit sik oossomia" ja jos toinen tekee jotain muuta niin heti ollaan sorsimassa, ei näin. Muitakin rakentelu tapoja on olemassa eikä niitä mielestäni tule väheksyä sen takia ettei itse siitä satu pitämään.
Minusta octavia näytti varsin mielenkiintoiselta kun sen kuvan kerkesin nähdä ja mieluusti näkisin sen valmiinakin. Välillä tuntuu että täällä on liikaa kangistuttu kaavaan "tonttii ja leveää vannetta niin se on sit sik oossomia" ja jos toinen tekee jotain muuta niin heti ollaan sorsimassa, ei näin. Muitakin rakentelu tapoja on olemassa eikä niitä mielestäni tule väheksyä sen takia ettei itse siitä satu pitämään.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 83 vierailijaa