Bora 1,9TDI

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

Bora 1,9TDI

ViestiKirjoittaja henks » 10.8.2008 17:14

Tällainen auto oli kun sen sain käsiini:

http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... G_3611.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... G_3604.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... G_3600.jpg


13.6.2010 ollaan tässä vaiheessa:

Kuva

päivitetty 13.6.2010

- RH ZW1 Cup vanteet, speksit: 8x17 ET15
- Raceland coiloverit
- verhoilua
- Hifiä (Pioneer, DLS, Ground Zero, SPL Dynamics)
- Zimmerman jarrulevyt (edessä rei'itetyt) ja ferodon jarrupalat.
- Tehoboksi
- OEM-HID (joey-modatut)
- pieniä yksityiskohtia ympäri autoa
- maalailua
Viimeksi muokannut henks, 3.7.2010 14:06. Yhteensä muokattu 54 kertaa.

`niksu
-
Viestit: 150
Liittynyt: 21.11.2007 1:10

ViestiKirjoittaja `niksu » 11.8.2008 0:12

Helemeee :D

audi1002.8
-
Viestit: 474
Liittynyt: 19.9.2004 19:20

ViestiKirjoittaja audi1002.8 » 11.8.2008 12:50

Takavalot tosi hyvän näköset, etuvalot....köh....niin....

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 11.8.2008 15:23

Takavalot tosi hyvän näköset, etuvalot....köh....niin....


Jep tiedän, aika härpäkkeet. :D on kyllä huono kuvaki niistä. :s toivotaan et ne hiukan piristyis kun laitan xenonit keulalle. :)

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 11.8.2008 15:26

Melkeen on samanlainen boratti ku mullaki. Kantsii laittaa xenonled.comista ne kromiset vilkkupolttimot nii ei kajasta tuo keltanen nuissa umpioissa!
Konepeltiä kannattaa paikkailla pellillä tai sitte sillä peitepalalla mikä tuli maskin mukana.

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 11.8.2008 16:51

Melkeen on samanlainen boratti ku mullaki. Kantsii laittaa xenonled.comista ne kromiset vilkkupolttimot nii ei kajasta tuo keltanen nuissa umpioissa!
Konepeltiä kannattaa paikkailla pellillä tai sitte sillä peitepalalla mikä tuli maskin mukana.


jep, kromiset vilkkupolttimot on jo kaapissa kun vain sais toimeks vaihtaa, ja konepellin täytepala on myös kaapissa maalia vailla. :)

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 4.9.2008 14:02

Nyt olen saanut vetokoukun irroteltua, oli suht vaivaton homma joka hoitui kaverin kanssa parissa tunnissa rauhassa tehden. Tarkoitus oli tehdä homma nosturilla mutta nosturilla oli vanha 124 mersunraato ilman takapyöriä joten tyydyimme tekemään homman ilman sen kummempia työergonomioita. :D

päivitystä:
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... oukkua.jpg

P.S.Vanteet ovat hakusessa, joten jos on sopivia malleja korvan takana niin saa ehdottaa. :) omissa ajatuksissa on hommata massiiviset kunnon lipalla varustetut "17 vanteet. :b[/b]
Viimeksi muokannut henks, 12.11.2009 20:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

`niksu
-
Viestit: 150
Liittynyt: 21.11.2007 1:10

ViestiKirjoittaja `niksu » 4.9.2008 18:07

Hyväää tuuria :D

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 4.9.2008 18:21

joo mietein kans miten joku voi osua tollaseen paikkaan kuorma-autolla. :D olis luullu et takapuskuri olis ottanu damagee mut taiteen lajihan se kai tuokin on... :D

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 11.9.2008 19:43

tänään päivä kului photoshopin kanssa ja värkkäillen erilaisia tarroja. :D
Viimeksi muokannut henks, 13.11.2008 13:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Johny Kidd
-
Viestit: 95
Liittynyt: 20.9.2005 14:14

ViestiKirjoittaja Johny Kidd » 11.9.2008 20:06

On se hyvä että sä olet sentään päässy automerkin makuun, mitä nyt isompi versios hairahti johtotähtiin! :D hyvältä näyttää tää sunkin proggiksen alku, ja onneks ei tehny kuorma-auto enempää tuhojaan. Mä olisin tehny suurempaa tuhoo kärry perässä :D Omaan silmään sopis tohon vielä v6/4motion lippa etupuskuriin, kiinan mallin kuskin peiliä, leveetä vannetta&venytettyä kumia ja normisti kenttään. Vähintään yhtä raa-asti ku mun mk3 :)

tn62634
-
Viestit: 3
Liittynyt: 11.9.2008 18:29

ViestiKirjoittaja tn62634 » 11.9.2008 20:23

Melkein olisi keula paremman näköinen vakiomaskilla. :)

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 11.9.2008 20:44

On se hyvä että sä olet sentään päässy automerkin makuun, mitä nyt isompi versios hairahti johtotähtiin! :D hyvältä näyttää tää sunkin proggiksen alku, ja onneks ei tehny kuorma-auto enempää tuhojaan. Mä olisin tehny suurempaa tuhoo kärry perässä :D Omaan silmään sopis tohon vielä v6/4motion lippa etupuskuriin, kiinan mallin kuskin peiliä, leveetä vannetta&venytettyä kumia ja normisti kenttään. Vähintään yhtä raa-asti ku mun mk3 :)


Kuule jomppa, me keskusteltiin ja vertailtiin mein visioita joskus tuossa loimaan paljonpuhutulla torilla ja todettiin et ne on täysin identtiset. (; elikkä v6-lippa, pikkupeili, lippavanteet ja kunnon tontitus säädettävällä alustalla tekee tulojaan hitaasti mutta varmasti :D pisarapeilejä oon myös harkinnu. :) ja jos nyt tekis vähä voittoo tosta kolarista ni vois maalailla korilistatki korinväriin. :b


KAIVATAAN: vinkkejä ja kokemuksia boran rämisevään hattuhyllyyn rokittaessa. :<

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 11.9.2008 22:38

Melkein olisi keula paremman näköinen vakiomaskilla. :)


Mistä se melkein siihen tuli? :) Mun mielestä neloskoriseen paras maskivaihtoehto, tapaukseta lähes riippumatta (poislukien jatkettu pelti), on juurikin tuo originaali.

Vannetta ja alustaa vielä alle, niin sehän alkaa näyttämään ihan hyvältä! :)

Riksu89
-
Viestit: 311
Liittynyt: 16.1.2008 14:46

ViestiKirjoittaja Riksu89 » 11.9.2008 23:07

Nuo takavalot on kyllä siistit. Harmi ettei 3b passattiin saa tuollaisia punakirkkaita valoja.

hefner
-
Viestit: 235
Liittynyt: 7.5.2005 20:19

ViestiKirjoittaja hefner » 12.9.2008 6:03

KAIVATAAN: vinkkejä ja kokemuksia boran rämisevään hattuhyllyyn rokittaessa. :<


Hattuhylly irti ja molemmin puolin peltiä bitumia tai vastaavaa tuotetta.
Ainakin itellä aikanaan helpotti tuota räminää.
Hattuhylly oli helppo irrottaa, paljasta peltiähän siellä on alla, joten bitumia vaan päälle.

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 12.9.2008 11:13

Jep, samat sanat. Itse ajelin aika kauan ilman koko hattuhyllyä, kun ei sitä oikein täydellisesti jaksanut/saanut vaimennettua. Kuulostaa mukavammalta muutenkin kun ei ole niin paljoa tavaraa välissä. Sedanissa kun tuppaa välillä kuulostamaan melko tunkkaiselta varsinkin jos on pienempi subi ja tukeva takaluukku josta se ääni ei oikein pääse liikkeelle.

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 12.9.2008 12:13

Hattuhylly irti ja molemmin puolin peltiä bitumia tai vastaavaa tuotetta.
Ainakin itellä aikanaan helpotti tuota räminää.
Hattuhylly oli helppo irrottaa, paljasta peltiähän siellä on alla, joten bitumia vaan päälle.


olen myös itse ajatellut tuota, mut seuraava ongelma tuleekin siinä että pääseekö paine kontista kabiiniin, kun tuppaa olemaan tukevaa tekoa nuo takapenkit. :/ no se ongelma ratkeaa asentamalla lisää möyhyttimiä takalaatikkoon. :D

Nuo takavalot on kyllä siistit. Harmi ettei 3b passattiin saa tuollaisia punakirkkaita valoja.


eihän noita oikein, tollaset ledivalot on ainoot mitä oon passattiin nähny mut ei nekä kyl niin hienot ole. :s

http://www.autovaruste.net/content/fi/11501/20421/2832/2832.html

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 11.11.2008 17:14

ajattelin päivitellä kuvia tänne topicciin tuosta romusta. myin annelinsilmät pois kun ei miellyttäneet omaa silmää, ja nyt nokalla vakiovalot. koska vakiovalot oli kulunu aika järkyttävään kuntoon, kiillottelin niitä hiukan ja hyvä tuli. :) sain myös vihdoin aikaiseksi maalailla tuon konepellin täyttökappaleen joka jäi merkittömästä maskista. en laittanut kappaletta saumattomasti, koska voin joskus vielä haluta sen pois. xenonit ovat tulossa kiinasta, ja myös kaikki sisäpolttimot ja rekisterikilven valot on vaihdettu valkoisiin LEDeihin. Myös talvipallot löysivät itsensä auton alta.

Syssylookki:

http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... oris-1.jpg

"Talvi"lookki:
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... ukko-1.jpg





Seuraavaksi projektiin otan poppiasennukset, jos vaikka saisi jotain esittelykelpoista sinne konttiin aikaiseksi. :) kävi nääs niin, että rikkinäinen vahvistin rikkoi subin, vahvistimen saan takuusta mutta uusi subi pitää hankkia. :s uudeksi subiksi tulee varmaankin: http://powerset.fi/autohifi/gz/gzrw30spl.html
Viimeksi muokannut henks, 12.11.2009 20:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Killer
-
Viestit: 425
Liittynyt: 16.10.2008 10:24

ViestiKirjoittaja Killer » 12.11.2008 10:42

Nätti bora!
Millä kiillotit noi umpiot ja sisä vai ulkopuolelta?

JSTre84
-
Viestit: 143
Liittynyt: 17.9.2006 2:28
Viesti:

ViestiKirjoittaja JSTre84 » 12.11.2008 13:49

samaa vastausta vailla kuin killerikin, eli millä ja miten umpioiden kiillotus?
Onkos tuossa Borassa 6,5" paikat etu ja takaovissa, vai miten se oli? :)
Tuosta sisä- ja ulkovalojen ledipäivityksestä voisit hiukan kans kertoo! Oisko mahdollista saada lista sulta vaikka privana et millaset ledit ja mistä, kun oon ajatellut kans tuota kaikkien polttimoiden korvaamista valkoisilla ledeillä!
Siisti käyttöpeli on :)

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 12.11.2008 15:34

samaa vastausta vailla kuin killerikin, eli millä ja miten umpioiden kiillotus?
Onkos tuossa Borassa 6,5" paikat etu ja takaovissa, vai miten se oli? :)
Tuosta sisä- ja ulkovalojen ledipäivityksestä voisit hiukan kans kertoo! Oisko mahdollista saada lista sulta vaikka privana et millaset ledit ja mistä, kun oon ajatellut kans tuota kaikkien polttimoiden korvaamista valkoisilla ledeillä!
Siisti käyttöpeli on :)


Kiitos mielenkiinnosta. :D En tiedä olitteko kiinnostuneita umpion LASIN kiillotuksesta, mutta tarinaa tulee jokatapauksessa. Ostin paikallisesta honkkarista jotain "acryl polish"-tavaraa ihan vaan kokeilun vuoksi. Aloitin kiillottamisen (ulkopuolelta siis kiillotin) tonnisella vesihiomapaperilla, ja menin siitä aina hienompaan 1600-vesihiomapaperiin asti ja sen jälkeen vedin hiomatahnalla päältä. Varmaan olisi voinut käyttää karkeampia ja hienompiakin papereita. En siis todellakaan tiennyt mitä olen tekemässä ja ammattitaito on nolla, tein homman ihan kokeilun vuoksi. :D hiomisen jälkeen kiillotin lasit kingkongin acryl-polish ihmeaineella ja kyllä niistä todella paljon paremmat tuli kuin missä kunnossa ne aluksi oli, harmi etten muistanut ottaa kuvia, mutta monille boran omistajille etuvalojen lasien kuluminen on varmaankin tuttu ilmiö. :D jos nyt aloittaisin homman uudestaan (ja varmaan joskus joudunkin), niin tekisin homman koneilla.


Boran kaiutinpaikkoja olen miettinyt itsekin, asiasta tietävät valaiskoon.


Ja polttimoasiaan. :) Ulkopolttimoista parkit ovat seuraavantyyliset:

http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/parkit.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/Polttimo.jpg


Rekisterikilven valot ja kaikki sisävalot ovat putkimallisia polttimoita, lukuunottamatta edessä ylhäällä olevia kahta lasikantaista polttimoa (samanlaiset kuin parkeissa). Edessä on ylhäällä myös pidempi polttimo kuin muualla (kuvassa vertailun vuoksi alkuperäinen polttimo sisältä edestä):


http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/rekkaripolttimot2.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/IMG_4787.jpg



PS. Kyselin eilen Tuota Formel K:n alustasarjaa, ja sellasen laitan tilaukseen heti kun vaan saan aikaseksi, kun kiirettä ei näin "talvella" ole. :b sillä sitten lyödään bolffi kenttään ja raskaasti, 30-90mm ilmeisesti saa ton sarjan kanssa alemmas. :)

EDIT: kuvat vaihdettu linkeiksi
Viimeksi muokannut henks, 20.11.2008 16:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 12.11.2008 20:07

Mistä tilasit noita ledipolttimoita? Pitäisi omaankin Boraan saada samanlaiset rekisterikilven valot? :)

Tai olisiko sinulla myydä noita pari kappaletta?...

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 12.11.2008 22:44

^esimerkiksi: xenonled.com

timmpsa
-
Viestit: 11
Liittynyt: 19.3.2008 11:15

ViestiKirjoittaja timmpsa » 12.11.2008 23:31

Tuolta löytyy ja tunnetusti tosta puljusta tulee tavarat kotiin ehjänä.

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 13.11.2008 6:46

Mistä tilasit noita ledipolttimoita? Pitäisi omaankin Boraan saada samanlaiset rekisterikilven valot? :)

Tai olisiko sinulla myydä noita pari kappaletta?...


Ostin biltemasta.(; en viitti myydä niitä et on sit varaosia. :)

EDIT:

Tein eilen kauppoja uusista subipuolen elementeistä, ja silmiin osui vähän käytettyjä Ground Zeron laitteita: GZUW10X ja sille passiivisäteilijä GZUP10, hyvään hintaan tietenkin. (; Haen tavarat ensi viikollla ja alan rakentamaan uutta koteloa varapyöräkoteloon. Tein tänään jo uuden pohjalevyn konttiin ja päällystän sen huovalla todennäköisesti huomenna. pohjalevyn päälle tulee vielä ohut, "koristeellisempi" vanerilevy esteettisistä syistä. :) Kotelon teen vesivanerista ja pyöreän sivun laminoin lasikuidusta.


http://www.audioimport.fi/?tuotteet&tuote=123&teksti=GZUW10X
http://www.audioimport.fi/?tuotteet&tuote=127&teksti=GZUP10

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 13.11.2008 16:04

Minkämittaset putki-ledipolttimot sopivat tuonne rekisterikilven valoihin? Kun näkyy olevan aika monenmittasia tarjolla:


Kuva
- Kanta: SV8.5, halkaisija 11 mm
- Ns. putkipolttimo
- 4 Led (11x31mm): Pun, valk, sin (3,00 eur/kpl)
- 6 Led (11x36mm): Valk, sin (4,00 eur/kpl)
- 9 Led (11x41mm): Valk, sin (6,00 eur/kpl)
- Esim. sisävalo, rekisterikilven valo
- Tilaus: SV8.5 - 11x(pituus) - väri


Eli muistatko minkämittaset nuo sinun polttimot oli jotka sopii sinne :)? Ja tuon malliset ne vissiin on?

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 13.11.2008 16:12

Minkämittaset putki-ledipolttimot sopivat tuonne rekisterikilven valoihin? Kun näkyy olevan aika monenmittasia tarjolla:


Jep tuollaisethan ne ovat, ja nuo mun polttimot on 37mm pitkiä et varmaanki sit saat noi 36-milliset sopimaan sinne. :b


PS. kauan odotettu H4 xenon-muutossarja tuli ilmeisesti tänään isoveljelle toijalaan, joten jos vaikka pääsis viikonloppuna asentelemaan sitä seuraavaksi. :)

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 13.11.2008 22:58

jaa, nyt vasta sain selville että täähän on _SE_ boraattori, kun tais tulla samassa läjässä samalle tyypille omatkin kesnonit.

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 14.11.2008 6:47

jaa, nyt vasta sain selville että täähän on _SE_ boraattori, kun tais tulla samassa läjässä samalle tyypille omatkin kesnonit.


Jooo vissiin mersufoorumin kautta porukat tilas "parit" sarjat niitä. :) Mut mikä "SE" ? o.O

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 14.11.2008 15:05

Kun niistä ovikaijuttimista kysyttiin, niin edessä ja takana on 6,5" kajarit.

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 16.11.2008 15:07

Xenonit löysivät tiensä boran keulille eilen, kun asentelin niitä kohmeessa tallissa huomattavasti närkästyneen tyttöystävän kanssa. :D Kyllä näkee ajella taas! Vaihdoin samalla uudet parkkipolttimot jotka sopii paremmin uusien kenoneitten kanssa. Ja annelinsilmät haettiin, joten ensi viikolla hakemaan rokkivehkeitä. :) (Kuva vääristää, ei noi xenonit ihan tollai häikäse sentää :D)
Viimeksi muokannut henks, 12.11.2009 20:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JSTre84
-
Viestit: 143
Liittynyt: 17.9.2006 2:28
Viesti:

ViestiKirjoittaja JSTre84 » 20.11.2008 14:09

Mikä xenon-setti on kyseessä, mistä ja hinta? Myös rautalankamaiset asennusvinkit ois tervetulleita :) Itellä on pyörinyt kans mielessä tuon valotehon parannuksen vuoksi. Onko ihan bolt-on..

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 20.11.2008 16:17

Mikä xenon-setti on kyseessä, mistä ja hinta? Myös rautalankamaiset asennusvinkit ois tervetulleita :) Itellä on pyörinyt kans mielessä tuon valotehon parannuksen vuoksi. Onko ihan bolt-on..


Kyseessä OLLO xenon-muutossarja, kiinasta ja hinta 80€. (; mut tuohon hintaan saaminen vaatii jonkunlaista suuremman tilauksen tekemistä/suhteita käsittääkseni, itselläni mukana tilauksessa kumpiakin. :D Sarja on bolt on ja todella helppo asentaa, liittimiä ei vain voi pistää väärin. Ainoita ongelmia ovat ballastien ja ?mustan boksin joka liikuttaa metallikuorta polttimon päällä? sijoittaminen konehuoneeseen ja johtojen vetäminen umpion takana olevasta suojamuovista läpi, tosin itsellä ne löytyi lähes samantien vaikka tein kiireessä enkä säälinyt suojamuoveja, joten eipä tuossa asentamisessa ongelmia tullut. :)

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 20.11.2008 20:18

_sillä_ tarkoitin boraattoria josta velipoikas on usein höpissyt. Itsellä kun oli myös boraattori :)

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 20.11.2008 20:53

_sillä_ tarkoitin boraattoria josta velipoikas on usein höpissyt. Itsellä kun oli myös boraattori :)


Jep, otin jo Jonin kanssa puheeksi asian ja näin jopa kuvan borastas. :b (Myös maanmainiot tanssi-opetusvideot galleriassa tuli katsottua) :DDD

Hes-su
-
Viestit: 187
Liittynyt: 29.9.2008 16:05

ViestiKirjoittaja Hes-su » 20.11.2008 21:11

Hyvännäköinen Bora! Oiva väri ;) Laitoitko nuo ksenonit muuten orkkirumpioihin??

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 23.11.2008 19:34

Jep, otin jo Jonin kanssa puheeksi asian ja näin jopa kuvan borastas. :b (Myös maanmainiot tanssi-opetusvideot galleriassa tuli katsottua) :DDD


Niin, ne tanssivideot nyt voidaankin sitten jättää omaan arvoonsa :D

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 24.11.2008 19:27

Hyvännäköinen Bora! Oiva väri ;) Laitoitko nuo ksenonit muuten orkkirumpioihin??


On kyllä harvinaisen hieno väri tällaiseen uljaaseen vaggineeseen. (; Kyllä, kenonit orkkiumpioissa. :) umpioitten takana oleva suojamuovikin jopa mahtui paikoilleen.




Niin, ne tanssivideot nyt voidaankin sitten jättää omaan arvoonsa :D


äläs nyt, hyvin vedit. :D




Projektin päivittelyä, hain lauantaina tollaisia kikkareita:

http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... kareet.jpg


Ans kattoo koska saan kotelon valmiiks noille kun ei levyäkä ole vielä. :) varapyöräkoteloon tulossa uusi n.45l kotelo 20mm vesivanerista, pyöreä pääty lasikuidusta. koko komeuden päälle kontin pohjan kokoinen pohjalevy, jota pitäisi koristella jotenkin. ideoita? :D ristiin tikattu keinonahka käväisi mielessä mutta empä tiedä.
Viimeksi muokannut henks, 12.11.2009 20:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 28.11.2008 13:00

Vähän päivittelyä. Tänään sain aika hyvään vaiheeseen nuo rokkiasennukset jo, enää puuttuu koristelevy päältä. :) vaikka kyllä näitä tällaisenäänkin katselee. Subivahvari ensiapukotelossa, subit varapyöräkotelossa. Kaikki asennukset tulee saamaan tarvitessa suojaan/piiloon.
Viimeksi muokannut henks, 19.1.2009 12:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

AaJee
-
Viestit: 1162
Liittynyt: 11.11.2004 13:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja AaJee » 30.11.2008 15:51

Minkäs paksuinen vetari tässä oli hantin puolella? Jos on sama mitä GTi IV:ssä ni voit unohtaa FormelK:lla reilun tontituksen, ainut mikä onnistuu niin KW:n alusta ja saman valmistajan kallistuksenvakaaja, sillon ei ota vakaaja vetariin kiinni. Mutta sitten ei hätää liene jos on se "ohkaisempi" vetari. Itsellähän oli FK:n alusta ja H&R:n vakaaja, mutta en päässyt haluttuun lopputulokseen sillä. Tuossa kuvassa on ihan maksimimadallus mitä raaski pitää jotta edes jonkinlainen ajettavuus / käytännöllisyys säilyi http://pentikainen.1g.fi/kuvat/Golf%201 ... medium.jpg

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 30.11.2008 18:57

Minkäs paksuinen vetari tässä oli hantin puolella? Jos on sama mitä GTi IV:ssä ni voit unohtaa FormelK:lla reilun tontituksen, ainut mikä onnistuu niin KW:n alusta ja saman valmistajan kallistuksenvakaaja, sillon ei ota vakaaja vetariin kiinni. Mutta sitten ei hätää liene jos on se "ohkaisempi" vetari. Itsellähän oli FK:n alusta ja H&R:n vakaaja, mutta en päässyt haluttuun lopputulokseen sillä. Tuossa kuvassa on ihan maksimimadallus mitä raaski pitää jotta edes jonkinlainen ajettavuus / käytännöllisyys säilyi http://pentikainen.1g.fi/kuvat/Golf%201 ... medium.jpg


Jep tällaista tarinaa olen kuullutkin jo aiemmin jossain, mut en oo saanu aikaseks ottaa selvää asiasta. :o Jos jollain tietoa vetarin paksuudesta niin arvostaisin sitä suuresti. Olishan se KW:n setti varmaan kaikin puolin parempi vaihtoehto, jos hintaa ei oteta huomioon. :D täytyy ottaa selvää asiasta kun tulee alustan hommailu ajankohtaiseks.

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 30.11.2008 22:21

Kyllä se kw:n vakaaja muidenkin alustasettien kanssa käy kuin pelkän kw:n. Tarvitsee vain katsoa että siellä iskareissa on paikat mihin kiinnittää se... Eikös eibachin vakaaja myöskin ole samankaltainen?

AaJee
-
Viestit: 1162
Liittynyt: 11.11.2004 13:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja AaJee » 30.11.2008 22:27

^ Tätä juuri tarkoitin, FK:ssa ei siis ainakaan ollut paikkoja ja uskaltaisin jopa väittää että ei ole myöskään FormelK:ssa. Korjatkaa toki jos olen väärässä.

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 1.12.2008 8:03

^ Tätä juuri tarkoitin, FK:ssa ei siis ainakaan ollut paikkoja ja uskaltaisin jopa väittää että ei ole myöskään FormelK:ssa. Korjatkaa toki jos olen väärässä.


Toivon koko sydämestäni että joku korjaa AaJeen tarinoinnit. :D Eihuhhuh oli tänään hieman tylsähkö päivä opiskelulaitoksessa niin haettiin kaverin kanssa bambu-sälekaihtimet ja tehtiin niistä kontin pohjalle matto. :D kuvia saattaa tästäkin hirvityksestä tulla myöhemmin. :D

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 1.12.2008 16:30

Siitä vaan sitten hondamiestyyliin itse tekemään vakaaja joka sopii iskareihin kun iskareihin =D

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 1.12.2008 19:38

Siitä vaan sitten hondamiestyyliin itse tekemään vakaaja joka sopii iskareihin kun iskareihin =D


Tai kiinnitykset iskareihin vakaajalle ? :D

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 2.12.2008 14:01

no niin, no... vaikka sitten niin :------D

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 2.12.2008 14:19

http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... bambua.jpg

HYI HELV..! :D

nauroin/kirosin koko sen 1,5 tuntia kun tuota väsättiin. :D Pahoittelut rypyssä olevasta matosta ja käsittämättömän huonosta kuvasta. Tuo matto tuskin tulee pysymään kontissa hirveän pitkään, kun tein muotin tuosta niin sinne saa vaikka minkälaisen tehtyä nyt. :) Pitää mennä rauta/sisustuskauppaan etsimään jonkinlaista paksua lattiamattoa. :D

EDIT: Tein vähän tutkimustyötä tuosta Formel K:lla madaltamisesta, ja mahtaakohan tuo H&R:n kallistuksenvakaaja sopia tuohon alustaan kun näyttäisi siltä että sitä myydään tuolla Formel K-Racinglinen osastolla. Olettaisin näin. Samalta osastolta löytyi myös säädettävät koiranluut. Olettaisin myös että tuollaisella satsilla sen saisi edes jonkinverran alaspäin, ja silti sopuhintaan. Asiantuntijat korjatkoon.

Formel K Racingline alusta (säätövara 30-75mm) : 199,00 €
H&R kallistuksenvakaaja : 254,01 €
Säädettävät koiranluut : 62,00 €
(hinnat Formelk-24.de)

Yht. 515,01€ + Postikulut.
Viimeksi muokannut henks, 8.2.2009 17:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 2.12.2008 17:08

Kuulostaa jotenkin epäsuhtaselta et kallistuksenvakaaja maksaa reilusti enemmän ku koko alusta missä sentään on neljät jouset ja iskarit... Ite keräisin hieman enemmän rahaa ja laittaisin ihan oikeen alustan.

AaJee
-
Viestit: 1162
Liittynyt: 11.11.2004 13:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja AaJee » 2.12.2008 17:12

mahtaakohan tuo H&R:n kallistuksenvakaaja sopia tuohon alustaan kun näyttäisi siltä että sitä myydään tuolla Formel K-Racinglinen osastolla.


Sopii, H&R:n vakaaja tulee vakio koiranluihin/kiinnikkeihin. Jos nyt rakentaisin uudestaan omaa IV:tä niin ostaisin ehdottomasti sen KW:n alustan ja saman merkin vakaajan. Ja koiranluina kannattaa pitää orkkikset, todettiin olevan paras yhdistelmä alustan ja vakaajan kanssa. Ainakin Weitecin luut olivat lyhimmilläänkin liian pitkät.

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 2.12.2008 20:33

Kuulostaa jotenkin epäsuhtaselta et kallistuksenvakaaja maksaa reilusti enemmän ku koko alusta missä sentään on neljät jouset ja iskarit... Ite keräisin hieman enemmän rahaa ja laittaisin ihan oikeen alustan.


No itsellänihän ei kokemusta kyseisestä alustasta ole, mutta parilla kaverilla kyseiset alustat on ollu ja on kuulemma pirun hyvä hinta/laatusuhde. Tiedä häntä. Täytyy nyt pohtia tuota KW Variante 1-sarjaa kun se alunperinkin oli suunnitelmissa. o.O

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 2.12.2008 23:28

Ite taas oon vähän pettyny kw:n laatuun. Tuntuu siltä että ennemmin ajelee takuuajan tuollaisella halpisalustalla ja vaihtaa samaan rahaan sitten jo uudemman kun takuuajan tai parin vuoden päästä laukeaa. KW:t kai pitäis kestää, mutta aina tuntuu kaveripiirissä olevan varianteista jotakin paskana :S

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 3.12.2008 9:22

Ite taas oon vähän pettyny kw:n laatuun. Tuntuu siltä että ennemmin ajelee takuuajan tuollaisella halpisalustalla ja vaihtaa samaan rahaan sitten jo uudemman kun takuuajan tai parin vuoden päästä laukeaa. KW:t kai pitäis kestää, mutta aina tuntuu kaveripiirissä olevan varianteista jotakin paskana :S


Jep onhan se hiukan eri asia jos 1000€ alusta laukeaa takuuajan jälkeen tai jos 200€ alusta tekee saman. Noita Formel K:n sarjoja voi kuitenkin ostaa ainakin 4 samalla rahalla postikuluineen ja kun ne kuulemma ovat jopa YLLÄTTÄVÄN HYVIÄkin niin kyllä hiukan hotsittaisi koittaa ensin sellasta. :O Rupean tässä tekemään uutta hattuhyllyä josta paine pääsee läpi, kuvia ehkä illemmalla. Helkkari ku ihmettelin et miks ton subin kans ei saa ruuvata gainia vahvistimesta tarpeeks ku rupes pitään ihme pärinää, mut tänään kuuntelin tarkemmin ja hattuhyllyn peltihän se siinä pärisi. :D Väänsin gainit tappiin asti, subi ei pidä silti mitään erikoisia ääntelyjä mutta kyllä se kovin soi 10-tuumaseksi kyllä. :D Ja samalla kun hattuhylly on veks, niin bitumia pellin päälle. P**kamainen homma kun reiät pitää jättää että paine pääsee läpi. :)


EDIT: hattuhylly melkein valmis, sahailin lasin päähän ohuen kappaleen, joka tuli pulteilla kiinni päästä valmiisiin reikiin. Kiinnityskohta kuvassa. Lasin päädyssä olevaan kappaleeseen niittailin huovan kiinni. Teen vielä tuohon yhden kappaleen penkkien päähän jolla saan huovan kiristettyä niin saadaan rypyt pois. :) Lopputulos on todennäköisesti kaukana täydellisestä, mutta ainakin tämä hattari päästää paineen vakiota paremmin läpi, ja on kauniimpi kuin pelkkä pelti. Rakastan kompromisseja. Work-In-Progress-kuvia:

http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/hattari1.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/hattari2.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/hattari3.jpg

EDIT2: Leikkelin hattuhyllyn huovan sopiviin mittoihin tänään ja syvennykseen ohut kerros superlonia jotta pysyy tasaisena, hattuhyllyllä myös 3 "räppilippistä" niin ero alkuperäisen kanssa ei ulkonäöllisesti huomaa. :D Paine kyllä tulee komeasti läpi. :b Mikä mahtaa olla subissa, kun gainit voi heittää vahvistimesta huoletta tappiin saakka, mutta kun säätää alipäästösuodinta korkeammalle niin rupeaa pitämään ihme möykkää? :o Ei tuon subia pitäisi ainakaan rikkoa kun taajuuksia vain säätää mut ihmetyttää vaan. Siivoilin myös joutessani takapään lookkia poistamalla mallimerkinnät. :) Taakse tulossa "Shanghai-Volkswagen" kromimerkit. (; http://www.typ-17.de/product_info.php/i ... ftzug.html

EDIT3: Visualisoin hieman miltä Sipi näyttää keväällä. Valot tietysti eri. :)

http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... orkkis.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... amuoks.jpg
Viimeksi muokannut henks, 5.1.2009 16:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 15.12.2008 16:57

Olen tässä nyt selaillut eri kallistuksenvakaajia/alustasarjoja ja silmiin osui seuraavanlainen FK:n kallistuksenvakaaja:

http://www.venommotorsport.com/manufact ... tiRollBars

Kyseinen vakaajahan on suunniteltu nimenomaan 4-golffin tyyppisiin autoihin jja juuri tuota hanttarin vetoakselin ongelmaa varten. :) Tuossahan luvataan siis n.100mm "turvallinen" madallus. En sitten kyllä tiedä että sopiiko tuo VAIN Fk:n alustoihin vai tuleeko tuo orkkisvakaajan kiinnityksiin. Veikkaisin jälkimmäistä koska asiasta ei ole mainintaa. "Once fitted the car will safely lower to approx 100mm!" Tuo + Formel K:n 30-90mm säätövara tietäisi aika nannaa jos setti tulee vain toimimaan tuolla tavalla. :)

Rakastuin myös Intran A-Line vanteisiin <3 :

http://farm4.static.flickr.com/3228/299 ... 3bfa_o.jpg

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 5.1.2009 16:26

Noniiiin taas tänään aloin volkkarikärpäsen puremana haalimaan tarvikkeita ajovalojen "Joey-modiin" eli tummaksi maalaamiseen. Siinä sitten touhuiltiin kaverin ja isoveljen kanssa aamusta iltaan ja nyt näyttää jo hyvältä. :) Enää pitää liimailla lasit kiinni umpioihin ja koota homma pakettiin. Tässä jotain kertomusta projektista:

Tarvikkeet/työkalut:
-kuumailmapuhallin/uuni
-liimamassaa
-jonkinlainen meisseli/terävä esine
-maalia (minkä värin sitten haluaakin, itse maalasin mattamustalla kuumakestomaalilla, mallia kilinäkalinapullo.)
-jonkinlaista tyhmyyttä alkaa "tärvelemään" täydellisen hyviä (ja kalliita) ajovaloja.
-kontaktimuovia
-mattopuukko/askarteluveitsi

1. Autosta purettiin etupäästä puskuri, maski ja valot luonnollisesti.

2.Umpion lasia alettiin irroittamaan kuumailmapuhaltimen kanssa varovasti, lämmittämällä joka puolelta tasaisesti ja sen jälkeen kampeamalla lasi irti.

Lasi irti:
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... umpio1.jpg

Umpio irti:
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... umpio2.jpg

3.
Maalattavaa pintaa karhennettiin teräsvillan kanssa hankaamalla, mutta jättäisin ehkä tämän vaiheen tekemättä kun maali tuntui tarttuvan huonommin kohtiin joille oli näytetty villaa. :o Tässä vaiheessa päätin myös että tuo turha kromimylpyrä vilkun alta maalataan mustaksi.
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... umpio3.jpg

4. Pintojen joiden päälle maalia ei haluttu, peitettiin kontaktimuovilla joka leikattiin sopivaan muotoon mattopuukon avulla. Sen jälkeen säälimiset oli ohi ja eikun maalia päälle. Odotin että kontaktimuovin alta olisi valunut maalia, mutta tippaakaan ei päässyt heijastuspinnalle. Ajovalopolttimon heijastuspinnan reuna siistittiin myöhemmin pienen pensselin ja maalin kanssa.

Vilkun kontaktimuovi irrotettuna:
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... umpio4.jpg

5. Seuraavaksi umpion lasista irrotettiin tuo krominen kehys.

Kehys irti:
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... umpio5.jpg

Kehystä ei alettu karhentamaan kokemuksista kantapään kautta oppineina, vaan hinkattiin varovasti ruiskuohenteella hiukan, ja maali päälle. Ja sehän tarttui hienosti. :)

Kehys maalissa:
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... umpio6.jpg

Umpion viimeistelyä pensselin kanssa, kaveri on keskittynyt hommaansa:
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... umpio7.jpg

Umpio lasi ja kehys paikoillaan ja kaikin puolin liimausta vaille valmiina (naarmuinen lasi :/ ):
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... umpio8.jpg

Tänään olisi vielä tarkoitus liimailla umpiot kasaan ja laittaa valot nokalle jotta pääsee huomenna töihin. :) Ei tuo työn jälki tietenkään täydellistä ole mutta, täytyy sanoa että hyväthän niistä tuli. Ja hintaa muutokselle tuli ehkä noin 10€ ja puolen päivää. Jospa saisi huomenna autosta kuvia uusilla valoilla. (;

JA HETI EDIT: Tuli tosiaan haettua kaverilta tuollanen Spl Dynamicsin S-4006 vahvistin (6-kanavainen siis), ja pitäisi noita etupään rokkejakin ruveta päivittelemään. :) Ensalkuun taidan laittaa vaan vakiokajarit vahvistimen kautta ja myöhemmin sitten täysaktiivinen 3-tie sarja. :)
Viimeksi muokannut henks, 12.11.2009 20:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 5.1.2009 16:47

Olipa toinenki joka teki joey-modin ku minä :)
Ite vähä pilasin heijastinpintaa ku käytin maalarinteippiä.
Jos tekisin saman modin uudelleen käyttäisin kaarevia pahvin palasia suojaamaan heijastinpintaa ja mattamustalla enimmät kohdat ja niinku tästäki havaitaan että viimeistellään pensselillä.

Hio tuo lasi nii saat paremman lopputuloksen. :)

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 5.1.2009 16:51

Olipa toinenki joka teki joey-modin ku minä :)
Ite vähä pilasin heijastinpintaa ku käytin maalarinteippiä.
Jos tekisin saman modin uudelleen käyttäisin kaarevia pahvin palasia suojaamaan heijastinpintaa ja mattamustalla enimmät kohdat ja niinku tästäki havaitaan että viimeistellään pensselillä.

Hio tuo lasi nii saat paremman lopputuloksen. :)


Jep, itsekin hiukan onnistuin pilaamaan sitä hieman liian kovalla painamisella rätin kanssa. Vaikka ei uskoisi niin toi kontaktimuovi oli ihmeen hyvä tuohon tarkoitukseen. :) Ja lasia on myös hiottu koko päivä ja lopuksi koneen kanssa viimisen päälle, ei siitä vaan saa enää uudenveroista. :D Mutta eipä tuo naarmuisuus näy kuin joissain valaistuksissa.

nj^
-
Viestit: 548
Liittynyt: 15.5.2008 17:38

ViestiKirjoittaja nj^ » 5.1.2009 16:57

itselläni oli focuksen lasit aivan naarmuilla, eikä niitä siitä enään paremmaksi saanut :/ Noh, hain romarilta uudemmat vastaavat, maksoi vissiin 10e/pala ja olivat naarmuttomat!

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 5.1.2009 17:05

Ja lasia on myös hiottu koko päivä...

Milläs karkeudella sitte alotit? Loogisesti ajateltuna alotetaan semi-karkealla ja hienonnetaan paperia kokoajan ja lopuksi vahataan niin kyllähän siitä pitäis "uudenveronen pinta" tulla kun epätasaisuudet on kaikki poistuneet.
Mikäli lasi ei ole säröillä liiallisesta painamisesta tms.

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 5.1.2009 18:14

Milläs karkeudella sitte alotit? Loogisesti ajateltuna alotetaan semi-karkealla ja hienonnetaan paperia kokoajan ja lopuksi vahataan niin kyllähän siitä pitäis "uudenveronen pinta" tulla kun epätasaisuudet on kaikki poistuneet.
Mikäli lasi ei ole säröillä liiallisesta painamisesta tms.


800,1000,1200,1500, hiomatahnoja, -> ei hyvä. :D tosin nyt kun heitin valot paikoilleen niin eipä noissa hirveesti naarmuja näkyny. :) pitää vielä koittaa vahan kanssa jos edes osa naarmuista häipyisi. Jos huomenna on hieno keli niin kuvia luvassa !

EDIT: kävin tossa heittämässä kylärallia ja kylläpäs ne valot kiiltää sittenki. :D vaha vaan päälle ni ne on priimat. :)

RiXaa
-
Viestit: 493
Liittynyt: 9.2.2007 17:28

ViestiKirjoittaja RiXaa » 6.1.2009 9:42

ite meinasin kans pilata boran umpiot kun en tajunnu heti että maalarin teippi ei oikein sovellu siihen kromipintaan. mut kyllä niistä sit lopulta hyvät tuli.

http://www.masq.1g.fi/kuvat/Autot/Bora/borat3.jpg

Tollainen v6 mallin etu- sekä takalippa vois sopia tulevaan luukkii mustana ihan hyvin
http://www.masq.1g.fi/kuvat/Autot/Bora/boora1.jpg

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 6.1.2009 14:11

Tollainen v6 mallin etu- sekä takalippa vois sopia tulevaan luukkii mustana ihan hyvin
http://www.masq.1g.fi/kuvat/Autot/Bora/boora1.jpg


Tekisi mieli ihan vain erilaisuuden nimissä hommata joku muu lippa. :o Koska tuollaista juuri on tullut suunniteltua ja niitä tuntuu olevan "muutama". :D Ja silloin autosta tulisi vihreä versio tosta sun (entisestä?) borastas. :D

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 6.1.2009 14:14

http://cgi.ebay.de/NEU-ORIGINAL-VW-VOTE ... 0295359641

Laita tommonen. On erilainen ku muilla suomalaisilla boran omistajilla :) Tai sit golf keula.

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 6.1.2009 14:42

http://cgi.ebay.de/NEU-ORIGINAL-VW-VOTEX-STOssSTANGE-BORA-BORA-VARIANT_W0QQitemZ200295359641QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubehör?hash=item200295359641

Laita tommonen. On erilainen ku muilla suomalaisilla boran omistajilla :) Tai sit golf keula.


Nääääh onhan tuota tullu katteltua mut vähän liian sammakko omaan makuun. Pidän kyllä golffeista boran keulalla mutta toisinpäin se ei oikein iske. :D GLI-lippaa tekisi kovasti mieli mutta enpä tiedä kun tuppaa maksamaan ja on hiukan vaikea saada. :o Joten todennäköisesti päädyn V6-lippaan kuitenkin. :D

Tässä kuvia valot paikoillaan:
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... umpio9.jpg

http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... mpio10.jpg
Viimeksi muokannut henks, 12.11.2009 20:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

RiXaa
-
Viestit: 493
Liittynyt: 9.2.2007 17:28

ViestiKirjoittaja RiXaa » 6.1.2009 15:00

siistit valot kyllä.:) Jos vaihdat pelkän alahelman niin paras vaihtoehto mun silmään ois kuitenkin tämä http://i198.photobucket.com/albums/aa47 ... er/038.jpg

ja siihen r32 helmat kaveriks.;) sit vaan takapäähän täppi leveet vanteet ja kapeet kumit niin ai ai.. tämän tyyliin http://img.photobucket.com/albums/v645/ ... oot008.jpg

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 6.1.2009 15:07

siistit valot kyllä.:) Jos vaihdat pelkän alahelman niin paras vaihtoehto mun silmään ois kuitenkin tämä http://i198.photobucket.com/albums/aa47 ... er/038.jpg

ja siihen r32 helmat kaveriks.;) sit vaan takapäähän täppi leveet vanteet ja kapeet kumit niin ai ai.. tämän tyyliin http://img.photobucket.com/albums/v645/ ... oot008.jpg


Kiitti, tykkäilen kans. :) ja ketä se olikaan ku sanoi ettei tummat valot sovi tummaan autoon? (; Eikös tuo juur ole se GLI-helma? :o ja kyllä, vaihdan pelkän alahelman ja puskuri/kylkilistat ja ehkä sivusta helmat myös. :) nuo r32-helmat näyttää kyllä passeleilta. Tässä joku päivä laitan alustaa tilaukseen mallia säädettävä. Ja kyllä, vanteiksi on mitä todennäköisimmin tulossa eteen 8x17 ja taakse 9,5x17 huulivanteet, mutta niistä lisää kun kevät koittaa.

RiXaa
-
Viestit: 493
Liittynyt: 9.2.2007 17:28

ViestiKirjoittaja RiXaa » 6.1.2009 17:36

Kuullostaa aika hyvältä.. sit vielä kylki listat maalauksen.. Motonetistä sais tarvikkeena noita kylkilistoja pohjamaalattuna. ja myös sellasena mallina missä on se kromi raita.. sopis tummaan auton priimasti:) Pitäs omaa projektia saada eteneen kanssa mutta kun ei oikeen raha eikä varsinkaan aika riitä:D

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 6.1.2009 17:59

Motonetistä sais tarvikkeena noita kylkilistoja pohjamaalattuna


Onko näin ? Tuossa nettiluettelossa on vain puskureiden listoja.

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 6.1.2009 21:10

Kuullostaa aika hyvältä.. sit vielä kylki listat maalauksen.. Motonetistä sais tarvikkeena noita kylkilistoja pohjamaalattuna. ja myös sellasena mallina missä on se kromi raita.. sopis tummaan auton priimasti:) Pitäs omaa projektia saada eteneen kanssa mutta kun ei oikeen raha eikä varsinkaan aika riitä:D


Onko näin ? Tuossa nettiluettelossa on vain puskureiden listoja.



Eikai sitä paskaa kannattais ruveta edes tekemään. ;D Oon ettiny sellasia listoja joka paikasta misä olis kromi. o.O VAHVISTAKAA JOKU NIIN KÄYN HAKEMASSA LISTAT POIS (ettei pidä kävellä sievoisen rahatukun kanssa marmoritiskille) ! :D ja ebaysta on katsottu jo valmiiksi jenkki-etupuskurin lista äärivaloilla (joihin mustat lasit), kromilla ja ilman rekkarin aukkoa. (; Itellä taas aikaa olisi vaikka ja kuinka, mutta rahasta on niukkaa. :D

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 18.1.2009 15:45

Jaaaahas tuli tuossa eilen tehtyä pieni heräteostos. Kaveri kyseli vain että olisiko mulla säädettävälle alustalle tarvetta, otti yhden puhelun ja lähdettiin hakemaan. Alusta löytyi Keltaisesta MKIV Variant-golffista, joka oli ajettu ojaan. Iskarit ja jouset näyttivät ja tuntuivat kaikin puolin ehjiltä ja ne sai puoli-ilmaiseksi, (ei siis suuri menetys jos nesteet hyppää pellolle) joten kaupat tehtiin. :) Kyseessä on siis TA-Technixin säädettävä sarja. :) säätövarasta ei ole tietoa, mutta varmaankin jossain 35mm-65mm tienoilla liikutaan. Pitää ottaa tuossa joku viikonloppu auto nosturille ja ruveta hommiin. :) Kallistuksenvakaaja ja koiranluutkin pitäisi vaihtaa, mutta niitä ei toistaiseksi ole tullut hommattua. Ja tuli tuossa taas käytyä vahailun jälkeen kuvailemassa, etuvaloista tuli kummasti paremmat ku vahaili viiteen kertaan. :) Kuvista myös näkee madalluksen tarpeen. :D Nuo takavalot ei kyllä enää sovi autoon omasta mielestä kun etuvalot maalattiin tummaksi. :s

Alusta:
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... alusta.jpg

random-kuvailuja:

on the road, but OFFROAD!

http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... waxon3.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... waxon4.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... waxon2.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... /waxon.jpg
Viimeksi muokannut henks, 12.11.2009 20:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 18.1.2009 18:49

eikö variantissa ole erilaiset takatolpat? näin ainakin mk III sarjassa

Johny Kidd
-
Viestit: 95
Liittynyt: 20.9.2005 14:14

ViestiKirjoittaja Johny Kidd » 18.1.2009 18:58

Lautaset alas, alusta kiinni ja todetaan et korkee on -> apujousi mäkeen ja taas mennään :D

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 18.1.2009 19:08

eikö variantissa ole erilaiset takatolpat? näin ainakin mk III sarjassa



"TA Technix Gewindefahrwerk passend für :
AUDI A3 Typ 8L, SKODA Octavia Typ 1U und VOLKSWAGEN Golf 4 + Bora Typ 1J
incl. Variant - Baujahr 97-"

Ei, se ei mene niin vaan käsittääkseni sama sarja menee kaikkiin. Ja kyllä se sitte viimeistään selviää ku avaa takatolppien yläpäät ja ihmettelee kun ei sovi. :D

Lautaset alas, alusta kiinni ja todetaan et korkee on -> apujousi mäkeen ja taas mennään :D


Tulee varmaan tonki sarjan kans jo vetari vastaan ennen tota, MKIV on suuuuuuri pettymys madaltamisen suhteen. :D Mut tykkään ajattelutavastas. (;

köli
-
Viestit: 64
Liittynyt: 20.4.2004 13:42

ViestiKirjoittaja köli » 18.1.2009 19:09

Nuo takavalot ei kyllä enää sovi autoon omasta mielestä kun etuvalot maalattiin tummaksi. :s


Ai, mun mielestä toimii...

RiXaa
-
Viestit: 493
Liittynyt: 9.2.2007 17:28

ViestiKirjoittaja RiXaa » 18.1.2009 20:31

musta kyllä sopii hyvin..:)

balloon
-
Viestit: 170
Liittynyt: 2.9.2006 23:30

ViestiKirjoittaja balloon » 18.1.2009 21:10

Kiinnostasiko vaihtaa keula golfiksi? :) Olis tuolla värillä (lc6m) oleva golffi? Pistä YV:tä jos olis kiinnostusta.

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 18.1.2009 21:55

Milläs hiomatahnalla hinkkasit lopussa nuita umpioita?
Itse oon tänään vesihionu vasta 400 hiomapaperilla ja pitää hinkata vielä hienommilla papereilla, ennen tahnoja.

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 18.1.2009 22:50

Ai, mun mielestä toimii...

musta kyllä sopii hyvin..:)


No helkkari. kai mulla on sit vaan silmissä vikaa. :D Samanlaiset punakristallit miedosti tummennettuina olis kyl kans varmaan aika nannat, tuohon malliin: http://cgi.ebay.de/Bora-Limousine-schwa ... eile_Zubeh

Kiinnostasiko vaihtaa keula golfiksi? :) Olis tuolla värillä (lc6m) oleva golffi? Pistä YV:tä jos olis kiinnostusta.


Näääääh en oo nähny ku yhden hienon golffikeulaisen boran, ja jätetään se toinen nyt rakentamatta. ;D(itsekehu haisee hyvälle)

Milläs hiomatahnalla hinkkasit lopussa nuita umpioita?
Itse oon tänään vesihionu vasta 400 hiomapaperilla ja pitää hinkata vielä hienommilla papereilla, ennen tahnoja.


Merkkiä en nyt kyllä muista. :o mutta laadusta ei kannata noissa hommissa tinkiä.

Hes-su
-
Viestit: 187
Liittynyt: 29.9.2008 16:05

ViestiKirjoittaja Hes-su » 19.1.2009 13:14

Jos vaihdat valot niin myy noi mulle ;)

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 19.1.2009 13:27

Jos vaihdat valot niin myy noi mulle ;)


Niitä on jo 5 ihmistä kyselly, taitaa tulla tarjouskilpailu jos laitan noit myyntiin. (;

Löyty alustan TÜV-paperitki, ei tarvi sitä murehtia enää. Millanen homma toi alustan vaihtaminen on, kun ei ole minkäänlaista kokemusta siitä? :o

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 19.1.2009 13:46

Edestä tolpat yksitelleen pois ja sitten vaihtaa vanhasta yläpäät uusiin ja tolpat paikalleen. Takapään joutuu nostamaan kokonaan ilmaan ja sitten iskarit irti alapäästä, muista ottaa myös ABS johdot irti korissa olevista pidikkeistä, jolloin taka-akseli tulee alas ja jouset kolahtavat lattialle :D Sitten iskarit ylhäältä irti ja vaihtaa yläpäät uusiin ja takasin nippuun. Yksin tein tuollaisen viime vkloppuna, aikaa meni rauhassa tehdessä n. 6h.

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 19.1.2009 15:16

Edestä tolpat yksitelleen pois ja sitten vaihtaa vanhasta yläpäät uusiin ja tolpat paikalleen. Takapään joutuu nostamaan kokonaan ilmaan ja sitten iskarit irti alapäästä, muista ottaa myös ABS johdot irti korissa olevista pidikkeistä, jolloin taka-akseli tulee alas ja jouset kolahtavat lattialle :D Sitten iskarit ylhäältä irti ja vaihtaa yläpäät uusiin ja takasin nippuun. Yksin tein tuollaisen viime vkloppuna, aikaa meni rauhassa tehdessä n. 6h.


Kiitos nopeasta vastauksesta. Ei KUULOSTA vaikealta mutta todennäköisesti menee sormi kerran jos toisenki suuhun ku tota väkertää. :D Noooo pyydän isoveljen tai jonku ammattia opiskelleen kaverin apulaiseksi ni kai se siitä. Yläpäät noissa uusissa iskareissa näyttäisi olevankin jo valmiina siitä Golffista josta ne ostin. :)

nj^
-
Viestit: 548
Liittynyt: 15.5.2008 17:38

ViestiKirjoittaja nj^ » 19.1.2009 17:12

Eipä ole kovinkaan kummonen homma, autosta riippumatta :P

RiXaa
-
Viestit: 493
Liittynyt: 9.2.2007 17:28

ViestiKirjoittaja RiXaa » 20.1.2009 14:05

en halua paineita luoda mutta 3 tuntia meni kun omaan vaihdoin:)

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 20.1.2009 14:57

Ei niiden vaihtamisessa ole mitään heikkoa jossei alapallonivel rupea pyörimää läpi... itellä se alko vitulaamaan mulle. Perästä on paljon helpompi vaihtaa setti entä edestä. :]

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 20.1.2009 17:02

Eipä ole kovinkaan kummonen homma, autosta riippumatta :P

en halua paineita luoda mutta 3 tuntia meni kun omaan vaihdoin:)


No helkkari. :D

Ei niiden vaihtamisessa ole mitään heikkoa jossei alapallonivel rupea pyörimää läpi... itellä se alko vitulaamaan mulle. Perästä on paljon helpompi vaihtaa setti entä edestä. :]


Kiitos rohkaisusta ihmiset, en varmaan ehdi vielä tänä viikonloppuna ruveta räpläämään noita mutta katselee nyt miten kerkeää ja viitsii. :) Melkein kyllä vois tässä odotellessa heivata tuon apujousen etuiskareista että pääsisi varmasti alas. :D

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 20.1.2009 17:31

Kannattaahan sitä eka kokeilla apujousen kanssa. Ei se apujousi siellä kuitenkaan ihan turhaan ole.

Ja tarpeeksi kun madallat, niin pääset kallistuksenvakaajakauppaan. Niistä säädettävistä koiranluista ei ole mitään iloa.

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 20.1.2009 17:33

Kannattaahan sitä eka kokeilla apujousen kanssa. Ei se apujousi siellä kuitenkaan ihan turhaan ole.

Ja tarpeeksi kun madallat, niin pääset kallistuksenvakaajakauppaan. Niistä säädettävistä koiranluista ei ole mitään iloa.


Otettu jo huomioon. Palkan tullessa FK:n vakaaja tilaukseen ja uudet tukevammat koiranluut todennäköisesti.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 20.1.2009 18:16

Antto- kirjoitti:Ei niiden vaihtamisessa ole mitään heikkoa jossei alapallonivel rupea pyörimää läpi... itellä se alko vitulaamaan mulle. Perästä on paljon helpompi vaihtaa setti entä edestä. :]


Minkä ihmeen takia olet menny alapalloon koskemaan iskarin vaihdossa ? Eihän siihen tarvitse koskea että saa tolpan irti :)

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 20.1.2009 18:25

Antto- kirjoitti:
Ei niiden vaihtamisessa ole mitään heikkoa jossei alapallonivel rupea pyörimää läpi... itellä se alko vitulaamaan mulle. Perästä on paljon helpompi vaihtaa setti entä edestä. :]




Minkä ihmeen takia olet menny alapalloon koskemaan iskarin vaihdossa ? Eihän siihen tarvitse koskea että saa tolpan irti :)



Jos on yhtä kokenut konkari kuin allekirjoittanut liikenteessä, mitä vaan voi tapahtua. :D

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 29.1.2009 14:35

tuli tuossa tällä viikolla otettua taas poppiasennukset työn alle, kun viikonloppuna haen erillissarjan ja asennan toisen vahvistimenkin konttiin. Luulisin että ne valmistuu lopullisesti viikonloppuna, kuvia sitten. :)

Alustan kanssa kävi sitten sillai, että ku laitettiin se alle ni bora oli kyllä aivan kentässä, mutta ajaessa kuului kauhea kolina vaikka vauhtia ei ollut kuin 10km/h. No, auto nosturille ja ihmettelemään: Pyöränkulmat olivat muuttuneet ajon aikana päin prinkkalaa. Otettiin sitten etuiskarit pois ja kappas. Alapäät olivat kierossa. Alusta oli siis kolariautosta, mutta myyjä väitti kovasti että alusta on ehjänä kun kysyin monta kertaa ja hyvää hyvyyttäni sen sitten ostin. No, soitto kaverille mutta eipä se asia siitä tietenkään miksikään tullut. Että pistää vihaksi tuollaiset k*simutterit. :D Asia ei kuitenkaan todellakaan jää tähän...

`niksu
-
Viestit: 150
Liittynyt: 21.11.2007 1:10

ViestiKirjoittaja `niksu » 30.1.2009 22:30

Mutta meillähän on osoite. "Matias, vapaaottelijaveljekset ja iso auto mukaan, me hoidetaan tämä asia itse." :-D

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 31.1.2009 11:05

Mutta meillähän on osoite. "Matias, vapaaottelijaveljekset ja iso auto mukaan, me hoidetaan tämä asia itse." :-D


HYST, ei tälläsia asioita voi julkisesti puhua. :D

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 2.2.2009 15:36

Noniiin, hifiasennukset tuli nyt sitten valmiiksi. Etukaiuttimiksi tuli niinkin harvinainen 2-tie sarja kuin DLS MS6. :D Etukaiuttimet täysaktiivina SPL Dynamicsin S-4006:n kautta, ja oikein hienostihan ne soi omaan makuun. Midbasson sijoitin vakiopaikoille parilla korokerenkaalla. Diskantit sopivat oikein priimasti noihin kojelaudan päällä oleviin pyöreisiin tuuletusräppänöihin. :) Matalista taajuuksista huolehtii Ground Zeron GZUW10X n.20l kotelossa GZUW10P-passiivisäteilijän kanssa. (subikotelo varapyörän paikalla) Subipuolta ruokkii S-1200d. Antaa yllättävän tukevan soundin "10-elementiksi, mutta eipä tuo elementti olekaan sieltä kevyimmästä päästä. :) Takakontista puuttuu vielä kaikkein päällimmäinen peitelevy joka peittää kaikki johdot, sieltä kuvaa myöhemmin. Soittimena vielä toistaiseksi Blaupunkt Queens mp56, tosin se menee kohta vaihtoon kun lähdöt ei oikein riitä.

Diskantti:
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... 3f9a85.jpg

Midbasso:
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... d7f086.jpg
Viimeksi muokannut henks, 12.11.2009 20:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 4.3.2009 14:23

Noniiiiin taas on touhuiltu ja hienosäädelty hifipuolta, ja takakonttiin ei näillä näkymin tarvitse enää ikinä touhuta mitään (paitsi jos jotain menee paskaksi). Pohjalle tuli ruskea keinonahka ja päälle musta keinonahka hillitymmän lookin nimissä. Nahkaan jäi hiukan ryppyjä kun tuo levyjen teko toimi tosiaan neitsytprojektina verhoilun suhteen. Itseä rypyt hieman haittaavat, mutta eipä tuosta mitään näyttelyasennusta pitänytkään tulla, ainoastaan perussiistit asennukset kuljetuskapasiteetin kärsimättä liikaa (orkkismatto sopii hienosti tuohon päälle, jolloin tavaratila on ainoastaan hieman vakiota matalampi). Ihan tyytyväinen olen itse asennuksiin kun ottaa huomioon että on ensimmäinen koskaan rakennettu laitteisto.

Ja nyt niitä kuvia:

http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... it-004.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... it-009.jpg
Viimeksi muokannut henks, 12.11.2009 20:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Ottop
-
Viestit: 23
Liittynyt: 1.10.2007 23:18

ViestiKirjoittaja Ottop » 4.3.2009 17:35

Ihan siisti siitä tuli. :D hyvin sopii kyl toi vaaleempi nahka tonne alle : P

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 4.3.2009 17:39

Hahhh kiitti. Tarttiski taas käydä sielä suunnalla näyttäytymässä joku viikonloppu, ehkä jopa ens-vklo ku sen jälkeen vaikeutuu autolla liikkuminen hetkeks. :D

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 7.3.2009 12:07

Tuli noita takavaloja nypittyä eilinen päivä kun alko nuo pellenenät häiritsemään itseä tuolla umpioissa. Jotenkin rikkoivat noiden kirkkaiden osien yhtenäisyyden. Avitin hiukan kuumailmapuhaltimella ja kampesin umpiot auki. Kupit olivat ruuveilla kiinni, ja irrotukseen ei paljon aikaa kulunut. Umpiot ilman kuppeja. Lasit liimamassalla takaisin paikoilleen kiinni ja kuivumaan. Tuli vielä tiivisteltyä kaikki saumat kun noilla valoilla oli paha tapa imeä vettä sisuksiinsa pesussa. Sitten vielä valot paikoilleen ja AVOT. Omissa silmissä parani huomattavasti nuo valot, vaikka "ulkopuoliselta" saattaa jäädä koko homma huomaamatta. Vielä ennen-jälkeen kuvia vertailun vuoksi:

ennen
Jälkeen

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 7.3.2009 12:39

Onnistunut hipostelu kyllä.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa