16v & To3 kakkos Golffi

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

16v & To3 kakkos Golffi

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 31.10.2008 19:04

No tästä oli jo vähän juttua tuolla käviöiden kaluston puolella, niin siirrytään sitten projekti puolelle..Tekniikka on siis kerran vaihdettu 1.6 EZ --> 1.8GTI 8v PB
Jotain puuhasteltavaa piti saada lisää, niin rakennetaan (tai ainakin yritetään) vanhan tilalle 1.8GTI 16v KR ja rusetti siihen kyytipojaksi..

Kori on -89 ja tuleva tekniikka -86. Autoa on jo vähän laiteltu sieltä sun täältä, koko tarinaa en osista rupee kertomaan niitä voi katsella kuvista ja kysellä toki saa..
Jarrut on jo päivitelty, corradon G60 akselit + jarrut joten ne saa ainakin toistaiseksi riittää, myös uudet GTI:n moottorin kannakkeet, FK:n alusta, lähes kaikki on päivitelty GTI:n osiin esim. syyläri, mittaristo, paisari vaihdettu ym ...

Sitten muutama kuva itse autosta:

http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/010.jpg
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/009.jpg
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/036.jpg
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/014.jpg

No se siitä sitten ja asiian..

Tuli hommattua jo KR tekniikka kaikkinee sähköineen + apulaitteineen.
Myös Garret To3, pakosarja + downpipe ja rakenneltu cuuleri + ahtoputket löytyy jo.

Tässä on jo jotain saatu aikaseksi ennenkun tänne kerkesin kirjoittelemaan.. Eli kone on saatu purettua osiksi ja jotain pientä saatu aikaseks, muutamia kuvia :

Tästä sitä sitten lähdettiin
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/KR3.jpg
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/KR2.jpg
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/KR1.jpg

Ja pikku hiljaa möykky pienenee
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/KR003.jpg
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/KR008.jpg
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/KR1-1.jpg
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/KR011.jpg

Ja pieni ylläri löyty tuossa
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/KR3-1.jpg

Lasikuula puhaltelin jo muutamia osia vähän, tällässiä ne olivat
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/KR5.jpg

ja tällässiä niistä tuli
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/KR2-2.jpg
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/KR.jpg

Tällästä siis, yritän kirjotella tänne aina kun kerkeen ja projkti eteneen aina kun aikaa ja rahaa on :)

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 31.10.2008 19:42

Lähtökohta näyttää jo varsin lupaavalta, ainakin päällisin puolin...Mitäs suunnitelmia korin suhteen...?Pidetäänkö ihan orkkiksena, vai...?Mulla oli sama homma tuon väliakselin laakerin kanssa, näyttää olevan tyyppivika, että niistä pinnoite lähtee...mulla oli ainakin öljypumpun siivilä täynnä nuita palasia...

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 1.11.2008 20:54

No kori saa pysyä ennallaan, ainakin vielä. Niin tuo taitaa olla vähän tyyppivika, olen tuosta muiltakin kuullu. Mulla ei siivilässä ollu suuremmin mitään, mutta öljypohjassa niitä murusia oli jonkin verran kyllä.. Mites saako nuita liukulaakeri pintoja ihan laakkoselta, motonetistä vai ? Pitäs kiertokankiikin vaihtaa..
Kun ne on standardi koossa niin niitä käsittääkseni pitäs saada, jos olis ylikoossa niin pitäs koneistaa..

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 2.11.2008 9:32

väliakselin laakerit saa ihan moottorikoneistamoilta eikä ole kovin kalliit, n.5€. slamitilta saatkin sitten nuo kankien laakerit edullisesti

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 2.11.2008 12:35

Orait en olekkaan ennen käynyt nuilla slamitin kotisivuilla, hyvä tietää..

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 9.11.2008 12:58

Muutaman kuvan tuossa räpsäsin, huonoja mutta selvän saa..

turbo&pakosarja
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/aa046.jpg
välijäähdytin
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/aa026.jpg

Sitten olisi vähän kysyttävää teiltä viisaammilta..
Mistä löytys jäykkiä venttiilijousin ja kovia nostajia ? En oikein tiedä näistä että mistä sivuilta osia löytyy :(
Mitäs ehdotuksia kytkimen kanssa ? Kattelin tos US-Parts:n sivuilta nuita sachin palikoita, onko varteen otettavia osia ? En vain nuista kielistä ymmärrä että onko ne pelkkiä levyjä vai asetelmia vai ?

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 13.12.2008 22:39

Päivitetään välillä..

Jonkin verran osaa kävi puhalluksessa ja pulverin kautta. Jotain osaakin tuossa tuli niin pääsee jo pikku hiljaa kasailemaan..

Lohko
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/Kuva026.jpg
ölppäpohja
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/Kuva028.jpg
venankoppa
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/Kuva031.jpg
Muutama alumiini osanen harjattuna ja pulverilakka päällä (vähän kiiltoahan se vei)
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/Kuva034.jpg

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 14.12.2008 8:13

Mistä löytys jäykkiä venttiilijousin ja kovia nostajia ?

Miksi?
Itsellä on 4-lapainen po-metallin tekemä sintterikytkin ja normaali asetelma. Tuo paketti on ihan ok jo pitkän matkaa. Tuosta seuraava aste on sitten sach-race engineer asetelma mutta tulee aika on-off tyylinen kytkin.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 14.12.2008 11:00

^Mitäs se T-Tech nyt oikein sekoilee? :)

Käsittääkseni venttiilikoneisto ja kytkin on aikalailla eri puolilla konetta..

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 14.12.2008 11:24

T-Tech minkäs moista rasitusta sun kytkimelle on luvattu ?
Ku oon vähän tässä näitä kyselly jostakin, niin aika useiden luvataan vain jotain 250Nm.
No sachilta sitten löytyi tuo paketti mistä T-Tech puhui ja lupasivat sellaset 345Nm ja sen 15% siihen päälle. Ja tuokin on vähän siinä rajoilla ja hintaa kuintekin kertyy se 750€.

MIstä siis kytkin ? Vai löytyykö edes alle 1000€ kytkintä ;D
Vai ptääkö sitä lyödä sorvit ja jyrsimet tulille --> rakentamaan jotain tuplamassa asetelmaa...

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 14.12.2008 19:57

Joko autossasi on jo 02a laatikko ? jos ei niin ostat pelti keula passatin 1,8 koneella tai isommalla ja siitä 02a latikko, vaihteensiirto mekanismit ja poljin asetelmat. sitte löytyykin vähän halvemmalla parempia kytkimiä...

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 16.12.2008 11:26

Eipä ole ei. Ihan tuo 020 taitaapi olla.. mulla on kyl mk3 GTI:n loota, en tarkempaa tiedä.. Käykö sellanen ?

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 16.12.2008 12:24

Ainakin mk3 16V Gti:n laaikko on 02A, 8V:stä en muista varmaksi.. Sellanen sopii hyvin.
Myös mk3 Tdi:ssä ollut 02A-lootaa.

Ite tilasin 4-lapaisen sintterikytkimen Ape-Importilta. 160€ postikuluineen tais olla..

Asetelmaksi vaikka G60:n asetelma nyt aluksi. 300hv/400Nm pitäis kestää tuo yhdistelmä.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 16.12.2008 14:02

mk3 8v 020.

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 16.12.2008 21:27

Ainakin se loota on vaijereilla vaihdekeppiin...
Niin tuo G60 asetelma vois ehkä riittää kyllä sintterin kera. Pitää nyt pohtia mikä olisi järkevää..

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 17.12.2008 10:16

Lehtilä: emmä mitään sekoile :) kysyin vaan että miksi noi kovat nostajat pitäisi laittaa.
Taisin kirjoittaa asian huonosti :D

Oletin muuten että sulla on 02A loota kun eihän kukaan järki ihminen tee 020 lootalla :)
ainakin 3-lapaisella sintterillä on ponnistettu yli 300hv ja 350+nm vääntöä ilman luistamista geen omalla uudella asetelmalla.
Järkevää olisi vaihtaa se 02A loota, voin kertoa että jos haluat nestekytkimen niin joudut vaihtamaan polkimet yms.
Itse homman tehneenä ja orkkisosia käyttäen sanon ettei ollu halpaa.
Mutta saahan noit vaijerikytkimelläkin, jossain passatissa tais olla.

MK3 16V Gti on 02A ja 8v 020

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 17.12.2008 10:53

Passateissa on myös nestekytkimiä..

Benecars Loimaalla pystynee tarjoamaan tarvittavia rojuja kohtuuhintaan, jos hirvittää ostaa uusia..

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 17.12.2008 10:56

Mulla pitäis jossain vielä olla tollanen G60 asetelma ylimääräisenä jos sellaiselle on tarvetta. Omassa se kesti 400nm vääntöjä nelilapaisen sintterin kaverina.

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 17.12.2008 11:16

Niin tiedän aikalailla minkälainen homma on ton neste kytkimen yms. palikoiden kanssa ja minkä verran se vie rahaa..
Jos tuo G60 asetelma sintterin kanssa on todistetusti kestäny 400Nm se kyllä riittänis..
Mutta mites vaihdelaatikko noin yleisesti ? Kestääkö tuo 020 vai saako tieltä keräillä sitten rattaita/hampaita ?

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 17.12.2008 12:53

Kestääkö tuo 020 vai saako tieltä keräillä sitten rattaita/hampaita ?

todella huonosti kestää vaikka vaihtaisikin nuo perän niitit pultteihin. Ihan rahansäästön takia suosittelen tuota 02A laatikkoa ennenkuin taistelet koko ajan tuon 020 lootan keston kanssa.

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 17.12.2008 15:08

Niin vähän kyllä ajattelin ja kuulinkin aika pätevältä äijältä ettei kestäisi..

Tuossa muuten kuvaa S2 männät+veivit uusilla renkailla,
glyco liukulaakereilla ja pulteilla+mutttereilla
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/S2mnntveivit003.jpg

Mikuski
-
Viestit: 80
Liittynyt: 13.1.2006 10:43

ViestiKirjoittaja Mikuski » 17.12.2008 16:45

No sachilta sitten löytyi tuo paketti mistä T-Tech puhui ja lupasivat sellaset 345Nm ja sen 15% siihen päälle. Ja tuokin on vähän siinä rajoilla ja hintaa kuintekin kertyy se 750€.

MIstä siis kytkin ? Vai löytyykö edes alle 1000€ kytkintä ;D


Itellä tuon "kestävän" 020-askin jatkeena SPEC stage3 levy/asetelma. Jenkkilästä se tuli vähän yli 500€ kustantamaan ja 450Nm vääntöihin luvataan. Stage3+:lle lupaavat jo 540Nm:ä ja toista sataa lisää valuuttaa.

P.s. ite tuon SRE kytkimen hylkäsin hinnan vuoksi ja kokeilin tuollaista SPEC:ä, jees on...

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 18.12.2008 15:00

Täytyy pitää mielessä. Ainut ongelma vaan tuo kieli, en ole kovin innokas ulkomaalta tilaamaan ku englantia en osaa juurikaan..

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 18.12.2008 20:16

Kalliita paketteja mikuskilla. En maksas noin paljoa kun halvemmallakin pääsee pitäviin ratkaisuihin.
Aloita vaan ensin sillä esim. 4-lapaisella levyllä ja geen asetelmalla.
Jos en ihan väärin muista niin omastani maksoin jotain alta 200€ levystä ja asetelmasta ~60-70€ ja on todettu sama paketti todella riittäväksi alle 400hv ja 400Nm väännöille.

Pysyn kannassani tuosta 020 lootasta, kaikkihan kestämään saa mutta miksi pitäisi tuhlata rahaa vahvistamiseen kun vahva loota on jo valmiina saatavissa pienillä muutostöillä.

Mikuski
-
Viestit: 80
Liittynyt: 13.1.2006 10:43

ViestiKirjoittaja Mikuski » 19.12.2008 8:39

Täytyy pitää mielessä. Ainut ongelma vaan tuo kieli, en ole kovin innokas ulkomaalta tilaamaan ku englantia en osaa juurikaan..


Uutekkihan niitä myös myy. Sijaitsee Porissa.

iles
-
Viestit: 8
Liittynyt: 3.3.2004 12:56

ViestiKirjoittaja iles » 28.12.2008 21:44

Mullakin vähän samanlainen projekti meneillä, mielenkiinnolla tätäkin seurailen.
Tohon 02a lootaan saa noita kytkimiä ja asetelmia ihan varaosaliikkeistä, itse kyselin corrado g60 asetelmaa ja kytkintä sachilta n.270€ parempi ja tavallinen vähän halvempi. Mistäs noihin saa asennusohjeita? siis koneena 1,8 16v kr ja tosiaan toi corradon laatikko nestekytkimellä.

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 31.12.2008 10:28

Niiku minkämoisia asnnusohjeita ? Kytkimen keskitykseen vai mihin lähinnä tarkoitit ?
Nyt on tän rojektin kanssa oltu vähän joululomilla, mutta kantta oon tässä käyny välillä vähän työstämässä.. Kohta rupee pakopuolet olemaan avarrettu. Vielä pitäs imuja vähän siistiä..

iles
-
Viestit: 8
Liittynyt: 3.3.2004 12:56

ViestiKirjoittaja iles » 9.1.2009 12:01

Tarkoitin et onko jotain korjausopasta mistä näkis kaiken, kun tossa alfamerin golf ja jetassa (mk2) on vaan toi 020 laatikko.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 9.1.2009 12:12

Kato semmosesta alfamerin oppaasta jossa on passatit tai corradot, niin luulis löytyvän

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 14.2.2009 14:57

Kerrotaan taas pienen hiljais elon jälkeen jotain mitä on saatu aikaseksi..

Lohko käväs hoonattavana ja kampiakseli + apuakseli + kanget kävi tarkastettavina.
Vanha kone sai siirtyä keulalta.
Kasaamisen makuunkin on vähän päästy:
1
2
3

Kaikki osat on maalattu pulverilla mitkä pystyy ja kaikki ruuvit,mutterit ja pirkot on rosterisia..

Vähän sähköjä on tullut selvitettyä ja se vasta hermoa raastavaa hommaa on.
Kun joskus nähtävästi vähän johdot lämmenny ja sulanu toisiinsa kiinni, niin
se teippien ja liittimien/hyppyjohtojen viidakko on aivan hirveä :/

Tonise
-
Viestit: 182
Liittynyt: 24.6.2006 8:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tonise » 14.2.2009 15:43

Sulla taitaa tuo öljynsuodattimen jalka tai öljynjäähdytin lähinnä olla 90 astetta väärinpäin? viimeistää kasatessa tuottaa ongelmia vesiletkujen kanssa

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 14.2.2009 17:08

Joo niinhän tuo on, heitin vain paikoilleen ei vielä edes kiristetty..

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 27.2.2009 16:07

Tarvis vähän jeesiä.. Eli laitankin 02A lootan ja tarvis jälleen teiltä apua..
Eli mitä laitan kytkin puolelle ? Kestoa pitäs siis olla 400Nm tienoilla..
Käykö Audi A4 1.8t paineasetelma (SRE) ?
Vai riittääkö ihan vaikka VR6 asetelma sintterin kera ?

Antakaa neuvoa tietämättömälle ..

Sitten jakopään puolelle tulee sellanen "pehmuste" siihen metalli läpyskään kiinni.
Mutta mihin siihen se tulee kiinni, en yhtään enään muista ?

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 27.2.2009 16:13

Ota sitte huomioon että normaalisti pulttikaupoista saatavat rosteripultit ja mutterit ovat kovuutta 4.4, taasen normaalit pultit ovat 8.8 ja yleisesti moottoreissa ja alustassa käytettävät pultit on usein 8.8 - 10.9 tai 12.9 kovuutta. Rosterinen murtuu helposti, ja saa poikki kiristettäessäkin...

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 27.2.2009 18:27

Tämä seikka otettu huomioon kyllä.. 8.8 otin ja uskon tai toivon ainakin asiansa ajavan

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 27.2.2009 19:57

Kyllä täällä "normaalit" rosteripultit on pulttikaupassa 8.8 kovuisia?

Rubu
-
Viestit: 134
Liittynyt: 19.4.2007 18:06

ViestiKirjoittaja Rubu » 3.3.2009 8:21

Rosteriset on siitä huonoja, että ne eivät kestä niin hyvin ylikiristämistä kuin normirauta.
Yleensähän kun käsin kiritään niin kiritään liian tiukkaan...

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 3.3.2009 15:51

Näinhän se on, mutta maltti on valttia. Ei niitä 6mm pultteja aina tarvi sillä isoimmalla räikällä kiristää..
Kansikin on taas työnalla. Pako ja -imupuolen avartelinkin jo tuossa. Tai imua vähän siistin vain ja pako sai vähän kovemman käsittelyn.
Ja nyt koulussa huollan muuten kannen. Tänänä tuli haettua 8kpl uusia pako-ohjureita kun kaikki oli suht holoja. Suoruus tuli katottua ja se näytti hyvältä. Venttiilit ja seetipinnat pitäs vielä käydä läpi..

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 3.3.2009 17:23

Eli laitankin 02A lootan ja tarvis jälleen teiltä apua..
Eli mitä laitan kytkin puolelle ? Kestoa pitäs siis olla 400Nm tienoilla..
Käykö Audi A4 1.8t paineasetelma (SRE) ?
Vai riittääkö ihan vaikka VR6 asetelma sintterin kera ?


Tähän kaipaisin myös vastauksia. Samanlaista väännönkestoa tavoitellaan.
Kun se SRE on kuulemma aika ikävä ajettava, vaatisi sylinterien modaamista tjms. ja on vielä kallis. Vaihtoehtoja?

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 6.3.2009 21:12

Sitten jakopään puolelle tulee sellanen "pehmuste" siihen metalli läpyskään kiinni.
Mutta mihin siihen se tulee kiinni, en yhtään enään muista ?


Oisko teillä havainnoillistaa mihin tuo tulee vai onko välttämätön ?
Jos ymmärsitte mitä tarkoitan..

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 6.3.2009 21:58

ota vaikka yhteys pro-mo ja kysy sieltä sintteri-levyä 02A lootaan ja laita kaveriksi uusi sachsin normaali paineasetelma.
aika lähelle tuota 400Nm pitoa pääset.
T03 ei kyllä jaksa tunkea ilmaa mottiin 400Nm verran :D

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 7.3.2009 9:19

Ape-Importilta 4-lapainen 228mm sintteri 160€

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 7.3.2009 10:50

253hv ja 370Nm penkitetty näillä osilla edellisesllä omistajalla..
Tai niin se ainakin väitti :/

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 18.3.2009 9:28

Pitääkö megaruutan kanssa olla matala vai korkea ohmiset suuttimet ? Korkea ohmisissahan pitäs ottaa etuvastus pois mutta miten tuon megan kanssa ?

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 18.3.2009 10:05

Taisi olla niin että korkea ohmiset siihen käy. Mulla on sarja joutavana, harisella mitatut 485cc jos kiinnostaa.

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

[url=tähän se photobucketim osoite]Linkin nimi[/url]

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 18.3.2009 23:40

Onko tästä vielä jollakin varmistusta että onko korkea ohmiset passelit ?
Ja onko öljynsuodattimen jalka hyvä paikka ottaa öljyn kierto turbolle ?

imu ja pako kanavista huonohkot kuvat.
Kansi siis tuli kunnostetuksi ja haki oman paikkansa lohkon jatkoksi.

Poljinasetelma tuli tuossa vaihdettua ja kytkinpääsylinteri pultattua rintapeltiin kiinni.
Kytkimen nesteelle löysin oman pikku nestesäiliön..

LH
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.5.2004 9:46

ViestiKirjoittaja LH » 19.3.2009 21:14

Korkea ohmiset voit laittaa suoraan ja matalaohmiset helpoiten etuvastuksien kanssa.
Mistä muuten ostit nokkapyörän ja mitä maksoi?

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 20.3.2009 10:15

Jep, hyvä tietää..
Nokkapyörän ostin yksityiseltä. Tuo on se tommi's billetin vanha malli..

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 20.3.2009 10:25

Tuo on se tommi's billetin vanha malli


Itellä hajos tollainen nokkapyörä viime kesänä. Siihen tuli niin paljon klappia, et pyörä pääsi pyörimään varmaan 10 astetta vapaasti ilman että nokka olisi seurannut mukana.

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 20.3.2009 15:04

No voihan helvetti.. Hajottiko mitään muuta ?
No täytyy pitää vaan kädet ristissä että kestäis..

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 20.3.2009 16:06

^Ei hajottanu, onneks.

Kyllä se siellä kestää kun tarkistat että pultti kirstää sen nokkapyörän päin nokkaa! Niissä on joku pieni mitoitus virhe.
Uusissakin, vai mitä Teemu M

Sitä paitsi kaikissa nykytekniikkaa omaavissa on muuttuva nokkien ajoitus:)
Sillä erolla että noi saattaa muuttua ehkä hivenen "hallitsemattomasti"..

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 20.3.2009 19:10

Mites muuten kun tänään sovittelin lootaa kiinni, niin se metallisuoja mikä on vauhtiksen takana lohkossa kiinni sopii vähän huonosti tuon 02A:n kanssa ?
Miten ootte tuon kanssa menetelly ?

Edit: Niin ja mietin tuota etuvastus hommaa noiden suuttimien kanssa. Enkä ole hirmu ekspertii sähkö hommissa, nii mihin se etuvastus pitäs kaiken kaikkiaa laittaa ?

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 21.3.2009 15:52

Mites muuten kun tänään sovittelin lootaa kiinni, niin se metallisuoja mikä on vauhtiksen takana lohkossa kiinni sopii vähän huonosti tuon 02A:n kanssa ?
Miten ootte tuon kanssa menetelly ?


Heitä pois.

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 27.3.2009 15:18

Riittääkö boschin 0 580 464 013 pumppu mihin tehoille asti ? Tuossa siitä faktaa
PRESSURE 4BAR
SHUTT-OFF PRESSURE 7BAR
WIDE OPEN FLOW 175L/H
VOLTS 12V

SItten tuota megasquirttia koskevaa kysymystä.

Kytkentäkaaviota tuohon ? Itselläni ei ole, enkä ihan ammattilainen tuon kanssa ole ?

Oisko kellään mitään suuntaa antavaa ohjelmaa lyötäväks megaan tai mitään vastaavaa ?
Ettei tarvis nollasta lähteä liikkeelle, vaan ois jotain pohjaa jo ainakin että käyntiin lähtee...

nj^
-
Viestit: 548
Liittynyt: 15.5.2008 17:38

ViestiKirjoittaja nj^ » 27.3.2009 17:05

http://www.finsquirt.net/forum/ Tuolta voisi löytyä arvokasta tietoa ja ehkä joltakin jopa ohjelma!

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 28.3.2009 11:43

Finsquirtin sivuilta on kyllä yritetty tietoa etsiä ja jotain on kyllä löytynytkin..

Kone rupee olemaan keulalle nostokunnossa kohta puolin ja siitä kuvaa tuossa myöhempänä..

TfP-Motors
-
Viestit: 91
Liittynyt: 19.1.2005 20:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja TfP-Motors » 28.3.2009 22:26

Miulta löytyy http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?t=5149 tuon auton kartat, kai niillä ainakin alipainealueet saa edes vähän sinne päin...

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 2.4.2009 8:19

Miten olette toteuttanu tuon KR.n vakio imusarjan kanssa kun olette laittanu ihan normaali suuttimia siihen ?

Edit: Tämä ratkesi. Sorvasin tiukat holkit suuttimille tuonne imusarjaan.

Ja pari otosta kun koneen sain keulalle ja osia soviteltua..

klick
klick2
klick3

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 8.4.2009 15:14

Öljynsuodattimen jalassa on ne kaksi anturia. Öljynpainevalon anturi ja öljynlämmön anturi ?
Ja onko niillä mitään väliä kummin päin ne laittaa. Mulla ne oli tuossa irtonaisena ja näyttää aivan samanlaisilta.

Ja tuohon turbon keksiosaan saisi vedenkierron niin mistä tuo kannattaisi ottaa ?

Tavoite olisi saada ennen koulun loppumista koululle auto penkkiin. Kiirettä pukkaa kun ei ihan kokoajan tallillekkaan pääse..

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 8.4.2009 21:11

Öljynsuodattimen jalassa on ne kaksi anturia. Öljynpainevalon anturi ja öljynlämmön anturi ?

Nyt en ole ihan satavarma, mutta muistaakseni ne molemmat suodattimenjalan anturit ovat öljynpaine antureita. Öljynlämpö anturi on muistaakseni jossain koneen takana.

edit. Tosin nyt kuin etkasta sitä katselen niin näyttäs olevan sen mukaan niin että se mikä suodattimen jalkaan tulee vähän niinkuin sieltä edestä päin niin se olis öljynlämmönanturi ja se toinen olisi öljynpainenanturi, toinen paineanturi olisi sitten siellä koneen takana.
Tosin mä kyllä muistelen että ne olis ihan erilailla omassa 16V:ssä.
Niissä öljypaineantureissa kyllä lukee niitä bar lukemia jos ihan tarkkaan katsot.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 8.4.2009 21:42

kannessa on se toinen paineanturi. 16v koneessa taitaa olla taka oikealla edestä katsottuna ja 8v kansissa vaihdelaatikon puoleisessa päässä.

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 9.4.2009 14:15

Orait kiitos tiedosta.
Tuota onkko väliä ottaako turbon öljynkierrolle siitä lämpö vai anturista lähdön ? Painehan niissä kummassakin on..

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 10.4.2009 9:42

suodatinjalasta suodattimen jälkeen..

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 15.4.2009 20:14

Palaan vielä tähän anturi asiaan, kun satuin lueskelemaan tässä tätä ketjua.. Onkos noita olemassa kahta erilaista, kun tuossakin ketjussa on puhetta, että molemmat paineanturit on suodattimen jalassa?
Ja itsellä oli joskus sitä ongelmaa, että ajotietokone ei näyttänyt öljynlämpöjä, ja vikana oli että sieltä koneen takaa oli se anturin piuha irti. Eli mulla ainakin on siellä se öljynlämpöanturi.
Tosin Etkan mukaan se olisi tuolla suodattimen jalassa.
Vai onko mahdollista, että ne voisi laittaa kumminpäin tahansa?

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 15.4.2009 21:34

Muistaakseni ovat aivan erikokoiset ne anturit eli ei pitäisi olla mahdollista laittaa väärin.
ja mitä olen vw koneita tutkinut ö-suodatin jalassa on aina ö-lämpö ja korkea paineanturi, kannessa sitten matalapaineanturi.

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 19.4.2009 12:46

Nyt kun tuli puhetta näistä antureista, niin voisiko joku katsoa tai jos muistaa ulkosalta että
minkä värisiä johoja tulee mihinkin ?
Lähinnä sitä kannen päätyä missä on niin perkuleesti niitä antureita ja ne öljynsuodattimen jalassa olevat. Itselläni on vain nippu katkinaisia johjoja niiin tarvis vähän apua niiden kanssa.

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 10.5.2009 12:02

Mikäs on KR:n puolan se numerosarja ? Ku mulla on 1.6 EZ konee puola 8v GTI:n puola niin niissä on ainakin samat numerosarjat. Käykö nuo vai pitääkö hommata uus ?

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 10.5.2009 20:04

Käy EZ:n puola KR:ään.

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 11.5.2009 18:22

Kiitos tiedosta..

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 31.5.2009 18:34

Päivitellään välillä..
Auto on ollut nipussa jo viikon verran, mutta ajamaan sillä ei ole päästy.
Tuo megasquirt tuottaa pään vaivaa melkosesti ja viikko sen kanssa tapeltu.

Kuvia tuonnempana kun saan kameran..

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 18.7.2009 17:55

Ei oo vähään aikaa kerenny koneella istua niin päivitetään vähän nyt..

Megaan saatiin jo jotain tolkkua ja autoa on käytelty ja säädetty jonkinverran. Mutta ajamaan ei oo kunnolla päästy, kun vaihdelaatikko todettii sudeksi..
Loota on repästy irti ja tilalle laitettu TD passatin 02A AFT loota. Nyt pitäisi vaan saada jostain maljat kun eihän ne käynyt vanhasta.. Ja virranjakajaan ei tunnu stefaa löytyvän mistään :(

Mitä rikkinäisellä vaihdelaatikkolla tuli vähän testi ajoa suoritettu, puoli säädöillä niin menoa haluja on ihan kivasti pers dynolla.

Jatketaan taas kun saadaan kaikki pelaamaan kunnolla...

enjoi
-
Viestit: 5
Liittynyt: 12.2.2007 21:34

ViestiKirjoittaja enjoi » 3.8.2009 9:48

Pari fiilistelykuvaa;

http://enjoi.kuvat.fi/kuvat/Golf/

Auton omistaja jatkakoon :)

-immu

Fry
-
Viestit: 72
Liittynyt: 27.3.2007 10:58

ViestiKirjoittaja Fry » 3.8.2009 16:14

nam. onkos tää jo liikenteessä kun eilen tuli vastaavan oloinen peli vastaan upon sillan alla..:)

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 3.8.2009 17:38

Nätti kampe, ja mitä parhaimmat vanteet/väri :D

enjoi
-
Viestit: 5
Liittynyt: 12.2.2007 21:34

ViestiKirjoittaja enjoi » 3.8.2009 22:48

Vastailen omistajan puolesta,

Sisäänajo setupit megassa, painetta 0.5bar. Teholappu katsuria varten 150hp/230nm pyöriltä :)

Kyl se tällä viikolla katsastettu on ;)

-immu

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 6.8.2009 12:36

Dodiihh..
Jatketaan sen verran että eilen käyty leimaa yrittämässä ja lähellä oli :)
Hylky tuli ---> etupyörät osunut kaariin. No ei hätä ole tämän näköinen, 10mm ylös päin ja käyttää näytillä pihalla..

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 11.8.2009 9:41

Säätämistä jatkettu --> ahdot nostettu 1.3bar ja tuloksena että 740 bemarin bensapumppu loppuu kesken 5000rpm hujakoilla. Vetoja alkaa löytymään, pienien takaiskujenjälkeen..

Nyt vähän rassaa kun moottori pitää kylmänä ihme "lotkotusta" ja kylmä käy ihan nätisti. Eilen tuli painettua kaasua vähän reilummin mutta mittän ei ainakaan hajonnut :o

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 14.8.2009 16:11

"Lotkottamisen" syykin selvisi helvetti sentään..
Tommy's Billetin nokkapyörä petti tai tarkemmin se kiila. Hajotti samalla tietty pakonokan ja luultavasti kaikki venttiilit. Illalla ruvettava ottaa kantta pois ja vitutus luultavasti vaan kasvaa..

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 14.8.2009 16:36

Miten se nokan särki?

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 14.8.2009 16:42

Olikos Teemu M:llakin ongelmia ton Tommis billetin nokkapyörän kanssa vai muistanko väärin?

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 14.8.2009 18:47

Miten se nokan särki?

Se kiilaura nokasta meni ihan muodottomaks :( No se oli näköjään heikoin lenkki mikä nörty voiman edessä :)
Mistä aineestä se nokkapyörän keskiosa kannattais tehdä ? (faijan työpaikalla onnistuu homma)

Ylimääräistä pakonokkaa saa saa tarjota.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 16.8.2009 11:31

Mistä aineestä se nokkapyörän keskiosa kannattais tehdä ?

Joku kovempi alu, ja perfect fit teräskiila. Eikä ikinä väännä nokkapyörästä jos keskipultti ei ole piukassa..

Mulla olis kokonainen kansi täydellisenä ja periaatteessa yks hiottu 248 pakonokka...
(ja parit ylimääräiset alakerrat turbokäyttöön, mm. kasaamaton 81,5 h-profiilit+wisecot, s-laakerit, imu ja pakosarja aihiot ymym...)

Wille-
-
Viestit: 72
Liittynyt: 26.2.2007 22:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Wille- » 16.8.2009 12:01

On niin komia et melkein tulee housuun aijai

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 17.8.2009 9:42

Mistä tuommoisen kiilan saapi ?
Tuota mites noiden nokkien kanssa, ei ole niistä hirmusesti tietoutta. Jos heittäsin tollasen nokan vaan pakopuolelle niin miten auton luonne muuttuu ?

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 17.8.2009 10:05

Kiilan saa tehtyä vaikka rautakangesta viilaamalla..

Pakopuoli on 16veessä verrattain paska hengittämään, vakiona (vs. imu.)
Lähinnä hengitys siis paranee jyrkemmällä, ja tietty voima ja muut sen mukanaan tuomat ongelmat:)

Säädettävät pyörät ja vakiot kepit toiminee ihan ok. turpolla..
Pisteeseen x asti, yli 400 menee kuitenkin hienosti jos kaikki on muuten sinne päin..

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 17.8.2009 14:04

Ajattelin jo että tuo on joku hitec kiila :)
Joo kyllä vakio kepeillä ajattelin vielä mennä, kyselin vain vähän tulevaisuutta silmällä pitäen..

PS. Pakopuolta on kyllä sorvattu reilusti..

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 18.8.2009 14:01

Haitekkia juu:) Lähinnä välyksetöntä, täydellistä sovitusta tarkoitin siis..

PS. Se ei välttämättä tarkoita noissa mitään hyvää jos reikä on vaan tehty Isoksi..

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 19.8.2009 8:12

Joo en yllä virtaus penkissä silloin kerenny käyttää, että ois nähny vähän mihin suuntaan meni. Mutta eikös se niin ole että viritys on onnistunut jos tehot ei laske yli 15% :)

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 20.8.2009 0:49

Vittu !
Nokka ja nokkapyörä vaihdettu ja sama saatanan ääni vieläkin. Niin metallinen ääni että korvat meinaa hajota ja kuuluu kyllä yläkerrasta mielestäni niin selvästi.

Mikä vikana ??

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 20.8.2009 7:13

Se kiilaura nokasta meni ihan muodottomaks


Samalla tavalla kävi tossa omassa vanhassa pyörässä. Näköjään laatutavaraa.

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 20.8.2009 8:55

Näin on juu..
Tänään otettava ölppäpohja pois ja kurkatava sinne ja ehkä vielä venttiili koneisto auki.
Käy hermojen päälle jo vähän :/[/quote]

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 20.8.2009 9:41

Jousi poikki, jos yläkerrasta?
Millanen ketju ja ketjupyörä?
Entä nokkien asetus?

Oma on pitänyt kanssa aina välillä jotain, metallista, yläkerrasta. Hyvinkin vittumainen ääni ja mitään ei o löytyny, vielä:)

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 20.8.2009 21:06

Hmmmm, vitutus kasvaa kasvamistaan ja kysymysmerkki pään päällä isonee..

Öljypohja pois --> öljysuihku 1. sylinteristä poikki --> pyörittelin konetta --> männät osuu öljysuihkuihin ( MITÄ V*TTUA ?)
Tämän enempään en ole diaknoosia vielä tehnyt, nyt pitäs ruveta kattoo laakerit ja sun muut..
En ymmärrä. Pelannut ilman mitään ylimääräisiä koneen ääniä ~ 1000km, mukana jo suht kovaa säätö ajoakin. Viikko sitten sunnuntaina käynnistin ja piti ihme lotkotusta. Ajelin siitä pajalle vähän ihmettelemään ja lämpösenä ääni hävisi. No ajattelin että ei siinä mitään jatketaan vaan.. Sitten maanantaina sama homma ja tiistaina piti lämpösenäkin ääntä. Sillion tuli huomattua tuo nokkapyörä homma. Mutta nyt tämäkin vielä..

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 20.8.2009 21:23

Kklaakerit paskana ja antaa niin paljon välystä että ottaa kiinni? Katoitko ettei nokat ollu leikannu kanteen kiinni, jos voitelussa on jotain häikkää? se vois hajottaa ton nokkakiilan kun nokat ei meinaa pyöriä...

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 20.8.2009 21:52

No kylä voitelu pelaa.. Ainakin kun se siinä huonosti hetken käv,i niin roiski ihan hyvin öljyä kun korkin otti pois jaa muutenkin nostajat ui öljyssä. Eikä myöskään nokissa eikä nokkapukeissa ollut mitään jälkiä.

Äsken avasin kaikki kiertokangen laakerit eikä missään ollut mitään epätavallisia jälkiä. ja kokeilin siinä samassa kiertokangesta ettei männän tapissakaan ole välystä..

EDIT: öljypohjassa oli muuten ihme muovi/pakeelitti palasia, tämä myös ihmetyttää ??

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 22.8.2009 19:02

Auttaakkee toivotonta :(
Oma järki ei enään riitä, eikä pelaa.. Heittäkää jotain veikkauksia ilmoilla mikä vois mättää kun ite en osaa enä'än ajatella mitään..

Kampiakselin pukkien laakerit tuli tsekattua ja ihan ok.. Mut tuli huomattua että kampiakseli on vähän muuttanut väriä sinertäväksi siitä kiertokangen laakereiden kohdasta..

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

Kampura

ViestiKirjoittaja gryger » 22.8.2009 21:00

Mittasitko runkolaakerivälyksen ennen kasausta ?

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 23.8.2009 9:39

EDIT: öljypohjassa oli muuten ihme muovi/pakeelitti palasia, tämä myös ihmetyttää ??

Nämä palaset saattavat olla väliakselin laakereiden (pinnoite) jämiä...Törmännyt volkkareissa jokusen kerran tuohon vikaan...
Kuulostas kyllä, että jossakin sulla on nyt liikaa (laakeri)välystä tuossa moottorissa...Ei muuta kun nauhakaupoille ja mittoomaan...

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 23.8.2009 11:38

Ei ole väliakselin laakereista tai en ainakaan usko.. Kun yhdet sellaset ollu jo paskana ja nuilla ajettu se vajaa 1000km.. Ja ne palaset on oikeesti muovia/pakeliittia :) Vois verrata että samaa tavaraa kuin virranjakajan kansi, sellasta kovaa muovia..

Täytyy varmaan mittailla nuita välyksiä, itse en parempaakaan enään keksi..

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 23.8.2009 12:43

Tainnu murentua se öljypumpun muovinen loiskelevy, ainaki nuissa 500t ajetuissa tiisseleissä on melko haprasta olleet.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa